login |

Elementary: helyzetjelentés 12 rész után – LaCRossE

2013. 01. 15. 17:24 - Írta: vendegblogger

53 hozzászólás | kategória: kritika,

Ritkán van alkalmunk egy nyomozós sorozatnál a teóriák gyártására, amelyeknek amúgy is szívemen viselem a sorsát, így nagy öröm számomra, hogy a The Mentalist után egy újabb lehetőséget kaptunk, minél vadabb ötletekkel álljuk elő. Az Elementary legutóbbi része sok olyan dologgal hozakodott elő, ami csak erősítette néhány gyanúmat. Remélem, nem leszek egyedül – hátha a kibeszélő is jobban beindul. (A készítők ígérik is, hogy még erősebb lesz a sorozatban az átívelő szál.)

Tények (és spoilerek) nélkül elég nehéz ajánlani valakinek egy sorozatot, hiszen a szokásos “nézd, mert jó!”-frázison kívül nem igazán tudom leírni spoilermentesen, hogy miért is kellene nézni az Elementary-t. Nos, azért mégis megpróbálom: aki egy merőben más stílusú, szinte minden akciótól mentes, és tényleg csak a nyomozásra koncentráló sorozatot akar nézni, annak azt hiszem, köztünk a helye.

Bár sokan teszik, úgy vélem, a brit Sherlock-kal teljesen felesleges összevetni az Elementary-t, és még ha akarnám, akkor sem tudnám hitelesen megtenni, lévén, hogy abból még csak két részt sikerült megnéznem. Azt azonban így is el tudom mondani, hogy valamivel könnyedebb az amerikai verzió, nem annyira nagy volumenű, mint a brit. A tovább mögött spoileresen folytatom.

Csak idő kérdése volt, hogy mikor bukkan fel Sherlock Holmes első nagyobb ellensége, és már az epizód címe (“M.”) is sokat sejtető volt. Én reméltem, hogy még nem rögtön Moriarty professzort lövik el, elhamarkodott lépésnek tartottam volna.

Ilyen esetekben szeretem, ha rám cáfolnak, de erről majd később írok, mindent a maga idejében. Amikor mutatták az elején a gyilkost, biztos voltam benne, hogy ez a férfi nem Moriarty, egyáltalán nem így képzelném el. Az eset, a gyilkosság módja azonban lenyűgözött – remélem ettől még nem leszek pszichopata.

Bár maga Moriarty nem szerepelt a részben (az már tényleg túl korán lett volna), végre feltűnt ő is a színen, bár egyelőre olyan szinten szerepel a sorozatban, mint Red John a korai The Mentalist-részekben. Sőt, egyelőre csak annyit tudhatunk, hogy ő ölte meg Irene Adlert, Holmes egykori szerelmét, amiért a férfi bosszút akar állni rajta. (Megállapítható, hogy az első néhány évad fő szála az ő elkapására fog koncentrálni. Mert a 2. évadot szinte biztosra lehet venni.)

Az 1×12 egyébként azt is megmutatta, hogy Jonny Lee Miller telitalálat Holmes szerepére, aki szinte tökéletes alakítást nyújtott, s szerencsére mellette Lucy Liu is bebizonyíthatta, hogy egy kedvelhető Watsont kapunk általa. Ja, és a részben elhangzott a híres “My dear Watson”, azt hiszem, eddig először.

Az elején írtam, hogy az Elementary kiváló táptalaja a teóriáknak, én pedig szeretem dolgoztatni az agyamat, így remélem, ti is kifejtitek a véleményeteket az alábbiakkal kapcsolatban. Az első, amit már néhány epizód óta sejtek, hogy igazából Holmes apja már nem él, vagy ha él is, nem vele tartja a kapcsolatot Watson, hanem magával Holmes-szal. Szerintem a nemleges válasz is csak egy teszt volt, amin átment a nő, kíváncsi vagyok, igazam lesz-e.

A másik, amit nem vennék teljesen biztosra, az Irene Adler halála. Lehetséges, hogy a nő halálát csak megrendezte Moriarty, ez azonban megint csak egy teória, semmi bizonyítékom nincs rá. Az viszont biztos, hogy egy olyan zseniális bűnöző, mint a professzor, probléma nélkül meg tudná valósítani ezt.

Erre a részre én tehát egy erős 8/10-et adnék, az évad legjobb epizódját kaptuk meg. Nem elég, hogy végre kezdetét veheti egy nagyobb, átívelő szál, a főszereplőket, leginkább Holmes-t is sikerült jobban megismertetni a nézőkkel, mélyíteni a karakterét. Remélhetőleg a színvonal maradni fog az esetleges második és harmadik évadra, a mostani szerzon többi részéről nem is beszélve.

53 hozzászólás Ne habozz!

everest456 - 2013. 01. 15. 17:34

Szerintem sokan erre vártunk, hogy mikor bukkan fel Moriarty, még ha csak áttételesen is. Kíváncsi vagyok miért várt eddig, hogy újból Sherlock után eresze Moran-t (eddig tartott volna kiépíteni a szervezetét a tengerentúlon is? ) Remélem nem játsszák meg azt, amit a mentalistánál, ha felbukkan valaki/valami hasznos, azt hamar eltakarítják az útból.
Adler szerintem sem halott, kihagyott ziccer lenne a készítők részéről.
Az, hogy az apja-él, jó kérdés, akár még Mycroft is lehet…

nymeria - 2013. 01. 15. 17:38

Nagyon jó lett a kritika. Az idei újoncok közül egyértelműen az egyik favorit lett az Elementary és személy szerint nekem Johnny Lee Miller tökéletes Sherlock Holmesként.
És tényleg, eddig le sem esett ez az apukás dolog. De így összeállna egy-két dolog. Köszönet érte! :)

seed - 2013. 01. 15. 17:46

Egyszer nézős nekem ez a sorozat, és valszeg az is fog maradni. Volt benne egy két jó rész, de ez kevés, viszont nekem hiányzik nagyon Mycroft, összehasonlítani nem igazán lehet, de nekem a brit Sherlock 10000000000000x jobban bejön.(Már csak azért is, mert az a nő[watson], annyira irritál, hogy már fáj.)

dave - 2013. 01. 15. 17:54

NEkem is jobban bejön s Sherlock de ez az újonc is tetszik, pláne Vinnie Jones os rész.

wondorog - 2013. 01. 15. 18:12

Az apás dologra nem is gondoltam ilyen szinten (inkább olyasmire, mint Coulombo felesége), viszont Irene Adler szerintem sem halt meg. Mycroft megjelenését én is várom már, meg talán később Lestrade is megjelenhet.
Amikor először megláttam a gyilkost (már vagy 2 hete promóképeken), biztos voltam benne, hogy ez nem Moriarty, teljesen nem így képzelem őt (mondjuk a britben is megleptek, de itt szerintem idősebb lesz, bár ki tudja).

fatal - 2013. 01. 15. 18:13

Nézős sorozat, nekem tetszik. De a brit Sherlock azért más kategória :)

És Mycroftot hiányolom a sorozatból.

everest456 - 2013. 01. 15. 18:18

Igazából amit én hiányolok a sorozatból azok a jól megírt párbeszédek, illetve a Watson- Sherlock összhang (ezekben a brit verzió sokkal jobb)
Remélem hozzányúlnak az eredeti történetekhez is, ill jó lenne egy-két rész Angliában/Londonban is valamikor.

LaCRossE - 2013. 01. 15. 18:22

everest456: mivel sokkal több rész rendelkezik az Elementarynál a dolgok kibontására, ezért én még nem is várok nagy Watson-Sherlock összhangot, mint a Sherlockban. Persze, hogy ebben jobb a brit verzió, nem is engedhetné meg magának a nagyon kevés (de pont elég!) 3 részével, hogy ne legyen.
Majd ha vége az 1. évadnak, akkor le lehet szűrni szerintem nagyobb következtetéseket, addig felesleges összehasonlítani a kettőt.

Megyo - 2013. 01. 15. 18:36

Kicsit tényleg furcsa lett volna, ha Vinnie Jones játszaná “zseniális gonosz” Moriartyt, bár remélem visszatér még a sorozatba.

+1 pont az epic beszólásért, remélem ez lesz a hét idézete:
“Arsenal fan. As if I didn’t have enough reasons to despise you.”

everest456 - 2013. 01. 15. 18:37

LaCRossE: nyilván több idejük lesz, de azért az borzalom, amit Lucy Liu néha leművel, de talán javulni fog (szerintem az ő szerepeltetése elég nagy kapufa volt a készítők részéről, mivel a női Watsonban lenne potenciál). Az a gond vele, hogy Watson karaktere teljesen érdektelen számomra, míg a brit verzióban nem volt az. Amire energiát fordítottak az Holmes múltja. (Az M.-es gyilkosságok, Adler, a drog, összeomlás, majd NY) Ebben lenne potenciál és nyilván lassan Moriartyról is kapni fogunk morzsákat.

LaCRossE - 2013. 01. 15. 18:41

Ez tényleg egyéntől függ, mivel nekem a Sherlockos Watson sokkal érdektelenebb, mint itt Lucy Liu. Viszont vele sem vagyok teljes mértékben elégedett, de valahogy jobban élvezem az itteni Sherlock-Watson interakciókat, mint a brit Sherlockban.
(kicsit idegesít most a brit címe, így kábé minden második szavam az volt elsőre, hogy Sherlock :D)

El-ahrairah - 2013. 01. 15. 18:42

Nálam továbbra is csak az “egész jó” kategóriában szerepel, ott viszont stabilan tartja magát. A bűntények így az évad közepére egész jók lettek, de nem ez viszi a sorozatot a hátán hanem Holmes karaktere, aki szerintem is zseniálisan jól el lett találva. Watsonnak volt egy-két jó pillanata, de inkább csak jó közepes, a többi állandó szereplő pedig reménytelenül szürke.

Lehet, hogy egyedül leszek a véleményemmel, de nekem bizony az epizódikus felállás tetszik jobban ennél a sorozatnál, bár persze nem lehetetlen, hogy tényleg jól megoldják majd az átívelő szálat.
Tartok tőle azonban, hogy nagyjából az évad végére elkerülhetetlenül megkapjuk az ” egy különösen nehéz (valszeg moriartyhoz köthető) ügy után a megviselt Holnmes és Watson rájön hogy fel kell oldani a szexuális feszültséget, úgyhogy összejönnek, de akkor pontkiderül, hogy Irene Adler mégsem halt meg jajmostmilesz” szálat, és ez esetben azt hiszem én is távozok a sorozattól…:P

LaCRossE - 2013. 01. 15. 18:45

El-ahrairah: Robert Doherty azt mondja, hogy ha rajta múlik, biztosan nem lesz semmilyen Sherlock-Watson románc.

d - 2013. 01. 15. 18:52

most akkor ez evadkozi szunet, nem finale?
imdb-n is csak 12 reszt irnak

everest456 - 2013. 01. 15. 18:54

El-ahrairah: Írták a készítők, hogy még csak utalni sem szeretnének rá, hogy S. és W összejöhet, ezzel legalább nem lesz gond. És a Moriarty szálból sem akarnak “Red John”-t csinálni, szóval szerintem hamar (max 2 éved) eljuthatunk a végére ennek és utána valaki átveszi a helyét (elvileg pont Moran-nak kellene ezt majd megtenni, de itt szerintem nem valószínű, csak a BBC verziónál)

LaCRossE - 2013. 01. 15. 18:58

d: így van, évadközi szünet, még jó sok rész hátra van az évadból, ha jól emlékszem, 22 részre szól a berendelés.

winnie - 2013. 01. 15. 19:11

még szünet sincs, csak még két ismétlős hét jön, aztán 31-én új rész, hisz nem lehet mindig új részt adni:) csak az imdb-t lassan frissítik, hiszen az ilyesmit általában userek írják be. (sorozatok esetében érdemes inkább tévés adatbázisokat nézni, ott normálisan foglalkoznak a műfajjal)

napocskin - 2013. 01. 15. 19:13

Nálam is egyszer nézős (a britet láttam már jó párszor, és fogom is még), de annak szórakoztató. Meglepően jól megbarátkoztam a gondolattal, hogy Watson itt nő, és Lucy Liu önmagában is majdnem elég, hogy nézzem – nekem tetszik a dinamika is a két szereplő/színész között.
Kíváncsi vagyok, milyen lesz Moriarty (mikor Vinnie Jonest megláttam, majdnem felvisítottam :-), és valószínűleg tényleg fogjuk látni Irene Adlert is. Egyébként szerintem épp jókor vetették be Moriarty nevét, kezdett kicsit laposodni az egész, mert annyira nem jó a sorozat, hogy a heti esetek elvigyék a hátukon.

Dean - 2013. 01. 15. 19:17

Szerintem nem túl erős sorozat,a bűntények egyszerűek, a nyomozási szál sem túl bonyolult. Moriarty szerintem már olyan unalmas…:/ a Sherlock-ban, a filmekben is láthattuk már,igazán lehetnének egy kicsit kreatívabbak.

Roxi - 2013. 01. 15. 19:28

Két részt láttam a 7-8.at,ez alapján nekem bejön a sorozat! Szimpik a karakterek is,bár LL-t korábban nem bírtam!

winnie - 2013. 01. 15. 19:43

dean: egy krimisorozatban, 20-40 percben kifejtett bűnügyek persze, hogy nem bonyolultak:)

az lenne a durva, ha bonyolult lenne, nem is nézné senki – de nem hiszem, hogy a sok tízezredik tévés krimiepizódok eseteiért nézné bárki is a krimiket, túl régi ez a műfaj és nem is lehet konzisztens egy eset minősége. viszont az elementary-ben éppen, hogy jóval összetettebb esetek vannak, mint a legtöbb network krimiben, amelyekben sokszor csak 15-20 perc jut rájuk. ehhez elég az első 3 részt megnézni, mindegyik bonyolultabb (ezt nem pozitívumként mondom, csak ténymegállapításként), de az első 10 részben is többségében voltak a tévés szinten bonyolultabb esetek.

” Sherlock-ban, a filmekben is láthattuk már,igazán lehetnének egy kicsit kreatívabbak.”

ez meg…?:) ha nem lenne moriarty, az lenne a baj. ahol holmes van, ott kell moriarty. már bocs, de olyan nincs, hogy unalmas. egy sh-sorozat készítőinek nem kell tekintettel lenniük más filmekre vagy sorozatokra. ha valahol van, attól még itt is lehet, sőt. ha az ember túl sok sherlock holmes-es cuccot néz, akkor az az ő “baja” – neki a többi karakter is unalmas lehet (de miért lenne az? minden sorozat és film más, az, hogy egy név hasonló, attól még a akrakterek különböznek). van, aki még nem is hallott moriarty-ről, neki nem unalmas.

winnie - 2013. 01. 15. 19:51

más kérdés, hogy engem meglepett, hogy ilyen hamar itt a nemezis, de hát ki tudja, mikor lesz “itt”.

everest456 - 2013. 01. 15. 19:53

dean: fentebb is írták, 40 percbe ennél több (sajnos nem fér bele), ha már Sherlock, nézd meg az unaired pilotot, mennyivel egyszerűbbre vették a gyilkosságot, már-már primitív a tv-ben leadott részhez képest. Itt a 12 rész alatt voltak elég jó bűntények (pilot, Child predator, Leviatahan, a repülőszerencsétlenség, M.), persze voltak gagyik is, de a Sherlock-ban is akadtak bőven olyan fordulatok, amikor elég nagy kérdőjel volt a fejem felett. Ez van, nekem ez az egy nyomozós, amit rendszeresen képes vagyok megnézni, és nem nyomok ki 5-20 perc után.

everest456 - 2013. 01. 15. 19:54

ui: komment szerkesztési lehetőség várható valamikor? A fentit is sikerült eltagolni rendesen.

El-ahrairah - 2013. 01. 15. 20:02

everest456: Jól hangzik, remélem szavuknak állnak. :)

ALDO - 2013. 01. 15. 20:21

A brit verzióról már nagyon sok jót olvastam és hallottam, ennek ellenére még nem láttam, de tervezem, hogy pótlom a közel jövőben.
Az Elementary viszont eddig bejött. Azon kevés idei újoncok közé tartozik, amelyből több mint három részt meg bírtam nézni.
A főszereplőkkel semmi baj nincs, pedig először idegenkedtem a gondolattól, hogy Watson nő. Szerencsére nincs sok felesleges mellékszereplő, így remélhetőleg elmaradnak az unalmasabb részek.

S84 - 2013. 01. 15. 20:26

Én őszintén szólva Luci Liu miatt kezdtem el nézni és nem bántam meg, mert maga a sorozat (és Sherlock is) nagyszerű, de Joan Watson karakterét rendkívül elpocsékolják, gyakorlatilag eddig alig észlelhető a jelenléte holott ha jól emlékszem elég szép gázsit kap a színésznő részenként meg a karakterben is lenne lehetőség.

Isteee - 2013. 01. 15. 20:32

Az első részekhez képest sokat fejlődött JLM, nekem akkor nem nagyon tetszett, de így a 12 részre már kevésbé tűnik erőltetettnek.

Szeralizáltabbá tenni az mit jelent? Még jobban sorozatos formátum lesz? Vagy hogy kell ezt érteni?

LaCRossE - 2013. 01. 15. 20:35

Isteee: szerintem azt, hogy az átívelő szál előtérbe fog kerülni, és hogy a heti esetek (ha egyáltalán lesznek) háttérbe szorulnak.

Khes - 2013. 01. 15. 20:38

S84: ez gondolom azért van mert eddig az egész úgy nézett ki, hoyg csak ideiglenesen van jelen Sherlock életében, igazából szinte akarata ellenére folyt bele az ügyekbe, elvégre ott kellett lennie mellette. Aztán rájött, hoyg élvezi, de mivel csak ideiglenes volt számára az egész nem ment bele mélyebben, szerintem simán karakteridegel lett volna, ha minden teketória nélkül beleveti magát teljesen. Most, hoyg letelt a hat hét és úgy döntött marad még, lehetőség lesz szerintem a mélyebb belegabalyodásra neki is. Persze ez szigorúan szerintem.

Én nem hasonlítgatom egyébként össze az überkedvenc brit Sherlockkal, az is más, ez is, meg még a filmek is, de azért egy Sherlock Holmes-os sorozat Moriarty, Irene Adler, Mycroft nélkül nem az igazi, ez tény. Úgyhogy igen várom már Mycroft felbukkanását is.
Kellemes 40 perc, eddig bőven megüti nálam az élvezhető kategóriát.

Hellhound - 2013. 01. 15. 20:38

Én szkeptikusan vágtam a dologba de teljesen megszerettem. Persze leszögezném, hogy továbbra is BBC Sherlock a legjobb. xD De ez az a sorozat (pár másik mellett) amit hétről hétre vágok, hogy mi fog történni. Kifejezetten szeretem, hogy Watson talpraesett és okos (persze alapvetően az, csak a filmekben szeretik hülyének beállítani a zseni mellett!), feltalálja magát egyedül is és vannak saját ötletei. Amit nem szeretek az az erotikus szál… Ikrek meg tetkós csajszi meg nyavajgunk Adler után? WTF… Nem szeretem ha ennyire eltérnek a könyvtől, meg amúgy sem szeretem az ilyen romantikus izéket, remélhetőleg ezt nem fejtik ki…
Moran kifejezetten szimpatikusnak tűnik. Megfordult a fejemben, hogy Moriarty feltűnik de amikor megláttam hogy milyen és mit csinál, akkor rögtön egyértelmű volt, hogy arra még várnunk kell szerencsére :D És szerintem is jó lenne még több ismerős karakter.

LaCRossE - 2013. 01. 15. 21:28

Hellhound: azért az erotikustól messze áll a dolog, meg a száltól is. :D És a romantikus izétől is. :D
Az, hogy egy karakter él szexuális életet, és ezt valahogy mutatják, még nem erotika. És az, hogy egy karakter szerelmes volt valakibe, akit most halottnak hisz, az még nem romantikus izé.

djangyu - 2013. 01. 15. 21:29

a tartalom rész rendben, de… nem hiszem, hogy az amerikai közönség tényleg vevő lenne 4 évadon át az akció nélküli nyomozásra. Vagy ha igen, akkor max az CW-n, de nekem az a megvalósítás vérszegénynek tűnik. Vagy soknak ahhoz, hogy amerikaiak tömegei nagy networkon évekig nézzék. bár szeretném, ha rám cáfolnának, de nekem ez max 2 évados sztorinak tűnik a töménysége (britsége) miatt :)

LaCRossE - 2013. 01. 15. 21:30

djangyu: a közönségnek jól esik egy kis változatosság, és azért az Elementary nem példa nélküli az akció nélküli nyomozásra. :)

everest456 - 2013. 01. 15. 22:03

Azért arra kíváncsi lennék, hogyan reagálná le Holmes ha éppen összefutna a halottnak hitt Adlerrel, lenne ám móka és kacagás…
Amúgy ennél csak rosszabb lenne, akár más network TV-n, akár kábelen menne.

Sil - 2013. 01. 15. 22:26

Hát, ez nekem továbbra sem tartozik sajnos a hetente nézett sorozatok közé, néha, amikor eszembe jut, darálok belőle. És nálam is egyszernézős, nem okoz olyan függőséget, mint anno a Sherlock. Ez teljesen más kategória, egy sima nyomozós sorozat, sokszor faék egyszerűségű bűnügyekkel, néha egy-egy dedukcióval, de túl sokszor valami tök random dolog hozza el a megoldást, mint pl az a ritka genetikai defekt az egyik epizódban. A Sherlockban én pont a tipikus Moffat-féle mindfuck-okat élvezem többek közt, ez nekem túl egyszerű. Az akció hiánya önmagában nem gond, csak ne abból állna a sorozat, hogy bármi, amit közölni akarnak, belemondják a néző szemébe. Remélem, Moriarty felbukkanása hoz végre valami dinamikát, egy kis macska-egér játékot, mert eddig nem volt méltó ellenfele Sherlocknak. De hogy Morant 45 perc alatt már le is tudták, az elég nagy pazarlásnak tűnik… Sherlock karaktere pedig jobban hasonlít szerintem Monk és House keverékére, mint Sherlock Holmes-ra, pedig Jonny Lee Miller nem egy rossz választás. A forgatókönyvekre rágyúrhatnának még, tudom, hogy ez csak 45 perces meg CBS-es sorozat, de sokkal többet ki lehetne belőle hozni ezekkel a színészekkel.

zagloba - 2013. 01. 15. 23:23

Örülök a hosszabb elemzésnek, remek lett, köszönet érte! Várjuk a folytatást!

Az Elementary az idei évad legkellemesebb meglepetése. A Sherlock-Watson kapcsolat helyenként sziporkázó, helyenként szikrázóan feszült.
Persze két kiváló színész alakítja őket. Az is szerencsés, hogy nem nyomják agyon a sorozatot túldimenzionált állandó mellékszereplőkkel. Gregson és Bell épp annyit szerepel, amennyit kell.
A főcíme pedig külön kedvenc.

whh77 - 2013. 01. 16. 07:59

én azon kevesek (?) közé tartozok, akiknek nagyon is bejön lucy liu watsonként. sherlock is nagyszerű, de ketten együtt zseniálisak – szimbiózis-harmónia szempontjából – igazán (:

Dark Energy - 2013. 01. 16. 08:56

A főcím zseniális.
Lucy Liu-t még szoknom kell de már jó úton jár.
Egyedül ami még zavar de tuti nálam van a probléma az, hogy a két karakter közötti kémiát még nem érzem igazinak, sőt egyelőre semmilyennek.
Jonny Lee Miller tökéletes választás a szerepre de ezt nem is kell tovább firtatni.
Sherlock karaktere kapott egy kis pluszt, mondhatni kicsit “rosszfiúsabb” lett, mint amit eddig megszokhattunk. A megrögzött konzervatív Sherlock Holmes rajongóknak ez biztos nem fog tetszeni de valóban olyan kevert karakterre sikeredett, amely karaktereket más arcokkal más sorozatokban már láthattunk, mégsem lehet megunni őket.

djangyu - 2013. 01. 16. 09:00

LaCrosse: nem tudom, saját feltételezés-óhaj, hogy jól jön a változatosság, vagy kultúrantropológiai survey eredménye, én mindenesetre az átlag-amerikaiból indulok ki, akiből van pár a családban, amikor azt állítom: a változatosság kell, csak nem biztos, hogy gyönyörködteti őket, hogy fel sem tudják fogni, milyen az, amikor nem autós üldözések, tűzpárbajok és egyebek nélkül old meg valaki bűnügyeket… elhiszem, neked a kedvenced, de azért többségében az amerikai nem érti az ennyire szofisztikált képi és dramaturgiai megoldásokat.

Az a kisebbség, ami most nézi, arra meg azért jó egynéhány ilyen, szofisztikáltabb, nem faék egyszerűségű sorozat jut, és azt hiszem, az amerikai tévénézőkön belül (milliós nagyságrendet tekintve) ez egy viszonylag stabil szám (akár netwörk, akár kábeles számokra tekintek vissza hirtelen), tehát nem biztos, hogy a mostani nézőszámból simán ki lehet következtetni egy 4.-et is, hiszen elég pár rossz, 3-4 epizód, és annyira visszaeshet a nézőszám (akár össz-, de 18-19 között is), hogy akár még a ‘bombabiztos’ 2. évados berendelés sem lesz meg. Mert ugye nem az érdekli az ottani döntéshozókat, hogy mennyit tudnak maguknak kimutyizni a készítőktől, hanem az, hogy az előtte-utána-közben lévő reklámokat mennyiért tudják eladni. És ha ível lefelé a nézőszám, a reklámperc értékesítés volumene is csökken, legalábbis az én faék egyszerűségű logikám alapján, tehát nem éri meg a sugárzási költségek mellett fizetni még a készítőknek is.

És azt hiszem, pont az Elementary ilyen sorozat (nem egzakt, csak egy megérzés), ami ugyan Európában bejön az embereknek, de Amerikában elég csak egy kis megingás ahhoz, hogy rerun-ra kerüljön.

Szóval, nem vitatkozni szeretnék veled, mert nem akarok, de az optimizmusod számomra kicsit “naivnak” tűnik (és most nem személyeskedni akartam, csupán a szubjektumodat a jövőjével kapcsolatosan kérdőjelezem meg) olyannak, akinek tét nélkül tetszik valami, és a partvonalon túlról akarja megmondani, hogy “most akkor tuti biztos négy évados megrendelés”.

Írhatsz amúgy nyugodtan a jules79(kukac)mailbox.hu-ra, ha esetleg nem ide akarod írni a válaszod, az esetleges anti-off miatt.

Brynden Rivers - 2013. 01. 16. 10:04

Az első néhány rész után erős kétségeim voltak, de ha eza Moriarty fele olyan jó lesz, mint Andrew Scott-é, akkor megnézem egyben az évadot.

Jonny Lee Miller amúgy tényleg jól játszik, de Robert Doherty forgatókönyve finoman szólva nem olyan jó mint Moffat-é.

u.i.: Őszintén szólva nehezen tudom megérteni, hogy tud valaki Elementary-t nézni Sherlock helyett . :)

És igenis össze fogom hasonlítani a kettőt, tetszettek volna nem A.C. Doyle karaktereinek a neveit használni.

djangyu - 2013. 01. 16. 12:40

@Brynden: nem te lennél az első… A BBC-s showrunner is összehasonlította, és voltak kétségei, hány ötletet is “loptak” az ex-gyarmatlakók :)

winnie - 2013. 01. 16. 13:08

végre, idézőjelesen a lopás:) nem itt, de a korábbi kommentek között voltak mulattatóak is a sorozat kapcsán (vajon hány évnek kell eltelnie, míg megszűnik a rugózás?:), amik számomra nekem még mindig nagyon fura, hogy egy sokadik feldolgozás hardcore rajnongói egy sokadik+1-edik feldolgozás létezésén “akadnak ki”. (amikor ugye a bbc-s sherlock is egy mozifilm után jött ki. amikor az is adaptáció. de minden adaptáció más, így az sem volt “bűn”.)

vagy mondjuk a karakterek nevén (nem rád célzok, brynden rivers, nehogy félreérts), hiszen egy sorozatban a történet, a hangulat, a karakterek “milyensége” a fontos. nem a nevek – azok csak segíthetik az eladást, illetve érdekes látni az ismert karakterek új megközelítését. ilyen lesz majd a hannibal vagy a bates motel is. más a hatása egy sorozatnak, ha randomjózsi nyomoz, vagy sherlock holmes, mert utóbbi esetben lehet meglévő tudásra és/vagy prekoncepciókra építeni, azokkal jétszani.

a hangulat és karakterek különböznek a bbc-stől (és a többitől is), új S-W dinamika is van, tehát ilyen szempontból nagyon elégedett lehet a bbc-s sherlock-rajongó, mert nincs “lopás”. sőt. történet szintján meg pláne örülhet a bbc-s. (bár nyilván a történet az, ahol az elementary-rajongó mutogathat a bbc-sre, mert moffaték több, mint száz éves sztorikat dolgoznak fel, amik alapján más megírta helyettük (remekül teszik, testem hozzá), míg ebben a sorozatban a sztorik (zöme?) saját kútfőből származik. tehát itt pláne nem érheti szó a ház elejét “lopás” tárgyában.

azt rendben van, hogy valaki szerint ez jó, más szerint rossz – ez minden sorozatnál így van, de a névfóbia ne legyen az oka a kritikának:)

Brynden Rivers - 2013. 01. 16. 16:55

winnie:

Nyilván nem “loptak”, csak beálltak a BBC-sorozat szélárnyékba. Az hogy S.H.-nak hívják a karakter csak egy marketing-fogás, hogy nézettebbé tegyenek egy sima procedural krimit.
Hívják Red John-nak a Moriarty-jukat, vagy House-nak Holmes-t és semmi bajom.

S.H. amúgy a legtöbbet vászonra vitt könyvbeli karakter, kb. 100 éve (!) vannak Sherlcok Holmes filmek.
Én nem nagyon látom be ha van x 100 oldalnyi megírt szöveg, akkor miért kell kevésbé jó és semmi “sherlockihoz” nem kapcsolódó történeteket kitalálni.

procsek - 2013. 01. 16. 19:52

Valaki írta hogy nincs Holmes sztori Moriarty, és Irene Adler nélkül. Hát azért ajánlom figyelembe a könyveket. Mindkét karakter a vásznon lett túldimenzionálva. Adler egy kb. 8 oldalas novellában szerepel, és SEMMI romantikus szál nincs köztük, Adler épp akkor megy hozzá egy ügyvédhez, csak annyi hogy tiszteli mert valamilyen szinten túl járt az eszén (ami annyit tesz hogy azelőtt lelépett, hogy Holmes elkapta volna). Moriarty meg max. 3 novellában szerepel. de lehet csak kettőben. Ami miatt olyan fontos lett, hogy anno vele akarta megöletni Holmes-t Doyle, de a rajongók miatt visszahozta Sherlockot az életbe.

A sorozat egyébként szerintem remek, és igen egyszerű oka van mért nem Scerlock eredeti eseteit használják, mert a 4 regény és kb. még 10 eset kivételével Holmes úgy oldja meg az eseteket a novellákban, hogy ki sem lép a házából, csak az ügyfél meséjéből, és kinézetéből rájön a megoldásra. Ez azért sorozatban igen unalmas lenne.

Az egy érdekes ötlet, hogy Holmes maga az apja, bár kicsit már előtték ezt akkor mikor színészt fogadott fel. Nekem mindig az volt az érzésem, hogy Mycroft az apa, majd kiderül.

superpityu - 2013. 01. 16. 20:28

már van moriarty, na akkor felhozom az elmaradásokat. nem olvastam el az írást, majd ha láttam az egészet. 3. rész után meghatározatlan időre és a bevezetést olvasva indokolatlanul küldtem pihenőre.

szini - 2013. 01. 16. 22:49

Mai sikeres vizsgám után, úgy gondoltam belefér a 12. rész pótlása, hát nem bántam meg! Nagyon jó rész volt, messze eddigi legjobb, nálam egy 9/10-et megkap. A gyilkos meg nagyon bejött nekem, főleg a foci miatt, mivel nagyon közel áll hozzám az a téma. Amúgy nálam is messze a legjobb újonc, remélem továbbra is hozza az eddigi szintet, ez a mostani rész meg jóval több volt annál. Köszönet a kritikáért, jók a benne felvetett dolgok.

Savanah - 2013. 01. 17. 15:13

Hová tűnnek a bejegyzések?? Mikor erre a 15.-ei bejegyzésre akartam rákeresni, csak a keresőn keresztül ment.. Mintha 16. után 9. jönne.
@Winnie, ez csak nálam van, vagy van valami hiba az oldalon??

Judit - 2013. 01. 17. 21:06

Nem sok eredeti regényt olvastam, de ha jól tudom nincs bennük szó Sherlock apjáról. Viszont, amikor Watson az sms-ét olvassa, akkor én úgy láttam, hogy a feladó M.Holmes. Lehet ez a sok M. csak véletlen egybeesés, de nekem elsőre Moriarty ugrott be, mivel ebben a részben mindig M.-ként utalt magára. Másodikként meg Mycroft. Én nem hinném, hogy maga Sherlock bérelte volna fel Watson-t az apja nevében, ez már túl kicsavart lenne.

Ryennin - 2013. 01. 21. 16:37

Elnézést, de valami megütötte a fülemet: szerintem van alapja összehasonlítani a Sherlock-ot és az Elementary-t, hiszen a Sherlock-ot akarták amerikai változatban elkészíteni, és ezen is ment a huza-vona Gatiss-ék között, mert nem akarták a britek – teljesen jogosan – ,hogy a nagy sikerű sorozatukat lekoppintsák. SZóval van alapja a hasonlítgatásnak.

Szerintem az Elementary jól sikerült, és ez pont annak köszönhető, hogy JLM nem akarja utánozni Benedict játékát, így teremt egy önálló karaktert. Szóval a Pilotot leszámítva én élvezem az Elementaryt is, azonban, úgy gondolom, hogy a Sherlock jobb, és zseniálisabb, mondhatni méltóbb Doyle regény-zseniéhez. Látszik, hogy Gatiss és Moffat úgy nyúlt az anyaghoz, ahogy egy igazi angol: szívükön viselve, és jól ismerve. Szóval Sherlock kétségtelenül brit dolog, és az ezért nem is várható el Amerikától, hogy ugyan azt produkálni tudja. Személy szerint pozitívan csalódtam az Elementaryban, ez főleg JLM-nek köszönhető, aki rendkívül ügyes, és nagyon kedvelem. Azonban a sorozat nem igazán egy Sherlock Holmes sorozat. Nekem végig az z érzésem, hogy nézek egy tök jó nyomozós sorozatot, amiben Holmes-nak meg Watson-nak hívják egymást, de semmi közük ez eredeti Holmes-okhoz. Ez pl. szintén pozitív, mert én nagyon féltem attól, hogy a Sherlock-ot akarják lemásolni szó szerint.

winnie - 2013. 01. 21. 17:19

Alapja persze, hogy van, es akkor is lenne, ha remake lenne. De igy, bhogy teljesen sajatot csinaltak, igy ahogy fent is volt szo rola, csak a ket hos neve es az evszam egyezik mmeg. Igy pedig felesleges hasonlitgatni

tobys - 2013. 01. 22. 14:11

vessetek a mókusok elé ( amúgy WE-esen) de én jobban szeretem az Elementary-t, mint a Sherlock-ot. hozzátéve, hogy SDC összest eredetiben olvastam. de amíg a Sherlockban kényszeres összehasonlítási ingerem támadt az általam elképzelt figura és a sorozatbeli között, addig az Elementary-ban ez nem történt meg. vagy csak lazábban fogtam fel az egészet. arról nem is beszélve, hogy JLM nagyon jó választás volt a főszerepre, ő igazán az ilyen karaktereke megformálásában erős.
Watson. szerintem a karakter elfogadható, avval, hogy csavartak egyet a dolgon és nő, még nem kötelezték el magukat az mellett, hogy össze is boronálják őket. remélem.
a sorozat legerősebb darabja tényleg az M volt, remélem mostmár ezen a szinten megy a többi rész is. sok beépített szál van, amit vagy elsütnek, vagy sem, Sherlock apja, Irene, stb… ezek eddig megkapták a kellő hangsúlyt ahhoz, hogy bármikor köréjük lehessen építeni egy-két részt. szeretem ezt a sorozatot, valljuk be, szórakoztat, nem a nagy mélységekért ül le az ember amerikai sorozatot nézni. viszont itt dühöngök, hogy a 13. rész majd csak 31-én várható…

nci - 2013. 02. 07. 20:40

Uhhh, te jó ég. Csak nekem jutott eszembe, hogy Sherlock apja lesz Moriarty.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz