login |

Falling Skies: vége a 3. évadnak

2013. 08. 05. 20:23 - Írta: human

64 hozzászólás | kategória: kritika,

“Nincs jobb.” – Sorozatjunkie-idézet a DVD-re. Ja, hogy a kontextus lemaradt? Amíg nincs jobb posztapok scifi a tévében, addig nézzük. Nézem. Lássuk, milyen évadot kaptunk idén a Falling Skies-ból.

Az a helyzet, hogy ha az ember sorozatkészítő, és mondjuk azt a feladatot kapja, hogy 10 részes évaddal szórakoztassa a népeket, akkor lehet, hogy nem 3 töltelékre kéne rögtön gondolnia. A Falling Skies-nál valamiért mégis ezt tették.

Nem hittem a szememnek, ahogy ezeket pakolták egymás után: A főszereplők 1 részen át az erdőben menekülnek a pókszerűek elől (ez még következetlen is volt, de arra már nem is térek ki)? Oké, akkor a következőben legyen egy túszos bottle epizód. Megvolt? Akkor most egy random, eddig alient nem látott tanyával foglalkozzunk, hogy közben moralizáljunk a háborún és a semlegességen. Huhh, megvagyunk? Akkor végre ideje visszatérni a főbb témákra.

Az biztos, hogy a mocskok cliffhangert még mindig tudnak írni. Na, meg a Tom kihallgatásával foglalkozó epizód miatt a három töltelékből kettőt el is nézek. Azt szeretném csak megkérdezni, hogy ha a szóba hozott részben tökéletes megy a szimbolika — Tom mögött Lincoln és a kevésbé feltűnő apróságok –, akkor máshol ezt miért felejtik el?

Igazából a 3. évad legnagyobb baja az, hogy már elején lehetett tudni, mi lesz a végén, és az oda vezető út sem volt annyira izgalmas. Mondjuk még most is simán tudnék rosszabb részeket mondani az előző két évadból az idén látottak bármelyikénél, de ahova kivezették az egészet, most komolyan, ki az aki nem erre gondolt a második faj feltűnésénél?

A másik, hogy agyonrejtegetik a kémet előlünk, kezdhetünk tippelgetni esetleg, aztán szinte teljesen random módon felfedik nekünk. És ahogy lebukik? Elővették a világ legnagyobb kliséjét, hátha az is elég lesz a népeknek. Még jó, hogy nem a rész végére időzítették cliffhangernek, mert az hatalmas facepalm lett volna.

Mindezek ellenére mégis maradok, egyrészt mert az utolsó percre jutott ismét egy WTF-pillanat, na meg új írógárda lesz akik bizonyos szempontból akár egy rebootot is megejthetnek. Összességében, minden hibája ellenére is mintha fejlődne a sorozat évről évre, a felét most is simán élveztem.

64 hozzászólás Ne habozz!

Lalolib - 2013. 08. 05. 21:02

Tökéletes megfogalmazás: Nincs jobb sci-fi jelenleg. Ennyi, kár is tovább ragozni. :)

Llew - 2013. 08. 05. 21:05

Az a baj, hogy ez a nincs jobb ez baromi kevés. Én az első évad után kaszáltam és az azóta olvasott ilyen “pozitív” vélemények után is úgy vagyok vele, hogy ehelyett inkább újranézem bármelyik régi scifit.

winnie - 2013. 08. 05. 21:07

scifi szerencsére bőven van jobb. posztapok scifi talán nincs. de ahogy llew írja, ez nekem is kevés – van, hogy az újranézés jobb. de várom, hogy most a finálénál, illetve 4. évadban majd jobbakat olvasok róla.

Lilith - 2013. 08. 05. 21:09

Nekem tetszett az egész évad :)

casi - 2013. 08. 05. 21:10

Nekem az utolsó részen kívül nem volt bajom az évaddal, az utolsó rész nagyon unalmas volt. A Tom körüli rész pedig nagyon tetszett.

Sylvain - 2013. 08. 05. 21:53

Az évadzárót ugyan még nem láttam, de az biztos, hogy maradok a következő évadra is.

A sorozat pedig szerintem a hibái ellenére is nézhető, élvezhető darab, megvannak a maga erényei is. Tény, hogy vakok közt a félszemű a király, de ennyire azért mégsem kéne rendre lehúzni. Ha kizárólag a negatív dolgokat helyeznénk fókuszba, több nagy népszerűségnek örvendő és “überkirálynak” kikiáltott sorozat is bizony furcsán mutatna a görbe tükörben. Ha listát készítenék, némelyik minden egyes jó tulajdonsága mellé legalább három rosszat írhatnék. Mégis, az a néhány jó ötlet, karakter, sztori képes az egész mutatványt a hátán elcipelni, az meg, ha valami nem egészen tökéletes, legfeljebb említésre ha kerül.

Tény, ezt már pár napja is felhoztam, de valahogy még mindig nem értem, miért ez a kettős mérce a Falling Skies-szal szemben.

“scifi szerencsére bőven van jobb”
winnie, ha tudsz ilyeneket, pár címet kérlek említhetnél. Már persze olyat, aminél tényleg ott a “sci”, és nem csak ilyen szuperhősös, áltudományos bullshit “fi”.

winnie - 2013. 08. 05. 22:12

sylvain: csekk a korábbi kritikákat. vagy sorold fel az összes jelenlegit, mert mindegyik esetében van, aki szerint az a legjobb – én csak egy vagyok közülük:) azzal nem egy sokra az ember, ha most leírom, hogy szerintem melyik a jobb (nem nehéz kitalálni, a napokban is írtam egyről), mert sokak szerint, talán szerinted is az FS a jobb. ez nem objektív kategória, szerencsére, csak arra céloztam, hogy a poszt megállapítása más volt.

winnie - 2013. 08. 05. 22:14

ha valakit érdekel:

a showrunner interjúja: http://insidetv.ew.com/2013/08/04/falling-skies-season-3-finale-burning-questions/ (ez poén. beszél a 4. évadról is, és arról, hogy az 1. évad után úgy vette át a sorozatot, hogy senki sem tudta, mi lehet az űrhajóba beszállás után.)

+: “one of the reasons that we decided to make a seven-month jump at the beginning of this season is that when you have a limited number of episodes, you really want to make sure that you’re going to get the maximum impact of the story that you’re going to tell episode-by-episode”

ez pedig a 15 perces 2nd watch videó 4 főszereplővel: http://insidetv.ew.com/2013/08/04/falling-skies-2nd-watch-season-3-finale/

Sylvain - 2013. 08. 05. 22:23

Ok, bár nem lesz hosszú a lista. Van egyszer a Defiance, ami jövő júniusig pihen, meg van a Falling Skies, aminek most lett vége. Ennyi az összes aktuális sci-fi, amiről tudok. Aztán ha csak nem érkezik valami újdonság, egy jó évig nem lesz semmi.
Igazából az alaphelyzete miatt még az Under the Dome is belefér a témakörbe, bár az szerintem inkább határeset, mivel a sorozat maga más irányba megy.

levadász - 2013. 08. 05. 22:53

valaki irja le légyszi hogy mi történt az után h Ann kölkéről kiderült hogy alien, meg Tom meglátogatta az elnököt, onnantól elkaszáltam, de ha érdekes akkor megnézném a többi részt
mehet spoileresen

SG - 2013. 08. 05. 22:54

szerintem ez a sorozat vállalhatatlan… annyira buta és bugyuta… hihetetlen… és sajnos tényleg nincs ennél jobb posztapok sci-fi… ebből az évadból jóval többet ki lehetett volna hozni… de mit vártam? az első két évad sem volt egy nagy durranás.

dendu - 2013. 08. 05. 23:04

@SG Teljesen egyetértek veled! Valóban nagyon jó sci-fi sorozat lehetne a Falling Skies-ból, csak olyan író kellene, aki tud mit is kezdeni a sorozattal.

Smash - 2013. 08. 05. 23:17

Mibe fogadunk, hogy a következő évad arról fog szólni, hogy a kiscsaj antikrisztusnak lett kitenyésztve, de neveljük fel úgy, hogy mégis a mi oldalunkon legyen…
Majd mehet érte a harc a három/négy (ha a lázadó bogarak is beszálnak külön) faj között.
Ilyet se láttunk még sehol :D

Ézsi - 2013. 08. 05. 23:18

Értsétek már meg hogy,a jelenleg budge-ből ( ha sok a kábeleshez képest,ha nem) akkor se tudnának többet kihozni belőle.Igaz, a háttértörténete az idegeneknek lehetne mélyebb,de látványban,sztoriban kipróbálják hozni a legjobbat,szerintem. Mindenki A -kategóriájú sci-fit vár. Hát akkor menjen moziba.

Smash - 2013. 08. 05. 23:21

Szerintem eddig senki egy szót se szólt a CGI-ról. Fura, de az a legkevésbé érdekel egy scifiben. Itt a sztorival van a legnagyobb gond. Tőlem lehetnek benne robotkarokkal mozgatott bábuk (ld.: Farscape), szimpla humanoid alienek egy maszkban/parókában (ld.:Babylon 5) csak legyen lebilincselő a plot. Hát itt nem az.

Hirariko - 2013. 08. 06. 00:59

Bárki bármit mond az a Tomos töltelék rész az komoly volt :D ahogy berakták hétköznapi életbe, munkába az embereket :D. A karaktereket nagyon eltalálták a készítők szerintem :D

S84 - 2013. 08. 06. 01:13

Nekem egyébként az nem tiszta már régóta, hogy Karen most micsoda (volt) ?
Még mindig irányítva volt (bár az egyik részben a pókvezér azt mondta Ő egy új overlord) vagy valamilyen szétcseszett overlord-ember hybrid lett belőle ?
Kár volt kiírni én bírtam :D

yeeeyha - 2013. 08. 06. 09:15

Huppsz, valahogy lemaradtam ezzel az évaddal… még el se kezdtem :D

ThomasCrown - 2013. 08. 06. 09:20

Sziasztok! Kicsit Off: Az érdekelne hogy a sorozatban el magyarázzák -e, hogy kik ezek, és hogyan jöttek? Vannak flashback-ek? Például közvetlenül a támadásról?

Llew - 2013. 08. 06. 09:31

Ha nem nagy kérés valaki öt-tíz mondatban össze tudná foglalni a sztori lényegét a második évad óta? Első végén kaszáltam, ugye akkor ment el Tom a colosok űrhajójával.

Brynden Rivers - 2013. 08. 06. 10:10
SG - 2013. 08. 06. 11:32

Ézsi, nem a budget-ről volt szó… egyszerűen arról, hogy ez a sorozat egy hatalmas nagy luft! A Firefly sokkal különb sorozat ehhez képest, abból kihozták a maximumot csak kár, hogy vége lett… és milyen jó befejezést is kapott a Serenity filmmel… szerintem követendő példa lehetne, ha ilyen sci-fiket gyártanának, mint pl. a Firefly…
Falling Skies-szal tényleg az a baj, hogy nagyon buta. Nincs rá jobb szó. Buta…

SG - 2013. 08. 06. 11:43

Llew

SPOILER
Második évadban Tom előkerül idővel de előtte még picsognak egy kicsit halpofával, többiek vonulnak tovább városról városra. Miután Tom megölte halpofát, új seriff került a városba és a Karen nevű csajszi veszi át a helyét (amit igazából nem is értek… mert nincs több halpofa? pont egy rabszolga csaj került a hatalomba???).
Na mindegy, a lényeg az, hogy ezek a barmok összefutnak a katonasággal ha jól emlékszem, meg feltűnnek már a lázadó szkitterek is. És a második évad végén megérkezik az új faj, akik szövetségesek lesznek. Innentől kezdve a harmadik évad kiszámítható volt abszolút. Mindenesetre a sorozatot jól jellemzi a kocsmadráma, megy a picsogás óráról órára. Az idei 10 részből 7 értékelhetetlen volt. Az új faj, aki érkezett, magas labda volt, amit nem tudtak lecsapni. Vannak király fegyvereik, építenek egy még nagyobbat közben megy a bizalmatlankodás. Van egy kém, akit le kell vadászni (húdeérdekes), mert gyilkolja a többieket. Ja és Tomnak születik egy gyereke a dokicsajjal. Utóbbi azt hiszi meg van őrülve, mert a gyerek túl gyorsan nő meg beszól. Aztán inkább lelép a táborból (tök logikus), hogy aztán elkapja őket az ellenség. Természetesen az utolsó részben a semmiből előkerülnek, Karent végre átküldik a másvilágra nagyon modorosan. Először csak Tom lövi mellkasba, de miután Megan látja, hogy Hal (reményhal) odamegy picsogni, az beleereszt még 2 golyót, mert féltékeny. De azért Tom is megérte a pénzét. Ember visszamegy egy olyan családhoz szólni nekik, hogy nem lesz ez így jó, akik korábban ki akarták csinálni őt és a gyerekeiket. Persze meglepődik amikor már megint szkitterek rabolják el. Nagyon meglepő volt. Aztán jöhet a kínzójelenet a következő részben, ahol Tom baromságokat álmodik. De volt még benne repülős zuhanás is, amit természetesen csak Tom és Pope élnek túl, hogy tudjanak az erdőben drámázni… meg mesélni egymásnak romantikus baromságokat. Persze Tomnak kicsit eltörik a lába vagy csak nagyon meghúzza, de úgy sír tőle, mint akinek levágták volna a lábát. Sebaj, a következő részben már tud szaladgálni. A sorozat továbbra is megtartotta a militarista védjegyeit yes sir yes, ami engem személy szerint idegesít.
Természetesen az új faj többi fajtársa is megérkezik az évad végére, akik át akarják telepíteni az embereket biztonságba Brazíliába. Na, azt már nem, “das ist mein Kampf” alapon, inkább maradnak a háborús zónában. Gratulálok.
Na aztán kiderül, hogy Tom legújabb gyereke, aki már nagyobbra nőtt, mint a legkisebb porbafingó Mason gyerek, képes kiszedni a kukacokat Lourdes szeméből. Snitt, vége…

Haaat - 2013. 08. 06. 11:48

A Falling Skies szar es sajna az elejetol szar. A sztoribol remek sci-fit lehetne kihozni, ha peldaul lenne fantaziaja az iroknak, de ehelyett van csaladi matine, lassusag es totalis logikatlansagok. Sajna mozifronton sem jobb a helyzet; a District 9 volt kb. az egyetlen, szinte minden szempontbol ertekelhetoen osszepakolt film az utobbi idoben.

mccarthy - 2013. 08. 06. 11:52

Lehet h ugy vélitek buta a sorozat de szerintem igen is nézhetö. Bár voltak nagyon unalams részek az évadban mivel darálva néztem végig, az első kettöt és a harmadik feléig szerintem, eléggé nézhetö és izgalmas is tud lenni.
Nekem ez a záró epizod mondjuk semmilyen meglepetést nem okozott. várható volt h a Volm csapatok igy tesznek. Várható volt h visszajön Annie meg a gyerek, az egyetlen meglepetés az volt, h Karen-t megölték, és h ő mire utalhatott azzal amit mondott meg, hogy megjelent. DE persze van hova fejlödnie, reméljük a következö évadba az új írókkal jobbb történeti szálat hoznak :)

Loky - 2013. 08. 06. 12:15

Emelje fel a kezét, az aki azt gondolta hogy Atlantisz hazajött. (Többet nem írok mert az más spojleres lenne)

Haaat - 2013. 08. 06. 12:25

Hehe, nekem is beugrott a hajo formajarol:)

SG - 2013. 08. 06. 14:30

Loky, ez csak véletlen egybeesés. Ilyen mélységeket nem várhatunk el ettől a sorozattól.

winnie - 2013. 08. 06. 15:40

Emelje fel a kezét, az aki azt gondolta hogy Atlantisz hazajött. (Többet nem írok mert az más spojleres lenne)

ez kibeszélő, ide spoilereket KELL írni. itt nincs tabu, bármit lehet:) atlantisz!

S84 - 2013. 08. 06. 18:16

Legutóbb (9.rész) még csak “talán” bejutnak a berobbantott Volm központba és megtalálják a “talán” épségben maradt Volm fegyvert, amit “talán” Kadar működésre tud bírni.
Erre az évadzáróban már minden sínen van…
A másik, hogy hol vannak a Charlestoniak ? Hol van Peralta ? Nekem az az érzésem támadt mintha kihagytunk volna legalább egy részt.

Eli - 2013. 08. 06. 20:55

Továbbra is baromira szórakoztat, hogy kifinomult kritikai érzékkel bíró emberek képtelenek kaszálni egy szar sorozatot. Vicces, ahogy folyton nyavalyogtok rajta, miközben nézitek még 3 évad után is. Nem a sorozat a buta. A sorozat képes arra, hogy az utálóit is képernyő előtt tartja. Egy buta sorozat az orrotoknál fogva vezet titeket.
Vicces.

Nekem nagyon bejövős, mondjuk ha Ann-el is megjátsszák a beépített ember sztorit, pipa leszek.

Thomas - 2013. 08. 06. 21:13

Nekem tetszett, csak ezt a végső nagy konfliktust nem tudom átérezni. Adott egy csapat, akik 2 éve élethalálharcot vívnak az alienekkel, az emberiség teljes kihalása fenyegeti őket, erre jön egy új faj, azt mondják nekik, hogy “gyerekek, pihenjetek egyet Brazíliában, amíg véget ér a háború, majd mi elintézzük őket”, erre jön a hatalmas felháborodás, hogy “márpedig mi nem fogunk pihenni, inkább a másik fajnak is nekimegyünk, mert a mi bolygónkon csak mi harcolhatunk”. Ez most mi? Nagyon úgy tűnt, hogy a Volmnak nem volt semmi gonosz hátsó szándéka, csak ezt az ő harcuknak érezték, meg amúgy is erősebbek, fejlettebbek, megvan a győztes stratégiájuk, akkor meg minek haljon meg még egy rakás ember is… pffff, de ez így nem jó, mert akkor a 4. évadban azt kellett volna néznünk, ahogy Pope koktélokat kever a tengerparton…

Eli - 2013. 08. 06. 21:16

Én abszolút megértem a gyanakvásukat. Semmit nem tudnak a Volmról. Idejönnek, el akarják venni a fegyvereiket és táborokba helyezni őket. Nekem se tetszene.

Thomas - 2013. 08. 06. 21:23

Igen, az is kicsit furcsa volt, hogy erőszakkal is meg akarták volna menteni őket, de az egymás közötti beszélgetéseikből az jött le, hogy nem volt semmi egyéb hátsó szándékuk, vagyis csak félreértés volt az egész. Nem tudom, hogy változtatott volna-e valamit, ha a fegyvereiket nem akarják elvenni, mert nekem úgy tűnt, hogy azzal van az alapvető probléma, hogy ők mindenáron harcolni akartak, nem elmenni valami unalmas helyre…

Hirariko - 2013. 08. 06. 23:28

Thomas: Neked hogy tetszene ha egyszer csak valaki jönne és leküldene Afrikába ?

Xoller - 2013. 08. 07. 00:28

Szerintem is jobb volt az 1. és a 2. szezon… Az első kettő végén jóval nagyobb kérdőjelek voltak mint most. Most mi lesz majd? Itt a VOLM, megnyerik a háborút valszeg, ahogy más bolygókat is felszabadítottak (ahogy apa és fia angolul lebonyolított utolsó beszélgetésükben mondták is).

Tom csaja és a hibridgyerek kapcsán vannak csak kérdőjelek, nem tudom ez elég lesz-e valami erős folytatáshoz. De érdeklődve várom az új szériát, egy év múlva meglátjuk :)

Melkor - 2013. 08. 07. 00:44

szerintem teljesen érthető h nem hagyták hogy ‘táborba’ rakják őket, elég belegondolni hogy milyen emlékei vannak az emberiségnek a táborba helyezésről, elég a nácik koncentrációs táborára vagy az oroszok gulag-jára gondolni. és emellett gondoljunk arra is hogy nekunk mennyire nehéz lehet elképzelni egy olyan fajt aminek nincsenek hátsó szándékaik

Uhu - 2013. 08. 07. 07:13

“Loky – 2013. 08. 06. 12:15

Emelje fel a kezét, az aki azt gondolta hogy Atlantisz hazajött.”

Uhh, tényleg! :))

Haaat - 2013. 08. 07. 09:16

Eli:
” kifinomult kritikai érzékkel bíró emberek képtelenek kaszálni egy szar sorozatot”

Az elso evad par resze utan kaszaltam. Aztan darakent lenyomtam hatterzajkent. Ami azert jo, mert ha bejon a kepernyon picsogas kozben egy telefon, nem veszit az ember semmit; ot perc mulva is marad a picsogas.
Spielberg mar letett par dolgot az asztalra; az ember varna, hogy egyszercsak dob valami nagyot, de nem.

Masreszt ha lenne szinvonalas sci-fi sorozat, akkor azt nezne az ember. Viszont nincs, ugyhogy maradnak az olyan szarok mint ez vagy a Defiance es a csodavaras. Sokan ennenek mindennap marhasultet meg kaviart, de marad a szendvics, ha csak az van az etlapon.

Chev - 2013. 08. 07. 12:02

Defiance. Hands down. Annak is vannak gyerekbetegségei, de még csak az első évadja ment le, plusz kevésbé éreztem epizodikusnak. (Vagy inkább: még a töltelékepizódokban is ügyeltek arra, hogy rendesen haladjon a főszál.) Itt meg már a harmadikban építkeznek az ezerszer látott klisékre, szóval írógárda váltás ide vagy oda, egyhelyben toporognak.

Mindegy, nézem, mert “nincs jobb”. Fél szemmel, úgy, hogy közben híreket olvasok, vagy dolgozom, de nézem. (Ezt pl nem tudom elmondani az Under the Dome-ról, ami a 6. részével már annyira kiakasztott, hogy ott is hagytam. Nem ér meg heti 39 perc szenvedést 1 perc értékelhető jelenet/párbeszéd/akármi.)

Egyébként ha már scifi (és ha már vki idesorolta az UtD-ot :) ), azért talán érdemes megemlíteni a Continuumot is. Az utsó két rész pl elég jó volt. :)

ALIEN - 2013. 08. 07. 13:18

Amúgy meg a lázadó halpofájúaktól gyűjthetnének információt a buborékfejűekről. Elég rég óta kergeti egymást a két faj, csak meg tudnák mondani, hogy mit csinálnak a felszabadított bolygókkal…

Az évadban a kémes dolog zavart leginkább. Nagyon vontatott volt + kiszámítható. Ha lett volna stratégiai érzéke Karennek, akkor miből állt volna becsempésztetnie egy zsák bogarat és megfertőzni vele az egész vezérkart? Na jó, ott kb. vége is lett volna a sorozatnak…

ALIEN - 2013. 08. 07. 13:20

Összegében elég közepes évad volt, az eleje jól indult, de hamar ellaposodott + rengeteg csapongás ide-oda.

Azért kíváncsi vagyok, mi lesz a fő szál a 4. évadban.

Haaat - 2013. 08. 07. 13:53

Chev: Fene tudja, nekem abban is sotlanok a karakterek eddig. A dramazassal abszolut nincs bajom amugy, csak legyen jo a sztori, a karakterek es a szineszek (Babylon 5., BSG). Ezekkel a mostani sci-fikkel az a bajom, hogy nincs igazan melyseguk a dolgoknak, kb. a Transformers generacionak irodtak. Nehez megfogalmazni, valahogy tobbet varnek el. Thiller temaban ott a Walking Dead, ami abszolut nem kedvenc (eleve ruhellem a zombifilmeket), de megis szorakoztatobb szamomra, talan mert epp azert, mert nem tamasztok magas elvarasokat.

pumpika666 - 2013. 08. 07. 14:01

jó volt ez a 3ik évad, de remélem a 4ikben kevesebb pofázás/lelkizés lesz és több akció :)

Dun - 2013. 08. 07. 17:50

Volm fegyvert 9 részen keresztül építették egy hatalmas nagy helyiségben, maga a fegyver is nagyon nagynak tűnt, főleg mikor álltak mellette… aztán felteszik egy kis hajóra, nem volt nagyobb mint egy szekér :D:D:D! Jó nagy hely kellett ennek a kis vacaknak.
2. évad lezárása jobban tetszett mint az idei, akkor nagyon vártam, hogy na most mi lesz ezek után…, de ez a kis keverék csajos téma(úgymond megint egy új faj(?) ) nem igazán hoz lázba, de azért visszatérek a 4. évadra :) !

Haaat - 2013. 08. 07. 19:33

A, a fegyver megvolt 1 resz alatt, utana a “kicsinyitot” epitettek:)

Dun - 2013. 08. 07. 22:08

Hahahah! Így már értem D:!

blin - 2013. 08. 07. 23:35

egy gond van ezzel az évadzáróval: jóó sokat kell várni a folytatásra! :)
nekem még minden rész hozta legalább 7.5/10-et, de a fővonalas epizódok inkább 8-9/10-et, kicsit gyorsabban haladva a főszállal és kevesebbet elkolbászolva még jobb lenne, de nálam így is bőven várós. ha nem is minden részre jutott bazi nagy WTF, azért folyamatosan voltak apróbbak. ja, és a vallatós rész kifejezetten üde színfoltja volt a szezonnak :))

blin - 2013. 08. 07. 23:38

ja, és aki említette itt a többi jó sci-fit az dobjon már ide pár címet, szívesen belenéznék, tök komolyan

GaborV - 2013. 08. 08. 12:59

Szerintem a Firefly 1 nagyságrenddel kisebb költségvetésből 1 nagyságrenddel jobb sorozat volt.

Még Janes is mélyebb karakter volt mint a fél FS banda együtt (a janestown részben eleve minimásis CG-vel több ötletet hoztak ki, mint ami az FS teljes 1. évadában összesen volt)

Arról nem is beszélve, hogy a sorozat egyszerűen hülyére veszi az embert, Vazze’ lépegetőket van technika gyártani, de egy testhőt érzékelő műholdat már nem bírnak összehegeszteni alienék. NA NE.

Sylvain:
Azt kifogásolod hogy a legtöbb sorozat csak Fi de nem Sci. A falling skies-ban hol volt SCI? Még nyomokban se tartalmazott SCI-t, max CGI-t.
Lövöldözünk jobbra balra, az idegenek meg ahoz is hülyék, hogy kiküldjenek két drót és lerendezzék az “ellenállást” Könyörgöm, amcsik komolyabb cuccot használnak afganisztánban mint az élienek, max a hammernek nincs 3 lába.
Nálam 3/10, míg a Firefly simán van 8.5, a Farscape meg a csapnivaló CGI-vel is simán 6-7.

Ginevra - 2013. 08. 08. 14:11

Ezt a táboros dolgot én sem teljesen értettem.

Ok, hogy megvan a gyanakvás, Dan ki is mondja a részben, hogy ő ugyan nem megy semmilyen koncentrációs táborba, no de nem csak harcosok voltak az emberek táborában… Hány kisbabát is tesztelt Kadar Lexie mellett? Azokat most viszik magukkal az úton? Nekik sem lett volna jobb Brazíliába menni egy védett, őrzött létesítményben? Fel sem merült, hogy legalább a civilek biztonságba helyezését megfontolják…
Persze más kérdés, hogy ha mondjuk mindenkit összegyűjtenek egy helyre a bolygón, akkor az egy ragyogó célpont lehet…, tehát nem feltétlen jó döntés táborba vonulni, de hogy egyáltalán nem is gondolkodtak rajta, az azért furi…

Haaat - 2013. 08. 08. 14:13

GaborV: totalisan egyetertek:)

shaddy1027 - 2013. 08. 08. 16:48

Az évad nem volt olyan rossz de ez a finálé olyan harmatgyenge volt még a Falling Skies-hoz képest is.

“10 részes évaddal szórakoztassa a népeket, akkor lehet, hogy nem 3 töltelékre kéne rögtön gondolnia.”

4. évad 12 részes és ez nem túl biztató:/

Kindzsal - 2013. 08. 08. 18:36

Hat ez borzalom. Nagy remenyekkel ultemneki a sorozatnak, de a 3. evad vegere mar hanytam az egesztol ugy dobaloznak a klisektol csak kapkodtam a fejem, volt olyan resz amit nem egeszen 15 perc alatt neztem vegig es nem erzem, hogy barmirol is lemaradtam volna.

Ertem en, hogy ezek a sorozatok elsoroban amerikaiaknak keszulnek, de n+1. ugyanazokkal operalo sorozatbol nincs eleguk? Most ide a bokot, 4. evadra visszahozzak majd az mutter-t ujabb gagyi konfliktust generalva ezzel. Az a baj nem is a forgatokonyvirokat szidom, hisz lirnak valamit ebbol elnek, hanem azt aki erre rabolint, hogy ez igy ebben a formaban jo lesz es meguti azt a lecet ami nekik kell. Sajnalom ezeket a sorozatokat komolyan, mert annyi potencial lenne benne.

Kindzsal - 2013. 08. 08. 18:55

bocs van meg 1 resz, furan is volt vege:D a lenyeg biztos visszahozzak a Mason anyukat.

Chev - 2013. 08. 08. 19:03

Haaat: neeeee! :D Datak Tarr sótlan? Vagy a kedves neje? :) Amúgy igen, karakterépítésre még nem volt sok idejük, mert sok idő elmegy az idegen népek kultúrájára. (Ami szerintem jó, érdekel.) De lesz ez még jobb is, ha kicsit áthelyezik a hangsúlyokat, meg a színészek is beleszoknak a szerepbe. A Falling Skiesnál már 3 éve várom ezt, ott nem vagyok ilyen türelmes.
Egyébként folyamatosan nézek valami Roddenberry-kreálmányt, hogy meglegyen a mélyebb scifi adag. :)

Smash - 2013. 08. 08. 22:42

“ja, és aki említette itt a többi jó sci-fit az dobjon már ide pár címet, szívesen belenéznék, tök komolyan”

Battlestar Galactica
Babylon 5
Firefly
Dollhouse
Jeremiah (nem scifi, de posztapok)
Doctor Who
Farscape
Star Trek (ízlés szerint bármelyik)
Stargate (-||-)
Taken (mini)
The 4400

Most így hirtelen csak ennyi jutott eszembe, de aki scifi fan, az már úgyis látta mindet.

Haaat - 2013. 08. 09. 11:13

Chev: Datak Tarr meg a neje, ennyi. A tobbi foszereplo erosen papirmase. Szeretnek igazat adni neked a karakterepites hianyaban, de gondolj bele, a BSG pilotja onmagaban jobb munkat vegzett mint itt egy evad a fo karakterek tekinteteben. Pedig ott is tipikus konfliktusok voltak.

Chev - 2013. 08. 09. 11:38

Haaat: igen, de ha mindent a BSG-hez meg (főleg) a Firefly-hoz hasonlítanék az első évad után, kb mindent kaszálhatnék. :(

Egyébként a BSG konfliktusaitól és karaktereitől néha a falat kapartam, de ez ízlés dolga. Azt minden további nélkül elismerem, hogy nagyon jól felépítették és mozgatták őket, de a BSG-ről tudom, hogy a következő 10 évben nem fogom újra megnézni, miközben egy TNG-t vagy hasonlót párévente újranézek, pedig ~0 karakterfejlődést produkálnak benne, annyira epizodikus.

Szóval a Defiance-ben inkább az összhatás fogott meg. A karaktereket még nem bontogatták, de minden egyes morzsa a világról, népekről, vagy a háttérben/múltban lévő titkokról odaszegezett a képernyő elé. És bár tudom, hogy voltak klisék dögivel, voltak olyan csavarok is, amik azért helyrebillentették a mérleget. A Falling Skiesra visszatérve: ott nem. 0 kreativitás, és ez már a harmadik évad!

Egyik kollégám, aki a Defiance játékot tolja, azt mondta a sorozatról, hogy azért nem tetszik neki, mert kb. semmit nem mutat meg arról, hogy mekkora világ van mögötte. Egy ilyen vélemény után alap, hogy maradok, mert marhára érdekel, hogy ha 12 visszafogottan jó résszel berántottak, mi jöhet még, ha szabadjára eresztik magukat. :)

De egyetértek, jó lenne, ha tovább tudnák árnyalni a karaktereket. (Egyébként indián-apuka se rossz, ha már itt tartunk. Csinált egy-két elég merész dolgot, amit nem nézne ki az ember egy “egyszerű bányászból”. :))) )

Haaat - 2013. 08. 09. 12:16

Chev: Megertelek, bar en kulon szempontok alapjan ertekelem a kettot, azonban mindketto kiemelkedo a felhozatalbol:)

A BSG messze nem volt tokeletes (sot a 4. evad konkretan szar volt szerintem), viszont szerintem konfliktusok teren kiemelkedoen abrazolta a “specialis helyzet” nehezsegeit. A szereposztas osszessegeben igen jol sikerult (mondjuk kivetelek voltak).

Teged mi zavart? (bocs az OFF-ert)

Erdekes kulonben, hogy nekem a TNG volt az, amibe tobbszor belekezdtem, de keptelen voltam vegignezni, annyira unalmas volt szamomra. Mondjuk nekem az egesz Star Trek univerzum nem jott be igazan (johetnek a kovek:))), ez a papirmase jo-rossz szereposztas meg alien csaj nagy dudakkal… hat, lehet, hogy fiatalabbkent kellett volna neznem:)
De ne vedd bantasnak, izlesek es pofonok. En a high concept hive vagyok.:)

A Defiance szuper lehetosegeket rejt (a FS is).
Viszont nem tudom, mennyire van kidolgozva a hatterben, mert en nem jatszom. Jelenleg semmit nem tudok azon kivul, ami a sorozatbol lejott, az meg szinte zero.

Meg hat vannak kerdesek: pl. hogyan lett urutazasra kepes az idegen fajok nemelyike olyan kozossegi strukturaval, amiben elnek, etc.

Gondolkodtam en is “indianapukan”, de egyelore meg nem szavaztam meg neki semmi extrat.

Viszont a polgarmester(no), a “rendorbacsi” total “keves” a fontossagukhoz kepest.

Egyebkent a FS-ban tenyleg zavar, hogy allandoan csak “csalad-csalad-csalad”. Nem tud erdekelni az ilyesmi.
A logika hianya meg nagyon durva; valodi helyzetben sokkal paranoiasabbak lennenek az emberek (a korabban masok altal jelzett hibakkal is egyetertek).

Haaat - 2013. 08. 09. 13:03

No, ugy nezem, hogy OFF miatt moderalodtam (jogosan), szoval nem irom be ujra (eleg hosszu volt es ugyanugy jarnek).

Az Falling Skies-ba tobb racio, akcio meg kevesebb csaladi matine kene.

blin - 2013. 08. 11. 00:38

Smash
“Most így hirtelen csak ennyi jutott eszembe, de aki scifi fan, az már úgyis látta mindet.”

Köszi, de én is az újabbakra gondoltam. :)
Ezek közül belenéztem anno többe is, engem nem fogtak meg. A 4400-at meg a magyaron néztem, de elég gyorsan elkaszálták, ha jól emlékszem (vagy csak nálunk nem adták le?). Olyan 1 szezonnyi rémlik, létrehoztak valami segélyközpontot és az után volt még pár rész utána többel én már nem találkoztam.

Visszatérve a FS-ra: egy dolog akadt nekem is, amin nehezen tudtam túllendülni, méghozzá amikor elmentek keresni asszonypajtást és a kisbabát A GYEREKEKKEL. Mert ez pont ilyen közös családi pikniknek ígérkezett, nyilván vinni kellett a legkisebbet is, kb. mintha a vidámparkba indultak volna. :)

Hunnenkoenig - 2013. 08. 11. 16:57

Ja, hogy ez az evadzaro resz volt?

Nem volt rossz, de nem igazan varom a következö reszt emiatt a cliffhänger miatt.

Most az a kerdes, hogy a kek-vörös alienek akkor mit is akarnak. Nem nagyon tudtam ertelmezni alienpapa szöveget.

In all the history of this war,
we have never allowed the indigenous population
to be in harm’s way.

We have sworn an oath
to protect them.

Most akkor meg akarnak vedeni minket, vagy sem?
En ezt ugy ertelmezem, hogy a szandekaik jok, akkor is ha a metodusaik kicsit unkonvencionalisak a mi ertekeink szerint.

bobi64 - 2013. 09. 01. 17:15

Thomas – 2013. 08. 06. 21:23

“Igen, az is kicsit furcsa volt, hogy erőszakkal is meg akarták volna menteni őket, de az egymás közötti beszélgetéseikből az jött le, hogy nem volt semmi egyéb hátsó szándékuk, vagyis csak félreértés volt az egész. ”
Hát félreértés volt, mint soxor a zéletben…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz