login |

Person of Interest: vége a 2. évadnak

2013. 05. 11. 01:53 - Írta: human

107 hozzászólás | kategória: 2012/13 finálék, kritika,

Basszuskulcs, a Person of Interest készítői ismét megcsinálták. Az évad közbeni és még a fináléban fellelhető hibákat is félre tudták söpörni az utolsó pár résszel. Szerintem spoileres leszek, érdemesebb inkább ezt az ajánlást elolvasni róla, ha új nézőként ülnél elé, azóta a sorozat többé-kevésbé tartja a szintet.

A “kevésbé”-t muszáj volt odafűznöm, mert idén sokkal nagyobb volt az ingadozás, mint az első évadban, amikor a 7. rész után magára talált a sorozat. Először is ott volt ugye az a már-már vidám felvonás a 2. évad 11. részéig. Jól le is csökkentette a lelkesedésem. Erre mit csináltak? Hoztak 2-3 olyan részt, hogy öröm volt nézni. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Ha jobban belegondolok, akkor idén a 2×11 körül van a vízválasztó. Igaz még utána is érkezett egy borzasztó bottle epizód, hiszen a szigeten ragadásból és kevés statisztából sütött a “keveset akarunk költeni”, de igazából itt már a helyére kerültek a sötét múlt = sötét jelen-tematikájú interakciók. Kár, hogy közben mintha az írógárdával történt volna valami. A jó ötletek, például az egész Vírus-szál, néhol iszonyat trehányan voltak papírra vetve.


Do i look like a doctor to you?

Nem az akció- és noir-klisékkel volt baj, hanem a konkrét kidolgozásukkal. Egyrészt a hőseink sokszor kerültek minden tét nélkül bajba. Erre például a kaszinós rész a legjobb példa: mindenkit megkötöznek, John könnyedén ki tud szabadulni és tarolni, de azért megvárja hogy a rosszfiú elmondja a magáét, hiszen így a néző megkapja az összes tudnivalót.

Vagy itt a fináléban volt egy hatalmas blődség, amikor már nem tudták hogy jusson el John-hoz és a nőhöz az információ, ezért 10 fegyveres után ott áll ellenük egy komolyabb gonosz-boss, de csak azért, hogy pár fontos dolgot elmondjon és így végre változhasson a cselekmény. Aztán berohannak a fogdmegjei és John-éknak menekülni kell, anélkül, hogy elkaphatnák a gonoszt.

Amúgy a közepes részek mellett másik szívfájdalmam, hogy idén zeneileg nem ütött annyira a POI. Oké, voltak olyan számok (San Andreas:) amiknél wow-hatást értek el, de aztán megint semmi sokáig. Konkrétan még ide a befejezésre sem jutott semmi, pedig pár éjsötét jelenetnél adta volna magát.

A durva, hogy mindezek ellenére is jól szórakoztam idén. Egyrészt mert az összes Géppel kapcsolat rész tetszett, ahogy a Veronica Mars papájához köthető dolgok is, na meg persze a Carter körüli erkölcsi dilemmák kibontását sem utasítom vissza. Rendben, felhasználták kicsit a Tökéletes trükköt is, nem akarok afelett szemet hunyni, de még az a rész is ütött.

Reálisan visszanézve az évadra ebben úgy 13 jó epizód volt, igazából ennyivel is kéne folytatni. Ezzel winnie mindig vitatkozni szokott, hiszen a több a jóból az mindig jöhetne, de itt az “idén ennyi főszálat fedünk fel” – és tényleg mernek válaszokat is adni, mindenfajta előzetes ígérgetés nélkül(!) – mellé eléggé tipikus nyomozós részek kerültek, amikből egy kicsit a töltelék szag ömlött. Olyan 7/10, de nyilván maradok, a pozitívumok miatt.

107 hozzászólás Ne habozz!

LaCRossE - 2013. 05. 10. 10:29

Nincs sok időm, úgyhogy csak egyet tudok mondani: WTF B*ZDMEG! :D (jó értelemben)
Kicsit máshogy (teljesen máshogy) alakult a finálé, mint gondoltam, de valami eszméletlen jó volt. Ilyen badass finálét nem nagyon láttam eddig.

Neoprimitiv - 2013. 05. 10. 11:37

Na, jó kis finálé lett ez, az évadhoz méltó fordulatokkal és cliff-fel.

A reaktoros jelenet kivételével (ahol nem világos, miért nem próbálták meg Penn2-ék megölni őket, ha a géphez amúgy sem tudnak nyomot adni) szépen összeállt a Gép-Harold vonal. Tetszett a megoldás, ahogy Haroldot kihúzták a dramaturgiai slamasztikából.

Gyakorlatilag minden máshogy zajlott, mint amire tippelni lehetett, szerencsére. Nolan alaposan megszívlelhette Whedon (? – azt hiszem ő mondta) tanácsát, hogy egy szituációnál írd fel egy lapra az összes lehetséges fordulatot és aztán az első tízet dobd is el, mert azokra mindenki számítani fog.

Az egyik skizofrén nézői énem azt mondja, hogy Fusco kihagyása, a Decima-szál ilyen súlytalan abbahagyása (nem merem azt mondani, hogy lezárása, szerintem még találkozunk az öregúrral) nem volt szép. A másik meg azt, hogy nem hiányoztak a részből és mivel – az eddigiek alapján – biztos vagyok benne, hogy nem végleg felejtődtek el, legalább lesz indításnak mivel foglalkozni a harmadik évad első részében is.

Az pedig hogy három telefonhívás volt, az egy igazi, jó fajta cliff, mert ebből bármi lehet. Mit akart a harmadikkal? (nem akarok még teljesen nyíltan spoilerezni)

vamivan - 2013. 05. 10. 12:04

Fuscot jól kifelejtették az utsó 2 részből; mondjuk volt Shaw, Root, Elias

jó kis rész, végre (ahogy várható volt), megtudtuk, hogy halt meg Ingram és hogy sebesült meg Finch lába. az mondjuk rettentő furi, hogy az előző részben látott és a kompjelenet között 13 nap telt el (day 3178 és day 3191) miközben ugye a gépnek 12-szer törölnie kellett volna az irrelevant listát

hummel - 2013. 05. 10. 12:24

Remek évadzáró volt. Nolan meglepett azzal, hogy mind a gép probléma lezárását, mind a Carter-Elias féle szituációt már most meglépte, de lehet, hogy ez is volt a cél. Az egész rész végig gördülékeny és magával rántó volt, nem volt üresjárat.

A harmadik telefonhívás. Root az egyik legjobban megírt karakter a sorozatban, külön örülök neki, hogy továbbra is előtérben marad.

Fusco kihagyását csak azért hiányoltam, mert mégiscsak a partnerét helyezték vizsgálat alá, azt aki nemrég még kihúzta a szószból.

Tyberius - 2013. 05. 10. 14:18

Nos, huh… Ez nagyon állat rész volt, külön öröm, hogy Root maradt, Fusco nem hiányzott, bírom a csávót, de asszem maga a sztori kezd egy picit túlmutatni rajta is és Carteren is. Carter-Elias vonal, nemtom mit hoznak ki belőle, az meg külön vicces, hogy az HR még mindig megvan.
Érdekes lesz a 3-dik évad.

ALDo - 2013. 05. 10. 15:20

Nagyon jó volt a finálé, hasonlóan a tavalyi évadzáróhoz.
Rengeteg dolog derült ki a gépről, és sikerült újabb, érdekes kérdéseket felvetni, kezdve azzal, hogy ki az a titokzatos nő, aki utasította Herscht, hogy nyírjon ki mindenkit a teremben.
Az egy rész alatt sokkal többen kapták meg a sárga négyzetet, mint korábban együttvéve. A sejthető volt, hogy Finch Nathan halála miatt kezdett az irrelevant listtel foglalkozni és azóta nem tud rendesen járni. Külön piros pont, hogy nem nyírták ki Eliast, bár, hogy Carter mit fog kezdeni vele, az jó kérdés.

disfear - 2013. 05. 10. 16:07

Csalódtam a fináléban, de pont a csalódás miatt tetszett. Na ezt kifejtem.
Nyilván vártam valami nagy decima-kormány-root-john leszámolást megspékelve második szálon carter/fusco-hr-elias akciózással (az első fináléból kiindulva) de nem ez történt..ami utólag átgondolva viszont mégis jó ötlet, mert bőven lehet építkezni. Szóval nem egy wtf, inkább egy stílusos finálét láthattunk összeségében, sőt, kifejezetten komor hangulatút, főleg az Elias-Carter az autóban “nem tudom” vonallal….

Egyébként én a “where is the machine” kérdésre végig egy: “the machine is everywhere, in all computer systems, PCs”..stb vélaszt vártam..de lehet még belőle akár ez is…
Sőt egy másodpercre elgondolkodtam azon, hogy a titkos bunkerben Nathan feje lebeg egy akváriumban és drótók állnak ki belőle, de azthiszem ez még a Joss Whedon-féle fordulat-listán is valahol hátul kullogna, viszont meglepőnek meglepő lenne:D

John -Shaw páros tényleg király, még mindig ügyesen egyensulyozik a sorozat a Száguldó Vipera vs. Normális Sorozat határmezsgény, szerencsére nem mutatták meg konkrétan azt, ahogy John vezeti a Helikoptert Portlandig miközben Shaw olvasgat. Ilyenkor amugy mindig elgondolkodom a filmekben, hogy miről beszélgethetnek…:D Najoez már off…

A root-os vonal fináléja viszont nem jött be, mert nem szimpatikus a figura sajna, tudom, hogy ez nem cél, de akkor is..nehogy már ő legyen az admin…

Szóval lesz itt bőven harmadik évadra akció, és ezért mindeképpen pozitív irányba lendül a mérleg a rész megítélésével kapcsolatban, meg ugyebár ez a PoI, ahol egy rész nálam 10/6 alá akkor se menne egyelőre ha épp mondjuk John és FInch egy szám nélküli napját mutatnák be…

És még egy dolog: a titokzatas MA’AM. Az érdekes, de valahol vicces, ahogy minden egyes blokk után kiderül, még ő felette is áll valaki. Na de lényeg a lényeg, sajnos szeptemberig a szokásos péntek délutáni szórakozásom elmarad, és ezt nagyon sajnálom:-)

Tumm - 2013. 05. 10. 20:21

Ezmegmivolt??? Keresem a szavakat… Már megint ezt fogom mondani, de akkor is: zseniális. Méltó befejezése az évadnak.
Reese és Shaw valami nagyon jó párost alkotnak, ráadásul azok a bizonyos párbeszédek, majd meghaltam tőlük :D
Amin hangosan felnyihogtam az a szendvics zabáló pasik arckifejezése a “rough landing” után…

Azt előzetesen véletlen megtudtam, hogy Fusco nem lesz benne, ami miatt kicsit félve néztem meg az epizódot, de úgy látszik ennek semmi alapja nem volt. :)

Végig szurkoltam, hogy Root maradjon életben, és lám! Arról meg még ötletem sincs, hogy a Gép mit akar Root-tal. De a Can.You.Hear.Me? megint működött!
Hát nagyon elégedett vagyok, és ezt a minőséget is vártam el a PoI-tól.

Más: Az viszont kifejezetten idegesít, hogy pont a legjobb részeket nézik a legkevesebben. Most 2.4 lett, megint…

@Neoprimitiv: Csak azt ne…Ezt a Grace-es elméletet viszont többfelé olvastam, szóval ki tudja.Ettől függetlenül nekem ez nagyon elrugaszkodott.

Lemoni - 2013. 05. 10. 21:10

Ünneprontó leszek, de a sajátomé :( Úgy örültem, amikor láttam, mennyien szavaznak a PoI fináléra a hét legjobb sorozatánál, de aztán megnéztem……. Imádom ezt a sorozatot, amióta nézem, a top 3-as listámon van, de ezt a zárót nagyon végigunatkoztam, egyszerűen nem tudott elkapni. Futnak, lőnek, kocsit lopnak megint lőnek, bemennek, 2 embert agyonlőnek, kijönnek, megint lőnek, mások is lőnek……áááá, na ne…. Egyetlen jó jelentre emlékszem, amikor Reese gratulált az esküvői párnak, oszt’ ennyi. A cliff sem hatott rám, egy ideje agyon idegesít Root, nem is a karakter, hanem Amy Acker állandó negédes bazsalygása és az arcára fagyott idétlen vigyor. Gyorsan elfelejtem ezt a részt és várva várom a folytatást, mert ilyen (nekem) mélypontot úgyse tudnak még egyszer produkálni. :(

AT - 2013. 05. 10. 21:35

Na az évadzáró nálam aztán tényleg kiverte a biztosítékot, nem véletlenül kaszáltam már az évad kezdete után, most már tényleg nem próbálom be többször, komolyan mondom ilyen butaságokat már régen láttam 40 percben. Bohóckodás, semmi más, komolyan így lepuffantgatni az embereket, azok meg rögtön esnek is össze, hát nevetséges. És a színészek folyamatos “fenyegető stílusú” játéka, irritáló arrogancia és negatív kisugárzás jellemzi a karaktereket, ennek mi értelme? Egyébként hiába hozták be ezt a +1 eyecandy-t még mindig nagyon kanszagú a történet. Ahogy olvasom a kommenteket sokan nyakig benne vannak, elemezgetnek, összerakják a darabokat, na nekem ez is egy “jel” én az ilyen sorozatoktól jó messzire menekülök.

fran - 2013. 05. 11. 00:02

Nem bírtam kivárni a feliratot, de így is nagyon jó rész volt. Mondjuk Sarah Shahit nem tudom komolyan venni, mint kemény nőt. Dal.e ez legyen a legnagyobb probléma a sorozattal.

Llew - 2013. 05. 11. 01:22

Jó volt, de marhára nem erre számítottam.
Kicsit sajnálom, hogy nagy WTF-ok és cliffhanger helyett, egy sok szempontból lezárt részt és egy kisebb cliffet kaptunk.

Helyenként voltak béna húzások. Az, hogy Shaw is beállt a térdlövésekre, de csak a nem relavant esetekben, meg az, hogy egy mesterlövész nem tud két embert egymás után leszedni egy parkban az gáz. Ott amúgy is elég baki, hogy Szilard szemből kapja a golyót, utána meg mutatják, hogy éppen távolodtak Hershtől és a lövésztől, mert Finch már háttal van nekik.

A tippem

A kínai táska dolog kapcsán nekem már korábban is az volt az elképzelésem, hogy Harold – már ha tényleg ő volt a forrása – egyfajta biztonsági másolatot akart a Gépből, Amerikán kívülre, arra az esetre, ha a kormány mégis bele tudna nyúlni.
Tudom kicsit lukas elmélet, de nem nagyon látok más okot, hogy miért lett volna még érdeke kiadni

ha nem is teljesen, de azért bejött.
Viszont ezek alapján akkor most Finch az elmúlt hetekben, meg főleg az elmúlt pár részben a vírus kapcsán csak színészkedett Johnnak a storm coming dumákkal, közben meg sejtette, hogy a Gép megmenti magát?

Az eddigi titkolózás után kicsit fura volt, hogy most hirtelen Shaw is és Hersh is tudomást szerzett a Gépről. Pen2-t meg elég könnyen kiírták.

Az is elég snassz volt, hogy a mindenkit kinyírunk Kormány csak úgy hagyja őket elsétálni a teremből. A nő hamarabb is hívhatta volna Hershet.

Shaw ezek alapján még bármikor visszatérhet. Jó páros voltak Johnnal.
Root most gyogyiba volt zárva, ha jól néztem?

Bazsi - 2013. 05. 11. 07:27

Egy-két idegesítő apróság ellenére továbbra is a kedvenceim közé tartozik a sorozat, a finálé is bejövős volt.

KG - 2013. 05. 11. 09:34

óriási sorozat, tényleg voltak kisebb üresjáratok, de az évad közepes és az utolsó 4-5 rész vitt mindent, abszolút a legjobbak közé sorolom már.

jippijaje - 2013. 05. 11. 09:40

azérta badass faktor kiakasztotta a mérőt az első képen látható jelenet során :P

fsanyee - 2013. 05. 11. 09:42

az utolso resz 1-2 dolgot leszamitva egesz jo volt, az evad pedig olyan kozepes, meg epp beleesik a nezheto kategoriaba nalam :)

N075 - 2013. 05. 11. 10:19

Hm, én annak idején kaszáltam. Ezek szerint érdemes a visszatérés… No, majd meglátjuk, túl sok az ígéretes újonc, és 4 sorozat vár még darára..

m76 - 2013. 05. 11. 10:35

Szerintem semmi gond nem volt az évaddal. Mindig totál értetlenül állok, a fanyalgásod előtt. Messze a legjobb országos sorozat, és nem csak pár kiemelt részben. Sőt a szigeten ragadós “olcsó” rész is nagyon jó volt szerintem.

winnie - 2013. 05. 11. 10:36

Nem hiszem, hogy barmilyen kaszalt sorozathoz erdemes visszaterni, ha van mit nezni. Ugy az ember csak hazhoz megy.

Lemoni - 2013. 05. 11. 11:07

A finálén kívül nekem semmi bajom nem volt az évaddal, sőt, még inkább megerősített abban, hogy a legnagyobb kedvencek között maradjon a PoI. Van főszál, ami kevésbé érdekel, de az jól beépül a történetbe; aztán tetszik, hogy hullámzik a hangulat, hol humorosabb, hol darkosabb részt kapunk, néhány heti esetes figurából akár visszatérő is lehet (az IT-milliárdost nem bánnám), szóval elég változatos a dolog. Részemről a harmadik évadban egy Reese-Finch-Zoe-Bear erős jelenlétnek örülnék a legjobban, de másképp is meglephetnek az alkotók :)

Bullseye - 2013. 05. 11. 11:13

Néha megéri egy kicsit várni, és újra nekifutni. Psych-nak kétszer is nekiestem a téma, meg részben Dule Hill miatt, de 2-3 rész után nem bírtam, mert annyira idegesített Shawn önző hülyegyerek karaktere. Nemrég kipróbáltam “háttértévének”, szinkronnal, és megkedveltem a sorozatot. Igaz, még mindig nem a főszereplő a kedvencem :)

Ebben a részben meg a naaaagy fordulat bár szükséges, de elég gyenge volt szerintem (a legvége érdekes persze), de azok a kis jelenetek, a két mentés, meg ez a helikopteres pár másodperc, az priceless. És a Mars történetszál is érdekes, már csak azért is, mert Enrico-t imádom.

winnie - 2013. 05. 11. 11:16

Bullseye: nekem is van par jo peldam, de a 10-bol 1-2 eset nem eri meg az idot, a kasza sosen veletlen es szinte biztos, hogy megismetlodik. Ha az embernek nincs neznivaloja, akkor persze erdemes. Sot

NikoXXX - 2013. 05. 11. 11:30

Egyik kedvenc sorozatom,csak igy tovabb siman 8-9/10-es reszeket hozott,nekem a szigetes volt az egyik kedvenc reszem.

Llew - 2013. 05. 11. 11:37

A felvezetéshez képest a két utolsó rész nekem kicsit kapkodós, túlpörgős volt, a finálé meg kicsit lapos. Nem voltak benne talán akkora WTF-ok mint tavaly.
Érdekes volt, remek pillanatokkal, néhány bénábbal, de túl sok mindent elmagyaráztak talán. Jó lett volna több dolgot függőben hagyni a szünetre.

kasza - 2013. 05. 11. 11:52

winnie: ha így állnék hozzá a dolgokhoz a BSG-t soha nem néztem volna végig (kb a 3. rész után kasza lett volna, és nem jutottam volna el a 11-12 részig ami után már nem volt megállás) ami óriási hiba lett volna, és az olyan 10-ből 1 volt, ami nagyon megérte ^^
Ez az évadzáró nálam 7/10 volt, (de nem a logikai bukfencek miatt, én ilyeneken már nem akadok fönn) az évad pedig összességében nagyon tetszett, továbbra is nézni fogom.

Brynden Rivers - 2013. 05. 11. 11:56

Nekem az volt az évadzáró egyik csúcspontja, amikor Carter megjelent maszkban – helló Macskanő :)

Nem igazán értem a fanyalgást, kevés más (nulla) olyan országos adós sorozat amiben van AKCIÓ, gondolat és humor egyszerre.
A vírusos szál feloldását kicsit tényleg összecsapták, de ettől függetlenül 8/10.

Nyilván ha nem országos adó, menne több pénzből, akkor 6fősre bővülhetne a csapat, többet szerepelnének a mellékszereplők, és lehetne 13 részes egy évad.

winnie - 2013. 05. 11. 12:05

kasza: HA van ideje az embernek.

De ezt mondom en is, es csak igy lehet hozzaallni. (En nem igy allok) 10-bol 1-2-szer megeri, jo dontes. Ergo ilyen kis szazalekot nem erdemes kockaztatni. Ha van mit nezni, amit szeret az ember, ertelmetlen 5-bol 4 olyat megnezni, ami nem fog bejonni.

Raadasul mar csak azert sincs ertelme, mert az alternativa egy uj, esetleg dicsert sorozat beprobalasa, ami latatlanban detto tobb esellyel kecsegtet, hogy bejon. Szoval minden ellene szol. A kaszat nem egyszeru meglepni, de ha neglepjuk, akkor kar visszacsinalni, ha van jobb alternativa.

Bullseye - 2013. 05. 11. 13:09

Lehet, hogy más az a kasza, ami 1-2 szezon után jön el, és más az, amikor az elején nem érez rá valamire az ember. És az az 1-2 rész nem olyan nagy idő, ha bejön. De az kétségtelen, hogy ritka az ilyen ráérzés. Nekem is alig volt ilyen.

Brynden Rivers - 2013. 05. 11. 13:12

És ez a legjobb most futó sci-fi sorozat is – ezt valamiért senki nem említette még.

winnie - 2013. 05. 11. 13:22

mert, ha valaki megnéz egy random részt, akkor azonnal lejön neki, hogy nem scifi, hanem krimisorozat:) de nyilván mindenki annak tartja, aminek kedve van, ami az ő kategóriáinak megfelel.

Llew - 2013. 05. 11. 13:32

Krimi kis scifi beütéssel, de amíg nem viszik el teljesen a Gép öntudatra ébred vonalon, addig nem is lesz az. Remélhetőleg.

Vindon - 2013. 05. 11. 13:45

Brynden Rivers
Ez a soroazat akkor sem lenne sci-fi (legalabbis eddig) ha maga a cime lenne a Sci-fi… :)

Nem rossz, nem rossz..badass, erdekes es kikapcsolo; de oszinten szolva egy kicsit jobbat vartam most. Az elozo resz es a tavalyi zaro azert jobb volt ettol az evadzarotol. Nem voltak konkret elvarasaim, egy cliff-re szamitottam csak, fogjuk ra, hogy meg is kaptam. Pedig ez az utolso kocka, a “Can you hear me?”-vel szerintem abszolut nem volt varatlan, vagy nagy durr az elozo resz ota lezajlott esemenyek utan.
Engem peldaul az lepett meg, hogy ok meglepodtek azon hogy ures volt a warehouse. :) Amugy meg tenyleg nem tudom mi az ami igy megfog ebben a sorozatban, mitol szippant be ennyire es miert tartom a rengeteg hibai ellenere is egy eros 7/10-nek az egeszet. En biztos kitartok a legvegeig ezt mar most erzem.

Neoprimitiv - 2013. 05. 11. 14:09

@Vindon: engem az, amit Brynden is írt: ebben egyszerre van akció, humor, dráma és mindez nem ötletszerűen (“hűbazz, ezt a mellékszereplőt teljesen elfelejtettük az évadban, írjatok neki valami szöveget” – ez a tipikus), hanem megtervezve, felépítve.

Nyilván mindenkinek más arányú keverék jön be ezekből, de nálam a PoI eltalálta a megfelelő “ízesítést”. Az tény, hogy a sok, érezhetően csak az évad végi pár epizódnyi sztorira koncentráló, addig meg valamit majd csak összecsapó sorozattal szemben nálam a sokszálú, átgondolt sztori miatt helyből félpályás előnnyel indul.

Vindon - 2013. 05. 11. 14:51

“a PoI eltalálta a megfelelő “ízesítést”.” Itt lehet a megoldas, valoban. Na meg caviezel :) nagyon badass

Brynden Rivers - 2013. 05. 11. 15:22

@Llew
Mások szerinti is sci-fi (meg krimi), pl. a Különvéleményhez hasonlítható
http://io9.com/the-best-hour-of-science-fiction-television-ive-watche-500330036

a Gép átment a Turing-teszten -> mesterséges intelligencia – a raktárbeli technikus azt hitte, hogy Penn2-vel beszél telefonon, pedig a Géppel beszélt.
Az évadzáróban ki is mondták, hogy a Gép ÉL, önfenntartó ösztöne van, saját döntéseket hoz, Finch nem véletlenül beszélget vele úgy, mint a gyerekével.
Csak a válóperben a felügyeleti jogokat Root kapta. :)

@winnie: azok a kategóriák nem annyira szubjektívek, (-> filmelmélet). Nem nevezheted a POI-t tiszta sci-finek, de sima procedural-nak sem.

Brynden Rivers - 2013. 05. 11. 15:27

*szerintem cyber-noir krimi :)

TD - 2013. 05. 11. 16:07

“Rendben, felhasználták kicsit a Tökéletes trükköt is, nem akarok afelett szemet hunyni, de még az a rész is ütött.”

Ez mi is volt? Nem emlékszem rá.

Llew - 2013. 05. 11. 16:36

Nathan halála egy elég trükkös dolog volt. A Gép non-relevantként, vagyis egyedi áldozatként jelölte meg, ugyan akkor a halálát egy terrorista okozta, akit a Gép alapján elkaptak, viszont a tovább hasznosítás miatt már nem foglalkozott vele, így bár Nathan halála kinőtte magát egy relevant eseménnyé, azt mégsem tudta megjósolni. Vagy ha igen, csak nem láttuk, akkor kérdés, hogy mit kezdett vele, mert az elkövetők végeredményben azok voltak, akiket értesítenie kellett az ilyen ügyek kapcsán.

deku82 - 2013. 05. 11. 16:50

Nekem csalódás volt a finálé, és az évad nagy része.
A 14. rész után több hónapos szünetet tartottam, mire folytattam. A 16-20. rész nagyon elkapott, erre az utolsó kettő megint nem jött be (pont a szigetes volt az egyik kedvencem, mert végre nem tudtuk ki a célszemély).
Ami a fináléban igazán zavart, hogy senki nem halt meg. Egyre több szereplő, de csak 1-2 mellék-mellék hal meg.
Engem annó John badass karaktere fogott meg + zene, de ebből a 2. évadban nagyon keveset kaptunk (nekem ez kevés, vagy csak ráuntam?).
6/10
Ami érdekes, hogy 20+ sorozatot követek, de ezek közül a PoI a legújabb! Szerintem a 3. évad helyett beújítok pár potenciális 8/10 sorozatot: Bates Motel, Banshee, Vikings, Hannibal…

Tumm - 2013. 05. 11. 16:56

@Brynden Rivers: “Csak a válóperben a felügyeleti jogokat Root kapta.” :D :D Ez nagyon találó volt :)

Csak sci-fi-nek én sem mondanám, (Tényleg, a CBS-en megélne egyátalán egy sci-fi sorozat?) de az biztos, hogy én kiegészíteném a műfaji meghatározását avval, hogy sitcom elemeket is tartalmaz :) A humor még egy dark epizódnak is a szerves részét képezi már, amit nagyon nem bánok.Ritka az ilyen sorozat országos tévében, az biztos.

Ami pedig engem berántott anno az egyértelműen badass Caviezel volt. Azóta viszont olyan szövevényes lett a sorozat és annyit fejlődött, hogy ha nincs is mindig tele badass momentumokkal, akkor is eszméletlen szórakoztató tud lenni.

Dreya - 2013. 05. 11. 17:15

Nagyon szuper évadzáró volt! :D Az 1. kép telitalálat! Annyira bírtam, ahogy a kis csaj akkora fegyvert visz, mint saját maga, Reese meg azzal a kis pindurka pisztollyal vitézkedik XD Bármennyire irreális is volt a 2 “sürgősségi beavatkozás”, nagyon feldobták a részt. Shaw király beszólásokat kapott – számomra a legemlékezetesebb az elején a kutyás volt, aztán meg a Ferrari-fegyveres-vezetős. Megemlíthették volna, hogy ez a páros mégis hogyan jutott el (időben) Portlandbe, mert kétlem, h egy helikopter elég lett volna. Tetszett az is, ahogy Carter a saját kezébe vette a dolgokat.

Nagyon kíváncsi vagyok, mit hoz majd a következő évad – alig várom már, habár nyilván annak is a közepe, meg a vége lesz a legjobb, úgyhogy az még jóval odébb van ^^

nyami - 2013. 05. 11. 17:52

Fincsi volt az évadzáró – azon csodálkozom, hogy azt senki nem vetette fel, hogy Root valójában nem kap hívást, hanem halucinálja az egészet – végülis bekattant és egy gyogyóban tengeti napjait :)

Llew - 2013. 05. 11. 18:30

nyami
az eddigiek alapján ez nem az a sorozat, ahol ilyesmi előfordulna. Csalódnék bennük, ha ilyesmit meglépnének.

Neoprimitiv - 2013. 05. 11. 19:14

Én proceduralnak mondanám a legkevésbé. Ebben az évadban talán 3-4 olyan rész volt, amit tetszőleges helyre át lehetett volna rakni az évadban, a többi annyira épült a korábban történtekre.

Scifi: onnan kezdve, hogy a Gép az alkotója szándékától nyilván valóan eltérően felvette a kapcsolatot Root-tal is, nehéz azt mondani, hogy semmi köze a scifi-hez. Nem az a domináns alkotóeleme, de ezzel a lépéssel a készítők szerintem kiléptek a “turbo-CSI” sávból, vagyis amikor csak már létező lehetőségeket és módszereket használnak, de irreális hatékonysággal és gyorsasággal. Eddig amit a gép produkált az még (nehezen, de) belefért a “szupertechnika” kategóriába, innen kezdve nem.

Azt kizártnak tartom, hogy Root jelenete álom – az is érdektelen lenne, nem csak a sorozatba nem illő.

Llew - 2013. 05. 11. 19:27

Viszont innen érdekes lesz a csapat működése. Nem Finch lesz a főnök, nem ő kapja majd valami randm utcasi fülkében a számot, hanem a gép csak küld egy SMS-t Reesenek, vagy simán rácsörög,és “elbeszélgetnek”.

Bele gondolva az elég slendrián megoldás volt az íróktól, hogy elvileg arra ment a para, hogy ki lesz az admin, ha a Gép bejelentkezik. Ketten is megkapták, de semmit nem kezdtek vele, csak annyit értek el vele, hogy a Gép megmentette őket a sok-sok támadótól. Közben neki elvileg már nem is volt rájuk szüksége, hisz elindult a maga útján.

winnie - 2013. 05. 11. 20:08

neo: ugyan már – mármint a cserélhetőség, nyilván nem proceduralként hivatkozné rá, bár… a részek abszolút cserélhetőek, legalábbis a legtöbb. max az átívelő részeket, a mini arc-okat helyükön kell hagyni. ezek azok, amik alapból is vándorolni szoktak, még anno a heroesnál, ami végképp nem epizodikus volt, lehetett megfigyelni, hogy egy-egy jelenet egy résszel hamarabb vagy később kerül be, olykor kettővel. adott egy fix váz, és arra a részenként 3-15 perc bónuszt _szerintem- mindig fel lehet fűzni kis tweakeléssel. (azért “szerintem”, mert nem tudom, nem néztem meg, csekkolni kell pár részt, hogy a nem heti esethez tartozó dolgokat mennyire lehet mozgatni. de szerintem ez a lényege. ami ilyenkor nem fér be, az megy a köv. részbe, hogy akkor történjen meg.)

hummel - 2013. 05. 11. 20:30

@Llew: Volt már olyan, hogy Reese kapta a számot, egyébként erről szólna Finch terve a folytonosságra is. Szerintem a csapaton belül a helyzet nem változott. Az kérdéses, hogy a határidőn túl a kommunikáció formája visszaesik-e a régi könyv-kódos telefonos értesítésre, vagy most már jönnek az sms-ek.

Egyébként visszakapcsolás után az admin keresésekor a gép Finch-et mutatta először. Ergo lehet, hogy most három rendszergazda is van.

Az elgondolkodtató, hogyha gép most is kapcsolatba tud lépni Root-tal, akkor a 24 órás határidő lejárta után miért nem válaszolt neki, amikor az ajtó kódját kérte.

Vindon - 2013. 05. 11. 20:31

“Eddig amit a gép produkált az még (nehezen, de) belefért a “szupertechnika” kategóriába” teljesen belefert. AI.

Neoprimitiv - 2013. 05. 11. 20:36

@winnie: a PoI-ban gyakorlatilag kb. a 9-10. résztől kezdve a különböző átívelő szálak szervesen hozzáépültek a heti esetekhez. Nem a proceduralokban szokásos 1 perc a nyitányban, random eset, 1 perc a befejezésben formában, hanem inkább a heti eset szolgált a szál tovább mesélésének az eszközéül. Nem lezárt mini-arc-okból állt az évad, hanem előbb az FBI-Reese fogócskából egészen a 2×12-ig (itt voltak töltelék részek, amelyek csak flashback szinten hoztak újat), utána a Decima-Finch sztoriból és az egész közben a háttérben ment a HR-Fusco-Carter történet. Ráadásul a legtöbb részben mind a két nagyobb sztorival foglalkoztak csak eltérő súllyal, tehát lehet, hogy az egyik szálon történtek miatt akár el is lehetne mozgatni a részt, de a másiknál már ütközne.

A heti esetek a sorozat vázát alkotják, végül is a kidobott nevekre épül az egész, de azért ha egy 40 perces epizódból 15 perc szerintem már messze nem a bónusz kategória. Mondjuk úgy, hogy a PoI egy elég besorolhatatlan mutáns. Tudom, hogy neked a proceduralok a gyengéd és azt is, hogy az idei évad nem fogott meg – nem lehet, hogy éppen ezért? High concept-hez túl sok a heti ügy, de szerintem ha most azt mondaná valaki, hogy kidobják belőle a Gép és HR szálat és csak a proceduralokban szokásos 1-1 percet, plusz évadonként két kulcs epizódot foglalkoznak velük, akkor botrány lenne, mert – szerintem – aki nézi, az ezek miatt nézi, tehát nem is procedural.

Vindon - 2013. 05. 11. 21:30

Valamit felreertettetek az admin dologgal. Az “egy admin” csak 24 orara vonatkozott. Amugy meg itt a lenyeg: “..The government has a secret system: a machine that spies on you every hour of every day. I know because I built it. I designed the machine to detect acts of terror, but it sees everything. Violent crimes involving ordinary people, people like you. Crimes the government considered irrelevant. They wouldn’t act, so I decided I would… ” Itt arrol szolt eddig az egesz, hogy Finch (illetve Ingram) letrehoztak valami “backdoor”-t, hogy ok is megkapjak a “non-relevant” SSN-okat es segitsenek.

Neoprimitiv - 2013. 05. 11. 21:53

@Vindon: Az a God Mode volt, egyfajta superadmin. Ami rögtön felvet két kérdést:
– A Gép korábban felvette a kapcsolatot Reese-ékkel a kamerákon keresztül, ha valamire nagyon szükségük volt. (Pl. az évad elején, amikor Finch-et elrabolta Root.) Vajon megtörtént-e ez a kormányzati oldalon dolgozókkal is, egyáltalán tudták-e, hogy lehet “kérni” a Géptől?

– Megmarad-e ez ezután is és megint csak: ki élhet vele? Mindhárom “phonepal”? Ha nem mindegyikük, akkor miért nem?

Vindon - 2013. 05. 11. 22:15

Ja, en tudom. De ez “onvedelmi” funkcioja volt. Itt a virussal magyaraztak es Finch virusa a virusban :). Szerintem nem tudjak, legalabbis ha lehet Finch-nek hinni. Igy ok vegul is el-hijack-eltek kicsit a rendszert, de ez a resz (is) ami zavaro. Nehogy mar Finch legyen az egyetlen zseni a vilagon aki ilyesmikre kepes. :) De meglatjuk, hogy mi lesz a masik oldalon, hisz kovetkezo evadra is kell valamit irniuk es szerintem valami kormanyzatis dolgot talalnak majd ki. Ha jol emlekszem mar volt aki kereste emiatt Finch-et toluk, szoval pletyka szinten biztos tud valamit valaki ott is.

Szerintem senki sem elhet vele. A gep (megint csak Finch-re hivatkozva) onvedelmi programmal rendelkezik ezert is tortent meg, hogy megszervezte “onmaga” athelyezeset abbol a warehouse-bol. Szerintem azt probaljak az irok elmeselni,hogy senkinek nincs kizarolagos admin joga a gep iranyitasat illetoen. Csak godmode-ban volt (lett volna, de Finch belepofazott ebbe is :)) es Root, Reese-zel egyutt jatszhatott -persze szerencsetlen Root tudta nelkul- csodalampasdit a machine-nel.

Neoprimitiv - 2013. 05. 11. 22:57

@Vindon: a Gép “segítőkészsége” nem igényelt admin jogot: Reese az évadnyitóban csak szépen belebeszélt a kamerába és a Gép segített. Ez nem jelentett és nem jelent képességet az irányítás átvételére felette, csak azt, hogy a Gép hajlandó bizonyos “speciális igényeket” meghallgatni és célzottan információt szolgáltatni.

Az a kérdés, hogy ez megmarad-e és ha igen, akkor kiknek az igényeit? Mindenkiét aki tud róla? Kiválaszt a három “halmazból” (Root-éban ő van egyedül) egy-két-X embert, akit hajlandó meghallgatni?

Lemoni - 2013. 05. 11. 22:59

Kicsit belecsörtetek most a magasröptű eszmecserébe, de muszáj valahová leírnom…… Pár hete elkezdtem a Life-Életfogytig zsaru c. sorozatot darálni, de csak ha nagyon nincs mit néznem, akkor kapok elő egy-egy részt. Aztán most a tizenvalahányadik epizód után hirtelen belém hasított a ‘hatalmas’ felismerés, hogy itt meg Sarah Shahi karakterét hívják Reese-nek. Jó későn azért csak leesett a tantuszom, hehe :D

Vindon - 2013. 05. 11. 23:18

“a Gép “segítőkészsége” nem igényelt admin jogot” bocsi,lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam, felreertheto voltam, de nem erre a segitokeszsegere ertettem en sem.

Neoprimitiv - 2013. 05. 11. 23:32

@Lemoni: már amikor bejelentették, hogy benne lesz, akkor mondtam, hogy mekkora poén lenne, ha megkérdezné Reese-t, hogy nincs-e egy húga vagy nővére, aki zsaru LA-ben. Mert egyszer összefutott eggyel és az ilyen badass volt… :)

Vindon - 2013. 05. 11. 23:35

Most azon gondolkoztam miert is segitett anno a machine Reese-nek? Nem Finch miatt? Vagy maskor is segitett? (Egyszeruen nem emlekszek mas esetre, ha belehulyulok sem.)

hummel - 2013. 05. 11. 23:37

@Vindon: Finch-nek egyik Root akciónál sem volt hozzáférése a rendszerhez, a gép mégis mindkétszer admin-ként kereste őt. Ilyen szempontból a full access törlése nem jelenti automatikusan azt, hogy Root-t és Reese-t a gép nem tekinti admin-nak. És persze azt sem, hogy annak tekinti őket.

@Neoprimitiv: Szerintem a gép csak olyan szinten szolgáltat információt, amivel valamelyik programjának végrehajtását segítheti elő. Mikor Reese kért segítséget, akkor veszélyben volt a folytonosság.
A három társasággal kapcsolatban pedig úgy vélem a kormány nem tudja, hogy így is lehet kommunikálni a géppel, a többieknél meg mindegy, hogy ki kérdez.

Nabu - 2013. 05. 11. 23:38

Gyengébb évad volt, mint az előző, nekem a finálé nem különösebben jött be. Voltak jó és rossz részek egyaránt, de az első évad nekem sokkal jobban működött. Hiányzott az a feszültség, az akció jelenetek se ütöttek úgy. Az első évad végén, amikor John-t sarokba szorították az irodaépületben, tapintani lehetett a feszültséget, most nem volt ilyesmi. Azt hozzátenném, hogy a moralizálás ennek a sorozatnak nagyon nem megy, kezdjük ott, hogy Fuscót, akármennyire jópofa karakter nem sikerült a szememben szimpatikusnak beállítani. Korrupt zsaru, aki embereket ölt! Ugyan már, csukják, én nem sajnáltam volna. Elias-t mégis miért kellett megmenteni Carternek? Ő is jó karakter, de semmi logika nincs sem ebben, sem Fusco kimentésében Carter oldaláról. Megérteném, hogy bármelyikükkel olyan fene nagy barátságban lenne, de én ezt nem láttam. Szóval az ő döntései teljesen magyarázat nélkül maradtak. Őszintén szólva én nem is nagyon szeretem a rendőrosztagot, Finch és John nekem bőven elegek és sokkal jobb a kémiájuk is. Az új csajnak viszont örültem, tetszett az epizód, amit kapott (talán az volt az egyik legjobb) és nem bánnám ha maradna. Őszintén kicsit unom a gonosz kormányemberek klisét is, az X-aktákban ez még menő volt, de már túl vagyunk a 90-es éveken. Ja és főgonosz csávó, aki elindította a vírust szerepelt kb 20 percet az egész évadban, ő pl. jobban érdekelt volna. Összességében egyetértek e leírtakkal, jó évad volt, de renget plothole és néhány gyenge rész csúfít rajta.

Vindon - 2013. 05. 11. 23:46

hummel
De volt. Nem figyeltel amikor Finch mondta Reese-nek a sajat virusaval buszkelkedett a virusos rendszerben. Ennel tobb hozzaferes nem kellett.
Amugy en is ugy emlekszek, hogy csak akkor/azert segitett.

Vindon - 2013. 05. 11. 23:54

“Őszintén kicsit unom a gonosz kormányemberek klisét” hat en imadom. :) Osszeeskuves, maffia, meg ilyenek nekem johet minden mennyisegben barmilyen evet irjunk is.

hummel - 2013. 05. 12. 00:13

@Nabu: Carter tetteiben megtalálható a logika.

Fusco kimentése. Majd minden rendőrnyomozós sorozatban elsütik a partner lojalitást. Anno Fusco is így keveredett a korpa közé. Lehet, hogy míg Stills-el volt több embert is megölt, de eddig egyet láttunk és azzal önvédelemből végzett. A lojalitás mellett persze ott van az is, hogy szüksége van Fusco-ra, az HR-ról szerzett tudására. Nyilván az is elősegíti a döntését, hogy Fusco piszkos ügyei még a partnerségüket megelőző időszakra datálódnak.

Elias. Ez a tipikus ellenségem ellensége felállás. Carter-nek szövetségesek kellenek, vagy harca az HR-al elég rövid életű lesz.

Azért mindkét dologhoz hozzá kell venni, hogy Beecher és Szymanski halála olyan motivációs többletet jelentett, ami átrajzolta Carter értékrendjét.

hummel - 2013. 05. 12. 00:17

@Vindon: Root első akciózásaként a 2.01-re gondoltam, amikor elrabolta Finch-et és a gép, mint admin-t kereste. Ekkor a vírus még sehol sem volt.

Vindon - 2013. 05. 12. 00:56

hummel
:) Ok. Akkor szerintem szepen elbeszel(get)unk egymas mellett.. :D

Neoprimitiv - 2013. 05. 12. 10:31

A hírblokkba belinkelt Carrie Preston interjú tetszett, különösen amikor arról beszél, hogy Mr Emerson a valóságban elég távol áll Finch IT zsenijétől :)

Brynden Rivers - 2013. 05. 12. 13:04

@Neo:
Nem csak az évadzáróval lett igazán sci-fi a POI.
A mindent látó gép, virtuális identitások, ellenőrizhetetlenül gyors informatikai fejlődés hatása az emberre, üldözés, paranoia, összeesküvés, ambivalens erkölcs, nagyváros, megkeseredett öntörvényű főhős olyan cyber-punk és noir elemek mindig is benne voltak a sorozatban.

@Nabu: “főgonosz csávó, aki elindította a vírust ”
– ő engem is érdekelne. Meg az ex-MI6-es Alistair Wesley is.
De hát kell valami a 3. évadba is, nem? :)

Vindon - 2013. 05. 12. 14:07

Brynden Rivers
Ezek pont a nem sci-fi elemek.Sci-fi elemek:
-machine SSN(!) alapu jovo joslasa
-Finch,Root stb(!) barmilyen hozzaferese,kommunikacioja a machine-nal

A mai valosagban ezek a megfigyelo(cctv,lights & sensors) rendszerek resze a ITS-nek es a sorihoz a valosagban legkozelebb allo a DARPA project mint pl a CTS: ami gyanus viselkedes alapjan kepes figyelni es kovetni az embereket. Ha erdekel a tema a kulcs acronym-ok megvannak es google neki iszonyat hosszu tema lenne itt kifejteni (vagy ha nagyon erdekel: tor browser es deep search..) es meglatod, hogy nem annyira sci-fi ez a sorozat, mint kepzelned, inkabb “elevated reality” :) (Ha paranoid alkatu vagy inkabb ne keress: Ignorance is bliss.)

Es csatlakozok, +1: virus indito faszi + Wesley engem is erdekel (jobban is, mint Root)

Neoprimitiv - 2013. 05. 12. 15:15

A 3. évadra egyértelműen marad a Decima, az öregúrral és a főnökével, akinek telefonon jelentett – egy szervezet, ha ekkora összeget ölt bele valamibe és ennyi ideje dolgozik egy terven, akkor nem szokott csak úgy leállni egy c’set la vie vállrándítással. Nem tartom kizártnak, hogy Wesley-t, aki egy felbérelhető rosszfiú volt, az ő színeikben látjuk majd viszont.

Arky - 2013. 05. 12. 15:43

Brynden Rivers: “a Gép átment a Turing-teszten -> mesterséges intelligencia – a raktárbeli technikus azt hitte, hogy Penn2-vel beszél telefonon, pedig a Géppel beszélt.”

Hatalmas Turing-teszt lehetet:
– Uram, a gép alkatrészeit tényleg el kell szállítanunk?
– Igen
– Köszönöm uram, további szép napot.

hummel - 2013. 05. 12. 16:17

@Neoprimitiv: Az én fejemben is megfordult, hogy Greer esetleg alkalmazza Wesley-t, főleg mivel mindketten angolok. Decima egyébként nemcsak a gép iránt érdeklődik, hanem Finch iránt is, nyilván ez is ki lesz majd dolgozva.

A 24 órás full access során egyébként a gép nem válaszolt John kérdésére, amikor Finch holléte iránt érdeklődött. Vajon azért, mert egy másik admin-ra vonatkozott a kérdés, vagy valami más miatt?

szerintem - 2013. 05. 12. 19:24

az evadzaro lenyegesen kevesbe tetszett nekem, mint az evad. kicsit olyan volt, mint egy vazlatos egeszestes akciofilm. eddig nagyon elveztem a PoI tempojat es stilusat, de ezuttal szerintem nem sikerult jol megoldaniuk. a humort, az akciot es a badass karaktereket eddig mind olyan jol adagoltak, hogy nagyon elveztem a sorozatot, de neha bizony korabban is becsusztak szerencsetlenebb megoldasok, ez az evadzaro pedig nekem kifejezetten gagyinak tunt. az en hibam, de nem szeretem, amikor egy no badass karaktert jatszik. nagyon ritkan elvezem es csak akkor, ha mellette nem akar egyszerre szellemes es meg szexi is lenni. nalam ez nem mukodik, ugyhogy mindennel jobban remelem, hogy a nocit nem tartjak meg. mar reese-nel is rezeg a lec neha.
sajnalom, hogy fusco ebben az evadban sem kapott helyet a finaleban, erdekes, hogy ahhoz kepest, milyen fontos eleme az esemenyeknek sokszor, eleg mostohan bannak a karakterrel az irok. ha jol emlekszem, tavaly carter sem volt benne, most legalabb o szerepelt, igaz, teljesen fuggetlenul a tortenesektol.
az egyetlen erdekes kerdes a kovetkezo evadra, hogy mi lesz az uj felallas a geppel. nagyon jo otlet volt ez az evadzaro egy re-bootszerusegre, ebben a felallasban ugyis eleg unalmas volt mar.

azzal csak nekem volt gondom, hogy felrobbant egy bomba a hajokikotoben, ami elvileg azt a celt szolgalta, hogy kiktassa ingramet, aki egyertelmuen a kormany ellen tevekenykedett, es a gep megis irrelevansnak talalta? vagy maskeppen fogalmazva, felrobbant egy bomba es megolt nehany artatlan embert – ez talan nem minosul terrortamadasnak akar es nem kellene a gepnek relevanskent kidobnia az aldozatok szamait? vagy ez hogy van?

Llew - 2013. 05. 12. 19:59

@szerintem
olvas vissza volt róla szó:

Nathan halála egy elég trükkös dolog volt. A Gép non-relevantként, vagyis egyedi áldozatként jelölte meg, ugyan akkor a halálát egy terrorista okozta, akit a Gép alapján elkaptak, viszont a tovább hasznosítás miatt már nem foglalkozott vele, így bár Nathan halála kinőtte magát egy relevant eseménnyé, azt mégsem tudta megjósolni. Vagy ha igen, csak nem láttuk, akkor kérdés, hogy mit kezdett vele, mert az elkövetők végeredményben azok voltak, akiket értesítenie kellett az ilyen ügyek kapcsán.

Brynden Rivers - 2013. 05. 12. 20:03

@Arky: az “eredeti” Touring-tesztben csak írásbeli kommunikáció van. Bead valaki egy szobába kérdéseket és válaszokat kap vissza amikről nem megállapítható, hogy nem embertől származnak.
Ehhez képest a Gép elvezet egy céget.

@Vindon: én cyber-punk témákat soroltam fel.
A jóslást kihagytam na az teljesen Philip K. Dick-re hajaz. A MINDENT látó és feldolgozó gép pont szerintem annyira valós mint az ő pre-cogjai.

De ettől függetlenül szerintem a külsőségek és műfaj két külön dolog lehet. Pl. a GoT egy kvázi történelmi dráma (0 klasszikus fantasy-történetpanellal, mint a HŐS KARDDAL); a Star Wars pedig minden külsősége ellenére egy fantasy.

szerintem - 2013. 05. 12. 21:09

@Llew: kosz, nekem ennyi is eleg, nem olvasom vissza az osszes kommentet.
bar az, hogy valaki beszelt rola a kommentekben, szerintem meg nem feltetlenul jelenti azt, hogy a kerdes meg is van magyarazva:)

Arky - 2013. 05. 12. 22:51

Brynden Rivers: tudom mi a Turing-teszt. De te nem írtál semmit a cég elvezetéséről( mondjuk ahhoz nem szükségképp kell intelligencia, ezt tudom a saját munkahelyem példájából), hanem csak annyit írtál hogy, a technikus telefonhívása felért a teszttel. Ez nyilvánvaló neked is, hogy nem állja meg a helyét.

Benjy - 2013. 05. 13. 00:31

Szerintem az évadzáró határozottan jobb volt mint maga az évad összességében, azzal viszont nem értek egyet, hogy összekapták maguk az utolsó részekre. Tény, hogy jobb részeket hoztak, de a tavalyi szintnél jóval lejjebb lavíroztak.Néha mintha kicsit el akartak volna indulni egy másik irányba, de mivel nem volt tapasztalatuk a téren, ezért csak erőlködés meg izzadtságszag lett a vége.

Azért is jár a plusz pont, hogy idén jobban ráfeküdtek a machine vonalra, de jövőre megint jöhetne valami ízlésesebb főellenség, Elias szerű, de még nála is komplexebb.A finálét ezért is éreztem kicsit gyengébbnek a tavalyinál, mivel nem feszült egymásnak két oldal ténylegesen, így a tempó is valahol elveszett útközben. Plusz a tétnélküliség is kicsit fájt, ez az egymás hajkurászása meg kissé bugyuta volt. Eleve mindig az utolsó pillanatban érnek oda, vagy kerülik el egymást, stb.

Gondolom más is írta már, de nekem egyik legnagyobb szívfájdalmam, hogy idén alig volt olyan eset, ahol a szám volt ténylegesen elkövető volt, nem pedig csak rá volt kényszerítve a helyzet. Jövőre jöhetne több olyan rész, ami befejezésében a 2×20-hoz hasonló.

Brynden Rivers - 2013. 05. 13. 07:50

@Arky: Nem kioktatásnak szántam :)
“technikus telefonhívása felért a teszttel.” – Igen ez valóban nem igaz így.

De ha hozzáveszed az cégeket amiket alapított, az emaileket, az egész átköltözés megszervezését Penn2 nevében?
Feltételezem nem csak hülyék vannak a CIA-nél, és ha nekik nem tűnt fel hogy egy géppel kommunikálnak, akkor az már egy sikeres Touring-teszt (gondolom).

A telefonhívással akarták még egyértelműbbé tenni a nézőknek: a Gép egy AI.

Neoprimitiv - 2013. 05. 13. 08:01

@Arky: Bryndennek abban teljesen igaza van, hogy hiába volt az a telefonbeszélgetés esetleg valóban csak két mondat, maga a szállítás lebonyolítása ennél lényegesen bonyolultabb és nem szimplán mechanikus feladat – lévén, hogy itt nem gépekkel, hanem emberekkel kell dolgoznia. Akik hibáznak, kérdéseik vannak, visszaigazolásokat várnak, ezeket pedig nem lehet pusztán algoritmusok alapján intézni. Vagy ha igen, akkor az már az AI kategóriájába tartozik.

Llew - 2013. 05. 13. 08:41

Most nézem, hogy Paige Turko (Zoe) mellett Ken Leung (Leon) is pilotozik. Ha szerencséjük lesz, akkor lehet jövőre hiányolnunk kell majd a megszokott visszatérő mellékszereplőket?

Brynden Rivers - 2013. 05. 13. 09:42

@Llew: Zoe és kicsit Leon is a évad végére eltűntek, hiányozni fognak. Főleg Zoe :(

Megnéztem volna az évadzáróban egy Shaw-Leon, de még inkább egy Shaw-Zoe jelenetet.

Neoprimitiv - 2013. 05. 13. 10:00

@Llew: Turko kábeles sorozatban pilotozik, azzal – ha megvan a jószándék, akkor össze lehet egyeztetni a vendégszereplést, ld. Natalie Zea Following-Justified szereplését. Különben is, idén is volt jó pár olyan sorozat, amelyik állandó szereplőként tüntetett fel valakit, akinek ettől még bőven belefért volna vendégszerep máshol, ld. Meghan Ory, Tamala Jones, Molly Quinn, stb.

Jeol - 2013. 05. 14. 00:44

fasza volt a finálé, de azért az ilyen részek nagyon hiányoznak:

https://www.youtube.com/watch?v=rcM_Sdb2MBU

a zene, a hangulat..

winnie - 2013. 05. 15. 15:09

sarah shahi állandó szereplő lett a 3. évadra/3. évadtól.

Tumm - 2013. 05. 15. 16:55

Na ebből mi fog kisülni… Nagyon bírom a csajt, de ezt most nem tartom túl jó ötletnek.Csak visszatérőként sokkal jobb lett volna. Mindegy, azért bizakodó leszek, és úgy állok hozzá, hogy eddig nagyokat nem hibáztak a készítők, talán ezt is meg tudják majd oldani.
Remélem azért több meglepetése nincs a CBS-nek mára, bőven elég volt ez, plusz hogy a halálsávba küldik a PoI-t.

hummel - 2013. 05. 15. 17:13

Már januárban felmerült, hogy Shahi esetleg állandó lesz, pedig akkor még a sorozatban sem debütált, azóta viszont nem igazán beszéltek róla.

Shaw az egyik kedvencem a sorozatban. Viszont eddig nála a program védelme volt az irányadó. Anno Finch ajánlatát is visszautasította. Mi változott? Esetleg a tűz közelében akar maradni, hogy közvetlenebb rálátása legyen a dolgokra? Mert azt nem tudom elképzelni, hogy a két megmentett irrelevant személytől kapott kedvet a csatlakozásra, a karaktere nem úgy volt felépítve.

Neoprimitiv - 2013. 05. 15. 18:41

@hummel: remélem, hogy nem az lesz a magyarázat. Ahogy @Tumm, én is bízom abban, hogy az újdonságok jól fognak elsülni, az eddigiek nekem bejöttek.

Lemoni - 2013. 05. 15. 19:20

Kár, hogy nem Paige Turco lett állandó, de még mindig inkább Shahi, mint Amy Acker; csak ne romantikáztassák Reese-szel, maradjon meg segéd pajtinak :)

Llew - 2013. 05. 16. 08:57

Shaw állandósága jó is meg nem is. Carter mellé nem árt egy másik rendszeresen szereplő női karakter, Shaw pedig az eddigiek alapján jó páros Johnnal és Finchel is. Ugyan akkor a profiljuk túl hasonló Johnnal, aki eddig is ellenfél nélkül volt, esetleg Bear volt az erősítése, most Shawal együtt végleg legyőzhetetlenek lesznek. Vagy bővül a cég, és Finch irányításával majd párhuzamosan oldanak meg ügyeket?
Jobb lett volna, ha csak sűrű visszatérő szereplő.
Romantikázást kizártnak tartom Johnnal, nagyon nem passzolnának, meg az írókból sem nézek ki ilyen egyszerű húzást.
Viszont ez remélem nem jelenti azt, hogy Zoe és Leon visszatérőként ugrott. Ha be is rendelik a sorozatukat remélem meg tudják oldani az időnkénti feltűnésüket.

Nikki - 2013. 05. 17. 01:46

Valóban az egyik nagyon szórakoztató sorozat; nálam az élmezőnyben van mindenképp. A főszereplő mindent visz, nyert ügye van John-nak.
A finálé kedvenc jelenetét ábrázolja a legfelső kép, és valóban Shaw mosolya.. :D
Várós a következő évad, nagyon izgalmas dolgoknak ágyaztak meg és számítok a régi mellékszereplőkre is! :)

Violka - 2013. 05. 23. 09:43

Túl az évadzárón, még emésztem.

Szeretem a sorozatot, de bosszant benne, hogy olyan játszi könnyedséggel oldanak meg dolgokat. John-ban, Finch-ben fel se merül, h nem sikerülne.

Shaw állandó karakterének nem örülök. Több Cartert, Zoe-t és Leont!

Cevys - 2013. 05. 31. 09:53

http://www.sg.hu/cikkek/97664/ontanulo_biztonsagi_terfigyelo_rendszert_mutattak_be

Arra nem számítottam, hogy itthon fejlesztik ki a PoI gépét…

Neoprimitiv - 2013. 07. 18. 19:36
Neoprimitiv - 2013. 07. 21. 09:02

Amy Acker állandó szereplő lett a 3. évadban, szóval vélhetően gyakrabban fogunk vele találkozni.

Itt meg egy előzetes videó a 3. évadhoz, a nemrég történtek fényében érdekes lesz látni, hogyan hat majd ez a sorozatra.

http://www.youtube.com/watch?v=0KoElIeOJcM

Lemoni - 2013. 07. 21. 22:40

Hát, Zoe-nak jobban örültem volna. Az első évadban még bírtam Rootot, de a másodikban már karmoltam volna AA-t az idióta arcmimikájáért; vihetné már Fusco az osztriga öbölbe…..

Neoprimitiv - 2013. 07. 30. 12:31

A TCA sajtóturnén volt szó a PoI következő évadáról is.

SPOILER!

– The POI team faces an uncertain future as they struggle with the next evolution of The Machine, which is now completely self-governed and its whereabouts still unknown.
– Reese and Finch continue to utilize Shaw’s (new series regular Sarah Shahi) exceptional skill set, but her violent tendencies could end their alliance before it can fully begin.
– Also, Root (new series regular Amy Acker) remains institutionalized in an asylum, where she seeks to resume her connection with The Machine and marshal her resources for an escape.

Neoprimitiv - 2013. 08. 08. 12:58
Neoprimitiv - 2013. 08. 14. 11:58

TV Guide előzetes info a készítőktől:

“It’s a growing organism that is evolving, perhaps beyond the scale of his understanding,” says executive producer Greg Plageman. Adds Nolan: “A lot of people had plans for the Machine the past two seasons. This season, the question is: What are the machine’s plans for us?”

Neoprimitiv - 2013. 08. 22. 18:41

Egy újabb rövid promó, Sarah Shahi és az új időpont:

http://www.youtube.com/watch?v=iGHIIg4QzXY

hummel - 2013. 08. 24. 00:09

Az új előzetesben Root amikor a pszichiáterrel beszélget, akkor vörös négyzettel van jelölve. Ami a fenyegetés a gépre nézve. Ez gondolom csak tévedés lesz.

Egyébként érdekes volt a Comic-Con panelen figyelni az egyes színészeket, hogy a valóságban milyen személyiségek és ebből mennyi van átvive az egyes karakterekbe.

Neoprimitiv - 2013. 08. 24. 09:40

@hummel: nem tudhatjuk, hogy Root hogyan reagál a Gép terveire. Arról nem esett szó eddig, hogy mi volt Root elképzelése arról, hogy mit csinálna, ha sikerrel járna a terve? Mi van akkor, ha a “szabad Gép” nem arra használja a szabadságát, amire ő gondolta?

hummel - 2013. 08. 25. 13:32

„Mi van akkor, ha a “szabad Gép” nem arra használja a szabadságát, amire ő gondolta?”

Igazad van. Ez benne van a játékban. Root a gépet magát csodálja azért ami, de magával a céljával az ő értékrendje nem egyezik. Ha esélye lenne rá nyilván módosításokat eszközölne a gép programján. A gép felvette vele a kapcsolatot, mert látja benne a potenciált, azonban valószínűleg még nem áll készen a következő lépésre. E szerint Root kiértékelése a jelenlegi nézetei szerint történt és ezért kapott vörös négyzetet.

Neoprimitiv - 2013. 08. 29. 15:41

Megnéztem az új előzetest, amit winnie belinkelt a napi anyagban, utána ellenőrzésként a korábbit is és úgy tűnik nekem, hogy új színkódolást kell majd megtanulni. Root négyzete fehér, nem vörös, csak a kísérő megjegyzés (VIOLENCE) az. Viszont Reese is fehér keretet kapott a korábbi sárga helyett, tehát elképzelhető, hogy a Gép “átértékelte” a kapcsolatrendszereket.

Neoprimitiv - 2013. 09. 13. 20:59

Második évados bakiparádé:

http://youtu.be/Pen_hN6Hm4g

Neoprimitiv - 2013. 09. 17. 19:04
Lemoni - 2013. 09. 19. 20:38
Neoprimitiv - 2013. 09. 19. 21:33

Ez tényleg elég WTF.

Neoprimitiv - 2013. 09. 20. 18:18

Egy Sarah Shahi interjú az évadnyitó előtt. Azt hiszem, akik valami románctól tartottak, azok most egy kicsit megnyugodhatnak. (Lehet, hogy én voltam optimista, de bennem fel sem merült, hogy Nolan-nak ilyesmi járna a fejében, annyira ellentétes lett volna a karakterrel.)

http://www.tvfanatic.com/2013/09/person-of-interest-exclusive-sarah-shahi-on-dark-damaged-shaw-pr/

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz