login |

Merlin: kezdett az 5. évad – írta eClipse

2012. 10. 20. 16:26 - Írta: vendegblogger

67 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Immár ötödik évadjához érkezett a Merlin, a kezdetben ifjúsági sorozatnak induló, ám az évek folyamán egyre komolyabbá, egyre komorabbá és egyre sötétebbé váló angol fantasy sorozat. Erről már sokszor volt szó a Junkie-en és úgy tűnik, ez a tendencia a jövőben is megmarad. Az íróknak mindenesetre úgy tűnik, hogy ez a céljuk.

Az előző szezonhoz képest túl sok változás egyelőre nem történt az 5. évadban. És bár még mindig nagyon magas színvonalú és erőteljes a várási faktora a sorozatnak, azért bizony akad vele pár probléma is. Spoilerekkel folytatom a tovább mögött.

3 év telt el az előző évad vége óta, Arthur király lett, Gwen pedig királynő és… ennyi. Bizony ez idő alatt gyakorlatilag semmit nem változott a status quo, Morgana pontosan ugyanolyan ármánykodó és gonosz (némely jelenetben talán kicsit túl is játszott), mint korábban volt, a kerekasztal lovagjai továbbra is “csak úgy vannak”. És ez nem jó.

Megvolt az esély az íróknak, hogy részben tiszta lappal indítsák a sorozatot, mégsem éltek vele. Bár Gwent mintha kicserélték volna, meglehetősen hűvössé vált a karaktere, remélhetőleg kapunk a későbbiekben flashbackeket erre vonatkozóan, mert egy picit furcsa volt elsőre. És remélhetőleg Gaius több szerepet fog kapni a soron következő részekben.

Nagyobb probléma, ami egyre frusztrálóbb, hogy Arthur még mindig nem tudja Merlin titkát. Ez két kérdést is felvet. Az egyik, hogy miért nem változott Arthur hozzáállása mágiakérdésben Uther halála után még ennyi idővel sem? Pedig korábban voltak erre utaló jelek. A másik – a sorozat szempontjából sokkal komolyabb – probléma, hogy Merlin még mindig nem bízik eléggé Arthurban ahhoz, hogy felfedje előtte valódi kilétét. Miért nem?

Ráadásul, ha nem személyesen tőle tudja majd meg Arthur, akkor nyilván előjönnek a bizalmi problémák is. Persze valahol érthető a dolog, mert akkor erre is lehet majd egy külön részt írni, de ettől még olcsó a megoldás. Emellett pedig egész egyszerűen kezd blőd méreteket ölteni, hogy mindig a varázslás vagy sárkánybeszéd utáni következő pillanatban bukkan fel Arthur, hogy pont ne tudja meg a titkot.

Sajnos a nyitányban akadtak más röhejes és sablonos megoldások is (kiabálás a bányában, Arthur kiütése). Az immár kerekasztal lovagjainak hívott bagázs pedig továbbra is teljesen töketlen és félkegyelmű Arthurék nélkül – talán az egy szem Gwaine kivételével. Camelot őreiről már nem is beszélve. A bányában lévő világító ET-ről inkább nem is mondok semmit, mert nem biztos, hogy kellőképpen kulturáltan tudnék megnyilatkozni az ügyben.

Ami viszont tetszett, az az, hogy Merlin Arthur halálára vonatkozó látomásában sem lehetünk száz százalékig biztosak, mivel már korábban is eltért a klasszikus Merlin-adaptációktól a sorozat, elég csak Lancelot esetére gondolni. Így simán el tudom képzelni, hogy valami nagy csavart raknak be. Ha nem, az sem baj, mivel Mordred is elég jó főgonosznak tűnik (bár kicsit mintha gyorsan öregedne…). Alexander Vlahos kitűnő választás volt Mordredre: megfelelően ellenszenves, az arckifejezése semmit nem árul el, ahogy a tekintete sem. Kíváncsi vagyok, milyen szerep fog neki jutni.

Kérdéses még, hogy mit akarnak kezdeni a kicsi sárkánnyal, hiszen Merlin tud neki parancsolni, tehát kézenfekvő lenne, hogy Morgana ellen fordítsa, de nem lepődnék meg rajta, ha mégsem így történne. Továbbá sajnálatos, hogy Liam Cunningham csak az első két részben volt benne, mivel rendkívül karizmatikus színész és jól beleillett a sorozatba.

Összességében nem volt rossz az évadnyitó, távolról sem, de be kell valljam, hogy ennél azért többet vártam. Lenne mit javulni, de lehet, hogy inkább mégis örülnöm kellene, hogy nem romlott (sokat) a korábbiakhoz képest a sorozat minősége. 6.5/10 jár erre a nyitányra, de csak kis jóindulattal, mert elfogult vagyok.

További írások a sorozatról:

67 hozzászólás Ne habozz!

Dregnarr1 - 2012. 10. 20. 16:31

A Gwent alakító színésznőt egyszerűen képtelen voltam megszokni, úgyhogy abbahagytam a nézését, de amint lemegy a vége főcím a sorozat utolsó epizódja után, azonnal megkapja a második esélyt… hangulatos, egyedi, szépen fényképezett darab.

stargatelost - 2012. 10. 20. 16:48

Egyetértek az írással, bár a várási faktorral vitatkoznék, inkább olyan ez a sorozat, hogy ha van, akkor van, ha nincs, akkor nincs. El lehet nézegetni, de nem kiemelkedő.
Ezt tanúsítja nálam az a tény is, hogy már kb. semmire nem emlékeztem az előző évadból/évadokból, így hatalmas nagy mínusz pont a készítők részéről, hogy nem raktak be az első rész elejére egy kis emlékeztetőt.
Az ufonauta szánalmasan röhejes volt, valóban :D A lovagok is, hát jah, töketlenek, ez a jó szó tényleg :)
Meg nem is GoT szintet várok, de a statiszták limitáltsága is már zavaró.

@Dregnarr1: Ez a színésznő a sorozatok történetének legnagyobb félrecastingja, annyira unszimpatikus és csúnya feje van, hogy valami hihetetlen.

sannagy - 2012. 10. 20. 17:03

1x01nél kaszáltam rettentően gagyinak hatott. Most hogy darkosabb lett érdemes belekukucskálni?

winnie - 2012. 10. 20. 17:09

korábbi kritikákat érdemes csekkolnod, vagy videókat, plakátokat, ott vannak általánosabb vélemények – de aki nézi a sorozatot, csak az tud válaszolni, ő pedig azt fogja írni, hogy persze, hogy érdemes. legalábbis a logika ezt diktátálja.

JimmyL - 2012. 10. 20. 17:17

Szerintem gagyi sosem volt, csak konnyed es szorakoztato.. de engem mar a harmadik éved eleje ota idegesit, hogy Arthur meg mindig nem tudja… és ez olyan szinten fo tematika, hogy abba is hagytam. Majd ha mar megtudta, akkor ledaralom…

Pudli - 2012. 10. 20. 17:26

Én nagyon szeretem minden hibájával együtt, bár ebben az évadban tényleg nem igazán történt semmi, de ami engem a leginkább zavart az az ufóemberke az olyan gagyi lett.

Arsenal93 - 2012. 10. 20. 17:38

Nem volt rossz rész legyen 7/10.Ja és várom Mulder és Scully felbukkanását az UFO miatt:))

energy - 2012. 10. 20. 17:42

Dregnarr1
Én is ugyanígy érzek Gwen iránt.

spike0007 - 2012. 10. 20. 18:01

Király évadnyitó volt! Sztem a legjobb eddig! Nagyon jó lett a sorozat! Mordred zseniális. Sztem nem olyan sokára Merlin el fogja árulni a titkát Arthurnak!
A következő rész (3.-ik) nagyon komolynak ígérkezik.

JKJ - 2012. 10. 20. 18:27

Annyi szóljon Gwen castingja mellett, hogy már unalmas, amikor az utolsó szolgáló a legszebb nő világon. Szerintem Gwen sem csúnya egyébként. Sőt.

Számomrasokkal természetesebbnek hat, mint a Morgamat alakító színésznő. Bár látom a vonzerejét neki is :-)

Magdalena - 2012. 10. 20. 18:59

Én még a nyáron daráltam le a sorozatot, most már “élőben” folytatom. Úgy tűnik, hogy sokakat Gwen idegesít, de szerintem Morganat játszó színésznő elég tehetségtelen. Összességében engem szórakoztat a Merlin, de az, hogy milyen bénák tudnak lenni az őrök meg a lovagok valóban ront az egészen.

Kjubi - 2012. 10. 20. 19:11

SPOILER

Reméltem, hogy lesznek elég bátrak az írok, és megölik végre tényleg Morganat… meg is örültem, de aztán…

Shana - 2012. 10. 20. 19:20

Azért az tényleg kegyetlen buta dolog, hogy állandóan Arthurnak és Merlinnek kell menni megmenteni a lovagokat.
Az alien-től először frászt kaptam, aztán megmutatták a bamba fejét, és röhögőgörcsöm lett. Hogy néz már ki? XDD
De 5 év alatt már megszoktam ezeket a bénaságokat. Gwen malac orrát is, és Morgana béna játékát is. A sorozat pedig tényleg egyre jobb, szóval nagy baj nincs. Nézem amíg van, mert jól esik :)

szerintem - 2012. 10. 20. 19:31

en is ugy vagyok vele, hogy nem tudok haragudni a sorozatra a hibai miatt, hiaba van szamtalan. Gwen es Morgana is rosszul megirt es egysiku karakterek es mindket szineszno kifejezetten rossz. valahogy nem tudom komolyan venni, hogy Morgana gonoszsaga a fogcsikorgatasban es a kocos hajzatban merul ki, arrol nem beszelve, hogy fekete csipkegoncben, csizmaban alszik ejszakankent, de a melle azert minden helyzetben kibuggyan a ruhajabol.
Merlin es Arthur viszont nagyon jok voltak eddig, egyre jobbak, kar, hogy a dupla evadnyitoban erre nem nagyon volt alkalom, valahogy elmaradtak a nagy dilemmak es a jofele kozos jelenetek. Az kisse kulonos, hogy Mordred egy evaddal ezelott kisfiu volt, mint viszont siman Merlinnel egykorunak tunik.
Szerintem ebben az evadban el kell jonnie a nagy esemenynek, itt mar lassan a gyalogkakukk vagy a tom es jerry nyomdokaiban jarunk, ahol az egy jelenet – egy uldozes a felallas, ami utan mindig visszaterunk a kiindulopontra, hogy ujra kezdodhessen az egesz elolrol.

Ovi - 2012. 10. 20. 19:41

Merlinnek láthatóan semmi szándéka felfedni a titkát. Hozzászokott a helyzethez, hogy ő a “meg nem énekelt hős”, aki a háttérből tevékenykedik.
Artúr pedig mindkét szülőjét a mágia miatt veszítette el, ezért nem fog könnyen túllépni Uther dogmáin.

Gwen karaktere szerintem csak annyiban változott, hogy új szerepkörbe került, amiben meglepően jól helytáll. Kiderült az epizódból, hogy a hűvösséget csak játszotta, hogy odacsalja Ruadant. Ahogy a szolgájával bánt, abban szépen felfedezhető volt Gwen régi kedvessége.

Amiben nagyon egyetértek, az Alexander Vlahos. Sikerült egy rendkívül karizmatikus színészt találni Mordred szerepére, akinek a visszatérése – és Merlin látomása – az évad izgalmas szálának ígérkezik. Ezek ketten nagyon jók:
http://www.youtube.com/watch?v=ng1wU1M62pI

Nálam az első rész 10/9, a második 10/8. Erős évadkezdés volt; látványos, izgalmas, humoros – amit a Merlinben szeretni lehet, abból mind kaptunk egy kicsit.

Cléda - 2012. 10. 20. 19:47

“Ezt tanúsítja nálam az a tény is, hogy már kb. semmire nem emlékeztem az előző évadból/évadokból, így hatalmas nagy mínusz pont a készítők részéről, hogy nem raktak be az első rész elejére egy kis emlékeztetőt.”
Ezzel én is minden évadnyitónál így vagyok.. Most is úgy éreztem kezdésnél, mintha 1-2 évad kimaradt volna, nem emlékszem már semmire.. :)

az UFO wtf volt, és gagyi, de még elnézhető..
Morgana nagyon jól tud mérgesen/gonoszul nézni, de ebben kimerül a színészi tehetsége, és kezdem ezt az egyhangúságot egy kicsit unni.
Most az első 2 részben a Merlin-Arthur jelenetek sem voltak olyan jók, mint eddig, de majd biztosan feljavul pár résszel.
Viszont Liam Cunninghamot imádom, elnéztem volna még tovább.. Gwain és Percival is jól nézett ki a bányában.. muhaha :D
Gwen karakterén tényleg érezhető volt, hogy sok idő telt el az előző évad óta, furcsa volt így nagyon.

Összességében még mindig, a heti szórakozásra nagyon jó, és szerethető kis sorozat.

Ovi - 2012. 10. 20. 19:48

szerintem: Mordredet nem láttuk a második évad óta. Azóta eltelt 7-8 év. :)

Lajoska67 - 2012. 10. 20. 21:13

Semmiképp nem lett rosszabb az előző évadnál, de a viszonylag komoly alaptörténet melletti gyerekesség, egymás béna bosszantása Arthurral egyre jobban idegesít.

És az csak engem zavar, hogy Morgana az ellenség már egy csomó évad óta? Az első pár évadban részenként más akarta lemészárolni Uthert, most meg nincsen senki más újabb bosszúálló-jelölt?!

polovcev - 2012. 10. 20. 22:18

Semmi baj nem lenne Katie-vel ha végre rájönnének az írók mit is akarnak kezdeni a karakterrel. Szerencsétlen Morgana egy képregény gonosz szintjére süllyedt le. Értem én, hogy fontos eleme a mitológiának, de szinte már hallom ahogy a szövegkönyvébe belekerül az eszelős MUHAHAHA. A 3. évad óta olyan egysíkú karakterré varázsolták, hogy a latin-amerikai szappanopera “írók” is tanulhatnának belőle.

Harlequin - 2012. 10. 20. 22:19

ET az nálam egy OMFG és WTF keverék volt, konkrétan ledőltem a székről a röhögéstől :D

Nem volt rossz évadnyitó, hiányzott a sorozat már – viszont Arthur szerintem is kicsit béna, ill. már kezdem nagyon értelmetlennek érezni azt, hogy Merlin nem fedte fel a titkát, vagy Arthur sem jött még rá.

7,5/10 azért simán megvan :)

kathie - 2012. 10. 20. 22:41

Én nagy rajongója vagyok a sorozatnak de ez az évadnyitó annyira nem jött be. Ha Liam Cunningham karaktere maradt volna főgonosz segédnek, aki aztán Morgana-t is likvidálni akarja az sokkal jobban tetszett volna. E.T. … röhejes volt nem misztikus, a lovagok meg olyanok mint test fej nélkül, talán még Sir Leon meg Sir Gwaine használható. Morgana meg minden évadban megszívja. Szurkolok neki hogy végül ő nyerjen, szerintem Katie Mcgraht nagyon jó csak a karakter laposodott el.
Tavaly jobb volt, remélem idén is hozza azt a szintet. Mordred viszont remek lett.

Merlin - 2012. 10. 21. 01:13

Helló!

Köszi az írást…de mindamellett, hogy szerintem túl kritikus lett, félő, hogy csak elriasztja az új nézőket a sorozattól…holott meggyőződésem, hogy nem ez volt a szerző célja!!

Azt azért nem árt hangsúlyozni, hogy mindössze két részt láttunk..

-A titok felfedése szerintem az egész sorozat “kulcsa”..engem abszolút nem zavar, hogy lassan terelgetik errefelé a történetet.
Mellesleg simán el tudom hinni, hogy adott korban, adott körülmények közt, nem meri Merlin felfedni a titkát!
Gondolj bele…tiltott…és bár barátok Arthurral, azért még megvan az alá-fölérendeltségi viszony..
Nekem az előzetes hírek alapján van egy olyan érzésem, hogy csupán hetek kérdése az egész…

-A kerekasztal lovagjait nagyon szeretem, de már láttunk nem egy feldolgozást amiben ők kapnak hangsúlyt, másrészt ez a sorozat formabontó…hiszen Merlint teszi meg főszereplőnek.
Nekem elég annyi, amennyit kapunk belőlük…korábban még Gwaine-nél is az volt az érzésem, hogy “jó, tök jó,de inkább nézném Merlint és Arthurt..”
Mert róluk szól a történet és mert tök jók a párbeszédek…a színészekről nem is beszélve..
A műsoridő nagyon szűk, ezért nem szerepelnek többet..az teljesen más irányba vinné a sorozatot.

-Az ET-vel kapcsolatban megjegyezném, hogy egyetértek abban, hogy a kivitelezése hagyott némi kívánnivalót maga után. Igazából az zavart nála, hogy nem volt eldöntve, hogy ez most mi…mert így ilyen gagyin kinéző semmilyen lett…de a mondandója rendben volt!

-Mordred zseniális húzás volt az alkotók részéről..szerintem jócskán okoz még meglepetéseket az évad folyamán!

-Nekem Aithusa kivitelezése sem tetszett túlzottan, de körülötte is sok a titok ami jó előjel az évadra nézve..
Bár sosem a látványáért néztem ezt a sorit..önmagában az a tény, hogy egy kb. 4szer akkora költségvetéssel készülő GOT-tal össze lehet hasonlítani óriási dolog! De szerintem színész játékban, párbeszédekben túl is tesz rajta!

-Liam Cunningham meg tényleg jó volt, de ami azt illeti semmivel sem volt jobb, mint néhány nem a GOT-ból érkező színész. (Anno Charles Dance is remekelt a Merlinben) Sajnáltam, hogy nem lesz többet, de azért eret nem vágok.

-stargatelost,Dregnarr1: Gwen nekem közömbös, az őt alakító színésznő, bár kissé “fiús” és nem egy klasszikus szépség, de színészileg remek! Miért kéne minden Guinevernek úgy kinéznie, mint a Camelotban..
Nem szépségverseny! Ha ez egy Guinevere című sorozat lenne, zavarna is…de így..nem!:)

-Morgana most egy kicsit tényleg ellaposodott (nem mellben:-)) és az is igaz, hogy Katie sem fog érte Golden Globe-ot kapni…néha szerintem is nagyon túljátssza a szerepét, de remélem kap új társat a gonoszkodásban..Bízom a készítőkben!

Összességében nem volt rosszabb ez az évadnyitó az előzőeknél, de sokkal ígéretesebbnek tűnik az évad, mint az eddigiek!
Amit pedig sosem lehet megunni az Colin és Bradley cívódása.. Nagyon szépen és tehetségesen játsszák a vicces és a drámaibb jeleneteket egyaránt.
Külön említeném az első rész tábori jelenetét… bár nem mondták ki a barátság szót…minden ott volt a szemükben! Szenzációs páros!
Sok sorozatot nézek mostanában, de tényleg ez az egyik legszerethetőbb sorozat a világon! A humora és a színészei repítik egyre magasabbra. És ezt szerencsére a nézettségi adatok is alátámasztják!
Nálam 8/10..de csak azért mert szerintem lesz itt még magasabb pontszám is. Emlékezzünk csak vissza 1 évvel ezelőttre…

Bocs a hosszúságomért, de ez a sorozat, úgy érzem megérdemel ennyit! Nézzétek!

Kóczy - 2012. 10. 21. 03:09

Én még anno azért kezdtem el nézni a sorozatot, mert az 1. Évadban egyik kedvenc színésznőm, Michelle Ryan is tiszteletét tette 4 részben (huh…de régen volt, meg az is, hogy Michelle 1 résznél többet volt egy sorozatban, de az ide most off…).
Viszont megkedveltem a sorozatot, és évadról évadra egyre jobban tetszik.

Az 5. Évad első két részén is elvoltam, egy-két apróságtól eltekintve:
Ez az ufó szerű lény: Hát nem tudom, mit szívtak az írók amikor kitalálták.

Valaki írta már korábban, hogy Morgana karaktere olyan, mint egy képregénygonosz. Egyetértek. Szinte már lehetetlen komolyan venni.

Liam Cunningham karaktere jó volt, csak nem értem, hogy ha varázsereje van, akkor miért karddal támadt a túlerőre, de ez legyen az én bajom. :)

Mordred viszont jó karakter lesz, kíváncsi vagyok mit tartogat még erre az évadra.
Viszont szerintem az kicsit túl nagy lépés volt, hogy Arthur egyből lovaggá ütötte.

Ezzel együtt kíváncsian várom a folytatást.

Blanka - 2012. 10. 21. 09:38

Az ET-n jól derültem, bár az igazi akkor lett volna, ha “drágaszágom” felkiáltással nyúl be a képbe, Gwaine pedig leüti.

Varázslás felfedésére egyedül olyan elfogadható lehetőséget tudok, amiben Arthur már rég rájött, csak arra vár, hogy Merlin magától elmondja neki. Ennélkül túl ostoba/vak lenne.

eClipse - 2012. 10. 21. 10:28

@Merlin

Nem volt célom elriasztani a nézőket, az, meg, hogy túl kritikus lett nézőpont kérdése, Mint írtam a status quo semmit nem változott, szóval az új nézőknek teljesen mindegy hol kapcsolódnak be. Ráadásul, mivel nem propagandát készítek a BBC-nek, így értelemszerűen minél objektívebben próbálnám kifejteni a gondolataimat (ami természetesen semmilyen műfajban nem lehetséges, pláne nem egy ilyen szubjektívben, mint a kritika).
Lehet, hogy az a kitűzött cél, hogy minél több ideig húzzák a “nem fedem fel a titkomat dolgot”, csakhogy kényes az egyensúly a még izgalmas, és a már nem érdekel között, és jelenleg -véleményem szerint- az utóbbi felé mozdultak el. A kerekasztal lovagjaival nem az a legfőbb gondom, hogy kevés műsoridőt kapnak, hanem az, amikor kapnak, akkor sincs semmi értelme, mert a nyílt tundrán rajtaütést szenvednek el. Nincs felderítőjük, maguktól nem csinálnak semmi “értelmeset”.
Az pedig, hogy Ruadan az őröket karddal győzi le, abszolút nem meglepő, ha figyelembe veszed, hogy a sorozatban a mágia 90%-abban nyilvánul meg, hogy valaki belassítva elrepül, minden effekt nélkül, szerintem nem meglepő, hogy a) nem akarták ezt még jobban túlhasználni és b) nem akartak egy mellékszereplőre ennyivel több pénzt elkölteni. ET-vel kapcsolatban sem a kinézet gagyisága volt a fő gond, hanem eleve a koncepció. De az botrányos.

Merlin - 2012. 10. 21. 11:12

@eClipse

Amit most leírtál azzal egyetértek, azt leszámítva, hogy nálam nem unalmas ez a késleltetés. (Egyébként én is azon a véleményen vagyok, hogy Arthur már rég tudja a titkát..a 4. évadban is voltak erre utaló jelek)
Köszönet jár neked azért, hogy egyáltalán írtál róla, én csak arra voltam kíváncsi, hogy mindezek ellenére mennyire szeretted ill. szereted a sorozatot..és, hogy ez változott e az első két rész után.
Mert én is tisztában vagyok ugyan a sorozat gyengeségeivel, de a “mérleg” másik fele még mindig sokkal többet nyom a latba és ezért nyílván nehezebb objektívnek maradni.
Szóval az írás alapján azt hittem 4 pontot sem adsz az első részekre..ezért volt fura. Reméljük az évad többi része sok megbeszélnivalóra ad majd okot (pozitív értelemben) és nem bánnám, ha írnál még a későbbiekben a sorozatról. Elsőként mondjuk a tegnap esti részről, ami nálam abszolút pozitív volt!

eClipse - 2012. 10. 21. 11:22

Merlin

Ahogy az elején írtam, továbbra is várom a sorozatot, tehát szeretnem kell, ha nem szeretném nem is nézném:) A tegnapi rész teljesen korrekt volt, leszámítva azt a “Merlin has…” részt, ami most már tényleg nevetséges.
Ha meg Arthur tényleg tudja egy ideje a titkot, akkor az meg azért problémás, hogy a) a nézők miért nem tudják, hogy tudja (némi frusztrációcsökkenést biztos jelentene nekem:D) b) miért nem mondja meg Merlinnek, hogy befejezheti a színjátékot. Vagy legalább indokolnák meg, hogy miért nem reagál, ha tényleg tudja.
Viszont, ahogy látom a jövőheti részben ismét a Morgana lesz a “monster of the week”, kíváncsi vagyok ezúttal csinál-e mást a meredt nézésen túl.

Kóczy - 2012. 10. 21. 11:51

“Az pedig, hogy Ruadan az őröket karddal győzi le, abszolút nem meglepő, ha figyelembe veszed, hogy a sorozatban a mágia 90%-abban nyilvánul meg, hogy valaki belassítva elrepül, minden effekt nélkül,”

Na igen, az nekem nagy vágyam, hogy lássak egy normális varázslópárbajt a sorozatban.

szerintem - 2012. 10. 21. 13:33

en mondjuk meg csak az elso ket epizodot lattam az evadbol, de szerintem Arthur nem tudja Merlin titkat. Sot, kifejezetten szeretnem, ha nem derulne ki, hogy tudta. Ez ugyanis nem egy sitcom, a tema pedig elvileg a sorozatban komoly dolog, szamos ember halt meg mar a magia miatt es Merlin is tobbszor eppenhogycsak uszta meg, hogy lebukjon. Arthur tovabba egy hatarozott es jo kiraly, aki megfontoltan hoz donteseket, nem gondolom, hogy bohockodik Merlinnel, amikor a magia tovabbra is tiltott dolog Camelotban. Szoval szerintem ezzel a sorozat alapfelallasa veszitene el a hitelet.
Talan ugy tortenhet meg a dolog, hogy jon a nagy, a mindent eldonto utkozet Mordred, Morgana es Arthur kozott, ahol tenyleg mar csak a magia segithet, esetleg Mordred felfedi Merlin titkat, es akkor Merlin kenytelen lesz magiat hasznalni Arthur es egesz Camelot megmentesere es akkor gondolom, majd Arthur elgondolkodik, hogy mihez kezdjen a dologgal. Majd meglatjuk.

Ovi - 2012. 10. 21. 21:38

Ki látta a tegnapi 3. részt? :) Zseniális volt. Remek forgatókönyv és kiváló színészi alakítások.

Szerintem négy év alatt eléggé kiderült, hogy Merlin legfőbb fegyvere az, hogy senki nem tudja a titkát. Ezért nem is fogja felfedni, amíg rá nem kényszerül. Nekem ezzel semmi bajom.

Artúr pedig nyilvánvalóan nem tudja a titkot. Egyrészt semmi jelét nem látom ennek, másrészt semmi oka nincs rá, hogy tudja, és legfőképp teljesen blődség lenne, ha tudná.

eClipse - 2012. 10. 21. 22:22

Hát ennél a sorozatnál sajnos vannak ilyen blődségek, de remélhetőleg ez valóban nem fog bekövetkezni.
Egyébként jobb rész volt, mint az előző, kivéve azt az egy bizonyos mozzanatot.

Lajoska67 - 2012. 10. 21. 22:45

Nekem az a bajom, hogy a sorozat az 5. évadánál tart, az Arthur mondából pedig még ugye baromi sok van hátra. Mindazonáltal Merlin a monda nagy bölcse volt, akire nagy tisztelettel tekintettek. Szóval elmegy, hogy most fiatal szolgálót alakít, akiről senki nem tudja, kicsoda igazából, de 5 évad elég jó eredmény, és gondolom minden újabbnál romlik a megmaradás esélye, szóval ha még nagyon sokat húzzák az igazság kiderülését, félő, hogy akár elpuskázzák a lehetőséget, hogy akármikor is kiderüljön. Mellesleg ha Arthur tudná, kicsoda a barátja, akkor is ugyanúgy “kalandozhatnának”, mint most is.

Merlin - 2012. 10. 22. 00:02

Jó…belátom, valószínűleg tényleg nem tudja. De akkor sem értem miért zavar ez annyira embereket.
Ez a történet a szokottnál jóval korábbról indult…így az hogy még sok van a legendából, kimondottan lelkesít!
Mellesleg ha a 4. évadig vártunk Arthur koronázásával…akkor pár évad még simán belefér. Ehhez képest most már rohamléptekkel haladunk a végkifejlet felé..

tibi - 2012. 10. 22. 08:25

“3 év telt el az előző évad vége óta, Arthur király lett, Gwen pedig királynő és…” -Ez mit jelent? Hiba az előző szó szerintem.
Bocs én nem akarlak megbántani, de valaki olyan írjon cikket aki nézi is. “Bár Gwent mintha kicserélték volna,”
Nézd meg újra, de végig.
Inkább nem olvasom tovább…….

eClipse - 2012. 10. 22. 11:27

tibi:

Igazad van, mert Gwen királyné lett, nem királynő. Ha viszont nem erre gondolsz, akkor kifejthetnéd bővebben, mert nem értem mi a problémád a mondattal.
Azért mert ellenkezik a véleményünk egy karakterről még nem kell újranéznem, szerintem más “íze” lett Gwennek (és most nem arra gondolok, hogy Sefat csak beijesztette). Ha nem olvasod tovább, akkor nem olvasod. Bár lehet akkor további építő kritikát tudnál írni.

Merlin - 2012. 10. 22. 12:42

tibi:

Szerintem arra gondol, hogy nem az évadok közt eltelt időszakban történt a változás, hanem a 4. évad szerves részeként.
De lehet, hogy nem erre..
Gwen pedig teljesen természetes módon megszokta a trónt és felelősségteljesen áll férje oldalán..de a részekből az is kiderül, hogy egyáltalán nem vesztette el a kedvességét és a korábban rá jellemző nyíltságát. De egy királynőnek nem szabad mindig az érzéseire hallgatnia, ha jól akar uralkodni!

eClipse - 2012. 10. 22. 13:43

Igen és én erre írtam, hogy remélem kapunk visszatekintéseket, hogy Gwen hogyan is tanulta ezt meg, mitől lett ilyenné.

kathie - 2012. 10. 23. 17:37

A 3. rész nagyon jó lett.
Katie Mcgrath védelmében mondom hogy ő a többiekkel ellentétben semmilyen színészi stúdiumot nem végzett, a hiba nem benne van hanem Morgana karakterében. Imádom azt a gonosz vigyort, át is vettem.
Szerintem Athusia jó lett, mármint ő is börtönben volt szóval lestrapáltan néz ki, de kedves tekintete van mint egy kisgyereknek. Gwen jó lett ebben az évadban, az első évadban kedveltem azután sokáig nem, de most kezd megint szimpátiát kiváltani belőlem, ő az a fajta Guinievre akinél inkább a belső szépségre apellálnak az alkotók szerintem. Keira Knightley félénél fényévekkel jobb a színésznő és a karakter is.

szerintem - 2012. 10. 24. 00:31

a harmadik resz dejo volt! minden a helyen volt, a tortenet, a drama, a humor (!), a szineszek. merlin most szerintem nagyot lepett elore, szembeszallt utherrel es nagyon erosnek mutatkozott. ez tetszik.
erdekes, hogy afelett a rendkivul fontos momentum felett elsiklottak az epizodban, hogy arthur magiat hasznal, mi tobb, beavatja gaiust es merlint is. ez szinten egy oriasi lepes elore. erdekesen varom, hogy errol esik-e majd szo.
colint es bradley nem lehet nem szeretni egyutt. mint ket csinytevo kolok, akik rossz fat tesznek eppen a tuzre, olyanok.

eClipse - 2012. 10. 28. 15:03

A tegnapi egy borzasztóan rossz rész volt, ráadásul végtelenül ostoba és sablonos. Atyaég. Merlin inkább majdnem megöleti magát, de nem varázsol. Aha, értem.
Odin miután elmondja a kötelező gonosz monológot még vagy fél órán keresztül nem végez Arthurral, hogy biztos tudjanak rajta segíteni. A lovagokra kár szót pazarolni.
Ez a rész érdemel egy kemény 3/10-et. Nem tudom ki volt a forgatókönyvíró meg a dramaturg, de szálljon magába…

Ovi - 2012. 11. 03. 01:24

Another’s Sorrow (A másik ember gyásza)

Én ezt mondanám korrekt epizódnak. A remek első három rész után most kaptunk egy közepeset, amikor az alapötlet jobb, mint a megvalósítás. Jake Michie írt már kiváló Merlin-epizódot (pl. The Witch’s Quickening) és a mostani forgatókönyvét sem mondanám gyengének, azonban Ashley Way (Doctor Who, Sarah Jane Adventures) messze nem olyan jó rendező, mint az előző három részt jegyző Justin Molotnikov. Vagy legalábbis nekem még nem sikerült bizonyítania.

Ami tetszett, az Artúr motivációja, a bosszú, ami igazán nincs kimondva, csak a Merlin-Artúr és Merlin-Gwen jelenetekből bomlik ki, és lehetőséget ad a jellemfejlődésre. Illetve tetszett a klasszikus mesei elem Morgana álcájával, bár mint láthattuk, Colin Morgan meggyőzőbben játszik öregembert, mint Katie McGrath öregasszonyt.

Ami nem tetszett, hogy a rész időnként az erdőben szaladgálós low-concept fantasyket idézte (Vadak ura és hasonlók). Viszont a Merlin még egy átlagnál gyengébb epizóddal is simán hozza a Legend of the Seeker szintjét, megfejelve némi erkölcsi mondandóval és néhány jó alakítással – a héten Bradley Jamest emelném ki.

Ovi - 2012. 11. 04. 10:35

The Disir

Zseniálisan megírt epizód. Richard McBrien második forgatókönyve a sorozatban. Ha ilyeneket tud, remélem, visszatérő íróvá teszik. Ashley Way rendező, akit előző alkalommal kritizáltam, most fel tudott nőni a feladathoz, és különleges, sötét hangulatú epizódot hozott össze.
Ami mindenképp kiemelést érdemel még, az Colin Morgan fantasztikus alakítása, az epizód csúcspontja.

Merlin - 2012. 11. 06. 01:01

Büszke vagyok arra, hogy ellentétben a sok amerikai sorozattal, itt nem egy klasszikus értelemben jóképű izompacsirta kapta Merlin szerepét! Colin Morgan már régóta remekel a sorozatban, de amit az e heti részben csinált arra nem találok szavakat.. Fantasztikus színész! Már csupán őérte megéri a sorozatot nézni… És hát a többiek se gyengék. Az az érzésem, párszor még le fogom ezt írni az évad folyamán….

eClipse - 2012. 11. 11. 11:31

:(
Ez a rész pont annyira volt ostoba, mint amilyen borzasztó Morgana haja. Nagyon. Annyi következetlenség volt benne, mintha direkt csinálnák. Az írókkal nem tudom mi van, de összeszedhetnék magukat, mert ez így nagyon erős lejtmenet. Eddig még nem fordult elő velem ez a Merlinnél, de most kétszer is elkezdtem netezni a rész közben, ami nem jó jel. Ráadásul a rész végi nagy drámánál is annyit éreztem, hogy végre egy hülyével kevesebb…

Dorah - 2012. 11. 11. 12:36

Szerintem piszkosul erős volt ez a rész, és a múlt heti is, és hihetetlenül ütős volt a vége..
engem az utóbbi részek úgy odavágtak, hogy még másnap se tértem teljesen magamhoz..

Elyan nem volt olyan fontos szereplő a lovagok közül,de mégis a királyné tesója volt, és bármit megtett volna érte.. a csavar a végén nagyon tetszett, bár úgy látszik, hogy nincs új a nap alatt Morgi számára, hiszen ezt “eljátszotta” Merlinnel is a 4. évados bérgyilkosos részben, de ez szerintme durvább lesz most..

a színész játék meg hibátlan részről-részről mindig más bizonyíthat, most Angel alkotott kimagaslót:)

nem tudom egyesek miért húzzák a szájukat, az előző évadohoz képest, rengeteget fejlődött a sori, és részről-részre egyre drámaibb…és a lejtmenet igen erős túlzás..
vannak benne “érdekes” dolgok,de összhatásilag kiváló:)

és a látványért hatalmas pirospont, egyszerűen gyönyörű a táj, illetve a különféle effektek…

szerintem - 2012. 11. 22. 13:53

a legujabb resz megint izgalmas volt es Colin Morganes:)
ami zavar, hogy Morgana semmivel sem komplikaltabb karakter, mint Hokuszpok, es ez sokat elvesz a karakter ertekebol. Most ugye Gwen is hasonlo szerepet kapott, es nem lehet tagadni, ugyanolyan komolyan van az o negativ oldala is kidolgozva, mint Morganae, raadasul a szineszno is hasonlo kvalitasokkal rendelkezik (ertsd: rossz), mint a Morganat jatszo holgy. szoval ez most kifejezetten gyenge megoldas, remelem, hamar lezarjak ezt a szalat, mert rendesen elment a kedvem a sorozattol.

Cléda - 2012. 11. 22. 23:26

A gonoszkodások tényleg nagyon egyhangúak (színészi teljesítményben is) (bár nekem tetszik Morgana haja :D )
Viszont Gwen átállításával az egyetlen pozitív női karakter is megszűnt létezni a sorozatban..

rusty - 2012. 11. 23. 17:11

Jó lenne ha Gwen átállna (majd esetleg később kihalna) és jönne valami dögösebb színésznő Guineverenek :)

szerintem - 2012. 11. 24. 00:22

@Cleda: nekem Morganarol mindig madonna jut eszembe…a haja nem rossz kulonben, de az is olyan egyenetlen es kusza, mint a karakterenek a kidolgozasa:)

Cléda - 2012. 11. 26. 18:48

szerintem: én már nem is emlékszem Morgana miért is ilyen gonosz… :D mintha mindig ilyen lett volna. a gonosz mosolya nagyon jó, de ennyi évad után már unalmas.

wondorog - 2012. 12. 02. 20:53

Egyszerűen nem értem. Itt lett volna a tökéletes alkalom Merlin leleplezésére, minden körülmény összejátszott, erre megy ismét a logikátlan elterelés. Ami meg kifejezetten zavart, a vége, hogy Arthur “elfeledkezett” Merlinről. 1-2. évadban még bejött a hasonló poén, de könyörgöm, az 5. évadnál járunk, ráadásul az előző évad óta a történetben 4 év telt el. Merlin és Arthur már annyi mindent átéltek, de nekünk még mindig megpróbálják beadni néha, hogy egyszerű király-szolga viszony van.
A másik pedig Morgana. Komolyan, egyedül ezt a repítsük el 5 méterre trükköt ismeri? Ráadásul ő lenne a nagy gonosz, erre sose öl meg senkit, az előző részekben is ellöki a lovagokat a picsába és otthagyja őket.
Sajnálom a sorozat kaszáját, de ez az évad nagyon gyenge szerintem. Elindultak a darkos irányba, minden évaddal egyre jobban, mégis tartani akarják a laza stílust, még akkor is ha ellentmond a történetnek.
Már azon sem lepődnék meg, ha az utolsó jelenetben Arthur haldokolna, és Merlin a fülébe súgja: ‘I am Emrys” és vége.

Cléda - 2012. 12. 03. 14:24

Amikor Gaius+Arthur+Merlin beszéltek, és Gaius ajánlotta a varázslót, azt hittem akkor megmondják hogy Merlin az… de nem. No nem baj, legalább végigröhögtem a tavas részt.. :) Ez a női boszorkány csúcs volt. :D
Az utolsó résztől eltekintve nem volt egy húdejó rész.

Zane - 2012. 12. 03. 15:18

Friss interjuban Bradley James bevallja, hogy nem akarta vallalni a 6. evadot: http://www.digitalspy.co.uk/tv/s53/merlin/interviews/a442466/merlin-bradley-james-qa-the-final-episodes-will-surprise-fans.html
Nem csodalom es becsulom, hogy “csak a penzert” nem folytatja. Mar jo ideje lehetett erezni az interjuiban hogy nem izgatja mar annyira a sztori – nem csoda, hiszen a karaktere minden reszben kettot lep vissza kb. Nem tudom, evad vegere hogyan valik Arthur hihetoen a “The Once and Future King” figurajava…

Adreee - 2012. 12. 03. 17:55

Habár ebben évadban eddig számos remek epizódot láthattunk, számomra a legutóbbi (5×09) rész volt az ami idén először a klasszikus Merlin-epizódok hangulatát idézte. Különösen tetszett, hogy végre nem azzal ment el az idő, hogy Merlin felveti a gyanúját Arthurnak, ő pedig totál hülyének nézi és nem hisz neki. Az Arthur-Gwen jelenetek egytől egyig zseniálisak voltak, mint ahogy a boszorkány-Merlin is.. :)

sook jai - 2012. 12. 10. 21:25

mi a pékért nem lehetett az egész évadot ilyen részekkel telerakni, mint ez a mostani volt?

Adreee - 2012. 12. 14. 19:18

Szerintem a 7-es és 8-as rész kivételével semmi baj nincs eddig az évaddal, hozza a megszokott színvonalat. Egyedül Guinevere sötét oldalra állítása volt valóban kissé erőltetett húzás, egyrészt mert az ‘áruló Camelot falai között’ sztorit már jópárszor ellőtték, gyakorlatilag erről szólt a 3. évad Morgana és a 4. évad Agravaine révén, másrészt pedig az utolsó évad közepe felé az ember már több kreativitást várna az íróktól, nem pedig két újabb olyan részt ami a kismilliomodik Arthur elleni merényletről szól. Szerintem ez a két rész egymás után az ami valószínűleg sokaknál kicsapta a biztosítékot.
Az évadról még annyit, hogy szerintem a nyitó duplaepizód sokkal jobb volt, mint a 4. évad nyitánya, és produkált 3 olyan részt is az évad (Uther visszatérése, Guinevere elrablása, Alator és Finna története) melyek a megszokott Merlin hangulatot félretéve sokkal komorabb, nyomasztóbb hangot ütöttek meg, de ezek is fantasztikus epizódok voltak.
Kiváncsian várom az utolsó 3 részt, főleg a finálét, biztos vagyok benne, hogy méltó lezárást kap ez a remek sorozat.

Lajoska67 - 2012. 12. 16. 20:51

Utolsó előtti résznek ez igen béna volt, mert így Mordred gonoszsága összesen egy alkalomra korlátozódik. Kicsit nekem olyan, mintha megkéstek volna a cselekménnyel az utolsó évadhoz képest. Hazudhatnak akármit az interjúkban, hogy ezt már 5 éve így tervezték, akkor se hiszem el. Szerintem ha most ilyen, Merlinről akkor a végére se derül ki, hogy varázsló.

De komolyan, még Dexterről is kiderült az igazság mostanra a környezetében, és még legalább 1 évadot csinálnak belőle, itt meg marad majd 5 perc a csodálkozásra?

Cléda - 2012. 12. 18. 15:16

Így a 11. rész után fogott el az az érzés, hogy a sztori alig haladt valamit. Voltak jó részek, jó jelenetek, de nem remélem hogy a hátralevő 2 (?) részben emlékezetes lezárást fogunk kapni… Bár még meglephetnek.

eClipse - 2012. 12. 21. 14:18

Már csak egy rész van hátra, bár nem kéne, de reménykedem, hogy meglepnek a készítők és mégiscsak jó lesz az a bizonyos szájíz a vége után!

Lajoska67 - 2012. 12. 23. 00:40

Nem rossz, de azért elég sablon. A vége csak engem emlékeztetett kicsit a 300-ra?:-D

wondorog - 2012. 12. 24. 23:39

Húztam a számat az évadon, de meg kell mondjam, ez a befejezés gyönyörű lett. Az utolsó jelenet kicsit emlékeztetett a BSG végére, érdekesre sikeredett, de nekem bejött. Hiányozni fog a sorozat, még egy évadot megnéztem volna ezzel a felállással, de most már elhiszem, hogy végig így tervezték.

Lajoska67 - 2012. 12. 25. 00:49

Nagyon jól megcsinálták a végét. Elismerésem. Mondhatni a sorozat eddigi jellegétől eltérően nagyon komoly és különösen ötletes.

Viszont így már el tudom képzelni, hogy milyen további lehetőségek merülhetnek fel a sorozattal kapcsolatban esetlegesen.

energy - 2012. 12. 25. 21:19

Elkapkodták a végét, Merlinből sosem lett nagy varázsló.

szerintem - 2012. 12. 25. 23:03

ahhoz kepest, hogy szerintem nem ot evadra volt tervezve a sorozat es nagyon aggalyos volt, hogy osszecsapjak a vegere, megadtak a modjat. minden volt benne, amitol jo volt a sorozat. merlinrol vegre kiderult az igazsag, es ahhoz kepest, hogy volt ra kabe 30 percuk, aranylag jol oldottak meg. arthur es merlin jelenetei kifejezetten szepek voltak. colin morgan pedig oriasi volt megint. kar, hogy vege, de legalabb melto modon bucsuztunk el tole.

alljon itt emlekul egy idezet a sorozat legszebb es legerosebb parbeszedebol:

Merlin, you are more than a son of your father. You are son of the earth, the sea, the sky. Magic is the fabric of this world and you were born of that magic. You are magic itself.

Cléda - 2012. 12. 28. 13:01

A 2 rész egészében vegyes érzéseket keltett bennem, tetszett is meg nem is. De igazából nem tudom megmondani mi hagyott maga után keserű szájízt. Talán valóban az, hogy Merlint nem láttuk “nagy varázslóként”, csak a kezdeteket.
A 12. rész nem volt kiemelkedőbb, (Merlin barlangos jelenetét kivéve) mint a többi. A csata távoli mutatása nekem nagyon furcsa volt, a lökdöső tömeggel, égbe meredő kardokkal. :D Igazán kihagyhatták volna. Persze a monumentalitás kellett meg mittudomén..
A 13. részben viszont a Merlin-Arthur befejezés nagyon jól lett megcsinálva. (Bár nem értem mért nem hívta előbb a sárkányt… :) )

Lajoska67 - 2012. 12. 28. 16:28

Hát igen, a sárkány kérdése az egész sorozat alatt furcsa volt. Mindig, amikor ketten mentek valahova messzire, vagy éppen menekültek, akkor baromi nagy segítség lehetett volna. Bezárólag addig, amikor Morgana tőrbe csalta a lefizetett gyerekkel az erdőben, és Merlin majdnem meghalt. Akkor is jó lett volna a sárkány! Kicsit tehát öngól volt, hogy akármikor hívhatta.

Egyébként a sárkány miért nem Avalon szigetén tette le őket, miért a külső parton?

Borsos Gabriella - 2013. 11. 11. 19:09

A Merlin ugy jó ahogy van,Colin Morgen nagyszerű szinész és szerintem nagyszerű ember is. Merlin és Artúr karakteréből és barátságából nagyon sokat lehet tanulni.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz