Advertisement
login |

The Legend of Korra: kezdett a Book 2

2013. 09. 18. 15:01 - Írta: Bruzsy

58 hozzászólás | kategória: animáció, kritika,

Ejj, de sokat kellett várni a folytatásra! Mondjuk biztosan nem lett volna annyira idegőrlő, ha a készítők az első etappal minőségben nem elég, hogy utolérik, hanem túl is szárnyalják a klasszikus elődöt, az Avatar: The Last Airbendert (amiről ugye sokszor és sokan elmondták már, hogy az elmúlt 10 év legjobb amerikai animációs sorozata) – az 1. évados start kritikája itt olvasható.

Mindez azért dicséretes, mert nem tudom, mikor láttam utoljára olyan folytatást, ami ennyire látványosan sarokba hajítaná a “nyerő csapaton ne változtass”-elvet és mégis ekkora sikert érjen el.

Komolyan, senkit se ijesszen meg a sorozat animációs volta vagy az, hogy egy gyerekcsatornán kerül bemutatásra, mert sokan irigyelhetnék ezt a minőséget. A The Legend of Korra Book 1 olyan modern, felnőtt témákat boncolgatott, mint a terrorizmus, a társadalmi egyenlőtlenségek, a spiritualitás és fizikai lét kapcsolata, a technológia öncélú felhasználása – mindezt a saját világán belül, egy cseppet sem szájbarágós módon, ideológiákat szuszakolva.

Ráadásul a fentiek meg lett spékelve a gyönyörű látvánnyal egy nagy adag sci-fi/steampunk/noir hangulattal, ami Aang történetéhez és a középkori, fantasy-vándorlós világhoz képest óriási ugrás volt.

Úgyhogy most az a nagy kérdés, hogy képesek lesznek-e a készítők megismételni egy szinte hibátlan fejezetet. És bár az első két rész számomra kicsit csalódás volt, én azt mondom, várjunk még egy kicsit az ítélet kimondásával. Apró spoilerekkel folytatom a tovább után.

Ami nekem a legjobban fájt, hogy kicsit hiányzott mindaz, amiről a bevezetőben ódákat regéltem. Elhagytuk a várost és a modern környezetet, az emberi és társadalmi problémák helyett pedig egy spirituális ellenséggel kellett szembenézni. Ez utóbbi természetesen még változhat, a második rész végi cliffhanger valószínűvé teszi, hogy lesznek még itt emberi ellenfelek is és újra komolyabb témák fognak várni a hőseinkre, de akkor is jó lett volna valamit már most látni belőle.

Emellett van egy olyan megérzésem, hogy megint merni fognak újat mutatni. Ezt már megtették azzal, hogy lényegében két szálra osztották a történetet, Tenzin és családja valamint Korra külön úton jár és mindketten valami mást fedeznek fel, egymástól függetlenül. Valami kapcsolat persze biztosan lesz a szellemportál megnyitása és a feléledő Avatar-szobor között, én arra számítok, hogy azért bőven részletezik még itt a mitológiáját a világnak. Azért remélem, nem lesz túlhasználva az Avatar state, elég sokat láttunk belőle a dupla premierben.

A látvány még mindig elképesztően szép, gyönyörűek a tájak (igen, ez azért hiányzott az első évadból), ha ezt tudnák kombinálni Republic City szürke, városi világával, esküszöm ugrálnék örömömben. Ahogy a karakterek terén sem annyira egysíkúak az elképzeléseik, bár meglettem volna még egy darabig a lázadó tini-Korra nélkül is, pláne azok után, amiken az előző szezonban keresztülment.

Szerencsére a finom humor és a  remek hangok is maradtak, sőt, idén kiegészült a gárda olyan nevekkel, mint James Remar, Aubrey Plaza, Lisa Edelstein vagy Steven Yeun.

Szóval minden bizodalmam a készítőkben van, egy percig sem aggódom, mert szerencsére még sosem kellett csalódnom bennük. Most is csak azért van hiányérzetem, mert 2 epizódot láttunk egy 14 részes fejezetből, és hát iszonyatosan magasan van a léc. Lehet darálni kéne?

(A későbbi félreértések elkerülése végett: a Book 2 hivatalosan 1. évadnak számít, a 2. évados berendelés a Book 3 és 4-et fedi, de az új részek sok helyen 2. évadként vannak feltüntetve.)

58 hozzászólás Ne habozz!

Skate - 2013. 09. 18. 15:39

Jó kezdés volt. Érdekel mit hoznak ki az évadból.

jockey - 2013. 09. 18. 15:44

“Gyönyörű látvánnyal” …és zenével!

Llew - 2013. 09. 18. 15:58

Az animációs mivoltát figyelmen kívül hagyva az első fejezet a tavalyi év egyik legjobb sorozatos élménye volt.
A gyönyörű animáció, a zene és ez az 1900-as évek szerű világ fantasztikus hangulatot teremt (a rész eleji némafilmes visszatekintés az egyik kedvenc momemtumom, kolosszális) és a történet is remek volt.

Az új fejezet nyitása szerintem a pilothoz hasonlóan elég kapkodós volt azzal, hogy mindenkit bele zsúfoltak és még az előző etapban látottakhoz képest is kicsit túl sok volt benne a tini sorozatos love story rész.
Az új karakterek érdekesek (gyagyás milliomos a legnagyobb arc), Tenzin és Korra szembe helyezése, illetve az új mentor is a tavalyihoz hasonlóan elég komor, komoly történetet ígér.

Az új történet mellett azért örülnék, ha lenne valami Amon forradalmának utóéletéről is és a város új választott (nonbender?) vezetőivel erre talán van is esély. Mako is menjen vissza rendőrködni és Asami se tűnjön el.

Amit kicsit zavart az a Déli-sarki átjáró, illetve a szellemvilág problémájának teljesen új, előzmény nélküli felvetése. Unalaq említette, hogy a háború után mentek félre a dolgok délen, na de az 70 éve volt. Aang még nagyon sokáig élt a háború után és most lett gond az ember emlékezet óta kavargó “vihar”? Korra egész életében ott élt, Katara is szerepelt az első etapban, de semmi említése nem volt emlékeim szerint ennek. Pedig az előzőekben remekül utalgattak előre a háttérben feltűnt képekkel, egyebekkel.

Ezt “az elmúlt 10 év legjobb amerikai animációs sorozata” mire vonatkozik konkrétan? Mert hiáa fut az ő égiszük alatt, tudtommal nem amerikában készül.

clegane - 2013. 09. 18. 16:50

van értelme elkezdeni nézni ezt az Airbender ismerete nélkül?

vagy csak letudom annak a pótlását azzal hogy megnézem a filmet!
:eltűnik a kőzáporban:

Llew - 2013. 09. 18. 16:55

Szerintem bele vághatsz nyugodtan.
Pár dologról lemaradsz, mert azért vannak visszautalások, nem lesz meglepő a világ fejlődése, de alapvetően simán érthető magában is.
Ha semmi előzetes információd nincs a dologról (mi a fene ez a bending – idomítás, hajlítás cucc, meg avatar), de kíváncsi vagy, akkor leggyorsabb megoldás a wikipedia olvasás:
http://avatar.wikia.com/wiki/Avatar_Wiki

Zirowe - 2013. 09. 18. 16:57

Jó, élvezem, de számomra nem múlja felül Aang-ék kalandjait.

Azt mondanám inkább, hogy más, de nem jobb.

Cseho - 2013. 09. 18. 18:08

clegane: A filmet eszedbe se jusson megnézni. Totál megalázza és földbe tiporja az Aangos sorit. Az a baj, hogy ha igazán képbe akarsz lenni, akkor az eredeti Avatar sorit megnézni, majd comicokat is el kell olvasni. Ugyanis a The Promise comic a Korra story elődje (The Promise az Aangos sori után játszódik 1 évvel és felvezeti a Legend of Korra-t.).

Book 2-höz: Nagyon vártam már és nem csalódtam. Szinte ovis gyerek módján, tátott szájjal néztem végig a dupla részt. Az új szereplőket már most kedvelem. Tenzin tesói nagy formák :) A két szál meg biztos összefonódik valamikor. Korra nagybátyja kicsit Sozinra emlékeztet. Még egy World War? :P

Fratello - 2013. 09. 18. 18:11

Csak egy szóra az “előző” évadhoz: sajnos ott pont az említett “társadalmi egyenlőtlenségek” rész volt a legkidolgozatlanabb, holott arra épült majdnem az egész sztorivonal. Valahogy az baromira nem derült ki hogy voltaképpen mi is a bajuk a “non-bendereknek” a benderekkel, azon kívül hogy “levelük!”, ez rendkívül zavaró volt, mert így kicsit mondvacsináltan lógott a levegőben az egész konfliktus… Remélhetőleg az új részekben kicsit jobban összerakott lesz a móka…

Llew - 2013. 09. 18. 18:28

Fratello
Igen az okokkal nem nagyon foglalkoztak, hogy a névtelen
equalistákat (magyar verzióban minek hívták őket?) mi állította Amon mögé. Pedig tényleg nem ártott volna, mert Aang szorijában a Sokka harcos mivoltán való poénkodáson túl nem nagyon érződött, hogy a nemidomárok másodrendű polgárok volnának. Sőt, a széria tele volt nemidomár harcosokkal (Suki, Mai, Ty Lee, Sokka kardvívó mestere), akik elég jól megállták a helyüket az idomárokkal szemben, elég gyakran elkenve a szájukat.

Capri - 2013. 09. 18. 18:57

Én is vártam és nem csalódtam, de 8 pontot ér a 10-es skálán.

Sokat nevettem összes Bolin scene-n.

Észrevettétek, h a sorozatban, már Aang legendájában is fontos szerep jut a családi motívum: testvér-viszály (Azula és Zuko, Tarrlok és Noatak, most Tonraq és Unalaq), ami hátán végigvisz az egész sorozatot.

öszakapkodósnak éreztem, jobb lenne aztán heti 1 résszel leadni a sorozatot.

Új kedvenceim: az ikrek, Bumi, Kya, Varrlick (északi milliomos). A vörös hajú Ginger engem Marilyn Monroe-ra emlékeztet, ő lehet a filmcsillag.

Nagyon szeretem a spirituális mivoltát, ezért nagyon várom az új infókat az előző Avatarokról. Újra akarom látni Kyoshi Avatart, ő a my favorit.

clegane - 2013. 09. 18. 20:24

mondjuk ez, hogy nem lehet tudni hogy ki miért utál kit, azért elég realista is lehet, pl azt se nagyon lehet logikusan kifejteni, hogy a mi világunkban a rasszisták miért utálnak, nos, más rasszokat.

Fratello - 2013. 09. 18. 20:36

Ja, csak nem igazán tudsz összehozni egy ilyen masszív mozgalmat anélkül hogy ne tudatosítanád a követőidben, MIÉRT kell utálniuk azt, akire rámutatsz…

Megjegyzem, a sorozatban számtalan érvet fel lehetett volna sorakoztatni/villantani a miértre, pl. a benderek kapják a jobb állásokat (rendőrök), csak bender lehet sikeres sportoló, csak bender lehet politikus/választópolgár, stb., csak a készítők valamiért nem akarták ezzel fárasztani az ifjúságot… Maradt a “z’utáljuk őtet mer’más!” érv, ami csak azért baromság mert benderek mindíg is léteztek ebben a világban, teljesen beágyazódva a kultúrába, vallásba, társadalomba…

genzo - 2013. 09. 18. 22:00

Fratello
Ezeket a kérdéseket a célzott korosztálynak fejtegetni finoman fogalmazva is meredek. A srácoknak az is éppen elég, hogy a gonosz boszorka az gonosz és kész. Arra nincs igény, hogy megmagyarázzuk. Ezeket a dolgokat Te, felnőtt fejjel továbbgondolhatod, de ez a sorozat elsősorban a srácoknak készül. Nekik még korai ideológiákról papolni, a sorozat ezt nem is teszi, mindannak ellenére, hogy sokkal “felnőttebb” szerintem(!)mint az eredetsorozat. Tehát bizonyos miértekre sosem kapunk választ, mert nem kaphatunk választ rá. És ez így van jól.

clegane - 2013. 09. 18. 22:05

mondjuk ilyen távol-keleti kötődésű sorozatnak nem kell messzire mennie példáért arra, amikor egy újabb generáció egyszercsak ellene fordul a többezeréves hagyományoknak. felteszem, náluk kevésbé kell magyarázni, hogy ilyesmi lehetséges.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_Revolution

Kínában is nagyon durva dolgok történtek akkor, és igazából ma már ők maguk sem értik, hogy miért.

(pl China’s historical sites, artifacts and archives suffered devastating damage as they were thought to be at the root of “old ways of thinking”. Many artifacts were seized from private homes and museums and often destroyed on the spot)

Fratello - 2013. 09. 18. 22:20

genzo
Tényleg nem akarok offolni, szóval utolsóként kénytelen vagyok rákérdezni: akkor ki is a sorozat célközönsége (életkorban)? Mert az általad sugallt “A srácoknak az is éppen elég, hogy a gonosz boszorka az gonosz és kész.” korosztálynál azért szerintem messze magasabbra lett belőve… (Már az első sorozat is, amiben ugyan ideológiák még nem voltak, de cserébe pincemély, komoly odafigyelést és megértést igénylő karakterek és jellemfejlődések annál inkább.)

Mi is van a Korra-sorozatban? (szimbolikus, de nagyon is jelen lévő) nemi erőszak, (nem annyira szimbolikus) családon belüli erőszak, egy komplett háború kirobbanása (annak minden velejárójával, mint például Pearl Harbour-i tömegmészárlás, fogolytábor, terroristák, gerillák), rendőri túlkapás/brutalitás, és a legvége, a hab a tortán, a főgonosz sorsa…

Szóval szerinted ezek mind belefértek az “ez a sorozat elsősorban a srácoknak készül”-be, de a háború kirobbanásának háttere/ideológiája már “Nekik még korai”?

Nuage - 2013. 09. 18. 22:23

Nekem nem is annyira a mozgalom (egyenlőség-pártiak a magyarban egyébként) létjogosultsága volt a fura, mert azt még úgy ahogy megmagyarázták. (Visszaélnek a hatalmukkal – támadások, gyilkosságok a múltban, kizsákmányolják a gyengébbet – az uzsorás jelenet és a sportolók népszerűsége is szúrta egyesek szemét. Meg mindig ott van az ismeretlentől való félelem. Ráadásul tényleg mintha egyre több idomár lenne általában véve, meg fontos pozícióban is. Aang sztorijában nem rémlik, hogy ennyien lettek volna. Vagy csak jobban szét voltak szórva, és a városban csak torzultak az arányok?!)
Számomra inkább az volt a fura, hogy a vezéralak eltűnésével az egész mozgalom mintha felszívódni látszott volna, ami azért elég elképzelhetetlen, hiszen a kiváltó okok továbbra is fent álltak. Ámon csak irányt adott az emberek dühének, érzelmeinek, nem ő alkotta azokat. Szóval remélem ez a vonal, ha csak említés szintén is, de visszatér – bár gyanítom nem fog.

Az első könyvet egyébként daráltam, szerintem ezt is úgy abszolválom majd.

Llew - 2013. 09. 18. 22:47

Nuage

Meg mindig ott van az ismeretlentől való félelem. Ráadásul tényleg mintha egyre több idomár lenne általában véve, meg fontos pozícióban is. Aang sztorijában nem rémlik, hogy ennyien lettek volna. Vagy csak jobban szét voltak szórva, és a városban csak torzultak az arányok?!)

Milyen ismeretlen? Ezek az emberek ebbe a világba születtek bele, az idomárok mindig is léteztek, a háború előtt pedig rendben békében éltek.
Az, hogy többen lennének az sem állja meg a helyét szerintem. A tűzidomárokból egész hadsereget állítottak fel, ahogy a földidomárokból is volt szépszámmal Aang idejében. Egyedül talán a víz hadsereg volt az ahol a nem idomárok voltak nagyobb létszámban.
Az viszont tény, hogy Aang idejében is az idomárok alkották a vezetést. Osai, Bumi.

Nuage - 2013. 09. 18. 23:17

Persze, léteztek, de ez még nem jelenti azt, hogy mindenki ismerte az összes hajlításti módot. Nem is biztos, hogy találkozott vele. Ráadásul aki nem képes hajlítani (talán még annak is, aki tud), annak ez az erő, a működése, a korlátai, a lehetőségei nem valószínű, hogy egyértelműek. És mint ilyen, félelmet szülhet, hiszen ha nem képezi magát egy átlag halandó, akkor teljesen kiszolgáltatott az erőt használókkal szemben, azok jóindulatára van bízva. Szerintem ez már elég sok ismeretlen ahhoz, hogy félni lehessen tőle. Az olyan kifejlesztett képességről mint a fémhajlítóké, a vérhajlítóké szintén nem öröktől fogva szólnak a krónikák.
A tűzhajlítokról meg már Aang idejében is rettegtek, mert pont azt csinálták, amitől az egyenlőségiek félnek most.

Llew - 2013. 09. 19. 00:07

Én abszolút nem így látom. Persze a mezei emberkék féltek, mert már egy emberöltő óta terrorizálta a világot a tűzidomár hadsereg. Ugyan akkor a sorozat folyamatosan vonultatta fel az olyan karaktereket, akik nemidomár létükre nem, hogy nem féltek az idomároktól, de egyenesen sikeresen szálltak velük harcba (Suki, Sokka kardvívó mestere), illetve az uralkodó tűzidomárok felsőbbrendű rendszerének elismer tagjai voltak (Mai, Ty Lee).

genzo - 2013. 09. 19. 00:32

Fratello
Én csupán arra céloztam, hogy Te, mint fenőtt ember továbbgondolhatod a dolgot, de a készítők nem fogják, mert nem Neked írják a sorozatot.

Nuage - 2013. 09. 19. 10:04

Liew: “Persze a mezei emberkék féltek”

Erről van szó. Már akkor is bőven volt olyan, aki félt, és most is van. Azt én sem állítottam, hogy minden non-bender féli ezt az erőt – az sem valószínű, hogy ők lennének többségben, vagy hogy nincs olyan, aki ne tundna velük szembe szállni. A Korrában is van bőven olyan, aki nem tart tőlük és nincs is ellenük vagy éppen hogy mellettük áll. De én úgy látom, hogy igenis van létjogosultsága annak, ha valaki nem bízik a hajlítókban és ez a kiszolgáltatottság félelmet, majd gyülöletet szül. Mert az erejükhöz nem szükségszerűen társul az a fajta bölcsesség, ami a helyes használathoz kell, így van rá módjuk, hogy visszaéljenek vele. De ez már tényleg nincs túlragozva a sorozatban, viszont a felszín alatt én ezt éreztem.

Brynden Rivers - 2013. 09. 19. 11:41

@genzo:

Fiataloknak írják, de komoly témákról. Úgyhogy szerintem lustaságból nem gondolták tovább, másrészt meg kapóra jött, hogy a mintául szolgáló maoista Kulturális Forradalomnak se volt semmi logikus célja.

Egyébként van egy masszív kommunistaKína-ellenes vonal a sorozatban (korábban: Tibet megszállása = levegőidomárok genodíciuma).

ajtatosmano2 - 2013. 09. 19. 18:30

Az emberek az idomárok hatalmától féltek, nem attól, hogy ismeretlen volna előttük az idomitás.Egyébként már az Aangban is érezni lehetett az elnyomást és az idomárok elfajulását. Gondoljunk csak a pénzéhes földidomár-mesterre, vagy a falusiakat elnyomó földidomár katonákra. Az idomárok nagy számát pedig csak azért lehet érezni,mert Avatárként Korra főként velük találkozott. A hajlitók nagy része a fővárosba költözhetett képességeinek köszönhetően. A legtöbb “vidéken” lakó, egyszerű embernek nem adatott meg a lehetőség.
Én személy szerint biztos vagyok abban, hogy nem fogunk csalódni benne.

ajtatosmano2 - 2013. 09. 19. 18:34

Célzott korosztály szerintem nincs. Megpróbálják úgy megoldani, hogy a fiatalok is élvezzék és az idősebbeknek is legyen mondanivalója. Az Aangban sokkal inkább rejtve volt a bölcsesség.

Andy - 2013. 09. 19. 23:22

Az első könyvben látott bender-nonbender ellentét alapja az, hogy a benderek tulajdonképpen nagyobb hatalommal rendelkeznek, mint a többiek. Lásd, mikor Korra megérkezik Republic Citybe első jelenet, hogy a hajlító triád védelmi pénzt szed a boltosoktól, akik nem nagyon tudják megvédni magukat. Persze, előfordulnak olyan tehetségek, akik hajlítás nélkül is felveszik a harcot bárkivel, de azért az nem túl gyakori, Aang világában is csak maréknyian voltak.
Ugyanakkor úgy érzem, a hajlítókban van egy lenézés a nonbenderek felé – persze nem mindenkiben, de a többségben.

Amit nagyon szívesen láttam volna az évadnyitóban:
Szerintem a fent említett ellentétek feloldásaként első lépés az kellett volna legyen, hogy felállítanak egy nonbender rendőrséget és szót kapnak a tanácsban (ami ugye feloszlott, de biztos van valami kormány).

Brynden Rivers - 2013. 09. 20. 10:20

Republic City főleg a 1920-as Sanghajra és más kelet-ázsiai városokra hasonlít, a kvázi-kasztrendszer így adott.
(de vannak helyek, amelyek ihletője New York, Chicago, Vancouver, Berlin, Párizs)

Nekem is az hiányzott, hogy minden visszatért a régi kerékvágásba, mintha semmi se történt volna. Ott vannak brutális nonbender fegyverek (vagy azok tervei), nem hiszem hogy azokat senki nem akarná megszerezni.

Egyébként a firebenderek (németek) háború utáni kitelepítésének terve volt az első etnikai konfliktus, amiből jött a többi: http://avatar.wikia.com/wiki/Harmony_Restoration_Movement

Cseho - 2013. 09. 20. 13:39

Brynden: De az a mozgalom megbukott. Earth és firebenderek éltek együtt a kolóniákon békében. Miután ezt látta Zuko leállította a kitelepítést. Ezért az Earth King megtámadta őket. Ezután alapították meg a mai Republic City alapjait. Ez mind elolvasható a ‘The Promise’ comicban.

Llew - 2013. 09. 23. 00:40

Valahogy túl nyilvánvaló lenne, ha Unalaq volna az egész évad főgenyója, de a csávó kezd igazi seggfej lenni.
Viszont ez a nem annyira boldog családos Aang és gyerekei sztori tetszik.

Llew - 2013. 09. 28. 22:27

Remélem lesz valami csavar, mert ez a nagybácsi minden résszel nagyobb genyó sztori kicsit sablonos.
Jó, hogy Korráék visszatérnek a városba, kíváncsi vagyok az elnökékre és hogy mi történt a lázadás után.

Capri - 2013. 10. 06. 19:29

Eheti rész izgalmasabb, a kövi részre nagyon kíváncsi vok.

Polgb - 2013. 10. 09. 00:20

Úgy tűnik nem csak a nagybácsi lesz itt genyó.

hami - 2013. 10. 10. 19:46

nem igazán tetszik ez az évad.
Korra kifejezetten iritál

Lálá - 2013. 10. 19. 21:08

Hm…most ez a 7. és 8. rész szerintem nagyon jól sikerült. Végre tényleg éreztem az igazi Avatáros hangulatot és kaptunk betekintést a múltjába is újra. (Már ideje volt megismerni egy újabb életét.)

Llew - 2013. 10. 19. 21:35

Á, az évad kétharmadára jutunk el oda, hogy értelmet nyer az fejez alcíme és végre igazán érdekes részt kapunk? Nagyon jó volt ez a spirituális epizód – illetve kettő -, ez hiányzott az első fejezetből. Utoljára Aang sztorijában volt meg ez a fajta hangulat. Nagyon szép volt, ahogy a “rajz” stílusa is megváltozott az emlékekben. Jó volt a visszautalás a sárkánytáncos tűzidomítással.

Viszont innentől van rá egy lottó ötösöm, hogy Vaatu rángatja madzagon Unalaqot a kiszabadítása érdekében.

Amit nem értek, hogy anno Aang történetében mintha az hangzott volna el, hogy minden egyes nép valamely állattól tanulta meg az elemek idomítását, illetve a végén az oroszlánteknős léte nagy dolog volt. Most ennek szerintem ellentmondtak, hogy több is volt, és simán ők osztogatták az elemek erejét. Ez esetben mi van a nonbenderekkel?
Meg mi volt ez a háború óta nevelgetjük itt a bölényeket? Minden bokorban vannak most már?

Most nézem, hogy a TWD-s Steven Yeun volt Wan hangja.

Lálá - 2013. 10. 20. 22:15

Szerintem ez úgy van, hogy eltanulták az állatoktól (…és a Holdtól), de nem tőlük kapták. Csak megfigyelve ezeket, finomítottak az idomításokon. Mert pl. ahogyan néztem, a többi régi tűzidomár egyszerűen csak tűzlabdákat dobált, azon kívül más extra nem volt. Szóval nem úgy idomították a tüzet, ahogyan a Korra vagy Aang beli idomárok. (Csak az Avatár használta profin, mivel őt egy sárkány segítette.)

Lálá - 2013. 10. 20. 22:17

*A benderség pedig vagy öröklődik vagy nem. Pl. Katara és Aang gyerekei között is van egy nonbender.

Lálá - 2013. 10. 20. 22:20

(Egyébként az még érdekes, hogy így nézve főleg az Aangos részeket, látni, hogy a levegő népénél mindenki bendernek született, míg más eleméknél gyakori volt a nonbenderség.)

VvD - 2013. 10. 22. 21:07

A 7.-8. részről kéne egy beszámoló szerintem. Most nézek 4 sorozatot (Marvel, Arrow, Korra és TBBT), de ez a rész kb mindent felülmúlt ezen az őszön. Gyönyörű volt a grafika, a történet izgalmas és aranyos volt, illetve nagyon sok mindent megtudtunk a múltról és a mitológiáról is. Mégtöbb ilyen részt kérek!!!

Mindenhol azt írják, hogy Vaatu lesz Unalaq mögött. Mindenesetre kíváncsi vagyok. Az lenne a legjobb, ha létrejönne egy másik avatar, csak most a sötét oldalon. Azt a harcot megnézném :)

mkfad - 2013. 10. 24. 16:01

Valami iszonyatosan jó volt ez a duplarész. Ki gondolta volna? :)

Tényleg írhatna valaki kritkát róla. Önmagában is megálljaa helyét a történet, így laikusoknak jó kipróbálási lehetőség lenne.

Alice - 2013. 10. 25. 06:58

Az előző, szerintem szuper könyvhöz képest igencsak döcögött nekem az az “évad” a kezdőrész után, de nagyon bejött a 6-7-8. rész. Igen, már a 6. is :). A 7-8. pedig teljesen meglepetésként ért, a mitológia mellett tiszta Miyazaki-s hangulat, kicsit keserédes, és hosszú-hosszú történet, amennyire lehetett, rengeteg időt rászántak a múltra. Először furcsálltam, de már nem is tudnám másként elképzelni, erre nem lett volna elég 1 rész vagy részenként 10 perc. Simán egész-estés rajzfilmként is vevő lettem volna rá.

Brynden Rivers - 2013. 10. 28. 10:06

“A 7.-8. részről kéne egy beszámoló szerintem.” +1

Biztos, hogy Vaatu lesz Unalaq mögött, ahogy az előző évadban is messziről sejthető volt hogy Amon hajlító.

Llew - 2013. 11. 02. 19:41

A múltkori után tényleg nem volt csavar, simán csak Vaatu van a háttérben. Kicsit azért kár. Ami pedig nagyobb baj, hogy ezek után Mako és a többiek sztorija csak egy töltelék, hogy a már megkedvelt karakterekkel is legyen valami. Mert a világ sorsa mellett kit érdekel Varrick mesterkedése?

Vajon ez a szellemes rész is lezárt történet lesz, mint az előző? Akár igen, akár nem nagyon érdekelne, hogy miként akarják majd a következő könyvben folytatni. Mert most gyakorlatilag az Avatar létezésének célját látjuk. Aang sztorija innen nézve csak azért volt érdekes, hogy a ciklus ne szakadjon meg. Viszont, ha most Korra bezárva tartja Vaatu-t, akkor az avatarok újabb 10000 évig “apró-cseprő” emberi dolgokkal foglalkozhatnak. Ha pedig esetleg teljesen le is győzi, akkor nem is lesz szükség avatarra?

Brynden Rivers - 2013. 11. 06. 12:46

“Mert a világ sorsa mellett kit érdekel Varrick mesterkedése?”
A világ sorsát gyakran apró-cseprő ügyek döntik el

– A Korra – Vaatu csata mellett szerintem lesz egy epic csata a déli sarkon és Team Avatarnak is csatába kell mennie
Na most éppen az aki a fő szövetségesük lenne Unalaq ellen (Varrick) az egyben az ellenségük is.

– a köztük lévő konfliktusokat (szerelmi 3szög, stb.) ki használják az ügyes manipulátor ellenségek.
Érdekes lenne ha nem csak fizikai küzdelem döntené el a konfliktust, lásd Zuko szerepét az eredeti sorozatban (egy olyan jól felépített nem fekete/fehér karakter nagyon hiányzik innen)

– Asami szerintem az évad végi nagy csatában fel fogja magát áldozni a többiekért (vagy Korráért)

“Ha pedig esetleg teljesen le is győzi, akkor nem is lesz szükség avatarra?”

Hogy kordában tartsa az olyan diktátorokat, mint Amon?

VvD - 2013. 11. 11. 12:26

Hmm. Ez a Korra egyre ostobább. Jól lázadozni a szellemvilágban, majd ott tök egyedül szembe menni velük, úgy hogy fogalma sincs mit tudnak (lsd Vakondok). Komolyan mondom Ang-nak 2x ennyi esze volt az eredeti sorozatban olyan fiatalon is.

Brynden Rivers - 2013. 11. 14. 14:20

Pedig Aang nem is volt full Avatar az elején. Korra 4 elemmel sem tud leverni egy kisebb csapat vízidomárt.

Aang-nak sokkal jobb csapata volt. Korra csapata sajnos most nagyon gyenge és nem is értem miért nem segítenek neki.

Én azt hittem lesz annyi esze Korra-nak, hogy nem egy még oly okos kislánnyal megy be a szellemvilágba. :(

Llew - 2013. 11. 16. 11:00

Banyek, mikor lesz már jövő hét? Egy hetet várni a folytatásra nagyon soknak tűnik.

mandyedi - 2013. 11. 16. 15:44

Ha jól tudom 14 részesre tervezték és mivel ma kijött az utolsó 4 rész, így 1 évet kell várni a folytatásra.

Llew - 2013. 11. 16. 17:32

Jaja, közben én is nézem, hogy kint van mind a négy.

Llew - 2013. 11. 16. 19:19

Végül ez is lezárt lett, mint az első könyv. Ugyan akkor a befejezéssel kicsit öngólt is lőttek és a kényes kérdéseket is átlépték. Ha Raava nem halhat meg, akkor elvileg Vaatu sem, vele most akkor mi lett? Az utolsó tíz percben végig azt vártam, hogy mondnak erre valamit, vagy Tenzin vagy bárki a csapatból rákérdez. Aztán a végső megoldás elég nagy deus ex machina volt. Az ikrek utolsó pillanatbani pálfordulása az egy elhanyagolható apróság, Korra saját szelleme meg nálam még bőven belefért a világ mitológiájába, viszont a Jinora beavatkozásának miért és mikéntjén ugyan úgy átléptek, mint Vaatu sorsán, pedig talán még annál is fontosabb kérdés volt.
Mindezek ellenére továbbra is egy fantasztikus sorozat, a gyengébben indulás után ez az etap is remek volt. Remélem a következő könyvben a mostani eseményeknek azért lesz folytatása és komolyabb hatásuk lesz, mint Amon sztorijának az ideire.

Nézve is gyanúsan ismerős volt, de most olvasom, hogy Vaatu energiasugarának ugyan az a hangeffektje, mint a Mass Effectes reaperek lövésének.

Capri - 2013. 11. 16. 21:58

a 4 részes finálé WOW WOW WOW WOW WOW!!!!!!!

mandyedi - 2013. 11. 17. 15:11

Én is abban bizakodom, hogy a következő könyvben megmagyarázzák Vaatu-t és Jinora-t. Arra tippelnék, hogy Vaatu megölése még vissza fog köszönni és Korra-ban valami változást idéz elő, mert ugye egyik nem létezhet a másik nélkül, ezért Korra-ban lassan kezd elhatalmasodni a sötét oldal (nem, nem lesz Jedi :D) és Vaatu visszatér.

CaveMaN - 2013. 11. 17. 20:56

Vaatu-n én nem aggdódnék. Raava a ciklus (10e év) végére “kitermeli” magából újra. Most mindössze annyi történt, hogy a következő ciklusban ismét a fény uralkodik. Igazából csak az a kérdés, Jinora miképp varázsolta elő Raava-t “idő előtt”.

Ez az évad igazából sorozatzárónak ment volna el, mert a tétet értelmesen nem lehet tovább emelni, nagyobb misztikumot nehéz a világ mögé rejteni.

Llew - 2013. 11. 17. 21:25

CaveMaN
Ez így van, az évad közepi dupla részes eredet sztori óta a történet gyakorlatilag szintet lépett az előző sorozathoz és Amonhoz képest. Ahogy a fináléban sorra emelték a tétet a Vaatu-Unalaq egyesüléssel, majd az óriás antiavatarral, végül az óriás Korra szellemmel, attól tiszta Songoku feelingem volt, hogy mindegy milyen aktuális giga ellent vert el, mindig előkerül egy még, még erősebb ellenfél, ráadásul gyorsított eljárásban. Csak ott ez belefért, itt viszont nem igazán passzolna a sorozat mitológiájába, spirituális vonalába. Inkább arra számítanék, hogy ismét új vonalon mennek tovább, ahogy az első könyv is erősen más volt, mint Aang történeta, vagy ahogy ez eltért az előző könyvtől.

mandyedi - 2013. 11. 18. 09:21

Csak gondoltak az írók arra, hogy ne a Korra legendája közepén fogyjanak ki a ötletből. Viszont kíváncsi vagyok mivel jönnek elő, mert a mitológiai vonal tényleg kimerült, már ami a múltat illeti. A szellem és anyagi világ egybenyitása viszont adhat új lökést neki.

Brynden Rivers - 2013. 11. 19. 09:10

A szellemek a negatív érzelmektől Vaatu “halála” után is agresszívvé válnak vagy nem?
Ha igen akkor a világ nagyon meg fog változni a következő évadban.

Remélem nem kell 1 év 3 hónapot várni, és lesz benne a föld és tűz királyságról szó.

Lálá - 2013. 11. 20. 16:41

Szerintem a negatív érzelmeknek csak a szellemvilágban van hatása.

Vaatu pedig még okozhat gondot, mert ahogy Raava, elvileg ő sem tud végleg eltűnni. De jöhetnek más bajkeverő szellemek, most, hogy az Avatár elvesztette a kapcsolatát a korábbi életekkel… Volt az az arcrabló akármi is, stb. Biztosan voltak más konfliktusok is (korábbi életekben) és így, hogy Korra nem tud segítséget kérni… Szóval van itt még sztori.

Llew - 2013. 11. 23. 11:55

A Book 3 alcíme hivatalosan Change lesz. Annyira nem meglepő a finálé után.

thialfy - 2013. 11. 27. 16:16

Megint megcsinálták! Hihetelen jó lett ez az évad is, bár tényleg volt egy-két gyengébb rész az elején, az eredet-történettel kárpótoltak mindent.
Azt tényleg említhették volna, hogy Vaatuval mi lett, de szerintem is 10 ezer év múlva előkerül, amikor “szükség” lesz rá.

Amikor Jinora megjelent a fénygömbbel, rögtön azt hittem, hogy az avatár teáskannáját hozta, az szerintem egy jó magyarázat lett volna arra, hogy Raavából még maradt egy darabka a szellemvilágban, de ha tényleg ezt akarták volna magyarázatnak, akkor valószínű mutatták volna.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz