login |

The Killing – 3×10: Happily ever after

2013. 07. 30. 14:48 - Írta: winnie

68 hozzászólás | kategória: kritika,

Pár hete azt vártam, hogy kapunk valami különleges The Killing-epizódot. Mármint nem minőségében (olyat kapunk eleget), hanem formátumában. Kétszereplőset vagy valós idejűt, vagy valami más gimmick-et felhasználót. Nos, a 3×10-ről már akkor lehetett tudni, hogy kulcsrész lesz, amikor kiírták, hogy Veena Sud, azaz a készítő/showrunner írta. És különleges is lett a rész.

De nem azért, mert kvázi egy zárt helyszínen játszódott. Az szinte fel sem tűnt a brutális érzelmi hullámvasút közepette.

Írni nem nagyon tudok, illetve akarok, mindenki láthatta, hogy milyenek voltak a színészek és, hogy mi mennyire erős volt, hogy mennyit moralizálásra kaphattunk okot. A 3×10 tele volt nagyon súlyos mondatokkal, megállapításokkal és tekintetekkel – és persze ki nem mondott szavakkal, melyek talán még hangsúlyosabbak is voltak, mint a kimondottak.

Szóval, le a kalappal a készítők előtt. Egyrészt azért, mert jól felvezették a 3×10 történéseit, apróságait korábban elejtett utalásokkal, másrészt pedig azért, mert csak minimálisan követték benne a tipikus megoldásokat. A The Killing 3. évadját biztos, hogy nem egyszerű előre lekottázni. Nem azért, mert olyan csavaros lenne, de a tipikus sorozatokhoz szokott fej számára igen üdítő némely írói húzás.

Például nincs túlzott szájba rágás, aki tudja, megért bizonyos dolgokat, aki nem, az pedig nem tud arról, hogy lemaradt volna valamiről is, ergó hiányérzete sem lesz. És nincsenek mindig kerek megoldások sem. Lezártság van, ettől nem kell megijedni, azonban nem biztos, hogy kikerekedik minden történetszál. Bizonyos dolgok frusztrálják a nézőt, de épp ez teszi különlegessé az egészet, nem?

Ja, és nagyon sokat jelentenek nüanszok az efféle sorozatoknál. Iszonyat sokat képesek emelni az epizódok élvezeti szintjén. A 3×10-re ez kiemelten vonatkozik.

68 hozzászólás Ne habozz!

rio - 2013. 07. 30. 15:05

túl spoilermentes lett az írás :) az érzelmi hullámvasút nem kifejezés, ahogy a kibeszélőben mások előttem sokféleképpen leírták már: kaptunk egy gyomrost, majd kitépték a szívünket. az ilyen részek miatt érdemes sorozatokat nézni.

the_robbie - 2013. 07. 30. 15:06

Lenne egy kérdésem. A The Killing-et az S02E01 után kaszáltam, elkezdhetem a harmadik évadot úgy, hogy nem fejezem be a másodikat (story vagy utalások szempontjából pl.)? Köszi

winnie - 2013. 07. 30. 15:09

the_robbie: el, elvileg el, bár a 2. évadban utalgatnak olykor linden “régi ügyére”, ami a 3. évadban előkerül, de minden infó itt is elhangzik, kvázi teljesen különálló a sztori. (meg a 3×01 egy visszatekintő montázzsal nyit.)

bár ha kaszáltad, akkor szerintem nem nagy az esélye annak, hogy bejön ez a szezon. bár volt más is, aki így járt és pozitívan vélekedik az eddigiekről.

editje - 2013. 07. 30. 15:12

és még a végén a “No, no” sem lett mesterkélt, ellenben váratlan.(nekem)

és a Seward-Becker tengely…úúúristen!!!!

napocskin - 2013. 07. 30. 15:23

SPOILER

Hát ez tényleg eszméletlen volt. Engem egy színházi előadásra emlékeztetett, és az érzelmi hatás is olyan volt, legalábbis nálam a színháznak fokozott hatása van. Mikor az elején mutatták a börtönben a “próbát”, kicsit tartottam tőle, hogy Seward mégis megússza, az nagyon olcsó húzás lett volna. De aztán meglett a keret az epizódhoz. A végén Linden arca…

Viszont nem nagyon értettem, hogy Seward miért csinált az utolsó beszélgetéséből is játszmát. Mindegy volt neki? Vagy még reménykedett?

Közben azon járt az eszem, hogy milyen jó, hogy nem télen adják a sorozatot.

szerintem - 2013. 07. 30. 15:43

basszus, mi 10/10, ha nem ez az epizod?

minden mondat es gesztus a helyen volt, de foleg az, ami ket mondat kozott volt. dobbenten neztem es meg kellett allitanom neha, hogy be tudjam fogadni minden egyes pillanatat. linden nagyon jo, de itt csak masoghegedus volt, minden elismeres peter sarsgaardot illeti.

meg szoktam konnyezni jeleneteket, de itt konkretan sirtam, mint egy kisgyerek. utoljara a dancer in the dark volt ram ekkora hatassal. ugy latszik, nem birom az akasztast….

ez az epizod nalam mindenkepp bekerult a top5 sorozatepizodba. siman verte az elso evadost is.

mennyire hatterben volt holder most es megis odatette magat abban a par masodpercben is, ami neki jutott. a jelenet a mosdoban kisfiuval, vagy a kocsinal lindennel mind-mind lehettek volna legjobb jelenetek egy masik epizodban.

most tenyleg en is azt mondom, kit erdekel, ki a gyilkos. csak engedjek, hogy tovabb kovethessem linden es holder sorsat. csak ennyit kerek.

Dark Energy - 2013. 07. 30. 15:50

Nálam ez a rész bekerült az all time legjobb sorozatepizódok közé.
Megkaptuk a brutál gyomrost, egy irtózatosan nagy pofon kíséretében és még hátra van a finálé, ami ennél nagyobbat elképzelni sem tudom, hogy ütni tud-e?
Örülök, hogy felültem erre a hullámvasútra és kék-lila-zöld foltokkal kászálódtam le.

winnie - 2013. 07. 30. 16:01

“csak engedjek, hogy tovabb kovethessem linden es holder sorsat. csak ennyit kerek.”

bennem is ez van, de a kérdés ugyanaz, mint legutóbb, az s2 vége után,. ezek után hova lehet még? nem tudom elképzelni, hogy lehet egy újabb, érzelmileg ennyire helyénlévő évadot összehozni.

persze ahogy ez is más szerkezetű volt, mint az s1-s2, lehet a folytatás is megint más. de kizártnak érzem, hogy hasonló töltettel bírhatna, főleg, hogy elég sok hidat felégetnek, illetve vélhetően évad végére kipipálják azt, ami még hajtotta lindent.

(oké, halkan jegyzem meg, de egy valamivel még meg lehetne lódítani egy 4. évadot: az egyik főszereplő halálával. de…, szóval akkor odalenne az alaptétel, hogy miért is akarjuk a folytatást.) (oké, más családi érintettséget is be lehet hozni, valami személyeset, de erőltetett lenne szerintem.)

koka - 2013. 07. 30. 16:12

Amit az elmúlt pár részben produkált a sorozat, az valami emberfeletti. Bitang jó részek ezek, erőteljes jelenetekkel, amikre később is emlékezni fogok mert beleégtek az agyamba.
Peter Sarsgaard az idei legjobb mellékszereplő kategória nagy esélyese.
Egyébként csak nekem ugrott be a Halálsoron a végén?

A. - 2013. 07. 30. 16:15

az OZ-ban is volt hasonlóképpen durva epizód, az egyik kivégzés, én ahhoz tudnám hasonlítani az érzelmi hatást

paranoid android - 2013. 07. 30. 16:46

Fantasztikus rész volt. Kétségtelenül az évad legjobbja. Minden a helyén volt – kitűnő alakítások, remek dialógusok és visszafogott rendezés, ami által az előbbi kettő még jobban érvényesülhetett. Hihetetlen milyen erős érzelmi töltete volt az utolsó jeleneteknek. Peter Sarsgaard lenyűgöző volt.

És megint sikerült más fényben látnom az évadot ezáltal. Sokáig lebegett a lehetősége, hogy Seward ölte meg a feleségét, és most is játszottak velünk egy kicsit, de végül Ray Seward is csak egy áldozat volt. A halott lányok, egy gyilkos áldozatai mellett ez az évad a társadalom, mint szelektáló rendszer áldozatairól szólt: az utcagyerekekről és a több generációs börtönviselt családból származó, és ezért tökéletes bűnbaknak számító Sewardról. Linden és Holder pedig nem tudott segíteni semelyikőjükön. Így marad a gyilkos elfogása.

winnie - 2013. 07. 30. 16:53

paranoid android: áldozat, de még véletlenül sem ma született bárány. akárcsak az utcalányok vagy a gyerekek. ő is érezte, hogy büntetést érdemel. mondjuk nem feltétlenül ilyet.

Vérnarancs - 2013. 07. 30. 17:04

Én azt mondom, jó, jó, jó ez az évad, de az első kettő sokkal jobb volt. Itt most nem érzem azt, hogy lerágom a körmöm a következő részig. Persze, kíváncsi vagyok a végkifejletre, de annyira nem hat meg, mint az előzmények. A Holder-Linden páros jelenetek (vagy külön), még mindig ütnek, vannak érzelmi hatások (korántsem, olyan erősek, mint az elődben). Igazából én gyengébbnek érzem ezt az évadot (csak, ha az elődjéhez mérem).

paranoid android - 2013. 07. 30. 17:10

winnie: Természetesen. De ez már egyfajta tyúk meg a tojás helyzet. Nem véletlenül lettek olyanok ezek az emberek, amilyenek. És nem véletlenül fogadták el azt a szerepet, amit a társadalom rájuk kényszerített. Ezért még tragikusabb az egész, hisz valamilyen szinten önmaguk áldozatai is.

A. - 2013. 07. 30. 17:19

Nekem Hugh Dillon utolsó jelenete a másik kedvencem. amikor összeomlik és felcserélődik a dinamika. (az első számú az utolsó kép a posztból)
(és bocsi winnie az előbbi másik soris szpojlerért, nem gondolkodtam…:(

pod - 2013. 07. 30. 18:03

Ha most tennétek fel az “szvsz érdemtelenül, de mindenki által lájkolt sorozatok”-ról szóló kérdést, komoly kísértésbe esnék.
Az első börtöni látogatásnál ugrottam ~30percet, és pont ugyanaz a beszélgetés, ugyanott folytatódott. Mintha mi se történt volna. Vagyis éppen az történt, semmi. Feladom.

Egyébként, Seward, mint áldozat??? Meg megsiratni??? Hát a pap fejét tán az ördög csapta a rácsnak?

winnie - 2013. 07. 30. 18:32

pod: ezt nem is értem. a killinget szinte mindenki utálja, kvázi divat utálni, a lassú tempót kevesek gyomra veszi be, ez éppen nem jó válasz. lám, nálad is ez a helyzet – nyilván senki sem fog győzködni arról, hogy jó

a második részt sem értem, de akkor lehet, hogy te sem a kommentet, illetve a történetet:) szó sem volt arról, hogy jó ember, verte a feleségét – még ki is emelték a részben, hogy mit csinált a pappal és más dolgokat is elkövetett. ettől még lehet áldozat. mi más lenne? meghalt.

Heisenberg - 2013. 07. 30. 18:33

Én nem tartom annyira lenyűgöző sorozatnak a The Killinget, de ez most tényleg egy jó rész volt. Viszont nekem pont a vége nem tetszett. Szerintem nem kellett volna mutatni ennyire a kivégzést, a mechanikát már láttuk az elején. Az órát kellett volna mutatni, aztán a ahogy a gombokat nyomják az őrök és maximum hallani a nyekkenést, miközben látjuk Linden arcát, ahogy hallja, ahogy még vergődik Seward. Így túl explicit volt.

paranoid android - 2013. 07. 30. 18:35

@pod
Csak azért, mert konkrét esemény alig történt a részben, nem jelenti azt, hogy semmi sem történt. A karakterekben rengeteg minden játszódott le. De persze, ha 30 percet átugrasz, ezt nem tudhatod.

“Egyébként, Seward, mint áldozat??? Meg megsiratni??? Hát a pap fejét tán az ördög csapta a rácsnak?”

Ez meg nagyon egysíkú hozzáállás. A pappal szemben természetesen ő volt az agresszor. De ez mégis miért zárná ki azt, hogy Seward is áldozat legyen? Nincsenek a szerepek végelegesen felosztva. Sőt, részben épp azért áldozat Seward, amiért képes volt ilyeneket művelni, mert megtörték, mert elvették az emberségét.

pod - 2013. 07. 30. 19:24

Csak ez az évad tömve van olyanokkal, akik nála kevesebbért nála többet szívtak.
De ő a sorozat áldozata, hogyne, kell egy teljes részen át fárasztani az embert(már akit, ugye) a tragédiájával.

Dor Ka - 2013. 07. 30. 19:29

én most – pár órája – fejeztem be ezt a részt… és hú… elég nehéz lenne róla beszélni/írni… de nagyon (agyon)ütött! (szerintem ezen a részen látszik leginkább, h. az arra fogékonyakat mennyire az ujja köré tudja tekerni a Killing). utána rögtön jöttem ide olvasgatni… mert nem voltam biztos benne, h. nem ez volt-e az évadzáró… szóval még lesz/lehet tovább, ráadásul dupla résszel. hát, várom!

szerintem - 2013. 07. 30. 19:32

“bennem is ez van, de a kérdés ugyanaz, mint legutóbb, az s2 vége után,. ezek után hova lehet még? nem tudom elképzelni, hogy lehet egy újabb, érzelmileg ennyire helyénlévő évadot összehozni.”

ezzel teljesen egyetertek. ez egy ut, aminek nagyjabol a vegere ertunk. ha linden ugy reagal a kivegzesre, ahogy gondolom, akkor nem marad a rendorsegnel. kell, hogy buntudata legyen, miatta akasztottak fel sewardot. ezt az ugyet meg kinyomozza, aztan…..ki tudja, mi lesz vele aztan.
ugyanakkor veena tobbszor is emlitett negyedik evados terveket. vagyis elmeletben van ra valami elkepzelese, hogyan lehetne megiscsak tovabbvinni a karaktereket. eddig sem a hagyomanyos megoldasokrol volt hires, talan ezek a tervei sem kiabranditoak.

koka - 2013. 07. 30. 19:33

@pod: lehet hogy kukoricán térdepelve nézted a részt, de én sem értek veled egyet. Sewardot az elmúlt 10 részen át már megtörték, bűnös ember volt, ezt ő maga is bevallotta, de kivégezték egy olyan tett miatt, amit lehetséges (!), hogy nem ő tett. Már pedig az a fél óra, amit te áttekertél, pont azt próbálja sejtetni, kimondatlanul, hogy nem ő ölte meg a feleségét.

Számomra érdekes volt, hogy egy ember fejében az utolsó fél órában mi játszódik le. Legfőképp Sewardéban, aki az utolsó pillanatig reménykedhetett a megmenekülésben.

Legion - 2013. 07. 30. 19:43

Pod.

A véleményedhez tökre jogod van, de nekem is azt mondani hogy egy hülyeség.

Ha a fekete-fehér setup-ot fogadja csak be az agyad, akkor nézzél Kacsameséket.

A rész és az évad is zseniális. Pont.

szerintem - 2013. 07. 30. 20:01

szerintem felesleges pod-nak nekiugrani.

ha kepes beletekerni az epizodba es utana megallapitja, hogy nem tortent semmi, akkor egyertelmuen a killing nem az o sorozata. ennyi. akinek tetszik a sorozat, annak ez a resz egy ajandek volt. akinek viszont eleve nem tetszik, nyilvan mas szemmel nezi az egeszet es akkor nyilvan ertekelheti az epizodot ugy, ahogyan pod is tette. mas sorozatot nez, vagy legalabbis maskepp nezi a sorozatot, nincs ertelme vitatkozni ezen.
(azt csak zarojelben jegyzem meg, hogy meg veletlenul sem arrol szol a tortenet, hogy seward bunos-e vagy nem. atyaeg, mennyire nem!)

Niko - 2013. 07. 30. 22:16

Most neztem meg,nagyon atjott-bejott az egesz nekem a kedvencem Holder nehany mondattal es 1-2 percel lejatszik sok Oscar dijas szineszt.
En azert kivancsi vagyok hogy ki a gyilkos,jo az ut is odaig de a vegso finalet nagyot varom,mivel dupla resz dupla annyi idobe telik mig lessz felirat,de remelem hogy jovo szerdara meglessz.
A mai nap Luther-t neztem,ott is a foszereplo amolyan Holder 2,az is egy jo sorozat.

kryss - 2013. 07. 31. 00:18

Szerintem az utolsó 5 percet azért tudta így eljátszani Peter Sarsgaard, mert előtte beültették egy sötét szobába és levetítették neki a The Killing 1-2. évadját egyben. :D

clegane - 2013. 07. 31. 01:12

én az első két évadot nagyon szerettem, de ez valahol félúton elveszített, annyi kisebb-nagyobb hibát halmozott fel menet közben. de azért már végignézem! ez a mentalitás persze rányomta a bélyegét erre a részre is; jó volt, jó volt, de egy jobb évadban több tétje lett volna, így már csak meh.

rio - 2013. 07. 31. 08:51

kryss :D simán… egyébként biztos vagyok benne, hogy Sarsgaardot a rész utolsó pár perce miatt szerződtették… minden más jelenet csak az oda vezető út volt.

Tiger27 - 2013. 07. 31. 12:02

hihetetlen jó epizód volt! bevallom férfiasan, hogy megkönnyeztem! ilyet eddig csak a The Killing váltott ki belőlem. A második évad vége szintúgy! Egyébként biztos vagyok benne, hogy a záró részben kiderül, hogy nem Seward ölte meg a feleségét.

szerintem - 2013. 07. 31. 12:23

@tiger27: az mar most is kiderult.

Tiger27 - 2013. 07. 31. 12:54

szerintem: Mi volt az a konkrét bizonyíték rá?? Ha annyira biztos lett volna nem akasztották volna fel, nem?

winnie - 2013. 07. 31. 12:59

erről szólt a rész, hogy megpróbálták a gyűrűkkel elérni a halasztást és a kivizsgálást, de több dolog is utalt arra, hogy nem ő tette. ő is mondta, hogy miért volt ott.

Nimand - 2013. 07. 31. 14:55

Mireille már a TWD-be is elmehetne statisztálni, annyira zorallra sminkelték.

Brynden Rivers - 2013. 07. 31. 17:27

Egyébként Seward amúgy is halálra ítélték volna a pap megölésért* – ettől az apróságtól eltekintve a rész 10/10

* http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_Washington_state

koka - 2013. 07. 31. 18:06

mi? hol volt arról szó, hogy a pap meghalt? lemaradtam volna valamiről?

Brynden Rivers - 2013. 07. 31. 18:43

@koka:

Oké lehet hogy én nem figyeltem és nem halt meg (még).
De ha a fejsérülése miatti szövődmény miatt meghalna később, akkor már gyilkosság.

winnie - 2013. 07. 31. 20:37

nem halt meg, rá mondta a szívószáláas dolgot. meg aztán nem mindegy, hogy most végzik ki vagy 5-8 év múlva.

Maximoff - 2013. 07. 31. 20:40

Kicsit egyedül leszek a véleményemmel, de nekem így ebben a formában nem nyerte el a tetszésemet. A rész természetesen kiváló volt, nagyon megfogott, és még mindig a hatása alatt vagyok.
A problémám inkább az, hogy mivel végig azt sejtették velünk, hogy nem Seward ölte meg a feleségét, és Ray semmilyen utalást nem tett arra, hogy miért viszi el más helyett a balhét, így a készítőknek a dupla zárórészre keményen fel lesz adva a lecke.
Lehet azt mondani, hogy az eddig elkövetett bűnei, vagy eleve “elfajzottnak” ítélte magát, és ezért az ő megítélése szerint halált érdemel, de nem ezt a lovat akarta ő, ezt az akasztáshoz közeledve lehetett látni, hiszen amúgy is injekció általi halálbüntetése lett volna, az akasztást ő maga kérte.

Mégis mi, vagy ki vezet arra egy embert, hogy még ezek tükrében sem tesz egy árva utalást sem, vagy mondjon az utolsó szó jogán egy utolsó sejtelmes félmondatot? Félreértés ne essék nem azt vártam, hogy utána majd Linden megvilágosodott arccal felpattant volna, és hangosan üvöltözik, hogy a kivégzést le kell állítani.

Így viszont még mindig egy akkora rejtély, akkora misztikum fogja közre a gyilkos kilétét, aminél én úgy vélem nem elég egy “jó” osztályzatra elég gyilkos felmutatása, de még egy egy “ötös” miatt is lehet hogy sokan a szájukat fogják húzni. Félek nehéz lesz néhányunknál ezt a lecet átugrani, de magam részéről bizakodó vagyok.

Tibi - 2013. 07. 31. 20:55

Az előző rész végén jutott az az eszembe,hogy mi van ha nem egy gyilkos van,hanem több: tizenéves fiúkból álló banda a tettes. Rendőr,börtönőr csemeték csemeték,a legidősebbnek már jogosítvány van,a legfiatalabb tag pedig Seward fia,amit az apja tudott vagy sejtett.

Tiger27 - 2013. 07. 31. 22:25

seward làtta a gyilkost vagy nem? ez szamomra nem derult ki… ha elvileg tudta miert nem mondta el Lindennek?

Thrasher - 2013. 07. 31. 22:38

@koka:
igen, csak neked jutott eszedbe minden idők leghíresebb halálraítéltes filmje.

amúgy dunno, Sarsgaard ja, zseniális volt, de ezt már párszor megbeszéltük, de még mindig bánt, hogy néha már megint hatásvadász módon ment a borússág, amivel alapvetően semmi baj, de ne az legyen már az egyetlen szempont, hogy “hő, írjunk valami depiset, mert arról híres az eredeti 2 évad is”.
valamint dobott volna jelentősen a párbeszédeken, ha végre tudjuk, Seward mi az istenről beszél (vagyis inkább nem beszél), ha nem ismerjük a motivációit, rögtön kevésbé élvezhetőbb a lelkizése

jóvoltazér

VanillaSky - 2013. 07. 31. 23:42

Sarsgaard óriási alakítást tett a képernyőre. Mikor már az újabb tömegeléséről beszélt lehetett már látni a baljós jövőképet, mégis végig az utolsó másodpercig megvoltak a hullám hegyek és völgyek magában az emberben is. Sziporkázott egyszerűen az önutálat, a megfelelni vágyás és az arrogancia bármely volumene között. Linden és Holder most csak stabil alapnak szolgáltak, egyszerűen csak támogatták ezt a mesteri produktumot. Persze Linden önkívületi tudatállapota sem könnyű kisujjgyakorlat vagy Holder néhány másodperce ahol lecsúszása meg-megáll pár pillanatra és próbál kis örömet kisajtolni nyomorult helyzetében.

Valaki az elején ismét írta, hogy a végkifejlet ismét várat magára és túl homályos. Kismilliomodik alkalommal is – de főleg egy ilyen rész után – a megoldás nem csak egy apró kis részletkérdés, puszta kis láncszem?:) Egyszerűen nem az a sorozat sava-borsa, hogy ki az a bizonyos.

szerintem - 2013. 08. 01. 00:26

@Maximoff: szerintem olvasd el a peter sarsgaard interjukat, nagyon reszletesen beszel bennuk arrol, hogy o milyennek latta, mive formalta a karaktert es abban reszben benne vannak a valaszok a felveteseidre. es egyebkent amugy is nagyon jo interjuk, ritkan olvasok ennyire ertelmes beszelgetest, nem tudom, hol volt eddig ez a szinesz, de rettenetesen sajnalom, hogy csak most ismertem meg.

szerintem probalj meg attol elvonatkoztatni, ami a vilagban tortenik, tizenhet gyilkossag, eltunt lany, a rendorseg nyomoz, valaszokat, megoldasokat keres. seward egy ettol teljesen elzart, minimalisra egyszerusodott vilagban el, ahol semmi nem szamit. a fak szamitanak, amiket az ablakabol lat. a kilatastalansag, amit naprol napra at kell elnie. a bunei, amivel birkozik szuntelen. az apro harcok, amiket azzal a ket-harom emberrel hiv, akikkel egyaltalan barmilyen kapcsolata van. az o eleteben ezek szamitanak. ennek az embernek az utolso napjat lattad.

winnie - 2013. 08. 01. 01:19

szerintem: kezd el bepótolni az életművét:) amiket láttam, azok közül a boys don’t cry, a jarhead és persze a személyes kedvencem, a skeleton key érdemes megtekintésre. persze jó pár tipikus hollywoodi filmben is volt, meg elismertebb darabban, de én ezekből tudom leginkább visszaidézni.

clegane - 2013. 08. 01. 01:26

srsly, az utolsó duplarészen múlik persze hogy mit hoznak ki miből, de mekkora manipulatív forgatókönyvízű kavarás már ezek hogy ugye a Seward se mondja el hogy mi volt, meg a kissrác is egyszer aszongya hogy az apukát látta, másszor meg gond nélkül azonosítja a másik gyanúsítottat. wtf? az egész mögött egy akkora labilis tákolmány áll, hogy lehetetlen logikusan végiggondolni egyáltalán hogy akkor mi miből következik a szituációban, ezért nem tudott hatni nálam a dráma.

de lehet hogy ez csak a hetenkénti nézés hibája, és minden jól összeáll a végén. vagy igen, vagy nem. jövő héten kiderül!

cat - 2013. 08. 01. 02:55

Kíváncsi voltam, meglépik-e az akasztást és reméltem, hogy nem hátrálnak ki belőle. Végre egy sorozat, amelyik elég tökös hozzá! Le a kalappal, nagyon szép volt.

@clegane: Seward azt mondta, mire odaért, a felesége már halott volt, a fia pedig hazudott, az apját látta az anyja holtteste mellett, csak – ahogy ő mondta – nem akarta, hogy az apja “megint bajba kerüljön”. Nincs ebben semmi labilis :)

winnie - 2013. 08. 01. 09:10

clegane: seward elvileg mindent elmondott. ha valamit elhallgatott, akkor annak lehet, hogy oka volt – de írtam is, hogy valahol pozitív (és lehet, hogy frusztráló), hogy nem terítenek ki minden lapot és nem az a megoldás, hogy valaki leül és elmeséli a történetet.

a kissrác pedig azért mondta, hogy látta az apját, mert látta az apját. arról pedig a sorozatban is volt szó, hogy mi volt a célja azzal, hogy a gyanúsítottra mutatott – és lehet, hogy azért mutatott rá, mert látta a tévében. ráadásul lehet, hogy többször találkozott azóta a gyilkossal, akit nyilván nem mer leleplezni.

p.o.p. - 2013. 08. 01. 09:18

Ráadásul a gyerek lerajzolta a helyet, ahol a hullákat találták az első részben…

clegane - 2013. 08. 01. 09:22

igen, csak ezzel olyan bajaim vannak hogy
– tippre azonosítja a kissrác a gyanúsítottat, na beletrafált. hogy mutatták-e az arcát a tévében arra nem emlékszem, de ha ezt így nem láttuk a sorozatban hogy mutatják az arcát a tévében akkor nem feltételezek ilyet.
– ha ott tart a nyomozás hogy van egy sorozatgyilkos akinek hasonlóak a módszerei és a szemtanú (akit amúgy _még mindig_ nem kérdeztek ki rendesen, például hogy a holttestes helyszínt honnan vette, miért rajzolta le) azonosítja azt a sorozatgyilkost mint az anyja gyilkosát, akkor szerintem ez alapján amerikában simán elnapolnak egy halálbüntetést mert azért kurvára necces dolog ez ott is, tologatni számtalanszor szoktak ilyesmit, ld Rectify.
– ha Seward annak idején arra ment haza hogy valaki brutálisan meggyilkolta a feleségét, akkor azér akármekkora bűnöző alkat, csak szól tán a rendőrségnek erről. legkésőbb akkor, amikor elkapják és őt gyanúsítják vele, csak kicsúszik a száján tán hogy nem nem, ő már meg volt halva amikor ő megtalálta. kizárt, hogy ez új információ legyen a Lindennek.
mittudomén, ilyenek.

editje - 2013. 08. 01. 09:34

Munkámból adódóan mindennaposak az “élményeim” a lecsúszott emberekkel. Legtöbbjük a mai napig nem érti, mik is vezethettek odáig, hogy csatornában él vagy éppen hogy bűnözővé avandzsált.95%-ban azonban a nem éppen ideális családi háttérre vezethető vissza a dolog – ööö, nem olyasmi, hogy én fehér iphone-t kértem anyámtól, az a hülye meg feketét hozott – .
Én R. Sewardon is azt láttam egészen a végéig, hogy számára a saját élete egy: WTF???. Ő maga is teljesen tanácstalan hogyan is jutott ide. Semmi koncepciója nincs alapvetően semmivel kapcsolatban, hol az igazat mondja, hol flegmál, hol kiakad, hol sír de még mindig van benne annyi racionalitás, hogy kérdőre vonja pl az apját, aki meg egész egyszerűen denial-ban van(https://en.wikipedia.org/wiki/Denial)-gondolom nála is hozadéka ez a családi idillnek.
Nekem személy szerint azért volt annyira megrázó ez a rész mégis, mert R.S. amikor végre ledobja ezt a védekező mechanizmust, leszarom-ot és “lemezteleníti magát”, sebezhetővé válik akkor ránják ki alóla a talajt, veszíti el az utolsó reménysugarat mind a szabadulásra, mind arra, hogy lássa a gyerekét.

Azt meg észre kellene már venni, és nem győzik ebben a sorozatban is hangsúlyozni, hogy a családon belül a gyerekekkel való rossz bánásmód micsoda méreteket öltött és mi mindenre van negatív hatással. Mert ez az egy a közös a börtönőrben, a gyilkosban, a zsaruban, a fodrászban a lestrapált MILF moteltulajdonosban.
Bocs, ha valakit untattam ezzel, igazából csak azért írtam ekkora exposét, mert nekem ezek miatt a dolgok miatt lett az egyik kedvencem ez a sorozat – amolyan állatorvosi ló.
Nem annyira a cselekményszálra koncentráltam, hanem kicsit a psyché oldalára. :)

clegane - 2013. 08. 01. 10:11

+eleve azért nem tud nekem működni a nincs elég idő / a kissrác az utolsó (utáni) pillanatban mond vmi sorsdöntőt, mert ugye már rég kihallgathatták volna.
hogy nem tették, az a főnök nagyon gyanús terelése miatt volt, ami többeknek annyira gyanús is lett aztán, hogy akár a lehetséges gyilkosként is szóba tudott jönni emiatt.
aztán meg egyszercsak mégis megengedte, tehát igazából semmi konkrétumot nem kaptunk se arra, hogy miért nem, se arra hogy miért. legalább akkor mutatták volna hogy miért gondolja meg magát, de még csak azt se. tehát alighanem szándékos írói időhúzás volt, mi másra gondolhat az ember.
ha aztán meg az évadzáróban a kissrác megint kibök vmi nagyon fontosat amit már rég megkérdezhettek volna tőle ennyi erővel, akkor tényleg menthetetlen az egész logika. de most persze csak rosszat feltételezek az írókról, még kiderülhet hogy ők végig tudták mit csinálnak és én vagyok a türelmetlen.

benjen - 2013. 08. 01. 12:43

editje KÖSZÖNÖM! Végre valaki! Nekem pont a pszichológia miatt tetszettek a börtönös jelenetek is már az elejétől fogva, amire sokan fújnak.

szerintem - 2013. 08. 01. 14:47

@benjen: mi az, hogy vegre valaki?
szerinted a tobbieknek, koztuk nekem is, megis mi tetszett olyan nagyon a brotonos jelenetekben, a zene? vagy vajon miert dicseri mindenki sarsgaardot? talan a hajat szerettek?

persze tenyleg volt, aki fujt ra. de azert a “na vegre” kicsit eros volt. szemelyesen ereztem sertve magam:)

clegane - 2013. 08. 01. 16:06

a börtönös jelenetek még nekem is tetszettek!

Thrasher - 2013. 08. 01. 16:53

@clegane:
“ha Seward annak idején arra ment haza hogy valaki brutálisan meggyilkolta a feleségét, akkor azér akármekkora bűnöző alkat, csak szól tán a rendőrségnek erről.”

ja igen, ez volt még nagy bajom. ugye ez volt talán a legfontosabb dolog, amit sikerült kihúzni belőle, hogy ott volt ugyan, de már holtan találta az asszonyt. én úgy értettem, hogy azért nem mondta ezt el senkinek, mert szégyellte, hogy visszament a gyerekért, de amikor ezt meglátta, mégis otthagyta egyedül.
az, hogy az akasztás előtt már teljesen megtört Seward ezt ne említse magától senkinek, az is megalapozatlan időhúzás

clegane - 2013. 08. 01. 18:00

@Thrasher
mondjuk ha ezt “szégyellte”, akkor pláne tök jó alap lett volna számára önigazolásnak (önmagában, és hangosan kimondva is), hogy visszamentem én, csak megláttam a hullát és ez sokkolt és visszapattantam. de ez: se kimondva, se kimondatlanul nem volt benne a karakterben.

spurs - 2013. 08. 01. 19:13

Sziasztok! Szerintem simán lehet negyedik évad. Nekem a Forbrydelsen a csúcs, és ott a negyedik évad, és annak a lezárása, nagyon durva. Kétlem, hogy a Killingben azt másolnák, de ott is nagyon komolyan szétcincálják a hősnőt a felnőtt gyerekkel, stb. Várós lesz a negyedik, ha lesz!

Tiger27 - 2013. 08. 01. 20:21

spurs! A Forbrydelsenből nincs is 4. évad…

spurs - 2013. 08. 02. 09:12

De van. Mert ugye az első, két évadban ment le mint a Killing. 20 részes volt. Utána van a katonás, és az utolsó a gyerekrablásos… :)

cyborgwings - 2013. 08. 04. 14:25

ezen a végre valakin én is megsértődtem. attól, hogy nem írtunk témazáró dolgozatot a börtönös szálból, még láttuk, hogy miről szól.

winnie - 2013. 08. 04. 14:55

spurs: nincs 4. evad. 3 ugy volt 3 evadban.

winnie - 2013. 08. 04. 15:03

benjen: mire gondoltal, hogy meg mi mas lenne a bortonos reszben?:O

de ettol meg nagyon is ertheto, ha valaki ilyen vagy olyan okok miatt gyengenek erezte, ugyanis a pozitivumai mellett boven talalhattak benne negativumokat. a kerdes az, hogy a negativumok kiket erintenek meg, es kiknel mennyire ellensulyozzak a pozitiv dolgok.

Shannen - 2013. 08. 04. 23:01

Furcsa mert hétfőn néztem meg a részt, ami utána egész nap gyomorgörcsöm volt, viszont a kibeszélőhöz csak most jutottam el, és bár az eltelt idő alatt nem volt időm ezen agyalni, de most, hogy végigolvastam a kommenteket és bevillant egy-egy rész a 3×10-ből, megint megszakad a szívem.
Sok mindent nem tudok írni,fent már mindenki mindent elmondott. Azonban nem lehet, hogy ne említsem meg Peter Sarsgaard-ot. Hihetetlen, amit produkált az egész évadban. Már az elejétől imádtam minden rezdülését, de amit ebben a részben művelt…, ennyire visszafogottan, mégis zsigerig merülve a figurában.

Számomra eddig a sorozat 3 évadának legjobbja epizódja ez volt. Sőt! Top5-ös sorozatepizód volt, ha nem a N1°.

Bár nagyon érdekel mit húznak meg a fináléban, de ha ezzel a résszel fejeztük volna be az évadot és a sorozatot és soha nem derült volna ki, hogy ki a gyilkos, akkor is teljes elégedettségeel ülnék itt.

Kate - 2013. 08. 05. 00:49

igaz hogy majd’ belepusztultam hogy ne kezdjem el rögtön nézni, de szerencsére kibírtam, mert nagyon szerettem volna egyben ledarálni az évadot. a finálét nem tudtam már bevárni így ma eljutottam a 3×10-es részhez, de most képtelen vagyok szavakba önteni amit érzek. a résszel, a sorozattal, a karakterekkel kapcsolatban. hiba volt nem megvárni a finálét, jó lett volna ha rögtön láthatom, na mindegy, most már csak 1 nap. addig meg megpróbálom megemészteni az utolsó részt.
képtelen vagyok belegondolni hogy mi lett volna ha nem folytatják a sorozatot. és én még azt hittem hogy nem lehet felülmúlni az első két évadot. pedig lehetett. peter sarsgaard alakítása számomra mindent vitt, bármilyen díjat megérdemelne. az utolsó perceinek (másodperceinek) átélése borzasztóan letaglózta és megviselte az embert.
nagyon kíváncsi vagyok a fináléra, még életembe nem vártam ennyire sorozatepizódot, és biztos vagyok benne hogy nem fogok csalódni.

v0m1t - 2013. 08. 05. 06:46

Notes: IMMERSE missing last segment

tonyrulez - 2013. 08. 07. 21:49

Én csak most néztem meg. Rákészültem, hogy “jajdejó epizód”. De nem. Az eddigi legunalmasabb. Mindig volt valami érdekesebb dolog (felismeri a gyűrűt, a gyerek bevallja hogy ott volt), aztán 15 perc unalom.

Csigusz - 2013. 11. 23. 19:32

Most végeztem vele. Nem gondoltam volna, hogy másokból is ezt váltotta ki, de most olvasva a kommenteket látom mindenkit a padlóra szegezett a rész. Eszméletlen.
Peter Sarsgaard számomra a szezon embere!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz