login |

A MERt a sorozatfüggőségről

2013. 06. 27. 16:23 - Írta: winnie

63 hozzászólás | kategória: sajtószemle

Napjaink egyik újonnan kialakult betegsége a sorozatfüggés…a Miskolci Egyetem lapjának 05.02-án megjelent számának már a kezdése is üt, mint szódás a lovát. Innen kezdve szerintem kötelező folytatni a cikket, melyben egy pszichiáter főorvost kérdeznek. Alul pedig két rövidebb vélemény olvasható. Köszi a jelzést RolloJuve-nek!

63 hozzászólás Ne habozz!

G. - 2013. 06. 27. 16:38

Egy fokkal talán “szakmaibb” mint a Nők Lapja alkotása és vannak benne jó gondolatok.
Nem látok benne annyi általánosítást, mint a másikban és kicsit több a konkrétum is. Erre már azt mondom, hogy érdekes volt. (ha nem is túlságosan)
A kontra is tetszett.
G.

Ancsa - 2013. 06. 27. 16:39

Az jutott eszembe, amit akkor szoktam mondani, ha valaki feldühít a hülyeségével:
“Hagyjuk már ezt!”
Ennyi zseniálisan magvas gondolatot…

Casey Novak - 2013. 06. 27. 16:44

Teljesen magamra ismertem. Arra használom a kedvenc sorozatomat, hogy elmeneküljek a saját életemből, és főleg a stresszhelyzetekben akarom más életét élni. Múltkor például az egyik vizsgámra is bottal, álszakállal, és egy doboz Vicodinnal mentem be. Nem értem, miért nem sikerült ennek ellenére.
Ráadásul azért jó több száz sorozatot követni, mert ezzel a skizofrénia egy egész új szintjére lehet eljutni, mert ha csak a legeslegkedvencebb szereplőimet emel ki, akkor is a többes személyiség felső határait feszegetem, és egyedül ki tudnék állítani négy focicsapatot.

Shyllard - 2013. 06. 27. 16:47

A múltkorinál jobb, de azért itt is akadtak hülyeségek, főleg a kontránál :D Mintha Major Ágnes csak a nagyszüleit látta volna sorozatot nézni eddig :D

Xsz - 2013. 06. 27. 16:59

Ez a kontra…Brazil szappanopera meg a BK mindenki ezeket nézi. :D

Lezuzius - 2013. 06. 27. 17:01

Isaura/Szomszedok/Dallas.

Synrew - 2013. 06. 27. 17:05

A kedves Ágnes legalább látja,hogy nem kéne arról okoskodni,amiről nem sokat tud….aztán csak megteszi,és persze egyből puffognak az előítéletek.

Nagyon messze járunk már a szappanoperáktól,persze ha valaki csak az itthoni “televíziózás” poshadt lábvizében tapicskol,esetleg még nyelvi korlátokkal is rendelkezik,akkor persze csak ennyit lát.

wondorog - 2013. 06. 27. 17:08

Casey Novak: ezen besírtam :D

orika - 2013. 06. 27. 17:17

Casey Novak köszi, feldobtad a napom :o) Major Ágnes pedig valószínűleg a tartalmatlan szórakozás helyett esténként Dosztojevszkijt olvas. Vagy BK-t néz, csak az nem férne bele a sznob képbe :oD

GodWhiz - 2013. 06. 27. 17:19

Kétségkívül a második kontra a legnagyobb aki két sorban leírja hogy nem alkotok véleményt arról amit nem ismerek aztán 30 sorban szapulja a szappanoperát:D Dögöljek meg ha nem ez a csaj lesz 20 év múlva a következő Hoffmann Rózsa.

Sunsetjoy - 2013. 06. 27. 17:21

Igen, ez konkrétan az itthon tévében elérhető sorozatokra koncentrál, plusz ugye a letölthetőséget és a felvételre képes eszközöket is kihagyja:)

Hasonlít a cikk a gamerekről szóló írásokra. A cikk összeállítója kitűzött egy célt maga elé, hogy milyen oldalról tekint a témára, mit akar “igazolni”.
Pro és kontra oldalról is a végleteket hozza elő, de mégis súlytalan az összehasonlítás. A kontra oldal meg pláne egy nagyon szűk keresztmetszet alapján ítél. Bár abban a színészi játék dologban lehet valami :D

Itsuki - 2013. 06. 27. 17:21

Hát szerintem meg csak azokat írták le ami 1 függőséghez tartozik…

fyktyvf - 2013. 06. 27. 17:22

Talán ennyi idő után érdemes lenne elvonatkoztatni az elmúlt 20 évben bevésődött sorozat = borzasztó dél-amerikai szappanoperák képzettársítástól. Sokaknak ez még most is nehezen megy. Tudom, hogy nem jelent sokat, meg nem ez az újságírás felsőfoka, de azért egy egyetemi lapnál, ami elvileg már fiatalabb korosztályt képvisel, vártam volna valami extrát, hogy kicsit másképpen közelítik meg a témát. Persze a Nők Lapjás borzalomtól ez még mindig sokkal jobb.

cyborgwings - 2013. 06. 27. 17:40

na, most már tudom, hogy winnie-t keszi bálintnak hívják… itt is befigyel az “és” után a vessző —> újabb kismacska dobta föl a pacskert, nekem meg rohamosan őszül az idegrendszerem. :D

Khes - 2013. 06. 27. 17:44

Aki nem bír kikeveredni az Isaura-Szomszédok-Dallas háromszögből 2013-ban az látogassa meg előbb kezelőorvosát, gyógyszerészét.

Hooligan - 2013. 06. 27. 17:50

Én totál nem érzem magam függőnek, alig követek 30-40 sorozatot. Jó, nézek még pár realityt is. És?

Egyébként egyáltalán nem befolyásol, észre sem veszem a mindennapokban. A munkahelyi jelszavam a 4815weHAVEtoGOback162342, Dharmás sört iszok és persze nyomom én is rá a Vicodint, mint Casey Novak. Amikor meg valaki beszól, akkor ráküldöm a Smoke monstert. Szóval teljesen normális vagyok. Erre a pszichomókusra meg rá kéne ereszteni Jack Bauert. Kész.

mkfad - 2013. 06. 27. 17:54

Úgy gondolom hogy ez az oldal vonzza talán a legjobban a notórius sorozatnézőket. Van itt olyan aki magára ismert a cikkben körülírt személyben? Van itt olyan aki úgy érzi hogy a sorozatnézés a szociális élete rovására megy? Mi a sorozatnézés káros hatása ami betegséggé teszi ezt a jelenséget? Soha életemben nem találkoztam olyasvalakivel aki “személyiségtorzuláson” ment volna keresztül sorozatoknak köszönhetően. Személyiségváltozás talán. De hogy torzulás?!

Kíváncsi vagyok mikor fogják a zenehallgatást szenvedélybetegségnek kikiálltani…

4nd1 - 2013. 06. 27. 18:01

Ezek még nem láttak igazi sorozatfüggőt (pl. engem).
Elvonási tüneteim ritkán vannak, viszont a jó sorozatokkal fertőzöm a környezetem, mint a pestis. A napokban mondta a 66 éves apám, akin három hete csípőprotézis műtétet hajtottak végre, hogy még pár évig nem akarja feldobni a bakancsot, mert annyi sorozatnak várja a következő évadát (SoA, GoT, Falling Skies, Strike back,) és tervezem neki a Walking dead-ot is beadni fájdalomcsillapítóként.
A cikkekben említett sorikat meg egyáltalán nem nézem, pláne nem tv előtt.
A mai helyzet (valahogy kevesebb a munkám manapság) alakította ki nálam a sorozatozást, de én valószínűleg ilyen “függő” típus lehetek, mert ha valamit csinálok, azt csak 110 %-al teszem… Ha könyv van a kezemben, az nem függőség? Vagy az “jó” függőség? Ha olvasok is, mindig az olyan regényeket szeretem, ami teljesen elvon a környezetemtől, másnak képzelhetem magam… Királylánynak…

CyClotroniC - 2013. 06. 27. 18:07

Maradva a vezérfonalnál, az benne a leggázabb, hogy azt az általános semmit mondja el, amit kb mindenki tud az általános függösről. Mellesleg ha a sorozatokat kicserélnénk benne, mondjuk színházra vagy múzeumra, ugyanezt el lehetne mondani.

Inkább az az érdekes ebben a témában, hogy sokat függőknek mondanak olyanokat, mint sokunk itt is, akiken semmi leírt dolog nem jelentkezik, csak mondjuk teszem azt 10-15 sorozatot követ hetiben. És ez nem sok, ha napi egy-egy drámával és sitcommal számolok, az 14 hetiben követett sorozat, és napi 1 órámba telik. Az meg másik kérdés, hogy ma már nem is nézem ezt heti szinten.

Ez tök ugyanaz, hogy régebben minden gamer “videójátékfüggő” lett. Azért mert játszottak. Ami persze gyerekeknél jújdejó meg cuki, meg mennyi mindent fejleszt, de felnőtteknél már gáz.

Na szóval röviden annyit a témáról, hogy nagyon tud zavarni, ha egy hobbielfoglaltságot rögtön felcímkéznek sokat függésként. Szerencsére ma már egyik se egy furcsa dolog, sőt ma már egyáltalán nem kerekedik ki azon az ismerőseim nagy részének a szeme sem, ha közlöm, hogy ma már ritkán találni olyan filmeket, amik felérnek egy sorozathoz. (Persze itt nem arra a kevés igazán kivételes filmre gondolok, hanem a nagy átlagra.)

Cucuki - 2013. 06. 27. 18:18

Középiskolában egy nap azért nem mentem be, mert Prison Break darát tartottam. (Anyu szó nélkül igazolta a hiányzást.)
Erre vajon mit mondanának a szakemberek?

Szendzsön Hemdáj - 2013. 06. 27. 18:23

Jajj ezzel tönkretenni a papírt. Egykor oda jártam (nem csak kocsmába) végeztem is, és az ilyenekre nem vagyok büszke. A kontra még szakestre se lenne jó, mert oda kell a stílus meg a poén.
Casey Novak betegtársamnál a pont, azóta is ráz a röhögés…

PandacsökiBoborján - 2013. 06. 27. 18:24

Brazíliában nem gyártanak szappanoperákat. Műfajilag a török sorozatok sem igazán szappanoperák, hanem valami hibrid képződmények.

_Peter - 2013. 06. 27. 18:28

Istenem ezek a pszicho szakértések…

játszol a Call of Duty-val potenciális tömeggyilkos vagy

5x ráfrissítesz egy délelőtt az index-re netfüggő vagy

úgy mész bevásárolni hogy hazaérj a szombat délutáni meccsre? elvesztetted a kontrollt az életed felett

elolvasod a csapatod cikkeit? úristen hát megint mások élete érdekel

tetszik egy dal és meghallgatod 10x? ebben is függő vagy!

Rorschach teszten batmanre és pinára gondolsz? hajajj ki se menj az utcára

letöltöd a kedvenc sorozatod? függő vagy miért nem tudsz várni a magyar tv adásra

hétvégén ledarálsz egy Mad Men évadot? függő vagy beleragadtál egy képzelt világba

barátnőddel/barátoddal együtt teszed? ő is függő neki sincs élete

kommentelsz egy sorozatos blogon? ezt már végképp el ne áruld senkinek

(azt se ha McDonald’s-ban ebédeltél)

Zsolti - 2013. 06. 27. 18:35

Nekem a Nők lapja cikkje kicsit tartalmasabb mint ez, de a MERtet mindig is kizárólag a rejtvény miatt vettük magunkhoz :)

izehoze - 2013. 06. 27. 18:36

“Rorschach teszten batmanre és pinára gondolsz? hajajj ki se menj az utcára”

hát ennek tudatában nem is fogok :D:D

Shaikon - 2013. 06. 27. 18:37

Itt ki lehet számolni ki menyire függő :
http://www.myepisodes.com/life_wasted.php

Nekem eddig :9426 episodes 1 years, 1 weeks, 4 days, 18 hours, 14 minutes :)

Ez függőség? :) Amúgy teljesen szociálisnak érzem magam .

lostgab - 2013. 06. 27. 18:46

Egy fokkal normálisabb oldalról közelít a cikk, de a második vélemény valami förmedvény.
Persze, minden sorozat a brazil (török) szappanopera szintjén van, és rettenetes színészekkel operál…

szuladam - 2013. 06. 27. 18:48

4nd1
Besírtam a kommenteden :’D Én is ilyen akarok lenni idős koromra…

Még szerencse, hogy ez a cikk nem rólam szól. Szinte soha nem nézek TV-t, pláne nem valami igénytelen szappanoperát. Ha bekapcsolom, max discovery vagy spektrum megy, arra is csak alszok…
Az, hogy a netről az emberek leszedik a sorozatokat, és megnézik amikor épp kedvük és idejük van, abból nem lesz nagy függőség, főleg, hogy a legtöbb “drog löketet” az év bizonyos hónapjaiban kapjuk. (Persze én is voltam már szomorkás, hogy “a francba még 1 év a következő évadig, ne mááár!!” és ez tartott kb. 2 napig, szóval… :D) És nem úgy mint a Tv2 és RTL által adott sorozatok, melyekkel az év mindennapján a TV elé kényszerítenek. De akik így vannak azok kb mind nyugdíjasok, ők meg ráérnek. Aki dolgozik az úgy is csak akkor “darálja le” a sorozatát, amikor van szabad ideje.
Na asszem kicsit eltértem a témától, de picit azért ide vág :D

guava - 2013. 06. 27. 18:53

Volt egy osztálytársam, aki minden szabad percében olvasott, szünetekben, kajánál, vagy ha szabad foglalkozás volt órán. Amúgy tök kedves volt meg rendes, de külön oda kellett menni hozzá, ha beszélgetni akartál, sosem kezdeményezett, és a közösségben is nagyon a periférián mozgott. Akkor ő könyvfüggő volt? A pszichiáter szerint biztosan… De ez volt a hobbija, és akkor mi van? Kissé kezdenek túlzásba esni ezekkel a függőségbesorolásokkal… Mindenkinek más a hobbija, és mást szeret, aki pedig azt pont nem, hát nagy kaland, rögtön rámondja, hogy de te függő vagy!
Másik meg, hogy tényleg iszonyú egysíkúan kezelik ezt a témát. Nem hiszem el, hogy nem lehet továbblátni ennél a bizonyos BK-Dallas-Esmeralda szentháromságon. Bár mondjuk meg se lepődöm, mivel Magyarország kb. 50 évvel le van maradva a világtól… na jó, nem genyóskodom, 30.

rapator - 2013. 06. 27. 19:03

Régen mindenki a Dallashoz, Szomszédokhoz, X-aktákhoz és a Vészhelyzethez igazodott, ezek szerint az ország nagy része függő volt.
Holnap melózni sem megyek, mert tuti függő vagyok. Majdnem minden nap ott vagyok, sietek, hogy el ne késsek és a munkához igazítom az életem. Hát mi ez ha nem függőség??

shaddy1027 - 2013. 06. 27. 19:09

MERt a vállalat nem engedi. A lelkemet.

nyau - 2013. 06. 27. 19:21

en azt hiszem fuggo vagyok, vallalom. de azert oszinten szolva kicsit kinosnak erzem,hogy ez az ugynevezett hobbim. ugyanis szabadidom nagy reszeben sorozatokat nezek. ezt csak egy junkie erti meg. mas ember biztos azt mondja nem vok normalis vagy unalmas ember vok… valoszinuleg igaza van… majd felkeresek egy pszichiatert, vagy ledaralom megint az in treatmentet…

RolloJuve - 2013. 06. 27. 19:23

Nekem egyébként az ilyen áltudományos cikkekben az nem tetszik, hogy szajkózzák a sémákat a trendek figyelmen kívül hagyásával. Most őszintén, merre mennek a dolgok, hogy nekem kell igazodnom a tévéhez, vagy akkor nézek meg valamit amikor akarok? És itt nem a távoli jövőről van szó, gondolom sokaknak van otthon a videót kiváltó “felvevős tévé” vagy bármilyen más programozható rögzítőeszköz, másrészt meg ugye a videomegosztó helyek. Pár éve gyakorlatilag még csak tévében volt sorozat, most meg ugye boldog-boldogtalan azt gyárt (ó jee :D).

timcsike - 2013. 06. 27. 19:27

Eddig elpoénkodtam a dolgot, hogy sorozatfüggő vagyok, de most már komolyan fontolóra veszem a dolgot. Biztos rossz dolog, ha azt nézek amit szeretek, ha érzéseket, gondolatokat vált ki egy egy sorozat, vagy könnyesre röhögöm magam egy TBBT részen. Magyarul jól érzem magam míg megnézek egy részt a kedvenc sorozatomból, vagy épp családi program keretében tesszük ezt, és utána kibeszéljük a dolgokat.

Arra az egy órára vagy 20 percre kiszakít a hétköznapokból, ez tény, de én főleg ezért nézek sorozatokat, vagy épp olvasok el egy könyvet, megyek a haverokkal bulizni, de attól még a problémáim valósak, és azokat én oldom meg, nem menekülésre használom hanem feltöltődésre, kikapcsolódásra.

Horcsog - 2013. 06. 27. 19:40

Mi ezt miért vennénk magunkra? A cikk az ilyen agybomlasztó sorozatokat bírálja, azért mi nem barátok közt színvonalú sorozatokkal operálunk…

Benjy - 2013. 06. 27. 19:44

CyClo-val egyetértek, én sem tudom felfogni, hogy miért olyan nehéz elhinni, hogy valaki hobbiszerűen űzi mondjuk a sorozatnézést.Ha valaki sokat focizik, akkor már az is függő? Ugyanmár! A legjobban az bosszantott fel, hogy megint csak a végletekig mentek el, és csak a függőségről tépték a szájukat. Major Ágnesnek pedig még nem sikerült leadni a drótot, hogy ez a vélemény olyan mint a segglyuk. Mindenkinek van, csak senki sem kíváncsi a másikéra.

Gwen - 2013. 06. 27. 19:47

Eleinte én is hasonlóan gondoltam, mint ti, mondhatni, kinyílt a bicska a zsebemben, mikor ezt olvastam, de már a sok komment után másként gondolom: ez a cikk nem rólunk szól, már csak azért sem, mert a nyilatkozók és a cikk írója egyáltalán nincs képben a sorozatokkal, csak azt látja, ami a magyar tévén megy. És bizony, ha belegondolunk, tényleg nagyon sok ember van, aki csak rohan haza, hogy bevágódjon a tévé elé, mert valami kezdődik, másról sem beszél a társaságban, csak, hogy mi történt tegnap a tévében, valóban velük él (pl anno Isaura-felszabadítás). És mindezt teszi nem azért, mert ennyire sötét, hanem mert ilyen-olyan okból semmi más szórakozási lehetősége nincsen, csak a tévé (vagy nem is akar mást), és legalább kicsit vájkálhat más életében, világában. De ez nem sorozat-függőség, hanem egyszerűen tévé-függőség.

Platschu - 2013. 06. 27. 20:11

Hogy a Scarry Movieből idézzek :

“A tévénézéstől nem lesz pszichopata az ember! CSAK HA TÖRLIK A MŰSORÁT!!!”

:D :D :D

* * *

Viccet félretéve, én is éltem már át olyat, hogy egy nagyobb dara után iszonyú szomorú lettem, mert egyszerűen elfogyott az évad… Mintha a belső endorfin bázis kimerült volna és hirtelen rám szakadt az üresség. Ilyenkor szoktam a wikipédián még kutatni, hogy hátha 1-2 infót még találok egy-egy szereplőről, ami talán a sorozatban nem volt benne. Aztán az elvonási tüneteket kb. 1-2 nap után általában ki szoktam heverni. ;)

Andro - 2013. 06. 27. 20:24

Nekem a sorozatok kikapcsolódást nyújtanak, unaloműzést, de nem használom őket menekülőútnak a való életből. Nem vagyok függő, hiszen ha pár napig nem nézem 1-1 sorozat következő részét sem agyalok rajta, vagy nem lesznek elvonási tüneteim.

A. - 2013. 06. 27. 20:26

ha “napjaink” akkor miért a 20-30 évvel ezelőtti sorozatok az emblémája a cikknek?
(már tíz éve ez a “napjaink” a szlogen amúgy, és semmi különbség nincs az akkori és a mostani cikkekben, azért várnék valami friss fejleményt, mert ez így be is kopizhatták akár)
legalább egy embert szólaltatnának meg egyszer, aki naprakész, 2012-13 évaddal képben van és mondja el miért szar nézni mondjuk az Orphan Black-t v a Hannibált:)

jjncaa - 2013. 06. 27. 20:28

4nd1, bár a határtalan tolerancia univerzumában ilyet már nem szabad kijelenteni, de bizony vannak “jó” és “rossz” könyvek is, ahogy ezen az oldalon talán nem kell ragozni, hogy a sorozatokat is lehet osztályozni ezen elv mentén (nyilván teljesen szubjektíven). A “olvasásnak” persze a “sorozatnézésnél” sokkal jobb a közmegítélése, sajnos, teszem hozzá, mert bizony tudnék jó pár könyvet mondani, ami helyett ha az illető bámult volna csak előre meredten maga elé, sokkal jobban járt volna (arról meg aztán végképp nem beszélve, mikor egyeseknek a Blikk-olvasás is komoly agyi igénybevételt jelent, de hát nem akarok Major Ágnes hibájába esni).

murder1 - 2013. 06. 27. 20:55

Hát a “kontra” véleményen kikészültem. Még jó, hogy nem formál véleményt… A szavaiból ítélve elég “értelmiségnek” tűnik, de inkább sznobnak nevezném. Az benne a legviccesebb, hogy az ilyenek szokták azt mondani, hogy ne általánosítsunk… és csak “minőségi” sorozatokat említ…
Csatlakozok Casey Novak-hoz, én gimis vidámballagáson öltöztem House-nak. Szóval én már súlyos eset lennék? Holnap el is megyek egy csoportterápiára: “XY vagyok, sorozatfüggő.” :)

Csilla0422 - 2013. 06. 27. 21:07

Minden nap jártam suliba. Suli függő vagyok? Amíg versenyszerűen sportoltam napi két edzésem volt. Akkor függő voltam? A mai napig is minden nap könyvet olvasok, akkor függő vagyok? Ja igen, sorozatot is nézek. Nem egyet, hanem sokat, de soha nem más rovására teszem. Ha kimarad valami, vagy vége lesz, még nem fogom főbe lőni magam, legfeljebb egy jót dühöngök. Vannak barátaim, van életem. Mégis függő vagyok??? Nem értem ezt.
Casey, bearanyoztad a napom! Köszönet!

Effie - 2013. 06. 27. 21:55

Az ilyen sorozatfüggéssel kapcsolatos cikkeknél mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ha az emberek tényleg “elkezdik egy másik karakter életét élni” akkor miért nem szaladgál a világban több tucatnyi hobbinyomozó, akik a rendőrségnek segítenek? Vagy félnek, hogy esetleg lemaradnak a Mentalistáról a tévében?

Azt pedig hogy a “bizonyos szokások, viselkedési formák, akár korábban elutasított magatartási minták alakulnak ki benne…” résznél nem hozta föl példának a Hannibal-t óriási kihagyott ziccernek tartom.

m76 - 2013. 06. 27. 22:16

Nincs min csodálkozni, ezek a cikkek nem azért születnek, hogy informálják az embereket. Hanem azért hogy megerősítsék őket az ismerethiányon alapuló fogalmatlan véleményükben. Mert így sikerélményként élik meg. “Látod apus/anyus, az újság is megírta, nem megmondtam?”

Joos - 2013. 06. 27. 23:26

Rég röhögtem ennyit , mint a fenti kommenteken!
Meg kellett állítanom az aktuális sorozat darámat
:) ….
A sorozatfüggőség jó!
A “függő” fizet, a internetért/csatornákért, az újabb és újabb hardverekért, nagyobb monitor/tévé hogy jobban “élvezze” ..
Mi sorozatfüggők rángatjuk ki a gazdaságot a gödörből , előre sorstársak!!!

Ui: Nincs tévém én megválogatom mitől függök (itt informálódom.).

Hunnenkoenig - 2013. 06. 27. 23:48

Ezt a baromsagot, amit ez a csaj itt összehordott…

Nem tudom elkepzelni, hogy barki is egy sorozattol függöve valjek.
Föleg pont nem a 80-as, 90-es evekben felnött “fiatalok” közül. Ez egy paradoxon amugy is. En a 80-as evekben voltam tinedzser es sem fiatal nem vagyok, sem függö. De ha fiatal lennek, akkor sem lehetnek függö, mert nem a sorozataim köre epitem az eletem, mivel akkor töltöm le es nezem meg, amikor akarom.

Söt jo lenne, ha valaki elmondana a csajszinak, hogy amr a 80-as evek ota letezik “video magno” magyarorszagon is. Igaz akkor meg egy lakotelepre jutott 4, de mostanra mar szerintem barkinek lehet es igy barmikor meg tudja nezni a reszeket meg akkor is, ha “csak” TV-ben nezi. Ugyhogy szerintem nincs a vilagon olyan, aki az adott sorozat reszei köre epiti az eletet.

Ha pedig van annyi esze, hogy felismeri, hogy ez egy kitalalt karakter, akkor nem akarja annak az eletet elni. Ha pedig a kedves nezö gyüjtest rendezett Isaura kiszabaditasara, akkor nem ismeri fel, hogy egy kitalalt karaktert nez es akar annak az eletet is “elheti”.

Ez a cikk ugy konkretan annyit sem er, mint a papir amire nyomtak. A csajt elküldenem inkabb a szenbanyaba dolgozni, nem pszichitarkent alkalmazni.

Tas - 2013. 06. 28. 00:40

Sorozatfüggés ugyan már az országba aki a tv-n keresztül néz sorozatokat az azt se tudja mi az a sorozat mert megnéz 2rész a Mentalistából és a Dr Csontból Ez nem sorozat nézés! Aki igazán néz sorozatok annak van a listáján legalább 60 sorozat amit mindennap néz és Angolul már megnézi amikor kijön rá a felirat

Nevetséges hogy Ebbe az Országba mindig belekötnek valamibe

szerintem - 2013. 06. 28. 01:03

ez a cikk nagyon rossz.
de.
rengeteg sorozatot nezek, vannak napok, amikor igenis ahhoz igazitom az eletemet, hogy minel elobb megnezhessem valamibol az aktualis epizodot, utana szinte azonnal jovok a junkie-re megtargyalni.
az eletem jelentos reszet teszik ki a sorozatok es nagyon szeretek roluk beszelni (altalaban tobbet, mint a beszelgetotarsam). nagyon sokszor idezek kedvenc sorozatokbol, illetve nagyon sokszor tarsitok elethelyzeteket sorozatos jelenetekhez, sokszor hasznalom fel a sorozatban latottakat vagy hallottakat az eletben. es meg vagyok gyozodve rola, hogy holder letezik es nagyon varom, hogy egyszer talalkozhassunk:)))

szerintem ezek siman kimeritik a fuggoseg kereteit

linuxxx - 2013. 06. 28. 01:52

Szerintem tokeletesen megfogalmazta az eletemet:) fuggo vagyok,es akkor mi van?? A melegeket mar ‘befogadta’a tarsadalom,es mivel a cirkusz es a kenyer atlaga allando,kell egy reteg akit lehet savazni? Miert nem az igazi problemakkal foglalkoznak a ‘szakemberek’?

Oldirty - 2013. 06. 28. 08:39

Ezen a cikken jól felhúztam magam, ez a pszichiáter szépem leirta a személyiségzavaros emberekre utaló általánosító tüneteket. Most komolyan hogy lehet ennyire felületesen általánosítani a beteg segítségre szoruló embereket, a szimpla film-sorozat kedvelő emberekkel.
Ha én PL. ha én imádok moziba járni akkor valami gond van velem, nem tudom megkülönböztetni mi a valóság és a képzelet? A filmbéli szereplőkkel azonosulok és lehet hogy merényletet fogok elkövetni mert ezt láttam a királyság című filmben?:D Bullshit…

superpityu - 2013. 06. 28. 09:17

vicces volt elolvasni a cikket és a kommenteket is. a kontra részt szépen megmosolyogtam, mivel elvileg nem akart véleményt nyilvánítani a nő. aztán sikerült neki ezt összehozni.

igazából nem érzem magam hardcore függőnek. néha elkap a gépszíj és iszonyat gyorsan ledarálok valamit. igazából még sok időt sem vesz ez el az életemből. a szitkomokat egy ideje tömbösítve nézem, ha nincs semmi dolgom. a dráma meg a napi 40 per, vagy max 1,5 nem olyan sok.

Roxi - 2013. 06. 28. 10:25

Olyan szempontból nem vagyok függő,hogy simán kibírom,ha nem tudok sorozatot nézni!
Viszont pár sorozat képes rányomni bélyegét a hangulatomra és néha nem tudok kiverni bizonyos dolgokat a fejemből! Pl.a Lost vagy a House sok része elég nagy hatással volt rám.

kerekes - 2013. 06. 28. 11:00

Most nyitotta fel a szemem ez a pszcichiáter, én Abu Nazir vagyok csak nem mindig tudok rólla, a legtöbbször attól rettegek hogy Carrie Mathison üldöz…. Nem bírom már tovább:-((((

bad_boomer - 2013. 06. 28. 11:18

lehetne ez a következő hét kérdése: melyik karakter bőrébe szeretnél bújni :)

Verus - 2013. 06. 28. 12:23

Én sem nézek tv-t,mert ami érdekelne,azt már rég nézem,a többi meg konkrétan egy kalap szarral egyenlő.Én napi szinten 2-3epizódot lenyomok szigorúan angolul,ha több időm van lecsúszik 6is:) Asszem függő vagyok,de mégsem élem úgy az életem,ahogy a kedvenc sorozat karaktereim.Olvasni is szeretek,sőt van 1-2 kedvenc játékom is nő létemre:)
Amit kifelejtettek a cikkből,hogy eredeti nyelven sorozatot nézni nagyon hasznos,ha az ember fejleszteni akarja a nyelvtudását.A hallás utáni értésem nagyon sokat fejlődött mióta napi rendszerességgel nézem a kedvenceim,és persze sok kifejezés és szó is rámragadt.

_Peter - 2013. 06. 28. 13:28

De mi a függőség? Én egyszerre kb. 5-6 sorozatot követek, ha lenne több szabadidőm akkor sem lenne a szám 20-30 mivel elég válogatós vagyok. Viszont az aktuális kedvenceknél tényleg várom az új részt. Nem remegve betegesen, hanem a leglassabb szar hétfői napon azért jól esik hogy beugrik jéé este nézhetem a Mad Ment. Ugyanakkor vége az évadnak, oké semmi gond majd jövőre lesz. Máskor olyanom van éppen nem is nézem hetiben, elteszem későbbre egyben megnézni, Magic City első évada volt ilyen például. Volt, hogy teljesen hidegen hagyott a hype, én egy Lost évadot nem láttam. Szóval mitől függ a függőség, mennyiség vagy mert látnom kell? Egyszer kíváncsi lennék a pszicho szakértőknek mi a hobbija, mi érdekli őket rendszeresen, mit csinálnak szabadidejükben. Egyszerűen nem értem honnan jön minden cikkben az általánosítás, szélsőséges, idióta szöveg.

fyktyvf - 2013. 06. 28. 15:14

@kerekes
Nálam mindig jó vagy egy sms-re, ha meglátom a célkeresztben a fejedet a CIA egyik képernyőjén

Réta - 2013. 06. 28. 20:29

Idén lemondtam a kábeltévéről, annyira nem nézek már élőben műsorokat. Élek a XXI. század technikai lehetőségeivel és letöltöm ami érdekel, aztán a saját időbeosztásom szerint megnézem. Igen, ez a hobbim, szeretek róla beszélgetni, de összességében nem töltök vele több időt naponta, mint az zombi néző, aki megnézi naponta háromszor az időjárás jelentést, a híradót, meg a Barátok köztet.
Előfordult, hogy Rachel frizurát vágattam magamnak, és vettem már Lila akác kölnit is. Ettől még nem hiszem, hogy egy sorozat szereplője lennék. A napi robot után szívesen nézek olyasmit, ami térben/időben teljesen más, mint az életem. Könyvben is ilyesmit keresek, ezért a szociológusok a “menekülő típusú olvasó” kategóriába sorolnának. Igen, létezik ilyen, csak amikor ezt kitalálták, akkor még nem volt olyan sok sorozat, hogy “menekülő típusú sorozatnéző” is legyen. Szerintem semmi rossz nincs abban, ha kicsit ki akar szakadni a valóságból az ember, a legtöbbünknek nem jut filmszerű élet. Ne feledjük azt sem, hogy a sorozatnézés az egyik legolcsóbb szórakozás, ami a társadalom összes rétege számára elérhető.

Szomorúan látom, hogy a szakértőként megszólaltatott idősebb korosztály egyszerűen képtelen lépést tartani a technikai fejlődéssel. Ma már természetes, hogy az ember a szabadidejében nemcsak olvas, hanem internetezik, számítógépes játékokat is játszik és sorozatot néz. Ezek egyszerű, hétköznapi szabadidős tevékenységek, nem kell rájuk negatív címkéket ragasztgatni.

Ahogy többen említettétek a sorozatnézésnek számos pozitív hatása is van. Például nekem is sokat fejlődött az angoltudásom, mióta eredeti nyelven nézek sorozatokat, realityket, talk showkat.

A sorozatok mindig jó beszédtémát adnak és megtörik a jeget idegen emberek között is, hiszen a szereplők közös virtuális ismerőseik.

A sorozatnézés lehet családi, baráti közös program is. A sorozatban történő eseményeket megbeszélve jobban megismerhetjük a másik gondolkodását, és mi is eltöprenghetünk, hogy hasonló helyzetben mit tennénk. A sorozatok írói gyakran a valóságból merítenek. Még az is előfordulhat, hogy a való életben alkalmazhatunk egy sorozatban látott megoldást.

Dor Ka - 2013. 06. 28. 22:04

:D :S nekem elég volt kancsal Isaurát megpillantanom, utána Taki bácsit és Lenke nénit (pedig őket még szerettem is anno:)), ill. a ‘Pszichiáter szemével…” és a “Tartalmatlan szórakozás…” feliratokat kiszúrnom és ebből le is jön minden, nem is kell elolvasnom ezt a szenny cikket ahhoz h. tudjam, aki írta, életében nem nézett még nívós sorozatot!:D

Niko - 2013. 06. 28. 23:36

En egy alacsony egyes szintu sorozatfuggo vagyok most jelenleg 6-7 sorozatbol jonnek friss reszek a myepisode-om alapjan,de en az a fajta vagyok aki keveri a sorozatokat,egy Hannibal resz utan egy Falling Skies,egy Killing,egy Pretty Little Liars (hogy legyen maganeletem is) :D johet egy Broadchurch,Wallander,Utopia,Walking Dead,Continuum,es ahogy meglessz a diplomamunkam 1 honapnyi tomeny sorozatozas jon.A Breaking Bad-et nem tudtam megszeretni eljutottam vele a masodik evad elso harmadaig de csak akkor nezek belole reszt amikor elmegy az internet orakra,esetleg nem kapok feliratot semmihez,vagy csak siman keresek valamit goalunited melle.
A cikkre raterve,atlag emberekerol szol mi kb az 1% vagyunk akik igenyes dolgokat neznek es nem a tv-ben,engem a tv-ben a reklam zavar de annyira hogy kiesek a feelingbol.
Amugy 6 eve nincs parkapcsolatom,sot szuz vagyok 22 eves fiu letemre,de ez ne zavarjon senkit :D engem se kb 1 heten 5-6 orat szanok sorozatra suli/diplomamunka idoben,vakacioba siman 10 ora folott.Amugy Hannibal rajongo lettem,ejjel ha sotetbe megyek mind Hannibalokat latok magam elott :D nem Fureszbol a babut stb :D

Kóczy - 2013. 06. 29. 23:29

Én korábban hatalmas sorozatfüggőnek gondoltam magam, aztán 2 éve Londonba költöztem (mondjuk ez vicces, mert részben egy eléggé rövid életű amerikai sorozatnak köszönhetem, hogy egyáltalán itt kötöttem ki, mármint magát az elhatározást..), azóta sokkal kevesebb időm van sorozatokat nézni, így még Mo.-on követtem 6-8 sorozatot, addig mostanság csak kb. 3-4-et. És egyáltalán nem hiányzik a többi.
Szóval lényegében nem vagyok függő. :)

kundk - 2013. 07. 02. 16:42

A sorozatfüggőség leginkább álprobléma, akinél meg nem az, nos akkor a sorozatfüggőnk is viszonylag szerencsés, mondjuk egy heroinfüggővel, vagy a hétköznapi alkesszel összevetve. Persze bármit el lehet vinni az abszurditásig.

Sokkal érdekesebb, hogy az ilyen tájékozatlan, de véleményt formálni bátor – félve bököm ide – értelmiségiek, mennyire hamis képet bírnak kialakítani a valóságról. Hiszen itt majdnem mindenki tudja, hogy a cikkekben emlegetett sztereotípiák jószerivel teljesen hamisak. A sorozatok folyamatosan veszik át a visszaszoruló klasszikus mozi helyét. Ha másból nem, a filmsztárok egyre erőteljesebb jelenlétéből azért lehetne következtetni egy kevésbé nyitott vagy érdeklődő polgárnak is. Gondolnánk. És ez ami aggasztó. Tudniillik, hogy a populáció jelentős része teljesen hamis elképzelések alapján tetszőleges légből kapott és/vagy elavult marhaságot terjeszt nagy komolyan valóságként.

Arról már nem is beszélek, hogy nehéz elhinnem, de szégyenszemre felnőttektől is nagyon gyakoriak az ilyen fekete-fehér vélemények bármiről, a jelenségek milliónyi árnyalata ellenére.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz