login |

Hannibal: vége az 1. évadnak

2013. 06. 21. 21:45 - Írta: CyClotroniC

89 hozzászólás | kategória: 2012/13 finálék, kritika,

You catch these killers by getting into their heads, but you also allow them into your own.

Ugyan már a pilotnál azonnal berántott a Hannibal, de kellett hozzá a teljes első szezon azért, hogy egyszerre váljon a legjobb országos sorozattá a Veronica Mars óta és egyben talán Fuller eddigi legjobb munkájává is.

Bryan Fuller kapcsán gyakran elhangzik, hogy képtelen átmenteni egyedi sorozatai minőségét a második évadra, azonban most Thomas Harris regényei remek sorvezetőként szolgálhatnak a számára, így bizakodóbb vagyok vele kapcsolatban, mint valaha.

Aki amúgy ismeri a könyveket vagy legalább a filmadaptációikat, annak talán érdekes lehet, hogy a 4. évadra tervezte, hogy elérünk a Red Dragon idősíkjába, míg az azt követő szezon szólna a The Silence of the Lambs-ről. Kissé talán ambiciózusak ezek az elképzelések, bár elmondása szerint, akkor is folytatódott volna a sorozat, ha az NBC nem menti meg.

Az továbbra is igaz a Hannibalre, hogy messze nem egy klasszikus, procedurális nyomozós, vagy ha nyomokban nyomozást is tartalmaz, egyáltalán nem ezen van a hangsúly. Csak magamat tudom idézni a 9 rész utáni kritikámból: ez egy steril horrorfilm, egy thriller csokornyakkendőben, egy road movie az emberi pszichében, amit a szezonzáró után is tartok.

Az első évad végig ritka tudatossággal van felépítve. Míg az elején dominálnak a heti esetek, addig középtájon Hannibal megismerése és egyben kiismerhetetlensége kap nagyobb hangsúlyt, az évad végén pedig Will leépülése kerül a terítékre, néhány ínyenc fogással egyetemben, miközben egyre több mindent láthatunk a 13 részen át végighúzódó leheletfinom bábjátékból.

Amellett, hogy döntően a párbeszédek sora és azok zaklatott, de mégis intim hangulata diktálja a tempót, remekül bánnak a feszültséggel is, szinte mindig a határon táncolva, de sohasem esve át annak a túloldalára, elodázva ezzel a kitöréseket, fenntartva végig a sorozat vészjósló atmoszféráját.

Az évad simán 8,5/10 lett, így nem meglepő talán, hogy lazán felveszi a versenyt a kábeles elittel, sőt az eddig bepróbált újoncaimat nézve, dobogós egyelőre a Utopia és a House of Cards mögött, amihez nagyban hozzájárult Hugh Dancy és Mads Mikkelsen zsenije is. A tovább mögött már spoilerekkel folytatom.

Lehet, hogy ez a szekció már kissé szétesett lesz, mint szegény Will a szezon vége felé, de tényleg inkább bevillanó apróságok sora kavarog a fejemben így a 13 rész végeztével.

Először is az évad általánosságban. Nem kis írói feladat úgy fenntartani érinthetetlen zseniként Hannibalt, hogy a túloldalon se sík hülyék dolgoznak, olyanok, akiknek mentalisták, írók és egyéb külsős hobbihekusok fogják a kezét a többi országos drámában. Ebben persze – az írás mellett – sokat segít Mikkelsen minimalista, de nagyon is beszédes alakítása, ami végig mentes tud maradni a klasszikus gonosz lángelmés sallangoktól.

A túloldalon pedig ott van a nem kevésbé zseniális Hugh Dancy, aki kísértetiesen ugyanazt az instabil utat járta be, mint felesége, Claire Danes a Homeland első szezonjában Carrie-ként. Instabil, magányos zseni, akit összeomlásba sodorunk a szezon végére? És a macska meg az egér furcsa vonzódása? Persze azért annyira nem éles a párhuzam, de szemet szúrt ez az érdekes hasonlóság, ami kár, hogy az Emmy-esélyességükben már nem fog megmutatkozni.

Will és Hannibal kapcsolata. Az egyik legkedveltebb téma, hogy most Lecter tényleg kedveli-e páciensét, valóban a barátjaként tekint-e rá vagy csupán kísérletként. Magának az írónak, Fullernek volt rá egy remek hasonlata, miszerint Hannibal olyan, mint egy jót akaró rossz szülő, aki a maga módján még a fináléban mutatott húzásait is úgy látja, hogy ezek is Will fejlődését és gyógyulását segítik, hiszen nagyon konkrét kép él benne arról, hogy mélyen, lecsupaszítva, milyen is igazából a barátja.

Az eszméletlenül gusztusos kajákon és főzős jeleneteken túl is érdemes dicsérni az aprólékosságukat, és itt most tényleg sok mindenre gondolok. A pilotos konyhajelenet keretes visszatérése a fináléban a felcserélt szerepekkel, Hannibal rendelője, tele a kis szimbolikus tárgyakkal, rajzokkal, sejtetésekkel. Az, hogy értelmet nyer végül minden, még a horgász cuccal való matatás is, a szarvas motívum, vagy az, hogy Will a szökésénél olyan ötlethez nyúlt, amit egy korábbi gyilkos adott neki át, még ha indirekt módon is. És a Kubrick előtti tisztelgéseik megvoltak?

A finálé is remek példa arra, hogy mennyire logikusan és következetesen is görgetik a következtetéseket a sorozatban, mellőzbe az isteni közbeavatkozásokat és a vak szerencsét is. Például ott van a reményt adó órarajz, ami percekkel később már azonnal szertefoszlik, és az is csak Hannibalt teszi még okosabbá és számítóbbá.

És végül még annyit, mielőtt elbúcsúzunk a sorozattól a következő szezonnyitóig, hogy a záróképsor briliáns lett. Pontosan annak a fonákját láthattuk, ami szinte minden Hannibal regény és film egyik kulcsmomentuma, csak itt még fel vannak cserélve a szerepek. Még…

No one in this room will be the same.

89 hozzászólás Ne habozz!

Moopsy - 2013. 06. 21. 22:09

A záróképsor egyszerűen tökéletes volt! Hatalmas respect a sorozat készítőinek, és várom nagyon a 2. évadot. :)

Ruby - 2013. 06. 21. 22:18

nálam ez egy billentyűzetcsapkodós, hát ezt nem hiszem el-es évadzáró volt. a vége az tényleg zseniális volt. 9/10.

Lordcsx™ - 2013. 06. 21. 22:21

Nem erre számítottam az előzetes alapján, de fergeteges lezárása volt ez az évadnak. Kíváncsi leszek a folytatásra.

prodx - 2013. 06. 21. 22:28

aztarohadt… Hogy bírjuk majd jövő tavaszig?:/
Valami elképesztően zseniális az egész évad, jobbnál jobb színészi alakításokkal, mesteri történetvezetéssel.
Nyáron 100% a dara, sőt, lehet jövő héten nekiugrok újra, mert ezt nagyon összerakták.
Aztán élje meg a 7 évadot!

CyClotroniC - 2013. 06. 21. 22:31

Én a 3-at tartom egy realista-optimista becslésnek kb.

Amúgy aki nem erre számított, mire? Tényleg érdekel, hogy még merre lehetett volna elvinni, mert nekem más ötletem nem volt, elvégre még Hannibal nem bukhat le, viszont valami fordulópont is kell nekik, hogy jövőre ne legyen önismétlő az alaphelyzet.

Shannen - 2013. 06. 21. 22:34

Valóban az idei legjobb országos újonc. Fuller most sem okozott csalódást.
Ami a finálét illeti: sejtettem, hogy valahova ide fogunk kilyukadni, hiszen Hannibal még nem bukhatott le nyilvánosan. Így viszont el nem tudom képzelni, higy fog Will kikerülni onnan, úgy, hogy csak a 4.évadra tervezik a Red Dragon-os sztorit, tehát Hannibal legkorábban is csak a 3.évad végén kerülhet börtönbe.
Persze nyilván ők a készítők, van rá ötletük, csak félek, hogy ne rontsák el a folytatást.

Ezt már sokszor sok mindenki leírta meg le is fogja, de nem lehet kihagyni: Dancy és Mikkelsen zseniálisak.

Az évadra 8/10 adnék, mert az elején lévő butaságokat sajna nem tudtam elfelejteni, a finálé viszont legyen 9,5/10.

Lemoni - 2013. 06. 21. 22:44

Ezzel a fináléval úgy megkoronázta az egész évadot a sorozat, hogy egyből feltolta első helyre az idei kedvencek között a Hannibalt……. sorry Banshee :)
Mindent eltaláltak benne: a tempót, a képi megjelenést, a zenét, a színészeket, hogy a végén még tudták fokozni az amúgy is rendkívül erős atmoszférát. Nem tudok többet írni, még mindig az évadzáró hatása alatt vagyok :)

symor - 2013. 06. 21. 23:16

És itt most csendben megjegyzem, hogy létezik egy olyan, mint a The Good Wife, ami szintén országoson fut :)

Szóval, ha már felmagasztalunk, akkor is tegyük méltányosan, mert a Hannibal “csupán” az egyik legjobb network tévén futó sorozat a Veronica Mars óta!

Tod - 2013. 06. 21. 23:38

Értem én, hogy ennek a jelenetnek ott kellett lennie a végén, de én reménykedtem, hogy elhúzzák még a bábjátékot. Így “csak” annyi történt, hogy a bizonyítottan beteg Willt Hannibal bemártotta.

Jobb lett volna, ha Will még időben elkezd gyanakodni, de ennek ellenére Hannibal simán eléri, hogy lecsukják. majd arra felhúzni egy évadot, hogy Will többszörösen vert helyzetből tisztázza a nevét. Így tényleg egyenrangúak és egyformák lehetnének.

Mondom ezt úgy, hogy a filmekből már alig emlékszek valamire, a könyveket pedig egyáltalán nem olvastam, szóval ne kövezettek meg, ha nagy hülyeség. :)

CyClotroniC - 2013. 06. 21. 23:40

A tisztázás az simán jöhet még a következő szezonban. Pont ez benne a poént, hogy ő se maradhat sokáig rács mögött és Hannibal se bukhat le még. Szerintem

symor: Bár elvagyok vele maradva, de nálam a TGW-t is veri. :P

symor - 2013. 06. 21. 23:51

CyClotroniC:

Ha csak egy-két részt láttál, esetleg csupán egy-másfél évadot a TGW-ből azt mondom ez még oké, de ha annál több után állítod ugyanezt, hááááááát…

Egyrészt két egész más mentalitást, műfajt képviselő sorozat, másrészt a maguk területén tényleg a legjobbak.

Szerintem a TGW egy qva jó széria, eljátszva, megírva cakkumpakk, folyamatosan fenntartott színvonallal.

Ezzel szemben a Hannibal egy minőségi újonc. Egy ígéret ahhoz képest, amit már a TGW 4 évadon keresztül teljesít.

Mondjuk úgy, hogy a saját pályájukon mozogva ez a két legjobb sorozat, amit országos csatornán látni! Ez a Hannibal évad nagyon jó volt, DE meglátjuk mi lesz belőle. Talán, ha megér 2-3 ilyen évadot azt mondom majd én is ez a legjobb network a VM óta. Addig viszont a The Good Wife marad a trónon, annak ellenére, hogy két egészen más sorozat. Tehát még így is maximum egált érhet el a Hannibal :P

iamcgi - 2013. 06. 21. 23:54

Valaki felvilágosítana, hogy akkor most Will tisztában van Hannibal kilétével és azzal, hogy ő a copycat, vagy elhitte másoknak, hogy ezek csak téveszmék?

Tod - 2013. 06. 21. 23:56

CyClotroniC: Bizonyára jönni is fog. De sokkal nagyobb durranás lenne a majdani szabadulás, ha mondjuk már a 11-12. epizódban felmerült volna Willben, hogy Hannibal egy kicsit furcsa.
Will még kikerülhet a doktor segítségével a börtönből úgy, hogy a segítség csak a nézőknek lesz egyértelmű.

Egy kérdés a könyveket/filmeket ismerőkhöz. Bedelia Du Mauriernek milyen szerepe volt? Elég nagy hangsúlyt kapott az utolsó előtti jelenetben, kíváncsi vagyok, mi fog belőle kisülni.

CyClotroniC - 2013. 06. 22. 00:05

iamcgi: Szerintem a végén tisztában volt, de azóta kezelték is. Ki tudja, hogy azóta milyen véleményen van. Őszintén szólva én azt tartanám a legzseniálisabbnak, ha Will felismerné az ellenfele nagyságát, és eljátszaná neki, hogy már nem gyanakszik, tudja, hogy beteg volt, de közben végig emlékszik mindenre és is összedob egy színházat. Na ezt nagyon imádnám.

laza_kivi - 2013. 06. 22. 00:07

Tudom, én leszek a kevesek egyike…
Na szóval már írtam a pilotkritikában, hogy sokszor csak felhúzta az agyam az elején pár logikátlansága miatt, aztán pár rész után belejött és tudtam élvezni, de az utolsó két résszel megint visszaesett/em az idegtépésbe, de itt nem a jó értelemben.
Áááá, nem feltűnő, hogy azóta van másoló, hogy Will visszatért, és kapott egy új pszichológust. Rájövünk, hogy a kettő közül csak az egyik lehet a gyilkos, vagyis mégsem jövünk rá, mert ők nem is számolnak Lecterrel, pedig simán megölt egy embert, és pszichológusként bármire képes lehet, de inkább követjük, mint a birkák… Végül is kiben is bízzak, egy emberben akit már régebbről ismerek vagy egy új emberben?! Na mindegy…

Ettől függetlenül elismerem, hogy ez egy olyan sorozat, ami mindenképpen beírhatja magát a pl Banshee, Utopia, The Americans mellé vagy még sorolhatnám, amik újat hoztak. + kiemelendő a szép fényképezés, rendezés.

Worb - 2013. 06. 22. 00:29

A sok nagyon pozitív vélemény közt én leszek most az “óvatos duhaj”. Engem nagyon lassan rántott be a sorozat, és sokáig nem igazán értettem miért. A látványvilág, fényképezés fantasztikus, már kezdetek óta ez volt a legnagyobb vonzerő. A brutális, de mégis művészien groteszk holttestek, gyilkosságok szintén zseniálisak voltak. Valamint érdekes karakterek kiváló színészek tolmácsolásában. Nálam pont a feszültség hiányzott elég sokszor, így a párbeszédek gyakran kissé üresek, semmitmondóak lettek. Ezzel pedig az amúgy is lassú folyású cselekmény (ez mondjuk egyáltalán nem gond, sorozatban és filmekben is szeretem a lassú történetmesélést) tele lett kisebb üresjáratokkal. Viszont annyi zseniális megoldás volt az évad folyamán, hogy kár lett volna kihagyni. A finálé amúgy tényleg nagyon jól sikerült, szerintem messze az évad legjobb része.

Worb - 2013. 06. 22. 00:31

És bár teljesen más stílus, de nálam Fuller legjobb műve még mindig a Pushing Daisies marad.

Lemoni - 2013. 06. 22. 00:35

CyClo, az utolsó jelenetben nekem pont az volt az érzésem, hogy Will felvette a kesztyűt Hanniballal szemben és ahogy eddig Lecter manipulálta őt, most rajta a sor visszavágni, én ezt láttam a tekintetében. Mintha rájött volna, hogy Hannibalnak mi az igazi célja, mit jelent ő a doktor számára, hogy neki tulajdonképpen Hannibállá kéne változnia és pont ez lehet neki a kapaszkodó ahhoz, hogy kilábaljon a kétségekből és eljátszva Lecternek a behódolást tudatosan ízekre szedje majd annak szépen összerakott dolgait :)

Nikki - 2013. 06. 22. 01:21

Nagyszerű finálét kaptunk, de ez az évad fényében nem meglepő, a Hannibal csak egyre jobb lett. Annak ellenére, hogy egy ilyen nagyon jól összerakott, erős epizódot kaptunk, nekem mégis a záró képsoroknál egy kis hiányérzetem támadt, hogy na ennyi? Lehet ez így volt jó, és az a fajta ütős zárás amire én számítottam nem is illet volna ide. S talán nem is baj, hogy elmaradt, így legalább könnyebb lesz a várakozás, mert egészen biztosan emlékezni fogok erre a zseniális évadra és ott leszek a folytatásnál.
Jó lenne, ha azzal folytatnák, amit előttem említettek egy páran, hogy Will megjátssza magát Hannibal előtt, de nem hiszem. Ha csak a 4-ik évadra érünk ahhoz a bizonyos jelenethez, akkor addig Willnek semmilyen szinten nem szabad gyanakodnia, a felismerés villámcsapásként éri, ha az emlékezetem nem csal.
A tekintetébe pedig sztem ugyanúgy bele lehet látni az ürességet, feladást, csalódottságot, a céltalanságot és beletörődést, amit az bűntudat/önvád? okoz és ami a kezelés után alakult ki, annak hatására, hogy Will is tudja már, hogy beteg volt és elhiszi, hogy ő követte el azokat a gyilkosságokat. S akkor érthető lenne Hannibal mosolya is, hisz megtarthatja a pácienst/barátot/bábot és tovább játszadozhat, kísérletezgethet.

CyClotroniC - 2013. 06. 22. 01:28

Valamiért én is a kesztyűfelvevést éreztem a végén, és kicsit úgy tűnt. De le hogy csak én szeretném ezt. Amúgy a nagy meglepődés itt biztosan bukta lesz majd, ugyanis egy nagy különbség már most van, mert azt hiszem, hogy az eredeti Red Dragon történetben volt rá utalás, hogy Will-nek volt egy megkattant időszaka, de őt ott nem Hannibal kezelte, sokkal rövidebb közös előéletük volt szemben a sorozattal. Itt vétek lenne kihagyni azt, hogy Will a saját fegyverével győzze le a dokit. Nagy meló lenne, de én egy egész évados átverést imádnék, ahol a fináléban nem csak Hannibal lepődne meg dolgokon, hanem mi, a nézők is. Persze erre kicsi az esély.

paranoid android - 2013. 06. 22. 01:46

Hatalmas évad volt. A közepétől hihetetlen magas minőséget produkált hétről-hétre a sorozat, úgy hogy mindig tudott rárakni egy lapáttal az előző részre. Sőt, úgy érzem az egész évad olyan szép egész lett, hogy visszatekintve még erősebbnek érződik. Az egész több lett, mint a részek szimpla összege. Így nálam ez az évad megérdemli a 9/10-et.

Én is úgy érzem, hogy most fog elkezdődni az igazi Will-Hannibal tánc. Eddig végig Lecter irányított, hisz Will nem is tudott a helyzetről, de most kiegyenlítettebb lehet a játék.
Két lehetőség van: vagy megpróbálnak hűek maradni Hannibal könyv- ill. filmbeli elfogásához, ebben az esetben a számomra csalódást keltő “Will elfelejti az egészet/elhiteti magával, hogy képzelődött” irányba mennek. Vagy hagyják a sorozatban elindított dolgokat beérni, így az eredeti történetnek csak a vázát megtartva. Nem hiszem, hogy az előbbi utat választaná Fuller. Az túlságosan megkötné a kezét, meg amúgy is az egész sorozat egy nagy változtatás; az eredeti Will-Hannibal kapcsolat továbbgondolása.

paranoid android - 2013. 06. 22. 02:11

Majdnem elfelejtettem a legfontosabbat, ami elhangzott a fináléban. Will: “Maybe I got up to let the dogs out…” Oly sok év álmatlan éjszakája után, végre lepihenhetünk. Végre meg lett válaszolva korunk egyik legfontosabb kérdése. Who let the dogs out? Hát Will Graham!

Andro - 2013. 06. 22. 10:17

Az egész évad úgy volt tökéletes, ahogy volt. Nagyon átjöttek a karakterek, a történetvezetés, a feszültség, a látvány, a zene, szóval minden. Érdemes volt megnézni. A záróképsor pedig csak hab a tortán. Hannibal mosolyától a hidegrázás jött rám, jó értelemben. Mads Mikkelsen félelmetesen jól alakítja a dokit. Egyáltalán nem bántam meg, hogy végignéztem az évadot. És alig várom a következőt. Kíváncsi vagyok, mit tudnak még kihozni belőle, tudják-e tartani a színvonalat, vagy esetleg tudják-e még feljebb emelni.

kisame - 2013. 06. 22. 11:06

Engem is lassan rántott be, az első résznél eleve olyan fáradt voltam, hogy az egészet unalmasnak érzetem és felejthetőnek.
Aztán valamiért mégis tovább néztem, de az 5. részig csak “egész érdekes” volt, aztán valami megváltozott a 6. részben (a figyelem Hannibalra terelődött)és onnantól nem győztem kivárni a pénteket!

Összességében egy zseniális évad volt, sajnálom, hogy nem kaptunk több részt! Megértem persze, hogy ez a fajta történetmesélés nem jön be mindenkinek, de a végére olyan ügyesen elvarrták a szálakat, hogy tőlem simán megkapja a 10/10-et! Nem volt olyan dolog amit fölöslegesnek éreztem, a lassúsága pedig illett a komor hangulatához az egész valahogy tényleg nagyon egyedi lett így!

Arról nem is beszélve, hogy Dancy és Mikkelsen játéka teljesen levett a lábamról,egyiküket se ismertem igazán korábbról,de most nagy kedvencekké váltak! Van egy olyan érzésem, hogy nyáron sok dán filmet fogok nézni.. :D

Húzom a strigulákat a 2. évadig. Addig is Free Will(y)!!

barna - 2013. 06. 22. 11:33

Az utolsó jelenet zseniális… …lehetett volna, ha nem rontják el a Bárányok Hallgatnak idézetet. Nem “hello” hanem “GOOD EVENING”!!!

Nikki - 2013. 06. 22. 11:35

@CyClotroniC
Hidd el, én is ezt a fajta folytatást imádnám. Nagyon bízom Fullerben az eddigi munkáit látva, úgyhogy legyünk optimistábbak :D

Andro - 2013. 06. 22. 11:36

barna: Szerintem direkt csinálták így, hogy ne hasonlítson a Bárányok hallgatnak c. filmre a zárójelenet.

Heisenberg - 2013. 06. 22. 11:40

Imádtam végig! Alig várom a második évadot. Azért reménykedem, hogy Hugh Dancy-t jelölik is Emmy-re és meg is nyeri Claire-rel együtt :)
Amúgy Bryan Fuller twitterét érdemes olvasni, képeket is tesz föl a forgatásról.

sorozat/gyilkos - 2013. 06. 22. 12:21

Most itt nem nyalnám körbe, túl vagyok rajta.

Amit kiemelnék, az Fuller iszonyat bátorsága és önbizalma. 100 producerből 99 nem hagyná ki (vagy nem engednék neki kihagyni) a filmes előzményekre való visszakacsintásokat, a párhuzamokat, a karakterek kopírozását, mindent, ami a kritikusoknak és nézőknek kifogyhatatlan és olcsó játékot kínál.

Volt töke bevállalni a saját univerzum felépítését, és összejött neki. Networkön! Hány tv sorozat, sőt hány film mondhatja ezt el magáról, ma, amikor minden siker a külföldi anyagok újraforgatásáról, rebootról, a gyerek mesék átcsomagolásáról szól?

Mephike - 2013. 06. 22. 12:22

Szeretem ezt a sorozatot, de messze nem vagyok annyira elájulva tőle, mint pl a cikk írója. Jó sorozat, de nekem valahogy mindig az jut eszembe róla, hogy lehetne jobb is. Ettől függetlenül várom a köv évadot, ez nálam 7/10 volt.

elfeledettnick - 2013. 06. 22. 12:30

Jövőre igazán kaszálhatnák, nekem a lightosabb Fuller-sorozatok jönnek be inkább :(

LoGi - 2013. 06. 22. 13:29

most néztem meg a pilotot, tetszett, a rész végi trailer meg még annál is jobban :D

ALDO - 2013. 06. 22. 14:04

Az első rész nagyon bejött, a második viszont nagyon nem, ezét felkerült a nyári dara listára.
Érdekes lenne látni, hogy eljut-e a Vörös sárkány idővonalig és, hogy Hannibál a rácsok mögül segít. Elég optimista terv a negyedik évad. Vajon mennyi esély van rá?

Vanda - 2013. 06. 22. 14:40

Ahogy pár kommentben is olvastam, én sem vagyok annyira elájulva tőle, mint a cikk írója, pedig én nagyon akartam szeretni ezt a sorozatot, aztán az 5. résznél feladtam egy időre. Mikor újra nekiveselkedtem VÉGRE Hannibalról kezdett el szólni a történet, onnantól jött pár erős rész, aztán visszatértünk a stagnáláshoz. 6/10, és még jószívű vagyok.

A befejezés egyáltalán nem volt meglepő, lévén, hogy már vagy 6 résszel előre beharangozták, hogy “héé lesz ám második évad is nánánáná”, így kissé indifferens vagyok az évadzáróval kapcsolatban. Az mondjuk tetszett, hogy végül is mindenki sejti, hogy itt nincs minden rendben, de Hannibal gonosz nézésétől mindenki visszavonult. Gillian Anderson “borjú, mi?” kommentje poén volt. :)

winnie - 2013. 06. 22. 14:54

“gy már vagy 6 résszel előre beharangozták, hogy “héé lesz ám második évad is nánánáná””

a berendelésnek nincs köze a befejezéshez, hiszen már a bejelentés előtt leforgatták a sorozatot, a befejezést pedig már tavaly megírták. akkor is ez lett volna a vége, ha nincs 2. évad. a legtöbb sorozatévad végét úgy írják meg, hogy számítanak a folytatásra.

symor - 2013. 06. 22. 15:02

Fuller szerintem is kicsit nagyot akar markolni :P

Ha még azt mondta volna, hogy 5 évad alatt lezavarja az egész sorozatot, akkor nagyban bólogatok, hogy optimista, de lehetséges. Így viszont a 7 évad elég képtelennek és túlnyújtózkodónak hangzik.

Mikkelsen például a tervezett zárásra már 54 éves lenne és bár eredetileg Hopkins sem volt egy kisgida, de itt lehet, hogy zavarna a dolog :P

A másik, hogy minek húzzák a dolgot 3 évadon keresztül, még ha olyan is mint ez az első az összes többi is. Már itt is erősen rezgett a léc Hannibalnál, további 26 epizód félrevezetés már abszolút hülyét csinálna Jack-ből és Will-ből.

Reálisan tényleg meg lehetne csinálni 5 kemény évadot, aminél még beleférne egy csatornaváltás is (mondjuk kábelra, vagy a Netflix lépne előre egy nagyot a szememben).

A 2. évad végén Will elkapná Hannibalt.

A 3. évad szólna a Vörös sárkányról.

A 4. évad A bárányok hallgatnak-ról.

Az 5. évad fele-részt a Hannibal-ról és fele-részt arról, ahogy feloldanák Will-el azt a merényletet, amit Harris (az író) saját figurái ellen elkövetett.

U.i.: Valaki elküldené ezt Fullernek twitteren :)

r.zsofi - 2013. 06. 22. 15:25

Be kellett érnie. De megtette, nálam is előlépett a listámon így, évad végére. A főszereplők nagyon jók. Megnéztem Mikkelsen néhány régebbi filmjét, fantasztikusak, mindenképp töltsetek le párat ( Vadászat, Ádám almái ). Öröm ilyen remek színészre találni. Én a kora miatt sem aggódom, ez a fickó nem öregszik és nem mellékesen nagyon sármos, szóval az a plusz 6-7 év nem fog ártani neki. :-)
Na, de viccet félretéve a záróképsor nekem is eléggé kétértelmű volt, remélem hogy Will tudja a tuttit és jól kicsinálja Hannibalt a következő évadban. Egy 13 részes tetudodhogyéntudomhogytetudodvagymégsemésezcsakképzelet nekem már annyira nem jönne be. Meg ahhoz túl zseni mind a kettő, hogy ne céltudatosan kezdjenek bele egymás meg/feldolgozásába.

De egy jelentet nem tudok hova tenni, az utolsót Hannibal és pszichológusnő között…akkor Ő most mennyit tud? Mert eléggé két/sokértelmű volt a beszélgetés minden mondata…

tobias88 - 2013. 06. 22. 15:32

“Az továbbra is igaz a Hannibalre, hogy messze nem egy klasszikus, procedurális nyomozós, vagy ha nyomokban nyomozást is tartalmaz, egyáltalán nem ezen van a hangsúly. Csak magamat tudom idézni a 9 rész utáni kritikámból: ez egy steril horrorfilm, egy thriller csokornyakkendőben, egy road movie az emberi pszichében, amit a szezonzáró után is tartok.”

És pontosan ilyennek kell lenni. Horrornak nem is mondanám, az nagyon ritka benne, a thrilles sokkal erősebb. Ha nyomozós lenne, én nem nézném, de így eszméletlen jó lett. Bates Motellal vetekedett, de a végére simán lenyomta és messze a legjobb tavaszi sorozat lett

tobias88 - 2013. 06. 22. 15:33

r.zsofi : annyit tud, hogy Hannibal pszihopata, azt gondolom nem, hogy embereket eszik, bár lehet hogy azt is mert kételkedett benne hogy bárány és ízlett neki Abigail :D

symor - 2013. 06. 22. 15:49

r.zsofi:

Inkább a Hannibal eseményei miatt írom, hogy jóval idősebb lesz. Bár manapság nem sokat számít 20-25 év, de abban a részben pont egy ennyivel fiatalabb nővel kezd Mikkelsen majd viszonyt. A könyv szerint legalábbis abban a részben bontakozik ki Hannibal szexuális oldala, úgymond :) – Fuller pedig a nyilatkozata szerint ezt látszik követni.

Egyébként Mikkelsen tényleg nagyszerű színész!

A vadászat és az Esküvő után talán a két eddigi legjobb filmje. Aztán jön a két Pusher epizód, amiben szintén elképesztő :O

Ha valakinek viszont ezek túl kemény filmek azoknak tényleg ott van az Ádám álmai (egy kiváló Banshee színésszel együtt) és legutóbb A Royal Affair, amit a legjobb külföldi film Oscarjára is jelöltek, többek közt a játékának köszönhetően.

Heisenberg - 2013. 06. 22. 15:53

Kíváncsi lennék Hannibal szexuális oldalára :D Már csak azért is, hogy egy ilyen képi világgal és ilyen beteg témával mit hoznának ki.

symor - 2013. 06. 22. 15:56

Heisenberg:

Semmi különös nem lesz benne, egy romantikus vacsorajelenettel történő ráhangolódást követ majd egy szimpla dugás :D

dante - 2013. 06. 22. 16:01

ezt összevetni a veronica marssal nem túl jó ötlet.
részemről azt kellemes volt nézni, ezt pedig nem.

Heisenberg - 2013. 06. 22. 16:31

symor:
Tényleg? Pedig Hannibaltól többet várna az ember :D

Kistekergő - 2013. 06. 22. 16:36

Sztem Bedelia Du Maurier tudja, hogy Hannibal ki. Már több résszel ezelőtt megmondta Hannibalnak, hogy mikor odamegy hozzá, mindig felvesz egy álcát, jólfésült öltönybe bújtatva. És hogy falakat épít maga köré, amiket szinte lehetetlen megmászni. Azt, hogy mit főz Hannibal, nem valószínű, hogy tudja. De azt, hogy gyilkol, sztem tudja. És meglehet, hogy fél, és ezért nem adja fel, mert tudja, hogy megölné. És ez is furcsa, h Hannibalnak megengedte, hogy egyedüli páciense maradjon. Lehet, ezt is félelmében.
Azt, hogy Will rájött-e mindenre Hanniballal kapcsolatban, nem biztos. Ugyanis, mindenki elsiklik a tény fölött, h Hannibal “fő profilja” az hogy ő a Ripper, és erre biztos, h nem jött rá Will!!! A copycat killer dolgai Hannibalnak úgymond a “másodlagos” profilja.
És a legutolsó rész legutolsó percéig Hannibal játssza a Willért aggódó, törődő “kedves barát” szerepét. Nem lépett ki ebből a szerepből. És végül is a nagy kérdés Will fejében biztos hogy az, hogy Ki és Miért tette ezt ellene?? Mert ha belegondolunk, akkor Hannibal miért tenné? Félelemből? Ugyan, simán mnegölhette volna bármikor Will-t és másra terelhette volna a gyanút.
Mi van, ha Hannibal azon felül, hogy ezzel is “teszteli” Will-t, segítő kezet fog nyújtani neki a 2.ik évadban, hogy az ő segítségével kerüljön ki Will a börtönből? Mert ha ezt megtenné, nem lenne semmi Willben, ami valaha is megingatná a bizalmát Hannibalban. És sztem Hannibal igenis maga mellett szeretné Will-t tartani. Hogy milyen minőségben, ezt nem értem, mert nem tudok az ő agyával gondolkozni. :)
Sztem folyamatosan fog Will-hez bejárni a börtönbe a 2.ik évadban. És vagy az lesz, hogy tovább folytatja Will hülyítését, vagy az lesz, h Will már képben van, és megjátssza, hogy nincs.

r.zsofi - 2013. 06. 22. 17:00

symor: azt gondolom, hogy ebbe a Mikkelsen féle Hannibal személyiségbe pont hogy belefér egy jóval fiatalabb nővel folytatott viszony. Hiszen itt minden új értelmet nyer, a vonzalom, a szépség…azt hiszem hogy (bár nicns semmi bajom a középkorú nőkkel, én sem vagyok mai csirke :) ) de ebben a szituban egy gyönyörű, amolyan elérhetetlen szépségű 25 éves nőt tudok elképzelni, aki megmozgatja a mi doktorunk fantáziáját.

A másik: én sajnos nem tudok olyan indokot, ami miatt a pszichológusnő titokban tartaná Hannibal igazi kilétét, ha tudja, ki és mit csinál voltaképpen. A félelem eléggé bagatell lenne. Illetve egyetlen indokként azt tartom reálisnak és ebbe a “világba illőnek”, ha Ő maga is pszichopata és egyfajta támogató szerepet tölt be. Hm…de persze nem olvastam a könyveket, szóval nem tudom, de ez a párbeszéd annyira fura volt nekem….

Ami meg felvetődött itt még: tény, hogy Hannibal 23x megölhette volna Willt, pl. amíg autókáztak (ha Will gyanakodott, márpedig akkor már ezt tette, hiszen fegyverrel látogatta meg Hannibalt, azt sem értem, miért ment el vele, hiszen tudta, hogy erővel úgysem győzhet), na, de a lényeg, hogy Hannibal milyen beteges vonzalommal viseltet Will iránt, hogy meg nem öli, de azért bemártja…ezzel kockáztatva a halálsort Willnek, ahonnan meg már nincs visszaút, ergo nagy barátság már nem szövődhet közöttük….biztosan lesz mindenre válasz, de ezek olyan homályosak, nem logikusak az amúgy zseninek beállított Hanniballal kapcsolatban

AlfStokes - 2013. 06. 22. 17:49

A Voros Sarkany cimu konyvben irtak le, hogy Graham hogy kapta el Hannibalt. Pont ugy, ahogy a sorozatban a fiatal, evekkel korabban eltunt FBI ugynokno. Ugyhogy a 100% konyvhuseg biztos nem fog jatszani Hannibal elfogasanal.
Mindent osszevetve nagyon minosegi sorozatot tett le Fuller mester az asztalra. Kulon tetszettek a Dead Like Me utalasok (Miriam LASS, GEORGIA Madchen, Elen Muth szerepeltetese).

A masodik evad nagyon varos…

symor - 2013. 06. 22. 19:03

r.zsofi:

Nem tudom, ahogy azt sem tudom megmondani Mikkelsen szerencsésen öregszik-e meg majd a szerephez :)

A regényben egyébként olyan Hopkins-korú a Hannibal “romantikus” eseményeinél.

Mikkelsen amúgy táncművészként kezdte a pályafutását, szóval már csak ezért is piszkálja remélem a hiúságát, hogy fitt maradjon kora ötvenes fejjel is, ha lesz egyáltalán 7. évad :P

Ezzel a gyönyörű, 25 éves nő elképzeléssel tévedsz, bár nem árulom inkább el, de ha akarsz nézz utána ki válik majd Hannibal kedvesévé a regényben. A csaj harmincas lesz körülbelül, amikor ez történik és huszonéves, amikor megismerkedtek.

Harris (az író) sem aszexuális szörnyetegként kezelte Hannibalt, ehhez pedig lehet, hogy később Fuller is igazodik majd.

Belegondolva a könyvek ismerői azért nagy előnyben vannak a sztorival kapcsolatban, ahhoz képest is, hogy csupán a keretét adja a történteknek. Nem kizárt például, hogy a 2-3. évadban megismerjük Hannibal egyik leendő ellenfelét, amint elveszti például az arcát :P

Kéne egy összehasonlító poszt a könyv-szereplők és a sorozat között!

kisame - 2013. 06. 22. 19:43

A “Will és Bedelia mit tud?” témára szerintem:

-Will tudja, hogy Hannibal a “copycat killer”, hiszen már az elmúlt 2 részben utalt rá, hogy egy belső ember lehet, aki nem csak hogy könnyedén hozzáfért a nyomozás információihoz, de pontosan tudja, hogy a nyomozás résztvevői milyen mentális állapotban vannak, hogyan fognak reagálni. Amit viszont nem tud felmutatni, az a bizonyíték. Will valószínűleg a következő évadban szüntelenül fogja Crawfornak szajkózni, hogy vegye ki Hannibal-t a nyomozásból, szakítsa meg vele a kapcsolatot vagy csináljon házkutatást nála! Crawford persze nem fog neki hinni, ami csak megkönnyíti Hannibal dolgát az egyik téren…

-Bedelia nyílván többet tud, mint amit elmond.Ezért van többek között még életben.Van egy olyan érzésem, hogy Hannibal vele játszotta el ugyanazt, mint Will-el a 8. részben( csak nála gyilkost küldte házhoz, hogy aztán az utolsó pillanatban megmentse…nekem legalábbis így jött le) aminek következtében Bedelia elzárkózott a világ elől, egyfajta PTSD-t él most át, ami annak is köszönhető, hogy nem kis szerepe volt abban , hogy őrült ex-páciense a házában “lenyelte a saját nyelvét”.
Lecter korábban azt mondta neki, hogy meg karja védeni, ő pedig hisz neki, annak ellenére(vagy talán azért) hogy jól tudja, Hannibal gyilkos.

Ami a barátság-vonalat illeti Hannibal nyílvánvalóan abnormális módon ragaszkodik Will-hez és Bedeliához is!
Ne tévesszen meg senkit az ármánykodása, ő tényleg szereti Will-t és azt akarja, hogy a barátja/társa legyen. Az egész neki az első részben csak játéknak kezdődik egy szakmailag érdekes emberrel, azonban a 7. részben világossá válik számára, hogy túlságosan ragaszkodik Will-hez(Őszintén?Egy átdolgozott nap után vajon hány pszichiáter hallaná a fejében a Lacrymosát, amikor nem jelenik meg a fél nyolcas beteg?Én valószínűleg a Vivaldi négy évszakát hallanám!”).Hannibal rájön, hogy magányos és vágyni kezd egy olyan társra, aki megérti őt és elfogadja(minden segítő foglalkozású erre vágyik)…viszont ne feledjük, hogy egy szadista pszichopatával van dolgunk, akit nem érdekelnek az olyan kis apróságok, mint, hogy szeretete tárgya agyvelőgyulladástól haldoklik..majd meggyógyul!
Will börtönbe juttatása is csak azt a célt szolgálja, hogy Will elhiggye magáról, hogy képes gyilkolni és-ami még rosszabb – hogy ez az érzés megkönnyebbülést ad neki!

Bedelia Hannibal számára nehezebb falat, megvan az ő szerepe is az életében, de őt nehezebb, fondorlatosabb úton kell “átcsábítani a sötét oldalra”.
Nem lepődnék meg, ha a 2. évadban itt kialakulnak egy szerelmi szál..

sorozat/gyilkos - 2013. 06. 22. 19:51

@kisame

A pszihopata bromance az utolsó részig ül. Csak hát a végén elhangzik a jó doktor szájából, hogy búcsúzni megy Willhez.

Ez persze tőle annyit jelent, hogy a remélt gyilkos pajtásától búcsúzik, aki ahogy Abigail is, instant megy a levesbe, amint kockázatnak érzi, az atyai vagy baráti érzelmek dacára.

kisame - 2013. 06. 22. 20:19

Re:Én erre nem vennék mérget.
Hannibal előtte krokodilkönnyeket ejt Abigail-ért is, pedig hát ő ölte meg…

Azt is mondja a búcsúzásra, hogy “sort of”, vagyis csak egy ideig lesz kénytelen mellőzni a társaságát.

Nagyon valószínű, hogy a 2. évadban, amikor már Hannibal úgy érzi, Will eleget puhulhatott a börtönben, folytatódnak a copycat gyilkosságok(vagy ami még jobb, Abigail valahol “életjelet ad magáról”) és bizonyíték hiányában Will-t feltételesen kiengedik. Hannibal pedig ott folytatja a dolgot , ahol abbahagyta de a dinamika megváltozik most, hogy Will legalább gyanakszik.

Kistekergő - 2013. 06. 22. 20:21

Ha már a “ki lehetne Hannibal szerelme az elkövetkezendőkben” témát többen is említették, az, aki a megfoghatatlan szépségű nőre szavaz, téved.
Sztem Hannibalnak egy nőben elsősorban a műveltség és az ővele egyforma szinten levő gondolkodásforma, tudás, intelligencia sokkal fontosabb ,mint a múlandó szépség.
Hannibalt csakis egy nagyon intelligens, tanult, értelmiségi nővel tudom elképzelni,aki felkelti Hannibal érdeklődését valami egyedi tulajdonsággal. Az, hogy szép legyen, sztem Hannibalnál másodlagos kérdés.

kisame - 2013. 06. 22. 20:30

+
Az Abigail-el folytatott kapcsolat csak arra hivatott, hogy manipulálhassa vele Will-t.
A tumblr-n is nagyon népszerű “Murder family” felállításával olyan dolgot ajánlott Hannibal Will-nek , amire mindig is vágyott: egy családot, ahová tartozhat.

Abigail abban a pillanatban lett felesleges, hogy Jack megtudta, hogy ő volt a csali. Mivel több haszna nem volt, sőt Hannibal-nak is árthatott volna nyílvánvaló, hogy megölte( igazából a helyében én az 1. részben kinyírtam volna, hogy ne fecsegjen).

Will-t egyenlőre nem akarja bántani, hiszen arra vágyik, hogy megértse őt és elfogadja a sorozatgyilkos-énjét is.

Ha ez nem sikerülne, akkor menne Will a levesbe…de Hannibal nagyon hisz benne, hogy sikerül neki!Mint tudjuk ezt alaposan benézi..

symor - 2013. 06. 22. 20:34

Kistekergő:

Vajon milyen nő kelti fel Hannibal érdeklődését :D

http://indavideo.hu/video/A_baranyok_hallgatnak_-_Egyszer_egy_nepszamlalo_ki_akart_kerdezni

JoeJoe - 2013. 06. 22. 22:09

Hannibal képregények: http://comicsannibal.tumblr.com/

kegyetlen :D

r.zsofi - 2013. 06. 22. 22:23

Én márpedig maradok annál a teóriánál, hogy ehhez a képi világhoz, hangulathoz olyan hölgyet fognak behozni, aki amolyan elérhetetlen szépség lesz….ettől még lehet kiemelkedően intelligens vagy vmiben olyan egyedi és sajátos, hogy emiatt alakul majd ki vmi…tudjátok aki szép az nem mindig buta…:DDD
Na, de viccet félretéve, az nekem is átfutott az agyamon, hogy talán a pszichológusnő, de ha tényleg többet tud, akkor meg végképp pszichopata ő is, ha ezek után belemegy egy ilyen kapcsolatban.

chulo - 2013. 06. 23. 00:31

már csak azt árulja el valaki hgoy került a lány füle Will pocijába?

CyClotroniC - 2013. 06. 23. 00:32

Szerintem az a mosogatóban volt, csak mikor lenézett, észrevette, és a gyógyszert hányta vissza rá a látványtól.

kisame - 2013. 06. 23. 01:36

Egyetértek veled, az létezhetetlen, hogy egyben visszajött volna egy egész fül..

Képzeljétek csak el, hogyan etette volna meg a félájult Will-t Hannibal:
-“Ssss..Will, ez itt egy szép nagy gombaaa..naaa…sss..mond, hogy áááá!”

Ugh!

ethan - 2013. 06. 23. 02:09

Ennek a sorozatnak MUSZÁJ eljutnia a Vörös Sárkányig, nagyon kíváncsi vagyok Mikkelsen játékára amikor Hannibalnak már nem kell tovább rejtegetnie semmit.

mary - 2013. 06. 23. 04:14

kisame: Ettől most kaptam egy enyhe röhögőgörcsöt, ahogy elképzeltem! :D

Kistekergő - 2013. 06. 23. 08:42

Még eszembe jutott valami a “Will és Hannibal barátságról”
Egyszerűen normális ésszel nem lehet azt mondani, h Hannibal barátkozni akar. De ha az ő szemszögéből nézzük, nyilván, neki teljesen mást jelent a barátság, mint egy átlagembernek.
Amikor Gideon Rippernek adta ki magát, mennyire ki volt idegileg Hannibal, hogy az “ő munkájával” dicsekszik valaki! És mennyire felhúzta magát, micsoda arcokat vágott, amikor olvasta a Tattlert a tabletén.
Viszont!!!!!!!!!!
A copycat gyilkosságok is az ő művei, és azt meg simán “átpasszolta” Will-nek? Hogy Will-é legyen az ő “munkájának a gyümölcse”? Az nem baj, ha Will-é lett ama munkásságának a “dicsősége”, de Gideonnál baj volt?
Szóval sokkal több és mélyebb dolog van itt Hannibal részéről Will iránt, mint amit józan ésszel mi feltételezhetünk! :)
Aki azt mondja, hogy nem barátságot akar Will-től, annak nincs igaza. Sztem igenis azt akar, csak ugyebár ez a barátság nem éppen az, mint a hétköznapi emberé.

Oldirty - 2013. 06. 23. 09:14

A végén nagyon nagy volt a Ridley Scott féle 2001-es Hannibalban elhangzó opera száma a Vide Cor Meum. Stílusosan zárták le az első évadot, nem gondoltam volna az elején hogy ennyire jó sorozat lesz.

Vics - 2013. 06. 23. 13:03

Igaz, az évadzárót ma este nézem majd meg, de akkor is “A sorozat”.
A körmöm lerágom minden egyes alkalommal.

Johannes - 2013. 06. 23. 13:39

Hannibál honnan tudta, hogy biztosan Garret Jacob Hobbs a sorozatgyilkos, amikor figyelmeztette?

Jeol - 2013. 06. 23. 16:18

Zseniális sorozat. Hibátlan minden tekintetben.

Heisenberg - 2013. 06. 23. 16:25
Niko - 2013. 06. 24. 00:10

A The Killing felbukkanasa ota a legjobb sorozat,szamomra,ennel jobban eltalat pozitiv es negativ host meg eletemben nem lattam.A ket szinesz visz mindent,meg Carrie kellene bele a Homelandbol aztan talcan kapnanak minden rangos dijat.
Hannibal nehany mondata jobban megijeszt mint egy egesz Furesz szeria,komolyan ha elegge kreativ elmed van mint Willnek es ejszaka kimesz a mosdoba,villany nelkul egy Hannial finale utan,haaat erdekes dolgokat kepzelsz bele.Az biztos hogy ujranezem ezt nyaron,az Utopiaval es a The Killingel egyetemben,csak jarjon le a diplommunkam es vegso vizsgam amire augusztus 1-en kerul sor.
Csak magasztalni tudom,senkinek nem ajanlok egy Falling Skies reszt mondjuk megnezni a sorozat utan,mert a minoseg kulonbseg vaksagot okozhat.
Eleg hosszura nyujtottam,szamomra 9.5/10.

gabriellos - 2013. 06. 24. 03:10

És ugye hogy értelmet nyert a redband trailer alatt szóló vide cor meum amit egyesek hatásvadásznak tartottak.10/10

torjack - 2013. 06. 24. 14:20

Kiemelkedő sorozat egy gyakorlatilag tökéletes évadzáróval. Szerencsére évadzáróval és nem sorozatzáróval. Továbbra is hihetetlen, hogy odakinn ennyire kevesen nézik…

napocskin - 2013. 06. 24. 14:26

Nekem is egyik kedvenc sorozatom lett, és tök érdekes most a kommenteket olvasgatni, mert olyan dolgok jönnek elő, amikre nem is gondoltam. Egyébként valaki írta, hogy milyen logikátlanság az, hogy Hannibalnak hisznek Willel szemben. Szerintem meg épphogy Hannibal zsenialitását és manipulatív természetét igazolja ez, hogy hisznek neki, egyáltalán nem logikátlan módon. Igaz, nem könnyű nézőként ebbe belegondolni, mert mi tudjuk az igazságot Hannibalról, de azért számomra nem elképzelhetetlen.
Jó lesz máris újranézni az egészet, mert biztosan bukkannak fel olyan részletek, amik fölött elsiklottam.

laza_kivi - 2013. 06. 24. 21:11

Nem tudom, hogy logikátlanságnak írtam-e, de a lényeg, amire én gondolok, hogy egy jó nyomozónak szkeptikusnak kell lennie. ;)

todie - 2013. 06. 25. 10:57

eme post kommentjein kivul masik hannibal post kommentjeit nem olvastam, de fura, hogy eddig (itt) nem emlitette senki, hogy mennyire hasonlit tv-s will graham fizimiskaja a manhunter cimu film will grahamehez, nekem sokszor teljesen william l. peteresen ugrik be hugh dancyrol.

hannibal konyveket sem olvastam ezert kerdeznem, hogy a konyvben is ilyennek irtak le grahamet, vagy csak fullert ihlette meg a michael mann film?

napocskin - 2013. 06. 25. 12:46

@laza_kivi

Az igaz, viszont egy jó pszichopatának meg nagyon meggyőzőnek. És győz a jobbik. ;-)

Yata - 2013. 06. 25. 13:34

Jól sikerült egy záró rész volt – igaz mondjuk én néha felnevettem rajta… vagy csak nekem ugrott be ez az emlékezetes “riport”: http://www.youtube.com/watch?v=YIHHXwjNiIQ

m76 - 2013. 06. 25. 21:35

VÉgignéztem Ill végignéztem volna, ha a 12. rész felénél nem veszítem el a fonalat.

Ezt nem azt jelenti, hogy nem értettem mit akarnak. Hanem nem akartam érteni, számomra ez így ebben a formában elfogadhatatlan. És hallani sem akartam. Ezért a 13. részt már csak beletekergetve kűzdöttem végig. És az a véleményem, hogy nem, és nem és nem. Nekem ez nem kell.

11 részt élveztem, az utolsó két részt meg elfogadhatatlannak tartom.

Ezek után a folytatásra se nagyon vagyok kiváncsi.

Én azért akarom nézni a sorozatot, hogy felemeljen, hogy szórakoztasson. De ha csak nyomasztó és depressziós. Akkor az nem szórakoztat. VAn sok nyomasztó és depressziós sorozat, de sose az évad lezárása a mélypont. Tudom, hogy sokszor írtam már ezt le de akkor is, így számomra elfogadhatatlan.

Ezen felül gyűlölöm a manipulatív szarságokat is, minden esetbne, ezért is voltam képtelen véginézni a 13. részt. Mert számomra elfogadhatatlan, hogy egy hajszál alapján rögtön az összes nyomozó elkönyveli, hogy a saját kollegájuk a gyilkos, már akkor amikor még bizonyítékot sem találtak. Ilyen nincs.

Ezen kívül is rengeteg hiba volt az évadban, amik túlmentek az egészséges suspenion of disbelief határain. Pl, hogy sehol nincs egy biztonsági kamerás felvétel egy kórházban, hogy ki és mikor merre mozgott. Meg a repülőtéren, hogy will órákkal később hagyta el a repülőt, és lehet ki se ment a repülőtérről. VAgy korábban, hogy pszihopata gyilkost egyedül hagynak egy darab nővérkével. Bármilyen jó magaviseletű is volt.

És ezen kívül volt még jópár leap of faith, amikre nem emlékszem.

Hiába jók a színészek, meg néhol a hangulata összességében szerintem laza és trehány írói munka van mögötte. Minden olyan instabil lábakon áll. Hannibal nem manipulatívnak tűnik nekem, hanem veszettül szerencsésnek. Márpedig egy több évtizeden át gyilkoló sorozatgyilkos nem hagyatkozhat szerencsére semmiben.

Nem tudom mire értékeljem az évadot, talán 7/10, de jelen lelki állapotomban úgy érzem kaszálni fogom ennek ellenére, mert nem érdekel egy olyan dolog ami nem szórakoztat, hanem elveszi az ember kedvét az élettől is.

m76 - 2013. 06. 25. 21:41

Ja és még egy dolog:

Azt az eszközt is utálom, amikor mutatnak valamit a képernyőn perceken át, csak azért, hogy utána közöljék, hogy á ez csak halucináció vagy álom volt meg sem történt.

Ez a legolcsóbb írói eszköz, mert így gyakorlatilag bármit megtehetnek büntetlenül, és végül minden teljesen súlytalanná válik, mert áh úgyis csak álom.

Az összes ilyen á csak álom volt relevációnál úgy érzem mintha egy olcsó átverést húznának meg ellenem az írok és éppen a képembe röhögnek fröcösgve. Hogy bibibi.

Cassie - 2013. 06. 26. 20:02

m76: Nekem ez a sorozat végig az elejétől kezdve lehangoló és depresszív volt, már a felütés alapján várható volt, hogy ez nem az a típusú történet, ahol kapunk egy Happy Endinget :)
Nekem pont az tetszett benne, hogy olykor kegyetlenül realisztikus és a valóságban is sajnos kevés a mesébe illő befejezés.
Will ellen meg sajnos jóval több bizonyíték szólt, mint néhány hajszál. Minden áldozattól találtak az általa készített csalikban maradványokat, a konyhája kredencében volt Abigail füle, aki mellesleg eltűnt és feltehetően meg is halt, miután Will elvitte magával, tehát Willel volt utoljára és onnantól nem látta senki. + Emellé még bejön az is, hogy Will köztudottan labilis és azért féltik, mert csak idő kérdése mikor billen át teljesen beszámíthatatlanná, így is vannak kihagyásai és olyan helyzetei amikor fogalma sincs, hogy hol volt és mit csinált.
Szerintem ezeknél kevesebb bizonyíték is bőven elég ahhoz, hogy meginduljon egy eljárás ellene. Elítélni viszont nem hiszem, hogy elítélik, de valószínűleg ez csak a következő évadban derül ki. :)

CyClotroniC - 2013. 06. 26. 20:09

“Ezen kívül is rengeteg hiba volt az évadban, amik túlmentek az egészséges suspenion of disbelief határain. Pl, hogy sehol nincs egy biztonsági kamerás felvétel egy kórházban, hogy ki és mikor merre mozgott.”

Ettől a fajta realizmustól itt el kell vonatkoztatni, különben nem lehet élvezni. Szerintem ehhez úgy kell hozzáállni, hogy ez egy külön sík, civilek is tanúk nélkül, egy saját elszigetelt burok. Nagyon nem reális, de ahhoz, hogy élvezni lehessen, ebbe a játékba bele kell menni, és igazán ha valakihez passzol ez a sorozat, az szívesen is megy bele. Pont ez az álomszerűsége és helyenkénti irrealitása adja nekem a hangulatát. Igen, így nyilván egyszerűbb is “zseninek” meg “mastermindnak” lenni, de enélkül a torzítás nélkül kukába lehetne vágni a teljes terepiás, mentál-szkander koncepciót szerintem.

Csigusz - 2013. 06. 28. 00:09

10/10
Dara volt, egy szűk hét alatt elfogytak a részek, és a talán a Lost óta nem volt számomra ennyire meghatározó sorozat. Ez jelenleg tényleg _A legjobb_ országoson futó széria!

gyuri - 2013. 06. 28. 14:28

Nem tudom, miért, de én másra számítottam a sorozattal kapcsolatban. Nem is akartam megnézni, de láttam a sok pozitív írást róla itt sorozatjunkien és bepróbáltam…

… nem kellett csalódnom, vagyis kellett, de pozitívan. Nagyon komoly és összetett sorozat!

laza_kivi - 2013. 06. 29. 20:44

@napocskin
persze-persze, de néha töketlenek ezek a nyomozók, szóval ezen már tényleg nem rugózok. ;) :D

Lemoni - 2013. 07. 01. 18:43
Akos - 2013. 07. 05. 00:15

A 6-7-8. részek voltak a legjobban. Kár hogy vége, sok az az 1 év mire folytatódik. :)

Lilith - 2013. 07. 08. 12:44

Fene egye meg,nekem is annyira bejött (én origin szinkronnal kezdtem),hogy muszály lesz megnézni magyar szinkronnal is az egészet újból.Mads és hugh valami eszméletlen.Még mindig szedem össze a gondolataim,írnék róla hosszú véleményt is de nem tudom hol kezdeném és talán regény hosszúságúra nőné ki magát a végére.
Egy szó mint száz megvett de nem kilóra hanem minőségre :) Gyere már tavasz!!!!!!

Tibo - 2013. 07. 23. 12:29

Össze szedve a gondolataimat, megírom a véleményemet én is. Már az elején megfogott a sorozat, és Hugh Dancy és Mads Mikkelsen páros zseniálisan alakítják Willt és Hannibalt. A Képi világ, a hangulat is nagyon ott van és zseniális. Szépen építették fel az egész történet szálat, sorozatot. Kíváncsian várom a folytatást.

mogyoró - 2013. 07. 26. 11:49

nekem is most sikerült végeznem az első évaddal, bár darálósnak szántam, nem bírtam egyszerre több részt megnézni. nem azért, mert nem tetszett, csak kellett idő, h megemésszem. de nekem is van több kérdésem, amire remélem választ kapunk majd: hogy került Will körme alá Abigail vére, meg a karmolások, meg minden? mmint technikailag hogy lehetett ezt kivitelezni? meg nekem is fura, hogy Lecterre senki sem gyanakszik, mikor csak egy ideje ismerik. És, bár nem olvastam a könyveket meg semmi, de nekem is úgy tűnt,hogy a pszichiáternő tökre vágja, h Hannibál ki és miket csinál, annyira olyan feje volt.de én is csak ezt érzem: ÚRISTEN, mikor lesz még a jövő tavasz???!!!

jikke - 2013. 07. 27. 23:03

Na ledaráltam. A pilot elején lévő jelenet, mikor Will elmondja a gyilkosságot lépésről lépésre azt hittem az egész ilyen lesz, de úgy hogy a gyilkos csinálja ezt és nem egy nyomozó, ez sokkal zsenialisabb lett volna ha így van szerintem(se képet semmit nem néztem pilot nézése elott ezért fogalmam nem volt ki kit játszik és azt hittem hogy ő is a gyilkos). Nagyon jó sorozat jól össze van rakva,remek képek, zenék az egész művészire sikeredett. Lehetne több sorozatgyilkosról szóló sorozat. Mikor néztem mindig a dexterhez hasonlítottam, de hát ahhoz sehol nincs. Ez művészibb, kevesebb logikai bakival, de összességében a dexter nyomába se léphet.
A dokinő igencsak olyan fejet vágott mint aki tudja mi a helyzet, az utolsó képkockák zseniálisak.

dora. - 2013. 10. 13. 22:21

10/10 nagyon bejön egy az egyben, nagyon várom a 2.évadot. Az első évadot 3 nap alatt megnéztem. Több ehhez hasonló sorozat kellene. Valahogy nekem is Dexter ugrott be, állandóan hasonlítgattam,mert eddig az volt az egyetlen sorozatgyilkosos sorozat amit néztem, meg most hogy vége lett kellett Dexter pótló sorozatot keresnem,jót választottam. Örülök, hogy még az elején elkaptam.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz