Advertisement
login |

Showder Klub: vége a 10. évadnak

2012. 12. 27. 20:17 - Írta: Desmond Wallace

28 hozzászólás | kategória: kritika, standup,

Véget ért az idei második évad, tavasszal majd jön a folytatás, de addig még néhány gondolatot megeresztenék az évadzáró műsorról. A szezonzáró legnagyobb baja az volt, hogy rendkívül rövid (cirka 20 perces) előadást kaptunk, ami után volt még két fellépő, akiknél véletlenül bekapcsolva maradt a kamera, és az RTL Klub az ő produkciójukat is leadta.

Kertész Ricsi és Tóth Edu nem való a képernyőre. Egy kisebb, élő fellépésnél előfordulhat, hogy tudnak jó hangulatot csinálni, de a tévében nagyon kevés az, amit ők tudnak a humor szimfóniájáról. Kovács Kristóf talán jobban is válogathatna a fellépők között.

A műsor első fele egyébként élvezetes volt. Trabarna jól alakította a műsorvezetőt, Kiss Ádám pedig vicces volt a békaiszonyával. Ők ketten hoztak egy olyan 6/10-es szintet, aztán jött az értékelhetetlen rész, amikkel kapcsolatban a közönséget illeti meg a dicséret. Kiss Ádámmal kapcsolatban pedig újfent megjegyezném (csípem egyébként a humorát), hogy a trágárkodást már igazán hanyagolhatná. Tudom, hogy ezzel a célközönségét akarja kiszolgálni, de nem feltétlenül kell mindig meghajolni a nézői igények előtt.

Talán érdemes lenne elgondolkodni a Showder Klub koncepcióján, mert úgy tűnik, hogy sok a 8 adás egy évadra. Lehet, hogy érdemes lenni átállni a havi egy műsorra, és egy epizódra tényleg vicces embereket összetrombitálni – vagy pedig több különleges adással próbálkozni. Így ugyanis 4 fellépő van egy részben, a kérdés, hogy miért nem lehet úgy összeállítani a műsorokat, hogy legalább 3 jó humorista jusson arra a bő 40 percre? (Ha már itt tartunk egy szilveszteri különkiadást is lehetne.)

Persze a félmilliós nézettség még mindig megvan, a konkurenciát lazán verik, így meg nem sűrűn fognak foglalkozni a nézői kritikákkal. Összefésülve a gondolataimat, azt kell mondjam, hogy a Showder Klub még mindig vicces, a rutinos nagy nevek általában hozzák az elvárt szintet, de néhány új arc egyelőre csak azért van, hogy gyengítse az összképet.

28 hozzászólás Ne habozz!

dean23 - 2012. 12. 27. 20:27

Kiss Ádám nagyon király műsort csinált egy egyszerű békafóbiából! Trabarna erőltetett volt meg hülyén állt rajta a piros Hilfiger… mint egy piros gombóc! Tóth Edu csak annyit ért, hogy dadogva leizzadt! Kertész Ricsiről meg az jutott eszembe, hogy ki ez a szerencsétlen nyomorék?!

AJ - 2012. 12. 27. 20:29

Kiss Ádámnak a VV Évás poénja és a békás történet tetszett. Nem nagyon szeretem őt, de ebben az adásban a legjobb volt. Trabarna volt már jobb, a két újonc, nem tetszettek.

Különleges adások, Roast vagy önálló estek kellenének. Kőhalmié jó volt az előző évadban, nekem tetszett, imádom a humorát, és nem káromkodik, vagyis múltkor egyet mondott, mert mindig mondják neki, hogy nem káromkodik.

Én Badár Sándort néztem volna idén, vagy idősebbeket hívhatnának az újoncok, bűvészek és rádiókabaré helyett. Szeretem ezeket, de nem a Showder Klub-ba valók. Badár Sándor, Szőke András, Hajós András vagy Maksa Zoltán lehetnének vendégek, Maksa Zoltán a Van képünk hozzában is brillírozott, az egész Van képünk hozzán nem nevettem annyit, mint Maksa Zoltánon. És a Showder Klub-ban Badár Sándor is jó volt, élőben persze a legjobb, ő a legjobb nálam.

Szerintem a műsoridőn toldani kellene még, és három szereplőre tenni egy műsort, műsorvezetővel együtt. Plusz vendégek.

Foley - 2012. 12. 27. 20:31

Az új srác jó volt,sokkal jobb is mint pár régi az évad során.
Amúgy “Ricsifiú”-n is tudtam néha nevetni pl.
Te én ezt megcsöcsörészem.
Te kopi nem érzed a pofon szagot…te sem szereted ha babrálják a simsonodat :)

Bazsi - 2012. 12. 27. 20:43

Idén is elmondható az, ami az utóbbi pár évben is: a “nagyok” szinte kivétel nélkül hozták a kötelezőt, az újak pedig szinte kivétel nélkül kritikán aluliak voltak. Ezzel alapvetően nem is lenne probléma, csak az első pár évados koncepció megfordult, régen a műsor 70%-ában a nagyágyúk poénkodtak, a maradékban pedig az újak próbálkoztak, most pedig jó eseteben is csak 50-50% az arány.

Kissur - 2012. 12. 27. 20:44

Felhígult ez a szakma is már sajnos. Hajós jöhetne megint. De pl.Hadházi csak egyszer volt ebben az évadban, akkor se csinált kb semmit. Bödőcs kiszállt. Ez a SK már nem az, amit én szerettem. A 10×01 után kaszáltam, és már csak youtube-on nézem vissza a jókat. Pl.Mogács vagy Janklovics (az alapok mellett).

Desmond Wallace - 2012. 12. 27. 20:53

“De pl.Hadházi csak egyszer volt ebben az évadban, akkor se csinált kb semmit.”

Na igen. Érdekes, hogy neki nem jutott rendes fellépés ebben az évadban. Kíváncsi lennék, hogy mi lehet itt a háttérben.

szerintem - 2012. 12. 27. 21:02

“Na igen. Érdekes, hogy neki nem jutott rendes fellépés ebben az évadban. Kíváncsi lennék, hogy mi lehet itt a háttérben.”

talan az, hogy bar a szinvonallal o sem elegedett es o sem szivesen durrogtatja el a poenjait a teveben, azert a haja neki is korpas……

Tétova teve tova - 2012. 12. 27. 22:18

Nem értek egyet.
Teljesen felesleges mindig mindent a csúcsteljesítményhez,a legjobbhoz mérni. Csak az arany számít…?
Edu például aranyos, de mostanra kicsit kifutott a karakterből, poén nélkül már nem életképes. De nem baj, nem lehet ebben az országban ötven Kőhalmi apuka, vagy Bödőcs… A legszarabbnak is vannak nagyon jó pillanataik, és a legjobbaknak is gyengék, együtt alkotnak egy olyan elegyet, amit jó nézni.

Desmond Wallace - 2012. 12. 27. 22:37

“Edu például aranyos”

Az lehet, hogy aranyos, csak éppen beszélni nem tud rendesen. Ez meg elvileg a dumáról szól.

the_daver - 2012. 12. 27. 22:48

Mikor először láttam Edut, azt hittem, valami rossz vicc. A srác csak azért van ott, hogy lehessen röhögni a dadogásán. Még rendesen össze se tudja kötni a sztorikat, csak mondja egymás után, mint valami gép.

dave - 2012. 12. 27. 23:06

a nagyon csodált amerikai stand up is tele van fura (pl. beszédhibás) alakokkal, és nem csak Dane Cook létezik.
Nekem a magyarokkal pont a megfelelni akarás (a pozíció féltése) a legnagyobb bajom, és, hogy nincs merészség, nincs igazi odamondogatás. Nincs jó helyen az RTL Klubon a SK, mehetne esetleg az RTL2-re, hogy kicsit élesedjen. A stand upról azt mondják őszinte műfaj, és ez a magyarokban nincs meg. Mert az túl veszélyes, és a hitelt fizetni kell.

42 - 2012. 12. 27. 23:24

Most komolyan. Az a Tóth Edu mit keres ott? Biztos valakinek a haverja vagy az unokaöccse, mert az “előadásmódja” borzalmas, poénjai nincsenek és még egy épkézláb mondatot sem tud összehozni. Kínszenvedés volt nézni ahogy erőlködött.

nyílméregbéka - 2012. 12. 27. 23:48

nem értem ezt a túlzott érzékenységet a káromkodásokkal kapcsolatban. kis ádám szerintem mesterkélt lenne ezek nélkül. a stand-up lényege, hogy az előadás stílusa olyan legyen mint amilyen az előadó az életben, mintha csak a haverjaival dumálgatna. kis ádámtól simán belefér ez. én nem káromkodom szinte soha, de egyáltalán nem zavar ha más igen, feltéve ha az odavaló, az illető habitusának, “stílusának” része. javaslom egy richard pryor vagy eddie murphy stand-up meghallgatását a posztírónak!

Zirowe - 2012. 12. 27. 23:56

Toth Eduval eloszor kb egy eve talalkoztam egy dumaszinhaz eloadason (szerencsere tiszteletjegyek voltak).
Elso par percben azt hittem, hogy ez egy figura, amit hoz, aztan kiderult, hogy ez tenyleg ilyen: dadog, a gondolatai nincsenek osszeszedve, osszevissza beszelt es egyaltalan nem volt vicces.
Komolyan mondom, majdnem felalltam es elmentem (csak azert nem, mert a kovetkezo fellepo erdekelt).

Ennek az embernek nincs helye a szinpadon, meg takaritokent sem.

fsanyee - 2012. 12. 28. 01:07

hol hallottam mar kiss adam bekaiszonyarol ezt a storyt?

dionysos - 2012. 12. 28. 01:17

fsanyee- egy interjúban hozta fel példaként

Bullseye - 2012. 12. 28. 08:28

fsanyee, rádiókabaréban is volt már pl.

Az ilyen “forrásaim” alapján én mondjuk nem várnám annyira Maksát, mert néha rátör a vágy, hogy moralizáljon (Brad Pittnek pl. nagyon beszólt annak idején, mert innen is figyelmeztetjük Amerikát…). Badár jöhetne, bár inkább 1 hosszú sztori fér csak bele neki, de azok jók, sőt kissé fura módon bár morálisan sokszor felháborítóak (átverés, csalás, lejmolás, stb.), de mégis szeretre méltó marad közben. Ricsifiút megmagyarázhatatlan okból nem bírom, talán a hangja, hanglejtése, nemtom. De legutóbbi kabaréban mondott pár remek poént (a dalaitól viszont kirohanok a világból). Edunak van 1-2 ötlete, ami egész jó lehetne kidolgozva, ha valaki előadná… no offense.

Szegény Hadházi tényleg rosszul járt a FSK hatmilliomodik részének újrakeverésével, de kicsit furcsállom, hogy Szomszéd néniéket eddig nem nagyon ütötték, miközben 80%-ban ők is jeleneteket nyomnak, és csak néha klasszikus stand-upot.

Desmond Wallace - 2012. 12. 28. 09:50

Kiss Ádám (és a többiek se) káromkodnak a Showder Klubban. Nem ezt írtam fentebb, de ez már csak az én vesszőparipám.:)

stomachh - 2012. 12. 28. 11:01

Kiss Ádám jól csinálja, egy békafóbiára rá tud építeni egy komplett előadást, főleg úgy, hogy az egész 10×08-at így elvitte a hátán.
Én a Ricsifiútól a világból kiszaladok, egyszer 1 poénjáért végigszenvedtem, azóta nem érdekel, köszi. Edut végighallgatni türelem kell, de ő sem… Mogács nyom jó poénokat, de a telitorkos ordításait utálom.
Igen, nekem is hiányzik Bödőcs, egy jó Hadházi, Badár, Aranyosi, Kőhalmi, KAP, Rekop. De persze belátom, hogy 8*4 standupot csak rájuk nem lehet építeni. Talán visszább kéne venni az előadások számából, 6 adás elég volt egy évadra.
A káromkodásról: legyen szerencsétek egy Badár előadáshoz élőben, ott aztán röpködnek a cifra szavak, de nem zavarja az embert, mert mindnek ott van a helye, ahol az eldurran. Egyszer beszélgettem Badárral, aztán mesélte, hogy készül a Dakarra, s be lesznek majd kamerázva s adás készül majd az útról. Na ott majd szükség lesz a sípolásra – mondta. :)

dave23 - 2012. 12. 28. 11:28

én a roast-ot hiányolom,jókat röhögtem rajta,nekem bejött akkoriban meg asszem a nézettsége sem volt rossz…szóval furcsa h nem csináltak belöle többet.

Bullseye - 2012. 12. 28. 12:03

Roast nem volt rossz, csak kicsit puhák voltak (meg páran oda nem illőek…), de ahhoz azért kellett előkészület, meg hely, meg öltöny, meg mittomén. A sima adás sokkal olcsóbb, és valószínűleg nem sokkal kevesebb reklámbevételt hoz. Különben már csak roast lenne mindegyik, és telefonon lehetne szavazni arra, kit alázzanak…

AJ - 2012. 12. 28. 13:08

stomachh

Láttam Showder Klub-osokat élőben, de Badár Sándor a legjobb élőben, olyan jók a történetei, előadásmódja, hogy nincs aki nem nevetne teli torokból. A káromkodás pedig, ahogy mondod, ott van, ahol kell, nem az a humor forrása, hogy trágár szavakat mond. Úgy látszik nekem a szentesiek jönnek be humorilag (Badás és Kőhalmi).

olcsojanos92 - 2012. 12. 28. 14:14

Bödőcs egyébként miért szállt ki?
Én azt hallottam, hogy a többiek féltékenyek lettek rá, hogy rendszeresen egyedül lép fel és így sikeres, ezért kiközösítették, de szívesen hallanék valami megerősítést ennek kapcsán vagy a valódi igazságot, ha ez kacsa :)

stomachh - 2012. 12. 28. 14:16

AJ
Ahogy mondod. :)

Venom - 2012. 12. 28. 17:47

olcsojanos92: Amennyire tudom, “kreatív nézetkülönbség”, magyarán szólva: nem akarta elpufogtatni a poénokat a tévében, hisz így azokat már nem tudja felhasználni. Amúgy is, Bödőcsnek már nincs szüksége az SK-ra, mert sokan ismerik már, sokfelé hívják, megél a saját lábán.

Nem hinném, hogy kiközösítették, hisz még most is lép fel a Dumaszínházban, mint M.V. (művészvendég).

olcsojanos92 - 2012. 12. 28. 20:41

Venom, köszönöm szépen a választ!

dean23 - 2012. 12. 29. 11:53

A legnagyobb baj, hogy ezek a srácok a haknizásból élnek és rohadtul nem akarják lelőni az összes poénjukat több TV-s szerepléssel! Így meg mi TV nézők azt látjuk, hogy jönnek az Edu, Ricsi féle tehetségtelen töltelék gyökerek!

bollokcs - 2012. 12. 30. 10:22

Tóth Edu engem is idegesít, valahogy nem való ebbe az egészbe.

Ádámkánál speciel nem a káromkodással volt bajom, hanem azzal, hogy kb 70%-ban a tavalyi szilveszteri rádiókabarés számát nyomta le. Ennyi idő alatt azért kitalálhatott volna valami újat…

Hadházinál is nagy csalódás volt, hogy stand-upba behozott egy (eléggé erőltetett és unalmas) rádiókabarés jelenetet. Én a dumájára vagyok kíváncsi szólóban.

A cikkírónak igaza van abban, hogy ebből elég lenne mondjuk egy 6 adásos évad egy évben, és tényleg csak a legjobbakból.

Szilveszteri különkiadásról nem álmodnék, hiszen akkor a Corvin Dumaszínházban mire adnák el a 13.000 Ft-os szilveszteri jegyeket?! (Ahol mindig a Nr.1-ok lépnek fel egy látványvacsora mellett – feltételezem erre az alkalomra írt új anyaggal.)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz