login |

Homeland – 3×04: Indul a mandula

2013. 10. 22. 21:33 - Írta: winnie

60 hozzászólás | kategória: kritika,

Na, de mázli, hogy csak most hoztam fel magam a Homeland-del és nem írtam elemezgetős kritikát az idei 2. és 3. részről. Persze erre a felzárkózásra is csak azért került sor, mert elkezdett kísérteni a 2. évad második felének baljós szelleme, hiszen hétfőn arra ébredtem, hogy a tévés kritikusok igencsak kikeltek a 3×04 ellen. Mindenféle csavart emlegettek, jöttek a készítői interjúk, én pedig tudtam, hogy az efféle spoilereket nehéz lesz elkerülnöm. Pedig nem, mert nem “olyan” spoilerről volt szó.

Szóval történt valami, amit sokan csápolással üdvözöltek, még többen pedig kiakadtak – én fura módon egy vállrándítással intéztem el, magam sem tudom, hogy miért. Benne volt. Whatever. Akár azt is mondhatnám, hogy mindez az évad kritikája is lehetne, de valójában semmi gondom nem volt eddig a szezonnal. Mármint összességében.

Egy ideje ugyanis a Homeland számomra “csak” egy korrekt sorozat remek színészi alakításokkal és olykor jó húzásokkal, de egyébként semmi kiemelkedő. Ezt fáj leírni, de ahogy látom, nem csak szerintem van így, hiszen a heti legjobb epizódos szavazásoknál egyszer sem került eddig a legjobbak közé. Majd most? (Tudom, hogy ez nem jelent sok mindent, de csak nem véletlen, hogy tavaly ezeken a szavazásokon a hírhedt 2×03 kivételével az első hat része mindegyike top3-as volt, de utána már csak a finálé.)

Persze hiába nem volt gondom az évaddal, ez szigorúan csak az amerikai történésekre értendő, mert a 3×03 az ősz mélypontja volt számomra. Döbbenetesen érdektelen, pedig az efféle kvázi fillerek (úgy értem, hogy akár első, akár 5. részként is leadhatták volna) a legtöbb sorozatban jól szoktak elsülni. De itt az első 20 perc után értetlenkedtem egy sort, hogy mégis mit szedtek be az írók, hogy az merült fel bennük, hogy bárkit is érdekelni fog ez a történet, amit egy percben is össze lehetett volna foglalni.

Oké, tudom, hogy másoknak meg tetszett (kizárt, hogy ne!), de ennyire szélsőséges érzéseket váltott ki belőlem. (Kiegészítésképpen a 3×03-hoz ajánlom a híreben már említett Phantom Pain című hangoskönyvet, ebben Brody történetét ismerhetjük meg – itt a magyar összefoglalója a lustáknak és nemangoslosoknak.)

Szóval a 3×03-at töröltem a tudatomból, s kijelentem, hogy eddig az évad korrekt volt leginkább Saul-nak és Carrie-nek köszönhetően, a többi állandó karakter a Brody-família kivételével jelzésszerűen volt csak jelen, de nyilván őket most fogják megmozgatni.

A showrunner ugyanis elmondta, hogy a 3 részre osztott harmadik évad első része ezzel lezárult, most jön a következő etap, ami már kifejezetten Homeland-es lesz, és felkészít minket a nyaktörő tempójú utolsó felvonására a szezonnal. Állok elébe, mert azért a kaszához elég nyuszi lennék. Még akkor is, ha ebben az ominózus 3×04-ben “az a bizonyos húzás” rém ócska volt, iskolapéldája annak, hogy nem szabad az efféle csavarokat megvalósítani.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Szóval Carrie és Saul mindent előre kiterveltek. Az ötlet jó, ezzel nincs gond. Részemről azzal sem nagyon, hogy ezzel kvázi lenulláztak egy csomó addigi történést. Talán még az is rendben van, hogy megfosztottak minket bizonyos érzelmi kötődéstől, kvázi kiröhögték az első 3 során bennünk keletkezett érzéseket.

A gond az, ahogy ezt tették. Az efféle dramaturgiai húzások, “átverések” nem úgy működnek, hogy a karakterek a számukra nem létező kameráknak játszanak, hogy megvezethessék a nézőket. Márpedig itt ez történt, és ez nagyon béna. Hadd ne soroljam a Fuck you, Saul-tól kezdve, a pénzparán és hasonló, riadt arckifejezéseket kiváltó dolgokon át át Carrie sok random érzelmi reakciójáig, melyeket egyedüllétében produkált.

Ezekbe nyilván egytől egyig bele lehet magyarázni, hogy mit miért csinál, miközben tudta, hogy nincs miért aggódnia. De rég rossz, ha belemagyarázásra van szükség az utólag nagyon nem természetes jelenetek igazolására. A Homeland készítői inkább csak hazudni akartak a nézőknek, ahelyett, hogy okosan, kétértelműen ágyazzanak meg a húzásuknak. És ez meglepő.

Persze ezen a ponton vissza kell utalnom az első bekezdésemre: lehet, hogy hülyeség most kiakadni a trükk ócska kezelésén, mert épp én vagyok mindig az, aki a “belekötésekre” azt reagálja, hogy érdemes megvárni a következő részt, majd megkapjuk a válaszokat. Amiért mégis megteszem, az a pár készítői interjú, amikben elhangzik, hogy mindezt Carrie és Saul a robbantás másnapján kitervelte.

Tudom, nagyon jól tudom, hogy az interjúk és az efféle szabadkozások nem részei a sorozatnak. A sorozatokat minden hétre 40-50 percre élnek, abban a formában ahogy látjuk őket – egy X-Faktort sem abból ítélek meg, hogy mit olvasok valamelyik versenyzőről a keddi Blikkben, mert utóbbit nem kell elolvasni, a tévéműsorhoz nem tartozik hozzá, azt ugyanis a saját környezetében érdemes élvezni. Mert úgy lehet a legjobban élvezni.

De ez van. Ahány ember, annyiféle véleményt váltott ki gondolom a húzás. És annak módja is.

Ezt csak azért jegyzem meg, mert a melléktudás nélkül hihetném azt, hogy utólagos flashback-ben megkapjuk azt, ahogy Saul elmondja a tervét Carrie-nek és ő a Medve zsenialitását nyugtázza a Fuck you-val, valahogy elfogadhatóbb lenne. De nem én írom a sztorit, hanem nálam sokkal okosabbak és tényleg, mit tudom én, hogy mi következik a továbbiakban? Lepjenek meg.

De meglenne ez a sorozat Brody nélkül…, de afelől sincs kétségem, hogy ezután kiemelt szerephez fog jutni a venezuelai szál miatt (látjátok, még ezt sem okoz gondot lenyelni, belefér), csak abban reménykedem, hogy érdekesebb lesz a karakter és nem csak azt fogja csinálni, amit egy random katonával is végre tudnának hajtani.

A többiek? Mike és Virgil kapott egy röpke visszatérést a sorozatban (jee!), Dar Adal kevés, de jó, várom, hogy jobban előtérbe kerüljön, Saul és Farah kutakodása is jó – azt egyelőre még nem látom, hogy az állandó szereplő Mrs. Saul és a meghallgatást vezető szenátor mivel érdemelte ki az állandó szereplő-jelleget, de az ő jelenlétük miatt valamennyire be lehet lőni, hogy merre fog haladni a szezon.

A nagy kérdőjel a Brody-família, amely sokakat idegesít (az írók imádják őket) és tippre végig külön szálat fognak képviselni, ezzel sokak haragját kiváltva. Egyelőre Dana-t elnézem, bár nem túl izgalmas a szökdösése – maga a karakter még mindig érdekes, de most nem túl jó pumát partnert találtak mellé. (A Dana-ellenesek érthetőek, mert elég csak belegondolni, hogy ha nem lenne jelen, akkor az semmi változást nem jelentene a fő sztorival kapcsolatban, és még több időt is kapna minden más…)

Jessica-t már nehezebb lesz bevonni a játékba, főleg, ha csak utánfutóként fog szaladgálni Dana után, Chris-t meg nem értem, miért nincs szívük elküldeni permanensen a nagyihoz, vagy a háttérben megmutatni párszor, mert továbbra is felesleges és triviális mondatokat adnak a szájába. (Hmm, lehet, hogy Chris mindvégig halott? Meg kéne néznem, hogy egyáltalán van-e valami hatása annak, amit elmond.)

Ööö, ez így marha sok volt, csak rég írtam már a sorozatról. Jöhet az ötödik rész. És remélem, sikerül felülemelkedni ezen a korrekt státuszon a sorozatnak, mert a Homeland nem így indult. Lehet, hogy az volt a baj, hogy nagyon magasan nyitottak?

ui: És igen, azt is a 3×04-nek lehet köszönni, hogy nem mentem bele a többi részbe és abba, hogy miért is korrekt a sorozat, hogy mi benne a jó azon kívül, hogy ami eddig jó volt, annak nagy része nem változott, és még az engem kifejezetten zavaró Carrie-Brody-románc is parkolópályán van. Egyelőre.

60 hozzászólás Ne habozz!

Ha - 2013. 10. 22. 21:43

(Bemásolom ide Ha kommentját a Brody-sztoriról, hátha valakinek nincs kedve klikkelni érte – winnie)

Szóval a 2. és a 3. évadot átkötő Phantom Pain c. hangoskönyv kb. a következőket tartalmazza.

A hangoskönyv tulajdonképpen egy levél, pontosabban egy soha el nem küldött levél, amit Brody akkor kezdett el írni Carrie-nek miközben egy lezárt, sötét konténerben utazott Hondurasba, majd később gondolatban folytatott.

A levélből az derült ki, hogy Carrie barátja June szervezte meg az utat Halifaxből Hondurasba, ami 22 napig tartott. A levél eleje főleg arról szól, hogy mivel próbálta eltölteni az időt, amíg a konténerbe bezárva a tengeren utazott.

Közben persze visszagondol arra, ami történt. Brody interpretálásban az történik, hogy a média, meg akik nyomoznak utána szétszedik az életét apró darabokra, és valami olyat raknak össze belőle, ami nem ő. Azt nem tagadja, hogy ő volt, aki hazajött Irakból, majd odaállt „etetni a gépezetet”, amikor hajlandó volt azt mondani, amit elvártak tőle, de úgy gondolja, hogy van egy másik oldala is ennek a történetnek (pl. hogy mennyire szereti a családját, Aisát vagy a hazáját), de ez valahogy senkit nem érdekel.

A Hondurasba való megérkezés után még 2 napot kellett várnia arra, hogy kinyissák a konténert, ami nem volt kellemes a tűző napon egy dobozba zárva, úgy hogy a vize is elfogyott, de végül kinyílt az ajtó és egy Philip nevű ember várta, aki minden nyomot eltüntetett ami arra utalt, hogy bárki is utazott a konténerben.

Végül kocsival Tegusigalpába mennek, ahol egy bordélyban szállnak meg. Brody felveti, hogy szeretné felvenni a kapcsolatot Carrie-vel, de a pasi elmagyarázza neki, hogy ez egyrészt értelmetlen, mert mire megkapja az üzenetet, már úgy sem lesz ott, ahol most van. Másrészt meg, ha felveszi a kapcsolatot Carrie-vel, akkor az amerikaiak elkapják Carrie-t, majd elkapják Brodyt a végén pedig felteszik a kérdést, hogy hogy került Hondurasba, és akkor Philip jön, amit ő értelem szerűen szeretne elkerülni. Persze azért Brody megpróbál egyet telefonálni. Nem Carrie-t, hanem June-t próbálta hívni, de a kurváktól elemelt hondurasi mobiltelefon, amin próbálkozott, nem működött.

Közben kiderül, hogy Philip egyik kezének helyén egy protézis van. Pár órával később Brody és Philip dél felé indul. Útközben Brody megpróbálja megtudni, hogy miért nem adja fel Philip, amikor óriási vérdíj van a fején, ráadásul mindegy, hogy élve vagy halva adják fel. Végül nem kap egyértelmű választ, de az kiderül, hogy Philip egy tarozást behajtani megy délre bizonyos texasiak megbízásából és kvázi mellékesen viszi magával Brodyt.

Philip elmélete szerint, „az emberek annak látnak, aminek látni akarnak”, úgyhogy ők próbálnak kábítószer kereskedőnek látszani. Mikor a Nicaraguai határra érnek, úgy jutnak át, hogy Brody felvesz egy mellényt, amiben pénzcsomagok vannak elrejtve. Közben pedig kábítószert és fegyvert hagynak elől a kocsiban. Természetesen a határőrök megtalálják és letartóztatják őket, de ekkor elkezdődik az alkudozás és végül 3 csomagnyi a mellényből kivett pénzért cserében továbbengedik őket. Később megálltak és újratöltötték a mellényt a kocsi egy rejtett rekeszéből származó pénzzel, mivel további határokon is át kellett kelniük.

Közben Brody és Philip lenyom egy kis szócsatát, amiből kiderül, hogy Philip már máskor is utaztatott terroristákat, elvakult vallási fanatikusokat, de szerinte Brody egyáltalán nem olyan, mivel ő túl sokat foglalkozik egyénekkel és saját magával. Egy ponton azt mondja neki: „Neked ez személyes?! Te csak egy kibaszott civil vagy!”

Végül másnap hajnalban átkeltek Panamába. Ahol felszálltak egy kishajóra, amin 2 pasi volt. Kihajóznak a tengerre, ahol valamiféle üzleti megbeszélés zajlott spanyolul. Az egyik pasi nyilvánvalóan felismerte Brodyt, és valószínűleg rögtön terveket is kezdett szőni. Végül Philip pillanatok alatt megölte mindkét pasit, de nem Brody, hanem a tartozásaik miatt.

Philip közli vele, hogy másnap tovább adja valakinek, aki majd tovább adja valakinek, tehát valószínűleg soha többet nem találkoznak. Ám mielőtt elválnak, szeretne kérdezni valamit. A kérdés úgy hangzott, hogy ha lenne lehetőségre, hogy üzenetet küldjön Carrie-nek, akkor pontosan mit is mondana neki. Philip azt kérte, hogy gondolkozzon rajta, ne válaszoljon rögtön.

Brody első gondolata az volt, ami már a konténerben is többször eszébe jutott, azaz hogy hiba volt elmenekülni, és inkább azonnal visszamenne Carrie-hez és innentől nem menekülne többé és csak az igazat mondaná. Persze tökéletesen tudta, hogy ez nem lehetséges, nem juthatna haza, hanem végül egy kubai ketrecben landolna. És ez amiatt van, amit Philip mondott, mert nem az igazság számít, hiszen „az emberek annak látnak, aminek látni akarnak”.
A második gondolata az, hogy Carrie-nek kéne hozzá csatlakozni és akkor mindig olyan lehetne, még azon a néhány békés napon, amit az erdei házban töltöttek. Persze hamar rájön, hogy ez sem lehetséges, mert örökké üldöznék őket.

Végül Philip megkérdezi, hogy akkor mi is lenne az üzenet, de Brody azt válaszolja, hogy semmi.
Végül megtudjuk, hogy miért Phantom Pain, azaz fantomfájdalom a hangoskönyv címe. Philip elmeséli, hogy ő is katonának készült, de az első bevetésén egy baleset miatt elveszítette a kezét, ami bár már 30 éve történt, mégis érzi a fájdalmat, azt a bizonyos fantomfájdalmat a keze helyén. Majd elmondta, hogy néhány évvel ezelőtt találkozott egy orvossal, aki meg tudta volna szüntetni a fantomfájdalmat, ám mikor az felajánlotta neki a lehetőséget, öröm helyett azt érezte, hogy a legszívesebben kinyírná a pasit. Philip szerint az orvos egyszerűen nem értette, hogy mit jelent neki a fantomfájdalom. Bezzeg Brody érti.

Végül Brody elkezd kiúszni a hajóról a partra és közben azt gondolja, hogy amikor csak annyi marad, hogy képzeletben leveleket írjon Carrie-nek, azaz amikor csak a „fantomfájás” marad, akkor miért akarná bárki is azt, hogy ez az érzés megszűnjön.

harmundo - 2013. 10. 22. 21:52

Szerintem is elég béna volt a csavar, amivel együtt szerintem a negyedik rész volt az eddigi leggyengébb, nálam a harmadikat is alulmúlta. Sokak szerint már a második évadban is esett a szint, de az nekem még nem volt feltűnő, én élveztem a másodikat évadot, de eddig a harmadik óriási csalódás, a stabil 7-8/10-es sorozat most kb 3-4/10-en áll nálam…

Sajnálom, lehet, jobb lett volna, hagyja a csatorna meghalni Brodyt.

bëiz - 2013. 10. 22. 22:07

Nekem tetszett a rész és a csavar is működött,de igazából nem tudom megmondani miért. Máskor az ilyesmit egy kilóméterről kiszúrom, de most valahogy elaltattak a készítők.

Sőt, nekem a 3. résszl sem volt semmi problémám, örültem Brodynak :)

A színészi játék még mindig a toppon van, a történettel sincs kifejezetten baj. Talán annyi a probléma, amit human is ír: eddig korrekt az évad, csak ugye anno magasan nyitottak :)

winnie - 2013. 10. 22. 22:09

annak ellenére, hogy biztos volt, aki kiszúrta, ez szerintem nem olyan csavar, amit ki lehet szúrni. jel nem utalt rá, miért gondolna erre valaki? ezért is mondtam, hogy kvázi hazudtak a nézőknek, olyan jeleneteket mutattak, amik sosem zajlottak volna le.

ezért is említem főoldalon, mert nem hiszem, hogy bárkinek is ellőném a szórakozását. én tudtam, hogy van valami gamechanger, azért néztem meg végre a lemaradásomat, és nem tudtam, hogy mi lesz, még a 46. percben sem. (nem mintha ez jelentene valamit is:))

persze azt aláírom, hogy tudtuk, hogy saulnak sokat jelent carrie és, hogy ő nem tenné ki ilyesminek, de ez el lett azzal altatva szerintem, hogy carrie már annyiszor saulozott odabenn, hogy sejtettük, hogy saulnak semmi köze hozzá.

torjack - 2013. 10. 22. 22:16

A csavarral engem is megleptek egy pöppet, pedig általában le szokott esni időben a tantusz… Talán épp azért, mert Carrie tökegyedül sem úgy viselkedett, mint ha ez az egész egy jól megkomponált terv része lenne…
Persze, oké hogy a sárgaház megviselte így is, számolnia kellett azzal is, hogy mindenütt figyelnek rá… de akkor is. A Brody família remélem valamilyen módon bele lesz integrálva az összképbe, mert pusztán a családi dráma annyira nem köt le. A Chris gyerek meg esélyes minden idők egyik legjelentéktelenebb sorozatos karakterére.

Shannen - 2013. 10. 22. 22:17

Most fejeztem be a 3×04-et, és vegyes érzéseim vannak. A csavar nekem első látásra tetszett, nem számítottam rá. Aztán jobban belegondolva bennem is felötlött, hogy ha ezt már mióta leszervezték,akkor Carrie miért viselkedett ekkor meg ekkor így vagy úgy. De így most hirtelen vissza gondolva, szerintem mindegyik helyzet emgmagyarázható.

Ami miatt a vegyes érzések voltak az Dana-szál. Eddig az évadban egyre jobban emgkedveltem, de ez a szökés dolog, enyhén kiakasztott. Ez már egyáltalán nem érdekes, sőt mondhatni “puma”… Szóval ezt nagyon sürgősen le kéne zárniuk.
Mike feltűnésén meg nevettem egy jót. Annyira nem tudnak se vele, se Jessica-val mit kezdeni, sőt Morena Baccarin egyre rosszabb szerintem.

Összességében jobban bejött a 3×03, engem érdekelt, hogy mi történt Brody-val. De hogy ez a két szál, hogy fog összekapcsolódni arra nagyon kíváncsi vagyok.

Egyenlőre az évad a 2. mögött van, úgyhogy van hova fejlődniük.

beforesunset - 2013. 10. 22. 22:46

A csavar ütött, ritkán lepődöm meg ennyire. Nem rossz ez az évad sem (a harmadik rész viszont tényleg mélypont volt).

beforesunset - 2013. 10. 22. 22:48

Chris a Homeland Walter Juniora.

bartowski - 2013. 10. 22. 23:00

Úgymond kellett ez a csavar, még ha a megvalósítás nem volt a legjobb, így egyelőre nem kell kaszálnom a sorozatot. A harmadik rész erősen gondolkodóba ejtett, hogy érdemes-e maradnom.

paranoid android - 2013. 10. 22. 23:01

A kibeszélőben is méltatlankodtam kicsit a csavarral kapcsolatban; egyetértek winnie-vel, tiszteletlenül bántak a nézőkkel. Ahelyett hogy felépítették volna szépen az egészet, úgy írták meg ezt a négy részt (mínusz az utolsó 2 percet), hogy minden igaz, ami történik, majd hirtelen egy “nem is!” felkiáltással prezentálták a nagy csavart. Ezt nem is lehetett volna kitalálni, mert nem létezett ez a lehetőség korábban a sorozat univerzumán belül. Ami baromi kínos az írókra nézve, hisz ezt biztos nem menet közben találták ki.

Ha - 2013. 10. 22. 23:14

Nekem alapvetően tetszett a fordulat, mert el lehet indulni belőle, de én nem húztam volna 4 részen keresztül, amíg eljutunk ide.

És bár Brody a kedvenc szereplőm, elég feleslegesnek éreztem a 3. részt.

Ezzel a mostani fordulattal kicsit tartok tőle, hogy megint elindulunk a Brody – Carrie románc irányába, amit bár nagyon kedveltem a korábbi évadokban, de jelen körülmények között teljesen irreálisnak tartok.

Bár simán lehet, hogy tévedek, mert Damian Lewis elég sokat van Európában, úgyhogy nem sokat forgathat a Homelandnek.

Thaddeus Griffin - 2013. 10. 22. 23:24

Megmondom őszintén, én örültem a csavarnak. Aki olvasott La Carrét, nem lepődött meg rajta. Engem az idegesített volna, ha nincs ez a csavar, ugyanis rohadtul amatőr dolgokat tett Carry egy ilyen képzett hírszerzőhöz képest. Most komolyan, tudja, hogy a CIA nem az Utahi Mormon Hitközség Óvodai Tagozata, hogy milyen szintű megfigyelésre képesek, erre elmegy bankba, pénzt felvenni arról a számláról, amit előtte letiltottak? Mert nyilván úgy áll hozzá a gumitalpú, hogy ezt már tiltottam, nem tud pénzt felvenni róla, innentől érdektelen, nem is figyelem, mi lesz vele. Nem, ezeket szépen felvezették. Mondom ezt úgy, hogy nekem sem tetszett.

A másik gondolathoz, hogy megvezették a nézőt, mondván, nem létező kamerának játszana, ezzel sem értek egyet. Azért ezt profin előadni, tudva, hogy figyelik, nem csak a CIA (mert Saulon kívül biztos vagyok benne, hogy senki nem tud róla), hanem az irániak is, csak úgy lehet, ha 0-24-ben játszod a szereped, hogy elhidd te magad is, elvégere dekonspirálódnál.

Thaddeus Griffin - 2013. 10. 22. 23:27

@paranoid android:

“Ezt nem is lehetett volna kitalálni, mert nem létezett ez a lehetőség korábban a sorozat univerzumán belül.”

Már mint, mire gondolsz? A klasszikus hírszerzői dupla-,tripla csavarok? O_o

winnie - 2013. 10. 22. 23:39

Thaddeus Griffin: pontosan erre céloztam, hogy amit bizonygatni kell, azt már rég megette a fene.

mindent bele lehet magyarázni. természetesen carrie azért nézi elhűlve a tévét és nem hisz a fülének, mert átfut rajta az, hogy elkezdődött vagy, hogy hiába készült fel rá, akkor is nagyon durva érzés, vagy… (insert ezer másik random magyarázatot – és EZ a baj, hogy ezerféle van. nem pedig egy. “A” magyarázat.) és egyszer sem (affene emlékszik rá) csap a levegőbe, vagy mosolyodik el izgatottan, nem esik ki a szerepéből, amikor egyedül van akkor is játszik, mint aki tudná, hogy van egy láthatatlan kamera is a szobában.

nem mintha akarnék érvelni pro és kontra, mert viszonylag elfogulatlan vagyok, mint írtam, nem igazán hatott meg a dolog.

ezt sokféleképpen meg lehetett volna csinálni jól. nekik nem sikerült. ők inkább az ócska megoldást választották. (vissza lehet nézni akármit a 2. évadból, ami valóban megtörtént és képzeld oda a végére, hogy mégsem. ez is ugyanolyan volt.)

paranoid android - 2013. 10. 22. 23:42

@Thaddeus Griffin

Arra gondolok, hogy ez a csavar úgy létezett korábban, hogy “persze, hogy előfordulhat, mert az írók megléphetik”, vagyis a sorozaton kívül, és nem úgy, hogy a karakterek cselekedetei létrehozták a lehetőségét. Egyszerűen nem volt olyan dolog, ami elültethette volna a gondolatot a nézőben, ha szigorúan a sorozatot nézzük.

winnie - 2013. 10. 22. 23:42

a lényeg, hogy a dupla/triplacsavar nem hiszem, hogy bárkinek is gondot okozna, plusz az ember óhatatlanul is számíthat rá. és mindenképp örül neki. a megvalósítás az, amin múlik. egy bűvésznek is lehet ikertestvére az eltűnős trükknél, de az olcsó megoldás és nem túl sok ötletet kíván.

(ezért sem szerencsés a könyves példa, mert ez tényleg majdnem olyan, mint azokban az unreliable narrator esete, ami persze klasszikus fogás, de ettől még nem mindegy, hogy mi van leírva egy ilyen módszer alkalmazása esetén. azt is meg lehet csinálni jól. és meg lehetne úgy is, hogy az ember rámutasson vélt ellentmondásokra és magyarázatot követeljen. mennyivel egyszerűbb úgy csinálni, hogy minden teljesen logikus legyen.)

paranoid android - 2013. 10. 22. 23:54

Ezekkel a magyarázatra szoruló jelenetekkel szerintem a legnagyobb probléma az, hogy léteznek. Mivel előre tudták ezt a nézői átverést az írók, szimplán úgy kellett volna felépíteniük az elbeszélést, hogy nem látjuk Carrie-t és Sault olyan helyzetben, ahol kiléphetnek ebből az átveréses karakterből. Máris védve vannak. De mivel mérlegelés után belerakták ezeket a jeleneteket, mondván “belemagyarázhatjuk később”, nem lehet nem vádolni őket lusta munkával.

Thaddeus Griffin - 2013. 10. 22. 23:55

Aláírom, tényleg gyenge volt a kivitelezés, de ez a fajta viselkedés teljesen racionális egy ilyen szituációban. Hogy a tv előtt ülve anyázott, most meg nem mondom, de mintha nem egyedül lett volna ott.

Azt pedig nem szabad elfelejteni, nem szedte a gyógyszereit, tudta, hogy nem vesz észre emiatt jeleket,de ha emiatt kiesik a szerepéből, akkor az egész művelet ugrott. Nem csak a beépülés, hanem minden egyéb, ami ebből követezne. Már pedig, ő is mondta Saulnak, azt hitte, otthagyja bent, amit nem bírt volna ki, mert már így is kezdett bekattanni. Egy instabil, bipoláris személyiség, rengeteg kockázattal, amit ugyanúgy tud ő is. Azért mondom, hogy fel volt ez építve, mert olyan hibákat ejtett meg, miközben bujkált vagy éppen az “igazát” hangoztatta, hogyha racionális alapokon akarják írni a történetet, akkor ennek betetetésnek kellett lennie. Ha csak bűnügyi sorozatokat nézel, abból is tudod, hogy miket nem célszerű megtenni, ha szökevény vagy, pláne nem, ha egy magasan képzett hírszerző. Most komolyan, kártyáról nem tud pénzt felvenni, és akkor bemegy a bankba?

Az én bajom ezzel a beetetéssel, hogy túlságosan másolta La Carrét. Jó, itt végül nem börtönbe került, hanem pszichiátriára, de mindkettőnél egzisztenciálisan lecsúszott, sértett lett, értékes tudással, amit meg akarnak venni. Ezek után nem lepődnék meg azon sem, aa végül elutazik Iránba és ott kezdi el a célpont kikéredzni, végül bírósági tárgyalás lesz belőle :)

Thaddeus Griffin - 2013. 10. 23. 00:02

Urak, egyetértek a gyenge megvalósítással, csupán azt mondom, hogy maga a dolog abszolút reális, és a sorozat dimenziójából sem ütközik ki. Nem azért, mert az írók gondolhatnak rá.

Nem volt olyan, ami elültethetné a nézőkben a dolgot? O_o A CIA központjában robbant egy bomba, egyértelmű, hogy magas pozícióban vannak árulók. A 2. évadnál még Saul is felmerült, mint kettős ügynök. Most ő lett a főnök, senkiben nem bízik, csak Carrieben. Megint La Carrét kell felhozzam példának, Tinker, Tailor, Soldier, Spy, a hírszerzés világát nagyon jól leírja. Ezek mind-mind benne vannak a sorozat dimenziójában.

sziki - 2013. 10. 23. 00:03

Én pl. ezért untam meg a Suitsot. Csak ott ennél ötször több a fordulat, itt meg dolgoznak rajta három részen át.
Pl. nem értem akkor miért nem mutathatták Brody menekülését jobban? Mert jelenleg ez a rész amiben benne volt, hát sokat nem hozott. Érdekes rész volt, a többitől eltérő, de amennyi időt eltöltöttek, annyi nem jött vissza belőle.
Most, ha ez a sorozat is tipikusan ilyen lesz, akkor elunom. Engem sem lepett meg különösebben ez a fordulat. Annyi jó volt, hogy érzékeltették, hogy azért Carrie tényleg ki van. Mert ez nem úgy megy, hogy ‘na csináljuk, azt jól van.’
És ugye valóban nem tudjuk, hogy ki tud és ki nem tud róla. Nem véletlen voltak ott a haverja mögött, amikor telefonált a furgonért.
Ugye alapból tipikusan az a sorozat, ahol nagyon sok mindent ellőttek már.
Kis híján felrobbantották a teljes elnöki gárdát, elnököstől.
Kinyírták az alelnök, elég egyedi módon.
Kinyírtak egy elég komoly főellenséget.
Kicsinálták a fél CIA-t, főleg a főmuftikat.
És sorolhatnám…Mit lehet még ezt követően csinálni?
Az első évad baromi jó volt, de mintha elfogytak volna az ötletek. Ki az ellenség? Kit akarnak kinyírni? Ki van veszélyben és miért? Az első évadban tudtuk, hogy kb. mi a cél, de még a másodikban is. De most mit tudunk? Igazából a nagy semmit.

Thaddeus Griffin - 2013. 10. 23. 00:10

A fene megette az előző kommentem.
Szóval akkor még egyszer.

Urak, egyetértek, a kivitelezés tényleg gyenge volt, csupán azt mondom, teljesen racionális lépés volt a sorozat dimenziójába beleillik. A hírszerzés világáról beszélünk, ahol igen jó eséllyel magasan szinten levő árulók segítségével felrobbantották a CIA központját (ami bónusznak destabilizálhatja a teljes amcsi hírszerzést is jó ideig). Saul, akiről az előző évadban felmerült kommentek között is, hogy talán kettős ügynök, most fejes lett. Senkiben nem bízhat, csak Carrieben, szvsz még szép, hogy ketten ilyen akcióba lépnek. Megint La Carrét kell felhozzam, Tinker, Tailor… Ugyanez, csak pepitában. Nekem ez a fő bajom, hogy semmi eredetiség nem volt benne.

Egyébként,sziki kommentjéről jutott eszembe egy hír a közelmúltból:

http://444.hu/2013/10/21/dick-cheney-olyan-betegen-lett-alelnok-hogy-hetven-nappal-beiktatasa-utan-mar-megirta-lemondo-levelet/

“Cheney attól is tartott, hogy a terroristák a defiblirátora meghackelésével megölik – pont, ahogy azt a Homeland című tévésorozat második évadában elképzelték -, ezért inkább kiköttette a készüléket.” :DD

Gab - 2013. 10. 23. 00:21

Az elején amikor Saul bemártotta Carrie-t nem gondoltam volna, hogy csak trükk. Aztán hétről-hétre egyre nagyobb sz*rban volt és kezdtem gyanakodni. Na meg nagyon karakteridegen volt ez attól a “macitól” aki mindig a jó oldalon állt.

3×03 nekem tetszett. Lehet azért is mert olyan rég láttuk már Brody -t, és bár nem lehet nagyon mit kezdeni vele mégis hiányzik ha nincs.

Ami viszont nem tetszik, hogy sokat lassult a sorozat :( Második évad első pár része ehhez képest nagyon pörgött.

karit - 2013. 10. 23. 01:16

Én – persze utólag, mert simán megettem – úgy értelmeztem (hiszek az írókban, ez nem a Dexter), hogy a Fuck you Saul, meg a tévé előtti kiakadás arra vonatkozott, hogy bár megbeszélték nagy vonalakban, mit kell elszenvednie a közös célért, szerinte Saul túllőhetett azon, vagy csak ő nem gondolta át elsőre, mit vállalt. Abban biztos voltam, hogy Saul nem lehet akkora gennyzsák, hogy látszólag logikátlanul odadobja a farkasoknak Carrie-t.

Hogy az első részben lévő akció összefügg-e Saulék mostani tervével (nyúl kiugrasztása?), és egyáltalán Abu Nazir után hogy keveredtek a robbantási gyanúba az irániak, az nekem úgyis tök homály.

mivanmar - 2013. 10. 23. 01:58

Attól még, hogy tisztában van a miértjével, szerintem elmorzsolhat egy könnyet, mikor országos tévében terroristával kufircoló, mentálisan beteg bukott ügynökként beszélnek róla (ha név nélkül is).

A Fuck you, Saul mondatnál amúgy nem voltak kettesben, a pszichiátrián amúgy se volt nagyon egyedül, az meg, hogy onnan kilépve minden lépését figyelték, utólag kiderült, úgyhogy én nem érzem becsapva magam (mármint olyan értelemben, hogy csak a nézőknek játszotta meg magát).

winnie - 2013. 10. 23. 07:15

“A Fuck you, Saul mondatnál amúgy nem voltak kettesben, ”

persze, hogy nem voltak, de míg amikor nézte az ember, akkor érthette és megérthette, hogy miért mondja, addig most, az új tudás birtokába már sokkal kevésbé érthető és magyarázatra szorul.

(de amit saullal előadott, az még rendben lehet. a kérdés, hogy amikor egyedül volt, gyógyszerek ide vagy oda, akkor miért tette azt, amit tett.)

OlDirty - 2013. 10. 23. 08:22

Nagyon sok kérdést felvet ez a csavaros dolog, de majd a későbbi epizódokban biztos megkapjuk a válaszokat. Csak nekem Carrie viselkedése, menekülése, félelme, érthetetlen. Ha tudta hogy minden “oké” ő a beépített ember akkor mire volt ez a nagy felhajtás…? Ja igen hogy a nézőket félrevezessék. De akkor sem stimmel néhány jelenet!
A danás részek megint unalmas és érdektelenek voltak, nem tudom miért erőltetik annyira, ezzel az erővel nézhetnék egy tinikről szóló romantikus filmet is, ami egy 16 éves lány lelki világáról szól.
A 3×03 nem volt annyira rossz szerintem, sőt az évad legjobb része eddig.

winnie - 2013. 10. 23. 08:23

oldirty: erről írtam, és ld. a kommenteket.

minden stimmel, ha akarom.

derelye vágó - 2013. 10. 23. 09:18

kár hogy a sorozat átment propagandába kár érte :(

winnie - 2013. 10. 23. 09:19

nem ment át sehova, maximum akad olyan, aki ezt látja benne. ez nem feltétlenül a sorozat hibája.

(ilyet az 1. és 2. évadban is írtak mások, nyilván mindenki másképp látja.)

(mondjuk eleve a feltételezés is értelmetlen, miért akarna bárki is propagandát csinálni? mi értelme lenne? főleg egy homelanddel. a világ leglogikátlanabb dolga lenne.)

Anachel - 2013. 10. 23. 09:32

A katasztrofális 3. rész után talán van még remény, gondoltam ahogy magával ragadtak a heti epizód történései és igen, nekem bejött a csavar, tetszett.
Nagyon várom hogy mit hoznak ki mindezeket követően az írók. Csak a harmadik részes hangulatokat meg irányt kerüljék el, ha lehet. Hja és nekem nem hiányzik Brody!

karit - 2013. 10. 23. 10:23

A másik dolog Virgil felhívása volt, ez már csak akkor érthető, ha Saulék téglát keresnek: Virgilnél gondolom Dar Adal emberei hallgatóztak (ketten!, ezek marhára bízhatnak egymásban, ha még a nullára redukált ügynökségben is ekkora projekt Virgil bedrótozása), nem az ügyvédéi. De ez már olyan fokú “tudom, hogy tudod, hogy tudom” lenne, aminek tényleg inkább a nézők megvezetése volt a célja.

És ha már Saul ennyire bízik Carrie-ben, vajon mennyire hisz neki Brody-t illetően?

Tommy - 2013. 10. 23. 11:36

Erről az évadról tényleg annyi mondható el eddig, hogy korrekt, semmi több. A csavar engem se lepett meg annyira, jó volt, de ahogy kivitelezték.. Dana szálával nekem nincs olyan nagy bajom, nem utálom a csajt mint sokan, bár nyilván nem hiányozna ha kevesebbet szerepelne mert a fősztorihoz nem nagyon kapcsolódik. A 3×03 szerintem amúgy az évad eddigi legjobb része volt, hiába volt filler nekem valamiért nagyon bejött.

Gerophila - 2013. 10. 23. 12:16

Teljesen egyet értek a kritikával. Egy D kategóriás krimiben látunk ilyen csavarokat, amikben egy szikrányi logikát sem talál az ember (lásd: The Killing 3.évad fináléja…pff). Na jó, itt talán egy fokkal jobb a helyzet, de túl sok a belemagyarázás.
Amikor az első rész végén Saul “beáldozta” Carrie-t az első gondolatom az volt, hogy ilyet sose tenne Carrie-vel. De aztán nem is foglalkoztam tovább ezzel. (Talán azért, mert az azutáni részek alatt eléggé unatkoztam?)

A ‘Fuck You Saul’ szerintem őszinte volt.
Csak nem úgy értette, hogy ‘Fuck You Saul, amiért elárultál!’ hanem ‘Fuck You Saul, amiért rávettél erre, és most jól leszedáltak!’

mivanmar - 2013. 10. 23. 13:41

Szerintem nem tudjuk, hogy mennyi volt ebből a terv része. A CIA kegyeiből való kiesést talán finomabb módszerekkel is el lehet hitetni.

Dar Adal ugyebár nem volt beavatva, közölte, hogy leállítja Carrie-t – a pszichiátriai kényszerkezelés részben vagy egészben az ő műve lehetett. Ez Saul bocsánatkérését és Carrie anyázását is megmagyarázná.

Nem tudjuk, ki volt az újságcikk forrása – az már más, hogy Saulnak le kellett csapnia a ziccert a meghallgatáson. De mindkettő érhette váratlanul Carrie-t.

Hozzávehetjük még, hogy nem tudjuk, ki szivárogtatta ki a Brody beszervezéséről szóló iratot a bizottságnak.

Az meg, hogy az amúgy se teljesen stabil lelkületű Carrie-t megviseli, hogy úgy leszedálják a pszichiátrián (ami aligha a kedvenc helye a világon), hogy beszélni se tud, szerintem annyira azért nem furcsa. (Anyád, Saul!) Akár benne volt a tervben, akár nem, nehezen viseli (ezt a végén is mondja).

Na de remélhetőleg úgyis jobban kibontják majd a témát és okosabbak leszünk.

Dark Lion - 2013. 10. 23. 14:14

Homeland 3.évad csavar = 24 3.évad csavar

Christ én elküldeném katonai suliba, mondván az apját akarja követni, és bebizonyítsa, hogy van férfi a családban. Aztán többet nem látnánk. :D
A többi véleményem meg már leírtam az évad kibeszélőjébe.

gio - 2013. 10. 23. 16:24

felesleges belekeverni Virgil felhívását és az ott való hallgatózást.

Carrie-ről alighanem csak ő és Saul tudnak, Dar Adal például aligha. ezért hallgatózott Virgilnél. Carrie-nek pedig el kellett játszani a menekülő, űzött vadat, ezért hívta fel valószínűleg Virgilt.

m76 - 2013. 10. 23. 17:15

Ez gyakorlatilag egy fuck you nézők volt. Ez nem volt csavar, mivel a csavar előre eltervezett szokott lenni. Egy csavar után az ember elgondolkozik, és sokminden ami korábban történt új értelmet nyer. De itt nem ez történt. Egyedül az nyert új értelmet, hogy mennyire félrevezettek szánt szándékkal az írók. És ez sértő, és olcsó, és nem tetszik. Pedig a csavart üdvözöltem volna, ha fel lett volna építve, és nem paraván lett volna köré építve. De még így se voltak képesek váratlanná tenni, mivel abban a pillanatban, hogy megjelent carrie Saul-nál tudtam, hogy ez lesz.

Balee - 2013. 10. 23. 17:20

Nagyon sok emberrel nem értek itt egyet. Ebben az évadban teljesen értetlenül álltam a sorozat előtt: ebből a sok diliházas jelenetből mit akarnak kihozni? Mi értelme van? Nincs ötlet és a drámázást erőltetik? Majd a 4. rész előtt olvastam, hogy csavar lesz, fogalmam sem volt, hogy mire készülnek, mondhatnánk azt is hogy átvertek? Igen és éppen ezért lett borzasztóan hiteles az egész!

Mikor a főmufti beszervezte a vidéki birtokon, ott esett le azonnal: bmeg ez volt a tervük! És eltaláltam. Egyrészt azzal kezdeném, hogy Claire Danesről azt is simán elhiszem, hogy az egész forgatás alatt, még a saját lakókocsijában is a szerep szerint élt. Másrészt teljesen logikus, hogy egy pillanatra sem eshet ki a szerepből a filmben! A mai technikával könnyedén megfigyelhető bárki, főleg egy félig-meddig nyilvános helyen. Simán elhiszem, hogy a szobáját is bekamerázták és figyelték a napjait, a gesztusait, a viselkedését. Simán el tudom képzelni, hogy volt egy beépített ápoló, akinek az volt a feladata, hogy kifigyelje, nem csak átverés e a dolog. Felesleges szidni az írókat, az én véleményem szerint a filmek sokszor csak karcolgatják a felszínét a megfigyelés “művészetének”.

A CIA tudja, hogy van egy vakondjuk, tudják, hogy az ellenfél is éppen olyan tapasztalt, éppen annyira felszerelt és éppen annyi forrással rendelkezik, mint ők. Ennél gyorsabban és ennél könnyebben pedig nem férkőzhetnek az ellenfél berkeibe. És még hiteles is az egész, mert Carrie tényleg beteg és bizonyos percekben nem szerepet játszik, hanem tényleg szarul van: fél, retteg, szorong, depressziós.

A “menekülése” pedig teljesen szükségszerű színjáték volt, ha nem teszi ezt, éppen az lett volna a gyanús. Kiengedték 24 órára, lehet, hogy soha vissza nem térő alkalom, mennie kell. Be van gyógyszerezve, lelkileg megtört, elképzelhető, hogy nem annyira óvatos, mint ahogy ezt tanulta egyébként. Tudja, hogy követik, megengedi nekik, de úgy tesz, mintha le akarta volna rázni őket.

Visszanézve az egészet: éppen ez a “csavar” a leglogikusabb következtetés számunkra. Valaki komolyan gondolja, hogy egy Carrie szintjén lévő hírszerző elmenne egy riporterhez, főleg sértettségből? Annál jobban szereti ő a hazáját, jobban tiszteli a veszélybe sodorható kollégái életét és többet árthat azt egész ügynek, amiben hisz, mintsem ilyet tenne. Ezt tudjuk mi, tudja Saul, de az ellenség nem!

Balee - 2013. 10. 23. 17:27

Érdekes amúgy, hogy sokan itt mennyire sértettnek érzik magukat:). A legtöbben akkora sorozatveteránok (és ezt nem gúnyolódásból írom, mielőtt valaki félreértené), hogy ez a húzás bántja az egojukat:). És ez benne a szép. Ezt a csavart még nem is mondanám olyan nagynak, mint más filmekben. Itt szépen csordogál a cselekmény, eleinte nem értjük merre és miért, de szép lassan értelmet nyer.

vvvv - 2013. 10. 23. 18:19

szörnyen lapos egy évad volt eddig, a csattanó pedig túl gyenge, nem ért ez meg 3 (most már egyértelműen felesleges) felvezető részt.

Thaddeus Griffin - 2013. 10. 23. 18:29

@Balee, köszönöm! :D

Balee - 2013. 10. 23. 19:17

Aki nem ismeri ezt a filmet és érdekli Claire Danes játéka más filmekben, az feltétlenül nézze meg ezt:

http://www.imdb.com/title/tt1278469/?ref_=nm_knf_i1

Félelmetes ez a nő! Elképesztően el tud játszani egy szellemileg sérült (és ezt nem bántásból vagy tiszteletlenségből írom) vagy idegroncs embert.

winnie - 2013. 10. 23. 23:13

“Érdekes amúgy, hogy sokan itt mennyire sértettnek érzik magukat:).”

inkább az az érdekes, hogy neked ez jön le. vagy aki szerinted sértettnek érzi magát írja azt, hogy te meg azt sem veszed észre, ha hülyének néznek és hagyod, hogy bármit lenyomjanak a torkodon? az nagy baromság lenne. mint ahogy az általad írtak is, no offense.

szerintem nem az a gáz, hogy ha valakinek tetszik, és az sem, ha nem tetszik. az sem gáz, ha valaki azt mondja, hogy jól lett felépítve és az sem, ha azt mondja, hogy gázul. a legszomorúbb, ha valaki nem fogja fel, hogy mit mond az egyik, illetve a másik oldal. mert akkor ott tényleg baj van.

tényleg nem magamra akarok mutogatni, mert én nem vagyok kiakadva, tetszett a rész, stb. de mit lehet ezen nem érteni? mi ebben az érdekes? teljesen érthető, hogy mit mond az egyik oldal. mint ahogy érthető az is, amit mond a másik. te tényleg nem érted, hogy mit mond az egyik?

winnie - 2013. 10. 23. 23:22

balee: egyébként tényleg csak azt tudom mondani, hogy ugyan, olvasd már el a kommenteket, mert abból, amit hosszan leírsz, nem az jön le.

pont ezt írtam feljebb is – érdemes visszaolvasnod. hogy neked is egy oldalt kell belemagyaráznod, és csak izzadságszagúan megy.

hogy én is tudná, ezerféle dologgal magyarázni azt, amit láttunk. ezerfélével. az már rég rossz.

egy jól felépített csavarnak nem kell efféle béna belemagyarázás. az egy homlokracsapásnyit ér, amikor az emberben tudatosul minden és helyére kerülnek a dolgok. ott egy magyarázat van. ami logikus.

a kivitelezés volt borzasztó.

nincs semmi gond a csavarral. legalábbis a többségnek biztos nincs, nem egy kommentelő leírta itt is, meg máshol is. logikus is lehet ami történt. ezzel megint nincs gond. éppen ezért nem tudom, mire vélni ezt:

“Valaki komolyan gondolja, hogy egy Carrie szintjén lévő hírszerző elmenne egy riporterhez, főleg sértettségből?”

ugye láttad az előző 2 évadot, hogy mi mindent tett? de ezt félretéve, nem olvastam azzal a résszel kapcsolatos kommenteket, nem tudom, mi a válasz, de valaki komolyan gondolta, hogy nem ment el? felmerült bárkiben is más? elment. láttuk. miért ne lehetne komolyan gondolni? egy beteg ember tette. láttuk már korábban is, hogy mire képes.

te is csak most csapdostál a homlokodra. ha már akkor sem gondoltad komolyan, hogy elment, akkor nem értem.

Balee - 2013. 10. 24. 08:11

Éppen azt írtam kezdésként, hogy teljesen értetlenül álltam Carrie viselkedése előtt. Nem értettem, hogy ezek a részek mire valók és ezzel a “csavarral” értelmet nyert. Semmit nem kell belemagyarázni, profi és kész. De ez csak az én véleményem, nem kell kiakadnod. Nem személyeskedtem én sem, nem írtam, hogy baromság, amit írsz.

Amúgy nem az jön le, hogy nem vagy kiakadva. No offense.

Magyarázzátok már el, hogy mit kell nektek nyögvenyelősen magyaráznia a készítőknek? Teljesen egyszerű, logikusan felépített történet és mivel az egész évad a beépülésre épül fel ezek szerint, nem lehet azt mondani, hogy közben találták ki, mi legyen Carrievel.

Mindenki azt lát bele, amit akar, nem érdekel. Évek óta olvasom az oldalt, de feleslegesen nem szólok hozzá, nem írok le olyat, amit előttem 20 ember leírt. Itt viszont úgy éreztem, hogy a többséggel szemben én máshogy értékelem a látottakat.

Egyébként meg valóban unalmas volt az eddigi 4 rész. Viszont a szállal kapcsolatban így nem lehet azzal vádolni őket, hogy össze lenne csapva és hiteltelen a beépülés.

lostfanka - 2013. 10. 24. 08:11

Eloszor is koszi Ha nak hogy leirta a hangoskonyv tartalmat, radasul ennyire jol!! Koszi!

Na tuljutottam a 04-en, igazabol a fordulat nem lepett meg, a kemes sztorikban ezt mindig meghuzzak, engem az huzott fel total nem volt ez eldontott elore szerintem. VEgig gondoltam az elmult reszeket es rengetegszer volt olyan hogy Carry egyedul volt es teljesen nem ugy reagalt mint aki tudja hogy ez a dolga. Pl amikor Saul a meghalgatason elmondja azt amit, akkor ha jol emlekszem Carry egyeul ul otthon, es total sokkolva van, aztan meg balhezik is egy sort. Igazabol fel lehetett volna ezt ugy epiteni hogy el kerulik ezeket a reszeket es akkor talan hiteles is maradt volna.

lostfanka - 2013. 10. 24. 08:13

Balee nem a csavarral van gond, en orulok ennek a csavarnak. A kivitelezes volt ultra gaz, az hogy Carry rengetegszer reagalt ugy ahogy mikozben kozben senki nem volt korulotte.

Balee - 2013. 10. 24. 08:18

“te is csak most csapdostál a homlokodra. ha már akkor sem gondoltad komolyan, hogy elment, akkor nem értem.”

Nem éppen ez az, hogy nem csapdostam a homlokomra. Értelmet nyert 3 résznyi kínlódás, aminek enélkül nem lett volna értelme dramaturgiailag sem.

A csavart inkább az jelentette, hogy mi nem számítottunk arra, hogy Carriet be akarják szervezni, még akkor sem, mikor az ügyvéd megkereste, ezt jól titkolták. Ha tudtuk volna, hogy mi az ellenség terve, teljesen nyilvánvaló lett volna mindenkinek, mi lesz a végkifejlet. Igen, szemetek voltak, az orrunknál fogva vezettek, sötétben tapogatóztunk és ez sért sokakat, nem pedig a film van szarul megírva.

Balee - 2013. 10. 24. 08:26

@lostfanka: De ez a lényege annak, amit írtam: Carrie nem eshet ki a szerepéből, ettől hiteles. Ha megfigyelik és akár egy halvány félmosolyt látnak, ami nem lenne indokolt a begyógyszerezett mániás depressziós “szerephez”, akkor bukott az egész mutatvány és nem lesz, aki Carrie helyett be tud épülni, mert az ő helyzete sok szempontból speciális. Carrie különleges ember a CIA-nek és az ellenfélnek is. Pótolhatatlan, csak éppen készül összeomlani.

Carrie nem játszik mindig szerepet, ott fekszik a kórházban, látja, hogy mi zajlik körülötte a többi beteggel, fél, még akkor is, hogy tudja, őt bármikor kivihetik. Nem kell megjátszania a beteget, ő is az, maximum csak rájátszik néha.

Elképesztően, sőt inkább félelmetesen hiteles Claire Danes!

Balee - 2013. 10. 24. 08:29

“Carry rengetegszer reagalt ugy ahogy mikozben kozben senki nem volt korulotte.”

Láttad Robert Downey Jr.-t a Tropic Thunderben? Szerintetek a valóságban nincsenek ilyen elvetemült színészek? Pedig ott nincs tét!

kaminer - 2013. 10. 24. 09:21

jó volt a csavar, de azóta is azon kattogok, hogy hol bicsaklik a történet. arra jutottam, hogy carri3e végig nem volt biztos sját magában, a sárgaház és a litium miatt egyaránt, hiszen az epizód végén szemenhányta soal-t, hogy nem kellett volna kórházba zárnia. így kicsit értelmet nyer, hogy carrie tényleg el akart volna menekülni, mikor felhívta virgilt, illetve hogy a kórházban is folyamatosan bizonytalan volt soalt illetően.
kíváncsian várom az új részeket.

karit - 2013. 10. 24. 13:56

Szerintem, teljesen hiteles maradna az egész, ha kiderül, hogy a mindent figyelő Dar Adal miatt (és mert mégiscsak egy labilis nőről van szó!) Saul mindössze annyit mondhatott előtte Carrie-nek, hogy “Bízz bennem!”

És nem hinném, hogy ha előre sejtetik a csavart (és minden rafinált junkie rájön), az megérte volna ezt a (csak vállrándítós?) WTF-et kihagyni.

Meg aztán szerintem az átlagnézők sokkal jobban jártak így, és végül is nekik készítik a sorozatot. No offense. :)

paranoid android - 2013. 10. 24. 15:04

@Balee

“Igen, szemetek voltak, az orrunknál fogva vezettek, sötétben tapogatóztunk és ez sért sokakat, nem pedig a film van szarul megírva.”

Vagy húszféleképpen leírtuk, mégis konzekvensen visszautasítod a “sértett” álláspont megértését. Személy szerint nem a fantasztikus írói munka miatt érzem becsapva magam, amivel hülyét csináltak belőlem. Hanem amiatt, mert épphogy hülyének néztek, és lusták voltak. A nézők becsapása nem a rafinált narratívának köszönhető, hanem annak, hogy ez a bizonyos elbeszélés szánt szándékkal terelt. Ha valaki korábban megemlítette volna ezt a beépülős lehetőséget, mindenki más (teljesen jogosan) leszólta volna, hogy “ugyan már, rengeteg olyan jelenet volt, ami megcáfolja ezt”. Most meg ezeket a kérdéses jeleneteket az ellentétes irányba kell csavarnunk, hogy értelmet nyerjenek. Neked tetszik, remek. De emellett megpróbálhatnád megérteni a másik nézőpontot is.

Balee - 2013. 10. 24. 15:53

@paranoid android

Amikor a szánkba van minden rágva és teljesen szögegyenes a cselekmény, akkor meg az a baj. Teljes mértékben megértem és elfogadom mindenkinek a véleményét, én csak a saját elméletemet írtam le.

Szerintem semmiben nem mondtak ellent maguknak, abba én is belekötnék.

@kaminer

Carrie egy labilis, idegösszeomlás határán táncoló nő. Az a durva a beépülésében, hogy igazából el sem kell játszania a beteget…

karit - 2013. 10. 24. 16:31

Hogy azért kicsit előre is nézzünk:

Carrie most nyeregben érzi magát (fél napon át koptatta le az üldözőit, de azért érezzük, hogy még nem lehet százas a teljesítménye); vagyis, ha mégis tudták követni (a cipőjébe rejtett nyomkövetővel, háhá), akkor

1: jól tökön szúrják magukat, amiért a nézők mellett ők is aljasul át lettek verve a ‘fakkjú szaul’-lal;

2: játsszák tovább Carrie-ék játékát, aztán a Nagy Találkozón az oroszlánbarlangban megkínálják egy pohár nátrium-pentotállal, és még a CIA takarítónője macskájának a nevét is kiszedik belőle.

3: utána lehet megint fakkjúzni.

deku82 - 2013. 10. 24. 21:21

Úgy nézem, egyedül vagyok ezzel: én örültem volna, ha nincs ez a nézők átverése dolog, és a megtört Carrie tényleg átáll. Csak egy picit. Aztán már annyira, mint Brody.

Shyllard - 2013. 10. 25. 09:45

Egész jó rész volt, de tényleg már semmi extra sincs a sorozatban, csak simán jó. Ami nagyon fájt, hogy a 3. rész olyan iszonyat unalmas lett, pedig Brody nagyon érdekes és jó karakter, de röhej hogy képtelen voltak valami jót írni neki.

Handsome75 - 2013. 10. 25. 22:31

Kicsit későn szólok hozzá, de úgy alakult, hogy későn tudtam megnézni ezt a részt. Szóval ez a bizonyos nagy csavar egy klasszikus, John le Carré: A kém, aki bejött a hidegről című kémregényének az újraértelmezése (direkt nem azt írom, hogy lenyúlása). Ott teljesen hasonló a főhős, Alec Leamas pokoljárása, csak ott börtönbe kerül, nem “diliházba”, és nem az irániak, hanem a kelet-német titkosszolgálat veszi pártfogásába. Szóval ezt a csavart már ellőtték egyszer épp idén 50 éve… Egyébként nekem még mindig nagy kedvencem ez a sorozat…

gromit - 2013. 11. 03. 16:00

az első két évadot nyáron daráltam le, most is nekiálltam gyűjtögetni a részeket, de csak nem bírtam ki :D

azon tanakodok, h vajon Virgil is be volt-e avatva, vagy ő volna a tégla, vagy csak megsajnálta Carrie-t, hogy figyelmeztette, h nem feltétlen kéne felbukkannia nála?

(még nem néztem az 5.-et, nekiálltam olvasni az írásokat meg kommenteket, eddig direkt kerültem a posztokat)

bollabarna - 2014. 11. 14. 10:38

Sziasztok!

egy-két dolgot nem nagyon értek, kérlek segítsetek: mi a halált csinálnak Brodyval Caracasban? ki ez a csávó aki fogva tartja és mit akar? vagy ez csak később derül ki?
ki a fene ez a Dar Adal, az ok, hogy vmi former CIA leader…de hogy kerül e képbe azonkívül, hogy quinn neki jelentett?
és még az előző évadhoz: hogy került abba a táskába az SD kártya?

köszi

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz