login |

Scandal: vége a 2. évadnak – írta cat

2013. 06. 11. 16:35 - Írta: vendegblogger

40 hozzászólás | kategória: 2012/13 finálék, kritika,

Shonda Rhimes tud valamit – ezt már itt az elején szögezzük le. Majdnem biztos vagyok benne, hogy kábé senki nem nézett ki belőle egy Scandal-t a Grey’s Anatomy után. Nem mintha utóbbi annyira pocsék lenne, de valljuk be, nem egy súlycsoportba tartozik a két sorozat. A Scandal ugyanis amellett, hogy high concept, az év egyik legjobb országos drámája – a The Good Wife-fal lehet egy szinten emlegetni, de néha még annak is odapörköl.

És ennek tükrében mindig elcsodálkozom, mennyire kevesen nézik, hiába volt winnie  és human méltatása az első évad végén. Szóval én most csatlakozom, és mindenkinek mondom, aki még nem látta: vegyétek fel a nyári daralista elejére, nem csak azért, mert remek, hanem mert kimondottan olyan, ami darára való. Öszeesküvős-nyomozós sorozat rajongóknak pedig igazi csemege!

A Scandal egyik legfőbb erénye abban rejlik, hogy hiteles. Nem kis nevetséges esetekkel próbál megúszásra játszani, hanem olyan botrányok kerülnek terítékre, amik megráznak egy egész országot, és amiket még évtizedek múlva is emlegetnek. Úgy értem, ha kiderülnek – és van, amikor ki is derülnek. De hogy pontosan mikről van szó, azt a tovább után folytatom, spoilerekkel.

Kicsit tartottam tőle, hogy a 22 részes második évad tud-e annyira pörgős maradni, mint a mindössze 7 részes első. Nos, igen, ebben nem volt hiba, ez pedig annak köszönhető, hogy nem egy főszál vonult végig az egész évadon, hanem három (Quinn gyilkossági ügyét most nem számolom bele, mert azt még az évad elején viszonylag gyorsan lezárták), és ahogy ezt a három szálat az évad végére összehozták, az egyszerűen mesteri.

Szóval volt itt nekünk először is az a kicsi probléma, hogy az elnök háta mögött egy hozzá közel álló csoport – köztük a first lady, a kabinetfőnök és a főszereplőnk, Olivia Pope is – összefogott és gyakorlatilag elcsalta a választást, így juttatva Grantet a Fehér Házba. Ebben mondjuk, mint írtam is, maga az elnök nem volt érintett, de ezt ugye a kutya sem hinné el neki. Ezt a szálat valahol a 14. rész tájékán lezárták. Látszólag. Mindezt úgy, hogy a végsőkig őrölték az idegeinket.

Mert ez a másik dolog, amiben nagyon jó a Scandal: képes a legvégső határig, és azon is túl húzni a feszültséget. Szóval visszatérve, a választási csalást egy kicsit félretették, mert fel kellett vezetni egy másik, hasonlóan nagy horderejű ügyet: van egy tégla a legfelsőbb kormányzati körökben, egy áruló, aki államtitkokat szivárogtat ki. És innentől úgy megkavarták a szálakat, hogy ember legyen a talpán, aki végig követni tudta, ki kinek a kicsodája, melyik bérgyilkos kinek dolgozik, milyen kapcsolatban vannak egymással, a kormányzattal, és azzal a szupertitokzatos katonai szervezettel, amelyiknek  Huck is dolgozott.

Az utolsó négy részben pedig ezzel párhuzamosan előtérbe került az elnök megromlott házassága, vagyis hogy el akar válni a karótnyelt feleségétől, és Oliviát feleségül venni. Ha már itt tartunk, el kell mondanom, hogy ez a szerelmi szál minden várakozásomat felülmúlta, pedig amikor a pilotban felvezették, akkor még nagyon kétkedve fogadtam. Egyszerűen arról van szó, hogy a legtöbb országban az ilyesmi a lehetetlennel egyenlő – nem csak Amerikában, de még nálunk is hatalmas botrány lenne, ha az első számú vezető elválna a feleségétől. Olivia is nagyon sokszor hangoztatja a sorozatban, hogy ez egy agyrém.

És mégis, az évad végére képesek voltak úgy csavarni a sztorit az alkotók, hogy nemcsak elhittem, össze fog jönni, de rendesen szurkoltam is nekik. Mindez persze nem volt ilyen egyszerű, ahogy hangzik – first lady ultimátumot adott az elnöknek: ha nem rúgja ki a szeretőjét, kitálal a tévében, hogy viszonya van. Ez pedig az a fajta botrány, amit szintén minden elnök próbál elkerülni. Plusz egyes, nagyon csúnya, gonosz emberek is elkezdenek aggódni a komolyra fordult viszony miatt.

A fent említett két eset mellé pluszban visszahozták a választási csalást: a téglánk ugyanis tud róla, hogy az elnök csalással nyerte meg a választást, és bizony ezt az infót nem fogja magában tartani. Szóval elkezdődik egy komoly hajtóvadászat utána, közben a first lady lenyilatkozza a tévében a viszonyt, Oliviát valaki meg akarta gyilkolni, kiben lehet bízni, és kiben nem? Egy percig sem volt unalmas.

A lezárások tekintetében viszont egy kicsit csalódott vagyok. Téglának egy olyan karaktert kaptak elő végül, akiről ha nem mondják kicsoda (az alelnök volt kabinetfőnöke), akkor totál nem lettem volna képben vele kapcsolatban. De hát tény, hogy nagyon kicsire szűkítették a lehetséges érintettek körét, mindenkit gyanúba kevertek, majd tisztáztak a nyomozás során, szóval nem volt egyszerű megfelelő karaktert találni erre.

A szerelmi szál kapcsán pedig nem tetszett, hogy az utolsó pillanatban visszakoztak, ellenben a cliffhanger nagyszerű lett. Borult az elnök terve Oliviával kapcsolatban, nagyon kíváncsi vagyok, mit hoznak ki ebből a következő évadban.

Amit még mindenképp el kell mondani, hogy politikai szarkavarás területén is brillírozik a sorozat, nem csak az átlag részeket tekintve, de például nekem nagyon tetszett az a kommunikáció, amit a kabinetfőnök folytatott a sajtóval, amikor kiderült az elnök viszonya.

Emellett pedig ki kell emelnem, hogy a legtöbb színész és karakter nagyszerű. A legjobbak a first lady-t alakító Bellamy Young, illetve a legutáltabb karakter címre jogosan pályázó Cyrus Beene-t játszó Jeff Perry, de nem szabad elfeledkezni Olivia csapatáról sem, onnan Huck (Guillermo Díaz) magasan kiemelkedik a többiek közül.

Végül pedig megjegyezném, hogy pörgős párbeszédekben és időnként humorban sem utolsó a Scandal, vegyük csak Cyrus mentőbeli jelenetét, vagy ezt a beszólását:

Hollis, this is the White House. This man is the President. Talking about murder in White House in front of the President is like talking about sex in Vatican in front of the Pope. We do not do it!

Nem mondom, hogy nem volt egy-két kisebb hullámvölgy a 22 rész során, de ami fontos, én nagyobb logikai buktákra nem emlékszem, ez pedig egy ilyen csavaros sztorinál nagy elismerést érdemel. A némi keserű szájízzel együtt is megadnám az évadra a 9/10-et, így kell high concept sorozatot csinálni!

Csak jönne már az a 3. évad…

40 hozzászólás Ne habozz!

Pudli - 2013. 06. 11. 16:52

Tetszett nagyon az írás jól összefoglaltad, ez tényleg egy nagyon jó sorozat. Mondjuk nekem a Quinn-es szál annyira nem tetszett de kb ennyi.

JJ - 2013. 06. 11. 16:54

Minden mondattal egyet értek, remek kritika :D Cyrus, first lady és Huch számomra is a három legerősebb karakter, csak ajánlani tudom mindenkinek a sorozatot, igazi ütős második évadot kaptunk, és csak azt tudom mondani nagyon messze van még ősz …..:(

S84 - 2013. 06. 11. 16:56

Egyértelműen nagyszerű sorozat, bár én a President+Olivia szerelmi szálat most sem szeretem…

Zirowe - 2013. 06. 11. 17:06

Ennyire jó lenne?

Akkor be kéne próbálnom, de már így van vagy 2tb-nyi anyag sorbaállítva nyári darának. :D

BSBsubs - 2013. 06. 11. 17:12

Egyik legjobb sorozat számomra a jelenlegi palettából.

DQ - 2013. 06. 11. 17:13

Én sem értem miért volt ennyire alulreprezentált itt (főleg a nézők körében), remek évad volt. Örülök, hogy berendelték a harmadik évadot, várós az is :)

Mondjuk lehet, hogy darálva még jobb is, mint folyamatosan követve, mert úgy kevésbe felejti el az ember a következő részig, hogy ki-kivel van :)

blueberry - 2013. 06. 11. 17:24

tetszik az írás, kicsit megszépítette az ennyire azért nem jó véleményemet a Scandalről
mert nekem a politikai rész meg kavarás és csavarok nagyon érdekesek – kiemelném itt Verna esetét a kórházban, illetve nekem az is tetszett, hogy Billy volt az áruló, nem volt akkora és annyira jól felépített csavar, mint a tavalyi évadban (mármint, hogy ő állt akkor is a dolgok mögött), de erre visszagondolva tetszett
viszont számomra ez a szerelmi szál (bár politikai viszonylatban hoz magával érdekességeket) teljesen érdektelen és ezt lehet az teszi, hogy magával Oliviával nem tudtam (még mostanra se) megbarátkozni – talán a tényleg erős karakterek – az említett Cyrus, Mellie, Huck és én hozzátenném Quinnt és Abbyt is (bár ő az utóbbi pár részben nem szerepelt sokat) – elveszik tőle az érdeklődésemet

winnie - 2013. 06. 11. 17:26

zirowe: nem volt elég meggyőző hogy tavaly nyáron mindkettőnk szerint baromi jó volt?:)

egyébként nagyon egyszerű esélyt adni, mert az első szezon csak 7 rész, lezárt.

cat - 2013. 06. 11. 17:39

Nem akartam ennél bővebb lére ereszteni, de itt kommentben még egy-két dolgot hozzátennék. Először is, sokan mondják, és egyet kell értenem velük, hogy a főszereplő sajnos nem annyira jó. Engem nem idegesít, lehet, hogy megszoktam hogy ilyen karakter, de Kerry Washington néha “too much”, főleg az arcjátéka. Viszont annyi jó színész van mellette, hogy simán ellensúlyozzák őt – főleg akiket kiemeltem, de akiket ti is említettetek, azokon kívül is még ott van Columbus Short (Harrison) és Gregg Henry (Hollis Doyle), ők is nagyszerűek! Utóbbit láthatnánk többször.

A másik pedig a politikai vonal, annyi mindent lehetett volna még erről írni! Az említetten kívül nagyon tetszett, amikor a first lady-t próbálták először arról lebeszélni, hogy a viszonyt lenyilatkozza, a másik meg utána, hogy ne hozza nyilvánosságra Olivia nevét – ahogy kijátszották a rasszista kártyát, remek volt. Mindez pedig úgy baromi érdekes, hogy engem alapból nem is érdekel a politika :)

Az értékeléshez pedig annyit, hogy reálisan nézve mondjuk 8/10 lenne, de az utolsó 4 rész annyira jó lett (egyben néztem), hogy nálam simán felhúzta azt a 8-at 9-re :)

symor - 2013. 06. 11. 17:46

Na itt álljunk meg picit :O

A Scandal hatásvadász, teátrális limonádésorozat, mely a valóságot megközelítőleg sem tükrözi a politika, a pénzvilág és a jog berkeiből. A szereplői tipikusak, felskicceltek és nem egyszer csupán egy-egy szituációnak teremtve egysíkúak. Ez persze onmagában még nem lenne baj :P

Viszont Kerry Washington főszereplőként szúr el a túlerőltetett játékával egy jó karaktert, akinek a bőrében épp a leghangsúlyosabb tulajdonsága, az intelligenciája emiatt a leghiteltelenebb. A természetellenesen sűrűn használ könnycsatornáiról és tátott szájáról nem beszélve a színésznőnek.

Elismerem ugyan a sorozatnak vannak emellett is jól sikerült típuskarakterei, van egy jó tempója, és a fordulatszáma is több mint megfelelően működik.

A második évad azonban ennek ellenére is többször túllépte azt a határt, ami a jólesően izgalmas és a nevetségesnek tetsző politikai-szappanoperát választja el. Épp a legérdekesebb szálakat szorítva satuba azokkal az öncélú érzelmi töltetetekkel, amikkel a sorozat manipulálni próbál, hozzáteszem nem kicsit ízléstelen mértékvesztéssel.

A The Good Wife-al való összehasonlítás pedig nemhogy téves, de egészen méltatlan is emiatt. Mivel a Scandal úgy viszonyul a Godd Wife-hoz, mint az olcsó lőre a jófajta, testes borhoz.

A Scandal második évadja mindezzel együtt megér 5/10-et, de többet nem!

LoGi - 2013. 06. 11. 17:51

Mielőtt még elolvasnám az egészet, leírom az egyetlen problémámat a sorozattal, még pedig azt, hogy szerintem néha az egy-két perces beszédekből túl sok van, valóságban emberből nem jönnek ki ezek a túlfűtött, tökéletesen indokolt, hatásvadász (de még mennyire hatásvadász) beszédek egy párbeszéd közben. Ettől függetlenül persze nézős, de sajnos mindig azt érzem picit, hogy a karakterek picit jobban el vannak szállva maguktól, mint ami indokolt lenne.

LoGi - 2013. 06. 11. 17:53

Furcsa mód ezt egy The Newsroomnál (meg a többi Aaron Sorkin sorozatnál) nem érzem így, mi a különbség?

AJ - 2013. 06. 11. 17:59

symor

Nem értek egyet veled. A Scandal minden szereplője jól megformált, beazonosítható. Egész jó kis szemétládákat, és kedvelhetőket vonultat fel, nem is rossz színészekkel.

A főszereplő leszólásával se értek egyet. Szerintem pont Kerry Washington való erre a szerepre, nekem, mint nő is tetszik és a színészi játékában sem találok kivetni valót. A nyitott száj nem értem, miért zavar sokakat?

Az első évad zseniális volt, és a második se vett vissza a fordulatszámból. Élvezetes epizódok, több szálon futó történeteket mutatnak az írók. Nem hagyják unatkozni a nézőt, a mellékszereplőknek is készítenek történeteket, kapnak játékidőt.

A The Good Wife – Scandal összehasonlításhoz annyit, hogy előbbi egy remek, karakterközpontú, ám nekem túl steril és unalmas dráma, míg az utóbbi egy pörgös, összeesküvéses, szintén karakterizáló, ám csavaros és hatásos sorozat.

LoGi - 2013. 06. 11. 18:01

symor véleményével és a kritikával is együtt értve valamilyen szintén, nálam 7/10 :D

symor - 2013. 06. 11. 18:25

AJ ez van, neked ez tetszik :P
Szerinted Washington nem játssza túl a szerepét, szerintem igen, szerintem néha kifejezetten ostoba képet vágva játszik el egy okosnak feltüntetett nőt, szerinted nem. Ez van!

Talán még a Revenge is bejön (vagy bejönne), mert abszolút ugyanaz a kategória, még ha a közeg különböző is.

Sokan a Barátok köztön sem unatkoznak egyébként :D

Mint írtam a Scandel kifejezetten hatásvadász, ebből a szempontból a The Good Wife tényleg “steril és unalmas dráma”, mint írtad :)

jimy29 - 2013. 06. 11. 18:30

Én az első évadnak winnie és human ajánlása után álltam neki. Egyik este 9-kor nézegetem a gépem, mit szedtem le amibe még nem néztem bele. A Scandal volt az. Hajnalban már a hetedik részen is túl voltam.:)
A második évad már hetiben ment, pedig általában darálni szoktam, mert rengeteg sorozatot nézek és így csak darálva tudom igazán követni. Alig van heti nézős, de ez az lett, hihetetlen minőséget szállít minden héten. Csak hogy értsétek miért nagy szó a heti nézés pl.: a The Killing-ből láttam az első két részt, imádtam és azóta is töltöm folyamat, de még nem jutottam el hozzá újra… Talán a nyár vége felé. Breaking Bad-ből láttam az első évadot és levan töltve az 5-ig, felirattal, mindennel.:) Majd egyszer…

Zirowe - 2013. 06. 11. 19:01

winnie: az a baj, hogy ez nekem nagyon kimaradt, infó szinten is.

Kb a nevet hallva az angelica hustonos éneklős sorozat jutott eszembe. :D

Hurley - 2013. 06. 11. 19:30

Ket baj van a sorozattal: az elnok egy vinnyogo kis fereg, akinek egy videki mcdonalds vezetese is kihivas lenne, nemhogy az USA-e.

Az egesz elnok – Olivia szerelmi szal a sorozat melypontja, sokat dobna rajta, ha ez nem lenne.

A masik meg, hogy hosszutavon iszonyat nehez elviselni a tok felesleges onismetlo es unalmas monologokat, de ez mondjuk Shonda Rhimesszal jar.

Encsi - 2013. 06. 11. 20:07

Hurleyvel abszolút egyetértek. A megírt szerepet tekintve az elnök egy röhej, nemhogy karakteres lenne, de még karakter is alig. Csak kapkodom a fejemet, hogy mi ez a folyamatos államférfiúi felmagasztalás a stábja részéről, férfiként meg annyira hiteltelen, hogy nem is értem, mit küzd érte két erős nő.

Kerry W.-é pedig hiába jól megírt szerep, szegény színésznő kevés hozzá, amit – nevezzük nevén – ripacskodással próbál pótolni.

Amúgy a sztori okés, leköt, a többi karakter is jó, de ez a fent említett két sarkalatos pont engem már többször sodort a cancel szélére… Mondjuk a sorozat hívható tényleg jónak, ha ennek ellenére is maradtam :)

JulianPlenti - 2013. 06. 11. 20:22

Encsi, Cat és Symor táborát erősítem, pedig az első évad tetszett – minden modorossága és már akkor is észlelhető ripacskodása ellenére.

De a 2. évad már inkább csak szimplán idegesített, Kerry Washington arcjátéka (ez a felsőajkam felhúzom, és minden szótagot külön és erősen megnyomva beszélek-modoroskodás) egyrészt ronda, másrészt idegesítő, harmadrészt meg ebben merül ki minden színészi játéka, ami elég szomorú.

Amúgy pedig igen, limonádé és giccsparádé, de ezzel még nem is lenne baj, ha legalább a színészek (K. Washington, az elnök és a felesége elsősorban) meggyőzőbbek lennének…

JulianPlenti - 2013. 06. 11. 20:29

self-edit: Kerry Wahington nem minden szótagot nyom meg (még csak az kéne…), hanem minden szót külön hangsúlyoz. kiscitevl jobb, de csak kicsivel…

zoli - 2013. 06. 11. 21:19

én imádom a sorozatod és nekem Kerryvel sincs bajom :D jó csaj :D

Navia - 2013. 06. 11. 21:33

nekem is az egyik kedvencem azok közül, amiket most nézek (kb 15). a szerelmi szálat is szeretem. biztos túl romantikus vagyok, de már kétszer láttam a részt, amikor Melly bejelentésére várnak, s Fitz meg Olivia csak ül a szobában. Imádom Fitz mosolyát közben.
emellett pedig a kedvencem az összes Cyrus kirohanás. általában azzal szoktam ajánlani ismerősöknek h remekül megírt monológok vannak benne.

sherlock20 - 2013. 06. 11. 22:33

Első évad 5. része után nálam kasza lett. Nem azért, mert nem lett volna jó, vagy mert rossz lenne, csak egyszerűen nem fogott meg, nem érdekelt, érdektelenségbe fulladt nálam. Így elváltak útjaink, pedig több estét is kapott…

Lehet, hogy pár éve múlva megint neki kezdek, mert azt veszem észre magamon, hogy változik a sorozatos ízlésem.

Míg anno mikor elkezdtem a The Killinget, 10 perc után otthagytam… Most meg hetiben nézem még az első évad részeit. Nem zúgtam még bele, de első randi végén úgy köszöntem el, hogy még találkozunk…

Brynden Rivers - 2013. 06. 12. 09:06

Javaslat: nézzetek meg egy részt a Scandal-ból, utána egy részt a Boss-ból (esetleg a House of Cardsból vagy a Damages-ből).
Engem ez győzött meg arról, hogy minden dicshimnusz ellenére a Scandal egyszerűen nem vehető komolyan, mint poltikai/intrikus dráma.

“Scandal egyik legfőbb erénye abban rejlik, hogy hiteles.”
Szerintem a hitelességhez nincs sok köze ahhoz, hogy a forgatókönyv nagyot akar durrantani.
A hitelesség az értelmes történetre épülő hihető párbeszédeken és a színészi játékon múlik.

És pont főszereplő meg az ostoba monológok vágják haza az egészet, hiába jók a mellékszereplők.
Kerry W. nagyon szexi, de egyszerűen nem tudom elhinni, hogy erős. Ellenpélda: Paige Turco, Kate Mara,

Gyenge, de hihető elnökre példa 24-ből Logan.

Coraline - 2013. 06. 12. 14:07

Szerintem jó a kritika, bár pár ponton eltérő a véleményem. Egész jól összerakott évad volt, az elsőt is szerettem, mindkettő nagyon várós volt, a heti epizóddara-napomon mindig első-másodikként néztem meg. A TGW-fal összehasonlítva szerintem egy kicsit gyengébb, de azt nagyon nehezen is lehet űberelni. A hitelesség dolgot viszont én is megkérdőjelezném, az egész cselekmény hihetetlen, de ha nem úgy tekintünk rá, mint valamire, ami a valóságban megtörténhet, nagyon élvezhető. Örültem, hogy az elején lezárták a Quinn-szálat, mert sajnos abból nem tudták a legtöbbet kihozni, a téglás szál is csak a vége felé kezdett érdekessé válni, viszont a szerelmi szál végigvezetése tetszett. Van egy részem, amelyik szurkol nekik, de azzal jól el lenne baszva az egész szerintem. Viszont ennek köszönhetően Bellamy Young is szerepet kapott, nem annyit, mint tavaly, és egyértelműen ő a legjobb színész a sorozatban. Sajnos Kerry nem tudja ezt a szintet hozni, nekem is az arcjátékával vannak gondjaim. Lehetett volna valaki jobbat is a szerepre találni, de megszoktam már. Amúgy összességében várós a 3. évad, de a cliffhanger lehetett volna nagyobb is…

Solmyr - 2013. 06. 12. 17:38

Én már szinte csak kábeles, vagy kábelről szökött (Hannibal) sorozatokat nézek, de a Scandal nálam benne van a kevés hetiben követős network sorozatban. A Shonda Rhimes-bélyeg tartott vissza tőle elsőre, és bizony néha húzom a számat a nyálas részeknél vagy amikor olyan networkösen szájba rágva adnak elő valamit, de közben végig szórakoztató marad.

cat - 2013. 06. 12. 18:53

@Brynden Rivers

“Szerintem a hitelességhez nincs sok köze ahhoz, hogy a forgatókönyv nagyot akar durrantani.”

Mondjuk nem akartam külön kitérni erre, mert gondoltam felesleges, de: volt egy Watergate-botrány, egy Lewinsky-botrány és most éppen lehallgatási botrány van Amerikában. Ez három különböző elnök elég súlyos botránya. És ezek csak azok a nagyobb horderejű ügyek, amikről tudunk… a hitelességgel kapcsolatban erre próbáltam célozni. A főszál mindegyike reális, mert vagy megtörtént már, vagy akár meg is történhetett, csak éppen nem derült ki.

A másik pedig, hogy hát országos és kábeles sorozatokat nem igazán szoktunk egy kalap alá venni, nagyon nem ugyanaz a kategória :) Az országosok a kábelesekkel nyilván (sajnos) nem vehetik fel a versenyt, szóval ahogy írtam is, az országosok között a Scandal az egyik legjobb.

Brynden Rivers - 2013. 06. 13. 10:39

@cat:
Egyetérthetünk abban, hogy nem értünk egyet. :)

Például a Good Wife az nekem hitelesebb, pedig a főszereplőnő mimikája ott sem túl jó.
Vagy The Chicago Code, Life. Oké azokat el is kaszálták, mert túl jók voltak :)

Egyébként jó lenne a Scandal, ha kicsit kevesebbet akarna markolni vagy más lenne a főszereplő.

cat - 2013. 06. 15. 00:06

@Brynden Rivers : annyi baj legyen :)

sepuku - 2013. 06. 18. 17:03

10/10 nekem teccik:))

smoon16 - 2013. 06. 20. 10:46

Én ezen a héten bukkantam rá erre a sorozatra, 2 nap alatt lenyomtam minkét évadot. remek!!!!!!

Shannen - 2013. 06. 24. 20:33

Az elmúlt pár napban daráltam le a 2.évadot és hát nyugodt szívvel mondom, hogy a legjobb network dráma jelenleg, úgy, hogy tudom, hogy van nekünk egy Hannibal és egy The Good Wife.

Az első évad után is azt mondtam tavaly, hogy a legjobb újonc volt, de aztán bármennyire is hetiben terveztem nézni a 2.évadot, végül nem fért bele az időmbe. De mennyire jól jártam, hogy így alakult! Ki se bírtam volna, ha nekem ezt hetiben kellett volna néznem, ez tipikusan darálós sorozat.

Iszonyatosan jól van összerakva, minden részben legalább 2-3 WTF pillanat, mindezt úgy, hogy minden csavar hihető, de közben bár valamit mondjuk sejtesz, de a legtöbbjét nem. Eszméletlen. Kb. utoljára ilyet a 24-nél tapasztaltam.

Ami a színészeket illeti: még a legutolsó mellékszereplőt is a legalaposabban választják ki, mindenki iszonyatosan el van találva.
Jeff Perry-nek meg mindent megadnék, egy állat, és imádom , ahogy kiakad, meg szervezkedik,meg ideges, zseniális. :D

És amíg az 1.évadban eléggé zavart Kerry Washington, vagyis a játéka, úgy a 2. évad 6-7. része felé már megszoktam és túltettem magam rajta. És az, hogy az ő játéka mennyi embernek nem jön be, de közben mennyire szeretik a sorozatot, ez is azt mutatja, hogy itt valami nagyon összeraktak Shonda-ék.
Ja és akkor persze Tony Godwyn-ről se feledkezzünk meg, aki persze nem a legjobb a színészek közül, de olyan sármja van…

És ami számomra az egyik legnagyobb erőssége a sorozatnak, az az olivia-Fitz viszony. Tudom, most kb. a többség megkövezne, de én eskü nem emlékszem, hogy látam volna náluk jobban összeillőbb párt sorozatban. Csak úgy szikrázik köztük minden a közös jeleneteknél. Elképesztő. És bár néha féltem, hogy túlhúzzák a szerelmi szálat, valahogy mégis jól jöttek ki mindig a dologból. Kivéve az utolsó perceket, amikor Fitz megjelent Mellie-nél, ezt annyira nem tudom hova tenni…

Összeségében az nálam 9/10. És bár mondanám, hogy várom az őszt, de inkább kitartó leszek és majd egy év múlva megint ledarálom, nem akarok beleőrülni a heti várakozásokba.

Eni - 2013. 07. 05. 02:50

Már jó ideje szemezek a sorozattal, de eddig nem mertem belevágni. 2 napja kezdtem el nézni, és most fejeztem be (hajnali 2:46) Isteni volt! Ennyi. Az első évaddal megvettek kilóra. Egy percig nem unatkoztam, nem tekertem bele (legfeljebb vissza, hogy újra megnézzek 1-1 jó jelenetet). Kerry Washington játéka először nekem is fura volt, de aztán hozzá szoktam. Az elnökkel pedig nagyon megvan a kémia.

A második évad, pedig bár nem volt annyira jó mint az első (ritka is az olyan sorozat) de továbbra is élvezetes, pörgős. És mint a kritikában is írták, néha csak kapkodja az ember a fejét, hogy most ki kivel van.
Örülök, hogy egyszerre néztem meg minden részt, szerintem megőrültem volna 1-2 rész után, hogy várnom kell 1 hetet.

Ajánlom mindenkinek darálásra!! :)

Eni - 2013. 07. 05. 02:53

Jah és jó volt látni a régi Grey’s Anatomy-s arcokat. :) Meredith apja-anyja, az állatorvos, stb…

Violka - 2013. 07. 08. 15:07

Lement nyári darában a 2. évad.

Először is Cyrus for president!
Nagyon szeretem a karakterét.

Nekem semmi bajom nincs Kerry W-nal, jól hozza azt amit kell.
Maga az Olivia- Mr. President viszony, nem viszony, válok, nem beszélek veled, imádlak, stb. nekem fárasztó volt már az évad végére. Örülök, hogy Scott F. állandó szerepet kapott a 3. évadban.

Mellie karakterét is szeretem, valahogy teljesen meggyőzött, tuti, hogy ilyen egy first lady.

Nekem ami negatívum lett az évad végére az Quinn. Az a karakter, amivé tették, a Huckot is meglepő gyilkos. Azzal, ahogy indult az évad elején (a kis nyuszi), és amivé lett (gátlástalan gyilkos, hacker) nekem nagoyn nem jött át.

Harrison karaktere nálam 10 pontos volt, Abby már felejtős.

várom a 3. évadot, remélem fenn tudják tartani a 2. évad pörgését.

Nagy Zoltán - 2013. 10. 16. 15:34

Most őszintén. Melyik sorozat hiteles? Mindegyik sorozat egy mese,és ez igy van jól.Van jó és rossz mese
A Scandal pedig nagyon jó. Kitűnőek a szereplők is. Nekem Kerry Washingtonnal sincs bajom, gondoljuk azt ,hogy Olivia Pope-nak ilyen az arcjátéka, egyébként is….senki sem labor tisztaságú.
Engem a Scandal le tud kötni, tényleg pörgős ,agyas kis sorozat, mindig meg tudnak lepni.
Tényleg, azt tudjátok ,hogy Tony Goldwyn az a Goldwyn.
A nagyapja alapitotta a Paramountot és később a Metro Goldwyn Mayert.
Ja …és Kerry NAGYON JÓ csaj!! Ha van pasi ,akinek nem tetszik ,az sürgősen kérdezze meg orvosát ,gyógyszerészét.
Alig várom a 3. évadot. Nekem 9/10.

winnie - 2013. 10. 16. 15:47

attól, hogy valami fikció, még lehet hiteles. sőt, általában.

valahol elég szomorú, hogy még nem láttál hiteles sorozatot. rengeteg van. és van, akit érdekel, hogy valami elrugaszkodik-e a valóságtól, mert az olyan nem érdekli.

Nagy Zoltán - 2013. 10. 16. 23:24

winnie

Mondjál egyetlen sorozatot amely teljesen hiteles. Ugyan.
Na ,soroljad.
Én ezt egyébként nem negativumként mondtam.
Lehet ,hogy ugyanazokat a sorozatokat nézzük. Például nálam a sorrend 1. Maffiózók 2. Drót 3. Shield 4. Botrány
5. Homeland
Ezek most hitelesek vagy nem?? Persze ,az ember beleéli magát, de egy film mégis csak film.Egy kitalált ,megirt és (nagyon jó) szinészekkel eljátszott történet

winnie - 2013. 10. 17. 08:21

mondj olyat, ami nem hiteles.

ezt nem értem. miért én mondjak? bocs, hogy nem pattanok egy “na, soroljad!”-vakkantásra. nyilván százat fel lehet sorolni, mint ahogy ugyanannyi filmet vagy könyvet is. ha nem tudsz, akkor az a te kritikád. de nincs értelme sorolni, mert mondok valamit, te meg rá mondod, hogy “nem hiteles”. felesleges.

(de remélem, nem arra célzol, hogy egy drót vagy shield hiteles. csak mert nem hiszem, hogy annyira lemerültél volna baltimore alvilágába, hogy legyen viszonyítási alapod.)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz