login |

Dallas – 2×08: JR’s Masterpiece – írta vargabence

2013. 03. 18. 16:50 - Írta: vendegblogger

28 hozzászólás | kategória: kritika,

Larry Hagman volt az egyetlen olyan szereplője a Dallasnak, aki a sorozat mind a 357 részében szerepelt, így az új széria 2×08-as epizódja mindenképpen tévés történelmet írt, hiszen ez volt az a rész, melyben eltemették Jockey Ewing legendás karakterét. Hogy mi történt vele, azt már olvashattátok, most pedig a búcsú részleteiről írnék – nem is annyira kritikát, hanem megemlékezést.

Bár a sorozat népszerűsége nem csak neki volt köszönhető – gondoljunk a többi színészre vagy az írókra, producerekre is, köztük elsősorban Leonard Katzmanre –, tény, hogy a Dallas név összeforrt Jockey Ewingéval. Éppen ezért fájdalmas a búcsú, hiszen tudjuk, hogy a legendás texasi színész halála miatt kell pontot tennünk a dallasi olajmágnás életének végére.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel, meglepetés vendégekkel, illetve annak leírásával, hogy sikerült az idén 4 és fél epizódot leforgató Larry Hagmant a 2×07-ig a sorozatban “tartani”.

Larry Hagman november 23-án hunyt el, miután a 2. évadból majdnem 5 részt leforgatott. Utolsó terv szerinti jelenetei a bíróságon játszódtak, Ann tárgyalásakor. Egy alkalommal még a 6. részben is láthattunk egy snittet ezek közül, azonban minden további jelenet a 6. és a 7. epizódból olyan volt, melyek vagy korábbról kerültek kivágásra, vagy pedig már láttuk korábban is, de most a párbeszédeket átírva átértelmezték ezeket – megtehették, hiszen telefonos jelenetek voltak.

Így volt ez az utolsóval is, ahol minden szöveget összevágtak; illetve ahol Larry Hagman arcát is láthattuk, az eredetileg a Frankkel folytatott beszélgetésből (2×04) volt. A hátteret átszínezték, ezzel változtatva a körülményeket. A készítők elegáns megoldást választottak, hiszen aki nem figyeli különösebben a részleteket, szinte úgy látja, mintha a történetet eredetileg is így formálták volna. Ezért hálásak lehetünk, Jockey Ewing és Larry Hagman méltóképp távozott a sorozatból.

A 2×08-at egyaránt a színész és a karakter emlékének szentelték. Bár szöveges formában ezt sehol nem nyilvánították ki – mint ahogy például ilyenkor a rész végén szokás –, de a különleges alkalom különleges főcíme szavak nélkül is megérteti a közönséggel, hogy az epizód búcsú és ünneplés is egyben. Ezt a híres főcímzene áthangszerelése minden tekintetben visszaadja: megható, amikor még egyszer, utoljára látjuk Larry Hagmant, a színészt a főcímben.

Az epizód cselekménye egyébként igen egyszerű volt: a Ewingok Mexikóba utaznak, hogy szembesüljenek a helyzet részleteivel. Amikor a nyomozó szájából a következő mondat hangzik el, valóban nehéz elhinni, hogy vége:

I know it’s hard to accept but I’m afraid that J.R. Ewing is dead.

Ezután a dallasi történések alapvetően két helyszín körül forognak: a megemlékezés és a temetés körül. Jó néhány régi arc is megjelent. Így például Steve Kanaly Ray Krebbs szerepében, illetve Charlene Tilton Lucy-ként. De ahogy Jockey Ewing sohasem létezett igazán Cliff Barnes nélkül, úgy a búcsú sem lehet teljes Ken Kercheval nélkül.

When I found out J.R. was my half-brother, I didn’t know whether to celebrate or to shoot myself.

When I married Mitch, J.R. said: »Why don’t you have that junior plastic surgeon you married design you a new face? One without a mouth.

Look who’s dancing on whose grave now.

És természetesen, ha már éppen Dallasban van, Gary Ewing szerepében Ted Shackelford is részt vesz a rendezvényeken. A két meglepetés vendég pedig Jockey második felesége, Cally Harper (Cathy Podewell) és egy híres szerető, Mandy Winger (Deborah Shelton), aki igazán emlékezetes a Dallas rajongói számára.

Minden visszatérő régi szereplő elképesztő természetességgel és ugyanazzal a stílussal volt jelen, amelyet megszokhattunk tőlük a régi Dallasban. Ez figyelemreméltó, hiszen például Cathy Podewell 1995 óta nem vett részt semmilyen filmben vagy sorozatban. Jelenlétük még hitelesebbé tette a Jockey Ewinggal kapcsolatos múltidézéseket. Nem beszélve a régi fotókról, melyek szintén eszünkbe juttatják, hogy milyen is volt, mikor például Jockey másodszor is feleségül vette Samanthát.

Persze most panaszkodhatnánk, hogy a visszatérő karakterek egyikéről sem igazán tudtunk meg többet, de be kell látnunk, hogy néhány kivételt leszámítva, ezek a régi szereplők éppen csak a puszta jelenlétükért vannak, nem beszélve arról, hogy ez nem a megfelelő alkalom.

Jockey Ewing és egyébként Larry Hagman is sokat jelentett Dallas városa számára. Mármint annak a Dallasnak, amelyik a valóságban is létezik. Ezért nem meglepetés, hogy a már az első évadban is feltűnt Jerry Jones-t, a Dallas Cowboys tulajdonosát, valamint Mark Cubant, a Dallas Mavericks első emberét, és magát a város polgármesterét, Mike Rawlings-ot is láthattuk egy jelenet erejéig. A városvezető március 11-ét, az epizód vetítésének napját hivatalos körülmények között Larry Hagman Day-jé nyilvánította.

David Jacobs, az eredeti sorozat megalkotója egyszer úgy nyilatkozott, plot-driven, azaz a történet által mozgatott epizódok helyett character-driven, karakterekre koncentráló részekre volna szükség. És ez utóbbira sokan vártak már. Most ilyet láttunk. Reméljük, továbbra is lesz részünk hasonló élményekben.

Biztosan vannak, akik feleslegesnek érezték, hogy például jelenetet láthattunk Harris Rylanddel, aminek semmi köze nem volt a megemlékezéshez, illetve hogy Elena is szólt néhány szót a temetéskor. Különösen az előbbivel kapcsolatban én is így, kritikusan érzek. Ez utóbbinál pedig kompromisszumra kell jutnunk, hiszen ha már egyszer a sorozat készítői úgy döntöttek, hogy a Ramos család tagjai is részt vesznek az új sorozatban, hát akkor ez igazán belefért.

Amikor Kate Mulgrew-t, a Star Trek: Voyager főszereplőjét arról kérdezték, mi a véleménye a sorozat eléggé megosztó fináléjáról, így válaszolt: “Tudják, amikor valami véget ér, amit igazán szeretünk, nagyon nehéz, szinte lehetetlen olyan megoldást találni, amely mindenkinek tetszik.” Így hát ő is elégedett volt a sorozat befejezésével. Ez jól példázza a mostani helyzetet.

Így amikor Jockey Ewing története befejeződik, biztosan vannak, akik elégedetlenek a karakternek és a Larry Hagman emlékének szánt epizóddal. Vagy legalábbis néhány részletével. Én is jobban örültem volna, ha a három és fél évtizeden át velünk élő Jockey Ewingot nem egy, hanem két 45 perces epizódban helyezzük örök nyugalomra. Akkor nem lett volna szükség arra, hogy olykor éles váltások legyenek amúgy is pörgős jelentek között, és még több lehetőség lett volna több perces „szótlan” jelenetre, mint például amikor Samantha újra találkozik egy régi ismerősével.

Összességében azonban, és remélem, sokan gondolják így, méltó búcsút vettünk szeretett gonoszunktól és megformálójától. Azokat, akik most hagyják abba a sorozat nézését, nem igazán tudom megérteni. Bár Jockey Ewing fizikálisan sosem lesz jelen, de különösen az előttünk álló hét részben nagyon sok minden róla fog szólni. Elvégre a mesterműve vezérli a Ewingokat.

Johnny, Christopher és Bobby is megkapta a feladatát az előző rész végén, noha egyelőre eléggé rejtélyesek Jockey szándékai. Miért kell megkeresni Pamelát? Mi az a fegyver, amelyet Johnny-nak küldött? És mi állt a levélben, melyet Bobby kapott? No persze, az évadzáróban pedig választ kapunk a legnagyobb kérdésre: ki ölte meg Jockey-t?

A hátralévő epizódokban újabb két régi, jól ismert karakter feltűnik Dallasban: Lucy anyja, vagyis Gary felesége, Valene Ewing (Joan Van Ark) és Pamela Rebecca anyja, Afton Cooper (Audrey Landers).

Összességében azt kell mondanom, hogy nem értek egyet azzal, hogy a 2. évad egy az egyben ugyanolyan lenne, mint amilyen a sorozatkezdés volt. A mostani részek sokkal kidolgozottabbak, felépítettebbek és kevésbé csapongóak.

De a Dallas igazi próbája most következik. Vajon képes lesz-e helytállni a nélkül az ember nélkül, aki ugyan eddig sem szerepelt sokat, de talán többet jelentett a nézők számára, mint bárki más?

28 hozzászólás Ne habozz!

sherlock20 - 2013. 03. 18. 16:59

Utolsó kép 2x szerepel.

winnie - 2013. 03. 18. 17:07

köszi, cserélve.

TJ - 2013. 03. 18. 18:15

Csak a nosztalgia miatt nézem a sorozatot. Annakidején nagyon régen a kőkörszakban nálunk minden péntek este a Dallas ment a TV-ben.
Amikor újraindult a sorozat, így már felnőtt fejjel gyakran fogtam a fejem a sok szappan miatt. A sorozat nem egy nagy durranás, de Larry Hagman minden jelenetét imádtam. Az igazi Nagyöreg, a sorozat meghatározó egyénisége, középpontja, alfája és omegája.

A módosított főcímdal nagyon ott volt. Igazi méltó búcsút vett egy legendától.

Jockey nélkül nem lesz ugyanaz, senki sem fogja tudni igazán betölteni azt az űrt amit magaután hagyott. De kíváncsi leszek, hogyan fogják mégis megpróbálni.

Zizi - 2013. 03. 18. 18:16

szép összefoglalás, bár az idő és a többi sorozat miatt csak tv-ben fogom megnézni, már alig várom.

2 évvel azután kezdte el adni a magyar tv, mikor születtem, így tulajdonképpen úgy nőttem fel, h péntek Dallas-nap volt. mondhatom, h az első amerikai sorozat volt, melyet néztem, minden ott kezdődött el…
Jockey és persze Larry Hagman egy legenda volt már életében is, akit sokáig nem fogunk elfelejteni. én kíváncsiságból biztos végignézem a 2. évadot is, de őszinte leszek, nélküle már közel sem érdekel annyira. fantasztikus volt a karaktere, a folyamatos taktikai játékai, LH pedig mesterien formálta meg. mai napig ha a Dallasra gondolok, akkor előbb látom lelki szemeim előtt JR ördögi vigyorát, mint a főcímzenét… és ez mindent elmond.

RIP Larry Hagman

Piemaker - 2013. 03. 18. 18:35

Köszi a kritikát.
Méltó búcsú volt szerintem is.Nemcsak a Dallas hanem a sorozattörténelem egyik legnagyobb alakja ment el.
Hiányozni fog,de a sorozat szerintem élvezetes marad,mert J.R. munkássága nem ér véget csak átalakul.
Az új színészek jól helytállnak és a többi nagy név is sokat számít.
The show must go on.

Pupi - 2013. 03. 18. 19:07

Érdekes, hogy meg kell keresni Pamelát, és pont az őt játszó színésznő nem akar visszatérni a sorozatba. Kíváncsi vagyok, hogy ezt hogy fogják véghez vinni, és persze arra is, hogy ki ölte meg Jockey-t.
Hiányozni fog Hagman a sorozatból, és nekem nem tűnt fel, hogy milyen leleményesen tették még bele két részbe. Megindító volt számomra a Samanthának írt levele.
És bár kissé furcsának tűnhet, de elgondolkoztam azon, hogy vajon a forgatás tartott-e már ott november végén, hogy Hagman nyers felvételeket láthasson a karakterének megemlékező részéből. De ezek szerint akkor nem.

Dregnarr1 - 2013. 03. 18. 19:16

Mi lett a nézettsége a résznek, illetve mennyi a különbség az előző pár részhez képest?

w77 - 2013. 03. 18. 19:20

Jó kis összefoglaló lett, thx.

Pénteki Dallas nap nekem is meg volt, asszem ez ilyen generációs izé is lehet. :)

Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy az S2-vel vége lesz az “új Dallasnak”, de ha jól csinálják, akkor szépen, nem pedig méltatlanul, mint jó pár sorozattal.

Hajrá.
És RIP.

winnie - 2013. 03. 18. 19:21

“hogy Hagman nyers felvételeket láthasson a karakterének megemlékező részéből. ”

nem láthatott, hiszen nem tervezték, hogy megölik a karaktert. azért van megemlékező rész, mert meghalt hagman.

winnie - 2013. 03. 18. 19:21

dregnarr1: ott a hétfői nézettség és benne a link az előző héthez.

Malachi - 2013. 03. 18. 20:02

srácok, a Dallast az egész ország nézte, mert akkoriban az MTV1-en kívül még nem volt másik csatorna, legalábbis országos. :)

azt szerettem benne, hogy az első olyan sorozat volt, amiből éveket is kihagyhattál, de nem maradtál le igazán. meg poén volt mindig a német műholdas adókon nézni az ottani szinkronnal a sokkal későbbi részeket, néha. ami nagyon érdekes, hogy tök véletlenül láttam a sorozat utolsó részét, valahol ismételték és egy nyári délelőttön véletlenül belefutottam. :)

Pupi - 2013. 03. 18. 20:16

Örültem volna, ha Jockey amolyan távol tartózkodó gonosz maradt volna, és nem lövik le. Bár nem tudom, hogy ilyet meg lehetett volna-e csinálni, mármint hogy a színész halott, de a karakter “életben marad”.

Casey Novak - 2013. 03. 18. 22:27

Szép rész volt. Minden “vendégnek” örültem, jó volt még több ismerős arcot látni, a három “valós” dallasbeli úriember megjelenése nagyon elegáns ötlet volt.
Először én is furcsálltam Elena felszólalását, de tetszett, amit mondott, és jobban belegondolva érthető is, hiszen már családtag.
Csúnya marketing húzás, de ilyenekért már nem haragszom, hogy az előző heti előzetesből egyértelműen az jött le, hogy Christopher Cliff-et fogja arcon törölni, pedig nem. De Cliff jelenete így is zseniális volt, szegény Kercheval-nek biztos nehéz volt egy ilyen pillanatban is überbunkót játszania.

“A mostani részek sokkal kidolgozottabbak, felépítettebbek és kevésbé csapongóak”

Végül is valamennyire igaz, de az első évad első fele a gyors alapozások miatt volt kapkodás, utána meg beindult az igazi kavarás. Most is bőven van dráma, de még évad elején vagyunk, plusz ugye most kicsit módosult is a terv, – bár elvileg 70%-ban maradnak az előre megírtaknál – és nem vagyok annyira optimista, hogy jól kidolgozott megoldásokat várjak. Ebben az évadban csak egy példaként nagyon zavart Emma vonala, mert kezdetektől lehetett érezni, hogy előbb-utóbb meggondolja magát, csak a mikor volt a kérdés, és nekem az átfordulás oka nem volt elég meggyőző, akármennyire is próbálták megalapozni.
Remélem a masterplan korrekt lesz.
Persze nem egy az egyben sorozatkezdés színvonalú, de átlagban olyan új-Dallas szinten van, ami nem sokaknak meggyőző. De nekem elég :)

Andro - 2013. 03. 19. 07:23

Komolyan mondom, megkönnyeztem ezt az epizódot. Engem is izgatnak a nyitva hagyott kérdések, főleg a levél, amit Bobby kapott. Én úgy érzem, végig fogom nézni az évadot, és szerintem lesznek még meglepetések.

tengerimalac - 2013. 03. 19. 12:17

Eddig úgy vagyok a zárás-üggyel, hogy ez lesz az utolsó epizód, amit megnézek. Ez elsősorban nem azért van, mert Larry Hagman meghalt és nincs többet Jockey Ewing. Leginkább azért, mert a sorozat továbbra is csapongó és csak úgy hányja magából a kavarásokat s csavarokat, szinte másodpercenként. Sokszor nyomon sem lehet követni a cselekményt. Ha jön egy új szereplő, tuti, hogy a következő percben már kavar is valamint, nem mintha nem lenne elég össze-visszaság. Nem hagynak időt semmire és senkire. Nagyon sok a tisztázatlan és ebből adódóan a felesleges megmozdulás. Pl. Lucy (vagy Ray) karakterét miért hozzák vissza már az első évadban, amikor semmit sem tudunk meg a mostani Lucyről? – Oké, azért hozzák vissza, hogy még több egykori néző csatlakozzon a szériához, ez világos.
Mivel foglalkozik? Mit csinál egész nap? Ezek egyszerű kérdések, melyek hülyességnek hangozhatnak, de engem például ez érdekelne. Vagy az, hogy Jockey például miért volt öregek otthonában a széria indulása előtt? Miért tudott olyan hamar megbocsájtani a fiának? Szóval nagyon sok a kidolgozatlan szál, ami a második évadban csak nőtt.

Nagyon csalódott vagyok a történettel és a kivitelezéssel, pedig én egy törzsgyökeres Dallas rajongó vagyok. Úgy látom Cynthia Cidre – producer – nagyon nem érzii/érti az egykori dallas-os hangulatot (Cliff karaktere sem volt soha ilyen gonosz, bármennyire is bántotta Jockey). Valószínűleg ez lesz az utolsó rész, amit majd megnézek, ha elérek oda, bár Pamela rejtélye felkeltette az érdeklődésemet, meg persze az is, hogy ugyan ki lőtte le Jockeyt.

ggbuffon - 2013. 03. 20. 12:33

A postban található idézet Kate Mulgrew-tól igazán pikáns, hisz őt is legyúrta a jóöreg Jockey a régi sorozat 2.évadában:)

Én a búcsútól picit többet vártam, de összességében nem volt rossz. Kíváncsi vagyok, h a történetszálat hosszútávon nagyvonalakban sikerül-e Jockey karatere köré misztifikálni, mint korábban Jock halálát, hisz számtalanszor elhangzott a sorozat folyamán, h Jockey fő mozgatórugója betegesen az volt, h az apjának megtudjon felelni (persze a saját önző szándékain kívül:D), de Bobbyra is jellemző volt később.

A sorozat legnagyobb próbája sztem nem a 2.évad lesz(bár nemtudom hány részre tervezték, de gondolom ezis 12 körül lesz), hisz a Jockey szál még életben tartja őket egy darabig. Sőt ugye Jockey inkább csak már mint ikonikus de mégis mellékszereplőként volt jelen az új sorozat eseménydús, idétlen fordulatokkal felesleges telezsúfolt új szériában.

Én tényleg az venném a legszívesebben, ha az írók picit lenyugodnának, adnának vmi keretet az egész történetnek, benépesítenék újra Southforkot és a biznisz se abban merülne ki, h a teheségtelen műmacsó Jesse Metcalfé egy Nascar pályán kuncsorog a bizniszért.

Nekem továbbra is hiányzik a Southforki milliő (közös iszogatások vacsora előtt, vacsorajelenetek, közös reggeli stb) és az irodajelenetek, ahol igazi üzletemberek benyomását keltik a szereplők, nem szélkakas hülyegyerekét.

ggbuffon - 2013. 03. 20. 12:47

tengerimalac:

igen, Cliff ábrázolása bennszülött maffiafőnökként nekem is bassza a csőröm, illetve nemnagyon tudom hova rakni, ugye ezt tetőzte a Frankes “tudod mit kell tenned” visszataszító és a Dallas-i milliőhöz egyáltalán nem illő jelenet.

A visszahozott karakterek szerepéről énis írtam korábban, h nézettségnövelő (?) szerepén kívül van bármilyen funkciójuk? De a szerte szétkuszált események is inkább időhúzó jelleggel vannak, semmint érdemi történéseket lehetne rá építeni. Pl a dél-amerikai bizniszmen kiszabadíttatása, a Ewing család túszul ejtése, majd az ő agyonlövése mégis milyen funkcióval bírt? Mert kb se eleje nem volt, se vége.

Pedig azért lennének bőven még karakterek a sorozatban akik újra befészkelhetnék magukat Southforkba. Ottvan pl Charlie, Jenna lánya, aki hasonló korú Johnnyékkal, vagy ottvan Bobby és Jenna fia, Lucas stbstbstb.

Bobby felesége pl irritálásban nálam bőven túltesz az álszent szűzkurva elődön Pamelán (April-t most nem említem)..hihetetlen agyfelbaszó karakter.
Harris szintén, aki főgonosznak túlzottan is negatív karakter ahhoz, h sokáig a sorozatban maradhasson (feltéve h ugye folytatódik)

tengerimalac - 2013. 03. 20. 13:16

ggbuffon: egyetértek!

de mi bajod volt Pamelával? oké, néha neki is voltak érdekes megmozdulásai anno, de még mindig ő volt a legszerethetőbb karakter a southforki nők közül.

ja, és ha már Pamela: az is írtó gyenge és egyben idegesítő húzás az új Dallasban, hogy amint kiderült, hogy Rebecca második neve Pamela, egyből mindenki úgy kezdte szólítani… ami tökre életszerűtlen, az életben sem így megy, hogy mindenki egyből átáll a másik névre… röhejes, meg olcsó húzás is a készítőktől, de értem amúgy…

ggbuffon - 2013. 03. 21. 13:07

Pamela volt a legjobb nő SF-ban ez igaz, simán reszeltem vna :D de az álszentkedés meg a sajátos erkölcsi felfogása nálam Taigetosz pozitívvá tette..főleg a 6-7-8.évadban adtak alá kritikán aluli viselkedést, amikor elköltözik, összejön Mark-al, de ugyanakkor Bobby-ra neheztel Jenna miatt, majd Bobby “halála” előtt (Mark halála után, Jenna börtönsztorija alatt a 8. évadban visszakuncsorogja magát.

Ferikebácsika - 2013. 03. 21. 16:28

Ajajj..most néztem végig a 9. részt és félelmeim beigazolódtak.Nem, ne ijedjen meg senki, nem fogok spoilerezni. Az ugye fentebb is elhangzott, hogy vendégszereplőként fel fog tűnni Valene, hát brutál, hogy 70 évesen fiatalabbnak néz ki mint Lucy aki ugye 55 körül mozog. (Majdnem ,mint a magassága, ha ha).
Jó, kivan vasalva meg botoxolva, egy igaz arcmimikája sincs, de az én mamim 70 évesen nagyon más tipusú látványt nyújt, na.

De nem is Valeneről akartam magvas gondolatot megfogalmazni, hanem arról, hogy többen feszegették a dolgot, hogy Jockey nélkül vajon hány részt fog még megélni a sorozat…Jelentem, ha rajtam múlna a döntés, már most, a 9. rész után menne a süllyesztőbe kéremszépen…Másról sem szól már, mint hogy John Ross kikkel fekszik le, mintegy csettintésre, mert ugye Dallasban mindenki ilyen könnyen megkapható , szajhavérű nőszemély..Kiváncsi vagyok Anniet, vagy Samanthát , a saját anyját mikor vágja gerincre…brrrrrrrr….
Na meg ez az Emma, aki eddig olyan ártatlannak tűnt, és az előző részben ugye a hátsóülésen,minden különösebb előzmény nélkül összehentergett a pöndöri orrú Jhonnykával..nekem már az is rettentő hiteltelen volt.Értem én, hogy az lenne itt a lényeg, hogy ő apuka nyomdokában lépve feküdjön le fűvel fával, de ez akkor is nagyon szájbarágós.Jockey legalább stílussal csinálta mindezt.
Egyre inkább eluralkodik a sorozaton a Melrose Place hangulat (szakértőbbek biztos tudnának jobb példát is hozni, sosem szerettem az ilyen és ehhez hasonló sorozatokat) tele gyönyörű, simaarcú nőkkel, s hibátlanvigyorú kockahas bájgúnárokkal…
Kár , hogy ide jutott az új Dallas. De ez a másfél évad azért tetszett, míg Larry papa önakaratán kívül ki nem lépett…

Szerintem keresek más néznivalót, mert Samantha és Bobby nem lesz elég (Cliff alkalmankénti megjelenéseiről nem is szólva), hogy tartsa ebben a sorozatban a lelket.
Meglátjuk, a tények engem igazolnak e.

ggbuffon - 2013. 03. 21. 20:32

hát megnéztem a 9.-et..

Johnny szexcuccaival énis egyet értek, azért ezt így előadni, h bemegyek vkihez, mondok 4-5mondatot, aztán puff bele..ez még a régi Jockeynak se sikerült, ráadásul nem is ilyen közvetlenül intézte.. Jesse Metcalfé még mindig borzalmasan affektál

Valene nemtudom mióta Valene, nekem Valerie-ként rémlik a korábbi szériákból (bár ha Valene vmi becenév v alternatíva az angolban, akkor elnézést..)

Gary-t már most nemtudják hova rakni az írók, Lucy szintén megint csak belóg..

A Cliff-es jelenet meg hát nemtudom..ez az írónő látta egyáltalán a régi részeket? Cliffből ilyen karaktert csinálni..nevetséges

Casey Novak - 2013. 03. 21. 20:40

“Magyarul” volt Valerie, nem? Mint Samantha/Jockey.

A Johhny-s dolognál meg külön aranyos, hogy Christopher meg is jegyzi, hogy “John Ross azt teszi, amihez igazán ért”. De már az előző évadban is, meg rögtön a 2×01-ben is saját maga prostituálásával ért el mindent. Egy idő után unalmas.

ggbuffon - 2013. 03. 21. 21:24

utánanéztem, valóban Valerie-re magyarították, szval nemszóltam

Hát nemtudom, nekem kicsit fura ez a férfiprostitúció

Casey Novak - 2013. 03. 21. 21:30

Igen, nekem is, nem is kicsit. (Az “aranyos” szónál odaértendő, hogy feltartottam egy szarkazmus táblát, csak írásban nem látszik.)
Lehet, hogy ez valami gyenge erőlködés a női nézők megnyerésére/megtartására? Nálam mondjuk pont az ellenkezőjét érnék el vele.

tengerimalac - 2013. 03. 22. 10:40

én még csak a 2×07 résznél tartok, de szerintem ezzel az évaddal be is kéne fejezni a sorozatot, mert nagyon rossz úton halad a dolog. látszik, hogy nem értenek az egészhez. az egykori dallas-os hangulatból pedig minden hiányzik a még megmaradt és olykor visszahívott egykori szereplőket leszámítva. bár az igazat megvallva ők sem emlékeztetnek egykori önmagukra.

ggbuffon: ja, pamela sem volt 100-as időnként, pedig az elején szerintem ő volt a legjobb női karakter.

wuff - 2013. 03. 28. 11:57

Hianyoltam a vegen egy fekete hatteres “In memory of Larry Hagman” feliratot, hang nelkul.

Tibo - 2013. 04. 07. 21:08

Nagyon jó összefoglaló,és egyet értek a dupla részes búcsúztatás még jobb lett volna, de így is méltón búcsúztak el, mint Larry Hagmantől és Jockey Ewing karakterétől is, más képen nem is tudtam volna elképzelni Jockey távozását. Én is a könnyeimmel küszködtem és ha rá gondolok, akkor most is.
wuff -“Hianyoltam a vegen egy fekete hatteres “In memory of Larry Hagman” feliratot, hang nelkul.”
Én is, de talán így volt a jobb, hogy az elején láttuk Jockeyt elsétálni.
Avval is egyet értek hogy újból be kellett volna népesíteni Southfork Ranch-et, hiányolom az esti 6 órás vacsikat és a Ranch-en a marha-csorda hajtásos és lovagló jeleneteket. Öröm volt látni és igazi meglepetést okozott Cally Harper (Cathy Podewell) és híres szerető, Mandy Winger (Deborah Shelton)feltűnése is.
Nagyon sajnálnám viszont ha búcsút kell venni a sorozattól. :(

Tibo - 2013. 05. 28. 11:38

Pénteken itthon is látható lesz ez a rész.

“Larry Hagman volt az egyetlen olyan szereplője a Dallasnak, aki a sorozat mind a 357 részében szerepelt, így az új széria 2×08-as epizódja mindenképpen tévés történelmet írt, hiszen ez volt az a rész, melyben eltemették Jockey Ewing legendás karakterét.”
És ha hozzá vesszük a 3 filmet is Dallas – A Korai évek (Ahogy kezdődött), amiben Jockey a történet keretét adta, és a Jockey visszatér meg a Ewingok Háborúja, akkor 360 + 17 új részről is beszélhetünk.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz