login |

Smash: kezdett a 2. évad – írta mgitta

2013. 02. 08. 18:50 - Írta: vendegblogger

48 hozzászólás | kategória: kritika,

Elkezdődött az NBC zenés sorozatának 2. szezonja a Marilyn Monroe életét feldolgozó musicalről. Ez volt az a sorozat, amelynek első része sokaknak tetszett, majd az évad során rengeteg nézőt vesztett, és Amerikában az ún. “utálatból nézés” vagyis a hate-watching egyik tipikus képviselője lett. (Mondjuk akik ezt nézték utálatból, azoknak sok szeretettel küldöm a magyar X-Faktor 3. évadját).

Az NBC ezért a 2. évad előtt showrunnert váltott, illetve szereplőket cserélt le azzal a felkiáltással hogy most majd igazi közönségkedvenc sorozatot csinálnak, amivel kielégítik a nézői igényeket.

Ennek érdekében sok mindent be is vetettek az évadnyitóban: kivágták minden idők egyik legjobban utált sorozatos mellékszereplőjét, Ellist, Julia férjét és fiát, sőt, még Karen vőlegényét, Devet is – plusz a Gossip Girl 5. évados showrunnerjét, Josh Safrant bízták meg a sorozat irányénak megszabásával. S ha mindez nem lett volna elég, a nyitóepizódra behozták az Oscar-díjas, American Idolos Jennifer Hudsont, valamint két új férfi főhőssel is megismerkedhettünk.

Hogy mi lett a végeredmény? Nos, a nézettségi adatokat már tudjuk (nem túl rózsás a helyzet). És hogy mi lett az én véleményem? Ha az 1. évad fináléjánál én voltam a pro, akkor most egy kontrát olvashattok. A tovább mögött. Spoilerekkel.

Elég sok minden történt a nyitó másfél órában: az új szereplőket le kellett cserélni, az újakat be kellett hozni, új konfliktusokat kellett felvázolni. Mindezt meg is tették, ahogyan az a “Hogyan kezdjünk el egy új évadot új szereplőkkel és konfliktusokkal” című nagykönyvben meg van írva. Az eredmény azonban mégis egy izzadtságszagú, minden eredetiséget nélkülöző, bevallom, unalmas epizód lett.

Ami nekem mindig is bajom volt a Smash-sel, az továbbra is fennáll: egyszerűen kiszámítható az első pillanattól az utolsóig. Itt még egyszer nem tudtak olyat lépni, amely legalább a legkisebb mértékben is meglepett volna. Hogyan szabaduljunk meg Nick-től, a musical pénzforrásától? Derüljön ki róla, hogy kábítószerrel kereskedik, úgyis olyan rossz kinézete volt. Hogyan szabaduljunk meg Franktől? Frank is csalja meg Juliát és lépjen túl rajta. Devről ne is essen sok szó, Karen kidobta a fináléban, Dev meg nem próbálkozik helyreállítani a kapcsolatot.

Az új szereplők is elég sablonosak: két ifjú, akik baromi tehetségesek, de pincérként dolgoznak, közben meg saját musicaljüket írják. Ebből hall meg egy dalt Karen, akit persze az teljesen elvarázsol, és elhatározza, hogy ráveszi a fiúkat, hogy hadd csinálhassák meg a darabjukat. Csakhogy a meglehetősen arrogáns és unszimpatikus zeneszerző srác (akivel majd Karen pár rész után össze fog jönni, mint az várható) nem hajlandó egyelőre a nyilvánosság elé tárni a darabját.

Hiába a showrunner-váltás, egyelőre a Smash továbbra is egy tipikus hollywoodi film sorozatra nyújtott változatának tűnik. Amit hirdetett a sorozat, hogy majd betekinthetünk egy musical megszületésének folyamatába, abból ebben az epizódban egy percnyit nem láttunk, csak azt tudjuk, hogy a kritikusok szerint a Bombshell szövegei nem a legjobbak, illetve természetesen megint pénzhiány áll fenn az előadás bemutatásával kapcsolatban.

Az igazán nagy csalódást Derek és Karen karakterei okozták. Az arrogáns, de tehetséges rendező, aki azért, mert néhány nő feljelenti szexuális zaklatásért, részegre issza magát bánatában, cseppet sem hasonlított az 1. évadban megismert rendezőre, inkább egy töketlen, tehetségtelen pojácának tűnt, a fantáziája pedig az őt körülvevő rózsaszín cipős éneklő nőkről a bollywoodi borzalmat idézte fel bennem.

Karent úgyszintén átformálták: már egyáltalán nem naiv, ami nem is baj, de sokkal ridegebb és fennhéjázóbb lett, ráadásul Katherine McPhee motyogása egy idő után már idegesítő is lett (pedig az 1. évadban a Team Karennek drukkoltam). Mintha Karen és Ivy karaktere helyet cserélt volna, most Karen az, aki nem szól hozzá Ivy-hoz és meglehetősen rideg vele, míg Ivy megpróbálna kibékülni.

Ezzel szemben Ivy a pozitív meglepetések közé tartozott a nyitó epizódban. Elhagyták a rideg, dívás beállítottságot, helyette újra az a kedves lány lett, aki próbál érvényesülni ebben a kegyetlen világban, de nem kap lehetőséget a tehetsége kibontakoztatásához. Megan Hilty nagyszerű volt, most simán el tudtam róla képzelni, hogy ő a sztár, aki csak az alkalomra vár.

A sorozat saját zenéi továbbra is telitalálatok, azonban nem vagyok benne biztos, hogy a részenkénti 5 perc nagyon jó zene és ének megéri a 40-45 percet. Mind Megan Hilty, mind Katherine McPhee hangja továbbra is lenyűgöző, Jennifer Hudson is karakteres dalt, illetve duettet kapott, de erre nem lehet egy egész sorozatot építeni, mellé muszáj lesz valami történetet, valami karaktert is kapnom, és ezt jelenleg nem nagyon történik meg.

A dialógusok esetlenek voltak, a karakterek mintha nem is ugyanazok lettek volna, mint akiket az 1. évadban megismertünk, és mérhetetlenül hiányzott a színház akár a Bombshell, akár az új musical kapcsán.

Mindezek után nagyon keserű szájízzel fejeztem be a 2. évad nyitányát, amelyre egyszerűen 4,5/10-nél többet nem tudok adni. De remélem, hogy innen csak fejlődni lehet, és a Smash is javulni fog az évad során. Az esélyt megkapja tőlem.

48 hozzászólás Ne habozz!

Neoprimitiv - 2013. 02. 08. 19:31

Nem figyeltem, de ilyen pocsék nézettségnél gondolom nem adott ki az NBC részadatokat. Pedig érdekes lenne látni, hogy sokkal többen kezdtek-e bele és aztán amit láttak, attól ment el a kedvük, vagy eleve elveszítette a finálé nézőinek kb. 40%-át? Ha az első, akkor túl sok remény nincs. Ha a második, akkor még talán van.

nfsu17 - 2013. 02. 08. 19:38

azért a sideboob-ért már megérte megírni a cikket

Lengabor - 2013. 02. 08. 21:31

Gáz bevallani, de az első évadot nagyrészt egyben daráltam, nekem tetszett, és nem utálatból néztem. Mondjuk voltak dolgok, amin én is összehúztam a szemöldököm (pl. a meleg jelenetek, a szenvedés Julia és a szeretője között, Ellis gátlástalanságai), de mégis jól szórakoztam, pedig emlékszem, előzetesen 0% várási fokot adtam, és úgy éreztem, hogy ki van zárva, hogy belenézzek. Aztán jött egy erős pilotértékelés, utána kivártam, és ment egyszerre. Nem olvastam külön a sorozatról és a visszhangjairól, ezért is lepett meg valamelyik nap az a cikk, amit Sixx linkelt, hogy ez a hate watching mintapéldánya lett az USA-ban. Más darabokat jobban el tudnék képzelni azon a listán.
A kihajított szereplők nem hiányoznak egy cseppet sem. Viszont itt is várok évad végéig vele (vagy amíg az NBC le nem lövi), nehogy esetleg emiatt utáljam meg idejekorán ;)

cyborgwings - 2013. 02. 08. 21:40

én az évadnyitó első felét még akkor láttam, amikor kikerült a netre. úgyhogy gyakorlatilag két különálló résznyi tapasztalatom az, hogy mindig elég nyögvenyelősen kezdek neki az új epizódnak, de ez már az első évadban is mintha így lett volna egy idő után. olyan “jó, megnézem, mert szeretem a musicalt mint műfajt” jellegű kötelező körnek indul. aztán, bár a fölsorolt hibákkal mind egyetértek, valahogy mégis képes magával ragadni – na, nem olyan eszeveszett módon, csak mértékkel, de a végére úgy szoktam lenni vele, hogy jó ez, van benne mit szeretni.

nekem a saját dalok pont nem tetszenek többnyire, leszámítva az *antipatikus* srác broadway, here i come-ját, azt pont eltalálták.

jellegtelen lett ez a smash, ráadásul igazán szerethető karaktereket sem tudott még mindig fölmutatni. persze, karen aranyos volt, ivy meg most kezd aranyossá válni, de mégsem azok a szereplők, akiket közel tudna érezni magához az ember. hogy a többiekről ne is, élen az írópárossal – szinte utálom őket.
üresen kong a sorozat leginkább is, amolyan igazi insider dolgok már rég nincsenek benne, habzik a szappan, mégsem mondanám azt, hogy nem nézem tovább. fogalmam sincs, miért, de ha ráveszem magam, hogy leüljek elé, akkor el bír szórakoztatni. hátha összekapják magukat a későbbiekben. harmadik évad meg úgysem lesz szerintem, teljesen esélytelennek néz ki. bár a második is annak tűnt…

valaki meg szólhatna végre jessica houstonnak, hogy rendkívül csúful néz ki ezzel a frizurával. persze sosem volt nagy szépség, de ez valami katasztrófa. sírásra görbül a szám, akárhányszor megjelenik a képernyőn.

Rannak - 2013. 02. 09. 11:59

Őszintén mindennel egyetértek, ettől függetlenül még mindig az első számú sorozat, ami nagyon megdobogtatja a szívemet, amennyire más kedvelt sorozatok nem.
És ez nem pusztán a zeneiségnek köszönhető, mert 2-szer kezdtem bele a Gleebe, és kétszer hagytam abba a 4. epizód után.
Külföldi fórumokat olvasgatván a Karen fanoknak nagyon nem jön be az új Karen. Ehhez még hozzáadjuk, hogy a színésznő játszani nem nagyon tud, és majdnem minden előadott dalában teljesen ugyanolyan (szép a hangja, nagyon tehetséges, de POP ÉNEKES!!!, nem Broadway sztár!!!), érthetetlen, hogy a sorozat felében miért ő játszik, és miért nem bontakozhatnak ki más tehetségek pl. Megan Hilty, aki mérföldekkel jobb színésznő nála (lsd. legutolsó előadott dalát).
Még mindig a saját dalok a legjobbak benne.
És nagyon remélem, legalább a második évad végéig nem kaszálják, hogy rendes lezárást kapjon, és addig is rengeteg jó kis dallal örvendeztessenek meg bennünket.:)

cyborgwings - 2013. 02. 09. 13:08

jól van, látom képben voltam tegnap a nevekkel. nyilván anjelica hustont akartam írni. :D

Dor Ka - 2013. 02. 09. 18:24

én se értek egyet a fanyalgókkal. a Glee-t egy rész után kukáztam, számomra nagyon csöpög a nyáltól. ez viszont az elejétől tetszik, szerintem megvárom, mit hoznak ki a második évadból…

enci - 2013. 02. 09. 19:48

a nyitány nekem sem jött be, de azt hiszem, innen csak felfelé van…

Desperate HOUSEwife - 2013. 02. 11. 21:42

Én egy hét alatt daráltam le az első évadot, és minden hibájával együtt imádtam. Elviseltem Julia unalmas és klisés családi történeteit, meg Terrible Ellist, mert a musical készítésének a folyamata remek történetszál volt, a zenék fantasztikusak, és legalább 4-5 igazán szerethető karaktert is felvonultatott. Viszont azt már az első évad is bebizonyította, hogy a Smash akkor a leggyengébb, ha parkolópályán van a musical, nincs alkotómunka, próbaterem, színtársulatos intrika, mindez adja a sorozat sava borsát. Sajnos ez a nyitóepizód is ilyen volt, és ami tovább rontotta a helyzetet, hogy nem látom azt az utat, amit a 2. évad kijelölt volna magának, most harcolunk a Bombshell megmentéséért, vagy itt van ez a két tehetséges (és tökéletesen érdektelen) fiú, akik olyan jó musicalt írtak, amiből Karennek elég volt fél dalt meghallgatnia, és máris tudta, hogy ez kell nekik? Mondanom sem kell, hogy a hátam közepére nem kívántam ezt a szálat, és tényleg Karen karakterének legrosszabb másfél órája volt ez. Könyörgöm, most ízlelte meg, milyen egy szuper darab abszolút főszerelőjének lenni, eljátszani egy ikonikus szerepet, neki kéne az egészért a lehető legjobban küzdenie! Kit érdekel, mit klimpíroznak ezek a srácok pincérkedés mellett? (azt meg csak zárójelben, hogy úgy hiányzik egy újabb szerelmi szál Karennek, mint a sorozatnak az, hogy Ellis legyen főszereplő)
És valóban, az amúgy legnagyobb kedvencem, Derek sem volt az igazi. Mondjuk nála sokat dobott pozitív irányba a fantáziájában játszódó szám, meg aranyos ez a múzsás dolog Karennel, amit amúgy ha nem aknáz ki a sorozat, az a legeslegnagyobb hiba lesz, amit elkövethetnek.

Azért nem volt annyira rossz ez a nyitány, láttam már rosszabbat is (az első évad Workshop utáni epizódja…), és vannak biztató jelek, csak azt remélem, hogy az arányokat eltalálják, és a kicsit félrecsúszott karakterek is magukra találnak. A zenék továbbra is szuperek, és Ivy valóban nagyszerű volt.

Zsofesz - 2013. 02. 27. 23:46

Ki lehet ide beszélni az évadot?
A 2×03 nekem annyira nem jött be, a legújabb rész viszont annál inkább tetszett. Most úgy érzem, elindult a történet végre, illetve egy kicsit kiléptek a Bombshell világából.

mgitta - 2013. 02. 28. 07:53

Szerintem ki lehet ide beszélni. Nekem már a 2×03 is jobban tetszett, mint az évadnyitó, de a 2×04 még jobb volt. Csak ne lenne ez az iszonyú kiszámíthatóság ebben a sorozatban. Miért nem mernek valami váratlant lépni? Inkább járják a biztonságos utat a cancel felé.
Jó, hogy Derekkel végre kezdtek valamit, de Karen továbbra is el van szúrva (főleg Ivyhoz képest, aki továbbra is ragyogó).

Zsofesz - 2013. 02. 28. 08:03

Karen most igazából csak azért van, hogy Jimmy és Kyle valahogy kötődjön a többi szereplőhöz.
Nekem az is tetszik, hogy Tom és Julia külön úton járnak. Meg már nagyon lebegtetik, hogy Tom rendezzen, kíváncsi vagyok, mi lesz belőle.
Derek most a legérdekesebb számomra, minden részben jók a jelenetei. Ivy-t pedig alig várom, hogy milyen lesz az új musicalben. Meg lassan jöhetne Sean Hayes is :)

Rannak - 2013. 03. 06. 14:56

Fura pozitívumokat olvasni, de nagyon örülök neki, mert külföldi fórumokon főleg csak csalódottak az emberek, és egyre kevesebben nézik.:(
Nekem, amíg Megan Hilty (Ivy) és Christian Borle (Tom) benne van, én nézni fogom, bár igen valószínű, hogy 3. évad már nem lesz.
A 4. rész, a Jennifer Hudson show jó volt, mert 4 dalt is kaptunk (+ 2X20 mp-s dalrészletet), kár, hogy a 4-ből 3 és felet Jennifer énekelt. Nekem nincs vele bajom, de azért mégis, ő nem főszereplő, és már nem is lesz benne.
(Az I can’t let go-t már a legelső trailer óta vártam, s bár 1 hónapja már feltették a dalokat netre, megvártam a sorozatba kerülését.:))
Az 5-ös rész annyiban csalódás, hogy Megan Hilty már a harmadik rész óta nem énekelt, ami nagyon sok ahhoz képest, hogy főleg miatta nézem.:/ De az egész aranyos volt Sean Hayessel, csak szerintem rövid, de már nagyon várom, hogy énekeljenek!!!
A Hit List részleg különösebben nem érdekel, mert Karen uncsi, szegény Jeremy Jordanből Jimmyjéből pedig egy bunkó karaktert csináltak, aki nagyon nem szimpi. Mellesleg, ő is énekelhetne már többet, mert eddig csak az elsőben dalolt.
Debra Messing vonala nem tetszik (és a ruhái sem rajta + a szemüvege sem igazán).

enci - 2013. 03. 07. 10:52

nekem tudjátok mi nem tetszik? az opening credits. Rém vacak, az elsőévados zenekari hangolós sokkal, de sokkal jobb volt! Sőt, az egész első évad sokkal, de sokkal jobb volt.

Zsofesz - 2013. 03. 13. 13:15

Szerintem ezzel az évaddal vége lesz, de addig kitartok. Most annak örülnék, ha Ivy és Tom sikerre vinné a Bombshellt, Karen pedig Derek rendezésében a Hit Listtel futna be, ezek a dalok szerintem jobban állnak neki.

Shannen - 2013. 03. 13. 23:26

Most úgy érzem, hogy ez a 6.rész a mélypont volt. Az egész rész katasztrófa volt. Nem tudom ki rendezte, de valami iszonyatos volt. Össze-vissza dobálják a szereplőket, a történetszálakat, néha alibiből benyomnak egy-két 2 perces dalocskát, amik közel sem közelítik meg az elaső évados szintet, szinte nincs olyan karakter, akivel tudnak mit kezdeni az írók.
Nálam most erősen kaszaközeli állapotba került, de Megan Hilty-Christian Borle-Debra Messing és Jack Davenport miatt még kitartok. Bár azt is el tudom képzelni, hogy már az évad közben kaszálni fogják,nem várják ki, hogy lemenjen minden rész. Mondjuk meg is érdemelnék. Pedig olyan jól indult anno az első évad….

enci - 2013. 03. 14. 11:22

az első évad nagyon jó volt, a vége egyenesen falat rengető a Don’t forget me-vel. És a második évad első négy perce is, amikor még mindig Bombshell volt, de utána mi a fene történt? Miért kellett egy új musicalt betenni új szereplőkkel? ezeknél jobb volt az, amikor Michael Swift volt, meg Dev… És Merilyn Monroe minden mennyiségben. Most kellene Broadwayre vinni az egész musicalt, erre jön egy meg még egy új musical, se eleje se vége a sztorinak, és amilyen nagy volt az első évad, úgy cseszik el a következőt. A két kiskölyök kimaradhatott volna igazán, és vinni kellett volna azt a szálat, amit az első évadban Theresa Rebeck megalkotott. Erre volt jó a showrunner váltás? Jól elcseszték…

Rannak - 2013. 03. 14. 18:35

Szerintem a 6-os rész volt eddig a legjobb a szezonban, végre van szó arról, hogy Karen kiszállna a Marilyn bizniszből, mert baromira nem az ő stílusa ez a világ, a Hit List sokkal inkább (bár engem különösebben nem érdekel ez a szál, Katharine akármit énekel, pop énekes marad). Végre jöhet Ivy! Bár szívesen látnám őt a Veszedelmes viszonyokban továbbra is.:)

Muszáj volt belehozni új dolgokat, a Bombshell volt az első évad vezérszála, a második évadban új dolgok kellettek. Bár Michael Swiftet szerintem is hiba volt kirúgni.

És még mindig: lehetne benne jóval több dal, amit többen is énekelhetnének, nem csak 2/3-ados arányban mindig Karen, egy csomó Broadway színész játszik a sorozatban, amit nem használnak ki.:( (És még mindig Katharine van a legtöbbet színpadon, aki messze a legrosszabb színésznő a sorozatban. -.-)

Desperate HOUSEwife - 2013. 03. 15. 19:16

Röviden: maximálisan egyetértek encivel.
Hosszabban: nos, azt most gépelem. Hamarosan kész a hosszabb írás az új irányról.

enci - 2013. 03. 17. 10:37

várom! :)

pippa_l - 2013. 03. 18. 12:04

Ami tetszik a sorozatban: nincs gyilkosság, nyomozás, vérző hullák :))
Minden énekes-táncos pillanat bejön – kivéve Jennifer Hudson összes jelenetét (jó hang, nulla kisugárzás). Nagyon tetszik a próbafolyamat, bár nemtom mennyi köze van a valóságoshoz.. (Valaki szakmabeli esetleg..?) Odavagyok NY-ért, utcakép jöhet minden mennyiségben. Jack Davenport, Cristian Borle, Megan Hilty, az összes táncos egytől egyig jók. Nekem Katharine McPhee is a pozitív oldalon van – szeretem ahogy énekel, mégha színészileg néha kifogásolható is.
Hűha, biztosan egy csomó mindent kihagytam, de most jöjjön a mínusz oszlop.

Ami nem tetszik: Debra Messing karaktere (a játéka sem tetszik, de nyilván küzd a karakterrel, nincs könnyű dolga).
Castinghibák: Anjelica Huston – kicsit se hiteles, még hunyorítva se :) Ugyanígy az előző évadban Uma se volt jó választás. A két pultos srác karaktere odakent, de a színészválasztással se törték össze magukat, Jeremy 12 egy tucat, Andy Mientus (szintén, de..).. ha már behozzák a kötelező meleg karaktert legyenek már elég tökösek jól megcsinálni vagy hagyják a fenébe!

Évadok: az első vita nélkül jobb volt, a második nem nagyon találja az irányt és nem nagyon hiszem, hogy lenne benne tartalék egy harmadik évadhoz… Mármint ha a nézettség nem lenne annyira alacsony, ami mindenképp indokolja a kaszát.
Mindez persze saját vélemény :)

enci - 2013. 03. 20. 10:08

És most nesze nekünk – Ivy Bombshellezik… Miért kellett az egészet így elcseszni?

enci - 2013. 03. 20. 10:18

Más (szakmabeli):
Hasonlóan épül fel egy musical a valóságban is. Táncpróbák – énekpróbák (koreográfussal és rendezővel), olvasó próbák, dramaturg rendezés, kellékes színpad, jelmezes színpad, nyilvános próba, előadás – és mindet a rendező irányítja. Ez a része nagyjából tényleg így megy. De a casting egész más, és random darabokat is bedobnak, hogy lássák, kinek mennyire megy a kottaolvasás, és egyéb énektechnikákat is próbáztatnak. Viszont a hatalom a rendezőnél van, és a másodstaféta a dramaturgnál, a producer megfigyel, tanácsol, de nem kotnyeleskedik, a zeneszerző(K) érzi(K), ha valami gubancos, és veszik a javaslatokat is, nem vetik egyből (csak másodjára :) (, és a szövegkönyvet bazi gyakran átírják -> ezt a részét annyira nem szeretik a színészek, mert nem az énekekben, hanem a köztes/átvezető jelenetekben teszik, kezdő előadásokban néha a jelenet előtt az előadás közben. Ezt persze nem mindig jegyzik meg, és olykor improvizálnak a színpad kellős közepén. Azok általában viccesek. Na, valahogy így megy, és jó fél évekről – évekről beszélhetünk.

pippa_l - 2013. 03. 23. 09:42

Kösz enci!! :)

Shannen - 2013. 03. 27. 18:12

A 2×08 volt számomra az évadban az első olyan epizód,amit szinte már-már élveztem valamennyire és a végén nem fordult meg a fejemben, hogy kaszálni kéne a sorozatot. Ehhez nagy rész hozzájárult, hogy végre sikerült összehozniuk olyan éneklős-táncos betéteket (rögtön hármat is), amik végre értékelhetőek voltak. Ha így folytatnák az évadban,akkor örülnék,de sajnos nem vagyok túl bizakodó.

Julia karakterével pedig már látványosan nem bírnak mit kezdeni az írók, szörnyű.
Visszahozni egy ismerőst ,kedvelt karaktert remek volt, de ha csak epizódnyira jött, akkor az elég szomorú.

Jeremy Jordan-t egyébként honnan szedték a készítők? Nem hiszem el, hogy nem volt vagy még másik 100 nála tehetségesebb, fiatal énekes srác, esetleg Broadway-os előélettel. Egyszerűen semmi hangja szegénynek, ráadásul egyetlen arckifejezésen kívűl mást nem tud, és ez már nagyon unalmas.

Rannak - 2013. 04. 03. 20:32

Jeremy Jordannak márpedig van Broadwayos előélete, Newsies, Bonnie & Clyde… (akkor már inkább Katharine McPhee mit keres egy musicalben a pop énekhangjával és múltjával…)

Amióta kilépett Karen a Bombshellből, sokkal jobbak a részek. Már csak két darabra koncentrálnak, és ő sincs annyit képernyőn, a többi főszereplő is érvényesülni tud jobban. Remélem, ez továbbra is így marad.

Shannen - 2013. 04. 05. 18:21

Igen, azt én is tudtam, hogy Jordan játszott már a Broadway-n, lehet rosszul fogalmaztam. A lényeg, hogy találhattak volna szerintem nagyobb színészi tehetséggel megáldott fiatal srácot is.

Egyébként valóban, mióta Karen eltűnt a Bombshell közeléből máris élvezhetőbbek lettek a részek. A legutóbbi epizódban mondjuk pont Krysta Rodrigueznek volt köszönhető a legjobb rész.

Rannak - 2013. 04. 05. 23:06

Jó rész volt, de nekem a Hit List nagyon nem akar összeállni. Furcsállom, hogy csak dalokból álló zenés darabot akarnak megalkotni, amikor a számaik tökéletes random popszámok, amik magukban nem mesélnek el semmit. (És szerintem köze nincs a Renthez.) Krysta Rodriguez előadása nagyon jó volt, bár el nem tudom képzelni, hogy hogyan kapcsolódik a történethez. A Reach for me nagyon élvezhető dal, de popdal. (És nem volt túlságosan Divás.)
A másik, hogy miért énekelte Karen a Broadway, here I come-ot, amikor a darab-beli karaktere popénekes (+ feladta Karen a Broadway-os karrierjét).
Nekem amúgy fura, hogy ezt a dalt felhasználják, mintha original song lenne, csak mert Krysta Rodriguez volt a dal egyik szerzője.

pippa - 2013. 04. 15. 17:26

Jimmy Collins és Kyle.. Miért nem tudok elvonatkoztatni a Szívtipró gimitől? :D
A funkció nélküli, iderángatott sztárok (Jennifer Hudson, Uma és most Liza Minelli) gázsijából nem futotta volna valaki karizmatikusabbra??

Tényleg jobb így, hogy megoszlik az idő a két show között. És tök jó, amit Juliával csináltak, kezd normális lenni.

Shannen - 2013. 04. 15. 18:07

Igazából nekem ez a Hit List szál abszolúte hidegen hagy. Csak Derek miatt érdekes, vagy inkább nézhető.
A számai sem jönnek be, ráadásul totál nem tudtam komolyan venni, amikor a NY Times szerint a Hit List még üti is a Bombshell-t.
Azt mondjuk nem lehet mondani,hogy az egyik jobb,mint a másik,mert az egyik vérbeli Broadway darab, a másik meg off-Broadway, de a Hit List még sajna annak is kevés, átlagos.

A másik,amin kicsit meglepődtem az Ivy húzása volt a preview-n. Szerintem teljesen felesleges volt mindent megmutatnia, elég öncélúnak éreztem a dolgot.

Jeremey Jordan meg…. áhh, mindegy, már fentebb írtam.

Rannak - 2013. 04. 17. 08:28

Évados tekintetben eddig: nagyon-nagyon elhúzták az elejét, hogy Karen Bombshell vagy Hit List, meg Jennifer Hudson, ezeket nem kellett volna 8 részig húzni, ha 2-3 rész alatt lezárult volna, akkor sokkal jobb lett volna, élvezhetőbb lenne mindenki számára, mert azok vették el a kedvet a nézőktől, most viszont azt érzem, hogy visszatért volna (sajnos nem a nézőszámokban, hanem a véleményekben, sajnos ez az ide-oda másik időpontra áttevés nem segít :( ).

Szerintem a mostani rész volt a legjobb az évadban, dacára, hogy nem kaptunk új dalt.

Öncélú akkor lett volna, ha akkor lesz meztelen, amikor eredetileg tervezték, amikor leesett róla véletlenül a ruha. Így viszont benne van, hogy Marilyn annyira vágyott arra, hogy szeressék, hogy a testét is felhasználta.
Szerintem zseniális volt az a jelenet, bőven kárpótolt az új dal hiánya miatt. Ivy nagyon jó Marilyn.

Shannen - 2013. 04. 21. 22:17

Nagyon vártam a 12.részt, de úgy látszik ez sem segített rajta,hogy a rész végén ne húzzam a számat.
Egyrészt ugyan volta néhány nagyon jól eltalált rész, a Don’t forget me-t konkrétan megkönnyeztem, Megan egy istennő. A lányok duettje is valami iszonyat jó volt, plusz az egész hangulat is körülöttük.
Másrészt viszont megint telrakták szappannal és baromságokkal.
A szívem szerint én ezzel a résszel – bár azért átdolgozva – zártam volna az évadot (vagyis inkább magát a sorozatot).
Most a maradék öt részre megint ott vagyunk ahol egy éve voltunk kb., és van egy olyan érzésem,hogy nagyon hasonló köröket fogunk lefutni.
Ráadásul a rész közben az egyik elejtett kis mondat, amiről azt reméltem, hogy csak viccnek szánták, megnézve a maradék öt rész címét, kiderült, hogy nagyon is komolyan gondolták. Így viszont még pontosabb elképzeléseim vannak a záró etapról. Kár.

Mindenestre – mivel nem tudom elképzelni,hogy ne kapjon kaszát a sorozat – abban reménykedek, hogy valamilyen módon tényleg elviszik a Broadway-re a darabot, mondjuk ha Spielberg egy kicsit rásegítene,biztos megoldható lenne. Mondjuk nem mintha ha esélyem lenne látni innen Budapestről,de azért már a tudat is jó lenne. :)

Rannak - 2013. 04. 21. 23:01

Igaziból most realizáltam, hogy mekkora veszteség lenne, ha nem lenne 3. évad. Valószínűleg nem lesz, de az, hogy elkezdtek beszélni a The Great Gatsby musicalről (+ Ivy Don’t forget me-ja teljessé tette az életem.:)), egyszerűen még jobban sajdítja a szívemet, évekig futhatna a sorozat, minden évben megalkotva egy új musicalt… miért kellett ennyi szappant beleírni, amikor annyi tehetséges ember van a sorozatban, ez rontja el, nem értem.:/

Tartok én is attól, hogy most visszatérünk a kevésbé izgalmas részekhez, az elmúlt 2 rész szerintem annyira jó volt!
De ne legyen igazam.

pippa - 2013. 04. 22. 19:07

Nagyon jó volt az eheti rész! És igen: kéne egy 3. évad. A Nagy Gatsby irtó izgalmas lenne! Csodáért imádkozom :)

Rannak - 2013. 04. 28. 08:56

Miért csinálják ezt?! Tökéletesen következetlenek a karakterek hétről hétre a dráma kedvéért.
És ne akarják már bemesélni, hogy Eileen gondolkodik azon, hogy Hit List vagy Bombshell, amikor 1 résszel ezelőtt még mennyire ellene volt Hit Listnek. És azért annyira nem volt nagy szám az az utolsó dal, hogy állva tapsolja meg a közönség, mint múlt héten Ivy Don’t forget me-jét.
Nagyon remélem – ennek ellenére -, hogy mégis lesz 3. évad (oké, csoda lenne, de az ilyen online szavazásokon – aminek nem tudom, van-e értelme – meglepően nagyon jól teljesít Parenthooddal meg egyéb sorozatokkal szemben), és Safrant NAGYON MESSZIRE RUGDOSSÁK a sorozat közeléből. Viszont dráma mentesen belefognak A nagy Gatsbyba.

(Még mindig, Megan Hilty a legjobb.)

cyborgwings - 2013. 04. 28. 17:47

az a helyzet, hogy én szeretem a hitlistet és jeremy jordant is, kicsit szerelmes is vagyok belé, mert emlékeztet michael c. hallra. :))

szóval a darabbal meg a dalokkal ki vagyok békülve és idén, az az igazság, hogy inkább a bombshell nem tetszett annyira, pedig tavaly még nagyon csíptem.
az első évadnak is voltak hibái, de ez a második nagyon vergődősre sikeredett, azzal pedig nekem is tele van a mamuszom, hogy össze-vissza rángatják a karaktereket.

egyetértek abban, hogy a hitlist záródala tényleg elég lagymatag lett, viszont nekem a múlt heti don’t forget me sem tetszett. érdekes, hogy tavaly a fináléban viszont egészen odavoltam érte, ütős zárásnak tartottam a darab végére, de nem hiszem, hogy katherine miatt, mert nem kedvelem jobban, mint megant, szóval valami más oka lehet, nem tudom, hogy mi.

nem emlékszem, hogy a kommentek között olvastam-e korábban vagy a kritikában (most nem olvasom újra), de az új főcímet is utálom, a tavalyi sokkal hangulatosabb volt.

na, ez nem lett valami összeszedett vélemény, de késztetést éreztem a vallomástételre hitlistileg. :D

Shannen - 2013. 04. 28. 18:09

Nem,nem és nem tudom megérteni, hogy honnan szedik ezt a sok idiótaságot az írók. Komolyan. Mondjuk ezt a részt egészen jól tűrtem egy darabig, aztán a végén jött Kyle a random éneklésével és fogtam a fejem, (szó szerint), h ez most mi?? Na és akkor a legutolsó másodpercnél pedig már csak annyita bírtam elhaló hangon kinyögni, hogy: jajj, istenem, nem hsizem el… Röhej.

Az se tesz túl jót a sorozatnak az én szemszögemből, hogy a Hit List dalokat mondhatni egytől-egyig rühellem, mindegyiknek kb. ugyanolyan a hangzása, lagymatag az egész. És kész vicc, hogy komolyan arról fantáziálgatnak, hogy ezt Broadwayre vigyék. Nem azért gáz,mert nem jönnek be a számok, másoknál nyilván nem így van, de hát az egész darabról üvőlt, hogy ez off-Broadway és kész.

Tudom,hétről hétre szinte csak negatívan nyilatkozok minden részről, és ilyenkor felvetődik a kérdés,hogy miért nem hagyom abba: hát mert ezt a maradék néhány részt már végig szenvedem, ha az előzőeket is kibírtam. De nagyon ajánlom, hogy ne legyen 3.évad ilyen felállásban, vagy ha lesz (kizárt),akkor rúgják az íróstábot, a rendezőket, Jeremy Jordan-től sürgősen szabaduljanak meg, és kezdjenek tiszta lappal mondjuk a Gatsby-vel vagy bármivel, csak ne ez a szappan legyen.

Rannak - 2013. 04. 30. 21:13

Amúgy más sorozatok esetében is ekkora összefogás van, ha kasza közeli állapotba kerülnek? Mert mindenfelé Save Smash feliratokat látok, meg az online szavazásokon is elég jó helyezést ér el, facebook-on közel 20.000 ember csatlakozott a 3 hete megalkotott Don’t Cancel SMASH-hez.

cyborgwings - 2013. 04. 30. 21:55

persze, szoktak akciózni a rajongók, de ha belegondolsz, 20e ember gyakorlatilag nulla. itt többmilliós nézettségekről van szó. vagyis lenne szó, ha lenne, aki nézze a sorit. :)

Shannen - 2013. 05. 08. 20:36

Csak én éreztem azt a legutóbbi rész nézése közben (meg már korábban is néhol),mintha valami brazil szappanoperát néznék? Oké,lehet ez egy kicsit túlzás, de azért tényleg egyre inkább csúszik lejjebb az írói munka.

Ellenben ezenfelül nem szidnám a részt, hiszen Christian Borle végre újra énekelt, és ez mindig szép pillanat, ráadásul valamilyen különös oknél fogva Jimmy utolsó száma is bejött.

Már nincs sok hátra (szerencsére), izgi…

Rannak - 2013. 05. 11. 11:17

Borzalmas a dráma, és még mik jönnek ebben a maradék 3 részben…
Így elcseszni egy jó sorozatot. Megértem, hogy miért kaszálták, de a zenék miatt hatalmas a veszteség, mennyi jó dalt kaphattunk volna még, ha elkészül A nagy Gatsby, majd az azt követő évadokban… :( Nagyon szomorú vagyok miatta.

Shannen - 2013. 05. 11. 22:19

A zenéért (feltéve persze ha nem a Hit List-ről van szó) tényleg kár.
Viszont ha még van annyi az írókban, az lenne jó, hogy úgy zárjnk le a végét, hogy ott vannak a Tony gálán és mielőtt kimondanák a győztes musical nevét: VÉGE. Én legalábbis ennek örülnék a legjobban. Már az első évad végén is (számomra, meg a rajongók felének) csalódás volt, hogy Karen “nyert”. Ha most megint győztest hirdetnének,akkor valakik tuti húznák a szájukat,ami persze érthető is lenne. Szóval inkább hagyják nyitva a dolgot és mindenki döntse el maga, hogy mi jött be jobban a Bombshell vagy a Hit List.

cyborgwings - 2013. 05. 12. 12:32

úristen, annyira fölbosszantott kora reggel ez a k.rva smash! eddig is az agyamra ment, de most végleg elegem lett abból, hogy minden egyes idióta szereplő úgy adja elő a másik idióta szereplőnek a mondanivalóját, hogy jól odamegy és fontoskodva hegyi beszédet tart. tényleg olyan rohadt nehéz normális, életszerű párbeszédeket írni?! itt tényleg mindenki csak fontoskodik (ezt a szót még huszonötször kellene leírni egymás után, hogy érezhető legyen, mennyire fontoskodó az összes karakter). eileen is a hülye telefonálgatásaival. jó, mondjuk ebben a részben asszem pont nem volt, de szerintem ha összeszámolnánk, tuti több fontoskodó telefonálgatós jelenete volt, mint a többi szereplőnek együttvéve.
ez az új zsarolós csaj meg iszonyúan antipatikus és maga az epizód sem fogott meg, valamint agyérgörcsöt kaptam, amikor a végén benyögték a legszappanosabb cliffet a világon. szóval nem volt valami felhőtlen a szórakozásom, hülye ötlet volt, hogy délelőtt gyorsan túl akartam esni az eheti részen.

Rannak - 2013. 05. 12. 13:31

Úgyis ki fognak derülni a nyertesek, tippjeim:

A legjobb musical díjat a Hit List fogja megnyerni az ulta egyedi (közhelyes) történetével és a baromi különleges (átlagos) pop és techno dalaival.

De ha mellé nem Ivy fogja nyerni a legjobb színésznőnek járó díjat, akkor nem tudom, mit csinálok. De szerintem ő fogja. Ha nem is foglalkoztatták ebben az évadban Ivyt annyira, mint színésznő, jóval többször előtérbe került mint Karen Amandája: Ivytól láthattunk komplett jelenetet JFK-vel, ahol lehengerlő volt, az eheti szála is erről szólt, egyszerűen nem lehet, hogy ne ő nyerjen! Mellesleg Megan sokkal jobb színésznő, mint Katharine, nevetséges lenne, ha nem ő nyerne. (Most néztem először felirat nélkül, és tök büszke voltam, hogy értettem a legtöbbjét, kivéve Katharinét beszédét, nem nyitja ki eléggé a száját vagy nem tudom.)

A kedvenc jelenetem egyértelműen Debra Messing és Christian Borle duettje, a The Right Regrets, nagyon vártam már, hogy legyen ez az epizód, mert előtte nem akartam meghallgatni. Nincs is olyan rossz hangja Debrának. Biztosan az egyik legnagyobb kedvenc Bombshell dalom.:)

Shannen - 2013. 05. 14. 21:31

Te jó ég! Nem hiába húztam máig a legutóbbi rész megtekintését. Éreztem, hogy csak az agyamat fogja felcseszni.
Ennyi idiótaságot belezsúfolni 40 percbe, szinte már elismerésre méltó.

Már nem azért, de senkinek nem tűnik fel, hogy mennyire röhejesen néz ki a Hit List abban a gyönyörű színházban? Úgy értem, hogy persze látványra üt, de nem mint egy musical,hanem mint egy koncertshow. És a kettő között meg óriási különbség van. Ráadásul az a szám… pfff… még a rádióban sem hallgatnám,annyira középszer.
Az új zsarolós csajszintén szörnyű, ráadásul a hangja sem nagy cucc.
Ja, és az eddig mindig dicsért koreográfiák a mostani részben nagyon nem jöttek be. A Hit List-es számnál konkrétan felröhögtem a táncosokat látva.

Ja és a legjobb: komolyan egy színházi előadás közben mindenkinek be van kapcsolva a mobilja, ráadásul le sincs halkítva? És ahelyett, hogy a színpadot néznék, inkább vegyék elő a mobiljukat, mert az “annnyira modern”? Komolyan ha ez velem történne egy előadás közben, tuti ki lennék akadva.

Ráadásul ez az erőltetett “közeledik a Tony, csináljunk sürgősen feszültséget” szál, szintén idegesít. A Time Square-es Ivy-Karen jelenetet vajon bárki is komolyan vette? Nyilvánvaló volt, hogy erre fognak rájátszani az írók.
Eillen-t egyre nehezebben viselem, ahogy kavarja a sz*rt, teljesen feleslegesen.

A rész végi “hatalma” cliff-ről meg ha ne mondjak semmit, mert nehezen tudnám szépen megfogalmazni a gondolataimat erről a szappanosabbnál is klisésebb “csavarral” kapcsolatban.

Egyetlen pozitívum természetesen a Julia-Tom duett volt, és Ivy különszáma.

Bocs, h kicsit hosszú lett, de egyszerűen muszáj volt kiírni magamból a felgyülemlett feszültséget így a megnézése után.

Ééés már csak 2 résznyi falkaparás van hátra.

cyborgwings - 2013. 05. 14. 23:16

ja igen, a koreográfia az valami mesecsodálatos volt! én is fölröhögtem, hogy ezt vajon teljesen komolyan gondolták? :D
a twitteres cucc alapvetően király ötlet lett volna, mondjuk közvetlen a szünet előtt (bár mittomén, lehet, ott volt, nem is emlékszem), de egyébként meg tényleg a tirpákság legalja, hogy mindenki a csipogó telefonja után kapkod.

Rannak - 2013. 05. 27. 09:45

…és megkaptam mindent, amire vágytam.:O Vagyis nem, mert vágytam Sam+Tom végre, de a többi…
Ivy nyert. Bombshell nyert. Minden tökéletes.^^
És igaz: csak amiatt került a Hit List a Broadwayra, amiért Kyle meghalt.
Én nagyon szeretném, ha folytatnák, de olyan tökéletes lett ez a vég, hogy nem akarom, tuti szétrombolnák ezeket a párokat is, én nagyon boldog vagyok most, hogy Ivy megkapta Marilyn szerepét, és tehetségét honorálták, valamint végre nem szólt minden Karenről… bár örültem volna, ha halljuk, Derek mit mond Ivynak, nem csak képet vágnak be.

Ivy: C’mon, Karen Cartwright!
Karen: Where’re we going?
Ivy Show’s over.

Shannen - 2013. 05. 27. 22:33

Igen a Tony nyertesekkel én is meg voltam elégedve, bár eléggé izgultam, hogy el ne szúrják. Ezzel kicsit legalább szépítettek az eddigieken.
Viszont a Rent-koppintáson nagyon felhúztam magam, nem volt szép dolog…

Na de részletesebben majd a finálé kritikában fejtem ki, remélhetőleg holnap megírom teljesen és már küldöm is winnie-nek.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz