login |

Finálé előtt: Fringe

2013. 01. 16. 13:15 - Írta: winnie

60 hozzászólás | kategória: kampány, video,

(Bevállalna valaki (vagy valakik) vendégkritikát a zárásról? Nálunk csak Desmond tartott ki az 5. évadig, de ő is lemaradt, és kár lenne kibeszélési lehetőség nélkül tölteni a hétvégét. Persze, ha nem, akkor is csinálok egy posztot. És ha esetleg az utolsó jelenetet is kivágja valaki belőle, hogy kirakhassuk, azt is megköszönjük. A magunk módján.)

Fate can be changed.

A Fringe nézettsége már nem igazán mérhető (bár, mondhatnám azt is, hogy kint többen nézik, mint a Dexter-t, relatív az egész), de biztos vannak, akik várják a finálét, amely dupla lesz. Úgy dupla, hogy egy napon adják le, de egyébként lehet, hogy 2 rész – bár valójában nyilván összefüggőek lesznek. A két rész címe: Liberty és An Enemy of Fate, egyébként.

Van egy plakátunk a záráshoz, a tovább mögött egy rövid és egy 2 perces, “mozis” promónk – vélemény? S mielőtt még a finálé minősége elhomályosítaná az érzékeket, ejthetünk pár szót arról, hogy ki mit vár, illetve, hogy milyen volt az évad. (Számomra egyébként nagy csalódás, hogy bár az 5. évadra végképp csak a fanatikusok tartottak, mégis rengeteg a negatív hang. Nem a negativitás a csalódás, hanem az, hogy a készítők megint mintha mellélőttek volna.)

Lehet, hogy istenkáromlás, de felteszem a kérdés (és nyugodtan leköphettek): túlértékelt sorozat a Fringe? Mármint a nézők szerint.

http://www.youtube.com/watch?v=LEAdxBukVB4

http://www.youtube.com/watch?v=NLVWIFhLhKk

60 hozzászólás Ne habozz!

LuPuS - 2013. 01. 16. 13:35

Nekem nincs véleményem eme kettő rész után ugrom neki majd valamikor

vodniktuner - 2013. 01. 16. 13:42

Én megszállotja vagyok a Fringe-nek, Oliviának, imádom első pillanattól, ettől függetlenül nem köplek le.

sannagy - 2013. 01. 16. 13:43

Az első 3-4 rész rémunalmas volt az 5. évadban, így kaszáltam.
Pedig nagy kedvenc volt :(

stargatelost - 2013. 01. 16. 13:55

Szörnyű, ami lett ebből a sorozatból. Egy fasza három évadot elbarmoltak egy negyedikkel, és most ez az ötödik már tényleg kritikán aluli baromság. Nem csodálom a sok negatív hangot.

McFly - 2013. 01. 16. 14:09

lehet bevállalom az írást :)

bence1002 - 2013. 01. 16. 14:11

Még most is tud izgalmas lenni a Fringe, de már rég elvesztette a hangulatát. A trailer szuper szerintem. Valahol a 3×8 után “tört meg” az egész szerintem, nem tudtak mit kezdeni Olivia hazatérése után. Még a végefele is tetszett a S3-nak, de utána már… Az utóbbi 2 évadban összesen 5 rész volt, ami tényleg jó volt. Kérdésedre válaszolva pedig szerintem nem túlértékelt, de lehet csak az elfogultság miatt mondom. A sorozat legjobb részei pedig:
2×15 Peter
3×8 Entrada
3×1 Olivia
2×17 White Tulip
1×20 There’s More Than One of Everything

PapaLaci - 2013. 01. 16. 14:15

Mar az elso reszektol tudtam hogy csak es kizarolag Anna Torv miat maradok… aztan jot egy nagyon jo es porgos 3 evad ami tenyleg utos volt.

Sajna a 4 evad 3 resze utan kaszaltam DE a veget megnezem csak azert hogy tudjam mi is tortent :)

Remelem Torv muvesznot latni fogjuk mas sorozatokban is pl. Covert Affairsban kb. + 10 pontal javitana a sorozaton :D

tiramtaramta - 2013. 01. 16. 14:18

Három kiváló évad után jött egy gyenge negyedik. Már majdnem kaszáltam, de szerintem az ötödik évad (bár nagyon elüt hangulatában is a korábbiaktól) jó lett. Nagyon kíváncsi vagyok a lezárásra.

Atiiii - 2013. 01. 16. 14:29

Én úgy vélem hogy aki az elejétől nézi, keresi az összefüggéseket és meg is érti a mondandóját ennek az igazán érdekes sorozat. :) A történet valamelyest tényleg halványodott de gondoljunk bele hogy másképp hogy végződhetne. Persze most jön a sok okoskodás hogy így meg úgy de azt is figyelembe kell venni hogy ennek a finálénak a lényege az hogy a történet valamelyest kiteljesedjen hiszen folytatása már nem lesz.

Akárki akármit mond szerintem érdekes sorozat :)

Daphne - 2013. 01. 16. 14:29

Nekem személy szerinte nagyon bejön az 5. évad, a téma, a cselekmény; nagyon izgalmas. A negyediknél jobban tetszik, mert ott volt néhány nem egészen eltalált rész, de kaszán sosem gondolkoztam. Sajnos le vagyok még 2-3 résszel maradva vele, úgyhogy nem tudom egyből nézni a finálét, de izgatottan várom, hogy méltó befejezést kap-e ez az igaz, hogy néha bukdácsoló, de általánosságban számomra remek sorozat.

terdelyi - 2013. 01. 16. 14:34

Egyetértek az előttem szólokkal, de szerintem a “Peter beszáll a gépbe” szállal romlott el az egész, akkor újravariálták a sztorit és mindenki egy picit más személyiséget kapott (ez nagyon rontott az azonosuláson). Hála égnek az “olyan mintha kezdetektől fogva ezt tervezték volna” (de szerintem nem) Observeres-szál valamennyire megmentette az egészet, viszont túl hirtelen dobták be a 4. évad végén a jövőbe ugrás résszel (miközben egy teljesen más “világvége” megoldása lógott a levegőben), ami egy kicsit sete-sutává tette.

Ettől függetlenül az első három évad mind hangulatában, mind történeteiben remekül sikerült.

Luke - 2013. 01. 16. 14:38

Nem romlott el semmi ezzel a sorozattal csak megfáradt kicsit. Az előző részben láthattuk hogy képes hozni a régi korok színvonalát csak szerintem ti sem írnátok már akkora lelkesedéssel, ha tudnátok hogy ez már a végjáték! A promó alapján nagyon pörgős izgalmakban gazdag és remélhetőleg méltó lezárást kap a sorozat.

Bart - 2013. 01. 16. 14:41

Megmondom ősszíntén, nem olvastam végig a posztot, mert úgy szeretek filmet/sorozatot nézni, hogy keveset tudok róla.
Az évad, hát.. elég tré, ahogy az előző is igen csak gagyika volt. Ahogy a LOST, úgy ez is kidolgozatlan, átgondolatlan, csapkodnak jobbra-balra, bura karakterek, a “gonoszok” főleg nagyon buták, elfelejtenek egy csomó részt, a párhuzamos és időutazós, meg alternatív valóságos szál, meg kifejezetten híper gagyi, ennek ellenére végignéztem, és a zárót is nézni fogom. Az S01E01 után, többet vártam a sorozattól, a második évad 14. részétől(?), amely az ASH címet viselte, a negyedik évad elejéig imádtam a sorozatót, azóta meg már inkább megszokás, muint sem szerelem… Abrams sajnos számomra egy kókler…

Gatts - 2013. 01. 16. 14:41

Érdekesek a vélemények, meg az hogy sokan pörgős 3. évadról beszélnek és elrontott 4.-ről.
Az én saját véleményem, illetve a társaságomban a jellemző, hogy a 3. évad nem volt túl jó (én konkrétan majdnem elaludtam pár részén a vége felé), volt aki nagy nehezen darálta le az utolsó pár részt és olyan is, aki szerint annyira rossz volt, hogy itt abba is hagyta.
Ehhez képest a 4. évadban nekem kifejezetten tetszett a két összeolvadt világ és a “reboot”, voltak megint érdekes heti ügyek, stb… Nekem nagyon bejött.
Az 5. valóban elég furán sikerült, eleinte nem tetszett, aztán beindult, de egyébként egy kicsit bután van felépítve az egész inváziós sztori. Kíváncsi vagyok, mi lesz a vége.

M76 - 2013. 01. 16. 14:45

Mit jelent az, hogy túlértékelt? Én azért nem értem az elégedetlenkedő hangokat, mert szerintem sosem volt egy olyan fúdejó sorozat a fringe, én semmivel se tartom rosszabbnak az 5. évadot az eddigieknél, persze jobbnak se. Néztem néztem, de sose rajongtam érte, sőt ha jól emlékszem a 2. vagy 3. évad derekán cancelközeli állapotba is kerültem.

Bart - 2013. 01. 16. 14:48

Atiiii- 2013. 01. 16. 14:29

Épp ez a bajom, összefüggések? Inkább erőltetett összepasszíntások. volt régen az a játék, egy labda, rajta formák, és a megfelelő forma belehelyezésével, beesett, te emg örültél, nos a Fringe, a háromszögbe erőltettett kocka tipikus esete…sajnos…
Soha nema félelemetes SciFi mivoltáért szerettem, azt hittem egy X-akták utód lesz, és az első rész ShadowRun-os ahngulata is tetszett, de… mind1, fentebb leírtam, végignéztem, de már annyira se jó, mint anno :)

Akira8 - 2013. 01. 16. 14:53

Fringe jó! Hibák vannak, de aki szereti nézi , én is így teszem! És szerintem nem túlértékelt…!Sajnálom hogy vége.!

deku82 - 2013. 01. 16. 14:58

Az 5. évad nekem csalódás, az izgalmas felütés után talán 2 rész volt, amire azt mondom emlékezetes.
Az 5X11-et ma este nézem.
Ha a finálé jól sikerül, akkor 7 pontot adok a 100 részre. :)

secret - 2013. 01. 16. 15:04

valahol ott tort meg, amikor az egesz univerzum megmenteset arra redukaltak, hogy melyik oliviai lesz a bishop kolyok. azt a fel evadot alig birtam ki. de most mar nem banom, hogy maradtam. az otodik evad egesz hangulatos, az observerek jo tema. csak eltunt az altudomanyos resze, amelyben minden heten elohuztak valami bizarrt, es megprobaltak adni ra egy fizikailag ugyan helyt nem allo magyarazatot, de legalabb probalkoztak. meg itt az volt a legnagyobb godor, amikor a az uvegrol olvastak le a hangokat. atment egy kicsit a poen kategoriaba a fringe ezen resze.

keats - 2013. 01. 16. 15:06

Az a baj, hogy az első évadokkal nagyon-nagyon magasra tették a lécet, most is jó sorozat a Fringe, de már nem zseniális.

winnie - 2013. 01. 16. 15:08

“Megmondom ősszíntén, nem olvastam végig a posztot, mert úgy szeretek filmet/sorozatot nézni, hogy keveset tudok róla.”

nem írtam semmit a sorozatról, nem nézem.

“Ahogy a LOST, úgy ez is kidolgozatlan, átgondolatlan”

hogy jön ide a lost?:) ez jh wyman ée jeff pinkner sorozata – a lost meg damon lindelofé és carlton cuse-é volt.

amúgy arra mérget lehet venni, hogy a legtöbb sorozat, de főleg ezek, átgondoltak. csak kérdés, hogy a készítőkön kívül másnak sikerül-e átlátnia. ha nem, akkor a készítők nem jól adják át az elképzeléseiket. (abból öreg hiba kiindulni, hogy ha a néző nem ért valamit, akkor annak nincs is értelme:)

“Abrams sajnos számomra egy kókler…”

ja, hogy abrams miatt? ő 2005 óta nem sorozatozik (ettől még lehet kókler, de mégiscsak filmrendező, azon munkái alapján érdemes megítélni – meg az alias és a felicity alapján), a fringe-hez (és a losthoz) minimális köze volt. ő a lost 1. évad óta csak az undercovers-ben volt benne komolyabban, de abban is csak minimálisan.

az El Diablo nevű olvasó - 2013. 01. 16. 15:23

Ez most sorozatzáró finálé vagy csak sima évad finálé?

Danny - 2013. 01. 16. 15:29

Szerintem sajnos nagyon elrontották a Fringet-t. Iszonyatosan. Mármint a 3×08 után. Reménykedek egy méltó zárásban, de nálam az 5.évad épphogy megkapja a 2 pontot a 10-es skálán.

D.W. - 2013. 01. 16. 15:45

A 4. évad tényleg furcsa volt, mint ahogyan az 5. évad első pár része is,de Peter storyline-ja után,szerintem összekapták magukat és újra stabil 8/10-es részek jönnek azóta…..Azzal meg, hogy “kidolgozatlan-átgondolatlan” szerintem inkább várjuk meg a finálét még.Utána majd lehet dicsőiteni/anyázni.
De amúgy szvsz egyáltalán nem túlértékelt sorozat,inkább alulértékelt.John Noble színészi játéka biztosan,de a sorozat is.Én nagyon szeretem,de örülök, hogy kap lezárást.

Spaceghost - 2013. 01. 16. 15:49

Egy kicsit nekem ez a jövősdi dolog nem tetszik, mármint valahogy nagyon nem illik bele az egészbe, hiszen az áltudomány nem erről szólt… Még a párhuzamos világ is oké volt, de valóban, onnan hogy Peter beállt a gépbe és mindenki más személyiséget kapott és összekavarodtak a dolgok, valahogy teljesen más értelme lett az egésznek. Nem értem miért volt arra szükség, és miért nem lehetett az eredeti felállással folytatni a történetet. Kár, de azért tetszik így is kitartok már a végéig. :)

Isteee - 2013. 01. 16. 15:50

Én már csak azért tartok ki, mert ha már eddig megnéztem, akkor megnézem a végét is. Persze ettől függetlenül valahol legbelül remélem, hogy mégiscsak jó lesz a finálé.
Mert egyetértek: a készítők szerintem kicsit mellélőttek.

bruti - 2013. 01. 16. 15:55

Mostanában sokan szidják a Fringet, de volt 3 nagyon komoly évad és bár szerintem is a negyedik a hunyó, de az írók kijöttek a saját csapdájukból elég szépen az ötödikre. Kíváncsian várom a finálét.

marcus - 2013. 01. 16. 16:07

A negyedik évad kissé unalmas lehetett az eddigiek felülírása (új idővonal) miatt, meg hogy Petert törölték aztán visszahozták feleslegesen.

De ettől függetlenül hetente nézhető, jó sorozat volt. Egyáltalán nem volt felesleges 42 perc egyik rész sem. Drámai, tudományos, kalandos kis sorozat volt.

7/10-et biztos ér a sorozat. És ha a többi sorozathoz is viszonyítjuk biztos nem találunk még egy ilyen jellegű sorozatot. Lost után a legjobb szerintem.

pepe úr - 2013. 01. 16. 16:45

a bnőm miatt a 3. évad elejéig bírtam, de igazából egy rész nem volt, amit igazán élvezni tudtam volna, pedig tényleg nagy baromságokat is képes vagyok önfeledten nézni. számomra érthetetlen, hogy húzhatta idáig a sorozat, csakis a szörnyű szóval jellemezhetem. de természetesen a hiba ettől még az én készülékemben is lehet.

fv - 2013. 01. 16. 16:46

“amúgy arra mérget lehet venni, hogy a legtöbb sorozat, de főleg ezek, átgondoltak” Szerintem meg azért tűnt el Peter a negyedik évad elejére, mert filmet forgatott. Szerintem nem átgondoltan tűntették el, hanem idióta módon, amiből alig bírták kikaparni a sorozatot. (Ja, nem is bírták.)

Lajosék a másodikról - 2013. 01. 16. 17:05

A harmadik évad fináléjára sztem nincs mentség, akkora marhaságot ritkán lát az ember. Mondanám, hogy ezt tett be a nézettségnek, de az már a harmadik évad felénél is pocsék volt, szóval akkor sem nézték, amikor vállalható volt. A negyedik évad sorsa már a kezdésnél eldőlt, az ötödik meg teljesen felesleges, persze értem én, az nem ér, ha a szindikátusi sugárzáshoz szükséges 13 részt statikus zörejjel töltik ki, de akkor is.

Nyilván kár érte, az első évad fináléja minden giccsessége ellenére azért erős volt, de úgy tűnik, az egy rész, egy eset + erős átívelő szál formátum ebben a műfajban nem él meg, az X-akták ma már nem kell a népnek.

darkspell - 2013. 01. 16. 17:13

Vállalom a kritikát! :)

Scouser77 - 2013. 01. 16. 17:21

Én végig kitartottam a sorozat mellett, és igaz a 4. és az 5. évad nem nagyon jött be. Teljes mértékben megértek valakit, ha abba hagyta, de az az igazság, hogy én azon az elven vagyok, hogy ha elkezdek egy sorozatot be is fejezem, ha már nem élvezem akkor is, így nekem fura. :)

Benjy - 2013. 01. 16. 17:27

Szerintem a Fringe az ékes példája milyen az amikor megvan az embernek minden amit akar, és inkább eldobja magától.

Többekkel ellentétben szerintem a 3.évad is egész jó volt, a cliffet és az évad közbeni néhány bakit leszámítva.A 4. évados “reboot”-tal viszont sikerült mindent alulmúlniuk.Nem tudom, hogy csak a producerek ötletei fogytak el, de nem csak az látszott, hogy nem tudnak egy értelmes filler részt írni (főszél még ímmel-ámmal ment), hanem az is, hogy már egyszerűen nem élvezik az egészet.Életet kellett volna lehelni a sorozatba, amire nem voltak képesek.

5.évadból még csak első 2 részt néztem meg, de eddig so-so.Nem fogom kaszálni, mert kíváncsi vagyok mi lesz a vége, de tényleg szomorú, amikor egy ekkora ziccert kihagynak.

Dun - 2013. 01. 16. 17:43

Számomra még mindig ez a legjobb sorozat :D! Minden egyes részét élvezettel néztem/nézek és nagyon sajnálom, hogy véget ér :( ! Rengetek sorozatot lesek, de számomra egy sem ér fel a Fringe hangulatával :) ! Jó lesz újra nézni 1-2 év múlva az összes évadot *-* :D

Csigusz - 2013. 01. 16. 18:00

Túlértékelt? Nem mondanám, mivel iszonyat nagy divat köpködni az egészet, nekem viszont ettől áll égnek a hajam, hogy mindenki meg akarja értetni velem, hogy S.Z.A.R!

3-4 résszel vagyok lemaradva, és természetesen várom a finálét, és bárhogy is alakult az évadok képe, én nagyon jól éreztem magam az 5 szezon alatt, ezt pedig senki nem veheti el tőlem :)
Nekem valahol hiányozni fog :/

dendu - 2013. 01. 16. 18:04

Nagyon szeretem a Fringe-t, de a sztori sajnos mára már “elfáradt”.

red - 2013. 01. 16. 18:10

Én már csak azért nézem, hogy elmondhassam: “sikerült végignéznem, és nem tetszett” . Mert tényleg nem jó. Az első 3 évad egyenesen beszippantott, alig tudtam kivárni a hétvégéket. Most meg van, hogy eszembe se jut, hogy “jah, igen, kijött a felirat”. Abszolút nem köt le, a sztori homlokegyenest másfele húz, mint az alapkoncepció, és ez nem tetszik. A főszereplők teljesen elvesztették az identitásukat. Sem Peter, sem pedig Olivia nem azok a karakterek akik az előző évadokban voltak. Egy “dilis öregember” vezeti őket vakon, valamerre, és egészen eddig (a legutóbbi részből végül fényderült erre is) nem is tudtuk, hogy mi a fene az a nagy terv. Na igen, a Nagy Terv! Pfff… Nem is írok semmit, hátha valaki még nem látta. Enyhénszólva többre számítottam. :(

andlor81 - 2013. 01. 16. 18:27

Az első 3 évad szerintem remek volt, mindig vártam a következő részeket. A 4 évad, hát, finoman szólva semmilyen nem volt, inkább elég annyi, hogy szar volt.
5 évad borzalom, unalmas bugyutaság, “ezmiez kategória” a többihez képest, egyszerűen nem is értem, miért kell valamit így elrontani, de az nagyon sikerült, de azért is befejezem, mert meg tudom csinálni.

Daphne - 2013. 01. 16. 18:31

Bírom ezeket, hogy nem tetszik, de nézi valaki, hogy elmondhassa hogy kibírta… pfff.
Ha nem tetszik ne nézd; ha nézed, élvezd … ennyi :)

Más a koncepció, mint az első évadokban, de attól még nem szar, csak más. Nem hasonlítgatni kell, meg kötöszködni meg logikátlanságot keresni. Az az összes sorozatban van… nem kényszerből kell nézni egy sorozatot, hanem mert érdekel hogy mi lesz belőle, és hogy kellemesen töltsd az időt és jó perceket szerezz magadnak. Ha ez nem megy, akkor minek nézed?!

verghaust - 2013. 01. 16. 18:34

Sztem addig volt jó a sorozat, ameddig maradtak az “case of the week” megoldásoknál, és az átívelő szállal szépen lassan haladtak előre.
Mióta CSAK átívelő szál van, számomra sokat gyengült a sorozat.
Meg nagyon sajnáltam Kirk Acevedo távozását is.
Igazából nézem folyamatosan, de kb a 4. évad első pár része után már csak megszokásból.

andlor81 - 2013. 01. 16. 18:38

Aki élvezi az élvezze, aki nem az ne…., de senki nem mondja meg, hogy mit nézzek és mit élvezzek, majd én eldöntöm. Mindenki véleményt ír a FRINGE-ről,van jó és rossz és ez így van rendben, elvégre nem vagyunk egyformák (szerencsére).

andlor81 - 2013. 01. 16. 18:45

Végül annyit, hogy igen, a FRINGE-ről mondunk véleményt, nem pedig azokról akik véleményt mondanak a FRINGE-ről.

Zsu - 2013. 01. 16. 19:02

Imádtam régebben a sorozatot, de az 5. évad elején valahogy hihetetlenül ráuntam :S nem tudom, hogy mi történt, de egyszerűen képtelen voltam végignézni pause nélkül a 40 percet…. azért egyszer majd valahogy nekiugrok, szeretném tudni a végét, meg hát ha ha már ennyit végignéztem, akkor nem kéne hagyni….

karit - 2013. 01. 16. 19:36

“Valahol a 3×8 után “tört meg””
Érdekes, a Négybetűs Sorozat is pont ott tört meg, addig k.rvajó volt, utána meg ki.aszott jó lett. Itt sajnos fordítva történt.

A Fringe szerelem, sok mindent elnézek neki, de “objektíven”: ha ez az évad egy másik sorozat lenne, akkor minden rendben, így viszont csalódás. Önismétlő, időhúzó stb., szívesebben vettem volna a megszokott nyomozásokat – akár az új környezetben is -, de ez a kalandjátékos “keresd a köv. kazettát” mantra három rész után unalomba fulladt. Mindent egybevetve azért nagyon hiányozni fog.

Az is érdekes, hogy a Lost WHH szabálya miatt a karakterei végig szerethetők maradtak, itt viszont az új idővonal “új” karakterei hiába maradtak ugyanazok, sokan nehezen azonosultak velük: talán nem volt elég idő újra megszeretni őket (ez volt a baj a Négybetűsben Locke új karakterével is, akit hiába játszott ugyanaz).
Eszerint az íróknak tanulságul szolgálhat: veszélyes félidőben (végleg) lecserélni a karaktereket, még egy ilyen zsánerben is.

Kovasz - 2013. 01. 16. 19:43

Ahogy többen is írták már, a 3×08-ig istencsászár a sori, azokat a részeket bármikor, bármennyiszer meg tudom nézni:) A 3. évad második feléből viszont csak annyi maradt meg, h olivia folyton picsog, ami kurvára idegeítő volt (pedig talán azok se lettek volna rossz részek, csak a depis olivia nagyon rányomta a bélyegét ezekre). A 4. évad szót se érdemel… volt talán 2-3 rész, ami amolyan igazán fringes volt (pl. amikor van egy ház, ami ilyen időhurokban van, meg persze a jövőben játszódó rész), meg az elején mókás volt, h mindig volt egy-egy apró utalás az eltűnt peterre, de ennyi. Az 5. évadnak a környezete nekem maximálisan bejön, de maguk az egyes sztorik már kevésbé, de még így is bőven jobb sztem, mint a 4. évad. Úgyhogy a fináléra nagyon kíváncsi leszek, igaz, a legutóbbi részben azért eléggé elmondták, h akkor mi merre hány méter, de sztem akkor is nagyot fog ütni (illetve ajánlom nekik, h nagyot üssön:))

feriland - 2013. 01. 16. 20:55

Nekem is 3×08-ig volt a sorozat a csúcs. Bár a kedvencem a harmadik évad, szerintem a második fele akkor elég lagymatagnak lett. a 4. évadon sokszor elaludtam, nem nagyon kötött le, de az 5. évad – szerintem – az egyik legjobb évad lett.

EE - 2013. 01. 16. 20:56

Nos,szereny velemenyem szerint a pillanatnyilag tv-n futo sorozatok 90% abszolut tulertekelt,de a Fringe pont nem ezek koze tartozik.
Azt hiszem velemenyt errol az evadrol(es talan az egesz show-rol) a finale utan lesz erdemes mondani.
Akarhogy is vegzodik,szerintem az egyik legjobb sorozat.

winnie - 2013. 01. 16. 21:15

ee: nem hinném, hogy nézed a sorozatok 90%-át, akkor pedig máris bukó a dolog. esetleg azok, amiket nézel, túlértékeltek, hiszen igazából azokat ismered:)

de a fringe-nél azért is kérdeztem meg, mert a 2-3. évadban kultstátusz nézett ki neki, ma meg bárhova fordulok, az a pár rajongó, aki megmaradt, még az ő jó részük is kutyázza a fringe-et. ergó a híréből él, túlértékelt – ld, itt is olvasok elég sok negatívumot.

a választ persze nem tudom és annak ellenére tettem volna pár éve kultstátuszba, hogy nekem pár rész után kasza volt, de ez is mutatja, hogy bár megfoghatatlan fogalom a túlértékelés, de hiba, ha valaki abból indul ki, hogy neki tetszik-e. az is lehet kult, amit utálsz, az is lehet túlértékelt, amit imádsz. nem egy ember véleményén múlik az egész, inkább valami össznépi vibe-on (lol… – tényleg nem tudom megfogalmazni, de ha példa kell, akkor a girls erősen túlértékelt, és a the killing is, igaz utóbbi nem a kritikusok között – és mindezt úgy mondom, hogy mindkettő kedvenc, a killing pedig magasan a legjobb sorozat volt 2012-ben.)

Vazul - 2013. 01. 16. 22:12

Hardcore Fringe fanatikus voltam, de már nagyon várom, hogy véget érjen az egykoron valóban nagy széria agóniája.
stargatelost tökéletesen összefoglalta a véleménye. A széria nem túlértékelt, mert már a fanok nagy része sincs oda érte. Szimplán értékelhetetlen.

kazanhaz - 2013. 01. 16. 22:25

Kinek mi en fuggo vagyok, Walter nekem nagyon atjott.

nadi007 - 2013. 01. 16. 22:56

Igazából nem lett volna baj ezzel az évaddal ha belesűrítik mondjuk 4 részbe. Bár a logikátlanságok még most is zavarnak, de ez szerintem csak azért van mert nem köt le eléggé a sorozat.
DE nagyon kíváncsi vagyok az évadzáróra. Eddig úgy voltam vele, hogy csak legyünk már túl rajta, és legyen végre vége. Most meg, hogy ilyen közel a vége már kezdek azon agyalni, hogy rossz lesz nélküle.

bauxit - 2013. 01. 16. 23:30

a Fringe erdekes iranyba indult meg,
de nem mondanam h csak megszokasbol nezem.

Walter szorakozott (nehanapjan belsdzett) professzora mindenkepp emlekezetes marad.

A sorozat alaptemaja mindenkepp jo, daralva nem biztos h jo sorozat*, bar nincs osszehasonlitasi alapom, gyakorlatilag az elso evad ota nezem :)

*erdekes egyebkent, hogy nehany sorozat mennyire mas elmeny heti fogyasztasban vagy “daralva”..

seven - 2013. 01. 17. 01:10

hogy lenne túlértékelt?

akkor lenne az, ha még mindig ugyanazokat a kritikákat kapná mint a 3. évadban.
De közel sem…

Nemcsak a casual nézők távolodtak el, hanem nagyon sok rajongó is. És nem csodálom, hatalmas váltáson ment át a sorozat a 3. és a 4. évad között. A 4. és 5. viszonyáról nem is beszélve.

Pedig, a 3. évad közben még emlékszem itt is hatalmas rajongótábora volt a sorozatnak, simán a legjobbak között volt.

Nekem tetszik továbbra is, de természetesen én is látom a hibáit. A resetnek nem volt semmi értelme, az observeres történet pedig egyáltalán nincs jól kidolgozva, és sajnos nincs is benne közel sem annyira energia mint amennyi lehetett volna benne. A 4×19 amolyan egynek jó volt, én bánom hogy az egész évadot arra alapozták. A jóból is lehet túl sok – ez olyan mintha a lostban egy évad gyakorlatilag meg se történt volna. Ja, hogy ez kb félig meddig ott is megtörtént… oké:) hát, azt se birták sokan!

A fringe, úgy gondolom, nagyon hasonlóan végezte mint az Alias anno, meg egy kicsit a lostra is hasonlit: a közepén elérte a csúcsot, és onnan szépen lassan lejtmenet. Elfáradt, fölöslegesen túlbonyolitott lett.

Inkább foglalkoztak volna tovább Sam Weiss-al, az első emberekkel és a misztikus masinával… kár volt csak úgy félredobni azokat a dolgokat.

Carla - 2013. 01. 17. 05:45

Barátommal, így vizsgaidőszak kezdetén kezdtünk neki állni, hogy valamivel eltöltsük az időnket, míg a kedvelt sorozataink pihenő időben vannak.
Az első 4 évadot imádtunk. Én főleg az első kettőt. Tetszett, ahogy a 4 évadot lezárták, vártam tőle valamit, amit én se tudok megfogalmazni… sajnos nem jött össze. Nekem nem tetszik sajnálatosan ez a futurisztikus koncepció. Még csak a 7. -dik résznél járunk, de már nem várom izgatottan mikor lesz egy kis időnk megnézni a következő részt. Nem úgy, mint eddig, amikor sunyiban megnéztem, amíg a barátom vizsgázott. :D
Sajnálom, hogy vége lesz ennek a lenyűgöző sorozatnak, mert mindig nagyon tetszettek az új ügyek, a másik világ, a szereplők. Viszont azért jó kis 5 évet hagynak maguk után szerintem. :)

winnie - 2013. 01. 17. 07:52

seven: épp ezért mondom, hogy nem a kritikák határozzák meg az “értékeltséget”, hanem a vibe. ld. a példáimat.

Bad-Joe-Ben-Joe Sixshoota' - 2013. 01. 17. 11:58

A 3. évadnál kaszáltam. Túl szappanoperás lett az én ízlésemnek ez az egész, két Olivia-van-és-az-egyik-nemaz-akinek-mondja-magát-hülyeség… Azt okosan megoldották legalább, vagy…?

Imi82 - 2013. 01. 17. 14:58

Én az első részt se bírtam végignézni annak idején. Ezt a szem és száj nélküli figurát meg az X aktákból vették át?!

seven - 2013. 01. 17. 15:16

igen, mert bmeg az xakták találta ezt fel..

ggallo - 2013. 01. 18. 15:08

Részemről nagy Fringe rajongó vagyok.

Az első két évadot TVben néztem anno, majd sok kihagyás után újra az egészet az elejétől, hogy felidézzem, mi is volt, mert épp nem volt érdekesebb terítéken. A 24 1-8 évada után voltam épp, nem nagyon tudtam elképzelni, hogy bármi lehet hasonlóan érdekes valaha.
Aztán jött a 3. évad, és számomra kiderült, nagyon nagy hiba volt a honi adóktól, hogy azt már nem sugározták, mert még jobb volt, mint az 1-2. A 4. évadot megnézve a végén adott ki egy képet, közben kicsit más volt mint addig. De az is jó volt – persze csak annak-, aki érti az egészet, nem csak különálló részekként kezeli, mint pl. a Derrick volt.
Az 5. évad valóban más, mint az eddigiek, de szerintem ugyan olyan érdekes ez is. Megaztán valahogy le kell zárni egy ilyen hosszú sorozatot (pláne, hogy ez a csökkentett óraszámú 5. évad csak a korrekt lezárás miatt kapott zöld utat a Fox-nál), nem lehet úgy, hogy megint nyomozunk egy áltudomány ügyben 40 percig, csak most az az különbség, hogy jövő héten már soha többé nem…

Szerintem csak annak nem tetszik (az elejétől nézők közül), aki nem tudja fejben összerakni ezt az elég bonyolultra sikerült dimenziók-idősíkok rendszert.

A (fő)szereplők alakításának színvonala pedig sok más sorozat javára is válna, nem csak ebben a műfajban. Torv és Noble dupla karaktereinek alakítása hibátlan volt végig, nyugodtan irigykedhetnek rájuk a kollégáik miatta.

Nekem hiányozni fog ez a sorozat. Véleményem szerint nem túlértékelt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz