login |

Pilot: Ray Donovan

2013. 06. 16. 17:01 - Írta: human

161 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

A Showtime szétküldte a Dexter mögött érkező Ray Donovan pilotját az újságíróknak – ki is került a netre. A premier pontos dátuma június 30-a lesz. Természetesen nem vártunk addig a bepróbálásával és azt kell mondanom, hogy keményvonalas drámát toltak az arcunkba.

Véleményem szerint elsőre kicsit nehéz lehet rákattanni, hiszen a csatorna végre újra felveszi a harcot az HBO-val; és ugye a Netflix, az AMC meg a többi kábeles csatorna sem pihent mostanában. Szóval most már ezen a piacon kell kitűnni, a The Killing, a Justified, a Sons of Anarchy és a hasonlók között, no meg a Dexternek is kéne valami utód számukra. Úgy döntöttek, hogy a fenti feladathoz bevetik a nehéztüzérséget.

A történet nem olyan egyszerű. A főszereplő, Ray Donovan Hollywoodban old meg ügyeket, kicsit magánnyomozó, kicsit “egy halott kurva van az ágyamban, mit csináljak?”. Ez a munkája lesz az egyik szál, gondolom szépen lassan megismerjük majd a klienseit, meg látunk pár hasonló ügyet. Annak is jelentősége lesz, hogy a magánéletére hogy hat a sztárokkal való összefonódás.

– I can’t stop thinking about you.
– Try.

A másik oldalról viszont ott van Donovan nagyon elbaszott családja, akik miatt Los Angelesbe menekült Bostonból, új életet kezdeni. Természetesen nem lehet végképp elszakadni a vér hívásától. Ezen a vonalon van a több rejtély egyelőre, leginkább a manipulatív apja miatt. A testvéreivel nem volt túl virágos a gyerekkoruk, és kaptunk fél mondatot arra, hogy Ray közreműködött a fater börtönbe kerülésében. A probléma, hogy feltételesen szabadul az öreg, 20 évet töltött csak le a 25-ből, így fel is tűnik az angyalok városában kavarni a szart. De azért a szabadulása utáni első órában azzal kezd, hogy fejbe lő egy papot. Csak alapozásnak.

A lényeg, hogy a Ray Donovan nem tolja a képünkbe az erőszakot, a bűnözést, ezek inkább csak egy eszközként vannak bemutatva. Valamilyen szinten eddig a Maffiózókra hajazn a sorozat, mindenki teszi a dolgát, és néha a baseball ütőhöz, az ökléhez, vagy a pisztolyához nyúl. Szóval tényleg a családi kapcsolatokért, hiszen a feltűnő apa az unokáin keresztül próbálja visszahízelegni magát a családba, meg a cinikus ügyekért jövünk majd vissza.

Na meg a főszereplőkért. Most komolyan, Liev Schreiber a nyugodt hollywoodi rendrakó, és a bűnöző Jon Voight pedig az apja. Ilyen castinggal tényleg csak úgy nyúlhatnak mellé, ha az emberek nem kattannak rá a lassú tempóra. Mondom, nem sokkolnak semmivel, nincs hatalmas cliffhanger a pilot végén, nem árulnak zsákbamacskát, de engem meg is ragadtak rögtön. 8/10 a résznek.

161 hozzászólás Ne habozz!

Zirowe - 2013. 06. 16. 17:11

Varom a sorozatot.

Egyreszt orulok, amikor “igazi” szineszek szerepelnek sorpzatokban, masreszt viszont el is szomorit, mert ez a szememben neha olyan, mintha innentol kezdve o mar csak egy “leertekelt” szinesz, aki a nayvaszon helyett a kicsin van.

De ez legyen az en bajom. :)

CyClotroniC - 2013. 06. 16. 17:13

Nálam is egy 8-as volt, igaz alulról súrolós. Talán azért, mert annyira megfogott anno a trailer hangulata, hogy arányaiban mást vártam, de hát azért ez mégis csak a pilot. Főleg az epizód legeleje és a legvége tetszett, és nem tudom, hogy ez jó-e, rossz-e vagy így kell-e lennie, de Jon Voight szálát én eddig jóval erősebbnek érzem, de feltételezem, hogy idővel jobban rá is telepszik majd a történetre.

zedtheant - 2013. 06. 16. 17:27

nekem is nagyon bejött a pilot. nagyon vegyes a különböző szálak miatt, de sztem mind ütött.

zirowe: azt hiszem, nincs már ilyen stigma a sorozatszínészeken, sokkal nagyobb az átjárás a film és a tévé között, mint régen. sőt, talán jobb is a színészeknek, ha hosszabb ideig tudnak hozni egy minőségi szerepet, mint egy filmben. (ezt írták az az egyik kritikában a ray donovanról is jon voighttal kapcsolatban)

Ancsa - 2013. 06. 16. 17:40

Uhh baszki, azt hittem 30-áig kell várni vele. Na gyorsan feltúrom érte a netet. Nagyon várós a sorozat!
Köszi a kritikát!

Neoprimitiv - 2013. 06. 16. 17:42

@Zirowe: a junkie-n is volt link Danny Boyle interjújához, a neten is rákereshetsz: ha már egy ilyen kaliberű rendező mondja azt, hogy ma minőségi “felnőtt” történeteket nem a mozikban, hanem a tévé sorozatokban kell keresni, akkor azt hiszem ki lehet jelenteni, hogy ezen a “csak tévé” hozzáálláson már túl vagyunk. (Felnőtt alatt természetesen nem az XXX jelölést értette.)

Zirowe - 2013. 06. 16. 19:00

Jo, persze, most mar eleg sok penzt olnek a sorozatokba, meg a minoseg is folyamatosan no, de valahogy megis olyan erzesem van, hogy inkabb a penz beszel az ilyeneknel.

Mig sorpzatszinesz mozifilmben meg fura.

clegane - 2013. 06. 16. 19:06

én inkább majd akkor nézem meg a pilotot ha tényleg elkezdődik a sorozat, hogy ne kelljen sokat várni a következő részre…
csak el ne felejtsem addig hogy ezt is kéne nézni!

winnie - 2013. 06. 16. 21:03

jaja, az azsio kokemenyen no, a 8-10 reszes evadok vonzoak. mozis es mozis kozott is van kulonbseg amugy. the rock pilotban – no komment, o nem raszorulo, mint mondjuk x vagy y. bar itt schreiber anno csi-zett, voight is sorozatozott orszagosban, bar hamar kaszat kapott.

Lemoni - 2013. 06. 16. 21:51

Kábé a közepéig azt mondtam, köszönöm, nekem ez nem kell. Nem a színvonallal volt bajom, a téma nem fogott meg. Aztán az utolsó 20 perc érdekes volt. Így a 2. rész dönti majd el, maradok-e.

CyClotroniC - 2013. 06. 16. 21:59

Oké, hogy extrém példa, ha “tévés” sorozat készül már David Fincher rendezésével és Kevin Spacey főszereplésével, akkor szerintem azért elég szűk már az a film-tévé olló.

Tamas - 2013. 06. 16. 22:07

Ilyenkor mindig azon vacilálok, hogy most megnézzem, és akkor 3 hét szünet, vagy várjak, de sokkal gyorsabban kapjam a folytatást?
Nehéz dönteni :)

Neoprimitiv - 2013. 06. 16. 22:12

@Zirowe: mivel Danny Boyle nem rendezett tévés sorozatot, nála nehezen lehet azt mondani, hogy a pénz miatt dicséri őket. Egyébként elég részletesen ki is fejti, hogy miért ez a véleménye: szerinte a hollywood-i filmgyártás “eldiznísedett”, profi látványú, de gyerekmese szintű filmekre állt rá. Ezek lehetnek nagyon igényesen megcsinált darabok, de árnyaltabb emberi konfliktusokat, ne adj isten hepiend nélküli drámákat nem vállalnak fel. Ma szerinte a tévésorozatok játsszák azt a szerepet, amit a 70-es években a Szarvasvadász vagy a Taxisofőr.

CyClotroniC - 2013. 06. 16. 23:08

Amúgy itt az említett videó. Anno én tettem ki fb-re, szóval így könnyű volt megtalálnom utólag is: http://www.youtube.com/watch?v=rz6W0h3r30k

Dexter Morgan - 2013. 06. 16. 23:38

Úgy jó ez kéröm szépön, ahogy van. Csak akkor tudnék belekötni, ha nagyon akarnék, akkor is kis szirszar dolgokba. De nem fogok, mert az élmény teljesen pozitív volt. Ha nem kurjantják el a készítők a továbbiakban, akkor méltó pótlás lesz a kivonuló Dexter után. (Schreiber bostoni ‘tájszólása’ kifejezetten remek.)

sorozat/gyilkos - 2013. 06. 16. 23:47

Valahogy nem áll össze élménnyé.

Talán a ritmusát nem találták el, vagy a rendező rutinból akarta megoldani és Schreiber sem találta (még) el a szerepet.

De bízom benne, hogy Showtime nem jobb híján választotta, van anyag van mögötte ami majd összerázódik.

human - 2013. 06. 17. 00:29

vagy a legjobb filmes blog is linkelte boylet http://filmbuzi.hu/archives/2013/05/04/its-not-violence-that-hurts/

kuktin - 2013. 06. 17. 03:17

szerintem azt kaptuk meg a pilotba amit igértek az előzetesekbe,
értem 8/10 osztályzatot nem is vitatkoznék vele, a Showtime nekem elég garancia arra hogy nem fogják elszurni a sorozatot.

DeeL - 2013. 06. 17. 21:38

szerintem nagyon ütős lett, lassan építkezik, de úgy érzem, hogy évad végére itt kő kövön nem marad.

Neoprimitiv - 2013. 06. 17. 21:45

Jó lesz ez szerintem. Nekem pont bejön ez a lassabb, mélázó tempó, amiből aztán hirtelen átváltnak ilyen baseball ütős jelenetekbe. Apuci meg – a végén már azt vártam, hogy vámpírfogakat villant.

Serious - 2013. 06. 24. 10:08

Nekem is bejött, én különben is szeretem ezeket a lassabb lefolyású sorozatokat. Ha a további részek is legalább ilyenek lesznek, akkor tutira nézős.

Shawn84 - 2013. 06. 27. 21:12

Az első 20 perc tetszett, de utána ritka szar. Tömény unalom. Az utolsó 10 perc már érdekelni sem tudott.

pytta - 2013. 06. 28. 22:47

Hát, én ezt a színészt eddig nem ismertem (mármint a főszereplőt), de engem abszolút nem győzött meg. Ezt a részt bármiben is a Maffiózókhoz hasonlítani szerintem BŰN.
Én amúgy imádom a lassú történetmesélést, de ez egy tömény unalom volt, nagyon nem tudtam átérezni, azt hiszem, nem ez a sorozat fog lázban tartani a nyáron (mivel több részre abszolút nem vagyok kíváncsi belőle). Kicsit olyan “szar” volt, mint a Magic City, vagy a Luck pilotja, azokat is pont egy részig bírtam.

tobias88 - 2013. 06. 30. 17:59

Én ma jutottam el oda hogy megnézzem, de annyira nem győzött meg. Majd 2-3 rész után mondok véleményt mert ez így még kevés.

peterkiss" - 2013. 07. 03. 06:25

Nagyon sok a sopranoból való jelenetbol építkezik, a reggeli ágy szélén ülések abszolút Tonys emlék nekem. Nekem bejött!

Shannen - 2013. 07. 05. 13:17

Nekem nagyon bejött a kezdés. Persze ez még csak alpozás volt, de van egy hangulata,ami rögtön megfogott. Ráadásul két ilyen főszereplő csak hab a tortán. 8/10.

Ray - 2013. 07. 08. 19:49

A második rész szerintem már jobb mint az előző, kibontakozni kezdenek az események. Ez a rész megerősített a bizalmamban a sorozat iránt. Már várom a következő részt kár hogy felirat semerre sincs. Még angolt se találtam.

danger - 2013. 07. 09. 17:18

Csak ezek a szineszes, meg studiovezetos szalak baromi unalmasak, meg ertelmetlenek.
Viszont a masodik reszre latvanyosan javultak az autos jelenetek, mondjuk nem volt nehez onnan. De azt meg nem ertem, hogy miert kell belole ennyi?
Schreiber es Voight nagyon jok, a humor picit egyugyu neha, maradok.

Nimand - 2013. 07. 09. 18:03

Ez brutál jó minőség. Nálam abszolút új kedvenc. A pilot annyira finom volt minden részletében, hogy csak ámultam. Mindenki odatette magát, a színészek pedig remekelnek.

Lemoni - 2013. 07. 09. 22:55

A második résszel meggyőztek, maradok :) Heh, talán ez a nyári újonc érdekelt a legkevésbé az előzetes várakozásaim alapján, erre aztán egyedül maradt állva a többi elbukott bepróbálttal szemben. Ahogy Voigt tata okította az életre Conor unokát, az nem semmi volt, a Liev Schreiber-alakította karakter nyomokban emlékeztet PoI-s John Reese-re, Steven Bauert pedig már régebbi filmjeiben is kedveltem. Egyedül Ray felesége nem szimpatikus, de kell ilyen is, aki ellen lehet drukkolni :)

n4nom4n - 2013. 07. 11. 12:06

szerintem kurva jó!
az előzetes is tettszett de maga a sorozat is vállalható!

masvidal74 - 2013. 07. 11. 15:25

Az első rész engem annyira nem győzött meg. A második már annál inkább. Voight jelenetei nekem is nagyon tetszenek, ezek adják a sorozat igazi gerincét. Ami eddig nem tetszik, az Peter Jacobson használata, pedig a House-ben bírtam is, de itt nekem annyira Ari Goldra hajaz a karaktere, és nem áll neki jól, ezért rettentően tud idegesíteni. Bár lehet, hogy csak azért mert nem tudok elvonatkoztatni Jeremy Piven zseniális karakterétől. A stúdiós/színészes részek engem eddig nem igazán zavarnak amúgy, biztos ennek is lesz valamilyen szerepe (bár lehet, hogy csak Ray keményfiús karakteréhez kell ez a szál), de amúgy sem vesz el sokat szerintem egy 50 perces részből. Amit még meg említenem az a rész végi zenés montázs, kiváló hangulata volt, már majdnem SoA szintű :)

Palkó - 2013. 07. 11. 20:51

rálesek este remélem tetszik majd

Llew - 2013. 07. 11. 21:23

Végre bepróbáltam a pilotot. Kurva jó volt, megfogott. Olyan stílusosan kimért az egész. A színészekre meg aztán ahogy várható volt nem lehet panasz.
Ugyan más kategória, de Schreiber ezzel a lassú dumájával majdnem olyan badass, mint John Reese. Voight meg nagyon nagy a szemét fater szerepében, de tőle ezt is vártam. Vajon a karakter megéri a következő évadot?

crew - 2013. 07. 11. 22:49

qrva jó sorozat, remélem így is marad.

Llew - 2013. 07. 11. 23:54

Hát, ez simán baromi jó. A hangulat elég lehúzós, de tetszik. A “munkás” részek kellenek, mert azokkal lehet kicsit lazítani, humort vinni a komor családi vonalba, bár most az sem volt valami vidám. A részek végén a zenés montázsok eddig nagyon jók.

Tiger27 - 2013. 07. 12. 21:15

Aki betört a faterral Sean házában melyik testvér volt?? Nem nagyon tudtam kivenni… Bunchy?
Illetve a feka gyerekét az öregnek azt Ray verette meg?

rio - 2013. 07. 12. 23:22

@Tiger A feka tört be :) így őt is verték meg.

Nekem is megszületett az új kedvenc. Sok karaktert mozgat a sorozat, egytől egyig hangsúlyosak, kedvelhetőek/utálhatóak.

Ancsa - 2013. 07. 14. 22:18

Alig várom, hogy az új rész elérhető legyen. Az első kettő rohadt jó, remélem marad a színvonal végig az évadban. A PoI volt utoljára, ami ennyire megfogott már az elején. Kell még pár részt látnom, majd utána eldöntöm, hogy megközelíti-e nálam annak a színvonalát.
Értem, hogy miért hasonlítjátok Rayt John Reese-hez, bár a magam részéről nem nem teszem.

szpojleres mókus - 2013. 07. 15. 16:35

Nem nagyon értettem, hogy a felesége miért csodálkozott, hogy Ray megsértődött. Ha nekem meglenne az a nő, akivel le akarom élni az életemet, és szeretném őt, akkor ha megmondom neki hogy a gyilkos drogos apámat ne engedd a gyerekek közelébe, akkor elvárnám tőle, hogy azt meg is teszi.

Neoprimitiv - 2013. 07. 15. 22:00

Bepótoltam a két résznyi szabadságos elmaradást, ez egyre jobb.
A pozitívumokat már fentebb elmondták, Ray karaktere valóban emlékeztet egy kicsit Reese-re, de pont annyival sötétebb, amennyi különbség egy országos és egy kábeles csatorna között lehet. Nekem egyértelműen heti nézős kategória.
Ráadásul az előzetes alapján még James Woods-ot is hozzácsapják a menühöz…

Lemoni - 2013. 07. 16. 01:17

Hát én bizony ezt egyre jobban bírom, végre pont az a fekete humor is megjelent, amit nagyon szeretek :)

Brynden Rivers - 2013. 07. 16. 10:55

Sokkal jobb, mint a Dexter.

Ennyi zseniális színészt egy sorozatban ritkán lehet látni, nem igazán tudok gyenge színészi játékra példát mondani.

Külön ki kell emelni Eddie Marsan-t, aki Ray box-edző öccsét játssza.

Neoprimitiv - 2013. 07. 16. 20:08

Csatlakozom, Eddie Marsan számomra a sorozat legkellemesebb felfedezése. Eddig nem láttam semmiben (vagy nem volt emlékezetes), de ebben abszolút méltó partnere a nagyobb neveknek.

Llew - 2013. 07. 16. 21:10

Nekem most esett le, hogy ő volt Lestrade felügyelő a Downey féle Sherlockban.
A sorozat pedig tényleg részről részre jobb. A kissé kettyósnak tűnő FBI(?)-ossal meg tovább fokozzák a helyzetet.

szG - 2013. 07. 17. 23:49

SPOILER az egész első évadra nézve!

Terry és Bunchy csak 3 részben játszik az imdb szerint…..

Neoprimitiv - 2013. 07. 18. 06:44

@szG: az IMDB semmit sem jelent a még le nem adott részekkel kapcsolatban. Csak olyan információ jelenik meg rajta, amit valaki (sajnos jellemzően egy néző, néha a színész) feltölt.

winnie - 2013. 07. 18. 09:08

így van. userek szerkesztik, általában a sorozatoknál vagy részek után viszik fel a neveket. HA felviszik. és az állandókat sokszor előre beírják az összes részre, pedig ez sem biztos.

terry és bunchy állandó szereplő, így szerepelni fog az összes részben. vagy annyiban, amennyiben a szerződésük szól, ami lehet 7/12 vagy 10/12. de állandók, ez a lényeg.

hummel - 2013. 07. 22. 12:21

Elég durva családi háttere van Ray-nek. És a dolgok jó részét még csak sejthetjük. De hát ismerjük a mondást, a salakot a kohó kiveti magából az acélt viszont megedzi.

SHOWTIME megtalálta a megfelelő sorozatot a kieső helyére.

masvidal74 - 2013. 07. 22. 17:12

Minden résszel egyre jobb és jobb lesz. Négy rész után lemossa a Dexter 8. évadát!

szG - 2013. 07. 23. 01:21

Óriási jelenetek vannak a negyedik részben, tényleg részről részre egyre jobb a sorozat.

Neoprimitiv - 2013. 07. 23. 06:47

Örültem, hogy ebben a részben volt egy kis interakció a feleségével és a gyerekeivel. Kezdett zavarni, hogy miközben Abby láthatóan szereti, a gyerekei csügge(né)nek rajta, otthon eddig csak “itt vagyok, de hagyjatok békén” üzemmódban láttuk.

Értem, hogy a Mickey miatti szorongást akarták kifejezni vele, de így nagyon egyoldalú volt. Miközben (elvileg) mindent a családja védelmében tesz, pont az nem látszott, miért fontosak neki és ő miért fontos nekik. Liev Schreiber-nek sem ártott, hogy néha egy kicsit megmozgathatta az arcizmait, az az egyetlen “kemény vagyok, mint a vídia” arckifejezés kezdett nagyon ráfagyni.

Ettől függetlenül, vagy ezzel együtt egyre jobban tetszik, Jon Voight játéka pedig nagyon Emmy-esélyesnek tűnik. Ő talán van akkora név, hogy nem feledkeznek meg róla a szavazásnál.

Llew - 2013. 07. 23. 10:09

Csatlakozom az éljenzőkhöz. Valóban folyamatosan, a kezdés óta remekel az egész show. A színészek meg zseniálisak.

Oké, hogy ez egy főleg Donovan családi történet, de nekem most már a beosztottak megismerése kezd hiányozni. Ők még nagyon sablonok ezzel a lojális verőember, meg a kicsit szétszórt, de profi sajtós(?) csaj felállással. Pedig a múltkor már majdnem elindult valami a nő problémás exének hívásával.

Lemoni - 2013. 07. 23. 23:17

Jon Voight hatalmas arc, jó a karaktere is, de ahogy játszik az is mestermunka :D A végén potyogtak a könnyeim a röhögéstől a night club táncnál, de azokat a jeleneteit bírom a legjobban, ahol a két retardáltabb fiát nevelgeti-terelgeti, viszont a legjobb momentumai, amikor előjön belőle a fenyegető börtönviselt nehézfiú. A másik hangosan vinnyogós jelenet meg az volt, amikor Ray a mosdóban a vérző sebét törölgette, a korábban neki beszólogató pasi meg majd’ besza-behu az ijedségtől; ahogy akkor ránézett Schreiber, az kész volt :D Conor sem esett messze az apjától, jól rendezte az idegesítő kis p…fejet :D

szG - 2013. 07. 24. 23:44

@Lemoni: A bort elővesző Bunchys részt kihagytad a felsorolásból :D

naughtyL - 2013. 07. 25. 00:33

Nem szokásom legezni, meg ilyeneket mondani, de Mickey Donovan az év (meglepetés) karaktere.
tudom ilyen nincs, de akkor is.

Kegyetlen, amit Jon Voight előad, de gyorsan istenítem az írást is, mert anélkül ez nem menne.
Egyébként miatta kaptam fel a fejem a sorozatra, de erre azért nem számítottam. Kellemes kis meglepetés.

annyira erős volt a családi szál, hogy nekem nem jutott eszembe, hogy szeretnék többet tudni a 2 beosztottról. nyilván idővel, de még nincs hiányérzetem.

jó volt látni, hogy a srác nem szarakodott. és még okosan is csinálta! mindig reszketek, ha jönnek a gyerek karakterek.

Terry meg annyira aranyos, hogy meg kell zabálni.

Bunchy ágyneműje, adott egy keveset a karakterhez.

jöhet a folytatás!

Gevin - 2013. 07. 27. 03:40

embertelenül jó! pont.

justy - 2013. 07. 27. 16:06

Tegnap kezdtem el nézni, erre már el is fogyott a piszok…az első résztől nem voltam elájulva, de aztán ma már egyben lement a maradék három rész. S újra láthatom Moennig kisasszonyt is…nem is tudtam, hogy benne van. Remélem azért majd ettől több szerepe lesz a későbbiekben. A feleség olyan, mintha Ray anyja lenne kb, ezt leszámítva minden klappol…kérem a következőt.

Neoprimitiv - 2013. 07. 29. 12:22

Vessenek a mókusok elé, de nekem az 5. rész nem tetszett. A színészi játék változatlanul osztályon felüli, de gyakorlatilag az összes létező klisét bedobták, Terry-nél, Ezra pont a legrosszabbkor belépő párján át a piáló, pipázó, engedetlen jókislányig.

Az utolsó jelenetet pedig végképp nem tudom hova tenni: a középiskola óta ismerik egymást, a 14 éves lányukból ítélve nem ma házasodtak össze, és eddig nem voltak kérdései a férje életével kapcsolatban?

szpojleres mókus - 2013. 07. 29. 12:33

Jó de Ray biztosan nem 14 éve csinálja ezt a dolgot. Ez olyan, mint amikor egy katona hazajön egy bevetésből, nem tudod azt, hogy most mit csinált, kit lőtt le, etc.

Én azt nem értem, hogy miért nem tudja egyszerűen véresre verni a szöszit, többször nem csesztette volna.

Neoprimitiv - 2013. 07. 29. 14:03

@szpojleres mókus: tekintve, hogy Mickey 20 évet ült egy olyan ügyben, amiben Ezra-val és Sean-nal közösen voltak érintettek, szerintem de, már legalább ennyi ideje csinálja. (A gyilkosság Mickey-re tolása eléggé hasonlít az első epizódban látott helyzethez.)

De ami ennél is fontosabb, hogy ha már gimi óta ismeri Ray-t, akkor vagy már abban az időben is ilyen volt, vagy közben változott meg. Az első esetben úgy választotta és élt le vele ennyi időt, hogy tudta, hogy nem ismeri (mert Ray nem engedi be a falai mögé). A másodikban pedig ennek a kérdésnek akkor lett volna ideje, amikor a férje megváltozott és úgy érezte már nem az az ember, akit megszeretett.

Shyllard - 2013. 07. 29. 17:39

@szpojleres mókus nem sokat tudunk eddig Ray-ről, de szerintem azt már le lehetett következtetni, hogy nem olyan, aki agyonver egy szöszit, mert az meg akarja kúrni (és nem mellesleg bizonyos szinten még vonzódik is hozzá) :D

shaddy1027 - 2013. 07. 29. 18:52

Régen nevettem ennyit egy sorozat részen, de ez a 4. rész valami nagyon jó “buli” volt.

Neoprimitiv - 2013. 07. 29. 19:29

@szpojleres mókus: az már az első részből kiderült, hogy a csaj nem teljesen közömbös Ray-nek, ráadásul ügyfél is – elég karakteridegen lett volna, ha csak azért megveri, mert idegesíti.

szpojleres mókus - 2013. 07. 29. 20:04

Szerintem teljesen közömbös neki. Egyszerűen csak nyomorában már nem tudott mit tenni vele.

Llew - 2013. 07. 30. 00:02

Nagyon egyet kell értenem Neo-val sajnos.
Az egész rész a megvágtam a lábam és összevérzem a tükröt, meg a pont akkor hozom be az inni valót, az öcsi megdöglik a gardróbban, miközben a nővérét meghúzzák megoldásokkal nagyon klissés volt.
Azt én sem vágtam, hogy Abby hogy nem ismerheti ennyire a férjét. Ismeri a munkatársakat, az irodát, mindent, mit gondolt mi a franccal foglalkozik a férje.

Amit nem teljesen értek, de lehet csak mert késő van az az, hogy a Terry tetkóján lévő csaj, meg a pilot végén flashbackban öngyilkos csaj, illetve fénykép Ray éjjeli szekrényén az egy személy?

szpojler mókus:
a szöszi biztos nem közömbös Raynek, nem véletlenül akarta a beosztott visszatartani attól, hogy bemenjen a házba mikor először lefotózta a kukkolót, és a Ray viselkedése a csajjal, valamint a kukkoló agyonverése is arra utal, hogy van valamilyen szintű múltjuk

A lepofozás ezen túl sem állna meg, mert folyamatosan azt szemléltetik, hogy Ray a munkája, illetve a kifelé mutatott keménysége ellenére egy lelkiismeretes fazon.

Tiger27 - 2013. 07. 31. 11:08

Nekem nagyon bejött ez az 5. rész! A szöszit én sem zavarnám el!:) Az mondjuk tényleg gáz, hogy a feleség nem tudott eddig semmit…
Az óra Ray-nél a végén amit elővett a zsebéből mit szimbolizál?

Neoprimitiv - 2013. 07. 31. 12:11

@Tiger27: Ezra órája és jeggyűrűje volt, amit a kórházban bízott rá.

Tiger27 - 2013. 07. 31. 17:09

köszi! elkerülte a figyelmemet:)

Lemoni - 2013. 08. 01. 01:12

Ez a rész Elliott Gould jutalomjátéka volt, a többi most nem volt annyira érdekes, bár Raynek is volt 1-2 jó momentuma.

hummel - 2013. 08. 01. 18:11

@Llew: A visszajátszás meg a fotó az Bridget, Ray elhunyt húga. A tetkó az valaki más.

lostfanka - 2013. 08. 05. 10:40

Nekem egyre jobban bejon a sorozat bar mar pilot ota mondom hogy a durvan jo kis sorozat lesz ez.

A szereplok kozul ezt a reszt Ray alkesz tesojanak adnam, hihetetlen hogy tudja jatszani az infantilis, alkesz lecsuszott, pzsihesen nem teljesen 100 as karaktert, amit a biciklivel lemuvelt az nagyon eredeti volt:)

Elvileg Ray huga lett ongyilkos ha jol tudom.

Szerintem Ray felesege annyit tud hogy a ferje egy ugyvedi irodanal dolgozik, talan meg annyit hogy ugyeket old meg nekik. De szerintem tenylegesen nincs azzal tisztaban hogy milyen ugyeket, illetve milyen sotet foltok vannak a multjaban, amiket meg mi sem tudunk.

A resz vegen az ora szamomra azt jelentette hogy Ezra gyakorlatilag rabizta magat, Raynek pedig azon kell elgondolkoznia hogy Ezrat meg kell olnie hogyha megakarja uszni ezt az egeszet, kozben ugy tekint ra mint az apjara, hamar neki egy Mickey jutott.

Llew - 2013. 08. 05. 11:14

Az asszonnyal a középsuli óta együtt vannak, így annak azért elég alaposan ismernie kéne Ray múltját. Meg az rendben, hogy nem avatja be a meló részleteibe, de azt nyilván tudja, hogy nem ügyvéd, hanem, hogy a múltja kapcsán nagyjából mivel foglalkozhat.

ilesano - 2013. 08. 06. 15:26

hááát sztem Ray és felesége közti “titoktartási szerződés” azért nem ilyen mély, számtalanszor volt olyan helyzet mikor a feleség előtt került Ray kellemetlen helyzetbe, pl most az iskolalátogatás alatt mikor az idegen fazon -akivel utána a WCben is összefut- közli vele hogy ebben a környezetben a fenyegetései mit sem érnek. Valószínű pontosan tudja a feleség, hogy nem törvényes keretekj között mozog Ray munkaköre, de annak határait (pl fegyverek, esetleges gyilkosságok) ő sem ismerte, ismerte be eddig magának sem

Lemoni - 2013. 08. 06. 23:14

Ray lassan kezdi felfogni, hogy amíg mások problémáit könnyedén le tudja rendezni, addig a családjával egyre nehezebben boldogul. Ebben a részben Dash Mihok játéka volt a legkiemelkedőbb alakítás, olyan érzelmi hullámvasutat produkált, hogy az egyik pillanatban sírni, a másikban nevetni kellett rajta. Nem tudom miért van olyan érzésem, hogy a legnagyobb pofont Ray Ezrától fogja kapni majd, talán mert most annyira csüng rajta.
Viszont az erősen drámai felépítésű epizód ellenére a vécés majmon szakadtam :D

szpojleres mókus - 2013. 08. 06. 23:22

Valaki mondja már el nekem:
Miért nem mondja el Ray a feleségének, hogy miféle szerzet az apja???
Én ha megmondanám a feleségemnek, hogy az apám egy drogos, gyilkos, maffiózó akkor szerintem soha az életbe nem szólna hozzá.

Plusz van egy fbi ügynök, aki el tudott tusolni olyan komoly dolgot, mint egy szemtanú által megerősített letartóztatási parancsot. Akkor egy hülye felvételt amin majomkodik egy rendőrautó előtt tuti nem fog. ÁÁ

Ha a majmot a első részből aki a kisszőke csajt kukkolta megölte, a fbi ügynököt miért nem tudta volna??!
Bele kellett volna nyomni több drogot, és kijön hogy túladagolás.

Llew - 2013. 08. 07. 00:04

Ha a majmot a első részből aki a kisszőke csajt kukkolta megölte, a fbi ügynököt miért nem tudta volna??!
Bele kellett volna nyomni több drogot, és kijön hogy túladagolás.

Talán mert a kukkoló majmot a kutya nem keresi/né egy FBI ügynököt viszont igen.
Ha drogtúladagolásba halna meg akkor is nyomoznának valószínűleg. Egy egyszerű betépésnél simán kirúgják, de ha minden előjel nélkül egyszer csak túladagolja magát, akkor az azért gyanús lenne és ki tudja mit találnának.

Neoprimitiv - 2013. 08. 07. 06:54

@szpojleres mókus: a Llew által leírtakon túl pl. az is a nagy őszinte kitárulkozás útjában áll, hogy Mickey minden szemétsége mellett is ártatlanul ült. Nem ő ölte meg a lányt, viszont Ray – lényegében hamis tanúzással vagy bizonyítékok meghamisításával – az ő nyakába varrta.

Biztosan megvan az oka, hogy a húsz év is kevés volt ahhoz, hogy az apja iránt érzett gyűlölete csillapodjon, de ettől még amit tett, az kívül esik a kisdobosok hat pontján.

szpojleres mókus - 2013. 08. 07. 21:09

Ne haragudj Neoprimitiv de: “Drágám kérlek szeretnék veled beszélni. Ne engedd a gyerekeket a nagyapjuk hatása alá. Nem egyszer voltam neki szem és fültanúja, ahogyan drogozik, és gátlástalanul iszik. Nem tenne jót a gyerekeknek sem, ha vele találkoznának, és azonosuljanak a nézeteivel. Mellesleg igen… kérdezted ki az a meggyilkolt pap az asztalomon: Az apám ölte meg rögtön a szabadulása után, és amikor tényekhez állítottam nem is tagadta le, sőt büszke volt arra amit tett.”

Ennyi.

tonyrulez - 2013. 08. 07. 21:57

Hát igen, ezt én sem értem, folyamatosan mondja hogy maradjon távol az apjától, de semmit sem mond hogy miért.

Neoprimitiv - 2013. 08. 07. 22:10

@szpojleres mókus: A Ray-Abby konfliktus a számomra sem teljesen áll össze. Úgy érzem a készítők duplán habzó teatralitással akarták feldobni a sztorit, de ahogy én látom az írók elképzelését, amit írsz, annak nem voltak meg a feltételei.

A bevezető alapján nekem az jött le a családról, hogy mind Abby, mind a gyerekek számára Ray a végső szót kimondó családfő, akit ráadásul szeretnek. Nem azért “fogadnak szót” neki, mert félnek tőle, hanem mert bíznak a döntéseiben. Valószínűleg ezért érezte elégnek a sima tiltást Abby felé, meg sem fordult a fejében, hogy a felesége figyelmen kívül hagyja.

Abby gondolom jót akart. Mivel nem tudta a részleteket a múltról, amolyan szorgos úttörőként úgy gondolta, hogy akkor is átkíséri Ray-t az utca túloldalára az apjához, ha ő nem akarja, mert család, meg szeretet, meg megbocsátás, stb.

Ray elmondhatta volna az általad írtakat Abby-nak még mielőtt beszél Mickey-vel és akkor nem lettek volna kérdések az ő szerepéről. Ennek viszont nem érezte szükségét, bízott abban, hogy a szavának most is súlya lesz. Hozzáteszem, hogy ahogy Abby-t megírták, annak alapján az sem biztos, hogy egy ilyen magyarázat eltántorította volna Mrs Do-Good-ot a családegyesítéstől, hiszen mindenki megjavulhat.

Az után viszont, hogy Mickey szépen beszivárgott a családjába, Ray már nem hagyhatná ki magát a dologból, mert akkor Mickey mondaná el. Nem tudjuk, hogy pontosan hogyan került az apja a sittre, de nagyon valószínű. hogy Ray szerepe ebben legfeljebb megmagyarázható, de nem felmenthető. (A papról ráadásul csak Mickey felbukkanása után szerzett tudomást, tehát ez még nem lett volna előzetesen érvként a tarsolyában.)

lostfanka - 2013. 08. 11. 00:37

James Woods a sorozatban, ezigen!

clegane - 2013. 08. 11. 23:46

no azt én se értem mér nem homályosítja fel a Ray az asszonyt a fater viselt dolgairól; de ezen kívül símán sok ideje a legjobb sorozatnak alakul ez.
sokkal több hypeot érdemelne!!

amúgy pl az direkt tetszik, hogy azért nem annyira végletesen rossz arc a Mickey, csak ilyen élethűen mindennaposan elbaszott figura aki közveszélyes a felelőtlenségével, így sokkal árnyaltabb a helyzet mintha mittudomén vmi gengszterfőnökként vagy egyéb karikaturisztikus gonosztevőként lenne ábrázolva, ahogy azt pl a trailer alapján sejtettem (tévesen).

azt is mindenképp ki kell emelnem, hogy a Terryt alakító színész korábbi emlékezetesen tenyérbemászó alakításait elnézve én már akkor borítékoltam, hogy ezzel az arccal örök életére utolsó gennyes férgeket fog játszani, erre meg itt hihetetlen szimpatikus figurát képes hozni. I have never been so wrong in my life!

Neoprimitiv - 2013. 08. 12. 12:08

Mickey árnyaltabbá tétele nagy pozitívum, az első rész alapján én is azt hittem, hogy majd valami “elpusztítalak titeket, hahahaha!” gonosz lesz. Jó volt a Ray-Sully jelenet is, most már nagyon szeretném tudni, pontosan mi áll ennek a gyűlöletnek a hátterében.

Viszont a családi vonal kezd egyre kevésbé bejönni. Először is a kiscsaj az összes klisét felvonultatja, amit a hisztispicsa tinikről hollywood eddig elsütött, az önjelölt rapperherceg dettó és semmi extrát nem adnak hozzá. Másrészt itt már tényleg nem volt értelmes indok arra, hogy Ray miért nem szólt egy szót sem. Teljesen öncélú, erőltetett feszültségkeltés.

Ha akkor, amikor kidobja a srácot és visszajön közli, hogy nem tűri, hogy olyan sráccal randizzon, aki töltött pisztollyal megy át a szomszédba, az anyját pedig a lelépésért kapott pénzért ölték meg a narkós haverjai, akkor ezzel el lett volna vágva a további hiszti és – én legalább is – semmi olyant nem látok ebben, ami rá rossz fényt vetett volna.

clegane - 2013. 08. 12. 17:59

igen, zavaró ez a “miért nem szól egy szót sem” dolog, de egyelőre (mert minden egyéb szempontból remek a sori) jóindulatúan betudom annak, hogy nincsen arca kettős mércével élve eltanácsolni valakitől a családját, hiszen ugye az ő értékrendjével mérve nem feltétlenül attól lesz valaki rossz arc hogy pl embereket szokott ölni (hiszen ő maga is szokott), ezt viszont elhiszem hogy amúgy tényleg nehéz lenne elmagyarázni úgyhogy inkább meg sem próbálja.

hummel - 2013. 08. 12. 18:00

És hol lenne a vége? Beavatom ebbe a történetbe és az asszony leáll? Kötve hiszem. Újabb és újabb kérdései lennének. Neki kell rájönnie, hogy a férje olyan üzletágban utazik, ami nincs köszönő viszonyban a törvénnyel, és ha ebbe bele akar folyni akkor bizony ő is nyakig sáros lesz.

Neoprimitiv - 2013. 08. 12. 18:59

@hummel: speciel ebben az esetben semmi törvénytelen nem volt a dologban a részéről, nyugodtan elmondhatta volna. Volt egy gyermekelhelyezési ügy, aminél elég átlátszó volt, hogy pénzt akar a nő. Elrendezte, kifizette. Még csak nem is fenyegette vagy zsarolta, egyszerűen meggyőzte.

Pont ezért sánta nekem a dolog. A transzvesztita sráchoz is képes volt visszamenni, hogy a lelkére beszéljen, hogy ne ölesse meg magát – szó sincs arról, hogy ő lenne a Szótlan Keményfiú, aki mindent erőszakkal intéz el. Képes érvelni és szokott is. Kizárólag otthon csinál úgy, mint ha az “azt mondtam” elég lenne, ami nyilván egy baromság.

Azt pedig, hogy az asszony leáll-e – miért, most nincsenek kérdések? Egy olyan témában adott kielégítő magyarázat, amelyikben ő tiszta, sokkal jobban elejét veheti a további kérdezősködésnek, mint ha nem mond semmiről semmit.

És még egyszer megismétlem, amit már korábban is írtam: eddig, az elmúlt években Abby soha nem kérdezte meg, hogy mit csinál? Mert ha igen, akkor vagy ugyan így nem kapott választ és akkor miért éppen most pattog, vagy eddig kapott választ (legalább egy “tudod, hogy nem mondhatom el, de ne aggódj szintűt), akkor viszont most miért nem?

clegane - 2013. 08. 12. 19:20

igen, ez tényleg már a jóindulatú belemagyarázás lehetőségén túl sántít, hogy korábban miért nem pörgött rá a témára a nő, vagy hogy akkor hogy rendezték el stb.

hummel - 2013. 08. 12. 21:58

Neoprimitiv: Ray szakmájában nincs olyan, hogy erről beszélhetnek, arról meg nem. Ügyfelek vannak, akik bármikor fordulhatnak hozzá olyan kérésekkel, amik durván átlépik, a törvényesség határát. Ez az egész az ügyvédi tevékenység álcája alatt folyik. Az ügyfelek mindenképpen elvárjak a diszkréciót. Szóval ha neje legközelebb elmegy jógázni és kisírja a bánatát az első útjába eső idegennek, akkor véletlenül se mondjon olyat, amit nem kéne. A másik, még ha némelyik ügylet törvényes is, ezek sem etikusak, máskülönben nem fordulnának hozzá. A szomszéd rapper sem szeretné magát a címoldalon viszontlátni, hogy gyereket vett.

Mellesleg nem az a probléma, hogy nem tudja, mit csinál a férje. Azt az egész család tudja, ahogy Bridget körülírta pénzért zsarol embereket. Az a probléma, hogy ennél most már jóval többet akar tudni.

Neoprimitiv - 2013. 08. 12. 22:27

@hummel: a rapperkölyök saját maga üvöltötte bele az egész család képébe, hogy mi az ábra, szóval a titkolózásnak viszonylag kevés értelme van.

Az stimmel, hogy most már Abby többet akar tudni. Az nincs megmagyarázva, hogy miért éppen most tört rá az információéhség, ha – mint te is írod – az egész család tisztában van vele, hogy mit csinál és mégis évekig pöpecül elvolt ezzel a tudattal?

Lemoni - 2013. 08. 12. 23:40

Már előre dörzsölöm a tenyeremet a Mickey Donovan-Patrick Sully nagyjelenetre……mert remélem, lesz olyan :)

hummel - 2013. 08. 13. 08:19

Neoprimitiv: Nem a kölyök volt az ügyfél. Ő csak egy érdekelt fél volt ebben az üzletben. Ettől az elvek nem változnak.

Neoprimitiv - 2013. 08. 13. 08:37

@hummel: teljesen másról beszélünk. Te azt magyarázod, hogy Ray soha, semmit nem mond, mert nem is mondhat el a családjának. Én meg azt kifogásolom, hogy dramaturgiailag sehol nincs megindokolva, hogy ha ez a helyzet évtizedek óta, akkor a felesége miért éppen most akad ki azon, hogy a férje nem beszél arról, hogy miért és hova megy, mit csinál? Különösen, ha tudja, hogy olyasmit, amiről ő inkább nem is akar részleteket.

hummel - 2013. 08. 13. 11:24

A nő hirtelen jött érdeklődése tényleg nincs felépítve. Majdnem két évtizedig elfogadta a helyzetet, ismerte a szabályokat. Most pedig mintha ez az időszak nem is létezett volna. Egyfolytában válaszokat keres.

szpojleres mókus - 2013. 08. 13. 12:16

Mekkora volt amikor megfogta a néger kisgyereket :D

Tiger27 - 2013. 08. 15. 11:01

az még nem derült ki igaz, hogy Sully miért utálja ennyire Mickeyt? illetve hogy Mickey miért ölte meg Ray korábbi barátnőjét?

Neoprimitiv - 2013. 08. 15. 11:10

@Tiger27: Mickey egy tudományosabb összeget lopott Sully-tól, erre volt egy félmondatos utalás valamelyik részben. Ray barátnője még homály.

Tiger27 - 2013. 08. 15. 12:30

köszi!:)

hummel - 2013. 08. 15. 18:21

Tiger27, Neoprimitiv: A pénz csak egy része. Mickey volt az oka, hogy Sully fia és testvére börtönbe került, és valószínűleg mindkettő ott is halt meg.

Neoprimitiv - 2013. 08. 15. 19:43

@hummel: stimmel, ezt elfelejtettem, ez most hangzott el a a templomban (ravatalozóban?)

clegane - 2013. 08. 15. 23:53

Neoprimitiv: igen, ott adott hangot ennek Sully, de az már korábban is volt pedzegetve, hogy ezt a kört súgta be a Mickey, azért jöhetett ki korábban.

Neoprimitiv - 2013. 08. 16. 21:00

Mickey valami olyasmit mondott a fekete csajnak (Eddie anyjának, aki a fekete Cadillac-et őrizgette neki), hogy egy fél milliót lopott a kedvéért és magára haragított ezzel jó pár embert.

Llew - 2013. 08. 16. 21:33

Ray családi szarakodása és a kis csaj hisztije tényleg kezd fárasztó lenni és

SPOILER

a epizód végi trailer alapján a jövőhét sajnos jórészt erről fog szólni.

SPILER vége

Ugyan akkor erre a nagyon homályos Bostoni múltra most már marha kíváncsi vagyok. Abby és Ezra nőjének beszélgetésekor azt hittem, hogy a Mickey megölte Ray barátnőjét sztori csak egy kellően sötét és éppen hihető fedősztori a valóság leplezésére Abby előtt, de a ravatalozós jelenet ezt cáfolta.

Sully anyja nagy arc volt. :D

hummel - 2013. 08. 17. 09:32

Abby abban a hitben él, hogy Mickey ölte meg Colleent, Ray barátnőjét. Nem ismeri a sztorit Sean Walkerrel és a többiekkel. És ide vezeti vissza a férje gyűlöletét. A mostani részből szerintem az nyert megerősítést, hogy egy csomó dolog hozzájárul Ray gyűlöletéhez (pl. a haldokló anyjukat semmibe véve Mickey összeállt egy feketével), de az igazi ok a húga halála. Mikor a húga volt pasiját kérdezte arról, hogy Bridget emlegette-e az apját, egyértelműen ezt lehetett leszűrni.

Llew - 2013. 08. 17. 09:38

Azért erre a halott barátnőre kíváncsi leszek. A húga öngyilkos lett a flashbackek alapján, ha ezt bármilyen módon is Mickeynek miatt tette az valóban erős indok Ray részéről, de ha a barátnőhöz tényélegesen is köze van az legalább akkora ügy.

hummel - 2013. 08. 17. 16:47

A barátnőhöz annyi köze volt, hogy Colleen el volt szállva Mickey drogjától, amikor Sean lelőtte Mickey fegyverével. Ezért a gyilkosságért ült az öreg 20 évet. A börtön mentette meg egyébként, hiszen Sully végezni akart vele, amiért lopott tőle.

Llew - 2013. 08. 17. 17:52

Na, de ha Ray így gyűlöli a fatert, mert az ő drogja, meg az ő fegyvere volt, akkor Seannal sem jópofizna meló miatt, aki végül is a fegyvert elsütötte, még ha éppen betépve is.

hummel - 2013. 08. 17. 18:15

Éppen az a lényeg, hogy ez a gyűlölet, már Colleen halála előtt megvolt. Ez csak az esélyt biztosította neki, hogy megszabaduljon tőle. Azt nem tudom, hogy Sean miért van a baráti körben még mindig. Talán ő is el volt szállva a drogtól, így Ray nem okolja, ez egyenlőre nem derült ki.

SG - 2013. 08. 18. 11:47

hogy Ray miért nem szól egy szót sem… figyeljétek meg, hogy a nőjének mindig csak annyit mond, hogy “it’s business”. teljesen jogos, a családját távol akarja tartani ezektől a dolgoktól, mert nekik ehhez nincs közük úgymond. nyilván ha a feleségét beavatná, akkor bűnrészes lenne, szóval gondolom ez egyfajta védőháló a család számára. mert egyértelmű, hogy a családja a mindene a csávónak.

Neoprimitiv - 2013. 08. 18. 12:50

@SG: olvass vissza kérlek! Nem az a gond, hogy nem beszél a dolgokról, hanem hogy ha ez a “normál állapot”, akkor miért csinál úgy a feleség, mint ha ezzel most találkozna először? (Remélem ezt nem kell már többször leírni.)

hummel - 2013. 08. 19. 17:51

Úgy tűnik, Ray sem tud mindent a húgáról. Hipotéziseket állított fel és most az egyik bebukott. Kérdés mi mindenben tévedett még.

Llew - 2013. 08. 19. 19:22

Szerencsére nem az volt, amit az előzetes sugallt és nem Bridget volt a középpontban. Tetszett ez a tesós visszaemlékezős, közben megkaptam a dolgozókra való kitekintést is, amit hiányoltam múltkor. Jó fej a titkárnő csaj. Amikor nagyon nézte az ajtót egy pillanatra meg ijedtem, hogy az ingatlanos faszi jön vissza és a nőn csattan az ostor.
Az tényleg érdekes volt, hogy a mindig mindent tudó, magabiztos Ray egy pillanatra megingott mikor kiderült a húga vállficamának a sztorija.

clegane - 2013. 08. 20. 02:10

jaj a Mickey randija mekkora volt… !
kéész!

remélem az lesz a vége hogy a Sully jön kinyírni a Mickeyt és végül a Ray menti meg <3

Szaladam - 2013. 08. 20. 16:41

Szerintem tök poén volt Mickeynek a pisztolyos manővere, a nő már annyira nem vette annak.:D

Lemoni - 2013. 08. 21. 01:19

A k.o.-k epizódja, nagyon bírtam a Terry-veri-a-nője-férjét jelenetet meg Lena bemegyek-kiütöm akcióját is :) Bár anyukából és fura szájú lánykájából már kezd elegem lenni, de azért nagyon szerettem ezt a rész is. Ray-nek meg kimondottan jól áll, ha részeg :D

Neoprimitiv - 2013. 08. 23. 18:01

Az időrendhez kapcsolódó kérdés: Bunchy hány éves lehet most? Az eddigiek alapján nekem úgy tűnik, mint ha a megrontása az után történt volna, hogy Mickey már a sitten volt – különben nem a kiszabadulása utáni első tette lett volna a gyilkosság. Vagy korábban történt, és csak később derült ki? Igazából onnan jutott eszembe, hogy valamiért visszásnak érzem, ahogy Ray állandóan azt emlegeti, mennyi munkájába került a kártérítésnek a megszerzése.

hummel - 2013. 08. 24. 11:13

@Neoprimitiv: Mary Campbell (1942-1977), Bridget Donovan (1969-1987), Mickey 92 környékén kerülhetett börtönbe. Ha az anyjuk 77-ben halt meg akkor szerintem Bunchy olyan 70 környékén születhetett. Az incidens a pappal akkor kezdődhetett, amikor az a haldokló anyjukhoz jött. Ekkor még az öreg kinn volt, csak senki sem gyanított semmit.

Neoprimitiv - 2013. 08. 25. 19:03

@hummel: köszi az évszámokat, ennyire nem figyeltem a részleteket. Akkor viszont vélhetően már csak Ray “gyámsága” alatt derült ki a dolog.

Llew - 2013. 08. 26. 21:46

Raymond körül nagyon sűrűsödik a szar. Bármennyire is jó szándékú(?) volt Mickey, csak nagyobb bajba sodorta.

Lemoni - 2013. 08. 27. 01:02

Mindkét gyilkosság elég wtf volt, de Ray baseballütős és zsarolási akciója is kemény volt. Kezdődik a haláltánc az “öregeknél” úgy hiszem…….

clegane - 2013. 08. 28. 13:28

hát azért Mickey elpakolhatta volna a fényképeket!

bár lehet hogy azzal még gyanúsabb lett volna, hogy amiatt gyilkolták meg ami után éppen nyomoz, arról meg biztos vannak nála a fényképeken túl is dokumentumok pl az irodájában.

de biztos kitalálja majd a Ray, hogy varrják ezt is a Sully nyakába!

szpojleres mókus - 2013. 08. 29. 14:57

Semmi jószívűség nem volt Mickeynek, Rayéket ő akarja tönkretenni, nem pedig hogy az legyen hogy beteszik őket egy börtönbe.

Ezzel most nagyot fordult a kocka, mert most Mickey tartja sakkban Rayt.

Llew - 2013. 08. 29. 16:58

Már mivel tartaná sakkban? Azt elismerem, hogy a kis csóka megölésé nem kedvez Raynek, mert kb első gyanúsított lesz. Ugyan akkor Mickey kiiktatta azt, aki megakadályozta a papos gyilkossága utáni nyomozást, így az a lap újra játékban van.

rio - 2013. 08. 29. 20:03

Mickey ujjlenyomatai ott figyelnek a helyszínen. Ha van esze, visszamegy. Amúgy bakker, mekkora rész volt már. “Fuck you, 1, 2, 3. Fuck you, 1, 2, 3.” :D

Tiger27 - 2013. 08. 29. 20:59

na kíváncsi vagyok ebből mi fog ki sülni, és hogyan tovább…az biztos, hogy Sully nem sokáig fog még szerepelni…

edit - 2013. 08. 31. 14:00

Eszméletlen jó a sorozat. A családi szál erős, de engem a “munkaügyek” is nagyon érdekelnek. A rozsomák tesó miatt kezdtem nézni, a színész mindenkit lejátszik.
Akit érdekel, Ray asszisztense az L world-ben játszott, nem sokat változott azóta.

Tiger27 - 2013. 09. 03. 17:33

de kár, hogy a héten nem volt epizód…:(

clegane - 2013. 09. 03. 21:58

ugyan már miért akarná a Mickey tönkretenni a Rayt?
esetleg az FBIos miatt tette volna, de az már nem játszik ugye.

jaj tökre vártam az új epizódot és most akkor kiderült hogy kimaradt a hét :(

Lemoni - 2013. 09. 09. 23:07

Az eddigi legjobb rész volt szvsz, Mickey még az ördögöt is képes agymosni :D Viszont izgulok Bunchy miatt és valaki üsse már ki Donovannét…..

SG - 2013. 09. 09. 23:31

A sorozat részről részre egyre erősebb és tartja a minőséget, sőt, olykor még emel is rajta egy nagyot, mint most a legutóbbi résszel. A nyár kétségkívül egyik legjobb sorozata. Atyaég, mi lesz még itt! :)

Tiger27 - 2013. 09. 10. 09:30

tényleg ez volt az eddigi legjobb rész a 10 közül! donovanné meg szerintem már mindenkinek az agyára megy…
az mondjuk elég nyilvánvaló volt, hogy Mickey nem fog meghalni…

leila - 2013. 09. 10. 09:37

Nagyon jó rész volt, a Dexter után néztem meg…

Mickey egyre jobb fej, nagyon bírom. Az FBI-ost viszont csak úgy lelőtte az előző részben, senki sem keresi miatta?

Llew - 2013. 09. 10. 23:12

Nincs mese Raynek magának kell jégre rakni a papit. Nagyon meglepődnék ha ezt tovább húznák a következő évadra.
Annak mondjuk örülök, hogy megmagyarázták, hogy Abby miért állt ennyire Mickey pártján végig.

szpojleres mókus - 2013. 09. 11. 11:15

Annyira klisés volt… azt lehetett tudni hogy Mickeyt ennyire hamar nem ölik meg. És azt is, hogy majd valahogy megússza.

De hogy úgy ússza meg, hogy: Van egy ember aki zsigerből gyűlöli Mickeyt, világéletében az lenne a legnagyobb álma, hogy lecsapja a fejét…. erre Mickey valamit BENYÖG neki, és ő rögtön elhiszi. Ugyanmár… ez kb. olyan szappanoperás húzás volt.

hummel - 2013. 09. 11. 13:04

Gondolom senkit nem lepett meg, hogy Sully nem végezte el a munkát. Így most adva van két problémás személy, valamint két holttest (a színész + az FBI-os). Colleen esetében egy hasonló problémát szépen megoldott Ray. Mellesleg ha már kútba esett az üzlet Bunchy pénzét is visszaszerezhetné Sully-tól.

Llew - 2013. 09. 11. 15:46

Bunchy esetében azt hiszem nem a pénz a legfontosabb amivel foglalkozni kéne.

lostfanka - 2013. 09. 13. 09:57

Hat mivan mar ezzel a sorozattal, nem volt meg olyan resz hogy ne lett volna izgalmas. Siman az ev ujonca, ilyen jol kidolgozott karaktereket es jo szineszeket regen lattam mar, lassan azon veszem magam eszre hogy a heti adagban a BB utan rogton a RD-t nezem.

A reszrol, varhato volt hogy sem Mickey nem hal meg, es Sully sem fog lelepni, mindketto akkora szinesz (Oscar jelolesek, es 1 Oscar) es akkora karakter hogy ennel tuti tobbet szantak neki.

skati - 2013. 09. 14. 13:27

Hatalams rész volt. Szerintem itt forduló ponthoz érkezett a sorozat.

-SPOILER!-

Én úgy gondolom, hogy Ray is kezdi észrevenni, hogy Mickey megváltozott. Szerintem, ha ők összefognának nem lenne, ami meg tudá állítani őket. Mickey karakterében persze még ezernyi lehetőség van. Az őt játszó színész egyszerűen zseniális.
Most, hogy Frank bevitte a fönökének a videót, szerintem az FBI megtalálja a hullát, és a falon a képeket, így akár komoly nyomozás is indulhat. Ekkor lenne szükség Mickey és Ray összefogására, ugyanakkor sok izgalmas helyzetet szül, hogy bár Mickey és Ray is a család összetartását akarja, mégis sok ellentét van közöttük.

-SPOILER-

Mesterien mozgatják a szálakat a készítők, öröm nézni! Egyik legizgalamsabb, és minöségibb sorozat mostanában szerintem!

Lemoni - 2013. 09. 15. 20:37

Heh, kikerült a netre korábban az 1×11 :)
Ha a múltkori epizódra azt mondtam, az eddigi legjobb volt, akkor ez még inkább igaz a mostanira, drámai, megrázó, és ha eddig Bunchy volt, akiért izgulni kellett, most már inkább Ray az. Kiderült Ray féltve őrzött titka is, amit ugyan már lehetett sejteni, de most mégis nagyot ütött a bizonyosság. Na, innen hogyan tovább?

szpojleres mókus - 2013. 09. 16. 11:29

Megint nem bírtam megérteni Rayt. Miért nem tudta volna megmondani a feleségének, hogy sean walkerral szoros üzleti kapcsolatunk volt, félek hogy akik megölték őt, azok eljönnek utánunk is, ezért kérlek egy kicsit maradjatok otthon, elküldtem oda a legjobb emberemet.

leila - 2013. 09. 16. 21:54

Ez nagyon jó volt. Szegény Rayt még a végén azért az egy dologért üldözik, amit nem ő tett, az FBI ügynök haláláért. Ha az öccse nem lövi meg a papot, ő ér oda hamarabb.

Serious - 2013. 09. 17. 17:08

Hát igen, kezdenek összefutni a szálak :)
Nagyon de tényleg nagyon szeretnénk már egy írást! Inkább az ilyen minőségű sorozatokra kellene nagy hangsúlyt fektetni :)
Ez itt minőség!

Tiger27 - 2013. 09. 17. 23:42

most akkor Rayt is megerőszakolta gyerekként a pap? ez nekem nem volt teljesen tiszta…

VeroRosyth - 2013. 09. 18. 07:54

Tiger: Igen.

Tiger27 - 2013. 09. 18. 12:53

köszi!:) akkor úgy látszik csak Terry nem hagyta magát…:)

Llew - 2013. 09. 18. 23:59

Benne volt a pakliban, hogy lesz valami ilyen fordulat.
Ray szép kis, külön bejáratú, tisztán tartott életét nagyon kezdi elönteni a trutymó.
Az mondjuk kemény volt, hogy pont az Ezra feleségéről elnevezett központnál szabadultak meg a hullától.
Azért a végén az FBI-os ember fenyegetése vicces volt.

Serious - 2013. 09. 19. 07:00

Mondhatni komolytalan :)
Nem mintha tudna ártani Ray-nek..

Neoprimitiv - 2013. 09. 19. 07:47

@Serious: miért is nem? Ha felvállalja, hogy magára is borul a kakiból (és van egy pont amikor az embert ez már nem érdekli), akkor éppen eleget tud Ray-ről ahhoz, hogy ártson neki. Van Miller-t ugyan nem kedvelték, de mégis csak egy volt közülük.

clegane - 2013. 09. 19. 12:39

Mickey az utóbbi 2-3 év legjobb sorozatos karaktere!

Szaladam - 2013. 09. 19. 16:41

“Mickey az utóbbi 2-3 év legjobb sorozatos karaktere!”
+1

lostfanka - 2013. 09. 20. 08:31

Remelem egy jo darabig nem lesz kasza ebbol a sorozatbol es nem jar ugy mint az utobbi idoben eleg sok drama. Hihetetlen sok lehetoseg van ebben a tortenetben. A karakterek egyenkent nagyon jok.

winnie - 2013. 09. 20. 08:32

egyelőre rettenet stabil a nézettség, bár jövőre nem lesz előtte dexter. (most 1,4M és a borgias 600e-rel is élt.)

Sigismundus - 2013. 09. 20. 08:47

Ahhoz képest hogy milyen pörgősen faszán indult a sorozat az első egykét részben ahhoz képest csúnyán leült. Én hosszas és nagyrészt érdektelen időhúzásnak tartom 4-9 rész sok jelenetét. Problémák Rayék tinilányával, tinifiával, Parkinsonos báty szívzűrei, Bunchy nyüglődése, hosszas utazás Bostonba, hosszas utazás Bostonból, több részen át… Időhúzás volt ez, ne is tagadjuk. (Ray felesége, az FBIos szál, megy MIckey papa cselekedetei voltak csak érdekesek)

Aztán jött volna a 1×10, a csúcsjelenet, a boxhét. Tudtam hogy Mickey papa nem hal meg, kipofázza magát a szarból ahogy kell. Kellően drámai is volt a nő lelövésével együtt, meg Mixkey és Sully dumálgatása a régi szép időkről, a szitu.
Erre mi menti meg a vén perverzt? Egy amolyan kalapból-előrántott-nyuszi, hogy a lökött Sully 20 éve ugyanabba a 20 évesbe volt szerelmes mint Ray? Minden előzetes utalás nélkül derül ez ki? És ez elég is volt Sullynak, feladott családi bosszút, 20 évet és ment Seanhoz…

Csalódás volt..

clegane - 2013. 09. 20. 09:24

igen azt tényleg elég bénán sikerült összehozniuk :(
mondjuk maga a fordulat hogy kidumálja magát a Mickey azzal hogy besároz másokat (és még igaz is amit mond) az így annyira nem irreális ha csak magát az ideát nézed, csak kicsit gyengén volt megírva, hogy akkor hogyan is történik ez pontosan. ennyit még el lehet nézni a sorozatnak.

hummel - 2013. 09. 23. 15:15

Rayt ismerve csalódás volt, hogy ennyire bizonytalanra vette a lezárást, még az apja segítségére is szükség volt.

rio - 2013. 09. 23. 22:20

Fura, hogy egyes sorozatok készítői mennyire másképp állnak az emberi gondolkodáshoz. Egy Breaking Badben, vagy egy Dexterben ugyanezek a karakterek mind-mind más döntést hoztak volna (lásd a mexikói felállást), csak épp adott sorozat szabályrendszerének megfelelően. Fogalmam sincs, Ray hogy gondolta azt, hogy elengedi Sullyt, Heisenberg nem habozott volna meglépni a tutit :)

Amúgy be van rendelve a második évad? Mert cliffhangert nem kaptunk, szép kerek az egész.

Lemoni - 2013. 09. 23. 22:48

“I am fuckin’ FBI!” …. “And I am FBI’s most wanted!” – a helyzet drámaiságának ellenére ezen hangosan felröhögtem :D
Bár látszólag lezárták a történetet, talán mert akkor még nem volt biztos a 2. évad berendelése, nem tudom, de azért maradt muníció a folytatásra is, mi lesz Avival, a korrupt FBI ügynök és lelőtt társának a szálával és főleg hogy fogja tovább keverni a dolgokat Mickey. És valószínűleg Ezrát is megkapargatják kicsit. Ray-re meg várnak újabb hülye celebek, hogy kihúzza őket a slamasztikából. Remélhetőleg ismét sok jónevű vendégszereplővel.
A nyár meglepetése és egyben legjobb sorozata a Ray Donovan, örülök, hogy nem adtam fel annak idején a pilot 20. perce környékén :)

Llew - 2013. 09. 24. 00:43

Elég nagyot fordult a világ a nem tudom mivel foglalkozik a férjem/faterom kezdéstől a véres ingben alszik és mindenki leszarja befejezésig.
A második évadra szerintem a max a pap eltűnése marad, mert bár Mickey nem lépett le, de ezek után nem is fog Rayék ellen áskálódni. Az FBI-ost meg érje be azzal, hogy kurva nagy hős lett Sully kiiktatásával.

Sigismundus - 2013. 09. 24. 09:56

Valahogy elvesztette kezdeti vonzerejét.

A beharangozókban pont azzal ‘etettek’ minket hogy ez egy MrWolfe, hollywoodi megoldóember. és szerintem mindenki ebben a csapásirányban várta a fő történéseket. Ez legalább eredetibb, új téma lett volna.
Volt is eleinte néhány ilyen sztori de aztán hanyagolták teljesen, a transzi-rajongó filmsztárról alig hallani, a leszbi titkárnő verekedős sztorija is minek volt?. meg az az őrült énekes kiscsaj, aki Raybe bele van esve.

Ezek helyett elmentek a régi bostoni dolgok, meg a családi problémák történetszál irányába. Amiket viszont Ray nagyon szarul kezelt. Le voltam döbbenve, hogy aki milliós ügyfelek gondjait kell hogy megoldja okosan, hogy lehet ennyire meggondolatlan a család problémáknál. Főleg amikor a Bunchie házavatója végén, mindenki szeme láttára fegyvert szegezett apjára, aki persze kiröhögte hogy mit emberkedik, úgysem lövi le, testvérei meg gyerekei előtt.. és a többi is, a fekete rappergyerek és a lánya.

Szóval valahogy szétcsúszott a sorozat.

clegane - 2013. 09. 26. 00:45

én féltem attól, hogy a főszálat félbehagyják az évad végén abból a megfontolásból, hogy maradjon valami a második évadra is, de nagyon örülök, hogy nem így történt.

hovatovább nekem az is direkt tetszett a sorozatban, hogy a kiindulási pontból (ahogy Sigismundus is vázolta) körülbelül két rész alatt teljesen eltértek, ahelyett hogy valami heti üggyel fárasztottak volna minket. gondolom, ilyesmiből azért jutni fog még a további évadokra bőven. a félrevezető trailerekkel együtt egy nagyon kellemes meglepetés volt így végig, hogy hova kanyarog a történet.

ezzel együtt kicsit átlagon alulinak éreztem ezt a záró epizódot, de annyi baj legyen.

lostfanka - 2013. 09. 27. 08:39

Na most ertem a vegere, nekem nagyon tetszett, foleg azert mert vegre nem egy kotelezoen elvart cliffhangert kaptunk hanem egy fajta happy endet.

Csodalkoztam hogy egy akkora sdzinesz mint Sully kiirtak a sorozatbol ennyivel, remelem minden evben hoznak valami nagy agyut “fogonosz”nak.

Irjatok hogy Ray el akarta engedni Sullyt, szerintem sosem volt ez a terve, nem hiaba ult az FBI -os urge a hajon.

Jovo evadban szerintem tovabb gyuruzik a pap kinyirasa miatti herce hurca.

Nem gyozom meg mindig elmondani hogy nagyon keveset hallunk errol a sorozatrol pedig nagyon jo casting es tortenet van mogotte. MEg az utolso mellek szereplok is mint Avi is nagyon jo szineszek, es kulon karakterek. Szerintem siman lehet a kovetkezo Sopranos, remeljuk megeli.

sherlock20 - 2013. 09. 29. 12:22

Kicsit hullámzó volt a sorozat, első részek a “megoldóember” miatt jók voltak, volt humor, majd ez kiveszett. Rámentek Bostonra, amiben volt némi érdekesség, de nem több részen át. 10-12. rész mentette az évadot, hogy nem húzták át a 2. szezonra a Sullys szálat. De keserű és felemás szájízzel néztem a végén a stáblistát… Lehetett volna ez jobb is, következő évadban remélem nem csak a család szennyesét próbálja eltüntetni Ray.

Azért egy 7/10-et érdemel az évad…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz