login |

Grey’s Anatomy: kezdett a 9. évad – írta Nina

2012. 09. 30. 15:39 - Írta: vendegblogger

114 hozzászólás | kategória: kritika,

Elég kevés sorozat éli meg, hogy kilencessel kezdődjön aktuális szezonjának száma. A Grey’s Anatomy belépett ebbe a csapatba, s rendületlenül halad előre. Kérdés, még mennyi ideig? Ez a kérdés még megalapozottabbnak tűnik a szezonnyitó epizód megtekintése után. Hogy miért? Mert az évadnyitó részben az volt a legjobb, amikor vége lett.

Spoilerek a tovább után.

Távozások’ lehetne az alcíme a nyitórésznek, ez értendő szó szerint és átvitt értelemben is – gyakorlatilag csak erről szólt minden, a kezdő momentumtól a legutolsóig. Mint ismeretes, a nyolcadik évad úgy zárult, ahogy kevesen számítottunk rá: egy borzalmas tragédiával vetettek véget az “idillnek” a készítők. Bár a sorozat addig sem szűkölködött drámai helyzetekben, a nyolcadik évad zárása mintegy megkoronázta s a “Drama Queen”-kategóriába emelte a Grey’s Anatomy-t.

Felmerült bennem a kétség, két merengés között, miért volt szükség ekkora felfordulásra? A választ még most sem kaptam meg; a kilencedik évad első részében ennek a tragédiának a szilánkjait söpörgetik, de inkább csak az ágy alá, semmint rendesen. A jelen eseményei a jövőben fognak kikristályosodni, s bizonyára összerántják majd újra a régi csapat megmaradt tagjait, addig viszont ki kell bírni az olyan részeket, mint amit most láthattunk. Fogalmam sincs, meddig lehet a nézők (neadjisten, rajongók!) idegeit borzolni kétes értékű mellényúlásokkal.

Világos volt már a nyolcadik évad végén, hogy a sorozat nem folytatódik, nem folytatódhat úgy, mint az előzőkben; a változás szükségszerű, ám szerencsésebb lett volna lassan csepegtetve tálalni, nem csokorban a nézők felé hajítva, dolgozzák fel, ahogy tudják-kiáltással. Ráadásul ezek a változások mind egy-egy tragédia gyümölcsei. Hogy ne csak rébuszokban beszéljek: Cristina másik városban dolgozik, Arizona nyomorék és depressziós lett, ami kihat Callie-re és az egész életükre; Lexie meghalt még az évad végén, Derek keze megsérült s kétséges, hogy valaha teljes értékű sebész lesz-e újra. Mark Sloan lassú haldoklását pedig külön köszönjük…

Meredith karakterét (amely eddig sem volt a legszimpatikusabb…) agyoncsapták egy poszttraumatikus hisztivel, Miranda Bailey egykor belevaló, tűzrőlpattant, csípősnyelvű személyiségét pedig lealacsonyították valamiféle csöpögős lénnyé.

Your nickname is B.C.B (…) Booty Call Bailey.

Mindenki önmaga árnyéka, zaklatott, ideges, unalmas, középszerű események, szereplők és párbeszédek jellemzik az első részt. Szinte mintha egy lázálom lenne az egész és a régi arcok a friss, új karakterek között megviseltnek, oda nem illőnek tűnnek. A harmatgyenge humormorzsák csak még rontották az összképet, a flashback-ek pedig már csak adtak a giccsnek egy pofont.

Nothing is the same. Everything is different. Everyone’s leaving and everyone is dying.

Tulajdonképpen nem tudnék felidézni egyetlen jelenetet sem, ami tetszett volna. Persze, összerázódik majd minden, ahogy szokott, de nem mindegy, milyen szájízzel ülünk neki újra a sorozatnak. Nem kell mindig ugyanolyan magas minőséget produkálni, lehet hibázni, mellényúlni, viszont direkt elébe menni annak, hogy a néző elhúzza a száját és feltegye magának a kérdést, hogy nézze-e tovább a sorozatot, mégis mire jó? Éljünk veszélyesen, kedves Shonda Rhimes?

Cáfoljanak meg nyugodtan azok, akiknek tetszett a szezon első része, örömmel fogom olvasni. Engem sajnos értetlen fejcsóválás és csalódottság jellemez most.

Hogy folytatom-e? Biztosan. Most már muszáj megtudnom, mit akarnak kihozni ebből a tragédiasorozatból – és mindenekelőtt hiányzik a Grey’s Anatomy régi hangulata. Amikor Cristina idegesen rohangált a folyosókon, Meredith Derek miatt agonizált, Mark egyik nőt csábította el a másik után és Miranda Bailey mindenki ’nácija’ volt.

Csak remélni tudom, hogy valamikor májusban olyan évadzáró kritikát írhatok, amelyben bősz ’mea culpa’ lesz osztályrészem, hiszen az első részt csakis remek, élvezhető epizódok követik. Ámen!

114 hozzászólás Ne habozz!

Robi - 2012. 09. 30. 15:59

Hát igazából ennek a kritikának egyetlen pontjával sem értek egyet. Úgy gondolom, hogy semmi olyan nem történt a részben, ami eddig a sorozatra ne lett volna jellemző.

winnie - 2012. 09. 30. 16:00

robi: oké, de jó volt a rész, vagy sem? mert ezt nem tudtuk meg:)

Rainmagic - 2012. 09. 30. 16:11

Egyetértek. Annyira rossz volt ez a rész, hogy már azt néztem, mikor lesz vége…

lexie - 2012. 09. 30. 16:12

Másodjára néztem ma újra az epizódot, mert leírhatatlanul tetszett a nyitás! Szerintem a drámai elemek mellett jól kiegyenlítődtek a humor és a romantika elemek. Tökéletesen megoldottak mindent. Oké, elég sötét hangulata volt, de hát drámáról beszélünk, KÓRHÁZI drámáról hahó, úgyhogy ne lepődjünk már meg a dolgokon, kedves Nina.

Nem laposodnak el a szálak, úgy érzem még mindig meg tud újulni a sorozat, és új színt hoz majd (remélhetőleg) a kilencedik évad is. Egyedül Alex karaktere amit már ha nem is unok, de frusztrál az, hogy már egy jó ideje semmi nem történik vele, míg a többi karakter azóta duplán átesett traumákon, botrányokon, bajokon, mindenen… De ennek ellenére is számomra 10/10 a nyitás.

keats - 2012. 09. 30. 16:15

Én viszont egyetértek. Míg a kórházi ámokfutásos cliffhanger-t zseniálisan rakták össze és dolgozták fel utána, az idei cliff teljesen lapos, ez a rész meg vontatott és semmilyen lett, egy párbeszédből sem éreztem a megszokott Shondás színvonalat.

winnie - 2012. 09. 30. 16:18

lexie: nem hiszem, hogy bárki is meglepődne a drámán. van jó dráma, rossz dráma, de aki eljutott ide, az már megért egyet, s mást a GA-ban. ha valakinek nem tetszett, amit látott, az nem csak a meglepődéssel magyarázható:)

lexie - 2012. 09. 30. 16:25

Nem nagyon értem ezt e megfogalmazást “nem tudok pártatlan maradni ha erről a sorozatról van szó winnie”…

Nina - 2012. 09. 30. 16:28

@lexie, eltérő ingerküszöb, ez csak erről szól. Megosztó rész volt, teljesen természetes a pro és kontra. Szeretem a sorozatot, de olykor olyat produkál, ami már túl, túl. Túl a barátságon.

naughtyL - 2012. 09. 30. 16:34

soha nem vágtam, hogy miért a kritikát kritizálja valaki..

Az írással egyet kell értsek. Rossz volt a nyitás.

Nekem főleg azért volt tavaly sokkoló Lexie halála, mert azzal SR az esélyét nyírta ki, hogy az első évadok hangulatát hozza vissza. Ugyanis Lexie volt az, akivel néha tudtak kellemes pillanatot csempészni a sok elfáradt karakter közé. Az ő Fejlődése nekem olyan hangulatú volt, mint anno a régieké. És a Sloan vagy nem Sloan dilemmája is teljesen szerethető volt. És kellett is, hogy tudjon az ember szurkolni nekik. Mert nekik aztán tényleg lehetett..

Az a baj, hogy Cristinát teljesen kinyirták a Hunt házassággal.. és nem Hunt a baj. Hanem, hogy Cristina hozzáment..

Sajnálom, hogy Arizonát nem nyírták ki, mert oké, hogy Derek szenvedni fog a kezével, de, hogy mellette még Arizona is lábatlankodjon, az már sok.. Tudom, nem volt vicces!

Az új arcokkal meg az a baj, hogy az egyik csajt már caliban is rühelltem.. meg bevallom nem vagyok túl kíváncsi frissiben születő nyomorokra..

De azért persze még nincs semmi veszve meg 8 év után már plusz 1-2 nekem nem oszt nem szoroz.. csak azért nem bánnám, ha még jó is lenne.

N5 - 2012. 09. 30. 16:35

Én (is) anno azért kezdtem el nézni a sorozatot, mert igaz, hogy alapjáraton kórházas sorozat volt, de sok humor volt benne, és izgalom. Az tény, h fordulatokkal bővelkedik a sorozat, de mindegyik karakter (aki már jó ideje bent van), szinte mindegyik nyomott valami miatt :|

Moonyfoot - 2012. 09. 30. 16:43

Nekem is eléggé… vontatott volt. Olyan, mintha dupla epizódra tervezték volna a nyitányt, hogy mindent megmagyarázzanak, de végül csak szimpla rész lett, így csak azt éreztem, hogy ez inkább egy szomorú ilyen nem tudom 0. epizódnak illett be vagy nem is tudom. Olyan, mint a Harry Potter 7 első film… az a tudod hogy mire kéne kilyukadni, meg ki is fogunk, csak azért nyamvadékul végig kell szenvedni előtte 2-3 óra lelkizést és sírást.

missy - 2012. 09. 30. 16:58

Teljesen egyetértek a kritikával, szerintem is szörnyű volt ez a rész, kb. az élettől elvette a kedvem. Túl sok változást, drámát és depressziót tettek ebbe a 40 percbe, a humorosnak szánt (?) Bailey-s szálat is inkább szomorúnak tartottam, mint viccesnek. Fogalmam sincs, hogy ennyi tragédia után hogy fog még elférni némi komédia, csoda, hogy a szereplők nincsenek a pszichiátrián az elmúlt 8 év történései után.

danonino - 2012. 09. 30. 17:13

Hát, nem tudom, vagyis de, tudom, nekem nagyon tetszett a rész, a cliffhanger ütött, a visszaemlékezések is jók voltak, a kis humor (April meg a tehénfejés) meg a romantika is jól helyt állt.

Sőt, Meredith is jó volt, ami 9 év után nagy szó. Sokszor gyűlöltük őt már, de szerintem most szerethető, hiteles, drukkolok neki.

Bogyó - 2012. 09. 30. 17:23

Sztem ezt a részt nem most szúrták el, hanem az előző évadzáróval. Csodálkoztam is akkor, mi ez a sok dicséret. Ahhoz képest kellemes csalódás volt, jót tett az időugrás, beletekertem volna, ha ugyanonnan folytatják… Kezdésnek sztem elment (nem voltak nagy elvárásaim), és ha nem lesz sok flashback, még nézhető dolgok is alakulhatnak belőle.

andean - 2012. 09. 30. 17:32

én is teljesen egyetértek a kritikával….too much drama…

heather_ - 2012. 09. 30. 17:46

nekem tetszett a rész. milyen nyitó epizód kellett volna ha nem ilyen? hisz az évadzáró epizódban elég sok minden történt az emberekkel, és ezeket a szálakat ki kell gobozni, meg kell mutatni a nézőknek mik az utóhatások.

alapból hogy lexit kiírták, markot is ki kell, hisz ők csak párosan jók, vagy egymásért epekedve. christina vissza fog jönni, alex pozitív irányba fejlődött, és meredith meg… hát meglehet érteni miért lett ilyen “medúza”. bailey karaktere viszont már tényleg nem olyan jó mint régen.egyedül azt nem értem miért kellett amputálni arizona lábát.. de ez majd kiderül a következő részből.

nekem egyedül a flashback részek nem jöttek be, tiszta paranormal activitys volt :)

tulipán - 2012. 09. 30. 17:53

sztem szörnyű volt. 10 perc után megállt a stream, és nem töltöttem újra. sajnálom :(

arwen*** - 2012. 09. 30. 17:53

én már régóta úgy vagyok ezzel a sorozattal, hogy nézzük, mert már 9 éve nézzük, de mindig úgy ülök neki, hogy jaj, nincs kedvem depis lenni…a régiek tele voltak humorral.Az utóbbiakban meg folyamatosan rettegek, hogy na ki hal meg. Nem tudom. Elég pörgős életet élek, és ha itthon vagyok, és sorozatot szeretnék nézni, nekem kell a vidámság. Oké, kórházsorozat, de annyira elbillent a mérleg a szomorú részek irányába. Köszönöm a kritikát, megvárom, mi lesz belőle, szerintem a depisebb részeket kihagyom…

Julcsi - 2012. 09. 30. 17:56

Zseniális kezdés volt.pont azért,mert megváltoztak a dolgok.nem feltétlenül kell,hogy lassan csöpögjenek az események,sőt.le merném fogadni,hogy a legtöbb nézőt ez vonzani fogja,és aki eddig kitartott,az nem most fog eltűnni.

Katey - 2012. 09. 30. 17:57

Szerintem jó volt a rész, viszont a történések miatt nekem is kettős érzelmeim vannak.

Nekema a sorozatnál a mélypont a 7. évad és évadzáró volt azóta nekem újra kezd egy kicsit feljönni a sorozat a 5. 6. évados színvonalra.

Lexie karaktere anno ki akart szállni. És van benne ráció, hogy miért így távozott, még ha túl dramatizálták is, hiszen ha már itt a nővére a kórházban akivel jóban volt, új unokahúg és még a szerelme is, akkor nem tehették meg, hogy csak elköltöztetik más városba, mert annak tényleg nem sok értelme lenne. Plusz ha már Lexie meghalt, Mark karakterével nem tudtak volna mit kezdeni, mert újabb csajt úgysem szeret meg vele a közönség,hisz LExie volt élete szerelme, így gondolom ők is úgy gondolták, hogy jobb, ha együtt futkároznak az örök vadászmezőkön. Mark sem mehetett el onnantól kezdve, mert a kislányát nem hagyhatja el csak úgy.

Az új szereplők BORZALMASAK!!!
Míg az Anno Mercy Westes csapatban első látásra megtaláltam a kedvenceimet, itt mindenki abszolút antipatikus és érdektelen számomra.

Baliey sztem jó, hogy egy kicsit oldódott, úgyis régi önmaga lesz majd, hisz ez a kapcsolat így nem tartható fent sokáig. Hiába az irtó dögös aneszteziológus barátja…

Egyetértek, hogy Christinának nem kellett volna hozzámenni Owenhez, hiszen azóta teljesen rossz az egész kapcsolatuk, azzal kinyírták, és ezzel a megcsalásos dologgal, már baszolút negatívvá vált az ő álomkapcsolatuk is. Sztem szét kéne őket szedni és másokkal párosítani hogy izgalmasabb és pozitívabb legyen az egész vagy nem tudom…

Az egész részbe a fejembe volt, hogy nemár basszus, azok után, hogy kapott egy jó szálat April a 8. évad végén, csak így kiírják se szó se beszéd, és nagyon örültem, hogy Hunt a végén nem Christinához ment, hanem hozzá a farmra és visszahívta, mert így van egy kis pozitív csepp a csokorban :) Ráadásul mindig is kedvetem a kis félős csajt és örülök, hogy visszajön. Így megint lehet a dolog érdekes közte és Jackson között.

Habár halkan jegyzem meg, hogy mióta a Mercy Westesek megjöttek és volt az a Welcome parti és Jackson megcsókolta Christinát, na én azóta azt várom, hogy Shonda őket összehozza valahogy.

Katey - 2012. 09. 30. 18:00

Ja és az elején reménykedtem, hogy Arizona hóta meg magát és Mark majd valahogy feléled. Mark halálát elfogadom, mert logikusnak látom, viszont azt én sem értem, hogy mi szükség volt, hogy Arizona lábát levágják…
Mert ezek szerint a 9. évad az ő drámájukra összpontosít, hogy Callie próbálja visszarángatni a való életbe, hogy újra éljen és dolgozzon…

És azért ez elég borús jövendő. We’ll see

winnie - 2012. 09. 30. 18:03

(az a baj az egész lexie mark dologban, hogy lehet igazolni az egyik halálát azzal, hogy a másik meghalt, de a való életben tudhatjuk, hogy mark kiírása nem kreatív döntés volt, hanem anyagi. jól jött ki és tény, hogy neki csak a halál volt a gyerek miatt, de ilyenkor sajnálatos, hogy kényszerpályán mozog a készítő). cserébe viszont arizona kreatív döntés volt, baba ide vagy oda.

KFC - 2012. 09. 30. 18:32

Közepes évadnyitó volt. Számomra Arizona állapota volt a negatív csúcs. Callie-vel ők igazi dinamikus, humoros páros akik köré lehetett vicces jeleneteket írni. Most úgy néz ki a drámázás lesz náluk is a középpontban. Remélem Yang karaktere a régi lesz mert a nyolcadik évadban a tépődés Owennel már az agyamra ment.

julcsi - 2012. 09. 30. 18:36

ja és még annyit, bár ezzel lehet, hogy túlzok, főleg azok után ugye, hogy egy hasonló repülő szerencsétlenséget nehezen lehet bárhogy is túlélni (gondolom én), de szóval hogy végül is a lövöldözős-traumás évadzáró után is baromi nehezen lettek jobban a szereplők, és ez egy ilyen tragédia meg halálok meg sokkok után se lehet könnyű. ezért kicsit azt érzem, hogy még mindig kvázi “életszerű” – teszem ezt idézőjelbe- a sorozat. értve ezt akár úgy is, hogy nem lehet, és nem is kell mindig a happy ending. és amúgy biztos vagyok abban, hogy fogunk még röhögni ebben az évadban, ahogy régen.
nehéz lehet nyolc évadon át hozni egy szintet, na. én viszont bele vagyok szeretve az egészbe.

bpgal - 2012. 09. 30. 19:05

erről a részről egy múltkori ‘hét kérdése’ jutott eszembe: Melyik a legrosszabb sorozat, amit jelenleg nézel? Ebben a pillanatban ez (is). :)

casi - 2012. 09. 30. 19:58

Teljesen egyetértek, viszont nekem a Bailey-s rész volt még az, ami tetszett… lehet, hogy csak a pasi miatt.
Nem igazán értem, hogy miért volt szükség arra, hogy ennyit ugorjunk az időben, amikor mindegyik szereplő pont ugyanott tart, mint ahol a baleset után lehetett. Mivel úgyis lesznek visszaemlékezések, ezért teljesen feleslegesnek érzem, akár év közben is megléphették volna, a három évvel később dolgot.
A negatív csúcs nálam is Arizona volt, hiszen ő volt az a szereplő, aki mindig pozitív maradt, mindenben megtalálta a megoldást, bíztatta a többi szereplőt, ha valamilyen problémájuk volt és most ez a depresszió teljesen idegen tőle. Persze, nem tudhatjuk, hogy mi történik egy emberrel egy ilyen helyzetben, de akinek alapból ilyen pozitív a természete, az szerintem nem fog ennyire megváltozni.

Orsi - 2012. 09. 30. 20:21

Alapvetően nem volt egy rossz évadnyitó szerintem . Persze nem ez volt a legjobb magam is többet vártam . Úgy voltam vele hogy egy erős közepes …. Amíg meg nem láttam , hogy mit csináltak Arizonával … Rajta nagyon kiakadtam , hogy így végezte :( Egyébként kiváncsi leszek milyen lesz a folytatás. Ennél csak jobb lesz szerintem !!!

Lily - 2012. 09. 30. 20:37

Érdekes volt olvasni a kritikát meg a kommenteket is… sok mindennel egyet is értek.

Az, hogy már nem olyan a sorozat mint régen volt, teljesen igaz. Imádtam az első évadokat, a pörgős, vicces, de mégis minden részben megríkató sztorit. Viszont szerintem egyszerűen képtelenség ennyi éven át egy sorozatot pontosan ugyanolyanra csinálni. Változnak a készítők (mint személyiségek, különböző hatások érik őket, stb.), különböző okokból változnak, cserélődnek a szereplők is, így szerintem természetes, hogy az egész arculat más – bár, persze, nem teljesen. Ezzel együtt szerintem ez egy különleges, és újszerű premier volt, azzal a feszültséggel, hogy – mintha egy kómából ébredtünk volna – nagyjából sejtjük, hogy mi történt, de nem lehetünk benne biztosak.

Arizona története egy kicsit kettős nekem. Az, hogy az egész részben benne volt a feszültség, hogy mégis HOL VAN ARIZONA???, az nagyon tetszett. Lábának elvesztése viszont már nekem is egy kicsit sok volt, pláne Mark halála után (csoda, hogy Callie még nem zuhant össze…). Azonban az is igaz – tapasztalat… -hogy nagyon sokszor a baj nem jár egyedül. Pláne, ha egy repülő lezuhan – reálisan nézve elég furcsa lett volna, ha csak egy utas hal meg, a többiek pedig lényegében ép bőrrel megússza.

Mark sorsa tényleg eldőlt abban a pillanatban, ahogy kiderült, hogy kikerül. Kizárt, hogy elhagyja a családját, így csak ez az egy lehetősé maradt. A búcsút én nem éreztem olyan nagyon giccsesnek, nekem még belefért; rendesen bőgtem is a visszaemlékezések alatt. Mark nagyon színes karakter volt, hatással sok szereplő életére, nagy váltás ez most az egész sorozatban (csakúgy, mint Lexie halála persze).

Meredith és Cristina kapcsolattartása szerintem jól lett megoldva, tetszik ez a tabletes konneksön. :) Cristina az új helyen külön vicces, a hozzá egyáltalán nem illő környezetben, az egyik kedvenc szálam volt a részben. Már várom, hogy mikor borítja rájuk az asztalt egy “Jééézusom, itt mindenki elmebeteg???” felkiáltással, és menekül el.
Meredith és Bailey helycseréje viszont kimondottan idegesítő volt, ez volt az egyetlen kifejezetten negatív pontja a résznek. Meredith erőltetett, Bailey csak szimplán idegesítő és szerintem teljesen karakteridegen volt, az egész BCB-s, vigyorgós mindennel együtt. Ez persze lehet, hogy csak az én meglátásom, remélem meg lesz cáfolva a következő részekben.

Derek kicsit semleges volt most nekem, ami rendkívül furcsa, hiszen egy nagyon erős és drámai vonala van neki is, mégis csak a kezéről van szó… Meg a legjobb barátja és a sógornője haláláról… Nem tudom. Lehet, hogy a következő részekben jobban ki lesz bontva ez az egész. Remélem.

Alexben nem csalódtam. Egyértelmű volt, hogy Seattle-ben kell maradnia, az afrikai program csak egy ürügy volt, aminek nagyon örült. Meredith-el szükségük lesz egymásra, azt hiszem.

Jacksonban kifejezetten sok esélyt látok arra, hogy érdekes legyen a 9.évara is. PLÁNE, hogy April nyilvánvalóan vissza fog térni, köszönhetően annak a szuper jelenetnek a végén. A farm és Owen eleganciája szerintem elképesztően jó kontrasztot adott. És örülök, hogy nem Cristinához ment. Nekik még kell idő.

Összességében erős kezdésnek tűnik, kevésbé maga az epizód, inkább az évad miatt, amit előrevetít. Maga a rész nekem 7/10 volt azért hiányoznak a régi viccek nekem is….), és nagyon várom a jövő hetet, hogy megtudjuk, mi is történt az ütközés után.

Junkiegirl - 2012. 09. 30. 21:54

Szerintem zseniális rész volt. A történések közül természetesen nekem sem tetszett minden, hiszen vannak kedvenc karakterek… de ahogyan megcsinálták a részt, az igazán klassz volt.

Evian - 2012. 09. 30. 22:27

Csatlakozom Lilyhez, nagyreszt egyet ertek az altala leirtakkal.
Jol mutatta be a sorozat, hogy bizonyos esemenyek (baleset, halal) hatasa milyen eros nyomot tud hagyni az emberben, megvaltoztatva akar mindent.
Mark pedig… a flashbackekkel, az utolso “napjaval” annyira felkavaro volt; nem volt tuldramatizalva, nyersen eletszeruen adtak elo. (Egyebkent 30 nap lelegeztetogep rendkivul megerolteti a testet, ennyi ido utan a testben szepszis alakul ki es elkezdenek leallni a szervek…)
A kezdes nalam most magasra tettek a lecet; igaz, hogy az uj brigad nem igazan hozott lazba, a kiscsaj gyakornok nekem gyenge Lexie-utanzat (kinezetre is), mondjuk arra kivancsi vagyok, mit fognak kezdeni az FNL-es neger sraccal.
Arizona depresszioja teljesen ertheto; az pedig, hogy miert vagtak le a labat? Ahogy en Shondat ismerem, ez is egy ujabb konfliktusforras lesz, mindamellett, amit egy ilyen tragikus esemeny kepvisel.
S0901 8/10

kanka - 2012. 09. 30. 23:11

Nekem nagyooon tetszett az évadnyitó.szerintem itt is azt kell elfogadunk hogy az első pár évad hangulata merőben más mint mostaniaké.néha nekem is hiányzik ez de az uj évadokban is találok bőven élvezhető momemtumokat.Én véletlenül elolvastam spoilerben hyog mark meghal szóval ez nekem el lett lőve sajnos de még igy is nagyon szomorunak találtam.christina ebben az uj környezetben elég vicces énis a dilis kiborulást vártam tőle.én lehet orditva futnék el onnan…dilis bagázs az ott az biztos….meredith uj vasököl profilja nem is rossz.egy ilyen helyezet után lehet picsogni meg lehet hardcore-ba nyomatni.baley egy kicsit tényleg vicces.inkább legyen tyukanyó mint ez a vihogó ágybetét de leglább boldog.én a kövi részt várom márr nagyon az előzetes alapján nagyon ütős lesz.arizonárol tudtam hogy nem halt meg de a rész ugy álitotta be.a láblevágós dolog az eléggé sokkolt de ahogy megtudtuk kb 1 hétig voltak az erdőben.és arizona lába azalatt szerintem totál elfertözödött vagy elhalt szóval nemhiszem hogy volt más kiut…Hát őszintén megvallva én bőgtem a részen.és nagyon testzett!!!!

Sasha86 - 2012. 09. 30. 23:59

Na akkor engedtessék meg egy kicsit hosszabb komment, a finálé óta szívügyem az új évad nyitánya. :)
Ahogy itt látom az előttem szólókat, eléggé végletesek, ami érthető, az új felállás vagy nagyon üt vagy nagyon nem. Én alapvetően az ütős csapathoz húznék, mert meglepően jól hozták össze a finálé felvezetésének kivitelezését, ergo a folytatást.
Jó jó persze, mint egy jó kis sajt, tele volt lukakkal, hiánnyal, hibával a rész, de ez ugye a történet vezetéssel jár, most fog jönni pár hétig gondolom az ez történt korábban rész (a 9×02-ben mindenképpen látva a promót), szóval én azt megbocsátom, ha tényleg minden összeáll egy-két héten belül.
Kezdeném a tavalyi szívfájdalommal, a Lexie-Mark párossal, fura de mégsem maradt akkora űr utánuk, bár ugye Mark itt még fizikailag jelen volt, de gyakorlatilag ez csak amolyan búcsú rész volt már, a flashbackek jó ötletnek tűntek, de végül giccsesnek éreztem egy-kettőt, de pl a Lexie-s meg a baba-altatós rész aranyos volt és betöltötte a funkcióját vagyis hogy szomorú legyen. Mark hattyúdala egyébként rendben volt, bár arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy azt fogják-e még mutatni, hogy hogyan hozta meg ezt a nagy döntést a haláláról, abban még lenne spiritusz úgy érzem. Másrészt igazán jó párost hozott össze az ő halála, Callie és Derek nagyon erősek együtt, eddig nem is figyeltem erre, viszont szegény Derek egyedül harmatgyenge egyenlőre, a kéz problémái nem bírnak felvillanyozni.
Meredith szála lett nálam az egyik nagy pozitív csalódás, ez Medúza dolog nagyon ütött, beugrott, hogy jesszus, 9 éve már, hogy ő meg a többi “kicsike” majd össze ….. estek a Nácitól, és most látjuk az új kicsiket az egykori kicsiktől össze…esni, ez jó kis párhuzam, vártam már, mikor jön ez el. Viszont nem tetszett, hogy egyáltalán nem foglalkoztak az írók azzal, hogy Meredith ki lenne a húga halála miatt, talán egyszer említette Alex, aztán csend, a repülés fóbia is kevés Christinával, ezt még ki kéne bontani.
Christina több fricskát is kapott, jó lépés, hogy magyarul most ő szív, nem jó az új kórház, ráadásul Owen sem hozzá ment, de a régi csapat még megvan, ezt is jó volt látni és valóban, a táblás géppel való kommunikáció is jó ötlet.
Owen is kezd alakulni nagyöregként, ahogy leosztotta a gyakornokot, hogy ne picsogjon, nagyon korrekt volt, amennyire sótlan vezetőnek éreztem tavaly, most kezd átfordulni, ez tetszik, és April visszarendelése is jól lett megoldva, őt is várom vissa már csak Jackson miatt is, aki szegény még csak el sem mondta senkinek, hogy kavartak.
Jackson amúgy nekem kevés volt, megint filler lett, na talán majd Aprillel vagy ha a régi csapat jobban bevenné.
Náci anyánk megint nem a régi, ez az új becenév dolog is olyan volt, mintha a karakter maga kért volna ön-paródiát saját magára, a fináléban még éreztem erőt benne, remélem most csak felvezették, hogy elmúlik a nagy “happy” korszak, és visszatér a régi Miranda.
Alex még mindig Alex, nagy respect a karakterhűségért meg a visszatérésért, kell ős ide, mi tudtuk ezt már májusban is, de hogy őszinte legyek, az új gyerek-főnök bácsi egyenlőre érdektelen maradt számomra.
Callie és Arizona remek volt, jól megírt alapkonflikt, amire lehet építeni ráadásul sokáig, az Arizonát játszó színésznőnél és pesze Callie-nál is le a kalappal, ezúttal drámában ők vitték a pálmát színészileg nálam.
Ki van még, ja igen, a főnök szegény kicsit hanyagolva volt, de jól elvolt, megint próbált mindenkit összerántani.
Alapvetően már most kijelenthetem, az idei évead legnagyobb meglepetése, hogy ez a nyitány ilyen jól sikerült, nálam túlszárnyalta a finálét, most úgy érzem, heti néző leszek, ha ezt így megtartják, nálam erős nyolcas és egyáltalán nem vagyok elfogult, ide is írom: 10/8
U.i.: Azért Mark haldoklásához elkelt volna Addison vagy nem?

moderatelyA - 2012. 10. 01. 00:53

@nina kösziköszi, kisebb eltéréseket leszámítva szívemből szóltál. najó, asszem majd ha te tényleg jót írsz az évadzáróról, Talán tárgyalhatunk arról, hogy utólag bepótlom ezt az évadot :) – egyébként a fináléval eléggé elásta már magát, és végsősoron ez a rész se segített, bár a váratlan új emberkékben rész közben itt-ott nagyon bíztam.

@lexie oké, hogy ne lepődjünk meg dolgokon, de szerintem nem is azzal van/volt a baja senkinek, hogy DRÁMA van, hanem, hogy nincsenek felépítve a drámák. én arra jöttem rá, hogy a legnagyobb bajom, amin 8 év után se tudok felülemelkedni, csak mert áh, hát 8 év, abba belefér, az az, hogy olyan, mintha nem lenne ötletük az íróknak. és ezért beküldenek egy sorozatgyilkost, aki kinyírja a fél kórházat/felteszik a fél színészgárdát egy gépre, amit földhöz vágnak/bevisznek egy pasit a kórházba bombával a hasában, ami felrobban, satöbbi, majd vállonveregetik magukat, hogy hohó, hát ezzel el is intéztük a következő egy évad témáját. az van, hogy én például azt látom, hogy borzasztó kevés olyan szál van, amit előre átgondoltak, felpítettek (még a bailey-féle kapcsolat alakulásában is csak a legelején láttam hosszútávú terveket, azóta az volt, hogy hmmm kezdeni kéne velük valamit, fiúk, olyan régen láttuk őket, nincs ötletetek, hogy ebben a részben hogy lehetne belőlük dráma? meg amúgyis kell még 15 perc műsoridő, nem?) és összességében oké, hogy drámasorozat, de egyrészt legyen benne vidámság szerelem hejehuja heppiend (is), és amikor dráma, akkor érezzem azt, hogy az jó, és kidolgozott és szép(mondunk ilyet drámára? asszem, igen), és hogy ezek az emberek nem véletlenül nem szitkomot írnak vagy szappant valami c-kategóriás tv-re.

@heather_ én azért tökre megnéztem volna pedig mondjuk allysonnal mégegyszer :)

@julcsi \o dede, én eléggé el szeretnék tűnni ezen a ponton :D – pedig istenlássalelkem, eddig böcsülettel néztem az első perctől az utolsóig.

moderatelyA - 2012. 10. 01. 00:54

ja, allyson nyilván addison akart lenni.

katyvasz - 2012. 10. 01. 10:42

Szerintem be fog indulni ez az évad is. Szerintem sem volt egy erős kezdés, de valahogy le akarták tisztázni, hogy ki marad és ki az aki eltávozott. Lehetett volna dupla epizód, és akkor nem csak egy Mark búcsúztató epizódot kapunk. Persze történtek más dolgok is.

Én nagyon örülök, hogy Arizona életben maradt. Egyrészt szegény Callie már elvesztette Georgot, meg elég sok drámát átélt. Igaz vitatható a dolog, hisz Arizona most teljes depresszióban van, de él. És van esélye arra, hogy
kijöjjön belőle. Ezzel kapcsolatban az jutott eszembe, hogy régebben volt egy rész mikor egy pasinak kar transzplantációt csináltak. Évekig kellett várnia új karra, de végül sikerült. Lehet, hogy Arizonával is eljátsszák ezt. S lehet pár rész erejéig el kell viselni a negatívitását, de aztán lehet új erőre kap, és visszatér a lelkesedése. Én örülnék neki. Persze mindezt mű végtagokkal is eljátszhatják. De egy ilyen pozitív karaktert szerintem biztos nem alakítanak át teljesen ellentétessé. Bár ha velem történne ugyan ez, lehet én sem lennék már a régi, de egy idő után csak belátnám, hogy az “csak” egy láb, és megmaradt az életem.

Judit - 2012. 10. 01. 11:07

Én csak azt nem értem, hogy miért ez volt az évadnyitó, mert nézve a köv rész promóját, sztem az jobb lett volna, így nekem kicsit kavarodás volt, de attól még nézem tovább és remélem, hogy ebben az évadban Derek és Mer nem megy megint külön meg újra össze

morzsa - 2012. 10. 01. 14:15

Szerintem dramaturgiailag kifejezetten okos húzás volt így indítani az évadot, értem ez alatt, hogy nem szépen lineárisan mondják el kivel mi történt pontosan, hanem nesze, itt a lényeg, jó sok dráma indításnak, aztán majd kibogozzuk a szálakat a hátralévő részekben. Shonda, piros pont.
Lehet egyedül vagyok vele, de reménykedtem, hogy April végleg eltűnik a föld színéről, szóval nem örülök, hogy Owen visszacipeli a farmról, maradhatna bátran állatorvosnak. Shonda, fekete pont.
Aki egyre inkább irritál, az Christina. A régi szép időkben még elsikkadt a sok hülyesége, meg egomán megszólalása a többi remek karakter között, de ahogy tűnnek el ezek a figurák, egyre jobban kitűnik ez az irritáló jelenség, amit Owen talán még jobban felerősített. Ez is fekete pont.
Összességében kíváncsi vagyok az évadra, hogy most hogyan birkóznak meg ezzel a drámával Seattleben, remélem orvos már nem hal meg (elég volt), és talán a medikusok is összekapják majd magukat :)

danonino - 2012. 10. 01. 18:35

Nem értem, miért nyafogtok, hogy túl sok benne a dráma.

Hé! EZ EGY DRÁMAsorozat!!!

Cassie - 2012. 10. 01. 19:44

Az előző évad fináléja nagyon ütős volt, ehhez képest én picit csalódtam, hogy rögtön folytatódik a kórházban átugorva azt ami az erdőben történt és csak szimplán lerendezték annyival, hogy 1 hetet voltak ott. Persze gondolom ez a kinn töltött hét majd jó lesz arra, hogy flashbackeljenek évad közben, de azért én szerettem volna egy picit kerekebb befejezést és frissebb újrakezdést.
A rész maga ettől függetlenül nekem bejött, ismét felrajzoltak pár érdekes kérdést, amit majd ki lehet bontani. Például Christina hazajön-e, főleg most hogy Karev se ment el és April is jön vissza, lehet amúgy hogy totál elege van már, csak nem mer felszállni egy repülőre többet, ezért inkább lehorgonyzott még akkor is ha nem neki való közeg. Kíváncsi vagyok a Derek-Meredith vonalra is, meg arra, hogy hogy lett Meredith a Medúza :) Arizonát sajnáltam, tuti náluk is lesz még dráma bőven (és mi van ilyenkor a babával, mindkét anyu totál kivan idegileg)

Lily - 2012. 10. 01. 21:59

@danonino: ez jogos, ezzel együtt például én (meg talán még elég sokan) pont azt szerettük (szeretjük) a GA-ban, hogy ezzel együtt ELKÉPESZTŐEN, tényleg, igazán vicces tud lenni. Ez viszont ebből a részből kétségtelenül hiányzott. Mindenesetre persze, ez egy drámasorozat. :)

(u.i.: bocs a sok gépelési hibáért, amit az előző hozzászólásomban alkottam…általában figyelmesebb vagyok, de most a billentyűzet is ellenem volt :S :) )

K3rnel - 2012. 10. 02. 10:13

Amiben egyetértek, ami nagyon meglepett, hogy az eddig általam mélységesen tisztelt és félt M. Bailey karakterét mennyire “megalázták” az évadnyitóban. Voltak már gyenge, igazán emberi pillanatai eddig is, de ez az “ágyhoz vágós” jelenet nem fért bele a karakterbe. Ez a gyakornokoktól megszokott, meg persze Karev-től folyamatosan, de Bailey szerepén nagyot rombolt a rész. Meg lehetett volna mutatni másképp is, hogy mennyire boldog és mennyire “kedves” lett, nem így. Szerintem!

Erős karakterektől kellett megválnunk az új évadra, Mark megérdemelte ezt a részt, itt most ő volt a főszereplő, minden ennek lett alárendelve, úgy gondolom, hogy Shonda nem akarta elvenni túl mély szálakkal az első részben Mark történetének lezárását, ezért lehetett a rész ennyire “nyugodt”.

Az új szereplő hölgy, akit a Californication nézői már behatóan ismerhetnek érdekes fejleményekkel szolgálhat majd a jövőre, ki tudja mi a terv, talán, ha megfelelő színészeket találnak a gyakornokok(új gyakornokok is érkezhetnek még) szerepére, akkor lehet 3-4 új nagyobb súllyal rendelkező szereplő és elkezdődhet a sorozat megint elölről, a régi szereplőkkel főnökként és az újakkal az első gyakornoki évből. Persze ezt is maximum Shonda tudja valószínűleg. A vészhelyzet is elment 15 évadig, ha az új karakterek megfelelőek lesznek, akkor ez a sorozat is megélhet még simán 6 évadot. Meglátjuk.

r.zsofi - 2012. 10. 02. 15:10

Én is csatlakozom, tényleg nem értem miért sok a dráma….én nem éreztem többnek mint máskor, sőt! Nagyon jól “játszottak” a készítők végig azzal hogy ki megy, ki marad, én pl nem tudtam, mert nem olvastam előre, hogy mi történt Arizonával, nem lehetett tudni, meghalt, vagy mi, szóval a vége ütött, de keményet.

A többi jelenet is tetszett, minden a helyén volt. Azt meg nehezen lehetett volna megoldani, hogy full poénáradatot írnak bele, miközben az egyik legütősebb karakter épp haláltusát vív…

Az a szőke csaj nem jön vissza, akivel Alex kavart?

kutyakaja - 2012. 10. 02. 17:46

Az a baj, hogy hiányolom a sorozatból azt az érzést, ami az első pár évadban megvolt, hogy mindegy mi volt a magánéletükben, imádtak orvosok lenni, és az a jajjdejóéletetmenteni feeling teljesen kihalt a sorozatból és az utóbbi 1-2 évadban valahogy csak a veszteségekről szól, így meg nem maradt belőle semmi, csak egy szokásos szappanopera, igaz, annak egész jó.

Roxi - 2012. 10. 02. 21:39

Én maradok középen,nem volt ez rossz,de különösebben jó sem!Az nyilvánvaló volt,hogy a történtek után nem kapunk egy humoros részt! Én inkább a jövő miatt aggódok,három szimpatikus karakter távozott,az újak közül meg nem tudom ki léphet a helyükre,nyilván senki!Mark halálát kicsit meg is könnyeztem,először még csak a sorozat legjobb pasija volt,de végül igazán szerethető figura lett belőle! Arizona karakterével sem tudom mit kezdenek majd,szóval vannak kérdések!

Roxi - 2012. 10. 03. 08:28

Abban a jelenetben ami itt a 2. kép,Christina tök úgy néz ki,mint egy eszkimó :)

Lily - 2012. 10. 05. 09:58

Ez a második rész… (SPOILER!!)

Kicsit kettős érzelmek vannak bennem; látni még egyszer, ahogy Mark meghal… Hát, nem lettem tőle jobban. Mint ahogyan attól sem, hogy megtudtam, Lexie testével mi is lett tulajdonképpen. Ezzel együtt szerintem nagyon erős rész volt, tetszett a felépítése, meg maga a koncepció. Jó volt, hogy minden karakterrel megmutatták, hogy mi is történt pontosan. Sandra Oh elképesztően fantasztikus volt, de valami egészen döbbenetes módon. Mint ahogyan Eric Dane is. Nagyon fog hiányozni a sorozatból.
Tetszett, ahogyan adtak egy kicsit pozitívabb felhangot is az egésznek Meredith beszédével. Vagyis hogy oké, történtek rettenetes dolgok, de azért valamennyire megmaradt az egyensúly, hiszen a legjobb dolgok is itt történtek vele. Attól függ, honnan nézi az ember.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit hoz ki Shonda ebből az évadból, szerintem nagyon sok kihasználható lehetőség van benne, sok történetszál. Például remélem, hogy a Jackson-April vonalon is lesz egy kicsit több action (mondjuk a következő rész promójából kiindulva… lesz. :D )

Amúgy azt lehet tudni, hogy miért nincs rész jövő héten? Megint elnöki vita lesz?

Zoli - 2012. 10. 05. 11:53

@Lily
Teljesen egyetértek, még annyit tennék hozzá, hogy én nagyon hiányoltam egy jelenetet. Kíváncsi lettem volna arra, amikor Arizona először felébred láb nélkül. Amúgy eszméletlen jó rész volt. És bár mondtad, de nekem is el kell ismételnem, hogy Sandra Oh elképesztően fantasztikus!!!

fajro - 2012. 10. 05. 22:37

Azért a sok dráma közepette ott volt egy kis Lostos humormorzsa is. :))

Nyilván ezek szomorú dolgok, de érdekes lesz látni, hogy épülnek fel megint szépen lassan. Sztem Arizona is feltámad majd a depressziójából, csak idő kell neki…

Szóval én nagyon várom a következő részeket!!:)

Lily - 2012. 10. 08. 17:23

Jaaj, Bailey Lost-os poénja… :D “You should watch more TV” :DD Igen, az szép volt, ügyesen be volt építve… egy amúgy elég tragikus jelenetbe.

stüni - 2012. 10. 09. 19:47

Huh, nagyon sok dolgot szeretnék most ide írni, de most képtelen vagyok rá, túlságosan megdöbbentem ettől a két résztől…egyet viszont meg kell kérdeznem:
Nektek nem hiányzott Lexie temetése? Vagy egyáltalán, hogy megemlítsék, azon kívül, hogy marakodtak rajta az… és Márk szerette? Meredith nem is említette.Csak az elején kérdezte, hogy hol van, mikor zizi volt.Azért egy kicsit emlékezhettek volna rá is.Ettől még George halála is több “figyelmet” kapott.(mondjuk azt meg elviccelték, de legalább eltemették)

Nina - 2012. 10. 13. 17:46

részemről egy még nagyobb no comment… pedig viszketett a billentyűzetem, hogy írjak ismét valamit… de nem. Majd ha lesz pozitív változás (számomra), akkor örömmel.

Katey - 2012. 10. 20. 14:15

De enegem is idegesített,hogy nem temették el Lexie-t. Sem Mark-ot.
őőő most így hirtelen felmerült bennem a kérdés, hogy Meredith apja még él?
Mert úgy emlékszem anno megmentette, és akkor ő nem jött be h LExietől elbúcsúzzon vagy mi van???

naughtyL - 2012. 10. 20. 16:58

eléggé langyos a dolog,de..

megint az jutott eszembe, amit már írtam korábban. komolyan azt gondolják, hogy ennyi dráma után még kíváncsi vagyok arra, hogy az újcsaj sírdogál, mert csúnyaésgonosz vele mindenki. vagyis olyanok, akikkel tényleg szörnyű dolgok történtek.?

Cristina viszont nagyon jó volt a végén az öreggel.

az Aprilt alakító színésznő meg.. ugyanezt a “rohadtul idegesítően szerencsétlen, de nagyon okos” karaktert hozta everwood-ban, csak ott 10-15 évvel fiatalabb kiadásban..
annyira kár, hogy Avery-t rá pazarolják el.

meglátjuk mit hoz a jövő.

julcsi - 2012. 10. 22. 09:03

nah, asszem most jött el az ideje annak, hogy egyetértsek azokkal, akiknek ez langyos és erőltetett. nagyon tetszett az első rész, és reménykedtem, de ez a 3. ez valami borzadály volt. háromszor bealudtam rajta, April idegesít, de nagyon, Christina ezzel a félig itt-félig ott dologgal teljesen semmitmondóvá vált számomra (mit szenved már Owennel, könyörgöm??), Meredith is leszállóágon, ahogy a többi régi szereplő is totál semmilyen… még a Chief és Bailey is. sajnos.
ezt a részt is csak Derek tette elviselhetővé, de már kezdem baromira unni az egészet. és irtó mérges vagyok, hogy a kedvenc sorozatomból ilyen bénaság lett. :(

jessm - 2012. 10. 23. 09:35

Nekem tetszik. :D

Az első részekben a gonosz Meredith és BC Bailey azok nagyok voltak.
És végre kiírták Lexiet és Markot , hála égnek!! Már a hajam égnek állt tőlük.

Összehozták Aprilt és Averyt!

Szerintem jó lett a vérfrissités, nekem még mindig hozza Ga az elvárt szintet, bár azért érzem, hogy a sorozat a vége felé közeledik, mert kihozták lassan a sorozatból amit lehet. Nagyon nem tudom mit lehetne még?

julcsi - 2012. 10. 23. 17:50

ha pl. Meredith és Derek még egyszer szétmennek, én gutaütést kapok…

fajro - 2012. 10. 28. 23:03

Reménykedem, hogy ezzel a legutóbbi résszel már az új érát vezetik be, amely még humorában, hangulatában is közelít a régiekhez. Persze dráma még van, Callie-Arizona párharc még nem zárult le teljesen, de látjuk a fejlődést. Meredith egyre jobb, Derek is alakul, Webber-Avery anyu páros jófej és nekem a Kepner-Avery páros is tetszik. Christinát hosszú idő óta először kedvelem, jól működnek az öreggel. Az új doki (a műlábas) is szimpi, szeretem az ilyesmi karaktereket. Illetve most még az eset is érdekes volt, régen nagyon jól válogatták, a hihetetlen és vicces eseteket, amelyektől a dokik mindig izgalomba kerültek, és most is sikerült ilyet elővenni. Nem volt benne nagydráma, elvérző-műtőasztalon meghaló beteg, akik után még az orvosok is sírnak…. Végre egy kis felüdülés kezdődik a sok drámából. Tetszik az új irány. :))

Fangtasia - 2012. 11. 09. 21:50

9×05 hozta a régi GA-s szintet :)

julcsi - 2012. 11. 16. 16:20

9X16 mi a fene történt a zenével?!
és miért unom halálra magam minden egyes rész közben…?

julcsi - 2012. 11. 16. 17:50

bocsánat, 9X6, nem 16

jessm - 2012. 11. 17. 18:26

Az 5-ös rész, az nagyon ott volt,Christina és Meredith-en alapuló epizód meghozta kívánt hatás

6-os egy kicsit gyengébb volt. Bailey aranyos volt. Avery- Kepner kapcsolata is alakulgat. :)) A per elég érdekesen halad, bár nem igazán értem mit akarnak ebből kihozni.

amber - 2012. 11. 23. 13:41

miért nem volt rész már megint? 2 hetente adnak 1-et?

winnie - 2012. 11. 23. 13:45

átlagosan kábé 2 hetente. 40 hét alatt kell leadnunk a 22-24 részt. most hálaadás volt amerikában. ünnepekkor nem szoktak tévézni, és nem akarták, hogy alacsony legyen a nézettség. az amerikaiaknak nem adatik meg az, ami nekünk, hogy minden héten egy epizód, ott folyamatosak a rövidebb-hosszabb szünetek a sugárzásban.

fajro - 2012. 11. 24. 15:46

Úristen, most komolyan Huntra akarják az egészet kenni? Illetve, abban nyilván volt hibája, hogy nem vette fel a telefonját és nem vette figyelembe az üzeneteket a másik kórházból, hogy nem érkeztek meg. De az, hogy az a hibája, hogy ő “tette fel őket a gépre”? Nem is értem…..

julcsi - 2012. 11. 25. 18:27

én se értem, de kíváncsi leszek, mi lesz ebből…

fajro - 2012. 12. 02. 15:00

Úgy látom, julcsival ketten maradtunk a kibeszélőben… Sebaj, azért leírom a véleményem.:)

Örülök Arizonának, örülök Dereknek, örülök Christinának, de nem örülök Owennek és mégkevésbé Aprilnek. És persze örülök Meredithnek.

Az újakból próbálnak hasonló újítókat meg bátor, szabályokkal szembe menő gyakornokokat csinálni, mint Meredithék voltak (már az előző részben is). Tulajdonképpen ez vicces, mert most pont a másik oldalról látjuk, hogy mennyire idegesítőek a feletteseknek. :D

Kár, hogy Owen mostanra adta fel, de talán még van esély, Christina még talán próbálkozik.

Lassan most már amúgy kell egy új konfliktus, mert kezdenek megoldódni az előzőek.:P Már tényleg csak Christina-Owen nem stimmel és a per. April és Avery biztos még folytatják a szenvedést, de az már kevésbé érdekel, April most azért nagyon alátett a dolognak.

Julcsi? :)

jessm - 2012. 12. 02. 18:06

Én nem értem miért szakított Jackson..
Most azért mert megelégelte, hogy April dilis vagy mert már téyleg azon gondolkozott hogy nősülni kellene, és April keményen megbántotta az érzéseit a kirohanásával?
NA, mindegy azért remélem lesz még Jackson és April, mert szerintem aranyosak voltak.

Cristina és Owen hmm, szerintem jobb ha vége.
Mert abból nem lehet kijönni, h az egyik gyereket akar a másik meg nem, sehogy..

Azt hogy Meredith terhes nem értem miért most kellett meglépni, de velük eléggé nem történt semmi, ugyhogy valamit ki kellett találni.

De a per az nagyon fura, minden normális ügyvédi társaság a repülőgép társaságot perelné…

fajro - 2012. 12. 02. 22:13

Pont azért hagyta ott Jackson Aprilt, amit mondasz: mert Aprilből kitört az, hogy esze ágában nincs férjhez menni… Míg Jackson már komolyan gondolta. Azért ez elég durva megbántás.

Én el tudom képzelni, hogy Christina már hajlana egy gyerekre, hiszen nagyon kiemelték, hogy mostmár törődik másokkal is….

Meredithéknél pedig pont úgy van, ahogy elmagyarázta Aprilnek – akkor jön a baba, amikor már belenyugodtak, hogy nem lesz saját…. Én örülök, szép “történet”. :)

jessm - 2012. 12. 04. 14:53

Örülök neki, hogy sikerült nekik a baba, csak azt gondoltam hogy azt az utolsó évadban fogják meglépni,, az utolsó évadban szoktak ilyesmiket behozni, mert öszintén szólva már Meredith és Derek sztorijából már nem lehet többet kihozni. Ebben az évadban elfér, hogy várják a babát, megmütik Derek kezét. A következő évadra már nem marad semmi csak az hogy elmennek, meghalnak vagy szakítanak.

fajro - 2012. 12. 06. 08:09

Én nem akarok már Meredithnek és Dereknek több drámát…. Maradjanak unalmasak és boldogok, lesz más, aki viszi a drámát a hátán. :)

Savanah - 2013. 01. 17. 15:11

Szerintem még az hogy gyereket vár nem jelenti azt, h bevállalják a készitők, hogy meg is születik…

enci - 2013. 02. 15. 12:39

Valaki tudja, hogy miért csak 16 részt említ a net a sorozatnak idén? ugye nem kap kaszát? Mert kezdem félteni… Főleg most, hogy megveszik a kórházat. Ennél nagyobb dobás már régen volt sorozatban, nehogy már most nyírják ki!

savanah - 2013. 02. 18. 16:02

Nem, szerintem csak még nincs meg a többi résznek a dátuma. Eddig azt hiszem hivatalosan 16 rész van kint h mikor fog lemenni. Lehet szünet lesz 2-3 hétig, és csak aztán folytatják.. Szoktak betenni egy szünet blokkot tavasszal is..
De biztos h még nem kasza :)
A kórház meg szerintem megmenekül. És majd felveszik állandó orvosnak a eladó asszonyságot :)

enci - 2013. 02. 18. 18:47

igen, ilyen elképzelésem már nekem is volt. Szerintem Ő is traumás sebész lesz. Amúgy azt nem értem, Kepner hogy kaphatott sötét ruhát, ha nem lett meg a szakvizsgája. Mindegy, ez Shondaland, vele nem vitatkozom :) És kíváncsi vagyok, hogy a Vak vezet világtalant Corporation hogy és mint fogja megvenni, majd üzemeltetni a kórházat. Más: a gyakornokok kezdenek normálisak lenni, és lassan kedvelni is lehet őket :)

savanah - 2013. 02. 19. 09:47

Aha, jó is hogy behoztak új arcokat, és végülis kezdőket, mert azért ők könnyebben hibázhatnak, és abból mindig jobb sztorik alakulnak… Mint annó az első 3 évad, amikor még a régiek is kezdők voltak. Nekem még mindig azok a kedvenc részeim!!
A kórházeladással nem tudom mi lesz, az igazság az, h az utolsó 2 részt, ami már kijött még nem néztem meg. Eddig csak azt tudtam meg, h ugye nem csak sima áttervezés költségcsökkentés miatt, hanem eladják…
Hát kiváncsian várom mi lesz…

enci - 2013. 02. 22. 12:50

Hűha!!!
Puszit anyának, vett neked egy kórházat!
Jackson, mint főnök, és Catherine, aki valszeg beszáll orvosnak – Avery uralom lesz?
Érdekes volt a 06.rész, kár, h nincs promo a 17-nek, mert két hetet várni kell rá.

enci - 2013. 02. 22. 12:51

akarom mondani 16. rész

Savanah - 2013. 02. 22. 16:44

Tyűűűűhaaa!! Na most ezt jól elspoilerezted nekem :)
De tetszik mi fog történni….
Az utolsó 3 részt nem néztem még meg, mert nem volt felirat, és mentálisan kimerültnek éreztem magam múlt hétvégén h felirat nélkül nézzem… Magyarul totál kényelmes voltam…

Na de akkor most már alig várom h megnézzem…

enci - 2013. 02. 22. 17:46

felirat már van :) mondjuk a 16hoz nincs, de akkor is van a másik kettőhöz :)

Savanah - 2013. 02. 23. 19:11

Oké igyekszem pótolni, és akkor jövök kibeszélni :)

fajro - 2013. 02. 24. 14:13

Most hoztam fel magam, és…. hűűű… naaagyon-nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz ebből. :D

enci - 2013. 02. 25. 12:58

a köv részek címeit látva elég sok minden!
berendelték ebből a következő évadot?

savanah - 2013. 02. 25. 17:20

Még nem, de biztos befogják. Nincs okuk, miért ne :)
Én még mindig nem hoztam fel magam, de igyekszem, mert most már én is nagyon kiváncsi vagyok milyen nagy dolgokról beszéltek itt :)

mizuki - 2013. 03. 05. 13:35

Nekem Derek nem vált vmi szimpatikussá ebben az évadban (mondjuk nem szenteltem neki nagy figyelmet eddig), de vhogy soha nem lehet tudni igazából mit érez, mit akar, mi van a fejében.
Miért erőlködött annyira Owen ellen? Miért volt neki oly fontos, hogy a kórház legyen a bűnös? Bántotta vajon h. hová fajult a dolog? Amúgy sem egészen világos számomra, h. tulajdonképpen az egész peresdivel maguk alatt vágták a fát…

fajro - 2013. 03. 05. 19:10

Nekem máshogy jött le ez az egész peres dolog, de lehet, hogy én értettem félre:
Derek elment megnézni a gép roncsait, és arra jutott, hogy ne fogadják el a vigaszdíjat, mert az azzal jár, hogy nem lesz kivizsgálás. Márpedig, ha nem vizsgálják meg,mi történt, akkor más is így járhat. Azt szerintem ő sem tudta, hogy mi lesz a következménye, vagyis hogy Owenre varrják az egészet.
De Arizona kirohanásában volt igazság.

Érdekes volt számomra a pénz-helyzet:
én is úgy gondolkodtam, hogy a helyükben egyből megvenném belőle a kórházat – de jó volt látni, hogy van, aki másképp gondolkodik, ld Arizona, és neki is igaza van.

Kajuska - 2013. 03. 06. 13:50

Nagyon örülök, hogy végre megoldódott a kórház megmentése probléma, mert már éppen kezdtem unni. Várható volt,hogy úgyis valahogy megoldjak a helyzetet. Maga a megoldás tetszik, mert így még többet szerepeltik Jacksont. Kiváncsi vagyok meglépik e, hogy az anyja is tartósan Seattleben maradjon.

enci - 2013. 03. 08. 10:40
Cathy07 - 2013. 03. 16. 20:10

Akkor most a sorozat magyar címét is megváltoztatják? :P Nyilván nem, de vicces azért ez így.

enci - 2013. 03. 17. 10:36

azám :)

Savanah - 2013. 03. 18. 20:51

Húúú ez a 17-es rész nagyon jó volt. Úgy féltem az elején, h jacksonból valami majmost csionálnak, de a végére jól összerakták…Nagyon tetszett. Mondjuk 1 kicsit fura nekem a Grey-Sloan név a kórháznak, márcsak azért is mert Meredith-et is Greynek hivják.. Igy ez egy kicsit fura…

A másik dolog, meg miért járkálnak mostanában az orvosok ipad-ekkel?? Ez is már komolyan fura.. A régi papirok, nem voltak elég jók? Ezt hanyagolhatnák kicsit..

enci - 2013. 03. 19. 11:02

És nem mellesleg az egyik tulajdonos is, aki a névGrey testvére… Várom már a csütörtöki részt, tök kíváncsi vagyok, hogy fiú vagy lány lesz-e a baba :)

Kriszta - 2013. 03. 19. 21:31

nagyon jó volt a 17. rész, igazi G.A.

Én spec. elbőgtem magam az utolsó 1 percnél még úgy is hogy tudtam előre a külföldi hírekből hogy ez lesz…nagyon megható volt szerintem :( :)
És ( ezzel nem kezdünk mondatot(ált.isk)) a név választás,ahogy mondták is…. ez az amit a Grace klinika jelent!Megérdemlik ezt a nevet,szuper ötlet volt és nagyon jó tisztelgés a két karakter előtt ( jó persze a többieket is imádtuk és sajnáljuk akik elmentek,de talán őket szerették a legtöbben illetve sok történet szál fonódott köréjük ami meghatározta a sorozatot)! :)

Imádunk G.A.! ;)

enci - 2013. 03. 22. 10:41

It’s a BOY! :D

Kriszta - 2013. 03. 22. 23:26

yes…eleven fingers? :D

sok mindent szeretek ebben a sorozatban de az évadok vége felé valahogy mindig elkezd bennem motoszkálni előre egy kis félsz,ezért is szeretjük a drámákat?! :D

De ez az évad eleve nem volt túl happy,bőven volt mit feldolgozni :( …kíváncsi vagyok a fináléra :( :) de a kisujjamat teszem rá hogy az előzőnél “könnyedebb” lesz az évadzárás :) legalább is remélem ;)

enci - 2013. 03. 26. 09:51

Meredith szülni fog valami not too happy módon, legalábbis ilyes jellegű pletykákat hallottam. Ha ez igaz, akkor igazán iderángathatnák Kate Walsht a záró epizódra :D

savanah - 2013. 04. 19. 11:57

Most ezt nem értettem. Mi volt ez a komolyság Bailey-vel?
Más orvosok is hibáztak már, mért kellett ezt a részt ilyen dramatikusan befejezni?

jessm - 2013. 05. 03. 19:50

Az utobbi pár rész egész jó volt, az első 5 rész óta nem élveztem ennyire a részeket. Jó volt ez a fertözés dolog és az is, hogy Bailey volt a hibás, ha nem is direkt.

Poén volt a félbevágot beteg, de annyira kiszámítható volt, hogy a Chief felhívja majd Bailey férjét.

Azt nem vágtam, hogyn Alex és a csajnak mi baja volt egymással és h csaj pasijának mi baja volt és miért verte meg a csajt.

jessm - 2013. 05. 06. 00:31

Ja és Hilarie Burton szerepeltetése plusz pont, őt a Tuti gimiban is nagyon szerettem. Fog még szerepelni?

winnie - 2013. 05. 06. 06:05

igen

Kriszta - 2013. 05. 06. 13:03

Alex és a csaj azért vannak most rosszban mert Alex a csaj titkait/múltját elmmondta a csaj mostani barátjának,és ezért a csaj kiborult Alexre,ezért veszekedtek az elöző részben,azt hogy a csaj meg a pasija most min is veszekedtek pontosan,az utolsó képkockák alapján a következő részben szerintem megtudjuk!

Nekem is tetszett hogy behozták Hilarie-t :) kíváncsi vagyok mi is lesz ennek a történet szálnak a lényege :)

Kriszta - 2013. 05. 10. 11:49

Arizona…..mit csinálsz????! :(

zoknimanó - 2013. 05. 11. 16:57

Én is mérges vagyok Arizonára! Azok után amik történtek egy kis fellángolás miatt már megy is szobára. Pedig szimpatikus volt a karakter.

szoeszt - 2013. 05. 15. 11:54

Arizonán én is nagyon kiakadtam, nem értem miért kellett ez a kis csavar a végére…

Kriszta - 2013. 05. 15. 19:24

elég sok kérdés és még több válasz kering fenn a neten hogy végül tényleg megcsalta-e és ha igen akkor miért vagy miért nem,illetve Jessica is azt twittelte ki hogy várjuk meg mi lesz ennek a történet szálnak a vége illetve a szezonzárót…ami persze jogos :)

én youtube-on szoktam a legtöbb eszmefuttatást olvasni,de hagy írjam le a “kedvencemet” ami az sem tudom hogy jutott eszükbe a rajongóknak :D
Nos,pár helyen feljön az hogy MENNYIRE UNALMAS a Callie és Arizona történetszál és hát hogy a többieket is szétszedték meg összehozták újra meg újra….amiben persze lenne igazság de szerintem mégsincs :D
mert…7évad eleje: Arizona és Afrika,7évad közepe/vége : Callie autóbalesete amibe majdnem belehalt :(…8évad vége: Arizona lezuhan egy repülővel szintén majdnem meghal :(…9 évad: először is imádkoztunk hogy Arizona jobban legyen aztán egész évadon át hogy újra happy legyen meg napsugár….:) Nos és erre a kapcsolatra mondják hogy unalmas…hát,oké :D

Erre most meg ide hozzák nekünk Laurent :D hát no comment komolyan :D

zoknimanó - 2013. 05. 18. 01:45

Kriszta egyetértek. Szerintem is ennyi szenvedés után igazán kijárt volna már nekik valami kis boldogság. Arról volt szó eredetileg, hogy a láb elvesztés miatt Arizona természetesen depressziós, aztán elkezd felépülni, és újra egymásra talának Callie-vel. De végül az egész évadon keresztül csak szenvedés volt, majd egy csöppnyi egymásra találás után máris máshol keresett vigaszt. Számomra az a felháborító, hogy igazából ténylegesen az életét mentette meg Callie azzal, hogy úgy döntött vágják le a lábát, és mégis rá haragszik. Ráadásul ezzel a mű végtaggal teljes életet élhet, tud a saját lábán járni, nem kell tolókocsit hasznánia, tehát gyakorlatilag teljes életet élhet. Nagyon önzőnek és unszinpatikusnak ábrázolták az utolsó évadban Arizonát, pedig alapvetően egy kedves jelenség volt a sorozatban. Kár, hogy csak ilyen egyszerű módjait találják meg annak, hogy hogy lehet csavarokat, és izgalmat vinni a történetben. Szerintem attól, hogy két ember kiegyensúlyozott és egészséges párkapcsolatban él, még lehet izgalmas az életük. De úgy látszik a készítők úgy gondolják, hogy feltéltelnül valakinek félre kell … ahhoz, hogy a sorozat mozgásban maradjon.

Eltekintve a női párostól, ha megfigyeljük az eseményeket másról sem szól a dolog, hogy éppen ki kivel hogyan és mikor kerül szerelmi kapcsolatba. Régebben úgy érzem ennék kicsit árnyaltabb volt a dolog. Bár az is lehet, hogy régebben is ilyen volt, csak már ráuntam arra, hogy mindíg drámázás van. Jó lenne, ha végre egyszer Meredith és Derek-en kívül mások is boldog kapcsolatban élnének, és ezzel együtt tudnának érdekes történetet kanyarítani.

Szóval dühös lettem picit így évadzáróra, hogy a karaktereket ennyire kétdimenziósra egyszerűsítették.

(mennyire eggyügyű elmére vall már, hogy Arizona Calliet hibáztatja a baleset miatt…áááá)

Skyroads - 2013. 05. 19. 12:20

Valaki tervez kritikát írni a fináléról? Érdekelne! :)

Kriszta - 2013. 05. 19. 17:30

Lehet megpróbálkozok vele,de nem ígérek semmit :)

Kriszta - 2013. 05. 19. 17:33

Lehet megpróbálom,de nem ígérek semmit :)

Sasha86 - 2013. 05. 21. 15:53

Lehet bepróbálkoznék vele…… mármint az évadkritikával…..már, ha még kell….

Kriszta - 2013. 05. 21. 19:25

Én vasárnap küldtem be egyet,de lehet nem volt elég jó azért nem rakták ki.
De én szívesen olvasnám ha lenne…bárkié,kíváncsi vagyok másoknak milyen volt ez az évad…szóval ha gondolod :)

zoknimanó - 2013. 05. 21. 21:04

Szerintem is jó ötlet az évad kritika!

Sasha86 - 2013. 05. 21. 21:27

Kriszta: Szerintem csak kicsit nagy még a nyüzsi winniéknél, mikor a tavalyi évadkritikát írtam, azt is kb 2 hét múlva rakták ki, ettől még ne gondold, hogy nem elég jó, én úgyis csak max hét végére tudok írni egyet, beküldöm, aztán meglátjuk, mit dob ki a gép. :)

spacejam - 2014. 06. 26. 15:54

Imádom a sorozatot, de sok már a dráma….Értem Én,hogy ez a sorozat “profilja” és kötelező érvénnyel változnak a személyiségek….de Nekem is hiányzik a régi GA.

Kit - 2017. 08. 29. 18:24

Már nem azért de ne csodálkozz, hogy már nem rohannak idegesen a folyosókon…már nem nyalizós gyakornokok akik pitiznek ha szól a szakorvos…felnőttek. Nőjj fel a karakterekkel együtt te is…meghalt George, Lexie, Mark. És még fognak is biztos. Lépj túl rajta….Az élet sem kíméletes senkivel és ez legalább ebben a sorozatban sem megy máshogy. Ez nem egy fantasy vagy romantikus film,hogy happy end a vége.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz