login |

The Following – 1×03: The Poet’s Fire

2013. 02. 07. 14:50 - Írta: winnie

31 hozzászólás | kategória: kritika,

Oké, ez kezd vicces lenni, valójában elég lenne annyival elintézni a kritikát, hogy ld. múlt hét. Szinte minden egyes gondolatomat meg tudnám ismételni. Továbbra is jó sorozat a The Following, az egyik idei legjobb országos újonc. De. És ez a “de” folyamatosan ott van. Lehet, hogy csak azért, mert mindenkinek a kedvében akarnak járni a készítők és a más aspektus iránt érdeklődök miatt jelen lévő részleteknek köszönhetően nem tudok maradéktalanul lelkesedni, nem tudom, de annyira kevés hiányzik, hogy a 6/10-en túllendüljön ez a krimi.

De tényleg. Tök jó húzások vannak benne, olyanok, amiket nem nagyon látni tévében, de országos csatornán biztos, hogy nem. Ráadásul elég beteges és vérfagyasztó dolgokat mutogatnak, részenként minimum kettőt vagy hármat, ami nem feltétlenül vált ki belőlem kislányos sikkantásokat (ahhoz túl öblös a hangom), de azért képes vagyok elismerően csettintgetni és azt sziszegni, hogy asztakurva. (A rész vége a dupla gyomrossal…, szavak nincsenek rá. Nagyon elborult dolgok.)

A másik oldalon viszont ott a mesterkélt szerkezet, hogy olyan karakterekkel van tele a sorozat, akik, ha egy pillanatig nincs dolguk, akkor belebámulnak a semmibe és pavlovi reflex kíséretében flashback-elnek. Van, hogy 5 másodpercre, aminek se füle, se farka önmagában. Oké, általában nyilván megvan a dramaturgiai szerep, összeáll, a kép, de ez nem kicsit kizökkenti az ember. Ilyen az, amikor nem a flashback támogatja a történetet, hanem a történetet írják úgy, hogy támogassa a visszaemlékezést.

Szóval jobban örülnék, ha feltétel nélkül tudnám szeretni a The Following-ot, de félre ne értsetek, nem elégedetlenkedek, maradok, mert így kell megcsinálni egy tipikusnak tűnő nyomozós sorozatot nem annyira tipikusra (ld. még Person of Interest). Nagyon okosan teszik látszólagosan szeralizálttá a sztorit a készítők, ahogy újabb és újabb követőket csatlakoztatnak be a sztoriba, a szövevényesség növekedésének látszatát keltve.

Arra viszont kíváncsi leszek, hogy a mostani sztorit komolyan az első szezon 15 részére akarják-e kinyújtani, hogy addigra fogják-e elkapni a fő magot (ha elkapják…), mert sajnos karakterek szintjén továbbra sem túl erős a sorozat. A színészek jók, de a karakterek inkább csak szimpatikusak. És, ha már flashback-ek vannak, akkor szeretném, ha érdekelne az, akinek beletekintek a múltjába. Itt viszont…

A követők zöme érdektelen (lehet, hogy azért, mert reflexből agymosottnak hiszi az ember őket?), ráadásul velük random válogatott durvulásokat lehet csinálni minden következmény nélkül, hiszen idővel úgyis elkapják őket. A gond az, hogy ott van a képben Carroll felesége, akivel már most sem tudtak sokat kezdeni. Nyilván később lesz értelmesebb sztorija is, de ő abszolút konc, mint ahogy a fő rosszfiú és a fő zsaru múltbéli találkozásai sem kavarják fel az állóvizet – de másképp nem nagyon tudják összehozni Kevin Bacon-t és James Purefoy-t, a monitoron át egymáshoz beszélés mégsem az igazi.

Ráadásul itt van ez a Poe-kérdés. Uhh. Ebből ivós játék lesz. Oké, értem én, hogy fene intelligensnek akar látszani a sorozat, hogy egy nagy író, költő munkásságára építi fel magát, de ha még a 7. évadban is rajta fogunk rugózni, akkor azt hiszem, hogy keresek egy erős gerendát. Kicsit kontraproduktív lesz idővel a Poe-z(ol)ás, meg aztán, ha intelligensek akarunk lenni, akkor nem elég egyetlen aspektusban.

Az eddigi részekben is volt fura húzások (igazából nem zavartak, nem kell mindenkinek éleseszűnek lennie, plusz ők nem tudják, hogy egy krimisorozat szereplői), de itt a vége fele voltak nehezen lenyelhető megoldások, főleg a leszámolásnál, illetve az arra való törekvésnél. Hiába építkeznek szépen 20-30 percig, ha a végén mindent felborítanak gumicsizmával.

31 hozzászólás Ne habozz!

Desmond Wallace - 2013. 02. 07. 15:45

Én ezt a részt picit gyengébbnek éreztem az előzőeknél. Kevés volt most számomra a meglepetés. Pár dolog eléggé adta magát a részben.

Ettől függetlenül még mindig nagyon élvezem a sorozatot.

Khes - 2013. 02. 07. 15:54

Én nagyon próbálom szeretni, de Desmonddal ellentétben nekem már az első részben is túl sok volt a kiszámítható történés.
A kritikában olvasva a rész végi két nagy csavart gondolkodtm vagy öt percig, hogy mit is titulálhatott winnie annak.
Még kitartok, mert Kevin Bacon örök kedvenc, de nem igazán látom, hogyan lesz ez egy picit jobb.

winnie - 2013. 02. 07. 16:07

az a baj, hogy a csajnak olyan pszichopata feje volt, hogy végig arra gondoltam, hogy ő is sszektatag, de utána megnyugodtam, mert a lakásban nem úgy viselkedett, szóval nem volt rossz, hogy kiderült, hogy mégis.

“A kritikában olvasva a rész végi két nagy csavart gondolkodtm”

nem csavar, de az a két jelenet nagyon erős volt, igazából meg is fordult a fejemben, hogy kikapcsolom és nem nézem, mert ez szemétség:) arra gondolok, amikor a kisgyerekkel állatot kínoztattak, elkezdték a “kiképzését”, plusz amikor jordy öngyilkos lett. utóbbi olyan jelenet, ami nincs gyakran országos csatornán, meg egyébként is nagyon hatásos volt, sok mindent elmond.

serra - 2013. 02. 07. 16:08

Szerintem túl nagyot nem lehet ezen a sztorin csavarni. Esetleg Purefoy kiszabadul és akkor izgalmasabb lehet a dolog, vagy Bacon válik follower-é a 3-ik évad végére.
Én azért tuti maradok, kell a heti kellemes kis borzongás. :)

winnie - 2013. 02. 07. 16:19

serra: igen, ez az, amit a 2. résznél is akartam írni, csak homályosan írtam. évad végére a gyerek és purefoy helyzetán változtatni kell, nem tudom elképzelni, hogy maradjon az alapfelállás. ergó a gyereket meg KELL találni, purefoy-nak meg ki KELL szabadulnia. más kérdés, hogy akkor mi lesz a szekta aspektussal.

(aztán májsuban visszaolvasva ezt jót röhögök, hogy mekkora luftot rúgtam:)

ez az, ami minden kiszámíthatatléansága ellenére nem tetszik, hiszen kiszámítható. persze most, hogy ezt leírtam, elkezdtem vizionálni a második évadot, ahol purefoy a kisgyerekkel együtt szökik. inkább ne. akkor maradjon börtönben.

Khes - 2013. 02. 07. 16:27

winnie: értettem én, a baj az volt, hogy nem igen emlékeztem rá, nem volt egy akkora sokk nálam. Teljesen egyértelmű volt számomra, hogy apuci pici fiát kell faragni a kiskölyökből, az a dolguk, ezért rabolták el. Nem az anyját kínozni, mert neki már a terv szerint meg kellett volna halnia simán, más variáció nemigen jön szóba az adott körülmények között. Én igazából már azt vártam mikor is kezdik el ténylegesen, mert az a félmondat arról, hogy apa nem is biztos h olyan rossz ember nem elégséges az átneveléshez. (Az már más kérdés hoyg ha a gyereknek nincs alapból indíttatása rá, márpesig szemmel láthatóan nincs, akkor ez az átnevelés rosszul is elsülhet, a gyerek azért nem egy tiszta lap amire azt irkál az ember amit akar, pláne nem ennyi idősen, de ez egy másik kérdés)

Az meg tény, hogy országos csatornához képest elég brutál jeleneteket pakolnak bele, de ezeket picit öncélúnak érzem, nem azért mintha a gyomorom nem bírná, hanem mert szerintem elsőre is felfogtuk, hogy mennyire bír agyat mosni a a nagycsúnyagonoszember.

paranoid android - 2013. 02. 07. 16:31

“Nagyon okosan teszik látszólagosan szeralizálttá a sztorit a készítők”

A kibeszélőben pont emiatt panaszkodtam. Egyrészről ne annak akarjon látszani, hanem legyen az, bár ez egyéni preferencia kérdése is. Másrészről meg szerintem egyáltalán nem okosan, hanem baromi átlátszóan manővereznek az írók, hogy sok minden történjen, de mégse haladjon előre a történet. Amit az egyik kezükkel adnak, azt elveszik a másikkal, így marad az egy helyben toporgás. Ez pár részen belül könnyen unalmassá és/vagy frusztrálóvá válhat. Azért egy sorozat harmadik részében alibizni nem sok jót vetít maga elé. De én sem kérek sokat, csak egy irányt. Ne az legyen, hogy még tíz részen keresztül ugyanazokat a köröket futjuk, míg gondolnak egyet az írók, hogy most már ideje megtalálni a gyereket.

Casey Novak - 2013. 02. 07. 16:33

Nem rossz, attól picit rosszabb, mint amit vártam. De azért boldogan nézem tovább.
Úgy veszem észre, hogy kezdik építgetni a követők hanyatlásának esetleges lehetőségét, mi szerint ők is csak emberek, és minden agymosottság ellenére az érzelmeik közbe fognak szólni a nagy tervnek. Hacsak Carroll nem számolt ezzel is előre. De ez már ultra géniusz húzás lenne.
A Poe-s vonal miatt meg haragszom, mert nálam ő nagy kedvenc, és kikérem magamnak, hogy vele ideologizálják meg az agymenésüket :) De nagyon jól csinálják, azt el kell ismernem.

Desmond Wallace - 2013. 02. 07. 16:34

“Nem az anyját kínozni, mert neki már a terv szerint meg kellett volna halnia simán”

Nem hiszem. Carroll pontosan tudta, hogy a dagadt követő elszúrja majd a dolgot.

Pocok - 2013. 02. 07. 16:36

Szerintem borzalmas volt. A 6 pont az eléggé jóindulatú szerintem.

Legnagyobb gondom, hogy az fbi, vagy kik ezek, teljesen inkompetens banda. Már az előző részekben is megmutatták, mennyire bénák… de ebben? Őrizetlenül hagyják az egyik gyanúsítottat, aki EGYÉRTELMŰEN ÖNGYILKOS SZÁNDÉKÚ!!! A fekete zsaru, miután olvasta az sms-t, nem esett le neki… szépen lassan megfordult.
…borzalmas az egész. A flashbackekről meg még nem is beszéltem… én kaszáltam.

winnie - 2013. 02. 07. 16:38

“Másrészről meg szerintem egyáltalán nem okosan, hanem baromi átlátszóan manővereznek az írók,”

csakis azért tartom okosnak, mert szerintem 10 emberből 9 azt mondaná, hogy szerializált, sokak számára megteremtik az illúziót.

Lemoni - 2013. 02. 07. 17:03

Carroll feleségével annyira nem tudnak most mit kezdeni és szerintem a nyomozóval is azért hozták össze, hogy a végén kiderüljön, ez volt a motiváció Carrollnak, a bosszú, hogy mindkettőjüknek megfizessen. De ne legyen már ilyen kiszámítható…….

Gedeon74 - 2013. 02. 07. 17:05

Továbbra is tartom a pilot utáni véleményemet, hogy nem kiemelkedő, de jó a sorozat, és számomra egyelőre nincs az a kis apró nüansz, ami zavaróan hiányozna. Lehet, hogy később lesz, de most még nincs hiányérzetem.

Oké, ha nagyon előre akarok gondolkodni, akkor már azt is túlzásnak tartanám, hogy jelen felállásban ebből egy második évad legyen. Az is soknak tűnne, ha az évad végéig keresnék a fiút. Persze, ha meg tudják tenni úgy, hogy az egész nem fullad unalomba, akkor hajrá. Viszont eddig nekem nem volt unalmas, ha csak ezt a szintet hozzák továbbra is, már jó.

Hozzáteszem, lehet, hogy nem működne gyengébb (vagy akár ismeretlenebb) színészekkel, és biztos van abban valami, hogy már miattuk is jó nézni, nyilván hozzáadnak nem kevés pluszt a tetszési faktorhoz.

manor - 2013. 02. 07. 17:07

Egyetértek pocokkal, a rendőrség viselkedése annyira bántóan bugyuta, hogy nem lehet elmenni mellette.
Vajon mikor jut eszükbe, hogy megnézzék, kik mentek beszélőre Carollhoz, amíg börtönben volt?
Az a gond, hogy nincs igazából hangulata az egésznek, ami feledtetné ezeket a butáskodásokat.

Desmond Wallace - 2013. 02. 07. 17:10

“Vajon mikor jut eszükbe, hogy megnézzék, kik mentek beszélőre Carollhoz, amíg börtönben volt?”

Erről már az első részben is volt szó.

paranoid android - 2013. 02. 07. 17:17

“szerintem 10 emberből 9 azt mondaná, hogy szerializált, sokak számára megteremtik az illúziót”

Ez igaz lehet, de szerintem ez azért is van, mert az epizodikusság “jutalmai” elvesztek itt. A részeknek nincsen szép íve, csak pszeudo-megoldásokat kapunk az epizódok végén. Egy epizodikus sorozat lett a Following az epizodikusság pozitívumai nélkül, a szerializáltság köntösével álcázva. Igazi kuriózum, kár hogy nem eléggé élvezetes (nekem) emiatt.

Gedeon74 - 2013. 02. 07. 17:19

“A fekete zsaru, miután olvasta az sms-t, nem esett le neki… szépen lassan megfordult.”

Hát ha már nagyon hibákat elemezgetünk, akkor már ott hülyeség az egész, hogy a vezető nyomozónő nem őt hívta fel, hogy a feleség közéjük tartozik, hanem a fiatal srácot.

dzsiaj - 2013. 02. 07. 17:25

“Hát ha már nagyon hibákat elemezgetünk, akkor már ott hülyeség az egész, hogy a vezető nyomozónő nem őt hívta fel, hogy a feleség közéjük tartozik, hanem a fiatal srácot.”

Jaja, azt a fiatal srácot, aki papíron ugye nincs is a ház előtt, csak suttyomban.

“mint ahogy a fő rosszfiú és a fő zsaru múltbéli találkozásai sem kavarják fel az állóvizet – de másképp nem nagyon tudják összehozni Kevin Bacon-t és James Purefoy-t, a monitoron át egymáshoz beszélés mégsem az igazi.”

Azért annyira mégsem céltalanok ezek a találkozások, hiszen eléggé szájbarágósan, de azért látjuk, hogy Purefoy szoktatja rá Bacon-t a szeszre.

Pocok - 2013. 02. 07. 17:35

“akkor már ott hülyeség az egész, hogy a vezető nyomozónő nem őt hívta fel,”

Pláne egy baromság.
Könnyű olyan univerzumban okos bűnözőnek lenni, ahol mindenki más retardált.

winnie - 2013. 02. 07. 17:46

erre írtam, hogy a rendőrök nem tudják, hogy tévésorozatban vannak. attól, hogy valaki hibázik egyszer vagy kétszer (vagy tízszer), nem lesz reatrdált:) én is elkezdhetem sorolni azt, hogy valakinek mennyi jó húzása volt, de abból sem következtetek arra, hogy zseniről van szó.

(sőt, ha demagóg akarnék lenni, akkor mondanám, hogy ez így van jól, hiszen az a reális, hogy valaki nem tévedhetetlen, hogy hibázik, pláne ha alkoholista és egy csomó ideje nem dolgozik:)

nem hiszem, hogy érdemes e tekintetben is átlibbenni oda, ami jelenleg a szépség megítélésénél folyik. hogy csak a tökéletesség üdvözít, és egy apró hiba máris a bűnronda kategóriába sorolja az embert. miért elvárás a tökéletesség? oké, lehet, hogy kényelmes olyan sorozatot nézni, amiben szuperprofi rendőrök vannak, akik simán elkapnak valakit. de én biztos, hogy azt választanám, ahol nem ennyire egyértelműek az erőviszonyok:) (oké, értem az alapporblémát, én is akadok ki olykor buta dolgokon, de általában épp ezért hamar túl is lépek rajta. miért tegye egy random ember azt, amit én tettem volna? pő meg azon akadna ki, ha nem azt teszem, amit ő akarna.) na, megyek, lelövöm magam.

nem mintha tudnám magyarázni a telefont, de még az is lehet, hogy valamivel meg lehet. nem lesz egyszerű.

Gedeon74 - 2013. 02. 07. 18:05

Én annyiból az a szerencsés (vagy egyszerű) alkat vagyok, hogy ha tetszik valami, akkor vagy fel se tűnnek az ilyen hibák, vagy pedig észreveszem őket ugyan, de nem akadok ki rajtuk nagyon, hanem simán továbblépek. Így van ez ennél a sorozatnál is.

(Egyszer néztem a tesómmal meg a sógorommal a 24 még egyik jobb évadából pár részt, és porig aláztak szinte minden megmozdulást benne. Én meg magamban csak azon agyaltam, hogy persze, oké, logikailag tök igazuk van sok dologban, de ha ennyire nem bírják élvezni, akkor minek nézik. De megnézték aztán az összes évadot, gondolom hasonlóan ekézve minden részt. :) )

Shai - 2013. 02. 07. 18:23

nem szokott zavarni a flashback, de valahogy ebben a sorozatban folyamatosan szettordelik a reszeket a teljesen rosszkor jovo felesleges flachbackek garmadajaval :( kezd nagyon zavaro lenni, pedig jo sorozat lehetne.

jim455 - 2013. 02. 07. 19:41

Nekem a Bacon Purefoy flashbackek kifejezetten bejöttek, és a részt is élveztem, persze bele lehet kötni pár dologba.Írjatok ezt az álszerializáltságot, hát nem tudom, szerintem valami vagy szerializált vagy nem…

Az ügynök halála meglepett, így elég kevesen maradtak a csapatban, most már nem hinném, hogy lenne egy belső ember az FBI-nál.Nem tudom merre fog elmenni a sztori, ebben nem látok 2 évadnál többet, mi lesz ha később is marad a sok néző?Lezárják a Poe illetve Carroll szálat és jön egy új gyilkos, vagy kihúzzák ebből amit lehet és vége?

Tomisz - 2013. 02. 07. 20:07

Jó ez… szerintem még mindig az utóbbi idők terméséből ez a jobbak közé tartozik a kategóriájában.
Nem érzem ezt a kiszámíthatóságot se annyira, persze közben nem is pörgök ezen. :)

Remélem kitart, de ha nem akkor is le tudják zárni korrekten.

Newil - 2013. 02. 07. 21:57

Hogy hívják a második képen lévő szinésznőt?
Szerepelt valami tech-cuccos-videókártya vagy ilyesmi rövidke animációs videóban igaz?
Pedig megvolt kedvencek között,de törölték a jutyúbról.

winnie - 2013. 02. 07. 22:12

valorie curry, igen, szerepelt.

Lajoska67 - 2013. 02. 07. 23:32

Jó ez a sorozat, nincs vele baj. Rettentően beteg, én meglepődök rajta részenként többször is. Pörög rendesen, hullanak a komolyabb szereplők is. Mekkora ötlet volna pl. kinyírni a 4. részben a nő ügynököt, az ötödikben a feleséget, a hatodikban meg Bacont. Ilyen sorozat még úgyse volt.

Lehetne valami új technikát elnevezni róla, pl. “rotálódó szereplőgárdás” sorozat, vagy hasonló.

Brynden Rivers - 2013. 02. 08. 13:33

“a The Following, az egyik idei legjobb országos újonc”

Hát nagyon nem. Vagy csak ennyire rossz a felhozatal?

A főszereplő színészhármas jó, de nem bírtak egy normális forgatókönyvet írni alájuk, vagy a csatorna nyúlt bele.

A legnagyobb hiba az hogy, túl komolyan veszi magát a sorozat ahhoz képest, hogy a nyomozás színvonal CSI, a thiller hiteltelen, a horror meg nyilván vérszegény.

Dante22 - 2013. 02. 09. 10:02

Nagyon jó kis sorozat.Nekem tetszik:)

Köszi Winnie ,hogy felhívtad rá a figyelmem,tegnap megnéztem az első 3 at,a barátaimmal,és bejövős.

Amugy meg ennél 100 szor rosszabb sorozatot is megmentettek már a kaszától,ez pedig rossznak egyáltalán nem nevezhető.

kiváncsifáncsi - 2013. 02. 11. 03:38

Nekem abszolút bejön a sorozat, persze vannak benne hibák, de nem az a lényeg. Engem abszolút leköt, tetszik maga a sztori is, szerintem jók a szereplők, még az sem baj ha kissé szájbarágós és a visszaemlékezős jelenetek is tetszenek. Pörög a sorozat úgyhogy csak így tovább, nálam 8/10.

Dinazsolti - 2013. 02. 11. 15:39

És külön pluszpont a zenékért! :). MAssive Attack, Deftones….

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz