login |

Pilot-mustra: House of Cards – 1×01

2013. 02. 05. 20:44 - Írta: winnie

55 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

(Korábbi posztokban már volt róla szó, de alapozásként álljék itt ismét: a House of Cards nem klasszikus értelemben vett tévésorozat, hanem a Netflix elnevezésű stream media sorozata. Ennek megfelelően az 1. évad 13 része február elsején elérhetővé vált – ezt a modellt követte a Crackle is a Chosen-nel, s gondolom, ezt fogja követni az Amazon is. A jövő? Majd kiderül. Mindenesetre a 2. évad már be lett rendelve előzetesen.)

(ei.: Jön a többi részről kibeszélő + finálé kritika is. Ide próbáljunk a pilot utáni részekből nem spoilerezni.)

There’s no more… pain.

David Fincher rendezte a Kevin Spacey főszereplésével készült House of Cards pilotját, amely a hasonló című angol minisorozat alapján készült. Kell-e mondanom, hogy mennyire várós volt, de persze hiába a jó rendező és főszereplő, minden azon múlott, hogy milyen író Beau Willimon, aki elég korrekt előélettel rendelkezik, hiszen ő írta a tavalyelőtti A hatalom árnyékábant (The Ides of March), amiért rögtön Oscar-díjra is jelölték.

HOUSE OF CARDS – 1×01 – 8/10

De jó volt. De hiányzott egy ilyen sorozat! Lehet, hogy csak azért, mert a Boss már elég régóta várja, hogy belekezdjek, de mivel az kasza lett, így most sem biztos, hogy olyan sok politikai csatározásokkal teli, komoly széria van a palettán. Igen, a House of Cards kőkemény politikai sorozat, egy többségi whip-ről (frakcióvezető) szól, bizonyos Francis Underwood-ról. Ő az az elég nagy befolyással rendelkező politikus, aki a kormányzó pártot nagyjából kordában tartja.

2013. elején járunk, a frissen megválasztott amerikai elnök beiktatása előtt, ergó rengeteg terv, reform vár végrehajtásra, helyezkednek a politikusok. Az elnök hatalomra jutásában elég nagy szerepet vállaló hősünk is joggal várja a kvázi beígért külügyminiszteri posztot szolgálataiért – mégsem kapja meg. Nagy pofára esés történik,  szó se róla, azonban Francis-t nem olyan fából faragták, aki hagyja magát félresöpörni. Nekiáll kavarni.

Persze ő csak az összkép egyik fontos figurája. A képben ott van a felesége, aki egy alapítványnál dolgozik, a Washington Herald egyik feltörekvő bloggere, akit nem nagyon vesznek komolyan, és egy kicsapongó képviselő is – nagyjából az ő sorsuk és saját kis világuk látszik összefonódni, persze mindez a fővárosi politikai színtéren, tehát kiegészítő szereplőként jelen van az elnök, a külügyminiszter-jelölt, az oktatási miniszternek kinézett figura és még sokan mások.

Ami színesíti a politikai hatalmi játszadozásokat, az az én nagy gyengém, a szerepből történő kibeszélés. Akárcsak a House of Lies-ban, úgy itt is, Kevin Spacey karakterével lebontatják a negyedik falat: a nézőre néz és megosztja velünk gondolatait, sokatmondó pillantásokat válthatunk vele, és még sokféleképp hozza tudomásunkra azt, hogy éppen mi a véleménye – amikor megtudtam, hogy alkalmazni fogják ezt a történetmesélési technikát, akkor már tudtam, hogy nagyon nem nyúlhatok mellé a sorozattal. (Tényleg nem tudom, miért jön be az ilyesmi ennyire, de bejön.)

Ami negatívumként eszembe jut, az pár, inkább afféle “szokni kell és elmúlik”-tényező. Az elején kissé didaktikus volt a mesélés, ahogy megmutatták, hogy reagál erre vagy arra a főhős, s így dörgölték a képünkbe, hogy ő akkor most ilyen ember. Kevin Spacey-t, illetve a vele kapcsolatba érzett kettősséget sem tudta hova tenni elsőre – valamikor azt éreztem, hogy fura, máskor viszont zseniálisan illeszkedett a sorozat szövetébe.

A House of Cards kitűnő volt, s kiderülhetett számunkra, hogy a Netflix-sorozat simán lehet a későbbiekben a kábeles (FX, AMC, Showtime) szinonimája, nem olcsó gagyira kell gondolni. Oké, mondjuk ezt a szereplőgárdából és a készítőkből is lehetett látni, de szerencsére történeti szempontból sem kell szégyenkezniük. Oké, azt el kell ismernem, hogy a wow-faktor még hiányzott a pilotból, de emiatt egyáltalán nem volt hiányérzetem. A folytatás pedig mindenképpen ezerrel várós, ezt is kiváltotta belőlem. Kérdés, mikor lesz rá időm.

Viszont hiába volt remek a kezdés, ennek a műfajnak van egy bizonyos célközönsége, biztos, hogy nem mindenkit fognak lekötni az öltönyös-klasszikus zenés miliő, a politikai machinációk és egyéb kusza kavarások. Szóval aki alapból nem indult be a sztoritól, az óvatosan próbálja be. Persze aztán lehet, hogy belőle lesz a legnagyobb rajongó. (Illetve még azt is meg lehet jegyezni, hogy a House of Cards a pilot alapján nem egy sorkin-i megmondó, véleményvezér sorozat, nem fogunk nagy revelációkban részesülni, az, hogy mi minden romlott és képmutató, nem lesz újdonság. A sztori nem biztos, hogy újszerűségével fog kitűnni, inkább a karakterek terén lesz erős.)

Persze disclaimer-nek érdemes megjegyezni, hogy talán elfogult vagyok, hiszen már elég régóta eleget teszek a David Fincher’s bitch-definíciónak, hiszen nem nagyon tudott olyan filmet csinálni, ami ne jött volna be nekem. Az Alien3 az első Alien-filmem volt, tetszett. A Se7en alapfilm, a The Game még alapabb (eszméletlen volt), a The Fight Club még annál is alapabb – ezek után kicsit fura volt a Panic Room, de az is nagyon szórakoztató volt (és mivel Kristen Stewart-ot abban ismertem meg, nem igazán tudok beszállni az őt utálók kórusába.)

A The Zodiac elég fura, de ezért jött be, a Benjamin Button-t kábé végigsírtam (szofti vagyok, na bumm), zseniális volt, az általam egyáltalán nem várt Social Network (nem tudtam, hogy lehet ilyesmit érdekesen megvalósítani, de 5 perc alatt beszippantott) egyenesen 2010 legjobb filmje lett (Sorkin-nak is köszönhetően), a The Girl with the Dragon Tattoo pedig ismét csak teljesen okés volt, még ha nem is kiemelkedő. Csoda, hogy a House of Cards pilotja ennyire bejött? Még akkor is, ha az érdem inkább az íróé és nem a rendezőé, bár nyilván Fincher kreatív elmeként is segített formálni a sorozatot.

Az már tényleg csak hab a tortán, hogy minden idők legjobb filmjének főszereplőjét, Kevin Spacey-t és egyik régi favoritomat, Kate Mara-t közös sorozatban engedték össze.

55 hozzászólás Ne habozz!

Zirowe - 2013. 02. 05. 20:52

En mar a 9. resznel tartok.

Neha kicsit leul (pl: amikor kisvarosaba megy+az idegesito usak sztereotipiak), de aztan szerencsere helyreall a rend.

Azert a kiszolasok neha eroltetettnek hatnak, illetve a felesegszalat teljesen feleslegesnek es idohuzonak tartom.

Viszont kedvet kaptam az angol “eredeti” megnezesehez.

cyborgwings - 2013. 02. 05. 21:03

spacey elképesztően zseniális, tátott szájjal bámulom minden egyes pillanatát. aztán ennyi. három rész alatt még nem sikerült megfognia a sorozatnak, de kurvakemény vagyok és kitartok, hátha lesz valami.

Thrasher - 2013. 02. 05. 21:04

basszus, ez már kint van? én meg itt örültem, hogy a múlt héten megszabadultam 3 sorozattól is ,erre itt egy új :D

Shannen - 2013. 02. 05. 21:07

Még csak a pilot-ot néztem meg, az nálam az idei évadban magasan ver mindent, simán 10/10. Nagyon elkapott. Spacey -re annyira passzol ez a karakter,hogy hihetetlen. Külön pacsi a kikacsintós vonalért, tényleg feldobta a részt.
Kate Mara-t néha nagyon szeretem, néha viszont nagyon irritál, ebben eddig a kettő közt van, remélem idővel meggyőz.
És amúgy tényleg nem Fincher miatt, vagyis nem kifejezetten a rendezés miatt tetszett a pilot, sokkal inkább a karakterek, meg a szövegek fogtak meg.

Kíváncsian várom a folytatást, remélem nemsokára lesz időm folytatni, bár most így az első két hozzászólás kicsit lejjebb tolta az elvárásaimat.

jim455 - 2013. 02. 05. 21:19

Egyébként attól még, hogy Netflix a színészek és maga a sorozat versenyezhetnek sorozatos díjátadókon?

Nina - 2013. 02. 05. 21:20

*lemaradás * basszus, azonnal elkezdés!

blueberry - 2013. 02. 05. 21:20

engem egyre jobban beszippant, egyenlőre ível felfelé a pilot óta
a kikacsintás tényleg nagyon jó, nem egészen olyan, mint a House of lies-ban, itt eleve sokkal ritkább és Spacey, ahogy ránk néz… zseniális
ő és Kate Mara mellett szerintem Robin Wright is nagyon jó, szintén nagyon erős jelenség

cyborgwings - 2013. 02. 05. 21:22

ja igen, azt elfelejtettem írni, hogy sokkal jobban tetszene, ha csak simán narrálna spacey és nem így a kamerába tolná, mert engem ez valamiért baromira irritál.
de annyira vártam, mert úgy imádom ezt a hapsit, hogy muszáj még próbálkoznom, hátha eljön az a pont, amikor megtetszik a maga sorozat is.

Zirowe - 2013. 02. 05. 21:24

Ja meg a haja.
Nem tudom eldonteni, hogy mu vagy sem. :D

jky - 2013. 02. 05. 21:35

A “kibeszélés” nekem sem tetszett, kizökkentő és komolytalanná teszi, sokkal jobb lenne narrálva. Amúgy nem volt rossz a pilot, de annyira nem is volt benne olyan, amitől rám törne a “következő részt azonnal” érzés.

Spacey és Mara nagyon jó, itt van a következő rész is, de nem tudom, érdemes-e folytatni, főleg miután elolvastam itt az első kommentet… Na mindegy, valószínűleg még adok neki 1-2 rész esélyt, de ha nem ránt be, akkor nem fogom erőltetni.

Amúgy a Zodiákus szerintem Fincher legjobb filmje, nekem nagyon nagy kedvencem.

oxigen - 2013. 02. 05. 21:37

Én most kezdem a negyediket.
Spacey miatt kezdtem nézni, de a zene is nagyon megfogott.

GodBadka - 2013. 02. 05. 21:37

Nagyon jó volt az első rész. Kevin Spacey meg egy isten.

VanillaSky - 2013. 02. 05. 21:39

off: Nem sok pénzt tettem volna rá, hogy Neked – winnie – a kedvenceid közé lehet sorolni Kate Marát:O (mint színésznőt persze)

pytta - 2013. 02. 05. 21:46

Nekem is nehéz volt eldönteni, hogy jó-e ez a “kibeszélés”, vagy sem. Amikor a legelején a kutyával van, egészen meg is lepődtem, hogy mi van? De végülis jó, hogy van benne (nem tudom, a többi részben mennyire lesz hangsúlyos, a pilotban jó volt eligazításnak, de amúgy nem erőltetném).
Amúgy tetszik, hogy inkább karakterekre épít, maga a téma (politika) nem a kedvencem, ezt a West Wing óta tudom, de azért van benne potenciál – meg a bosszú forralásában is.
Én kíváncsi vagyok, simán nézős lesz az egyébként mostanában elég szegényes mezőnyben…

Neoprimitiv - 2013. 02. 05. 21:52

11. résznél tartok és hűha. Engem a pilot megvett kilóra, a kibeszélésekkel sem volt gondom, sőt. Az indító jelenetet pedig tanítani kellene (lehet, hogy fogják is), hogyan lehet 90 másodperc alatt tökéletesen bemutatni egy karaktert.

A díjazás nekem is szembe jutott – nevezhető lesz Emmy-re, meg az összes többi tévés díjra? Mert ha igen, akkor a többieknek nagyon fel kell majd kötni a gatyát.

Akik még nem kezdték el, ennyi talán még spoiler mentesnek számít: szerintem minden rész jó, de a fő sztori igazából félidőtől pörög fel. Nem szabad átugrani az első epizódokat, tessék türelmesnek lenni, megéri.

Gaines - 2013. 02. 05. 22:06

Neoprimitiv: az első Netflix-sorozat, a Lilyhammer is nevezhető volt, szóval igen.

pod - 2013. 02. 05. 22:30

Részemről csalódás.
Az angol pilot első felében Francis eldönti, hogy min.elnök lesz és frakkosrambóként csapatja végig a 3″évadot” a királyig és azon is túl. Van iránya, íve, lendülete.
Itt viszont rengeteg a puding, a feleség ügyei(mind!), a lesz*rom-törvényen rugózás(fél évad!!), könyvtáravatás(egy teljes rész!).
Még négy rész hátra volna az évadból, de nem tudom már magam rászánni, mindegy. 4/10

Bocs, hogy nem csak a pilotról írtam, de azt hiszem, nem voltam spoileres.

winnie - 2013. 02. 05. 22:43

egyébként ez a kibeszélés nem tudom, hogy miért jön be ennyire, de tízszer akkora az élvezeti foka számomra, mint egy narrációnak. de tényleg, nem tudom, mi lehet az oka. az abszurditás, hogy hozzánk beszél, de ott senki nem hallja? vagy ahogy egyértelműen tudtára hozzák az embernek, hogy sorozatot néz és minden csak játék? annyi, de annyi jó szituációt lehet ezzel csinálni – ld, itt is a jelentőségteljes kamerába nézés, ami narrációval nem megoldható. meg ez sokkal közvetlenebb. de tény, hogy sem a hustle, sem a house of lies, sem a house of cards nem lenne _számomra_ olyan élvezetes, ha nem bontanák le a negyedik falat.

winnie - 2013. 02. 05. 22:46

vanillasky: biztos, hogy sokat hozzátett az is a színészhez, amilyen karaktert játszott az első filmjeiben, ahol láttam. tipikus lázadó vagy telibesz*rós – itt is pazar volt az antréja, már onnan tudtam, hogy kötelező.

szerencsére mellettük is szinte mindegyik karakter érdekesnek tűnt, még a külügyminiszter-jelölt is, pedig végképp alig szerepelt.

cyborgwings - 2013. 02. 05. 22:48

pod, bzmg, te mekkora egy állat vagy! itt röhögök lábkalimpálva a frakkosrambódon! úristen. :DDD

Lemoni - 2013. 02. 05. 22:53

Pilotot megnéztem, főleg a színészek miatt, de nem tudott lekötni, a politikai téma nagyon nem filmzsánerem.

fm! - 2013. 02. 05. 23:01

Basszus, már a harmadik pilot a héten, ami bejön, pedig fél évente, ha van egy, ami tetszik. Hatalmas színészek, jó történet, nagyon jó zene, egyértelműen nézős. 8/10 szintén.

dzsi - 2013. 02. 05. 23:27

nekem marhára tetszik így hét rész után, Spacey zseniális, a pofámba magyarázás működik, meg a kavarások is jók.

Lajoska67 - 2013. 02. 05. 23:33

Nagyon vártam, megnéztem az első részt, és furcsa módon annyira nem volt jó. Mintha valami hiányozna. Valami extra. Az Ides of Marchban a választási kampányban folyt az eksön, vagy a másik nagy kedvencemben, a Charlie Wilson háborújában pénzt kellett kiharcolni egy háborúhoz, itt viszont nem láttam kirajzolódni még semmi igazi történetet. Se annyira gonosznak nem tűnt Spacey. Remélem majd javul.

winnie - 2013. 02. 06. 00:12

“Charlie Wilson háborújában”

ó, nekem az a zseniális párbeszédek miatt is emlékezetes (sorkin, naná…), de ezt is említhettem volna a kritikában, hogy a pilot a dialógok miatt biztos, hogy nem lett emlékezetes. nem mintha hiányzott volna, de ettől még igaz.

Smash - 2013. 02. 06. 00:36

Engem magáról a modellről is érdekelne egy írás. Konkrétan hogy mibe kerül egy Netflix sorozat egy “normális” sorozathoz képest? Mennyi pénzt tud behozni egy ilyen vs. egy tv-s? Hogy mérik a sikert? Mert ugye ratingek itt nem nagyon lesznek (mármint olyan szempontból, hogy nincs pl. főműsoridős sorozat vs sorozat szituáció, stb.). Plusz egy ilyet ugyebár sokkal könnyebb “nem hivatalosan” nézni. Tehát valószínűleg sokkal többen látják majd, mint ahányan a netflixen megnézik…

mkfad - 2013. 02. 06. 01:17

A kibeszélés narrálás helyett nekem is nagyon bejön. Fura hogy ennyien panaszkodnak rá. Így majdnem olyan érzés mintha a nézőt is bevonnák az egészbe, mintha mi is részesei lennénk beavatottként az eseményeknek.

Én egyébként szinte semennyit nem vártam a sorozattól. Nem is nagyon terveztem hogy nekiugrok, de jókat hallottam róla így nekiveselkedtem, és messze felülmúlta a nem létező elvárásaim.

Lajoska67 - 2013. 02. 06. 01:25

Azt jól láttam, hogy amikor Spacey ebben az első részben az irodájában mondja el épp a dolgok hogyanját s mikéntjét a nézőknek az említett narrálás egyik esetében, akkor utána bejön az a fejes nőszemély, akit Spacey utál, szóba hozza az oktatási témát, éééés…akkor Spacey egy pillanatra a fal felé fordul, ahova az előbb a narrálásnál nézett, hogy kb. “na ugye megmondtam?” :-D

winnie - 2013. 02. 06. 01:29

igen, amikor említette, hogy ki dolgozik az oktatási tervezeten. priceless.

Bruzsy - 2013. 02. 06. 02:47

pontosan, épp azok a legzseniálisabb pillanatai a negyedik falas részeknek, amikor meg sem szólal, az arcára van írva minden.

nehéz csak a pilotról beszélni, igazából így visszagondolva, nagyon lazán kezdett a sorozat, rengeteg történés van benne és aprólékosan felépített történetvezetés, amik itt-ott egymásba fonódnak, bizonyos, részekkel korábban belengetett szálak pedig később jönnek csak elő.

engem megnyertek. sosem lesz örök kedvenc, de egy izgalmas és szórakoztató thrillernek tökéletes.

viszont azt nagyon remélem, hogy nem ennyire hülyék a világ egyik leghatalmasabb államának vezetői és a teljes stábjuk, néha annyira meg vannak vezetve, mint a szegény balekok a Hustleben.

symor - 2013. 02. 06. 03:42

Az utóbbi idők egyik legjobb pilotja volt!

Éles, pontos, minden és mindenki a helyén van. Igazi karakterek verbális leleményességgel, sokrétűen, kíméletlenül ábrázolva, telve lehetőségekkel az elkövetkezőkre nézve.

Ha így folytatják a sorozat bekerülhet az abszolút kedvencek közé, melyben eddig három uralkodó szerepel:

Deadwood – Róma – FNL

Ki tudja, talán ez lesz a 4. legjobb, amihez eddig szerencsém volt.

Az egyetlen, ami zavart kicsit, hogy minek akarják valós időbe helyezni a sorozatot, mintegy alternatív vakóságot 2013-ra nézve. Ha hanyagolták volna a konkrét év megnevezését, amikor játszódik a történet azzal se lett volna semmi baj. Így meg inkább furcsa volt, mint érdekes.

Fincher egyébként úgy tűnik rákapott a Mara lányokra, most, hogy elővette a szexisebbet is ehhez a sorozathoz :)

Neoprimitiv - 2013. 02. 06. 05:08

@Bruzsy: szerencsére a készítők is hasonlóan gondolkoztak :)

Neoprimitiv - 2013. 02. 06. 07:08

@Smash:

A 26 részre a Netflix állítólag kb. 100 milliós szerződést kötött az MRC-vel, vagyis a sorozat nem drága a 4 millió körüli epizódonkénti költségvetésével.

Nézettséget a hagyományos módon értelem szerűen nem lehet majd mérni, de azt igen, hogy a) mennyien választották a kínálatból és főleg b) megugrott-e az előfizetések száma a bemutatót követően. Kis túlzással ez olyan, mint a tej meg a kenyér a közértben: lehet, hogy nincs rajta nagy pénz, de ha azt mindenki veszi, akkor érdemes tartani, mert azért jön be a vevő. Ilyen értelemben a Netflix hasonló koncepciót követ, mint az HBO. Ott sem azért kell a GoT, mert önmagában akkora siker (a kritikai sikereket nem számolom), hanem azért, hogy előfizessenek a csatornára. Hosszabb távon egyébként a külföldi értékesítésekkel együtt szerintem nyereséges lehet.

Semmivel sem könnyebb nem hivatalosan nézni, mint bármi mást, sőt. A sorozatok 99%-a már az adás után egy-két órával fent van a torrenten, a HoC azt hiszem két nappal később került fel, pont a kódolt streamelés miatt. De amúgy sem az az érdekes, hogy ahol amúgy sem hozzáférhető, ott letöltik-e?

mkfad - 2013. 02. 06. 09:02

Bíztató dolog, hogy azt láttam egyéb teljesen nem sorozatos közegekben hogy az amcsik a sorozatról beszélnek, meg érdeklődtek hogy lehet megtekinteni, trial account netflixnél stb. Ha Arrested Developement mellett hozni fognak még egyéb minőségi cuccokat is, biztos vagyok benne hogy alaposan megvetik a lábukat a sorozatok palettáján. Nézettségi adatok híján tényleg nem lenne rossz valami közlemény a netflix részéről, hogy a saját mutatóik alapján mennyire tekintik sikeresnek a sorozatot, bár nem hiszem hogy panaszkodnának rá így, hogy egyszerre több évadot is bekértek.

Neoprimitiv - 2013. 02. 06. 09:06

@mkfad: évi öt, hasonló kaliberű sorozatot terveznek. Közleményt nem fognak kiadni (ez volt a közleményük, LOL), én viszont csinálok egy cikket az egész modellről, a működképességéről és az új problémákról.

Bruzsy - 2013. 02. 06. 10:40

Egy dolgot nem szabad sosem elfelejteni: a Netflix márkát akar teremteni, hűséges nézőket akar. Bizonyos tekintetben az 1995-96-os HBO-hoz hasonlít, és éppen ezért a nézettség, de még az előfizetők számának változása is csak másodlagos szempont. Nekik arra van szükségük, hogy a jelenlegi előfizetők a Netflixet a jövőben ne a streaming szolgáltatással azonosítsák – abból van elég, de bizonyos, minőségi sorozatok egyetlen lelőhelyeként is. Valami újként. Erről szólt a 13 részes egybenkiadás is.

És bár kevésnek tűnik a 100 milliós keret erre a sorozatra, a Netflixnek egyáltalán nem az. Ez óriási kockázat volt, valahol pénzt kell majd szerezniük, annyi pénzt, ami a jelenlegi előfizetési díjakból nem feltétlenül érkezik meg (és ne feledjünk, DVD kiadás sincs). Viszont ha a vásárlói hűség megvan, ha az embereknek igényük van a Netflixre, mert nem tudja helyettesíteni sem az Amazon, sem a Hulu, sem az iTunes, akkor az olyan tárgyalási pozíciót jelenthet bizonyos szolgáltatókkal a jövőben, amiből jócskán csurranni-cseppenni fognak pénzek feléjük.

Ha bejön. Egyelőre dobálóznak már nézettségekkel és jó kritikákkal, viszont ez kevés, az igazi cél elérését nem lehet egyelőre megítélni.

Smash - 2013. 02. 06. 10:54

@Neoprimitiv:

Azért gondoltam, hogy többen nézik “nem hivatalosan”, mert aki neten akar sorozatot nézni, az alapból nem úgy áll hozzá, mint a szokásos tv néző. Az átlagos amcsi nagymama (aki egyébként ugye nem célközönség) úgy áll hozzá a sorozathoz, hogy leül a tv elé, amikor adják, és megnézi. Aki meg Netflixen néz sorozatot, arról feltételezhető, hogy tudja hogy lehet máshogy megszerezni.
Én mindenesetre remélem, hogy bejön nekik a modell. Jót fog tenni a junkieközösségnek, ha minőségi cuccok jönnek ki így. Túl sokat hallottunk már az évek alatt olyan dolgokról, hogy a nagy csatornák fejesei beleszólnak a sorozatok kreatív folyamatába, és teljesen lebutítják őket. Talán ez a modell változást hozhat ilyen téren is. Bár ha sikeresek lesznek a Netflix fejesek is elkezdhetnek előbb-utóbb ugyanúgy gondolkodni…

Bruzsy - 2013. 02. 06. 10:57

Smash: a Netflix szolgáltatása tévén keresztül is elérhető. Nem egy nagy ördöngösség. Ráadásul még ha valaki tudja is, hogy mi az a http://www.netflix.com, a torrent még akkor is lehet, hogy kifog rajta. Arányaiban tuti nem nézik többet, mint bármelyik másik kábelsorozatot.

Junkieka - 2013. 02. 06. 11:00

@Smash:

Azért a Lajtától nyugatra egy picit másként vannak szocializálva a népek. És kábé ezért élnek ők úgy, ahogy és mi pedig ezért így, ahogy.

Neoprimitiv - 2013. 02. 06. 11:28

@Smash: a Netflix-et nagyon sokan eleve tévén nézik, a korszerű lapostévékben elég elterjedt kint a hálózati csatlakozó.

@Bruzsy: az, hogy mennyire jön be nekik, az szerintem kb. két hónapon belül derül ki a számukra, de egyáltalán nem biztos, hogy az orrunkra kötik. (Én pl. kifelé inkább sírnék egy kicsit, hogy elvegyem a kedvét hasonlóban gondolkodóknak.) Pusztán a számok alapján nem tartom esélytelennek, hogy már egy éves időtávon megérje. A cash-flow már más kérdés, de egy alapvetően hitelbőségű piacon (ahol jó megtérülésű befektetésekből kevés van) nem lesz nehéz finanszírozást találni, ha az alapszámok jók.

Malachi - 2013. 02. 06. 11:30

“egyébként ez a kibeszélés nem tudom, hogy miért jön be ennyire, de tízszer akkora az élvezeti foka számomra, mint egy narrációnak.” – valósabbá teszi az egész filmet. a szereplőt. HOZZÁD, neked beszél, tud rólad, ezáltal szinte azonnal belekerülsz a filmbe. imádom. Ferris Bueller, anyone? ugye, hogy ugye.

Zirowe - 2013. 02. 06. 11:57

Mintha innen is eltűnt volta egy éjszakai kommentem..

Neoprimitiv - 2013. 02. 06. 12:06

@Malachi: az egész sorozat alapkoncepciója, hogy Francis átver másokat (nagyon leegyszerűsítve). Azzal, hogy nem a semmibe narrál, hanem nekünk beszél, a nézőt is bevonja a konspirációba. “Bűntársak” leszünk, hiszen velünk megosztja azt, amit mások elől eltitkol. Legalább is nekem ez jött át a dramaturgiai szándékról, amikor elkezdtem gondolkozni a témán a kommentek hatására. (Addig egyszerűen csak élveztem.)

winnie - 2013. 02. 06. 12:42

zirowe: is? mert elég spoileres volt.

cyborgwings - 2013. 02. 06. 14:08

hozzátenném a kibeszélős koncepcióval kapcsolatos negatív véleményemhez, hogy én az áldokumentumfilmeket és -sorozatokat is utálom. nem tudok rá épkézláb magyarázatot, mert a sima dokuknál nincs problémám azzal, hogy az arcomba dumálnak, de az ilyen megrendezett témáknál rettenetesen irritál és kizökkent, hiába értem, hogy ezzel “bevonnak” a történésekbe.

ettől függetlenül a pilot eleji jelenet még nekem is nagyon tetszett, kegyetlen jó volt ott (is) spacey, utána viszont már egyre elviselhetetlenebbé vált számomra a dolog.

Brynden Rivers - 2013. 02. 06. 16:31

@cyborgwings: A sorozat jó, de a 4. fal engem is kicsit zavarni kezdett egy idő után, túl sok volt.
PEDIG a Hustle-ban ezt imádtam, mind a 7 évadban. De ott megvariálták a kibeszélést.

Talán nem ártana, ha néha csak narrálna Spacey vagy azt csinálnák, mint a Sherlockban, hogy feliratként jelenítik meg a gondolatait.

Aki több részt láttak: a kibeszélés később is megmarad, kevésbé zavaró, variálják…?

napocskin - 2013. 02. 06. 20:48

A pilot nagyon bejött. Kevin Spacey amúgy is az egyik kedvenc színészem, és ebben (is) abszolút tökéletes. Ha tartja a színvonalat, akkor jó kis felütés ez a Netflixnek. Apránként jöhet, nekem ez gyors darára sok lenne.

Neoprimitiv - 2013. 02. 06. 21:30

@Brynden: mivel nekem tetszett, lehet, hogy nem vagyok mérvadó (nem ragadt meg bennem), de úgy rémlik, később kevesebb van belőle.

cat - 2013. 02. 07. 21:15

A kibeszéléssel kapcsolatban szerintem még Neoprimitív jár az igazsághoz a legközelebb. Frank gyakorlatilag a feleségén kívül a világon senkiben sem bízik – csak bennünk, nézőkben. Olyan az egész ember, mintha egy 25 fallal körbevett, bombabiztos erődítményben élne, annyira megközelíthetetlen és kifürkészhetetlen személyiség. Ezzel viszont, hogy minket is bevon, nem egyszerűen csak bennfentesek leszünk, de nehéz nem az ő pártjára állni, szurkolni neki és vele együtt kiröhögni az ostoba birkákat, akiket dróton rángat. Ezt sima narrációval szerintem nem lehetne elérni, szóval baromi ügyes írói húzás, hiszen Frank valójában egy cseppet sem szimpatikus figura, sokkal inkább egy rideg, érzelemmentes és ijesztően kiszámíthatatlan ember, pengeéles elmével, olyan, akit nagyon nem kívánnánk ellenségnek. Olyan, aki vagy nagy hatalmú politikus lesz, vagy sorozatgyilkos.

kew1n - 2013. 02. 07. 23:53

eddig 2 részt néztem meg, de egyértelműen 10/10. Magával ragad a hangulat és nekem pont, hogy bejönnek a kamerás kommentelései. Végre van valami új, ami nem az a sablon tömeg.

Dor Ka - 2013. 02. 08. 14:54

Na, csukott szemmel jutottam el idáig… nem akarom még tudni a folytatást.:D
A pilot alapján, megszületett az új kedvencem. Imádom az ilyen politikai-machinálós sorozatokat és szerencsére az amcsik nagyon rá vannak kattanva erre a témára, sorozat téren is. Kevin Spacey-t kár is dicsérni, mert zseniális az ember, ezzel a flegma pofával állandóan… már a nyitó jelenetnél tudtam, h. ez k*rva jó lesz! Nekem kimondottan bejön ez a Woody Allen féle narrálás (főleg Spacey kis összekacsintásai a nézővel.:))) A csajszit nem ismerem, de jó választás volt ő is. Ahogy a lepukkant kecójában készíti elő a nagy sztorit.
Azt nem olvastam, h. 13 résszel le is zárják? Vagy ha jó lesz a nézettsége lesz folytatás… remélem.

vvvvv - 2013. 02. 08. 20:48

megnéztem 5 részt, meg kell mondjam egy kicsit csalódtam, kb a “szegény ember” Boss-ja. Mindenben egy kicsit visszafogottabb és egyszerűbb. Ráadásul a lendület is és az újdonság hatása is elmúlik a 3-4 részre.
nem azt mondom, hogy rossz de a Boss kb minden tekintetben ráver pár kört erre.

winnie - 2013. 02. 08. 23:16

szerintem eleve mást is akar, mint a boss és másképp. mindkettő politika, de más a megközelítés, nem?

winnie - 2013. 02. 09. 15:34
Zsú - 2015. 05. 06. 15:11

Én eddig az első 2 részt láttam, engem nagyon megfogott.
A kibeszélés szerintem zseniális, én nagyokat nevettem rajta.
Nekem Spacey karaktere egyáltalán nem ellenszenves, néha inkább kicsit irigylem. Mindenkit érnek az indító konfliktushoz kísértetiesen hasonló igazságtalanságok, csak az embernek nincs lehetősége (vagy valljuk be, inkább bátorsága…) visszavágni.
Én nagyon utálom azokat a sorozatokat, ahol céltalanul megy a kavarás, a másikkal kibaszás, intrika és hasonló, de itt most kicsit helyettem is igazságot szolgáltat :)
Akit zavar a feleséggel való kapcsolat bemutatása, szerintem nincs igaza, mert meg kell mutatni, hogy ahhoz, hogy egy férfi megőrizhesse ezt a típusú “majd én megmutatom” hozzáállást, ahhoz kell egy támogató hátvéd. Elvégre “minden sikeres férfi mögött egy nő áll…” :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz