login |

Pilot-mustra: Sleepy Hollow – 1×01

2013. 09. 18. 21:30 - Írta: winnie

258 hozzászólás | kategória: 2013/14, kritika, pilot-mustra,

Welcome to the 21st century, Mr. Crane.

Hát, ez marha élvezetes volt. Egyszerre vicces, rejtélyes, ijesztő, stílusos, hangulatos és látványos. Mármint nem mindvégig mindegyik, de hol ez, hol az, hol amaz dominált. Éppen ezért a Sleepy Hollow-t nem is nagyon lehet beskatulyázni. Alapvetően egy természetfölötti nyomozós sorozatról van szó, de valami rém hibrid agyszüleményről, s ki tudja, lehet, hogy a megfoghatatlan sokfélesége lesz sokak szemében a veszte is.

SLEEPY HOLLOW – 1×01 – 7/10

Nyugi, egyelőre nem kell megijedni a nyomozástól, viszont a pontszám miatt elbízni sem fogom magam, ugyanis az első részben csak bemutatták az alapszituációt, felvezették a status quo-t, vagyis az 1×02 lesz az első, a sorozatra igazán jellemző epizód, ott fogjuk látni, hogy heti rendszerességgel mennyire érdekes a történet. Egyelőre annyit megállapíthattunk, hogy egy igen erős, flashback-es szerkezetű, átívelő, high concept széria lesz lehet a Sleepy Hollow.

A történet a Fejnélküli lovas klasszikus legendájára épül és Álmosvölgyben játszódik – a jelenben. Washington Irving 1820-ban kiadott novellája jó pár filmes adaptációban kelt életre és most tévéképernyőn láthatjuk. Egy kicsit másképp. Ichabod Crane (Tom Mison marha jó a szerepben, ő lehet a siker fő záloga) a XVIII. század vége felé az amerikai függetlenségi háborúban harcol és összetűzésbe keveredik egy nagydarab, álarcos katonával, majd a következő pillanatban egy barlangban tér magához – 250 évvel később. Balszerencséjére jön vele a katona is, akinek levágta a fejét.

Szóval el lehet képzelni, hogy a komikus elemek miből jönnek. Oké, lehet, hogy olcsó dolog, de részemről nem tudom megunni a múltból érkező, archaikus beszédű ember rácsodálkozásait a jövő változásaira. Persze a Sleepy Hollow nem ezért jó – sőt, ez a humorfaktor teszi talán kissé bugyutává is. De jól áll neki, értem?

Történik ez és az, a lényeg, hogy Crane a rendőrségen köt ki, ahol nyilván senki nem hisz neki és a pszichiátriára utalják, mindössze egy nyomozónő érzi azt, hogy nem kell hülyének nézni, de persze ő is csak módjával. Az ő párosuk lesz a középpontban, bár persze addig el is kell jutnunk, hogy párossá váljanak. És itt jön a képbe egy olyan szintű apokaliptikus fenyegetés és nagyon erős mitológia, aminek kifejtéséhez jó pár részre vagy évadra szükség lesz.

A Sleepy Hollow még véletlenül sem volt magasröptű vagy überigényes, nincsen penge forgatókönyve, a zseniális párbeszédek is mintha hiányoznának belőle, de ettől még nagyon szórakoztató volt. Lehet, hogy csak a felfedezés folyamatát élveztem ennyire, ahogy a Könyv első lapjait teleírták és később lankadni fog a lelkesedésem, de a látott mixtúra alapján bőven van ok a bizakodásra.

Már persze akkor, ha az ember szereti az őrült és elszállt dolgokat. És mivel ennek a közönségnek fog készülni a sorozat, így sok minden fog attól függeni, hogy az írók mennyire akarják majd túllicitálni egymás őrültségek terén (a fejnélküli lovas csak a kezdet), és mennyire fogják vissza magukat. Jó lenne, ha megtalálnák az egyensúlyt és nem lenne öncélú a történetmesélés.

Kezdődhet a Jó és a Gonosz harca.

258 hozzászólás Ne habozz!

Serena22 - 2013. 09. 17. 15:31

Nekem tetszett, biztosan nézni fogom :)

Andro - 2013. 09. 17. 15:45

Engem behúzott a sorozat, jöhet a következő epizód!

superpityu - 2013. 09. 17. 16:56

az eleje döcögött a pilotnak, de a végégre egész egész élvezhető lett. ha nem heti esetes lesz – bár akkor is lehet jó – akkor maradok egy darabig.

winnie - 2013. 09. 17. 17:21

Sleepy Hollow – 1×01: 10,5M (18-49: 3.4)

Meteor - 2013. 09. 17. 17:26

Hmm… Most fejeztem be a pilotot, nekem olyan 50-50% volt… Még nem kasza, de nem is dobtam el az agyam tőle… Néha mosolyogtam, néha megijedtem, néha szórakoztam, néha untam… 1-2 részt még kap, aztán kiderül :)

Vale - 2013. 09. 17. 19:23

Osztom Meteor véleményét, a pilot második fele miatt 2-3 részre még biztosan maradok

schray - 2013. 09. 17. 19:24

Nekem tetszett, pozitív csalódás volt, mert a tavalyi felhozatal után nem vártam sokat egy ilyen sorozattól.
Nagyon sokfelé elvihetik, kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle, de az biztos, hogy a mitológiával jó néhány évadra lesz elég sztori (minimum négy, de ha tovább boncolgatják azt a bizonyos könyvet, amiben az a négy dolog van, akkor még sokmindent elő tudnak venni)

A főszereplő fazon karaktere jópofa, jó szövegeket írtak neki, remélem nem fog fokozatosan leépülni a nála használt nyelvezet minősége és megmarad ez a visszafogottan retró duma. :D
A többi karakter egyelőre szürke, remélem kifejtik őket alaposabban.

Ha nem laposodik el, tök jó kis high-concept/heti ügyes, természetfelettis sorozat lehet belőle :)

czibi88 - 2013. 09. 17. 19:57

csak nekem volt olyan érzésem mintha a Nemzet Aranyát nézném Supernatural felütéssel? :D
Én tuti maradok egyelőre, teljesen jól szórakoztam a pilot-on.

lurker - 2013. 09. 17. 20:14

Csak hogy bővítsem a negatív vélemények sorát: részemről kasza. Bugyuta történet, bugyuta szereplők (elég csak a kiérkező rendőrökre gondolni, akik elkezdtek tanakodni azon, hogy hallotta-e vajon a fej nélküli lovas, hogy kezeket fel! – agyrém).
Eleve nem értem miért kell ennek is a napjainkban játszódni (persze értem én, spórolnak a díszleten is) de így teljesen elveszti a legenda az eredeti ízét, hiszen teljesen hiteltelen a napjainkban játszódó okkultizmus.
Egyetlen színész volt akinek nagyon megörültem: az öreg seriff az elején, nagyon megkedveltem a Carnivále-ban és persze a remény rabjaiban is elég emlékezetes karakter volt mint szemét rabőr. Úgy örültem, hogy végre pozitív karaktert játszik SPOILER – SPOILER – SPOILER naná hogy kinyírták rögtön a rész elején. Pfff. Vele még néztem volna pár részt, de így biztosan nem. SPOILER vége.

hirnalon - 2013. 09. 18. 04:26

Abszolút nulla elvárással néztem meg a pilotot, és kellemesen csalódtam. Én erről a sok bugyuta húzásról úgy vélekedek, hogy direkt lettek ilyenek, legalábbis én jót tudtam röhögni a rendőrök nagy dilemmáján :D És, ami abszolút pozitív, a Supernatural 1. évada óta először megijedtem egy sorozat epizód nézése közben – a végénél. Szóval engem megvettek.
SPOILER én egyébként Harroldnak örültem meg nagyon az elején, de erre ő se élte túl a pilotot. Elég sokan hullottak el, mit ne mondjak…

Neoprimitiv - 2013. 09. 18. 05:50

A rendőrök dilemmája volt a legkevésbé bugyuta: az ember találkozik egy helyzettel, ami nyilvánvalóan lehetetlen, akkor megpróbálja valahogy relativizálni, hogy mások ne gondolják őrültnek.

A hype miatt megnéztem és egyelőre Llew-hoz hasonlóan a “majd meglátjuk” kategória. Igaz, nálam a természetfeletti dolgokkal operáló sorozatok mindig hátránnyal indulnak (túl sok olcsó vészkijáratot hagynak a rossz íróknak), szóval akinek a műfaj bejön, annak szerintem tetszeni fog.

Pár apróság:
– hiányoltam a fej nélküli lovasra vonatkozó utalásokat a mából és a rácsodálkozást a pasira, amikor kiderül a neve. Úgy tűnik, mint ha a más megközelítéssel a készítők magát a legenda létezését is kidobták volna az ablakon.
– szerettem Crane kicsit archaizáló beszédét, félek, hogy ez megy majd először a levesbe.

everest456 - 2013. 09. 18. 11:01

Nekem tetszett. Egy kissé Haven és Supnat utánérzés, de bejött, főleg a főszereplő karaktere miatt, a felesége már kevésbe, a két afro szereplő meg sajnos headshot pozitív kategória.
A fényképezés, meg a képi világ kicsit furcsa volt, nem tudom ez maradni fog-e következő részekre, illetve mennyire vesznek vissza a főszereplő stílusából.
Ha kis kreativitást visznek a heti ügyekbe és jó lesz a főszál, akkor elég kellemes kis sorozat lesz, remélem nem lesz kasza 3 rész után.

galocza - 2013. 09. 18. 20:45

micsoda szemétség. épp kezdtem örülni gyermek/ifjúkorom “másik csúnya emberének”, clancy brownnak (a másik természetesen ron perlman), erre hopsz

SPOILER

lefejezik a 9. percben. kicsinálták kurgant. a szemetek.
mondjuk legalább találó…

VDani - 2013. 09. 18. 21:50

Én nem vettem észre a rácsodálkozásokat, inkább azon gondolkodtam, hogy lehetett volna benne több ilyen gag is. De egyáltalán nem rontott az élményen. Nagyon nem szálltam el tőle, de maradok.
A táblát meg észre sem vettem akkor, de jópofa :D

@lurker kommentjét nem értem, agy misztikus sorozatot azért kaszálni, mert nem reális? o.O

ilesano - 2013. 09. 18. 22:00

nagy kérdés az lesz számomra is, hogy egy alapvetően múltban jatszódó, képzeletem által is a múltba helyezett sztorit, nem fognak-e elb.sz.rintani egy jelenes felütéssel,
egy picit aggódni kezdtem mikor

SPOILER

a sírnál egy shotgunnal, meg egy gépfegyverrel érkezett meg a fejnélküli lovas…

nagy kérdés lesz, mennyire lesz hiteles ez a jelenben játszódó szál. mivel nem úgy oldották meg mint a Supernaturelben, hogy titkolt világ titkolt lényei, hanem bevonták a helyi rendőri szerveket, kényes kérdés lesz, mi a megoldásuk arra, hogy Sleepy Holllow falain belül marad-e a dolog, vagy Amnerika szinten elterjed.

ilesano - 2013. 09. 18. 22:03

ja csak azt nem mondtam, imádom az ilyesmi sztorikat, misztikumot, természetfelettiséget 10/7,5

szóval nagyon teszett, belelkesedtem, és ezért féltem egy picit a Sleepy Hollow-t, hogy merre indul

Kai - 2013. 09. 18. 22:14

Jó volt, volt benne pár parázós rész. Tuti maradok még! :D 10/8

Paladin - 2013. 09. 18. 22:24

Abszolut bejött

Desmond Wallace - 2013. 09. 18. 22:26

Meglepően élvezetes volt ez a pilot. 7/10 részemről is.

BWA - 2013. 09. 18. 22:31

Jo kis sorozatnak indul, remelem tartja a szintjet

daswalker - 2013. 09. 18. 22:32

Engem csak az zavar, hogy valószínűleg próbálják majd ezt megtartani a kisváros falai között, ami kicsit nevetséges szerintem.

Úgy értem mi nemzetbiztonsági ügy, ha nem egy halhatatlan fej nélküli lovas, aki nyíltan embereket gyilkol egy város utcáin?

Delilah - 2013. 09. 18. 22:34

Én imádom az ilyen természfeletti témát, és ezt aztán jó sokáig lehet húzni. A főszereplő pasi azonnal megfogott, a nővel vannak fenntartásaim, de sztm ha belejön a szerepbe menni fog neki is. Viszont csatlakozom néhány előttem szólóhoz és a “majd meglátjuk” kategóriába dobtam, mert annyira nem nyűgözött le

winnie - 2013. 09. 18. 22:42

daswalker: lehet, hogy ki fognak térni rá, de elvileg a sorozat nem arról fog szólni, hogy a lovas gyilkol, ők meg üldözik, hanem mindenféle egyéb bűncselekményről. újabb alakok tűnnek fel a múltból, hogy öljenek (nyilván valami motivációtól fűtve), természetfölötti képességekkel rendelkező lények machinálnak. viszont a bűncselekmények valódi okairól tippre nem sokan fognak tudni és valamiért nem fogják szétkürtölni a dolgot. erre tuti, hogy kitérnek.

Ambriel - 2013. 09. 18. 22:48

Az első 20 percnél még úgy voltam, hogy most még jöhet, de, ha bejönnek a visszatérő sorozataim, akkor el fogom ezt felejteni, de aztán beindultak a dolgok. Jelenleg 50-50 százalék az esélye. Ha nagyon nyomozós lesz, akkor kasza.

szendroib - 2013. 09. 18. 22:50

Bejött a pilot, szerintem első évadot végignézem, de abban reménykedek, hogy az átívelő szálra is ráfekszenek, nem csak heti ügyek lesznek.

Neoprimitiv - 2013. 09. 18. 22:51

@daswalker: kétlem, már most is voltak célzások arra, hogy a két coven tagjai minden felé éltek (élnek?), nem csak a városkában.

Ha az illetékességi szintre gondoltál, az tipikusan a suspend your disbelief kategória. De nincs kizárva, hogy az évad közepén kapnak két társat Fox és Mulder ügynök személyében…

A főszereplő és a boszorkány ex masszívan esélyes az eyecandy szavazáson, a pilotnak volt egy sok elemből összeállt, de határozott hangulata és levágott fejek ide vagy oda, nem volt gyomorforgató, vagyis a 9 órás kezdésbe is belefért. Eddig úgy néz ki, hogy karakterizációval nem sokat vacakolnak, a figurák elég sablonosak, ezért inkább a heti sztoriknak és a látványnak/hangulatnak kell majd – a most látottak alapján – vinniük a sorozatot. Nem bánnám ha sikerülne, de ahogy a posztban is volt, a sok komponensű keverékben nehéz lesz megőrizni az egyensúlyt.

Smash - 2013. 09. 18. 22:59

5/10, de nézni fogom.
A következő rész fogja eldönteni nálam, hogy azért fogom nézni, mert tetszik, vagy azért, hogy röhögjek egy sort a hülyeségeken (lásd: Under The Dome). Addig oké, hogy nem kevés olyan procedural van, amiben a rendőr/F.B.I ügynök/stb. mellé valamilyen hülye indokkal odacsapódik egy civil, hogy együtt oldjanak meg bűnügyeket. Ezeknek a magyarázata alapból iszonyat abszurd szokott lenni, de az első részben megalapozott felállás a későbbiekben szimpla kész tény, és nem nagyon szokták tovább feszegetni. Na itt ez nem fog menni. Egyrészt hogy a francba akarják beadni, hogy egy negyed százada feltámadt halott odacsapódik civil konzultánsként egy rendőrhöz? Ha meg a többi szereplő szemszögéből nézzük a dolgot, tehát mintha elmebeteg lenne, akkor meg pláne. Nálam azon fog múlni, hogy drámaként, vagy paródiaként tekintek rá, hogy ezt hogy oldják fel.
Jah, és gondolom az nem csak nekem tűnt fel, hogy a végén kissé túl nagy optimizmussal mondja a zombink az új “partnerének”, hogy 7 évük van megoldani a dolgot a világ végéig :D

superpityu - 2013. 09. 18. 23:03

egy ideje mindig olyan sorozatok okoznak meglepetést, amiket egyáltalán nem vártam. így történt most is, nem mondom, hogy remekül szórakoztam végig, de teljesen pozitív lett végül az egész. persze ez simán lehet lejtmenet is már a következő héten, de egyelőre örülök.

everest456 - 2013. 09. 18. 23:04

ó de jó, a tábla csak most tűnt fel, mekkora már :)

paranoid android - 2013. 09. 18. 23:08

Megható történet egy férfiről, aki miután a jövőben ébred fel, rádöbben, hogy minden amit valaha ismert és szeretett Starbucks lett.

Meglepően szórakoztató volt. Frissebb és elszálltabb, mint amilyenre számítottam, úgyhogy pozitívan csalódtam. Ha az átívelő szál domináns lesz, akkor kellemes szórakozás elé nézünk, ellenkező esetben viszont én valószínűleg hamar megunom. De eddig ez a rejtély, horror beütés és humor együttese tetszetős. És egyáltalán nem baj, hogy nem veszi komolyan magát a sorozat. Mindenképp maradok egy darabig.

Nora77 - 2013. 09. 18. 23:12

nem várt sorozat volt, csak volt idő megnéznem és tetszett. megvagyok lepve:))
biztos megnézem a következő részeket, hogy milyen irányba viszik, remélem bejön a mitológiája,mert rajongója vagyok a jó természetfölöttinek, csak abból kevés van,

Xsz - 2013. 09. 18. 23:15

Hát még maradok egy részre, hogy megnézzem milyen lesz egy normál rész, de ha az se győz meg akkor kasza. Nem tetszett ez a pilot, már az alapötlet bugyuta számomra a jelenbe játszódva, az akció rész megvalósítása valami vicc. A főszereplő csaj annyira nem hiteles ( egy 40 kilós 140 cm csaj rendőr, igen el is hiszem, ja és FBI ügynök akar lenni aha persze)

A. - 2013. 09. 18. 23:33

jó volt az időzítése valahogy szerintem. ha később indítják, nem biztos, hogy megnézem.

Lemoni - 2013. 09. 18. 23:51

Jóképű, rejtélyes idegen felbukkan az addig nyugodt kisvárosban és rögtön kitör a természetfeletti, a seriffnek (a legrutinosabb színész mind közül) hamar annyi, az izgága helyettese össze-vissza kapkod, na melyik sori kezdődik így? Igen, mindkét válasz helyes, de itt most legalább nincsenek hisztis, sikongatós, pszichopata tinik :) Van ugyan egy nagyon idegesítő rendőr csajszi, viszont a főszereplő pasi telitalálat és még eyecandy is :) Az akadékoskodó, felfüggesztéssel fenyegetőző rendőrfőnök sem eredeti karakter, szinte minden nyomozós sorozat elengedhetetlen kelléke. A kisvárosból még nem sokat lehetett látni, remélhetőleg hangulatosabb lesz, mint az UTD-ben. Viszont rögtön az elején bedobni a Jelenések könyvét meg az apokalipszis 4 lovasát már haladás, az ilyeneket máshol pár epizódnyi kutatás után szokták bevetni. Boszorkányokkal meg el leszünk látva idén amúgy is rendesen. Szóval nem túl eredeti eddig amit láttam, de van benne lehetőség, nézem tovább és bízom a kreatív ötletekben :)

Dor Ka - 2013. 09. 19. 00:32

a főszereplő (Mr. Crane:)) miatt egyszerűen muszáj maradni!:)
mikor még csak a beharangozó karakter plakátokat-képeket láttam azt gondoltam… na, megint egy bárgyú szépfiú… de ez az ürge (nem tudom kicsoda-micsoda, de majd biztos utánaolvasok) az eddigiek alapján elég jó színésznek tűnik; sőt nem lepődnék meg, ha színházi ember lenne pl. drámai szerepekkel a háta mögött… vagy simán csak nagyon angolnak tűnik ebben az amerikai környezetben (?)
nem vagyok nagy természetfeletti párti, de a könyv/Depp-féle mozifilm miatt gondoltam belenézek.
magától a sztoritól nem vagyok elájulva, a nyomozgatós száltól sem (főleg ha tucat lesz), de ez a ‘más korból jöttem, mesterségem címere’ játék mindig bejön… és a készítőknek úgy tűnik még humora is van (Starbucks:))
tetszettek a képi/operatőri megoldások is, valahogy picit elüt a többi sorozattól, de ezt majd úgyis a további részekben lehet alaposabban megfigyelni.
próbáltam “ismerős” arcokat keresni és meg is örültem az öreg erősen asszimmetrikus arcú rendőrnek, meg a gülüszemű fekete nyomozónak (fogalmam nincs a titulusokról, színészek neveiről) …de kicsit meglepett a történet folyása… na, mindegy!:D
szóval, nálam is fifty-fifty, de pár részre még biztos maradok.

energy - 2013. 09. 19. 01:14

Nekem is Supnat utánérzésem volt. De nem ez lesz az a sorozat, amire leváltom. Nagyon szerettem az 1999-es filmet, valami olyant vártam. Ez viccelődős, olyan… amilyennek az előzetesből sejteni lehetett. A főszereplő szimpatikus, a nőnek már a hangját is utáltam. Voltak benne logikátlan dolgok, amik nem érdekeltek volna, ha tetszik az alapfelállás. Ha a halál a fejnélküli lovas, az rengeteg kérdést vet fel, (Miért nem szerez magának egy másik testet?, Ha ő a halál, hogyan halhatunk meg, mikor lefejezték?, Miért kell egy rohadt fejszével vagy gépfegyverekkel bajlódnia?, A pap segített a boszorkánynak?) és nem hiszem, hogy lesznek kielégítő válaszok. A vége tiszta Faun labirintusa volt. Remélem nem nyomozós sorozat lesz, és akkor legalább annak örülni fogok, hogy a fantasy előretör.

Nikki - 2013. 09. 19. 01:51

Nekem az előzetes alapján se tetszett, gondoltam kihagyom, de mivel jókat olvastam róla, csak megnéztem. Ööö… ritka furcsa volt. Volt benne humor és szórakoztató is volt, de.. végig hiányérzetem volt, amivel párosult az olcsó, abszurd és nevetséges horror jellemzői.
Minden gond nélkül elkaszálnám, a fej nélküli lovas meg a vége csak megerősített ebben. Az apokalipszis lovasi miatt eszembe jutott a Supnat, de hát sehol sincs ahhoz képest. Azért a köv részt még megnézem, hogy igazságos legyek.

hallak65 - 2013. 09. 19. 01:56

Engem ott veszettek el, mikor a fej nélküli megjelent mint terminátor… Az év első pilotjának jó, majd meglátjuk.

Llew - 2013. 09. 19. 08:19

Elég nagy katyvasz az egész, az elején szerintem elég csapongó is, ugyan akkor tényleg szórakoztató volt.

Ezzel fejnélkülis, boszorkányos, feltámadós, Washingtonos (később biztos szabadkőműveses,) apokalipszises, démonos, franc tudja mi volt még egyveleggel kicsit azt az érzést kelti bennem, mintha agyon fókuszcsoportozták volna, vagy mintha az írók az alapötleten túl maguk sem teljesen tudnák, hogy mit akarnak ebből kihozni, így biztos ami biztos mindent bedobáltak a kalapba, hogy később legyen miből húzni.

Az eleje meg olyan volt, mintha lényegi részek a vágószobában maradtak volna. Csaj beszól, hogy meghalt a társa, de emlékeim szerint nem mond semmi többet, a másik indul is a kocsival aztán meg öt méter múlva letartóztat egy csávót, aki átszalad előtte az úton.

Az sem teljesen volt tiszta, hogy most ez akkor egy kisváros seriffel, meg helyettesekkel, vagy egy 140 ezres nem igazán kisváros rendes rendőrőrssel, parancsnokkal. Meg most a főfeka az még tán FBI-os is?

A karakterek meg irtó nagy klissék, ráadásul a főhős kivételével még ellenszenvesek is. Arról nem is beszélve, hogy az ismert arcok szépen el is hullottak. Ez az idei pilot szezon nem a seriffeké :) (Lásd Under the Dome). Clancy Brown halálára számítottam bár még így is elég korai volt, de John Chot valamiért állandó szereplőnek hittem. Erre paff, egyszer csak bedobják, hogy valahogy a gonosz csapatba keveredett aztán meg lepofozzák a fejét.

Szóval abszolút nem győzött meg, de igazán el sem tántorított, így még 1-2 rész esélyt kap, hogy billenjen valamerre a mérleg.

Vero - 2013. 09. 19. 08:31

Engem a pasi akcentusával, beszédstílusával és a Starbucksos jelenettel megvettek : D …
Jó persze nem ebből fog állni a sorozat, az első rész valószínűleg viccesebb volt, mint a következők lesznek, úgyhogy ez majd később dől el, hogy hogy építik fel a részeket…

Nem tudom, valaki nézte e a Bones-t, de említettek benne :D Sokáig dolgoztak bent és Hodgins mondta, hogy reméli, hogy a nemtom mie rögzíti a Sleepy Hollow-ot, hogy megnézhesse :D ….

Netrat - 2013. 09. 19. 09:01

Teljes 30 percig bírtam nézni, és részemről kasza, de nagyon. Ez egy tömény hülyeség.

Brynden Rivers - 2013. 09. 19. 09:19

+1 “mintha agyon fókuszcsoportozták volna”

A pilot alapján 50%-50% hogy majdnem jó lesz vagy borzasztóan rossz.
Nem a sok klisé miatt, hanem mert kinyírták az egyetlen érdekesnek tűnő karaktert a pilot-ban.

Ha Llew, Neo és paranoandroid azt írják 4 rész múlva hogy nagyon jó akkor tovább nézem, addig is a megspórolt 3 órát mással töltöm. :)

Neoprimitiv - 2013. 09. 19. 09:23

@Llew: Nem akarok spoilerezni, de ha már van két feltámadt (meg egy visszajáró) halottunk, akkor ott lehet több is…

“mintha az írók az alapötleten túl maguk sem teljesen tudnák, hogy mit akarnak ebből kihozni, így biztos ami biztos mindent bedobáltak a kalapba, hogy később legyen miből húzni.” – bingo!

Azon a letartóztatáson én is csodálkoztam – kijárási tilalom van vagy mi, hogy éjszaka nem lehet az utcán sétálni?

Én is a “még egy-két részt megnézek, aztán meglátjuk” szinten vagyok, de azt hozzá kell tennem, hogy a számomra meglepően szórakoztató volt. Nem jó úgy egyben, hanem voltak benne olyan ötletek, poénok, amelyek miatt hajlandó vagyok tovább próbálkozni. A nagy katyvasz miatt lehet belőle egészen jó is, meg marha nagy csalódás is.

elwindly - 2013. 09. 19. 09:33

Én a kaszások táborát erősítem, ez nézhetetlenül bugyuta.

Llew - 2013. 09. 19. 10:08

Brynden Rivers
szóval te is fókuszcsoportozol? :D

Neo
Nyilván benne van a flashbacklehetőség, de ezért az poén lenne ha bejönne egy pozitív fejnélküli szereplő is.

Neoprimitiv - 2013. 09. 19. 10:30

@Brynden Rivers: hé, mi vagyok én, kísérleti egér? :D

@Llew: A készítők nem pont flashback-re céloztak, de majd meglátjuk mi lesz.

Zora - 2013. 09. 19. 11:04

Én már a Crane-kamion kettősnél észrevettem a táblát, meg a 144 ezer lakost. És mikor körvonalazódni kezdett bennem, hogy ez olyan nyomozós-szerű sorozat lesz, rájöttem, elég lett volna, ha tizedennyien lakják. Mert elég fura, hogy minden esetnél Abbie és csapata fog nyomozni…
A főszereplő beszéde nagyon tetszik – annak ellenére, hogy nem tudok angolul -, remélem ez megmarad!!!! Mert attól, hogy egy pesti átköltözik Nógrádba, még nem veszi át a tájszólást.
Mivel nekem tetszett annak idején az Alcatraz, és végülis ez is hasonló, így az alapötlet teszik. Tetszenek a bibliai utalásos énmegmondtam-dolgok. Ha nem is heti rendszerességgel, de amikor eszembe jut, szerintem nézni fogm.
Ja, amúgy ez az egész hiábavaló dolog, ugyanis ha a halált nem lehet lehet legyőzni, akkor mi ez az egész? Úgy értem, a halál is logikusan működik, mert ha kinyírja a bolygót, állás nélkül marad. A másik kérdés: csak azért szállt Crane-re, mert levágta a fejét?

buendia - 2013. 09. 19. 11:27

@Zora: a halállal kapcsolatban azt nem érdemes elfelejteni hogy legendatörténetileg vagy mi, két különböző halál figura létezik. az egyik a “kaszás” aki morálisan közömbös, csak viszi elfelé a holtak lelkeit (őt nyilván nem lehet “legyőzni”) a másik meg a négy lovasból (akik elhozzák az apokalipszist) az egyik (a sápadt lovon). ez persze mint az összes mítosz, nyilván nem ilyen világos sokszor, a supernaturalben pl össze van olvasztva a kettő, de úgy tűnik a sleepy hollowban nem.

különben nekem bejött a dolog, nem nagyon intelligens a cucc, éshát nem is egy karakterdráma, de én szeretem az ilyesmit. mondjuk nagyon lelkesedni még nem merek, pl a following pilotja is kurvára tetszett anno, aztán mi lett belőle. :)

Neoprimitiv - 2013. 09. 19. 11:30

@Zora: gondolom ezt a halál dolgot még finomítani fogják, mert ha meg legyőzik, akkor villámgyorsan kereshetünk egy újabb lakható bolygót is. Jöhet az örök élet és az ingyen sör.

A lakossággal egy “picit” fölé lőttek a készítők, a valóságban kilenc ezer lakója van csak:
http://www.sleepyhollowny.gov/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=140

Tiger27 - 2013. 09. 19. 11:39

lehet tudni hány részből fog állni az első évad?

Coraline - 2013. 09. 19. 12:07

Jó kritika, egyetértek vele. Bizonytalanul vágtam bele, a promók és vélemények alapján csak egy pilotra szálltam volna be, de végül jó szájízzel végeztem. Maradok egyelőre, de nem fogom heti rendszerességgel követni, majd 2-3 részenként darálom.

Neoprimitiv - 2013. 09. 19. 12:28

@Tiger27: az első berendelés mindig 13 részre szokott szólni, aztán ha jól megy az első 5-7 rész, akkor kiegészítik 22-24-re. Ha bukó, akkor viszont lehet, hogy még a 13 sem készül el.

ayren - 2013. 09. 19. 13:19

@winnie
“nem tudom megunni a múltból érkező, archaikus beszédű ember rácsodálkozásait a jövő változásaira.”

Nem tudom, nekem épp hogy nem tűnt úgy, mint aki nagyon rácsodálkozik. Ha valóban lehetséges lenne előreugrani az időben (pláne nem önszántunkból), szerintem nagyobb lenne az a rácsodálkozás.
Egyébként I. C. figurája eléggé Noah Wyle-éra emlékeztet a Falling Skies-ból. Már az arcberendezése is a szakállal, meg hogy tanár, meg függetlenségi háború… Hát Hollywoodban tényleg nincs új nap alatt ?

@paranoid android
“Megható történet egy férfiről, aki miután a jövőben ébred fel, rádöbben, hogy minden amit valaha ismert és szeretett Starbucks lett.”
Tetszik ez a tömör, tévéújságba illő összefoglaló. :)

Nem szerettem bele a pilotba, de részemről a humormorzsák miatt így elsőre elment, oszt majd meglátjuk…

winnie - 2013. 09. 19. 13:29

persze, nem állt meg minden sarkon és nem tüzes szekrezett, de némán is csodálkozott, dolgozta fel a dolgokat. a starbucks is csak jópofa volt, de nagyon tetszett a rabszolgás párbeszéd, amikor bizonygatta a nézeteit, és még előtte is volt valami.

ayren - 2013. 09. 19. 13:45

Lehet hogy igazad van, talán vissza kellene néznem, hogy megfigyeljem az arcjátékát,, mennyire csodálkozott úgy magában, disztingvált XVIII. sz.-i angol úriember módjára. :) Úgy látszik, a magyar virtus tényleg más, mert nekem ugyan nagyon-nagyon homályos emlékeim vannak az Új Zrinyiászról, de ott mintha kicsit erősebben meghökkentek volna ugyanebben a szituban. :)

hummel - 2013. 09. 19. 13:53

Katia Winter tavalyi ukrán stripper szerepe a Dexter-ben nem volt túl emlékezetes, itt már most jobban bejön. A férfi főszereplő is jó választásnak tűnik, a rendőrnővel kapcsolatban viszont vannak fenntartásaim.

Ígéretes kezdés volt, viszont jó pár ziccert kihagytak. Nem fog ugyanúgy hatni, ha a 2. vagy 3. részben kérdeznek rá a Crane keresztnevére, vagy viccelődnek a fej nélküli lovason. Crane ráébredése arra, hogy 230 évvel később jár az időben is erősen visszafogott.

Remélem, hogy a felvetett kérdésekre a válaszokat nem húzzák több részen keresztül. Például Katrina csapdában van, de hogy került oda és miért? Értem ezalatt, hogy a tiszteletessel, a coven egy másik tagjával nem bajlódtak sokat, pedig ugyanaz indította útjára a lovast, mint aki csapdába ejtette a boszit.

kogitoast - 2013. 09. 19. 14:24

Nekem összeségében tetszett a pilot és kiváncsian várom, hova fogják tovább vinni. Jó volt a humor, eltalálták Crane figuráját is, kellő misztikum volt benne a továbbiakhoz is.

Engem az zavart, hogy milyen könnyen bevonták a nyomozásba Crane-t, azért azt el tudtam volna képzelni, hogy egy-két részt elmegyógyintézetben tölt és valahogy bebeszéli az ottaniaknak, hogy csak viccelt, vagy valami és így engedik ki együttműködni a rendőrcsajjal, ő meg addig járt volna hozzá látogatóba. Tudom gyorsan meg akarták oldani a dolgokat, de nagyon hamar átvette az irányítást, és betársult a rendőrökhöz.

Amúgy amikor el sem indult a rendőrtársa a kocsival és rögtön letartóztatta Crane-t azt én is furcsáltam, de a vége után visszagondoltam rá, hogy lehet felismerte, hogy ki ő, és így gyorsan bezárta, hogy ne kavarjon szart.

A végével kapcsolatban meg nem számítottam rá, hogy ilyen para lesz. :D

Zsu - 2013. 09. 19. 15:36

Nekem nagyon bejött, szeretem az ilyen elborult dolgokat :) a mitológiai szál meg különösen tetszik, tuti nézem továbbra is.

karit - 2013. 09. 19. 16:41

Szórakoztató volt, bár nem tetszett, hogy a főhős ilyen gyorsan belerázódott a helyzetbe, kimaradt az “Én ugyan be nem ülök ebbe az ördögi vasszekérbe!” szál.

Neoprimitiv: “@Llew: Nem akarok spoilerezni, de ha már van két feltámadt (meg egy visszajáró) halottunk, akkor ott lehet több is…”

Hát… egyelőre az állás: Kurgan – acélpenge 0:2

És túl azon, hogy a Hegylakó univerzum megcsúfolása lenne, azért egy fej nélkül sétáló Clancy Brown (ill. a véres rendőrruhában fejetlenül tántorgó statiszta) nem ugyanaz. Legalábbis gázsi szempontjából.

Brynden Rivers - 2013. 09. 19. 18:12

@Neo, @Llew, @fókuszcsoport:

Kisebb befektetés hasonló ízlésű emberek véleménye alapján dönteni, mint megnézi a részt :)

Ha kreálnak egy történelmileg kicsit is hiteles Függetlenségi háborús flashback szálat, pl. a nagy szerelme angolpárti loyalista volt a főhősnek,
akkor azt szívesen nézném.
Ja és az se ártana, ha megtudnánk ezt-azt a fejnélküli múltjáról.

A humor vonalon is lehetne erősíteni. Pl.

– a készítők nézzék meg a Brian életét
– modern eszközök nem rendeltetésszerű használata
– beszólogatás a mai életstílusnak (“Minek facebookozol, ha ki is mehetnél az utcára emberekkel találkozni?”)

Neoprimitiv - 2013. 09. 19. 18:33

@Brynden Rivers: valljam be, hogy amikor megjelent a fejnélküli pasas, akkor nekem a Fekete Lovag jutott eszembe a Gyalog-galoppból?

Nekem egyértelműen e humor mentette meg a pilotot, és nagyon félek, hogy az fog a leghamarabb elpárologni belőle. Nem csak a beszólások, bár a starbucks-os szöveg nagyon ült, hanem az olyan képi gegek is, mint a levágott jelzőtábla.

Brynden Rivers - 2013. 09. 19. 20:39

OFF:
Egyébként sose értettem, hogy amikor van egy időből kiszakadt/halhatatlan főhős, akkor az amerikaiak miért nem sütnek el történelmi poénokat, mint az angolok.

Kivétel: True Blood – Russell Edgington Shakespeare-es poénja.

Llew - 2013. 09. 19. 21:07

Brynden Rivers
Erre most elsüthetek egy sztereotípiás poént, hogy azért mert nem ismerik a történelmet?

clegane - 2013. 09. 19. 21:35

nekem direkt bejött így hogy nem vették nagyon komolyan, remélem a folytatások is jók lesznek.

Alice - 2013. 09. 20. 05:16

Húha, erről lemaradtam, a hétvégén pótolni szeretném. Tom Misont a zseniális Lost in Austen óta nagyon bírom, ő volt Mr. Bingley. Nomeg Clancy Brown?! Őt meg az Earth 2 óta, ami a sok ijesztegetős szerepe mellett kuriózum.

Benjy - 2013. 09. 20. 10:33

Nekem elég vegyesek az érzéseim a pilottal kapcsolatban. Élveztem, viszont valószínűleg én leszek az akit az őrült és elszállt dolgok eltaszíthatnak. Pedig alapjában véve nem lenne vele semmi problémám, de ez itt hatványozottan van jelen, ami már kicsit sok.
Nekem egy valami nem világos, hogy a pap/boszorkánymester végülis hogy maradt életben 250 évig? Vagy rá is elmormoltak valami bűbájt?

Arról amúgy tudni valamit, hogy ez a 3 “főbb” szereplő marad, vagy lesz csere, vagy esetleg jön új állandó szereplő?

Neoprimitiv - 2013. 09. 20. 10:52

@Benjy: a promó képeken négyen vannak, IC, az ex-nej, a rendőrcsaj és a rendőrfőnök. Új állandó szereplő nincs bejelentve eddig, de az ilyen sorozatokban idővel nagy eséllyel bővül a ha nem is állandó de visszatérő szereplők köre.

lila75 - 2013. 09. 20. 12:47

Az első rész tetszett. Lehet, hogy lesz a szupnat és a grimm mellett még egy természetfelettis sorim? :) A következő résznél fog igazán elválni, hogy maradok-e vagy sem.

clark - 2013. 09. 20. 12:51

teljessen jó volt már várom a 2 részt

yeeeyha - 2013. 09. 20. 13:36

Nekem nagyon bejött, teljesen magával ragadott a hangulat, érdekesnek találom a mitológiát, Crane meg klassz (borosta és szép szemek, el is vesztem :D)

Origen - 2013. 09. 20. 15:08

Most kezdtem el nézni, a 18. percnél tartok és két dolgot nem értek:

1. Az elején a néger csaj arról beszél, hogy unalmas az élet, ezért akar az FBI-hoz menni. Nos ha eddig nem történt semmi érdekes a szolgálata alatt, akkor hogy veszi olyan könnyen a társa lefejezését. Ez szerintem nem igazán reális viselkedés.

2. A csaj beszól, hogy lefejezték a társát, amire reagál az egyik kolléga, gurul 2 métert és majdnem elcsapja főhősünket, erre az fegyvert ragad és épphogy agyon nem lövi, amiért átment az úton. WTF?

Végignézem, mert az alap koncepció tetszik, de ha nem hagyják el az ilyen számomra érthetetlen húzásokat, akkor érzékeny búcsút veszek tőle…

Tr7 - 2013. 09. 20. 16:50

Tetszett.Várom a második részt.

Benjy - 2013. 09. 20. 17:18

Neoprimitiv: Jogos. Az ex-nejet nem számoltam. Azt hittem csak a pilotba tettek be flashbackeket.

laza_kivi - 2013. 09. 20. 17:25

Első befutó. Maradok, tetszett. Megfogott a képi világa, minden. Bejött az is amikor a pap fejét levágta, vagy a kukucskálós kameramozgás. A humora is jó, eddig a történet is. 7 évadot is el tudnék képzelni, mint ahogy mondták a végén a 7 év. És az utolsó jelenet is tetszett.
Egy szóval berántott. :)

laza_kivi - 2013. 09. 20. 17:39

A rendőrcsávó (aki egyébként a Go onban volt) nem véletlenül állt meg és tartoztatta le Crane-t, ő tudott mindenről, és rájöhetett, hogy ki ő, a ruhája elárulta. És mint láttuk ő a másik csapatban játszott.
Szóval nem wtf eset. :)

Csigusz - 2013. 09. 20. 18:51

Nem volt rossz, maradok a folytatásra csak ne vesszen ki a főszál belőle! Ja és a főszereplő marha jót alakít, nagyrészt az ő érdeme, hogy ez a pilot ilyen jó lett.

(Az a poén a végén másnak is megvolt, hogy a párosra hét év harc vár a gonosz ellen? Szóval betervezve a 7 szezon, és fejben már a bértárgyalásoknál tartanak :D)

Hopsz, mire leírtam most olvasom, hogy másnak is leesett!

aky - 2013. 09. 20. 20:39

hát olyan érdekes volt ez a pilot…első 20 percben valahogy nekem mindig a dome ugrott be (talán a halott serif, és a halott pap miatt, jaaaj meg a nagy tó a városka szélen) de amúgy elég korrekt volt,a maga poénjaival, misztikumával, a végén még meg is ijedtem…pár részig még tuti maradot,aztán meg lesz valmi :)

koka - 2013. 09. 20. 20:53

Nekem a kedvencem az “officer down” kijelentés volt a csoki rendőrlánytól , miközben a társa tisztán láthatóan az élettel összeegyezhetetlen sérüléseket szenvedett (levágott fej). Nem tudom ez a kifejezés az angolban meddig terjed el, de ez nekem kicsit furcsán hangzott.

winnie - 2013. 09. 20. 21:09

koka: rövid és lényegretörő, minden más rabolta volna az idejét:) én is felhúztam a szemöldököm rajta, de belefért. ekkor mindenki mozgósítja magát, a mentőket…

Neoprimitiv - 2013. 09. 21. 10:33

@koka: az “officer down” nem szófordulat, hanem egyezményes esetjelölés. Az a célja, hogy további kérdezősködés nélkül mindenki azonnal mozduljon, a színes-szagos-illusztrált változat ráér akkor, ha már így vagy úgy túl vannak a helyzeten. Nem utolsó sorban azért, mert nagyon sokszor a bejelentő is a legjobb úton van ahhoz, hogy ő is “officer down” legyen, ha tovább csevegne.

Egyszarvu - 2013. 09. 21. 12:05

Engem kb az 5. perc után vettek meg. Egyenlőre felvéve a listára, baromira tetszik az alapötlet :)
És szerencsére a szereplőkről sem elsőre a bugyutaság tükröződik :D

Csilla0422 - 2013. 09. 21. 17:34

Nem volt rossz, de annyira egetverően jó sem. A történet, a két idősáv, a humor tetszik. A főszereplő pasi nagyon jó. Pár részig még biztos maradok, aztán meglátom.

Dark Energy - 2013. 09. 21. 21:55

Nagyon bejött, nézem tovább. Heti várós listára került.

Cápi - 2013. 09. 21. 22:29

Megvett kilóra! :)

Becky - 2013. 09. 22. 02:44

Én igazából egy darabig még úgy is voltam, hogy hm, ez akár jó is lehet, bár elég döcögős volt, ahogy azt már írták előttem. Viszont abban a szent pillanatban, ahogy kimondták, hogy a fejetlen lovas az Apokalipszis egyik lovasa a négyből, azt hittem, leütök valamit. SEMMI olyan nem volt benne, amit nem láttam volna a Supernaturalben, a Fringe-ben, és a többi ehhez hasonló sorozatban ne lőttek volna el. Úgyhogy részemről én félretettem, aztán ha majd más reakciókat olvasok, akkor esetleg visszatérek rá.

Brynden Rivers - 2013. 09. 22. 15:08

George Washington volt a Supnat-ban vagy a Fringe-ben? :)

Egyébként ha van eszük az íróknak lopnak merítenek az Assassin’s Creed 3-ból (függetlenségi háború, titkos társaságok, világ sorsát eldöntő főhős stb.)

Neoprimitiv - 2013. 09. 22. 16:13

@Becky: ezt értsem úgy, hogy nincs könyv, amit kétszer elolvasnál, film vagy sorozat epizód, amit újra megnéznél? Hiszen azoknál nem csak egy ötlet ismerős, hanem mindent tudsz előre. Természetesen azt nézel, amit akarsz és nem biztos, hogy a Sleepy Hollow néznivaló marad, de csak azért, mert vannak benne megoldások, amelyeket már mások is használtak? Ezen az alapon a Supnat-ot sem szabadna nézni, tudtommal abban is elég sok az újrahasznosított fordulat – mint egyébként minden, elég sok évadot megérő, epizódikus sorozatban.

Neoprimitiv - 2013. 09. 22. 16:23
jim455 - 2013. 09. 22. 17:50

hát nem vágott földhöz, kicsit katyvasz, kicsit unalmas, pár erős pillanattal. 1-2 rész esélyt még kap, hogy meglásssam, hogy tervezik. az már kicsit sok volt amikor belengették, hogy a csaj múltjában is hogy-hogy nem volt természetfeletti sztori. meg lehetne valami ügynök csapat aki tudja, hogy vannak ilyen természetfeletti jelenségek, mert nem valami jó, hogy csak ketten vannak.

Brynden Rivers - 2013. 09. 22. 20:14

@Neo:
Mondjuk adja magát, a függetlenségi háború a történelmük egyetlen kosztümös és mitizálható része
http://www.youtube.com/watch?v=LwFnFbVdJ_I

De azért remélem Crane nem húz elő egy hidden blade-t és suttogja, hogy “Requiescat in pace” :)

Marcipáncica - 2013. 09. 22. 21:56

Ma néztem. Nekem bejött. Maradok. 8/10

Hunnenkoenig - 2013. 09. 22. 23:25

Na megneztem en is. Abszolut marados!
Mindenkepp nezni fogom.

Pedig elöször tartottam töle valamiert, de nem banom, hogy megis belekezdtem.

Szimpatikus karakterek, jo hangulat.

A Flashforwardos azsiai gyerek remelem meg visszater. Kar lett volna igy elvesztegetni.

Junkieka - 2013. 09. 23. 01:07

Ez rohadt jó volt. :D

CSatlakozom az alábbi táborokhoz:

1. Várom a folytatást tábor.
2. Hurrá! Clancy Brown …. mi a facé kellett kinyírni már az elején? !@&# Grrr tábor.
3. Tetszik ez a kaotikus mindenféle stílus tábor.
4. Bírom a humorát tábor.
5. Döglök az angol akcentusért tábor.

ProMixer - 2013. 09. 23. 11:56

Nagyon bejött a pilot, 8/10 simán. Remélem a folytatás is tartja ezt a szintet.
A legvégén a tükrös jelenetnél, rendesen megijedtem. :D

Palkó - 2013. 09. 23. 17:12

Bármit írok törlitek?
azért mert szerinted 7/10 attól még szerintem lehet olyan rossz, hogy inkább itták volna el a költségvetést.
Ez nem sértés csupán vélemény!

winnie - 2013. 09. 23. 17:42

Miert torolne barki is barmit? Akkor mi ertelme lenne a kommenteknek? Fent nincsen mindenfele velemeny?

thomas - 2013. 09. 23. 20:39

Én nem akarok senki lelki világába beletaposni de szerintem ez akkor is egy hatalmas nagy szarkupac volt ha nekem több ezren mondják hogy ez jó. Egyből belecsaptak a közepébe, nem szaroztak vele. Szerintem túl sokat akartak ezek egyszerre és nem tudok ezzel a történettel mit kezdeni, nagyon bugyuta, teljesen ötlettelennek nem nevezném de engem max akkor tudnának a következő résznek a megnézésére ha Kiszel Tündével fenyegetnének. Szóval nemtudom. Srácok/csajok nekem ez nem jött be.

thomas - 2013. 09. 23. 20:41

*rávenni

winnie - 2013. 09. 23. 20:57

thomas: ha nem csapnak a közepébe, akkor még többet mutattak volna. így viszont szépen, visszaemlékezések formájában feltárul a múlt, nem kell ránk önteni egyszerre minden infót.

azt pedig, hogy miért így csinálták, a fenti kommentek igazolják, így sikerült sokakat megnyerni – ha szépen elkezdenek építkezni a múltban, a háborúban, akkor sokan 20 perc után elkapcsolnak. ezzel együtt kell érni, rengeteg a konkurencia, az írók nem tehetik meg, hogy ne fogják meg azonnal a nézőt, mert nincs javítási lehetőség. és ennek bizony olykor az az ára, hogy más nézőket elveszítenek, mert nekik éppen ez a megközelítés nem jön be.

energy - 2013. 09. 24. 06:15

Ettől a boszorkányos, kísértetes résztől odaát déjà-vum volt. Megint sok hülyeség volt. A halott zsaru kisétál, elvisz egy rendőrautót, furikázik vele a városban és ez senkinek sem tűnik fel. Még maradok, szórakoztató volt. A nőt még mindig nem bírom, és nagyon nem tetszik ez a két megmentős dolog.

turospalacsinta - 2013. 09. 24. 07:11

Ehhez kapcsolódó snickers reklám. :)

https://www.youtube.com/watch?v=U6r_WX2M-s8

energy - 2013. 09. 24. 10:12

@turospalacsinta
Hú. Ez nagyon jó! Köszi.

3. rész előzetes
http://www.youtube.com/watch?v=SaHCPmXKAIU

sorozat/gyilkos - 2013. 09. 24. 18:46

Az első részről nekem a pilot prezentációja ugrott be, stúdiófejesekkel, másodésharmadfejesekkel, ahogy…

– valami szörnyes tematikát srácok! Tényleg?
Végre édesfaxxm, lehet hogy kockázat nélkül megvan a hétfő 8-as slot a következő öt évre? A grimmel még a nbc-sek se tudták elszxxni, pedig muhaha (az egész terem röhög).
Ááá amerikai legenda ezaz naugye! Pöcsöm már ezekbe az európai mesékbe, csak egy hétre viszem az asszonyt olaszba a jettel, a repiket meg hetente locsolom pezsgővel.
– 250 év után támadt fel? Hát nem siette el, de nekünk pont jókor, hehe
– Hé, de hogy a túróba kerül ide a jelenések könyve? Ja, hogy a bibliaövezetnek is adjunk a ratingel. Legyen b+……amúgy kxxxva eredeti, ahogy rátettétek a Lecter maszkját a gonoszcsávóra, ez gondolom rendszeresítve volt a britteknél…hogy később nem lesz? Mindegy, tovább!
– összesküvős kisváros? Jó. De a sidekick rendőr okvetlenül feka legyen (ne már John, legalább itt ne), vagy nő, francokat: legyen végzős fekete csaj, vicces is, meg ellensúlyozza ezt a szuperwasp csávót, még a végén beperel valami kisebbségvédő liga.
– Nem Sammy, kínaiak akkor még kurvára nem voltak sehol, te is miatoszt csináltál a sztenfordon?

Akkor tehát ez egy: feltámadt igazi amerikai legenda, ami részenként (de úgy legyen) blokkolja majd az apokallipszist, egy kertvárosban, ahol mindenki beavatott, vagy töltelékhulla.

Anyag az van benne, nem mondom, bár a Ritzben múltkor egy ilyen mixtől két napig hánytam, de ha hozzátok a 3 millás 18/49-et, felőlem a Biebert, vagy ki a taknyom, is felkoncolhatjátok főmüsoridőben.

koka - 2013. 09. 24. 19:25

Na a 2. részben pontosan 0 másodpercig jött elő a Headlesshorse Man, de legalább kaptunk bosziégetést. jól láttam, hogy a boszinak összesen kettő(!) darab leszármazottól kellett összegyűjteni a hamut, hogy respawnoljon? Az nem túl sok.

Viszont tényleg vannak üdítő röpkék, főleg a két főszereplő között, ami miatt simán nézhető lehet, még akkor is, ha nagyon rágyúrnak az epizodikus jellegre.

clegane - 2013. 09. 24. 20:06

szerintem rendben volt a második rész is, tényleg sokban hasonlít a Supernaturalhöz a stílusa.

Neoprimitiv - 2013. 09. 24. 20:38

Várhatóan egy kicsit gyengébb, mint első “normál COTW” epizód, de Crane szövegei még mindig kötelezővé teszik. Tom Mison ráadásul nagyon jól játszik.

Tetszett az is, hogy nem ragadtak le a kütyüknél, a hirdetett elvek és a megvalósulásuk közti ellentét sokkal több patront tartogat a jövőre nézve, mint a technikai vívmányokra való rácsodálkozás.

A gyors távozókat siratók is vigasztalódhattak egy kicsit, bár erős fenntartásaim vannak azzal, ha a halálnak nincs súlya a forgatókönyv írók számára.

Összességében: ha ilyenek lesznek a tipikus epizódok, akkor ez nézős marad. A nézettsége sem esett nagyot, remélem gyorsan stabilizálódik valahol 2.6 fölött.

Lemoni - 2013. 09. 24. 20:42

Ezzel a semmilyen (=unalmas, üres, semmitmondó, semerre sem haladó) 2. résszel bevágta magát nálam a sorozat a guilty pleasure kategóriába, mert azért (ó én botor lélek) még bízom benne, hogy lesznek érdekes természetfeletti lények és esetek. Meg IC is túl eyecandy a gyors kaszához…..
(Egy tipikusan női költői kérdés azért felgyűlt bennem, mi a fenét eszik M. Fassbender ezen a gülüszemű, idegesítő törpeerőműn???? :o)

Dark Energy - 2013. 09. 24. 21:09

Nekem eddig nagyon bejön. Vannak még fenntartásaim, hogy hova tovább, de eddig jó az irány.

Llew - 2013. 09. 24. 22:18

A 2. rész határozottan jobban tetszett mint a pilot. Jó lesz ez. Kíváncsi leszek a pez cukor fejű Cho meddig vendégeskedik.

dildi - 2013. 09. 24. 22:29

Galócának:Hahaha tényleg stilusos a lefejezős halál. Látom te is Highlander fan voltál-vagy.
Amugy nekem is bejött eddig. Remélem marad a szinvonal.

cyborgwings - 2013. 09. 24. 23:16

llew, te mekkora egy állat vagy! sikítva röhögök ezen a pez cukor fejű szövegen. :DDD és ráadásul mennyire találó!

Llew - 2013. 09. 24. 23:42

cyborgwings
köszönöm a dicséretet, de nem én találtam ki, hanem a csaj mondja az elején a főnöknek
“…snapped is head back like a pez dispenser.”

Llew - 2013. 09. 24. 23:43

is = his

leila - 2013. 09. 25. 09:29

Teljesen rendben van ez, nem akar többet, mint amit tud: szórakoztatni.

Meglepődtem, amikor a pez fejű magához tért. Az nyilvánvaló volt, hogy gyereket nem bántunk, a pincerendszer, amikben mászkálnak, szépen be volt világítva és a főhős is átöltözhetne, igaz, kimosta a ruháját.

Úgy tűnik, lesz egy főszál és lesznek monster / witch of the week részek.

clegane - 2013. 09. 25. 10:21

a pincerendszerben az is tetszett, hogy meg se karcolta a falát a robbanás. pedig direkt vártam, hogy na majd akkor jól beomlik ők meg ott ragadnak.
no de tényleg nem az a fajta sorozat ez, amitől az ilyen realitást elvárná az ember.

cyborgwings - 2013. 09. 25. 10:38

llew: ó. nem néztem még meg, csak az rss-ben akadt meg a szemem a kommenteden. hát akkor… az írók állatok. :))

Llew - 2013. 09. 25. 10:48

Jah, vagy úgy. Aki epizód előtt olvas kibeszélőt az magára vessen :)

Neoprimitiv - 2013. 09. 25. 14:49

@leila: a CGI-ra elment a pénz, ezt az egy ruhát tudták kigazdálkodni :)

Khes - 2013. 09. 25. 15:18

Határozottan tetszett, kellemes időtöltés, nem fogja megváltani a sorozatvilágot, de még kikupálódhat jobban is. Valamit nagyon el kell barmolniuk, hogy kaszáljam, részemről maradós.

Külön pluszpont, hogy csak pár villanás volt Ichabod reggeli toalettje közbeni rácsodálkozás a dolgokra, de a donut árának adótartalmán kibontakozott némi elvi vita. :-) Többet vigyorogtam a részen, mint pár sitcomon.

Llew - 2013. 09. 25. 16:00

Na ja, a fánk adó lázadás nem feltétlen a hét idézete, de egy jelölést mindenképpen megér.

yeeeyha - 2013. 09. 25. 16:12

Szerintem nyugodtan alapíthatunk Ichabod Crane/Tom Mison rajongói klubot, legalábbis én már klubtag vagyok, történjék bármi a sorozatban :D (akcentus! tekintet! humor! borosta! stb!)

1×02: a Crane-s részek jók voltak (reggeli készülődése epic). Örülök, hogy úgy tűnik a seriff is kap még egy-egy villanást (bár hogy miért kell mindig a tudásilag topon levő szereplőnek rébuszban beszélni, az rejtély számomra). A főszereplő csaj überirritáló (@Lemmoni, ezt eddig nem tudtam, de én se értem :D), nem tudom miért pont ezt a színésznőt választották a szerepre, egyelőre nem sok erényét villogtatta meg. Azon nagyot röhögtem, hogy máris hoztak be neki egy szerelmi szálat, aki persze kakaskodik is mindjárt Crane-el :D
Az a Pez ázsiai überbéna, ahogy feléledt és próbálja megnézni magát a tükörben, aztán teljes rendőri díszben furikázik a városban (hullaházban nem tűnt fel senkinek? lopott rendőr autó, gps…?) (meg minden féle félelem vagy hezitálás nélkül feléleszt bármit, amit mondanak neki).
Sok mindenbe bele lehet kötni, de nem muszáj – én ezt az elvet fogom (mostantól) vallani. Vagy legalábbis próbálom, a 2. rész minden hülyesége szórakoztatóan elviselhető, és nekem nincs bajom egy kis monster-of-the-week-kel, de azért a Lovas fizimiskáját is szívesen viszont látnám már :D

clegane - 2013. 09. 25. 17:08

azér beszélnek rébuszokban mer víziók! minden valamirevaló látomás rébuszokban beszél, ezt mindenki tudja.
(komolyra fordítva a szót, ez a 49es duma tényleg gagyi volt, a “one of us” se volt egy akkora rejtély mint amekkorának szánhatták.)
a halott rendőr gondolom előbb-utóbb fel fog tűnni valakinek, az szerintem belefér ha 1-2 napig gyanútlanul tud közlekedni.

Benjy - 2013. 09. 25. 19:45

Nekem is jobban tetszett 2. rész, 7/10 szintet tartotta. A hangulata marha jó, képes elterelni a figyelmem a történet hiányosságairól. Tom Mison játékát öröm nézni, haláli volt amikor meglepődött hogy kétszer lőhet a fegyverrel. Az egyetlen ami engem is zavar, hogy mindenki rébuszokban beszél, hogy elhitessék velünk hogy kapunk választ de ugyanakkor mégsem.

Ui.: Ja a főcímet is eltalálták, baromira passzol a sorozathoz, meg úgy magához a hangulatához.

cyborgwings - 2013. 09. 25. 21:52

llew: mondom, hogy az rss-ben akadt meg a szemem a kommenten! nem olvastam egyebet, csak ezt és annyira röhögtem, hogy muszáj volt ideírnom. :)

egyébként a második rész nem sikerült olyan jól, mint a pilot. például a klisés háttérsztori a rendőrnőnél nekem konkrétan csalódás volt, ennél azért többet is ki tudtak volna hozni ebből az írók.
a főszereplő hapsi, akinek szerintem még évad végére sem fogom megjegyezni a nevét, haláli. maga a karakter is nagyon el van találva ezekkel a nagy rácsodálkozásokkal és fölháborodásokkal, meg a színészi játék is teljesen rendben van. csak az ég szerelmére, legalább mossák ki azt a büdös kabátot, amit a föléledése óta kitartóan hord, ha már újra nincs pénz…

Phoenix - 2013. 09. 25. 22:37

Állat volt a 2. rész, a hullaházas jelenetnél megvettek kilóra!

Marcipáncica - 2013. 09. 25. 22:53

Gyerekek ebben annyi gagyizmus van, hogy más szinte fáj. :D DE!!! És ez a lényeg: szerethető és nézhető még ettől a sorozat. A 2. részben ez a süti-adós lázadásos duma volt az a pont amikor eldöntöttem: akármilyen béndzsa lesz a sztori én maradok amíg a főszereplő is… :)

Voriss - 2013. 09. 25. 22:56

ki játszotta a napi boszicsajt? égetetlenül egész jól nézett ki :D

clegane - 2013. 09. 25. 23:15

cyborwings: de hiszen kimosta a kabátot :)

Marcipáncica - 2013. 09. 26. 00:36

Most olvasom itt, hogy Töpörtyű csaj Fassbender “mátkája”…. kb leestem a székről :D De ezt hogy….? :D Amúgy valami info van arról hogy a főszereplő honnan/ miért kapta ezt a felettébb furcsa nevet? Ennek valami oka van vajon, vagy csak kellett egy régies hangulatú akármilyen angol név…?

Marcipáncica - 2013. 09. 26. 00:37

Clegane: bezony. meg is hajszárítózta! :)

koka - 2013. 09. 26. 00:39

Voriss: Monique Ganderton

clegane - 2013. 09. 26. 00:40

Marcipáncica: már az eredeti 1820as novellában is így hívták a főszereplőt.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Sleepy_Hollow

Tyberius - 2013. 09. 26. 11:02

2 rész után úgy érzem maradok. Ez rém szórakoztató volt. Igazából nagyon kötözködni se tudok, mert volt benne pár olyan dolog, amikbe bele lehet kötni, de már láttuk máshol is ott is így volt megcsinálva, szóval a tökmindegy kategória (itt most gondolok a rendőr feltámadására és hogy senkinek nem tűnik fel, hogy mászkál)
Ami nem tetszett az annyi, hogy a boszinak 2 áldozatot kellett összekaparnia, ez picit gagyi volt. Mondjuk még bőven visszatérhet, mert szerintem egy ilyen robbanás nem ölte meg, tekintve, hogy nem mutatták a hulláját, vagy csak én nem figyeltem eléggé…

Csilla0422 - 2013. 09. 26. 11:13

Az írói gárdának itt se kell a szomszédba menni hülyeségért. De amíg lesz benne ez a fajta humor, Tom Mison így játszik maradok.
Számomra Sherilda karaktere érdekes volt, kár lenne ennyiben hagyni. Bár még „Quinn Nadiaja” is produkálhat érdekes dolgokat, eddig Katrina sem rossz.

clegane - 2013. 09. 26. 11:14

á szerintem ő ilyen monster of the week volt…
engem nem zavart hogy csak 2 áldozat kellett neki, hát ennyi fért a műsoridőbe. az urnás csavar meg még kifejezetten tetszett is, _szellemes_ volt.

cyborgwings - 2013. 09. 26. 11:40

clegane: az a kabátja volt? mert én ugyanolyan koszosnak láttam utána, viszont az is igaz, hogy pont azt a jelenetet csak félszemmel néztem. azt hittem, a szintén koszos, szakadt és minden bizonnyal még büdösebb ingét szárogatta épp. :))

clark - 2013. 09. 26. 12:16

a 2.rész is igen jóra sikerült ,úh én maradok ez már nézős lett:D

clegane - 2013. 09. 26. 13:56

lehet hogy csak az ingét mutatták, de ebből biztos következik, hogy egyéb ruhadarabjait is megmosta, csak nem akartak mindre kitérni a készítők mert így is csak két áldozat fért az epizódba.
hát na ja, kicsit koszos maradt utána, biztos nem használt mosószert.

cyborgwings - 2013. 09. 26. 15:05

a kabátja biztos nem száradt volna meg olyan hamar! jó, ez nem komoly kötözködés, csak kicsit tényleg hülyén veszi ki magát, hogy ezzel próbálják autentikussá tenni a hapsit. :D

Gwen - 2013. 09. 26. 16:01

Szerintem meg az lenne elég fura, hogy a barlangból való kimászása után 2 nappal besétálna egy üzletbe, előkapná a tárcáját és feltöltené a ruhatárát. :-)

clegane - 2013. 09. 26. 16:16

amúgy biztos veszítene a hangulatából a cucc, ha egyszercsak mai ruhában jelenne meg Crane.

cyborgwings - 2013. 09. 26. 17:06

a rendőrségen csak van valakinek valami kölcsönruhája. a kabátja amúgy szerintem elmegy maibb divatnak is, de ha ez adja a hangulatot, akkor törjenek be egy múzeumba! :D jó, ma nagyon hülye vagyok, nem kell velem foglalkozni. nekem is bejön egyébként ez a szerelés, meg a fej nélküli lovas egyenruhája is, valóban ad egy kontrasztot úgymond a mai világhoz képest.

zolij - 2013. 09. 26. 19:41

miből venne ruhát? A csajnak is mondta, hogy igazán adhatna pénzt, mert nem rendelkezik fizetőeszközzel:)

Marcipáncica - 2013. 09. 26. 19:59

Clegane: köszi az infót! Sejtettem hogy valami ilyesmi lehet, csak nem ástam bele magam túlzottan a témába. Más: Viszont az engem is érdekelne, hogy honnan lesz pénze ugy egyáltalán bármire? Kaja, szállás stb. Remelem lesz erre vonatkozóan majd valami megoldás elobb- utobb!

clegane - 2013. 09. 26. 20:07

majd tanít történelmet :) mintha ott lett volna!

Llew - 2013. 09. 26. 20:12

Tekintve, hogy rendőrségi védelem alatt álló tanú, ők fizetik mindenét. Később nyilván lesz valami magyarázat, ha ez megváltozik.

wannabe - 2013. 09. 28. 00:11

Eddig bejövős, bár őszintén szólva a második részben drukkoltam a gonosz boszinak hogy legyen valami izgalom… remélem nem “monster of the week” módjára mindig gyorsan kinyírnak egy aktuálisan feléledt gonoszt azt csókolom… fantasy hatalmi harcokat kérünk szépen, amennyire a költségvetés engedi, legalább story szintjén :P

Jópár kommentet olvasva furcsállom hogy többnyire nem jön be nektek a főszereplő csaj. Nekem az első pillanattól Ő volt a biztos pont a sorozatban, szépséges egy leányzó :)

wannabe - 2013. 09. 28. 00:30

ja fentebb írta valaki hogy:
“Egyébként I. C. figurája eléggé Noah Wyle-éra emlékeztet a Falling Skies-ból.”

Tehát, Tom Mison (I.C.-t játszó színész neve) hasonlít Tom Mason-ra?
…végülis, van benne valami ha csak egy betü a különbség köztük ;) De ha már Falling Skies, sztem van benne bőven Pope is :P

AnnaSophia - 2013. 09. 28. 12:19

csatlakozom a Supnat-beütésesek táborához!
fogalmam sem volt, miről szól ez a sorozat, csupán egy részletet láttam az első részből, ahol is Ichabodot épp diliházba készült szállítani a csaj… Mison már az első megszólalásával megvett kilóra, imádom a régies stílusban beszélő, akcentusos szereplőket :D szóval elkezdtem nézni, már csak ezért is.

a történetről nem tudok mit nyilatkozni, két rész után kissé korainak érzem, hogy véleményt alkossak… eddig olyan semmilyen, nem szippantott magába, főszereplő csaj mikor hal már meg?? rém irritáló, a nő ráadásul színészkedni sem tud, a drámainak szánt pillantásai is inkább hasonlítanak egy vérszemet kapott hibrid mókuséra, mint egy felpaprikázott rendőrére. a kémia is működhetne köztük Misonnal, de mégsem működik, hála a semmitmondó színésznőnek…
visszatérve a Supernaturalra: igencsak párhuzamba lehet a kettőt állítani, és a Sleepy Hollow (egyelőre?…) sehol sincs a SPN-hez képest, de nem kaszálom el, adok neki egy évadnyi esélyt… aztán ha nem bejövős, visszatérek a jó öreg Odaáthoz :D

ha a nő meghal (ami sosem fog megtörténni), boldog ember leszek

wisteria - 2013. 09. 28. 14:50

A 13 éves lányomnak nagyon tetszik a sorozat! :)) Nekem annyira nem. A 250 évvel korábban élt főhős kicsit jobban is rácsodálkozhatna a mai korra, azt hiszem engem ez zavart a legjobban…
Engem a főszereplő Matthew Mcconaughey-re emlékeztet.:)

Neoprimitiv - 2013. 10. 01. 13:35

Kezd bővülni a stáb, gondolom hamarosan a hugi is belép a csipet csapatba. (Jobban örültem volna egy fordított felállásnak, ha ő játssza a zsarut, de ez van.) Süti adók után az indiánok – Ichabod, fogsz te még egy pár dolgon csodálkozni! :) Minden esetre gyorsan félmeztelenre vetkőztették őket, hogy emelkedjen az eyecandy faktor.

Nem volt rossz, de csökken a humor mennyisége, rossz jel.

cyborgwings - 2013. 10. 01. 13:47

igen, ebben a részben határozottan kiveszőben volt az a jó kis rácsodálkozós humor. nyilván nem tarthat örökké, de szomorú vagyok.

a nővel is egyre nagyobb bajok vannak, a játéka is feltűnően rossz, meg a sztorija is olyan klisésre van írva, hogy egy csillámpóni izgalmasabbat hányna sugárban.

viszont! a back to the future-ös poénokon lábkalimpálva nevettem. hát állatok ezek! :D jó lenne, ha nem fognák vissza magukat. tudom, nem szitkom ez, de azért elfér benne a humorfaktor.

energy - 2013. 10. 01. 14:45

Én úgy érzem nincsenek jól beosztva a részek, a “rosszfiú” elintézésére csak néhány perc jut. Vagy hosszabb részek kellenek, vagy kevesebb a fejnélküli táblából, meg a hitetlenkedésből stb. A szemnél rendesen megijedtem, olcsó trükk volt, de percekig nevettem rajta.

sorozat/gyilkos - 2013. 10. 01. 17:12

A második részre se sok minden változott. A berendelésnek kb. a kulcsa volt, az “olyatmint a Grimm”.

Kifejezetten irritál az apokalipszis belepréselése a történetbe, volt olyan fapadosra szánt fedélzeti bőröndöm, amiben a békatalp is érthetőbb volt.

Az egyébként hipersablonos és kiszámítható Grimm messze legnagyobb értéke a szerénység. Nem akar sem többet markolni, sem többnek látszani önmagánál. A nagyságrendekkel több kakaóval bíró OUT is a túlvállalásba fulladt bele.

Pozitív: a főszereplő iszonyat jól nyomja az archaikus angolt, és tkp a karaktert is. Végre elkezdtek játszani technológia felfedezésével. A fényképezés jó.

A szórakozásom elé viszont elháríthatatlan akadályt emel a sok következetlen, egymásra hányt marhaság és főleg a legalább következetes belső logika hiánya (ami a supnat első pár szezonjában pl megvolt). Azaz, sajnos képtelen vagyok a disbeliefet felfüggeszteni.

sorozat/gyilkos - 2013. 10. 01. 17:17

@házigazdák
Most nézem, hogy a pengeváltást (nagyon helyesen) kivágtátok. Lemaradtam valami parázs szülőemlegetésről, vagy az eredeti is elég volt? :)

sehrezad - 2013. 10. 01. 18:56

Rendben van ez szerintem, bár tartok tőle, hogy nincs kitalálva az átívelős koncepció, és valami nesze semmi, fogd meg jól dolog lesz belőle. Ugyanakkor szívesen nézem még.

clegane - 2013. 10. 01. 19:36

na megvolt a 3. rész is. még mindig nagyon könnyen lecsúszik, lehet hogy máshol idegesítene sok apró részlet, de itt nincs ilyen gondom. mitológiailag is rendben van, kúl amit csinálnak. nem egy Emmy-díjas sorozat, de szórakozásnak teljesen rendben van.

Lemoni - 2013. 10. 01. 21:24

A 3. rész rém unalmas volt :(

Llew - 2013. 10. 01. 22:07

Elég gyenge volt. Csökkent a humor faktor, a monster of week még annyira sem kapcsolódott a főszálhoz, mint a múltkori és hiába erősítették a rendőrcsaj sztoriját félek hosszabb távon ez a tök átlagos, rém unalmas rész fogja jellemezni a sorozatot.

Llew - 2013. 10. 01. 22:10

John Noblet azért megvárom, hátha vele kettőre nő a kedvelhető és jó karakterek száma.

zolij - 2013. 10. 02. 00:53

megvolt a 3. rész, igazából 2 negatívumot tudok felhozni a supnat 1. évadához képest: nincs rock és nincsenek eyecandy lengén öltözött csajok. No de van archaikus angol, úgyhogy egyelőre maradok:)

Brynden Rivers - 2013. 10. 02. 12:17

A fókuszcsoportom megosztott :)
Ha 4-5 rész jó lesz, akkor folytatom, addig jegelem.

De angol akcentus-ra ott vannak a brit sorozatok, amiből több elég vicces vagy misztikus.

Llew - 2013. 10. 02. 14:18

Brynden Rivers
:) pedig direkt pozitívan akartam hozzá állni, ha már ekkora felelősséget ruháztál részben rám, de sajnos kritikusnak kellett lennem

Csilla0422 - 2013. 10. 02. 18:57

Ez valahogyan nem jött be. Most először időzítőt néztem közben, mert untatott. Engem annyira nem fogott meg az rész, hogy derékig vetkőzött Ichapod. A humor kiveszőben, az angol még pozitív. Szóval még egy-két rész.

DarkEagle - 2013. 10. 03. 19:28

Berendelték a 2. évadot Hell Yeah! :D

Egyébként az j rész szerintem nagyon jó volt. Nekem nagyon bejönnek ezek a szörnyek eddig. Elég egyediek.

Benjy - 2013. 10. 03. 21:51

3. rész rémunalmas időhúzás volt. De komolyan, erre 45 percet akartak szentleni, hogy Abbie beismerje magának, hogy tényleg azt látta amit. Meg hogy árnyalják kapcsolatukat testvérével? A Sandman jó volt, és érdekes, de ezt így nem ebben a körítésben kellett volna.

yeeeyha - 2013. 10. 04. 20:49

Én is megéreztem a humorcsökkenést, és nem csak szimplán a mai világra való rácsodálkozásra gondolok – viszont a sztori komolysága se javult, vhogy úgy éreztem, a rendőrcsajnál a legkomolyabban azt a jelenetet vették, mikor melltartóban kikötözték Crane-el együtt :D

Neoprimitiv - 2013. 10. 08. 19:12

Úgy látszik, a hugival hosszabb távon is számolni kell – nem bánom, több körrel jobb Abby-nál. A teadélutános duma és a segélyszolgálatossal való csevegés jó volt, de úgy érzem, ez az a sorozat, amit nem fogok nagydobra verni, hogy nézem.

Llew - 2013. 10. 08. 20:52

Fókusz csoport jelenti Brynden Riversnek:
Egyre nagyobb katyvasz a mitológiája, humor minimális, a heti történések megoldása sem túl szórakoztató, karakterek Ichabod kivételével továbbra is érdektelenek, alkalmanként kimondottan irritálóak.

Neo:
a nyitójelenet volt a legjobb része az epizódnak

Llew - 2013. 10. 08. 21:14

hehe, io9-es epizód összefoglalóból:
“Captain Irving of the We’re Not Sure Exactly What Branches of Law Enforcement We Represent Department”

zolij - 2013. 10. 08. 23:11

nekem tetszett a 4. rész:)

Lemoni - 2013. 10. 09. 00:30

Ha Ichabod nincs színen unalomba fullad a sztori, nincs rajta kívül egy épkézláb karakter jelenleg. Legjobbak a flashbackek 200+ évvel vissza.

Neoprimitiv - 2013. 10. 09. 06:41

@Llew: hibátlan összefoglalás :) A poén viszont az, hogy ezek szerint Tom Mison annyira jó színész, hogy egyedül képes ellensúlyozni az összes negatívumot, legalább is nekem. Nem várom a következő részt, de keddenként mégis azon kapom magam, hogy azt nézem, megjelent-e már?

@Lemoni: nekem a hugi ígéretesnek tűnik – én ugrottam át, vagy eddig még nem volt szó róla, honnan vannak részletes ismeretei Washington hadseregének állománytáblájáról?

zolij - 2013. 10. 09. 09:18

@Neoprimitiv nem volt még róla szó, én is furcsán néztem hogy honnan vágja fejből a 250 évvel korábbi katonai adatokat.

Llew - 2013. 10. 09. 10:58

Neopimitiv, zolij
én azt simán azzal magyaráztam, hogy a seriffel nagyon belemásztak ebbe a titkos misztikus dologba

Lemoni - 2013. 10. 09. 12:38

Remélem nem az derül majd ki a hugicáról, hogy balkézről csak féltestvére a rendőrcsajszinak és valami boszorkányivadék. Egyébként valóban sokkal jobb arc, mint a tesója :)

Disman - 2013. 10. 09. 14:43

Megfejtettem mi a bajom a sorozattal, és miért van hiányérzetem, a 4. rész tökéletesen mutatta.
Nekem bejön az ilyen téma, gyakorlatilag mikor az első részből megtudtam hogy ez ilyen mitológiás, démonos, bibliás, flashbackes, rituálés, világvégés sorozat lesz, már akkor ment a fap fap.

De az a rohadt nagy problémám, hogy 1-1 rész rövid. 40 perc. 30 percen keresztül felvezetik az adott rész démonját, 2 perc alatt elintézik, aztán finálé.

Most is tökre beleéltem magam ebbe a démonidéző rituáléba, fú milyen jó lesz, megvan az a dolog amivel kivetítették a könyvet, harc. Vajon mi lesz ebből. Egy perccel később már idézik is a kaput. Hát ez nem volt egy nagy hajsza. Na mindegy, nagyon menőn néz ki, készülnek kitörni a démonok.

Megérkeztek a “jók”, kezdődik a harc. Én ott akadtam ki, hogy csak így lazán bedobja a könyvet a tűzbe. Honnan vette hogy ettől bezárul, és nem eldobja az egyetlen kulcsot amivel belehetne zárni.

És itt voltam én a nagy izgalomban, és sitty-sutty bezárul a kapu, viszlát ennyi volt ez a rész. Kis levezető beszélgetések, egy új infó a főgonoszról, találkozunk következő héten.

Jobb lenne ha egy rész 40 helyett 50-60 perces lenne, de akkor kicsit tartson már tovább az a dolog amit az első fél óra felvezet.

koka - 2013. 10. 09. 21:08

A 4. rész tetszett , de fasírtba leszünk a sorozattal, ha a humor konvergálni fog a nullához.

Imádtam a poklos részt, de könyörgök honnan vette a csaj, hogyha bebassza a könyvet a tűzbe, akkor majd zárul a kapu.

Ichabod még mindig az univerzum császára, bírom ahogy feszít abban a kabátban, de félek, egymaga mennyire fogja elvinni a sorit. Ja és a ‘csoki-rendőrkapitány-aki-az-Evolutionben-is-játszott’ kaphatna több szerepet, mert eddigi kemény 5 percével nem hagyott mély nyomott bennem.

koka - 2013. 10. 09. 23:29

A 4. rész tetszett, de fasírtba leszünk a sorozattal, ha a humor konvergálni fog a nullához.

Imádtam a poklos részt, de könyörgök honnan vette a csaj, hogyha bebassza a könyvet a tűzbe, akkor majd zárul a kapu.

Ichabod még mindig az univerzum császára, bírom ahogy feszít abban a kabátban, de félek, egymaga mennyire fogja elvinni a sorit. Ja és a ‘csoki-rendőrkapitány-aki-az-Evolutionben-is-játszott’ kaphatna több szerepet, mert eddigi kemény 5 percével nem hagyott mély nyomott bennem.

clegane - 2013. 10. 10. 01:30

áe, nagyon lapos rész lett ez.

Disman abban tök igazad van, én is csak lestem, hogy heló mivan ha a könyv kell a Crane-nek ahhoz hogy megállítsa az apokalipszist vagy valami? honnan vette hogy jó ötlet azt bedobni a tűzbe? meg hát milyen már így bemákolni a megoldást, nagyon súlytalanok voltak így szegény félelmetes démonok.

“They left without a farewell”? ennyire telt one linerből mára az írógárdának? nem leszünk így jóban.

Cancer - 2013. 10. 13. 09:05

Jól el vagyok ezzel a sorozattal, de az aláfestő zenékből túl sok… Néha már idegesítenek.

Inzume - 2013. 10. 15. 13:13

clegane: Sehonnan. Tippelt. Te mit csináltál volna? “Ó, igaz, hogy az tűz, de mi van akkor ha attól nem zárul be a kapu, hogy beledobom a könyvet, és elég? Meg sem próbálom!” Jogos.

Lemoni - 2013. 10. 15. 17:37

Ez a pestises rész már olyan volt, amivel elégedett voltam. A pici logikátlanságok sem zavartak. Jó volt a heti ügy, nem volt üresjárat és még Abby is visszafogottabb volt. Ichabodnak már nem csak a múltjába kell tekinteni a veszély miatt, hanem a közelében lévőkre is, ez még hozhat érdekes dolgokat. Ilyen részeket vártam kezdettől fogva, örülök, hogy nem hiába :)

Neoprimitiv - 2013. 10. 15. 20:27

@Lemoni: LOL, ízlések és pofonok, nekem pont ez jött be kevésbé. A megoldást nagyon összecsapottnak éreztem, a féltékeny ex-et is. A három hetes szünet előtt pedig végképp nem éreztem azt az epizód végén, hogy hű de nehéz lesz kivárni.

Értékelem a próbálkozásukat, hogy Crane ne csak azért legyen ott, mert hisz a lovasokban, míg a többiek nem. A nyomolvasás, a régi nyelv jó volt és persze díjaztam a Jefferson/Adams pletykákat is, meg az elején a beszólást: “You and I have very different definitions of old.” Szóval próbálkoznak, de – ha tudták, hogy ez a rész egy hosszabb szünet elé kerül, akkor – ez az epizód nem csigázta fel az érdeklődésemet a következőre.

Lemoni - 2013. 10. 15. 21:11

@Neo: én pont a korábbi részekben éreztem összecsapottnak a megoldásokat és túl sok volt a felesleges duma (Abby állandó szóf….a), most meg pörögtek a dolgok, semmi lelkizés meg túlzott szószaporítás. De tényleg ízlések és pofonok :) Sajnos engem még nem kapott el annyira a sorozat, hogy körömrágva várjak minden következő részt, ahhoz még több ilyen nekem tetsző rész kell, de olyan Arrow-szinten van nálam, azaz kellemes heti néznivaló.

zolij - 2013. 10. 16. 13:14

ki fedezte Oxfordban Crane-t?

Brynden Rivers - 2013. 10. 16. 13:43

Részemről a sorozat gyengesége és az IRL időhiány együtt kaszát.
Majd az félévad vagy évadzáró kritikára azért ránézek.

@Llew: Te aztán komolyan veszed a feladatod :D Köszönöm! Meg mindenkinek aki megsprórolt sok órányi időpazarlást idegeskedést mert biztos hogy 5 rész után nehezebben kaszáltam volna el.

Brynden Rivers - 2013. 10. 16. 13:59

Checklist of five
(javítsatok ki ha tévedek):

– modern eszközök nem rendeltetésszerű használata – Mr. Nodisguise Classic Coat elég gyorsan beleszokott MINDENbe
– beszólogatás a mai életstílusnak – alig volt, és elfogyott
– a készítők túl komolyan veszik magukat és nem nézték meg egy Monty Python művet sem :)
– nincs olyan olyan borzongást mint pl. a SupNat alatt (ja és olyan humoros karakteres sincsenek)
– ha jól értem még mindig ott tartunk, hogy az függetlenségháborús angolpárti loyalisták gonoszok voltak vagy (akaratlanul is) a gonoszt szolgálták. Más opció nincs pont.
Ez egy fárasztóan elcsépelt egydimenziós világkép, amit A hazafi óta nagyon unok.

Mint annyi network drámánál, az írók még ahhoz is hülyék, hogy “lopjanak” (pl. Assassin’s Creed-ből)

Neoprimitiv - 2013. 10. 16. 22:16

@Brynden: nem mindenhol pontos a lista:
– a mostani részben is volt “emmegmi” jelenet, bár tényleg nem ezeket nyomatják
– importált gonoszok vannak, eddig az összes rosszfiú hesseni zsoldos volt. Az angolokról túl sok szó nem is esik.
– most is vannak beszólások a mának, a mostani részben pl. a faház kapcsán: “ha egy ház tíz év alatt nem dől össze, rögtön nemzeti emlékhely lesz belőle.”

A SupNat-ot nem nézem, ezért nem tudom összevetni vele. Kicsit több humort szívesen látnék, de ha nem akarják röhejessé tenni az egész szellem/démon/szörny/akármi vadászatot, akkor ehhez sajnos szövegírók kellenének – nem sok sorozat tud úgy egyensúlyozni a poén és a vérfürdő között, mint a Justified.

Nem is védem a készítőket, mert igazából öt rész alatt sem lettek érdekesek a karakterek, nem látok olyan szálat, amire izgatottan várnék, hogy mi fog történni. Viszont ennek dacára is szívesen nézem, a fene tudja miért. Nem gyártok hozzá ideológiát és nem győzködik senkit, hogy próbálja be, de nálam egyelőre nézős maradt.

Brynden Rivers - 2013. 10. 18. 12:11

@Neo:
Szerintem jobban jársz ha régi SupNat részeket nézel. :)

Köszönöm a javításokat, de ettől még úgy érzem igaz az állítás, hogy számos lehetőséget nem használtak ki az írók. Időt tölteni meg nem szeretnék egy rosszul szerkesztett érdektelenséggel.

Benjy - 2013. 10. 18. 19:23

Kicsit féltem az elején, hogy egy ilyen elcsépelt alapötlettel mit fognak kezdeni, de aztán jól jöttek ki belőle. Én mindenesetre maradok a blődségei ellenére is, hiszen továbbra is jót szórakozom rajta.

Amúgy csak nekem tűnt úgy hogy Ichabod és a szerelme között baromira nincs meg a kémia? Nem tudom, nekem annyira nem az jött le abból a jelenetből hogy ők most annyira oda vannak egymásért.

AdamBan - 2013. 10. 19. 13:14

A hét melyik napján vetítik?

Neoprimitiv - 2013. 10. 19. 13:15

Benjy: Katrinára gondolsz? Ott meglepő lenne, ha bármilyen kémia érződne, lévén a nő eddig csak prófétáló jó tanácsokat osztogatott síri hangon.

koka - 2013. 10. 19. 15:46

Neo: Ichabod csaja régen Katrina volt.

Neoprimitiv - 2013. 10. 19. 18:39

@koka: ezt én is tudom. Arra próbáltam utalni, hogy nehéz úgy bármilyen kémiát megjeleníteni, ha az egyik fél kizárólag a legklisésebb “ah, meghaltam, de beszélek hozzád szerelmem” módon jelenik meg.

Benjy - 2013. 10. 19. 18:59

Neo igen rá gondoltam. És értem mire gondolsz, de pl Monk amikor “találkozott” a felesége szellemével látszott hogy valóban mit éreznek egymás iránt. Itt viszont ennyi erővel a nagynénje kollégiumi szobatársának az apjának a nővére is lehetne.

Neoprimitiv - 2013. 10. 19. 19:57

@Benjy: Én a fiatalon elhunyt anyjának a szellemére gondoltam, de stimmel. :)

A Monkot nem láttam, de feltételezem, hogy az lehet az eltérés fő oka, hogy itt azt akarják érzékeltetni, hogy mindkettőjüknek “dóga van”, a Nagy Küldetés, aminek a pátosza minden mást elnyom. Meg persze az “odaát” is csupa szenvedés, bánat kell legyen – pedig mekkora flash lenne, ha Katrina arról győzködné őket, hogy hagyják csak a lovast grasszálni, a túlvilág a legjobb buli, tök jól érzi magát…

Benjy - 2013. 10. 19. 22:25

Ha már témánál vagyunk, nem értem Katrinát alakító színésznő miért lett állandó szereplővé avanzsálva. Előző két részben fel sem tűnt, és most is csak egy nagyon kis időre bukkant fel.

Neoprimitiv - 2013. 10. 19. 22:45

@Benjy: ezen én is gondolkoztam, de könnyen lehet, hogy ez még a pilot időszak következménye. Lehet, hogy eredetileg nagyobb szerepet szántak neki, ezért le kellett kötni állandóra. Aztán menet közben más vonal került előtérbe, de addigra már megvolt a szerződés is, elkészültek fényképes promó anyagok is.

Llew - 2013. 10. 20. 22:20

Nem tudom mihez kezdjek vele. Továbbra is az a langyos víz, ami a pilot óta, bár ez a legutóbbi rész egészen egyben volt. Ugyan akkor nem mondhatnám, hogy berántott és baromira érdekelne, hogy mi lesz később. Lehet keresni kéne helyette valami jobb régit? Talán ez a szünet most megkönnyíti a dolgomat.

Tiger27 - 2013. 10. 23. 22:50

hány részes lesz ez az évad?

Llew - 2013. 10. 23. 23:26

13

Orange_Green - 2013. 10. 30. 17:09

Darában néztem az eddigieket,kicsit hosszabban mindegyik részről írok, mert elég vegyesek voltak a benyomásaim. Előre is bocs a maratoni kommentért, de az 5 epizód így egyben nem kevés.

E01 Meglepően jól kezdődött, olyan hangulata volt, amit ha végig meg tud majd tartani, akkor felkerülhet a creepy kedvencek listámra is. Bár az írók helyében én biztos nem a Starbucks-ot helyeztem volna előtérbe, ha már az elmúlt 250 év változásait kellett 8 mp alatt elpoénkodni, mégis meglepően jól szórakoztam a két világ összeütközésén. A kihagyhatatlan maga nő – maga nem rabszolga poén is rendben volt. Az első olyan pillanat, amikor azt éreztem, hogy mégis kevés ez, akkor jött el, amikor Ichabod az Apokalipszis lovasairól beszélt. Egyszerűen nem volt meg a dráma, nem volt meg a wtf érzet. A vörös szemű lovacska megjelenítése pedig annyira low budget volt, hogy csak remélni tudom, nem gondolták komolyan. A zene nekem tetszett, az operatőri munka is nagyrészt. Imádtam, hogy Crane tényleg úgy beszélt, mint aki épp csak tegnap fejezte le a lovast, nem használt modern kifejezéseket. Imádtam, hogy ennek ellenére remekül megértették egymást a rendőrnővel. Tetszett, hogy mernek úgy megölni karaktereket, hogy közben még iszonyatos nagy potenciál lenne bennük, de mivel az írók tudják, hogy bőven van még puskapor, nem szükséges mindenkit későbbre tartalékolniuk.
8/10

E02 Mr. Crane kifejező tekintete miatt még azt is képes vagyok elnézni, hogy azért súlyosbítják a dolgokat elég gagyi effektek továbbra is. Kicsit meseszerűre vették a mitológia ábrázolását, és talán átléptek egy határt, amit nem kellett volna. Nem mondom, hogy minden rossz, de a hátratört nyakú fickóra növesztett 20 km nyak és bőr, hogy mindene fedett maradjon, és ne szakadjanak a szövetek sehol, azért már túlzás volt. Ami Crane álmaiban/látomásaiban működik, az kicsit sok, ha egy hullaházban látjuk. Valamint kezd idegesíteni a rendőrnő mindig tökéletes sminkje és kissé makacs, kissé túl csajos szájtartása. Néha már majdhogynem csücsörít. Az intro viszont hangulatos, a Crane-t alakító forma (ígérem megtanulom a nevét) percről percre jobban játszik, a flashback-ek zseniálisak, meg is lehet könnyezni őket. Egyelőre tartja a színvonalat.
7/10

E03 Három rész után annyi már biztos, hogy ez tipikusan olyan sorozat, ami vagy nagyon bejön valakinek, vagy nagyon nem. Félmegoldás nem nagyon lesz. Sajnos kevesebb volt a humor ebben az epizódban, mint ahogy azt felettem többen is írták, ez pedig kicsit lejjebb nyomta a színvonalat is. A másik Mills kevésbé idegesítő, mint a rendőrnő, de azért a szimpatikustól is rettentően messze van. Nagy kár érte, mert ha két szerethetőbb nőt sikerült volna kiválasztani, sokkal jobb is lehetne ez az egész. Minden egyéb a szokásos, bár a történet leült kicsit. Viszont kezdem megszokni a fejjel lefelé érkező autók képét, és imádtam az energiaitalos jelenetet. Az azonban, ahogy megszabadultak a homokembertől, annyira klisés volt, hogy csak fogtam a fejem.
5/10

E04 A flashback-ek még mindig nagyon jók, megadják azt a pluszt, amit a pilotból sokan hiányoltak. A telefonos segélyhívásnál majdnem eldőltem a röhögéstől, Crane-nek sikerült 2 mp alatt Dr. Phil-lé változnia, mindezt persze hitelesen (ami Dr. Phil-nek sosem sikerült). Az újonnan felbukkant karakterek, és az általuk jelentett fenyegetés jól felpörgette a dolgokat az előző rész pocsolyában dagonyázása után. A két Ms. Mills különbözősége remekül kijön, bár nekem még mindig a hugi a szimpatikusabb, nem a rendőr. Meglepetésemre még egy kis fejnélküliséget is kaptam. Persze nem egészen úgy, ahogy arra számítottam. Közben pedig egyre jobbak azok az odavetett félmondatok, amelyek rendőr-Mills felelősségét boncolgatják. Szóval a természetfeletti dráma mellett tovább bontakozik az emberi dráma is, közben meg szépen összeáll a történet, minden mindennel összefüggve. Katrina-t hiányoltam, és kicsit idegesít ez az epizodikus jelleg, hogy minden részben találniuk kell valami nagy misztikus ellenfelet, és minden részben meg is kell oldaniuk az ügyet. Oké, értem, hogy a nagy egésznek ezek csak apró szeletkéi, és ezek mind együttesen hoznák el a világvégét, de az, hogy ennyire szétforgácsolják a főszálat, és minden rész sémára épül (rejtély, rájövünk, megkeressük, legyőzzük) hamar unalmassá teszi majd az egészet, és a szegény ember jópasi és néger nők által tönkretett SupNatjává degradálja. Főleg mert, ha mindent és mindenkit megakadályoznak a visszatérésben, akkor elvileg csökkennie kell a reális veszélynek, nem? Mármint ha úgy nézzük, hogy van X démon, szellem, lidérc, rosszakaró, és ezeket sorra legyakják, akkor már csak X-legyakottak száma lesz a veszély, tehát már csak egy fogyatékos, kisebb apokalipszis köszönthetne ránk. Vagy az a feltevés, hogy ezek mindegyike képes önmagában előidézni azt, hogy eljöjjön a 4 lovas? Tehát csak az út más, amin oda lehet jutni velük, de a végeredmény ugyanaz mindegyiknél? Ez eléggé furcsa lenne. Mert azért veszélyességi szempontból számomra nagyon nem egy kategória 72 pokolbeli démon visszatérése, és egy őrült boszorkány vad tombolása. De lehet csak én nem értem a koncepciót.
6/10

E05 Ichabod lassan már olyan mint egy szuperhős, egyre több titkos képessége derül ki, nem elég a fotogragikus memória, az hogy szagokra, ízekre, meg mindenre emlékszik, amit csak egyszer is látott, nem elég, hogy perfekt német, most még a sokszáz évvel ezelőtti óangolt is érti? Emellett profi nyomkövető, aki úri nevelést kapott, és mégis kiváló katona lett? Mikor tör elő lézersugár a szeméből, vagy mikor kezd csillogni, ha napra lép? Egyébként a színész még mindig viszi a hátán az egészet, és ennél a résznél sokkal kevésbé volt zavaró az epizodikus jelleg, de azért nem estem hanyatt mégsem. A rejtett átkelő nem igazán volt rejtett, túlságosan kirajzolódott a vonala a víz alatt, az elveszett törzs “rejtve maradása” meg már a hihetetlennel volt határos, mintha Shyamalan egy másik dimenzióba vitte volna azt a bizonyos falut. Ettől még persze érdekes, és abszolút beleillik a mitológiába, de akkor is furcsa.
Sok érdekes dolog van, amire szeretnék választ kapni. Ki falazott Ichabod-nak Oxfordban? Mekkora a Hessian-ok serege? Hány “tisztességes ember” álarca mögött rejtőzhet ellenség? Ki és melyik oldalon áll? Akik az apokalipszist támogatják, azok vajon mit kapnak ezért cserébe? Mit ígértek nekik, amiért megérné feláldozniuk az ismert világot? Hol volt eddig a lovas? Miért most tért vissza, pihent 3 résznyit? Ezeknek a kérdéseknek a zöme egyébként pont nem az ötödik rész miatt vetődött fel bennem, mert az abszolút nem érte el nálam, hogy tűkön ülve várjam a folytatást, hanem az eddigi gondolataim fogalmaztam meg itt a pihenőnél.
7/10

Lemoni - 2013. 11. 05. 17:06

A 6. rész is tetszett, változatlanul a flashbackek a legjobbak. James Frain, úgy tűnik, ügyesen haknizgat a természetfelettis sorozatokban, Glabert nem láttam a Spartacus óta, kár, hogy csak ennyi jutott most neki, jó kis gonosz karakter lehetett volna itt pár részen keresztül. A sineater elég jó karakternek tűnik és már ideje volt a szabadkőműveseket is bevonni.

Lemoni - 2013. 11. 05. 17:52
clegane - 2013. 11. 06. 13:30

mondjuk ez pont ilyen egyszer használatos képességnek tűnt amit a Sin Eater mutatott, hogy lesz belőle visszatérő szereplő? bár valahogy biztos.

kicsit furi ez a megoldás, hogy most akkor megmenthették volna a világot a 6. epizódban ha feláldozza magát a főhős, de inkább a hosszabb utat választják, ami biztos pár évadba beletelik és nyilván sokan meghalnak még miatta. hát nemtom, annyira nem tűnik jó választásnak.

Zora - 2013. 11. 07. 20:04

1×06

Egy mázli, hogy most tartok a Supernatural 5×02-nél, így képben vagyok démonokról, Apokalipszisről, lovasokról…

Viszont, ez a sorozat kezd ellangyulni… Olyan unalmas-féle lett. Nem tudom, mire számítottam, mikor elkezdtem nézni, de az előző részekig bevált. A legutóbbi meg már nem. Crane már tényleg Luke-Vader ötvözet lett – márminthogy, ő az utolsó hiper-szuper, megjövendölt remény…
Szóval, valami kezd elromlani a sorozatban. De még nem tudom, mi.
De azért nézem tovább.

Desmond Wallace - 2013. 11. 08. 19:25

Ezzel a szabadkőműves világmegmentő szállal már végképp egy “mindent bele” sorozat lett az Álmosvölgy. Egyelőre nem tetszik ez a fejlemény.

Orange_Green - 2013. 11. 09. 15:12

E06 Két dologra emlékszem igazán szívesen ebből a részből. Ichabod kissé véreres kék (? néhol zöldesen villant) szemeire, és a (tán festéktől?) kissé kivörösödött haján rezesen csillanó napfényre a baseballpályán.
Aztán ott voltak a szabadkőművesek, de őket inkább szeretném elfelejteni. Nem elég, hogy eddig is mitológiai olvasztótégely volt ez a sorozat, most már lassan a világ összes konteóját is beleszövik? Túl sokat akarnak már megint. Nem lehet mindenkinek megfelelni, nem lehet mindenkinek csontot dobni.
Ms. Mills látomása nem gyenge Woman in black és Titkok kulcsa és The messengers nyúlás, igazából szinte minden tradicionális horrorfilmből került bele egy-két elem, talán csak Norman Bates anyját nem sejthettük a lebbenő függönyök mögött.
A főfeka szüzesség és szkepticizmus poénja viszont tetszett.
Az a baj, hogy amennyire utálom, hogy behozták a szabkőm-et, annyira szeretném utálni magát ezt az epizódot is. A rész viszont izgalmas volt szerintem, remek volt a sok flashback, szép volt az érzelmi húrok pengetése (Ms. Mills Mr. Crane közötti barátság és lojalitás, a két Ms. Mills közötti testvéri kapcsolat, Mr. Crane és Katrina közötti vonzalom, Mr. Crane és Cicero között kialakult bajtársiasság – bár itt kissé kevés volt a dráma Cicero elvesztésekor), nem volt pergően akciódús, mégis korrekt volt a dinamika.
Kaptunk egy “hogyisvolteddig” blokkot, cserébe elvették viszont a főcímet, ami nekem hiányzott. Nem tudom irányváltást jelez-e, vagy csak a hogyvolt miatt nem fért bele, de kár érte. Nem tudom utálni ezt a részt, mert Abbie kevesebbet beszélt, szép (és nem nyálas) volt a búcsújelenetük, és kimondottan jót tett a nőnek, hogy most a testvérével dolgozott együtt, és Crane-től elválasztották egy időre. Tetszett, hogy fordítottan kaptuk vissza a modern dolgokra rácsodálkozó Crane-t, most Abbie futott bele többször is abba, hogy Crane világa számára érthetetlen és idegen.
A SinEater érdekes volt, kellett is mint vérfrissítés, és a cliffhanger-nek szánt visszatérő lovas is érdekes. Mondjuk centire pontosan ugyanott tart a történet, ahol az 5. rész után, tehát eléggé időhúzó jellegű volt ez az egész. Pont annyi van tehát felszállóágban, amennyi leszállóban.
7/10

Lemoni - 2013. 11. 12. 21:57

1×07 nekem megint kicsit unalmas volt, hiába próbálták a végén a fanfáros nagyjelenettel eladni az epizódot, nem tudtak becsapni. Nehéz így, ha Ichobodon kívül csak a koponya “jófej” egy részben….

Zora - 2013. 11. 14. 16:35

1×07

Egész elfogadható volt. Valahogy éreztem, hogy Crane rátalál egy szexoldalra… :-)

Amit már egy korábbi részben írni akartam: A visszaemlékezéseknél igazán megtaníthatnák a többi szereplőnek is az ízes, brit óangol akcentust. Mert eléggé illúzióromboló, hogy csak C beszél korhűen. Viszont az nagyon tetszik!

O_Green - 2013. 11. 14. 23:11

E07 Megint vegyes volt, ahogy az eddigiek is. A környezetvédelmi kiskáté felütés inkább szánalmas volt, mint “nagy igazságra rávilágító”. Elég rossz napom van, nyilván ez is szerepet játszik benne, de ez volt az első rész, aminél azt éreztem, hogy nem tudom, végig akarom-e nézni. Ideges voltam tőle, de attól is ideges lettem volna, ha valami miatt ki kellett volna kapcsolnom. Még a pocsék hangulatom ellenére is jót nevettem viszont Ichabod telefonos üzenetén, annyira körülményes volt, annyira aranyos.
A lovas ezekkel a fegyverekkel továbbra is olyan, mintha Mária Terézia ropná egy Justin Bieber koncerten… Van, amit nem tudok megszokni…
A koponyapusztítási kísérletek is viccesek voltak, és Ichabod kínlódása is a laptoppal, de kb. ennyi értékelhető volt az egész epizódban.
5/10

clegane - 2013. 11. 16. 19:13

na legalább a szabadkőművesek nem bonyolították sokáig a cselekményt.
+ legalább már a rendőrfőnök sem hitetlenkedik folyton.

azt nem vágom, hogy mér nem ölte már meg rég Crane-t a lovas? mondjuk a rész elején. vagy mondjuk bármelyik éjszaka.

vártam azt is hogy majd most lelkiismeretfurdalása lesz Crane-nek a lovas minden áldozata után, mert hát már az előző részben megölhette volna ha maga is meghal.
de legalább cserébe tényleg enélkül is hamar elfogták más módszerrel.

energy - 2013. 11. 19. 10:50

Miért kellett ezt? A világvége nem elég izgalmas? Nem elég magyarázat a 2 tanú? Halált ennyire lealacsonyítani. Ez akkor valami szerelmi háromszög már megint? :D

Szerintem agyonvágták a sztorit, ha csökkeni fog a nézettség, mint a kútba dobott kő, akkor az ezért lesz.

Lemoni - 2013. 11. 20. 01:09

Így kiherélni a fejnélkülit, hát gratulálok az íróknak! Lassan közröhejbe süllyed a SH, ami azért fáj különösen, mert a legvárósabb őszi újoncom volt :(

Shawn - 2013. 11. 20. 06:05

Már az előző részbe is belealudtam, az azt megelőzőt áttekergettem, a legutóbbi epizódba már bele sem kezdtem. Azt hiszem, ez kaszát jelent. Egyszerűen nem hiányzik a sorozat, ha nem látom. Gyenge lett.

GG - 2013. 11. 20. 14:50

A középangolt akkor már egy évszázada nem használták…

Llew - 2013. 11. 20. 22:13

Három résszel lemaradtam, de a kommentek alapján sem igazán vonz, hogy folytassam. John Nobel miatt érdemes? Van olyan jó mint a Fringben?

leila - 2013. 11. 21. 22:18

@Llew

Számomra ugyanazt a karaktert hozta, mint Walter csak másik szemüvegkerettel.

Az egész nagyon lassú és zavaros.

clegane - 2013. 11. 22. 00:02

én is felkészültem már rá hogy a 8as rész megtekintése után kaszálom, de most így ebben szerintem meglepően összeálltak a dolgok. úgyhogy mégis adok még pár részt neki.

@Llew: hát ő eddig csak a 6. részben szerepelt, abban is keveset, és nagyon szürke volt… Walter már elsőre sokkal érdekesebb karakter volt ennél.

Lemoni - 2013. 11. 26. 22:21

Ez az! Ilyen részeket szeretnék sokat látni, mint ez a creepy házas. Ichabod végre nem csak szép és okos volt, hanem vad és erős is, és végre Abbey-t is tudtam kicsit kedvelni. Eddig ez a kedvenc epizódom :)

clegane - 2013. 11. 28. 12:00

tényleg teljesen jó volt ez a rész.

Zora - 2013. 11. 29. 16:49

1×08

Azt terveztem, hogy a 9-kel együtt nézem meg, de ez rettentő unalmas volt. Vontatott, érdektelen…
Holnap folytatom, a továbbiakat meg majd meglátom. Kár.

ubul - 2013. 12. 01. 11:20

4 részt néztünk meg egymás után (6-7-8-9), egyik se fogott meg, talán a utolsó. Az elsőt bekajáltam, tetszett, a 2.-3. jó volt, de féltem, hogy az epizódikussága miatt unalomba fullad…errefel előjött egy főszál, és emiatt untam rá az egészre. Egyszerűen egy normális poént nem tudtak beletenni, inkább kényelmetlennek hatott a legtöbbje, mint viccesnek. Még mosolyogni se tudtam egyik rész poénnak szánt jelenetein se. A sztori hagy némi kívánni valót maga után, plusz a logikai hülyeségek tömkelege nekem tönkre vágta ezt a sorozatot teljesen. A 9. rész kis reményt hozott még a sorozatba (persze megint epizódikus volt valamennyire), kár, hogy a végén lévő alagsoros zseblámpás jelenetekkel tönkre vágták az egészet (konkrétan az idegeimre mentek hogy a pofámba világítottak, és ezáltal nem lehetett látni semmit, meg rángatták a kamerát)

Jah, Odaátból egy részt se láttam még, szóval hasonlítási alapom nincs, nem is akarom hogy legyen, ebbe is csak véletlen kezdtem bele, és megtetszett az elején…kár hogy ilyen irányba ment át a sorozat. 1×01 7-8 között,2-4 6-7 kb, többi 4-5 pontozásilag részemről

Treffhetes - 2013. 12. 02. 10:46

Van esetleg olyan sorozat mint a Sleepy Hollow vagy mint a Grimm vagy bármi hasonló stílusú (mozifilmben: Van Helsing, LThe League of Extraordinary Gentlemen stb.) sorozat, ami nem arról szól, hogy “őrület, de a 21. században is mik meg nem történnek”, hanem kifejezetten “korhű”? Vagy kosztümös ha úgy tetszik :)
Köszönöm!

Marcipáncica - 2013. 12. 02. 11:52

Én most ezt eltettem pihenni, ami úgy néz ki hogy 3-4 részt összevárok, aztán lenyomom egyben ha éppen van idő és kedv. Sajnos amennyire jól indult, annyira ellaposodott számomra. Sajnos egy darab jó színész nem tudja az egész sorozatot elcipelni a vállán… ahhoz a többieknek is villantani kellene még valamit. Ha szavaznom kéne: inkább a Grimm ebből a műfajból.

clegane - 2013. 12. 04. 09:30

Treffhetes:
na majd ez a Turn olyan lesz, mint a SH múltbeli jelenetei, misztikum nélkül
http://www.sorozatjunkie.hu/2013/12/03/delelotti-video-1-turn/

energy - 2013. 12. 11. 13:34

Az írók tudják mit csinálnak?! Behozni a fiát, hogy a következő részben már megöljék? Tudtam, hogy halott, végülis pár száz évvel ezelőtt született, na de most akkor bármikor bejöhet egy ük-ük-… ükunoka? A semmiből? Vagy kiderül Ichabodnak van egy jóképű testvére, aki szintén hallhatatlan vagy varázsló, vagy átállt a démonok oldalára és élőhalott?

Lemoni - 2013. 12. 11. 14:26

Elég nagy mellélövés volt a Gólem-téma is, az annyira egy másik kultúrkörhöz és helyszínhez tartozó mítosz, jó hülyén vette ki magát itt. A karácsonyos csöpögést hagyják csak meg a romkomoknak, Abbie viszont, ahogy egyre kevésbé düllesztgeti a szemét és nem csacsog annyit, máris szimpatikusabb :)

cyborgwings - 2013. 12. 12. 15:42

de azért crane “how odd”-ja a karácsonyi zokni vagy mi az isten annak a neve láttán zseniális volt, ott kifeküdtem. :D

közepesecske. elnézem, de többre számítottam a kezdetek alapján. jelenleg már tényleg inkább csak ichabod rácsodálkozásai viszik el az epizódokat, viszont azokról, úgy érzem, nem tudnék lemondani.

Zora - 2013. 12. 13. 17:15

1×09

Hát, az nagyon béna volt, mikor a fát kergették a ház falában.
Meg mikor a kapitány lánya “letámadja” Jennyt, miszerint az apjával jár. Mondjuk, anyja lánya. Mert ő is ugyanezt feltételezte. Abból, hogy bent volt az irodájában???
Hülyeség-halmaz, és még csak a 27. percben járok…

Zora - 2013. 12. 13. 17:32

1×09

Szóval, kiderült, Abbynek mi köze van Crane-hez, és hogy C-nek van egy fia…

Zora - 2013. 12. 13. 18:47

1×10

Na, most a kapitánnyal is terve van istennek…
A kisfiúnál én úgy csináltam volna, hogy még gyerekként őt is “hibernálják”, és mikor vége a káosznak, akkor C Katrinával és Jeremyvel boldogan él, míg meg nem hal. A Gólem elég nyögvenyelősen ment le a torkomon…
Na, mindegy. Azért még nézem…

Zora - 2013. 12. 13. 18:50

Lemoni – 2013. 11. 26. 22:21
Ez az! Ilyen részeket szeretnék sokat látni, mint ez a creepy házas. Ichabod végre nem csak szép és okos volt, hanem vad és erős is,

Komolyan mondod?! Hiszen nagy kegyesen maga elé engedte volna Abbyt. Eléggé be volt tojva attól a háztól, nekem úgy jött le…

Denisa - 2013. 12. 13. 19:07

Továbbra is szeretem, Jeremy-t sajnálom, mellesleg a nyanyák szavaiból nem úgy tűnik, mint aki normálisan meghalt, inkább hibernálás szerű, szóval ebből még lehet valamit kihozni.
Nagyon várom a folytatást!!!

Zora - 2013. 12. 14. 16:44

Ja, valami olyasmit kihozni, mint az OUAT-ban, ahol anya-lánya-unokája egyidős…

Amúgy igen, azt mondták: megállítottuk a szívét! – viszont azt is hozzátették: halálért halál.
Szóval, Jeremy 20 éves, az apja 30…
Maradjon inkább halott!

(Különben egy pillanatra megfordult a fejemben még a rész közben, hogy mi van, ha a Bűnevő is Crane leszármazottja…)

Zora - 2014. 01. 16. 16:04

01×11

Már nem azért, de tényleg ilyen hülye a kapitány? Szemtanúja volt, hogy egy rendőrt megszállt a démon. Miért nem gondolja, hogy egy másikat is meg tud?
Nagyon következetlen és bugyuta a történetvezetés.

arsebulls - 2014. 01. 16. 20:21

Egyetértek a történetvezetéssel kapcsolatban. Ebben a részben ez borzasztó volt. Pl.: amit Zora előttem itt leírt, vagy ami nagyon égetően hatalmas baki, hogy Crane fogta magát és kinyitotta a nem két oldalból álló bibliát egy random lapon és ott pont megtalálta a titkosírást. Egyébként meg elképesztően klisés rész volt, szerintem Irving családját ki kéne hagyni, mert lapossá teszik a sorozatot. Ez volt az első olyan rész ami egyáltalán nem tetszett. Annyi pozitívumot azért tudok mondani, hogy Crane ruhájáról volt szó. :)

clegane - 2014. 01. 18. 01:17

arsebulls: az hagyján hogy megtalálta, de honnan jött számára ez a felettébb logikus következtetés, hogy halála után írta oda? vissza is tekertem hogy miről maradtam le, annyira sánta volt ez a jelenet a végén.

Crias - 2014. 01. 19. 00:28

clegane
Ott mondta Abbey hogy 14.-én halt meg oda meg 18.-a volt írva innen gondolták hgoy már halottnak kellett volna lennie, de amúgy meg miért gondolják hogy nem előtte írta oda valamikor? …

clegane - 2014. 01. 19. 10:00

én is ezt kérdem, hogy mér ne tudta volna 10-én (vagy akármikor) odaírni hogy 18-a. ha már nyomozunk, ez sokkal logikusabb, mint hogy meghalt, és úgy írta oda.

Luke Grimm - 2014. 01. 20. 21:01

én a második rész után kaszáltam, az első rész sokat sejtető volt, de a második annyira kiszámítható és hatásvadász volt, hogy engem nem tudott tovább érdekelni… aztán lehet, hogy majd nyáron bepótolom, hogyha jókat írtok a folytatásról

winnie - 2014. 01. 21. 09:23

a hét vége felé jön az évadkritika.

winnie - 2014. 01. 21. 09:24

“de a második annyira kiszámítható és hatásvadász volt, hogy engem nem tudott tovább érdekelni… aztán lehet, hogy majd nyáron bepótolom, hogyha jókat írtok a folytatásról”

pedig nem sok kiszámíthatóság van benne, annyira elszállt és random.

viszont, ha jót írunk róla, akkor olyanok írnak jót, aki az 1-2. rész után is jót írt, szóval nem hiszem, hogy csak azért érdemes lenne bepróbálni, ha kaszáltad, akkor ez nem a stílusod.

Hunnenkoenig - 2014. 01. 21. 16:55

Jo volt!

Volt rendesen WTF!

Varom a folytatast.

Fragohol1C - 2014. 01. 21. 19:46

Aztamindenit bakker! Érdemes volt végignézni az évadot, az elején volt pár gyengusz rész, de a végére nagyon jó lett és az évadzáró duplarész OMG percekig nem tértem magamhoz.

arsebulls - 2014. 01. 21. 20:05

Amennyire elszidtam az előző részt annyira imádtam ezt. Nagyon nagyon tetszett. A cliffhangert nagyon eltalálták. Most végezte, teljesen a hatása alatt vagyok…most végleg kiderült: Ez nem egy guilty pleasure ! :)

Dark Energy - 2014. 01. 21. 20:15

Na, most nálam a katarzis megvolt.

lulu92 - 2014. 01. 21. 20:58

Nekem az utóbbi 1-2 rész nem nagyon jött be, de ez a legutolsó… nagyot ütött. Jöhet a 2. évad. :)

aries76 - 2014. 01. 21. 23:02

… és most várhatunk egy évet a 2. évadra… megáll az eszem… winnie: nagyon várom az évadkritikát, a szenzációs finálé után meg pláne.

leila - 2014. 01. 21. 23:04

Ezért megérte végigszenvedni a sok csetlés-botlást. Csak aztán nehogy valami mondvacsinált megoldással oldják fel, mert az tönkretenné ezt a remek kis befejezést.

Lemoni - 2014. 01. 22. 01:57

Nekem pont az utolsó 2 rész volt a leggyengébb, egy zagyva katyvasz. Nagyot akartak szólni, de kicsit sem pukkant. Amit a Sin Eater előadott, hát enyhén szólva kínos volt, de az ereklyevadászós kriptajelenet sem a hét legjobb mozzanata, Abbie babaházáról nem is beszélve. Utolsó előtti rész 4/10, a finálé 2/10. Nem vagyok benne biztos, hogy innen folytatni akarom, pedig Crane-t nagyon bírom.

Zuzu - 2014. 01. 22. 14:24

Hát Lemoni, sztem eléggé egyedül vagy/maradsz ezzel a véleménnyel.
Èn is nagyot WTF-oltam, ezt nem láttam elöre, még csak meg sem fordult a fejemben ez a csavar. John Noble nagyon jó választás volt!

scz - 2014. 01. 22. 16:45

Ez az évadzárás váratlan volt, szerintem jól megoldották – nyílván nem fogom lerágni a körmöm, hogy jajj mi lesz, illetve a csavar a történetben sem volt túlságosan mellbevágó (gondolok itt Jeremyre, és ez talán nem lesz túl spoileres), de mégis sikerült gyönyörűen nyitva hagyni a történetet.

Lilith - 2014. 01. 24. 08:55

Beszippantott a sorozat.Már az első 15 perc után éreztem,hogy nekem való sorozat.Ichabod karaktere meg annyira állat,hogy először elgondolkoztam,hogy a színész ennyire jó vagy a karaktermegírása.

Marcipáncica - 2014. 01. 26. 16:06

Az évadzárás meglepő volt, de sajnos összességében nem javított a sorozaton. Szerettem, néztem, de nem volt meg az az igazi “mikor jön már a következő rész” érzésem. Az utolsó rész csavarjának kapcsán szívesen olvasnék most egy kritikát.

Tyberius - 2014. 01. 26. 17:11

Nekem se jött be az utolsó két rész, igazából valahol a felénél elvesztettem az érdeklődésem úgy igazán a sorozatba. A fordulat a végén meglepő volt valóban, én se nagyon gondoltam rá, ugyanakkor sok olyan amatőr húzás volt, ami totál elvágta nálam a dolgot.

SPOILER:

Crane-t hibáztatni bármiért is eléggé nevetséges volt a fia részéről, mivel az nem is tudott a létezéséről, innentől pedig a hőbörgése és kiakadása kicsit nevetséges volt. Az anyját okolhatta, mert elhagyta, de akkor is a boszik voltak a fő vétkesek, azokat meg helyre tette a Gólem. Nekem most így belegondolva ez az egész picit “Nina-effekt” volt (24. első évad végén a fordulat az áruló kilétéről), bár ott még viszonylag jól is oldották meg a motivációk tekintetében, de ez erről nem mondható el.

SPOILER OFF

Nemtom folytatom e a sorozatot jövőre, a SupNat anno nagyobb hatással volt rám pedig az full epizódikus volt, ami picit is tetszett az évadzáróban az a purgatóriumos részek, bár lehetett volna az egész sokkal szürreálisabb/betegebb a csatorna keretei között. Pl. a Babaház az bejövős volt.

akh - 2014. 02. 06. 23:06

Nekem tetszett az első epizód 8/10. A FOX-on néztem magyar szinkronnal ami szerintem elég jól sikerült. Elég gyorsan pörögtek az események, nem volt benne üresjárat. Ha továbbra is így marad akkor lesz egy új kedvencem.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz