login |

Mad Men: kezdett a 6. évad – írta Elliot_scrubs

2013. 04. 25. 14:30 - Írta: vendegblogger

81 hozzászólás | kategória: kritika,

Egy éves szünet után végre visszatért az odakint az egyik legnagyobb kedvencnek számító kábelsorozat, elrajtolt a Mad Men 6. évadja. Az a hatodik évad, mely a kezdés alapján jónak ígérkezik, még akkor is, ha itthon valamiért sosem mozdult rá a közönség annyira. Majd valamikor megfejtjük, hogy mi az oka annak, hogy még a rétegsorozatokért és az “igényesebbnek tartott” szériákért rajongók közül sem nyer meg annyi junkie-t a Mad Men, mint azt megérdemelné.

Don a magánéletében megint eljutott arra a pontra, ahol korábban volt és ismét láttunk részleteket a múltjából. Ráadásul az árulás is szerepet kap több alkalommal is.  A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Don és felesége Hawaiin töltötték a karácsonyt – vicces volt, hogy a rész első nyolc percében Don meg sem szólal, a nőnek meg be nem állt a szája. Anno nem gondoltam, hogy tartós lesz a kapcsolata Megannel, ráadásul szerintem nem is illenek össze. Megan próbálkozik a színészi karrierrel, egyre sikeresebb, a “nyaraláson” még autogramot is kérnek tőle. Don viszont mellette sem tud önmaga lenni, boldogtalan és szomorú.

Don már csak ilyen, mindegy milyen nő van mellette, nem tud boldog lenni. Csakúgy, mint Betty-vel, ebben a házasságban sem tud hűséges maradni, egy barátja feleségénél, Sylviánál keresi a boldogságot. Peterék háza táján sem felhőtlen a viszony. Peter viszonyt folytatott egy, a házban lakó nővel, ez ki is derül, de Trudy nem akar válni – pedig jobb lenne, ha kikerülne a képből a feleség, én speciel sosem voltam oda érte.

Jó volt látni Peggy-t, aki sokat fejlődött, emlékszem a sorozat elején milyen esetlen volt, most viszont már saját alkalmazottai vannak és csak úgy mint az előző évadban, itt is sokat dolgozik, és nem kicsi dilemma elé kerül azzal, hogy sem Dont, sem Stant nem akarja “elárulni”.

Persze visszatért Roger is, aki magasan a legnagyobb kedvencem, imádnivaló a lazasága, muris volt, hogy a pszichológusánál próbálja megfejteni az életet. Az anyja halála látszólag nem viselte meg, de volt egy jelenete egyedül az irodában, amikor kitört belőle az érzések, megmutatta, hogy ő is esendő. Viszont hiányoltam a Don-Roger féle jeleneteket, amikor ülnek egy bárpultnál és cigi-viszki társaságában kibeszélik a dolgaikat. (Sosem volt egyértelmű számomra, hogy miért és mikor romlott meg a barátságuk, jó lenne, ha több “lelkizős” jelenetük lenne együtt.)

Joan sajnos keveset szerepelt, szinte csak múltjával kapcsolatosan volt jelen, igaz felbukkant Herb a Jaguartól. A mellékszereplők pedig egyelőre még annyira sem zavarnak sok vizet, mint az előző szezonban, bár gondolom, ha valakinek közülük van kedvence, akkor nem így gondolja.

Úgy néz ki, hogy a hatodik évadban az árulásé és a háborúké lesz a főszerep, több olyan szereplő is egymásnak ugorhat, akik közt eddig jó volt a viszony. Elsősorban Don és Peggy viszonya, valamit Peterék házassága tűnik érdekesnek, de remélhetőleg a későbbiekben Weiner megkavarja a szálakat és új sztorikat is hoz ba a szezonba.

81 hozzászólás Ne habozz!

jjncaa - 2013. 04. 25. 14:48

Végre valaki :) Már az ötödik évad fináléja után megígértem, hogy írok én is cikket, de olyannyira áradozni tudnék csak a Mad Menről, hogy magam is túlzásnak érezném ide… Nagyon ritkán nézek újra sorozatot, de ezt legalább még kétszer ki kell majd pörgetni, mert annyira benne a kulturális utalás és rejtett poén, hogy az szinte felbecsülhetetlen (és szerintem épp az az egyik oka, hogy a junkie-k nem kaptak rá, kicsit már túl sok néha)

pytta - 2013. 04. 25. 15:02

Kicsit szerintem túl “precíz”, túl mesterien lett megcsinálva a sorozat (már-már azt is mondhatnám, hogy művi, de persze melyik kosztümös sorozat nem az), ez az egyik oka, hogy nem nézik annyian (bár én nem hiszem, hogy ezt sokkal kevesebben néznék, mint más hasonló kategóriás sorozatot), a másik meg az, hogy iszonyúan elnyújtott, lassan hömpölygő a cselekménye.
Ezt most az egészre értem, mert a 6. évadba még nem kezdtem bele, és bár nekem nagy kedvencem, megértem, ha sok embernek nem az. Például nekem is újra kellene néznem, hogy ennek a Don-féle rejtélynek minden részletét vissza tudjam idézni, annyira mellékesen van csak benne néha a sorozatban, pedig ez kéne (egyrészről), hogy adja a feszültséget benne. És a nézők jó része szerintem már nem is emlékszik rá, mi hogyan derült ki eddig, tehát néha azt, hogy mi miért történik :)

jjncaa - 2013. 04. 25. 15:17

Igen, ha egy dolgot ki lehet negatívumként emelni az szerintem az, hogy az elnyújtott cselekmény miatt Donból egyszerűen pszichopatát csináltak. Természetesen nem késelős gyilkost értek ezalatt…

Imbuszkulcs - 2013. 04. 25. 15:30

Don iszik, bagózik, félrekefél és állandóan depis… Röviden, tömören a Mad Men sztorija, ezért tök felesleges 6 évadon keresztül szenvedni vele. Nem csoda, hogy szikrányi lelkesedés sincs a sorozat iránt idehaza sem.

ql4y3r - 2013. 04. 25. 15:32

Pont most szeretném elkezdeni és lenne egy kérdésem vele kapcsolatosan: magyarul vagy eredeti hanggal nézzem? Összességében eredeti hanggal nézem a sorozatokat, egy kettő kivételével. Előre is köszönöm.

winnie - 2013. 04. 25. 15:40

magyarul nem tudsz sokáig jutni vele, egy ideje nem jönnek a részek.

ql4y3r - 2013. 04. 25. 15:50

Akkor nincs is miről beszélni :)
Köszönöm winnie!

AbyssR - 2013. 04. 25. 16:01

Az elejétől fogva követem a Mad Ment, értsd évadról évadra, s az évek alatt – megszokva lassú folyását – nagy kedvenccé vált. Viszont ez az évad eddig nem tetszik. Olyan érzésem lenne, mintha kifilézték volna. A keret megvan. Klasszak a jelmezek, bútorok, minden a helyén van…de semmi több. Nincs meg az a plusz, amiért olyannyira bele lehet szeretni ebbe a világba. A korábbi évadokban mindig kaptunk komoly WTF-okat, s bár még csak az első 4 résznél tartunk, korábban ilyenkor már tolták az arcunkba az előszelet rendesen. Most semmi ilyet nem érzek. Don “kavarása” volt eddig az egyetlen, amelyik egy kicsit megmozgatott, de azóta kvázi semmi “érdekes” nem történik. Én szoktam bele, vagy mégis igazam van? Eddig egyenlőre nem tudom eldönteni. Szerintetek? Tényleg leült a sori?

pytta - 2013. 04. 25. 16:12

Én még mindig nem kezdtem el a 6. évadot, de az, hogy “leült” a sorozat, nem kifejezés :)
Nagyjából a negyedik évad végén, a teljes 5. évad is egy nagy leülés volt, én csak abban reménykedem, hogy a végén valami nagyon nagyot durrantanak, de egyáltalán lehet tudni, hogy mikor lesz vége? :) (úgy értem, nem úgy néz ki, hogy a 6. lesz az utolsó évad, nemde?)

winnie - 2013. 04. 25. 16:15

pytta: szerintem nem. (így fejből.) meg kell nézni, meddig szerződött weiner, de nem nagyon hirdették, hogy most befejeződne.

Galmir - 2013. 04. 25. 16:22

Sajnálom Dont, hogy így se, úgy se– nem megy neki a hűség. És milyen undorítóan tálalják a mostanit – haverkodik szerencsétlen orvossal. Kicsit szétszakadtak a szereplők egyedi szálakra, már kevésbé egységes az Ügynökség, nyilván mert máshová vitte őket az útjuk. Don totálisan független, a család sem lóg rajta, és még így sem jó neki. Lehet, hogy tényleg kimerült a sorozat, hogy már nem tudnak újabb drámákat hozni. Azt hittem egyébként, hogy a hippik szele jobban megüti őket (igaz, volt az LSD-s, meg a Krisnás dolog, de csak mellékesen)..

jjncaa - 2013. 04. 25. 16:54

A 7. lesz az utolsó évad, nem?

GyMate - 2013. 04. 25. 17:08

A 7. lesz az utolsó, én is úgy tudom.
Amúgy én semmilyen leülős tendenciát nem tapasztaltam (az ötödik évad a kedvenceim közé került, bár Lane-t nagyon sajnáltam, igen gyorsan az egyik legjobb szereplő lett, szerintem). A hatodik évad eddig kicsit bicegős, az első rész szerintem kicsit rosszul indult, hiányzott a Mad Men-hangulat, és furcsán erőltetettnek tűnt az is, hogy Don nem szólal meg, történjék bármi. De aztán minden sínre került, és a második (vagy ha úgy tetszik, harmadik) rész rögtön egy hihetetlenül ütős jelenettel szolgált: amikor Don úgy oltja be Herb-öt a meetingen, hogy a csávónak fogalma sincs az egészről, Roger pedig csak mosolyog. Remek volt.
A harmadik rész nekem picit megint “madmenszerűtlen” volt, talán egy kissé túl könnyed, de azért rossz semmiképpen sem volt.
(Úgy tűnik, kiesett néhány apróbb részlet, de hogyhogy Trudy nem akar válni? Miben maradtak Pete-tel?)

ldavid - 2013. 04. 25. 17:23

nekem is úgy rémlik, hogy a hetediket monta Weiner zárónak

egy dolgot nagyon utáltam most ennél az évadnyitónál: sokkal több olyan új dolog (szereplők stb.) volt amiről a nézőnek fingja sem lehetett az előző évad után.
tudom, mindig így van, haladniuk kell az évekkel, de most nagyon zavart

deku82 - 2013. 04. 25. 18:31

“nem gondoltam, hogy tartós lesz a kapcsolata Megannel, ráadásul szerintem nem is illenek össze.”
+1

masvidal74 - 2013. 04. 25. 18:48

(Úgy tűnik, kiesett néhány apróbb részlet, de hogyhogy Trudy nem akar válni? Miben maradtak Pete-tel?)

Nem akar magára úgy tekinteni, mint egy bukásra a házasságon belül, így ultimátumokat szabott ki Peter-nek.
Szerintem meg pont tiszta Mad Men eddig ez az évad is. Az események lassan zajlanak, de nekem még mindig pillanatok alatt elrepül az a 45 perc. A 4. részben nekem már megvolt a WTF pillanat, amikor a két ügynökség találkozik a Ketchupos megbeszélés után és Donéknak elakad a szava. Továbbra is a kedvenc sorozatom, egy rossz szót nem tudnék rá szólni.

Elliot_scrubs - 2013. 04. 25. 19:15

“Innen nekem nincs kiút.”
– El akarsz válni?
– Nem ítélem kudarcra magam.

Ebből én azt szűrtem le, h Trudy nem akar válni.

Nabu - 2013. 04. 25. 20:03

Az évadnyitó epizód nem volt túl jó, azóta viszont ismét remekel. Az egyik legmegbízhatóbb sorozat szerintem, minden évada aranyat ér, nagy kedvenc.

toxigen - 2013. 04. 25. 20:32

Winnie’ a jövőhét vasárnap,a DunaTv kezdi adni a 3. szezont!

winnie - 2013. 04. 25. 20:48

köszi, az pozitív lenne, bár a porton nem látom 05.05-re. biztos akkor?

GyMate - 2013. 04. 25. 20:50

Hmm, sajnos már letöröltem az epizódot, de kezd visszajönni a beszélgetés, és emlékszem, hogy én úgy értelmeztem, hogy Trudy nem akar kudarc lenni, vagyis nem fog olyan házasságban élni, ahol a férje legalább annyival nem tudja megtisztelni, hogy diszkréten lép félre, és nem a szomszédok leghülyébbikével…
(Nem jutott jobb eszembe, megnéztem a Television Without Pity mindig nagyon részletes recap-jeit, ám a beszélgetés ezen része pont nincs szó szerint idézve, csak az derül ki, hogy ők úgy értelmezik, hogy Trudy felkerült a sorozat divorcee-jainak listájára Betty és Joan mellé.)

Vindon - 2013. 04. 25. 22:19

@AbyssR
Basszus pont igy ereztem en is. Mar azt hittem egyedul leszek ezzel, vagy hogy nagyon feltettem a mercet iden, de nem.
Amugy kicsit mintha most elindultak volna mindannyian a lejton. Don boldogtalansaga most faraszto is, nem illik a felesegehez, erthetetlen a feltekenykedese..hipokrata es egyre kevesbe akarok egyutterezni vele. Az uj viszonya idegesito is, nem hiszem el neki, hogy szerelmes lenne, kulonben fizetett is neki, Sylvia meg vidaman eltette.. (wtf?!)
Sajnalom, hogy Peggy (meg Joan) karakterevel nem foglalkoznak tobbet, csak hagyjak “elveszni” a tomegben.
Trudy-t en sem birom, de Peter-el egyetemben o is ugyanolyan tenyerbemaszo, szoval osszeillenek. Mellesleg en is ugy ertelmeztem, hogy nem akar valni, mert Trudy-nak valas=kudarc. Az akkori felfogassal ez meg talan ertheto is.
A Roger-Don beszelgetesek hianyaban az egesz nekem kicsit most olyan, mintha a cegnel mindenki csak elmenne a masik mellett, csak epp egy epuletben dolgoznak es nehany orat el kell tolteniuk valahogy. Remelem haladnak most mar valamerre az esemenyek es megmozgatjak kicsit az allo, langyos vizet.

toxigen - 2013. 04. 25. 22:42

tv újságban benne… 20:35-től

toxigen - 2013. 04. 25. 22:44

ja bocsi,M2 :P

toxigen - 2013. 04. 25. 22:48

na és a PORT 1/1 :(

az újság 3/1-et ír

GyMate - 2013. 04. 25. 23:24

Szerintem még bőven javulhat az évad Roger-Don beszélgetések, és Peggy és Joan történetszálak terén. (Ez utóbbiban már most is van javulás, szerintem Peggyvel is éppen eleget foglalkoznak…, de a Don-Roger szcénák nekem is hiányoznak.)
Érdekes az a vélemény, hogy Megan nem illik Donhoz, mert hát végülis éppen ez adta az egész előző évad gerincét, nem? Egy fiatalos, kacér (lsd. Zou Bizou), de céltudatos és fineszes (lsd. színészkedés) nő, aki Don nagyjából kőkonzervatív álláspontja mellett a liberálisabb szólamokat képviseli (bemutatja neki a Beatlest, elviszi borzasztó posztmodern darabokra, trendi lakásba költözteti). Megan szerintem az 5. évadban egy nagyon érdekes karakterré nőtte ki magát (főleg azért, mert a fentiek mellett néha a kicsit őrültebb oldalát is elővette, lsd. takarítás alsóneműben, fagyievés a HoJo-ban), aki Dont is lehengerelte. Amint azonban egyértelmű lett, hogy Megant nem tudja kalitkába zárni, mint tette Bettyvel, szinte teljesen visszatért a múltbeli önmagához, csak most még kicsit szenveleg is (I want to stop doing this). Nekem is kezdi elveszíteni a szimpátiámat, de szerintem ez teljesen tervszerű az írók részéről. A képmutatása meg nem újdonság, ő bárkit megcsalhat, de őt nem csalhatja meg senki. Úgyhogy én nagyon is elvagyok Megannel (a 4. évadzáró után ezt nem hittem volna), és szerintem Don hibája az, hogy most úgy tűnik, nem illenek össze.

GyMate - 2013. 04. 26. 00:14

(A WikiPédia értelmezése szerint Trudy tényleg nem akar válni. Úgy tűnik, nem jól emlékeztem.)

Vindon - 2013. 04. 26. 10:19

“Megan szerintem az 5. évadban egy nagyon érdekes karakterré nőtte ki magát” teljesen egyetertek Megan-nel kapcsolatban, en is elvagyok vele. Attol meg szerintem Don-hoz nem illik, illetve Don nem illik hozza. Igen, szerintem is Don hibaja. Az a csaj egy ajandek, Don pedig mint egy elkenyeztetett hulyegyerek.. (Amugy meg ez a faszi csak akkor erzi jol magat, ha minden not tonkre tesz maga korul?) Ja, mindig is kepmutato volt, csak az elmult reszekben direkt csak erre helyeztek a hangsulyt Don jeleneteiben. Szerintem o is most kezd rajonni, hogy mindegy ki van mellete, neki mindig valami mas kell, semmi nem eleg jo neki tartosan, orok boldogtalan szemelyiseg es az alkohol a tartos kapcsolata. Kicsit erdekes, hogy a gyerekeire se tojik mostanaban. Mellesleg iden nem hiszem el, hogy valamelyik nem fog ongyilkossagot elkovetni olyan depresszios szinte mindegyik “fobb” szereplo, mint pl Pete, Don, Megan mondjuk. En Peggy-vel azt hianyolom, hogy minosegileg nem foglalkoznak rendesen a karakterevel, amugy szerepelt eleget, persze. (Nem is az hianyzik, hogy egy egesz Peggy-spinoff legyen belole.)

GyMate - 2013. 04. 26. 10:36

Ezekkel én is mind egyetértek. Csak engem még tán kevésbé zavarnak, teljesen elvagyok a sorozattal (bár a hatodik évad eddig tényleg nem olyan jó, de azért, mint mondtam, három rész alatt már volt számomra egy olyan jelenet, ami madmenes/emlékezetes marad, és ez is jobb arány, mint más sorozatoknál). Bár az igaz, hogy Don jelenetei kicsit mostanság túlzóan depresszívek és szenvelgősek, de még ebből is lehet bármi, főleg ebben a sorozatban.
Főleg az első rész szembeötlő halál tematikája után én sem lennék meglepve. Bár már az első évadban is, meg az előzőben is léptek meg öngyilkosságot, lehet, hogy most túlságosan kiszámítható lenne dramaturgiailag (de ha valaki mégis öngyilkos lesz, legalább ne Don lökje bele megint). Amúgy ha Rogert megint elöntik az értéktelenségi érzések, akkor ő is “jó jelölt” lehet az évad halálára. Sajnos. Még mindig az egyik legjobb karakter. Pete-ért is fájna a szívem.

tulipán - 2013. 04. 26. 11:15

Peggy-spinoff, de tetszene!!! :)

Vindon - 2013. 04. 26. 12:07

Ja :) en sem kritizalni gondoltam. Nekem tetszik igy ahogy van, de tenyleg. Nem zavarnak ezek a dolgok, engem bosszant Don vagy pl Pete szemelyisege, ugy szivesen pofangyurnem oket. :) Eszem agaban sincs kaszalni. (Ez az egyik legjobb mostanaban futo sori szerintem.) Nem fajna a szivem Pete-ert, sot szivesen tartanam a kotel masik veget.. :) de a sorozatban eddig kulcsszerepe van/volt, es tagadhatatlan, hogy iszonyat jo munkat vegeztek a karakteren az evek soran. Ha Don-t kinyirnak iden (1 evvel a finale elott) megallna bennem az uto, az tuti. En arra gondoltam, hogy jovore viszont meghal: ittasan osszeutkozik a volt felesege kocsijaval, aki epp nem figyelt az utra mert a gyereke szulinapi tortajat rendezte az anyosulesen es gondolta beltur kicsit.. :)
Peggy egy nagyon szimpatikus figura, ha muszaj lenne valasztani, talan o lenne a kedvencem. Meg Roger. Meg Joan. Es Megan. Na jo, ez nem konnyu :). De ami biztos, hogy Peggy tenyleg hianyozna, ha valamiert kiirnak a sorozatbol. Hehe, Peggy-spinoff? :) Nem tudom, lehet, hogy mukodne is.

jjncaa - 2013. 04. 30. 12:41

“And who needs Central Park when you can smell the ocean
and the Hungarian bakeries?”

Mad Men, I love you :)

felvehetnétek a cikket a kibeszélők közé, ahogy látom, szerencsére van pár ember, aki rendszeresen követi a sorozatot…

cefetke - 2013. 04. 30. 15:19

Azért ez az új rész már-már a régi időket idézte. Bízom a folytatásban, és egyre biztosabb vagyok abban is, hogy az évad vége nagyon nagyot fog szólni.
Ami fura:
1. Don. Egyszerűen nem bírok kibékülni vele, az előző évadokban csinálhatott bármit, mindent megbocsátottam neki. Most eltűnt a zseni, a sárm, egyszerűen csak egy megfáradt és kiábrándult vénember, aki hibát hibára halmoz.
2. Betty sötét haja: vissza a szőkét mihamarabb! (Egyébként számomra nagyon megindító volt az a jelenet, amiben a tükör előtt nézegeti magát egy régi ruhájával. Kb két másodperc, mégis sokáig emlékezni fogok rá)
3. Megan – akit a többséggel ellentétben én kedvelek, és nagyon fontos is, ha nem lenne ez az élénk, lobogó természetű lány Don mellett, mégis kevésbé látszódna apókásnak – feltűnően sokat szerepel smink nélkül. Gyönyörű a szimbolikája a például vacsorára induló már-már maszkszerű festék és az otthoni védtelen természetesség közötti különbségnek.
4. Bobby-t valahogy még szoknom kell, és persze reménykedem abban, hogy inkább Sally kap több teret, Kiernan Shipka csodálatos!

_Peter - 2013. 04. 30. 17:12

Elég nehezen találtam ide. A hangulat remek és a Mad Mennél ez a fontosabb. Nem hiszem sokan néznék ha napjainkban játszódna és Don ipaden Skype-on tárgyal az ügyféllel hány millió like-t hozott a Facebook kampány és tetovált szilikoncicákat hajkurászna. Szóval a 60-as évek feeling telitalálat továbbra is. Kicsit kár, hogy a cég és a reklámpiac háttérbe szorult jelenleg. És hogy a nem tudom mi a neve fiatal srác és szintén nem érdekes fekete titkárnő több percet kap mint Joan vagy Roger.

Megértem, ha valaki unja már, hiszen a szokásos Don nem tudja kicsoda, Don iszik, Don nem boldog, Don félrelép dolog megy minden évadban. Egyébként miért pont a szomszédnő? Érdekesebb lenne ha Pete feleségével kavarna.

Legutóbbi rész: nem vagyok egy érzéketlen bunkó, de az egész Martin Luther King dolog nekem sok volt és erőltetett. Mintha a saját anyjuk halt volna meg, a mesterkélt ölelések, sírások, menjünk haza, mindenki depibe esett, Pete féle rant, sajnálni a fekete titkárnőt, mozis fickót… sok volt és hatásvadász.

jjncaa - 2013. 04. 30. 21:22

_Peter, a hatvanas évek azért egészen durva időszak volt az USA történetében, számunkra teljesen elképzelhetetlen, hogy mi lehetett akkoriban, de itt egy cikk, amit ajánlok elolvasásra: http://www.etudeshistoriques.org/index.php/etudeshistorique/article/viewFile/20/15 (Public Response to King’s Assassination)

GyMate - 2013. 05. 01. 00:44

_Peter: láttam, hogy sokak véleménye az, hogy a “fehérek” reakciója nagyon túlzó volt az MLK-merényletre, de én ezt nem nagyon éreztem, szerintem nagyjából ilyesmi reakciókat válthatott ki egy, az erőszak és halál iránt még kevésbé deszenzitizált világban egy “híres ember” váratlan és erőszakos halála. És az is hozzátartozik még a dologhoz, hogy azért talán Pete volt az egyetlen, aki komolyan is gondolta a szomorúságát (egy pillanatra egészen szimpatikussá is tette a karaktert), a többi szereplő inkább csak a kezdeti sokk folyamán tűnt megviseltnek, utána inkább csak képmutatóak voltak (l. a béna titkárnő-ölelések, Harry borzalmas viselkedése, stb.).
Nekem amúgy nagyon tetszett ez a legújabb epizód. Örülök, hogy Ginsberg is kapott néhány jelenetet. És kifejezetten érdekes volt látni, Don mennyire megzuhant ember ahhoz képest, amilyen régen volt. A végső nagy “monológja” során egy virtingli nyúzott képű alkesznek tűnt. Szinte rossz volt nézni.
(Egyébként nekem az volt picit fura, ahogyan Megan lereagálta azt, amit Don mondott. Értem én, hogy a vége az volt, hogy most mégiscsak szereti a gyerekeit, de azért eléggé hangsúlyozta, hogy csak megjátszotta az érzéseit élete nagy részében. Bármennyire is empatikus Megan, szerintem legalábbis ordibálnia kellett volna egy sort. Vagy valami.)

jjncaa - 2013. 05. 07. 00:35

Mennyire zseniális volt az a jelenet a rész végén, mikor Peggy bemegy főnöke irodájába és… :)

GyMate - 2013. 05. 07. 00:43

Fuh, az egész rész nagyon zseniális volt. (Na, jó, nem hibátlan, de az egész mozgalmassága, és pár csodás momentum ezt simán feledteti.)Bármely más sorozat esetében mennyire túlhype-olták volna ezt a részt, mint “game changer”-t vagy tudomisén. A Mad Men viszont fanfárok nélkül zseniális.

masvidal74 - 2013. 05. 07. 16:08

Egyetértek, hatalmas rész volt! Pedig nem sok minden történt ebben az évadban eddig, de most végre jött egy olyan rész ami után már megvolt az az érzés, hogy ha lehetne, rögtön raknám be a következőt. Egyébként Megan anyja nagyon jó figura, ehetne benne többet is :)

jjncaa - 2013. 05. 07. 20:21

lehetne, ehetne vagy inkább ihatna benne többet is? ;)

cefetke - 2013. 05. 08. 09:05

Röviden: zseniális rész volt.
Hosszabban: Ki ne írják nekem Alison Brie-t, és továbbra is tartom, hogy több Sally-Betty-t a sorozatba!
Továbbá: Christina Hendricksnek sürgősen kiutalnék már egy Emmy-t vagy valamit, ütős jeleneteket hoz tényleg.
És még: Pete-et csak nem tudom megutálni, akármilyen tenyérbemászó is, akkor meg már valóban megesett rajta a szívem, mikor még a lépcsőn is elcsúszott a széles plénum előtt.

FAbika - 2013. 05. 08. 22:41

Szezon legjobb, sőt a sorozat egyik legjobb része volt a legutóbbi.

A. - 2013. 05. 10. 17:30

te jó ég, most néztem meg a legutóbbit, hát én ebben reménykedtem már az évad elejétől, h a két cég egyesül!!! titkos vágyam volt, de soha nem gondoltam volna h meglépik!!!

jjncaa - 2013. 05. 14. 00:00

A legutóbbi rész is hozta a kötelezőt, de amit Don karakterével művelnek a készítők…

masvidal74 - 2013. 05. 20. 14:45

Ez sem egy mindennapi rész volt, nekem tetszett összességében. Don utolsó mondata pedig ütött a végén: “But every time we get a car, this place turns into a whorehouse.”

pytta - 2013. 05. 21. 11:30

Én most a 6×07-nél tartok, és ennél a résznél éreztem igazán azt (ami egyébként mindig is jelen volt valamilyen szinten), hogy egyszerűen már annyi szereplőt sűrítettek a Mad Menbe, hogy szétfeszítik a sorozatot. Ezzel a cégegyesüléssel eleve kvázi megduplázódott a karakterek száma (persze nem, de több lett), plusz akkor még beletettek olyanokat, hogy:
– az a férfi, akit Roger elegánsan kirúgott – na ő például ki volt??
– Joan új “szerelme” – minek?
– Peter anyja, és testvére(?) – ők szerepeltek már valaha???

Ezzel együtt pedig Megannak volt vagy másfél jelenetnyi szerepe, pedig ő fontos karakter lenne, főleg most, hogy Don érzelmileg ennyire mélyen félrelépett, egyáltalán(!) nem szerepeltek Don gyerekei és Betty, és még van vagy kismillió karakter az ügynökségen (Ginsberg, Harry Crane, Stan Rizzo), akikkel már egyáltalán nincs idő foglalkozni… Mindezt úgy, hogy a részeket is rövidítették, és igazából pedig teljesen ad hoc-nak tűnő események történnek – gondolok itt arra, hogy mennyi idő elment Peter és az anyja problémájának fejtegetésével, illetve Don meg a leitatott srác viszonyával???
Kicsit szétesőnek érzem az egész sztorit, azzal együtt, hogy azért még mindig vannak benne nagyon erős momentumok, apróságok, de ez a “kiterjedt” szereplőgárda nagyon elviszi.

jjncaa - 2013. 05. 21. 19:12

pytta, ha nem tekernéd át az “előző részek tartalmából”-t… az tény, hogy sajnos egyes szálakra egyszerűen nem jut idő, de talán még mindig jobb így, mintha csapkodó lenne a történet

szerencsére az elmúlt epizód sokat javított Don megítélésén, legalábbis más megvilágításba helyezi azt, bár tartom, hogy ez azért már tényleg sok volt, sima szociopatává degradálták

GyMate - 2013. 05. 22. 13:18

Az elmúlt két merészebb rész közül nekem az utóbbi kevésbé tetszett, bár jó volt Don elfojtott gondjait ilyen szórakoztatóan feltörni látni a lázas sürgésében, és volt pár kifejezetten vicces pillanat (szinte minden Ginsberggel és Stannel). A cseles fekete rablóhölgy nekem nagyon erőltetettnek tűnt, mint ahogy kicsit tessék-lássék dolgonak tartom az egész iroda bedrogoztatását is – de azért a Mad Mennek még a rosszabb részei is jobbak, mint sok sorozat legjobbjai.
Amúgy meg ez a mostani rész pont szentelt screentime-ot olyanoknak is, akik eddig a partvonalra szorultak, pl. a gyerekek, Ginsbergék. Viszont én például részemről boldog ember leszek, ha nem látom többet Bettyt és idegesítő hangú Henryt.

Anthony - 2013. 05. 27. 16:05

Betty hirtelen formába lendült, így azért már jöhet :)
Már a váláskor tudtam, hogy azért Don el fogja kapni néha-néha, most ez is megvolt. Furcsa, de úgy néz ki ez tereli vissza Dont, aki tényleg ámokfutott picit az utóbbi részekben a helyes útra.

A múlt heti rész se volt semmi, egy ilyen drogos etűd simán elképzelhető szerintem egy 60-as évekbeli kreatív ügynökségnél.

Ebben a részben ott volt még a Peggy szál is. Kicsit szétesett szegény a végére, dehát ez még mindig a férfiak világa.

jjncaa - 2013. 05. 27. 22:25

Peggy-t játszó színésznő nagyon küzdött ebben a részben a rá osztott szereppel, sokszor szerintem ki is esett belőle

deku82 - 2013. 05. 30. 19:41

6×09
A mentőautós jelenet csúcs volt. :D
Igazi tragikomédia.
Betty meg gyorsan hízik/fogy, remélem így marad.
A részben végül Roger, Peggy és Don is pofáraesett, örülnék ha munkába temetkeznének, és több reklámot kapnánk velük.

jjncaa - 2013. 06. 04. 14:34

6×10
A tökéletes rész :)

jjncaa - 2013. 06. 05. 22:47

A legújabb teória szerint Megan már halott és csak Don emlékeiben él… És az a durva, hogy van benne valami :)

Lucky!? - 2013. 06. 08. 18:11

de ez csak a 9. rész után történhetett

jjncaa - 2013. 06. 09. 13:37

ha nem is igaz, fantasztikus utalás volt a Manson-családra és Sharon Tate-re… (az meg hogy pont egy napon történt az ominózus RW-s jelenet a Trónok harcában, igencsak hátborzongató)

cefetke - 2013. 06. 10. 21:34

Uramisten, de jó volt a friss rész is. Is, mert bár bele kellett rázódnom az évadba, most már 4-5. hete szállítja a kiváló epizódokat. Komolyan nem is tudok kedvenc szálat választani. Kiernan Shipkát eddig is csodáltam, de basszus, még mindig meg tud lepni. Imádom, ha előtérbe kerül :)
Aztán pedig Peggy és a macska…fenomenális volt.
Csak azt mondja már meg valaki, mi történt Jessica Parével? Női szemmel is vonzó volt, bevillan a Zou Bisou Bisou, most meg… vagy egy tizessel öregebbnek néz ki, csupa aggódó szem már az a lány. (És le sem szakad róla a nadrág.)

masvidal74 - 2013. 06. 11. 17:54

Nekem is nagyon bejött a rész. A két cég egyesülése óta a legjobb. Habár rész közben voltak gyengébb pillanatok, mint például Peter és az anyja közötti szál (mégis minek?), de a vége zseniális volt, többször is megnéztem. Ahogy a végén elzárkózik Sally és Don is a szobájába, majd zene nélkül kezdődik a stáblista az ütött azért… Mondjuk most akkor ezzel a jelenettel a végén Bob és Peter között azt akarták sugallni, hogy Bob meleg? Legalábbis Bob beszédéből, és ahogy összeértek a lábaik, nekem így jött le. A jelent végén pedig Bob boldogan jön ki a teremből úgyhogy… mindenesetre vicces jelenet volt ez így. Na innentől kezdve kegyetlenül várom mi lesz. Remélem, hogy kiderül Don és Sylvia kapcsolata. Kiernan Shipkából meg simán jöhet több is. Azok a részek valahogy mindig a legjobbak között vannak, amiben több időt is kap.

cefetke - 2013. 06. 11. 21:53

Igen, igen, Bob Benson meleg. A vigyora nekem sem teljesen tiszta, hiszen Pete nemcsak elutasította, de közölte, hogy szerinte undorító is. Érdekes egyébként, hogy újra elővették ezt a meleg-kártyát. Emlékszik még valaki Sal-re? (Kétlem, hogy el lehet felejteni..) Valahogy Bob vagy Manolo vagy akárki kapcsán újra képbe kerülhetne, mintegy ajándékkép a lelkes nézőknek így a sorozat vége felé :)

GyMate - 2013. 06. 12. 10:40

Végre behoztam a lemaradásom!
Most kezdek elbizonytalanodni, de nekem határozottan olyan benyomásom volt, hogy Bob egyfajta “üveges” mosollyal távozott, egy kötelező, pozitív-leszek mosollyal, ami alatt azonban látszott, hogy kábé az élete egyik fő projektje omlott össze pár másodperc alatt. Remélem, tartogat azért még meglepetéseket ez a karakter, mert ez így nem volt olyan nagy durranás (mármint például ahhoz képest, milyen durván elvetemült teóriák keringtek róla odakint a világhálón…).
Amúgy, picit fáj kimondani, de elég egyenetlen az évad. Még a rosszabb részek is sokkal jobbak, mint sok már sorozat legjobbjai, de azért volt néhány kevésbé jól összerakott rész (pl. a beszívott hétvége az irodában, a Don-Ted kapcsolat erőltetett párhuzama Megan munkahelyén az ikrekkel, Peggy komikusan eltúlzottan rossz lakáskörülményei). Mindenesetre, ami jó, az még mindig nagyon jó! És nagyon bírom Tedet is és Cutlert (utóbbit inkább csak a színész távolságtartó játéka miatt).

Anthonz - 2013. 06. 12. 12:16

“Aztán pedig Peggy és a macska…fenomenális volt.”
– milyen macska??

A beszívott hétvége az irodában szerintem remek rész volt, tökéletesen mutatja a marketingesek őrületét.

Ez a 11-es rész végülis most annyira nem tetszett a Don – szomszédasszony szál miatt.

@jjncaa
Nem voltam témában ezzel a Sharon Tate dologgal, de mostmár lehet kicsit sajnálom, hogy utánanéztem, mert ha igazuk van, akkor számomra már nem fog akkorát ütni a finálé.

jjncaa - 2013. 06. 12. 13:27

Bocs érte, bár én úgy vagyok vele, hogy ennek tudatában is brutálisan nagyot ütne (már maga az utalás is fantasztikus volt, mondjuk annyi ilyen van a Mad Menben, hogy legalább egyszer muszáj újranézni a részeket :))

cefetke - 2013. 06. 12. 21:40

@Anthonz: ugye láttuk eleget Peggy lakhatási problémáit, meg hogy milyen kis rágcsálókkal osztja meg a nappalit. Miután pasija nincs, éjjel Stan Rizzo-t hívta rágcsálóírtani, és miután nem ment, a rész végén láttunk egy gyors képet, amint Peggy ül a kanapén egy vörös macskával :) Villanás tényleg, nincs túlmagyarázva, de számomra ütött :)
Egyébként látja úgy más is, hogy Peggy és Stan jó páros lenne?

GyMate - 2013. 06. 13. 09:44

Oh, teljesen lemaradtam a macskáról! Esetleg úton lenne a bolond macskás öregasszoonnyá válás felé? (Az anyja ilyesmit jósolt neki, vagy csak képzelgek…?)
Stannel szerintem is jó páros lennének, nagyon adja magát a dolog – épp ezért nem hiszem, hogy az MM-univerzumban megtörténne a dolog…!

Anthonz - 2013. 06. 14. 08:41

Jó páros lehetnének, és lehet össze is hozzák őket egy rövid időre, viszont nem ezen van a hangsúly. A MM-ben a párkapcsolatok folyamatosan jelen vannak, meg bonyodalmat jelentenek, de a főbb szereplők számára a karrier ennél sokkal fontosabb. És ezzel Peggy is így van. Akárkivel összejönne egy darabig happy lenne meg minden, de a munka mindég előbbre lenne, mint a partnere, és ebből előbb utóbb probléma lenne.
A szereplők mind vágynak a szerelemre, társra, de amikor megkapják azt nem törődnek vele eleget.

masvidal74 - 2013. 06. 17. 16:40

Az egy kicsit visszaesés volt az előző részekhez képest, de az a jelenet, amikor elpróbálják a reklámot a tárgyalóteremben, az zseniális volt! :D

Anthonz - 2013. 06. 17. 18:57

Don feje epic volt közben :D
Egyre genyóbb mostanában, bár az ahogy megszívatta Tedet ütős volt.

GyMate - 2013. 06. 18. 10:38

Nekem nagyon tetszett a rész (bár a boarding schoolos sztorivonalnál nagyon azt éreztem, hogy cask helykitöltőnek van ott, amit Mad Men esetében ritkán szoktam érezni). Remek volt a Ted-Peggy szál, és Don ügyesen bevitt gyomrosa. Szegény az évadban először csinál valamit megalapozottan, erre Peggy rögtön letöri az önbecsülését. Ja, és Bob Benson: éreztem (na, jó, reméltem), hogy több van benne annál, hogy egyszerűen beleszeretett Pete-be!

cefetke - 2013. 06. 18. 21:57

Végre hozzájutottam én is az adagomhoz. Rögtön az elején jól meg is ijedtem, mert nagy “fiúk az irodából”, de leginkább Ken-fan vagyok.
Jon Hamm továbbra is (vagy újból?) istenkirály. Nagyon tetszett a tárgyalótermes előadása, ez a pasas tényleg minden díjat megérdemel. Meg Kiernan Shipka továbbra is, érdekes, hogy valamelyik nap pont eszembe jutott, milyen rég láthattuk a kis barátját.
Aki nem tetszett, az Campbell. Még a színészi játékot sem éreztem ezúttal olyan átütőnek, vagy lehet, hogy csak abból lett sok, hogy az ő arcát mindig csak alsó megvilágításból látjuk…

cefetke - 2013. 06. 20. 10:30

Itt egy kis finomság, hátha járnak erre más Kiernan Shipka – rajongók is:
http://www.vulture.com/2013/06/mad-mens-kiernan-shipka-on-sallys-smoking.html
De a vulture egyébként is tele van mostanában jobbnál jobb Mad Men-interjúkkal, még Sal is eszükbe jutott nekik is :)

Lucky!? - 2013. 06. 21. 17:52

A vadászos jelenetnél én is azt hittem búcsúzhatunk egy szereplőtől. Kocsi balesetet megúszta, azt hittem ezt már nem. Ezért is jó sorozat, mert itt tudod, hogy a szereplők hullhatnak és aggódhatsz is értük. Mindenesetre ezáltal is kevesebbet fog képernyőn tölteni, ha fog egyáltalán és enm csak hivatkozni fognak rá. Kiernan Shipka-t meg még mindig az egyik legjobb gyerekszereplőnek tartom.

Anthonz - 2013. 06. 24. 16:14

Na nem volt itt semmi a teóriákból hálistennek. Ez nem az a sorozat :)
Összevágtam 3 screenshotot, csak az nézze meg aki már látta a season finálét, bár nem valami nagy spoiler:
http://www.kepfeltoltes.hu/view/130624/Mad_Men_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

cefetke - 2013. 06. 24. 20:47

Basszus. Ennél többet nehéz mondanom. Jobban felkavart most ez, mint bármi, amit kihozhattak volna a teóriákból. Végülis Don Drapert “gyilkolták meg”, nem igaz?
Majd kiadom még bővebben is magamból, csak ezt most ki kell hevernem :)

belacqua - 2013. 06. 24. 21:36

#bestshowonTV

masvidal74 - 2013. 06. 24. 21:38

Tényleg nem semmi zárás volt. Bob tényleg a Draper hasonmás lett, ahogy kicseszett a Chevynél Peterrel. Don gyerekkori vallomása azért mekkora jelenet volt, hatalmas színéss Jon Hamm. Apropó, Dont most egyébként végleg kirúgták? Csak arra emlékszem, hogy azt mondták nekik a többiek, hogy vegyen ki egy kis szabadságot, de ahogy kifelé-menet találkozott Duck-al és a másik fószerral, nekem az jött le, hogy most már végleg ki akarják tenni a cégből, miután mindenkit maga ellen fordított. Na meg az ominózus “Going Down?” kérdés sem hiszem, hogy feltétlenül a liftre vonatkozott. Már hiányzik, és nagyon várom már az új évadot.

cefetke - 2013. 06. 25. 08:28

@masvidal74: Duck bosszút állt… plusz Don visszatérési dátumot akart, de nem tudtak ilyet mondani neki.
Emlékeztek, mikor Freddy Rumsent rúgták ki, még a 2. vagy 3. évadban az alkoholizmusa miatt? Nekem erőteljesen arra hajazott a jelenet.
Tulajdonképpen szívszorító volt az egész rész, de a Betty-féle telefonhívás, “nem vagyunk jó szülei”, a közös sírás, a “birdie” egyszerűen annyira tökéletes volt, hogy kis híján velük bőgtem.
Az egyedül nem tiszta, hogy Pete hogyhogy megy Kaliforniába? Efelett teljesen elsiklottam.
És Masvidal, hatalmas köszönet a feliratokért, szép munka :)

belacqua - 2013. 06. 25. 18:35

@masvidal74: “Dont most egyébként végleg kirúgták?”
Parnter a cégben, nem lehet (csak) így kirúgni.

És tényleg kösz a feliratot.

A. - 2013. 06. 25. 23:12

a hershey-jelenet az egyik legjobb jelenet volt a sorozat történelmében. John Hamm minden jelölést, minden díjat megérdemel, visszamenőleg és a jövőre nézve is.
Egyébként szeretem az ilyen kifinomult megoldásokat, hogy lehet drámát csinálni egy sorozatban. A legtöbb író általában a legegyszerűbb (leglustább) módszerhez nyúl: megöl egy karaktert, lehet ríni.
Mennyivel több munka volt ebben (az összes eddigi évad “beért”) és mennyivel komplexebb.
Pedig én nem is kedveltem igazán Dont, főleg nem ebben az évadban, de ebben a részben minden érzését megértettem és átéreztem és szimpatizáltam vele. Hatalmas volt. És a Birdie olyan aranyos volt:) Annyira fog hiányozni a Mad Men ha véget ér.

GyMate - 2013. 06. 26. 10:20

Szerintem ez a zárás az egyik legjobb epizód volt a sorozat történetében! Ez az évad nagyon egyenlőtlen volt, az extremitások évada, néhány enyhén sorozatátlag alatti epizóddal, meg néhány roppant erőssel (pl. ez a zárás, meg a merger-ös epizód). A Hershey-s jelenet tényleg leírhatatlan volt, remélem, Jon Hamm kap egy Emmy-t, mert szerintem megérdemelné (bár erős a konkurencia, ez tény).
Az nekem sem teljesen világos, hogy Pete miért is megy Kaliforniába. Ezt vegyük úgy, hogy szegény Teddel valaki valahogy kicseszett, vagy pedig Ted ÉS Pete is mennek, mert hát nem ugyanaz a szakterületük, elférnek ketten is?

A. - 2013. 06. 26. 11:33

@Ted és Pete mennek, a Weiner-interjúk alapján.

GyMate - 2013. 06. 26. 11:47

Köszi! Remélem, a következő évadban látunk majd pár kaliforniai Ted és Pete jelenetet, mert mindkét karaktert nagyon bírom!

LTW - 2013. 07. 16. 22:57

A fináléban kész lettem, leesett állal ültem egy nagy tócsa közepén, ezt itt elnézném napestig, persze Hershey és GD is kell hozzá.
http://www.youtube.com/watch?v=yHlfAzfsvGI

Évad kedvenc, 3.-ban olasz éttermi jelenetben háttérben a Casta Diva-ra ahogy Don leoltja Sylviát, akadémiai tananyag.
Megköszönném, ha valaki tudná kinek az előadása, csak Callast ne, azon már túlvagyok. Sőt szinte már mindenkin.Help ps!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz