Advertisement
login |

Game of Thrones: vége a 3. évadnak

2013. 06. 10. 21:30 - Írta: CyClotroniC

121 hozzászólás | kategória: kritika,

Már lassan hagyomány lesz a Game of Thrones háza táján, hogy az utolsó előtti részben akarnak nézőt sokkolni, míg a finálét arra használják fel, hogy annak az utózöngéit bemutassák, vagy esetleg valami izgalmasat generáljanak a következő szezonra, most azonban talán kispórolták a mézesmadzagot.

A tél még mindig vészesen közeleg, a karakterek fogynak, kérdés, hogy a nézők kitartanak-e. Meg lennék lepve, ha az HBO-nak számottevő dühből vagy sértődöttségből kaszálókkal kéne számolnia, de azért nem árt ha a finálé segít nekik abban, hogy minden rajongó leüljön a szezonnyitó elé egy év múlva is. Erről és az egész szezonról azonban csak a tovább mögött, spoilerekkel. Könyveseknek még mindig él a megszokott kis helyük.

A finálé tulajdonképpen rendben volt, egy sokkal erősebb első féllel, mint másodikkal, a záró képsor viszont nagyon semmilyennek hatott, és a szezonban is egymást váltották a remek és a gyengébb epizódok, noha arról már jócskán megoszlanak a vélemények, hogy melyik hova sorolható.

Az esküvő mészárlás utózöngéjének bemutatása nagyon rendben volt. Walder Frey “Na most ki röhög?” gőgje, Bolton opportunizmusa és Tywin hideg, érzelemmentes rációjának szembeállítása remekül működött. Az összefércelt Ifjú farkassal és az égő Stark zászlóval még rúgtak egy utolsó Északba, Frey papa pedig méltó versenytársa lett Joffrey-nak az “imádjuk gyűlölni” játékunk MVP-címéért, de valahogy mégis a kistanácsos jelenet bontogatta ki ezt a legjobban.

Azt mondjuk kicsit sajnáltam, hogy a Tyrellek teljes létszámban kispadoztak a fináléban, pedig a szezon elején ők voltak az egyik húzó ház, és a nagyi véleményét nagyon szívesen meghallgattam volna a merényletről, de ne legyünk finnyásak, Tywin szemszöge is bőségesen érdekes volt, aki mindent a családért és a névért tett.

Királyvár egyébként a Tyrellek nélkül is remekül működött a fináléban. Sansa naiv, kislányos kis bosszúját üdítő volt hallgatni, látni azt, ahogy a kis bolond Joffrey mellett már anyuci is csak villámhárítóként áll ki, vagy ott volt Tyrion kétkedése, aki talán sokkal jobban gondol a családjára, mint azt Tywin teszi, vagy akár a családja őrá, noha mintha egyre többször táplálnának hasonló érzéseket nővérével, még ha csak röpke, elsuhanó pillanatokra is.

Tyrion és Cersei borozásai egyébként továbbra is fenomenálisak, még ha idén kevesebbet is kaptunk belőle, de simán elnézném őket jóval többször is kocsmafilozofálgatni. Cersei is amúgy rendesen megzuhant idén lelkileg, így ha van valami, amit kifejezetten várok a negyedik évadtól, hogy milyen lesz közte és Jaime között a viszony, most hogy a Királyölő hazatért.

Sárkánykő. Először is egy kérdés: Ha Stannis keres egy tekercset, azt hány órájába telik megtalálni abban a kupiban, amit a terepasztalon tart? Ezenkívül az évad egyik kisebb csalódása, hogy Stannis feleségével és lányával nem kezdtek semmit, pedig mennyi lehetőség volt bennük, mikor behozták őket.

Persze Stannis kapcsán is elbírnék több játékidőt. Ez az a szál a királyvári mellett, ahol szinte minden karaktert érdekesnek találok, ugyanakkor most jutottam el arra a pontra, hogy Stannis vívódását már elvihetnék valamerre. Oké, Melisandre remek misztikum forrás, érdekes, szórakoztató karakter, akiben mindig benne van, hogy durván belekavar a történetbe, de hiányolom a cselekményt kicsit, mert egyelőre a “majd megmutatjuk” mentalitás és jóságos Davos intelmei teszik ki ezt a vonalat.

Az északi szálak meg továbbra is montázsként funkcionálnak. Branék tényleg csak utaznak, de idén legalább a wargolás adott némi érdekességet hozzájuk. Sam és Gilly aranyosak együtt. Különösebb izgalmat nem hoznak, de nem mutatják őket indokolatlanul sokat, Hannah Murray pedig imádnivaló a szerepben, és még sárkányüveget is találtak, szóval rájuk szavam nem lehet.

Jon és Ygritte falmászása és barlangfürdős kufircolása utána viszont úgyis többet vártam a finálétól őket illetően, hogy messze nem ez a kedvenc sztorim. Ez a másfél perces jelenet, hogy ivás közben megzavarja a lány, ráadásul teljesen egymagában nagyon a semmiben lógott és kissé mesterkéltnek is hatott. Bár a múltkori epizód után, ha Jon rajongó lennék megállt volna bennem az ütő, mint a vállában a nyíl, mikor először rálőtt a csalódott, sértett vörös.

Amennyire érdekesek voltak tavaly, idén annyira parkoló pályára állították a teljes Greyjoyok alakulatot, akik közül Theont egy szezonon keresztül kínozták, apuci és nővére pedig csak éppen hogy feltűnt a fináléban. Iwan Rheon, mint Ramsay Snow viszont veszettül szórakoztató és nagyon hálás szerep. Ha vele majd még jövőre történnek érdekes dolgok, akkor akár meg is bocsátom a heti 5 perc genyózás koncepcióját. Még mindig gondolkodom rajta, hogy milyen lenne az összes ilyen jelenetet összevágni, de a fináléval már a zeneválasztás is biztossá vált.

Arya története idén olyan szempontból érdekes volt, hogy bár sok emlékezetes szöveg vagy jelenet nem jutott neki, de nagyon sokat látott és tapasztalt, amik remélem, hogy tudatosan épülnek majd tovább valami nagyon szórakoztatóvá és izgalmassá. Sanyival közösen remek párost alkotnak már most is, így ők megint egy olyan szálat képviselnek, akik érdekesek lehetnek majd a jövőben.

És végül itt van nekünk Dany, az egyik legérdekesebb fonál ebben a bonyolult GoT szőttesben. Mármint az, ahogy kiemelten kezelik, és egy percig sem érzem azt, hogy annyira kiérdemelt lenne a folyamatos előrehaladása.

Az első szezon után, megint vele köszönt le a sorozat, de míg a sárkányok anyja előtti maréknyi behódoló hatásos volt, addig a stage diving Jesus mutatvány számomra kifejezetten megmosolyogtatóra sikerült. Oké, értem, ő egész Essos rabszolga felszabadító hősnője, de mégis úgy érzem, hogy folyamatosan ölébe pottyan a szerencse, vagy lehet, hogy csak azt nem értékelem igazán, hogy akkor is eltökélt határozottsággal mered bárkire, vagy ha kell a semmibe is akár, mikor Jorah vagy Barristan kétkedve forgolódik körülötte. Khaleesi, my Queen, na de ilyet…

Szóval ilyen felemás – és tippre megosztó – lett ez a finálé is, mint amilyen a szezon is volt, egy-két kivételesen jól eltalált csúcsponttal és néhány bóklászós, töltelékjelenettel. Az első két szezonnal szemben, most viszont egyáltalán nem érte el azt a sorozat, hogy tűkön ülve várjam, mi is lesz jövőre. Nincsen se sárkánybébi, se fagyos tekintetű északi paráztatás, csak a kódorgó lány és hálás népe.

Persze nem kell sokáig keresnem, hogy találjak érdekes lehetőségeket a jövőre nézve, fent is említettem már párat, de talán jobban örültem volna, ha ezt a munkát a készítők elvégzik helyettem a rabszolga flashmob helyett. Most pedig nem maradt más, csak a kizoomolás jövő tavaszig.

121 hozzászólás Ne habozz!

RexpecT - 2013. 06. 10. 21:46

“rabszolga flashmob”

Jó a szöveg :D

dendu - 2013. 06. 10. 21:47

9 hónap várakozás. Mesés.

Risi92 - 2013. 06. 10. 21:52

teljesen egyetértek a kritika minden mondatával, nem igazán volt évadzáró hangulata a finálénak. viszont engem az utolsó 2 percben végigrázott a hideg -magam sem tudom miért, annyira nem volt nagy szám a Dannys zárás-, de valamiért mégis működött.

… és akkor most várunk.

rev - 2013. 06. 10. 22:01

kritikán aluli volt, a könyv meggyalázása. én kaszáltam.

hajnal - 2013. 06. 10. 22:02

Team Hodor!

Solmyr - 2013. 06. 10. 22:03

Azért a hatásvadászat hiányát számon kérni egy HBO-sorozaton enyhén szólva is ööö szájklotronikos. :) Eddig évadról évadra sorokközöttolvasósabb lett a GoT, nekem pl. eddig ez a finálé tetszett a legjobban. Igaz, hogy nem volt akkora csúcspontja, mint a korábbi években, cserében viszont egyenletesen jó élmény volt nézni minden percét.

CyClotroniC - 2013. 06. 10. 22:07

Szerintem ez sorozatfüggő. Egyik nagy kedvencem a Treme, ahol a cliffhanger fogalmát még hírből sem ismerik kb, szerintem ez a GoT-hoz, annak a népszerűségéhez és a hypehoz, ami övezi egy szükséges eszköz. Amúgy a cliffhanger nálam se alapkövetelmény, de vannak műfajok amik szerintem kívánják.

Shyllard - 2013. 06. 10. 22:07

Énis nagyobbra számítottam, már rászoktattak, hogy oké 9. rész a nagy durranás, de a 10. végén meg valami óriási cliffhangert adnak, ami miatt lehet várni a folytatást. Azért jó évad volt, csak a Stannis, Greyjoy hanyagolás fájt kissé (bár ha jól tudom, Theon az 5-6. könyvig fel se bukkan a 2. után, szóval abból a szempontból hálásak lehetünk), nomeg a végén lévő Tyrellék kihagyása. Azért akartam még látni egyszer Natalie Dormert :D

TorrenteXY - 2013. 06. 10. 22:14

Nem olvastam a könyveket, de mivel félúton járnak a 3-as kötetben, gondolom a könyv közepén volt egy durvulás, a lagzi, és nem tudtak igazán ütőset berakni a legvégére, így maradt egy átlag jelenet.

Amúgy nekem a nagy része langyos volt, főleg az előző részhez képest, ahol az esküvő előtti törtánásek is jók voltak.

Amúgy végre érdekes lesz a falon túli történés? Mondjuk tudtam az elejétől, hogy nem ok nélkül mutatják minden részben a hóban bóklászó Nájtvaccsot, de hogy 4 évet kelljen várni az onnan érkező fenyegetésre? Nemár! Inkább mutatták volna a Királyvárat vagy bármi mást.

Az évad: 8/10.

zolij - 2013. 06. 10. 22:16

az utolsó jelenet az csak olyan “most már alattvalói is vannak, nem csak serege” felütés volt. Az igazi cliffhanger a Stannis északra megy.

AweX - 2013. 06. 10. 22:27

“Nem a gyilkosság miatt átkozták el
az istenek a Patkányszakácsot
és nem is azért, mert
lepénybe sütötte a király fiát.
Megölte az egyik vendégét,
a saját házában.
Ez olyasvalami, amit az
istenek nem bocsátanak meg.”

majd váltás a mennyegző helyszínére …

lehet hogy ez utalás akart lenni a jövőre nézve …

ggbuffon - 2013. 06. 10. 22:30

Csak azért nem kapja a kaszát a sorozat, mert 1évet kell várni az új részekre, így hátha leülepszik bennem a sok elégedetlenség..

Én nem olvastam a könyvet, az 1-2.évadot idén január-február környékén kezdtem el lepörgetni frissen beszálva a 3.-ba..nagy volt körülötte a hype, alapból szeretem a fantasy-t, ráadásul Roma szerű hatalmi szálak is vegyülnek benne ami úgygondoltam, h érdekessé fogja tenni..

Hát kb mostanra fogyott el a türelmem..én ezt az egész sorozatot teljesen máshogy valósítottam meg…ez h 10-12 szálon fut az egész, van h csak morzsákat kapunk egyikből-másikból, és ott is a semminemtörténik fajtából nálam kiveri a biztosítékot..

Isten a tanúm, h próbáltam élvezni, értékelni amit látok, de közel sem tudok rájönni arra, h mégis mitől olyan népszerű ez a f*s..

Utoljára a Borgiáknál volt ilyen fílingem, amikor elkezdtem azt is darálni (az a 2.évad utolsó előtti részénél kapta a kaszát) h csak várok, várok és várok, de egyszerűen nem akar történni semmi, nem akar kicsit felpörögni a dolog emészthető tempóra..itt uez van..láthatjuk h a Greyjoy gyereket egy teljes telibeb*szott évadon át kínoznak, Dany már 3évad óta vándorol a sárkányaival (az évadzáró jelenetnél már énis sokkot kaptam, h megint ez a klisés fost borítják elénk záróképsornak) , a tél még mindig csak jön és csak jön és még folytathatnám a sort egy csomó tök felesleges időhúzó jelenettel…

Igazából azt nem értem, h szándékosan húzzák-vonják, h kijöjjön a 8 évad, v ez tényleg ilyen baromiunalmasan és baromiszarul van megírva könyv formájában is?

cabelito - 2013. 06. 10. 22:30

hát azért berakhattak volna még egyet s mást a végére az utolsó részbe, egy joffrey esküvőt, meg még pár kapcsolódó dolgot. utolsó pillanatig vártam. hát helyette megint az arrogáns sárkánycsajt tolták… remélem egyszer elé áll valaki nem fatökű és úgy pofán bassza hogy ser barrisan lábai között gurul ki a feje a képernyőről…

egyszóval az utolsó rész csalódás. az évad csalódás: ha jól emlékszem elmondták többször is, hogy végre nem kell a 9. részig várni, hogy valami történjen. erre megint semmi az egész évadban. oké, szórakoztató, lehet nevetni, szeretni karaktereket, de már semmi extra. elmúlt az újdonság varázsa és bár nem olvastam a könyveket (néhány spoilerbe azért belefutottam) de szerintem ebből többet ki lehetne hozni, jóval többet.

ezt a red weddinget a 4-5. részben le kellett volna adni, és akkor aztán tényleg néztek volna ki az emberek a fejükből, hogy bazdmeg mi lesz még itt?

ez az utolsó rész meg olyan szinten unalmas volt, hogy többször néztem mennyi idő van még hátra, mint eddig a sorozat összes része alatt együttesen.

persze még így is bőven átlag feletti, 7/10-t simán megérdemel. csak az ember annyira de annyira könnyen dobálná a 10/10-eket, és úgy érzem, ziccert hagynak ki a készítők azzal, hogy olyan szálakat erőltetnek részenként több percet elpazarolva, amikre igazából a kutya nem kiváncsi. theont bőven elég lett volna 2-3x megmutatni az évadban, ugyanugy emlékezne rá mindenki. így meg kb 1 résznyi idő vele ment el. theon szokásos szenvedése helyett elmagyarázhatták volna, hogy a red wedding előtt miért ettek a walder frey kenyeréből, és hogy ez mit jelent a sorozat világában. totál értelmetlennek látom most ezt a mennyiségű kínzásosdit. és ezen az sem segít ha később kisujjal kézenfogva ülnek majd a páros vastrónon.

jut szembe kisujj, varys, joffrey, greyjoy szál theon nélkül alig-alig kaptak játékidőt.

egy másik dolog ami eszembe jutott, hogy szépen adagolták a misztikumot, a varázslatos dolgokat, a sci-fis elemeket, ebben az évadban már kb mindennek a magyarázata, oka, vagy része volt ilyen dolog. az elsőben szépen megfigyelhető, alig-alig van ilyesmi. beszélnek a sárkányokról, vannak valami zombik, aztán ennyi. most már nincs olyan rész ahol ne lenne valami fény ura, feltámadás, sárkányok, égő kard, mérgezett skorpió, faszomtudja… sorolhatnám napestig. jól beetették a népet, de persze itt vagyok, és nézem én is.

összefoglalva még mindig nagy kedvenc, de már elértem odáig, hogy nem ülök tűkön, amikor várom a következő részt.
nálam az évadok: 9/10, 8/10, 7/10.

cabelito - 2013. 06. 10. 22:32

na már kétszer írtam hosszabb hozzászólást, és eltűnt az éterben, ha esetleg valami moderátor látja, berakhatná. nincs kedvem még egyszer gépelni… :(

évad: 7/10.

dany szál: 1/10.

theon: 1/10

AweX - 2013. 06. 10. 22:33

Nekem a sorozatrol mindig valamiért anglia ugrik be Hadriánus falával .
Khaleesi pedig afrikában bulizik épp :)

Shannen - 2013. 06. 10. 22:37

Furcsa, mert számomra meg pont az idei finálé tetszett a legjobban. Persze nem volt akkora durvulás, mint az előző részben, óriási cliffhanger se volt, de kisebbek igen, és ez szerintem elég is volt.
Én eddig semelyik évad után nem vártam tűkön ülve a következő GoT szezont, most sem teszem, de az biztos, hogy elgondolkodtat, hogy vajon ezután mi lesz itt meg ott.
Összességében jobban bejött ez a rész,mint mondjuk az előző, ami jórészt szerintem csak a Red wedding miatt emlékezetes, de számomra egy ilyen durvulás kevés ahhoz, hogy nagyra értékeljek egy részt.
Mindent egybevetve egy 8/10 jár az évadnak, a finálénak meg akár 9,5/10.

LoGi - 2013. 06. 10. 22:38

Én csak annyit tennék hozzá, hogy pár dolog hiányát sajnálom a fináléból. Legjobban Cersei és Jaime találkozásából akartam volna többet látni egyből, jó párbeszédes jelenet hiánya csalódást okozott nálam, egész évadon át vártam erre a találkozásra, csakúgy mint az Arya és Robb & Catelyn találkozásra, de sajnos annak lőttek ugye.

LoGi - 2013. 06. 10. 22:40

Na meg reménykedek minél több Natalie Dormer screentime-ban a jövőben is, ha nem megy a minőség rovására :D

m76 - 2013. 06. 10. 22:40

Hát szerintem ez az évadzáró pocsék volt, semmi se történt benne szinte, ami lényeges lenne. Csak jelentéktelen utózörgés az egész, ill. még az se. Amilyen jól indult az évad a végére olyan mélyrepülést vett.

A red herringen, bocsánat weddingen, meg én személy szerint csak mosolyogni tudtam. Olyan súlytalan volt az egész mint maga az észak királya eddig a sorozatban. Nekem nem fog hiányozni az biztos.

Továbbra is két szál van sorozatban ami érdekes. Tyrion és Arya akik érdekesek lehetnének. De sajnos ebben az évadban ők se sokat tettek. Csak sodródtak az árral szinte.

Az összes többi szál meg totál érdektelen volt beleértve jon snowt, hodorékat, és a vörösnőt is. Jaimenek volt pár villanása pár résszel a vége előtt még.

Targaryen toborzása meg olyan dolog, hogy egyáltalán nem kéne vele ilyen részeltesen foglalkozni. Rohadtul lényegtelen hogy kit és hogy szabadít fel, sokkal ütősebb lehetne ha már eleve úgy hozták volna be a sorozatba hogy jön a hadseregével king’s landingbe, és előtte nem is hallottunk volna róla. És akkor néhány pár mp-es flashbackban mutatták volna be, hogy ki is és honnan jött. Így ebben a formában csak céltalan időpazarlás minden jelenete.

Egyedül Stannis északra menése ami minimális érdekességet hozhat, de korábbról tudjuk, hogy ez nem jelent rögtön érdekes szálat, lehet az is csak egy újabb nulla jelentéktelen vándorlás lesz.

Desperate HOUSEwife - 2013. 06. 10. 22:44

Az az utolsó jelenet olyan szinten agyonvágta ezt a finálét…leírtál róla mindent, vérgagyi volt, kicsit kínos, erőltetett és teljes mértékben hatástalan. És egyre idegesítőbb, ahogy a sorozat készítői Dany karakteréhez viszonyulnak.

Összességében az évad sokkal jobb volt, mint a finálé, elsősorban Jaime történetének, a királyvári ügyködéseknek és a Red Weddingnek köszönhetően, ezeken a vonalakon olyan emlékezetes pillanatok voltak, amiket még nagyon sokáig emlegetni fogunk.

m76 - 2013. 06. 10. 22:44

A lényeg a lényeg, hogy engem abszolut nem csigáztak fel következő évadra, nem fogom tűkön ülve várni, lesz amikor lesz, de ha nem lenne se dőlnék kardomba bánatomba.

Ez az évad egy 6/10-nél többet semmiképp sem ér nekem. Lehet könyv formában működik ez de így nekem nem jön be. 9 rész toporgás, aztán 1 rész alatt megpróbálják érdeklődésbe sokkolni az embereket, hogy újra kibírjanak 9 rész toporgást.

cabelito - 2013. 06. 10. 22:46

Nekiveselkedek akkor, de előtte kimentem az írást, mielőtt elküldöm.
Összességében 7/10 az évad. Nagyon szeretem a sorozatot, ezért is fáj, hogy már nem az én szám íze szerint megy. Nem olvastam a könyvet.

szóval:

Dany. Kurva unalmas volt. A barátnőmnek végig mondtam, hogy remélem, egyszer valami tökös figura elé áll, és egy olyan pofont lever neki, hogy a feje ser barristan lábai között gurul ki a képernyőről. Ezt az egész szálat maximum 30 percben le lehetett volna zavarni, ehhez képest az volt az érzésem, hogy megint az izmozáson kívül (mire fel?) nem történik semmi, pedig vártam…

Theon. Kurva unalmas volt. Minden részben egy jó öt perc, az egy rész az évadból, csak erre. Most komolyan? Viccelsz? Maximum 10-15 perc alatt 2-3 megjelenéssel az évadban ugyanezt a hatást szerintem el lehetett volna érni. Nagyon nagyon sok játékidőt vett el a többi érdekes szereplőtől, még akkor is tartom, ha később theon greyjol a jobb lábán rickonnal és a balján kisujjal fog ülni a végén a vastrónon. Helyette a testvére és apja, vagy Boltonék kaphattak volna (nem a kínzással) több ídőt.

Már régóta megfigyeltem, hogy szépen adagolták a fantasy-s misztikus elemeket. Első évadban még csak beszélünk a sárkányokról, vannak valami zombik, satöbbi. Most már nincs olyan szál, esemény, történés, ok, következmény szinte, amiben ne lenne valami, pirománia, fény ura, feltámadás, mérgezett skorpió, sárkányok, obszidián tőr, wargok, irányított hodor, farkas, szauron szeme a varjúban satöbbi faszomtudja mi. Persze lehet, hogy ez koncepció volt már martinnál, hogy szépen adagol, de nekem kicsit sok. Mégis nézem, mert megszerettem, szóval ez bejött nekik. De ha csak a fele spoilert amibe belefutottam elhiszem, akkor lesz ez még rosszabb is ilyen szempontból.

Finálé. Hát azért vártam, hogy történik valami, Joffrey esküvő, hozzá kapcsolódó dolgok stb. Erre semmi. A végén a sárkánycsajos szál hát minek kellett, nem tudom. Az előzőben a Red wedding sem vágott annyira falhoz. Szerintem elfinomkodták, lehetett volna véresebb, kegyetlenebb a képernyőn.

Kisujj, Varys, Stannis, Boltonék, sokkal több játékidőt kaphattak volna a fentebb is említett dolgok helyett.

Pozitív dolgok: Stannis, Bolton, Tyrion, Arya, Véreb.

Összességében eddig nálam minden évad eggyel kevesebb pontot érdemel. 9-ről indul az első.

Bruzsy - 2013. 06. 10. 22:48

legjobb évad, legjobb finálé.

superpityu - 2013. 06. 10. 22:49

az utolsó jelenet nem ütött akkorát, de dany számára jelenése fontos annak amit a felszabadítottak képeznek. elvégre neki nem lehet saját gyereke, de most van egy rakás (viccesnek ható, és lássuk be az is) embere, aki őt az anyjának tekinti. egyébként kicsit idézte a jelenet a walking dead pilotjából a tankos jelenetet. csak éppen itt nem akarték szétkapni.
a könyv ismeretében én teljesen másra számítottam a záróképsorokat tekintve. de ettől függetlenül tetszett a rész. az igazat megvallva már a sárkány eregetés sem annyira nagy hatásvadász dolog, hiszen nem az első alkalom volt ez. ja és tudom, hogy dany szíve csücske drogon, de néha azért többet mutathatnák a másik kettőt is.
stannis szál tetszik. bár ott is stannis a legfakóbb karakter. selyse teljesen felesleges volt idén, ahogy a lányával sem sokat tudtak kezdeni, bár neki fontos volt a szerepe az olvasás miatt.
Ygritte-Jon nem különösebben érdekelt, még akkor sem ha a lány igazán szimpatikus lett a maga vad módján.
a kistanács jelenete pedi szeniális volt. Gleeson-t mondat összevissza tördelése annyira idegesít, hogy szimplán mindig csak szét akarom ütni a fejét. de gondolom, hogy szándékosan teszi ezt, hogy még utálhatóbb legyen a játéka. de tényleg mindig a mondatai utolsó szavát úgy megnyomja, hogy kiszaladok a világból. Tywin rendben volt. ahogy Cersei is, jövőre remélem több képernyőidőt kap.
Tyrellek teljes kihagyása tényleg sajnálatos. ahogy én vártam azt is, hogy lássuk milyen is sansa reakciója amikor megtudja, hogy az élőnek tartott családtagjai is meghaltak. bár abban az egy összetört nézésben is ott volt a fájdalom, a megvetés. de akkor is. egyébként a kis bosszúja aranyos volt.
Arya is szintet lépet. Sandorral remek a párosítás. talán most már nem akarják megölni egymást.
Szegfű pedig annyira cuki. Bran és a társai kicsit érdekesebbek lett így a végére.
a finálé tetszett, de lehetett volna jobb az elejét még összefogta a rw híre, és a reakciók, aztán kicsit széthullott. a greyjoyok tényleg tartalékon égtek. remélem jövőre több lesz asha. ramsay zseniális, de kicsit unalmas is, remélem a következő évadban nem csak ezeket a köröket futja majd.

CyClotroniC - 2013. 06. 10. 22:54

Amúgy Jaime és a Tywin-Tyrell bejövetellel felkavart Királyvár idén tényleg remek volt, szóval a szezonnal nekem sincs bajom, csak azért furcsa értékelni, mert kiegyensúlyozatlan volt nagyon. Tele volt nagyon magas és ahhoz képest jóval mélyebb pontokkal is, csak úgy, mint finálé. Egyszerűen ha a Kistanácsról átváltanak bármikor egy Bran jelenetre, az instant mood kill kb nálam. :D

Az első 20-25 percben még én is azt mondtam, hogy best finale ever a GoT életében, milyen dumák vannak benne végig, aztán a második fele / utolsó harmada nagyon elkoptatta ezt az élményt.

Winry Rockbell - 2013. 06. 10. 23:19

Egyetértek a kritikával :)
Bár engem Dany eléggé idegesít nem jön be ez a felszabadítok minden rabszolgát,mert olyan jó vagyok ennyi erővel meg lemondhatna minden nemesi címről és a folyóba vethetné magát mert a családja meg durván bolond volt(de gondolom neki az apu bolond piromán volt részt senki se mesélte).

De mint írtam teljesen egyetértek most valahogy nyugodtabban várom majd a következő évadot :)

cathy - 2013. 06. 10. 23:21

Cerseitől sikítófrásszal kevert agyvérzést kapok. Most konkrétan odaképzeltem Theon helyére, baszogatná egy kicsit őt is Ramsay (végre ki lehet írni :-P)

Arya meg helyettünk vezette le a feszkót ^^

Csigusz - 2013. 06. 10. 23:26

“Egyszerűen ha a Kistanácsról átváltanak bármikor egy Bran jelenetre, az instant mood kill kb nálam. :D”
ezt hét idézetének, teljesen egyetértek :D

Tele volt erős jelenetekkel a rész, de ezeket a harcokat mind szóban vívták: Tyrion-Tywin, Davos-Stannis, Tyrion-Cersei.
Bran részéről szerintem már mondani sem kell, hogy baromi unalmas és felesleges – ezt mind tudjuk. Dany-t pedig borzasztó mostohán kezelték, épp hogy kapott némi screentime-ot, a rész vége gyakorlatilag lóg a levegőbe. Számomra mindenféle katarzis nélküli vég volt.

jikke - 2013. 06. 10. 23:27

2.évadnál jelentősen jobb volt. Voltak benne jó jelenetek, de még mindig nem látom a hatalmas zsenialitást benne. A legjobb szál torony magasan sárkányasszony és alig mutatják. Évadzáróban is csak 5 percet kapott. Hihetetlen rossz az arány kinek mennyi idő jut. Vannak akiket úgy ahogy van hanyagolni kéne, mert nagyon unalmasak. A legzseniálisabb jelenetek az évadban amikor az íjjász nem találta el a hajót háromból és amikor Daenerys tárgyal.
Nem hinném, hogy első évad nyomába fognak érni a következő évadok valamelyikével.

Lemoni - 2013. 06. 10. 23:27

Többször visszanéztem a vége pár percet, nem azért, mert annyira ütős lett volna, hanem imádtam a dalt, ami szólt és kiment a stáblistára is :) Átlagos rész volt a finálé, ami a GoT-nál nekem még így is überjót jelent. Drága aranyos Arya, egyem azt a kis vakmerő és hős temperamentumát! Bár Tyriont és Tywint tartom színészileg a két legerősebb karakternek, élvezet nézni, hallgatni őket, én akkor is most már a “csavargókat” (Arya, Jon, Bran) szeretem a legjobban, az ő történetszálaikat várom leginkább a következő évadban. Továbbra is nagyon szeretem a sorozatot, ugyan nincs nálam a top3-ban (top10-ben igen), de a hangulatával, a kiszámíthatatlan fordulataival (igen, a könyvek olvasása nélkül nagyon azok)végleg magához láncolt :)

kuktin - 2013. 06. 10. 23:30

nagyon drága gyártasú sorozatról van itt szó,s én nagyon félek hogy HBO gondol egyett és kassza lesz a vége. Nekem is van gondom hogy bizonyos dolgok milyen hangsullyal jelenek meg de azért ha bele gondolunk minden részben mennyi szereplő és helyszin van bele pakolva és ez mind magas szinvonalon akkor kicsit szigoruak vagyunk a kritikákkal.

cathy - 2013. 06. 10. 23:36

Ja és remélem nem lesz Jaime-Cersei összeborilás, mert le fogom hányni a képernyőt, az fix. Nem azért, mert annyira húde szerettem Robb és Cat Starkot, de hogy egy család ennyit szívjon, Királyvárban meg az idegbeteg gyerek (megjegyzem Gleeson tényleg kurvajó na :-P) nyugtatgatása, borozgatás meg Sansa basztatása megy, nekem az az uncsi. A szájkaraték nyilván jók, de ebben az évadban Királyvár konkrétan a Tyrellek miatt volt érdekes.

cathy - 2013. 06. 10. 23:40

És nem hagytak izgi szálakat, ami miatt várni lehet? Na az ért ez… Stannis,a “Valar Morghulis”, Jaime visszatérése, és még Bran-ék is piszokérdekes vonalon indultak el. Nyilván változott a tempó, és igen az arányokkal igencsak baj volt, de pl Dany szálában mindig érzem, azt, hogy ‘szép meg jó, de valami biztos úgyis elcsesződik majd’. A sárkányok marhacukik, Dany by the way nekem is eléggé unszimpi lett, nem tudom pontosan megmondani miért, Astapor után Emilia Clarke felvette a “kiherélek mindenkit” arckifejezést és ennyi, kissé üresnek hatott innentől :-S

VergiliusHu - 2013. 06. 10. 23:46

Jó kis lezárása volt egy hullámzó évadnak. Én élveztem a jelenleg kevésbé érdekes szereplők screentime-jait is, olyan kis limonádé percek. Nem lehet közel 10 órát a kistanács üléseivel, tyrion és cersie szócsatáival, arya baktatásával kitölteni. Ezek kb. azok a részek, amiket eltalálnak, élvezhetjük tehetséges színészek nagyszerű játékát. Legyen egy évadban 4×5-6 perc kistanács ülés, de azokról tuti beszélni fogunk még az ötödik évadban is. Ha minden részben lenne, nem tudnák hozni az elvárt szintet. Így pedig bőven az évad legjobb perceit hozzák.

Ahogy megjelent sárkányanyu nagyobb összegben mertem volna fogadni, hogy az évadzáró képsor, egy kamerába berepülő sárkány lesz. :)

cathy - 2013. 06. 10. 23:49

VergiliusHu: Jaja, azzal mindig érzékeltetik, hogy ha majd megnőnek, Westerosban mindenki inkább öngyilkos lesz, mint hogy ezek végezzenek velük :-D

Annatar - 2013. 06. 10. 23:56

Én azt érzem, hogy erre az évadra nagyon szétesett a történet. Volt olyan epizód, amit sikerült összetartani, de a többséget kevésbé, hiába a közös motívum. Mostanra már annyi szálon fut a cselekmény, hogy egyszerűen nem fér bele az időbe, aminek kellene. Az évadzáró rész túlságosan mozaikszerűre sikerült, és bár maguk a jelenetek önmagukban jók, és minden percét élveztem, mindenből annyira keveset kaptunk, hogy az egész inkább csak hiányérzetet hagyott maga után. A “cliffhanger” pedig nagyon erőtlenre sikeredett, nem volt semmi tétje.

Aszusz - 2013. 06. 10. 23:59

@Csigusz: “Bran részéről szerintem már mondani sem kell, hogy baromi unalmas és felesleges – ezt mind tudjuk.”

Már bocs, de ízlések és pofonok. Én Jon, Arya és Bran szála miatt vártam minden részt, és kb már most leszarom, mi van Királyvárban, beleértve Tyriont és Tywint is. Úgyhogy én is tehetnék sommás megjegyzéseket, hogy baromi unalmas és felesleges a sok szájkarate Királyvárban, ha jön a tél, akkor úgyis megszívják. És Dany sárkányaira is kár azt a sok CGI-költségvetést pazarolni, miközben a farkasokat alig látjuk.

cathy - 2013. 06. 11. 00:01

Annatar, ott a pont, bár felteszem ez a Red Wedding epizód miatt is lehet, én azt megint koncentráltabbnak éreztem, és az után ez az epizód valóban lagymatagabb volt, de csak a viszonyítás miatt. Rám az első évadzáró se volt különösebb hatással, én nem éreztem azt,hogy azok bármivel is jobbak lennének ennél. De nyilván mindenki máshogy fogja megélni. Mindenesetre a “túlságosan mozaikszerű” jelző jól fedi azt, amit én is éreztem.

truefruit - 2013. 06. 11. 00:04

“Nem a gyilkosság miatt átkozták el az istenek a patkányszakácsot és nem is azért, mert lepénybe sütötte a király fiát. Megölte az egyik vendégét, a saját házában.
Ez olyasvalami, amit az istenek nem bocsátanak meg.”
Észak nem felejt, de az istenek sem..

9 hónap :(

nabu - 2013. 06. 11. 00:07

Dany sztorija az első évadban nagyon jó volt minden szempontból, aztán a második évadban nagyon gáz volt minden szempontból. Most meg nem rossz, de olyan, mintha nem is a GoT lenne hanem mondjuk a Seeker vagy valami hasonló tündérmese. Egyszerűen lenyűgöző, hogy ennek a csajnak mekkora mákja van mindig, miközben elég ostoba mindenből jól jön ki. Dany nevelgeti a szép sárkányait, rabszolgákat szabadít fel és jóképű lovagok hoznak neki seregeket mert szép, közben a világ másik felén meg legyilkolnak egy egész családot egy esküvőn cselszövésből. Mintha az ő szálát kislányoknak írták volna, minden mást meg nem. Szóval a zárójelenet is elég béna volt. Meg ez az egész epizód szerintem elég gyenge volt, egy-két jó momentummal, az évad viszont tetszett.

Eni - 2013. 06. 11. 00:21
hóember - 2013. 06. 11. 00:33

nabu: Dany talán csak azért ilyen szerencsés, hogy nem jut neki a cselszövésekből, mert még nincs Westeroson (:

Crias - 2013. 06. 11. 00:56

No nem bírtam várni holnapig muszáj volt ma meg néznem :)

Szerintem egyáltalán nem volt gyenge a finálé.

AMIT ÉN HIÁNYOLTAM A KRITIKÁBÓL!!!!
Az Brann története a patkányszakáccsal, remélem hogy tényleg lesz valami következménye annak hogy megölte freybá Robbékat, itt a múltheti kritikában felhomáylosítottak hogy védelemben levő embert öltek (ROB), ami Brann szerint ugye nem szerencsés.
És ezután bevágták ahogy frey zabál miközben törlik fel a vért… :)

Sándor meg Arya szerintem is jó párt alkotnak :)

Szigorúan spekuláció következik (továbbra se olvastam a könyvet).
Most az gondolom egy kisebb clif lett hogy pont a Jaquin-től kapott érmével hepajkodott Arya, nem bánnám ha visszahoznák és én nagyon kíváncsi lennék hogy mit tudnának kihozni egy Sandor Arya Jaquin 3-asból, amolyan tanítsuk meg a kicsi lányt bosszút állni
Netán a hadvezérei lehetnének Aryának, dehát észak most ugye nagy grízben van nem lenne neki serege pedig elnézném :D

Vagy Jaquinel megöleti Sandort esetleg csak simán lelép Bravosba egy kis kiképzésre?

A Másik amire még nagyon kíváncsi vagyok a greyjoy lány, mit tud összehozni.

Deny szála is érdekes nekem, bár nem tudom nem valami rabszolga harcosokról beszélt Jorah? Azok hova lettek?
Mindenesetre gyűlik Dani serege is, én nagyon féltem hogy valami toronyból kap egy nyilat ő is :D
Na nálam azzal be is csuknák a kaput.

Összeségében azért volt jó mert minden szálhoz szinte kaptunk egy kis clifet és nem 1 nagyobbat kaptunk, szerintem jó volt, így mindenki tudja várni a kövi évadot, mármint kinek melyik szál tetszik.

Jah Tyrion őőőő alkalmiját vajon tényleg Tyrion akarta elküldeni vagy Varys önszántából? Szerintem Tyrionak is van köze ehhez, az összenézések alapján amit a kertben műveltek.

koka - 2013. 06. 11. 00:59

Csak engem zavart a váltás: a kultikus farkasfej rávarrása Robb-ra, majd egy teljesen jelentéktelen jelenet Királyvárban Sansával. Amúgy megjegyzem aranyos volt, csak mondjuk ennél rosszabb helyre nem is pakolhatták volna.

Amúgy ja, a finálé eleje baromi jó volt, később viszont csak a Stannis szálak voltak értékelhetők.

Dany a végén meg: ¯\_(ツ)_/¯

zsofi - 2013. 06. 11. 01:00

nagyon jó volt a végén a zene!
láttátok mennyi magyar név szerepelt a kaszkadőröknél? :)

Bálint - 2013. 06. 11. 01:02

Szerintem jó évad volt, olyan volt mint a második. Lehetett volna jobb is, ha Martin felügyeli az összes rész forgatókönyvét, részenként egy LotR film költségvetése megy rá…de így is nagyon jó.

Malachi - 2013. 06. 11. 01:02

á, mintha csak most kezdődött volna, és máris vége. :(

tökéletes évadzáró egy újabb remek évad után. jöhet a várakozás.

Malachi - 2013. 06. 11. 01:05

koka – Robb fejetlen teteme lóra kötözve a farkasfejjel nyargalászik, közben a húga Királyvárban viccelődik az új férjével. jó volt az ott nagyon. kontraszt.

Markodako - 2013. 06. 11. 01:33

Szerintem a megszokott GoT finálét kaptuk.
Davos, Eddard után a legbecsületesebb ember aki még él, erre Stannis megakarta öletni?
Értem én, hogy fanatikus lett a hatalomvágytól és a vörös papnőnek mindig igaza volt, de akkor is…
Tyrion-Tywin párbeszédek, mint mindig zseniálisak voltak.
Boltont még mindig nem tudom hova tenni. (mindig úgy néz, mintha mindenkit megakarna ölni a szemével.)
Freynek remélem már nem sok hátra.
Joffrey megnevelése még várat magára.
Remélem Yara megbosszulja Theont.
Theon jelenete, olyan semmit mondó volt, ugyanaz az egész évadon keresztül.
Bran-Sam szál csak azért tetszett, mert összeértek a szálak.
Arya “kis” bosszúja nyugtató hatással volt rám.
Végül Daenerys jelenetét is ki is lehetett volna hagyni vagy besűríteni a 8.-ik részbe.

mosee - 2013. 06. 11. 02:13

Szerintem a záró képsor zseniális volt. A Danyt játszó színésznő azt nyilatkozta korábban, hogy szerinte azért Dany fog győzni végül, mert a többieket hatalomvágy hajtja, neki viszont ez a sorsa. Szerintem ezt zseniálisan adta vissza az utolsó jelenet, és a végén, ahogy a kamera felemelkedik, ott vannak a sárkányok, hatalma alapja, a sereg, és a tömeg, aki imádja.. le a kalappal, ez így volt remek.

Mark Bolt - 2013. 06. 11. 02:23

Talán már nincs is szükség cliffhangerre. 3. évad, aki idáig eljutott, az nem egy cliff miatt fogja nézni a továbbiakat. Aki meg “kaszálja” a sorozatot bármilyen indokkal, az egyszerűen marha. Mit fog nézni helyette? Ne röhögtessen már. Úgy fogja zabálni jövőre is, mint a cukrot.

Én azt éreztem, hogy nem nagyon igyekeztek csattanóssá tenni a szálakat, katartikus csak a Vas szigetes vég lett a zenével, meg a végén a Targaryen szál. Mintha a szálakat külön rendezők csinálták volna, és volt két lelkes, a többiek meg veterán rókák, akik már nem erőltetik. Végén összeollózták az egészet, és kész.

Engem mindenesetre megvettek kilóra, halálig fogom nézni. Vagy amíg véget nem ér.

winnie - 2013. 06. 11. 02:25

“Talán már nincs is szükség cliffhangerre. 3. évad, aki idáig eljutott, az nem egy cliff miatt fogja nézni a továbbiakat. Aki meg “kaszálja” a sorozatot bármilyen indokkal, az egyszerűen marha.

:). mert kitalálták azt a sorozatot, aminek nem fog sosem csökkenni a nézőszáma? itt is olvashatsz olyanról, aki hagyja a francba. miért jut bárkinek is eszébe, hogy magából induljon ki? miért hiszi bárki is, hogy ha neki tetszik valami, mindenkinek tetszik. ha meg nem, akkor marha. (akinek nem jön be, az a nézőket fogja lehet marhának tartani.

ez nem így működik – a legtöbb sorozatnál nem. már a finálét sem nézték annyian, mint a 7. részt mondjuk. de a got ettől még szinte végig növeli a nézőszámát. más kérdés, hogy aki kaszál, az nem a cliff léte vagy nemlét e iatt teszi, de ettől még az ember, ha tud, akkor olyan befejezést ír, ami üt. ha nem tudtad/nem akartak, akkor ez van – de nem azért történt, mert “nincs szükség rá”. az azt jelentené, hogy egy részt sem fejeznek be cliffhangerrel. az már rég túlhaladott modell, hogy azért csinálják, hogy visszajöjjön a néző. egyszerűen jó bang-gel zárni.

tripleki - 2013. 06. 11. 02:27

Itt mindenki nagy költségvetésekről beszél, én pedig általában azt olvasom, hogy mennyire alacsony. :S Nincs esetleg valami forrás, ami összehasonlítja a sorozatok költségvetéseit esetleg? Bocsi az offért, csak érdekel a dolog.

paranoid android - 2013. 06. 11. 02:34

Ezt az évadot már a könyvek elolvasása után néztem, és nagyon élveztem. Korábban én is úgy gondoltam – ahogy már párszor meg lett beszélve – hogy talán jobb először a sorozatot nézni, majd a könyvekkel kiegészíteni az élményt. Szerintem ez nem igaz. Az kétségtelen, hogy néhány eltérés miatt bosszankodtam idén, de az élményt ez nem csorbította. Nem úgy, mint mikor a második évad után olvastam az első és a második könyvet. A sok kis érdekesség, információ, ami tágította a világot nem érte el a kellő hatását úgy, hogy tudtam a fontos eseményekről. Ellenben a sorozat médiuma a fényképezéssel és a színészi alakításokkal valóban pluszt adhat. Ezenkívül így a sorozatban a rengeteg apró utalás, mellékszál izgalmasabb, vagy azokat a jeleneteket is tudom élvezni, amik csak felvezetnek valamit, de a show-only nézőktől türelmet kér azok kifizetődéséig. Szóval aki most fontolgatja a könyvek elolvasását, annak én azt tanácsolom, hogy (az én tapasztalatom szerint) jobb a könyvek tudatában nézni a sorozatot, mint a sorozat tudatában olvasni a könyveket.

Szóval az évad számomra ugyanolyan fantasztikus élmény volt, mint az előző kettő. A finálé pedig nekem jobban tetszett, mint a második évados. Kiegyensúlyozottabb volt a jelenetek színvonala, jobban fel is lettek fűzve egymásra, mint tavaly. Még ha a záró jelenet kissé semmilyen is lett.
Walder Frey és Roose Bolton jelenete meg a Greyjoyok jelenete emelkedett ki számomra. Kedvelem a Starkokat is és megrázó a tragédiájuk, de az egész évadban most sikerült elérzékenyülnöm a legjobban, mikor Asha/Yara elindult Theonért.

DICKtator - 2013. 06. 11. 02:37

Na, legalább Jamie meg Dzsoni megérkeztek valahova, kicsit már sok volt a “sétálunk, sétálunk, egy kis dombra lecsücsülünk” – oké, hogy középkorban a tömegközlekedés a mostanit is alulmúlta, de akkoris túlzás egész évadokon át vándorolni – ha húsz részes évadból tíz részben tennék, még elfogadnám, de tízből tízben kicsit sok. Mondjuk Aryáék még úton maradhatnak egy darabig, az ő párosuk nagyon ott van, minden párbeszédük zseniális, és Jamie-nek is voltak jobb pillanatai, míg a nagydarab csajjal kettesben mászkáltak, na, de a többiek…
Bran-t csak azért nem tekerem át, mert érdekes sztorikat mesél a történelemből és Hodor nagy kedvencem, egyébként a fejemet fogom, hogy az ifjú Steiner Kristóf behaluzza, hogy Dzsoni a falon túl van, mikor egy fenét, erre meg felkerekedik az óvoda Zombieland-be.
Hasonlóképp idegesítő volt Dzsoni meg a csaja, bár őket tömörítve még el lehetett volna viselni, akadtak szórakoztató jeleneteik, de így nekem sok volt.

A legirritálóbb szereplő amúgy magasan Dany, még ott van a tojáshéj a fenekén (tőlem aztán lehet az sárkánytojásból is), máris annyira beképzelt és öntelt, hogy rutinszerűen fittyet hány a tapasztalt, sokat látott tanácsadói szavára. De legalább akkor szívná meg, de még azt sem, hanem bemákol egy rakás várat, miközben az Amnesty International essos-i (ugye úgy hívják azt a részt, ahol roadshow-zik a csapatával?) nagykövetének szerepében tetszeleg. Valaki írta, és nagyon találó, hogy olyan, mintha a sorozat intrikákkal, árulással, bukásokkal, a fekete és fehér egybemosásával, fertővel és galádsággal szennyezett világából kiszakadva valami elszigetelt, bugyuta kis tinisztori lenne az övé, egy olyannyira unszimpatikus főszereplővel, akit látva felborítanád a tévét, de mindig győz. Arról nem beszélve, hogy kiakadok a sárkányaitól, mert ha tényleg olyan erősek lesznek, mint a régi sztorikban, akkor durva erőfölényt jelentenek. Kis varázslat meg mágia belefér, de ez a sárkányozás nálam feszegeti a határokat, amiket még lenyelek a fantasy-ból, jó hogy messze vannak a fő sztorivonaltól, így csak abban a pár percben bosszant ez, míg a körkapcsolás arra jár.

Starkékat sajnálom, bár igazából csak a gyerekek, leginkább Arya és Sansa miatt, mert a Red Wedding után, kicsit szomorkodva a bukásukon, azon töprengtem, hogy vajon miért is drukkoltam nekik annyira addig? Aztán hamar rájöttem, hogy tulajdonképpen csak a megboldogult Ned Stark emléke miatt, mert Cat és Robb mezei idióták voltak, akik gondos és kitartó munkával kövezték ki a saját vesztükbe vezető utat. Kezdve ugye anyuci fogolyszabadító akciójától, folytatva a fia önfejűségével (Dany mögé be lehet állni a sorba, nyomás! Ja, hogy ő bezsebelt egy agyatlan és akarat nélküli hadsereget, meg pár szerelmes lovagot még mellé, akik soha nem csapnának az asztalra, sőt néhány gyíkja is van, így a politikával nem kell törődnie. Hát ez van Robi, te pedig megszívtad), amivel szépen maguk ellen fordították a fél seregüket. El kell ismerni, Robb a szerelmi szálával hosszú évekre elsöprő sikert arathatott volna valami CW-s tinisorozatban, de ebben a világban nem jelent nyugdíjas állást, ha valaki a szívére hallgat csupán – aki király akar lenni, az viselkedjen is királyként.

Lannisterék ellenben zseniálisak egytől-egyig, nem szimpatikusak (kivéve Tyrion), de nagyszerűek, a Tyrell-ék dettó és ők még szimpatikusak is. Joffrey annyira brilliáns szemétláda, hogy bár nyilván mindenki mással egyetemben a csúfos vesztét követelem, mégis remélem, hogy még egy darabaig köztünk marad, főleg miután nagyapó és Margaery gyeplője nyomán a genyóságai kissé súlytalanabbá váltak. Csak Sansát hagyná már békén, már egészen kezdett volna jókedve lenni a kecsketrágyától, aztán most megint visszalökték depizni. Ja, és a papucs Stannis szála is érdekesnek tűnik.

Egyébként imádom a sorozatot, és nagyszerű volt az évad, de komolyan :)
A legnagyobb bajom vele valójában az, hogy a 10 rész baromi kevés, főleg ennyi történetszálra.

vargatom - 2013. 06. 11. 02:56

Nem alacsony, sőt, csak kevés ahhoz képest ami a könyvekben van.

Cuna - 2013. 06. 11. 03:36

A hippifesztivál a végén kritikán aluli volt.

winnie - 2013. 06. 11. 06:41

tipeki: nincsenek olyan megbízható adatok, de a got költségvetése kiemelt, nagyon magas, elvileg a legmagasabb jelenleg. magasan. talán csak akkor nem volt az, amikor még ment a house. megközelíteni pár 8-12. évados sorozat tudja. (és csak még magasabb lesz, ha valami veszélybe sodorja, akkor az, hogy nemsokára a színészeknek és a készítőknek még több pénzt kell fizetni.)

Bomara - 2013. 06. 11. 07:07

Mondjuk, ha a kommentelők többsége nem csak írna, hanem el is olvasná a többiek hozzászólásait, akkor nyilvánvalóvá válna, hogy miért ilyen mozaikosak az utolsó részek. A forgatókönyvírók ugyanis tisztában vannak vele, hogy a nézők nem egyformák. Vannak, akik a Starkokért nézik a sorozatot, vannak akiknek Dany a kedvence, vannak akik Királyvárat részesítik előnyben és ott vannak azok is, akik Északra kíváncsiak. Így az utolsó résszel mindenkinek üzennek: a jövő évadban is lesz a kedvenc karaktereivel izgulni való.

Anthonz - 2013. 06. 11. 08:00

Óóóóóóóóóó, shoot me, hát én mekkora balfácán vagyok. Egész évadban olyan szimpatikus volt ez a Gilly, és olyan ismerősnek tűnt, de sosem gondolkoztam el rajta vagy néztem utána. Hát most megnéztem, ez Cassie, óóóó dejóó :)

verogirl - 2013. 06. 11. 08:31

Egész jó évad volt. Néha bosszantottak az eltérések a könyvtől, de azért nem volt olyan rossz. A Tyrellek zseniálisak, nagyon hiányoltam őket az évadzáróból. A könyvben is nagy kedvenceim voltak, főleg a tőviskirálynő. Natalie Dormer először fura választásnak tűnt nekem margaery szerepére, de idén nagyon jól hozta a karaktert.
Viszont amit nem értek, hogy theon és ramsay miért szerepelt egyáltalán az évadban? Könyvekben az 5ösig nem is szerepelnek. Na mind1, ez végig zavart.
Nekem nagyon tetszett a zárójelenet. Dany mindig is az egyik kedvencem volt és örültem hogy vele lett vége az évadnak.
szóval most jön 10 hónapnyi várakozás. :)

EPIC - 2013. 06. 11. 08:38

A Bran szál Hodor nélkül semmit sem érne :)

cathy - 2013. 06. 11. 08:46

Bomara: Én azt vettem ki a kommentekből, hogy sokaknak nem is feltétlen a mozaik-jelleggel volt baja, hanem hogy ezekbe a mozaikokba számos hasznosabb infó is belefért volna. Én is mondjuk szívesebben néztem volna Tyrell vs Lannisters-t mint a borozgató Tyriont meg Cersei-t (akit nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy fojtanék bele abba a kurva borba :-D) Vagy szívesebben néztem volna még Tywin vs Tyriont mint Shae-t és Varyst. Ilyesmikre gondolok, de nyilván mindent okkal csináltak Benioffék, mert valószínűleg a legtöbb szálat nem akarták évadzáróban elpuffogtatni, mert akkor mi marad a negyedikre.

Brynden Rivers - 2013. 06. 11. 08:56

Szerintem nagyon jó évad volt, az évadzáró első fele erős volt, de a végén a készítők érthetetlen módon kihagytak egy hatalmas ziccert.

Az ugye mindenkinek leesett hova megy Stannis a következő évadban? :)

Tyrellek nem hiányoztak annyira, ez nem az ő bulijuk volt.
Tywin ahogy elküldi aludni Joffrey-t, majd közli a fiával, hogy amúgy legszívesebben holtan látná, de hát Lannsiter, meg valakinek gyereket kell raknia Sansa hasába – hát nem a népszerűségre hajt az biztos.

Bran – itt is kihagytak egy kisebb WTF-et, ami sokat dobott volna az egész Bran-szál megítélésén.

Reek! – szegény Theon. :(

winnie - 2013. 06. 11. 08:58

hor1: minden színész és készítő szereti a sorozatát, de a gigasikereknél a 3-4. évadnál jön az, hogy besztrájkolnak, ha nem kapnak akkora emelést, mint kérnek. ld. tbbt, modern family.

Brynden Rivers - 2013. 06. 11. 09:20

@winnie: Igenis hihetetlen milyen indokokkal kaszálják a sorozatot egyes nézők, és mennyire türelmetlenek pl. előző résznél – Jon miért nem kapott nyílvesszőt? Miért nem magyarázták meg vendégbarátságot?
Most meg: Miért nem magyarázták meg jobban ezt vagy azt?
Szerintem azért, mert a szereplők se értenek mindent, de amikor rájönnek valamire (pl. Bran a képessége nagyságára) akkor tudják meg a nézők is.

“a könyv meggyalázása.” – rengeteg fontos könyvhű jelenetet kaptunk az évadban – ez egyszerűen tény.
Ráadásul ezek a jelenetek iszonyat jók is voltak: Jaime fürdőzése, Davos levélolvasása, stb. még a Vörös Nász is könyv-hű volt 90%-ban.

“semminemtörténik” – really? :)
A kiherélés/személyiség megtörés az szerintem nem semmi, Stannis északra megy (!), Arya hidegvérrel bosszúból gyilkol.
És az se semmi, hogy Bran minden bizonnyal a leghatalmasabb varázsló lehet Westeros-on.

Ezek nem olyan látványos dolgok, de nagyon is megtörténtek.

lavor - 2013. 06. 11. 09:43

Csalódás ez az évad.
Egyértelműen az eddigi legrosszabb.
Pedig a 3. könyv elolvasása után tűkön ülve vártam hogy mit tudnak kihozni belőle, hát ezt…
Olyan dolgokat hagytak ki a 3. könyvből, és tettek át a 4. évadra, ami ugye 1 év múlva lesz, amik szerintem fontosak hogy egyben legyenek, nem szétszedve, egyáltalán nem azt a hatást fogja elérni, amit egyébként el kéne hogy érjen, és itt nem feltétlenül csak az epic dolgokra gondolok, hanem az apró kis utalásokra, amikre 1 év múlva már a kutya sem fog emlékezni.
Az utolsó jelenet valami egészen szörnyű volt, annyira idegennek éreztem azt a sorozat stílusától.

bëiz - 2013. 06. 11. 09:58

Nekem tetszett ez az évad (is), csupán egyetlen résznél ásítoztam, de már nem is emlékszem melyiknél (6 vagy 7?). Szeretem, hogy ilyen lassú folyású a történet, így a fordulatok számomra jobban ütnek.

Mikor pl. volt az esküvő is, azt hittem, hogy “na szuper, mostmár minden rózsaszín”, és baromi kíváncsi voltam, hogy mit fog reagálni az öreg Lannister, mikor megtudja, hogy a fiatal farkas bevette Castle Rockot. (ugye valami ilyesmi volt a terv) Amikor szépen lassan leesett, hogy itt valami készül, konkrétan megkövültem, azt meg végkép nem vártam, hogy Robbnak és Cathelinnek is annyi.

Én azt is szeretem, mikor látszólag nem történik semmi, mert általában ilyenkor kapunk valami sztorit a régmúltról vagy egy rémes dajkamesét, esetleg egy kis infót valamelyik családról :-)

Nálam 9/10 az összkép, cliff nélkül is várom a köv. évadot!

Lalolib - 2013. 06. 11. 10:48

Eddig általában egyetértettem a beszámolóddal, de most nem. Számomra az utolsó rész volt az egész GoT legjobb része, olyan zseniális jelenetekkel, melyek még órák után is foglalkoztattak.
A zárókép meg fenomenális volt. Azt nem tudom, hogy a könyvben benne van-e, de teljesen mindegy. Aki meg butaságot ír róla, az sajna nem értette, hogy mit is akartak ezzel a készítők feloldani.

winnie - 2013. 06. 11. 11:15

azt hittem, hogy a tegnap hírben elég lesz pár sor a tisztán látáshoz, de akkor írok egy külön posztot és akkor azt lehet később linkelgetni a félreértéseket tisztázandó.

ON: de inkább a fináléról legyen szó.

m76 - 2013. 06. 11. 11:16

@winnie
“de persze ne arról van szó, hogy mindenki zsarolni akar. általában minden korrekt módon megy.”

Ühüm

“a 3-4. évadnál jön az, hogy besztrájkolnak, ha nem kapnak akkora emelést, mint kérnek.”

Én nem kapok 5. évben 10x akkor fizetést mint amivel kezdtem. Örülök, ha az inflációt leköveti a fizetésem, főleg a mostani helyzetben.

winnie - 2013. 06. 11. 11:20

m76: a színészek sem kapnak. ezért írtam, hogy általában nincs szó ilyesmiről. minden 50. sorozat akkora gigasiker, hogy újratárgyalják útközben a szerződéseket. az erre vonatkozó feltételek általában benne vannak a szerződésben, mert a színészek belerakatják előre, a csatorna pedig aláírja, mert miért ne.

Felagund - 2013. 06. 11. 11:48

Ami a költségvetést illeti, az első évad kb 60 millió dollárból jött ki, a harmadikat olyan 80 köré becslik. Ennél többet nemigen fognak kábelsorozatra fordítani, mert egyszerűen nem éri meg, summa summarum kötve hiszem, hogy valaha 90 millió fölé mennének a költségvetésben.

És mivel a GoT ugyebár nem eredeti forgatókönyvű sorozat, ezért nyilván nem tehetik meg azt, hogy mondjuk Peter Dinklage kiveri a balhét, hogy ő fizetésemelést akar, akkor Tyrionnak a negyedik évad közepén Varys hirtelen felindulásból elvágja a torkát… Nyilvánvaló, hogy a színészekkel hosszú távú szerződést kötöttek, valami nagyon durva szerződésfelbontási díjjal, hogy hosszú távon is tudjanak számolni velük…
Egyébként meg az sem egészen véletlen, hogy nem válogatnak be “nagy neveket”, inkább feltörekvő színészeket választanak, akiknek kevésbé a pénz, inkább a referencia számít, hogy berakhassa a showreeljébe, hogy “én volt a X.Y. a Trónok harcából”

winnie - 2013. 06. 11. 13:07

(de mondom, egy kis türelem és megcsinálom a saját posztot és ott lehet erről beszélni, itt marha gáz, hogy ilyesmiről van szó a kibeszélés helyett. oda átmásolom ezeket a kommenteket.)

yeeeyha - 2013. 06. 11. 13:16

A zárójelenet túl nyálas lett, viszont előtte élveztem a finálét, jó volt.

Frs - 2013. 06. 11. 13:29

Kérdés: ki az a Black Fish akiről Bolton beszél, hogy elmenekült?

Gallion - 2013. 06. 11. 13:32

winnie: “mindenki azt citálja, nem én.”

Mókás. Tehát az én agyam van átmosva, közben te vagy az aki azért foglalkozik a kevésbé releváns adatokkal, mert a sajtó maradéka is ezt teszi.
Egyébként meg hiába hadakozol: ahogy irtam, a csatornának ezek a számok számitanak igazán. Lásd a Girlst, ami premier számok alapján alig érdekel valakit egyébként meg rohadt sokan nézik folytatásról, felvételről stb. Persze nem kell foglalkoznod vele, hisz a többi sajtó is szeret leragadni a premiernél mert azt könnyebb megfogni (összehasonlitani a többi sorozattal).

“mit mondanak? egy olyan kérdésre, hogy “tarthat akár 8-9 évadig? azt, hogy “lehetőségünk van 8 évadot is csinálni [mert van annyi alapanyag]” – ez lufi. semmi. mit mondajank? hogy “nem”?”

A kérdés nyilván azért hangzott igy, mert köztudott hogy ez a cél (8-9 évad). És ennek illetve a legújabb hetes becslésnek azért van jelentősége, mert ellentétben más sorozatokkal, itt egy előre belátható történetet fognak elmesélni, ami az író Martin fejében nagyvonalakban az elejétől a végéig megvan.
És ismerve a terjedelmet ebben nem az a hir, hogy ilyen sokáig csinálnák, hanem hogy a sorozat további esetleges oltári sikerességé mellett is lehet hogy maximum csak nyolc, de a legújabb infók alapján lehet hogy csak hét évadig fognak elmenni. Ami előrevetiti, hogy komoly húzások lesznek a regényekből.

Egyébként ha érdekel, közben utána kerestem: a fő szereplőkkel hat évados szerződéseket kötöttek. Azokkal is akik a második évadban léptek be. Tehát a hatodik évadtól várható hogy nőni fognak ezen a téren a költségek.

Lálá - 2013. 06. 11. 13:38

Black Fish = Brynden Tully (Cat nagybátyja)

cathy - 2013. 06. 11. 13:40

Blackfish Byrnden Tully, aki az évad elején jelent meg Zúgóban, Clive Russell játszotta :-)

yeeeyha - 2013. 06. 11. 14:22

~Frs: aki kiment megöntözni a fákat.

Wysa88 - 2013. 06. 11. 14:32

Nálam nagyon is működött az utolsó jelenet, nem baj az, hogy nem egy óriási cliffel lett vége az évadnak, hanem egy pozitívnak ható képpel. A zene pedig illett hozzá.

Bert Maverick - 2013. 06. 11. 14:50

Én már eleve úgy ültem le a részhez, hogy a záró jelenet bár baromira érdekel, de nem hiszem, hogy olyan nagy jelentőséggel bírna a következő évadra nézve, mert ez eddig sem volt így.
Az első évadot záró sárkányos Dany a második évadban bóklászott a sivatagban, meg a kölkeit kereste Quarth-ban, de nem volt annyira központi szerepe. Ebben az évadban meg az előzőt lezáró white walkereknek nem volt akkora jelentőségük (egyet lenyomott Sam, de ennyi), továbbra is csak ijesztgetnek velük.
Ezek után nem tulajdonítok nagy jelentőséget a mostani zárójelenetének sem, bár Dany szála remélem, a következő évadban csak találkozik már a többivel. Még egy évadnyi mászkálást-építkezést már unnék.

Brynden Rivers - 2013. 06. 11. 15:12

@winnie: a GoT és az összes többi HBO sorozat nézettségét kumulálták ebben a cikkben:
http://www.vulture.com/2013/06/game-of-thrones-huge-ratings-chart.html

Egyébként tényleg miért lenne +2 vetítés + HBO GO, ha csak az első vetítésre gyúrna az HBO?
(Nagy OFF: Egyébként a Doctor Who még ilyenebb, annál az amerikai rating semmit nem mond el a sikerről)

Egyébként elképzelhető, hogy Gallion téved, vagy hogy OFF-topicot nyomat, de szerintem az ismert tények, produceri interjúk ÉS a 1-5 könyvek (+6 egy fejezetei + Martin interjúk) ismeretében tett megalapozott feltételezések mentén igenis van értelme beszélni arról, mi van ha csak 7 évad lesz.

Mert a GoT-ot nem lehet bármikor lezárni, ennek a történetnek a végét Martin már nagy vonalakban megírta, + 2 évadnyi könyv ott van a boltokban. A rajongók miatt ettől teljesen nem térhetnek el, de ha csak 7 évad lesz, az hatalmas húzásokat jelent a könyvekből, ami alapvetően befolyásolja az egész sorozatot. És nem pozitívan!

Itt meg a New York Times “GOT = fiú fantasy” hülyeségét cáfolják:
http://www.wired.com/underwire/2013/06/women-game-of-thrones/
Szóval igen vannak butaságok is a sajtóban, de a 8 vs. 7 évad kérdés pont nem az, és vannak értelmes cikkek is. Elvégre a forgatókönyvírás azért nem atomfizika, hogy ne lehessen következtetéseket levonni.

winnie - 2013. 06. 11. 15:38

brynden: nem kumulálták, csak bővítették az adatokat az hbo2-vel. amire nincs adatuk (direkt ismétlések), azzal nem tudnak kumulálni.

gallion: mit nem értesz azon, hogy várj, amíg csinálok posztot? megpróbálom harmadjára is: várj, amíg csinálok posztot. légy szíves.

mindenki a premiernézettséggel foglalkozik. a többivel senki. pont. hiába láttál most egy nagy számot, attól még ez tény marad. (az első évadban sem foglalkozott senki azzal, Hhogy akkor mennyi az annyi.)

csak olykor, ha egy szám nagy és látványos, illetve év végi sajtóközlemény van vagy berendeléssel kapcsolatos, akkor előveszik, mert a sajtóban minél nagyobb számot akarnak láttatni. de ennek semmi értelme nincs a villogáson kívül, mert sorozatokat egymáshoz hasonlítani csak azonos skálán érdemes. (de ezt leírtam már, minek ismétlem magam? ha valaki össsz kumulált nézettséget ír, akkor sz csak egy szám. amíg a többi sorozatnak nem az lyen számaival veti össze, addig semmit nem mond.)

agymosás: amíg mások gondolatait vezeted el és másokra hivatkozol, addig ez lesz. azzal nem mondasz semmi újat, nyilvánvalóan én is olvasok a sorozatokról. én azok tükrében írok, így redundáns visszafele hivatkoznod.

ha nem érted vagy másképp érted a nézettségi adatokat, az egy dolog, de akkor istenem, kérdezz, hogy hol beszélsz el mellettem. hadd ne kezdjük az alapoktól. az, ha valamit 5M-an néznek és 12M az összadat, az ugyanazt jelenti. arányosság van. amit 4M-an néznek, azt kábé 10M-an fogják.

“Lásd a Girlst, ami premier számok alapján alig érdekel valakit egyébként meg rohadt sokan nézik folytatásról, felvételről stb.”

a girlst nem nézik rohadt sokan. a girls nézettség mondjuk nyolcada a got-nak, mint ahogy a girls kumulált nézettsége is hasonló töredéke a got-nak. ha az hbo-nak egy sorozat normál nézettsége alacsony lenne, akkor annak a sorozatnak a kumulált nézettsége is alacsony lenne – a magas kumuláltakhoz képest. a 600e össznéző ugyanolyan alacsony, mint (hasracsapok) 2-3M kumulált. csak más skálán. ha valami több évadot kap az hbo-n, akkor nem biztos, hogy azért, mert sokan nézik így vagy úgy.

de hadd ismételjem meg: még te is azt mondod, hogy az hbo-nak nem a nézettség számít, akkor minek rugózol ezen? vagy, ha azt akarod bizonyítani, hogy milyen népszerű a sorozat (amit senki nem vitat), akkor írd azt, hogy ennyi dvd-t bd-t még semmi másból nem adtak el. a true bloodból sem.

sorozat hossza: lehet, hogy 8. lehet, hogy 7. de az is lehet, hogy 5. meg az is, hogy 12. lehet, hogy 6 és utána már filmek. van értelme “lehet”-ekkel dobálózni? 2015-ben már lehet, hogy mások lesznek a készítők, más lesz az hbo elnöke, stb. a sorozat sorsáról nem a készítő dönt, hanem a csatorna.

költségek: azok folyamatosan nőnek, mert nem fix összegeket kap a színészek zöme (ráadásul a megjelenések különbözősége miatt a konstrukciók mások). de teljesen mindegy, hogy mi a szerződés, ha menetközben jön elő a fizetésemelés kérdése.

CyClotroniC - 2013. 06. 11. 15:40

“Mert a GoT-ot nem lehet bármikor lezárni, ennek a történetnek a végét Martin már nagy vonalakban megírta.”

Weiss nyilatkozta idén az Emmy-kerekasztal beszélgetésben, hogy nagyon kicsi rá az esély, hogy nem feltétlenül fog a könyvvel együtt végigérni a sorozat, lehet, hogy máshol és máshogy (!) lesz lezárva, az lenne a furább, ha kihúzná az utolsó regény végéig a sorozat.

Meg volt egy jó mondása, amit szerintem sokan elfelejtenek. Az adaptálás olyan, mint egy megromlott házasság, sokáig próbálod a két felet minden észérv ellenére együtt tartani, de úgyis eljön az idő, mikor be kell látni, hogy a kettőnek (könyv és adaptáció) jobb külön utakon.

Valacky - 2013. 06. 11. 15:44

A small council gyűlése után, amikor Tywin elküldött mindenkit, csak Tyrion-nak szólt, hogy maradjon ott, annak volt értelme?
Mert úgy emlékszem, hogy igazából semmiről sem beszéltek, pedig az ember azt várná, hogy ha Tywin szól valakinek, akkor ő nem csak csevegni akar, hanem mondjuk mond egy olyat, hogy vegye feleségül Sansa-t. De itt nem volt semmi ilyesmi, nagyon úgy éreztem, hogy az a jelenet csak azért volt benne, hogy legyen egy “epic” párbeszéd.

Dany jeleneteit meg általában bírom, de ezt a végén nagyon elbénázták.
És nincs olyan nagy cliffhanger, mint az előző két évadzárónál, de természetesen maradok nézőnek.

Vikram - 2013. 06. 11. 15:58

Nekem tetszett az egész évad, és bár tényleg volt már erősebb finálé is, de összességében azért jó volt. Engem a sztorin kívül a nagyon erős színészi játék tart a sorozat mellett, ebben az évadban különösen jó dialógusok voltak, remekül előadva. Gleeson és Dinklage kiemelkedően jók, de a legkirályabb simán Charles Dance volt idén… az összes jelenetét uralta, elképesztően jó színész. Emmy-t neki! :)

CyClotroniC - 2013. 06. 11. 16:00

Vikram: Most adták le, hogy ki indult a versenyben. Dance maga nem indult, azt HBO meg nem indította, szóval ő még csak jelölt sem lesz.

Brynden Rivers - 2013. 06. 11. 16:14

@winnie: a 6 évad + filmek az jó megoldás lenne, csak éppen arról senki nem beszélt.
De szerintem nem érted a probléma lényegét:

Ha most a készítők x évadra terveznek, akkor aszerint fogják megírni már a 4. évadot.
Pl. 7 évad esetén akár egy teljes család karaktereit kihúzhatják.
Ha meg 8 évaddal számolnak, akkor meg csak a felüket húzzák ki.

@CyClotroniC: Kösz azt az interjút még nem néztem meg, de pótlom. A komoly eltérésekkel könnyen magukra haragíthatják a rajongókat. Legalábbis engem :)
Így már azt is el tudom képzelni, hogy a 4. könyvből nem sok minden kerül be a 4. évadba.

@Valacky:
1. Tywin valahol mélyen tudja, hogy Tyrion az egyetlen gyereke, akivel van értelme beszélgetnie.
2. Szerintem itt Kevan könyvbeli reflektáló szerepét is betöltötte Tyrion.
3. Szólt neki, hogy kellene kellene már az az unoka Sansa-tól, hogy az övék legyen Észak.
+ ez a párbeszéd benne volt a könyvben :)

creagito - 2013. 06. 11. 16:18

Nekem tetszett ez az évad, elsősorban a remek párbeszédek miatt. Tyrellek abszolut betaláltak nálam, főleg a nagyi aki emlékezetes sorokat szállított. Szurkolok neki, hogy a későbbiekben többet fog szerepelni a Vas-szigetek! Legvégül pedig szeretnék egy olyan jelenetet a következő évadban amiben Tyrion, Tywin, Stannis és Tyrell nagyi eszmecserét folytat afölött az epic terepasztal felett!

otto - 2013. 06. 11. 17:15

Ennél az évadnál sokkal de sokkal jobb kell a következőre mert írtó gyenge volt. Mindenki ment A-ból B-be különösebb gondok nélkül egészen a 9. részig aztán vége is lett az évadnak.

Persze jó ha be van mutatva sok minden de mellé elférne az is hogy történjen valami érdemleges a cselekményben, mert előre egy lépést sem tett a cselekmény sőt 3 lépést visszament.

Sajnos túl jó ahhoz a sorozat hogy ne nyújtsák el a végtelenségig pusztán azért mert így többet kasználnak…

Valacky:

Ott kvázi elismerte fiának ami elég nagy szó!

Bagosz - 2013. 06. 11. 19:32

Nagyon lassú,vontatott,de a sok szál miatt még így is nagyon élvezetes.De hogy a mások és a holtak hova jutottak egy egész évadon át,hát abból semmit se láttunk.Pedig nemhogy a falig,de Királyvárig el kellett volna érniük ennyi idő alatt.
És a dagi srác miért van ennyire túlszerepeltetve.Talán a legtöbbször volt jelenete.Érthetetlen.

CyClotroniC - 2013. 06. 11. 19:51

A nézettséghéz még két érdekes adat:

“The HBO series clocks in a massive 170,000 simultaneous shares on BitTorrent in the hours after the HBO premiere.”

“During the less-than-24-hour period since the episode premiered on HBO, north of 1 million people have already downloaded the show — besting all previous records for a TV series.”

Athrun - 2013. 06. 11. 19:58

Ez az évad jobban tetszett, mint az előző, a fináléval is meg voltam elégedve. Igaz a vége nem lett olyan ütős, de én végig attól féltem hogy letépik Dany karját a “gyermekei” (Vajon miért..:D).

Solid Snake - 2013. 06. 11. 20:05

Ütött ez az évadzáró rendesen.. csak más perspektívából kell nézni ;)
http://kepfeltoltes.hu/130611/TWD_GOT_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Crias - 2013. 06. 11. 20:22

Tééénnnyyylleg Bronn hova tűnt el az utóbbi részekben?

Csilla0422 - 2013. 06. 11. 21:39

Az első évad túl jó volt. Emiatt nagy elvárásaim lettek a folytatással kapcsolatban. Sajnos azt vettem észre, hogy egyre inkább gyengül a sorozat.
A kezdetektől Daenerys a nagy kedvencem könyvben és sorozatban is. Amit a sorozatban a karakterrel művelnek (Drogo betegsége óta), az egyre jobban elkeserít. Az írók célja talán az, hogy minél jobban megutáltassák a közönséggel Dannyt? Te jó ég! Az utolsó jelenete is. Részben megértem, de azért már erősen szorítottam ökölbe a kezem. Nem találok rá jobb szót, gáz volt. Nem hiszem el, hogy nem volt egy nyál mentesebb B-terv.
Theont addig rúgnám, míg mozog.
Jaimet végig ott volt a szeren, nem merem azt írni, hogy kedvenc pasi, mert Martin még levadássza őt is, mint Drogot és Robbot. Kalandos útja volt Briennel.
Cercei „hiányzott” ebből az évadból. Egy-két jó pillanata volt, de meg sem közelíti első évados önmagát, vagy amikor a másodikban benyomott és Sansat oktatta. Az a jelenet nagyon ott volt.
Ygritte igazi tökös csaj, sok pasi megirigyelhetné. A Jonnal való kapcsolta különösebben nem sok vizet zavart.
Arya is egész jó arc lett, Sandorral remek párost alkotnak.
Az évadhoz hasonlóan a záró sem volt egetverő, de jobb folytatásra ad lehetőséget.

flp - 2013. 06. 11. 22:49

nagyot mentene az évadon az ha már ősszel jönne a következő évad

deku82 - 2013. 06. 11. 23:26

Dany képsorai a végén nagyon gáz volt.
Jobb lett volna mással zárni…

VanillaSky - 2013. 06. 12. 00:06

A 9. rész végén alig tudtam elaludni az idegességtől, Martin vérét kívántam, visszapörgettem nem egy jelenetre. Az évadzáró alatt meg-megcsuklott a fejem és azon vettem észre magam, hogy itt bizony bealvás következett be.

Az utózöngék mibe merültek ki? Tyron elmondta apunak, hogy North Remember, nagy kaland ki emlékezzen? Stannisék nyekeregtek kicsit, hogy Gendrynek el kéne dobni a knalat vagy mégsem. Jon az asszony megkínálta három nyílvesszővel, ez egy kapcsolat lezárásának is felfogható. Legalább Ayra tett valami érdemlegeset, remélem megtartja jó szokását csak nagyobb embereken. Végül ez a gyíkszelídítő-álomszajha ismét az ENSZet megszégyenítő módon alkotja emberi jogi egyezményeit. Valaki screen timeot követlet neki, én megelégszem ha acélt kap a hátába, nem több screen timeot.

Végül is jó, hogy ilyen lezárást kapott, ez a 9 hónap simán elröppen így, nem fogok körmöt rágni az új részért.

koka - 2013. 06. 12. 01:50

Micsoda gyöngyszemek vannak a soundtrackon: http://www.youtube.com/watch?v=0wb2LeYObsU

CsAndras - 2013. 06. 12. 05:40

Nekem picit sötétre sikeredett ez az évad, hát gondolom a sztori nagyjából fix, de sok volt az öldöklés meg a nyers valóság és kevés volt az a jelenet ami igazán megfogott….

A második évad jobban tetszett!!

ui:
(faroklevágás egész egyszerűen nagyon elterelte a figyelmem arról hogy kikapcsolódjak…)

Hor1 - 2013. 06. 12. 08:20

A második évadnál sokkal jobb volt, az elsővel nem lenne fair összehasonlítanom, azt a könyvet nem ismerőként néztem még.

Maala - 2013. 06. 12. 08:23

Szerintem nem Danyvel, hanem Stannissal kellett volna zárni az évadot, és lett volna ott cliffhanger… Ahogy még Melisandre is összetojja magát valamitől, az már szemöldökhúzós.

Így meg semmi.

CsAndras - 2013. 06. 12. 10:26

Melisandre annyira brutál szexuális egy nő… Szerintem az életben is ilyen számító lehet:D

Én behódolnék neki:)

cathy - 2013. 06. 12. 13:25

Maala: Egyetértek, ebben a részben abszolút Stannis jövőjének belengetése volt a legizgibb. És azért még csalódott vagyok, hogy Tywin nem pofozta ketté Joffrey-t, akkor enyhültem volna Red Wedding kapcsán irányába :-D

cathy - 2013. 06. 12. 13:29

És remélem Mance-ből is kapunk többet a köv évadra

Niki - 2013. 06. 12. 18:49

Bárki bármit mond, én ezzel az évaddal szerettem meg a sorozatot. Eddig csak a tesómmal néztem félszemmel, de ezt már egyedül, figyelve. Lehet, hogy még a könyvbe is belekezdek. :)

Sokan mondtátok, hogy nincsenek cliffhangerek. Szerintem igenis vannak.

Például Arya szála. Eddig volt egy célja, találkozni anyuval meg tesóval, de most ‘egyedül’ maradt a Vérebbel. És most? Mihez fognak kezdeni?

Meg a Tyrion-Sansa páros. Lesz gyerek? Tywin mennyire tudja befolyásolni őket?

Jon újra a Fekete Várban van. Hogy védi meg a Másoktól a Hét királyságot?

és még sorolhatnám. Sok pici…
Persze, nem olyan évadzáró, mint amilyenre számítottunk a 9. rész után, de én nem is vártam hú de nagy óó pillanatokat. Jó, Joffreyka esküvője érdekelt volna, de egymás után 2 lagzi …

És szerintem nem szabad elfelejteni, hogy ez még csak a könyv fele. Ha az egész könyvet bedarálták volna, csak kapkodhattuk volna a fejünket, hogy ez mi, az mi, miért, hogy?. Voltak köztes részek, voltak felrázó jelenetek. Ez így pont jó volt.

Szerintem.

Dante22 - 2013. 06. 12. 19:14

Igen,tényleg jó volt,nem baj,ha van ilyen mindent elrendezős rész a végén,tetszett.

Nekem a 9 rész,ha az lett volna a vége,nem tetszett volna,ez még kellett ide.

Amugy Arya nem az alakváltót hívta,amikor az érmét nézegette?:D
Ez is egy izgis kis szál lesz a köv.évadban.

Érdekes amugy Aryanak vannak a legjobb párosításai(legalábbis nekem,Tywin,alakváltó,Sandor)Tökéletes párosítások.
Nah akkor jövőre ugyanitt..
De sok idő úristen.

bence - 2013. 06. 12. 21:29

Edes Istenem, mi az hogy hullanak a szereplok? Ugy irtok rola mintha a sorozat miatt lenne igy mikozben a konyv az alapja….

bence - 2013. 06. 12. 21:43

Amugy jo volt ez a resz, Danynek meg szerintem azert pottyan igy az olebe minden mert tudja kezelni es megerteni az emeberek helyzetet, jo diplomata es jo sunci is :) de szerintem egz oriasi csattano varhato meg Danyvel kapcsolatban.

cathy - 2013. 06. 13. 00:20

bence: Szerintem meg azért, amit másvalaki is írt, hogy Dany Essosban nem találkozott a szarkavarós politikával, Kisujj és Varys-félékkel. Ha egyszer eljut Westerosra, kiderül (amúgy nekem ez az “Így jártam anyátokkal”-effektus :-D “Így kerültem Westerosra” :-P)

Nuage - 2013. 06. 14. 12:55

Sokan írtá, hogy Dany-nek minden az ölébe hull, de azért ne felejtsük el, hogy a bátyja eladta, a férje és a gyereke meghalt, a törzsének nagyobb része meghalt vagy elhagyták, sárkányait ellpoták miközben a megmaradt csapatának a fele megint oda, egyik közeli embere elárulta. És volt pár gyilkossági kísérlet is ellene. Mindezt úgy, hogy igazából még a közelében sincs a komoly játszmák színteréhez.
Szóval részemről ő rendben van, a Makulátlanok megszerzése totál belefért. Ott csúnyán alábecsülték, amit kihasznált. A zsoldos srác meg gondolom úgy érezte, hogy kinőtte a társait, akikkel nem nagyon vállalt lelki közösséget a közös jelenteik alapján amúgy sem és Dany tényleg jó választásnak tűnik. Szép, hatalma van, esze és szíve, van benne potelnciál és még gazdag is. Össz-vissz abban látom a hibát, hogy a tömegeket (akár a Makulátlanok, akár a végén felszabadított rabszolgák) EGY EMBERKÉNT imádják. Olyan nincs, hogy egy ekkora csoport minden egyes tagja szeressen egy embert. Biztos létezik ennek képtelenségére valamilyen fizikai tétel is.Így az utolsó jelent már kicsit nekem is sok volt, de még így is számtalan érdekes lehetőség rejlik a karakterben.

Az évadzáró egyébként kicsit lighosra sikerült szerintem is, de legalább volt idő feldolgozni a Red Weddinget. Jelentősen átalakult a hatalmi térkép, érdekes lesz hogyan alakul a történet a továbbiakban. Azt meg már korábban megtanultam, hogy ne kötődjek a karakterekhez, így nincs kedvencem, csak van akiknek jobban szurkolok egy fájdalommentes halálért.

kogerz - 2013. 06. 15. 23:48

Annyit mondanék csak, hogy ne felejtsétek el, hogy 5 év volt a 4. és 5. könyv között. Szóval Martin nem sieti el. És gondolom, erre az HBO is gondol, és próbálja tördelni a könyveket, amíg nincs meg a teljes befejezés. Így viszont nem lehet minden zúzást és izgalmat beletenni egy évadba. Pedig higgyétek el megéri várni.

CyClotroniC - 2013. 06. 16. 00:17

Nem ezért tördelik szerintem. Kb 5%, ha van rá, hogy a könyvvel együtt, hasonlóan fejezzék be a sorozatot. Lehet, hogy ennek hamarabb vége lesz, mint a regényciklusnak, és nem feltétlenül a nézettség miatt. Ha lesz 7-8 szezon, akkor már gyönyörű, hosszú élete volt.

vargatom - 2013. 06. 18. 15:54

Nehéz úgy írni a következő évadról, hogy ne legyen spoiler, ezért csak nagyon általánosságokban…

Sok jogos kritikát hoztatok fel. De Martin sem hülye és a kérdések nagy részével bizony foglalkozni fog, csak ki kell várni.

Ugyanakkor sok esetben tapasztalhattátok volna már, hogy a cselekmény nem mindig abba az irányba halad, mint amit kézenfekvőnek gondolna a néző… Talán a legjobb példa az első évad két nagy genyója, Jaime és a Hound, akik mára szinte a legkedveltebb karakterekké léptek elő, ráadásul Jaime esetében még egyfajta erkölcsi megtisztulás is elkezdődött.

De asszem a legfontosabb az a mondat, amit a sorozat szerzői az idén Ramsay szájába adtak:

“If you think this is going to have a happy ending, you haven’t been paying attention.”

timcsike - 2013. 06. 18. 23:26

Ledaráltam a 3 évadot, most fejeztem be. Annyira tele van a fejem, teljesen összefolyt az egész, úgy érzem magam mintha átment volna rajtam egy úthenger.:D Egy kérdésem van, főleg önmagamhoz, mi a fenéért nem néztem eddig???
Fantasztikus az egész sorozat, gondolom ezen már mindenki túl van, nézzétek el nekem. Most meg várhatok a folytatásra.
Az ominózus 3×09 rész nem ütött akkorát, a hisztiről tudtam, szerencsére a spoilereket sikerült elkerülnöm. Persze sajnáltam őket, de nem tartoztak a kedvenc karaktereim közé. Arya, Jon, Jaime annál inkább. A finálé is tetszett, sok kicsi cliffhanger…

briseis - 2013. 06. 23. 21:05

“Valar Morghulis”

Jeol - 2013. 06. 25. 03:36

Remélem a kis Stark és a terminátor belendülnek, és mészárolgatni fognak.

Nagyon kevés sorozat kúrta fel az agyam annyira, mint pár “megvalósítás” ebben az évadban. Most komolyan, Starkékat megölik, és a szöszi csajt nyomatják? Kit érdekel a khaleesi, amikor dúl a trónharc….

A status quo gyönyörűen kivetíthető a mai világra. A beteg(belterjes), leggec1bb család irányítja a birodalmat, a becsületeseket meg lenyilazzák/lefejezik, és esélyük sincs.

Egyébként a red wedding jelenet nagyon hajazott a Szikla tusolós jelenetéhez. Le sem tagadhatnák, hogy onnan szedték… :)

cathy - 2013. 07. 03. 20:18

Jeol: Dany is a trónviszály része hé, ex uralkodó család, akiket ráadásul hasonlóan szépen intéztek el, mint most Starkékat. Mindig eszembe jut az ominózus Tyrion Varys párbeszéd Királyvárban, mikor mondja Varys, hogy hé állítólag DaeneryS Targaryennek sárkányai vannak, Tyrion meg sóhajt “Egyszerre egy ellengéssel foglalkozzunk”

Szóval Dany nagyon is érdekelt a westerosi eseményekben is, kérdés mi lesz az eredmény.

Platschu - 2013. 07. 30. 00:15

Nekem csak második nézésre esett le, hogy Varys Illirio tanácsossal tárgyalt és ezt hallgatta ki Arya. A könyveket még mindig nem olvastam, így kíváncsian várom, hogy Varys mit is akar. Egyszer úgy tűnik, hogy Targaryen párti, de akkor vajon minek akarta volna Daeneryst megmérgeztetni? Ő továbbra is rejtély a számomra, de remélem a könyvekből kiderül, hogy ő most akkor magáért vagy valakiért “harcol”. Mintha ő lenne a káosz az egyenletben, mert hát heréltként úgysem lehet uralkodó, de azért a biztonság kedvéért tesz is róla, hogy a többiek is keresztbe-kasul öljék egymást a hatalomért. :D

* * *

SPOILER lehetsége

Másik észrevételem az volt, hogy vajon a farkaskölykök sorsa mennyire vág egyben a gazdáikkal?
1. Robbét bezárták – vele együtt a gazdáját is
2. Aryaé szabadon kószál – ahogy a kis bérgyilkos jelöltünk is
3. Havas Joné albínó – vajon utalhat-e ez Jon eltitkolt származására, amit pár rajongói ötletelés már felvetett? Targaryen lenne?
4. Sansáét szépen nevelték, úri kutyuli lett belőle és a vadság kiveszett belőle, aztán úgy mészárolták le, mint egy haszonállatot – vajon Sansa sorsa is majd ez lenne a királyi udvarban?
5. Rickoné jelentéktelen – mint maga a karakter is
6. Brané pedig ugyebár adja magát és ezt nem is kell annyira magyarázni :)

* * *

Harmadik gondolat. Vajon melyik királyság kikről lett mintázva? Csak én éreztem némi áthallást?

1. Stark – Németország / Skandinávok
2. Lannister – Angolok / Izrael
3. Tyrell – Franciák
4. Dorne – Spanyolok
5. Baratheon – Oroszok
6. Targaryen – Rómaiak
7. Falon túliak – Eszkimók
8. Essosiak – Arabok / afrikaiak / ázsiai lovasnépek

+1 az Éjjeli Őrség – Francia idegenlégió :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz