login |

Veronica Mars-film? (frissítve)

2013. 03. 13. 19:20 - Írta: Bruzsy

112 hozzászólás | kategória: az év híre, hírek, video,

(Aki nem tudja, hogy mi az a Veronica Mars, vagy hogy miért a 2000-es évek egyik kultsorozata, annak itt a korabeli sorozatkritikánk.)

Kezdjük a legfontosabbal: a Warner zöld utat adott a Veronica Mars-filmnek. Ne örüljünk azonban még, mert szabtak egy feltételt: a büdzsé egy részét Rob Thomas-éknak kell előteremteni, akik pedig a rajongókhoz fordultak a Kickstarter nevű, közösségi támogatói rendszeren keresztül (ti is segíthettek – mint anno az Andy Whitfield-dokumentumfilmnél). (Már a kampányvideóért érdemes volt megcsinálni az egészet, kisebb reuniont tartanak bennea tovább mögött is megtaláljátok).

Aki nem ismerné, a dolog működése egyszerű: meghirdetnek egy projektet és egy kitűzött célt, a látogatók pedig pénzt ajánlhatnak támogatásul. Cserébe kisebb, akár csak szimbolikus ajándékokat osztanak a támogatóknak. A Veronica Mars-film kitűzött célja 2 millió dollár, cserébe pedig (felajánlott pénztől függően) forgatókönyvet, pólót, DVD-t, vagy akár forgatási látogatást vagy statisztaszerepet is kaphatunk.

A Veronica Mars-projekt mondhatni felrobbantotta az internetet, lényegében 3 óra alatt összejött a teljes összeg egyharmada (most épp 850 ezer dollárnál jár, de percenként nő az összeg) . Természetesen később alább fog hagyni a támogatási kedv, de kezdetnek nem rossz, és még van 29 nap a 2 millió dollárra. A színészek benne vannak, ha összejön, nyáron kezdődne a forgatás, bemutató pedig 2014-ben. Tehát egy vérbeli junkie ilyenkor jobban örül, mint Kristen Bell egy lajhár láttán.

Szóval a tovább mögött a Kickstarter-projekt videója, itt pedig a jó régen forgatott 4. évados, 12 perces “pilot-prezentáció”, egy kis pillantás abba, hogy milyen lett volna a 4. évad.

UPDATE: Összegyűlt a szükséges összeg.

112 hozzászólás Ne habozz!

Dregnarr1 - 2013. 03. 13. 19:21

Simán meglesz, nagyon jó!

fsanyee - 2013. 03. 13. 19:22

yeaaah!

symor - 2013. 03. 13. 19:43

Nem látjátok, de épp dzsiggelek :)

http://www.youtube.com/watch?v=9paLA6ayLPU

jky - 2013. 03. 13. 19:47

Nagyon jó, nagyon ötletes, vigyorral néztem végig :) És elmorzsoltam egy könnycseppet is. :) Imádom Kristent, nagyon szerettem a sorozatot, meg ezeket a srácokat is nagyon bírtam. Egészen eddig nem is gondoltam, hogy ennyi év után kellene folytatás, de most, ezt látva azt mondom, hogy IDE VELE!

A végén mikor bejött a főcímzene, hú mekkora nosztalgia :) Meg is hallgatom! Remélem összejön nekik a zseton és tényleg elkészül! Come on now, sugar, bring it on bring it on, yeaaahh!

Orso-borso - 2013. 03. 13. 19:54

Nyáron? Nem korai az még? Kristen még meg sem szült.

Bruzsy - 2013. 03. 13. 19:57

Ki tudja, mit terveznek a történetben… Az biztos, hogy a 10 éves osztálytalálkozó környékén fog zajlani.

nyzsu8 - 2013. 03. 13. 20:06

Simán küldtem volna nekik pénzt, de természetesen csak az USA-n belül kapják meg az ajándékokat a támogatók. :(

symor - 2013. 03. 13. 20:08

Most küldtem 10$-árt.

Először forgatnak filmet az én pénzemből :D

dave8919 - 2013. 03. 13. 20:09

Nagyon király yeaaah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bruzsy - 2013. 03. 13. 20:09

nyzsu8: az ajándékért csinálod, vagy azért, hogy elkészüljön? engem nem akadályozott meg.

winnie - 2013. 03. 13. 20:09

nyzsu8: a digitálisat is?:) (az international dolog macera, de lehet, hogy ki lehet bulizni felárat. van, ahol kiírják idővel, hogy plusz 10-30 dollárért megkapja a nemzetközi backer is.)

de ha az ajándék kell, akkor az ebay-re szerintem fel fognak kerülni.

Rocko - 2013. 03. 13. 20:12

ahh, a nap, nem, sőt a hét, nem a hónap örömhíre!
remélem minimum 2, méginkább 3 órás film lesz, Veronicával nem lehet betelni.

napocskin - 2013. 03. 13. 20:15

Pont akkor ugrott egymillió fölé, mikor a videót néztem. YAAAAAAAAAAAAY!

superpityu - 2013. 03. 13. 20:15

ha jól látom 4 óra alatt összejött 1 millió, sőt már felette van.
igazból szerintem ez az év örömhíre. most azonnal el is kezdem nézni újra a részeket :D

Neoprimitiv - 2013. 03. 13. 20:19

@nyzsu8: és nincs egy nyamvadt netes amerikai ismerősöd, akinek a címét megadhatod? Az 50 dolláros ajánlaton gondolkozom, de szerintem holnap estére lezárják a gyűjtést, már most 1 millió fölött van és az alatt három perc alatt, amíg végigolvastam az ajánlatokat bejött percenként egy ezres.

Nagyon örülök, hogy elszánták magukat, még jobban örülök, hogy a kickstarteres módszer náluk is működik. Számítógépes játékoknál már baromi jó dolgok születnek (mellesleg: ott már hat milliós büdzsé is összejött), itt is ideje volt. Azért a Firefly sorozatos folytatásában egyelőre kár lenne reménykedni. :(

Bruzsy - 2013. 03. 13. 20:20

Neoprimitív: 30 napig mindenképp nyitva marad, minél több pénz jön össze, annál többet tudnak a filmre fordítani. A 2 millió csak a minimum.

Kate - 2013. 03. 13. 20:22
jky - 2013. 03. 13. 20:26

Eddig nálam ez az év híre, az biztos :)

Neoprimitiv - 2013. 03. 13. 20:28

@Bruzsy: aha, tényleg most látom, hogy ez nem zárt összegű. Akkor viszont játsszunk:

Ki mit tippel, első fecskeként mennyit fog összeszedni 30 nap alatt egy kultsorozat?

Én kb. 3,5 milliót várok, de ebből péntek estére bejön a kettő.

d - 2013. 03. 13. 20:30

EV HIRE!
Eskuszom, en adnek bele penzt!

symor - 2013. 03. 13. 20:34

A jelenlegi ráta szerint percenként 3000$-al nő az összeg :D

CyClotroniC - 2013. 03. 13. 20:37

Azért a pápaválasztáson igazán bemondhatták volna, mégiscsak egy jó ügy :D

everest456 - 2013. 03. 13. 20:38

Nem tudom filmeknél hogy működik ez, de legutóbb pl a Dreamfall: Chapters -nél voltak célok megfogalmazva, hogy ez és ez fog megvalósulni, ha ennyi és ennyi összegyűlik a minimumon túl . Azt meg nem hiszem el, ha egy nem tudják eljuttatni az ajándékokat a tengerentúlra.
hogy a témához is szóljak: Ez most egy Direct-to-DVD lenne, vagy megkockáztatnak egy 100%-os mozis buktát (alá Firefly)?

P009 - 2013. 03. 13. 20:38

Nálam a sorozat kimaradt, de felkeltette az érdeklődésem. De. A kérdésem: Lezárult a sorozat, vagy a 3. évad után kaszálták és nincs lezárása? Ha az előbbi, akkor felkerült a listámra.

Shrike - 2013. 03. 13. 20:39

:)

Lajosék a másodikról - 2013. 03. 13. 20:41

P009: nincs lezárása és a harmadik évadban a készítők változtattak a sorozaton hátha majd többen nézik. Nem nézték.

CyClotroniC - 2013. 03. 13. 20:42

Igazából marad egy-két apróság nyitva, de minden szezon egy kerek egész, saját átívelő rejtéllyel.

symor - 2013. 03. 13. 20:44

Egy kis matek:

Mondjuk, hogy ez az iram lecsökken a felére idővel. Tehát percenként 1500$-ra. Az is naponta 2160000$.

Tehát 30 nap alatt 64800000$ is lehetséges :)

Gwen - 2013. 03. 13. 20:45

Hááát, azért valamilyen lezárás-féle csak volt, nem maradt úgy egyik percről a másikra abba az egész, bár tényleg lehetett volna még korrektebb. Ráadásul, én nem figyeltem, hogy a 3. évad csak 20 részes, míg az első kettő 22 volt, és vártam még két részt, de nem jött… :-)

Dregnarr1 - 2013. 03. 13. 20:49

talán ezen felbuzdulva egy 20milliós (ennyit mondott Fillionnak a tulajdonos) Firefly film is benne lenne.

ungabunga - 2013. 03. 13. 20:52

http://www.kicktraq.com/projects/559914737/the-veronica-mars-movie-project/

Bő 10 perc múlva érdemes nézni, akkor frissül. Brutális a bejövő pénzmag mennyisége

zesku - 2013. 03. 13. 20:53

Nincs vita srácok, Kristen az enyém! :P

bestyen - 2013. 03. 13. 20:53

Nemsemmi, hogy 6 év után sikerült összehozni ezt. Nagyon várós. Újra el is kezdem darálni. :D

Bruzsy - 2013. 03. 13. 20:53

Csak érdekesség: 1-2 éve Nathan Fillion megemlítette, hogy szívesen megvenné a Firefly jogokat. Akkor elindult egy projekt Help Nathan Buy Firefly néven (igaz, még nem Kickstarteren), ami 3 hét alatt gyűjtött 1 millió dollárt, utána Whedonék leállíttatták a szervezőkkel, hogy nem támogatják a dolgot.

Most 5 óra alatt tartunk 1,2 milliónál.

nyzsu8 - 2013. 03. 13. 21:04

Bruzsy: Mindkettőért! :)

winnie: Azt nem nyilván, de nekem minimum a moziplakátig minden kell. Ebay-t mániákusan fogom figyelni, köszi a tippet.

Neoprimitiv: Cuki vagy, sajnos nincs egy nyamvadt ismerősöm se.

Neoprimitiv - 2013. 03. 13. 21:05

@symor: az első két-három nap a pénzes. Akit izgat a dolog, az ennyi idő alatt szinte biztosan tudomást szerez róla, különösen, hogy minden tévével foglalkozó hírportálon kint van. Utána már csak a gondolkodók, talán, meglátjuk kategória van, az arányában lehet, hogy sokkal nagyobb, de kevésbé adakozó hajlamú.

Ráadásul itt nincs olyan bónusz, mint a játékfejlesztésnél, ahol megmondták, hogy ha ennyi jön össze, akkor még ez is belekerül, ha annyi, akkor még amaz is. Most őszintén – a készítőknek szívesen adok, hogy beindulhasson a projekt, de a miért spóroljak meg pénzt a Warnernek a szükséges 2 milla felett?

Neoprimitiv - 2013. 03. 13. 21:09

@nyzsu8: erre van a twitter meg a facebook. :)

symor - 2013. 03. 13. 21:11

Neoprimitiv:

Matematikai valószínűséget adtam meg, egyébként szerintem sem jön össze 64 millió :)

10 millió környékén viszont szerintem simán ott lesz a végösszeg.

Bruzsy - 2013. 03. 13. 21:22

Symor, azért lassul az a gyűjtés, 5-6 óra körül még percenként 6-7 ezer bejött :P

winnie - 2013. 03. 13. 21:25

“Mondjuk, hogy ez az iram lecsökken a felére idővel. Tehát percenként 1500$-ra. Az is naponta 2160000$.”

a kicktraq-et-et csekkold, az ezt csinálja. bár most még nincs elég adat: http://www.kicktraq.com/projects/559914737/the-veronica-mars-movie-project/

paranoid android - 2013. 03. 13. 21:30

Ó, atyám, ez tényleg az év híre. Hihetetlen módon imádtam ezt a sorozatot. Be is iktatok egy darát a közeljövőben.
És ha ez sikeres lesz, akkor Rob Thomas következő projektje lehetne egy Party Down film.

winnie - 2013. 03. 13. 21:31

“hogy a témához is szóljak: Ez most egy Direct-to-DVD lenne, vagy megkockáztatnak egy 100%-os mozis buktát (alá Firefly)?”

nem írják a kickstarter oldalon?

fura, hogy ha film, akkor mindenkinek mozifilm jut eszébe, pedig én mindig meg voltam arról győződve, hogy ez tévéfilm lenne. (mint ahogy más projekteknél is, mint az alig nézett bored to death filmje, de ha az entourage-t moziba akarják, akkor ennek is lehet nézője.) de tény, hogy a serenity meglepően nagy kudarc volt, pedig mindenki azt hitte, hogy…

de ha nekik nem a siker a cél, hanem a gyártás, akkor mindegy:)

Mr. Teddy - 2013. 03. 13. 21:32

A vége főcímdal iszonyat visszahozta a hangulatot :)
És igazából azon gondolkozom, hogy mi is volt anno a történet, és nem emlékszem :) Lehet újranézem, mert nagyon jó sorozat volt!

Örülnék a filmnek, megnézném, bár a történet felől vegyes érzelmeim vannak, lefogadom összedobálják nosztalgikus jelenetekkel, meg kb egy duplaepizód lenne sorozatos szemmel. Nem tudom.

Neoprimitiv - 2013. 03. 13. 21:32

Azt néztem, hogy az átlag eddig 70 dollár/fő, de mivel a nagy értékű pozíciók szinte mind elmentek (azokból önmagában bejött 260 ezer), a többség az 50 dollár körüli csomagot választja.

Akár mennyi is lesz a vége, impozáns. És főleg jó hír, remélem a film is jó lesz!

Bruzsy - 2013. 03. 13. 21:32

tévéfilmeknek nincs általában mozipremierje, márpedig az az egyik ajándék 1000 dollár felett :P

Neoprimitiv - 2013. 03. 13. 21:38

Bezony, mozis premier lesz. 5000 dollárért egy ötven fős premier előtti vetítést is kaphatsz az általad kiválasztott városban. (Sajnos szintén csak USA.)

winnie - 2013. 03. 13. 21:42

mi is moziban fogjuk látni a got-ot, az lehet exkluzív lehetőség, nem?:) e oké, látom, hhogy “before the theatrical release”, most volt csak időm átolvasni.

Spynoza - 2013. 03. 13. 22:02

Fantasztikus hír – a feleségemmel éppen most nézzük a második évadot. Annó ő kihagyta, most, hogy várandós ikres kismamaként itthon van végre eljött az idő számára is a Veronica Mars-ra – nem mintha számítana, de büszke vagyok, hogy hoztam plusz három nézőt a sorozatnak :)
A videó pedig maga a testet/képet öltött nosztalgia…

symor - 2013. 03. 13. 22:05

Bruzsy:

Látom, átlagot vontam 1 óra eredménye alapján 3000$ folyt be percenként 19.30-20.30 között. Ezt megfeleztem, azt is számba véve, hogy ennél lehet több is, kevesebb is, így 1500$-al számoltam percenként.

Neoprimitivnek igaza van abban, hogy az első napok fognak csak ilyen iramot diktálni, sőt az odaírt 2 millió elérése után (amit szerintem hiba volt kitenni) az összeg tovább fog csökkenni.

A lehetőség újdonsága és az ehhez hasonló blogokon gördülő hír miatt én azt mondom a támogatás mértéke a 2 millió elérése után 3 naponta feleződni fog.

Mondjuk, hogy ez a ráta minimum péntekig fennmarad.
Körülbelül ekkor minimum 4 milliónál fog járni az összeg.

Attól kezdve pedig feleződik, legrosszabb esetben harmadolódik, minden 3. napon.

Ez alapján a 30 nap végén a minimumösszeg 9717897.6$ lesz.

De ha optimista akarok lenni 10 millió felett lesz ez a végén, simán :)

Neoprimitiv - 2013. 03. 13. 22:25

@symor: én azért nem hiszek ebben a számításban, mert az alsó kategóriás támogatók a póló kivételével első ránézésre csak olyan dolgokat kapnak, amit a megjelenés után is megvehetnek, semmi extra nem kapcsolódik hozzá. Szerintem még a póló sem lesz ilyen, hiszen ha elkészül a film, akkor elemi érdekük lesz a merchandising.

Ahogy írtam, 2 millió fölött az érdeklődőknek nincs semmi további ösztönző. Még aki szimpátiából akár fizetne is, azok között is lesz olyan, aki megáll, mert miért támogasson egy milliárdos médiabirodalmat?

symor - 2013. 03. 13. 22:29

Neoprimitiv:

A számításom alapján a 28. napon már csak 2$ fog befolyni percenként, nagyjából 6000$ az utolsó két napon.

Tehát én a 10 milliós minimumot ez alapján nagyon is reálisnak érzem, bár majd meglátjuk :)

jky - 2013. 03. 13. 22:32

Úgy számolgattok, mintha számítana valamit is :D A célösszeg összejön, a többi már lényegtelen.

human - 2013. 03. 13. 22:35

plusz véges a rajongók száma

ami durvább, h a legdrágább támogatás már elkelt

de már most 1,5nél tart! omg

symor - 2013. 03. 13. 22:39

jky:

A film volumene szempontjából nem mindegy. Minél nagyobb összeget szednek össze így ugyanis a rajongók valószínűleg annál nagyobb hajlandósággal és pénzzel fog beszállni a stúdió.

Sőt 10 millióból már teljesen független produkcióként is létrehozhatják a filmet. Minek következtében mindenfajta befolyásoltság nélkül (forgatókönyv stb.) elkészíthetik a filmet és vihetik licitálni a Sundanc-re a forgalmazok elé. Ebből pedig egy 50-60 milliós végső büdzsé is következhet.

Meglátjuk. A 10$-mat mindenesetre nem bánom :D

symor - 2013. 03. 13. 22:41

Sundance :)
Bocs, Bob!

Bruzsy - 2013. 03. 13. 22:44

symor: Warnert megkerülni nem lehet, övék a jogok. Plusz a Warner cserébe forgalmaz, ami szintén nem utolsó szempont.

symor - 2013. 03. 13. 22:47

Bruzsy:

Basszus, ezt nem tudtam, azt hittem Rob Thomas-nál vannak a jogok :P

Mindegy, így is fontos, hogy mennyi jön össze pluszba, hiszen a Warner szerintem ez alapján méri a saját támogatását :)

Llew - 2013. 03. 13. 22:49

KB személyes üzenetéért azért elég alaposan a zsebbe kell nyúlni.

Agi - 2013. 03. 13. 22:55

a legdrágább támogatás nagyon hamar elkelt, amikor a facebookra feltettétek a hírt, és még csak $60000 jött össze, már akkor elkelt a 10000-es. Elég jó ajánlat az szerintem:) ha nagyon gazdag rajongó lennék, én is bevállaltam volna:)

winnie - 2013. 03. 13. 23:05

llew: ez fordítva van. aki alaposan a zsebébe nyúl, az kiérdemli az üzenetet:) nehéz átállítani a gondolkodást, de az embernek elvileg tényleg nem a jutalmakért kell fizetnie, hanem csak azért, hogy támogasson. az, hogy kap is érte valamit, csak a szükséges jó:)

Bálint - 2013. 03. 13. 23:32

Másodpercenként érkezik 100-300 dollár :O

MargieM - 2013. 03. 14. 00:01

Hát, az ehavi 20 dolcsis könyvbüdzsém erre ment el :D Nem baj, Veronicáért még a könyvtárba is hajlandó vagyok elmenni.

DarkEagle - 2013. 03. 14. 00:12

Ötlet hiány póva :D Sorozattal semmi bajom nincs de annál jobban nem utálok semmit ha egy jó sorozatot akarnak megfilmesíteni álá fanok kedvéért azt közbe ncsak azért hogy megszedjék maguk mégjobban pedif a film eleve bukásra van ítélve. xD Ma időkben már a sorozat se futna többet 1 évadnál. ;)

DeadMan - 2013. 03. 14. 00:18

Ha ez összejön (és hát nagyon úgy néz ki, hogy már csak órák kérdése :D), akkor ez precedens értékű lehet.
Hány kult sorozat támadhatna fel így?

(Persze, aztán jön a valóság a jogokkal, meg ügyvédekkel meg minden, de így is tuti lenne pár megvalósítható projekt, és itt a példa, hogy bizony a nézőközönség tejelni is hajnandó!)

JimmyL - 2013. 03. 14. 00:33

Mar tobb mint 1.7… szep…

Becky - 2013. 03. 14. 00:47

@DarkEagle: senki nem akarja megszedni magát, amennyire én láttam. A színészek többsége, az írók és a rendezők is tudomásom szerint ingyen, vagy egészen minimális összegért dolgoznak. A sorozatot méltatlanul kaszálták el, befejezést sem kapott, szerintem normális dolog, hogy ha valakinek félbemarad egy munkája,a mit imádott csinálni, akkor harcol érte, mint ahogy Rob Thomas teszi :D

zsemlye - 2013. 03. 14. 01:18

;) 1,819,687

zsemlye - 2013. 03. 14. 01:27

1,9 m ;) – jó éjt

symor - 2013. 03. 14. 01:56

Hölgyeim és Uraim, tisztelt rajongók, Veronica Mars visszatér!

MargieM - 2013. 03. 14. 01:56

És megvan. Veronica Mars film… Jó kimondani.

symor - 2013. 03. 14. 01:56

2 millió fölé értünk 1 óra 55 perckor.

Imurai - 2013. 03. 14. 02:14

Kimondhatatlanul boldog vagyok! :D

Synrew - 2013. 03. 14. 05:09

$2,357,590 hát ez viharos siker.

Neoprimitiv - 2013. 03. 14. 06:42

@Becky: ezt én sehol sem olvastam, mindössze az emberek feltételezik, hogy így van. Remélem, hogy így lesz, de azért mérget nem vennék rá.

Azt sem lehet mondani, hogy méltatlanul kaszálták el: a nézettsége akkor nem indokolta, hogy folytassák. Egy rajongónak persze ez “méltatlan”, de egyik sorozat sem a rajongóknak, hanem eladásra készül. Összehasonlításul: a 2 millió dollár kb. 55 ezres reklámspot árnak felel meg, ami a mai sorozatoknál a középmezőny alja – ennyi reklámbevétel jön be egy nem túl keresett sorozat egyetlen epizódjából.

Az egy dolog, hogy nagyon jó látni, hogy összejött, hogy lesz, ez egyértelműen siker, méghozzá hatalmas. Ugyan akkor nem hiszem, hogy ebben a formában akár csak lezáró filmek készítéséhez is működne a dolog. Az első alkalom még mindenkit felcsigáz. De ha a jövő héten egyszerre megjelenne vagy harminc projekt a SG-től a Deadwood-ig, akkor abból mennyi érné el vajon a küszöböt?

A másik, ami nekem nagyon cinkes, az a terjesztés. Tudom, ez adomány és amit kap valaki, az nem közvetlen ellenérték. Mégis: ha itt nem probléma, hogy én a tíz dolláromért letölthessem majd a filmet, akkor hogy van ez az összes geobanolt szolgáltatással, amit a jogdíjak miatt nem lehet elérhetővé tenni? Vagy a nem-USA támogatók a végén majd kapnak egy szép üzenetet, hogy az ő IP címükről sajnos nem vehetik igénybe a letöltést?

winnie - 2013. 03. 14. 06:46

(igen, tényleg csak zárójelben, egyrészt a sorozatok 95%-át nem engedik befejezni, másrészt a “méltatlant” nem érdemes emlegetni. valójában a vm inkább a 2. és 3. évadot kapta meg “méltatalanul”, ha azt nézzük, mert mindig gyenge volt a nézettsége, tehát mint a másik nagy kult sorozat, az arrested development (van még az elmúlt tíz évből ekkora?), ez is élt plusz két évet.)

de persze nem ez a lényeg, ez csak egy közbevetés és értem, hogy mire célzol. a lényeg, hogy sikeres volt a kampány. és remélhetőleg, még eljut tovább is.

symor - 2013. 03. 14. 06:52

Utolsó adat tőlem 5.30 és 6.30 között a donáció lecsökkent 750$/ percre. Az amcsiknál kezd esteledni, szóval ezen nincs semmi meglepő :)

7 órára simán 2.5 millión fog állni az összeg ez alapján a ráta alapján, csütörtökre estére pedig könnyen meglesz a 4 millió.

Érdemes amúgy figyelni a twitter-reakciókat.

Kristen Bell
https://twitter.com/IMKristenBell

Rob Thomas
https://twitter.com/RobThomas

winnie - 2013. 03. 14. 06:54

(és még mielőtt azt hinné valaki, hogy ez másnak is menne, amellett, hogy mindenki előtt nyitva a lehetőség, sosem szabad elfeledni, hogy a legtöbb sorozat esetében nem lenne akkora a mobilizálható tömeg, illetve eleve a színészeket/készítőket nem érdekelné egy ilyen lehetőség, tehát eleve szóba sem jöhetne.)

a shawn ryan-féle terriers érdekes felvetés, de engem meglep, hiszen a sorozat azért nem volt ebben a státuszban. ha összejönne, remek lenne, de teljesen esélytelennek tűnik. mondjuk az 1-2 millió (vagy ott pár százezer nézőből + a sok nemzetközi nézőből) tényleg elég csak pár tízezret mobilizálni, ennyin múlik.

meg annyin, hogy mennyi pénz kell. mert a VM-projektnél a warner nem túl negatív hozzáállása is használt (nem írok pozitívat, mert nem akarták maguktól a filmet:) – mert nyilván egy 2M-s kickstarter-bevétel, ami amúgy egy random sorozat epizódköltségének a fele, valójában közel sem annyi, hiszen (ezt, aki nem kickstarterezik, annyira nem tudja) fizetni kell a kickstarternek az összegből, az amazonnak, illetve a jutalmak gyártási és postázási költsége is kiadás.

symor - 2013. 03. 14. 07:01

Kristen :)

“dear pope: Im sorry VM fans stole ur thunder on ur 1st day. I mean,Im not really that sorry,but i thought it would be polite 2 say so. xo”

Rocko - 2013. 03. 14. 07:11
jjncaa - 2013. 03. 14. 07:58

Ez az egyszeri hatalmas siker (egy nap alatt 2.5 milliót összekalapozni, wow), mennyiben változtathatja meg a finanszírozási modellt? Szerintem simán lehetne egy külön kickstarter-féle oldal a filmeknek/sorozatoknak…

Neoprimitiv - 2013. 03. 14. 08:06

@DeadMan: “Ha ez összejön (és hát nagyon úgy néz ki, hogy már csak órák kérdése :D), akkor ez precedens értékű lehet. Hány kult sorozat támadhatna fel így?

Sehány. Ez sem feltámad, hanem leforgatnak hozzá egy (1 db) filmet. Aminek a költségét a saccperkábé becslések 10 millióra teszik. Én kb. 3,5 milliót tippeltem összekalapozni, ez nagyjából 1 db sorozat epizódra lenne elég. Nem csak a bevételből jönnek le összegek, de ne feledjük, az átlagos epizód-költségben pl. benne van az is, hogy az épített díszlet költsége 10-20 részre oszlik. Ha csak egy részre van pénz, akkor az egészet arra kellene terhelni – amitől persze rögtön nem lenne rá pénz.

Kristen tweetje nagyon aranyos és nagyon szorítok nekik (meg magunknak), hogy jó legyen majd a film is, de ez ebben a formában csak egy egyszeri lehetőség.

Ami igazán nagy változás ebben, ha a terjesztést meg tudják oldani, az valóban az olyan erősen réteg sorozatok, mint a Terriers. Ahol a nemzetközi forrásgyűjtés egy nagyon visszafogott költségvetés mellett esetleg tényleg kompenzálhatja az eredetileg csekély amerikai érdeklődést.

Folytatás a másik, általános posztnál.

Akira8 - 2013. 03. 14. 08:18

Legjobb…!Örülés felső fokon!

Neoprimitiv - 2013. 03. 14. 08:41

jjncaa: Szerintem ezt folytassuk inkább a Hét kérdése posztnál, oda tartozik.
http://www.sorozatjunkie.hu/2013/03/13/a-het-kerdese-122/

szpojleres mókus - 2013. 03. 14. 09:01

Túl későn. Az első három évadot imádtam, de ez túl későn van. Kristen már túl öreg ahhoz, hogy hozza a régi szerepet.

Bruzsy - 2013. 03. 14. 09:06

Milyen régi szerepet kell hozni? A karakterek nem öregednek?

Agi - 2013. 03. 14. 09:12

Life has taken Veronica away from Neptune. In the years since spoiling Keith’s chances to be reelected sheriff, Veronica hasn’t taken a case. But something big is about to bring her back home and back to her calling. My goal is to include as many of your favorite characters as possible. It is, after all, time for Veronica’s 10-year high school reunion.

9 évvel később lesz, mint ahogy befejeződött a sorozat. Én bízom Rob Thomasban, biztos jól meg tudja írni, neki is ez volt az álma. Szerintem ők is sokkot kaptak, ahogy látták, hogy milyen sebességgel érkezik be a pénz.

Neoprimitiv - 2013. 03. 14. 09:15

@szpojleres mókus: a film a tíz éves érettségi találkozón játszódik, nem is kell a régi önmagát hoznia.

Közben kiderült, ki volt a tízezres főadományozó: Steven Dengler az XE valutaváltó portál alapítója. Ez a pénz egyébként nagyon baráti mindazért, amit kap érte, a Charitybuzz-on most 9 ezren áll egy jótékonysági árverés, ahol a nyertes egy napig mászkálhat Nathan Fillion-nal.

damoqles - 2013. 03. 14. 09:39

Remek!
És még a Torment rekordját is megdöntötték. :)

akyyy - 2013. 03. 14. 11:22

Már csak Jericho kéne igy :D

Becky - 2013. 03. 14. 11:32

@Neoprimitiv: Ha jól emlékszem, akkoriban bőven sokkal jobb számokat hozott, mint most a legtöbb sorozata a CW-nek (http://en.wikipedia.org/wiki/Veronica_Mars#Reception) sőt, nem is nagyon esett a sorozat folyamán a nézettség. Bár a CW sikeresen beleszólt a sorozat szálvezetésébe, és kisebb íveket kért, amivel jó alaposan megkavarta a dolgokat, de annak ellenére szerintem nem érdemelte a kaszát. Plusz én nem is érzem annyival “gyengébbnek” a második két évadot, de ez csak én vagyok.

A piszkos anyagiakról pedig, ez egy kétéves cikk:
“”[I]f I had the money right now to produce it, I would do it in a heartbeat,” Bell told Vulture. “I still have hope for it. I really do. Even if she’s, like, 80 when it takes place, like ‘Murder, She Wrote.'”

Bell first offered to finance the flick in 2010, if Warner Bros. would let her.”

symor - 2013. 03. 14. 11:39

Amerika alszik :P

A donáció 10.30-11.30 között már csak 200$/ perc.

Kiderül felgyorsul-e újra, amint reggel lesz odaát és a bulvármédia felkapja a témát, ami szinte biztos.

Hajrá Veronica!

Agi - 2013. 03. 14. 11:59
viirag - 2013. 03. 14. 13:09

+ 1Év Híre! :)
Az, hogy örül a fejem, nem kifejezés! :D

winnie - 2013. 03. 14. 13:24

ahogy az lenni szokott: “We can’t believe we’ve topped out on so many of our bigger reward packages. We’re working on coming up with some new high end rewards. ”

ez az egyik módja a folyamatos pénznövelésnek, ezért is jó a reward és stretch goal rendszer. új jutalmak több támogatást hozhatnak a meglévő támogatóktól is.

épp ezért lep meg, hogy nincsenek annyira stretch goalok, mert ha kiírnák, hogy 4M-nál ez meg ez is lesz, akkor az a mostani támogatókat is sarkallná, hogy szerezzenek támogatókat.

Neoprimitiv - 2013. 03. 14. 14:44

@winnie: pont ezt hiányoltam én is, hogy a 2M fölött gyakorlatilag mindegy, pontosabban csak rögtönzött ígéretek vannak. Lehet, hogy annyira nem számítottak még a sikerre sem, hogy nem gondolták végig, mit lehetne még kitalálni.

Másik: lám, máris előkerült a nem amerikai adományok problémája:
First, please know we are trying to make international donations a possibility. We are running into a couple thorny issues, but we want it to happen.
Várható volt, sajnos tapasztalatból tudom, hogy sok amerikainak (nem csak a butáknak) meglepő, hogy pl. külföldről nem tudna Hulu-t vagy Amazon-t nézni, vagy, hogy más a kínálata a magyar és az amerikai iTunes-nak.

Bruzsy - 2013. 03. 14. 14:54

“By the way, yesterday we set a few records.

We were the fastest Kickstarter project to hit $1M. We were the fastest Kickstarter project to hit $2M. We set the record for highest goal ever achieved. (Other KS projects have done better than us — so far — but none set a goal as high as our $2M goal.) We’re also the largest film project in Kickstarter history.

Cannot thank everyone enough.”

Neoprimitiv - 2013. 03. 14. 15:09

@Becky: tíz évvel ezelőtt a ma műsoron lévő sorozatok 80%-át már a jövő héten levették volna a műsorról a mostani nézettségükkel, annyira mások voltak az arányok. Ez semmit sem mond arról, mennyien néznék ma a VM-et.

Nagyon tisztelem Bell-t, hogy nem csak vár, hanem maga is hajlandó volt/lesz(?) anyagilag is beszállni. Ezt írtam a másik, a hatásokról szóló poszthoz, hogy egyrészt egy részben erre épülő finanszírozási rendszer a készítők kezében tarthatja a jogokat. Másrészt viszont ha ezt “üzemszerűen” akarja az iparág csinálni, akkor ők kell hogy legyenek az elsők, akik berakják a pénzt és az utolsók, akik kiveszik, nem fordítva, mint ma a sokszor csillagászati gázsikkal.

Brynden Rivers - 2013. 03. 14. 15:37

@Neo:
A pluszpénzt odaadhatják jótékonysági célra is akár.
Illetve milyen + cél lehetne mondjuk a x milliónál?

Pl. 10 milliós cél:
Kristen Bell címlaplány a Playboy-ban :)

seven - 2013. 03. 14. 16:36

bakker. best news ever.

Neoprimitiv - 2013. 03. 14. 16:43

@Brynden: Tudom, hogy az emberek 95%-a elintézi azzal, hogy nem mindegy, és ha csak azt az oldalát nézem, hogy ez egy egyedi próbálkozás volt, akkor még talán nem is tiltakoznék ez ellen. (Talán, de azt hiszem, inkább igen. Az adomány a filmre szólt, nem zöld energiára vagy AIDS kutatásra, még akkor sem, ha azok nemesebb célok lennének.)

Mi lehetne plusz cél? Nem tudom, éppen ezért szoktak zárt összegű projekteket indítani. Pl. ott a Showrunners film, amelyiknek 85 ezerre volt szüksége, azt megkapta, lezárták. Rob Thomas írta, hogy ha összejön három millió, akkor abból tudnak egy nagy bunyót forgatni a tornateremben, ha pedig tíz, akkor egy nukleáris tengeralattjárón lesz az osztálytalálkozó. Csak poénkodásnak szánta, de valami ilyenben kellett volna/kellene gondolkodniuk.

Nem ekézem miatta, tényleg arról lehetett szó, hogy senki nem gondolta, esély lesz összeszedni ezt a pénzt. Szerintem arra számítottak, hogy a nagyobb része összejön és akkor (ha tényleg komolyan gondolta), akkor Kristen, meg akinek még fontos volt a dolog, azok a sajátjukból kipótolják, hogy a Warner ne visszakozhasson. Ez viszont nem változtat azon, hogy amíg ki nem derül pontosan, hogy mire kellene a 2 milla fölötti rész, addig az emberek a Warnert támogatják az adományaikkal.

everest456 - 2013. 03. 14. 17:16

A 2M feletti rész nagyban minimalizálja a Warner esetleges veszteségeit és ha összejönne 10-15M (miért ne) abból simán le lehetne forgatni, úgy hogy nem kockáztat a stúdió semmit. (szerintem már bánják, hogy nem magasabbra tették a minimal goal-t, 5-10M)
Amúgy ezen nincs mit meglepődni, előbb utóbb minden nagyobb kiadó rá fog állni az adománygyűjtő rendszerre, mert senki sem szereti a saját pénzét kockáztatni.
Amúgy az utolsó pár napban biztosan be fog gyorsulni az adományozási kedv, eddig a legtöbb projectnél így volt.

bela43nj - 2013. 03. 14. 19:55

eddig vmi miatt nem tudtam kommentelni.de most leirom. a 3évad még mindig itt fityeg a vinyomon+az fbi akadémiás kis proba pilotszeruség.az egyik nagy kedvenc a családnak.nagyon várjuk.

Orsi - 2013. 03. 14. 22:44

@nyzsu: Ha ezen mulik, en hazaviszem/kuldom Neked.

MaHolnap - 2013. 03. 15. 00:26

Három

Millió

Dollár

azaz hétszáz milló forint

és még csak két nap múlt el az egy hónapból…

Az ördög - 2013. 03. 15. 00:31

“Amúgy ezen nincs mit meglepődni, előbb utóbb minden nagyobb kiadó rá fog állni az adománygyűjtő rendszerre, mert senki sem szereti a saját pénzét kockáztatni.”

Nem fognak, mert ha kicksarttal összejön a filmrevaló, akkor az alkotók már be sem kell, hogy menjenek a stúdióhoz, hacsak nem jogtulajdonos vmelyik.

MaHolnap - 2013. 03. 15. 00:48

everest456
“Amúgy ezen nincs mit meglepődni, előbb utóbb minden nagyobb kiadó rá fog állni az adománygyűjtő rendszerre, mert senki sem szereti a saját pénzét kockáztatni.”

Ez nem valószínű, mert az ilyen sikeres adománygyűjtések teljesen esetlegesek, emiatt nem alapozhat erre komolyan egyetlen kiadó sem.

MaHolnap - 2013. 03. 15. 00:59

Hmmm, ha belegondolok, akkor igazából nagy dobás az lenne Kristenéktől, ha az ekkora nagy érdeklődésre hivatkozva elérnék azt a WB-nál, hogy szálljon be annyival, amennyit össze tudnak gyűjteni. Így lehetne hirdetni, hogy minden dollár kettőt ér, és ez szerintem jót tenne az adakozókedvnek.

Neoprimitiv - 2013. 03. 15. 11:17

@Maholnap: A költségvetést kb. 10 millióra becsülték, tehát a Warner eredetileg négyszer annyival szállt volna be. Így most a rajongók nekik spórolnak.

Scoefield - 2013. 03. 15. 14:11

OFF

Kíváncsi lennék a Firefly sorozat folytatására mennyi jönne össze :)

folyikanyal - 2013. 03. 19. 14:14

siman ev hire.

vicces, mert anno, amikor ratalaltam, ledaraltam az egeszet, jopar egyetemi vizsgam ra is ment, nyehehehe.

aztan az utana jovo par evben ketszer is nekiultem, de az elso ket resznel nem jutottam tovabb. lehet, hogy akkor meg tul “friss” volt az elmeny, tudtam, hogy mi es hogyan fog tortenni.

Aztan megint eltelt par ev, kijott ez a hir… Es uristen! Mar megint nezem, es csak mosolygok, es imadom, es VeraMars eletem egyik nagy szerelme.

Meg penzt is kuldtem a filmre, hatalmas kar, hogy szokas szerint csak az usakosok es kanadasok kapjak meg a szaftos dolgokat.
Persze, tudom, mar gondolkodnak a megoldason.

De mindenkeppen hajra Veronica!

egy marshmallow

MaHolnap - 2013. 03. 27. 19:14

Megvan a 4 milla

Vajon az 5 millió meglesz? Hiszen még van fél hónap a gyűjtésből hátra…

MaHolnap - 2013. 04. 15. 14:24

Végül lett 5 702 153 dollár 91 585 adományozótól.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz