login |

Supernatural: vége a 8. évadnak

2013. 05. 25. 18:10 - Írta: Bruzsy

75 hozzászólás | kategória: 2012/13 finálék, kritika,

Gyakran előfordul, hogy egy sorozat rajongói túlmisztifikálják a showrunner szerepét. Persze, a készítői sorozatoknál tényleg mindenható vezetőről van szó, aki valóságos istenként magasodik az általa teremtett apró univerzum, annak minden karaktere és történése felett. Sokkal gyakoribb azonban, hogy inkább csak a mindennapi, operatív döntésekbe folyik bele, nincsenek konkrét elképzelései vagy célja, ad-hoc módon dönt a sorozat irányáról.

Természetesen van ellenpélda, és ahogy a Supernatural idei szezonja is bemutatta, ez inkább ember-, mintsem sorozatfüggő. Jeremy Carver, aki a széria első öt évadjának egyik vezető írója volt, nem kisebb feladatot vállalat magára, mint hogy helyrehozza mindazt, amit az elődei elrontottak.

Igen, elődei, mert hiába szoktuk sokszor csak Sera Gamble 6-7. évados ámokfutásával magyarázni a sorozat mélyrepülését és nosztalgiával megszépíteni a korábbiakat, az akkori kritikáim olvasgatásával ismét tudatosult bennem, hogy már az ötödik szezon is elég gyatrára sikeredett, az pedig még vaskosan a jelenleg a Revolution-t vivő Eric Kripke munkája volt.

Embert próbáló feladat egy olyan sorozatot kikupálni, amiről már a legnagyobb rajongói is lemondtak – én is búcsút intettem tavaly a Winchester-fivéreknek. De azt kell mondjam, sikerült neki, és ezt megerősíteni látszik az is, hogy egyre többször emlegettétek a hét legjobb epizódjai szavazásán is a sorozatot.

Persze nem ennyire egyértelmű a váltás, nem arról van szó, hogy Carver jött és utána minden hibátlan lett, de a sorozat megtisztult a saját Purgatóriumában, az összkép végre újra pozitív. És ez is nagy szó. Spoilerekkel folytatom a tovább után.

A sorozat első négy évadjának több erénye is volt, amik meghatározták a sorozat alaphangulatát. Ott volt a kicsit horrorisztikus szörnyvadászat, a folyamatos tanulás, miközben velük együtt ismertük meg mi is a világban lakozó szörnyűségeket. A család szerepe, az egyéni cselekedetek és a világjó összehangolása szintén egy nagyon fontos elem volt, ahogy a Clip Show-ban is elhangzott, lényegében a megmentett életekkel tették jogossá azt a sok szörnyűséget, amit tettek.

Meg persze a fanyar humorral, ami lényegében azzá tette a karaktereket, akik. És ne felejtsük el, hogy Winchesteréknek sosem volt egy nagy tervük, sokkal inkább sodródtak a démonok és angyalok keltette árral.

Tekintve, hogy mennyi mindenen keresztülmentek az évek során, ezt visszahozni szinte lehetetlen, ennek köszönhetően pedig a Supernatural újabb szezonjai sosem fogják ugyanazt a hangulatot nyújtani, mint amit a hőskorban megszokhattunk. Megközelíteni viszont meg lehet, ahogy most is megtették. Lehet, hogy ha nincs az előző két évad, akkor most is fanyalognánk, de így, hogy van mihez viszonyítani, nincs bennem keserűség.

És persze a történet, a főszál is sokat nyomott a latba, nem csak a hangulat. Végre elfelejtették azt a receptet, hogy jön egy, az egész mitológiát megerőszakoló, nagyon gonosz és legyőzhetetlen főellenség, akinek az ellenszerét egy évadon keresztül keresik, majd az utolsó részben óriási áldozatot hozva sikeresen legyőzik, ezzel pedig egy még nagyobb, még rosszabb csapást szabadítva a bolygónkra.

A démonok a Supernatural első pillanata óta jelen vannak, és bár egykor ők is legyőzhetetlennek bizonyultak, Ruby kése valamint az ördögűző rituálék sokasága mára egyszerű katonákká degradálta őket, akik még így is tudnak gondot okozni, de nem a legyőzhetetlenségükkel, hanem a kiszámíthatatlanságukkal. A Men of Letters bunkere pedig visszaadott kicsit a tanulási folyamatból, úgy, hogy simán belefért minden az eddig megalapozott mitológiába.

De ugyanez igaz volt a többi szörnyetegre is, igazából visszatértek a jó öreg boszorkányok, dzsinnek, vámpírok – utóbbiak elég gyakran, amit a végére nagyon untam, miközben szellemet alig láttunk. És igen, horrorból sem volt hiány, bár inkább slasher-jegyek voltak: egyszerűen annyi vérfröcsögéses haláleset, kínzás, csonkítás, lefejezés, agyba (és szembe) történő tűdöfés történt idén, amennyit korábban évek alatt nem láttunk. Még nekem is feltűnt, pedig engem egyáltalán nem zavarnak az ilyesmik.

A humor is visszatért kicsit, főleg running gagek és egysorosok formájában (Busty Asian Beauties FTW), amik sokkal jobban kiemelődtek azzal, hogy az edlundi szürrealitás nem volt jelen, egyedül a Bolondos Dallamok-rész volt nagyon elvetemült. És ez egyenes út volt ahhoz, hogy visszakapjuk a régi Deant és a régi Samet, azokat a srácokat, akik a sok szörnyűség ellen ezzel a humorral védekeztek.

Persze nem volt minden tökéletes, főleg az évad első felében láttunk sok olyan dolgot, aminél felhúzhattuk a szemöldökünket. És ezeket nem lehet Gamble-re fogni, hiszen a legtöbbjük Carver-kreálmány volt, kezdve a testvérek bizalmatlanságával (nagyon unjuk már), Sam egy éves tétlenségével, Benny és Amelia behozásával és jelentéktelenné degradált búcsújukkal, a hihetetlenül sótlan Kevin erőltetésével.

Viszont a finálé ismeretében mindegyik szálnak értelme volt, hiszen egyszerre futottak össze Sam gyónásában és a rituálé megállításakor történt vallomásban. És ezért ezeket sem tudom nyugodt szívvel felhozni, még akkor sem, ha ezt a katartikus egymásra találást kicsit jobban meg kellett volna nyújtani.

És akkor ha már rátértünk a fináléra. Hihetetlenül erős befejezés volt, tökéletes lezárása egy ilyen évadnak. Bár korábban is előfordult már, hogy a srácoknak nem sikerült végrehajtaniuk azt, amiért az egész évadban küzdöttek (Dean meghalt, Lucifer felébredt), most először történt meg, hogy ez a közös döntésük volt. Hogy az egymás iránti szeretetük felülkerekedett a világ érdekein, nem került egyikük sem egy nagyon gonosz helyre, ahonnan aztán a következő szezon első részében csodás körülmények között visszatérjen.

És ezzel együtt végre nem az ő hibájuk volt a következő évadot elővetítő esemény, az angyalok bukása. És jövőre ez egy újabb szinttel árnyalhatja majd a természetfelettivel való kapcsolatukat, hiszen nem helyrehozniuk kell dolgokat, hanem segíteniük.

Aminek viszont nem örültem, az Crowley megmenekülése volt. Imádom a karaktert, Mark Sheppard akármiben feltűnik, egy zseni, de már három éve kergetőznek vele, sok újat nem tud mutatni. Kapott is egy remek hattyúdalt, amiben megcsillogtathatta képességeit. Nem csak a székhez kötözött, félig emberi vallomásra gondolok, hanem a Clip Show-végi monológjára, a tervre, aminek köszönhetően hosszú idő után többnek tűnt egy nagyon gonosz és nagyon ripacs James Bond-főellenségnél. Mivel azonban az ördögűzés nem sikerült, valószínűleg Sam vérének hatása is elmúlik majd.

De nem tudom, miért jósolok, hiszen akármi történhet. Az angyalokról sem tudjuk, hogy egyszerű halandók lettek-e a mennyből való száműzésükkel, ötletünk sincs, Metatron milyen karakter lesz a továbbiakban, ahogy Crowley-ról se tudjuk, mi lesz vele és a pozíciójával. És ez az, ami miatt nagyon örülök: akármi is történik, nem lesz idegen a sorozattól, a mitológiától.

Azt viszont tudjuk, hogy Misha Collins visszatér az állandó szereplői státuszba – ezt kicsit sajnálom, bőven elég volt annyi Castiel, amennyit idén kaptunk. Bár az is lehet, hogy a mennyiség nem változik, mindössze csak le akarják kötni a színészt.

Carver tehát megcsinálta, visszahozta a sorozatot arra a szintre, ahol az ötödik évad után folytatni kellett volna, újra egy szerethető szériát kaptunk, aminek a hibái felett könnyen szemet hunyunk. És bár eddig mindig biztos volt a folytatás, a sorozat megállíthatatlanul közelít a vég felé. De ha így megy tovább minden a továbbiakban is, akkor jó kezekben lesz egészen a nagy fináléig.

75 hozzászólás Ne habozz!

Pocok - 2013. 05. 25. 18:26

Jó cikk. Szinte mindennel egyetértek. Crowley tényleg mehetne már a fenébe…

tonyiommi - 2013. 05. 25. 18:30

Nem is tudom hol hagytam abba. Talan az 5. evadnal. Erdemes a 6-7et kihagyva nekiugrani a 8as seasonnek, vagy tul sok dolog kimarad a 6-7 atugrasaval?

yaze - 2013. 05. 25. 18:31

Valóban jobb volt, de idén elnyerte nálam a “sorozat, aminek a legtöbb részébe belealudtam” címet.

Az idény legnagyobb pillanata az volt, amikor Bobby a Justifiedben azt mondta, hogy “Balls!” Megvan valakinek?

yeeeyha - 2013. 05. 25. 18:33

Erre az évadra hoztam fel magam a sorozattal (hú, nem semmi volt ősszel ledarálni az első 7 évadot), és először nagyon fura volt hetiben nézni és a finálé stáblistájánál csak igyekeztem felfogni, hogy mi van. Nehezen viselem, hogy még nem nézhetem a 9×01-et :D
Mivel Castiel a kedvencem, így nyilván minden játékidejének örülök, Kevint erősen hanyagolnám. Dean még mindig bitangjó (Jensen Acklesnek is nagyban köszönhetően), de Samnél sokszor fogom a fejemet – a hajával kapcsolatos poénok jók, de ennyi.

A kritika olvasásakor megint eszembe jutott, hogy neki kéne ülni, és összeválogatni a kedvenc epizódjaimat (pl az említett Bolondos dallamok rész, vagy a Gábriel alkotta sorozatbeli epizód).

Totya - 2013. 05. 25. 18:35

yaze pont ma néztem meg azt a részt.Justified 4×10-ben volt.

Isteee - 2013. 05. 25. 18:39

Borzasztó volt ez az évad, a finálé is nagyon gyenge volt, hatalmas csalódás.

VanillaSky - 2013. 05. 25. 18:55

Csak a “hihetetlenül erős befejezésre” reagálnék. Ha nem sajnálnám a monitort istenbiza lerúgtam volna az asztalról. Samy nem halhat meg mert hiányozni fog Deannek. Mivan? Nem találnak majd valami lényt, ami valamilyen banális oknál fogva vissza ne hozná? A világtörténelemben még soha nem fordult elő olyasmi, hogy valaki a pokolból, purgatóriumból, mennyből visszatérjen. Ááá dehogy. Közben kinyírbálták a 8 évad alatt megmentett földönfutók jó részét, angyal-démon embert öl, de nem Samynek élnie kell! (persze nem lenne sorozat, ha nem) De ez a kislányos rinya halmaz ami jellemzi hosszú évek óta a sorozatot már kissé idegesítő!

stargatelost - 2013. 05. 25. 19:02

Amit az évad első felében műveltek “Sam flashbackjei” néven, egyszerűen minősíthetetlen volt. Az a világos szűrő, azok a nevetségesen megírt jelenetek, te jó ég, hogy gondolták komolyan? Minek kellett ennyi, és mi értelme volt, azt máig se tudom, szerencsére az évad második felében nem volt több, és alapjában véve is jobb részek voltak.

Finálé? Hát, nem volt kiszámítható, az biztos, de annak az oka, hogy Sam miért ne haljon meg, megint fejvakarós. Na mindegy, azért várós a kilencedik évad.

Zirowe - 2013. 05. 25. 19:15

Én csalódott voltam a befejezéssel kapcsolatosan.

Tisztában voltak azzal, hogy Samnek fel kell áldoznia magát, asszem Metatron is utalt rá az utolsó előtti részben, Castiel is mondta, hogy ezt már ő sem tudja helyrehozni.
Erre az utolsó pillanatban visszakoznak és ennyi.
Sam kb ugyanúgy a halálán marad, és még a küldetést se teljesítették.

Továbbá Metatron és a terve is nagyon légből kapottnak tűnt így a vége előtt ennyivel.

Mindenesetre továbbra is marad nagy kedvenc és várom az új évadot.

Zirowe - 2013. 05. 25. 19:16

Mondjuk jó lenne a következő évadban egy Dean és Cas páros, amíg Sam átalussza az egész évadot. :D

Zsuzsee - 2013. 05. 25. 19:17

Teljesen korrekt kritika, minden egyes szavával egyetértek! Kivéve talán Kevin sótlanságát, igaz döcögősen indult a karaktere, de a végére egész pofás próféta lett belőle, amikor kijátszotta Crowley-t és a fake Winchestereket, az zseniális volt.
Részemről ez volt az eddigi legjobb évadfinálé, miután vége lett, még bő egy percig csak ültem tátott szájjal, és próbáltam feldolgozni a látottakat. És végre egyik tesó sem halt meg, ez kellemes meglepetés volt. Baromira kíváncsi vagyok mi történik majd a human Castiellel, ha jól kihasználják a lehetőségeket, sok poénos pillanatot okozhat az embersége a következő évadban. Nagyon várom! És ilyet is rég éreztem, hogy szomorú vagyok, hogy nincs hetente új rész. Nagyon rég.

NikoXXX - 2013. 05. 25. 19:17

tetszett ez az evad,es a finale is,van hova meg fejlodni keveset szerepel a kocsi es nincs Bobby,jah es Castiel is dupla ennyi szerepet kene kapnia.

Chev - 2013. 05. 25. 19:18

Egyetértek, állat volt a finálé! Fordulatos, humoros, tényleg nem tudthattuk, hogy mi is lesz a vége.

Külön jó pont, hogy Sam azért menekült meg, mert Deannek végre tele lett a töke azzal, hogy az “emútnyócévben” állandóan magukat áldozták fel, és még mindig nem élhetnek normális életet. Jó kis önirónia. :)

Crowley átmehetne egy kis időre “jóba”, hogy Sheppard azon az oldalon is bemutathassa tudását. Főellenségnek meg ott van Metatron.

Marha jól megcsinálták, hogy kb mindent felborítottak, de nem úgy, hogy kinyírtak karaktereket. (-Naomi, de érte nem kár.) Így kell cliffhangert csinálni!

Ezek után én odatolnék egy rakás pénzt a CW helyében Carvernek, hogy csinálj, amit akarsz, ne a pénz legyen az akadály. :) Ennyire sztem még nem vártam a következő évadnyitót, pedig voltak már nagy fordulatok.

(Btw most néztem újra a 7. évad fináléját, éshát… ég és föld. Nem csoda, hogy vezet a SupNat az előző évad óta történt változásban… vagy hogy akarjam megfogalmazni… :) -> http://www.vulture.com/2013/05/201213-tv-season-in-one-depressing-chart.html)

Kissur - 2013. 05. 25. 19:21

Samnek meg kellett volna halnia (megint, harmadszorra is). De ugye akkor már nem lehetett volna feltámasztani. Véleményem szerint a 9.évadnak kell az utolsónak lennie, amiben Castiel visszakerül a mennybe, mindenféle Kapu bezárul, a srácok pedig feláldozzák magukat. Oh, és megjelenik Isten, de ne mutassák meg az arcát!
A másik: végre valaki más is úgy gondolja, hogy nem volt jó az 5.évad! Persze, a finálé ott megszépítette az évadot, de már az sem volt jó. Szerintem a 6.évad egy fokkal jobb volt nála, csak ott sok ziccert kihagytak.
Na de a lényeg, hogy nekem is tetszett ez a 8.évad, és szinte a teljes évad. Ez eleje a flashbackek miatt, aztán Charlie visszahozatalától kezdve (a nácis részeken kívül) az összes.
Érdekes, hogy ősszel még az Arrow-t néztem csütörtökönként először és a Supnat-ot, csak kényszerből, míg a végére mindez megfordult, és az Arrow évadát azóta sem fejezte be.
Well done Jeremy Carver!

Jack Shepard - 2013. 05. 25. 19:25

Jogos kritika, egyetértek mindennel, nagy javuláson ment ét a sorozat. DE az 5. évad leszarozása szerintem hatalmas butaság ÉS abszolút nem igaz. Szerintem a legjobb évad volt, nagy fordulatokkal, végig feszültséggel.

winnie - 2013. 05. 25. 19:26

jack shepard: nyilván mindenki másképp ítél meg egy szezont, mint ahogy ez is van, aki szerint gyenge volt. az 5. évadról elég sok egyéni kritika volt, szerintem érdemes elolvasnod az érveket, hogy miért látja úgy. lehet, hogy egyezik a véleményetek, csak valamilyen lépés szerinte negatívum, szerinted meg pozitívum.

Casey Novak - 2013. 05. 25. 19:38

Velem megint az történt, amit nem szeretek, de nem tudok ellenállni a hatásnak: ilyen évadzáró után az egész évadot szépnek látom. Basszus, az egész életet szépnek látom :D Na jó, nem volt ennyire meghatározó élmény, de marhára tetszett, annak ellenére, hogy az egész angyalos szál egy csöppet sem kötött le. Metatron az elejétől átlátszó volt, és felőlem azt csinálnak a tollasok, amit akarnak, csak Castiel maradjon, és lehetőleg képességei teljében, ne emberként. Vagy szerezze vissza, vagy valami. (az biztos, hogy az “angyalhullás” ütött, mint atom)
Crowley-ra szavam sincs. Oscar-t ide. Hatot. Vagy tízszer végignéztem a templomos jeleneteit, hihetetlen :D
Direkt vártam a finálé kritikát, mert a rész megtekintése után a kibeszélőbe csak lelkes visítozásokat gépeltem volna, és vártam, hogy lecsillapodjak, de nem jött össze, szóval ez nem volt túl építő jellegű hozzászólás, de Supernatural 4eva!! Yeah! :D

ZoL - 2013. 05. 25. 19:47

Igaz már leírtam a véleményem, csak annyit tennék hozzá, hogy légyszi hozzák vissza következő évadra Mark Pellegrino-t mint Lucifert :))

Bazsi - 2013. 05. 25. 19:57

Lucifer szerint az apokalipszist nem kerülhetik el, amennyiben az angyalok most elveszítették az erejüket, elég nagy lépést tettek afelé (Castiel miatt ugye).

Kriszta - 2013. 05. 25. 20:07

Személy szerint a kezdetek óta lelkes SupNat rajongó vagyok, soha nem is hagytam abba a nézését :) Nagyon tetszett ez az évad, nekem Abaddon megmenekülése volt egy kicsi csalódás, de azt hiszem, a továbbiakban még sok borsot fog a Winchester-fiúk és Crowley orra alá is törni. Bár nagyon bírom Castielt, ebben az éveadban nem éreztem túl fontos szereplőnek, néha feltűnt, néha visszajött, de elég semleges maradt. Kíváncsi leszek, hogy mit hoz a következő évad! Aminek viszont örültem (habár utólag kiderült, hogy mégsem volt ő olyan rossz, mint hittük): Naomi halála. Iszonyatosan idegesített már a végére, komolyan olyan volt, mint egy rossz tanárnéni. Crowley megmenekülése abszolút pozitív, nélküle nem is tudnám már elképzelni a sorozatot, Mark Sheppard-ot tartom a legjobb színésznek a SupNat-ban. Zseniális húzás volt a sótlan Metatron igazi terveinek feltárása is. Egyszóval: alig várom a 9. évadot, mert még mindig ez a kedvenc sorozatom! :)

Pesza - 2013. 05. 25. 20:15

Maga az évad összbenyomása pozitív, a finálé nagyot ütött. A legnagyobb negatívumok Sam flashbackjei voltak. Mindegyiket végigszenvedtem. El is kaszáltam évad elején a sorozatot, de a biztató kritikák után újra nekiültem és mikor átlendült az évad második felében a holtponton, már tényleg felidézte a régi szép időket.

John - 2013. 05. 25. 21:03

Csá!

Egyetértek a cikkel foleg azzal a részével, hogy Crowley-val mi a helyzet, oszintén szolva én is azt vártam, hogy Crowley-t végre kinyírják, erre mi torténik, a tesok pont most kezdenek el nyáladzani! Egyértelmuen orulnék Crowley halálának meg úgy az osszes démon halálának is orultem volna, ha megtortént volna! Amiota csak felvezették azt a szálat, hogy bezárják a Pokol kapuját OROKRE folyton azon drukkoltam hogy sikeruljon mert akkor végre kikerulnének a képbol ezek a fekete fustszeru ´valamik´ amik már szinte unalmasan sokadjára jelennek meg a sorozatban. Jol van értem én hogy Supernatural a címe, na de a démonokon kívul is volna épp elég természetfolotti (szellemek, szornyek stb.) ami borsot torne kedvenc fohoseink orra alá! Még anno az RTL-en kezdtem el nézni az 1. évadtol amik még jo szezonok voltak, aztán a 4. évadol angolul felirattal egészen mostanáig! Az évad vége elott már úgy voltam vele: Na, akármi lesz a vége most már kaszálni fogom, mert ez a sorozat már nem az a sorozat, ami az elso 5 évadban volt! De most hogy vége az évadnak már másképp gondolom! Még a 9. évadra maradok, de ha abban sem kezdenek semmit Crowley-val vagy a nagypofájú démonjaival, akkor ég veletek Winchester fiúk!

U.i.: Lehet hogy megkoveztek, de én orulok hogy Bobby meghalt! Remélem végleges a halála és VELETLENUL SEM akarják visszahozni! Na akkor már tényleg elmennek a p*csába! ;)

Risi92 - 2013. 05. 25. 21:12

“már az ötödik szezon is elég gyatrára sikeredett” ezt erősen tagadnám, az első 5 évad fantasztikus volt (én a 6. évad 10 része környékén kaszáltam a supnatot, az első 5 év szép emlékként él bennem… mindenesetre jó olvasni, hogy a 8. évad újra hozott kellemes pillanatokat)

Isteee - 2013. 05. 25. 22:11

Az 5. évad vége számomra hatalmas csalódás volt. Az utána lévő évadokban voltak jó részek, de sajnos azt érzem, hogy folyamatosan romlik a színvonal. Dean érzelgős lett, Sam pedig próbál keménykedni, egyik sem jó. Olyan, mintha az első évadban lennénk, amikor még mindketten tapasztalatlanok voltak, pedig már eltelt jó pár év, ideje lenne a készítőknek ez felfogni, és a sztorikat jobban megvalósítani. A Halál hatalmas arc volt, hiányolom, Cass is jó volt egy darabig. Olyan, mintha kifogyott volna a szufla vagy a színészek teljesítménye romlott volna.

lostgab - 2013. 05. 25. 22:49

Jó kis befejezés volt, és az évaddal sem volt semmi bajom. A Men of Letters-ötlet nagyon tetszett, külön jó, hogy megint olyan lényeket öldököltek, akiket már ismertünk a legelső évadokból – sokszor tiszta nosztalgia hangulat lett úrrá rajtam, emlékszem, hogy az első évadokban azért rengeteg ugyanilyen creepy és horroros rész volt. A végére még ezzel a Menny/Pokol kapuja, táblás dolog is megtetszett.
Kevin szerintem nem volt idegesítő, pont megfelelt prófétának, Castiel már nagyon megtanulhatna néhány dolgot a földön való életről, Sam pedig levágathatná a haját – persze, akkor nem lennének hajas poénok… De sajnos a viccek sem teszik elviselhetővé, mikor a bociarcába lógnak a tincsek.
Bár mindig hagytam, hogy több rész összegyűljön, tehát nem vártam tűkön ülve a heti részeket, most mégis úgy érzem, hogy nézném a 9×01-et, nagyon tetszett ez a “fallen angels” befejezés.

guava - 2013. 05. 26. 00:23

Én csak akkor kaszálok sorozatot, ha már tényleg minősíthetetlen, pl a Doktor Addisont is végignéztem, pedig annak az utolsó 4 (!!) évadát komolyan utáltam. A Supnatot mondjuk kb egy éve daráltam le, és az első három évadot imádtam, nemrég kezdtem újranézni. De nekem például már a negyedikkel is problémám volt, én valahol ott datálom a “romlás” kezdetét, hogy behozták a képbe az angyalokat, szerintem ezzel az egész addig felépített világot herélték ki. Arról nem is beszélve, hogy Kripke lelépte után egymás után rángatták ki a kalapból az újabb és újabb, eleddig totál ismeretlen lényeket (leviatánok pl), meg aztán jött ez a táblás baromság… hogy a hatodik évad miről szólt azonkívül, hogy Sam pszichopata lett, hát meg nem mondom, olyan felejthető volt, kivéve a forgatásos epizódot, ami legalább poén volt.
A másik bajom vele, hogy a két fő karaktert is olyan irányokba vitték el, amit lehetne ugyan fejlődésnek nevezni, de szerintem teljesen karakteridegen, gondolok itt elsősorban a RINYÁLÁSra. Ott kezdődött szerintem, hogy Dean visszajött a pokolból, aztán elsírta bánatát, meg rádöbbent, hogy mekkora szar a világuk, stb. Samben mondjuk az elejétől megvolt a rinyapotenciál… Pont az volt a király a fiúkban az elején, hogy olyan vagányak voltak, és nem filozofálgattak, hogy jaj mi szegénykék, hanem csak irtották a szörnyeket oszt jónapot.
Összefoglalva, nekem az a bajom a sorozattal (amit ennek ellenére továbbra is nézek), hogy egyszer csak fogják magukat, előkapnak valami random dolgot, hogy “gyerekek, mit szólnátok ehhez, mert momentán jobbat nem tudok kitalálni”, és akkor onnantól fogva csakazértis úgy lesz és kész. Oké, mondjuk az aprócska fellendülés az évad végén megvolt, de kíváncsi leszek, kitart-e a 9. évadig.

salimon - 2013. 05. 26. 00:43

trickster-t hozzák vissza

retek - 2013. 05. 26. 11:30

Hát őszinte leszek, semmivel sem értek egyet a cikkedben, leszámítva a “Nagyszerű volt az évad!” részt.
Kezdjük ott, hogy szerinted már az 5. évad is mélyrepülés volt. Miért is? Én majdnem magam alá pisiltem mind Gabriel “megjelenésekor”, mind a Halál bevonulásánál, mind pedig Chuck.. nem mondom, hogy mikor kiderült, hogy ő Isten, de azért az a sejtelmes jelenet is elég keményre sikeredett.
Jó, persze, ha nagyon rosszindulatúak akarunk lenni, akkor mondhatjuk, hogy sok lehetőséget hagytak kihasználatlanul (gondolok itt a démon-ember hibridre, vagy akár a különböző istenekre, akiket Lucifer tízesével hányt kardnyélre), de ezek hiánya nem érződött a sorozatzárón (ami végül csak évadzáró lett, de lényegtelen), kereknek érezhettük a történetet nélkülük is.
Másodszor ott van Crowley. Miért kéne pont akkor kiírni őt, mikor végre jöhetne egy “harc a pokolért, Crowley vs. Abaddon” szál? Tudom, eljátszották már ezt Castiel-Raphael-Mennyország körítéssel már, de azért érdekelne, hogy egy olyan író, aki tudja is, hogy mit csinál, mit tudna kezdeni egy ilyen helyzettel?
Harmadszor pedig Castiel… tekintve, hogy mi lesz a következő évad témája, és hogy Castiel már csak egy ember erejét birtokolja, szerintem nagyszerű húzás állandó karakterré tenni. Egyszerűen nincs meg a kép, ahogy egyedül, mindenféle erő nélkül botorkál, és keresi az utat a mennybe, hogy visszaszerezze Metatrontól az elveszett erejét. Ez így sokkal hitelesebb lesz, bár gondolom most sem fog az évad felénél többet képernyőn lenni.

winnie - 2013. 05. 26. 12:13

Retek: ott vannak az 5. evados kritikak, olvasd el. De ez eleg hulye kerdes. Ha ir egy 50 oldalas disszertaciot a valasszal, akkor azt fogod mondai, hogy tenyleg? Ez nem a meggyozesrol szol, te nem fogod azt mondani, hogy rossz volt, o azt nem, hogy jo volt. Ha ilyesmi sokkol, akkor mi lenne ha idejonne olyan, aki szerint nezhetetlen rossz a supnat? Mive lesz, ha egy rajongo mar egy masik rajongot is kerdore von a velemenye miatt?:)

retek - 2013. 05. 26. 12:15

winnie: De mi van, ha nem tud 50 oldalas disszertációt írni, csupán annyit mondani, hogy “ja tényleg, azok elég jó húzások voltak, de ezek mellett sem tetszett az az évad” akkor mi van? Mellesleg nem meggyőzni akartam a cikk íróját, az a komment hasonló célt szolgált, mint azoké, akik azt írták, hogy kedves szerkesztő, maximálisan egyetértek veled ezért és ezért.
Az pedig, hogy sokkolt, elég erős kifejezés. Csupán nagyon sokat mozgattam a szemöldökömet a cikk olvasása közben, mert még mindig nem értem, hogy az 5. évad, az az évad, ami megmutatta, hogy a Supernatural miért képes megközelíteni a 10 évados teljesítményt, mi az istenért lenne szar? Fordulatos volt? Igen. Kerek volt? Igen. Megfelelő mennyiségű poén volt benne? Igen. Akkor mi volt vele a baj?
Ha idejönne egy ember, aki azt mondaná, hogy ő kaszálta az első évadban, azt mondanám, hogy szíve joga, az első évad amúgy sem volt valami pörgős, az ismerőseim nagy része is csak az unszolásom hatására küzdötte át rajta magát. DE ha idejönne valaki, aki azt mondaná, hogy a Supernatural ilyen-olyan szar, nem bírta megnézni az első évadot sem, mert annyira fos, akkor megkérdezném, hogy mi a frászért jön ide a 8. évad záróepizódjának elemzése alá emberkedni, ha azt sem tudja, hogy mi volt benne?
Az pedig, hogy ezt kérdőre vonásnak tartod eléggé… furcsa… csupán egy diskurzusra invitáltam a cikk íróját (nem szoktam kommentelni, úgyhogy nem tudom mi itt a szokás, de gondolom nem leszek a világ szemete ezért a kis ártalmatlan szösszenetért), érdekelt, hogy mivel tudja megvédeni a véleményét az enyémmel szemben, mert ugye ha csak a hasamra csapva annyit mondok, hogy x évad mélyrepülés volt, de az indoklást 100%-osan mellőzöm, akkor megeshet, hogy az emberek felhörkennek, hogy “hádde mé vót az mélyrepülés???”. Nem az egyik legjobbnak nyilvánított évadot kéne ilyen össze-vissza módon lehordania, és akkor nem lennének kérdéseim.

Bruzsy - 2013. 05. 26. 12:19

retek, az istenit, indokoltam annak idején, keresd már vissza a Supnat S5-ös kritikáimat, aztán meglátod, mi volt vele a bajom. Mondjuk az, hogy sehová sem tartott, nem volt egy íve, ráadásul idegesítő volt az egész főszál, úgy ahogy van. és nagyon sokan egyetértettek velem annak idején. fenntartom: az ötödik évad egy túlnyújtott rétestészta volt egy remek lezárással, de semmi több.

ez egy nyolcadik évados finálékritika, nem S5.

retek - 2013. 05. 26. 12:20

Ácsi, nehogy már én legyek a rossz, mert nem olvastam a 3 évvel ezelőtti kritikáidat! Elnyújtott volt? Lehet. Volt történés a nem-töltelék részekben? De még mennyi!
Lehet, hogy részről részre nézve hosszúnak tűnt, de az egész évadot egybe nézve, várakozás nélkül lehetetlen, hogy bárki is mélyrepülésnek nyilvánítsa azt az akció dús, nagyszerű évadot, ahol minden akkori nagy dologra fény derült.

Bár látom ez is inkább olyan oldal, ahol az olvasókkal érdemes megbeszélni a részben történteket, mert a szerkesztő(k) nem nagyon kedvelik, ha ellenvéleményt formál valaki.
Viszont lenne egy kérdésem: ha ez egy 8. évados finálékritika, akkor miért hoztad szóba egy elég számottevő részen át az elmúlt évadok “mélyrepülését”?

Bruzsy - 2013. 05. 26. 12:21

retek: veled tényleg értelmetlen vitatkozni. egyetlen mondatban említettem meg az én személyes VÉLEMÉNYEM az ötödik évadról, te pedig azóta azon rugózol. akkor most ki nem bírja az ellenvéleményt? ki a rosszfiú?

másrészt: azt hoztad fel hibaként, hogy csak egyetlen mondatot írtam erről. miért írtam volna többet, ha ez egy nyolcadik évados kritika? ráadásul egyszer már mindent leírtam? ott van a lehetőség, vissza lehet keresni az akkori írásokat (akkor még hetente voltak kibeszélők), ahol bőven le van írva minden, az is, hogy mi tetszett, mi nem. igen, voltak jó részek, voltak botrányos részek. onnantól, hogy te nem vagy hajlandó ezeket elolvasni, az már nem az én gondom.

harmadrészt: számottevő részen? egyetlen bekezdésről van szó. ha neked ez számottevő, akkor vagy el vagy tévedve, vagy próbálod csakazértis kimagyarázni, miért van igazad, és ennyire futja.

negyedrészt: “az egész évadot egybe nézve, várakozás nélkül lehetetlen, hogy bárki is mélyrepülésnek nyilvánítsa”. innentől nincs miről beszélgetni. leírod, hogy mindenkinek veled kell egyetértenie, mert LEHETETLEN, hogy másképp legyen. miközben nem is egyforma tempóban néztük végig azt az évadot. két teljesen más élmény valamit darálni és hetiben nézni. fogd már fel.

innentől kezdve én nem akarok több szót pazarolni rád, olvasd el az én korábbi kritikáimat, majd a saját hozzászólásaidat és meglátod, mekkora hülyeségeket beszélsz.

retek - 2013. 05. 26. 12:22

Egyetlen mondatban? A tovább előtt csak arról beszéltél, hogy a 8. évad és az előtte lévők így meg úgy, Carver aki nem írt részt már hosszú idő óta most visszatért, és az elődei hogy elrontották a sorozatot, mennyire másabb ez az évad, mint az előtte lévők, stb… Ha ez neked mind csak és kizárólag a 8. évad évadzárójához tartozik, akkor kész, megadom magam, tényleg nincs értelme vitatkoznunk.

Azért pedig elnézést, hogy volt pofám megkérdezni, hogy miért ez a véleménye annak az embernek, aki a kedvenc sorozatomból a kedvenc évadomat szidja, és nem mellesleg nem kisebb feladatot kap, mint a sorozat részeit véleményezni. Komolyan, hogy volt pofám ilyet tenni?
Bármilyen hihetetlen is, vannak emberek, akik nem olvassák a blogot a kezdetektől fogva. Azt pedig komolyan nevetségesnek tartom, hogy azt kéred számon rajtam, hogy miért nem olvastam el egy évados kritikádat, hogy megértsem a mostanit.. nem láncra kéne fűzni a cikkeket, hogy csak az értse meg 100%-ban, aki kétezer valahány óta az olvasótok, hanem az is, aki csak mostanában kezdte el nézni a honlapot. De ha ez jelent neked valamit, akkor elolvastam azt az egy kritikádat az ötödik évadról, amit linkeltél, de az éppenséggel egy olyan rész volt, ahol a pozitívumok kaptak inkább hangsúlyt, a negatívumok nem voltak annyira számottevően jelen a bírálatod során. Mondjuk gondolom ha nagyon akarnál akkor még a Halál bevonulásába is bele tudnál kötni.. HOPP! Meg is tetted, pedig ezt már rengeteg külföldi oldalon is a sorozat legjobbjainak tartott részek közt láttam feltűnni.

Hát nem tudom, hogy mit vársz egy sorozattól, de hogy abban az évadban megkaphatott mindent a néző a családi összeborulástól, a visszatekintéseken át, a véresen komoly akciójelenetekig és belépőkig, az tuti. Mi kellett volna még neked? Hogy az egészet ledarálják 8 részbe, hogy ne legyen “elnyújtott”, mikor az évad 22 részéből 14-en át olyan dolgok történtek, amik segítették a történet haladását?
Az egy dolog, hogy más heti tempóban nézni, de egy történet attól még történet, egybe kell nézni, ha UTÓLAGOSAN véleményt formálsz róla, és ezt esik nagyon nehezedre felfogni. A Harry Potter könyveket sem hordták le csak azért, mert x évet kellett várni két könyv között, neked miért annyira nagyon nehéz egybe tekinteni egy sorozata?

Részemről is ennyi, sajnálom, hogy ismét egy olyan kritikus munkájába botlottam, aki maga nem viseli jól a kritikát, és elvárja, hogy minden kérdés nélkül meghajoljak az akarata előtt, és elfogadjam a véleményét.

Bruzsy - 2013. 05. 26. 12:44

kész, feladtam.

Tyberius - 2013. 05. 26. 13:03

Pfff… hát egészen addig volt jó a rész, amíg Dean meg nem akasztotta a próbát, azt hittem meg merik lépni a készítők a pokol bezárását, de nyuszik voltak, nem merték. Csalódott vagyok, jó az angyalhullás meg ilyenek, de az hogy végül nem teljesítették be a próbákat és zárták be a kaput… ott leszek ősszel a startnál, de nem várom, ez így über foss megoldás volt, még akkor is ha sejtettem (tudtam) előre, hogy úgyse záródhat be a pokol kapuja, csak valami frappánsabbra gondoltam mint egy “szívszorító” monológ. A 9/10-es részből így lett kb. 2/10 és egyáltalán nem várom a folytatást…
Mondjuk a kritika szépen fogalmazta meg a dolgokat a visszatalálásról a rendes meder felé. Nekem alapból az hibádzott, hogy Samnek fel kellett volna magát áldozni a próba miatt, ilyen már volt, lehetett volna az, hogy a próba végével megtisztul ő is, azt max. kap valami kis spec képességet.

Casey Novak - 2013. 05. 26. 13:36

Ezt a kedves vizsgák előtt álló sorstársaimnak küldöm:

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aejXbdj_700b.jpg

Cornelius - 2013. 05. 26. 13:51

Megmondom őszintén én a leviatános részeket már nagyon nem szeretem/szerettem, most is a 7. évad felénél járok, de már 2! hónapja. Valahogy a szentlélek se képes rávenni engem, hogy folytassam, pedig a 8. évados kritikák és vélemények meggyőzőek. Ezt a maradék 10 részt le kéne gyűrni mert átugrani s akarok fél évadot.

yagami01 - 2013. 05. 26. 15:06

Nekem is nagyon nagyon tetszett az évad! És az évadzáró után rohadtul várom a 9.-et :)
Akiket én látnék még szívesen: az említett Lucifer, meg az a ember-démon hibrid gyerek, azt mondták kurva erős, meg nézném mit tudnának belőle kihozni… na meg a “trükkös” éééés a halál! nem mondom, kicsit örülnék nekik:D

kabuki - 2013. 05. 26. 15:32

A kritika szinte minden mondatával egyetértek, leszámítva az 5. évaddal kapcsolatosakat, de ezt már előttem kiveséztétek :) Nekem amúgy még a 6. évad egy része is tetszett, RoboSammel, bár lehet, hogy csak azért, mert itt Jared azt hozta, ami megy neki, nevezetesen hogy semmilyen érzelmet nem mutat :D Na jó, nem akarok nagyon negatív lenni vele kapcsolatban, de az tény, hogy amikor elszabadul nála a rinya-őrület, akkor a hajamat tudnám tépni, vagy inkább az övét. Ebben az évadban is az vele kapcsolatos flashback-ek voltak a mélypontok, remélem ezt az oldalát kicsit háttérbe szorítják a következőkben.

Nekem az angyalokkal sose volt gondom, és azért ugye most már van is összehasonlítási alap, mondjuk a leviatánokkal, így végképp azt mondom, ezerszer inkább Metatron és a szárnyasok, mint Dick Roman és bandája. Siralmas volt az egész 7. évad, a mosogató, vagy öblítő vagy mi, mint csodaszer szerintem a teljes sorozat legeslegmélyebb pontja.

Az angyalhullás nagyon ütött, ez egyébként jelentősen közrejátszik, hogy most a 8. évadra azt mondom, erős 6, ha nem 7/10 a sok plothole, meg agyatlanság ellenére.

Amit hiányolok, és remélem a 9. évadban lesz:
– több Impala
– SOKKAL több klasszikus rockzene (emlékezzünk vissza, az első évadok már önmagukban attól kiemelkedő részeket szállítottak, ahogy a zene össze volt kapcsolva a sztorival)
– több popkult utalás/poén (ebből sose elég :D)
– több Man of Letters, az 5. évad vége óta az első igazán jó storyline szvsz.
– Mark Pellegrino, mint Lucifer
– Chuck
– Gábriel/Trickster
– Sam-et elrabolják az UFO-k (ők még úgyse voltak) és kísérletezgetés közben letolják a rőzséjét a még szörnyűbb barkójával egyetemben

Hunnenkoenig - 2013. 05. 26. 17:00

A rinyalassal nem tudom mi a baj.
Sam kb az elsö evad elsö reszetöl kezdve azon rinyal, hogy normalis eletet szeretne.

Ez mindig is a SupNat alapja volt :-P

ElPadre - 2013. 05. 26. 19:47

akik a visszakozás miatt vannak kiakadva: nem (csak) azért nem csinálták végig a szertartást, mert dean nem akarja elveszteni samet, hanem azért is, mert kiderült, hogy metatron jó eséllyel a három próba végső hatásával kapcsolatban is hazudott, tehát teljesen hiábavaló lenne sam áldozata.

vagy ez csak nekem tűnt így fel?

Casey Novak - 2013. 05. 26. 23:53

lol, Bruzsy, reteknek abszolút igaza van, nem értem, hogy hogy nem érted. Ennyi ;)

@ElPadre: Ezen én is gondolkoztam, de szerintem M. is azt szeretné, ha becsuknák a poklot, mert a démonokat sem komálja jobban, mint az angyalokat. Talán Sam sorsáról sem azért hazudott, hogy őt hidegre tegye, mert mit foglalkozna ő egy mitugrász halandóval, hanem hogy biztosra menjen, hogy véghez viszik a fiúk, amit elkezdtek.
Mondjuk ami szerintem kulcsmondat volt a kritikában, hogy “nem tudom, miért jósolok, hiszen akármi történhet”, még ezt is bárhogy megmagyarázhatják, ha akarják, vagy lehet, hogy nem is foglalkoznak vele többet.

Az nekem is furcsa volt, hogy Dean “csak” ennyi miatt állította le az egészet, de neki is elege lehet egyszer, és úgy látszik, most lett :)

Nikki - 2013. 05. 27. 00:16

A kritikában nagyon jól meg lett fogalmazva a gondolataim többsége az évadról és a fináléról.
Annyiban nem értek egyet, hogy picit csalódtam, amiért nem vitték végig a próbákat, akkor is ha kaptunk egy új felállást, sokféle lehetőséggel. Az biztos, hogy várom a következő évadot :)
A másik pont Cas, belőle sosem elég :)
Amit szeretnék a jövőben látni, azt páran már írták előttem, de azért elmondom én is: többet a Men of letters vonalból, a ketreclakókat, valamint a Halált és az antikrisztus gyereket; Gabrielt nem hiszem h visszahoznák :/

winnie - 2013. 05. 27. 00:22

OFF: ez a retek-féle végkövetkeztetés zseniális. miután ő nem viseli jól a kritikát (mit kritikát!, egyetlen sort), kikövetkezteti, hogy bruzsy nem viseli jól a kritikát? nekem is kell ilyen anyag.

(nem mintha az egész flame-et érteném, mert a “miért is?” kérdésre válaszoltam, és több ezer karakterben megválaszolásra került anno, 3 éve a blogon – szóval innentől téma lezárva. nem is értem a dolgot, hiszen mégiscsak a supernaturalről van szó, nem valami roppant elismert sorozatról vagy szent tehénről.)

Brynden Rivers - 2013. 05. 27. 11:11

@winnie: Én nagyon szeretem ezt az oldalt a cikkek, információk, a naprakészség, az olvasóközösség és vendégkritikák miatt.

De a viták moderálásában lenne mit fejlődnötök, mert nem ez az első eset, amikor egy szerkesztő nem szerencsésen reagál zsigerből.
(Szerintem a nagyobb felelősség a szerkesztőknél van, nem az olvasónál)

frankie93 - 2013. 05. 27. 14:00

Én csak azt nem értem, hogy akik a “trükköst” várják vissza, nem emlékeznek rá, hogy az ötödik évadban meghalt ? Miután kiderült, hogy ő Gábriel arkangyal, Lucifer megölte.
Azt hiszem abban a részben volt, amiben összegyűltek az istenek egy motelban.

kabuki - 2013. 05. 27. 18:34

@frankie93: Szerintem mindannyiunk nevében mondhatom, hogy de, emlékszünk rá, hogy meghalt. Ugyanakkor azt sem kell magyarázni, miért nem zárja ki ez az apróság azt a reményt, hogy mégis visszatér valamiképpen. Elvégre a SupNatról beszélünk, és azért lássuk be, nem ő lenne épp az első a halálból visszatérő szereplők listáján ;)

Amúgy tényleg a régi istenek vs. Lucifer a motelben részben halt meg, ez a rész pedig, nem csak számomra, jelentős hasonlóságot mutatott Neil Gaiman Amerikai istenek című könyvével, amit őszintén ajánlok figyelmedbe, mert a modern fantasy egyik alapműve és kitűnő könyv. Nem akarok spoilerezni, de tanulságos a téma kapcsán is :)

katata - 2013. 05. 27. 18:35

Imádtam az évadot és a finálét is. Nagyon bíztam Carverben, a kedvenc részeim nagy részét ő írta, hát showrunnerként sem okozott csalódást.

Egy dolgot bánok kicsit,h. túl sok volt a MOTW rész az évad második felében(2013ban). Persze azok közé tartozom, aki inkább 20szor újranéz egy mythology részt, mielőtt leülne egy MOTW-eshez. Szal nálam az angel/demon storyline visszahozatala telibetalált. Mostmárcsak a cage-ből hoznám ki a két jómadarat(jah meg talán az elfelejtett Adamet) és tádá 2014re el is jutnánk az 5x04hez :) Elvégre Cas már human, a garrison elcsendesült, bájosan haladunk az endverse felé. wewillalwaysenduphere.

A finálé utolsó jelenete nagyon durvára sikeredett, lesz merre elindulni jövőre: humanCas, fallen angels, Sam állapota, Crowley, Abbadon vs. Crowley, Metatron vs. mindenki, Heaven/Hell tablet a Winchestereknél stb.
Crowleyt szeretem, tetszett,h. idén végre nemcsak nevében volt bad, hanem végre sikerült előhozni az igazán ördögi oldalát. Kevin nem nagyon izgat, nem fog meghatni, amikor meghal. A Charlie-s részek meg mindig üde színfoltok. Nekem Bobby nem hiányzik. Amíg Team Free Will van, addig nincs gond. :)

Engem nem zavart az,h. a gates of hellt nem zárták be, Carver már tavaly a comic conon azt mondta,h. 3éves storyline-ja van, szóval ez az évad szvsz pont ugyanolyan felvezetés volt, mint a 4. Persze ha ez bejön, akkor én örömujjongok, mert messze az 5. a kedvenc évadom(úgy,h. a sokat dicsért Swan Song nálam épphogycsak befér a s05 top15-jébe).

Amúgy nem hittem/hiszem,h. a series finálé előtt sikerülne megszabadulni a démonoktól.
Köbö 9.évad fináléjában majd visszaszerzik Cas grace-ét, 10.ben meg egy dupla sacrifice-al hell’s vessel bezárja a poklot, heaven’s vessel meg bezárja a mennyet és the end. :)

Mindenesetre nagyon várom a folytatást, a tavalyi cliffhanger ehhez képest amatőr munka volt.

Hunnenkoenig - 2013. 05. 29. 19:16

@katata: fanboy szakzsargonbol jeles, leülhetsz… anyad majd kiosztja helyettem a pofont :-P

KubanitoS - 2013. 05. 30. 12:08

Olvasva a kritikát vegyes érzelmeim vannak. Először is nem értem, hogy miért kell össze-vissza szidni az 5-6-7. évadokat. Én a kezdetek óta nézem a Supernaturalt, elismerem, hogy az angyalok megjelenése után a színvonal esett, de ettől függetlenül még mindig egy kiemelkedő szintű sorozatról van szó. Igen, ezt az 5-6-7. évadra is értettem. Ha annyira gyengék lettek volna ezek az évadok, a kutya sem nézte volna a sorozatot és most nem tartanánk a 8. évadnál.

Ebben az esetben retekkel kell egyetértenem és bizony a kedves szerkesztőknek is el kell fogadniuk a kritikát néha… na mindegy.

Az évadzáróban talán az nem tetszett, ahogyan Dean megállította Sam-et a próba befejezésén, “csak” mert akkor meghalna. Nos, ez nem először fordult volna elő a sorozat történetében, szóval csak megoldották volna valahogy. :) Arról nem is beszélve, hogy lehet így is meghal Sam. A nyáladzást egyébként nem találtam furcsának, hiszen erre is volt már példa nem is egyszer. A Supernatural forgatásos (6×15) részben még ki is gúnyolják saját magukat ezért. :)

Én örültem, hogy Crowley megmenekült, az egyik legjobb karakter az egész sorozatban Castiellel egyetemben. Jó lesz őket újra látni. Még valahogyan Bobby-t kellene visszahozni a következő évadra. :)

winnie - 2013. 05. 30. 13:55

KubanitoS: ugye észreveszed, hogy te vagy az, aki nem fogadja el a kritikát? te vagy az, aki szóváteszed, hogy igenis jó volt xy évad. miért zavar más véleménye? ha az lenne a posztban, hogy jó volt az 5. évad, akkor meg jönne valaki, aki szóvá tenné, hogy rossz volt? lenne értelme?

és azon mit kell egy szerkesztőnek elfogadnia, hogy szerinted jó volt a 6. évad? írjam azt, hogy nem értem miért kell összevissza dicsérni az 5-6-7. évadot? szerintem például a supnat egy elég gyenge sorozat. és? ez jelent valamit? kiakadok azon, hogy szerinted nagyon jó?

fogadd el, hogy valakinek ez a véleménye, megint másnak az. nagyon sokan voltak, akiknek nem tetszett a 3. évad és ott kaszálták . más az 5. évadban szállt ki. megint más a 7. évadban. más meg kitartott annak ellenére, hogy gyenge. megint más szerint meg nem volt egy percig sem gyenge a sorozat. lehet, hogy te a 9. évadot fogod szidni, és jön retek és leordítja a fejed, hogy minek szidod.

az a helyzet, hogy ha valaki kritikaolvasásra adja a fejét, akkor el kell fogadnia, hogy nem csak a saját véleménye létezik.

ha nem lenne kritika, de most egy olyan rózsaszín világban élnél tudatlanul, hogy mindenki szerint zseniális a sorozat.- így viszont tisztában vagy a valósággal.

de most félretéve azt, hogy kinek mi a véleménye: ha gyenge lenne egy évad, akkor a kutya sem nézné? most kérdezhetném azt, hogy akkor szerinted minden jelenleg adott sorozat jó, hiszen milliók nézik? vagy jelezhetném azt is, hogy a supnatot valójában a kutya sem nézi, mert a 120 országos sorozatból konzisztensen mindig az utolsó 10-ben van. mindez semmit nem jelent a minőségre nézve.

winnie - 2013. 05. 30. 14:00

(az ember azt hinné, hogy az ilyen flame-ek, megjegyzések már annyira 2007-esek… de havi 1-2-szer még mindig felütik a fejüket. nem tudom, de nekem mindig az volt a legérdekesebb, hogy a kedvenc filmjeimről, sorozataimról negatív kritikákat olvasok, hiszen nagyon érdekes látni, hogy valaki milyen okokból utálja vagy tartja gyengének azt, ami szerintem zseniális. és ez fordítva is igaz. dettó olvasom a szerintem gyenge filmek/sorozatok istenítő kritikáit, mert szélesebbre tárja a látókört az, ha látom, hogy más milyen értékeket lát benne. ld. a supernatural-írások és -kommentek például a kedvenceim közé tartoznak. főleg, mert itt ritkák az ilyen besérülések, hiszen a legtöbben már megjárták a hullámhegyeket és -völgyeket a sorozattal.

Hunnenkoenig - 2013. 05. 30. 19:38

Hat igazabol nem azt mondta, hogy nem fogadja el a kritikat, csak azt, hogy nem erti a kritikat “mert szerinte…”

Amugy meg winnie te meg mindig nem ertetted meg sok eve, hogy akar tetszik, akar nem, igenis velemynformalo lettel. Akkor is, ha csak sorozatok teren.

Te (es mindenki mas, aki ide cikket ir, amit kommentelni lehet) mar nem a sajat velemenyedet mondhatod.

En is csinalok projekteket, amiket tök jonak tartok (maskepp nem csinalnam) es TUDOM, hogy jo dolgok (de legalabbis jobbak, mint mas hasonlo) es merges vagyok, ha mas ezt nem latja, de meguntam magyarazni mert tudom, hogy masok maskepp latjak es az emberekre sajna nem lehet raeröszakolni a sajat szerencsejüket, mert ostobak.

De elkanyarodtam…
Szoval ha te kibigygesztesz egy cikket (en megondom öszinten szinte sose nezem ki irta, mindig azt hiszem, hogy Te), akkor az nem egy velemeny, hanem egy statement es sokan ugy tekintenek ra, mint etalonra. Legalabbis, ugy, mintha etalonnak lenne szanva.

Ezert jönnek a kiborulasok.

A profi kritikusok szerintem ezert lettek oylanok, mint a politikusok es amikor pl. egy filmröl irnak, akkor igazabol beszelnek de mondanak semmit, nehogy “tamadhatova” valjanak.

Es ez pont ahhoz kapcsolodik, amit multkor mondtam a masik cikkre: nem irhattok sajat velemenyt cikkent. Amig ezt nem latjatok be, addig mindig erni fognak ilyen “tamadasok” es mindig papolhatod es okithatod az embereket a sajat es a SZERINTED helyesnek tartott hozzaallasrol… csak tök feleslegesen fogod magyarazni.

Ezt annyiszor megfigyeltem mar nalad, hogy a sajat “szeresük egymast gyerekek” nezeteidet probalod masokra “ratukmalni”. Sajna erre nem mindenki fogekony, pedig teljesen igazad van.

Nem tudom atjön e amit modnani akarok.

Hunnenkoenig - 2013. 05. 30. 19:41

*minden, ami hibas a fenti szövegben itt kepzeletben javitva :-P

KubanitoS - 2013. 05. 31. 19:49

@winnie Biztosan igazad van. Azért azt sajnálom, hogy az adminok ennyire agresszívan viselkednek, pláne egy efféle véleményformáló oldalon. Tudomásul kellene venni, hogy egy kritika a cikkíró véleménye valamiről, ami nem feltétlenül tetszhet mindenkinek. Ha mások véleménye ennyire nem számít, vagy annyira negatív hatást vált ki a tisztelt cikkíróból, hogy egyből neki kell menni a mélyen tisztelt látogatónak, elmagyarázva, hogy hülyeségéket irkál, akkor szerintem nyugodtan le is lehetne zárni a hozzászólásokat, vagy törölni az összes kritikával ellentmondó véleményt, a seggnyalásokat meg meghagyni, ha ettől lesz jobb a kedélyállapot.

Koszika - 2013. 05. 31. 22:29

az évad nem túlzottan, de a befejezés tetszett. Castiel ismét halandó pozícióban, és úgytűnik, most (véglegesen) a többi angyallal együtt vált azzá. ezen szerintem úgyis fognak valamit szépíteni. winchesterek is rendben voltak, hozták a formájukat. mondjuk számomra azért elég érthettelen, hogy miért fontosabb deannek pl. Sam megmentése (még ha a testvére is) mint a pokol bezárása, amivel az összes létező démont végleg elzárná, na de kitudja… ilyen a szeretet, na de mégis?…
és jöjjön a kedven c karakterem Crowley. nem értek egyet az előttem szólokkal, akik azt írták, hogy elég volt belőle ennyi. belőle sose elég srácok :D hatalmasat alakít, egyértelmű, hogy a sorozat legtehetségesebb és legjobb színésze, emellett remekül hozza a Gonosz szerepének megformálóját. Maradjon így, ahogy eddig volt. Legyen továbbra is a pokol királya. Nekem nagyon hiányozna, ha kikerülne a képből, így remélem a sorozat végéig velünk lesz. Összességében nem volt rossz a 8. évad, de a köztes részek tényleg kezdenek nagyon laposak lenni, némelyiknél majdnem kikapcsoltam. Első 3 évadhoz viszonyított erősségű részeket kéne csinálni. jó megértem, hogy a főcselekmény sztorija visszahozza a +pontokat, amiket ez elvesz, na de mégis. 4 hónap még! Alig várom :) Supernatural4ever!

Csigusz - 2013. 06. 02. 11:40

Nekem mindig az az érdekes a Supnat írásokban, hogy nálam sokkalta nagyobb fanok írják, és mind már kaszálta :D
Nekem ilyen sose jutott eszembe, egyszerűen csak az s5 után nem hetibe nézem hanem tömbösítve.

Kevin egyáltalán nem volt sótlan, nagyon jól hozta a srác a karaktert, Crowley-ból meg sosem elég, éteri amit az a fickó alakít (más kérdés, hogy egy csettintéssel ki tudná nyírni a srácokat, tényleg vicces, hogy évek óta megy a macska-egér)

Az viszont tényleg egyértelmű, hogy az évad jobb lett az előző kettőnél, jó kezekbe került a vezetés. A finálétól kicsit mást vártam ugyan, de ősszel is ugyanitt leszek – rinya, meg cancel nélkül.
(Elvégre nem tudom ki hogy van vele, de az én pofám szakadna le, ha végignéztem már 8*23 részt, majd bemondanám az unalmast. Úgyis 1-2 évad és vége, ennyit simán kibír az ember)

Lilith - 2013. 06. 05. 09:54

Én szemly szeint utálok félbehagyni egy sorozatot,ezért végig kínlódtama nyolcadik évadot,de kb az utolsó négy részt (tudtom nélkül darában végignéztem) egyben megnéztem.Elsöprő volt éa felüdülés.Végre visszajött az az érzésem ami a kezdetekkor.Élveztem a sorozatot újra.
Crowley az utolsó részben nekem nagyot durrant,ahogy a bratyik is a cukormázas szirupukkal :D
Remélem a 9.-ik is legalább ilyen szintet hoz mint az utolsó négy hozott és akkor nyugodt szível mondhatom én is azt,hogy igen,igen.Nézd csak meg te is ezt a sorozatot mert megéri.

alessa - 2013. 06. 05. 18:25

nagyon kaszálni akartam 7. évadnál, de nem ment. olyan nagyon a szívemhez nőtt hogy nem tudtam. aztán a nyolcadik évad egy igazi reménysugár lett, olyan boldog vagyok, hogy mégis kitartottam.

én daráltam most is, lehet ezért nem értem mi ez a picsogás, hogy az eleje szar volt. Benny számomra minden rosszat kompenzált az elején, és amikor ott maradt a purgatoriumban azért kicsit rám tört egy gyors “allergiaroham” pár zsepivel…
Remélem még látjuk.

Abaddon a másik akit még nagyon szeretnék látni. Végre egy szimpatikus gonosz, ellenben Metatronnal.

egyébként meg 7/8 évadnyi áldozzunkfelmindentavilágért után engem jó érzéssel töltött el, hogy végre szartak a világ megmentésébe, mégha ez “fúúj túl érzelgős”. persze azt már nem tom h Sammy egyáltalán jól lehet e még:D de ez más kérdés.

O_Green - 2013. 06. 06. 09:03

katata kommentjén akkorát röhögtem. meg az alatta levőn is. már ezért megéri idejárni :)))

Dean - 2013. 06. 07. 10:49

Én akkor sem kaszálnám el, ha az xy. évad már csak arról szólna, hogy szalonnát sütnek az erdőben… :D

Asha Greyjoy - 2013. 06. 09. 01:14

Telejsen váratlan volt, kb. 80%-ra vettem, hogy a Ketrec fog kinyílni, akár a Pokol bezárásának mellékhatásaként, akár Metatron kavarása következtében. Mondjuk érdekes lenne tudni, hogy a varázslat elérte-e őket, vagy a Ketrec védett hely.

Szerintem nem lesznek emberek az angyalok, Naomi azt mondta, úgy buknak el, mint Lucifer (most ezt tessék visszafordítni angolra és ellenállni a késztetésnek, hogy elkezdjük a Stars-t énekelni), Lucinak pedig nagyon is megmaradtak a képességei, a jelek szerint csak a szárnyait veszítette el.

Metatronnal egy bajom van: középszerű. A karakter is, a a színész is. Nem hinném, hogy olyan jól fogja tudni a gonoszt tolni, mint Mark vagy Amanda. Főleg, hogy a motivációja kimerül abban, hogy hisztis, mert bujkálnia kellett, és valószínűleg a Menny könyvtárára pályázik (it is known).

És eleve marhaság volt ilyen későn behozni, ki kellett volna dobni az olyan szarokat, mint a Heartache, a Bitten, a Man’s Best Friend With Benefits és a Krissys időhúzás. Ha ezek helyett mytharcot kapunk, lett volna rá elég idő. Plusz a nagy mennyei disztópia a semmiért volt felépítve.

Mondjuk ha már Metatron az indiánok között élt több száz évig, lehetett volna indián a színész.

Kérdés, hogy ki fogja legyőzni? Ha a soul power dolog marad, akkor Metatron egyedül van a Mennyben, és épp most kapott egy hatalmas power boost-ot, hiszen az összes lélek energiáját használhatja. De röhögnék, ha a végén kénytelenek lennének kiengedni a fiúkat a Ketrecből, hogy ugyan rúgjátok már szét a seggét.

Amelia botrányosan szar volt, még Talisánál is idegesítőbb, remélem, sose látjuk többé. Jess meg forgott a sírjában.

Bennyt viszont nagyon megszerettem, pedig eleinte gyanakodtam rá.

Crowley érdekes lesz: vajon idővel elmúlik a vér hatása? Szüksége lesz rendszeres utánpótlásra? Mekkora lenne már, ha ezúttal Samnek kéne a vérét adagolni egy démonnak? Mark Sheppard meg fantasztikus volt. Nagyon örülök, hogy túlélte, Crowley a kedvencem.

Hiányzott viszont a Halál, remélem, hamarosan újra látjuk.

Aszhun - 2013. 07. 10. 21:13

Sztem Castiel nagyon jó benne és téleg király évad befejező volt :)És castiel maradjon csak ne a rossz hanem a víces :)

gabriel:D - 2013. 07. 23. 23:29

csak úgy elmondanám hogy gabriel már meghalt emberek:D

Adele - 2013. 08. 02. 11:53

nyugi, Bobby vissza fog jönni ;)
egyébként meg már régen tudjuk ki Isten nem?????????!!!! illetve hát mennek viták, egyik készítő azt mondja ő volt, a többi meg hogy még nem tudjuk, érdekes egyébként…
amúgy meg egy igazi, nagy rajongó sosem hagyná abba a sorozat nézését csak mert szerinte gyengébb mint az eddigi évadok, szerintem ez akkora butaság mint maga a Pokol… akkor az nem rajongó :D
mért kellett volna Sam-nek meghalnia? nem unjátok még hogy így lenne vége szinte mindig? :D jah mert úgy is vissza tudnák hozni… és ha nem?? (jó persze akkor nem lenne sorozat, de na… :D)
az meg külön öröm hogy Misha állandó szereplő lesz, nem hogy sok, de roppant kevés volt Castiel…

winnie - 2013. 08. 02. 12:30

Rajongo es birka kozott van kulonbseg. Minden rajongo azt irja, hogy nem hagyja abba, de ha eleri az also kuszobet a sorozat, akkor kaszalja. te is lehet, hogy kiszallsz jovore, hiaba vered mmost a melled. Mi ertelme uj reszeket nezni, ha azok nem okoznak oromot es lehet helyettuk regi epizodokat ujranezni,ha azok nagyobb oromot okoznak?

Itt valik el az ertelmes rajongo es a birka, akivel barmit meg lehet etetni.

winnie - 2013. 08. 02. 12:31

Ja, es az, hogy valaki allando szereplo nem azt jelenti, hogy tobbet fog szerepelni.

Adele - 2013. 08. 02. 15:00

na kedves winnie hogy mersz így beszélni?? :)
nekem igen is örömet okoznak képzeld el :) biztos nem fogom kaszálni, mert soha nem fog a szintje így lesüllyedni, mint neked, hogy ilyen hangon mersz beszélni :)amúgy is (ezt most nem sértésként vagy ilyesmi, de sosem értem hogy lehet félbehagyni akármelyik sorit, hogy nem tudja meg az ember mi lesz végül)
én nem is azt mondtam, hogy többet fog szerepelni tutira, hanem örülök hogy állandó szereplő lett, és hogy nekem veled ellentétben kevés volt. no de mindegy is, hisz birka vagyok, velem bármit meg lehet etetni… :))

Adele - 2013. 08. 02. 15:05

ja és köszönöm hogy itt lehettem :)

Thorstein - 2013. 09. 07. 04:22

Én imádtam az úgymond “egész mitológiát megerőszakoló” főellenséges részeket. Bár ez ízléstől függ… nekem azok a kedvenceim. Crowley meg szerintem zseniális, a humora és az egész karakter egyaránt. Ugyanígy vagyok Cassel. Néha nekem is sok a testvérek nagy ismét egymásra találása és érzékenykedése, meg az, hogy állandóan a nyávogásukkal zárták le az epizódokat, de szerintem ez végül is még belefér. Én kb. ennyit tudok felróni. Tehát nem igazán értek egyet a cikkel. De az a lényeg, hogy bár eltérő a véleményünk, mégis mindannyian imádjuk ezt a sorozatot.

Thorstein - 2013. 09. 07. 04:35

Szerintem az 5. évad a legjobb, de mindegy. :D
Amikor Elmegyógyintézetbe kerülnek, mikor Bobby játszik a kártyással, a Croaton vírusos, a hamis prófétás, a Changing Channels, a véres valentinos! És még folytathatnám… ezek nem jók? A legkirályabb részek! Tök mindegy, hova van nyújtva, pont annyi ilyen “egy történetes” epizód van benne, hogy ne legyen monoton és ne csak a főszállal foglalkozzunk.

Thorstein - 2013. 09. 07. 04:44

Ja hogy írjak valamit a 8.-ról is, különben még a végén le leszek szúrva. :D Nekem pl. nem jött be ez az egyetemes meg a nácis cucc, de a többi jó volt. A közepén van egy kis gyengesége az évadnak (talán 5-6 rész). Az eleje fergeteges… mikor Crowley felajánlja a Holdat, hát sírtam a röhögéstől. :D A vége is remek! Alig várom a 9.-et.

Broxie - 2013. 09. 24. 14:56

Néhol egyetértek a kritikával, néhol nem annyira. Én is szerettem az 5. évadot, ezeket a hisztiket viszont, hogy a cikk írója, miért nem, abszolút nem értem.

A hetedik évad szörnyen rossz volt, még a kaszán is elgondolkodtam pedig én is régi motoros vagyok ami a sorozatot illeti és nem éreztem volna kevésbé fannak magamat, ha azt mondom, hogy innentől nem tudom tovább nézni mert elveszi a régi élményeket is.

A nyolcadik évad… jajj de keservesen indult. Benny nagyon hamar kedvenc lett, Sam csaja meg azt sem tudtam mi a frászt keres itt, még csak meg sem tudtam kedvelni. Sam visszaemlékezései szerintem is mélypontok voltak.

Castiel… imádtam, ez az új Castiel viszont baromi kiábrándító. Sótlan, nincs semmi célja… szerintem. Crowley viszont maradjon csak, imádom a humorát.

Szerintem is jó, hogy végre nem áldozták fel egymást a nagyobb jó érdekében; épp itt volt az ideje, hogy befejezzék a nem bízok benned nyavalygást.

Balázs - 2013. 10. 24. 10:25

Teljesen egyetértek a kritikáddal … persze kivéve a Castiel-es résszel :P Több Castiel a képernyőn sosem rossz :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz