login |

Pilot-mustra: Once Upon A Time in Wonderland – 1×01

2013. 10. 14. 21:03 - Írta: winnie

85 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Nem, így pilotnak nem ilyennek kellene lennie. Ha lenne “egy szavas kritika”-rovatunk (hmm, nem is rossz ötlet, és akkor kommentben is csak egy szóval lehetne jellemezni a sorozatot, hmm?), akkor a Once Upon A Time spinoffjának első részére azt írnám, hogy “Nem.” Ez elég beszédes? Nem az a bajom, hogy annyira rossz lett volna, inkább az, hogy nem nagyon árulta el, hogy milyen is lesz ez a sorozat, hogy mire számíthatok, márpedig az igencsak kéne ahhoz, hogy érdekeljen a folytatás.

ONCE UPON A TIME IN WONDERLAND – 1×01 – 4/10

Az eredeti OUAT első szezonját nagyon szerettem, ötletes volt és szörnyen bájos – utána a 2. évad közepén kukáztam a sorozatot, s a 3×01 sem győzött meg arról, hogy visszatérjek. De a Wonderland-spinoff tiszta lappal indult nálam, az előd híre miatt is megérdemelte az esélyt.

Azonban míg az OUAT – 1×01 remekül lerakta a sorozat alapjait, bemutatta az alapfelállást, addig az OUATIW felidézett egy kvézi eredettörténetet 20 percben és utána belekapott valamibe. Nem derült ki sok minden belőle, és annak ellenére nem látom, hogy merre akarnak haladni vele, hogy a karaktereknek vannak céljai, amik nyilván teljesülni fognak. (Ja, és például az OUAT-nek volt egy remek főgonosza, itt pedig kaptunk egy…, ehh, hagyjuk.)

De a kezdés legnagyobb baja az volt, hogy hiányzott belőle mindenféle báj, ami jellemezte a kezdetekben a Once Upon A Time-ot. Nyilván nem kéne az eredeti sorozathoz hasonlítgatnom, de ettől még nekem sokat számít ez a tényező, a mesés, szerethető hangvétel fogott meg anno. Ez a változat elszalasztotta ezt a lehetőséget.

A történet Alizról szól, vagy ha úgy tetszik, Alice-ről. És Csodaországról. Alice angol, kislányként egyszer elég sokáig nem tért haza, a szülei már elsiratták, mikor kopogott az ajtajukon és mindenféle sületlenséget összehordott pipázó hernyókról, folyton rohanó nyulakról és mindenféle francia kártyalapról. Az apja egy ideig nézett, hogy miket magyaráz, majd inkább elmegyógyintézetbe záratta.

Itt kezd a sztori: Alice már felnőtt és meghallgatáson vesz részt, mely során az orvosok eldöntik, hogy visszatérhet-e a társadalomba, hogy meg tudja-e különböztetni a kitalációt a valóságtól. Alice pedig, mivel a hazugságain átlátnak, belemegy egy olyan kezelésbe, amitől talán “rendbe jön”. Azonban az utolsó pillanatban történik valami és… Szóval irány Csodaország.

Ha akarom, akkor a pilot részben olyan szerkezetű volt, mint a Once Upon A Time, hiszen az első 20 percben (ezt a pilotprezentációt forgatták le májusra, a rész második felét később írták Jane Espenson-ék) látunk pár flashback-et Alice-ről és a történet folyását meghatározó elsöprő szerelméről a Dzsinnel. Hogy ilyen lesz-e a folytatás, azt nem tudom, de remélhetőleg igen, mert akkor talán az azt fogja jelenteni, hogy további, érdekesebb karaktereket is megismerhetünk.

Mert egyelőre a Once Upon A Time in Wonderland-nek ez a legnagyobb hibája: nincs benne sok olyan karakter, mely megmozgatná a fantáziánkat. Illetve helyesbítek, az én fantáziámat. Lehet, hogy az animált sorozatok iránti hozzáállásom miatt láttam így, de Csodaország számítógép által generált lakói, állatai nagyon nem érdekeltek, semmi pluszt nem adtak. A nyúl is, a macska is totálisan hidegen hagyott, arról nem is beszélve, hogy ezek a figurák, akárcsak az egész környezet roppant bénán idegenül nézett ki. (Remélem, hogy mást nem zökkentett ki a rengeteg, OUAT-ben már megszokott számítógépes háttér és figura.)

De az, hogy rosszul nézett ki az egész, még túlélhető lenne, mert a karakterekre visszatérve a 4 főszereplő közül 2 rémes volt (csak engem lepett meg, hogy mind a négyen angolok voltak?). Alice-nél a többség Sophie Lowe alapján fog ítélni (még nem vagyok meggyőzve, de van benne fantázia), a Kőr Bubi pedig be kell, hogy jöjjön, de a Vörös Királynőt játszó Emma Rigby-nél nagyobb rejtélyt nagyon régen láttam tévésorozatban. Ki gondolta őt komolyan? (Szegény Naveen Andrews pedig nagyon nem arab Jaffar benyomását keltett, bennem teljesen más asszociáció alakult ki vele kapcsolatban. A stílusa is falkaparó volt, de nyilván ez nem a színész hibája.)

Bár ebből a pilotból nem derült ki számomra, hogy milyen lesz a sorozat, a koncepció alapján mondhatom, hogy van benne potenciál, de kezdésnek már csak azért is nagyon gyenge volt, mert a “mitológiai” háttér, a mesevilág közel sem volt annyira megkapó.

Szerintem ez a spinoff tipikusan olyan próbálkozás, amit nem ajánlanék annak, aki nem ismeri az eredetit. Nem azért, mert ne lenne érthető, hanem mert ha egyiket sem látta, akkor az OUAT-t kéne néznie (egy ideig), ha pedig azt kaszálta, ez sem fogja feltétlenül megfogni. Maximum az a pár kikacsintás.

ui1.: Fura volt, hogy pár perc után bedobtak egy Nagy Sokkot, amit át kellett volna éreznünk, de csak egy vállrándítás volt csak, hiszen ekkor még nem is ismerjük a karaktereket.

ui2.: És azt sem tudtam eldönteni, hogy a bokszoló/karetézó/nemtommiző badass Alice lelombozó vagy menthetetlenül menő volt.

85 hozzászólás Ne habozz!

edit - 2013. 10. 14. 21:16

Egyetértek, gyenge kezdet. A főszereplők nem karizmatikusak, a történet(?) mi is ? A szerelmi szál gyenge, a gonosz főszereplők nem győztek meg, a királynő pláne nem.Ha nem erősít a második rész – a Kapitányt idézve- akkor felejtős, compadre.

Nif - 2013. 10. 14. 21:22

Még nem néztem meg, de így leírás alapján kicsit olyan Alice: Madness Returns-nek hangzik :P

Csabii - 2013. 10. 14. 21:36

Szerintem nagyon élvezhetetlen volt. Mindenféle dolgok történtek össze-vissza. Eddig a legtöbb karakter jellemtelennek tűnik, nem tetszenek az effektek sem a történet. Azt hiszem az első rész után nem folytatom, pedig reménykedtem egy jó kis sorozatban. :(

S84 - 2013. 10. 14. 21:36

Nekem tetszett, de a CGI-vel már bajok vannak, nagyon irritáló volt a sok gyenge minőségű CGI.
A vörös királynő szerintem is lehetett volna más, bár nálam Cora (Barbara Hershey) marad az igazi…
Bár kíváncsi leszek, hogyan lesz megmagyarázva miért lett a mostani az utód.

Tomi - 2013. 10. 14. 21:39

teljesen egyetértek a kritikával. A CGI mondhatni ocsm*ny. az OUAT-nál ezt mér megszoktuk, de itt még több CGI van és vannak animált karakterek is.

A red queen-ről nekem is ugyanez jutott eszembe. ő vajon kinek a kije, hogy ide bekerülhetett. A legelhibázottabb karakter.

Sayid viszont annyira nem volt rossz. Alice is jó, és a 2 srác se rossz.

Mivel szeretem az OUAT-t adok neki még esélyt. és a nézettséget látva és a sorozat limitált voltát tudva nem lesz hosszú életű.

mse - 2013. 10. 14. 21:41

A pilot gyenge volt, mint a kéthetes kóla, ez kétségtelen, de azt támogatom, hogy Alice és a Bubi karaktereiben megvan a potenciál. Nekem a szakadékos jelenet tűnt igazából eszementen bénának, de lehet, hogy mert ezt az epizódot éppenséggel mobilképernyőről néztem, úgyhogy némi bénaság nyilván abból is adódott. (Újranézni pedig egyszerűen nincs andungom, bevallom őszintén.) Alice szanatóriumból való kimenekítése ezzel szemben tök jó kis jelenet lett.

Nekem bejön a karate-Alice figura, bár az még inkább menő volt, amikor a talpraesettségét próbálták mutatni, csak hát… A megvalósítás eddig gyenge, gyenge mint a harmatvíz, de én azért kivárok, feltéve ha nem kaszálják el még azelőtt, hogy magára találhatna a sorozat.

Tomi - 2013. 10. 14. 21:42

“Bár kíváncsi leszek, hogyan lesz megmagyarázva miért lett a mostani az utód.”

ez a csaj a “red queen”. cora meg a “queen of hearts”. a kettő nem ugyanaz :)

Platschu - 2013. 10. 14. 21:46

Néha volt jó CGI (nekem a Nyúl bejött), máshol pedig sok a gagyi megoldás, de legalább látszott az igyekezet.

A leggyengébb láncszem talán a Vörös Királynő. Olyan plázacica jellege van szegénykémnek. A színésznő is rém gyenge és semmit nem tudunk, hogy neki ez most miért is jó. Cora lánya lenne?

Aztán ott van Alice segítője. Nem is tudom, hogy akkor ő komolyan vehető vagy nem. Majd tartja a gyertyát a fiatal párnak? Mert nyilván nem közömbös számára Alice…

A rész legfőbb pozitívuma az Alicet játszó színésznő. Nekem bejött a játéka. :)

Szóval én maradok, de remélem lesz több cross-over is az anyasorozattal. A nyitásnak örültem a legjobban, mert nem is vártam, hogy Storybrooket így a képünkbe tolják, aztán pár perccel később rövidre is zárták. :S

Platschu - 2013. 10. 14. 21:52

Ráadásul én úgy értelmeztem, hogy az “igazi” Dzsinnt már elsütötték az OUAT-ben, hiszen belőle lett a Tükör. Akkor most ezt a szépfiút csak úgy bemesélték?

Alice kívánságaira kíváncsi leszek. “Ne kapjak cancelt, ne kapjak cancelt.” :D :D :D

Lemoni - 2013. 10. 14. 21:58

Gyenge lett, nincs mit szépíteni rajta. A történet gyorsan összegányoltnak tűnik, a CGI fapados, a szereplők meg mintha “ki passzol legkevésbé a karakterhez”-versenyt nyertek volna, tény, a legrosszabb a pirosruhás kacsacsőrű. Nekem Alice sem tetszik, túljátszik. 2 rész esélyt még adok, mert nem akarom elhinni, hogy ennyire elbénázták. A kis sorozatos noteszemben én 2/10-et rá.

Shyllard - 2013. 10. 14. 22:02

Kőr Bubi menő, Alice fura (nem a jó Alice-os értelemben), Jaffar nagyon semmilyen, a királynő meg borzalom, pláne a remek Evil Queen után, aki még a lejtmenet óta is képes volt magát tartani. Vártam már nagyon ezt, pláne, hogy ha az OUAT első évadját olyan jól megtudták csinálni itt sem lesz nehezebb dolguk, csakhát ahogy fentebb is van, ez nem igen sikerült. Viszont maradni maradok, még jó is kisülhet belőle, de ez az Emma Rigby valami borzalom.

krigin - 2013. 10. 14. 22:03

Nekem tetszett, Alice és a Kör Bubi szimpatikus, a dzsinn még nem annyira, se Jafar…. A királynő pedig a “felfújt” ajkaival szörnyű egyenesen, kiráz tőle a hideg. De esküszöm a promókban mintha más nőt láttam volna májusba, vagy ennyire rossz a szemem???

Cathy07 - 2013. 10. 14. 22:04

A Vörös Királynő tényleg valami borzalom, egyszerűen nem hittem el, hogy ezt a feltöltött szájú csajt komolyan gondolták. Nem akarok buta lenni, de lehet valami felnőttfilmes once upon a time verzióból igazolták át :D

EniBeni - 2013. 10. 14. 22:11

Igazából én kíváncsian vártam, mi lesz ebből a sorozatból. Igaz, hogy nem volt olyan megkapó, mint OUAT pilotja, amit vagy 10x megnéztem, mert annyira bájos és elragadó, de ennek ellenére, az én érdeklődésemet felkeltette.
Engem nem idegesít a gagyi számítógépes képvilág, bár észreveszem nagyon sokszor.
Alice szerintem jó, reménykedem, hogy még jobb lesz, ahogy Bubi is, bár a nevét nem tudom komolyan venni… :D
Egyedül a királynőn voltam ledöbbenve, mert enyhén szólva csiklandozta már csak a látványa is az ingerküszöbömet. Kicsit csalódott is voltam, mikor szembesültem a ténnyel hogy Jafar nem öli meg. :D
Én picit szerelmes vagyok Sayid/Jafar/Naveen-be a Lost óta, úgyhogy nekem tetszik. :D Szerintem ő is ígéretes lehet.
Szóval én reménykedem, hogy jó kis sorozat lesz. Jó lenne, ha nem csalódnék.
Ui.:Én nem adtam fel a OUAT, ahhoz túlságosan megszerettem, bár a 2. évad, nekem is nyögvenylős volt nagyon.

Capri - 2013. 10. 14. 22:18

Naveen Andrews már játszott arab pasit. nem mondom meg, h melyikben volt :)

Szóval köszi a kritikaírásért. Én csakis Naveen Andrews miatt néztem, máshol már sikerült őrült figurát játszani.

Cyrus jóképű srác. A Vörös Királynőben én inkább a Victoria’s Secrets-modellt látok, nem hiteles a feltöltött száj. Nem igazán jó szinésznő, másikat választhatták volna.

Kőr Bubi ill. Will szerepre szerintem tök jó castingolás, jól játszott. Az arca karakteres, a szemöldöke miatt olyan “kőrbubis”.

garcon - 2013. 10. 14. 22:20

gagyi ,szét untam :S

winnie - 2013. 10. 14. 22:23

jafarnál nekem inkább ez a sikamlós, csúszómászó stílus nem tetszett, vagy nem is tudom, hogy írjam le. valami erőteljesebbet akartam volna.

zolij - 2013. 10. 14. 22:27

úgy tűnik, hogy ebben a feldolgozásban a Vörös Királynő és a Szívkirálynő nem ugyanaz a karakter (nem tudom, hogy az eredeti történetben mi a helyzet, de nekem úgy tűnik hogy a feldolgozásokban össze szokták vonni).
Jafar még akár jó is lehet idővel a szerepben, de ez a Vörös Királynő menthetetlen…

Tbeni - 2013. 10. 14. 22:44

Nagyon csalódtam a kezdésben. Vártam, vártam, erre ezt kaptam. Nagyon elmarad az eredeti sorozattól. Ott még rendben volt, hogy a CGI nem volt a legszebb, de elviseltük, mert jó volt a történet, jók voltak a karakterek és a csak ritkán láttuk. De itt, ahol az egész történet egy mesevilágban játszódik és rész 90%ban van valami számítógépes háttér, akkor már irritálóan ronda. Sajnos.

Egyelőre a story se fogott meg, bár talán ehhez hozzátartozik, hogy alapból nem szeretem az Alice történetet. Jafar nevét, amikor meghallottam nagyon örültem, aztán megláttam és elkezdett beszélni, meg stb. és teljesen elszomorodtam. Annyira egy hatalmas gonosz varázslót vártam, erre kaptam egy ilyen tenyérbemászó zsíros hajú repülőszerencsétlent.

Pár rész esélyt természetesen adok neki, mert ki tudja, de nem igazán vagyok bizakodó.. :(

Norbi_023 - 2013. 10. 14. 23:35

Én nem nagyon szoktam belekötni a szereposztásba,de mikor megláttam a vörös királynőt a kacsa szájával,nem hittem el.Én sem értem,hogy kerülhetett ide.
Nekem Alice se volt valami megnyerő,van valami benne,amitől unszimpatikus egy kicsit.1-2 rész esélyt még kap a sorozat de eddig 3/10.

Platschu - 2013. 10. 14. 23:50

Látom a királynő kicsapta a biztosítékot mindenkinél. Sosem hittem volna, hogy visszasírom Tamarát. :D

Shrike - 2013. 10. 15. 00:24

Ez valami rettenet volt. Pár éve (sok éve?) volt az a kábeles Oz minisorozat, na, ennél még az is sokkal jobb volt, pedig hát… :D

Alice-ből az American McGee-s játékok a zseniálisak vsz, inkább azokat ajánlom kipróbálásra. :) (Az elmegyógyintézetes ötletet szerintem onnan nyúlták, kb az is volt az egyetlen értékelhető dolog ebben a pilotban.)

winnie - 2013. 10. 15. 00:33

steam punk oz, bemm! de kéne egy steam punk sorozat.

pingvinfej - 2013. 10. 15. 02:39

Ez valami borzadály volt! Z kategóriás színészek + a hót gagyi CGI, ilyen béna sorozatot régen láttam…, mondom ezt úgy, hogy a Once Upon a Time-ot nézem és szeretem.

Page - 2013. 10. 15. 07:15

Félve vallom be, de nekem valamiért tetszett.
A vörös királynő mondjuk szerintem is borzalom, a szájáról nem tudtam levenni a szemem, a színészi képessége 0/10. A Bubival kapcsolatban felemás érzéseim vannak, az egész rész alatt azon gondolkoztam kire is emlékeztet (csak egy ismerősömre, szóval itt lényegtelen), de a játéka neki sem jött be annyira.
Fura de azt tudnám sorolni még mi nem tetszett, de azt nem tudom szavakba önteni, hogy ezek ellenére mégis miért jött be annyira.
Sajnálnám, ha elkaszálnák, de több évad nem kell belőle.

Andro - 2013. 10. 15. 08:14

Engem Alice és a Vörös királynő kifejezetten idegesített. Cyrus sajnos nem szerepelt túl sokat, de szerintem Jaffaron kívül ő az egyetlen életképes karakter (meg a macska). A Bubi olyan semmilyen, bár van benne potenciál.

A pilot gyenge, de mint te is írtad, meg én is írtam már egy korábbi bejegyzés alatt, van benne potenciál. Csak ki kéne használni, és valami újjal előrukkolni. Imádom az Alice in Wonderland történetet, de ha a sorozat nem javul, szerintem néhány epizód után én is kaszálom, mint ősszel a szénát.

Mintha Eddyék kissé nagy fába vágták volna a fejszéjüket, és nem tudnák, merre tovább. Szerintem sok nekik a két sorozat. Az OUAT-t imádom! De az OUATW-t… meglátjuk, még várok az ötödik epizódig, aztán kiderül nézős marad-e.

eClipse - 2013. 10. 15. 10:06

Az egész nagyon rossz volt, de tényleg. Hihetetlen giccses (jó ez még rendben is van hozott anyag miatt) ’90-es évek közepét idéző cgi, ami azért gáz, ha azt vesszük, hogy 10/9 jelenetnél van cgi. A bubi hihetetlen módon rájátszik az angol akcentusára, nagyon affektál, irritáló, a nyúl egy vicc, Alice talán elmegy (kivéve a kung-fus dolgait, azon nem tudtam sírni kéne vagy nevetni). Az alaptörténet lehetne kissé eredetibb. De egy valamire jó volt a sorozat. Végre most már biztosak lehetünk abban, hogy létezik a casting couch, mert nem tudom elképzelni, hogy bárhogy máshogy kameraközelébe juthatott volna a Vörös Királynőt játszó hölgyemény, aki annyira tehetségtelen kb mint Steven Seagal.

winnie - 2013. 10. 15. 11:18

megnéztem a külföldi kritikákat és a google által kidobott első négyben ezeket írták a red queenről és a színészről:

“The spellbindingly gorgeous Emma Rigby”
“The Red Queen will be played by the gorgeous Emma Rigby”
“Rigby is delightful as a young Red Queen”

csak, hogy árnyalódjon a kép.

Andro - 2013. 10. 15. 11:38

A színésznő elég messze van a gorgeous-től. XD

winnie - 2013. 10. 15. 11:55

én is csak néztem ezeken a jellemzéseken.

PapaiLaci - 2013. 10. 15. 13:30

en megneztem Emma Rigby fotoit es tenyleg sexy, amerikai szemmel ez a CSUCS.

Persze mi magyarok mashoz vagyunk szokva de azert nem csunya!

Jo jo, a szaja az RONDA es a “szineszi” alkotasa egy kalap guano de ez nem erdekel mert a sorozatot nem fogom nezni :D

galine - 2013. 10. 15. 14:09

A királynőről nekem is a “felnőttfilmes” jelző ugrott be elsőre, nem pedig a “gorgeous” :)

Pudli - 2013. 10. 15. 14:28

Nekem nagyon nem jött be pedig nagyon vártam. A látványra pedig nem szoktam annyira odafigyelni, de itt annyira nem tetszett, hogy minden mellett még ez is lehúzta. Mivel nagyon vártam adok még egy esélyt, de ha az 1×03 is szar lesz akkor kasza.

Andro - 2013. 10. 15. 15:00

galine: Nekem inkább az, hogy úgy néz ki, mint akit szétműtöttek. Vissza Corát! Sose gondoltam, hogy vissza fogom sírni a Szívkirálynőt, de most azt mondom, Barbara Hershey sokkal jobb volt.

Shalafi - 2013. 10. 15. 18:03

Engem az elej berántott a az elmegyógyintézettel, és nagyon bejött a kézreálló megoldásként felmerülő lobotómia.
a Queen of Hart szerintem rendben volt (de végig azt hittem hogy a Lost Girl ös Tamzin az, és csak utolag jöttem rá mikor megnéztem IMDB t hogy nem!)
Nekme egyedül a macska CGI je logott ki egy kissé :S a többivel ugy votlam TVben elmegy.
Ja és Jafar castingja nem lett rosz de magasabb szinészt kellett volna találni, sztem

casi - 2013. 10. 15. 18:49

Én egyedül Naveen Andrews miatt vártam, mert imádom, de itt nem igazán tetszett a játéka, mintha erőlködött volna kicsit. Alice kifejezetten irritál, meg a királynő is, és a szépfiú is. Igazából csak Bubi karaktere tetszett, de lehet, hogy ott is közbejátszik az, hogy tetszik ahogy beszél. Az animált karakterek nem voltak szépek, kasza…

Reea - 2013. 10. 16. 13:36

Én örülök, hogy nem egy bájos sorozat lesz. Tetszik ez a bekattant stílus ennél:D Remélem, más megvilágításba helyezi az eredetei Alice történetet, mert az valami borzalom:S Se Alice-t, se Pán Pétert nem kedveltem soha, olyan ellenszenvesek.
Remélem a legjobbakat.

lappa - 2013. 10. 16. 15:59

Emma Rigby akkora tévedés, hogy miatta kaszáltam a jobb sorsra érdemes Prisoners’ Wives-t. :)

Zora - 2013. 10. 17. 14:53

Nekem sem tetszett az első rész.
A királynő is idegesít, Alice is – a 8 évest tovább kellett volna szerepeltetni, hogy több legyen az átmenet.
Meg Cyrus-szal is hiányzott az átmenet, nem kapott el a romantikus hév, hogy: Jajj, most sírig tartó szerelem, stb.
Olyan, mintha az eltelt 8 évet 2 percben bemutatták, volna, oszt lakjak vele jól…
Jaffar lehetett volna inkább olyasmi, mint Aterpater, akinek már a látványától is retteg az átlagember (:-)),
amúgy ő még jó volt.
Cyrus helyeske.
Bubi túl rámenős. Meg amúgy is, mit keresett ő Storybrook-ban? Talán érdemes lett volna erre is egy kis időt szánni…

A sok mű-háttér meg elvette az egésztől a kedvemet. Jól tudom, hogy 6 részt leforgattak, és a fogadtatástól függ, hogy lesz-e több?

Dor Ka - 2013. 10. 18. 12:57

ez szörnyen sz*r volt az összes létező szempontból, kasza!

Dharman - 2013. 10. 18. 14:25

Szerintem azért készítettél el ezt a sorozatot, hogy megmutassák, tudnak rosszabbat is az anyasorozattól. Az én szememben legalábbis ezután a rész után a Once Upon a Time már nem is tűnik olyan rossznak és inkább az a két idióta, mint ez a két szerencsétlen, brit akcentusos “szerelmespár”, akik felőlem meg is murdelhetnek az összes többi szereplővel egyetemben (de ha ez történne, még az sem érdekelne). Egyébiránt meg a legtisztességesebb befejezés mondjuk az lenne a Wonderlandnak, ha a kövi részben felégetnék az egész földet, felszántanák, majd behintenék jó vastagon sóval.A készítők meg bocsánatot kérnének mindazoktól, akik az első két részt végignézték.

Platschu - 2013. 10. 18. 23:06

Szerintem pedig fejlődött a sorozat. A CGI ugyan még most is gyengécske, de legalább az öt főszereplőt bemutatták végre és megértjük a motivációjukat és kapcsolatrendszerüket. Még a Vörös Királynő is egész elviselhető volt. :)

Lemoni - 2013. 10. 18. 23:17

Ebből elég. 1×02 felénél kuka.

Tomi - 2013. 10. 19. 02:02

hát ez a második rész se volt sokkal jobb. a királynő és jafar egy vicc. És az első részhez képest Alice is rosszabb (idegesítőbb) lett. Egyedül a bubi tartja a szintet

amúgy meg nem tudom mért kellett az összes főszereplőre angol színészeket castingolni.

nézettségben már a CW is verte a vámpírokkal.

Zora - 2013. 10. 19. 12:44

1×02

Ez se jobb, mint az előző.
Vegyük azt, hogy a könyv 1865-ben jelent meg. Hol volt még akkor origami? Alice sem az akkori átlagos 16-18 évest hozza. Nekem nem világos: most hány éve volt az intézetben? Mert már elég nagyocskán zúgott bele Cyrus-ba.
Á, csak idegesítem magam a logikátlanságokkal.

Sixy - 2013. 10. 19. 13:43

Az első részben még láttam fantáziát, a másodikat a felétől már elkezdtem pörgetni, amit még soha egyetlen sorozatrésszel se tettem. Jafar karaktere súlytalan, az anyasorozat bármelyik főgonosza lazán veri. (De főleg Rumplestiltskin.) Engem piszkosul zavar a béna és csúnya CGI. A OUAT nagyon jól tudott egyensúlyozni és inkább nem mutattak valamit, ha nem annyira tudják meganimálni. De itt szinte minden egyes jelenet háttere olyan, mintha az Űrgammákat nézném. Bele se kellett volna vágni, ha tudták, hogy nem lehet tisztességesen megcsinálni, márpedig Wonderland az Wonderland, illene hozzá valami csodaanimáció.

Részemről is kasza.

Page - 2013. 10. 19. 19:38

Az első rész még tetszett, de ez már nem. Unalmas, érdektelen az egész.

S84 - 2013. 10. 19. 22:34

A történet szerintem is gyenge lábakon áll, viszont nekem a színészekkel már semmi bajom nincs.
Az első részben Emma Rigby a “kacsaszája” miatt taszító volt, de ebben a részben szerintem egész jól játszott.
Inkább a gyenge karakterekkel van gond nem a színészekkel.

EniBeni - 2013. 10. 20. 11:33

Bubi annyira hasonlít a Misfitsből Kellyre. Egész rész alatt ez járt a fejemben, hogy tuti tesók. ÉS tényleg :D :D Amúgy a sorozat még mindig nem az igazi, de időtöltésnek megteszi. :)

goodjohnwin - 2013. 10. 21. 10:40

egy egy rémálom, egy hihetetlen katyvasz, se füle, se farka.
Ráadásul a CGI és a kacsacsőrű királynő miatt még képileg is nézhetetlen.

Tomi - 2013. 10. 26. 13:16

Ez a harmadik rész egy kicsit jobb volt, mint az első kettő

Zora - 2013. 10. 26. 20:09

1×03

Hát, ez most tetszett! Poénos volt a Star Wars-ból a Sarlakk, aki még Csodaországban is 1000 évig emészt…

Na. Kezd javulni a sorozat!

Zora - 2013. 10. 26. 20:11

Ja, és volt Robin Hood. Pluszpont!

Platschu - 2013. 10. 27. 02:17

Wonderland 1×03

Határozottan kezd egyre jobbá válni a gyenge start után. Most először éreztem azt, hogy az írók tudják, hogy mit is akarnak. Kicsit persze sajnálom, hogy az Enchanted Forest rövidre lett zárva, mert így a cross-over lehetőségek is megfogyatkoztak. :) Kellemes kis csavar volt Anasztázia és Knave személyének felfedése is. ;)

A CGI egyébként elment. A hernyót szerintem kifejezetten jól megcsinálták. A jemeni sárkányfák is szépen mutatnak a háttérben. :)

cryptex - 2013. 10. 27. 16:30

Sziasztok, tudja valaki milyen dal szól a 3. részben úgy a 14. perc körül, és a végén? Valahonnan olyan ismerős, de nem jut eszembe honnan.

name - 2013. 10. 28. 12:11

Az elvárásaim sem voltak magasak (wonderland, komolyan??? ebből mit lehet kihozni?) de mégis sikerült rosszabbul teljesítenie ,mint vártam.Az legeleje még jól indult, még ouat-os is volt (bár a két sorozatot nem éri meg összehasonlítani), olyan amilyet elvárnánk, de aztán jött a nyúl és onnantól káosz volt számomra.Az rendben van, hogy wonderland és ezért csodásnak meg meseszerűnek kell lennie, de ez valami röhejesre sikerült,pedig ezt adam és eddy az ouatban nagyon tudták de itt…”ó a pillecukormezőn landoltunk, nyúl szerezz segítséget”…no comment nagyon gyerekes, nem meseszerű, olyan mint egy esti mese az m2-n, egyedül will arroganciája oldotta ezt néha, és tartom magam ahhoz, hogy ő és talán még helyenként jafar, és a megtesült cliche,cyrus az egyetlen pozitív elemei a sorozatnak.
másik nagy problémám az animáció.Könyörgök, ami nem megy, ne erőltessük…
és végül a red queen, tudjuk, hogy nem lehet mindenki regina, de ez azért már túlzás…ahogy beszél, ahogy kinéz, mind a színésznő, mind a ruha egyszerűen fúj, bár a múlt részben anastasiaként elég jól játszott emma rigby…
szóval a véleményem az, hogy semmilyen ismerősömnek nem ajánlanám, (még engem néznénel hülyének), de ez csak az én stílum, nagyon sokaknak tetszett ez a “gyerekes báj”, ami engem irritált, tehát egy próbát megér és bár az első rész nem mutatja meg milyen lesz a sorozat a hangulata olyan mint az eddig levetített részeknek, tipikusan vagy utálod vagy imádod sorozat

-és mondom ezeket úgy, hogy imádom a once upon atime-ot és a kedvenc sorozatom

grofur - 2013. 11. 01. 19:38

pls tudtok adni linket hol tudom letölteni vagy megnézni? :)

Kaktusz - 2013. 11. 04. 23:24

Ahhoz képest, hogy mennyire be voltam sózva az előzetes alapján, hát nem hozta az elvárásokat. Nekem Alice is a feketelistámon van (a nyúlról, na meg a királynőről már nem ejtenék több szót), annyira irritáló a naivitása, nem gondoltam, hogy Hófehérkénél tudnak még naivabb karaktert kitalálni – sikerült. Az mellékes, hogy miért nem voltak képesek befesteni az egész haját szőkére, csak a felétől kb :D Will karakterét találom egyedül hitelesnek, Cyrus még talán Alice-nél is semmilyenebb számomra. Meg az egész fő szerelmi szál is olyan súlytalan, egyáltalán nem sikerült felépíteni azt a kapcsolatot, amit mondjuk Hófehérke és a szőke között (kézenfekvő volt a példa, de tucatnyi sorozatos szerelmespárt hozhattam volna még). Amiből a néző érezné, hogy ők tűzön-vízen együtt. Mondjuk biztosan az idő rövidsége miatt (bár lehet le vagyok maradva és mégsem csak 12 részes lesz), de akkor is, valahogy olyan bénácskán hat Alice ragaszkodása. A CGI-t már leírták előttem (szerintem a OUAT első évadában sokkal jobban meg tudták csinálni, aztán később ott is romlott a minőség), a zene is felejthető. Hogy akkor miért nézem, ha ennyire nem tetszik? A jó kis lehúzás ellenére szórakoztató, plusz nagyon érdekel, mit hoznak ki belőle. 12 részt megér.

Platschu - 2013. 11. 08. 23:32

1×04

Wow. Ez a negyedik rész állati jó lett és simán az eddigi legjobb rész, de még az “OUAT” sorozatban is megállta volna a helyét. Talán egy kicsit túlzottan is erőszakos lett, de legalább a cukormáz kopik végre a sorozatról, amit eddig ráöntöttek. Szóval csak így tovább! :)

Capri - 2013. 11. 09. 22:27

Felismeritek azt a nőt, aki Jafar-t tanítja varázslásra?

Egy kis segítség: Lost, valamely évadban, inkább későbbi.

A színészek régi jó barátok lehetnek.:)

Kjubi - 2013. 11. 09. 22:48

Tényleg ez volt idáig a legjobb epizód, a legtöbb második évados OUAT részt fölényesen verte.

Amúgy az öregember Cyrus-szal biztos a szultán lesz.

Platschu - 2013. 11. 09. 22:55

A nő nekem is ismerős volt, de a Homeland című sorozatból. A 2. évadban elég sokat szerepelt.

Hogy ki az öreg pali? Én arra tippelnék, hogy a másik begyűjtött dzsinn.

S itt jön képbe az anyasorozat. A “Tükör” lenne a harmadik keresett dzsinn? Ebből még egész jó crossovert ki lehetne hozni, csak hát a pali lelépett a Revolutionbe. Kíváncsi lennék, hogy vajon Regina, Rumpi mit tudna kezdeni Jaffarral.

Vajon Reginának is lenne még fel nem használt kívánsága? Mert akkor az megmagyarázhatná, hogyan vágja ki magát minden életveszélyes helyzetből, bár a dzsinn meséjekor úgy tudom, hogy a tükör saját magát taccsra vágta. Így is a tükörré alakulás és a bottá alakulás szép kapocs a két sorozat között.

S még akkor nem is beszéltünk a Kalaposról, akinek csak kellett, hogy legyen valamilyen múltja a főhősnőnkkel. :)

Másik kérdés, hogy vajon Anasztázia honnan kapott varázserőt? Hiszen másodjára már hárítja az ütést mágikusan. S látszólag Jaffar is tart tőle, illetve használja, csak nem értem, hogy miért. A királynő nélkül simán Wonderland ura lehetne.

Szóval kezd beindulni a sorozat, úgyhogy nem bánnám, ha egy-két szereplőt a 10 rész után az anyasorozatba is átemelnének, ha esetleg kaszát kapna.

Kjubi - 2013. 11. 09. 22:58

Már csak egy dzsinn hiányzik, Cyrus, de persze ettől még örülnék, ha vendégszerepelne egyet a “Tükör” :D

Platschu - 2013. 11. 09. 23:02

Még pár gondolat.

Vajon mikor dobják majd be Jasminet és Aladdint?

Minek kell a digitális erdőt belekeverni folyton a sztoriba? Oké, nekem is bejönnek ezek a jemeni sárkányvérfák (arról modellezték szerintem), de attól még annyira elütnek a háttértől a kék paraván előtt felvett emberkék, hogy fájdalmasan középszerű a megvalósítás.

A “vancouveri” erdőkben pedig állandóan kirakják a hungarocell óriásgombákat, mintha a nézők olyan hülyék lennének, hogy összekeverek az EF-fel. :)

Visszatérve a részre. Tetszett az erőszakosság. Alapvetően nem szeretem az ilyet, de végre Jaffar is megmutatta a keményebb arcát. Az a kézátszúrás vagy a levegőben Alice széttépése elég látványos volt. Bár a helyében eltörtem volna a végtagjait, de a rész végén a csajszi simán sétálgatott még a korábbi, sok csontropogó effekt ellenére is. :P

Platschu - 2013. 11. 15. 23:12

1×05

Ez is egész jó volt. Az Anasztáziát játszó nő egész jó volt ebben az epizódban. Érdekes, hogy akkor tűnik kedvesnek és szépnek, amikor a parasztlányt játszotta, mert ez a hűvös királynői ármánykodás annyira mesterkélt színészkedést hoz ki belőle. :S

A történet is alakul. A próba ugyan erős koppintás volt az Indiana Jones 3-ból, de aztán annál jobban meglepődtem, amikor pár lépés után leesett…

Vajon elrabolják a Kalapost Storybrookeból? Mert a logika azt diktálná, hogy Jaffarék odatartanak. :)

Kjubi - 2013. 11. 16. 16:06

Hát alig volt benne Jafar, szóval az előző nekem jobban bejött, de ez sem volt rossz.

Tényleg szebb parasztlányként a királynő, a próba kiszámítható volt, szóval az nem tetszett.

Hát nem tudom, hogy kiért mennek, de szerintem sajnos nem érte :(

Platschu - 2013. 11. 26. 20:56

Ez az utolsó rész elég átlagos lett. Én mondjuk nem értem, hogy ha a sorozat időrendjében Knave az a storybrooke-i étteremből lett elhozva, akkor utána, hogyan mehetnek vissza Alice apjának idejébe? Ezt már Baelfire (Neal) esetében se értettem, amikor Wendyvel először találkozott Angliában, mert mintha tetszőleges időpontban bukkanhatnának fel a Földön, de aztán sitty-sutty ugranak és visszaváltunk a jelenkorba. Mert Seholország megmagyarázza, hogy miért nem öregednek, de most itt Jaffar csak simán átment a múltba? Nem értem. :S

A dzsinn pedig mászik a falon. Jaj. Ez most komoly? Repülés? Varázslás? Ennyire nem lehet béna Cyrus… :D

Capri - 2013. 12. 07. 23:22

Lehet, h azért mert Cyrus-nak a varázslás esetén nem akart hátrahagyni “varázsnyomot”, amit Jafar érzékelhetne vagy a Red Queen is.

Tudtam, h Jafar Edwin-t, Alice apját megzsarolja a hősnőt.

Egyre bonyolódik és ez jó igy a story.

Platschu - 2013. 12. 09. 21:27

Jaja. Jaffar elveszi a Nyulat, megint elmegy Alice apjáért, megint visszahozza és majdnem lepottyantja, így a harmadik kívánságot is elhasználná.

Azt ugye mondták, hogy minél bonyolultabb a kívánság, annál kiszámíthatatlanabb a mágia. Mi lenne, ha Alice azt kívánná, hogy “Jaffar sose tudjon ártani senkinek mágiával” vagy “Cyrus szabaduljon fel” vagy “Cyrus ne tudjon soha többé kívánságot teljesíteni”. :P

S84 - 2013. 12. 13. 11:00

Na ez a mai rész egy érdekes fordulatot hozott :D
Naveen Andrews nagyszerű Jafarként, nem bánnám, ha az anyasorozatban is felbukkanna Rumple/Regina ellen.
Sajnálom, hogy kasza lesz, de azért remélem jól lezárják, a gyengébb kezdés ellenére majdnem minden hibáján túllépett nálam a sorozat.
Az időkülönbségekre meg annyit, hogy szerintem ahonnan Alice jött az nem a mi/Storybrooke világunk, csak “hasonlít” rá, mint amikor volt a Frankensteines rész az anyasorozatban.

Platschu - 2013. 12. 13. 23:38

Na egész jó volt az “évadzáró” és sikerült megkavarni a szálakat. Bár nem teljesen értem Anasztázia pálfordulását. :S

Platschu - 2013. 12. 15. 16:49

A Wonderland legnagyobb hibája, hogy hiába spin-off, gyakorlatilag egy random fantasy sorozat lett belőle, aminek az égvilágon semmi köze nincs az OUAT-hez. Alig volt benne cross-over, a még meglévő mitológiához is faramuci módon kapcsolódik, s aztán a világban való kószálásnak is egyáltalán nincs Wonderland jellege. Mert párszor ugyan bedobtak pár CGI erdőt és kastélykertet, aztán visszatérünk a vancouveri erdőkbe és így olyan éles a váltás, hogy a mese jelleg elég durván sérül. Az egyedüli hasznát annak látnám, ha ezen felvezetés után az összes karaktert (Alice, Knave, Anastasia és Jaffar) át lenne emelve az anyasorozatban, így a spinoff ilyen felemás prequel jellegnek lenne felfogható.

Capri - 2013. 12. 15. 22:23

Nagyon jó, izgalmas lett az “évadzáró”.

Érdekes lett a fordulat.

Anastasia pálfordulása, vagyis én értem őt: inkább szerelem, szegényen és boldogan Will-lel, mint királynőként egyedül boldogtalanul a palotájában, abban nincsenek őszinte érzelmek.Csak játszmák, csalárdok, átverések, meg uncsi politika (ld. a parasztok elégedetlenek, lázadozása) stb.

Mikor lesz a következő rész? Március hanyadikán?
Miért kell ennyit várni a kövit? Azért, hogy a finálé májusban legyen?

Úgy hiszem, h a pilot óta sokat fejlődött a sorozat. De ez lezárt sori lesz. Igy is jobb, mint a végtelen szappanoperák bármelyike.

Mindenestre várom!

Platschu - 2013. 12. 16. 11:22

Anasztázia kapcsán – feltéve, hogy az orosz, kivégzés elől elmenekült hercegnő meséjeként került a sorozatba – azért illene előállniuk Raszputyinnal vagy hogy hogyan is került az EF-be. Bár ott meg láttuk az anyját, így a színésznő oroszos beütése ellenére lehet szanálják ezt a “mese mitológiai” szálat. Ám ha meg is lépnék, amire nem igazán van idő a maradék 5 részben, akkor nem biztos, hogy szerencsésnek gondolnám, hiszen Anasztázia hercegnő valós személy volt.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Anasztaszija_Nyikolajevna_Romanova_orosz_nagyhercegn%C5%91

Azt is el kellene mesélniük, hogy mikor sikerült mágiára szert tennie…

* * *

A folytatás március körül jöhet, de a siralmas nézettség miatt örülhetünk, ha még műsoron marad. Mint fent is írtam, szerintem ott rontották el, hogy alig volt cross-over az anyasorozattal. S ha Will is Storybrookeba került, már pedig onnan indult, akkor meséljék már el, hogy menekült el Wonderlandből. S ha az átok most megtört (OUAT 3×11), akkor meséljék el, hogy ő miért nem tűnik el (másik világra nem érvényes?).

S akkor még nem is említettük, hogy a Kalapost is illett volna behozni a sztoriba. Nekem úgy tűnt, hogy Knave karakterét végig a Kalaposnak írták, de mivel a színész nem ért rá, így új szereplőt hoztak be.

* * *

Jaffar. Ha ennyire erős, akkor mégis mivel tudják megállítani a következő részekben? Valamilyen nagyon banális hibán kell, hogy elcsússzon, mivel a csapatból senki nem méltó ellenfele. Mágiahasználóként pedig elég béna, hogy nem képes levadászni az ellenfeleit.

Capri - 2013. 12. 16. 18:38

Tudom h ki az az Anasztázia orosz hercegnő, láttam már rajzfilmjét. És utána is néztem, h egy valódi Romanov nagyhercegnőről mintázták, illetve adaptálták mese-formátumba.

Szerintem itt a Wonderland-ben csak egy nevet kölcsönzött ki a mesék világából.

S84 - 2013. 12. 16. 20:00

Hamupipőke egyik mostohatestvérét is Anasztáziának hívták.
Az anyjára is simán illene a gonosz mostoha szerepe :D

Platschu - 2013. 12. 16. 21:10

S84 : Köszi. Mindig tanulunk valami újat. :D Ma így jártam az OUAT 3×12 ajánlóval is, mert én még abból sem jöttem rá, hogy ki lesz az új főgonosz. Aztán volt egy kis mesetovábbképzésem. :D

S84 - 2014. 03. 14. 17:02

A végére csak bele lendültek, az utóbbi részek jók, bár több értelme lett volna Once Upon a Timae in Agrabah-nak elnevezni :D

Zora - 2014. 03. 29. 21:28

1×11

Egy ideje nagyon jók a részek, és egyre jobbak!

S84 - 2014. 04. 04. 13:01

1×13: Nagyszerűen lett lezárva, ráadásul így Jafar is visszatérhet, nem gondoltam volna, hogy ez lesz az eredetsztorija.

Tomi - 2014. 04. 04. 21:57

Hát ez a befejezés szörnyűre sikeredett.

Jafar-t túl korán elintézték, az utolsó 10 perc meg tömény nyál volt.

A Jabberwocky azt hittem több szerephez jut, erre semmi nem volt vele. Jafar felnyomta a falra és kész.

Nem is tudom, hogy au OUAT készítői, hogy tudtak ilyennel előjönni.

ááá

zolij - 2014. 04. 12. 20:05

No, én is végignéztem, a második fele a sorozatnak határozottan jobb volt.

S84: és Anasztázia tényleg Hamupipőke mostohatestvére, a Jabberwocky mondta mikor mesélt a félelmeiről, hogy a herceg a mostohatestvérét választotta.

Roxi - 2014. 05. 01. 20:43

Ledaráltam én is! Nyilván ha összehasonlítom az OUAT-tal csúnyán alulmarad,már csak a karakterek miatt is! Ezt valahogy sokkal gyerekesebbnek éreztem még úgy is,hogy több volt a gyilkolászálás benne!
Végülis nem érzem hibának,hogy megnéztem mégha mély nyomot nem is hagy bennem és nem hiszem,hogy valaha újra akarnám nézni!

Roxi - 2014. 05. 01. 20:44

Jha még annyi,hogy Will-nek örülök,hogy átjön az OUAT-ba ő volt a legjobb fej,mégha idegesítően beszél is és fura a szemöldöke :)

Aru - 2014. 06. 13. 11:48

Birom hogy már az 1. rész után eltudjátok dönteni itt páran, hogy szar….Nem 2 részt kell ahhoz látni hogy az ember eltudja dönteni hogy jó, akit meg nem fog meg, ne nézze.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz