login |

Pilot: Atlantis – írta Origen

2013. 10. 03. 22:00 - Írta: vendegblogger

57 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika, pilot-mustra,

A BBC a Merlin utódjaként újabb fantasy-sorozatot indított, a múlt héten bemutatott Atlantis-t, melynek alapfelállása szerint Jason, a mai kor embere, apja halálát kutatva merül alá tengeralattjárójával, amikor is nagy fehérség kíséretében lép át egy másik, a görög mitológiából ismert világ partjainál köt ki.

Nem igazán érti, hogy mi történt vele, de hogyhogy nem üldözőbe veszik, majd a „háromszöges fickó” nyújt számára menedéket Héraklész házában, így meg is alakul az a kis 3 fős csapat, akik majd kalandokba keveredve hivatottak szórakoztatni minket hétről-hétre. (Megvallom, kissé fura és kizökkentő volt hallani ebben az ókori környezetben a Jason nevet, még akkor is, ha valóban létezett – a magyar változata Iaszón.)

Papíron látványsorozatról van szó, épp ezért sajnálatos módon rögtön szemet szúrt a sok CGI-jelenet, amit szerintem a mai technológiával sokkal ütősebbre is meg lehetett volna csinálni. Kár érte, bár ez nyilván csak az erre érzékenyeket fogja zavarni.

Ha a technikai hiányosságoktól eltekintünk, akkor viszont kijelenthető, hogy korrekt módon megalapozták a sorozatot, kapunk rejtélyt és egy szerelmi szál ígéretét, ami persze hősünket lengi körül egy hercegnő képében, aki nem ért egyet szüleivel és a véres hagyományokkal. És persze ne feledkezzünk meg a lényegről sem, a kalandokról különféle mitológiai lények és személyek közreműködésével.

Elsőre nem is azt mondanám, hogy a Merlin kedvelőinek jönne be legjobban az Atlantis, hanem inkább a Xena és a Hercules rajongóinak, annak ellenére, hogy még véletlenül sem koppintása a két kultstátuszban lévő fantasynek, hiszen sokban eltér, inkább csak a képi világa emlékeztet rájuk.

Azonban hiába az alapozás vagy a potenciál, hiába volt aranyos, amit láttunk, nem váltotta ki belőlem azt az érzést, hogy muszáj látnom a folytatást. Ezt sajnálom, mert ennél első látásra sokkal több lehetőséget rejt magában Atlantisz legendája, de azért egy erős közepes, 5/10-es pontszámot így is megérdemel az Atlantis. Többet viszont nem. Egyelőre.

57 hozzászólás Ne habozz!

krigin - 2013. 10. 03. 22:20

Pitagorasz nagyon jó volt olyan kis ügyetlen :D, Jason kicsit hamar elfogadta, hogy egy másik világba van, de amúgy ő is príma volt, egyedül még Herkulessel nem vagyok kibékülve, meg nem tetszik Ariadné se még. :(
Amúgy jó nyitány volt, izgalmas, akciódús, vicces. Nálam nagyon betalált, így várom a szombatot :)

winnie - 2013. 10. 03. 22:23

ehh, semmi időm sincs megnézni, de azért kíváncsi vagyok. majd akkor írok én is egyet. kérdés, hogy mikor…

Pudli - 2013. 10. 03. 22:26

Nekem nagyon bejött kevés az ilyen jellegű sorozat. Egyelőre nézős, de tényleg nem érzem azt hogy “muszáj látnom a folytatást”.

Nekem annyira nem világos miért Atlantis a címe, de lehet a későbbiekben kiderül.

Lemoni - 2013. 10. 03. 22:34

Aranyos, cuki, leginkább 12-13 éveseknek való sorozat. Nagyon keverik a szezont a fazonnal, Thézeusz helyett Jasonnal öletik meg Minotauruszt, kötelező geeknek betették Pitagoraszt, gyáva nyúlnak meg Héraklészt :D A görög mitológiát lehetőleg ne ebből tanulja senki! :) A szereplőknek nem nagy kihívás eljátszani a karakterüket, a CGI gagyi, csupa műtermi díszlet, langyos vasárnapi matiné feeling. Még egy részt megnézek, de ennek sem én vagyok a célközönsége :)

gabor96 - 2013. 10. 03. 22:49

Sajnos nem Stargate Atlantis. Az jobb lenne!

Smash - 2013. 10. 03. 22:49

Hát nekem 0/10. Konkrétan a sztori miatt. Általában szeretem, ha a szezont keverik a fazonnal, de itt nagyon nem jött be. Atlantiszhoz egyenlőre nem sok köze van dolognak a címmel ellentétben. Úgy látszik, hogy szimplán ide helyezték el a görög mitológia egy sajátos keverékét, és Iaszon és az Argonauták sztoriját fogjuk megkapni összekutyulva másokkal. Értem én, hogy Herkules mint gyáva nyúl poén, de én például ezt a poént már az első rész végére meguntam, szóval ha hosszú távon erre akarnak gyúrni, az elég gáz lesz. Merlin pótlásnak semmiképp nem ajánlom. Tényleg inkább a Herkules és a Xena rajongóinak való. Nálam ennyi volt.

mmonitor - 2013. 10. 03. 22:51

Nekem elég gagyinak tűnt olyan tipikus angol ami működött nálam a Merlinnél de ugyan az itt egyáltalán nem. Ez a rakás szerencsétlen főhős nem tudom hogyan tudná elérni, hogy izguljak értük bármilyen szituációban ebben a steril környezetben.

Pathfinder - 2013. 10. 03. 23:06

Mivel mostanában abszolút nem nézek semmit, talán kipróbálom. :) Mikor olvastam, hogy a “háromszöges csávó”, egyből tudtam, hogy Pitagóraszról van szó. :D Könyvjelzőzöm a cikket és ha megnéztem, ismét írok. :)

spider - 2013. 10. 03. 23:13

Nekem a Mágusok (Spellbinder) című gyereksorozat ugrik be erről a leírásról. Emlékszik még rá valaki? Nagyon király volt! :D
http://www.youtube.com/watch?v=a4Pdrz_KxhU

Junkieka - 2013. 10. 04. 00:20

Nem tudom, hogy tudta ezt bárki is komolyan venni. Szerintem egyértelműen könnyed kis vígjáték, mondhatni sitcom. Nekem inkább Monthy Piton feelingem volt egyik másik karakter miatt. Majd meglátjuk mit hoznak még ki belőle, ha továbbra sem veszik komolyan a dolgot, akkor én vagyok a célcsoport.
A gagyi CGI-vel ne fárasszatok már! Komolyan, ez egy angol tévéfilm, nem többszázmilliós költségvetésű mozifilm, még csak nem is HBO.
Mondjuk tényleg amolyan détutáni műsor, mint a Herkules és a Xéna volt, de mi ezzel a probléma? :D

ayren - 2013. 10. 04. 07:42

Engem speciel nagyon zavart az a mitológiai katyvasz, amit a sztori alá raktak. Oké, hogy nyúljunk a mitológiához bátran, újítólag, de ez itt szimpla zűrzavar, és azok a kiskamasz kölykök, akik potenciális nézői ennek a sorozatnak, tévesen fogják magukba szívni az alapokat.
Azon meg nyilván csodálkozni se érdemes, hogy az antik Görögországban (vagy annak kulturális klónjában) mindenki angolul beszél, így a főszereplőnek semmi gondot nem okoz a kommunikáció. És itt még fordító mikrobák sincsenek magyarázatul, mint a Farspace-ben. :)

winnie - 2013. 10. 04. 07:52

a nyelv kérdése szerintem mikromenedzselés lenne (mármint annak magyarázása, hogy ki mit ért, nem éri meg a fáradságot. történt valami (az sokkal furcsább) és érti, illetve beszéli a nyelvet.) és, ha nem angol lenne nagy mértékben csökkentené a nézői élvezet szintjét. szóval ez kvázi megegyezéses alap, hogy mindenki ugyanúgy beszél. (az, hogy mi a közös nyelv, irreleváns. a szinkronban magyar lesz:)

bruceQT - 2013. 10. 04. 08:25

Angolul furán vannak ezek az ókori nevek: Vergilius az Vördzsil (Virgil), Marcus Antonius az Mark Anthony, Homérosz meg Homér…

Junkieka - 2013. 10. 04. 08:35

Ben Hurban is angolul pofáznak, milyen egy gagyi film már! Meg se magyarázzák, hogy miért. Höhh.
Akit zavar az angol, az várja meg a magyar szinkront, úgy sokkal hitelesebb lesz.
:D
Seriously?

ayren - 2013. 10. 04. 08:41

Nem az angol zavar, sőt, csak hát a logikátlanság. Értem én azt is, hogy a filmiparban ez a bevett szokás, de én speciel nagyon tudok örülni annak, ha áldoznak agyilag annyit a sztorira, hogy valami apró, elejtett kis magyarázat legyen, lásd Farscape.

winnie - 2013. 10. 04. 08:49

bruceQT: igen, ha valami, akkor ez viszont engem is “zavar”. nem tudom, de ez sokkal jobban kizökkent. tudom, hogy náluk így van, de ezt egyszerűen képtelen vagyok megszokni és sokszor értelmezni sem bírom. csak nézek, hogy mit mondtak? és idővel esik csak le.

Dark Energy - 2013. 10. 04. 08:59

Nekem tetszett. Vicces, aranyos, izgalmas, érdekes és habár “gagyi”, egyáltalán nem zavar.

Anno néztem a Hercules-t és a Xena-t is, az sem arról volt híres, hogy brutál igényes lett volna, főleg amikor két egymást követő részben olyan esemény zajlott a háttérben, melyek között a történelemben bizonyítottan több mint 100 év eltelt.

Dregnarr1 - 2013. 10. 04. 09:38

Kezdem már unni, hogy mindenki egy-két elkapott, csapnivalóan szinkronizált Xéna epizódrészlet alapján tökéletesen alaptalanul és bármilyen valódi háttérinformáció nélkül “délutáni matinésorozatnak” meg “könnyed, konzisztencia nélküli eseményfolyamnak titulálják a sorozatot… már nagyon érik, hogy megírjam a vázlatokban leledző, jópár oldalas sorozatértékelésemet, mert már szinte valóban bosszantó, hogy ennyire rosszul és méltatlanul ítélkezik a sorozatról az emberek nagy része (ismét, gyak. vakon).

SRSLY?:D

Andro - 2013. 10. 04. 11:05

Olyan erősen közepes volt. Valahogy zavart, hogy Jason olyan gyorsan elfogadta ezt az egész “egy másik világban vagyok, ahol mindenféle mitológiai lény megtalálható, meg hősök, stb.” dolgot. A történet egynek elment, de nem volt az a hú de izgalmas. A karakterek egyenlőre eléggé egydimenziósnak tűnnek, pedig az alapötletből többet is ki lehetett volna hozni. Herkules (vagy a görögöknél Héraklész) szánalmas volt gyáva nyúlként. Az ő karaktere nem ilyen. Pitagorasz aranyosan ügyefogyi, de semmi extra. Ariadné meg szerintem egyáltalán nem szép, inkább átlagos, vagy talán csinoska

Szóval, 1-2 részig még talán maradok, de ha kaszálnák sem sírnék.

Viszont pozitívum, hogy a főhős a Merlinnel ellentétben nem egy 14-15 éves kisfiú, hanem egy felnőtt férfi.

5/10

thomas - 2013. 10. 04. 11:27

A Herkules-t és a Xena-t kedvelőknek egynek elmegy, közepes rész volt. A történet nagyon ingatag, szerintem túl sokat nem foglalkoztak vele, hanem csak: “ez van aztán fogadd el, cső”.
Engem is zavar picit, hogy egy angolul beszélő ember az ókori(!) Görögország területére kerül, azon belül pedig Atlantiszra :O ahol élnek ezek a különböző mitológiai alakok + a Pitagorasz félék, hogy mégis hogyan érti meg őket, jó azért nehéz lenne ha görögül dumálna mindenki ő meg nem értené mi van.
Én azt tudom mondani erre a sorozatra, hogy ha kikapcsolod az agyad és nem akarod észrevenni a sorozat hibáit akkor még talán jól is szórakozhatsz rajta, mert viszonylag poénos, még 2 részre biztos nem maradok, ha hasonló “nagyszerű” történésekkel rukkolnak elő mint a pilot-ban akkor inkább hagyom.
Spoiler!!!
A CGI Minotaurusz az aztán nagyon elcseszett lett, nem a kinézete, hanem eleve a viselkedése + hogy a kis izgága főszereplő srác meg tudta ölni, csak simán leszúrta semmi harc nélkül, azért álljunk már meg, dumadumaduma + a végén elintézik a problémát 3 percben.
Spoiler vége!!!
És valóban nem nagyon izgatja magát a főszereplő, hogy hogyan jut haza vagy valami, meg egyáltalán nem is lepődött meg a fura lényeken meg úgy semmit, csak mosolyog és ezzel el van intézve a színészi játéka is.
Na sebaj, 2 részre még mindenképp maradok.
Viszont nem lepődök meg, és ti se lepődjetek meg ha kaszát kap, nagyon olyan szaga van. Hasonló mint tavaly a Sinbad című (reboot?) próbálkozás.

thomas - 2013. 10. 04. 11:34

* 2 részre biztos maradok (bocsánat elírtam)

Még azt megjegyezném, hogy itt is túl sokat akarnak, és ebből akkora katyvasz lesz később, hogy sokan otthagyják a sorozatot és inkább nem nézik. De aki úgy gondolkodik, hogy hátradől és élvezi a poénokat, neki tetszeni fog.
Ja és rendkívül kiszámítható az egész, már most sejteni lehet 99%-ban hogy ki kinek a kije és ezzel titkolózgatnak már itt az elején.

Andro - 2013. 10. 04. 12:05

thomas: Mibe, hogy Jason anyja az Orákulum, csak nem akarta neki megmondani? Én erre tippelek. Meg hogy az apja talán a király, és valszeg ezért akarják megölni. Nem lenne nagy csattanó, ha ez jönne ki a végén. XD

ayren - 2013. 10. 04. 12:09

Szerintem az orákulum Jason anyja. És mivel a srác tipikus hérosz (lásd extra ügyesség a falmászásnál) valamelyik felmenőjének elvileg istennek kell lennie. De mivel az istenek személyesen nem szokták felnevelni a porontyaikat, az apja, aki átvitte a mai világba, talán nem is apja. Bár amennyire tesznek itt a klasszikus mitológia játékszabályaira, bármi lehet…

ayren - 2013. 10. 04. 12:10

@Andro
Majdnem egyszerre írtuk.:)

winnie - 2013. 10. 04. 12:38

“Ja és rendkívül kiszámítható az egész, már most sejteni lehet 99%-ban hogy ki kinek a kije és ezzel titkolózgatnak már itt az elején.”

ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy hány fedelű a sztori. lehet, hogy azt akarják elérni, hogy azt hidd, hogy tudod ki kinek a kije:)

Andro - 2013. 10. 04. 14:41

ayren: Ja, a csávó hogy felpattant, meg csinált egy triplaszaltót ott a fal felett. Én is csak lestem, mert a rész elején, mikor menekült a kétfejű gyík elől, még egy asztalon való átugrás sem ment neki. XD

montanosz - 2013. 10. 04. 14:50

Xena mellett gagyinak tűnik, és engem is zavart hogy kapásból tengeralatjárót vezet aztán már gyorsan beöltözik durkálóban talált ókori öltözékbe és egyből perfect atlantiszi nyelvjárást nyomja egybekutyult mitológiával.

Ettől eltekintve biztos jó matiné azoknak akik olyanok.
Én pár percig bírtam, inkább elkezdtem a gilmore leányokat ledarálni 8.-ik alkalommal))

ayren - 2013. 10. 04. 15:10

@andro
Lehet, hogy fokozatosan jönnek elő a héroszi képességei. A következő részben talán kardozni is tud majd. :)

thomas - 2013. 10. 04. 15:39

Andro: én is ezekre gondoltam xD nem lepődnénk meg azt hiszem

Spoiler!

+ a legelején ki az aki túlél egy ilyen “balesetet”?
James Cameron is lemerült egy ilyenben egyszer, és azt nyilatkozta, ha csak egy picike rés is nyílna a kabinon, egyből szörnyethalna, a mp törtrésze alatt, hála Istennek ő megúszta.
Úgy néz ki a főhösünk is túlélte, de neki nem csak kicsi rés nyílt a kabinján. Kíváncsi vagyok, ezt hogy magyarázzák meg, ha egyáltalán sor kerül erre.

Spoiler vége!!!

Kira - 2013. 10. 04. 15:46

Nekem tetszett, tökéletes Merlin pótló. Vicces, mégis van benne komolyság. Mitológia, összegyúrva (azért Merlin se követte a mitológiai szálat), pont olyan délután nézős sorozat, mint a Merlin volt, szóval nézős számomra.

casi - 2013. 10. 04. 17:07

annyira szar, hogy már jó. Engem is zavart, hogy összekeverték a mitológiai dolgokat, de nagyon hamar eltelt a 40 perc, alig vettem észre. Guilty pleasure lesz.

sziszka3 - 2013. 10. 06. 09:45

Sziasztok!
Igaz, hogy egyenlőre sok a zavar a sorozatban, de annak idején a Merlin-nél is így kezdődött. Nagyon sokan lehúzták, úgy volt, hogy kaszát kap és ne éri meg még az első évadot sem, utána beindult. Szerintem most is így lesz. Sok merlines nézi világ szerte, egyrészt a stáb miatt, másrészt mert bíznak benne, hogy a főbb Merlin színészgárdából mennyien bukkannak majd fel itt is.

OvibanKenobi - 2013. 10. 06. 18:54

Korrekt kritika, bár szerintem a CGI brit viszonylatban abszolút a legjobb.

Sokszor hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az angoloknál nincsen pilot rendszer. A Merlin és a Doctor Who első epizódját is gagyizta mindenki (megjegyzem, az Atlantiszé mindkettőnél jobb), aztán szépen beindultak. A Merlinnek kb fél évad kellett, hogy megtalálja a hangját. Az Atlantisznak, úgy tűnik, két részre volt szüksége. Legalábbis a második epizód sokkal jobban berántott, mint az első.
És Herkules? Herkules eddig a legjobb a sorozatban! Mark Addy jutalomjátéka. :)

Lemoni - 2013. 10. 07. 01:12

Hörkjulíííz a változatosság kedvéért most iszákos bolond volt, legközelebb tán énekes bohócot csinálnak belőle? o.O
Azért szerencsére kicsit komolyodott a sorozat, bár ezeket a erőltetett ijesztgetős(nek szánt) effekteket bátran el lehetne hagyni, elég ha magában izgalmas a heti történet és a szereplői. Jemima Rooper alig változott a Hex óta és ha szerencséje van nem csináltak a Medusából leszbi karaktert :D Jobb volt a 2. rész, inkább volt derék felnőtteknek való, mint a pilot :)

ayren - 2013. 10. 07. 16:20

Elég szórakoztató volt a második rész is, és az előző epizód ismeretében azokon az apróságokon gondolom, fölösleges fennakadni, hogy Medúza története dettó ki lett csavarva,a furulyázgató, félig kecskéhez hasonlító szatírok/faunok meg valahogy majomemberszerű vadászkopó szörnyekké váltak.

Bazsi - 2013. 10. 08. 22:42

A sztori és a mitológia átformálása érdekesnek tűnik, csak sajnos az egész gagyisággal van körítve. 1-2 részt még megnézek szerintem, de sok esélye nincs nálam sajnos.

Lemoni - 2013. 10. 14. 14:45

Talán lassan magára talál. A hét sorozatepizódja nem lesz a 3. rész sem, de már sokkal jobban érezhető a saját hang, nem olyan katyvasz, mint a pilot. Könyörgöm, Ariadné szemöldökével csináljanak már valamit, teljesen hazavág egy amúgy csinos pofit! (az már jó jel, ha egy sorozatnál ez a legirritálóbb :)

energy - 2013. 10. 17. 01:47

Én szerettem a Herkulest, meg a Xenat. Úgyhogy örülök, ha a változatosság kedvéért mitológiai sorozat van a tv-ben. Meglepően jó volt. A plakátok és előzetes alapján nagyon rosszra számítottam.

Lemoni - 2013. 10. 20. 21:30

A negyedik rész nagyon cuki a bébi Oidipusszal, főleg ahogy a 3 pasi védelmezi :)

Rézangyal - 2013. 10. 26. 19:20

A karakterek érdektelenek, a mitológia zavaros, a történetvezetés gagyi.
Ennél a Disney-féle Atlantis-rajzfilm is sokszorosan igényesebb…
Még Xenát vagy Herkulest sem említeném vele egy lapon.
Úgy kaszáltam az első rész után, hogy csak úgy füstölt. Mínusz egy per tíz.

ayren - 2013. 10. 29. 09:35

Ez a rész elég unalmaskára sikerült. Zavaró kezd lenni, hogy semmivel se tudunk többet Jason-ról, mint az elején. Ez Héraklészra és Pitagoraszra is áll. Kellene valami izmosabb átívelő szál, mert a királynő ármánykodása kevés. Jason meg szegénykém nagyon súlytalan figura.

sziszka3 - 2013. 10. 30. 07:37

Teljesen egyet értek. Több zavaró tény is van ebben a részben. pl. Jason mikor tanult meg mesterien vívni, amikor az első részben még megtartani sem tudott egy kardot? Szerintem az első évad csak a szereplők bemutatására készült. Majd a második évadtól várható nagyobb horderejű cselekményszál. Személy szerint én leginkább az Argonautákat várom.

ayren - 2013. 10. 30. 08:01

Ne legyél biztos abban, hogy felbukkannak, csak azért, mert a főszereplőt Jasonnak/Iaszónnak hívják. :) Hiszen egy másik hérosz, Thészeusz szerepét játssza, lásd labirintus, Ariadné. Olyan mértékben összekutyulták a mitológiát, hogy fene se sejti, milyen szálakat fognak előrángatni.

sziszka3 - 2013. 10. 31. 08:29

Pedig vétek lenne kihagyni pont az Argonautákat. Tuti biztos, hogy az 5 évad alatt fel fognak bukkanni, csak másképpen, mint ahogy várjuk őket.

ayren - 2013. 10. 31. 09:23

Lehetséges, hogy Jaszon elhajózik még Kolkhiszba az aranygyapjúért. Héraklész amúgy is az egyik Argonauta volt, ha jól emlékszem, úgyhogy kapásból van egy evezőse.:)

ayren - 2013. 10. 31. 09:23

Vagyis Jason.

Dóri - 2013. 11. 10. 19:47

Hmm aranyos a sorozat, olyan érzésem van, mintha a régi Herkulest és Xénát leporolták volna, és jól összegyúrták volna. Olyan picit limonádés 0 történelmi és mitológiai pontossággal, de nézhető és tényleg az az igazi “aranyos” kategória.

ayren - 2013. 11. 12. 12:56

Mostanra már egyértelmű, hogy Héraklész viszi el show-t. Pitagorasz se rossz, de a főszereplő valami harmatgyenge, annyira nincs semmi karaktere. Csini vagyok, de egy marék lepke szálldogál a fejemben – csak ez jut róla eszembe.

sziszka3 - 2013. 11. 12. 18:07

Engem még mindig az zavar, hogy Jason a “mi” világunkból került át Atlantis-ra és soha semmi utalás az itteni életére.
Mintha mindig is ott élt volna.

ayren - 2013. 11. 25. 16:49

Most akkor ennyi volt az évad? 8 rész bármiféle magyarázat nélkül, hogy kicsoda Jason, hogy és miért került ide, ami ráadásul szemmel láthatólag őt se érdekli egy fikarcnyit sem ? Hát ez elég siralmas narratíva.

winnie - 2013. 11. 25. 16:57

nem, 10 részes a szezon.

ayren - 2013. 11. 26. 17:45

Az IMDb- néztem, ott 8 rész van, de akkor ez jó szokásuk szerint pontatlan. Akkor még talán reménykedhetünk valami értelmezésben.

sziszka3 - 2013. 11. 29. 10:57

http://bbcatlantis.blog.hu/
Magyar oldal a sorozatról, tavasz óta folyamatosan nyomon követi a sorozatot és megoszt minden friss hírt róla. Amúgy 5 évadra tervezték az alkotók a sorozatot.

sziszka3 - 2013. 11. 29. 10:58

Karácsonykor dupla részel zárják az első évadot.

ayren - 2013. 11. 29. 12:17

Köszi az infókat.

Lemoni - 2013. 12. 15. 21:04

Elhatároztam, hogy az évad végén kasza, erre most hozták ezt a vicces 1×11 részt, így muszáj lesz majd belenézni a kövi évadba, hátha ez lesz az új vonal. Dobna egyet a nézhetőségen, ha ejtenék a görög mitológia gyalázását és saját humoros történetekkel állnának elő.

ayren - 2013. 12. 30. 16:55

Na, most fejeztem be a záró epizódot. Nem sok minden derült ki, de legalább a szülők kilétét megtudtuk. A sorozat elején még az orákulumra gyanakodtam, mint anyára (és Poszeidónra mint apára, hiszen ki mással kufircolna egy papnő, mint az istenével), a vége felé viszont már sejtettem, hogy a királyné lesz az. Legalább az apja neve stimmel mitológiailag, meg az a tény, hogy a nagybátyja bitorolta el a trónt.
Amúgy számomra még mindig totál érthetetlen és indokolatlan hősünk problémamentes és mindenféle kérdésfelvetést nélkülöző átállása az atlantiszi életre.
Ja, és ha valakit érdekel Jason isteni vérvonala: a Kerényi féle Görög mitológia szerint a dédnagyapja Aiolosz szélisten. :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz