login |

Pilot-mustra: Elementary – 1×01

2012. 09. 28. 15:25 - Írta: winnie

139 hozzászólás | kategória: 2012/13, kritika, pilot-mustra,

I don’t guess, I observe.

Mikor kopott ki a magánnyomozós műfaj az amerikai tévésorozatokból? Mindenhol csak civilek segítenek a rendőrségnek. Oké, van nem is egy sorozat még most is, amiben előfordulnak, de még Shawn-ék a Psych-ból is csak kamulátnokok és alapból ugyanúgy ötletadók. Sajnos az Elementary sem vállalta be direktbe, hogy főhőse, Sherlock Holmes magánnyomozó legyen, ő is csak konzultál, de ez a nüansz teljesen mindegy, ha végig ilyen marad a színvonal. Már úgyis régóta esedékes volt egy Monk-pótlék.

ELEMENTARY – 1×01 – 7,5/10


Az Elementary olyan sorozat, ami nem árul zsákbamacskát, hiszen pontosan tudtuk, hogy a főhőse egy különc, emberi kapcsolatban nem túl erős, megfigyelésekben viszont profi (magán)nyomozó lesz, akinek egy társa is akad Dr. Watson személyében. Az Elementary ott kezdődik, amikor Watson és Holmes először találkoznak, előbbit utóbbi apja kérte fel, hogy felügyelje fiát, míg az leszokófélben van a kábítószerekről. Mindössze pár hétre szól a megbízatás, de mérget vehetünk arra, hogy tovább fog tartani.

Mindig is szerettem az olyan krimisorozatokat, ahol nem vesződnek a sok állandó szereplővel, a Person of Interest is felüdülés volt, hogy 3-mal indult, de még a 4 is elfogadható. Az Elementary-ben is hárman vannak és négyen lesznek a második résztől, majd kiderül, hogy a főnökrendőr mellé érkező másik mit fog hozzátenni a csapathoz, de van annak valami bája, ha a hivatalos oldalról érkező nyomozók rotálódnak és nem mindig ugyanazok bénáznak nyomozás közben, hogy Holmes helyretehesse őket.

A pilot felépítése tipikus volt, gyilkosság történt, a rendőrök nem túl okosak, Holmes annál inkább, a végén minden megoldódik. Annak ellenére, hogy mindez inkább körítés volt, hogy bemutassák a főszereplőt és felvázolják a Holmes-Watson kapcsolatot, a nyomozás remekül működött, még a bűnügy is kellően érdekes és rafinált volt, olyan, ahol a kissé randomnak tűnő megoldás bedobása sem okozott gondot. (Egyedül a Nagy Ráébredés volt csalódás, itt is az ócska “magánbeszélgetés közben ugrik be valami”-trükköt vetették be, mint sok karakterizáló nyomozós. Sherlock Holmes-tól többet várna el az ember.)

Az egész pilot szerkezeti felépítése nem kicsit emlékeztetett a Monk-ra: civil nyomozó, mellette egy “ápolónő”, aki olykor besegít, maximum a két plusz rendőr nem lesz fafejű annyira. Mert egyébként még a kesernyés humor is stimmel. Bár Holmes nyilván más karakter, mint Monk, de neki a fóbiák helyett másféle deficitjei vannak, a nyomozás közben elkövetett fura megoldások, az, ahogy mások reagálnak rá, meg az egésznek a hangulata is abszolút Monk-os volt.

Sőt, még a lelkén múltban esett seb is stimmel. Sherlock Holmes valójában inkább tragikus hős lehetne, de a készítők (egyelőre?) nem tömték tele drámával a részt, inkább könnyedebb, vicces atmoszférát teremtettek. Bőven maradt még hely a drámának, magam sem tudom, hogy hiányolom-e, inkább csak tényként jegyzem meg. (Ez lehet akár magánéleti, vagy akár szakmai is – kíváncsi vagyok, hogy mikor kezd el kételkedni magában a mindig magabiztos nyomozó, mikor nem jön össze neki valami.)

Azt mindenképp jelezném, hogy magával a témával egyébként is elfogult vagyok, már nagyon fiatalon begyűjtöttem a Sherlock Holmes-összest, Conan Doyle volt Agatha Christie és Erle Stanley Gardner mellett az az író, akinek minden hozzáférhető művét megvet(ett)em 10 évesen, amikor megjelentek azok a keményfedeles novellagyűjtemények. Meg aztán a nyomozós sorozatok műfaja mindig is a kedvenceim közé tartozott, azonban ez szerintem most nem befolyásolt: ha egy krimi ilyenre sikeredik, akkor azt biztos, hogy azonnal ráugrok.

Nem csak a két érdekes karakter, illetve Jonny Lee Miller játéka emelhető ki a pilotban, hanem a megvalósítása, amely stílusos volt. Az operatőri megoldások, a képi világ sem tipikus, egyedinek mondható úgy, hogy közben mégsem feltűnően az. Sean Callery zenéje is épp elég sokszínű volt ahhoz, hogy megfogja az embert, szóval tényleg nehéz lenne olyasmit találnom, amibe beleköthetnék. Volt stílusa a pilotnak, pacsi Michael Cuesta-nak, aki eddig olyan sorozatok pilotját rendezte, olyan szériák alapjait pakolta le, mint a Dexter vagy a Homeland. (És a Blue Bloods.)

Szóval a CBS jó lóra tett, ami a minőséget illeti, nemsokára kiderül, hogy milyen lesz a nézettség. A lényeg, hogy az Elementary üdítő és friss volt, már amennyire persze a kötöttségek megengedik – azokat a kötöttségeket apró finomságokkal remekül ellensúlyozták. Pozitívum, hogy hatalmas tere van arra a készítőknek, hogy eljátszadozzanak Sherlock Holmes karakterével, és mondom, ami a legfontosabb, hogy valamilyen szinten a pilot megidézte a 8 évadot élt, s azon idő alatt az általam legjobb sorozatnak tartott Monk szellemét.

Ja, és persze az is abszolút üdítő, hogy egyelőre nem vesződtek a készítők átívelő szállal, már persze a két főszereplő múltjának felemlegetését kivéve. Persze ettől még biztosra lehet venni, hogy a Moriarty-adut ki fogják játszani, de amondó vagyok, hogy nem kell elsietni. Ráér. Ez így egyelőre működik.

UPDATE:

139 hozzászólás Ne habozz!

cashgame - 2012. 09. 27. 17:22

Nagyon vártam a sorozatot. Féltem picit a női Watsontól de azt kell mondjam Lucy Liu remek választás volt.
Nálam naná, hogy marad heti nézős. Pilot, jobb szerintem nem is lehetett volna.

yeeeyha - 2012. 09. 27. 17:25

Engem a pilot megvett kilóra, imádtam, Jonny Lee Miller egy isten :D
Én egyébként nagy fanyalgó voltam, főleg Miss Watson miatt, de alig várom a 2. részét.

Coimbra - 2012. 09. 27. 17:26

Nekem tetszett a pilot, bár még angol feliratot sem sikerült szereznem, ezért sok mindent (apróbb részleteket) nem értettem, az összkép meg tudott állni. Abból a szempontból vagyok elfogult a sherlocki világgal, hogy az elmúlt években nincs nagy múltja a sherlockosdinak (2 mozifilm és 6 1.5 órás rész végül is édeskevés az évtizedekkel korábbihoz képest), illetve engem a Jeremy Brettes sorozat azért nem kötött le, mert apróbb módosításokkal az egész sorozat a novellák átültetése volt, ennek pedig a maga eredetiségében nincs sok újdonsága. A Görög tolmácsban pl. megváltoztatták a rész végét, de nem lett olyan hú de izgalmas, miközben az új modern Sherlock szinte csak saját ötletekből táplálkozott. De még Guy Ritchie történeteiben is kevés volt az eredeti sztori, ami nem gond.

Egyébként nem nagyon értem a negatív kritikusokat, mert ők szerintem azt nem látják, hogy egy novellákban megírt karaktert élesztettek újra filmesek, ezért nem képesek paradigmaváltásra. Pl. a Batman is képregényből született, mégsem rója fel senki Nolannek, hogy hogy nyúlt hozzá a képregényekhez képest a trilógiájához. Ezzel kicsit eltérek a témától, csak arra próbálok utalni, hogy a XXI. században nem biztos, hogy minden készítőnek a Jeremy Brettes vonalat kellene követnie csak azért, mert az tükrözi vissza a novellákat. Mellesleg pont a Jeremy Brettes részek akciójelenetei sikerültek borzalmasan rosszra, pl. Holmes-Moriarty verekedése szinte szánalmas munka lett.

jersey - 2012. 09. 27. 17:42

én nagyon szeretem Jonny Lee Millert az Eli Stone óta, szóval nálam továbbra is nézős lesz a sorozat, de a pilot alapján kb. annyi köze van Doyle detektívregényeihez, hogy Sherlock Holmesnak hívják a főszereplőt, de szerintem akár John Smith is lehetne a neve, aztán lehet, hogy a későbbiekben megváltozik a véleményem……

Neoprimitiv - 2012. 09. 27. 17:53

Fura volt látni JLM-t Sherlock-ként a nyári Frankenstein után. :)

Ettől függetlenül a várakozásoknak megfelelően nagyot alakít. Tetszik a történeti háttér átdolgozása, ügyes megoldás a női Watson elfogadtatására. A szimpla heti nyomozós nem igazán az én stílusom, de a színészek miatt ha nem is heti, de havi adagokban követni fogom.

AJ - 2012. 09. 27. 18:21

jersey

Igen, a sorozat jó, sőt, nagyon is. Bár lehetett volna egy kicsit jobb, de tetszett. Nem az a szokásos nyomozós, helyszínelős sorozat. A humora és a színészek is jók. Lucy Liu nagyon jó választás volt. Egyébként is kedvenc, szóval a sorozatban sem csalódtam.

Annyi viszont a negatívum, hogy Mentalist-Psych keverék érzésem van, azon felül, hogy csak reklámfogás a Sherlock Holmes és Watson név. Tényleg hívhatnák akárkinek a szereplőket, akkor is jó lenne. Csak dacból kellett, egy amúgy rosszabb, bár nem jó szó rá, sorozat, mint a brit Sherlock, amit nálam egy ideje semmi nem tud megelőzni. Pikáns persze az, hogy a két sorozat főszerpelője, közösen is munkálkodik. Hogy ki a kedvenc, azért azt számomra nem nehéz eldönteni, viszont, hogy a britek sorozatát nem tudták felülmúlni, szerintem azért volt benne ilyesm szándék is, az biztos.

Maradok az Elementary-nál, a színészek miatt, de mivel nem igazi Sherlock, a történeken azért meg kell izzadniuk, hogy jók legyenek, az első részé is felemás volt nálam. A hangsúly inkább azon volt, hogy bemutassák a szereplőket és eljátszák a már sokszor látott, Holmes megbántja Watson-t opciót.

dacecc - 2012. 09. 27. 19:21

nekem közepes volt a pilot, nem sikerült olyan elvetemült figurát csinálni, mint az angol verzióban

Maros1986 - 2012. 09. 27. 19:43

Sajnos én is azt éreztem, hogy nem sok köze van ennek Sherlock Holmes-hoz a neveken kívül. A színészek viszont nagyon jók és a sztori is tetszett, ezért maradok még pár részre. Azzal viszont egyetértek, hogy a 22-24 rész sok lesz. Ha nem tudnak valami jó főszálat/karakterépítést belevinni akkor csak egy átlag nyomozós sori lesz. Viszont amit nagyon várok az Moriarty. Valahogy sem a Richie filmekben sem az angol sorozatban nem tudott megfogni az a karakter, bár a sorozatos jobban tetszett. Kéne már egy új sorozatos főgonosz akitől lehidalok mint anno Ben Linus. És a jó Isten mentsen meg minket a szerelmi száltól!!!

Neoprimitiv - 2012. 09. 27. 19:45

Majd elválik, hogy a “Sherlock” név használata segíti-e a sorozatot, vagy visszaüt a várható hasonlítgatások miatt? Tavaly a szerintem nagyon jó Prime Suspect pl. megszívta azt, hogy egy korábbi ismert sorozat hátán próbált evickélni. Ha nem hangsúlyozzák az angol előzményt, akkor önmagában értékelték volna a sorozatot, nem összevetésben, amelyből mindig rosszul jött ki.

A CBS viszont szerintem nyerni fog ezzel. Sherlock Holmes (mármint a regényfigura) rajongói között várhatóan nem, de pont House távozásával megürült az utálva kedvelt észkombájn helye a palettán. Luci Liu nem a kedvencem, de nagyon jók együtt, JLM pedig nagyszerű színész, aki kapott egy sokszínű karaktert. Nem ez lesz a sorozat, amiért reszketni fogok hajnalban a torrent előtt, de a CBS-en szerintem jó nézettségeket fog hozni.

Dark Energy - 2012. 09. 27. 20:12

Rendben van a sorozat, forrnia még jócskán kell de Jonny Lee Miller, ahogy már számtalanszor, engem berántott. Az újoncok közül, amit eddig láttam, eddig ez vezet.

napocskin - 2012. 09. 27. 20:19

Az első epizód után még kicsit szkeptikus vagyok. Nem az igazi, én kicsit untam, és bár megfogadtam, hogy nem fogom hasonlítgatni a BBC sorozattal, mégis valahogy mindig az járt az eszemben (ti. hogy mennyivel jobb, bár tényleg más minőséget lehet/kell 3×90 percben csinálni). Jonny Lee Miller sose volt igazán nagy kedvenc, viszont Lucy Liut imádom, de ezt látva még inkább azt kívánom, hogy bárcsak maradt volna a Southlandben.
Persze maradok, és abszolút el tudom képzelni, hogy pár rész alatt megvesz. Remélem.

mary - 2012. 09. 27. 20:37

Még korábban megnéztem a pilot-ot és bár aggódtam, h milyen lesz (nagy fanja lettem a brit Sherlock-nak -B.C. és M. F.) de el kell ismernem, tetszett, abszolút pozitív csalódás volt. Sokan, köztük én is aggódtam a női Watson miatt, de erről is pozitívan tudok nyilatkozni, a sorozat és a kettejük dinamikája (hálisten, nem romantikus!) teljesen működőképes. Én egyértelműen maradok a sorozatnál.

Sil - 2012. 09. 27. 20:51

Annyira görcsösen akartak különbözni a Sherlocktól, hogy az eredeti karakterekből nem sok maradt a nevükön kívül. A méheken kívül (ami nice touch, de kevés) nem igazán volt utalás az eredeti sztorikra sem, max a Norwood Builder-re az ügy miatt. Maguk a színészek nem lennének rosszak (Jonny-t amúgy is kifejezetten kedvelem a Frankenstein óta), de Holmes jobban hasonlít valamiféle House/Monk keverékhez, mint a könyvbeli karakterhez. Mindenki előtt kellene járnia 5-6 lépéssel, hogy leessen tőle az állunk, ehhez képest kb 2 lépéssel van csak előrébb, és a dedukciói is túl egyszerűek (vagy csak jóslások, mint a Guy Ritchie-féle filmben). És nincs terve, belemegy olyan helyzetekbe, hogy fogalma sincs, mit akar belőle kihozni. Még az 1db ügyet sem ő oldja meg a pilotban, hanem Watson. Watson meg… nem Afganisztánt megjárt katonaorvos, hanem csak egy sima sebész, akit ráadásul eltiltottak (és az oka eléggé WTF…), és még a vér látványát sem bírja, ami azért fura. Nincs szüksége Holmes-ra, nem a barátja, nem önszántából van mellette, hanem egy fizetett babysitter. Szerintem ez egy tök átlagos nyomozós sorozat eddig. OK, a Sherlock pilotja sem ütött akkorát, mint maga a sorozat, de azt újraírták és újraforgatták, nem az lett a végleges. És legalább a potenciál megvolt benne. Ennél nem hiszem, hogy hasonló minőségi ugrás lenne várható.

El-ahrairah - 2012. 09. 27. 22:23

Nem volt rossz…de annyira jó sem.
Az egész ügy eléggé gagyi volt, Sherlock nem sok mindent tett hozzá a dologhoz – igazából a rendőrség is mindenre rájött volna valamivel lassabban, az egyetlen komoly “ugrást” sem ő érte el hanem Watson.
Sherlock amúgy jó karakter lett, Watson viszont itt nagyon lapos volt, remélem később kicsit javul a helyzet.
Egyetértek azzal, hogy kár volt Sherlockozni, simán lehetne Tápiószentpoklosi Edömér is a főhős akár, annyira semmi kapcsolat nincs sem a szereplőkben, sem a történetben de még a helyszínben sem a Sherlock Holmes “mítosszal”.

Még pár részre maradok, de ha a színvonal nem megy feljebb akkor ez bizony felejtős.

owlman - 2012. 09. 28. 07:54

Eddig tényleg csak heti nyomozós sorozat, de nem fogott meg annyira mint mondjuk a Prime Suspect.

House-ban több Sherlock-gén van mint ebben, róla elhihető, hogy ZSENIÁLISAN OKOS, manipulatív, nagyképű, egoista, antiszociális és magányos.

És a filmekkel ellentétben még azt se mondható, hogy az Elemantary legalább nyomokban Sherlockot tartalmaz (max 5%).

winnie - 2012. 09. 28. 15:38

áthoztam pár kommentet a másik topikból, hogy azok relevánsak maradjanak.

szerintem - 2012. 09. 28. 16:00

csak egy kerdesem van, mielott megnezem: mik a hibai vagy negativumai (tekintve, hogy 7.5 pontot kapott)?

yeeeyha - 2012. 09. 28. 16:09

Jó lett a kritika, kivéve a Monkos részeket. Azt már tudtam, hogy winnie-hez közel áll, de én még a tv2-s promókat se tudtam soha elviselni.

winnie - 2012. 09. 28. 16:13

szerintem: nincsenek hibái. mondhatni ez ennyire volt belőve:) nem, viccelek, de tényleg, negatívum nem nagyon van, de a hely megvan a fejlődésre. az a maradék 2,5 pont a többi pozitívum hiányának fogható fel, ami például megvolt a pushing daisies-ben, hogy az 9/10-es pilotot hozott a nyomozósok között. nem tudom, talán a rendőr főszereplővel való viszony nem tartalmazott pluszt. nem voltak kiugróan érdekes képi megoldások. (nem elvárás, de ha lett volna, mint mondjuk a másik sorozatban, akkor lehet, hogy több. de lehet, hogy nem, mert nem illik ide.) biztos, hogy van pár terület, ahol lehet még ezt-azt becsempészni, de nem bitos, hogy szükséges.

nem feltétlenül baj, ha egy sorozat nem a 10/10-re tör kockáztatva, inkább beéri a 7,5-re, de auz biztosan teljesítve:) aztán másnak biztos megvolt ez a plusz is.

jim455 - 2012. 09. 28. 16:21

Eddig féltem tőle, de a kritika rávett pár részre mivel a Monk azon kevés epizodikus sorozatok egyike amit szeretek.

owlman - 2012. 09. 28. 16:24

Szerintem a 7,5 erősen felülpontozott…

Vannak hibái, pl.
– JLM karaktere azért messze nem annyira okos
– az ügy gagyi volt
– Lucy Liu karaktere kicsit lapos

AJ - 2012. 09. 28. 16:48

Nálam 7 pontos volt csak a pilot, de lehet, hogy csak Sherlock Holmes miatt, vagyis a név miatt. Csak annyi a bajom vele, hogy miért hívják Sherlock-nak Sherlock-ot? Rob Doherty, nem bántásképp, de ehhez a sorozathoz nem sok saját ötletet tett hozzá. Ennyi erővel itthon is lehetne egy Sherlock sorozat, egy kicsit furcsa, antiszociális tanácsadóról. És mi is csavarhatnánk rajta, legyen Watson egy puli, és mondhatjuk, hogy saját sorozat. Amúgy a Sherlock filmeknél az Elementary jobb, Robert Downey Jr. pont az a színész, akit nem kértem volna fel Sherlock Holmes karakterére.

És még egyet, hiányoltam a sorozatból a nyomozást. Csak felületesen volt jelen, Sherlock lefeküdt a földre, tollal előpiszkált egy poháraljat, szőnyeget szagolt és ennyi? A legtalálóbb hozzászólás tényleg ez volt, House-ban több a Sherlock, mint ebben a Sherlock-ban.

cat - 2012. 09. 28. 16:53

Én nagyon szkeptikus voltam, és abszolút pozitívan csalódtam. Eddig ez a pilot tetszett a legjobban. Nem vagyok azért elájulva tőle (szóval remélem, jön még ennél jobb is idén), de lekötött, megnevettetett, tetszenek a karakterek, jó a dinamika köztük, ezért megvan a sorozatban a potenciál, hogy valami komolyabbá kinője magát idővel. Szóval egyelőre maradok.

Neoprimitiv - 2012. 09. 28. 17:20

Első hírek szerint 13,3 millió néző, 3.1 demó, az szép este 10-kor.

jim455 - 2012. 09. 28. 17:41

Szerintem ez több évadot is meg fog érni, idén itt volt a legbiztosabbra vehető a siker.

energy - 2012. 09. 28. 17:46

Túlságosan hajaz az angol sorozatra.

winnie - 2012. 09. 28. 17:47

ha a mostani sherlockra célzol, akkor gondolom az csak jót jelent.

amúgy miben? nem kötözködés, csak érdekel, hisz őszintén meglep, mert szinte mindenki az ellenkezőjét írta eddig, meg azt, hogy nem is nagyon SH-s (ebbe a kérdésbe direkt nem is mentem bele, hiszen minden sorozatot önmagában próbálok meg kezelni). én egyébként nem sok hasonlóságot éreztem sem megvalósításban, sem dinamikában, a sztori sem conan doyle. vannak olyan párhuzamok, amik nem a conan doyle-féle regényhősből jönnek, tehát nem adottak, hanem az angol verzióból származnak?

JRC - 2012. 09. 28. 17:51

A Monk párhuzam/hasonlóság teljesen igaz, viszont egyelőre annak csak egy lebutított változatát kapta meg a néző. Az egyetlen pozitívum amit sikerült felmutatni, hogy a Holmes/Watson dolgot nem erőltették túl és valóban csak a nevek szintjén köthető a sorozat az eredetihez, ami egyáltalán nem probléma.

Azonban sajnos nem volt hangulata és a megmosolyogtató, vicces elemek teljesen kimaradtak. JLM és Liu könnyedén elviszi a hátán, akár egyszerű proceduralként is, de engem még nem győzött meg az Elementary. 2-3 részt kap, mert kíváncsi vagyok az irányra, merre indulnak a készítők. Hátha valami jó kisül belőle.

Pudli - 2012. 09. 28. 18:42

Én vártam, reméltem hogy más lesz min az angol verzió ez be is jött. A szereplők jók, de a sztori annyira nem kötött le. Persze nem volt rossz de valahogy annyira jó sem. Majd a többi rész.

$$$$$ - 2012. 09. 28. 19:35

Hat nem tudom lehet azert mert ezt az angolok nagysagrendekkel eredetibben es fantaziadusabban megcsinaltak, de ez nalam egybol kasza 3,5/10.
A monkos hasonlatot meg nem ertem, nekem az az utolso sorozat ami eszembe jut rola. A Monk otletes volt, vicces es szerethetoek voltak a karakterek, ez viszont egy Mentalista, Castle, Unforgettable stb. utanzat kevesebb poennal, hangulattal es legalabb ugyanannyi klisevel, ahol veletlenul a foszereplot ugyan ugy hivjak mint egy regenyhost.
Az a vicces hogy a mentalista egyik reszeben is volt egy ilyen ahol SPOILER egy panikszobaban talalnak meg egy not, csak itt a panikszobanak nem is volt semmi jelentosege, csak beraktak mert tetszhetett nekik.
Azt viszont nem ertem hogy errol az alapfelallasrol mert nem tudnak mar leszallni, hogy egy par rendornek/rendornonek segit valaki aki az egyetlen szereplo akit probalnak valami aprosaggal kulonlegesse tenni (itt gyakorlatilag csak a nevevel) a sorozatok felenek ez az alapfelallasa, vagy meg kul0nlege szereplot sem tesznek bele.
Tenyleg nagy dolog lett volna ha SH egy magannyomozo nem egy mentalista ketto?

Casey Novak - 2012. 09. 28. 19:39

Nagyon tetszett. Pedig féltem tőle, mert böcsületesen bevallom, hipster vagyok Holmes-téren, és nehezen viselem a feldogozásokat. JLM jó választás, a tévés jelenet Watsonnal egyszerűen…spot on.
Egyetlen dolgot nem vagyok képes csak benyelni, és az Liu. Sosem szerettem azt a nőt, de nem is ez a lényeg, hanem hogy féltéglára kötözött citromszelettel kéne tarkónsimogatni azt, aki kitalálta a női Watsont. Ehh. Majd megszokom.
@ AJ: “legyen Watson egy puli” Mekkora!!! LOL

Megkap egy 8/10-et, és alig várom a második részt.

(Félig off: E.S. Gardner!! Imádom :)

deko - 2012. 09. 28. 20:39

Hát így leegyszerűsítve tényleg hasonlít a monkra, csak a sorozat hangulata teljesen más, meg a karakterek.
Az angol verzióért teljesen oda vagyok, de ez elég karcsú volt. Nekem is a Holmes zsenialitása hiányzik, semmi WTF pillanatom nem volt.

jim455 - 2012. 09. 28. 20:50

Így van pont akartam írni, hogy a Monkban is volt egy rész ami egy pánikszobás gyilkosságról szólt.Jó rész volt, annak még a megoldására is emlékszem.:)

Sil - 2012. 09. 28. 20:57

Én a pánikszobát pont a kevéske Conan Doyle-os utalás egyikének tekintettem. A Norwood Builder c. novellában van hasonló, hogy kikövetkezteti, hogy kell lennie egy titkos szobának a házban.

winnie - 2012. 09. 28. 21:03

deko: persze, ez egyértelmű. a külsőségekre gondoltam.

winnie - 2012. 09. 28. 21:06

(de fura, erről most jutott eszembe a jellegzetes kezdés, amit a kritikára már elfelejtettem. mert ugye ott is a pánikszoba gombját kereste a nő)

winnie - 2012. 09. 28. 20:11

“A monkos hasonlatot meg nem ertem,

monk is konzultáns.
monknak is van egy női társa.
monk is zseniális megfigyelő.
monkban is van 2 főszereplő zsaru, akik közül az egyik régi barát.
monk is különc.
monk múltjában is van egy fájó módon véget ért szerelmi kapcsolat.
monkot is a “tragédia” taszította el az emberektől.
monk is abszolút nem helyénvaló dolgokat művel olykor.
monk is folyton méricskéli a tetthelyet.

“”nekem az az utolso sorozat ami eszembe jut rol”

az utolsó? miben hasonlít ez jobban a 90210-re, az american horror story-ra vagy a battlestar galactica-ra, mint a monkra?

“a mentalista egyik reszeben is volt egy ilyen ahol SPOILER egy panikszobaban talalnak meg egy not”

ja, tényleg. volt egy olyan monk rész, aminek az volt a címe, hogy “mr. monk és a pánikszoba” – jogos, még egy azonosság.

“Azt viszont nem ertem hogy errol az alapfelallasrol mert nem tudnak mar leszallni, hogy egy par rendornek/rendornonek segit valaki aki az egyetlen szereplo akit probalnak valami aprosaggal kulonlegesse tenni (itt gyakorlatilag csak a nevevel)”

kedden indult a vegas, abban nem segítenek. ott a csi, a csi: ny, a blue bloods, az ncis, ncis: la. van mindkettőre példa, de kinek milyen ötlete akad, mindkettőből ki lehet hozni jót.

paranoid android - 2012. 09. 28. 21:14

A két színész és a karaktereik közti dinamika jó volt, de nem tudom, hogy csak ezért megéri-e felvenni a nézős sorozataim közé egy szimpla epizodikus nyomozós sorozatot.

superpityu - 2012. 09. 28. 22:41

egész ígéretes volt a pilot, remélem marad ugyanilyen, vagy valami hasonló.
a két főszereplő jó együtt, pedig nagyon féltem Lucy Liu-tól.
nekem is feltűnt a Monkos hasonlóság, csak itt nekem jobban tetszik a hangulat, meg a képi világ.
viszont várok egy átívelő szálat, nem feltétlenül Moriarty kell, megelégszem valami mással is még.

Isteee - 2012. 09. 28. 22:45

JLM számomra nagyon nagy csalódás…
Egyszerűen nem tudtam elhinni a játékát, nagyon erőltetettnek tűnt. Pedig más szerepekben kifejezetten tetszett.

Sajnos az egyik szemem sír, míg a másik nevet. Imádom az ilyen jellegű sorozatokat. Pörgős, az ember ezerrel kapja az arcába az infókat, még esélye sincs annak, hogy elbutuljon vagy unatkozzon a sorozat alatt, annyira mozgatja az agyát.
Robert Downey Jr és Benedict Cumberbatch játéka zseniális, magával ragadó, az első percekben megvettek kilóra. Bár a film 2. része annyira nem érdekelt, az angol Sherlockot tűkön ülve várom, hogy megint megnézhessem azt a 3x másfél órát.

JLM játéka ezzel szemben üres a számmomra, egyszerűen nem hittem el, hogy tényleg gondolkozik, töri a fejét, nem volt tartalom a forma mögött…sajnos…

Adok még pár rész esélyt a sorozatnak, mert az írók jól kitalálták a dolgokat és pörgősek az események és mindig van valami új és meglepő infó. De ha JLM nem tud elvarázsolni, pár rész után számomra kasza, pedig Lucy Liu nagy kedvencem…

sorozat/gyilkos - 2012. 09. 28. 22:48

Ki merték forgatni Sherlock figuráját az eredetiből, ezért respekt. Egy valóságban is, már-már sablonosan, hihető alakká gyúrták, amit a nézettség talán meghálál, én kevésbé.

Ha mindenjólmegy, ez lesz a Person of Interest pedigréskettyós édestestvére, azaz unalmas ügyek, korrekt kivitelezésben egy-egy kiváló karakterre-alakításra építve.

glinda - 2012. 09. 28. 22:52

Nekem izzadtságszagú és erőltetett volt a pilot, egy-két jobb jelenettel. Igaziból azt sem tudom, hogy a Sherlock Holmes név mire kell, a főszereplők enélkül is eladják a sorozatot. SH-hoz amúgy sincs az egésznek semmi köze. Lucy Liut nem kedvelem, ezen az Elementary sem változtatott. JLM erőltetett volt egy csomó helyen, de a későbbiekben talán ez eltűnik majd.
Az külön szánalmas volt, hogy a karakter hatásos belépőjéhez félmeztelenre kellett vetkőztetniük Millert.
Ha a folyatatás is hasonló lesz, akkor ezt valószínűleg kihagyom.

derek - 2012. 09. 28. 22:57

Gondolom, az angolnak sincs sok köze SH-hoz, a mozifilmeknek sincs. Mégis mik azok a rejtélyes jellemzők, amelyen jelenlétében köze lesz hirtelen egy sorozatnak SH-hoz? Az ember azt gondolná, hogy Watson doktor, vagy a zsenialitás köztük van.

zagloba - 2012. 09. 28. 22:59

Sil
“Annyira görcsösen akartak különbözni a Sherlocktól, hogy az eredeti karakterekből nem sok maradt a nevükön kívül.”

Na, ez speciel ugyanígy igaz a Downey-és a BBC-féle verziókra is. És itt most nyilván nem a patikamérlegen méricskélt tényekre gondolok pl. hogy Watson férfi, itt meg nő stb. hanem az összképre.

Ezzel a véleményemmel kisebbségben vagyok, de én épp a Cumberbatch-verziót érzem borzasztóan izzadságszagúnak.
Annyira, de annyira egyedi és modern darabot akartak, hogy inkább önmaga paródiája lett. A pilot még elment, de a többi…Nem lehet komolyan venni. Helyenként dögunalom /pl. 1×02 vagy 2×01/, többnyire meg átlagos.

Az Elementary viszont teljesen rendben volt, sokkal eredetibbnek és meggyőzőbbnek érzem. Nem az év sorozata, de arra jó, amiért lett: szórakoztatni.
Nem akar több lenni, mint ami.
/Ellentétben a másik kettővel./

Persze nem muszáj ezzel egyetérteni. Ez csak az én véleményem, sőt vitát sem akarok generálni, pusztán leírtam, ahogy mások is.

winnie - 2012. 09. 28. 23:01

“Az külön szánalmas volt, hogy a karakter hatásos belépőjéhez félmeztelenre kellett vetkőztetniük Millert.”

ha hatást akarnak, liut vetkőztetik:) bár annak sincs hatása, hiszen aki nézi, az nézi, aki nem, az csinálhatnak bármit, nem kapcsol oda.

megmutatták, hogy tetovált, ennyi. nem hiszem, hogy mindenben mögöttes tartalmat kell keresni – ez teljesen hétköznapi, főleg, hogy nem öltözik fel hipergyorsan a szex után. (én sem azért tettem be a képet, hogy hatása legyen, hanem többek között, mert jelzi a fényképezési stílust is.)

Llew - 2012. 09. 28. 23:51

Tetszett, engem megvettek. Örülök, hogy nem hajaz nagyon az angol verzióra. A JLM nagyon jó volt. Lucy Liut meg amúgy is imádom. Eleve örültem a női Watson ötletének és szerencsére bejött, jól össze is passzolnak. A zene és a fényképezés jó kis hangulatot ad neki.

DorianGray - 2012. 09. 29. 07:16

Csalódtam, gyenge volt. Nagyon vártam az Elementaryt,de a pilot után az is kérdés, hogy egyáltalán darálni fogom-e.
Erőtlen, hiteltelen klisétömeg. A mélypontja a ”beszélgetésközbenjöttemráhogy” volt, Holmes karaktere fényévekre van a Sherlock-os karakter kidolgozottságától. Ez a 90es években jó lett volna, most viszont kevés. Tucatmunka, hogy csesznék meg. Remélem a Dextert és a Boardwalk Empire-t nem basszák el.

Bagosz - 2012. 09. 29. 08:40

Az angol verzió amerikanizálódása. Nem olyan igényesen kidolgozott,viszont pergőbb.Oké nem is másfél órás,mint az angol és nem is regényhű.
Ez 7,5-es az angol verzió 8-ához képest.
Nézős a pilot alapján.

gelk - 2012. 09. 29. 08:50

“Holmes karaktere fényévekre van a Sherlock-os karakter kidolgozottságától.”

40 perc alatt távol is marad, még jó. Az évad végén, a 22-24. rész után meg az angol Holmes-ra fogják ezt mondani. És vajon rosszabb lesz-e emiatt?

Benjy - 2012. 09. 29. 09:15

Én majdnem bealudtam rajta, bár ez betudható annak, hogy hullafáradtan kezdtem el nézni éjfélkor.Nem volt rossz, egyenlőre maradok, a legnagyobb probléma számomra, hogy a karakterek rettentő személytelenek.Ha egy átlag néző odakapcsolna valamelyik pillanatban, és nem informálódott sorozatról, akkor azt hinné, hogy egy férfi és egy nő önfeledt nyomozásba kezdett.A lényeg, hogy számomra a karakterek személytelenek, ha ezen változtatnak, akkor akár maradok is.
Monk párhuzamról annyit, hogy nem hiszem, hogy olyan csavaros bűnügyeket évi 24 részben tudnak majd szállítani, persze ha igen, akkor örülök.

Bazsi - 2012. 09. 29. 11:09

Szerintem nagyon gyönge lett a pilot, gyakorlatilag azon kívül, hogy Sherlock csinált 2 közepesen ütős levezetést, egyáltalán nem éreztem, hogy itt egy zsenivel lenne dolgunk. Ez a “leesik a papír és pont meglátom azt a szót ami elvezet a megoldáshoz” sablon is rém idegesítő már, az pedig szerintem külön csalódás volt, hogy az esetet nem is Sherlock oldotta meg.
A színészi játék se volt kiemelkedő szerintem, Jonny Lee Miller játéka nekem nagyon nem jött át, nem láttam rajta azt az átütő erőt, amivel megoldja az esetek.
Én még 2, maximum 3 részre maradok, ha addig nem sikerül valahogy javítaniuk vagy felvezetniük egy érdekes átívelő szálat, akkor nálam tuti kasza.
Lehet csak én vagyok elfogult, de a BBC-s sorozat nálam olyan magasra tette a mércét, hogy az Elementary a közelébe se ér sajnos, a Benedict Cumberbatch-Martin Freeman duóval nehéz versenyezni, az biztos. Szóval én inkább az évenkénti 3×1,5 órás verzió mellett teszem le a voksomat. (mikor jön már a 3. évad?)

kem - 2012. 09. 29. 11:55

Sherlock Can’t Solve “Elementary” :D

http://www.jest.com/video/199700/sherlock-elementary

NikoXXX - 2012. 09. 29. 18:19

Tetszett a Last Resort-hoz kepest koszono viszonyban sincs de House potleknak jo,az angol verziot nem lattam es nem erdekel,a konyvet nem olvastam az se erdekel.
De egy House karakter aki nyomoz mint egy mentalista es ugy olvas az emberekbol mint a Lie to me-ben tettek,az johet minden mennyisegben.
Monkot nem lattam egy reszt sem,nem tudom hasonlitani oket.
7/10 nalam,felkerult az idei nezosok koze a Revolution,es a Last Resort koze,persze jon a Touch es Person of Interest is szoval lessz mit nezni.

Rational Gaze - 2012. 09. 29. 21:49

Most ezzel megöletem magam de…

Lehetséges, hogy én adagoltam túl magam sorozatokkal, de szerintem k. unalmas és kiszámítható volt :( Majd ha nagyon szenvedek talán előveszem 1-2 részre…:-/

kicsit - 2012. 09. 29. 23:38

Hogy a BBC-s Sherlock iránti elfogultságom miatt volt-e, vagy másért, de én bizony untam. 12 – egy tucat nyomozós sorozatnak tűnik egyelőre, én egyelőre nem vagyok elragadtatva. Sherlock nem zseniális, csak furcsa kicsit, Watson figurája viszont érdekesnek tűnik, talán aktívabban vesz majd részt a nyomozásban angol “kollégájánál”. Hát majd meglátjuk, de nagy kedvet nem kaptam a folytatáshoz.

Sil - 2012. 09. 30. 14:56

NikoXXX:
Azt írod, hogy “De egy House karakter aki nyomoz mint egy mentalista es ugy olvas az emberekbol mint a Lie to me-ben tettek,az johet minden mennyisegben.” Ez esetben az angol verzió hogyhogy nem érdekel? Az ennél sokkal jobb (a második évad pl hónapokig vezette itt a “hét sorozatepizódja” szavazást 3 toronymagas győzelemmel, pedig összesen volt 3 rész), és human anno azt írta róla, hogy “olyasmi az egész sorozat, mintha a House és a The Mentalist legjobb alapanyagai lennének jól összekeverve”. House karaktere meg egyébként is Sherlock Holmes-ra épül.

Sil - 2012. 09. 30. 15:08

gelk: Majd meglátjuk, de én ebben egyelőre nem látom, hogy az évad végére kapnánk egy igazán kidolgozott karaktert. Ez nem az időtől függ, hanem a forgatókönyvíróktól. Ők meg eddig nem erőltették meg magukat, nemcsak a megoldandó ügy volt elég gyenge, hanem pl bármit, amit közölni akartak a nézővel, egyszerűen belemondták a szemébe. Nem megmutatták, nem utaltak rá, hanem egy párbeszédben direktben megmondták. Pedig Jonny jó színész, hagyhatnák többet játszani.

Nikki - 2012. 09. 30. 17:03

Átlagos, csalódtam, semmi extra. 2-3 résznyi esélyt kap még.

Discordian - 2012. 09. 30. 22:03

Én is közepesnek éreztem. A közelében sincs a BBC-s Sherlocknak.

Ami a legfurább volt az egészben, az a pánikszobás szál… az elején kiderült, hogy a nő épített a férje tudta nélkül egy pánikszobát a lakáshoz, de aztán később ennek semmi, de semmi jelentősége nem volt? wtf.

A másik, ami zavaróan érthetetlen, az meg az, hogy az őrjöngő, kontrollálhatatlanul dührohamos gyilkos miután megfojtja a nőt, fogja magát és úgy alakítja a tetthelyet, mintha betörés történt volna? Na ne…

winnie - 2012. 09. 30. 22:12

mondhatnám azt is, hogy üdítő, hogy nincs mindennek jelentősége, mert a mai krimiknek ez a nagy hátránya, hogy nincs benne mese, csak olyat mondanak, ami fontos. de valójában azzal is lehet magyarázni a szobát, amellett, hogy jelentősége volt abban, hogy nem találták meg azonnal a holttestet, hogy látszólag (mert nem tudni, hogy igazat mondott-e a férj) a férj-feleség viszonyra is rávilágított, miszerint a házasságban nem a férj volt az úr, hiszen a feleségnek volt sok pénze, ő irányított.

Gab - 2012. 10. 01. 23:57

Jonny Lee Miller számomra meglepően jól hozza ezt a SH -t :)
A női Watson viszont nekem még mindig fura. Értem én, hogy érdekes dolgokat lehet ebből kihozni de akkor is fura :D
Zene és a képi világ bejött a gyilkosság,nyomozás so-so. Google,FB és az okosteló erőltetése viszont túl sok szerintem :D

Az a baj, hogy Sherlock név miatt a brit sorozathoz méri mindenki köztük én is és ezért vérzik el.
Közben meg az amcsi nyomozos sorozatok közül üde felüdülés :)

A brit Sherlock közelébe nem ér eddig, de azért tetszett szóval maradok heti nézősbe :)

Gab - 2012. 10. 02. 00:10

zagloba: Én meg imádom a brit SH-t :) egészet úgy ahogy van.

1×02 kicsit tényleg gyengébb de 2×01 pl. egyik nagy kedvenc Irene Adler karaktere zseniális lett. Tény, hogy modern lett de pont annyira amennyire kell szerintem, itt az Elementary -ban sokkal jobban elvetették a sulykot.

Dögunalom dolgot nem értem szerintem jobban fenntartja az érdeklődést mint ez.

Violka - 2012. 10. 02. 11:00

Talán azok kevesek között vagyok, aki nem húzza le a pilot-t :) A BBC-s Sherlock magasra tette a lécet, akaratlanul is legtöbben hozzáhasonlítjuk. Én látok potenciált JLM játékában, első rész után nem írnám le. Maga a karaktere skizóbb lesz, mint az angol.

Viszont Benedict Cumberbatch-t simán el tudnám képzelni, mint főgonoszt ebben a sorozatban.

Joan Watson viszont tényleg gyenge.

winnie - 2012. 10. 02. 11:03

“Talán azok kevesek között vagyok, aki nem húzza le a pilot-t :) ”

??? elkezdtem olvasni a kritikát és kommenteket, és tele van pozitív véleményekkel.

Coimbra - 2012. 10. 02. 13:15

Akkor végül is hány részre lehet számítani az egyes évadokban?

winnie - 2012. 10. 02. 14:30

22-24.

első lépésben be kell, hogy rendeljék a mostani 13-hoz a +9-et és, ha ne kasza évad végén, akkor 22 részes fix berendelései lesznek, mint a többi ősszel induló amerikai országos sorozat zömében, melyeket a cbs időről-időre a program és a siker függvényében meg szokott toldani +2-vel évad közben.

owlman - 2012. 10. 02. 17:00

derek – 2012. 09. 28. 22:57

“Gondolom, az angolnak sincs sok köze SH-hoz,”

De van. Az a regényekből-novellákból épül fel, csak kicsit persze átalakítva.
Pl. A Study in Pink = A Study in Scarlet

Roxi - 2012. 10. 02. 22:00

A 7.részben feltűnik vendégszereplőként Lisa Edelstein,szóval elkezdem nézni :)

winnie - 2012. 10. 02. 22:41

miatta bőven elég a heteset megnézni:)

Coimbra - 2012. 10. 04. 22:44

22 rész Sherlockból kissé sok és szokatlan, viszont akkor ez a legnagyobb Sherlock-vállalkozás a Jeremy Brett-es cucc óta, ami mint tudjuk csak a novellák parafrázisa volt némi kiegészítéssel, olyan, mint amikor az Aranyember elolvasása után megnézted az Aranyembert filmen, sok újat nem adott. Én tuti nézem, nálam ritka kivétellel nincsenek kaszák, mert ami jó, az jó.

pod - 2012. 10. 05. 15:39

Fú, a második rész valami hihetetlenül gagyi lett. Nálam itt a vége fékkómás ikertestvérestül.

bkd - 2012. 10. 15. 12:13

a kritikában leírt humort én nyomokban sem fedeztem fel, lucy liu játéka is inkább negatívum, több van a karakterében. a nyomozás maga nem volt rossz, viszont a megoldás tipikusan olcsó és bugyuta volt. a helyzet nálam hasonló mint rengeteg más sorozattal, ha végtelen időm lenne valószínűleg nézném de ennél sokkal jobb hasonló témájú sorozatok vannak ( most nem csak az angol Sherlock-ról beszélek), így ez nekem a pilottal véget is ért.

Benjy - 2012. 10. 17. 16:24

Nekem második rész jobban tetszett mint pilot.Itt már én is éreztem, hogy eset kapcsán kicsit körüllengi a “Monkos” hangulat.Egyetlen problémám, hogy ez ilyen/ilyesmi formában szerepelt Monkban, és tudtam mi lehet a 2 opció, így a talány nem volt érdekes, ellenben tetszett, ahogy A-ból B-be eljutottak.

Nem azt mondom, hogy világmegváltó, de mivel a magánnyomzós műfajt imádom (Borzalmasnak tartom amikor egy krimi arról szól, hogy a szereplők elsorolják, hogy kihez tartozik ujjlenyomat, meg DNS.Hello Mentalist.), és szerintem hiányt is szenvedünk belőle, nekem megéri a heti 40 percet.Egyenlőre.Aztán meglátjuk.

korum - 2012. 10. 19. 09:36

“a kritikában leírt humort én nyomokban sem fedeztem fel”
Nem harsány, orrbavágó humor, de tényleg ott van, nekem bejön.

LaCRossE - 2012. 10. 19. 19:26

Fuh, hát az 1×03 valami zseniálisra sikerült, szóval egyelőre nagyon pozitívan csalódtam a sorozatban. Nem hittem volna, hogy ez lesz, mert igazából én már a mostani részre is valami gyenge és átlagos ügyet vártam.

Zirowe - 2012. 10. 23. 22:56

Most nézem a pilotot.

Hát, nem tudom..

Jó színész a srác, de nekem ebben a Sherlock szerepben az jön le, hogy nagyon próbálkozik a különc figurával, de az egészből egy erőltetett, izzadtságszagú paródia jön ki.

Cumberbatchnak ez az egész szerep sokkal természetesebben jön, kb lehetetlen felérni ezzel a középszerű játékkal.

Watson pedig egy szép lány, sokkal többet kéne mosolyognia, mert az áll neki jól, nem ez a morcos fej.

Remélem később jobb lesz, mert ezt is csak azért néztem végig, mert SH a szereplője.

Dávid25 - 2012. 10. 24. 15:25

Na én is belekezdtem. Engem megvettek kilóra. Röhögtem, tátva maradt a szám és kellemes volt a hangulat is. Lucy Liu miatt meg végképp megéri mert imádom. Nem mintha Miller elveszne a tömeg színészek közt mert egyáltalán nem. :D Jók a tetkói is. Kíváncsi vagyok kijátsszák-e majd a szerelmi szálat vagy marad a baráti viszony.

Bevallom őszintén még nem olvastam a regényt de aki olvasta közölje már velem pls hogy Watson eredetileg nő vagy férfi mert fentebb valami olyasmit olvastam hogy fura hogy nő lett Watson. És ebben van valami mert a mozi filmben ugye férfi. Nem mintha ez gond lenne mert sokkal jobb így a párosítás mintha két pasit kéne bámulni. :P

Egyelőre 8/10

Squazee - 2012. 10. 26. 21:59

Eddig teljesen megszokható volt, hogy nagyon sokan természetesnek vették Sherlock Holmes létezését a való világban, na de, hogy valaki Watson nemében ne legyen biztos, ez meglepően új. :D
Ne haragudj, ne vedd rossz néven, csak ez annyira új dolog. :D
Férfi volt Dr. John H. Watson az eredetiben és a feldolgozások legnagyobb részében.
Nekem is el kellene kezdeni a sorozatot, azért néztem be ide, hogy bátorítást kapjak. :)

glinda - 2012. 11. 10. 22:19

Michelle a 24-ből! :D (1×6)
Alig ismertem meg ezzel a fura hajjal :)

Coimbra - 2012. 11. 12. 20:15

Még csak a negyedik résznél járok (a magyar felirattal párhuzamosan haladok, mert angol felirattal túl sokszor kellene leállítanom és szótáraznom, ez nem egy dexteri nyelv, ahol mindent értek), de most vettem észre (és nem az utolsó Sherlock-Gregson jelenetből), hogy Gregson karaktere végre okos, inkább “intelligens” rendőrnek van beállítva, tehát nem olyan lükének, mint a BBC-s, vagy a Guy Ritchie-s, netán az eredeti novellás vonalban.Persze lehet azért, mert most nem Lestrade a hunyó, hanem Gregson, de mintha ez utóbbi karakter is le lenne fitymálva mint a Scotland Yard tagja a novellákban.
Szóval Gregson profizmusáért plusz pont a készítőknek.

Coimbra - 2012. 11. 21. 20:00

Na, szerintem az évad legjobb részét láttuk.Végre tényleg olyan volt, mint egy klasszik nyomozós sztori: mentek házról házra beszélgetni, interjúzni, adatokat gyűjteni.Persze kórházi, ezerszer lerágott halál angyalai témával volt dolgunk, de azért okés volt.Az ukrán csávó a Breaking Badből volt Gale, ugye? :D
Kicsit idegesítő, hogy mindig ilyen nüanszokon múlik a nyomozás előrehaladása, mint most Watson beszélgetése a régi barátnőjével, amit Sherlock kihallgatott, de ezek szinte minden részben észrevehetők.

Amúgy ez a kibeszélő miért nincs főoldalra téve?Beférne, régebben több kibeszélő volt ott, mostanra lefogyatkozott a létszám, meg talán így többen meg is találnák.

Coimbra - 2012. 12. 04. 17:08

Egyedül nézem, vagy más honlapokon is van kibeszélő?A 6. rész is egész fogyaszthatóra sikerült, bár nem tudtam nem a BBC-s Sherlock lezuhanásra ítélt repülős ötletére (02×01) gondolni, még ha nem is sok kapcsolódási pont volt a kettő között.A mostani véres csavarkulcsos eset még a múltkori orvosinál is nyakatekertebb volt, de talán nem is ez a fontos.
A végén a névnél szinte 100%-ig gondoltam, hogy Moriarty lesz, de nem, viszont így is jó volt nagyon, mert már a korábban sokat emlegetett londoni nőügyes szálban még véletlenül sem gondoltam Irene Adlerre, utólag persze egyértelmű, hogy csak ő lehetett. :) Nem hiszem, hogy szerény személyével fogunk találkozni, vagy már halott, vagy nem hozzák be, hogy valamelyikőjük átrepül a másikhoz (Sherlock esetében hajó, he he).

Llew - 2012. 12. 04. 19:52

Legalább ketten vagyunk. :D
Mondjuk én a pilot után hanyagoltam, aztán a múltkor ledaráltam a felgyűlt 5-6 részt.
Egyszerűen nem sok kibeszélni való van rajta.

turospalacsinta - 2012. 12. 05. 00:50

Most már hárman. :)
Az utóbbi részek nagyon jók voltak.

Coimbra - 2012. 12. 08. 12:56

Asszem azt még kifelejtettem, és már sokszor le akartam írni, hogy Gregsont milyen normális karakterré formálták.Nincs az, mint az eredeti sorozatban és a Guy Ritchie-féle filmben, hogy ő a hülye (jó, utóbbiban, és a BBC-s Sherlockban, ahol Lestrade szerepel, szintén megvezethetőként), és Sherlock+Watson mindig gúnyosan beszélnek róla a háta mögött, most ez nincs meg, mert ésszerű és együttműködő, ez eddig szinte minden feldolgozásból hiányzott.

Coimbra - 2012. 12. 09. 16:47

Az előző résszel (6.) bezárólag azt mondtam, hogy annyira nem zavar, hogy nyakatekert mindegyik szál, és a végén kiderül, hogy semmi nem az, aminek látszik (a Monkban az volt a követett minta, hogy minden egyes részben Monk nem vett észre valamit, és mindig kimondta, hogy itt valami nem stimmel, aztán egy véletlen folytán rájött, hogy mi a hiba, és megoldotta az ügyet, itt az a minta, hogy bár ha Sherlocknak változik is a véleménye, mindig neki van igaza, és sose a rendőrség elmélete a helyes), de ebben a részben ez addig lett csavarva, hogy a végére nem értettem, most mi van.A könyvtáros gyerek ölt, de végül nem került börtönbe?!Azért, mert Wade uszította, vagy mi van?!Nekem nem volt egyértelmű.

Coimbra - 2012. 12. 09. 16:49

Ja, és jól sejtettem, hogy Irene meghalt, végül is nem volt nehéz kikövetkeztetni.Itt meg merték lépni, amit Guy Ritchie is meg mert, de a BBC-sek nem.

Llew - 2012. 12. 09. 17:33

Szerintem az csak duma volt. A gyerek megölt 4-5 embert, azzal nem engedik el csak úgy, max nem kap halálbüntetést vagy csökkentik a büntetését az együttműködésért.

Coimbra - 2012. 12. 19. 00:43

Llew: lehet, majd egyszer újranézem a részt. :) Csak pl. nem volt meg ott az az egyértelműség, mint a 8. részben, ahol ismét sejthető volt az elejétől, hogy a két vezető közül az egyik csinálta a bombát.Bár sokáig a férfire gyanakodtam (nem az indiaira), végül a nő lett.Ez egy 50%-os esély volt, legközelebb már jobban eltalálom, mert a Monk után itt is kezd befigyelni a minta a tettesről, például előre megmutatják, csak nem tudjuk, hogy ő az.Mondjuk nem mindig volt így, a gyerekrablós rész emiatt határeset, mert ott is megmutatták az első elrabolt srácot, aki végül az új gyerekrabló lett, csak máshogy.

Nekem tetszik ez.A végén érdekelt volna, hogy feltöri-e a Ferrarit. :D

Llew - 2012. 12. 19. 18:56

Coimbra
Ezek szerint nem nézel elég sorozatot. :D
Ha az ismert színész által játszott epizódszereplő nem a főhős oldalán jelenik meg, akkor biztos ő a tettes.

Coimbra - 2012. 12. 28. 00:02

Llew: nagyon sok embert nem ismerek fel, most a héten azon is meglepődtem, hogy a fullra faarcú epizódszereplő a Lie To Me-ből saját sorozatot nyomat (főszereplőként) évadok óta.Azzal durva volt szembesülni.

Rendben volt a 9. rész is, egyetlen problémám az volt vele, hogy Sherlock influenzájával nem sok mindent tudtak kezdeni (azon kívül, hogy nem ismerte fel a fényképről készült fényképet, ill. mikor rejtett poén volt a kínai tea-merevedés dologgal), mintha csak azért hozták volna be, hogy ennyivel “változatosabb” legyen.

Kíváncsi leszek, lesz-e még ebben az évadban Moriarty-zás, vagy valami húzósabb ügy, ami mondjuk részeken át tartana (valakit üldözni).

Coimbra - 2013. 01. 03. 16:43

Kezd zavarni a minta, hogy Sherlock a rész elején mindig bevádol valakit, hogy igenis te tetted, aztán rájön, hogy mégse, de előtte 100%-ig biztos volt benne.Aztán még egy embert megvádol, majd utána rájön.Az angol Sherlockok ennél magabiztosabbak voltak.

glinda - 2013. 01. 03. 17:12

@Coimbra

A január 10-én adásba kerülő rész címe “M.”
Megeszem a kalapom, ha ez nem Moriarty. Bár még lehet Mycroft is. Vagy valaki egész más :)

clark - 2013. 01. 10. 12:34

eddig ez a pilot nekem kimaradt,csak csücsült a gépen.nem vesztettem semmit se,egyáltalán nem jött be.
csak egy gyenge koppintása a sherlocknak.a pilot max 4/10 volt.számomra felejtős.

everest456 - 2013. 01. 11. 15:02

Spoiler 1×12

Érdekes felállás is lehet, ha Moren-t megtartják hosszabb távra, talán beindulna valami normálisabb átívelő száll is, Adler meg szerintem nem halt meg (mondta is S., hogy nem minden áldozatot mosott a víz ki a partra)

everest456 - 2013. 01. 11. 15:08

És talán itt az első idézhető mondat is a sorozatból:

“Arsenal fan. As if I didn’t have enough reasons to despise you.”

szini - 2013. 01. 16. 22:52

@everest456
Az a mondat nálam is nagyot ütött! :)

Csifu - 2013. 01. 18. 20:06
Coimbra - 2013. 01. 22. 20:59

Én nem gondoltam, hogy az illető nem Moriarty, elvégre a merész női Watsonnal már borult a kép a készítőknél, miért ne lehetne ez másként M-ék háza táján is? De tetszett a rész, Vinnie Jones akcentusán szakadtam, óriási volt. Mondjuk Watson ebben a részben nem tetszett, pedig nagyon szexi, most talán a smink tette, vagy nem tudom.
És még ha sokan nem is így képzelték Moriarty-t, abban mégis változtattak a készítők, hogy Moriary-Moran viszonya milyen alapokra van helyezve.A novellákban, Guy Ritchie filmjében elég egyértelmű a hűség, a Sherlockból még nem derült ki, mert az csak a következő évad kalandja lesz Morant elkapni.Bár ez, hogy Morant felültette Moriarty, nos, nem hinném, elvégre ő tehet róla, hogy nem volt elővigyázatos, miért nem hallotta korábban, hogy Holmes mögé lép, óvintézkedések stb…

everest456 - 2013. 01. 22. 21:30

Én az itteni Moriarty megvalósításától többet várok mint a BBC-s változattól
Spoiler, ha ég nem látta valaki a Sherlock s02e03-t

Az egész Key Code-os átverés, és hogy mindenki bedőlt neki az sajna nagyon lehúzta, hiába volt nagyon nagy a színészi játék

Az szerintem nyilvánvaló, hogy Moriarty tálcán kínálta Moran-t Sherlock-nak, csak arra nem számíthatott, hogy életben hagyja. Remélem a Super Bowl-os résznél dobbantani fognak valamit ez ügyben, ha nézőket akarnak szerezni. Amúgy most néztem a 1×09(ez kimaradt) és több ilyen kellene, ahol nem lehet egyből kitalálni, hogy ki tette (az 1×08-ban pl amikor feltűnt a gyilkos, kb egyből lehetett tudni)

Coimbra - 2013. 01. 23. 00:03

everest456: SPOILER ki az a mindenki, aki bedőlt neki?Sherlock pl. tuti rájött a végére, hogy kamu, azért vette fel a beszélgetésüket a tetőn telefonra, hogy az legyen a bizonyíték, hogy Moriarty bevallja, csak kamuzott a kóddal.Amikor pedig Sherlock ott meglepődött, szerintem csak színészkedés volt részéről. :)
Super Bowl-os rész?Ne spoilerezzünk, kérem. :)

NikoXXX - 2013. 01. 30. 20:52

jo volt az utolso resz,tetszett ennyi :D

LaCRossE - 2013. 02. 01. 15:57

Na, hát a visszatérő rész csak egy picit volt jobb az átlagnál, igazából én már azt várom, amikor szerializáltabb lesz a sorozat. Sejthető volt, hogy nem fognak a visszatérés után azonnal ráfeküdni Moriartyra, de mivel nekem a sima heti esetek is tetszenek az Elementaryból, ezért nem volt csalódás a rész.

Azt a gyomrost Sherlock megérdemelte Gregsontól, mondjuk én inkább pofán vertem volna a helyében, na mindegy. :D

A teknőst pedig állandó szereplőnek! :D

everest456 - 2013. 02. 02. 20:05

Nem volt rossz rész. az apró poénok bejöttek, ebből többet kérek, de tényleg nem volt semmi extra.

Kíváncsi vagyok milyen lesz a Super B. utáni rész

everest456 - 2013. 02. 04. 10:29

Ez is elment egynek. Mondjuk Watson side-story nagy volt :), de hova tűnt Clyde?

Spoiler:

Kár, hogy a szöszi túlélte, de remélem, hogy kezdenek majd vele még valamit (ahogy jön majd S. volt dealere a köv. részben, jó lenne, ha ezeket valahogy fel tudnák fűzni a M. szálra )

LaCRossE - 2013. 02. 04. 12:55

Nekem is tetszett a rész, bővebben a kritikámban leírtam, szóval nem ismétlem magam.

Wounded - 2013. 02. 05. 23:26

“Az egész Key Code-os átverés, és hogy mindenki bedőlt neki az sajna nagyon lehúzta, hiába volt nagyon nagy a színészi játék”

Miért ne lehetett volna bedőlni neki, amikor manapság az informatika és a technológia rohamléptekkel fejlődik? Egy ügyes hacker bármikor “feltalálhat” egy ilyen “szuperkódot”. Az talán túlzás, hogy elfér pár sorban, de, ha valaki létrehozza, akkor mindegy, hogy milyen hosszú, a tárolása aligha lehet akadály a mostani PC-k, adathordozók teljesítménye mellett. Különben, pont azért volt jó húzás az egész, mert, ahogy Moriarty is mondta, Sherlock elvárta tőle a zsenialitást, ezért meg sem fordult a fejében, hogy esetleg kamuzhat és a 3-as rablás is, csak egy ügyesen megszervezett akció.

Elnézést az OFF-ért, de erre muszáj volt reagálnom.

everest456 - 2013. 02. 05. 23:49

Wounded:
jó, nyilván az az alapfelállás, hogy Sherlockon kívül mindenki hülye,de maga a reagálás a Key Code-re elég röhejes volt, főleg Mycroft részéről.
Megvan Moriarty -> Nem beszél, de feltehetőleg nála van a key code, vagy minimum tudna bővebb infóval szolgálni -> minő véletlen, ha Sherlock-ról kezd el beszélni Mycroft (vajon mire is kellhet neki az info?) akkor megenyhül, de infót ekkor sem ad ki ! -> Erre mi a logikus lépés? Nyilván kiengedem, hadd csináljon további károkat, nem az hogy tovább tartom fogva, vagy végelegesen eliminálom és számolok a keletkező járulékos veszteséggel, de akkor sem csinál további gondot ő maga

Az a gond, hogy a dramaturgia kedvéért tele van logika hibákkal, ami nem lenne gond, csak most egy rész alatt sikerült minimum annyit összehozni, mint az előző 5 részben, és ez egy magát okosnak nevező sorozattól szerintem minimum ciki.

Végül is mindegy, jól szórakoztam rajta, lekötött.Én is várom a harmadik évadot, csak kicsit tartok tőle, hogy még jobban elszabadulnak a fenti dolgok.

Bocsi az OFF-ért és a Wall of Text-ért

LaCRossE - 2013. 02. 08. 16:38

Holnap bővebben is kommentelek a részről, de az 1×15 eléggé jó rész volt. :)

Wounded - 2013. 02. 11. 23:26

everest456
“minő véletlen, ha Sherlock-ról kezd el beszélni Mycroft (vajon mire is kellhet neki az info?) akkor megenyhül,”

Nehogy azt mond, hogy Te Mycroft helyében előre láttad volna, hogy Moriarty mire akarja felhasználni a kapott infókat. Épp azért volt bűnözőzseni, mert olyan dolgokat művelt, amire senki nem számított. Nem ölette meg Sherlockot, pedig rengeteg alkalma lett volna rá, hogy pl. egy bérgyilkossal lelövesse és le van a gondja. Mycroft ezlrt simán gondolhatta, hogy csak megszállottságból érdeklődik az öccse iránt, nem azért, hogy egy bonyolult és baromi sok szervezést igénylő terven keresztül rákényszerítse az öngyilkosságra. Csak később döbbent rá, hogy hibát követett el, amikor megindult a lejáratókampány Sherlock ellen.

“Erre mi a logikus lépés? Nyilván kiengedem, hadd csináljon további károkat, nem az hogy tovább tartom fogva”

Gondolod, hogy egy olyan kaliberű figura, mint Moriarty, nem biztosítja be magát arra az esetre, ha elkapnák? Mert, ugyan erről nem volt szó a sorozatban, de szerintem simán belefér, hogy, amennyiben Mycrofték nem engedik el, az emberei, esetleg a terroristák, akikkel kapcsolatban áll, majd helyette pusztítanak egy sort. Ha volt is ezen a téren hiba, akkor az, az, hogy nem szántak arra két mondatot, hogy ezt az epizódban megemlítsék. Viszont, aki egy kicsit is utánagondol a dolognak az találhat rá ésszerű választ.

“Az a gond, hogy a dramaturgia kedvéért tele van logika hibákkal”

Megmondom őszintén, hogy én nem vettem észre hibákat, de lehet, hogy csak azért, mert gondolatban mindenre kerestem magyarázatot.

Coimbra - 2013. 02. 25. 22:58

Szerintem király, hogy itt is csak a zseniális Sherlock 02×03-at beszéljük ki, és még így 13 hónappal a rész után is meg tudjuk új oldalak felől közelíteni a témát. :) De mivel a kérdésemre nem kaptam még választ, nem folyok tovább bele.

Az Elementary-ról: a 15. rész a Spartacusos Batiatusszal nem volt rossz, legalábbis a színész miatt, nagyon hozta a skót-ír-mittomén milyen akcentust. :) Bár, hogy levágták a lánya ujját, az durva vót.
A 16. részben meg olyan érzésem volt, mintha már nem tudnának mit kitalálni, ezért előjöttek Bell beépített múltjával.Meg kiderült, hogy van keresztneve is. :D Ill. minden sorozatban van legalább egy rendőr, aki beépült a maffiába, persze ez lehet, hogy a valóságban is így van, csak unalmas már mindig kihangsúlyozni.

Apró észrevétel a sorozat magyar címéhez: megint “nagyot” alkottak a “fordítók”.Hogy lehet Sherlock és Watson?Most a kosárpályás résznél is azt mondta Gregson, hogy Holmes és Watson.Nem lehet egy címben az egyik szereplő keresztnevét, a másiknak a vezetéknevét használni.Full logikátlan, hülye magyar címadók.Rühellem őket, a politikusok után a második legocsmányabb munkavégzés, legalábbis ami a minőséget illeti.

winnie - 2013. 02. 26. 08:40

könnyebben azonosíja az ember a sherlockot a karakterrel, mint a holmes-ot. ha ezen az úton indultak el és nem akarják kiírni, hogy sherlock holmes, akkor ezerszer sherlock és watson, mint holmes és watson. a címen nem érdemes pörögni, a cím egy márkanév, aminek csakis egy célja van, az eladás elősegítése. és az eladást a sherlock jobban segíti, mint a holmes.

Coimbra - 2013. 03. 25. 23:25

Egy hónapja nem írtam ide… a 18. rész vége érdekes volt.Végül is semmi bizonyítékuk nincs, hogy a galériás arc ölte meg a feleségét, ill. talán ahhoz se, hogy ő volt a metrós lökő, azért mégis bekasztnizták, az ímél miatt.Nem volt túl meggyőző.

Rivera Ordonez - 2013. 03. 29. 00:44

Tudja valaki, h hány részes lesz az első széria, illetve miért voltak szünetek mostanság az usa-ban?

Llew - 2013. 03. 29. 07:03

A szünetnek semmi különösebb oka, minden sorozatnál ez van. Ennek oka, hogy az őszi szezon nyitástól a tavaszi zárásig több hét van, mint ahány rész készül. Az évad tudtommal 24 részes lesz.

winnie - 2013. 03. 29. 07:18

a szünetekről és másról itt lehet olvasni bővebben: http://www.sorozatjunkie.hu/gyik/

Piemaker - 2013. 03. 30. 12:23

Nem szeretem a nyomozós sorozatokat de ezt néztem,mert Holmes karaaktere tetszik.
A Moriarty-s rész nagyon jó volt,de egy ideje már az ügyek is olyan egyhangúnak tünnek nekem.
Beleuntam,úgyhogy kiszálltam a 16. rész után.
Ha lesznek pozitív kritikák akkor talán kap még esélyt.

Colette - 2013. 04. 06. 16:49

Azért ezek a hosszú kihagyások (az okok ismeretében is) elég “sorozat-gyilkosok”… Főleg új sorozatnál.

winnie - 2013. 04. 06. 16:54

nem hiszem, hogy érdemes nagy jelentőséget tulajdonítani nekik, hiszen amerika ebben a rendszerben tévézik már 5 éve. megszokták, s ha nem is térnek vissza egy részre, ott a következő.

bár azzal egyetértek, hogy az újoncoknál veszélyesebb a dolog.

savanah - 2013. 04. 08. 11:45

Annyira tetszett nekem az utolsó leadott rész, a Snow Angels… Tegnap megnéztem 2x!!
Nagyon tetszik az egész sorozat…
Remélem MS. Hudson karakterét benntartják :)

wondorog - 2013. 05. 04. 19:42

Fú megkaptuk az évad legjobb részét, azt hiszem nagyon ütős lesz a dupla finálé.

wondorog - 2013. 05. 04. 22:12

Ja, hogy még van egy rész a dupla fináléig, remélem most már ténylegesen csak a főszállal foglalkoznak idén.

Brynden Rivers - 2013. 05. 10. 12:35

Ha nem a mind a 24 részt, hanem csak a dupla finálét és az odavezető főszálat és a legjobb részeket szeretném megnézni, akkor melyik részeket nézzem?

wondorog - 2013. 05. 10. 15:26

Brynden Rivers:
amiket én ajánlok

1×01 Pilot
1×12 M. (főszál)
1×14 The Deductionist (nem főszál, de elég jó rész)
1×15 A Giant Gun, Filled with Drugs (ugyanaz, mint az előzőnél)
1×18 Deja Vu All Over Again (az ügy kifejezetten jó lett)
1×20 Dead Man’s Switch (szintén jó ügy, + hajaz az egyik novellára)
1×21 A Landmark Story (főszál)
1×22 Risk Managament (főszál)
+ jövőhét dupla finálé
1×23 The Woman (főszál)
1×24 Heroine (főszál)

wondorog - 2013. 05. 10. 15:27

Vannak egyébként még jó részek, de nálam ezek az emlékezetesebbek.

Llew - 2013. 05. 11. 13:33

Így a évad végére nagyon jó lett. Kíváncsi vagyok mit húznak a fináléra.

Junkiegirl - 2013. 05. 11. 22:33

Hát ez az 1×22 zseniális volt. A vége akkorát ütött. Annyira meglepődtem mint még soha. Nem jellemző hogy egy sorozatban tényleg ekkora meglepetést tudnak nekem okozni, nade ez!!! Lehet, hogy csak én nem számítottam rá és mindenki más igen?

Golyo - 2013. 05. 15. 12:29

Elég kemény WTF lett ez a rész.

Brynden Rivers - 2013. 05. 17. 09:33

@wondorog: Köszönöm!

Zsolteee - 2013. 05. 17. 18:25

Egészen az utolsó 5 percig nagyon tetszett az évadrázó dupla rész.

Nagyon meglepődtem Moriarty személyén, de az ahogy elkapták nagyon sokat elvett a részből. Túl egyszerűen ment ez.

Nagyon szeretném, ha a következő évad úgy indulna, hogy Moriarty-t azonnal szabadon engedik (vagy kiszabadítják) és folytatódik ez a vonal, mert ha ennyivel elintézték ezt a szálat, akkor az nagy csalódás számomra.

Llew - 2013. 05. 20. 01:30

Ez nálam ugyan abban a cipőben jár, minta PoI finálé, hogy bár jó volt, de mégis valami nagyobbat vártam. Plusz itt még akkora cliffhanger, vagy WTF sincs a végén, mint ott volt.
Szerintem a castinggal elcseszték az egészet. Szerencsére a vendégszereplős hírről lemaradtam, de onnantól fogva, hogy felismertem Natalie Dormert (az előző rész végén abból a fél pillanatból nem) így is tudtam, hogy valami nem fog stimmelni a végén. Amíg Irene volt, addig azt hittem meg fog halni.
Szerencsére így is maradt meglepetés és a két karakter összevonása, illetve, hogy Watson után Moriartyból is nőt csináltak szerintem nagyon jó, illetve Dormerrel sem volt bajom színészileg.
Viszont végig a fejemben volt, és nem tudtam elvonatkoztatni attól, hogy állandó szereplő máshol, így nem hiszem, hogy egy ilyen fontos karakterre nagyon lehetne ez esetben alapozni. Még ha a színésznőt egy rövid évados sorozatban van is lekötve.
Szóval remélem meglepnek, hogy Moriartyval még nincs vége és visszatérő lesz, de félek, hogy ennyi volt, illetve max nagyon ritkán kerül elő.

xyxy - 2013. 05. 21. 11:30

Nem volt pénzük a producereknek egy kicsit is hozzáértő közgazdász tanácsadóra, aki elmondta volna miért is eszement hülyeség a fő sztori?

Riell - 2013. 05. 22. 10:21

Nem lesz évadzárót elemző írás az Elementaryból? Nincs vendégblogger aki megírná ha már más nem? Vagy csak nem találtam még meg a cikket….

Connie - 2013. 05. 22. 10:29

A fő sztori tényleg baromság, az amerikaiaknak tényleg ennyire fogalmuk sincs Európáról? Mert az Euhoz csatlakozni csak úgy egyik napról a másikra szokás? Az eurózónához meg végképp? A válság közepén egy Macedónia kaliberű országnak? :D
Egyébként ettől eltekintve tetszett a zárás, szerintem Moriarty-nak ennyivel messze nincs vége (remélem).

winnie - 2013. 05. 22. 10:59

Nem lesz évadzárót elemző írás az Elementaryból? Nincs vendégblogger aki megírná ha már más nem? Vagy csak nem találtam még meg a cikket….

de lesz, csak éppen pár nap alatt 40 évadzáró volt. szép sorban jönnek a kritikák.

Coimbra - 2013. 05. 26. 15:49

Hihetetlen, mit meg nem tudnak lépni a készítők. :D De legalább nem hazudott Moriarty, mikor azt mondta, hogy vagy eljön erre a címre és megtudja Irene-ról az igazságot, vagy örökre elfelejtik egymást.És úgy adta elő, hogy mintha tényleg Moriartyval találkozott volna Holmes, erre tessék, kiderül, hogy vele találkozott. :D

Nem tudom levetkezni a Moriarty férfi sztereotípiát, ezért még mindig bennem él a kép, mintha Sherlock egy férfiba lett volna szerelmes.

Azt kb. a hosszúra nyúlt kórházi ágyas beszélgetésből leszűrtem előre, hogy csak kamu a túladagolás, ill. a korábbi Sherlock-feldolgozásokból lehetett tudni, hogy a “Watson anyja megsebesült” elhívásnak is mi volt a célja.
De mit derített ki Watson?Hogy Moriarty rákos?

S84 - 2013. 05. 28. 14:15

Nekem tetszett ahogy megcsavarták az “eredeti” karakterek szerepét és nagyon remélem, hogy ennyivel nincs vége Moriarty-nak, Natalie Dormer (itt is) jó választás volt.

Violka - 2013. 05. 30. 18:47

“Hogy Moriarty rákos?”
Sherlock mondt neki, amikor az anyajegyeit nézte, hiányzott 1 a csillagképből, h a rák miatt vetette le?

Sztem zseniális évadzáró részt kaptunk, bár én a Moriarty szál lezárását biztos későbbre hagytam volna.

ntasi - 2013. 05. 31. 11:03

Elég felemás érzéseim vannak az évadzáróval kapcsolatban…
Az, h Irene Moriarty nagy WTF-pillanat, de mégsem érzem ezt, inkább azt, h most tényleg?
Az meg, h az évad végén elkapták, hát, elég távol van a kreatívtól… Ha ott vége lett volna, h baszki, Irene, Te??? Akkor vártam volna a második évadot, így meg nincs mit várnom.

Gondolom, h nem zárják le Moriartyt ennyivel, de nekem akkor is fura az egész.

Ráadásul szegény Nataliet én még nem láttam olyan szerepben, ahol szimpatikus tudott volna lenni. Boleyn Annaként is egy számító kis ribinek állították be, a GoT-ban is ilyen lett a karaktere, pedig a könyvben maga volt a megtestesült naivság és ártatlanság, nem is értettem, h került a sorozatba Natalie.
Persze ez csak az én egyéni szocproblémám :D

A rákos vonalat én se értettem, h most az-e vagy sem, bár hozzáteszem, Sherlock mondatainak felét nem értem :D
De magyar felirattal megnézve se lett világos.

Szóval érdekes volt az egész, 6/10et tudok adnia finálénak, és az évadnak is. Ha hozzáveszem, h Sherlock szét van varrva, akkor esetleg egy 7-est :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz