login |

Hannibal: 9 rész után

2013. 05. 24. 21:29 - Írta: CyClotroniC

81 hozzászólás | kategória: kritika,

Before we begin you must all be warned, nothing here is vegetarian.

(Pilotkritika itt.) Nem tudom, hogy mi történt idén a tévé világában, de eddig ez a 2013-as szezon valami eszméletlen friss felhozatalt szállított. Nem azt mondom, hogy minden zseniális, ami most jött ki, de van annyi kellően bátor próbálkozás most, hogy megéri bevágni a régi kedvenceket a mélyhűtőbe és végigkóstolni az új kínálatot, ki tudja, hogy kire hol leselkedik egy igazán kedvenc falat.

Hiába fűződik Bryan Fuller nevéhez jó pár remek pilot (Pushing Daisies, Wonderfalls, Dead Like Me) és olyan vizuális igényesség és aprólékosság, amivel filmes fronton is csak kevesen rendelkeznek, mégis hajlamosak lehetünk arra, hogy a britekhez, kanadaiakhoz vagy kábelre történő kacsintgatás közepette, félvállról vegyük az NBC-re gyártott Hannibal sorozatát. Pedig Fuller már megint valami nagyon különlegeset alkotott.

Érdeklődve és némi szkepticizmussal vártam, hogy miképp nyúl majd egy korábbi munkáihoz képest jóval sötétebb témához, aztán valami olyan szokatlant rakott le a Hannibal eddigi 9 részével, mely élesen elüt a szokványos országos felhozataltól, és nagyon nem lehet begyömöszölni egyetlen műfajskatulyába sem. De pont ez adja a báját, hogy nem is akarjuk.

A Hannibal igazán nem nyomozós sorozat, vannak heti ügyei ugyan, de hangsúlytalanok és valójában csak asszisztálnak a karakterdrámához. Hogy akkor mi? Egy steril horrorfilm, egy thriller csokornyakkendőben, egy road movie az emberi pszichében.

Kezdjük a nyilvánvalóval, miszerint mocskosul szép az egész sorozat látványvilága. Van amikor alig tudok elég képet összevadászni egy íráshoz, a Hannibal eddigi részeiből több, mint 100-at lőttem nézés közben, s az sem kizárt, hogy kap majd egy külön posztot. (A két The Shining-os tisztelgésük biztosan.)

Nem csak a sorozat fényképezéséről mondható el, hogy művészien precíz, hanem a heti eseteikről is, de mint írtam, nem kell betojni a kifejezéstől, mert gyakorlatilag semmiben sem hasonlít egy nyomozós sorozatra. Nincsenek kihallgatások, nem találkozol hozzátartozókkal, nem tippelsz a három jelöltből a legkevésbé gyanúsra, az egész cselekmény mintha egy elszigetelt burkokba játszódna, kamaradrámásan.

Ez az, amitől könnyebben befogadhatóvá válik a groteszksége is. Cserébe az aktuális elmebetegek önkifejezése mindig olyan fennköltre sikerül, hogy amellett, hogy az erre vevő néző elégedetten csettint, hogy “ki talál ki ilyet?!”, mégsem érezni annyira sokkolónak a hatásukat a sterilségük és kigondoltságuk miatt.

A hangsúly sokkal inkább Will Graham (Hugh Dancy) és Hannibal Lecter (Mads Mikkelsen) belső utazásán van, és csak azért nem nevezem ezt táncnak, mert eddig eszméletlenül ügyesen elkerülték azt, hogy szembehelyezzék egymással a két karaktert.

Ha őszinte akarok lenni, nagyon zseniális rávezetős vagy rádöbbenős beszélgetések sincsenek, inkább csak elcsevegnek a megfoghatatlanon, az emberi elme sötét oldalán, és mégis működik valamiért, pedig valóban elbírna több súlyt és tartalmat néha a dialógus.

A mellékszereplők sorába nagyon nem szeretnék elmerülni, de Abigail Hobbs karakterét, a pilot túlélőjét érezni egyelőre annak a megfoghatatlan kulcsfigurának, akire konkrétan majdnem a teljes 1×03-at rászánták, és azóta is egy olyan alig látható elem, aki mégis összetartja az egészet, akkor is, ha éppen teljesen kihagyják az adott epizódból.

Emellett rengeteg gyönyörű gasztromontázs került a sorozatba, nem csak vágóképként, hanem legalább olyan hangsúlyos helyszín lett Hannibal konyhája, mint a rendelője vagy Will elméje és látomásai. Komolyan mondom, hogy úgy dolgozzák fel benne mondjuk az emberi szívet is, hogy szörnyülködés helyett szabályszerűen megkívánom, olyan jól néz ki.

Bármennyire is telitalálat Mads Mikkelsen a címszerepben, számomra mégis Hugh Dancy Willje viszi el igazán a show-t. Ő az a tragikus sorsú zseni, aki az FBI munkáját belső munkatársként segíti azzal, hogy bele tudja magát élni a gyilkosok szerepébe, belelát az elméjükbe, kisujjból érti meg a motivációikat és módszereiket. Ám ennek az empatikus képességnek is megvan az ára, hiszen hihetetlenül törékennyé és sebezhetővé is válik tőle, akit rémálmok, képzelgések is gyötörnek.

Fuller szimbolizmusa ezekre a képekre is jócskán kiterjed, de el lehet hosszasan csemegézni Hannibal életterén is, és ezek a sejtetések és utalások rengeteget hozzátesznek az atmoszférához. Talán pont ez a szürreális álomvilág, steril közeg és stilizált elbeszélés mód az oka annak, hogy egyszerre nagyon könnyű vagy éppen lehetetlen beleszeretni a Hannibal-be, tényleg nézője válogatja.

7/10-et bizonyosan ér már most is az eddigi összkép, de azért nem aggatnék rá ilyen könnyen megfogható számokat, mert sok függ attól, hogy hová fogunk kilyukadni, másfelől viszont olyan nézni Fuller sorozatát, mint bejárni egy szépművészeti tárlatot.

Nem feltétlenül azért teszed, hogy szórakozzál vagy hogy tanuljál valamit, csupán egy olyan szokatlan élmény a nézőnek, ami nem csak a realista hétköznapokból ragadja ki, hanem az országos csatornákra jellemző szürke közegből is.

This is my design.

81 hozzászólás Ne habozz!

.LnB - 2013. 05. 24. 21:39

Komoly képek! Sajnos nem próbáltam még be.

Ruby - 2013. 05. 24. 21:43

Nálam eddig a PoI volt az imádat tárgya, de a Hannibalnak sikerült letaszítania a trónról.
Elbírnék egy Will/Hannibal részt, amikor ezek ketten csak beszélgetnek és kerülgetik egymást.

John Doe - 2013. 05. 24. 21:52

Hamarosan neki állok a darának, a pilotot láttam, nem is volt rossz, majd jövőhéten azt hiszem letolom az eddigi részeket. Addig nem is olvasom el a cikket.

napocskin - 2013. 05. 24. 21:52

Komolyan mondom, hogy úgy dolgozzák fel benne mondjuk az emberi szívet is, hogy szörnyülködés helyett szabályszerűen megkívánom, olyan jól néz ki.

Tudod mit szoktak mondani. Be careful what you wish for.

Szépséges a képi világ, az biztos, pedig engem általában taszítanak a nagyon gusztustalan és véres dolgok, de itt valahogy annyira sterilnek érzem, még akkor is, ha a sztori előremozdításában is szerepet játszanak a képek, és nem csak illusztrálnak.

Kíváncsi vagyok a végjátékra. Azzal végképp megvesznek (már ha lesz folytatás), vagy teljesen kiakasztanak – ezt a kettősséget érzem, ezen egyensúlyoz az egész sorozat most. Én is azt gondolom, hogy Abigail lesz a kulcs.

Xylas - 2013. 05. 24. 21:55

Gyönyörörű sorozat a maga morbid módján, és bármennyire kínos is, a részek végére általában megéhezek.
Egy negatívumot érzek csak: Freddie Lounds karaktere. Elmondani nem lehet mennyire idegesít. Remélem kegyetlen módon elbánnak vele a közeljövben.

CyClotroniC - 2013. 05. 24. 21:55

Nekem az a tippem, hogy Hannibal a szezonzáró végére lesz gyanús/bukik le a többiek előtt. Abigailről meg nekem az süt le, hogy kvázi az ő lelkéért fog majd harcolni Will és Hannibal, ami a végére szerintem meg is oldódik. Ezzel a kettősséggel szerintem le lehet fektetni egy olyan szezonzárót, ami sorozatzáróként is megállja a helyét, hogy úgy alakul, és könnyen lehet, hogy úgy alakul.

Axe - 2013. 05. 24. 21:59

Minden ami nem az aktualis gyilkosságról szól unalmas számomra. valahogy a főszereplő egyre érdektelenebbek.
agyilkosságok viszont jok.

Robbie - 2013. 05. 24. 22:03

Én 3 rész után kaszáltam. Unalom a köbön … Sajnos.

play93 - 2013. 05. 24. 22:05

Imádom. Néha úgy érzem magam, mintha egy bizarr Stahl konyháját néznék.

bkd - 2013. 05. 24. 22:06

mikor fog kiderülni hogy lesz-e második évad? ha lesz nekiállok mindenképpen, ha nem akkor megvárom azért hogy mit írtok a fináléról és annak fényében döntöm el.

winnie - 2013. 05. 24. 22:11

bkd: pár hét. de szerintem irreleváns, legalábbis a hannibalnál annak tűnik. a részeket legyártott, a két főhős története nyilván nem lesz lezárva – épp olyan lesz a befejezés, mint az esetleges 2. évad befejezése lenne, ha a döntés előtt készül el. cliffhanger persze lehet.

sorozat/gyilkos - 2013. 05. 24. 22:12

off

A friss epizód nyolcadik percben járok. De ettől a shivás totemoszloptól meg kellett álljak pár percre.

“az egész cselekmény mintha egy elszigetelt burkokba játszódna, szürreális álomvilág, steril közeg és stilizált elbeszélés mód”

– Azaz pont olyan, mint Lecter maga. És részben a koherencia miatt olyan erős és egységes az egész.
– a szürreális álomvilágból (és a stilizáltságból) épp visszavettek az utóbbi részekben, – hogy rohadjon meg Fuller – , így aztán egyszerre jobb és nagyságrenddel nyomasztóbb lett azzal, hogy nincs ami eltartson tőle.

ambro - 2013. 05. 24. 22:16

Imádom, annyira szép és egyben groteszk az egész. Amit engem még nagyon megfogott, az a ZENE. Valami olyan érzékkel válogatják össze a zenei hatásokat és a klasszikus zenéket egy egy jelenetnél, hogy nem kicsit dob az egész összképen. Erre tökéletes példa a 7. részből, mikkor Hannibal “bevásárol” és telepakolja a hűtőt a vacsorához. Eddig 10/8.5

S84 - 2013. 05. 24. 22:16

Nekem is nagyon tetszik a sorozat, de azt meg kell hagyni hogy a 40 percben sokszor kb. 10 perc nagyon vontatott (jó nem mindig de kb. ez az arány).
Viszont a színészek és a képi világ kárpótol érte.

Egyébként nem hiszem ilyen nézettséggel az NBC-n lenne második évad, főleg, hogy nem egy olcsó sorozat lehet.

BoKK - 2013. 05. 24. 22:17

Bocsánat én magyarul nézem és most vagy kihagytam egy részt vagy nem figyeltem, de mi a tök van Abigéllel, felszívódott?

CyClotroniC - 2013. 05. 24. 22:22

BoKK: Nem tűnt el, lesz még, a legújabb részben (1×09) is volt, ráadásul hangsúlyos szerepben. Jobb is ha erről nem mondok többet, meg más se teszi.

play93 - 2013. 05. 24. 22:23

BoKK: Terápiás intézetben van továbbra is. A 9. részben tűnik majd fel újra.

fm! - 2013. 05. 24. 22:29

Számomra csak egy sima nyomozós, tök unalmas heti ügyekkel, érdektelen párbeszédekkel közte. A képi világ nem rossz, ezért kap egy plusz pontot, 3/10, de nekem 4 rész után kasza…

Dattila - 2013. 05. 24. 22:38

Messze a legjobb az újak közül legalábbis nekem :) Hihetetlen jó színészek nagyon jó párbeszédek, persze én olvastam Thomas Harris könyveit is, szóval valahogy el tudom képzelni hogy mi zajlik Dr Lecter fejében.

BoKK - 2013. 05. 24. 22:41

play93: ohh köszönöm, közben imdb is kidobta, hogy szerepelni fog benne.

Engem nagyon megfogott a sorozat imádom. A cikkben lévő képek is olyan szépen meg vannak koreografálva. Ez előtt is imádtam Mads Mikkelsent, de most már nekem ő Hannibál maga. :)

torjack - 2013. 05. 24. 22:45

Remélem valamelyik kábelcsatornán túlélheti.Mert hiába jó, nem hiszem, hogy az NBC ilyen számok mellett megtartaná.

kitz - 2013. 05. 24. 22:46

Engem csak egy dolog zavar: Mads Mikkelsen pösze. Dánul is pösze.

Lemoni - 2013. 05. 24. 23:01

Gyönyörűen megkomponált képsorok, remek karakterek és színészek, lebilincselő hangulat, imádom :)
Nekem is Hugh Dancy a legkellemesebb meglepetés, félelmetesen jól hozza a hiperérzékeny karkatert. El is könyveltem Antony Starr mellé, hogy az év végi JAWs-on rá is szavazni kell a színész kategóriában:)

Shannen - 2013. 05. 24. 23:02

Nyugodtan kijelenthetjük szerintem, hogy a jelenleg futó sorozatok legszebb képi világával büszkélkedhet a Hannibal. És bár eleinte voltak fenntartásaim a sorozattal, a különféle írói butaságok miatt, mintha mostanra ezeket is levetkőzték volna.
Most néztem az 1×09-et és már majdnem vége volt, mikor beugrott, hogy basszus még nem voltam a részben kaja. Szerencsére kb. rá 1 percre ültek le vacsorázni. Imdáom, ahogy Mikkelsen a konyhában sürög-forog, bár ahogy eszik az annyira nem jön be.

szerintem - 2013. 05. 24. 23:03

nagyon jo az iras, koszonom.
megragadja a sorozat lenyeget, vagy legalabbis nekem is igy tetszik a hannibal.
egyetlen dolgot tennek hozza, ami szerintem fontos resze a sorozatnak es nekem peldaul segit a latottak es hallottak emeszteseben. a humor. mikkelsen annyira jo sorokat kap es nagyon jol banik veluk. egyik kedvencem a hetedik reszben a mentoautos jelenet es mikkelsen mondata: it is very educational. (persze ez igy onmagaban, a kornyezetebol kiragadva nem vicces, csak az adott kontextusban, de akkor is).
mads szerintem nem posze, a dan nyelv igen fura, azt is szoktak ra mondani, hogy forro krumplit forgatnak a szajukban beszed kozben. de persze nem ertek hozza, az is lehet, hogy csak megszoktam, hogy igy beszel.
neha kulonben a zold hentesek eszembe jut, mikor ebben a soriban nezem, de ez nagyon off:)

nagyon tartottam attol, hogy a hannibal a the following sorsara jut, es a 2-4. epizodok utan meg voltam rola gyozodve, hogy ugy is lesz. nagyon orulok, hogy megsem.

El-ahrairah - 2013. 05. 24. 23:13

Nálam 4 rész után kasza volt.
Igen, szép a képi világ, de nem tudta feledtetni, hogy emellett minden más klisés, unalmas, bénán hatásvadász, logikátlan és gagyi.

ALDO - 2013. 05. 24. 23:29

Az első rész nagyon bejött, viszont a második már nagyon nem. A darálással így várok még egy kicsit.

Shyllard - 2013. 05. 24. 23:56

Ez volt az a sorozat, amit már megjelenése előtt teljesen leírtam magamban, aztán valahogy mégis rávettem magam, hogy megnézzem az első részt és azóta csak ámulkodok minden egyes epizódon. Nagyon érdekel hova fog vezetni ez az egész és őszintén szólva piszkosul be fogok rágni, ha nem rendelik be a második évadát, mert ilyen jól eltalált sorozatot ritkán látni.

Akhron - 2013. 05. 25. 01:12

Köszi a cikket ,nagyon jó lett.
Amikor elkezdtem nézni azt hittem ez is egy “sima krimi sorozat ” lesz amiben Will és Hannibal együtt nyomoz , és megoldják a büntényeket.De sz valami teljesen más és mégis zseniális .
Csak éppen ez a “mássága” az egyetlen hibája mert ez valaki vagy imádja , vagy utálja .
Remélem lesz második évad mert nagy kár lenne érte.

paranoid android - 2013. 05. 25. 01:41

Egyedi, és kimondottan ínyenc fogás lett ez a Hannibal, de végülis mi mást várhattunk volna Bryan Fullertől. Eddig simán 8/10, sőt az utolsó 3 rész még erősebb. Akik korábban kaszálták, azoknak én javaslom az 1×07-09 részeket, hátha.

A szépsége mellett eszméletlen elgondolkodtató is a sorozat, több szinten is. Will és Hannibal kapcsolata, és annak változása; az elme mindig bizonytalan birodalma; az elbűvölő szimbolizmus, mind-mind fenntartja az ember érdeklődését.
De emellett van egy különleges, a sorozat keretein túl mutató, a befogadót egyszerre kényelmes és kényelmetlen helyzetbe hozó hatása is. Gyönyörű a maga groteszk módján és magával ragadó a stilizáltsága ellenére is. Még ha nem is tetszene a tartalom, akkor is élvezet nézni és átérezni ezeket a nem ritkán ellenmondó reakciókat, amiket kivált. Mint például Hannibál ételkülönlegességei. A szervezet pozitívan reagál az ínycsiklandozó látványra, de közben a tudat undort közvetít. Vagy a művészien megkomponált, amúgy meg brutális gyilkosságok.
Ennek talán az lehet az alapja, hogy a Hannibal izgalmasan eltér a gyilkosság, mint olyan konvencionális percepciójától. Nem a legalitás talaján állva, gonoszként kezeli az élet elpusztítását, hanem az átlagostól eltérő, de ugyanolyan érvényes emberi megnyilvánulásként tekint rá, ami akár építő jellegű is lehet egy bizonyos szemszögből, akármennyire paradoxonnak is tűnhet ez. Mintha Bryan Fuller önmaga is felvette volna Will Graham empatikus képességét, hogy megalkothassa a sorozatát.

symor - 2013. 05. 25. 04:55

Köszönöm a cikket, végre a Hannibal is kicsit nagyobb hangsúlyt kapott ezzel és nagyon találóan fogalmaztad meg benne a sorozat lényegét.

Egyetlen ponton fűznék csak hozzá valamit:

Igaz ugyan, hogy Mads Mikkelsen karaktere van címszerepben, de Hugh Dancy Willje az egyértelmű főszereplő, kettejük közül viszont szerintem Mikkelsen viszi a showt :)

Ez amiatt is érdekes, mert alig használ hozzá színészi eszközöket. Dancy teátrálisabb, kifejezés gazdagabb megnyilvánulásai mellett Mikkelsen színjátéka valóban finomabb szövésű, de különösen az elmúlt epizódok fényében látható, hogy milyen erős hálót is fon ezzel a sorozat egésze köré.

Dancy persze pontos, szorongással teli és ezzel együtt izgalmas figurát állít elénk, koncentrált alakítása ellenére azonban mégis az a non-verbális intenzitás, ami Mikkelsen bálnacsontból faragott profiljának sajátja összemérhetetlenül nagyobb szuggeszcióval működik.

Persze két egészen különböző személyiségtípus és ennek eredményeként eltérő szerepfelfogás. Kettejük közül szerintem mégis Mikkelsennek van nehezebb dolga és ezzel együtt a “kevesebb” ellenére látszik többnek Dancy-nél, aki sokkal inkább elengedheti magát Will bőrében.

Andro - 2013. 05. 25. 06:30

Én egyáltalán nem bántam meg, hogy annak idején belekezdtem. Szerintem zseniális sorozat. Van benne egy kis nyomozás, egy kis Mentalista – Will képességeire értem – egy kis thriller, filozófia, gasztronómia, meg sok más is, minden a legjobb fajtából. Mads Mikkelsent nem akarom Sir Anthony Hopkinshoz hasonlítani, hiszen a két színész teljesen más kaliber, de Mikkelsen Hannibalja is fantasztikus. Mindössze más, mint Hopkinsé. Ahogy a sorozatot sem akarom a filmekhez hasonlítani, hiszen két külön kategória a kettő.

Viszont Mikkelsen tekintetétől is a hidegrázás és a borzongás jön rám, ami ebben az esetben nagyon is pozitív, hiszen ez is mutatja, hogy jó Hannibalt választottak.

Dancy meg kiváló Will Graham, akinél jobbat keresve sem találhattak volna. Két ellentétes személyiségű embert látunk egymással szemben, akiknek lassan kibontakozó barátsága tudjuk, hogy hová vezet. Mégis látni akarjuk, izgulunk, érdekel minket.

Abigail karaktere is izgalmas, érdekes, és úgy érzem, több köze van az eseményekhez, mint itt sejtjük.

A sorozat pedig nagyon egyedi a maga nemében, ami még engem, aki amúgy nem kedvelem az efféle sorozatokat is arra késztet, hogy izgatottan várjam a következő epizódot.

Amúgy több helyen olvastam, hogy idén nem rendelik be a második évadot. Ebből mi igaz?

winnie - 2013. 05. 25. 07:42

andro: heteken belül eldől, hogy lesz-e folytatás. ha lesz második évad, akkor szerintem arról most döntenek, hiszen a színészeket csak bizonyos ideig tarthatják. 2014-ig nem maradhatnak bizonytalanságban, hogy vállalhatnak-e más melót.

Andro - 2013. 05. 25. 08:07

Én örülnék egy második évadnak.

Vektor - 2013. 05. 25. 09:12

Én sajnos kaszáltam öt rész után, pedig nagyon akartam szeretni. Ahogy a kritika is írja, nincs elég súlya se a beszélgetéseknek, se az eseteknek, nekem viszont nem elég a stílusos látványvilág. Szeretem a terápiát tartalmazó sorozatokat (Top 10 kedvencem között van az In Treatment), de az ilyen beszélgetésekhez érdekes, új karakterek kellenek, amelyeket szerintem nem tartalmaz a Hannibal. Will Graham és Hannibal karakterét egyaránt sablonosnak érzem, mindkettőt “láttam” már jobb sorozatokban/filmekben, erősebb alakításokkal kivitelezve. Kár a Hannibálért, mert vizuálisan tényleg kiemelkedő, de a csomagolás alatt nem tudok semmi olyan értéket felfedezni, amiért érdemes lenne végignézni az évadot.

daniel_007 - 2013. 05. 25. 09:53

messze a legjobb írás, amit mostanában (itt) olvastam : ) egyáltalán nem érdekelt a sorozat, de sikerült úgy eladnod, hogy kb nem bírok már várni, hogy elkezdjem.

julcsi - 2013. 05. 25. 11:22

két rész után kaszáltam, mert egyszerűen nem tudtam tőle aludni. rég volt már ilyen.
pedig hát érdekel… ejj.

Seth (GIE) - 2013. 05. 25. 11:33

Az írás jó, maga a sori, hát vegyes érzelmeim vannak.
A pilot meg az első 3-4 rész nagyon magáb szippantott, de aztán most így a 8-9. rész körül már kicsit nekem kezd uncsivá válni vagy nem is tudom mi lenne a jó szó rá….egyik nap beszéltük twitteren, hogy valahogy már nem hoz úgy lázba, de azért persze maradok az évadra.

napocskin - 2013. 05. 25. 11:47

Vektor: érdekes, hogy így érzel a párbeszédekkel kapcsolatban. Nekem pont az ellenkezője a benyomásom, hogy taposni kell azért, hogy a mögöttes tartalmat elérd, és nem rágnak semmit a szádba. Én úgy érzem, hogy ez a sorozat pont azért alkalmasabb Hannibal és Will jellemét rendesen kibontani, mert van rá idő, nem kell nagyon hosszas párbeszédekbe bonyolódni, hanem lehet finoman célozni. (Bár érzem, hogy ez egy kicsit paradox, mert rövidebb idő alatt, mondjuk egy filmben, kevesebb lehetőség van hosszabb párbeszédekre, viszont az egészet meg kell oldani két óra alatt.) És persze ehhez társul a fantasztikus képi világ. Félre ne érts, nekem sem maradéktalanul tetszik, de mindenesetre elgondolkodtat.

CyClotroniC - 2013. 05. 25. 11:58

Nálam is megvan ez a kettősség amúgy, de nem biztos, hogy ez rossz dolog. Egyrészt baromira élvezem, hogy nem néz hülyének a sorozat, nem mond el mindent hatvannyolcszor, ugyanakkor valami mégiscsak hiányzik. Nem tudom, hogy mi, talán az, hogy ritkán és rövid időre ütköznek csak vélemények a dialógusokban, bár az meg gondolom tudatos, hogy Willt és Hannibalt még nem akarják egyelőre annyira szembeállítani.

symor: Én is Willt érzem a főszereplőnek, abban egyetértünk, de számomra azért érdekesebb, mert törékenyebb, kiszámíthatatlanabb, ő az időzített bomba, nem a sajátos étrendet követő Hannibal, és ettől érdekesebb talán. Hannibal esetében meg ugye az a kuriózum, hogy totál olyan a karakter, mint a sorozat maga. Az meg egy harmadik extra, hogy eltolták a súlyukat idővel, legalábbis nekem úgy tűnt. A szezon elején egyértelműen Will kapta a nagyobb fókuszt, ez az utóbbi részekben minimum kiegyenlítődött, de az is lehet, hogy átfordult.

symor - 2013. 05. 25. 12:05

CyClotroniC:

Persze Will ilyen is, de, hogy pont Hannibal lenne kiszámíthatóbb?!

Bár látom, hogy miért tartod érdekesebbnek, valahogy mégis nekem egyenrangúbbnak tűnnek ebből a szempontból, amit az egyensúly eltolódás (valószínűleg koncepcionálisan) csak még jobban kihangsúlyoz.

Azt viszont fenntartom, hogy Mikkelsen sokkal nehezebb szerepet old meg, jól!

CyClotroniC - 2013. 05. 25. 12:15

Hannibal számomra azért kiszámíthatóbb, mert bármilyen esemény történik, ő képes kontrollálni mindig, pont ettől zseni, Will pedig bármit képes megérteni vagy reagálni rá, de úgy jött le nekem, hogy a saját hétköznapjait se tudja már kordában tartani.

Mikkelsen amúgy tényleg nehezebb feladatot kapott. Baromi könnyű lenne ezt a figurát pojácásra venni, vagy túl határozottra. Mondjuk szerencsére ebben a rendezés is partner neki, mert ritka csoda sajnos manapság, hogy nincsenek kamerába nézős jelenetzárások, hogy “hmmm… most gonosz dolog jutott az eszembe”. Az tényleg poén benne, hogy eszméletlenül “civilen” hozza a karaktert, és mégis érzed rajta a “gondolatait”, pedig nagyon subtle az egész figura.

Lemoni - 2013. 05. 25. 12:23

Akarva-nem akarva is a másik sorozatgyilkosos sorival, a Followinggal (legalábbis amíg néztem, 5 rész) hasonlítom össze. Abban nagyon hiányzott nekem a mélyebb kidolgozása a két fő karakternek és az egymáshoz való viszonyuknak. A Hannibalnál meg szépen látszik, honnan, hogyan és tudjuk, hová fejlődik minden. Ez így nekem sokkal izgalmasabb, érdekesebb, mintha akciójelenetekkel tömték volna tele.

symor - 2013. 05. 25. 12:30

CyClotroniC:

Akkor mégsem beszélünk el egymás mellett igazán, csak a kiszámíthatatlanságot értjük másképp.

Míg Will-nél azt figyeljük, hogy mikor/ mitől veszti el a kontrollt és miként válik majd kiszámíthatatlanná ezáltal a figura megnyilvánulása, addig Hannibal-ban az a váratlan, hogy miként képes koncentrált reakciót adni egy adott szituációra. Lényegégben a karakterek végpontját ugyanúgy ismerjük mindkettejüknél: Will persze össze fog omlani és Hannibal ő minden bizonnyal jól fog majd lakni valahogy. Emiatt nem érzem kiszámíthatatlanabbnak Will-t Hannibal-nál, csak maximum másképp rapszodikus.

Egy összeomló embernél minden esetre egy gyilkos reakciói számomra érdekesebbek, még ha utóbbi úgymond hidegebben tálalja az izgalmakat :)

CagedWisdom - 2013. 05. 25. 12:45

Kicsit off:
Nem erősek ezek a képsorok a sorozatjunkie címlapra kitéve? Az epizódokban láttam én is majdnem az összes jelenetet, de így szombati ebéd előtt majdnem lehánytam a bokám némi sorozatos hírek után kutatva.

napocskin - 2013. 05. 25. 13:02

Egyébként most olvasva ezeket a kommenteket jutott az is eszembe (bár evidens dolog), hogy baromi nehéz lehet úgy egyensúlyozni a mondanivalóval és a karakterekkel, hogy nem tudja a készítő, hogy mennyi ideje van még elmondani, amit akar. A mostani részt látva számomra elég hihetetlen, amit Fuller mondott, hogy a negyedik évadra fog odaérni Hannibal, ahol a filmekben megismertük. Mert az a jelenet ugrott be, ahol – a Red Dragonben – Will rájön, hogy ki Hannibal. Itt meg valahogy úgy tűnik, mintha gyorsan száguldana a felismerés felé. Bár indokolható az ő ingatag pszichéjével is, ha nem jön rá hamarabb.

A Following tényleg sokkal akciódúsabb, szerintem mégsincs sehol a Hannibalhoz képest. Bár a számok mást mondanak.

Vinie - 2013. 05. 25. 14:17

A számok pontosan azért mondanak mást, mert a Hannibal igényesebb, több rétegűbb, nehezen befogadhatóbb, mint amire az átlag néző fel van készülve és mint amit befogadni képes. (nem ítélkezve ezzel az átlag néző felett)
Egyszerűen arról van szó, amit a külföldi oldalak is írnak, hogy a Hannibal egy ‘artistic masterpiece’, amire sok embernek épp semmi szüksége, mert nem akar gondolkodni, azt szereti, ha a szájába rágják a jól megszokott, bejáratott módon a lényeget és kalap-kabát. A Hannibal nem ilyen, éppen ezért csak – sajnos – rétegigényt elégít ki (de azt nagyon), viszont egy olyan rétegét, amelynek a véleményére senki nem kíváncsi, mert nem ez a réteg adja a nagy számokat. Ez minden igényes, az átlagostól eltérni merészelő sorozat sorsa (szinte).

Én bízom benne, hogy folytatják, engem beszippantott és nem enged egy pillanatra sem, sajnálnám nagyon, ha csak úgy félbemaradna, lezáratlanul, annál ez a történet, ez a megjelenítés és ezek a színészek sokkal többre érdemesek.

Karl Drogo - 2013. 05. 25. 15:33
napocskin - 2013. 05. 25. 17:18

@Vinie – igen, és ha megnézzük Bryan Fuller sorozatait, mind ilyen volt, és mindet bosszantóan korán lőtték le. (Kivéve a Heroest, amit meg bosszantóan későn, de mindegy.)

NightBagoly - 2013. 05. 25. 17:25

Végre! Meg kell, hogy mondjam, ennyire jó érzékkel cikk még nem írta le azt, amit érzek bármilyen produktumról. A Hannibal nézése közben olyan érzésem van, hogy ki kellene öltöznöm, mintha egy múzeumban lennék, vagy egy színházi előadást néznék: annyira távol áll minden megszokottól (távollal fölöttét értek most), hogy egyszerűen a szórakozás – számomra – egy sokkal magasabb szintjét hozza, mint bármilyen sorozat, amit ezidáig láttam.

Mondjuk én mióta kiderült, hogy Fuller csinálja, és Mikkelsen főszerepli, már várt széria volt, de minden előzetes várakozásomat felülmúlta…

Jó volna megtudni, hogy mi lesz a sorsa. A számok nem túl jók, drága is lehet, viszont nem házon belül, kizárólag saját pénzből készül – gondolom lesz\van diskurzus a nemzetközi partnerekkel is, és azért nem derült ki a többi NBC-s sorozattal együtt a sorsa?

Vics - 2013. 05. 25. 17:34

Nekem annyira hihetetlen, mikor azt mondja vki, h unalmas!
Konkrétan a (mű)körmöm lerágom közben, annyi benne a feszültség. Persze nem látványos harcokban vagy akciókban nyilvánul meg ez a feszültség, sokkal inkább a párbeszédeken…sőt, sokszor csak megjelenik egy karakter, nem csinál semmit, mégis úgy érzem, hogy mindjárt robban valami.
A történethez asszisztáló esetek pedig kellően betegek, sokszor bukik ki belőlem egy “húb*zdmeg”. :)
A képi világ olyan jellegzetes és egyedi, szép, mint egy festmény.
Nekem most az abszolút kedvenc.

Ja…Hannibal-hoz bmikor elmennék egy vacsorára, felőlem ehetünk bmit….vagy bkit. ;) (najó csak elméletben)

winnie - 2013. 05. 25. 20:42

“Nem erősek ezek a képsorok a sorozatjunkie címlapra kitéve? ”

filóztam és nem cyclo rakta ki, mert ő tovább mögé tette, de úgy gondoltam, hogy egyes képek annyira szuggesztívek, hogy talán így plusz nézőket szerezhet a sorozat. abban bíztam, hogy aki kevésbé viseli el a durvulást, az csak félszemmel néz rá némelyikre és akkor nem esik le a fő tartalom és/vagy az első után félrenéz.

szóval jogos, de most a cél szentesítette az eszközt, mint anno a death valley kritikájánál.

Willow - 2013. 05. 25. 22:05

Ne haragudjatok, de akármennyire gyönyörű ennek a sorozatnak a látványvilága, szerintem nem kellett volna ennyi durva képet kirakni, vagy max. egy tovább után. Lehet, hogy elképzelhetetlen, de vannak, akiket felkavarnak az ilyen dolgok, és a művészeti értékük ellenére nem szeretnének ilyen képeket nézni, illetve emiatt kerülik a sorozatot is. Én beismerem, hogy nincs gyomrom az ilyesmihez, és emiatt el lehet mondani sok mindennek, de úgy gondolom, hogy a gyengébb idegzetű olvasókat meg lehetne kímélni ettől, és azoknak mutatni ezeket a képeket, akiket egy “tovább” mögé kattintva érdekel a sorozat. Köszönöm, hogy elmondhattam a véleményem.

CyClotroniC - 2013. 05. 25. 23:11

Eredetileg én két oldalasra csináltam, továbbos megoldással, winnie döntött úgy, hogy így menjen ki, de nem mosakodok teljesen, mert én válogattam direkt úgy a képeket, hogy a fele ilyen sokkoló legyen. Érzem, hogy ez felkavaró, ugyanakkor szerintem úgy őszinte az írás, ha ezeket “nem hallgatja el” a sorozatról. Akit felkavar, az pontosan tudja majd, hogy a Hannibal nem neki való, viszont olyan is lehet, akit kifejezetten emiatt fog érdekelni. Tudtam volna úgyis szépen illusztrálni, hogy ezeket mind kispórolom, de pl a szarvas-motívumon pont egy olyan eleme, amit érdemes mindhárom arcában megmutatni, ha már képeket teszünk ki. Én is sokat filóztam rajta, hogy legyenek-e benne ilyen képek, és ha igen, hol, de örülök, hogy winnie eldöntötte ezt helyettem, mert nehéz dönteni az érzékenyebb olvasók védelme és a sorozathoz hű kép visszaadása között.

alessa - 2013. 05. 26. 01:46

Will és Hannibal nagyon érdekes karakterek számomra. Willt azért szeretem főleg, mert nem úgy mint más sorozatokban, őt tényleg megviselik a halálesetek. mármint nyilván azért is mert átéli őket, de kicsit elképzelhetetlen nekem hogy a többi sorozatban epizodonként találnak holttestet és soha senkit meg sem visel…

symor - 2013. 05. 26. 06:51

Néhány rajongót egészen megihletett a Hannibal vizualitása, mint, ahogy ez a Fan Art galéria is bizonyítja a különböző szerkesztésű képeivel, melyek közül nem egy egészen gyönyörű (a találó gif-ekről nem beszélve):

http://www.fanpop.com/clubs/hannibal-tv-series/fanart

A képek szerintem amúgy ott vannak jó helyen a cikknél ahol lenniük kell, az előtérben – ez nem egy gyerekműsor és ez a blog sem kiscsoportosoknak szól!

dzsedi - 2013. 05. 26. 21:03

Willnek a képessége engem nagyon emlékeztet a Millenniumból Frank Black (Lance Henricksen) képességére, ott is ilyen empatikus dologról volt szó, meg van még egy pár párhuzam…

tobias88 - 2013. 05. 26. 23:17

Nálam simán megvan rá az esély hogy átvegye a Dexter helyét mint legjobb dráma.

sook jai - 2013. 05. 27. 20:42

Kiemelkedő kritika, köszi CyClo, egyszerűen jól esett olvasni. Ami meglepett, hogy a kommentek között is volt számos olyan véleménynyilvánítás, ami elgondolkodtatott – elsősorban azon, hogy lám-lám, így is lehet sorozatról diskurzust folytatni.

“Dancy persze pontos, szorongással teli és ezzel együtt izgalmas figurát állít elénk, koncentrált alakítása ellenére azonban mégis az a non-verbális intenzitás, ami Mikkelsen bálnacsontból faragott profiljának sajátja összemérhetetlenül nagyobb szuggeszcióval működik.”
—- ez kéremszépen már a költészet határait feszegeti :)

Fuller valóban alkotást rakott össze, az alkotás szó legnemesebb értelmében. Nagyon sok olyat leírtatok, amit magam is gondolok a mélységéről, a karakterekről, a zenéről, a vizuális világáról.

Ami még megfogott engem, hogy nem a tipikus eszközöket használja arra, hogy hétről hétre nézzem, és várjam a következő részt. Nem az a sürgető, addiktív érzés feszít belülről, mint a klasszikus (Lost, Prison break, Dexter) sorozatok esetében. Nincsenek epizódvégi nagy cliffek, amin pörög az ember agya egy héten keresztül, hanem …. nem tudom :) Sosem volt még ilyen hatással rám semmi. Pontosan, precízen céloz, de közben eláraszt, ad egy feszültséget, amit kitart, és finom eszközökkel hol enyhíti, hol súlyosbítja. Nem tudom jobban megfogalmazni, minthogy nem mondat közben van vége egy résznek, hanem a mondat végén. De ettől még ugyanúgy – ha nem jobban – várom a következő mondatot. És azt hiszem, hogy ezt szeretem legjobban a Hannibalban.

Vera - 2013. 05. 28. 00:31

Nézem egyelőre, de amilyen jól kezdett, annyira nem tetszett pár rész után. Az alapsztori nagyon jó, nyilván, bejáratott brand, de valahogy az az érzésem, hogy túlságosan rámentek a drámára. Plusz abban majdnem biztos vagyok, hogy egy rendes iparos, kevésbé elborult rendezővel sokkal több lehetett volna a sorozatból.

Vera - 2013. 05. 28. 00:35

Szóval a lényeg, hogy általában idegesít a képi világ. Nem mindenhol, a gasztronómiai része például kivételesen szép, de Will agymenéseitől a frász kerülget.
Meg főleg azért vagyok bosszús, mert lett volna potenciál ebben a sorozatban, de ha elkaszálják, azt őszintén szólva jogosnak fogom érezni.

Cipo - 2013. 05. 28. 16:20

Azta milyen beteg képek. És mennyire beteg lehet aki ilyet alkot. Ez filmen is ilyen beteg? És akik nézik azok is ilyen ferde hajlamúak? Komolyan van valaki aki azt mondja: hmmm akarok egy jót pihenni, izgulni ma este..egy jót szórakozni, nézzük meg valaki kibelezését..ez szórakoztatja a lelkem.

Gondolom most ezren nekem esnek, de muszáj elmondanom mert látom senki nem képviseli ezt az oldalát. S nem névtelenül teszem, azon a néven írok amivel mindig.

Brynden Rivers - 2013. 05. 28. 16:59

Még nem volt olyan sorozat, aminek a megnézése külön hosszadalmas szertartás lett volna számomra.

A művészi befogadás mellett azért is, mert praktikusan sem éhesen, sem étkezés után azonnal nem célszerű nézni :)

CyClotroniC - 2013. 05. 28. 17:14

Cipo: A folyamatot sosem látod, és mint írtam feljebb, nehéz realistaként kezelni az eseményeket, mert nem találkozol jóformán soha járókelőkkel, hozzátartozókkal. Nincsen pörgés, ijesztgető hang, ezeket a képeket általában egyszer mutatja végig a kamera, de akkor lassan, elmélázva, sok szögből. Fura, de emiatt annyira nem érezni a realizmust az egész mögött, hogy a stilizáltsága miatt olyan lesz csak, mint álomkép, vagy ha úgy tetszik, mint egy művészeti alkotás, aminek célja, hogy meghökkentsen, de nem feltétlenül akar sokkolni. Amúgy többnyire azért is ül a művészeti analógia, mert mindig valami magasztos, fennkölt (és persze beteg) gondolat vezérli a tetteseket.

Most persze ez úgy hangzik, mintha túl lenne misztifikálva vagy magyarázva az egész, én se szeretem ennyire fejtegetni az ilyesmit, de kivételesen ez számomra így csapódott le, és simán lehet, hogy a többség nem is így látta a dolgot, de én ezzel magyarázom, hogy egy dekát sem sokkoló számomra, mert annyira abszurd és szürreális, egy pillanatig sem érzed azt, hogy ez megtörténhetne, míg a mondjuk a Luther heti őrültjei azért voltak parák, mert nagyon is civilek voltak, olyanok, akik mellett simán elsétálhatsz akár minden nap az utcán. Bizonyos szempontból sokkolóbb szerintem, ha valaki pl kockával dobja ki az utcán, hogy melyik vadidegent nyírja ki és mivel.

sorozat/gyilkos - 2013. 05. 28. 17:16

@Cipo

Ha Hannibal kismenüje után megkívánod a szomszédod veséjét, akkor ott probléma van. Az biztos.

Viszont a legtöbb nézője, – habár a sorozat olykor nekem is súrolja a befogadhatóság határát -, nem az exe, anyósa etc. felkoncolásáról és panírozásáról ábrándozik közben, egyszerűen csak jó dolog félni, izgalmas kockázat nélkül belenézni a legbetegebb, borzalmasabb emberi mélységekbe.

Töménytelen film és sorozat épül erre (egy egész zsáner, ha a horrorra gondolsz). Csak a Hannibál iszonyat erős képi világgal, és hiteles, erős karakterekkel történettel ránt bele. Ezt van aki tudja kezelni, van aki nem.

Ha neked sok, ne nézd. Ennyi.

Tadt - 2013. 05. 29. 17:57

Már az első résznél sejtettem, hogy nézni fogom,mert nyálcsorgatóan zseniálisak a gyilkosságok, a képek, a gasztronómiai tárlat. Mads Mikkelsen tökéletes választás volt a szerepre, bár a pöszesége nekem is szemet szúr néha. Kevésbé átérezhető (és valószínűleg kevesebbeket is zavar) a Willt alakító színész..Még mindig nem tudom eldönteni, hogy a színészi játéka pocsék (túljátssza), vagy a karaktere kib****ttul idegesítő O.O Emellett a barátnőjével is kitalálhatnák már,hogy mit szeretnének kezdeni egymással, nekem valahogy sosem ment le a torkomon, ez a “barátok vagyunk, de mégsem, vagy igen, de nem”..Ugyanez idegesített a Go onban és a Raising hopeban is..

Kittus - 2013. 05. 30. 13:35

Szerintem fantasztikus sorozat. És nem, nem vagyok bélperverz. Sőt, kifejezetten utálom a horrort, a thrillert és mindenféle zombis izét.
De ez tényleg mestermű. A dolgok mögé láttat, nem a gyilkosságért magáért izgalmas, hanem az emberek lelkében lezajló folyamatok miatt. Olyasmikkel foglalkozik,amikkel eddig nagyon kevés sorozat akart vagy mert.
Akinek nincs szüksége erre, ne nézze, de képek alapján elítélni szerintem butaság. Annál sokkal mélyebb a mondanivalója.
A kikapcsolódás részéről pedig. Nekem például egyik este komédiára, másik este krimire, harmadikon sci-fire, negyediken Hannibalra van hangulatom. Mért kell beskatulyázni az embereket mindenféle klisékbe? Nem lehet egy ember sokszínű? Sztem az értéket kell nézni mindenben, meg azt, hogy mit tudsz kezdeni a mondanivalójával. Ez pedig szubjektív, kötözködni bármeddig lehet, sztem élvezzük, amíg tart :)

Vinie - 2013. 05. 31. 07:53

Cipo, én ezt például nem azért nézzem, hogy izguljak, nincs rajta semmi izgulni való. Ez nem a 24, ahol pörög az óra és meg kell menteni a nap végére a világot. (szeretem a 24-et, félreértés ne essék, csak ellenpéldának hoztam). Ez a sorozat messze túlmutat azon a pár kiragadott képen, amin magukat a gyilkosságokat látjuk. Azok is mesteriek egyébként, de az igazi nagy pillanatok azok, amikor Will és Hannibal egymással szemben állva beszélgetnek. Számomra legalábbis.
Egyébként, semmivel nem rosszabbak ezek a gyilkosságok, mint a Gyilkos elmék heti esetei, vagy mennyivel barátibb egy NCIS szereplő terrorista, aki felrobbant egy épületnyi embert egyszerre?

Ezt már nem Cipo-nak intézve, írta valaki, hogy elbutult a rendező és miatta fog a sorozat kaszát kapni. A sorozat egyelőre, kapott egy – kegyelem 2. évadot, valamint szerintem ha egy átlag rendező csinálja ezt a sorozatot, akkor lesz belőle egy 12 egy tucat átlagsorozat, amely semmivel nem több, mint bármelyik most futó vagy futott nyomozós-gyilkosságos társa. Így viszont egy olyan egyedi és különleges világú csoda lett belőle, ami nem ereszti az embert, ha egyszer megfogta. Nem tucat és tömegigényeket elégít ki, de épp ettől jó.

Vinie - 2013. 05. 31. 07:55

(helyesírási hibákért utólag is bocs, nem olvastam át, mielőtt elküldtem)

Cipo - 2013. 05. 31. 16:46

mindenki: Köszönöm, hogy érdemben reagáltatok, nem pedig a “mit keresel itt, ha nem érdekel ne nézd, húzz innen”

:)

Kittus - 2013. 06. 02. 17:04

Nem tudom, fog-e valaki írni a 10. részről. Mindenféle spoiler nélkül írok, most láttam, és huu…Willel együtt érzem hogy egyre betegebbé válok én is.
A következő párbeszédnél már lúdbőröztem teljesen:
-What do you smell on me?
-Opportunity.
Na – gondoltam- haver, Belőled is vacsi lesz. Aztán még annál is jobb..
Jájj, de jó…

Wounded - 2013. 06. 05. 12:05

“Pontosan, precízen céloz, de közben eláraszt, ad egy feszültséget, amit kitart, és finom eszközökkel hol enyhíti, hol súlyosbítja.”

Ez egy remek gondolat! :)
Én kimondottan örülök, hogy ezt a sorozatot nem úgy rakták össze, ahogy azt a legtöbb hasonló sorozattal eddig tették. A Hannibal, akárhogy is nézzük, egyedi a maga nemében és nagyon örülök, hogy az NBC berendelte a folytatást. :)

Apost - 2013. 06. 15. 01:01

Nekem ez a kritika, adta meg a kezdőlökést.
Végigdaráltam szinkronnal ameddig csak tudtam.
Nem olyan sorozat ami hagy egy cliffhanger-t a rész végére hogy érdekeljen a következő rész, mégsem tudtam abbahagyni. Tényleg olyan művészi az egész mint ahogy a kritikában szó esik róla.

Érdekesség, hogy mikor elfogytak a szinkronos részek átálltam a feliratosra és meglepett mennyire más Will karaktere angolul. s01e10 -edik részt láttam mindkét nyelven és mintha vill egy teljesen másik karakter lenne a két részben:
A szinkronban a szokásos..kicsit zavarodott…tanácstalan…önbizalom hiányos…visszahúzódó.
Angolban viszont úgy tűnt, mintha kissé beképzelt lenne.
Jack még a részben szóvá is tette, hogy kissé goromba.
Angolban egyértelmű volt miért.
Szinkronban pedig nem értettem miért mondja ezt.

Nah mind1.. csak azért emeltem ezt ki, mert valahogy olyan volt az egész rész szinkronnal (Will hangjával) mintha egy másik filmet néznék :)

Lymoee - 2013. 06. 19. 09:45

Nemrég kezdtem el nézni és azt kell mondjam régen ragadott meg ennyire egy sorozat. Nehéz megfogalmazni miért is tetszik. Az alakítások (Hannibáltól konkrétan kiráz a hideg), a dialógusok, a képi világ vagy talán a sok kis apróság miatt, amit lehet, hogy elsőre nem is vesz észre az ember, de valahogy tudat alatt mégis hat. Jó példa erre a negyedik rész, amikor Will-t meglátogatja Alana. Will ül az íróasztalnál. Szemből mutatják, minden szimmetrikus majdhogynem tükörkép, kivéve Will-t, aki egy kicsit a tengely mellett ül, alig észrevehetően, de mégis, kicsit zavaróan. Nekem ettől az egész kép valahogy épp olyan instabillá válik, mint maga Will.
Azt hiszem nézni fogom ezentúl is :)

bara - 2013. 06. 24. 22:53

Azt megértem ha valakinek túl véres, undorító vagy egyszerűen csak nem tetszik, vagy más ízléssel rendelkezik de hogy erre a zseniálisan-különc sorozatra többen azt írták, hogy “unalmas nyomozós” azok szerintem fel sem fogják mi történik benne.
Gondolom ugyanezen emberek a Harcosok klubját megnézve egy bunyós/verekedős filmre emlékeznek.

winnie - 2013. 06. 25. 00:14

már nem azért, de minden krimisorozat lehet valakinek unalmas nyomozós. ez is. teljesen természetes. nem mindenkit villanyoznak fel ugyanazok a dolgok. hogy egy sorozathoz hogy jön ide egy random film megítélése, azt mondjuk nem értem.

bara - 2013. 06. 26. 00:25

Ez a része igaz annak amit írtál:
“mindenkit villanyoznak fel ugyanazok a dolgok”
Ez pontosan így van… mindenki márt szeret.
Viszont ami hülyeség:
“minden krimisorozat lehet valakinek unalmas nyomozós. ez is”
Feltűnt hogy a nyomozásoknak szinte elhanyagolható része van, csak Will és Hannibal kapcsolatát mozgatják. Azaz pont annak nincs igazából jelentősége. Tehát lehet sok kivetnivalót találni a sorozatban, például hogy vontatott az alaptörténet, ezáltal unalmas. (ezenkívül is van rengeteg dolog ami miatt csak szűk réteget ragad meg.) De az unalmas nyomozós szerintem mást jelent.
A “random” filmről:
Azért hoztam példaként, mert dühitő ha emberek azért írnak le valamit, mert nem értik. Akkor vagy nézzék meg még háromszor, vagy ne firkáljanak hülyeségeket mindenhová. Nem lehet minden film egyszerű mint az 1*1.
És erre a legjobb példa a HK.. akik látták, azoknak legalább 30% nem érti és rretardált verekedős akciófilmnek hiszi… Nekik az..:)… és a maradék 70%nak is csak kis része van tisztában a. legmélyebb összefüggésekkel. Persze a Hannibal nem ennyire összett. De példaképp jó volt ez.

winnie - 2013. 06. 26. 00:49

minden lehet hülyeség, csak az nem, ami szerinted az:) hiszen pont fölöttem, meg korábbi kritikáknál írják páran, hogy unalmas nyomozós sorozat. szóval ez nem vita tárgya.

de ezen nincs csodálkoznivaló. szerinted nem az és szerinted mást jelent, de mások nevében nem érdemes gondolkodni. és az semmilyen fizikai vagy egyéb tényezőtől, jellemzőtől sem függ, hogy kinek mi unalmas. nem csak az szokta az efféléket unalmasnak tartani, aki nem érti vagy értékeli, hanem az is, aki túlságosan is átlátja a rétegeket.

a szűk rétegre utalás már-már kiválasztottságot sejtet, illetve azt, hogy esetleg mások fölé helyezed magad, de erre az útra kár tévedni. és nem csak azért, mert a hannibal a neten hihetetlenül népszerű sorozat, vagyis pont azon a terepen, ahol nem túl magas az értelmi szint.

ja, és igazából szerintem nem az dühítő, hogy valaki mást tart egy filmről, mint x vagy y. az sokkal inkább lehetne dühítő (bár számomra nem az, miért váltson ki belőlem negatív érzelmi reakciót az, hogy egy vadidegen mit gondol valamiről), hogy valaki azt hiszik, hogy egy “művészeti ág” egy ezerféleképp értelmezhető alkotása csak úgy “értelmezhető”, ahogy ő hiszi. és ha valaki másképp értelmezi, akkor az “hülyeség” meg “nem érti meg”. a hk elég egyszerű film, sőt, szájbarágós, hogy mindenki megérthesse (ettől még minden idők egyik legjobbja, naná), de éppen ezért lehet, hogy valakinek nem tetszik. mert egyszerű.

“maradék 70%nak is csak kis része van tisztában a. legmélyebb összefüggésekkel.”

jön is az obligát kérdés, hogy te vajon ebben az általad légből kapott “kis részbe” tartozónak hiszed magad? csak mert legyen bármiről is szó, az emberek 99%-a azt hiszi magáról, hogy érti, ergó az is, aki nem érti, írhat olyan kommentet, mint te, másokat, mondjuk úgy lenézve, illetve számon kérve. hiszem, hogy akik tisztéban vannak a legmélyebb összefüggésekkel, azok nem célozgatnak arra, hogy ők tisztában vannak velük.

mondom, szerintem ez az, ami beszédes, hogy miképp kezeled ezt a helyzetet. lehet, hogy mégsem vagy “beavatott”?:)

winnie - 2013. 06. 26. 00:56

a lényeg, hogy az “akinek nem tetszik, az nem érti”-érvelést értelmes ember sosem írna. illetve csak akkor, ha feltételezi, hogy ami neki nem tetszik (más sorozat vagy film), azt pedig ő nem érti.

és mielőtt félreértenéd, te nem ezt írtad, csak az unalomra céloztál, de mint írtam unni azt is lehet, amit az ember túlságosan kiismer, ami nem okoz számára meglepetést, amit le tud kottázni.

bara - 2013. 06. 26. 17:06

Köszönöm az intellektuális okfejtés… sejtettem hogy ez fog következni ;-)
No comment.. tudod mit IGAZAD VAN! :-)

Lilith - 2013. 07. 10. 16:44

Örülök,hogy ennyi komment összegyült.Jobbnál jobb okfejtéssel.Élvezet volt olvasni,még az összezödüléseket is,mármint a kommentek terén.

A sorozat,beszippantott.Pont az én ízlésem.Elegendő vér,brutalitás keveredve egy kis nem hétköznapi dologgal és természetesen -pocak pártiként – egy kis szemet gyönyörködtető ételekkel.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz