Advertisement
login |

Merlin: vége az 5. évadnak. És a sorozatnak is. – eClipse

2012. 12. 28. 18:00 - Írta: vendegblogger

58 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Hát, ez is bekövetkezett: véget ért a Merlin, ami ebben a fantasy sorozatokra nézve ínséges időben a szokásosnál is szomorúbb hír. A széria 5 évadot élt meg, ami a fokozatosan növekvő népszerűsége miatt egyáltalán nem meglepő, az már annál inkább, hogy kissé hirtelen jelentették be, hogy az idei lesz az utolsó évadja, és emiatt a szezon meglehetősen kurtára-furcsára sikerült.

A lényeg persze nem ez, hanem, hogy milyen szájízzel is fejeztük be a sorozat záró képsorainak megtekintését. Előre szólok, nem dicshimnusz következik. Spoilerekkel folytatom a tovább mögött.

Elöljáróban le kell, hogy szögezzem, hogy az “eredetileg is 5 évadra terveztük”-dolog hangoztatása bizony kinyitotta a bicskát a zsebemben. Hogy miért?

Először is, ha a készítők tényleg tudták volna korábban, hogy 5 évadot akarnak tető alá hozni, az egyes évadokat és epizódokat egy lineárisan előrehaladó vonalon lehetett volna nagyszerűen ábrázolni: innen haladunk afelé. Ez többé-kevésbé működött is a 4. évad végéig, hiszen Merlin egyre nagyobb hatalomra tett szert, Arthur király lett, többször felvetődött a remény, hogy talán végre újra törvényes lesz a mágiahasználat Camelotban – ez mondjuk vissza-visszatérő motívum volt az egész sorozat alatt.

De az 5. évad kezdetén mintha megzavarodtak volna a készítők. Az egész történet semmit, de tényleg SEMMIT nem haladt az előző évad vége óta, pedig azóta eltelt 5 év.

Merlin titkát ugyanúgy nem tudták az egész évad során, mint korábban – most komolyan, a 9 év alatt, mióta Merlin Camelotban volt, senkinek nem tűntek fel a furcsaságok vele kapcsolatban? Hogy mindig a legfurcsább időpontokban tűnik el szem elől, és a veszély elmúlása után rögtön visszatér? Hogy bugyutánál bugyutább kifogásokat talál ki? Hogy többször szinte másik szereplő szeme láttára használ mágiát?

Emlékszik még valaki az előző évad végére, hogy Morganát elintézte Merlin és egy pillanattal később ért oda Gwen, de az ég egy adta világon semmi gyanúsat nem talált benne? És hogy az 5 év alatt egyszer sem fogott gyanút? Az egész sorozat tele volt hasonlóval, de az első pár évadban ez nem volt gond, hiszen nem lehet már a legelején eldurrogtatni az összes puskaport. Azonban az, hogy az egész történeten keresztül húzzák ezt a szálat, na az már kicsit frusztráló.

A másik ok, amiért nem hiszem, hogy időben tudták a készítők, hogy az utolsó évadot írják, az, hogy az egész évad közepe semmitmondó részekből állt. Az, hogy Gwent árulóvá tették nem lett volna rossz elgondolás, de, hogy ez a szál pont három részt kapott a lehető legrosszabb döntés volt.

Vagy az egész évad központi tematikája kellett volna, hogy legyen és akkor szépen, fokozatosan bemutatva azt, hogyan hidegül el Arthurtól, és hogyan fordul ellene, vagy pedig le kellett volna rendezni egy-másfél részben (úgyis mágia miatt lett gonosz), minél hamarabb, hogy lehessen előre vinni a történetet, amit nem tettek meg.

Így tehát ha valóban öt évadra terveztek a készítők, akkor végképp nem érthető, hogy miért is toporogtak egy helyben az évad legalább felében.

Az évadnyitó kritikájában írtam már, hogy semmiben nem érződik az, hogy 5 évvel az előző évad után járnánk, és sajnos továbbra is ezt kell, hogy mondjam. Semmit nem változott a szereplők közötti dinamika, Arthur továbbra is ugyanúgy ugratja a “szolgáját”, mint korábban, nem igazán lehet érzékelni, hogy az előző évadhoz képest bármennyire is mélyült volna a kettejük kapcsolata, barátsága. Pedig 9 év együtt az nagyon hosszú idő.

Az egyetlen, amiben egy minimális változás megfigyelhető lett, az az, hogy Arthur végre elkezdett hinni Merlin funny feelingjeiben, de persze ezt sem elsőre. Ennyi idő után azért szerintem jobban odafigyel az ember a másikra, ha látja rajta, hogy komolyan gondolja, amit mond. Ez a legfájóbb számomra: az 5 éves előreugrással az írók nem tudtak mit kezdeni. Az eredménye annyi, hogy így Gwen már régóta királynő, tehát úgy is viselkedhet, a másik pedig, hogy Mordred így felnőhetett.

Ennyi, nem több. Ezektől függetlenül a kard kihúzása utáni másnap is kezdődhetett volna az évad, mert gyakorlatilag az idő értelmetlen a szezonban. Morgana pontosan ugyanolyan, mint a negyedik évadban volt, egyszerűen nincs változás, ha azt nem tekinthetjük annak, hogy az a két arckifejezése, ami az utóbbi időben jellemzi, az “arcára fagyott”.

Így tehát sikerült egy egyébként ígéretes karaktert a sablon, kétdimenziós gonosz archetípusává változtatni – komolyan mondom, csak a sátáni nevetés hiányzott tőle. (És sajnos az Arthurt játszó Bradley James is belefásult a szerepébe a végére, ráadásul a karakter maga is nagyon statikussá vált az utóbbi időben. Talán nem véletlen, hogy nem akart 6. évadot.)

További probléma, hogy ugyan a történések alatt folyik a háború a szászok ellen, de annyira a háttérben történik, hogy gyakorlatilag semmit nem érzékelünk belőle azon túl, hogy néha mutatnak egy-egy hullát, ami ehhez köthető. Értem én, hogy a költségvetésbe nem fért volna be nagyobb harcok bemutatása, de akkor is lehetett volna más megoldást használni. Persze utólag már tudjuk, hogy az évadzáró nagy csatajelenetére készültek, de akkor is, ha legalább gyakrabban szóba került volna, hogy a szászok elfoglaltak/kifosztottak XY falut, máris jobban átjött volna a fenyegetésük. Így túlságosan a háttérben voltak.

Az sem volt világos sokáig, hogy Morgana most akkor teljesen egyedül áll Camelottal szemben vagy vannak emberei? Minden második részben mutatnak egy kastélyt, amiben ül a trónon, és néhány ember van körülötte, máskor meg teljesen egyedül akarja megölni Arthurt. Most ezek az emberei véletlenszerű martalócok, akik néha ott vannak, ha kellenek, vagy a saját emberei? A végére valóban kiderül, hogy a szászok Morgana szövetségesei, de az évad közepén ez egyáltalán nem volt egyértelmű, bár ez nem feltétlen negatívum, mégis furcsa, hogy hirtelen a szászokkal szövetkezett. Vagy nem az, csak nekem kerülte el a figyelmemet teljesen ez a történetszál.

Valószínűleg a költségvetés okolható az effektek hiányáért. Igaz, hogy a sárkány két-három részenként előjön, és azt is meg kell számítógépes segítséggel csinálni, de azért az valahol nem teljesen okés, hogy majdnem a sorozat egészében a varázslás – mind Morgana, mind Merlin részéről – abból áll, hogy ellöknek/elrántanak valakit, aki rögtön elveszti az eszméletét (ez különösen akkor vicces, amikor az a valaki, akin használják, még csak be sem üti a fejét).

Összehasonlítva a Legend of the Seekerrel (persze tudom, nem kéne) – ami szintén nem volt egy óriási költségvetésű sorozat – a Merlin borzasztóan szegényes volt. Úgy gondolom, hogy ha akartak volna, akkor ki tudtak volna találni fantáziadúsabb varázslatokat is, olcsón.

Az évadnyitóban Merlin látta a jövőt, amely szerint Mordred lesz az, aki megöli Arthurt. Ez jól ismert elem a mondakörből, és való igaz, reménykedtem benne, hogy visznek valami kis csavart a történetébe, mint ahogy anno Lancelotnál tették ezt. Valamilyen szinten meg is próbálták, csak pont emiatt lett meglehetősen klisés a karakter. Arról nem is beszélve, hogy ahhoz képest, hogy ő lesz az, aki megöli Arthurt, az évadnyitó óta szinte semmi szerepe nem volt.

Néha megemlítették ugyan, hogy milyen jó barátok lettek Arthurral, de ennél többet érdemelt volna a karakter, főleg a gonosszá válásának tekintetében. Ez ugyanis rendkívül sablonosra sikeredett, ráadásul elkapkodott volt. Annál, hogy a régi szerelmét húzták elő, akit természetesen kivégeztet Arthur, szinte csak fantáziadúsabb megoldásokat lehetett volna találni.

Például sokkal eredetibb lett volna, ha Merlinnek lett volna igaza végig, és az egész évad során csak játszotta volna Mordred a jó fiút, valójában ugyanúgy ártani akart Arthurnak és Camelotnak. Már csak azért is lett volna jobb egy ehhez hasonló megoldás, mert így egyetlen rész volt arra, hogy bemutassák hogyan is válik gonosszá az ifjú druida, illetve szintúgy egyetlen rész (még ha az dupla is) jutott arra, hogy valóban gonoszként cselekedjen. Végülis az első részben megjövendöltek bekövetkeznek, a szálak szépen összeérnek Camlannál.

Nagyon sajnálom, hogy az egész sorozat alatt nem tudtak érdemben kezdeni semmit sem a Kerekasztal lovagjaival, pedig nagyon sok lehetőség volt bennük, főleg Gwaineben, hiszen Eion Macken remek színész és ezt a karaktert is jól hozta – mégsem kapott elég szerepet. Az összes többi lovag pedig csak úgy „volt”. Bizony, még Elyan is, aki ugyan kapott egy külön részt, de ez nem volt elég ahhoz, hogy megismerjük a karaktert. Sőt, lényegében ugyanúgy semmit nem tudtunk meg róla.

Az utolsó részben ugyan kap egy külön történetszálat Gwaine és Percival, az viszont olyan ostoba módon volt megoldva, hogy abszolút nem tudtam vele mit kezdeni. Ketten mennek Morgana ellen mikor máskor egy egész század nem tud mit kezdeni vele?Ez most komoly? Épp emiatt nem is lett olyan hatásos Gwaine halála. Arról nem is beszélve, hogy egy résszel korábban ismerte meg Eirát és egyértelmű, hogy az ő árulása volt a motiváció a cselekedete mögött.

Van még valami, ami az egész sorozat alatt nagyon frusztrált: azt mondták, hogy Camelot a legbiztonságosabb és legjobban őrzött város egész Albionban, mégis minden jöttment semmirekellő, akár csukott szemmel is be tud lopózni a várba, a legkisebb erőfeszítés nélkül. Értem, én, hogy így sok sztorit el lehetett indítani, de ezzel enyhén szólva is a könnyebb utat választották az írók. Ráadásul ezt még az utolsó előtti részben is eljátszották, amikor a meztelen csigát vitték be Merlinhez. Komolyan mondom egy bordélyban nagyobb lehetett a biztonság (pun intended), mint Camelotban.

A kibeszélőben írtam, hogy nagyon remélem, hogy egy hatásos lezárást készítenek, amit nagyjából meg is kaptunk. Azért csak nagyjából, mert egyszerűen abba a 42 percbe – mert hiszen jobbára a dupla rész második fele volt az, “ami számított” – túl sok mindent zsúfoltak bele. Kezdődött ugye a “miért nem bíztál bennem, elárultál!” Arthur-Merlin párbeszéddel, folytatódott Mordred és Gwaine halálával, végül Morgana és Arthur halála zárta az egészet. Talán jobban el kellett volna osztani ezt, mert így kicsit elkapkodottnak érződött. (Bár meg kell mondjam, hogy külön tetszett, hogy nem volt epic harc Mordred és Arthur között, hanem csak szimplán leszúrták egymást.)

Viszont a kitekintés a mai angliai államberendezkedésre nagyon jól sikerült: Long live the Queen! És ezt rögtön el is rontják azzal a BSG-utánérzéses véggel, csak míg ez ott jól működött, itt abszolút idegenül hatott. Nem illett bele, nem így kellett volna lezárni.

Mindezektől eltekintve úgy gondolom megfelelő pontja volt ez a sorozat lezárásának: teljesen komollyá vált, dráma lett a javából, és külön elismerés illeti, hogy bizony egyáltalán nem volt giccses. Nagyon szépen megrajzolódott Merlin és Arthur mély barátsága és egymás iránti tisztelete, valamint az, ahogyan Arthur fokozatosan rádöbben mennyiszer segített rajta a “mihaszna szolgája”. Bárcsak egész évadon (vagy legalább a felén) keresztül élvezhettük volna ezt!

Nem lehet panasz a színészi játékra. Colin Morgan ismét bebizonyította, hogy nagyon jó színész, nagy jövő áll még előtte, azt hiszem ezt senki sem vitatja. Bradley James szintén jól hozta a saját korábbi elveivel meghasonló, ám végül Merlint elfogadó Arthurt. Angel Coulby sem volt rossz, de Katie McGrath-ról sajnos már nem tudok ilyen pozitívan nyilatkozni. Egyszerűen teljesen beleszürkült a szerepbe.

Tudom, hogy elég sokat gyaláztam szegényt, de csakis azért, mert annyira a szívemhez nőtt és egyszerűen bosszantottak a hiányosságai. Azt hiszem, nem fogom osztályozni sem a sorozatot, sem az évadot (utóbbi nagyon hullámzó volt, az tény), de bizton állíthatom, hogy érdemes végignézni az elejétől a végéig, bár le kell szögezni, hogy a sorozatban lévő óriási potenciált nem aknázták ki a készítők (vagy legjobb esetben is csak részben).

Azonban még így is joggal tehető fel a kérdés: vajon mikor lesz újra egy ilyen színvonalú fantasy-sorozat a képernyőn?

58 hozzászólás Ne habozz!

Pudli - 2012. 12. 28. 18:38

Végig olvasva a kritikát teljesen egyetértek vele. Felvetődik a kérdés mit fogok most nézni (mármint nincs még egy ilyen) a másik, hogy bár ideje volt lezárni nagyon sajnálom hogy elkaszálták vagy mi mert akár milyen hiányosságok voltak nagyon szerettem.

Gubóka - 2012. 12. 28. 18:40

Most néztem meg, valahogy oylan üresnek érzem magam..

vége van :(

a long live the queen tetszett nekem is, viszont az h merlin elsetal a jövöben, nem is értem. oké persze, arthur visszater majd egyszer a legenda szerint, és akkor erre akartak gondolom utalni, h várja meg barátság meg minden.

ááá még tul friss az élmény

Cyrill - 2012. 12. 28. 18:47

Szívemből szólt ez a kritika. Nagyon szeretem/szerettem a sorozatot, de valahogy az egész utolsó évad után keserű a szám íze. Sokkal jobb is lehetett volna, és tényleg nem éreztem én sem, hogy olyan régóta tervezték volna, hogy itt lesz a vége. Mindezek ellenére valószínűleg nem utoljára ültem le megnézni. Mindig is a kedvencek egyike lesz :)

george - 2012. 12. 28. 18:52

Egyetértek.
Az érdekelne ki mit szólt az utolsó másodpercekhez? Merlin a mostani Angliában? Elég abszurd volt.

bettygirl - 2012. 12. 28. 19:03

Sosem néztem a sorozatot, ezért érdekelne néhány dolog. Úgy tudom Artúr király feleségét Guinevere-nek hívták, nem Gwennek. Akkor ez most hogy van? És ha Artúr meghalt a sorozat végén, akkor hogyan tér majd vissza? Lancelot történetét hogyan oldották meg a sorozatban?
Lehet, hogy értelmetlen dolgokat kérdezek, de tényleg érdekel, hogy a sorozat mennyire kapcsolódik a mondakörhöz.

Kelta67 - 2012. 12. 28. 19:19

Betty: így becézik :)

Nekem a vég se nagyon tetszett, lehet beleillik a legendába..de tudtommal, Merlin és Arthur sokáig nyomták együtt….sokat segítette varázslásával később is Arthurt..de persze, annyi történet, amennyi legenda :)

de az egész 5. évad semmi történetei, és erőltetett rész történései, nagyon bosszantóak voltak..a logikátlanságokat nem is említem :)
(Merlin mért nem előbb hívta a sárkányt segíteni reptetni, a végén????)
De egy biztos, hiányozni fog, és sajnos közel távol semmi ilyesmi könnyed fantazy…ez a baj.

Lancelot - 2012. 12. 28. 19:31

A végén az sem ártott volna, ha Arthurról leszedni azt a 100 kilós páncélt, hátha könnyebben mozgott volna nélküle…
Sztem se tudták, hogy ez lesz az utolsó, nem értem miért döntöttek KASZA mellett. Mert ez az volt, nem sima lezárás/befejezés. Ha lett volna még több évad, akkor akár meg is menthette volna a végén és így folytatódna a következő évad. Az évad közepe meg biztos teltebb is lett volna. A kritikával teljesen egyetértek, sajnos nem az írok/színészek tehettek erről az összevisszaságról. Ugyan az történt, mint a The Legend of the Seeker-el. Az is kiváló fantasy volt, azt egyszer csak vége lett. Meg lehet nézni youtubon hány ezer “save the sekker” video van róla petíció gyanánt. Merlinben is volt néhány epic battle jelenet, amikből jó kis ízelőt össze lehetne dobni. Robin Hood szintén kiváló fantasy volt, és persze azt is kaszálták. Game of Thrones az egyetlen jelenlegi, de az valahogy nem fog meg ennyire, mint ezek.

Kapribogyó - 2012. 12. 28. 19:55

Teljesen ledöbbentem, mikor olvastam itt junkien, hogy vége lesz a sorozatnak. Aztán néztem-néztem az utolsó évadot és rájöttem, hogy jobb is, ha vége lesz. Olyan volt nekem az egész, mintha a készítők unnák az egészet, kapkodnának és alig várnák, hogy az utolsó részhez érjenek. Annyi izgalmas szál, annyi ötlet lett volna még szerintem a sorozatban, nem értem az egészet. Igazából azt sem, hogy miért kaszálták el. Tudtommal a mai napig jó nézettséget produkált, népszerű volt.
A kritikában jól össze lettek szedve a Merlin gyengeségei, kiaknázatlan lehetőségei. Valóban sokkal hamarabb kiderülhetett volna, hogy Merlin kicsoda, 1000x izgalmasabb irányt vehetett volna az egész történet, ha ezt meglépik. Én az öt évad alatt végig azt vártam, hogy na derüljön már fény Merlin titkára és kezdődjenek az igazi kalandok! Hát ez elmaradt. Én is vártam a változatosabb mágiahasználatot, az utolsó pár résznél már olyannyira untam a “legyintekegyetelrepülszéselájulszesetlegkif*ngassz” megoldást, hogy csak röhögtem. Fejlődést vártam a csatajeleneteknél is, leginkább vér téren. Engem roppantul zavar, ha van egy csatajelenet, tízesével kaszabolják az embereket, de se a kardon, se a ruhákon, se a földön nincs vér. Nem spartacusi szinteken gondolom a piros lötyi locsolását, de ha csak minimális mennyiségben is csatajelenetnél kell vér, mert a szituáció megköveteli. Akár Merlinről van szó, akár más sorozatról vagy filmről, akár kevés pénzről, akár sokról. Talán, ha kicsit kevesebbet használják a szintén unalmassá vált öregítő bűbájt, lett volna pénz egy kis művérre :).
A legtöbb “baki” nálam mégis az utolsó évadra koncentrálódik. Nekem nagyon hiányzott valamilyen visszatekintés az átugrott 5 évre. Nagyon kíváncsi voltam rá és vártam, hogy Gwen hogy birkózik meg a királynősséggel. Mégis csak egy egyszerű szolgálólányról van szó, aki hipp-hopp királynő lesz. Hogyan élte ezt meg? Hogy ment a beilleszkedés? Könnyen elfogadták őt, vagy voltak nehézségek? Hogyan éli meg, hogy nem esik teherbe? Csak feltűnt neki, csak zavarja :D.
Vagy például mi történt Morganaval az öt év alatt? Oké tudjuk, hogy elfogták, de ez is kaphatott volna kicsit több szerepet. Morgana egyébként is egy unalmas, sótlan, megkeseredett szociopatává vált az ötödik évadra miért kellett még ki is herélni? Számomra a karakter messze legjobb pillanata az utolsó részben történt cérnaszakadás, mikor is egy, ha jól emlékszem “I want him dead!” üvöltés kíséretében “megmágiafojtja” szegény szászt. Az úgy igazán őrültre sikeredett, nem volt túljátszva és hiteles is volt. Nekem. Másnak lehet nem, én örültem, hogy végre nem egy klisés, igazán őrült kirohanást látunk egy őrülttől :D.
A befejezőrész nekem nem tetszett, csalódás volt az egész. Kezdve avval, hogy Arthurba beleáll egy pengedarab, de azért még elhaldoklik 2 napig, Morgana meg 5 mp alatt meghal egy szúrástól? A nagy főpapnő? Ugyan már… Merlin megakarja menteni Arthurt, de nem hívja a sárkányt, hogy 1 perc alatt odarepítse őket a tóhoz? Inkább kutyagolnak a lovon, döglődnek, csak hogy láthassuk a nagy lelepleződést, meg halljuk az Arthur agyában sűrűn leeső 20 filléresek koppanásait. Roppant olcsó megoldás. Már majdnem kiabáltam itt a monitorral este, hogy hívjad már Merlin azt a sárkányt! :D
Arthur halála pedig teljesen értelmetlen számomra. Tudtommal (javítsatok ki, ha nem így van) a mondakörben Arthur és Merlin hosszú évekig uralkodnak együtt, csak ezután kerül sor a halálos csatára Mordred és Arthur között. Pont ez a lényeg! Ezt vártam az egész sorozat alatt. Kiderül, hogy Merlin varázsló, segít Arthurnak uralkodni, mágiával győzik le az ellenségeket stb. Erre megölik Arthurt mielőtt az egész elkezdődhetne? Nekem ez hatalmas csalódás.
A legvége meg még inkább érthetetlen. Merlin itt mászkál napjainkban is? Végül is jó megoldás, de nem ebben a formában ahogy meglépték a készítők. El lett kapkodva ez is.
Nagyon jó sorozat volt a Merlin, vicces, eleinte izgalmas, könnyed és ami a legfontosabb, hogy fantasy. Hiányozni fog nagyon, de azok után, amilyen irányt vett a történet így a legjobb szerintem.

Kelta67 - 2012. 12. 28. 20:27

Ja, nekem is a végéről még az jutott eszembe, ok…Merlin itt maradt és napjainkban is várja a naaagy visszatérést:)
De…de mért egy szakadt hoboként?? finom kis mágiával simán lehetne jóval gazdagabb…mért ne lehetne normális jómódúként várnia a nagy Arthurt??

JimmyL - 2012. 12. 28. 20:33

” Tudtommal (javítsatok ki, ha nem így van) a mondakörben Arthur és Merlin hosszú évekig uralkodnak együtt, csak ezután kerül sor a halálos csatára Mordred és Arthur között. Pont ez a lényeg! Ezt vártam az egész sorozat alatt. Kiderül, hogy Merlin varázsló, segít Arthurnak uralkodni, mágiával győzik le az ellenségeket stb. Erre megölik Arthurt mielőtt az egész elkezdődhetne? Nekem ez hatalmas csalódás.”

Ez az.. ez vagott pofan engem is…

Anna - 2012. 12. 28. 21:02

Bátorkodom megjegyezni, hogy az Arthurt játszó színész neve Bradley James, nem pedig James Bradley – köszöntem.

A hullámzó minőségű évadtól és a megdöbbentő végkifejlettől eltekintve(lásd: Arthur halála) nagyon a szívemhez nőtt a sorozat, és a sajátos befejezéssel sincsenek nagyobb problémáim, nekem külön tetszett a modernkori Anglia-jelenet, és Morgana gonosz őrült ribanccá való lecsupaszítását leszámítva elégedett vagyok a történésekkel.

Nem baj az, hogy megcsavarták a legendát (Lancelot halála, Guinevere mint szolgálólány, Arthur meghal), sőt, külön tetszik és kreatívnak tartom, hogy a saját mítoszaikkal kezdenek is valamit.

Bradley James és Colin Morgan első osztályú színészek, nagyot alakítottak a sorozatzáróban is.

eClipse - 2012. 12. 28. 21:06

Anna: hupp, és tényleg, ezt nagyon benéztem, elnézést érte mindenkitől!

bettygirl: Gwennek becézték Guinevere-t. Lancelot feláldozta magát, hogy bezárja a kaput a holtak birodalmába (és ezzel eltér a legtöbb Artúr-legendától, ahol lelép Guineverrel). És igen Artúr sokáig uralkodik Merlin segítségével. Itt nem. :/

Egyébként a sárkányos blődséget én sem értettem, írtam is, csak eltűnt az éterben :)

szerintem - 2012. 12. 28. 21:21

meg soha nem ertettem ennyire egyet kritikaval, mint ezzel. mintha ugyanazt a sorozatot neztuk volna:)

szerintem annak ellenere, hogy az evad maga nem hozott ujdonsagot sok teren es a korabbi hibak tobbek kozott emiatt jobban kidomborodtak, a finale nagyon szep lett. es igen, koszonom en is, nem giccses, hanem szep. ebbol is latszik, hogy az irok rendben voltak, akkor vajon miert nem irtak jobb epizodokat iden?
nem tudhatjuk, talan sosem fogjuk megtudni az igazsagot azzal kapcsolatban, hogy valoban ot evadosra terveztek-e eredetileg a sorozatot. talan igen. vagy talan bradley james kapott valami jobb ajanlatot, egy filmszerepet es ugy erezte, dobbantani kell. vagy csak siman latta, hogy nem tart sehova a karaktere es be akarta fejezni. en ugy gondolom, hogy az lehet a hatterben, hogy o mindenkeppen ki akart szallni es nelkule ugye nem lehet csinalni, igy kitalaltak, hogy kozos megegyezessel befejezik.
colin morganrol azt hiszem eleget irtam mar korabban, itt csak annyit jegyeznek meg, hogy eszmeletlen jo volt oregemberkent, de legalabb annyira jo volt oregasszonykent is.
a morganat jatszo szineszno szerintem bun rossz volt mar az elso percben is, de ez is csak az en velemenyem, bar nagyon szep. a gwent jatszo szineszno ellenben szerintem csunyacska es ugyetlen is volt.
megemlekeznek meg a gaiust jatszo szineszrol is, szerintem nagyon jo parost alkottak colin morgannal.

szerintem - 2012. 12. 28. 21:29

ja, ket dolgot elfelejtettem az elobb, mire a vegere ertem. az egyik, hogy az utolso kepsorok nekem nagyon nem tetszettek, nem illett a sorozat hangulatahoz es nem tartottam jopofanak.
a masik a sarkanyos dolog. szerintem az a magyarazat, hogy a sarkany egyreszt mar oreg volt es mondta merlinnek, hogy tole sokat mar ne varjon, masreszt pedig ne felejtsuk el, hogy arthur es a pendragon dinasztia az ellensege volt, nagy szivesseget kert tole merlin, gondolom, addig halogatta, amig tudta.

Hellhound - 2012. 12. 28. 21:30

Hát ha itt a vég hát itt van. Egyetéretek a kritikával habár nem érzem rosszul magam, én valahogy sosem csalódok egy sorozatban HA már elkezdtem nézni. Semmi rossz érzés nincs bennem annak ellenére, hogy elég össze-vissza az egész és sietős. Nekem elsőként az ugrott be, hogy miért nem gyógyítja meg a sárkány Arthurt? Az ő ereje sem lett volna elég? És aztán mi lesz vele? Hisz a múltkor beharangozták, hogy már nagyon öreg… A “long live the Queen” és a “united kingdoms” résznél szinte elbőgtem magam (hiába az angolimádó néző…. – and i regret nothing xD). A végével nagyon elégedett vagyok. Nem a történet végével, hanem az utolsó jelenettel. Nagyon imádom az ilyet tipusú “drámai” befejezéseket (nem is tudom van-e ennek neve xD). De hogy ez mit jelent? Merlin halhatatlan? Vagy folyton újjászületik? Vagy ez csak egy utalás és nem kell szó szerint venni? Mindent összevetve, az én lelkem békében válik meg ettől a sorozattól. :D

Renéé - 2012. 12. 28. 21:41

– engem az zavart nagyon, hogy az egész 5 évad szinte arra épült, hogy Arthur királlyá válásával majd visszafogadja a mágiát (valamilyan szinten).. dehát ez sehol nem volt!!! és a sárkányt sem értettem a végén hogy ő is ezt akarta, hogy ezért védje meg Arthurt meg jutassa trónra és a végén milyen könnyen elmondta azt a monológot.. egy a lényeg hogy a varázslók ugyan úgy bujkálhattak Arthur királlyá válása és halála után is mint eddig..
– vártam volna valami nagy epic-et azzal kapcsolatban, hogy kiderül mindenki számára, hogy Merlin varázsló de ez sem történt meg..:S
– Morded is többet szerepelhetett volna.. kevés volt az az egy rész amiért gonosz lett, bár igazából azért hagyta ott Camelot-ot mert rájött, amit a lány mondott neki hogy Arthur sosem fogja őt elfogadni annak amilyen, így érthető hogy ellene fordult, de ez mégis csak kevés..
– Morgana halála meg.. esedékes volt hogy valaki már megölje.. Arthur vagy Merlin de hogy ennyire könnyen.. egy kicsit naggyobb harcot vártam volna és látványosabb halált.. mivel azért csak mind az 5 évadban(amiből nem volt mindig gonosz) szerepelt..
– Viszont amikor Merlin elmondta Arthurnak hogy ő volt az öreg varázsló meg hogy ő valójában varázsló az nagyon szép és megható jelenet volt.. de lényegében csak fél részen keresztül nézhettük hogy Arthur hogy reagál.. (szép bárbeszédeik voltak)
Összeségében ha így tervezték ha nem, legalább kaptunk egy tisztességes befejezést és nem csak egy hirtelen befejezést, mint a legtöbb kasza sorozatnál..

JohnHU - 2012. 12. 28. 21:46

Nem nagyon tudnék vitatkozni a kritikával, de azért elég szórakoztató finálé volt, mindenesetre feszülten néztük :)

Az utolsó képsorokról meg nekem rögtön a spinoff felvezetése jutott eszembe… Lenne egy Merlines sorozat, csak a mai korba helyezve, mobillal, internettel meg nagy buszokkal ahogy a végén is volt, kb mint ahogy a Sherlockot is megcsinálták. Lehet, hogy emiatt kaszálták el ilyen hirtelen, mert így akarják ‘folytatni’… Én nézném az tuti:)

Gubóka - 2012. 12. 28. 21:53

nekem is eszembe jutott h lehet hogy azért volt az utolsó jelenet… valamit előrejelez. remény hal meg utoljára :D

vicceslenne arthur feltámadna középkori élettapasztalatokkal aztan merlin meg tanithatna meg a fbra :D

JohnHU - 2012. 12. 28. 21:56

1-2 dolog a kommenteket olvasgatva:

Arthur és Merlin azért 7-9 évig együtt voltak és legalább 5-6 évet úgy hogy Arthur király volt, mivel Arthur halála után mindenki megtudja, hogy Merlin varázsló volt, fennmaradhatott a legenda úgy h Arthur király mellett a nagy Merlin varázsló volt több évig… persze nyakatekert meg ez is kevés, meg tudnia kellett volna Arthurnak hogy Merlin varázsló közben is, de ettől a legendának eleget tettek

A másik, hogy Gwen megtudta hogy Merlin varázsló, ezt mutatták a végén, és nem volt vele semmi baja, sőt hálás volt, így elérték amit akartak, hogy Arthur trónra kerülésével a mágiát elfogadják a birodalomban.

Harlequin - 2012. 12. 28. 22:45

igazat adok az előttem szólóknak.

Én azért elmorzsoltam egy könnycseppet, amikor a sárkány közölte, ő a “future king”, és “Arthur will rise again” (ugye az Arthus-legendában is van vmi ilyesmi, hogy az egyik lovag viszi el/vissza az Excaliburt a tóhoz, és Artúr pedig Avalon szigetén hal meg, és visszatér, ha a népe veszélybe kerül).
Bár azt én is reméltem, lesz 1-2 rész, ami arról szól, hogy már úgy uralkodnak együtt, hogy Arthur tud Merlin varázslóságáról.

Azért az első 3 évad megszépíti a hullámzó 5.-t :)

Viszont a végén azért Merlin tóger vándorként az út szélén kicsit nekem már sok volt, de poén :)

Tso - 2012. 12. 28. 23:31

Sajnos egyet értek a kritikával. Én annak örültem volna a legjobban, ha az évad elején Arthur rájön Merlin titkára, és a kapcsolatuok alakulását az egész évadon keresztül tudtuk volna megfigyelni, nem ~20 percig.

Persze ettől függetlenül nekem is nagyon tetszett a Merlin, és számomra a vége kimondottan hatásos volt.

Klaus - 2012. 12. 29. 00:51

utolsó mp-ek nekem nagyon tetszettek. Merlin a modern Angliában… marha jó vég :) filmet csináljanak belőle v vmit, mert bár egyetértek h hullámzó volt az 5. évad, de ezt vmilyen formában folytatni kéne. ha nem is spin-off, film jó lenne :)

Klaus - 2012. 12. 29. 00:53

Tso: na ezt a szót kerestem, hatásos. hideg végigfutott a hátamon, olyan remek lett a befejezés.

Blanka - 2012. 12. 29. 09:51

Csak három évet ugrottak a két évad között.

Már a sorozat kezdetén is öt évados szerződések voltak, meg azt hangoztatták, hogy ötre terveztek; csak sajnos kifogyott a szufla a végére, így hiába tervezték meg, olyan üres lett.

Gwennek muszáj volt a negyedik évad végén leesnie, hogy Merlin tett valamit, erre utaltak is a sorozatzáróban. Már csak azt nem értem, hogy miért nem köpte be Morganának, amíg a szolgálatában volt. (Egyébként Morgit is leleplezte a Főnix szemes részben, így még furább a bugyutasága.)

Morganával már a negyedik évadban sem tudtak mit kezdeni az írók, mindig csak ült a kunyhójában és vinnyogott, hogy így a trón meg Arthur meg úgy.

A lelepleződésre, elfogadásra legalább egy fél évadot szánhattak volna.

winnie - 2012. 12. 29. 10:43

blanka: a szerződések hossza mit sem számít a sorozat hosszára vonatkozóan, ráadásul annyira nem hangoztathatták, mert akkor minden nézői is tudta volna mondjuk a 4. után, hogy a következő az utolsó évad lesz, meg előre bejelentették volna, hogy jön az utolsó, s nem így.

ClarisseW - 2012. 12. 29. 10:50

Nem értem, miért méregetjük össze az eredeti legendát a sorozattal. Tudom, arra épül, de alapjáraton Mordred Arthur és Morgana fia volt, ami lássuk be, itt azért kicsit sem működött volna…
Mellesleg, nekem bejött az évadzáró, még akkor is, ha az évad középső részei kicsit laposak voltak néhány helyen. A “Long live the queen!”-es jelenet pedig nálam mindent vitt.

Nikki - 2012. 12. 29. 13:11

Avval kezdeném, hogy egyetértek a kritikával, ami remekül összefoglalta az én gondolataimat is, valamint a kommentekben leírtak is mind rátapintanak a lényegre és egy-egy fájó hiányosságra.
Azt, hogy vége a sorozatnak még mindig elég nehezen hiszem el. A Merlin nagy kedvenc volt. Emlékszem, olyan epizódokat szállított annak idején, amit egyik másik sem, s alig vártam már mindig, hogy nézhessem. Ami különösen érdekes, hogy mennyire könnyed, vidám, kalandos dolognak indult az egész, és egyáltalán nem oda futott ki. Imádtam a régebbi részeket, volt, hogy sírva röhögtem vagy 10 percen keresztül egy-egy jeleneten; semmi sem tudott úgy megnevettetni, mint a heti Merlin rész. Aztán szépen lassan egyre komolyabb lett, s nem tudom eldönteni, hogy ez jót tett-e a sorozatnak. Talán végig meg kellett volna maradniuk a szórakoztató vonalon, talán nem. De azt éreztem, hogy a folyamatosan csordogáló komorság mellett nagyon igyekeznek megtartani a Merlin vicces, humoros oldalát is, amivel semmi gond sem lenne, hisz a különböző helyzetekben az ember másképp viselkedik, és azért, mert ugratják egymást, még tisztában vannak a másik értékeivel. Ehelyett az éles helyzetekben egyáltalán nem ezt kaptuk, ami nagyon furcsa volt a számomra.
Továbbá nem ezt vártam volna az utolsó évadtól. Ahogyan a kritikában is ki van emelve, szinte semmi nem történt az évad alatt. Üres, semmitmondó részek követték egymást, mintha jönne még a 6-ik, 7-ik évad és nem tudnák mivel kitölteni az időt. Mindig is azok közé tartoztam, akik már rég várták azt, hogy Arthur megtudja Merlin titkát, s erre számtalan lehetőségük lett volna. Ugyanígy halálosan megsebezni Arthurt, hogy Merlin csak a mágia segítségével tudja meggyógyítani, majd a két napos utazás, ami alatt rádöbben a dolgokra és elfogadja Merlint (hogy ne kerüljön abba a helyzetbe, hogy mondjuk vacsorázás közben Merlin bedobja ezt neki és akkor ott a börtön meg az akasztás dilemmája). Ez sehol nem volt jó, s nem vagyok kibékülve evvel a megoldással. Illetve annyiban igen, hogy legalább a végére evvel a megoldással egy nagyon szép befejezést kaptunk. Igen, meg kell mondjam, az évadból a legjobban a befejezés tetszett. Akkor is, ha nem hívta a sárkányt időben, akkor is, ha nem tudom, hogy Morgana miért nem ölte meg már a barlangban, vagy legalább ott akkor, Arthur mellett a “végzetét, aki a vesztét fogja okozni” s miért csak elhajította egy kézmozdulattal…
Az Arthur-Merlin két napos útja gyönyörűen meg volt csinálva, de csalódás, hogy Arthur meghal a végén. Az utolsó pillanatig reménykedtem, hogy mégis megmenekül. Ez az a sorozat, ami úgy indult, hogy ha bármikor megkérdezték volna, hogy milyen véget képzelek el, akkor habozás nélkül azt vágtam volna rá, hogy happy endet, mi mást, egy ilyen típusú sorozatnál (győzedelmeskednek a csatában, Morgana meghal és kapunk egy feelgood befejezést; a jövőt, Arthur halálát nem kell lássuk, tudjuk; simán kibékültem volna valami hasonlóval). És igen, csalódott vagyok, amiért nem kaptunk egy teljes évadot úgy, hogy Arthur tud Merlin titkáról, elfogadja őt, s uralkodása alatt rengeteg kalandot élnek át, ami alatt Merlinből az a nagy varézsló válik, Arthurból pedig az a király, akiről a legendák szólnak. A végére bevágott kék teherautós jelenet meg még meg is ijesztett, nagyon oda nem illő volt.
Összegezve: nagyon szerettem a sorozatot, az első 4 évad és a befejezésnek hála a többi negatívum elmosódik és így bele- illetve megnyugodva tudok búcsút venni a sorozattól :)

Klaus - 2012. 12. 29. 14:34

szerintem is 3 év telt el, nem 5. azért is néztem, hogy hogy megnőtt Mordred.

Klaus - 2012. 12. 29. 14:36

azt nem értem, hogy az emberek 80%-a miért ijedt meg a kék kamiontól. értem én, hogy hirtelen bevágták Gwen után, na de… mekkora király vége lett :D

Tusika - 2012. 12. 29. 17:36

sok történelmi témájú könyvet szoktam olvasni, és jól ismerem az Arthur mondakört is, amióta bejelentették h vége lesz a sorozatnak, azóta szurkoltam h ne olyan vége legyen mint a mondában, aztán majdnem leestem a székről, mikor mondták h a döntő ütközetet Camlann-nál lesz,onnantól tudtam ilyen véget kap, mégis valami irreális módon, annyira szurkoltam h túlélje…
annyira szomorú a mondában is az a lehetetlen vágy h meghalt a király mégis várják vissza, h ha baj lesz ugye akkor lesz valaki aki segít és visszatér még közénk…
a hajdani és a majdani király….

egyébként nem értem h ha három év telt el a 4. évad óta miért nem raktak be egy kis herceget a képbe, vagy legalább Gwen lehetett volna terhes a koronázáson, h láthassuk Camelotban valamilyen szinten tovább él amit Arthur hátrahagyott

az évad tényleg hullámzó volt, ezzel együtt is hiányozni fog a sorozat, kicsit bohókás, kicsit esetlen éppen ezért emberi karaktereivel

Kóczy - 2012. 12. 30. 11:17

“Lehet, hogy értelmetlen dolgokat kérdezek, de tényleg érdekel, hogy a sorozat mennyire kapcsolódik a mondakörhöz.”

Kb. annyira, hogy a szereplőknek ugyanaz a nevük.

Kóczy - 2012. 12. 30. 11:26

Igazából én úgy vagyok vele, hogy szerettem a sorozatot, de ez lezárás nagyon nem tetszett. Egy sima résznek oké, de sorozatzárónak? Kevés.

Őszintén szólva azt nem értem, hogy Mordred karakterét minek hozták vissza az 5. Évadra.

Arthur halálát nagyon drámaira akarták, de szerintem inkább nevetséges lett, főleg azzal, hogy Merlin-nek csak az utolsó utáni pillanatban jut eszébe, hogy van egy Sárkány is, akit lehet hívni ha baj van, mert…miért is?

No, meg arra is nagyon kíváncsi lettem volna, hogy mi lett most Camelot-ban? Lehet varázsolni? Merlin visszament?

Morgana halála is kicsit mókás volt. Bár az már az 1. Évadban Nimueh-nak sem jött be, hogy az erejével emberkedett Merlin-nek. Szóval miután Morgana lenyomta az a főpapnős dumát, majd Merlin faarccal leszúrja, nem tagadom, felnevettem.

A színészek tényleg jók voltak, bár azért nem lett volna baj, hogy Katie McGrath-nak adnak valami színészi feladatot így a vége felé, mert szerintem megbirkózott volna vele.

Ja, meg ha már mágiáról (is) szólt a sorozat, egy varázslópárbajt azért néztem volna a végén.

Dehát evvan. Szép volt, jó volt, vége van.
Megmondom őszintén, nem hiszem, hogy újranézném majd (max. Michelle részeit az 1. Évadból, bár azokat meg már 35-ször láttam), de nincs ebben rendkívüli, nagyon ritka, hogy van annyi szabadidőm, hogy egy sorozatot, amit már láttam, újranézzek.

Klaus - 2012. 12. 30. 18:39

szerintem marha jó jelenet volt, amikor Merlin pont úgy ölte meg Morgana-t, hogy nem használt mágiát. hát mindent azzal oldjon meg? Arthur-t azért sajnálom, de a sárkánynak szólhatott volna hamarabb is Merlin és akkor nem hal meg a barátja mondjuk.

just - 2013. 01. 01. 13:42

Amilyen jól indult az első 3 évad úgy eresztett le a végére. Azért benne volt a potenciál egy kimagasló sorozat legyen, úgy ahogy írták többen is, mintha elment volna a kedvük a készítőknek.. sajnálom azért. Morgana meg Mordred klasszikus hónaljba szúrús halála azért lehetett volna kidolgozottabb. Visszatekintve Gwen helyett jó lett volna más, amikor “átállt”, reméltem hogy kinyírják és jött volna vmi másik leányzó és bemutatkozik Guinevere néven :). Kár a Lancelot sztori is olyan rövidre sikerült, nagyon jól játszotta pedig Santiago Cabrera. Ez meg hogy az egész utolsó részben mennek a tóhoz a semmiért.. na meg az a kamion.. :D nevetséges.. még az is jobb lett volna ha a sárkány az élete árán menti meg Arthurt vagy legalább úgy lett volna vége, hogy Merlin öregen ébresztgeti hogy van egy meló amit még meg kén’ csinálni :)

tbs - 2013. 01. 02. 09:16

Még mindig jobb hogy összecsapva lezárták így, mint hogy nyújtották volna akár rétestésztát lsd.: smallvillbe 10 év gyötrelem:d

winnie - 2013. 01. 02. 09:22

hmm, valaki megint nincs tisztában a sorozatok fogalmával és lényegével?:) legyen inkább rögtön 2*45 perc egy sorozat. ja, nem, az már film.

Sasquatch - 2013. 01. 02. 10:09

Ha valaki modern korban játszódó Merlinre kíváncsi annak ajánlanám ezt a gyöngyszemet:
http://www.imdb.com/title/tt0193318/ :D

Kymy - 2013. 01. 03. 13:04

http://www.facebook.com/merlin2return
Itt egy csapat azon van, hogy legyen folytatás. Petíciót szeretnének benyújtani.

ghht - 2013. 01. 20. 21:41

nem hiszem el hogy a zenéket nem dícsérte senki sem :D szerintem csodaszépek voltak egy ilyen kis könnyű fantasyhoz képest…

Guatrau - 2013. 03. 20. 00:40

Nekem tetszett ez a befejező évad is. Nem mondom, hogy nem értek egyet a kritikával, mert valóban voltak laposabb, unalmasabb részek, de összességében jó volt ez. Bár talán elfogult vagyok, mert annyira a szívemhez nőtt a sorozat. :) A végén nem lepődtem meg, Arthur már az első évadban halálra volt ítélve. És azért ha jobban belegondolunk, nem is Ő lényeg úgymond… Hiszen a sorozatnak sem véletlenül Merlin a címe…

De azért van ami felett én sem tudok szemet hunyni…

A 12-ik részben mikor Arthur megindul, egy az egyben this is Sparta-ra vette a figurát, az mondjuk elég gáz kopi volt. :D
Morgananak 66 ezer lehetősége volt megölni Merlint, de Ő neeeem… Nyilván vége lett volna a sorozatnak, de akár ki is hagyhatták volna ezeket a bakikat.
A varázslatok tényleg gyengék voltak.
Viszont az a megoldás tetszett, ahogy Merlin napról napra szembesül azzal a ténnyel, hogy nem tehet semmit… Mordred átáll a dark sidera. Különösen jól érzékeltették ezeket a pillanatokat, Arthur hibás döntéseit, amik a végzetéhez vezették.

Egyszóval boncolgathatjuk, ízekre szedhetjük, rengeteg rossz és jó dolog van ebben a sorozatban, de mégis aki nézte, az végig nézte, és ahogy látom a többség minden negatív kritikán túl is imádta. És ez a lényeg. :)

Merlin Fan - 2013. 03. 31. 18:51

Engem legjobban az efektek hiánya zavart. Nem csak a szegényes varázslatok hanem hogy pl. Merlin a (tán túlságosan is) bevett öregítő varázslat során sosem látjuk átváltozni. Sem senki mást. Az 1-2. évadban még csak-csak de a végén… Valamint pl. érdekes szerintem Morgause aki valami rejtélyes módon komunikál a húgával és akármikor fel tud bukkanni a várban a piacon vagy ahol épp Morgana van mégsem jelenik meg ott ahol a király vagy Arthur található hogy ledöfje/máshogy megölje őket (de ez a 3. évad)
Ezektől eltekintve imádom a sorozatot. Előtte egyetlen sorozatot se néztem de ez megragadott. Tud valaki ajánlani hasonló színvonalú és jó alaptörténetű fantasy sorozatot? Nem baj (sőt ezek után talán külön jó lenne) ha középkori kosztümös.

Merlin - 2013. 03. 31. 21:54
slade - 2013. 04. 11. 15:00

Azért egy film sem lenne rossz. Ebben a történetben az Excalibur még nem is szerepelt, pedig az is része a mondakörnek.

slade - 2013. 04. 11. 15:09

Bocsánat tévedtem. Ugy tünik ebben a sorozatban az excalibur és az a kard amit Arthur kihúzot a kőből egy és ugyanaz. Egyes legendaértelmezések szerint két kard volt.

Attila - 2013. 04. 19. 13:12

Na, mostmár tudom Dynamo az Merlin:) Sajnálom én is a sorozatot egyébként dehát nem tudunk mit tenni. Látom sok embernek az a véleménye, hogy a mágia kissé unalmas volt már. Én is hiányoltam az ütősebb mágiákat, de gondoltam majd a következő évadokban talán. Ennyire drága a mágia a filmekben?:) Azt gondoltam volna, hogy minél többen nézik annál több a bevétel és akkor lehet rá költeni jobban:) Valahogy az angol sorozatoknál ez nem figyelhető meg, Dr Who sem a látványáról híres:) No mindegy is mint kiderült nem lesz ütős mágia. Tényleg sajnálom.

Fruzsi - 2013. 04. 20. 17:36

6 napig folyamatosan néztem a Merlint. Most fejeztem be. Nagyon tetszett az egész, annak ellenére, hogy soha nem szerettem az olyan filmeket, melyek a harcokról szólnak. Egyszerűen láttam youtube-on egy videót, melyben Gwen és Arthur szerepelt egy nagyon szép zenével alátámasztva. Gondoltam belenézek hogy mi is ez. Azonnal el is kezdtem nézni, bár tudtam hogy kevés lesz benne a szerelem,(mert igazából ugye a kettejük kapcsolata fogott meg.) A szereplők nagyon tetszettek. Hagy ne mondjam hogy mit érzek most hogy befejeztem a sorozatot. Az első 4 évadot végig imádtam. Az 5. évadot ugye már feliratosan kellett néznem, így nehéz volt hozzászoknom, mert nekem nagyon tetszettek a magyar szinkronhangjaik. Illett Arthur-hor és Merlinhez is. Meg ugye bár az utolsó évad szinte csak a harcokról szólt, ami persze nyilvánvaló. Imádtam a sok humort benne, ahogy Arthur bánt Merlinnel és viccelődtek egymással. Gwen és Arthur jelentekért egyzserűen odáig voltam. Akárhányszor közös jelenetük volt mindig mosolyogtam annyira imádtam nézni őket. Na persze ne hagyjuk ki azt se, hogy Arthur milyen férfi. Huuuuuu. Na jó nem is részletezem. TÖKÉLETES! Nagyon sajnálom hogy nem lesz 6. évad. Bár Arthur nélkül már nem is lenne az igazi számomra. De az hogy ilyen befejezése lett. Hát erre szerintem nem lehetett számítani. Nagyon elszomorított az utolsó rész. Szinte végigbőgtem az egészet. Nem láttam még ehhez fogható hasonló sorozatot ami ennyire megfogott volna!

Fruzsi - 2013. 04. 20. 17:42

És a kettejük barátsága. Ahogy összekovácsolódtak az első résztől fogva az utolsóig. Hát nagyon megható volt. Viszont az nagyon zavaró hogy végig azt vártam hogy Merlin elismerést kapjon majd a végén. És nem volt semmi.. szóval a sorozatot szerinte eléggé elhúzták, és az utolsó rész meg túl rövidre sikeredett. Sok elvarratlan szál maradt. És így olyan mintha még nem is lenne vége. :((( Máshogy kellett volna készíteni ezt az utolsó évadot szerintem. :(

Senk - 2013. 05. 18. 14:33

Nekem egyáltalán nem tetszett,hogy meghal Arthur.És az sem,hogy Merlin a jövöbe császkál.UTÁLOM,HOGY IGY LETT VÉGE.

Edit - 2013. 06. 12. 16:20

Nagyon nagyon tetszett a sorozat, sajnálom, hogy vége van, a befejezés viszont NEM TETSZETT. Újra kellene forgatni az utolsó részt.

RN - 2013. 10. 30. 21:59

A kritikával teljesen egyetértek. Kedvenc szereplőm, a sárkány tényleg túl kevésszer jelenik meg a képernyőn. Ami viszont leginkább aggaszt, az a vége. Én úgy érzem teljesen átvertek! Arthur meghal… Na neeee… Aztán ott van Merlin, aki mindig olyaaan lassú. A végén úgy éreztem, egy shounen ai-t nézek! Merlin miért ilyen nyálas? Vagy csak nekem?

…Viszlát Morgana… na menjéél máár, ezt gyorsabban nem lehetett volna? Na, mindegy!

Tegyük fel, hogy nincs 5. évad. Majd kitalálok magamnak egyet XD

Kaktusz - 2013. 11. 03. 21:13

A sorozatzárón kívül a leginkább a “Gwen áruló”-részek bántották a szemem – ahogy a kritika is írta, túl rövid és túl hosszú is volt a sztori egyszerre. De ami a legjobban fájó pont (ha már Artúrt mindenképp meg kellett halasztaniuk), hogy nem adtak neki és Merlinnek legalább 4-5 részt, amiben újra tudják értelmezni a barátságukat. Már láttam magam előtt, hogy majd együtt harcolnak, egyenrangúként, aztán Artúr ugyanúgy halálra szivatja Merlint mások előtt. Az utóbbi bejött, előbbi sajnos nem. Pedig nagyon jó kis részek lettek volna.

Anakin95 - 2013. 11. 12. 00:38

Most fejeztem be a sorozatot az után kutakodtam van-e 6. évad de szomorúan vettem észre hogy nincsen. Ha bár sajnálom, hogy vége lett még 2 évadot biztosan tudtak volna csinálni. Egyik kedvenc sorozataim közé tartozik.. lehet elszúrták a végét de a készítőknek dicséret jár ezért a sorozatért!

Sihori - 2013. 12. 06. 17:05

1-2 dolgot még hozzáfűznék:
Az első 3 évadban mindenki várja Uther halálát, mint a kutya reggel a vacsoráját, mert ha Arthur lesz a király engedélyezni fogja a varázslást. Uther végre meghal, és az összes nép ellene fordul aki egy kicsit is ért a jósláshoz???? Elvesztettem a fonalat..
És szerintem sem 5 évadra tervezték… Arthur hol hozta vissza a varázslást Camelotba? hamarabb meghalt, minthogy ez bekövetkezzen!
És a legvégén a kedvenc jelenetem: A halott Arthur ott fekszik a füvön, Merlin bedobja a kardot, és a füvön fekvő Arthur keze KÍNYÚL A VÍZBŐL A KARDÉRT! és EZUTÁN engedi Merlin Arthurt a “végső útjára” a vizen… szerintem ezt fordítva kelett volna csinálni… megsiratni, a csónakot eindítani, meggyújtani, Merlin ott ül, gondolkodik, berág a gyásztól, bedobja a kardot, amit Arthur elkap… nem?
Borzasztó volt ez az utolsó évad… miközben néztem azt vártam, hogy mikor lesz a csattanó, ami annyira nem volt…

Sihori - 2013. 12. 06. 17:34

És még valami ( nem tuzdom pontosan, hogy hanyadik részben, de) amikor meghalt Morgana a kis fehér Sárkány visszahozta…. ne mondja nekem senki, hogy egy tapasztalt, többszáz éves sárkány nem tudja ugyan azt megcsinálni, mint egy néhány hetes nyighaj….

miriam - 2013. 12. 29. 15:25

Valóban nagyon jó a kritika, nagyon szépen kielemezted.

Engem egyvalami zavart (de nagyon) már rögtön az elejétől: Ginevra megszemélyesítője… nem volt elég szőke, vagy netán vörös hajú színésznő, aki eljátszhatta volna???

Miért mondom ezt? Mert én úgy tudtam, hogy
Ginevra, Guinevere vagy Gwenhwyfar, nevének jelentése valószínűleg fehér tündér vagy fehér varázslónőt jelent…

Selena - 2014. 01. 23. 23:34

Hat elsosorban annyit mondanak hogy nagykn szerettem a sorozatot imadom a kozepkori filmeket.
Konkretan meg 2 resz van a vegeig de nem bantam h elolvastam a kommentart mert igy nem fogok akkorat csalodni!
Elsosorban az boaszant hogy miert nem lett Gwen terhes??? Lett volna utod boldogsag nem csak harc es siras, a masik ami rosszul esik az ugyancsak Gwennel kapcsolatos hogy teljesen megvaltozott… Oke hogy kiralyno lett de akkor is alig mutatak az epizodokban csak az arulasos reszeket ami eroltetett volt nekem hogy oke nem szerepel sokat akkor foglalkozzunk vele 3 reszt es megint eltunik… Pedig olAn romantikus volt a kapcsolatuk a tobbi evadban es teljesen elrontottak se egy csokjelenet se egy agyjelenet meg csak nem is szerepelt minden reszben max a hatterben allt! Amikor meg nem volt kiralyno folyton szerepelt ha kimaradt akkor betettek egy olyan reszt hogy osszeutkozik Arthurral a folyoson. Teny nem volt kedvenc szereplom…. De nem tetszett ez a megoldas? Se az hogy nem foglalkoztak a gyerekkerdessel jobban erdekelt volna mint a harcok! A masik hogy Merlin miert nem erdeklodott soha a nagysarkanynal hogy mi lett a kissarkannyal?! A Morganas jeleneteket se szerettem annyira mert unalmas volt! Mindig ugyan arrol szolt… Az biztos hogy ezt a sorozatot csak Merlin miatt lehet jonak nevezni… De annYira hogy nem lejet abbahagyni! Nagyon jol jatszotta a szerepet! Orultem volna ha mondjuk Arthur megtud rola mindent de foleg azt h o egy sarkanyur hogy ki volt at apja es hanyszor segitett neki!!! Sajnos ennek is a vege atment komor hangulatuba ment a harry potter …. De vegigneztem az elejetol mert imadtam higy minden reszben volt valami kaland es izgalom ( az Elienes resz nagyon rossz volt… Tiszta horrorisztikusra sikerult) szivesen ilvasnam esetleg fanficbe a folytatast! Lehet meg is lrobalkozok vele en magam ha nem talalokfent olyat ami az en agyamban jarhato ut arra hogy jo volna tortenetbefejezesnek, mondjuk ugy Arthur es Merlin 80 eves koraig! JA es meg valami az a jarhato ut az lett volna szamomra hogy Merlin elmondja ki is o es a vegen a druidak veluk harcolnak ( mint pl a harry potterbe a vegso fsatanal a kemtaurok csak megjelennek) ugy ok is megjelentek volna es egy jo kis varazsloharc zajlott volna le es morganat elhagyta volna a kissarkany…. En erre stamitottam :( sajnalom h nem ez lett a vege mar nem is varom olyan izgatottan hogy lassam az utolso ket reszt ami meg kimaradt!😩😩😩😩😩😪 joejt mindenkinek!

Krisztina - 2014. 02. 02. 19:00

Igazad van…de a sorozat maga Merlin es Arthur baratsagat eleveniti fel azt hogy mennyit valtozik Arthur, hogy egyre jobb baratok lesznek, a bizalom fontossagat,hogy mindenki valahogy husegesebb es hogy Merlinnek hala Arthurt TENYLEG SZERETI a nepe es nem felnek tole mint az apjatol.Ezek mind eszrevehetoek
En komolyan mondom mikor megtudtam hogy csak 5 evad van kiakadtam es a sorozat vegen zokogtam, ugy kiakadtam hogy Arthur meghal hogy 2 napig mindenen elbogtem magam azt hittem hogy Merlin megmenti Arthurt :(
Kar hogy vege van

Chorren - 2014. 05. 07. 16:36

Nem tudom, hogy írta-e már valaki, mert lusta voltam végig olvasni mindenki hosszadalmas monológját, de szerintem és 1 kedves barátom szerint is igenis sokat haladt előre a sztori ezen évadja az előzőhöz lépest. Valamint Merlin az utolsó részben bár, de el mondja Arturnak, hogy ő varázsló. Vagyis kiderül, hogy ki is ő valójában.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz