login |

Justified: kezdett a 4. évad – írta Neoprimitiv

2013. 01. 14. 23:00 - Írta: vendegblogger

152 hozzászólás | kategória: kritika,

– You think this is the first time I’ve had a gun pointed at me?
– No. Could be your last though.

Negyedik évadjával visszatért Kentucky legtökösebb és leglazább marshallja, és nem is okozott csalódást, legfeljebb néhol meglepetést. Az alaphelyzet változatlan, a tavalyi főellenfél már a múlté (új jelentést adva a disarmed kifejezésnek), lássuk, mi potyogott ki az idei szezonra Graham Yost ejtőernyős Mikulásának puttonyából.

Először is meglepetésemre sok volt a hiányzó. Nem volt Limehouse, akiről pedig azt hittem, visszatérő lesz az évadban, bár lehet, hogy később előkerül. Az irodából csak Rachel bukkant fel, de ő is mindössze annyi időre, hogy szerintem csak a villanyszámlára kellett a Erica Tazelnek a pénz. Bizony, sem Al, sem Gutterson, nekem hiányoztak, de róluk legalább a promókból tudjuk, hogy azért nem maradtak ki a szezonból.

Aki nem látta, annak a folytatás természetesen spoileres. A tovább mögött.

Távozott viszont Winona, így aztán Raylan születendő gyermekét (és anyukáját) ebben az évadban aligha láthatjuk. Pedig ez a másik fontos változás háttere: a törvény megvesztegethetetlen őre egy cseppet ingoványos talajra került. Kicsit kurvázik, jön a baba, ő gondoskodni akar róla, ezért fusizni is kezd – felettesei vélhetően egyiket sem néznének jó szemmel.

Mivel az utóbbiról most már egy általa begyűjtött szökevény és a helyi önkéntes polgárőr is tud, azt hiszem nem tippelek rosszul, hogy ebből akkora zsarolás és egymásba gabalyodó hazugságcsomag lesz, hogy ihaj. Bob Sweeney polgárőr egyébként így első blikkre vagy közveszélyes pszichopata lesz az évad végére, vagy kibelezik. Esetleg mindkettő, végül is a Justified-ról beszélünk.

Boydék közben köszönik, jól vannak, élik a mucsai Bonnie és Clyde romantikus életét. Ezt hol egy ügyfelét lelövő narkós kurva, hol egy saját bizniszét építgető hittérítő zavarja csak meg, illetve Boyd frissen beszerzett erős embere, egykori katona cimborája. Bizony, Mr. Crowder, így jár az, aki nem ad egyértelmű utasításokat a beosztottjainak! Boyd egyébként szintén pénzt dugdos – vicces volt látni a két hasonló jelenetet egymás után -, csak ő Ava elől, aminek egyelőre nem derült ki az oka.

Az életképek közben nagyjából felvezették az évad két fő szálát is. Boydéknak egy kígyómániás szektával gyűlik meg a baja, amelynek spirituális vezetője mellesleg éppen a saját anyaga számára nyúlja le a Crowder família betevőjét biztosító drogbizniszt. Raylan nyakába pedig harminc évvel ezelőtt betont fogott Mikulás puttonyából fognak potyogni a disznóságok.

Az első már meg is érkezett, bár még nem tud róla. Amikor a rabtárs kérdezősködni kezdett Arlótól, már sejtettem, hogy nem lesz jó vége, de arra számítottam, hogy őt rakják majd zsákba. Arlo Givens kétségtelenül a sorozat-történelem legbadassabb nyugdíjasa!

A készítők szerint idén nem is lesz egy főellenség, inkább több kisebb szál. Részemről rendben, főleg mert az előző évadban legtöbbször azt kifogásolták, hogy Raylan kevésbé volt aktív a főszál megszabta keretek miatt. Így, hogy mindenkinek megvan a maga baja, remélem az elégedetlenek gondjai is megoldódnak. Közben pedig jönnek az Elmore Leonardre jellemző fordulatok a jellegzetesen elnyújtott hanglejtéssel – lehet, hogy perverzió, de nekem a szövegek hallgatása már önmagában egy élmény.

Kaptunk egy feszítővasat és egy zsebórát megfelelően sokszor mutogatva – vagy csak nagyon tetszettek a rendezőnek vagy olvasott Csehovot. Most is volt egy “na, ezt hogy oldod meg Raylan?”-patthelyzet, ez úgy látszik, az évadnyitók védjegye lesz. És az is biztos, hogy nem mindennapi, hogy egy sorozat úgy szórja a poénokat, hogy közben a – szó szerint – véres valóságot egy pillanatig sem teszi nevetségessé.

Összegezve: nekem bejött a visszatérés. Megnéztem, az előző évadnyitó és évadzáró is 8/10-et kapott. Az epizód végéig úgy éreztem, hogy ez jó, de olyan igazi WTF nem volt benne. Aztán Arlóval ezt is bepótolták, szóval részemről mehet a 8/10 idén is.

152 hozzászólás Ne habozz!

play93 - 2013. 01. 14. 23:14

a kedvencem a légzsákos lefegyverzés volt :D

naughtyL - 2013. 01. 14. 23:23

mocskosul erős kezdés volt. hiányzott is nagyon, de tényleg jó volt.

én örömmel hallom, hogy több szálra lesz bontva.

a hiányzók nekem is feltűntek, de reméljük ez majd változik.
csak Winona ne legyen..

nem tudom, hogy a karaktertől lesz ennyire cool Olyphant vagy pont fordítva, de rohadtul működik a dolog. Öröm nézni, hogy milyen magasságokba viszik a lazaságot.

Arlo meg minden évben meglep. Nem volt túl szimpi soha, de valahogy mégis elérik, hogy érdekeljen az öreg sztorija is.

a jurassicparkos kissrác bemutatkozása érdekes volt, nagyon tetszik az egész ötlet.

jöhet a folytatás!!

seth_greven - 2013. 01. 14. 23:42

Ez az idézet nagyon odab*szott.

Bertollnok - 2013. 01. 14. 23:46

Boydnak szokás szerint hatalmas szövegeket írtak:
“Well, Hiram, receiving the Lord into your heart is a wonderful thing, but I do have to ask, when did your salvation occur?”

“And frankly, I’m nonplussed by your lack of motivation, Johnny”

És még lehetne sorolni. Persze, sokat dob ezeken Walton Goggins parádés játéka, hanglejtése, mimikája.

De az epizód csúcspontja akkor is a roncstelepi lefegyverzés volt. Ahogy Raylan az amatőröket kezeli, mindig mókás.

Az új szereplők eddig érdekesnek tűnnek, a sztoriban van potenciál, bár a sorozat legnagyobb erőssége hagyományosan a párbeszédekben, színészi játékban rejlik.

Eddig 5x néztem meg ezt a soványka 45 percet, de szerda reggelig még egy-kétszer biztos végigmegy.

Jelenleg futók közül biztosan Top3 a Justified, nálam legalábbis. És mivel rettentően vártam, hogy visszatérjen, könnyű szívvel kiosztok 8,5/10-et a nyitányra. Csak jöjjön már a második rész!

Llew - 2013. 01. 14. 23:48

Jó kezdés volt, szépen belekezdtek mindenbe. Alék hiánya fel sem tűnt. Winona szálát azért remélem legalább egy epizódszereppel lezárják rendesen.

A légzsákos jeleneten percekig röhögtem. Az extra poénos lefegyverzés úgy látszik évadnyitós sablon lesz. Tavaly az abrosz rángatás, most a légzsák.

Arlo durvul, Boyd viszont a tavalyi év után még egyre inkább kisstílűbbnek tűnik.

A tolószékes Johnny ellene áskálódik szálnak mi lett tavaly a vége, vagy pont, hogy csak belengették? Nem emlékszem már.

“a jurassicparkos kissrác bemutatkozása érdekes volt, nagyon tetszik az egész ötlet.”
Csak most esik le, ahogy írod.

paranoid android - 2013. 01. 15. 00:27

Nem is realizáltam magamban mennyire hiányzott ez a hangulat, amíg el nem kezdtem a részt nézni; marha jó kis kezdés volt ez.

Limehouse-t én is szívesen látnám idén is. Kreatív szempontból Winona távozása jó dolog, mert nélküle jobb Raylan, de valami lezárást én sem bánnék. Meg amit szeretnék, az több Raylan és Boyd interakció, mint az előző évadban. Ez a két karakter zseniális, és a színészek hatalmasak, megunhatatlanok a közös jeleneteik.

“nem mindennapi, hogy egy sorozat úgy szórja a poénokat, hogy közben a – szó szerint – véres valóságot egy pillanatig sem teszi nevetségessé”
Ez mennyire igaz. Hihetetlen humora van a Justifiednak, de az erőszak ábrázolása sosem veszít a nyersességéből. Ez a “take care of him” jelenet ennek tökéletes kivonata.

ricko - 2013. 01. 15. 00:47

tudom, hogy nem teljesen idevág, de nem tudom hová máshová írhatnám. szóval. én kiszálltam (átmenetileg? végleg? azóta sem tudom) az első évad után, mivel hiányoltam a jó történetet és a történetvezetést, hiába voltak a szövegek, a hangulat, no meg givens marshall kiválóak, egyszerűen hiányzott egy jó sztori számomra. az lenne a kérdésem, hogy ez az 1. évad óta változott-e és érdemes-e újra nekifeszülnöm a sorozatnak.

sisan - 2013. 01. 15. 02:02

A tavalyi évadnyitó egy hajszálnyival nyer nálam, de ez se volt semmi. 8,5/10

Neoprimitiv - 2013. 01. 15. 05:23

@ricko: szerintem ha az első évadból annyira hiányzott neked a sztori, hogy ezért elkaszáltad, akkor nem neked való. Hiába volt az elmúlt két évadban is egy-egy átívelő szál nagyon jó főellenségekkel, a sorozat alapvetően epizódikus. A igazi erényei pedig azok, amiket te is láttál, de nem voltak elegendőek a számodra.

@Llew: nekem úgy rémlik, hogy Johnny szálát ejtették, akkor elfogadta a helyét. Persze bármikor elő lehet szedni újra, ő tipikusan az a karakter, akinek nem tanácsos hátat fordítani.

Tudom, hogy Winona karaktere sokakat idegesített, de nekem az előző évad végére teljesen a helyén volt, sőt. Érdekes, hogy tavaly Zea úgy nyilatkozott, hogy saját kérésére írták ki, most állandó lett a Following-ban, de az évadbemutatón azért ott volt, interjú is készült vele – meglátjuk mi lesz. Mivel a baba témát megtartották, én arra számítok, hogy legalább vendégszereplőként még visszatér.

Boyd a számomra frenetikus volt. Az az MLM tanfolyami szöveg, az egész “businesslike” beállítás. Igen, pitiáner, de ez nem új. Soha nem volt egy maffiabirodalmi álmokat dédelgető bűnöző. Pont az a csavar benne, hogy amire vágyik (amit most úgy tűnik, kezd magának megteremteni) az a fehér kerítés a két és fél gyerekkel, ahogy kint mondják. Hogy ezt drogból és prostitúcióból teremti elő – istenem, üzlet az üzlet. :)

Egy kicsit aggódom, a két külön szál nem tesz-e majd keresztbe a Raylan-Boyd csörtéknek. Biztosan lesznek kapcsolódási pontok, de ha megtartják az eddigi, alapvetően heti esetek köré épülő történet vezetést, akkor most úgy látom, hogy ezek a jelenetek nem lesznek túl gyakoriak. Kár lenne, bízom benne, hogy ezzel Yost is tisztában van.

bruti - 2013. 01. 15. 18:08

Zseniális sorozat, de csak egybe vagyok hajlandó nézni. :)

payskin - 2013. 01. 15. 20:03

Mindent elmondtatok, isten-király-császár az egész az elejétől a végéig. A tavalyi terítős megoldás után is sírva röhögtem, idén a légzsák, meg a “most hova mész? / arrébb megyek az ablaktól”, akkora 10 pontosok, hogy a fal adja a másikat. Remélem, ilyen marad végig, kellett ez már rettenet mód, a “tájszólásával” együtt. :)

Gedeon74 - 2013. 01. 15. 23:50

Én is úgy vagyok vele, hogy a Justified-ot nem aprózzuk el, szigorúan dara formátum.

(Meg egyébként is, kell a rózsa a kertbe.)

Leon - 2013. 01. 16. 00:31

De most tényleg! Miért kell elmennie egy légzsáknak attól, hogy belelőnek?

Brynden Rivers - 2013. 01. 16. 10:10

Nagyon jó rész volt, engem Boyd karaktere most kicsit jobban érdekel mint Raylan-é, szóval közös jeleneteket!

A légzsáknak nincsenek szenzorai a kormányban, tehát
tényleg nem lép működésbe attól, hogy belelőnek. De attól még poén volt :)

Desmond Wallace - 2013. 01. 16. 16:14

Jó rész volt, de semmi extrát nem nyújtott az évadnyitó, így “csak” 7/10-et kap tőlem az évadkezdés.
Persze ilyen nyitánynak a legtöbb sorozat csak örülhetne, de tavaly jobb felvezetést kaptunk.

paranoid android - 2013. 01. 16. 16:58

Graham Yost itt a blogon is linkelt interjúban azt mondta, hogy direkt utánanéztek, hogy működne-e az a légzsákos mutatvány:

“It can happen. I don’t think that it would happen every time. I think in the YouTube video I saw, it was a guy shooting one with a rifle and it took a few shots, but, you know, we’re doing a TV show and Raylan’s cool, so…”

http://insidetv.ew.com/2013/01/08/justified-season-4-premiere-postmortem-graham-yost/

Neoprimitiv - 2013. 01. 16. 17:17

A mostani epizód utániban pedig volt egy – számomra – nagyon meglepő megjegyzése:

in our world — I think we’ve discussed this before — we’re now in our fourth season and the whole timeline of the Justified story really has taken place over maybe six months, or at most a year.

Vagyis az egész, amit eddig láttunk és még tervezett másik három évad összesen nem több, mint egy évet ölel fel. Ha ez így van, akkor a Winona+baba téma gyakorlatilag ejthető vagy legalább is nagyon valószínűtlen.

Benjy - 2013. 01. 16. 17:35

Nagyon adta évadnyitó, TO játékáról pedig csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, nálam is 8/10.+1-et kap Patton Oswalt, már BN-ben is sziporkázott, remélem egész évados visszatérő lesz.

A több kisebb száltól félek, könnyen megtörténhet, hogy valamelyik szálat egy másik miatt túl hamar lezárják, vagy csak felszínesen érintik (a’la Dexter), úgyhogy ezt most kicsit óvatosabban kezelem.

Neoprimitiv - 2013. 01. 16. 20:14

TO játékáról pedig csak szuperlatívuszokban tudok beszélni

A korábbi, főleg akciófilmes találkozásaink alapján nem néztem volna ki belőle. Egysíkúbbnak, amolyan Steven Segal klónnak éreztem, van két fenyegető nézése és látványosan tud bunyózni. Ehhez képest itt kiderült, hogy nagyon jó színész. (A Deadwood-ot nem láttam, ha már ott is hozta ezt a szintet, akkor én voltam vele elmaradva.)

asd - 2013. 01. 16. 22:43

Eddig a 3 évad alatt nekem ez tetszett a legkevésbé, eddig nem láttam olyan részt, ami ne lett volna 10/8, de most ez valamiért nekem kevésbé jött be. Lehet az volt a gond, hogy 5-6 percenként le kellett állítanom, és nem tudtam belemélyedni, így csak a poénos részek jöttek be igazán.

Brynden Rivers - 2013. 01. 17. 10:33

@Neo:

Ez az fél-egy év érdekes, de a legtöbb sorozatnál amit nézek hasonlóan az új évad általában az előző évad után pár perccel/nappal folytatja a történetet.

TO filmszerepei finom szólva felejthetőek, hasonlóan mint pl. Michael C. Hall-é.
A Deadwoodot mindeképpen érdemes megnézni! Csak 2 évad és az egyik legjobb sorozat, Ian McShane zseniális benne.

Etti - 2013. 01. 17. 10:41

@ Neoprimitiv
Fura, hogy azt írod, korábban egysíkúnak érezted a játékát, lehet, hogy pont olyan filmjeibe futottál bele, ahol nem igazán tudott kibontakozni.
Nekem TO a ‘99-es Go c. film óta nagy kedvenc, amiben zseniálisat alakít (mondjuk a film maga is zseniális, igazán kár, hogy olyan kevesen látták/ismerik), de a Girl Next Doorban is nagyon hozta a figuráját.

Az évadnyitány szerintem rendben volt, bár a tavalyi jobban tetszett.
Winona nekem sem fog hiányozni, de jó lenne, ha Gutterson többet szerepelne, nagyon illik a stílusa a sorozatba, és a párbeszédei Raylannel mindig a legjobbak között vannak.

Neoprimitiv - 2013. 01. 17. 11:37

@Brynden: nem is azzal volt a gondom, hanem nekem egy-egy évad önmagában tűnt hosszabb időszakot, mondjuk 3-4 hónapnyit átfogónak.

@Etti: tény, én csak a Die Hard-ban és a Hitman-ben futottam bele, azok nem igazán voltak mély karakterábrázolások. :))

Gutterson nekem is kedvenc, úgy tudom a 2. részben már mindenki volt (még nem volt időm megnézni).

Neoprimitiv - 2013. 01. 17. 19:39

Sikerült megnéznem, kezdik már összefűzni a két szálat. :)

Azt furcsállom eddig egyedül, hogy a zsák jelentőségét azonnal leveszi egy másodrendű helyi nehézfiú. Vélhetően Duffy is tudja, miről van szó. (Bár ő lehet, hogy csak a Dixie Maffiás főnökei miatt érdeklődik.) Hogy lehet az, hogy Art-éknak gőzük sincs a sztoriról?

Úgy értem, ez harminc éve történt. Ha ma ilyen kapásból felismerték, akkor olyan szájhagyománya kell legyen, aminek már el kellett volna jutnia az évtizedek alatt a zsarukhoz is.

naughtyL - 2013. 01. 17. 23:01

a zsákos kérdés bennem is felmerült, de nem lehet, hogy ez a szájhagyomány csak a bűnözők között terjedt? ilyen “kincsestérkép” kaliberű “legenda”..

Amúgy Art kis összefoglalója a beosztottjai életéről, elég hatásosra sikerült.
Meg úgy egyébként jók voltak trióban, az autóban meg a családnál is.
A perverts kisfiú külön szórakoztató volt:D

Neoprimitiv - 2013. 01. 17. 23:49

@naughtyL: A szájhagyomány éppen attól az, hogy terjed. Art már öreg róka, ha ez egy ennyire ismert sztori bűnöző körökben, akkor legalább is hallomásból szerintem tudnia kellene róla. Igen, pont mint egy kincses térképről, a “rejtélyes táska, ami egy vagyont ér” – erre előkerül egy és rögtön megölnek miatta valakit, erre be kellene ugrania, hogy hátha ez az. Viszont nekik láthatóan fogalmuk sincs róla, hogy mihez kapcsolódhat a tatyó. Fura, remélem majd értelmet nyer.

Brynden Rivers - 2013. 01. 18. 09:01

Nagyon jó rész volt, Boyd beszéde a tempomsátorban zseniális volt. Az milyen már, hogy a hillybilly preachert Billy-nek hívják. :)
Duffy nagyon cool volt, érdekes látni, hogy
Boyd mennyire nem abban a ligában játszik, mint Duffy.

A rész végén Raylan feje :D

@Neo:
Lehet Art kevesebbet mond el mint amennyit valójában tud, én kinézem belőle.

Most meg azt mondta Shelby sheriff (Bobby a SupNat-ból):
“Do you happen to recall a phone
conversation we had a few months back?”

Az a telefonhívás a 3×13-ben volt, amikor Boyd-ot bevitték Devil megöléséért.
Szóval nem értem akkor, hogy lehet fél-egy év a 7 évad története.

Neoprimitiv - 2013. 01. 18. 13:38

@Brynden: azon én is meglepődtem, hogy Boyd mennyire Duffy alá pozicionálta magát. Biztosan én felejtettem el valamit a 3. évadból, de a számomra Duffy egy kegyetlen “kisvállalkozó” volt, aki max. egy segéddel dolgozva elvégezte mások piszkos munkáját. Itt pedig Boyd kvázi az ő “területi képviselője” akart lenni.

Art lehet, hogy nem mond el mindent, de én nem láttam jelét a felismerés szikrájának sem, amikor a táska szóba került.

Az idősáv – akkor nem csak nekem nem stimmelt teljesen. Bár a második évad percre az első végén folytatódott, a 2-3. együtt nekem kb. fél évnek tűnt és a 3×13 óta újabb hónapok teltek el. Ebben az évadban ez nem lesz még zavaró (azt hiszem), csak a terhesség fogja kellemetlen helyzetbe hozni később a készítőket, ha erre nem figyelnek oda. E szerint Winona most kb. 3.-4. hónapban lehet.

leila - 2013. 01. 18. 21:28

Amit írtatok fentebb, hogy az egész csak egy év alatt történik, nem lehet. Kentuckyban is van tél. Itt pedig végig nyár van.

De zseniálisak a párbeszédek, ezért nézem.

– If I do this, we are square.
– I thought we are a circle.

Neoprimitiv - 2013. 01. 18. 22:01

@leila:
Nem mi írtuk, hanem a sorozat készítője, Graham Yost, nála kell reklamálni! :))

Llew - 2013. 01. 19. 11:34

Elfelejtitek, hogy Duffy feljebb léphetett a ranglétrán azzal, hogy az előző évadban kinyírtak fölül egy főnököt, akitől a vége felé már ő is igyekezett megszabadulni. Próbálta megkerülni, egyrészt, hogy mentse a saját bőrét, másrészt, hogy bizonyítsa megbízhatóságát. Ez a jelek szerint be is jött neki.
Boyd meg megragadt ezen a kis stílű falusi rosszfiú szinten, akitől csak a hétköznapi emberek tartanak, és aki a jelek szerint még azt sem tudja mi folyik a saját háza táján.

A szópárbajuk Billyvel nagy volt, lesz ott még pár jó párbeszéd, mert Boydnak is elég jó beszélőkéje van.

Art milyen szinten jól összefoglalata a beosztottjait. Marha jó volt.
A zsák meg azért lepte meg, mert ő csak a sztori egy másik részét ismeri. Hisz a pilóta neve rögtön beugrott neki. Majd szépen előkotorják a részleteket.
Érdekes szál lesz ez, hogy mindenki Marcellus Wallace táskájára hajt. :D
Mert az biztos, hogy előbb-utóbb Boyd is megtudja és akkor ő is belép a buliba.
Ebből a Raylan nőjének férje szálból nem tudom mit akarnak kihozni.

clark - 2013. 01. 21. 12:15

már nagyon vártam a 4.évadot és nem is csalódtam.érdekes volt,patton oswalt is jó volt szerintem.visszatért a kentucky-s hangulat:D

Neoprimitiv - 2013. 01. 23. 14:23

Basszus, ez még csak a harmadik rész volt? Nem lehet azzal vádolni a készítőket, hogy túl sok üresjáratot raknának a sorozatba.

“Johnny szálát ejtették, akkor elfogadta a helyét. Persze bármikor elő lehet szedni újra, ő tipikusan az a karakter, akinek nem tanácsos hátat fordítani.”

Megyek forgatókönyv írónak.

Annak örülök, hogy úgy látszik, a bártündér csak átkötő elem volt, Llew-hoz hasonlóan én sem igazán láttam fantáziát Raylan csajozásában.

naughtyL - 2013. 01. 24. 00:52

azt hittem valami történt a lejátszómmal, hogy olyan “hamar” vége lett, de nem. csak tényleg elrepült a rész.

jók voltak a Timmel közös jelenetek. jó kis mellék karakterek ezek.

Nekem is eszembe jutottatok rész közben, hogy pont most említettétek Johnny-t:)

jaj már Boyd látogatása után tudtam, hogy sok harapás lesz a vége, csak azt nem tudtam kibe. jujjj!

Raylan nekem tipikusan “magányos hős” szóval én kifejezetten jobban szeretem, ha egyedül van. Bár egyáltalán nincs ellenemre a jelenet, ha Timothy ing nélkül mutatkozik a képernyőn:)

Arlo vajon elő lesz még véve az ügy kapcsán?

juj, de nagyon nézném a többi részt is!!

Neoprimitiv - 2013. 01. 24. 03:52

naughtyL: az a táska nem magától került a falba, szóval Arlo-val még biztosan találkozunk. Pláne, hogy Boyd-ot is “megkérte” Duffy, hogy tudja már meg, mi történt?

pluhi - 2013. 01. 24. 10:36

Nemtom, nekem eddig vékony ez az évad, főleg igy főgonosz nélkül. Boyd vs ájtatosok érdektelen számomra, csaposlány detto. A Drew Thompson szál jó lesz, csak szinre kéne lépnie Theonak, meg kéne pár utalás rá, hogy kicsoda lehet Drew, hogy legyen min agyalni.

mogsta - 2013. 01. 25. 18:52

Archer S04E02 Special Guest Star: Timothy Olyphant

Bertollnok - 2013. 01. 30. 14:45

A 4×04 eléggé filler-jellegű epizód volt. A szezon premierje óta szerintem meredeken esik a minőség, részről-részre. Ugyan vannak még mostanság is itt-ott megmosolyogtató párbeszédek, de az új szereplők nem elég markánsak számomra. Főleg, hogy javarészt egy-két részes/jelenetes beugrókról van szó.

A történetvezetés pedig nagyon átment epizodikusba, a fő csapásvonalként megjelölt régi ügy például szinte semmit nem haladt.

Lement négy rész, de sehol egy olyan szintű konfliktus, melyet mondjuk az előző évben Quarles érkezése idézett elő. Belépése mindenkire hatással volt valahogy. Most meg csak szépen elvannak egymás mellett Harlan lakói. Nincsenek összefonódások a szálak közt.

Persze még van kilenc rész, hogy valami kerek egészet hozzanak össze, de a tavalyi feszes, változatos sztori és fényévekkel erősebb karaktergárda után (Quarles, Limehouse, Duffy, Dickie, Dewey, Errol stb.), ez eddig óriási csalódás.

Neoprimitiv - 2013. 01. 31. 22:17

Szerintem erre a részre sok mindent lehet mondani, csak ezt nem, hogy epizódikus volt. Még fillernek sem nevezném, inkább egy átkötő résznek a következő adaghoz.

Raylan-nél – remélhetően – lezárták a csaposlány sztorit, ez jó. Nem volt túl érdekes, gondolom akartak adni valami magánéletet Winona helyett, de ha ezzel vége, nem fogok bánkódni utána. (Elmore Leonard-nál egyébként sem ritka az ilyen rövid mellékszál.) Jó volt viszont Rachel behozása, már tavaly is bírtam a kettősüket. Jó az összhang köztük, ahogy Raylan nagyjából levegőnek nézi (mint mindenkit), de szórakoztatja, ő pedig egyszerre próbál imponálni neki és közben megmaradni a tankönyv szerinti zsarunak.

Boyd-éknál pedig egyrészt a prédikátor csaj még biztosan előkerül, Ellen May húzása is új helyzetet teremtett. Boyd próbál ura maradni a helyzetnek, miközben Ava-t úgy érzem, egyre jobban megviseli az, hogy most először olyan valakit akar megöl(et)ni, aki nem az ellensége. Amennyire nem igazán érdekelt Raylan kufircolása, annyira jónak tartom az Ava-Boyd párost, szóval nekem nem mellékvágány, amikor ennek a dolgaival és viszonyával foglalkoznak.

Nem ez volt (és lesz) az évad legerősebb része, de ide is bele tudtak pakolni olyan WTF helyzeteket, amiért megszerettem a sorozatot. Pl. amikor Raylan belelő a Randall-ba és csak utána derül ki, hogy gumilövedékkel van megtöltve. A “fighter management” körüli félreértésről nem is beszélve.

Bertollnok - 2013. 02. 04. 16:57

Úgy nevezed, ahogy csak akarod.
De a játék a szavakkal nem változtat azon, hogy szerintem ez egy jelentéktelen, unalmas epizód volt, melyre az évad végén a kutya sem fog emlékezni a készítőkön kívül. És azon sem, hogy egyre inkább úgy érzem, kifogyóban az ötlettár, így ami három éven keresztül működött, az lassan kezd gagyivá válni. Hiányoznak a jó (bizony, tudom, ez relatív) karakterek (ezek hiányában a párbeszédek sem hozzák a megszokott színvonalat), és valami fő csapásvonal.

Igen, olvastam én is az interjút Yosttal, meg a külföldi kritikákat. Mind a gumilövedéket és a fighter managementet emelték ki. De most komolyan ezt szánták heti ütőlapnak: “Randall nem MMA harcosokat, hanem csirkéket akar menedzselni”? Wow!

deku82 - 2013. 02. 04. 23:22

Nem volt ez unalmas.
+ annó az 1×5 után Rachel volt az egyik legfőbb ok, hogy nem kaszáltam a sorozatot. Azóta persze több okom is van rá, de annak külön örülök, ha ő sok időt kap. :)

Brynden Rivers - 2013. 02. 05. 11:27

+1 1×05 jó, Rachel jó és nem volt filler.

A Boyd-szál szerintem nagyon erős továbbra is. Kíváncsi vagyok Duffy-val mire fog menni, feljebb lép-e a piti bűnöző kategóriából, mert a tehetsége meglenne hozzá.

Raylan talán Art helyébe fog lépni az évad végén, mert a tehetsége meglenne hozzá.
És talán ezt készítik elő azzal hogy kevesebb embert öl, megszakítja a kétes kapcsolatait stb.

@Neoprimitiv, human, winnie:
Nem lenne jó ötlet, ha ez a kibeszélő is az oldalsávban lenne?

Brynden Rivers - 2013. 02. 05. 11:28

* Illetve természetesen a 4×04 jó rész. :)

Neoprimitiv - 2013. 02. 05. 12:19

@Bertollnok: mert az előző évadokban minden epizód egyformán jó volt, mindegyikben hatalmas fejlemények voltak és fejből tudod az összeset? Ugye viccelsz?

Oké, neked nem jön be az idei irány, pech. Ettől még kifogyó ötlettárat és gagyit emlegetni elég erős, bár a te dolgod. Idén nem lesz fő csapásvonal, ezt megmondták, ha ez a gond, akkor szerintem az idei évadot inkább hagyd ki. Mellesleg éppen arra panaszkodsz, hogy kifulladt, amit három évig csináltak, mégis azt akarod újra?

Neoprimitiv - 2013. 02. 05. 12:20

@Brynden: ahogy elnézem, nem pörög annyira a topik, hogy az oldalsávba kerüljön.

Neoprimitiv - 2013. 02. 05. 12:39

Persze ha három kommentben írom le, ami az eszembe jut, akkor fog :)

Csak egy ötlet, minimális tény alappal. Yost megmondta, hogy hét évadot terveznek, nem többet. Az “őskonfliktus” változatlanul a Raylan-Arlo-Boyd trióhoz kötődik, az ő szembenállásukra/összetartozásukra épül. Ennek alapján a hetedik évad végére Boyd-nak “méltó ellenféllé” kell válnia, hogy meglegyen a szükséges katarzis.

A mai Boyd ettől nagyon messze van, tehát szerintem a mostani évad legfontosabb szála a közte és Duffy közötti harc lesz. Feljebb kell lépnie a ranglétrán, mert egy harmadrangú vidéki dealerrel nem lesz kunszt a legvégén megküzdeni.

Ami ebben a forgatókönyvben nekem nem tetszik, hogy így Raylan megint szinte megfigyelői státuszba kerülne, pedig már a tavalyi évadban is az volt az egyik panasz, hogy csak ment az események után. A táska persze fordíthat ezen, sejthetően az lesz az, ami összehozza a négyest, ha Boyd végre bemegy az öreghez a sittre.

Brynden Rivers - 2013. 02. 05. 18:21

Sőt még ha válaszolok :)

Vagy azért nem pörög a topik, mert nem az oldalsávban van. Tyúk vagy tojás.
De szerintem azért kellene az oldalsávban lennie, mert az egyik legjobb drámasorozat, 8-9/10 körül.

Abban Bértolnoknak igaza van, hogy nem ártan mélyíteni a egyes karaktereket, pl. Rachel. Ja várjunk pont ezt történt :)

rio - 2013. 02. 05. 19:08

Brynden +1, nekem is jó időbe telt, mire megtaláltam, hova írhatok.

Ellen May mégse olyan hülye, mint amilyennek látszik?

Neoprimitiv - 2013. 02. 05. 20:28

@Brynden: igaz, én kiraktam az RSS linket magamnak, azért könnyű figyelemmel kísérnem. Mellékszereplők: jön még Gutterson is, őt talán még Rachel-nél is jobban várom.

@rio: ezen én is meglepődtem, nem tűnt olyannak, mint aki képes felfogni Colt reagálását. Viszont azt elég pontosan megérezte, mi áll az elküldése mögött. Ha azt hitte, majd az új strici dolga lesz végezni vele, az is elég lehetett ahhoz, hogy megszökjön.

Brynden Rivers - 2013. 02. 07. 19:55

Na a 5. részre már senkinek nem lehet panasza, nagyobb sebességre kapcsolt az évad főszála.

“You got a saw? You’re gonna need a saw.”

“Well, my goodness.”

Winona! Nekem alapvetően bejön Natalie Zea, és a karaktere se idegesít.
http://www.electroworld.net.in/wp-content/uploads/2012/12/natalie-zea-5.jpg

Egyre jobban párhuzamban állítják a két főszereplőt Raylan és Boyd-ot, a rész végén mindketten jelentenek a főnöknek. És most több remek jelenetük volt együtt.

Az hogy PONT az az FBI-os volt a frankfortiak fő besúgója az jó csavar volt, ahogy kiírása is.

naughtyL - 2013. 02. 08. 11:05

nekem bejött, hogy egy egész részen keresztül próbálta a szarvakat eltüntetni a homlokáról..

Azért elég menő dolog, veszkóban túrázni:D mindig nagyon jók a Boyd-os, közös jelenetek. a karakterek és a színészek is nagyon jók együtt.

érdekes ez, hogy mindenki helyezkedik meg alkudozik meg szimatol, ahol csak tud, felállás.

és milyen gördülékenyen működik Raylan Timmel is, és Rachelel is.

Kurt apja meg itt nagyon kemény. azért Duffy igen gyorsan válaszolt a vérfolttal az arcán:)

egyedül ez a szerencsétlen prosti csaj szál nem jön be. Pedig Bobby is jó, csak ez olyan gáz, hogy tudtad, hogy ez a szerencsétlen csak azért kell, hogy majd jól belekakiljon a ventilátorba..

a lábfej is érdekes lehet még..

jöhet a folytatás!!

Neoprimitiv - 2013. 02. 08. 23:23

Ellen May szála gondolom csak a rejtett akna lehetősége miatt van benne (akkor kerül majd elő, amikor Boyd-nak éppen a legrosszabb), illetve azért, hogy Ava-nak is legyen mivel foglalkoznia, de tény, hogy most nem túl érdekes.

“I’ve come to a conclusion: I don’t like you Raylan.” :)

A vége: úgy látszik, ez már ilyen Justified-os jellegzetesség lesz, hogy néha valaki elhagy egy-egy végtagot.

naughtyL - 2013. 02. 09. 00:05

most, hogy írtad a jó kis idézetet, eszembe jutott, hogy mennyire istenien kezelik a drámát ebben a sorozatban. nyilván ez az egész alapja, de mégis van ez a fura egyensúly. Itt soha nem érzem, azt az igazán nyomasztóan súlyos fokozatot. És ez jó.
Érdekes humorral operál a sorozat. és annyira természetesen illeszkedik ebbe a fajta drámába, hogy öröm nézni.

amúgy remélem Art is lesz még, jók ezek a karakterek na..

rémlik a testrész, de nem emlékszem pontosan:)

paranoid android - 2013. 02. 12. 19:11

Milyen jól nézett ki most Winona. Persze Natalie Zea szép nő, de most valahogy különösen elbűvölő volt.
Wynn Duffy-t nagyon bírom, jó párszor kellett már gyilkolások közepette tartania a pókerarcot, igazán profi már benne.
De persze a rész legjobbja a Boyd-Raylan jelenetek voltak.
És úgy tűnik, hogy Johnny-t saját paranoiája fogja majd végül lebuktatni Boyd előtt.

payskin - 2013. 02. 17. 06:42

Zűrös hetek után darálnom kellett a 3-4-5-6-ot, hát 3 óra régen ment el ilyen gyorsan, hogy huss… néztem volna még tovább. :)

Elolvastam, mit írtatok, és gondolkoztam, hogy ha hétről hétre nézem, akkor a 4. részt valószínűleg én is gyengébbnek éreztem volna — ennek a csajos/bunyós/csirkés sztorinak nem volt sok teteje.

Az 5-6. viszont gőzhenger. :)

Brynden Rivers - 2013. 02. 17. 23:02

Az sajátos humor mindig átszövi a drámát, Art szövegei jók voltak :)

“[He] Said the game was afoot.”
“‘m sure you’ll keep putting your best foot forward… Do what needs to be done.”

Nekem úgy tűnik Raylanből megpróbálnak felelősségteljesebb karaktert faragni (“I haven’t shoot anyone in a while”), lehet ő lesz Art utódja.

Nagyon nincs promózva itt a junkien ez a kíváló sorozat (mások meg heti 1 új bejegyzést kapnak)
Nem is nagyon pörög a kibeszélő. :(

Neoprimitiv - 2013. 02. 18. 09:11

@Brynden: legfeljebb a sorozat végén. Bár kétlem, hogy bármelyik főnökség komolyan fontolóra venne valakit, aki gyorshívóra volt programozva a BÜ-nél. :)

Brynden Rivers - 2013. 02. 18. 09:34

+ Gondolom lesz nyomozás a főmaffiózó Theo Tonin-nak dolgozó FBI-os vezető halála miatt, és kiderülhet, hogy pont ő aki a leghangosabban vádolta Raylan korrupcióval, ő legsárosabb.
Hozzá képest Raylan tényleg a törvény embere.

Art kb. folyton keresi az utódját, ha megtalálná akkor egyből nyugdíjba menne.

++ Én nem tudom elképzelni, hogy még 3 évadon keresztül ugyanezen a szinten maradjanak a fő karakterek, Raylan és Boyd. Valahova, lefelé vagy fölfelé fejlődni kell.

A) verzió: lefelé – pl. Boyd vagy Ava meghal, Winona elmegy Kentuckyból

B) verzió felfelé
A sorozat végére Raylan kormányzó, Boyd pedig a frankfortiak egyik főnöke. Az mekkora lenne :)

Neoprimitiv - 2013. 02. 18. 11:33

@Brynden: Azt én sem hiszem, hogy még három évadon át minden így maradna. Ava halála – érdekes fejlemény lenne, különösen a mostani rész után. Ha véletlenül Raylan is érintett lenne benne (akár csak közvetve, akaratlanul), az elég nagyot változtatna Boyd hozzáállásán…

Bubbax - 2013. 02. 18. 18:31

megnéztem a 4×1-t. sajnos csalódást keltett. az én ízlésemnek ez a “jól pofánvágjuk a realizmust csakhogy raylan bemondhasson egy badass poént és egyébként is ő a mindig nyerő főhős” alapállás nem jön be. pl:

raylan módszere fegyveres bűnözők ellen:
1. belépek a helyiségbe stukker nélkül
2. mikor rámfogják a fegyvert nekiállok könyörögni
3. a bűnözök a hülyeségeikkel elcseszik (thank you script)
4. nálam a fegyver (akármelyik), rájukfogom és nyomatom a végső raylanpoént
5. hahaha

a világon nincs ilyen szövetségi…kivéve a temetőben.

Brynden Rivers - 2013. 02. 18. 23:26

@Bubbax: Ilyet konkrétan csak a 4×01-bne csinál, és talán érhető ha nem akar lelőni egy 19 éves lányt.
Én ezt sorozatot amúgy messze reálisabbnak érzem mint az átlagot, pont az hogy annyira abszurd néha azt teszi reálissá.

Anthony - 2013. 02. 24. 12:20

Hmm, kár, hogy Jackie Nevada csak 1 részre ugrott be, elnézegetném még :)
Kezdenek érdekesre fordulni a dolgok, ki lehet Drew Thompson?

clegane - 2013. 02. 24. 19:10

nagyon jó eddig a 4. évad, sokkal jobban tetszik, mint az előző.
amúgy tényleg realisztikusabbnak hatnak a Justified egyszerű bűnözői azzal hogy gyakran ügyefogyottak, ostobák, pitiánerek, feltételezem hogy a valóságban is ez a gyakoribb.
a poénkodást meg amúgy itt tényleg sikerül szellemesen megoldani, főleg így a 4. évadban veszem észre, mennyire természetesek és pörgőek a párbeszédek, erőlködés nélkül ugratják egymást és humorizálnak a karakterek.

érdekes amúgy összevetni pl a Bansheevel a sorozatot, hiszen nagyjából hasonló a téma, hogy adott a badass rendőr aki sajátos módszereivel rendet rak, mégis ég és föld a két karakter, Raylan szellemes, laza, de morálisan szigorúan a jó oldalon áll, Hood meg agresszív, feszült, nem szokott vicces kedvében lenni, és nem különösebben foglalkozik lelkiismereti kérdésekkel; mindkét karakter tök jó a maga módján, de nekem speciel jobban bejön ez a stílus amit a Justified képvisel.

naughtyL - 2013. 02. 25. 23:08

most érzékeltem először, hogy itt van, hogy tényleg csak órák, napok telnek el a részek közben. kár, hogy ezt nem szemléltették kicsit feltűnőbben. amúgy lehet, hogy csak nekem nem esett le eddig ez.
de ugye itt is volt erről szó, Winona állapota kapcsán..

Ava és Boyd közös akciózgatása továbbra is érdekes. csak szegény Johnny-t érzem gyengének.
eddig jól csinálják ezt a két oldalról dolgot. Boyd meg Raylan kis versenye, hogy ki találja meg először a bácsit.

édes volt, ahogy Art “kérte” Raylant, hogy ugyan beszéljen már apuval:)

a csomagtartós csávó meg teljesen kész volt. mármint, hogy tényleg elég tökösen viselkedett..

Brynden Rivers - 2013. 02. 26. 16:27

Jackie Nevada (a heti-ügy csaj) remélem később is szerepelni fog, nagyon üdítőek voltak a párbeszédei Raylan-nel. :)

Az szerintem a 9/10-es színvonalat jelzi, ha egy vendégszereplő jobban megírt, érdekesebb karaktert kap, mint sok más sorozat főszereplője.

A csomagtartós csávó és filmkészítő haverja nagyon készek voltak, kár hogy kiírták.

@clegane: Szerintem a Justified a Southland mellett messze realisztikusabb bűnügyi sorozat, mint bármelyik másik.
A Banshee-nél meg pláne mert Hood-ot már rég börtönbe kellett volna zártniuk, azért ami tett.

Neoprimitiv - 2013. 02. 27. 19:48

Basszus, amikor megjelent a főcím inzert, akkor jöttem csak rá, hogy addig összesen 8 perc telt el. A “feszült” egy nagyon angolos (vagy Raylan-es) understatement lenne erre a részre.

Off: második apa-fiú epizódom két napon belül, de nem kell gondolkoznom, melyik tetszett jobban. :)

Anthony - 2013. 02. 27. 21:48

Basszus, a 4×08 egy “csöppet” akciódús volt. Ez igen, ez fél évadra elég történés lenne.

Brynden Rivers - 2013. 02. 28. 09:07

“- Okay, maybe I’m crazy, or I’m just having a hell of a day. Did you just give me an order?
– You don’t move, I’m gonna shoot you.”

és bumm :)

clegane - 2013. 02. 28. 13:38

nagyon fasza epizód volt!!!
végre nem tökölnek kinyírni régi szereplőket.
valamint: az is milyen jó már, hogy nem húzzák-fokozzák feleslegesen a lövöldözést, egyszercsak előkerül a pisztoly és bumm. de pont ettől még hatásosabb.

naughtyL - 2013. 03. 01. 15:36

azért kicsit sajnáltam Raylant. nem a halál miatt.

még mindig nagyon menő a Deputy U.S. Marshal stílusa. Boyd is sikoltott egy aprót, miközben ugrott el:D
hogy kiszúrta Ava gyűrűjét csak úgy mellékesen:)

Megnyugtató volt látni, hogy Boyd továbbra is tudja mit csinál.

nem látom, hogy szegény Johnny, hogy jöhetne ebből ki jól. még ha le is buktatja a csávót..

akkor ha jól gondolom, majd fogunk még Tim-et is kapni..

Arlo kicsit meglepett. de így is elég bajt kevert már, az egyszer biztos.

Neoprimitiv - 2013. 03. 01. 16:52

Boyd “ügyintézése” tipikusan Elmore Leonard-os megoldás volt. És ahogy jósoltam, elkezdett felfelé kapaszkodni a létrán. Tonin hajlandó volt leállíttatni a helyi kiskirályok támogatását, úgy gondolom nem nagy merészség azt feltételezni, hogy Boyd legalább is versenyben van Duffy posztjáért, de lehet, hogy már ki is golyózta. Bár ez utóbbit nem hiszem, szerintem Tonin inkább két szálon kergetteti Thompson-t, aztán aki elhozza, azé lesz a fele királyság.

Johnny vélhetően keményen szopóágra kerül majd, most azt tippelném, hogy Colt fogja ráborítani az asztalt. Ő amúgy is kezd elszabadult hajóágyúként viselkedni, ami nem hiszem, hogy egyezik Boyd elképzeléseivel. Tim haverjának a kinyírása pedig rossz ómen.

Érdekes volt Yost szokásos interjúja a rész után.

paranoid android - 2013. 03. 01. 16:57

Eszméletlen nagy rész volt a 4×08. Rengeteg hatalmas momentum volt, az ilyenekért imádom ezt a sorozatot. Az egész Raylan-Boyd-Ava csevegés, miközben a néző tudja, hogy ott van velük a gyilkos, és bármelyik pillanatban komolyra fordulhat a helyzet – zseniális. Aztán persze a lövöldözést egy megmosolyogtató dologgal zárja le: “Jesus, I hope I got that right”.
Boyd gyorsan megfordította a helyzetét, úgy, hogy nem is kellett bepiszkolnia a kezét. És milyen beszédet lenyomott a megszeppent “nagykutyáknak”. Azért most nagyon áll a zászló neki és Ava-nak. Félek túl magasra törnek, és nagy lesz a zuhanás.
Johnny több vasat is tart a tűzben, kíváncsi vagyok van-e valami master plan a háttérben, vagy csak annyi, amit láthattunk.
Úgy érzem Shelby (Bobby) is erősen érdeklődik Drew Thompson iránt, miközben puhítja Ellen May-t is. Boyd nem is sejti, hogy mennyien munkálkodnak a bukásán.
Arlo halála meglepett. Olyan sok mocsokba belemászott már, és mindig sikerült sértetlenül kijönnie. Végülis számítani lehetett rá, hogy egyszer nem lesz szerencséje, de mégis váratlanul ért. És milyen kedves utolsó szavai voltak a fiához. Szerencsétlen Raylan. Szépen lett megoldva a reakciója az apja halálára.

Neoprimitiv - 2013. 03. 01. 17:33

@paranoid android: igen, Boyd kiselőadása a helyi menőknek nagyon jó volt. Ma már annyira más a kép, de ilyenkor mindig beugrik, hogy ő az első évadban még előbb szélsőjobbos, utána pedig pacifista “igehirdető” volt. Nem tudom, ki a felelős az ő szövegeiért, de mind a dialógusok, mind Goggins előadása mindig osztályon felüli ezekben a jelenetekben. (Az évad elején is, amikor behúzta a prédikátort a csőbe.)

Az a “Jesus, I hope I got that right” pedig tökéletes volt a helyzet lezárásaként. :)

naughtyL - 2013. 03. 01. 18:21

én tökre úgy emlékeztem, hogy az Tim tesója..

Anthony - 2013. 03. 01. 18:48

Szerintem a 4×07-es rész után lehetett számítani arra, hogy Arlonak kampec, amikor mondta neki Raylan, hogy nem fog szomorkodni, ha kipurcantják (nem pont így mondta, de ez volt a lényege).

Kíváncsi vagyok ki lesz Drew Thompson, valaki olyan, akit ismerünk?

Llew - 2013. 03. 01. 21:05

Azt a kurva, ez nagyon ott volt. Ilyen ember hullás régen volt, ha egyáltalán.
Mindig vicces amikor valaki Raylannel akar pisztolypárbajt játszani. Múltkor a hülye fekete, most meg az ismeretlen terepen dolgozó bérgyilkos. Marha. Boyd és Ava miatt kezdek aggódni. Boyd addig kísérti a szerencséjét, míg úgy nem jár mint Arlo.
Az öreg jól megjárta, legalább a múltkor egyszer hallgathatott volna a fiára.
Duffynak is oda lett a megszokott nyugodtsága, érzi a kötelet ő is a nyakán. Remélem megússza, jó arc.
Johnny meg lassan pont úgy kuyta szorítóba kezd kerülni, mint Boyd a múlt rész végén, de tartok tőle, hogy ő nem fog ilyen lazán kimászni belőle.
Cole meg kezd nagyon ön és közveszélyesen bepörögni. Szerintem tőle és Johnnytól is búcsúzhatunk az évad végén.
Az irodai jelenetnél bennem felmerült, hogy esetleg Shleby lehet Drew Thopson, de ez kizárt.
Kíváncsi vagyok ki lesz, mert ha csak valami random szereplő, akkor az nem poén, olyan viszont nincs a porondon, akiről kiderülve, nagy csavar és WTF lenne.

Neoprimitiv - 2013. 03. 01. 22:06

@Llew: én is azon gondolkoztam, hogy ki lehet? A random szereplőt kizártnak tartom, teljesen Agatha Christi szabályai ellen való lenne. Hiába tévé és más kor, Elmore Leonard alapvetően író. Nagyon csalódnék, ha az utolsó részben előhúznának egy addig nem látott valakit, hogy na, ő Drew Thompson.

Shelby – korban stimmelhet, de ő Hunter helyett került ide, nem? Vagy Hunter egy másik városka sheriffje volt? Az azért elég meredek véletlen lenne, ha ezzel a múlttal pont itt próbált volna új életet kezdeni.

Llew - 2013. 03. 01. 22:20

Nem Hunter helyett. Ahelyett a faszi helyett, akinél Boyd a múltkor a partin volt. A bárpultos hülye italos. A helyére nyomta be Boyd, mert az valakinek a zsebében volt.

Ha Shelby lenne az, akkor az a tipikus nyílt színen rejtőzés. Más nem nagyon ugrik be, aki lehetne. A kalapból előrántott valaki tényleg méltatlan lenne a sorozathoz.

Neoprimitiv - 2013. 03. 01. 22:28

@Llew: akkor viszont tényleg lehet Shelby. Mondjuk az ex-nej által válogatott képek egyikére sem hasonlít, de az is lehet, hogy direkt terel a nő. Vagy csak elhízott – ha egy filmszínésszel előfordulhat egy-két év alatt, miért ne eshetne meg egy sheriffel?

clegane - 2013. 03. 01. 23:32

én mondjuk nem bánnám, ha egyszerűen egy ismeretlen figura lenne… szerintem kicsit szappanoperisztikus, amikor régebbi szereplőkről derülnek ki új kapcsolódási pontok, ahelyett hogy új szereplők jönnének be.

paranoid android - 2013. 03. 03. 06:05

Nem úgy volt, hogy azok közül valaki Drew Thompson, akik rá akarták venni Boydot a gyilkolásra? Most, hogy az egyik kiesett a kalapból, maradt három opció. Bár lehet, hogy ez csak feltételezés volt, de Boydék mégiscsak azért mentek a swinger party-ra, mert ott keresték Thompsont. Shelby-nek meg semmi köze nincs ahhoz a társasághoz.

@Neoprimitiv:
Ó, Boyd monológjai; imádom őket. Számomra talán az egyik legfontosabb aspektusa, hogy Goggins remekül közvetíti azt a fajta filozófiai intellektust, ami oly markáns ebben a karakterben. Boyd nem a legtanultabb ember, de egy igazi gondolkodó. Ez jelenik meg mind az írás, mind a színészi játék szempontjából fantasztikusan ezekben a beszédekben. A mostani nekem különösen tetszett, ahogy szembe állította a bűnöző létet a törvényenkívüliséggel. Ez egyik egy megélhetés, a másik egy létforma. Az egyiknél az erkölcstelenségen, a másiknál az illegalitáson van a hangsúly. Zseniális gondolat pár mondatban. “I am the outlaw.”

Neoprimitiv - 2013. 03. 03. 07:30

@clegane: Ha random előbukkan valaki a fináléban, akiről addig nem is hallottunk, csak ő van az utolsó nyomnak a végén, az bűnügyi szempontból reális lehet, de ez nem a “Kék fény”. Kriminézőként átverve érezném magam, hogy a közös játékot (ha mindent, sőt néha többet tudok, mint a szereplők, rájövök-e előttük) elrontották.

clegane - 2013. 03. 04. 15:07

Neoprimitiv: jó hát nem a legvégén kell bevezetni, lehet őt mutatni kicsit korábbról mint hogy elkapnák, aztán még menekül két részen keresztül, máris van egy új karakter akit megkedveltél és még reális is.

egyébként szerintem is esélyes, hogy legalábbis láthattuk őt a partyn.

Boyd monológjairól nekem mindig a Deadwood jut az eszembe :D

Neoprimitiv - 2013. 03. 04. 16:50

@clegane: persze, így működhet, ez ellen semmi kifogásom nem lesz. Baromi ciki, de annyi apróbb-nagyobb szerteágazó szál volt idén, hogy igazából nem is tudom összerakni a Thompson ügyről eddig kiderült dolgokat. Azokra emlékszem, a fő szál részleteire meg nem. Azt pl. tudjuk már, hogy hogyan került a táska a fal mögé Arlo házában?

Pár pillanatig arra is gondoltam, hogy esetleg a kis buzgómócsing polgárőr is lehetne, de mindkét kinyírt pasi, meg a levágott lábú is olyan 50-60 körüli volt, vagyis Thompson idősebb kell legyen.

A Deadwood sajnos (sok mással együtt) kimaradt.

clegane - 2013. 03. 04. 18:24

a Deadwoodban mindenki így beszélt :D ez volt benne a jó (többek közt)
pótold, érdemes!

a táska szerintem nem derült ki még…
olyan lehet hogy Arlo volt Thompson? nemtom neki mennyi derült ki a hátteréről, mintha a helyi redneckek anyai oldalról lennének a rokonok.

Neoprimitiv - 2013. 03. 04. 20:22

@clegane: az évadnyitó eleje 1983-ban játszódott, szerintem Raylan már elmúlt 30, szóval Arlo aligha lehet.

clegane - 2013. 03. 04. 21:14

jogos!

Neoprimitiv - 2013. 03. 06. 10:48

Drew tippelő játék: bingo!

Neoprimitiv - 2013. 03. 06. 17:59

Most olvastam a heti Yost interjút, nagyon meglepett, hogy az 5. részig nem tudták ők maguk sem, hogy ki legyen Thompson. Azért ez így eléggé merész szerkesztés, bedobni az évad elején egy főszálat úgy, hogy fogalmuk sincs róla, kihez akarják majd kötni. Oké, hogy bíznak magukban, de kicsit orosz rulettnek tűnik.

Wynonna - 2013. 03. 06. 20:13

@Neoprimitiv az tényleg merész, de jót is tett, mert így tényleg nem lehetett sejteni. Én csak az előző résznél fogtam gyanút, amikor feltűnően sokat mutogatták Shelby-t miközben Drew kereséséről volt szó az irodában.

Neoprimitiv - 2013. 03. 06. 20:51

@Wynonna: Thompson kiléte és az egész ügy addig nem is igazán volt fókuszban, pont az 5. résztől kezdve került inkább előtérbe. Hogy ez a tyúk vagy a tojás (azért jegelték, mert nem volt kidolgozott ötletük vagy nem is akartak előbb erre koncentrálni, ezért nem agyaltak addig rajta), azt utólag nehéz lenne megállapítani.

Minden esetre az FX tényleg elég nagy szabadságot ad nekik (tavaly valamelyik készítő lelkesedett), és nagyon megbízik bennük, ha úgy adtak zöld utat az évadnak, hogy ennyire kidolgozatlan volt a fő ügy.

Az még mindig homályban van, hogyan került a táska a falba. Szegény Boyd, ez most baromi nagy pofon volt neki. Nagyon bírtam az elején Art kiborulását, már csak az hiányzott, hogy kiakasszon egy “ki ide belépsz, hagyj fel minden reménnyel” táblácskát az ajtajára. Az elején a tárgyalás Duffy-nál megint zseniális volt, nagyon fogom sajnálni, ha Duffy-t kinyírják (pedig az évad végére esélyes a dolog), fantasztikusan jó jeleneteik vannak. Már csak a Raylan-Boyd csörtékből van mínuszban az évad a számomra, de remélem a következő résztől ez is változik majd.

Llew - 2013. 03. 06. 21:35

Csak jó volt az első megérzésem.
Boyd és Duffy nagy szarban vannak, mert nem találták meg időben. Előbbi meg főleg mérgelődhet, hisz évek óta ismeri, seriffé tette, aztán tessék.
Kérdés, hogy most mi lesz az Ellen May sztorival. Hisz Shelbynek tervei voltak vele, de ez most, hogy menekül ugrott.

Neoprimitiv - 2013. 03. 06. 22:07

@Llew: Ellen Shelby-nél dekkolt. Ha Boyd Shelby-hez ment, de ott már nem volt senki, akkor az öreg vagy eltette láb alól (amit valamiért nem hiszek), vagy elvitte magával. Az utóbbi persze abszurd, hiszen minek kellene neki a menekülés közben egy kolonc, viszont nekem úgy tűnt, mint ha valamiféle érzelmi kötődés is kialakult volna benne. A közös jelenetükben maximálisan a “megtehetném, de nem olyan vagyok” érzésem volt.

Ha már neked bejött a tipped, akkor én meg arra tippelek, hogy végül Raylan szarik Boyd problémájára, beviszi Shelby-t Boyd pedig ott marad kitéve Tonin-ék haragjának. (Akkor Duffy is megmarad szerintem.) Valamivel össze kell Boyd-ot és Raylan-t ugrasztani, mostanra nagyon jól elvannak egymás mellett, amióta Boyd “legálissá” akar válni. A múltkori “I am the outlaw” szövegből nekem az jött le, hogy a készítők nem szeretnék, ha tisztes üzletemberré válna.

paranoid android - 2013. 03. 07. 05:51

Az előző részben egy pillanatra én is gyanakodtam Shelby-re, mikor nagyon érdeklődött Drew (vagyis most már tudjuk, hogy a saját) “özvegye” iránt, de hamar elvetettem, bár talán leginkább amiatt, mert nem akartam, hogy ő legyen. Úgyhogy most kicsit meglepett, és nem is tudom még, hogyan érzek eziránt. Ha ezzel majd szépen összekötik a Thompson- és az Ellen May-szálat, akkor végülis nem gond, de most kicsit sajnálom, hogy beáldoztak egy remek karaktert.
A kedvenc pillanataim a részből, mikor megemlékeztek Arloról. A kutyaszaros történet többféle verziója, meg Raylan utolsó dialógusa Hunterrel. De tetszett az is, ahogy Boyd letesztelte Coltot az üres fegyverrel. És persze a több Gutterson screentime mindig jó dolog. Megunhatatlan a szarkazmusa. “Do you want me to write that down, or paraphrase?”

Egyébként tényleg érdekes, hogy olyan sokáig nem tudták, ki Drew. De legalább a sorozat írása hasonlít Elmore Leonard írói módszerére. Valamelyik interjúban, amit láttam, mondta Leonard, hogy menet közben találja ki a dolgokat, mintegy a karakterein keresztül fedezi fel a saját történetét.

Neoprimitiv - 2013. 03. 07. 07:10

@paranoid android: Gutterson szerintem egy drámatagozatos kisesszé témája lehetne. A figura a három évadban (az elsőben ugye nem volt benne) talán összesen ha másfél órát volt képernyőn. Semmilyen néven nevezhető állandó funkciója nincs a történetben, akár ki is hagyhatnák vagy le is cserélhetnék. Még a stílusa is közel áll Raylan-éhez, tehát nem is “új szín”.

Mégis, én is mindig várom, hogy mikor kerül elő, élvezem a jeleneteit. Jacob Pitts tipikusan az a fajta jó színész, akire nem szoktak utána emlékezni. (Most néztem, hogy a Pacific-ban és a Las Vegas ostromában is szerepelt, egyikben sem emlékeztem rá.) Valahogy az írói és színészi apróságokból mégis egy olyan karakter állt össze, akit nagyon hiányolnék a sorozatból és egyáltalán nem bánom, ha több időt kap egy részben.

Llew - 2013. 03. 07. 08:18

Sajnos annyi jó “negatív” szereplő van minden évadban, hogy Raylan mellett a többi törvényszolgának nem nagyon jut idő. Artból a tipikus főnökből végül is elég ennyi, de Tim és Rachel (még a nevében is bizonytalan vagyok) csak elvétve szerepelnek, akkor is inkább csak felváltva.

Anthonz - 2013. 03. 07. 10:05

Jó kis rész volt megint.
Shelby túl sokat, túl gyakran érdeklődött a Drew Thompson ügy iránt. Érezhető volt, hogy vagy ő lesz az, vagy ha nem valamit mégiscsak tud, amit a többiek meg nem.
Meglátjuk hány rosszfiú éli túl az évadot. Gondolom eszükben sincs Boydot kiírni, ezért akkor marad Duffy, Boyd bandája, esetleg Ava?
Raylannak találhatnának valami új nőt, mondjuk azt aki ráizgulr pár résszel ezelőtt :)

Neoprimitiv - 2013. 03. 07. 10:07

@Llew: pont erre céloztam, csak lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam. Szerintem Tim-ből pont jó annyi, amennyit kapunk, azon a szinten van, amikor a néző örül neki.

Arra akartam kilyukadni, hogy miközben Tim egy “semmilyen” karakter, papíron a tipikus töltelék mellékszereplő. Itt a karakterizáció és a színészi játék együttesen mégis egy (a visszajelzések alapján azt hiszem mondhatom) kedvelt szereplővé emeli, akit a nézők örömmel várnak. Míg ugyan ez a “sidekick” karakter más sorozatokban inkább nyűgnek érződik, amikor megpróbálnak önállóan kezdeni vele valamit, pedig ott sokszor nagyobb szerepük van az évad során.

Amiért szóba hoztam, az csak annyi, hogy Tim-nek és Rachel-nek tényleg olyan kevés idő jut, hogy ennyi idő alatt létrehozni ezt a pozitív kapcsolatot a nézővel szerintem kifejezetten készítői bravúr. (Írót és színészt egyaránt a készítők közé sorolva.)

Neoprimitiv - 2013. 03. 07. 10:16

@Anthonz: Raylan-nek van egy ex-felesége, aki éppen a közös gyereküket várja. Nem élnek ugyan együtt és Raylan sem egy szerzetes, de csak kufircra szerintem fölösleges valaki állandót behozni, nekem az évad eleji románcszerűség sem működött.

Ha pedig több lenne, mint alkalmi szex, akkor Raylan magánéletével kellene sokkal többet foglalkozniuk. Az évad első felében nem olyannak tűnt, mint akinek mindegy, mi lesz a gyerekével és a gyermeke anyjával. A szerelmi háromszögben őrlődő Raylan nekem nem igazán passzol a sorozatba. Igaz az is, hogy egy általánosan magas szintű forgatókönyv-írói gárdánál mindig hajlandó vagyok előbb megnézni, mit hoznak ki belőle, mint látatlanban ítélkezni.

Llew - 2013. 03. 07. 11:42

@Neoprimitiv
Értelek, értettelek, csak én pl. örülnék több Timnek, esetleg Rachelnek mert így tényleg töltelék karakterek, akiket ilyen tényleg ők is itt vannak alapon néha elővesznek megmutatnak aztán megint elfelejtenek. Nem érzem őket a sorozat szerves részének, de ennek ellenére, ahogy mondod is mégis sikerült őket megkedveltetni velem. Mondjuk ehhez főleg Timnél hozzájárul karakter a fiatal Raylan jellege.

Brynden Rivers - 2013. 03. 07. 13:33

Art nem éppen tipikus főnök: van humorérzéke és empátiája :)

Egyébként meg igenis építik Rachel és Tim karakterét, most pl. Tim-ét, de az is jó rész volt amikor Rachel és Raylan közösen autóztak/nyomoztak.

És ha már így is kevés a Boyd-Raylan jelenet, akkor hova férne még el több Rachel és Tim?

Brynden Rivers - 2013. 03. 07. 13:37

A részről:
Zseniális volt! Nem is gondolkodtam azon kicsoda Drew, egyszerűen bíztam a készítők tehetségében, hogy majd jól meglepnek. És a bizalmam teljesen indokolt volt.

Nem az a hű-de feltűnősködő módon jó a sorozat, hanem tele van rejtett értékekkel.

Apropó az “özvegynek” akkor pontosan tudnia kellett hogy Shelby = Drew, gondolom együtt fognak megszökni.

És így belegondolva újra kellene nézni Shelby/Drew összes jelenetét amikor a múltjáról beszél.

Neoprimitiv - 2013. 03. 07. 13:46

@Brynden: “És ha már így is kevés a Boyd-Raylan jelenet, akkor hova férne még el több Rachel és Tim?”

Pont erre gondoltam én is. Ez a rövid évadok “átka”, itt nincs üresjárat. Ezért is mondtam, hogy jó az arány és főleg a megvalósítás mert szeretném többet látni őket, vagyis a jeleneteiknek akkor is örülök, ha a valóságban esetleg tényleg csak azért kerülnek bele, hogy ne feledkezzünk meg róluk.

“És így belegondolva újra kellene nézni Shelby/Drew összes jelenetét amikor a múltjáról beszél.”

Yost említi, hogy van egy “archivista” a csapatban, aki ilyenkor végigmegy az összes évad kapcsolódó hivatkozásain, megjegyzésein és amikor ő rábólintott, hogy meg lehet csinálni, nincs ellentmondás a korábbiakkal, akkor kapott zöld utat az ötlet.

Brynden Rivers - 2013. 03. 07. 14:46

“archivista”: junkie-k álommunkája :)

Neoprimitiv - 2013. 03. 07. 15:22

@Brynden: az a készítőktől is függ. A Castle-ból pl. már régen kivágtak volna az állandó kötözködésem miatt :)))

Anthony - 2013. 03. 07. 16:45

@Neoprimitiv

Én ott már nem értem mi van. Natalie Zeát csak azért jegelik, hogy a The Followingban szomorkodjon részenként 2 percet? Itt meg jegelték egyelőre a karakterét? Jó lenne, ha eldöntenék mi van, de gondolom az már ebbe az évadba nem fér bele.

Igazából lehetne egy kicsit több Tim-Rachel time is, de ugye a sorozat Raylanra van kihegyezve, és mivel ebben az évadban pl. nincs központi ellenfél ezért kicsit túlzásba estek a rosszfiúk szálaival. De persze így is szórakoztató, nem akarok a világért sem panaszkodni :)

Neoprimitiv - 2013. 03. 07. 16:56

@Anthony: Zea-t nem jegeleik, ő maga akart menni tavaly, hogy a Following miatt vagy sem, azt nem tudom. Az interjúiban csak annyit mondott, hogy ő kérte, írják ki, mint állandó karaktert.

Viszont úgy látszik, Yost-ék azért továbbra is számoltak vele, hiszen már az évad elején előkerült. Lehet, hogy ő gondolta meg magát, lehet, hogy a Following-beli szerepe lett kevésbé ígéretes, mint remélte, a fene tudja. A sorozatok a pilothoz képest elég sokat alakulhatnak a tényleges forgatás megkezdésére, utána meg pláne, tehát lehet, hogy elment pilotozni, úgy nézett ki, lesz egy állandó jelenléttel járó munkája, aztán augusztusban kiderült, hogy egy nyavalyát.

Nem nézem a Following-ot, nem tudom, mekkora szerepe lett benne, de a forgatási időszakban ha állandó szereplőnek szerződtették, akkor Yost-ék sem számolhattak vele fixen. Igy lehet, hogy képernyőidőt tekintve két szék között a padlóra pottyant. Ha a Following-ban állandó szereplői státusza van, akkor ez legalább anyagilag nem gáz.

Brynden Rivers - 2013. 03. 07. 18:00

Sőt a Californication-ben is volt 4 részben.

A Following-ban állandó szereplői státusza van, aminek ugye lesz 2. évada.

A Following és Justified forgatása részben párhuzamos volt, ami azért is lehetséges mert Fox és FX sorozatokról van szó.
http://collider.com/natalie-zea-the-following-interview/

http://www.craveonline.com/tv/interviews/204467-natalie-zea-on-the-following-a-justified

A Following amúgy nálam a Castle-nél is rosszabb kategóriában van,
mivel 3 (!) nagyon jó színészt (N. Zea, Kevin Bacon, James Purefoy) köt le rossz szerepekben.

Neoprimitiv - 2013. 03. 07. 21:00

@Brynden: “Not as intense as one would think. I’ve got it down. I cry a lot, I get mad at Kevin Bacon and I cry a lot. Once you kind of figure it out, it gets easier.”

Hááát, ha tényleg csak ennyi a szerepe, akkor az valóban Castle kategória.

Na mindegy, maradjunk Kentuckyban. :)

clegane - 2013. 03. 13. 21:01

4×10 ismét csak nagyon jó volt!

Llew - 2013. 03. 13. 21:22

Annyira szerintem nem, de volt pár ütős duma, meg a vége jó volt. Raylan záró szavai meg nagy lövöldözést ígérnek a jövő hétre.

Llew - 2013. 03. 13. 21:31

Bakker, visszakoznom kell. Az elején a Boyd és Raylan között Arloról szóló beszélgetés nem is esett le. Csak most visszanézve üt, hogy a végén derült ki, hogy Boyd nem is tudott az öreg haláláról. Raylan meg, hogy összehozta volna a találkozójukat. Óriási.

Brynden Rivers - 2013. 03. 14. 10:35

Elhanyagolt sorozat ez pedig nagyon jó.

Llew - 2013. 03. 14. 12:39

Remélem Art túl is éli és nem is nyugdíjazzák évad végén. Ritkán szól, de akkor akkora szöveget tol, hogy fekszik az ember. Múltkor a csapat jellemzése, most meg Drewé is hatalmas volt.

paranoid android - 2013. 03. 15. 03:46

Jim Beaver bedobott egy “oh, balls” bombát a 4×10-ben.

Neoprimitiv - 2013. 03. 20. 14:17

“én meg arra tippelek, hogy végül Raylan szarik Boyd problémájára, beviszi Shelby-t Boyd pedig ott marad kitéve Tonin-ék haragjának.”

“Ava halála – érdekes fejlemény lenne, különösen a mostani rész után. Ha véletlenül Raylan is érintett lenne benne (akár csak közvetve, akaratlanul), az elég nagyot változtatna Boyd hozzáállásán…”

Nem vagyok látnok, már az ókori görögök lerakták a drámaírás alapjait, azóta is mindenki azt finomítgatja. Szegény Boyd, érezni lehetett az évad közepén, hogy ha van öt percnyi nyugodt boldogsága, akkor vagy átíratja magát egy másik sorozatba vagy baromi nagy szívás lesz belőle. Nagyon remélem, hogy Ava megússza, túl sokat jelent Boyd-nak. Ha tényleg meghalna, akkor (mivel a hátra lévő három évad alig fél év alatt játszódna) az egy egészen más Boyd-ot jelentene a továbbiakban, mint eddig.

Minden ütközésük ellenére is a Boyd-Raylan kapcsolatban több volt a haveri szívatásokból, ami után nem szabadott igazán megsértődni, legfeljebb kitalálni a megfelelő visszavágást. Nem vonom kétségbe a szerzők képességeit, de ezt a két embert ellenfelekként és nem ellenségekként szeretném továbbra is látni. Nekem így élvezetes a sorozat.

MikkaMakka - 2013. 03. 20. 19:32

végre behoztam a lemaradásom
jó kis évad ez is, hozza a kötelezőt
változtattak kicsit, nincs “főgonosz” akit le kéne gyakni, emiatt talán kisebb a feszültség

Neoprimitiv - 2013. 03. 20. 19:56

@MikkaMakka: hát, ízlések és pofonok, nekem Theo Tonin elég masszív főgonosznak tűnik. Attól, hogy nem látjuk, még az. Jó esély van rá, hogy majd csak az utolsó évad végén számolnak le vele, de addig is, ez az első eset, hogy Boyd egy ekkora verést a szerencsésebb kimenetelnek tartson.

Llew - 2013. 03. 20. 22:48

Pacsi a trailer készítőknek. Amekkora lövöldözést a múltheti ígért, ahhoz képest teljesen más volt és alig lőttek.
Avaért én is szorítok, egyrészt vele már túl sok lenne a fontos elhulló szereplők száma, másrészt tényleg nagyon összenőttek Boyddal. Illetve az ő halála azon kívül, hogy hazavágná Boydot, a Raylannal való kapcsolatát is valószínűleg átlökné a ellenfél-ellenség elválasztóvonalon, ami tényleg nem lenne jó.
Kíváncsi vagyok Boyd csapata mit lép következőnek, mert ő egész jól kihúzta magát a helyzetből. A körülmények áldozata volt szinte, bár Tonin nem hiszem, hogy ilyen lazán elengedné, de mégis Ava illetve Cole lépése sokkal ellenségesebb volt. Futni biztos nem fognak az nem fér bele a sorozatba.
Johnny viszont nagy szarban van.

Brynden Rivers - 2013. 03. 21. 08:59

A útmenti bombás/sniperes jelenet mekkora volt, mozifilmbe illő. Tiszta Afganisztán-feeling Kentucky-ban.
Egyébként nem ez az első eset amikor Afganisztán = Harlan párhuzamot vonnak.

Ezért jó ez a sorozat, nem agyatlanul lődöznek, hanem mindenkét fél okosan végiggondolja a lehetőségeit és manőverez, és csak szükség esetén lő.

Polgárőr Bob milyen kemény gyereke volt :)

Abból látszik, hogy Raylan és Boyd nem ellenségek, hogy Boyd éppenséggel küldhetett volna egy embert Winona házához is, amivel simán rávehette volna Raylan-t arra, hogy adja át Drew-t.

Llew - 2013. 03. 21. 12:26

Winona elköltözött Harlanból illetve onnan ahol élt nem? Szóval Boyd nem is biztos, hogy tudja hol él jelenleg.
Azért az út menti bombás-puskás jelentnél kicsit vártam, hogy Tim megcsillogtassa mesterlövész tehetségét és kilője ez ellen lövészét.
A Molotov-koktélos tökölés nagyon nagy volt.

paranoid android - 2013. 03. 22. 17:23

Aztamindenit mekkora rész volt már ez is. Olyan sok fantasztikus jelenet volt, hogy nem is tudom melyiket emeljem ki.
Az egyik kedvencem, mikor Tim felhívja Coltot egy kis tanácsért. Az a dialógus frenetikus volt. És persze Raylan, ahogy nem bírja megjegyezni, azt hogy Yolo. Yoda meg Yoo-hoo… eszméletlen. Megint megcsillogtatta a humorát a sorozat, miközben végig baromi feszült tudott maradni. És erőszakos is, a kevés elsütött fegyver ellenére. Szerencsétlen Constable Bob. De Boyd sem úszta meg.
Johnny sincs a legjobb helyzetben. Meg is sajnáltam, hirtelen ráeszméltem az Ava-Johnny-Nicky Augustine jelenetnél, hogy mennyire bírom ezt a karaktert is; sajnálnám, ha történne vele valami. Bár jelenleg Boydék vannak nagyobb veszélyben.
Jót mosolyogtam az önreflexivitáson a Nicky-Boyd dialógusnál. Érdekes karakter ez a Nicky, bár az biztos, hogy jó nagy segg is, ahogy mindenkibe szeret belekötni.
A rész egyik legnagyobb érdeme, hogy ügyesen egyensúlyozott ezzel a sok karakterrel. Mindenki kapott legalább egy remek pillanatot, pedig régen volt már ilyen, hogy mind a négy marshallnak akadt munkája.

Neoprimitiv - 2013. 03. 22. 18:00

Tényleg piszok jó rész volt, még másodszori megnézésre is, sőt, úgy még inkább.

Már csak két rész van az évadból, ki mit tippel, a következő listából ki ússza meg élve a finálét:

– Ava
– Johnny
– Ellen May
– Colt
– Shelby/Drew
– Duffy
– Augustine

Bob-nak szerintem most volt a nagyjelenete, ha ezt túlélte, akkor azt hiszem, ő már megmarad. Igazából még Rachel-t is belevenném, (kettesben maradt Drew-val, magára van utalva, ebből nagyon csúnya dolog is kisülhet), eddig a “jó” oldalon nem voltak áldozatok.

Llew - 2013. 03. 22. 18:53

Drew szerintem nem jelent veszélyt Rachelre. Az, hogy ketten vonatoztak el nem jelenti, hogy sokáig ketten is lesznek.
A fenti listából nekem igazából csak Ava és Duffy hiányozna. Előbbit fentebb már megbeszéltük, utóbbi meg egy baromi jó karakter. Nagyon tetszik, hogy igazából sosem mutatták kimondottan rossznak. Ő maga talán még semmi erőszakosat nem tett, és ilyen jellegű parancsot is legtöbbször csak valami vadbarom főnök miatt adott. Olyan igazi betyárbecsülettel megáldott régi vágású gengszternek tűnik.
Johnny régi bútor darab, de különösebben nem hiányozna, annyira nem kedveltem sose.

paranoid android - 2013. 03. 22. 18:57

Engem Ava halála nagyon meglepne. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy most meglépnének ilyet. Pedig, ahogy feljebb kifejtettétek, érdekes útra terelné Boyd karakterét, és esetlegesen a Boyd-Raylan kapcsolatot.
A többiek túlélése már eléggé kétséges. Egyedül Duffy-ban érzem a lehetőséget. Benne meg van az a képesség, hogy ellavírozzon a legnagyobb zűrben is, mert neki tényleg az a prioritása, hogy életben maradjon. Mondjuk még Shelby van hasonló szituációban, de neki eléggé kiszolgáltatott a helyzete, ahogy Ellen May-nek is. Nekik inkább szerencsére lesz szükségük.
Colt túlságosan meggondolatlan, csodálom, hogy eddig húzta. Augustine meg eléggé arrogáns ahhoz, hogy ez megbosszulja magát. Szerintem ők ketten elhullanak.
A legnagyobb kérdés Johnny. Két tűz közé került, így még ha életben is marad, akkor sincs biztos helye.

Neoprimitiv - 2013. 03. 22. 19:31

@Llew: azért Duffy-t az első bemutatkozásakor – amikor szegény Gary-től akarta beszedni a pénzt – elég masszív pszichopatának írták le, akitől egyáltalán nem áll távol a személyes kegyetlenség.

Rachel-nél nem is annyira Drew-ra gondoltam, hanem Tonin embereire. Raylan stílusát két mondat után fogja az összes nehézfiú, még aki nem ismeri, az is. (Már persze akkor, ha nem ránt fegyvert már az első mondat után, de akkor meg úgy is mindegy.)

Rachel-nek nincs meg ez a tekintélye: nő is, néger is, fiatal is, nem veszik igazán komolyan. Ő viszont eddig is állandóan bizonyítani akart, most Bob tökössége után még magasabbra került a léc. Ha belefut egy olyan helyzetbe, amikor bántani nem akarnák, de útban van, akkor nem hiszem, hogy visszalépne.

Az én tippem az, hogy Duffy megússza, Ava szintén, Ellen May is (bár ott látok esélyt arra, hogy Ava-val eltetetik láb alól, hogy ő is átlépjen egy határt). Drew nem tudom, ő akár él akár hal, nem sok szerepet játszhat a jövőben, bár Raylan pályája szempontjából jobb lenne, ha túlélné.

Colt biztosan hulla, Augustine szerintem szintén (pillanatnyilag ő a lokális főgonosz) és attól tartok Johnny is. Ő legfeljebb Duffy-hoz állhatna át, de így, hogy lelepleződött, nem hiszem, hogy neki szüksége lenne rá.

Llew - 2013. 03. 22. 20:14

Rachelért azért nem aggódok, mert ahhoz túlságosan mellékszereplő, hogy érdemes legyen meglépni a halálát. Csak pillanatnyi hatása lenne. A nézők nem hiszem, hogy kötődnének hozzá, és a többi karakterekhez sem áll olyan közel, hogy a halála komoly hatással legyen rájuk. Mint pl Ava-é Raylanre. Ugyan akkor a “jók” túl kevesen is vannak, hogy ritkítani lehessen őket.

Duffyról remélem még hallunk és ez az Augustine által említett eltűnése nem végleges.

Avanak most nagyobb gondja is van Ellen Maynél szerintem. Viszont a csaj sztoriját valahogy tényleg le kell zárni, nem lehet ott felejteni Limehousenál.

Brynden Rivers - 2013. 03. 23. 23:19

@llew: az ne felejtsük, hogy a sorozatban nagyon figyelnek arra hogy mindennek tettnek meglegyen a maga következménye
Timothy Olyphant ötlete, volt hogy Arlo haljon meg annak következményeként amit Raylan tett.
Érdemes elolvasni a heti rész kibeszélést Graham Yost-tal.
http://insidetv.ew.com/tag/justified-postmortems/

Drew-t megölni azok után hogy ennyien haltak meg/szenvedtek az ő üldözése miatt, szerintem nem lenne szimpatikus lépés.

Ava halála érdekes helyzetet teremtene, de én inkább arra tippelek hogy Johnny föláldozza magát érte, sok veszteni valója neki úgy sincs.

Neoprimitiv - 2013. 03. 24. 07:26

@Brynden, Llew:

– Rachel-nél én nem Drew-ra gondoltam, mint veszélyre, hanem Tonin embereire. Ha rájuk találnak mielőtt erősítést érkezne és Rachel megpróbál Drew és közéjük állni.

– Drew (amennyire most látszik a sztori) már “megtette a kötelességét”. Raylan további sorsa szempontjából szerencsésebb lenne, ha élve tudnák őt leszállítani. A börtönben úgy sem hiszem, hogy hosszú életű lenne, de az már nem lesz a sztori szerves része.

– Ava-nál csak azért merült fel bennem EM megölése, mert ez lenne az első alkalom, hogy olyan valakit ölne meg, aki neki nem vétett. A lehetőség benne van a sztoriban, ő már tett is utalást rá és a karaktere szempontjából egy komoly új fejlemény lenne. Hangsúlyozom, csak dramaturgiailag, lehet, hogy egyáltalán nem akarják ebbe az irányba elvinni.

– Duffy biztosan visszatér még a következő két részben, ha másért nem, akkor azért, hogy Boyd-on üssön egyet vagy Johnny-val leszámoljon.

Brynden Rivers - 2013. 03. 24. 08:30

Nekem úgy tűnik Drew (és Rachel) végleg kicsúszott a Tonin markából.

Ellen May-t szerintem a marshal-ok elhozzák Drew kérése Limehouse-tól, aki pedig azonnal átadja, amikor rájön hogy nem fog érte senki 300.000 dollárt fizetni és megölni sem tudja, mert a marshal-ok tudnák hogy ő tette.

Ava gondolom találkozik Boyd-dal és Colttal, és együtt menekülnek más lehetőségük nagyon nincs.

Boyd úgy se hal meg, Colt halála nem lenne túl érdekes, tehát akkor vagy Ava vagy Johnny hal meg vagy mindkettő.

Brynden Rivers - 2013. 03. 24. 08:35

Bár jobban belegondolva az egyetlen dolog amit tehetnek Drew vallomása ellen, az ha Ellen May-jal tarják sakkban.

Neoprimitiv - 2013. 03. 24. 08:44

@Brynden: Colt halála lehet, hogy nem lenne érdekes, de miért hagynák életben? Már a megelőző részben is zavart, hogy Boyd megint megbízik benne. Az, hogy lelőtte Tonin emberét egy újabb rossz pont Boydnak Tonin-nál. Ráadásul ne felejtsük el, hogy Tim-nek is van egy kis elszámolni valója vele.

Boyd-éknak hiába nincs más lehetőségük, nem “tudnak” menekülni, mert az azt jelentené, hogy a továbbiakban csak Thaiföldről küldözgetett üdvözlőlapokon kommunikálna Raylan-nel – nem igazán sorozatkonform.

Neoprimitiv - 2013. 03. 27. 10:17

“My job is to be a dick. It would be weird if you liked me.”

Nem lehet ezt a sorozatot nem szeretni. A Colt-Tim tippem bejött, bár ez nagyon könnyű volt. A rész vége pedig – hát, ebből csúnya dolgok néznek ki.

Heisenberg - 2013. 03. 27. 15:48

Ez az utolsó jelenet milyen hátborzongató volt már. Pedig semmi explicit ijesztő nem volt benne.

Llew - 2013. 03. 27. 20:14

A múltheti Ava-ért aggódást azt hiszem nyugodtan átírhatjuk Winnonára.

rio - 2013. 03. 27. 20:18

“I’m gonna need Google Translate on my phone if I’m gonna talking to you”

Simán hét idézete :D nagy rész volt, már csak egy van hátra. Vajon mit fog Raylan választani? :O

Neoprimitiv - 2013. 03. 27. 21:10

Közben rájöttem, hogy Boyd berághat Raylan-re Ava miatt úgy is, ha neki egy haja szála sem görbül meg. Elég, ha EM vallomása miatt Raylan a rács mögé juttatja – ez már a második emberölése lenne, nem úszná meg könnyen.

@Llew: biza, sőt Yost mennyire “szemét” volt az interjúban! Rákérdeztek, hogy az évad elején azt mondta, a baba miatt Winona off limit. “Hát, közben alakultak a dolgok.” Ezzel együtt sem hiszem, hogy ennyire drasztikusat húznának, de ha eddig Winona esetleg szeretett volna Raylan közelében maradni, innen kezdve ezt szerintem komolyan meg fogja gondolni.

Bertollnok - 2013. 03. 27. 23:26

Számomra érthetetlen, hogy Colt miért nyíratta ki magát. Simán megtehetné, hogy eldobja a stukkert, és kussol. Nem sok mindent tudtak volna nyakába varrni.

Ehelyett belement egy olyan szituációba, melyet nem nyerhetett meg. És gyakorlatilag a semmiért halt meg. Sajnálom, mert jó karakter volt. Az utolsó pillanatig reménykedtem, hogy valami váratlan fordulattal megnyeri a párbajt.

Llew - 2013. 03. 28. 08:27

Nem tudom feltűnt-e, de Colt nem a legeszesebb karakter volt. Végig benne volt a hazajöttem a háborúból mindent leszarok, nekem mindegy érzés, amit Boyd a által adott meló csak ideiglenesen tudott elűzni, de közben ott is sorra csinálta a hülyeségeket.
Amit pedig a végén Timnek a barátjáról mondott azt igazából akár magára is érthette. Vagyis, hogy a lényének nagyobb része még oda át a háborúban meghalt.

Neoprimitiv - 2013. 03. 28. 08:47

Ráadásul Colt már közben is erősen kezdett szétesni. Bár elsőre gond nélkül gyilkolónak tűnt, EM pont azért tudott megszökni, mert be kellett drogoznia magát azért, hogy el tudja végezni amivel megbízták. Ő maga is tudta, hogy teljesen szétcsúszott és én is úgy gondolom, hogy az “igazi Colt-ot” ő már régen halottnak tartotta.

Brynden Rivers - 2013. 03. 28. 09:30

Raylan fog berágni Boydra de nagyon, mert Boyd küldte rá Winona-ra a rosszarcot (így legyen lottó 5ösöm :)

Mi lesz ebből?
Boydék nem ússzák meg szárazon, hogy
+ Drew-t nem tudták odaadni Tonin-nak
+ akinek pár embere meghalt
+ EM vallomása
+ Winona veszélyeztetése

Az viszont nagyon emberi volt az embertelenségben, hogy Ava nem tudta megölni EM-t, részben Limehouse beszédének hatására.

+1 “My job is to be a dick. It would be weird if you liked me.”

Megkérhetek mindenkit hogy erre szavazzon a hét idézetében a jövő héten? :)

Neoprimitiv - 2013. 03. 28. 19:24

Hivatalosan is berendelték az ötödik évadot, na nem mint ha nagyon aggódtam volna miatta.

A hét idézete jelölés pedig nem is kérdés. :)

paranoid android - 2013. 03. 29. 01:32

Jó kis rész volt ismét. Vajon Rachel hogy döntött? Elengedte Johnny-t? Colt jó karakter volt, kár érte, de egyetértek, annyira szét volt csúszva már az elejétől, hogy akár úgy is felfoghatta ezt, mint egy lehetőséget, hogy “szépen” távozzon.

@Brynden Rivers
Szerintem Boydnak semmi köze nem volt a Winonát meglátogató archoz. Nem az ő embere, hanem Augustine-é. És a Boyd-Raylan telefonbeszélgetés után, Augustine konkrétan rá is kérdez, hogy hogyan is hívják azt a kalapos marshalt, aki folyton kib@szik velük.

Llew - 2013. 03. 29. 07:20

Annak tényleg több a valószínűsége, hogy ez Augustine önálló akciója. Mondjuk azért előtte utána nézhetett volna kivel kezd. A sírját szerintem nyugodtan áshatja.
Boyd egy ilyennel nagyon túlmenne egy határon., meg nem is passzolna a karakterhez. Ettől benne több a betyárbecsület. Plusz nem is nagyon nyerne vele semmit.
Szerintem inkább ez lehet az a lépés, ami a fináléra már már megszokott módon egy oldalra állítja Raylant és Boydot.

Brynden Rivers - 2013. 03. 29. 08:54

Lehet, hogy tévedek majd kiderül :)
Nekem egyébként úgy tűnt, hogy Augustine embere valamit rászerelt a szék aljára.

@paranoid android: a Yost-interjú alapján szerintem elengedte.

Neoprimitiv - 2013. 03. 29. 10:37

Azt én sem hinném, hogy Boyd-nak közvetlenül szerepe lenne Augustine húzásában, nagyon nem illene a karakteréhez. Különösen nem most, hogy Ava-val maga is családot akar alapítani.

Abban már több logika van, amit @Llew is ír, hogy ezzel ha nem is kerülnének egy oldalra, de közös lenne az új ellenség a következő évadra.

Llew - 2013. 03. 29. 11:53

Én idei finálé leszámolásba egy oldalra kerülésre gondoltam, aztán következő évadban Augustine halála miatt Theo Tonnin még inkább képbe kerülhet, akár személyesen is.

clegane - 2013. 03. 29. 17:43

nagyon jó rész volt ismét nagyon jó szövegekkel!
mondjuk nálam a Google Translate-es vitte a pálmát.

sztem Colt eleve szuicíd alkat volt, és amikor azt mondta hogy “I’m sorry about what happened to your friend Mark, but I think most of him died somewhere in Kandahar” akkor azért gondolta így mert magából indult ki.
én is sajnáltam, jó karakter volt, dehát itt mindenkit sikerül pár mondattal emlékezetesre megírni.

Neoprimitiv - 2013. 04. 03. 15:08

“You will never leave Harlan alive”

Basszus, nagyon gyorsan elment ez a három hónap és nagyon messze van a következő január.

Dramaturgiailag nagyobb durranás lett volna a következő évadra, ha Raylan tevőlegesebben benne van Ava lecsukásában, a lelkem mélyén mégis örülök, hogy nem ugrasztották össze jobban Boyd-dal. A Tonin-szál lezárása (legalább is most) nekem egy kicsit váratlan volt, úgy értem Sammy eléggé a semmiből került elő, amolyan deus-ex-machina fordulatként, de működött.

Llew - 2013. 04. 03. 21:48

Hát ez kibaszott nagy volt. A hülye városi barmok sosem hallgatnak a helyiekre. Pedig Winona is meg Raylan is megmondta.
A Tonin szál tényleg kicsit hirtelen oldódott meg, de teljesen rendben volt.
Duffy is back. Hurrá. És még nagyobb ember is lett.
Azok alapján amennyi mindent megjósoltunk itt az évad során akár még azt is rá lehetne helyenként fogni a sorozatra, hogy kiszámítható, de azt is rohadtul stílusosan csinálja.
Boyd megzuhanását kicsit túlzottnak érzem, elvégre Avát csak lecsukták nem meghalt. Ráadásul most Duffy személyében van egy erős szövetségese.
A temetkezési vállalkozót viszont nem értem. A múltkori criminal és outlaw szöveg kapcsán egy ilyen lépés után mire számít? Örülhet, hogy Boyd hirtelen felindulásból nem robbantotta fel még aznap este, de hosszú jövőt nem jósolok neki.
A vége Boyd és Raylan párhuzam, meg a Givens házas zárás a zenével nagyon ott volt.
Szép kereken zárt évad egy kisebb-nagyobb folytatást biztosító szállal.

paranoid android - 2013. 04. 04. 06:30

Baromi jó évadzáró volt ez. Bár nem meglepő, tekintve az egész évad, főleg a második felének, magas minőségét. Egyetértek, kicsit a semmiből jött Theo Tonin “nyugdíjba vonulása”, talán okosabb lett volna legalább egy résszel előbb belengetni ezt az infót, de végülis így is remekül működött.
És ahhoz képest, amiket Graham Yost mondogatott az interjúkban az írói folyamatról, gyönyörű íve volt az évadnak egészében is, és a főbb karakterek történetét tekintve is.

Brynden Rivers - 2013. 04. 05. 12:02

+1 Baromi jó évadzáró volt.

“You will never leave Harlan alive” a végén nagyon odaillő és megkapó volt.

Szerintem az a verzió is felmerült az írószobában, hogy Raylan tartóztatja le Ava-t. Így a Raylan-Boyd összeugrasztást csak belengették és adtak Boydnak egy megfelelő helyi ellenséget.

A Raylan-Boyd beszélgetés a mit mondasz magadnak, hogy ne érzed magad a rosszfiúnak beszélgetés nagyon jó volt, főleg annak fényében, hogy

Raylan bűnrészes lett gyilkosságban! :O

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz