login |

Last Resort: vége az 1. évadnak. És a sorozatnak is.

2013. 02. 15. 18:22 - Írta: winnie

37 hozzászólás | kategória: 2012/13, 2012/13 finálék, kritika,

Nehéz helyzetben van a zsűri... Tényleg nagyon gáz, amikor valaki elkezd panaszkodni, hogy egy sorozatról nem nagyon lehet mit írni, aztán a végére disszertáció-hosszúságú lesz a kritika. Előfordult már velem, most nem tudom, hogy mennyit tudok összeszedni a Last Resort-ról, de előre jelzem, hogy a sorozatról nem nagyon lehet sokat mondani – és sajnos nem is érdemel sokat. De azt mindenképp a legelején megemlíteném, hogy akár minisorozatként is kezelhető, hiszen totálisan le van zárva. Nincs cliff, nem maradt semmi a levegőben. Ez pozitívum?

(Természetesen nem ez volt a terv, csak még időben át tudták írni az 1×13-at. Az egyik készítő, Shawn Ryan itt beszél hosszan arról, hogy mi lett volna a folytatásban, mely szálakat vitték volna tovább, milyen új karakterek érkeztek volna (Marcus is kapott volna romantikus szálat! Yess!))

Kezdem először a jóval, mert a Last Resort igazi mélyrepülés volt. Szerettem a pilotot (persze inkább annak ígéretét – a sztorit a linken el lehet olvasni), végig kíváncsian figyeltem, korrekt volt a folytatás is, s a finálé is kellőképpen pörgött. Akadtak benne fura húzások, de ezek természetesen annak köszönhetőek, hogy az eredeti tervek helyett ki kellett találni pár perces szálelvarró sztorikat. De a lényeg, hogy az 1×13, még ha nem is nevezném minőségi tévének, abszolút élvezhető volt. Bár azt nem tudom, hogy ha az egész sorozat ilyen lett volna, akkor változna-e a véleményem az összképet illetően. (Hiszen a Last Resort nem az akciótól vagy a pörgéstől lett volna jó.)

A jó csajok mellett még mindenképp a színészeket emelném ki a sorozatban, többen is akadtak, akiket olykor élmény volt nézni (a Braugher-Speedman duó nagyon erős volt), s zömében hozták magukat. Az már nem annyira az ő saruk, hogy a karakterek elég zsengék voltak. Nem, ez nem biztos, hogy ez a megfelelő kifejezés, hiszen gazdagították a karaktereket jobbra-balra, kaptak mindenféle érzelmi és erkölcsi vívódásra alkalmas behatást, háromdimenziósakká váltak (igaz olykor fura dolgokat műveltek…), viszont szinte egyikük sem emelkedett ki (esetleg a nem sokat szereplő Kylie?), nem voltak igazán emlékezetes figurák a sorozatban, ami nagy szégyen – még a “rossz” oldalon sem. (Túl sokan voltak? Kevés idő jutott rájuk?)

De minden más… Oké, már jóval a premier előtt tudtuk, hogy kap szappanos komponenst, hogy valamennyire csajos lesz a sorozat, sok fontos (és erősnek tervezett) női főszereplője volt, a romantika is átlengte a Last Resort-ot, de mindez még nem lett volna baj, igaz nagy furcsa helyeken kaptak ezek a szálak hangsúlyt, ráadásul egy percig sem váltak érdekessé. Azt is tudtuk, hogy átívelések ide vagy oda, lesznek epizodikus sztorik (támadó kommandósok!, vegyi attak!, családlátogatás!, lázadás!, nemi erőszak!, áruló!), melyek hol érdekesek lettek, hol kevésbé, de annyira felületesek voltak, csak kapirgálták heti 20 percben a felszínt a főszálak mellett, nem zavartak sok vizet.

Elég nagy kihívás volt a készítőknek mindenféle problémát felvázolni, drámát kreálni az alapszituációra, így annyira nem zavart, hogy akadtak mondvacsinált dolgok, hiszen a szórakozásomat szolgálták (volna). Azt azonban sajnáltam, hogy a fő rejtély, a Pakisztánra kilőtt atom ennyire gyengécske és kiszámítható megoldást kapott – cserébe az egész háttere kifejezetten érdekes és merész volt. Nem sok sorozat viszik el ilyen irányba az amerikai belpolitikát, igaz a szigeten kívüli összeesküvős szál is átment egy idő után lelkizésbe és eleve kevés idő jutott rá, pedig ennek alakulását szívesen néztem volna. Sokkal szívesebben. Abban inkább volt sorozatpotenciál.

A Last Resort egyik érdekessége az volt lehetett volna, de sajnos engem nem hatott meg, inkább (össze)zavart, hogy katonák között játszódott, ami igencsak más világ. Mások a viszonyok, nehéz volt elkülöníteni a figurák civil és katonai énjét, s ez rengeteg olyan reakcióhoz és húzáshoz vezetett, amiket szokatlannak és nem túl racionálisnak is nevezhetünk. Akár hiteles volt a katonai gondolkodás ábrázolása, akár nem, az nagyon látszott, hogy ez a foglalkozás teljesen másféle gondolkodásmódot kíván meg.

Nem csak a katonai dolgokat, dilemmákat és drámákat volt nehéz átérezni nézőként, hanem azt is, hogy a készítők olyan dolgokat emeltek ki, olyasmiket húzták túl, amely témák esetében nem éreztem, hogy érdemes túl nagy érzelmi töltetet tulajdonítani nekik. Ez hol távol tartotta tőlem a sorozatot, hol szó szerint nevetségessé tett bizonyos momentumokat, s ez sem tett jót személyes megítélésemnek.

Ez van. Komolyan meglepett, hogy az ABC idei két nézettségi dudvája közül inkább a 666 Park Avenue jött be. Annak epizódjai jórészt kellemes szórakozást nyújtottak, azonban aki kihagyja a Last Resort-ot, az nem veszít sokat. Helyenként nyilván volt kellemes és erős pillanatai, de igazából csak érzelmi okok (téma, színész) miatt ajánlanám megtekintésre. 4/10. Sem. Az mindent elmond, hogy igazából nem is nagyon érdekelt a végkifejlet.

De legalább le van zárva. Csak azt nem tudom, hogy most attól jobb-e nekem, hogy átírták az 1×13 eredeti szkriptjét pár random húzással.

37 hozzászólás Ne habozz!

Bazsi - 2013. 02. 15. 18:31

Félidőnél kaszáltam a sorozatot, de máig nem tudom, hogy miért nem hagytam abba pár rész után.

LaCRossE - 2013. 02. 15. 18:35

A finálé korrekt volt, tele élvezhető pillanattal, ami megmosolyogtatta az embert (XO-Marcus viccelődése), és sikerült is valamennyire keretbe zárni a pilotot és a finálét (napszemcsis Marcus).
A sorozat, annyira nem volt jó, mint a finálé, de én ettől függetlenül szerettem. Sok potenciál volt benne, amit nem nagyon használtak ki, ez fájó pont marad, de én sosem fogom sajnálni a Last Resortra szánt 13×40 percet.

winnie - 2013. 02. 15. 18:54

(a “minden sorozat” lényegtelen, itt csak ez az egy számít. neked természetesen több, mint 4 pont, nálam az 5/10 jó viszonyítási pont volt, a közepest pedig semmiképp sem érte el, így marad a 4 pont, de inkább jóindulatú 3. a többségi véleményt, bár sejthető, de azért kíváncsian várom.)

sherlock20 - 2013. 02. 15. 19:09

4-5. rész körül tettem félre. Addig nem győzött meg, kasza lett, opcióval fenntartva, ha jó kritikát kap, gyors dara. Nem kapott, nem baj, nem hiányzik. :D

Amúgy az abc-nek nem jött be ez az év, vagy olyan újonc dráma, ami nem egyértelműen kasza lesz májusban náluk? (666PA, LR kasza, Zero Hour is rekordgyengén nyitott. Mit fognak adni áprilisban? Csak ismétléseket lassan? Minden újon harmatgyenge…)

ejha - 2013. 02. 15. 19:14

az a baj, hogy az alapsztori santitott eleve, 16 atomraketa van naluk es az elnok nem beszel a kapitannyal ez mi ? erzesem szerint ez nem fordulhat elo, raadasul ugy, hogy egyet mar ki is lott… egyszeruen a helyzet amibe beletettek a tengeralattjarot teljesen hiteltelen volt.

amugy a katonai kornyezet jo volt, a seal-katonak jok voltak és a vívódások is, hogy kilovi-nem lovi ki… volt par uncsi és kidolgozatlan resz… de ha a tortenet nem lett volna ennyire béna siman megelte volna a masodik evadot.

Flanker - 2013. 02. 15. 19:18

nálam 5.5/10. Modern fegyverek nagy rajongójaként a harci részekben feltűnő baki, egyszerűsítések, bénázások, rossz megjelenítés fájtak a leginkább (a radaron/szonáron mágikusan feltűnő dolgok voltak a legrosszabbak). A történet nem volt rossz, de néha kapkodónak, csapongónak tűnt. És főleg erőltetetten epizódikusnak. A karakterekkel nagy bajom nem volt, ezen a jó casting segíthetett, különösen Marcusé. Ami bejött, hogy a vége felé mennyire játszottak azzal, hogy akkor most Marcus őrült, idealista, hülye, vagy zseni. Nem sajnálom a rá szánt időmet, de az elvesztegetett potenciált igen. Jó példa a “kábelen jobb lett volna” közhelyre.

Llew - 2013. 02. 15. 19:25

Sajnos közép tájon erősen gyengélkedett, néha tényleg túl sok volt a csajos jelenlét, az összesküvés szál későn jött és ezért kibontatlanul maradt, ennek ellenére nem egy jó és izgalmas részt hozott. Nem sajnálom, hogy végig néztem, de így a vége után sem látom, hogy ebben több évad lett volna. Jobb lett volna eleve ilyen lezárt mininek tervezni, akkor talán kevesebb töltelék hülyeség lett volna.

paranoid android - 2013. 02. 15. 19:26

Összességében nem volt rossz, jó pár remek pillanattal, bár kétségtelen, hogy idővel csökkent a színvonal, nem érte el a sorozat a lehetőségeit, és az évad második felében zavaróan hullámzott a minőség. Nálam 6.5/10.

A 1×12 nagyon tetszett, a finálé viszont szerintem gyenge lett. Persze kaptunk lezárást, de erősen éreztem rajta az összecsapottságot, és sok karakteridegen momentum is volt. Igazán jó példát most nem tudok hozni, mert régen volt már, de emlékszem, hogy az egész finálé alatt csak csóváltam a fejem. Talán Marcus végjátéka volt egy ilyen eset. És ez még jó példa a sorozatban lévő igazi amerikai magasztosságra is, ami néha működött, de többször inkább nevetséges volt.

A karakterek nagy része érdekes volt, illetve megvolt bennük a potenciál, de talán a karakterépítést nem a romantika oldalán kellett volna erőltetni. Ez kicsit felhígította az egészet.

A Last Resort legnagyobb pozitívuma számomra a kötelesség vs. erkölcs/morál tematikára kifejtett történetek. Erre kellett volna jobban ráfeküdniük szerintem, mert a Marcus-XO vitákat egytől egyig élvezet volt nézni (a remek színészeknek is köszönhetően).
Ennek hanyagolása/ablakon kidobása volt a legnagyobb bajom a fináléval. Egész évadban volt egy olyan felépítése a konfliktusoknak, hogy a szemben álló oldalak mindegyike védhető motivációval, gondolati háttérrel rendelkezett. Még a sziget önjelölt vezetőjében is megvolt ez. Erre a jól felépített, több (nem csak kettő) szemben álló oldalt felállító konfliktust a fináléban sikerült leegyszerűsíteni egy jók vs. rosszak klisére. A főhőseinket egy oldalra terelték egy huszárvágással, hogy megküzdjenek az erőszaktevő(!) vezette pénzéhes lázadókkal. WTF?

serra - 2013. 02. 15. 20:10

Az első részt láttam. Ha csak az utolsó részt nézem meg azért még érthető a sztori vagy lövésem sem lesz ki kicsoda?

ALDO - 2013. 02. 15. 20:11

Nehéz értékelni, mivel szélsőségesen eltértek a részek minősége. Nálam kb. az elkábítós, időben ugrálós össze-visszaságnál kezdett el hanyatlani.

Pozitívumok: jó alapsztori, a színészi alakításokkal sem volt semmi baj. Nem volt idegesítő karakter (legalábbis számomra). A kritikában leírt feszültség generáló problémák. Összeesküvős szál. Valami kamu, fantázia ország helyett Pakisztánt tarolták le. Drámai jelenetek. Lezárt sztori, semmi gagyi cliffhanger.

Negatívumok: kihagyott lehetőségek. Korai elszappanosodás, szerencsére nem vészes formában. Sok, már-már nézhetetlenül vontatott, unalmas és gyenge rész. A washingtoni szál elhanyagolása.

Talán, ha nem az ABC-re kerül, akkor egy ütősebb katonás, tengeralattjárós, high tech, feszült politikai sorozat lehetett volna belőle.
Kár érte. Aki bele sem kezd, tényleg nem veszít sokat. Egy erős közepest azért megér.

Gedeon74 - 2013. 02. 15. 20:15

Végignéztem, megbánni nem bántam meg, de ajánlani se fogom senkinek. Túl nagy volt a részek szintjei között a különbség. Egyetértek, hogy a Marcus-XO párbeszédek, viták voltak a legélvezetesebbek, az utolsó rész felszabadult közös pillanataival az élén.

A magánélet és a katonaság között meg lehetett volna találni egy jó arányt is (ld. The Unit). Ráadásul itt tényleg lehetőség lett volna még egy jó otthoni szál bemutatására is, ami végképp kihagyott ziccer. Pedig ez a háttérben motoszkáló sejtelmes kormányzati összeesküvés dolog, ha jól adagolják, abszolút hozzáadott volna a sorozathoz (ld. Prison Break s01).

winnie - 2013. 02. 15. 20:34

serra: hát, lehet, hogy az emlékeztető segít, de egyébként csak úgy nem lenne érthető. sok új szál van benne.

jim455 - 2013. 02. 15. 20:37

valaki leírná röviden mi lett a vége?:)

winnie - 2013. 02. 15. 20:38

VÉGSPOILER
VÉGSPOILER
VÉGSPOILER

ha hülyeséget írok majd kijavít valaki. lázadt (lepaktált a kínaiakkal) a legénység egy része anders vezetésével, elfoglalták a coloradot, de csak leverték őket (grace, prosser, marcus, xo), jöttek a bombázók és marcus nem hagyta magára a hajót, felvette a napszemüveget. xo és grace még kijutottak. mindenki visszajutott az államokba, hopper kiváltotta fülöpszigetekről christine-t wes fogságából és kylie kinyírta az amerikai elnököt. ja, és tani megakadályozta james-t, hogy leszedje a törzsének értó kínaiakat, vagy mi, az nagyon toldva-foldva volt. a rare earth mineralokkal nem tudom, mi lett, serrat kitermeli magának?

VÉGSPOILER VÉGE
VÉGSPOILER VÉGE
VÉGSPOILER VÉGE

ldavid - 2013. 02. 15. 20:46

első pár rész után már hihetetlenül untam, aztán csak Reeser miatt nézegettem bele, de a végére már ő is kevés volt..

jim455 - 2013. 02. 15. 20:55

winnie: köszi, majd az utolsó pár percet azért megnézem:)

ALDO - 2013. 02. 15. 21:02

SPOILER

Az elnök likvidálása volt a legnagyobb baromság. Egy háború szélére sodródott országban, ráadásul a legfontosabb politikai vezetőhöz lazán besétál valaki, a táskájában egy pisztollyal. Nem ellenőrzik le a biztonságiak. Persze kellett a végére valami igazságszolgáltatás, hogy a főgenyót megbüntessék, de akkor is.

SPOILER VÉGE

winnie - 2013. 02. 15. 21:07

aldo: van benne valami, de nem lehet azt mondani, hogy az írók nem gondoltak rá, hiszen akarták ellenőrizni:)

nem hiszem egyébként, hogy a végén ez kötelező lett volna, hiszen az, hogy mennyire főgenyó és mennyire báb, nem nagyon derült ki.

winnie - 2013. 02. 15. 21:55

mondjuk nem 100%-os a lezárás, hiszen nem tudjuk meg hogy ki volt az a lucas bender, akihez paul küldte christine-t, plusz a forrest nevű karakter is vicces, hogy említést kapott a fináléban, amikor volt egy jelenete (gondolom vele is terveztek még) + ha már forrest, az számomra elég derült égből jött, hogy elkezdték kinyírni őket. érdekelt volna a háttér. (mondom, hogy az összeesküvés volt a jó itt:)

Nikki - 2013. 02. 15. 23:39

Néztem, kedveltem, de rossz irányba vitték el, és talán még rosszabba, ha lett volna folytatása.
Nem voltak jók az arányok, kevesebbet kellett volna foglalkozni a romantikával.
Nagyon ígéretesen indult, kár, hogy így alakult, mert volt benne potenciál. A végét nagyon összecsapottnak éreztem, de legalább volt lezárása, ami mindenképpen plusz pozitívum. Nem sajnálom a rászánt időt.

sarkanyolo2 - 2013. 02. 16. 00:00

Egy nagyon jól indult, majd ellaposodott, kissé felívelő, majd 1 ponttal kevesebbet hozó utolsó pár rész. A finálé lezárta a dolgokat, de nem adtak bele apait anyait.

Ezzel a fináléval egy közepes sorozatnak inthettünk búcsút!

cyberfuker85 - 2013. 02. 16. 00:23

miért ne lettek volna emlékezetes figurák??

a góré niga a szigeten, a kapitány, az első tiszt gyerek, a desszantos aki a kocsmáros csajt kúrálta, meg amúgy minden karakter jól meg volt írva. a sori se volt szar. ennél jobbat érdemelt volna

winnie - 2013. 02. 16. 08:44

írtam én is, hogy a karakterek kaptak bőven anyagot, még véletlenül sem lehet azt mondani, hogy papírmasék lettek volna, ez nagy pozitívum, de ettől még nem lesz emlékezetes nálam egyik sem. james és serrat biztos, hogy nem (ugyan már – őket ide-odasodorta a szél), de még a két fő tiszt sem. egyik sem olyan volt, akire bármilyen szempontból csettinteni lehetett volna, hogy “a mindenit”, egyiknek sem vártam izgatottam a következő jelenését. de szerintem ebben sokat számít, hogy katonák voltak és ezért bizonyos keretek közé szorították a viselkedésüket (valaki, aki azt teszi, amit mondanak neki, még akkor is, ha xo, olykor pedig búsul a babájáért nagyon távol van attól, hogy emlékezetes maradjon) – de a kapitány is sokszor azt tette, amit az erkölcsi kódex vagy a nagykönyv diktált (volna), nem pedig azt, amit szeretett volna. nem volt lehetőségük sem arra, hogy emlékezetesek legyenek.

egyedül kylie tűnt ki valamennyire ezzel a jéghideg perszónával – azért egy fiatal, halálárus lány valahol különleges volt, ahogy simán átlép mindenkin, azonnal kirúgat valakit, mert nem tetszett, ahogy a telefonon beszélt vele, s még a barátját is megöli, ha kell. ezért néztem volna a washingtoni spinoffot vele, mert ő aztán nagyokat tudna koppanni, miközben törtet.

PetiXXX - 2013. 02. 16. 16:19

Nem tudom, hogy miért lett divat leszólni ezt a sorozatot, biztos van olyan dolog, amin az emberek nem tudnak túllépni és nem jön át nekik a lényeg.

Winnie szerintem nem szenteltél elég időt a sorozatra (ami érthető, hiszen sok a dolgod). Olyan elgondolkodtató szituációk voltak, amik máshol még talán nem is szerepeltek(vagy csak elvétve) pl. az elnök őrizetbe vétele és végül lelövése. Folyamatosan kérdéseket tett fel a sorozat, amire a különböző karakterek különböző módon reagáltak. Nem hinném, hogy a valóságtól teljesen elrugaszkodott sorozatok értékesebbek lennének, maximum a szórakoztató faktoruk nagyobb, a mondanivaló kárára.

“közepest pedig semmiképp sem érte el, így marad a 4 pont, de inkább jóindulatú 3. a többségi véleményt, bár sejthető, de azért kíváncsian várom”
Ha 5-ből adnád, azt a 4 pontot, akkor még egyet is értenék veled. :) A többségi véleményt természetesen megtalálod az imdb oldalán:
7.6/10 from 12,123 users
———————–
3425 28.3% 10
2474 20.4% 9
3002 24.8% 8
1536 12.7% 7

Összességében úgy látom, hogy többek véleményében, az egyes technikai/logikai hibák háttérbe szorították a sorozat gondolatai, így a mondanivaló nem jött át és így tényleg nem lehet jó értékelést adni.
Lehet érdemes lenne még egyszer megnézni a sorozatot, kicsit elgondolkodni, vajon itt és itt miről lehet szó és nem ‘csomó keresésre’ fordítani az időt (lásd: mennyi idő alatt ér a ballisztikus rakéta Washingtonba..)

PetiXXX out.

winnie - 2013. 02. 16. 17:10

petikexxx: divat? kik szólják le? én eddig 2 pozitív kritikát írtam róla. szerettem eleinte és szeretni is akartam. ha sokan szólják, akkor minden bizonnyal azért teszik, mert sokaknak nem tetszett. megbukott. (azaz a nézők felét elvesztette. itthon is nagyon sokan csalódtak, ahhoz képest, hogy az egyik legjobban várt sorozat volt, engem is meglepett, hogy év végén a legjobb újonc szavazáson szinte szóba sem jött.)

de ennek ne tulajdoníts nagy jelentőséget, más véleménye ne “zavarjon”. én örülök, ha tetszett neked. s ha tetszett, akkor érdekes lehet olvasni veled ellentétes véleményeket, sőt, csak az az érdekes, nem? én is szívesebben olvasok pozitívat olyasmiről, ami nem tetszett nekem, mert a negatív (vagy esetedben a pozitív

“Winnie szerintem nem szenteltél elég időt a sorozatra”

kérdezz:) hányan tudják, hogy ki volt lucas bender? jó, csak viccelek, de szerintem pont az lehetett a baj, hogy rengeteg időt szenteltem rá, sokkal többet, mint sok kedvenc sorozatomra, legalább kétszer láttam az epizódokat. így lehet, hogy könnyebben kritikus az ember, jobban feltűnnek a “gyengeségek”. de nem tudom.

“Olyan elgondolkodtató szituációk voltak, amik máshol még talán nem is szerepeltek(vagy csak elvétve) pl. az elnök őrizetbe vétele és végül lelövése.”

abszolút egyetértek, nagyon szívesen néztem volna tovább ezt a részt. jó karakterek voltak benne, remek és szokatlan konfliktusok. ezért is ilyen maga az osztályzat. kár, hogy minderre nagyon kevés idő jutott, talán 20%. ez a rész 9/10-es volt számomra, ez szerepel is az osztályzatban megfelelő súllyal.

de látod, erre ki is tértem a kritikában, csak ugye nem spoilerezhettem. ezt írtam: az egész háttere kifejezetten érdekes és merész volt. Nem sok sorozat viszik el ilyen irányba az amerikai belpolitikát, igaz a szigeten kívüli összeesküvős szál is átment egy idő után lelkizésbe és eleve kevés idő jutott rá, pedig ennek alakulását szívesen néztem volna”

azt sem mondom, hogy a kérdések nem voltak érdekesek, hogy ne lett volna rendben a mondanivaló. ez olyan sorozat volt, amiről lehetett volna hétről-hétre is beszélni.

ha a szememben el is csúszott a sorozat, akkor nem ezeken. hanem a többin.

“a mondanivaló nem jött át és így tényleg nem lehet jó értékelést adni.”

a többiek nevében nem tudok nyilatkozni, de esetemben csak a mondanivalótól nem lesz jó a sorozat. csak egy példa, de a sok romantika, de főleg az amiatt generált problémák nagyon lehúzták az összképet. (az olyan direkt konfliktusgeneráló dolgok, mint james és grace légyottja, vagy christine paul hajós csókja szinte semmi jelentőséggel nem bírtak, mindkettőt lerendezték 1-1 jelenettel (a tésztavacsorással és a hotelessel)

“A többségi véleményt természetesen megtalálod az imdb oldalán”

nem, nem, az imdb-t felejtsd el a sorozatok esetében – vagy ne tulajdoníts nagy jelentőséget. nem azért, mert más a véleményem, hanem mert a sorozat pontszáma nem jelent semmit, az ember azt a pilot után adja (vagy darálás után, de jóval kisebb részben). megnézi az első részt és leszavaz. olyan 1-2 useren kívül nincs, hogy minden rész után visszamegy és módosítja a szavazatát, hogy az egász sorozatra reflektáljon, az egyes részekre meg jó ha pár tucatnyian szavaznak.

valamennyire persze még így is reflektál az osztályzat, de igazából csak annak érdemes jelentőséget tulajdonítani, ami igazán magas. 9 fölötti, sorozatnál különösen igaz az, hogy a fansorozatok, főleg a kevésbé nézettek sokkal jobb és több szavazatot kapnak. egy arrow-ra többen fognak szavazni egy hónap alatt és erősebb lesz, mint egy ncis (ezt látatlanban mondom), pedig utóbbit sokszor többen nézik. (de a LR esetében azt mondanám, hogy ez még nem is olyan jó osztályzat.)

Cseho - 2013. 02. 16. 19:38

Voltak benne nagyon jó pillanatok. Én alapvetően élveztem a sorozatot. Marcus és XO az utolsó részben sziporkázott. A befejezés meg kifejezetten tetszett. Lőjük le az elnököt.

NikoXXX - 2013. 02. 16. 22:09

Pilot 10/10 nalam,aztan egy 4-8/10-es random reszeket hozott.Kar erte,sokkal jobb lehetett volna

ALDO - 2013. 02. 17. 01:19

“aldo: van benne valami, de nem lehet azt mondani, hogy az írók nem gondoltak rá, hiszen akarták ellenőrizni:)

nem hiszem egyébként, hogy a végén ez kötelező lett volna, hiszen az, hogy mennyire főgenyó és mennyire báb, nem nagyon derült ki.”

Igen, mert ez a finálé gondolom kényszer megoldás volt és csak rövid idejük volt átírni a végét.
Csak az egésznek olyan hangulata volt, hogy az elnök felelős a támadás megkezdéséért és a tábornokok is őt akarták félreállítani, hogy megoldódjon a helyzet.
Valóban nem lehet egyértelműen meghatározni, hogy ő mozgatta-e a szálakat, vagy irányították a háttérből. Feltehetőleg a plusz 9 részből, vagy a második évadban derült volna ki. Nem is lényeges már utólag, de a merényletet akkor is nevetségesnek találom. Nyilván voltak a tengeralattjáróval és a hadsereggel kapcsolatos hibák ill. baromságok, de ezekhez nem értek annyira, így nem tűntek fel.

Korum - 2013. 02. 17. 09:39

Ha a 3.-4. rész táján abbahagytam, érdemes megnéznem az utolsó részt? Fogom érteni?

winnie - 2013. 02. 17. 10:02

korum: hááát. most nem emlékszem, mennyire hoz fel az emlékeztető, de az biztos, hogy lesznek számodra ismeretlen karakterek. ezeket általában le lehet vágni (gondolom, mivel nem hiányos tudással néztem, ezért biztos nem lehetek benne), hogy kik, de a finálé fő sztorijait az előző részekkel vezetik fel. szóval lehet, hogy érdemes, de biztos, hogy nem leszel 100%-osan képben.

winnie - 2013. 02. 17. 10:04

aldo: igen, ez tény, bár lehet, hogy az elnök a jóváhagyás miatt sáros inkább. anno amúgy említették, hogy az elnök és az alelnök is vétkes, szóval utóbbiban is lehetett volna potenciál.

Casey Novak - 2013. 02. 17. 15:11

Eleinte nagyon szerettem, de kicsivel a fele után elkezdtem nem odafigyelni rá, és csak háttérzajként néztem darálva, hogy a tisztesség kedvéért befejezzem, lehetőleg minél hamarabb. Nem volt rossz, csak meguntam. De sok gyengébbel is volt már dolgom, úgyhogy 5/10.

tbtbtb - 2013. 02. 18. 01:32

Nagyon gyenge. Shawn Ryan a Shield óta óriási csalódás.

Thomas - 2013. 03. 06. 22:52

Én csak azt nem értettem, hogy miért kellett lelőni az elnököt, ha már ott volt a bizonyíték a sajtónál, az nem lett volna elég, hogy leváltsák? A nyilatkozatokból, meg a fogadtatásukból az jött le nekem, hogy nem terroristaként kezelték már őket a megérkezésnél, jó persze, várnak még rájuk tárgyalások, meg minden, de azért már ott tisztában voltak a részletekkel. Mondjuk eleve vicces ez az egész pendrive story, akkor nagy probléma volt, hogy bebukott a puccs, meg most mi lesz, közben meg nála volt a pendrive, akár Kylie is átadhatta volna a sajtónak, nem? Minek kellett Christine, akinek eddig senki sem hitt?

winnie - 2013. 03. 07. 01:32

nem ma láttam, de a végén montázs volt, nem? nem előbb kinyírták az elnököt és utána jöttek haza?

pendrive-ügyben passz. valószínűleg olyan patáliát akartak csapni, amit nem tussolnak el könnyen.

Thomas - 2013. 03. 08. 00:36

Igazad van, biztos az zavart meg, hogy a kapitány helyettese ott nyilatkozik már a sajtónak, de most újra megnéztem, és az a jelen, a montázs meg az odavezető út.. először megjön Christine, átadja a pendriveot, Kylie megöli az elnököt, és utána érnek haza, Christine már várja a férjét, szóval így egyértelmű. Persze azt már nem látjuk, hogy Kylie-t kivégezték ezért a cselekedetéért, vagy csak simán életfogytiglant kapott…
De biztos, hogy csak a kényszerű lezárás miatt oldódott meg minden ilyen könnyen azzal a pendrive-al, egyszerűen ennél jobban nem lehet lezárni 5 percben, ez van:) Azért nem bántam meg, hogy megnéztem, bár nekem, veled ellentétben pont a hátország nem igazán tetszett, a politikai machinációkkal:) Mondjuk a szigetes részek sem pont arra mentek, amerre szerettem volna, de azért legalább végig pörgős, izgalmas tudott maradni.

LittleBiG - 2014. 07. 04. 19:27

Nekem nagyon tetszett. Most is emlékszem rá, több mint egy év után.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz