login |

Dallas: vége a 2. évadnak – írta vargabence

2013. 05. 09. 23:11 - Írta: vendegblogger

23 hozzászólás | kategória: kritika,

A nyári első szezon után elég hamar elrepült ez az újabb 15 epizód, immáron télen. Mindez persze főként annak köszönhetően, hogy az utolsó két hétben dupla részekkel jelentkezett a Dallas. Annak ellenére, hogy igencsak szórakoztató és izgalmas volt a szezon, eléggé vegyes érzések munkálnak most bennem, Pár dolog bőven hagyott kívánnivalót maga után.

Teljes mértékben érezhető, hogy az a bizonyos 8. rész fordulópontot jelentett. Mikor a premierről szóló kritikában az hangzott el, hogy továbbra is ugyanott tart a sorozat, mint 2012 nyarán – mármint a cselekmény minőségét illetően –, már akkor sem értettem ezzel egyet. Szerintem igenis látszik, hogy egy átgondoltabb, felépítettebb széria volt ez a második, de hogy a 8. rész után így volt, az biztos.

Értem ezt arra, hogy a történet szálai szépen átíveltek az epizódok között, és sokkal izgalmasabb cliffhangeröket tettek az írók a részek végére, mint az első évad során. Talán kevesen gondoltuk, hogy a nagy öreg Jockey Ewing halála után ilyen jó dolgokban lesz részünk, de azt kell válaszolnom a 2×08-as kritikában feltett kérdésemre, hogy a Dallas igenis képes Larry Hagman nélkül létezni.

Természetesen a történet mellett a színészeket is érdemes méltatnunk néhány mondat erejéig. A Duffy–Gray–Hagman hármasról már sokszor beszéltünk, és továbbra is tartom, hogy történelmet írtak/írnak – azzal kiegészítve, hogy Patrick Duffy és Linda Gray helyzete nem lehetett könnyű barátjuk halála után, ebből mi mégsem éreztünk semmit. És ha már a régiekről van szó, Ken Kercheval egyszerűen a mindenkori legjobb Dallasos színészek közül való.

A “fiatalok” egyre inkább otthon érzik magukat, kezdik megtalálni a helyüket. Persze még nem mindenki éri el azt a szintet, amit mi elvárnánk, de például Julie Gonzalo helyenként elképesztően alakítja a karakterét. A főszereplőgárdához csatlakozó Mitch Pileggi, Emma Bell, valamint Kuno Becker is jók a rájuk kiosztott a szerepben. És hogy a sort ne kelljen túl sokáig folytatni, a visszatérő vendégek közül csak Judith Lightot emelem ki, akit mindenképpen szívesen látnék viszont az őrült Ryland mama szerepében.

De lássuk a történetet és a spoilereket a tovább mögött.

Nem értem, hogy fordulhat elő, hogy egy régi-új családi dráma 25 epizódja alatt összesen hét karakter, ill. két meg nem született gyermek leli halálát. Azt sem értem, hogy mi szükség van egy évadon belül kétszer kriminalisztikai jelenetsort vetíteni – először még csak-csak belefért, hiszen a drámának ez is része lehet, de másodszor, különösen a fináléban?! Puszta időpazarlás.

Aztán persze voltak elég ügyetlen dolgok is, mint például hogy Jockey Ewing holttestét exhumálják, és azonosítják a lövedékeket – komolyan így temették el? És ami a legfájóbb, hogy mindenféle magyarázat nélkül tettek olyan lépéseket, amelyek eléggé sérthetik az eredeti Dallas eseményeit. Itt leginkább arra gondolok, hogy a Barnes Globalt egy a Cliff anyja által alapított cégnek tekintik – ami megint csak nem lehetetlen, de mindenképpen magyarázatot követelne, hogy mondjuk Rebecca Wentworth idejében ez a többi vállalatához képest elhanyagolhatóan kicsi cég volt, aztán miután Cliff túladott a Ewing Olajtársaságon, úgy döntött, a saját családjához kötődő, még meglévő céget virágoztatja fel.

Ezzel párhuzamosan egy olyan karaktert is halottnak nyilvánítottak, aki nagy népszerűségnek örvendett: az őrült intrikust, Katherine Wentworth-öt, Cliff és Pamela féltestvérét. És megint csak minden magyarázat nélkül. Az őt egykor megformáló Morgan Brittany is Twitteren értetlenül állt az események előtt, a hardcore rajongók egyenesen felháborodtak a dolog kapcsán.

Persze a showrunner, Cynthia Cidre interjújában azt olvashattuk, hogy még bármi megtörténhet, egyáltalán nem biztos, hogy halott… Ami persze egy érdekes cselekményt szőhetne a folytatásban, tehát reméljük, hogy foglalkozni fognak vele, de ami biztos, óvatosabban kellene bánni a régi eseményeket is érintő dolgokkal.

Ahogy írtam, vegyes érzésekkel fejeztem be a 2. évadot. Ez szinte minden részletre igaz. Örülök, hogy Pamela Jean Barnes 25 éve megoldásra váró története lezárult. De az öröm nem lehet teljes, hiszen mi, akik az eredeti sorozatnak is rajongói voltunk/vagyunk, tudjuk, hogy mi sem lehetett volna nagyszerűbb, mintha az utolsó – eddig távol maradt – eredeti főszereplőt, Victoria Principalt is viszontlátjuk a sorozatban. Ez most már – különösen Cidre interjúját olvasva – 100%-osan kizárt.

És ezzel kapcsolatban az a valós dráma sem tetszik, ami az elmúlt hónapokat jellemezte – kissé esetlegessé teszi a dolgokat. Mikor felszínre került, hogy Jockey halálával együtt Pamela történetét is előveszik az írók, Jesse Metcalfe úgy nyilatkozott – mikor még ő sem tudta a végső kifejletet –, hogy izgatott azzal kapcsolatban, hogy együtt dolgozhasson Principallel. Néhány nappal később Victoria Principal kiadta a közleményt, melyet biztosan sokan olvastak, miszerint soha nem fog visszatérni a sorozatba.

Mindezt talán az előzte meg, hogy megkeresték, jöjjön vissza mondjuk a fináléra, és ő ezt elutasította. Ekkor úgy tűnt, szerencsétlen időpontban van ez a közlemény, mert ezzel szinte biztossá vált, hogy Pamela valójában halott. A már sokat emlegetett Cidre-interjúból azonban az is kiderül, hogy soha nem keresték meg őt.

Ezt megint csak egy elképesztően ügyetlen lépésnek tartom a produkció oldaláról, hiszen ez azt bizonyítja, hogy Principal a Metcalfe által elindított találgatások után kényszerült arra, hogy pontot tegyen az ügy végére. Bár lehet, hogy túl naiv és idealisztikus gondolat, de szerintem ez csak úgy működött volna jól, ha a színésznővel egyeztetve írják Pamela történetét, és persze a mostani színészeknek pedig nagyobb felelősséggel kellene lenniük ezek iránt a dolgok iránt is.

The only person who could take down J.R. … was J.R.

A vegyes érzéseket folytatva, örülök, hogy erre futott ki a sztori hogy Jó döntés, és hiteles történet kerekedett ki – természetesen Larry Hagmanhez is méltó módon. Ugyanakkor, lévén, hogy ez mindig ott volt a lehetőségek között, túl nagy meglepetést nem okozott.

A finálé sem volt rossz, azonban nagy kár, hogy nem volt olyan erős cliffhanger, mint amilyet megszokhattunk a jó öreg Dallastól. Van néhány nyitott kérdés persze, és világos, hogy simán tovább vihető a sztori, de ennél a befejezésnél biztosabban merészebbet húztam volna.

Augusztusban azt írtam az első évadról, hogy egy tökéletes bevezetés volt. A második szezon pedig egy nagyon jó folytatás, hibákkal, de orvosolható problémákkal.

23 hozzászólás Ne habozz!

Casey Novak - 2013. 05. 10. 00:04

Valamiért felhúztam magam az évadzárón, mert bár tudom, hogy kell valamilyen cliffhanger, de nekem úgy lett volna tökéletes, ha lemegy a végefőcím anélkül, hogy Elena megkapná a levelet. Nagyon nem tetszik, hogy most ő fog kavarni, ráadásul a Christopherrel való kapcsolatát is ki tudja hanyadjára rúgják fel ezzel.

A JR szál lezárása nagyon tetszett, nem találtam volna ki soha az igazi történéseket, annak ellenére sem, hogy viszonylag hamar nyilvánvalóvá vált, hogy akire rá akarják kenni, az (legalábbis ebben) ártatlan.

Hogy Hagman/Jockey nélkül van-e Dallas, azt viszont nem tudom, mert ha már nincs is ott valójában, de percenként előkerül a neve, a masterpiece-nek is lesz még utóélete, és Elena történetében is kulcsszerepe van a karakternek. Nem mondom, hogy azt várom, hogy elfelejtsék, mintha nem is lett volna soha, akkor biztos nem működne tovább a sorozat, viszont így igenis “benne van”, anélkül, hogy benne lenne, és ez a 3. évadban is így lesz, szerintem végig. Persze ez pozitívum.

Ami még furcsa volt, az Bobby viselkedése, hogy megtette, amit JR írt, és különösebben nem viselte meg. Nem rossz fordulat, csak furcsa. De lesz még ebből problémája bőven, az biztos.

Thomas - 2013. 05. 10. 02:28

De mit kellett volna egyeztetni Principallel, ha elzárkózott a szereplés elől? Ha megkeresik, nyilván akkor is így történt volna. És egyáltalán hogyan szerepelhetne, ha Pamelának a plasztikai műtét után más arca lett? Én eleve csak másik színésznővel tudtam volna elképzelni a karakter visszahozását, de így lesz a legjobb szerintem.

ALDO - 2013. 05. 10. 03:01

Akárcsak a TAAHM esetében, itt is azt hittem, ha kiírják a főszereplőt, akár el is temethetik a sorozatot. Azonban mindkét esetben nem, hogy rosszabb, de egyenesen jobb epizódok jöttek. Tetszett az átívelés, ahogy az egész család összefog, hogy véghez vigye a mesterművet. Casey-nek igaza van, furcsa, hogy Bobby, aki mindig is a becsületesség és a jóság élő szobra volt, lazán börtönbe juttatott egy ártatlan embert. A másik meg, hogy Cliff lett a főg.ci, aki elég durva dolgokat művelt: a kezdetektől fogva felhasználta a lányát, megölette a meg nem született unokáit, eltitkolta a testvére halálát, öngyilkosságba hajszolta a nevelt fiát. Továbbra is a negatív karakterek viszik előre az egészet, Johnnyt és Pamelát jó ötlet volt összehozni. Tényleg meglepő, de a Dallas simán életképes Jockey nélkül is. Kíváncsi vagyok mit hoznak össze a harmadik évad során.

Andro - 2013. 05. 10. 06:28

Nekem nagyon tetszett az egész évad. Fordulatos volt, és ahogy te is írtad winnie, a fiatalok is kezdenek beilleszkedni. Persze idő kell még, míg a nagy öregek nyomába léphetnek. Szerintem a Dallas Jockey nélkül is működni fog, bár a hiánya valószínűleg mindig ott lesz minden rajongó szívében.

Nagyon kíváncsi vagyok, mit hoznak ki a harmadik évadból, mert ez a levél, meg a cliffhanger így nagyon felcsigázta az érdeklődésem. Ráadásul Jockey halálának körülményei is megleptek, én tök másra gondoltam a gyilkos kilétét illetően. Aztán sokkot kaptam és a dolog mellbe vágott.

Cliff meg szemetebb mint valaha, sőt egyenesen talán olyan elvetemült, mint Jockey volt, vagy rosszabb. Simán megölette volna a lányát, megölette az unokáit, amit Jockey valszeg sosem tett volna. Neki a család és az üzlet volt az első. Cliffnek ezzel szemben csak az számított, hogy bármi áron is legyőzze a Ewingokat, és nem számított még a saját lánya élete sem. Szóval, nagyon kíváncsi vagyok, hogy az ő karakterével mit fognak tenni, illetve hogy Pamela bosszút áll-e az apján a gyilkosságért. Bár szerintem neki már az is elég nagy évágás, hogy két Ewing birtokolja a Barnes Global 2/3-át. De majd meglátjuk.

Mint mondtam, kiváló évad volt sok izgalommal, sok csavarral, néha ugyan kissé ostoba megoldásokkal, de várjuk a harmadik évadot!

winnie - 2013. 05. 10. 06:58

(nem én írtam:) terveztem, hogy adok még egy esélyt a pilot után, de amilyen dolgokat olvastam, sajnos nem vitt rá a lélek. nekem ez túl brazilos, szappanoperás lenne – annyira nem jön be, amikor egy csavar a csavar kedvéért, a sokkolás miatt van és nem azért, mert a történetből vagy a karakterből következne.

bokesz - 2013. 05. 10. 07:06

Nagyon tetszett az egész évad.
Magyarul kezdtem el nézni, előtte feliratosan egyet sem láttam, de a 3. rész után nem bírtam tovább és két este alatt bedaráltam a további 12 részt… :)
Nagyon tetszett, imádom a Dallast, kellett már a mai sorozatok közé egy ilyen…
Sajnos Jockey halálával nehéz lesz megbírkótni, nehezebb sokkal, mint annak idején az öreg Jock halálával, mert mégiscsak ő vitte a vállán a sorozatot, de a halálával én úgy vettem észre, hogy valamilyen szinten Boby vette át a szerepét, megvesztegetés, háborúzás… :D
Az évad lezárásól, annyit, hogyha itt lezárásra került volna a sorozat, akkor is annyira kerek egész lenne, hogy senkinek sem lehetne oka panaszra… :)
nagyon tetszett, nagyon várom a 3. szezont.
Ejjjjjj de messze van még az a január…. :D

slowclub - 2013. 05. 10. 07:23

Csatlakozom azokhoz, akik szerint egy izgalmas, ötletes és hiteles évad volt. Most majd biztos meg fogtok kövezni, de utoljára talán a “LOST” vagy a “Prison Break” nézése közben izgultam ugyanígy.
Én nagyon várom a harmadik évadot!!!

JimmyL - 2013. 05. 10. 08:16

a problema za, hogy Victoria Principal nem kepernyokepes mar az egyonmutott muanyag, remiszto fejevel.. sajnos…

vargabence - 2013. 05. 10. 08:17

Azért írtam, hogy Victoria Principallel kellett volna egyeztetni, hogy ne fordulhasson elő az a helyzet, ami történt: vagyis kiadjon egy közleményt, amellyel gyakorlatilag a nézők számára biztossá vált, hogy Pamela halott. És nem, azért egyáltalán nincs annyira más arca, hogy VP ne vállalhatta volna, más színésznőt pedig nem hoztak volna, mert a rajongók körében eléggé letisztázódott az elmúlt hónapokban, hogy Pamela=VP.

vargabence - 2013. 05. 10. 08:18

JimmyL-re reagálva: Ez szimplán nem igaz, és ráadásul semmi köze a háttérben zajló történésekhez… :D

bokesz - 2013. 05. 10. 08:39

Jimmyt:

Pamelának volt egy autóbalesete, plasztikai műtétek sorozatát hajtották végre rajta, ezt lehetett volna a legkönnyebben megmagyarázni a sorozatban… ;) :)

winnie - 2013. 05. 10. 09:44

vargabence: amikor kiderült, hogy pamela plasztikai sebésze szerepelni fog, szinte mindenki arra gondolt, hogy lesz pamela a sorozatban, csak másik arccal (mivel principal nem vállalta), szóval annyira nem volt szerintem biztos a halála.

Thomas - 2013. 05. 10. 11:25

Igen, én is arra számítottam, hogy más fogja játszani, akár az a nő is lehetett volna, aki együtt élt a sebésszel, és felvette a pénzét. Miután Christopher kijelentette, hogy ő nem az anyja, még utána is gyanakodtam, hogy talán mégis ő lesz:))

Csilla0422 - 2013. 05. 10. 11:58

A második évad eleje nem volt rossz, de nem igazán volt jó. Voltak „fájó” pontok, amire Bence is rávilágított.
Amikor bejelentették Larry halálhírét, úgy voltam vele, hogy kész, ennyi volt. Ezután viszont olyan dolog történet, amire még nem sok esetben volt példa. A volt barátok és a sorozat is főnixként született újjá. A „gyerekek” felnőttek a feladathoz, a régiek meg már old Dallasban is lehengerlőek voltak. Rebeka kifejezetten szimpatikus, J. R. fia elindult apja nyomdokaiba. (Bocs Krisztofer, de nekem valahogyan mindig Gabi Solis fiúja maradsz. Pedig nem szokásom ez az általánosítás.) A „gonosz” oldal is nagyon megállta a helyét: Ken Kercheval, Mitch Pileggi, Judith Light.
Nem tudom mi miatt, de van egy olyan érzésem, hogy Cliff húgaival még számolni kell. A haláluk valahogyan nem győzött meg. Bízok benne, hogy Victoria megadja magát.
Amikor meghallottam azt bizonyos emlékező nyitót – szó szerint kirázott a hideg. Katonai és rendőri végső búcsúra emlékezett. Ezt nem lehetett hova fokozni, az első három emlékezőben ott van.
Larry Hagman egybeforrt J. R. karakterével és halhatatlanná váltak. A játéka nélkül is tettei következményei, a neve említése sokkal hangsúlyosabb, fajsúlyosabb, mint néhány színésztársa valós jelenléte. (Ez úgy általánosságban, nem itt a sorozatban.) Larry Hagman egy korszakos zseni.
Van egy-két dolog, ami miatt várós. Összességben jó évadot kaptunk.

vargabence - 2013. 05. 10. 13:46

winnie: Szerintem nincs igazad, mert a véleményemet továbbra is tartom, hogy VP fontosabb a rajongók többségének, mint Pamela. Lehet, hogy tévképzet, de szerintem így van. :)

winnie - 2013. 05. 10. 15:10

én nem ezt vitatom, illetve nem ezt mondtam, csak annyit, hogy adta magát, hogy az írók, ha vissza akarták hozni és nem sikerült egyféleképp, akkor megpróbálják másképp. ez a logikus. ehhez csak az íróknak van köze, nem a rajongóknak:)

heather_ - 2013. 05. 10. 17:14

szerintem nagyon jó évad volt, fogalmam nem volt miről szólhatna a 3ik évad, azután jött az utolsó rész, és máris egyértelmű lett. kár hogy csak januárban lesz, reméltem ugyanúgy ősszel. egy kérdésem van csak. cliff lánya pamela, pamela fia christopher, de chrisnek és pamelának közös gyerekük volt. most ők nem unokatestvérek? vagy pamela csak örökbe fogadta christ, és akkor van még egy “igazi” anyja?!

bokesz - 2013. 05. 10. 18:43

pamela és boby csak örökbefogadták kriszt, mert pamela sorozatos vetélése után nem lehetett gyereke és valami olyan ügy folyán keveredett hozzáuk a kisgyerek, hogy bobby úgymond megvette az apjától. asszemm bobi vagy pamela egyik régi ismerőse volt a kisgyerek anyja., vagy talán pam. huga? lehet, hogy hülyeség ez utóbbi, de már nem igazán emlékszem pontosan… (^_^)

vargabence - 2013. 05. 10. 18:56

Christopher édesanyját Kristin Shepardnek hívták – ő az, 1980-ban lelőtte Jockey-t. Nem mellesleg Samantha húga. Tehát Samantha vér szerint nagynénje Christophernek. És igen, Bobby valóban megvette Kristin halála után az apától, Jeff Faradaytől.

ggbuffon - 2013. 05. 11. 10:11

hát a régi Dallas rajongójaként már párszor leírtam a véleményem a sorozatról..így az évad végére összefoglalva:

– Krisztóóófer játéka (Jesse Metcalfe) továbbra is rémgyenge, a túlaffektálásával, nekem legalábbis hihetetlen agyfelbaszó

– továbbra sincs egy jól átgondolt mederben haladó történet, maradt a csavar-csavar-még1csavar-annak a csavarása, mindez 1 részen belül című előadás. Engem ez igen is zavar, nincsenek jól átgondolt párbeszédek, cselekmények, az ember csak kapkodja a fejét a történéseken és próbálja konstatálni. Mindenki keménykedik, hőzöng, nekem ez egyszerre kicsit sok. Ami legjobban hiányzik -de ezt már korábban is írtam – az a Southfork-i milliő (esti ivászat a nappaliban, közös vacsora) és az irodaház régi letisztult fílingje.

– a régi karakterekkel nemnagyon tudom mit akartak kezdeni, azonkívül h megmutatták őket, h jé ez még él..Gary szerepe végülis mi volt? de mondhatnám akár Lucy-t is

– nem igazán tetszik az állandó régi szereplők jellemkifordítása sem..Cliff benszülött maffiafőnöki szerepe például teljesen kibaszta nálam a biztosítékot..régen azért a JR-Cliff rivalizálásból ő tűnt inkább emberközelibbnek, mégha a Ewingok elvakult gyűlölete okán sokmindent megcsinált már a múltban is..csodálkozok h Bobby-t nem említettétek ebben a viszonylatban kicsit többen..nekem alapból ez a “JR masterpiece” erőltetett dolog volt, de h Bobby végrehajta Jockey “tervét” akár ilyen áron is, az szerintem Bobby karakterének orbitális megcsúfolása volt..

– az évad végi cliffhanger megint csak egy fos lett..egyrészt az Elena-t játszó Jordana Brewster-től és a játékától kiráz a hideg (nem jó értelemben), másrészt h Cliff pont rábízza majd a tulajdonrészét…a másik, h ez az Elena-Rebecca-JR Jr-Cristopher szerelmi 4est meddig lehet úgy variálni h az embert ne kapja el a hányiger..

– ami tetszett, főleg az évad 2.felétől , h az Ann szálat takarékra rakták

Hogy őszinte legyek, meglepődnék ha a sorozat megélné majd a 4.évadot (majd winnie kiokosít h a nézettségi adatok mit mutatnak, bár szerintem inkább csökkenő tendencia felé mennek, ha tippelnem kéne). Az új karakterek nem annyira dominánsak, ráadásul olyan sztori és jellemrajz sincs alájuk adva, h az húzóerővé avanzsálna. A régiek meg már nem elegek szerintem hozzá..

egyébként nagy lol, de nekem most esett le, h a Harris Rylandet alakító Mitch Pileggi, az kicsoda:DD nemvagyok nagy sorozatb*zi, én csak régről emlékeztem rá, amikor még nemvolt szakálla stb..aztán most h írta a cikk a nevét, és rákerestem, esett le h jééé…:D 2évadig hóthomályban éltem :D

winnie - 2013. 05. 11. 10:13

Jaja, inkabb csokkeno.

Roxi - 2013. 06. 29. 21:52

Én is úgy gondoltam,hogy JR. nélkül nincs Dallas!Ehhez képest nagyon jól sikerült az évad második fele!Bár igaz,hogy ha fizikailag nem is,de végig ott volt,hiszen az Ő mesterművén dolgoztak!Az évad majdhogynem happy enddel zárult,de azért ott voltak a jelek,melyek előrevetítik a következő évad bonyodalmait!

Panka - 2013. 07. 21. 14:38

35 éves vagyok és akkora Dallas rajongó, hogy a szomszéd Bözse néni elbújhat mellettem. Zseniális, etalon. A gyerekkoromat jelenti a Dallas és most valahogy ez jött vissza az új részekkel. Nekem nagyon tetszett mindkét évad, bár az utolsó valóban átgondoltabb volt, a szálak kicsit rendezettebbé váltak. Larry Hagman halála valahogy úgy érintett, mintha egy ismerősöm ment volna el…Imádom a sorozatot, nem tudom számolni, hogy hányszor nézhettem meg a teljes sorozatot elölről. Azt viszont mindig meg kellett állapítanom, hogy időtlen sorozat, bármikor megnézhető, mindegyik generáció érti a mondanivalóját.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz