login |

The Day of the Doctor – 50 éves a Doctor Who – írta Inzume

2013. 11. 25. 15:00 - Írta: vendegblogger

64 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Elérkeztünk ide is, eltelt 50 év, véget ért a több hónapos várakozás. Eljött a Doktor napja! Steven Moffat egyszerre próbálta meg betölteni a 16 évnyi űrt és tisztelegni az elmúlt fél évszázad előtt. Szerintem sikerült neki. Nem is akárhogyan.

A rajongók rengeteg mindent kaptak, kezdve az eredeti intróval, egészen Gallifreyig bezárólag. Szerencsére nem csak abból állt a rész, hogy egymás után pakoltak mindent, majd behívták Matt Smith-t, David Tennantöt, John Hurtöt, Jenna Colemant, Billie Pipert és a többieket, hogy csináljanak valamit.

Mivel a The Name of the Doctor végén felbukkanó John Hurt elég nagy kérdőjelet hagyott maga után, ami merészebbnél merészebb teóriákat eredményezett, a mostani részben választ kaptunk a kérdésre, sok másik mellett, hogy kit is alakít ő, bár erre igazából már a Night of the Doctorban fény derült erre, csak sok néző még így sem hitte el.

Nem akarom leírni a történetet, mert nem egy mi-történt-a-részben cikknek szánom ezt, de ki fogok térni a cselekményre részletesebben. A tovább mögött spoileresen folytatom.

Mindenki sejtette, hogy az időháborúról lesz szó, de ha mégsem, legalább meg lesz említve. Az előbbi bizonyult igaznak.

Szemtanúi lehettünk annak az eseménynek, amely meghatározta a Doktor utóbbi 400 évét. A pillanat, amikor Gallifreyt és az egész időháborút időzár alá tette. Amiről kiderült, hogy mégsem történt meg. De ennyire még ne rohanjunk előre. Maga a rész két szálon futott, melyek kapcsolódtak egymáshoz. Egyik volt a főkonfliktus, a másik pedig a mellék, mely a megoldást segítette elő.

Nem nehéz kitalálni, hogy a zygonos szál volt az, amelyik a végkifejletet befolyásolta. Én sosem voltam nagy rajongói ennek a fajnak, de itt jól működtek, nem tűntek fölöslegesnek. A lezárásuk is teljesen rendben volt, bár azt is megértem, hogy egyeseknek miért tűnik kicsit nyitottnak.

A főszállal Steven Moffat tényleg olyat lépett meg, ami befolyásolja a műsor irányát, környezetét. Megalapozta az időlordok visszajövetelét. Mindezt úgy, hogy az utóbbi 7 évad történései semmit nem változtak.

Végignézhettük, ahogy a War Doctor betekintést nyer a Pillanat által a jövőjébe, hogy eldönthesse, tényleg használni akarja-e a bombát és időzár alá tenni az egész bolygót. Amikor odajut, hogy „felnő” és megteszi, amit meg kell tenni, jön a csavar. Rájönnek, hiszen hárman vannak, hogy van egy másik kiút, amely nem azzal jár, hogy annyi időlordot ölnek meg. A zygonok által használt technológiával (amely tulajdonképpen időlord technológia) megfagyasztják Gallifreyt. Ehhez természetesen nem elég csak 3 Doktor. Mind a tizenhárom inkarnációra szükség van.

Igen tizenhárom, hiszen Peter Capaldi két szép szeme is föltűnt pár másodpercre. Így Gallifrey eltűnt, a dalekok, akik folyamatosan lőttek a bolygóra, lelőtték saját magukat. Így a külsős szemeknek úgy tűnhet, mintha a dalekok és az időlordok elpusztították volna egymást.

Így megtudtuk, hogy mindig is ezt tette a Doktor, nem használta a Pillanatot. Ő pedig csak akkor jön rá erre, amikor újra átéli ezt, hiszen az idővonalak kereszteződése miatt, a régebbi inkarnációk elfelejtik, hogy találkoztak a későbbi inkarnációkkal. Így meg lett alapozva az elkövetkezendő évek célja: megtalálni Gallifreyt.

A tény, hogy az időlordok vissza fognak térni, szerintem nagyon jó húzás volt. Aki nem csak Chritopher Eccleston (akinek hiánya érződött a részen) óta ismeri a sorozatot, tudja, hogy elég nagy szerepet játszottak a sorozat történetében, hiszen néha nagyobb ellenfelei voltak a Doktornak, mint a dalekok (pl.: The Five Doctors). Ezért sem értettem az Russell T. Davies-féle húzást, hogy nincsenek. De ezt most kijavították.

A színészek nagyon jól játszottak. Jenna Coleman most hozta eddigi legjobb alakítását. John Hurt szerintem nem tud szerepet elrontani, vagy ha igen, én még nem láttam. Matt Smith és David Tennant pedig ennél nem is lehettek volna jobban a szerepben. Billie Piper szerencsére nem Rose-Roseként volt jelen, és nem is a meta-Doktor Rose-aként, hanem ő személyesítette meg a fegyver tudatát, mint Bad Wolf.

Egyedül talán Joanna Page volt számomra furcsa, aki Erzsébet királynőt alakította. Illetve a legvégén megjelenő Tom Baker jó húzás volt, de nekem William Hartnell felbukkanása sokkal nagyobb örömet nyújtott.

A 3D-ről nem tudok nyilatkozni, mert én nem abban néztem, de így is nagyon jól átjött, hogy mit akartak 3D-ben. Plusz, olvastam olyan emberek véleményét is, akik 3D-ben látták és oda meg vissza voltak tőle.

Summa summarum, egy nagyon jó részt láttunk, amely méltó volt arra, hogy ezzel ünnepeljük meg az 50. évfordulót. 10/10

64 hozzászólás Ne habozz!

SztupY - 2013. 11. 25. 15:16

Azt se felejtsük el, hogy a 10. doki zárórészei pont ezután játszódnak (és így kerül abba bele Gallifrey, még ha csak a mester által is), és ezzel szépen kijön az egész folyamat.

Azt pedig megértem, hogy szegény William Hartnellt nem támasztották fel a sorozat kedvéért. Utána pedig a régi dokik közül mégis Tom Baker volt a legismertebb.

Shyllard - 2013. 11. 25. 15:30

Rég voltam már ennyire elégedett egy sorozattal, egyszerűen tényleg képesek voltak azt hozni, ami el volt tőlük várva, pedig elég durván behypolták a dolgot. Minden nagyon passzolt az egész Doctor Who image-hez, iszonyat jókat nevettem, volt egy pillanat amikor nagyon is elérzékenyültem és az epic feeling is megvolt ahol kellett (főleg amikor a 13 Doctor megteszi, amit kell és a végén lévő Matt Smith monológ a fantasztikus utolsó momentummal)

Egyedüli negatívum számomra csak az volt, hogy jó persze mindig öröm látni Jenna Coleman-t, de valahogy a karakterén nem sok minden múlott ezúttal, ami érthető egyrészt, de azért adhattak volna neki egy kicsit nagyobb súlyt. Persze ennek ellenére még mindig 10-ből 10-es volt ez az egész epikus kaland, mert tényleg lenyűgöző volt ez a film.

Ja meg lehet hogy rosszul gondolom, de én a Master visszatérésére is számítok ezek után, annak ellenére, hogy igen rossz állapotba láthattuk legutoljára, de valami timey wimey cuccot csak ki lehet rá valamit találni.

Maccs - 2013. 11. 25. 15:56

Bár látom, hogy az író ugyanaz, azért illet volna feltüntetni, hogy ez a kritika egy az egyben át lett véve a ‘doctorwhohungary’-ról.

.tnm - 2013. 11. 25. 16:02

@Maccs

junkie ‘vezérkarát’ ismerve szinte biztos, hogy az író küldte el ide is, oda is.

winnie - 2013. 11. 25. 16:07

jaja. nem “veszünk át” kritikát sehonnan. kapjuk attól, aki írja.

everest456 - 2013. 11. 25. 16:08

A doktoros jeleneteket leszámítva elég béna volt, Gallifrey megmentése elég Finaly Unity-s nyúlás volt és ez a tegyük meg nem történté a dolgokat is hatalmas csalódás (hacsak nem lesz még valami csavar a karácsonyi részben), annyi kérdés maradt megválaszoltaln, annyira keszekusza (moffatos) az egész, hogy ehhez képest a mentalista “fináléja” maga volt a gyönyör. Láthatólag a fanservice-re mentek rá, a többi csak felesleges nyűg volt a készítőknek, de kb a 6 évad második felétől a béka fenek alatt van a színvonal, egy egy részt leszámítva. A karácsonyi részre maradok utolsó utáni esély gyanánt.
10/5,5

Perseus - 2013. 11. 25. 16:27

everest456

semmit nem tettek meg nem történté

Inzume - 2013. 11. 25. 16:27

@everest456 Mi volt a kesze-kusza? Mi lett meg nem történt?

Claire8310 - 2013. 11. 25. 17:27

Számomra a legnagyobb pozitívum a résznek, hogy eszükbe jutott betölteni a lyukat amit a 10-es doki hagyott a Shakespeare-es rész után. hogy miért akarta Erzsébet leüttetni a fejét :D Hát most kiderül.
Mindenre figyelnek.

Hurt nagyon jó volt, Tannent is. Jáj de hiányzik még mindig. Smith is könnyes búcsúfelé megy. De a 13-as feltűnése azért igen nagy öröm hullámot váltott ki. Jóóó lesz az.
Ahogy becsekkol az összes Doctor :) Meg hát Baker.
10/10

I don’t want to go:)

wmartin94 - 2013. 11. 25. 17:28

A 3D nagyon jó volt. Nem volt túlerőltetve, de jó kis extra volt. A moziban maga a hangulat is egyedülálló volt. Tele volt beöltözött rajongókkal. (Kicsit bánom is, hogy nem a 11. Doktoros cosplayemben mentem). Nem gondoltam volna, hogy ennyi fanatikus van itt Bécsben. Mondjuk tőlem jobbra, egy 50-en túli angol fazon ült. Nagyon vegyes volt a közönség. Mindenki izgatott volt a kezdés előtt pár percben. Először kaptunk két extra videót, amit csak moziban vetítettek le. Az egyikben Strax magyarázta el miket szabad csinálnunk és miket nem. Biztatott minket, hogy együnk popcornt, emrt azok igazából parányi élőlények és ha szétrágjuk őket hallani, ahogy visítanak (és tányleg! :D). Aztán a 11. és 10. Doktor aktiválta a 3D-t. Ekkor mindenki akinél szónikus volt, köztük én is, aktiválta azt. Az egész terem szónikus csavarhúzóktól zengett.
Aztán megjelent a Hurt Doctor. Matt megkérdezte: “Doctor Who?” Ekkor 10 másodperc néma csend. Senki meg sem moccant. Egy gombostű leejtését is meg lehetett volna hallani. Moziban ilyet még nem tapasztaltam. Kép elsötétedett és elkezdődött a film. Az intrónál az egész közönség ujjongott. Meg minden fontosabb jelenetnél is egyszerre zendültünk fel. (Eccleston hiányánál pedig egyszerre hangoztattuk csalódásunkat).

A végén meg, mikor jött a stáblista, az egész terem állva tapsolt… Moziban ilyet még nem tapasztaltam. Egy életre szóló élmény volt. Akikkel a vetítés után beszélgettem, megegyeztünk, hogy 50 év múlva, a 100. évfordulós vetítésen ugyan itt találkozunk.

Amellett, hogy ez volt határozottan a legjobb mozis élményem, kis túlzással ugyan de talán életem top 10 legjobb estéje közé is sorolhatom.

Brynden Rivers - 2013. 11. 25. 17:40

Epic volt, de azért nem hibátlan 9/10

Eccleston elmehet a búsba hogy nem akarta ebben szerepelni, Moffat meg elmehet a búsba, hogy Jack-t, Rivert és a Pondokat nem írta bele a történetbe legalább egy másodpercnyi utalás erejéig.
(igaz Clara nem csak egy sima companion)

Ha valamire hasonlított, akkor az a The Wedding of River Song –
ott az univerzum pusztulása és saját halála között, itt meg az univerzum pusztulása és Gallifrey pusztulása között kellett volna választania a Doctornak és mind a két esetben Moffat egy elegáns (?) húzással kibújt a döntés alól – látszólagos pusztulás és elrejtőzés lett a megoldás.

Gallifrey ott van a festményben, de én mondjuk az IdőLordokat nem mind engedném ki onnan.

13 – ha jól értem akkor max. 3 évad és vége a sorozatnak?

wmartin94 - 2013. 11. 25. 17:48

@Brynden Rivers

Dehogy lesz vége… Matt Smith a 11. Doktor, de a 12. inkarnáció. Sőt elvileg a 13. inkarnáció, mert Tennant felhasznált egy regenerációt a 4. évadzáróban. Szóval ha minden igaz most Karácsonykor választ kapunk arra mi lesz a Doktorral a továbbiakban.
A sorozatnak nem lesz vége. Örökké fog tartani. Legrosszabb esetben is max megint leveszik pár év múlva műsorról, de azt sem mostanában.

wondorog - 2013. 11. 25. 17:50

Brynden Rivers:

SPOILER

Most egy interjúban Moffat azt nyilatkozta, hogy a Stolen Earth-ben Tennant befejezetlen regenerációja is levont egyet, így MS elvileg a 13. inkarnáció, és a karácsonyiban húznak egy rohadt nagy csavart, ami megmagyarázza Capaldit

SPOILER

dzsiaj - 2013. 11. 25. 17:58

Brynden Rivers: azért Jack utalás szintjén meg volt említve, ha már nem szerepelt, pedig Eccleston-nal ellentétben Barrowman szívesen jött volna, ha hívják.

reelc - 2013. 11. 25. 18:02

10/10. Igazából nem találok szavakat.
Azt vártam, hogy nagy élmény lesz ez a rész. Epikus, vicces, érzelmes, stb. Így is lett.
Jó volt újra látni Tennantot a Doctorként, és Billie Pipert is.
Peter Capaldi: nos, abból a szempárból én azt olvastam ki, hogy nem ajánlatos az útjába állni…

Inzume: esetleg írnál ide, vagy a honlapotokra pár sort az eddíg nem nagyon említett Doctor Who-val kapcsolatos műsorokról? Pl. a The Fiveish Doctors Reboot-ról.

Dark Energy - 2013. 11. 25. 18:03

Sandshoes and Grandad. :-) Óriási volt.
John Hurt valami szenzációsan volt.
Tennant és Smith hozta a már megszokott formáját és baromira jól kihozták a Doctor-ok közötti különbségek, bár néha úgy éreztem, hogy Smith Doctora elnyomta Tennant-ét, irányítóbb és parancsolóbb volt.
Nagyon várom a karácsonyi special-t de annál még jobban a Peter Capaldi-féle Doctor-t, van egy olyan érzésem, hogy kedvenc Doctor-om lesz.

toncsiii - 2013. 11. 25. 18:21

Brynden Rivers: Jack-et említették, Rivernek ott volt a polcon a vörös tűsarkú cipője. Pondokról nem fedeztem fel semmit, bár a táblán rajta lehettek.

Az a gond, hogy mindig találnánk valamit, amit hiányolunk a részből, de mindenkit nem lehet megemlíteni.

Szerintem Clara szerepe tökéletes volt, hiszen a Doktorról kellene szólnia a résznek elsősorban, a companion-ok kiegészítésként vannak jelen.

schray - 2013. 11. 25. 18:33

Nagyon féltem, hogy az óriási hype meg minden mellett el lesz “Moffattozva”. Még mindig emlékszem az Impossible Astronaut utáni csalódásomra, mert annak a történetnek a lezárása nagyon gyenge volt és ott tényleg sok kusza történetszál keveredett össze. Pedig a felvezetése igazán jó volt. Majdnem olyan érzés volt, mint amikor cliffhanger után kaszálnak egy sorozatot. :(

Ez viszont… fantasztikus volt! Tényleg ilyen mesteri írói húzást. Elegáns, érthető csavar, nagyon szépen felvezetve. A történetmesélés profi volt, megkapó volt, hogy a War Doctor szemén keresztül bontakozott ki az egész. Első feltűnésekor meg a trailerekben egy önbíráskodó ellenszenves alakot képzeltem magam elé. Ehhez képest fantasztikusan megtestesítette a későbbi doktorok fájdalmát. Nagyon sajnáltam az elején a döntéshelyzet miatt és csodálatos volt látni a végén a feloldozását. Nagyon örültem, hogy a mostanság divatos sötét, komoly hangvétel helyett egy nagyon optimista (és mégis komoly) irányt vett a sorozat. Alig várom a folytatást! :)

Otto - 2013. 11. 25. 19:14

Nekem nagyon nem tetszett. Számomra a Doctor azért volt érdekes figura mert megtette amit kell és az ahogy kezelte a gyászát nagyon elmélyítette a karakterét, hogy mennyire egyedül van, de mégis az emberek közt új családokra talál, hány milliárdszor menti meg a Földet/univerzumot mégsem fog sosem nyugalomra térni. Ez így annyira más irányt fog felvenni, tudom hogy régi sorozatban így volt, meglátjuk. No meg, arról volt szó hogy nem fognak emlékezni a megtörtént dolgokra, mégis tudta 11 hogy mi fog történni mikor megjelent a portál “So thats when I come in”, ergo 10 nem felejtette el a történteket? Ez azért nagy lyuknak tűnik. Szerintem hiba volt a time wart mutatni, igaziból nem is tudjuk felfogni milyen fegyverekkel harcolhattak egymás ellen, de ez a lézerpisztolyos csészealjas megoldás elég messze áll legalábbis az én elképzelésemtől

elfeledettnick - 2013. 11. 25. 19:16

Nekem nagyon tetszett, bár őszintén a 3D nem osztott nem szorzott, amint hazaértem megnéztem 2D-ben is, a különbség minimális volt…

Sajnálom, hogy Eccleston nem vállalta, de Tennant, Capaldi és Baker bőven kárpótoltak. És persze azért őt is belecsempészték egy pillanatra. :)

Végre egy kimondottan pozitív, nem kusza, jól kivitelezett timey-wimey rész Moffattól, kellemes meglepetés.

Várom a karácsonyi részt, remélem legalább fele ilyen jó lesz! :) 10/10

everest456 - 2013. 11. 25. 19:24

-egy rakat bolygó Gallifrey egy időben és a doktor miatt (vsz ugyanúgy a moment miatt) pusztult el, emiatt volt, hogy pár faj a Földön próbált újra kezdeni (ezt lehet magyarázni/retkonolni, hogy nem egy időben hanem előtte pusztult el mind, oké)

-az end of time-ban világos volt, hogy nem a dalekok miatt kellett bevetni a doktornak a fegyvert, hanem a timelordok miatt( és nem is a dalekok kezdték a háborút), a tanács két! kivétellel megszavazta, a fajuk “magasabb létsíkba lépjen” ami miatt minden és mindenki elpusztulna, az egész univerzem (erre még a mester is kiakadt) de közben bevetésre kerülhet (elvileg) a moment is amit ugye a doktor ellopott és timelockba kerülnek, szóval nincs kiút, Gallifrey elpusztul, a dalekok többsége is, de az univrzum nagyjából megmenekül. Rassilon megpróbált kitörni az időzárból, ehhez volt szüksége a mesterre, de ez végül nem jött össze.
Most kvázi a doktor csinált egy időzített bombát, amint Gallifrey visszakerül vagy elkezdik a felemelkedést vagy a dalekokkal újrakezdik a háborút (harmadik verzió: béke és szeretet honol mindenhol timelord és dalek egymás legnagyobb BFF-jei…)

– a dalek flotta szétlövi saját magát, trollol

Persze, ha ezzel az a cél, hogy a következő doktorral újrakezdjék az egész timelord vs. dalek háborút, akkor valamilyen szinten elfogadom, de távol van az elegáns megoldástól, de ez vsn. Mindent ki/át és meg lehet magyarázni, mindig az adott helyzethez igazítani, hogy egyszer szegény szerencsétlen tiemlordok, máskor pedig begözölt szörnyszülöttek, ok csak ennek megint ilyen nyuszi a kalapból hatása volt

toncsiii - 2013. 11. 25. 19:53

Nekem nagyon tetszett, tökéletesen teljesítette az elvárásaimat, sírtam és nevettem a nézése közben, mindezt úgy, hogy egyáltalán nem néztem meg az előzeteseket és a képeket sem, így abszolút új szemmel néztem végig és még másnap is hatása alatt voltam. Még egyszer tuti megnézem a héten, hátha elkerülte valami a figyelmemet.

reelc - 2013. 11. 25. 20:04

Most komolyan: azoktól kérdem, akik keresik a logikát, a következetességet ebben a sorozatban… ha mondjuk 2005 óta figyelemmel követitek a sorozatot, akkor tudhatjátok, hogy van ami nem logikus, van ami ellentmond korábbi eseményeknek, stb. Kicsit olyan ez a sorozat, mint egy sok-sok éve futó képregény, amit időnként – menet közben – retconolnak. Ez-az elfelejtve, később megmagyarázva, amitől más szinezetet kap, stb. Én ezzel bőven együtt tudok élni. Azt várom el ettől a sorozattól, hogy szórakoztasson, meg is teszi. Van ezernyi más sorozat, amiben nincsenek ilyen logikai-történetbeli buktatók. Ebben van. Mintha ez egy sajátossága lenne a sorozatnak. Évente 13 részt szerintetek nem tudnának rendesen megírni, hogy lineáris legyen, semmi korábbival ne ütközzön?

ffffffff - 2013. 11. 25. 20:06

Nagyon tettszett a rész , a sorozathoz méltó évfordulós rész volt . Vicces , érzelmes , drámai és pörgős volt egyszerre , Moffatt most rendesen oda tette magát.
Én jó ötletnek tartom azt hogy az időlordok meghaltak az Időháborúban(vagyis a sorozat kezdés előtt) , az adott egy bizonyos mélységet a Doktor jellemének , Ő az aki képes volt megtenni azt amit meg kell ,viszont ez a húzás is nagyon be jött , nem borított föl semmit idővonalat , múltjukat se változtatták meg mert nem emlékeznek rá , szóval eddigi részek is helytállóak . Kíváncsian várom hogy fogja vissza hozni a Gallifrey-t , következő 1-2 évad erről fog szólni valszeg .
Tennant-Smith-Hurt hármas Doktor zseniális volt , ha egész rész alatt teáznának azt is élveznénk .Eccleston hiányzott a részből, legalább arra a 10 másodpercre visszajöhetett volna amíg regenerálódik. Clara szerepe azért fontos volt , ő vezette rá őket hogy ne adják fel , nem volt középpontban , de nem is kellett volna többet szerepelnie.
Tom Bakker szerepe is nagyon tetszett , kiváló volt őt látni(régi Doctorok közűl ő tőle láttam legtöbb részt) , amellett pedig megmutatta hogy egyszer egy távoli jövőben a Doktor is békére lel és nyugdíjba vonul :).
Remélem méltó lesz a karácsonyi búcsú is Matt Smith-hez , aki hiányozni fog.

everest1456
Igazad van , ez tényleg furcsa , de sztem vagy megmagyarázzák valahogy , vagy Moffatt Szimplán nem foglalkozik vele.

zoltán - 2013. 11. 25. 20:08

A sara jane kalandjaiban a 4. évadban matt smith szerepelt mint a doktor. És ott kijelentette hogy 507 reikarnációra van lehetőség.

VDani - 2013. 11. 25. 20:09

@Otto amikor 10 megkapta a fezt a lyukból, még egyedül volt Doctor, szóval azt nem felejtette el, és gondolom, derengett neki, hogy valami olyasmi történt a fez után, ami miatt már felejtett. a time wart én sem ilyen star warsosnak képzeltem el, de hát ez van :)

egyébként véleményem szerint egy multidoctor sztorinak valóban nagyon jó volt, de ha azt nézzük, hogy az ötvenedik évforduló, akár egy kicsit több classic vonás is elfért volna benne. na meg eccleston. de ezekért a hiányosságokért engem kárpótol az Adventure in Space and Time és a Five(ish) Doctors, összességében korrekt ünnneplést hoztak össze.

tommckay - 2013. 11. 25. 20:22

@Otto az szerintem a The Three Doctors-ra és a The Five Doctors-ra volt egy utalás.

ClarisseW - 2013. 11. 25. 20:28

Annyira kellemetlenül érzem magamat, amiért nekem nem jött be a rész. Tényleg. :( Nem tudnám megmagyarázni miért. Nem azt mondom, hogy rossz volt, mert nem volt az, tényleg. Egyszerűen csak kicsit többet vártam a nagy Ötvenes évfordulóra. Mondjuk így is egy 8/10 de nem több.
(Lehet, hogy még egyszer megnézem, hátha velem van a baj, és csak rossz pillanatomban fogott meg a dolog.)

DJackson - 2013. 11. 25. 20:37

Ez tökéletes volt! Messze az utóbbi évek legjobb filmélménye. Moffatnak sikerült egy logikus és epikus timey-whimey sztorit írnia egy jóféle RTD-éras utóérzéssel. Minden tiszteletem az övé. John Hurt fantasztikusan alakítot, és itt most Billie Piper is jól hozott. Smith viszont nagyon elnyomta Tennantot, de még így is jó volt újra látni. Clarat pedig most kedveltem meg, de nagyon. Cappaldival először megvoltak a kételyeim, de már ezzel a kis jelenetével is megvett, nagyon várom. Bakert pedig észre se vettem, rendesen megöregedett.
Nagyon bejön ez az új irányvonal, ha kicsit is jól csinálják most jöhetnek a legjobb évadok!

robi110 - 2013. 11. 25. 21:04

Azért 10/10-nek nem mondanám de azt ki merem jelenteni, hogy itt az utolsó évados lejtőből már elkezdett kimászni a sorozat. Összességében a történet jó irányba mozdult el szerintem, de valahogy a tálaláson még lehetett volna csiszolni, mert azért volt egy-két eléggé kiszámítható dolog, még úgy is, hogy a minizódokat csak a rész után néztem meg. Ezt a részt azért mégiscsak a szinészek vitték el a hátán, bár az effektek is meglepően jól lettek összehozva. De valahogy még sem volt teljes az élmény. Moffat már régóta nem tudja azt az érzést szállítani, mint amiért én anno annyira megszerettem a sorozatot. Olyan 7,5-8 pont körül mozgott a rész, ami nem rossz de ezt se a zseniális írásnak köszönhetjük. Egyébként az kicsit komolytalanul, hat amikor minden egyes DW kritika az utóbbi időben 9/10 pont körül van kihozva, miközben a már jó rég láttunk ilyen. Mondom ezt úgy mint elkötelezett rajongó.

kgnalre - 2013. 11. 25. 21:29

Esetleg lesz majd írás az An Adventure in Time and Space-ről?

Mellesleg kritikával teljesen egyetertek. Zseniális rész volt minden tekintetben.

Shyllard - 2013. 11. 25. 22:32
sabaku - 2013. 11. 25. 23:28

Eccleston ide nem is illett volna bele, a 9. Doctor karakterének még túl frissek a sebei a Time War-tól. Az első évadban egy szimpla dalek látávnyától is dührohamot kapott, a mostani történéseket kizárt hogy el bírta volna viselni. Már Tennant-nál is rezgett a léc, pedig neki azért volt több ideje kiheverni a dolgokat.

winnie - 2013. 11. 25. 23:42

“Esetleg lesz majd írás az An Adventure in Time and Space-ről?”

kéne. azon gondolkodtam, hogy megnézem és írok. ahhoz nem kell doctor who-snak lenni, nem? vagy érdemes? inkább szűz(ebb) szemmel ne?

Broxie - 2013. 11. 25. 23:47

Nem tudom linkelte-e már valaki de kétszer sőt többször is érdemes végignézni!
http://www.buzzfeed.com/paulaersly/greatest-easter-eggs-from-the-doctor-who-50th-anniver

Broxie - 2013. 11. 25. 23:48

Winnie, nyugodtan nézd meg. Én csak egy hete kezdtem el nézni a classic whot de így is teljesen érthető s követhető volt a történet. Sőt, remek felvezető szerintem.

kgbalee - 2013. 11. 25. 23:57

Na végre jól írtam a nevem.

Winnie: én is gondolkoztam rajta, hogy írnék valamit, de pont az tartott vissza, hogy csak 2005-ös visszatéréstől nézem a sorozatot, így a régi dokikat nem ismerem, illetve nagyon idő hiányban szenvedek. Viszont megnéztem és ennek ellenére nagyon élveztem. A végén – számomra legalábbis – egy olyan érzelmi bombát dobtak a nézőre, amit nagyon szépen építettek fel. Persze aki ismeri a sorozat elkészítésének a háttértörténet, mert ugye azzal foglalkozik, akkor nem érhetnek meglepetések.

Az insiderös téma miatt is bejöhet neked.

winnie - 2013. 11. 25. 23:59

okés, akkor mindenképp csekkolom, viszont, ha írnál, vagy más írna, akkor szerintem nekik érdemesebb, mert a következő 1-2 napban biztos nem menne. én afféle vésztartalék legyek, mert mégiscsak.

Slash - 2013. 11. 26. 00:22

Jó rész volt kicsit kapcsolva az End of Time-hoz itt nem tüntek örülteknek annyira az időlordok és semmi féle végső megtorlásról nem esett szó. Számítottam arra h mondjuk jobban szó esik arról h mér kezdték a háborút a felek. És furcsa volt a végén h a doktor hajlandóságot mutat arra h megkeresse Gallifrey-t mikor ő is tudja h nem teljesen százasok az időlordok és lehet jobb nekik ott lefagyasztva. Nektek erről mi a véleméynetek?

Slash - 2013. 11. 26. 00:24

Például az említett részben a tizedik se volt odáig meg vissza h visszatérjenek az idő lordok.

kisame - 2013. 11. 26. 00:42

The Five(ish) Doctors? Jó lenne róla valami írás, konkrétan szétröhögtem magam rajta, egymásután többször is végignéztem! :D

Ráadásul benne volt Moffat(aki fantasztikus önirónikus volt!), T.Davis és Peter Jackson is!

Atter87 - 2013. 11. 26. 13:18

Ha nem csapnak össze a hullámok a fejem felett, akkor lehet hogy írok valamit valamelyikről. [adventure/five(ish)]

reelc - 2013. 11. 26. 18:46

Slash, a véleményem: Ha láttál már Dalekot, akkor tudhatod, hogy nekik épp elég ok a háborúra az, hogy léteznek más fajok. :) A Time Lordok meg erősek voltak annyira, hogy egy ideig dacolhassanak velük.
Amúgy a klasszikus Doctor Whoban a Doktor ott volt a Skarro-n a Dalekok teremtésénél. Vagyis azok már akkor tudomást szereztek róla. Sőt volt egy későbbi rész, amikor a Doktor visszamegy oda, hátha szabotálni tudja a Dalekok agresszióra kondícionálását, hogy ne legyenek annyira agresszívak… szóval volt elég ok a későbbi háborúra. Minél fejlettebb egy faj, annál nagyobb a háború.

Épp a Day of the Doctorból derül ki, hogy nem minden Time Lord olyan, mint akiket a End of Time-ban láttunk. Épp ebben az új részben érthető meg, hogy miért is akarja megkeresni őket.
Persze, ez End of Time-ban elég kattantak voltak. De gondolom ez az egész el lesz intézve egy kis “timey-wimey”-val. :)

Slash - 2013. 11. 26. 22:41

Mindenesetre kiváncsi vagyok ha visszatérnek akkor milyenek lesznek és mik a szándékaik utánna.

The man who laughs - 2013. 11. 27. 13:59

Én személy szerint imádtam minden percét. Méltó megemlékezés volt, illetve az elkövetkező időszakot is jól vezette fel.

Kellően jó arányba volt benn humor, dráma és akció. A doktorok dinamikája is kiváló volt. A régi doktorok feltünése pedig úgy is nagyon megindító volt, hogy csak nem rég kezdtem el nézni a klasszikus sorozatot és nem is láttam mindet (a legelejét, a 3 és az 5 doktort illetve néhány Tom baker részt). Egyetlen negatívum csupán Eccleston hiánya, de erről nem Moffaték tehetnek mert ők felajánlottak neki szerepet.

Pofátlan önreklám következik:

Azonban a Hurt doktor mellett van még egy akiről mindenki megfeledkezik :D

http://kulton.hu/film/trashneveles-az-elfeledett-doktor/

Jolly - 2013. 11. 27. 14:03

Nekém nagyon tetszett az 50. Rész, bár kis hiányérzetem volt, örültem volna Donna felbukkanásának. De nem lehet minden igényt kielégíteni.
Akinek szereplő hiánya van annak figyelmébe ajánlok egy kisfilmet soksok meglepetés szereplővel. Ha jól emlékszem a BBC honlapján fennvan.

A címe asszem: The Five(ish) Doctors Reboot

Danee - 2013. 11. 27. 14:14

Én csak azt nem értem, hogy a mostani Doktor miért emlékszik mindenre, mármint hogy nem nyomta meg a gombot?

Kóczy - 2013. 11. 27. 15:15

Nagyon jó rész volt. Én moziban néztem 3D-ben (más opcióm nagyon nem is volt, tévém nincs mióta Angliában élek, egy DW 50 éves ünnepi részt meg nem a laptopom monitorján szerettem volna először látni), és úgy nagyon látványos volt szerintem. (Pedig alapból amúgy nem rajongok a 3D-ért.)

Szerintem nagyon jó ötlet volt, hogy Billie Piper nem Rose-ként tért vissza, hanem így.

Tom Baker cameo-ja a végén ( ő játszotta a múzeumi kurátort, ő 1974 és 1981. között alakította a Doktort, talán a leghosszabb ideig a mai napig) nagyon megható volt.

De az is nagy húzás volt, hogy a következő Doktort, Peter Capaldit is megmutatták pár másodperc erejéig.

Mondanom sem kell, hogy minden ilyen résznél vastaps és ujjongás volt a moziban.

Maga a Doctor Who meg mindig is különleges volt számomra. Már mielőtt Angliába költöztem is nagyon kedveltem a sorozatot (gyakorlatilag az volt a nyelvi felkészítőm, hog újranéztem a sorozatot a 2005-ös Évadtól mindenféle felirat nélkül :) ), de mióta itt élek, volt szerencsém elég sok színésszel találkozni akik részei (vagy voltak) ennek az “univerzumnak” sőt néhányat személyesen is van szerencsém kicsit közelebbről is ismerni most már. (Amit még mindig hihetetlen leírni :) )

edg - 2013. 11. 27. 15:43

Meglepő módon nagyon tetszett a rész, pedig kiállok a véleményem mellett, hogy Moffat tönkretette az egész DW-t, de tudom-tudom ízlések és pofonok. Gondolom segítettek neki a forgatókönyvben, amúgy nem ment volna.

Lényeg a lényeg: kellemeset csalódtam, nem is találtam ki a végét, David zseniális volt, mint mindig. Rose-nál picit másra számítottam, de így is megfelelt. Bejön az a csaj egyébként. :)

Azt még mindig nem értem, de ha ti igen, kérlek magyarázzátok meg, hogy 5. évad óta miért ilyen ugri-bugri, csipogós, idegesítő, jellegtelen, hihetetlenül életszerűtlen modell csajok a Doktor kísérőnői?
A rész nyitó jelenete kapcsán említem ezt. Az a koktélos, marsos párbeszéd vicces volt? Nem. Eredeti? Nem. Lényeges? Nem. Menő? Nem.
Egyszerűen moffatosan szar. Szerintem.
Persze lehet, hogy léteznek a valóságban is ilyen idegesítő nők és moffat ezekre gerjed, engem akkor is inkább zavar, mind a szereplő felszínessége, mind a színésznő egyetlen egy arca…

Röooa - 2013. 11. 28. 02:55

Valaki világosítson már fel: talán az egyik speciál filmben volt szó úgy Gallifreyről, mint ami az “időben” megragadt. És ki akartak törni, vagy valami hasonló. (Csak nem álmodtam…) De mindenesetre nekem az jött le abból, hogy Gallifrey létezik, csak az idő egy pontjában megrekedt, és most kb ugyanazt fejtették ki. Szóval nem értem az “értelmét” ennek. Ha abból indulok ki, amit pár évaddal ezelőtt láttam (nem tudom Tennantnál volt ez azt hiszem) akkor nem is ölt meg akkor sem senkit, sem megfagyott az idő egy pontjában a Dalek-háborúban Gallirey. Vagy nem tudom… mit értettem félre a régebbi részben?

zagloba - 2013. 11. 28. 03:18

Ismét egy kihagyott lehetőség.
Pedig szeretni akartam.
Pedig az előzetesek alapján kemény részt várhattunk.
Pedig jól indult. Az elején kellően megalapozták a történetet, érdekfeszítőnek tűnt a felvezetés, majd kifejezetten jó és izgalmas volt a Gallifrey bukását bemutató jelenet, ami végre látványvilágban is méltó és színvonalas lett.
/Az utóbbi időben a DW kevés nem-Földön játszódó epizódjának látványa…hát…gondoljuk a Nightmare in Silver idegen bolygójára, ami tkp. egy űrvidámpark volt…no comment./
A War Doctor terve, és dilemmája kellő drámai erőt kölcsönzött a résznek, aztán…jött a szokásos mélyrepülés.
Idétlenkedés /börtönjelenet/, ki kicsoda, ki kit ver át /zygonok/, csavar csavarásának csavarása, ami a végén a még nagyobb csavarba torkollik.
Sajnos azt utóbbi időben mind hozzászokhattunk ezekhez a panelekhez.
Az össze-vissza bonyolítás sokak számára a high-concept és a mélység benyomását keltheti, de számomra csak olcsó vásári fogás. Néha időhúzás, néha a valódi történéseket helyettesíti.

A cikk írója kiemeli a színészi játékot, nos ezek szerint nem ugyanazt láttuk:
“A színészek nagyon jól játszottak. Jenna Coleman most hozta eddigi legjobb alakítását. John Hurt szerintem nem tud szerepet elrontani, vagy ha igen, én még nem láttam. Matt Smith és David Tennant pedig ennél nem is lehettek volna jobban a szerepben.”

Jenna Coleman alig szerepelt, akkor is a “szépen pillogok, és emlékeztetem a Doktort arra, mi a helyes szokott figuráját hozta.”
David Tennant jól láthatóan feszengett, és erőlködött, hogy hozza a régi figuráját, kevés sikerrel. Nem az ő hibája, a szerep egyszerűen nem volt megírva.
Matt számára ismét túlírták a szerepet. Szegény állandó ripacskodásra kényszerül, bár a mélypontja ennek szerencsére nem itt, hanem a Nightmare in Silver sakkpartijában kulminált, amikor magával küzdött.
John Hurt? A felvezetés alapján /”Kell egy Harcos!”/ ő a kőkemény War Doctor, aki végigharcolta a háborút, akiről nem beszélünk, ehhez képest itt egy tébláboló öregember benyomását keltette, épp csak el nem sírta magát.
Egyedül Billie Piper tetszett, ott nagyon eltalálták a karaktert, és ő jól rá is érzett, hogy itt most nem Rose.

És a vége? Sokaknak biztos megható, számomra csak hatásvadász, csöpögős.
Jó lenne már látni egy igazán kemény, és drámai részt, nem pedig ugyanazokat a mesterkélt paneleket más szereplőkkel /Impossible Astronaut, Impossible Girl, és most megint jövend a Silence…/.
Nem kell állandóan bonyolítani!

Nyilván nem kell egyetérteni, és én kívánom a legjobban, bár ne ezt kellett volna leírnom egykori kedvenc sorozatom eme epizódjáról.

Wisp - 2013. 11. 28. 10:52

Hát ez valami fantasztikus volt :) Csak a 2005-ös évadtól ismerem a sorozatot, de azt hiszem végre éreztem, milyen lehet “régi” rajongónak lenni: Amikor Tízes és Tizenegyes bejöttek, és ők is rárakták a kezüket a gombra, hiába a sok csavar, meg hiába nyomatták hét éven át, hogy kiirtotta a fajtáját, már tudtam, hogy a Doktor egyszerűen nem képes ezt megtenni. Utána levezetésként néztünk pár részt a 2006-os évadból, és esküszöm, retronak tűnt – de ettől csak még jobb volt. Érdekes amúgy ez a felnőttség-motívum, amit próbáltak beleszőni. Arra gondoltam, talán arra is utal ez, hogy a New Who mostanra felnőtt a klasszikus sorozathoz és ezért térnek vissza az Idő Lordok. Ez már nem csak egy hangulatos folytatás/újraindítás sok utalással az eredetire, hanem ténylegesen ugyan az a sorozat. Azért a 2009(?)-es karácsonyi rész miatt nem ártana valami kiegészítés, hogy akkor most melyik Idő Lordok a jók, és melyikek a rosszak. Arra gyanakszom, hogy a Rassilion-féle csapat valami szélsőséges szekta volt, ami az időzár létrejötte után átvette a hatalmat (úgy tudom, az a pasi valami Idő Lord ősatya, vagy mi volt, és elvileg halott.)
Ja, minden nagy durranás ellenére azért ez a jelenet ütött a legnagyobbat:
“- Valóra vált minden rémálmom […]. Itt vannak mind a tizenketten.
– Már tizenhárman”
Nagyon fog hiányozni Matt Smith, és eddig aggódtam is kicsit a váltás miatt, de aki ilyen idegbeteg szemmel tud bámulni a kamerába, az rossz Doktor nem lehet :)

Panna - 2013. 11. 29. 21:31

Hol lehet megnézni az 50.évfordulós részt?

abc - 2013. 12. 01. 01:00

Nem értem, hogyhogy mindenki odáig van a résztől everest456 kivételével akinek teljesen igaza van. Az end of time-ban úgy volt, hogy az időlordok gonoszak voltak a háború végére és ők is az univerzum pusztulását akarták ezért a Doktor szándékosan tette őket is időzárba, de ezzel a résszel az egészet retkonolták és ez elképesztően zavaró a számomra…

Wisp - 2013. 12. 01. 03:00

Szerintem azért szeretik sokan, mert jó rész. Persze van amit másképp csináltam volna. Ha például kicsit hosszabb, vagy duplarész, akkor több szerep juthatott volna a Gonosz Farkasnak, illetve bekerülhettek volna más útitársak is (én konkrétan Donnát tettem volna be, de lehetett volna Jack, vagy épp Martha is), de biztos megvolt az okuk, hogy ezt a hosszt választották. De én például attól féltem kissé a 6.-7. évados hajtás után, hogy túl lesz bonyolítva/dramatizálva, és odavész az élmény, miközben próbáljuk kibogozni az eddigi csavarokat is összegubancoló csavarokat. Ehelyett kaptunk egy kedves és ötletes alaptörténetet – tömegpusztító fegyver, ami lebeszéli a használót a gyilkosságról -, sok jó jelenetet és szöveget épp annyi drámával, hogy még ne legyen komolytalan, meg egy csavart, ami nem is igazán csavar – hisz már a negyedik évadból megtudtuk, hogy az időlordok bizonyos formában ma is élnek, de ami még fontosabb, megkaptunk minden infót, hogy tudjuk, a Doktor valójában nem irtotta ki a népét: hogy három DW-axiómát említsek, “A Doktor fut”(tehát a végső csatában is inkább menekülésben és elrejtőzésben gondolkodik, mint válaszcsapásban), “A Doktor kedves” és “A Doktor hazudik”, mégis, mindez csak abban a pillanatban áll össze világos ténnyé, amikor a három Doktor ráteszi a kezét a vörös gombra, és leesik, hogy erre egyikük sem képes. Tehát azt, ami miatt a legtöbbünk (szerintem) elkezdte nézni a DW-t. (Én legalábbis biztos) Az igaz, hogy most látszólag ellentmondásban vannak a korábbi részekkel, de pl. ha megnézed, itt más időlordok szerepeltek, mint az End of Time-ban, és ha jól tudom (egy régi sorozatos javítson ki, ha nem) nekik is különböző frakcióik vannak, vannak köztük jók és rosszak is. Gondolom az előbbiek miatt döntött úgy, hogy mégis megkíméli Gallifrey-t, az eszelős bandával meg majd leszámol, ha sikerül kiszabadítania a bolygót. De ha nem is így, valahogyan biztos megmagyarázzák. Megtehették volna már ebben a részben is, de akkor a csavarokra és magyarázkodásokra kerül a hangsúly, míg így a Doktor jellemfejlődésére: 50 (1200?) éve azzal kezdődött a története, hogy megszökött az otthonából, és azóta sem talált újat. Voltak barátai akiket hátrahagyott, többször is más emberré vált, most pedig eljutott odáig, hogy ideje hazamenni. Az, hogy a hazáját útközben kizárta a létezésből, ebből a szempontból mellékes – és szerintem különben ismerjük annyira, hogy tudjuk, az ilyen apróságok nem szokták letörni a lelkesedését. :)

Brynden Rivers - 2013. 12. 02. 11:43

“de pl. ha megnézed, itt más időlordok szerepeltek, mint az End of Time-ban, és ha jól tudom (egy régi sorozatos javítson ki, ha nem)”

Mondták a részben az Időlordok (tábornok és vezérkara) hogy a High Council-nak (amelynek az elnöke Rassilon – End of Time) más tervei vannak.

Szerintem nincs ellentmondás, sőt pont hogy feloldottak egy ellenmondást: ha Gallifrey elpusztult, akkor honnan jönnek az End of Time-ban Rassilon-nék?
A festménnyel került “időzárba” Gallifrey.

Egyébként meg:

Ten: “You’re not actually suggesting that
we change our own personal history?”

Eleven: “We change history all the time.”

Brynden Rivers - 2013. 12. 02. 11:49
Wisp - 2013. 12. 02. 14:30

Köszi, akkor jól sejtettem, hogy ilyen belső ellentét van a háttérben. A régi sorozatról még csak olvastam, szóval az ilyen apróságok, mint ez a megjegyzés, nem esnek le.

Most néztem amúgy a Pislantást, másnak is feltűnt, hogy az évfordulós rész végén ugyan azt játssza el a dalekokkal, mint ott a Síró Angyalokkal? :)

abc - 2013. 12. 05. 00:25

De szerintem van ellentmondás, az End of time-ban a Doktor emlékezett, hogy mi történt és, hogy miért kellett időzárba helyezni az időlordokat, de a mostani szerint nem emlékezne rá, hogy mi történt, továbbá, ha csak az a Tanács a köcsög, akkor hagyhatta volna visszatérni Galifreyt, csak a tanáccsal kellett volna leszámolni.

Wisp - 2013. 12. 05. 08:58

A Tízesnél nem volt teljesen tiszta, hogy mennyi marad meg neki a dologból, hisz az Erzsébettel való kalandjára is emlékezett (mesélt róla az oodoknak). De igazad van, valamennyire ellentmondás, de még nem olyan durva, és lehet, hogy majd megmagyarázzák.
Az End of Timeban Gallifrey a Föld helyét vette volna át, elpusztítva azt. Ezt nyilván nem engedhette.
Ráadásul beszélt valami, még a dalekoknál is veszélyesebb lényekről, akik szintén kiszabadultak volna, ha a Gallifrey ott és akkor tér vissza. Gondolom ő (a Mesterrel ellentétben) gondoskodni fog róla, hogy ez ne történjen meg.

Brynden Rivers - 2013. 12. 07. 19:53

@Wisp:

Ha jól értem nem csak a bolygó került time-lock-ba hanem az egész Time War.
Az End of Time-ban mondta Tíz, hogy a “Nightmare Child, Skaro Degradations, Army of Meanwhiles and Neverweres, the Could’ve Been King, the Horde of Travesties” is visszatérnének.
Meg gondolom a Gallifrey felszínén lévő dalekok is.

Treed - 2013. 12. 08. 19:36

A time lock eddig annyit takart, hogy a tér azon része, annak a múltja van elzárva. Nem lehet időutazni oda és előre sem lehet utazni ki a bolgyóról, mert ha lehetne így lazán megmenekülhettek volna az End of Timeban is. A time lock az időutazásukat gátolta így nem tudták elkerülni a pusztulást, mint ahogy a doktor sem tudott visszamenni, hogy esetleg megmentse őket. Pont ez volt a lényeg.

Ezzel szemben most, ezzel a kis trükkel igazából a dalekokat egymással pusztíttatta el a bolgyót pedig egy másik dimenzióba tette, ahol az idő nem halad. Kicsit hasonlóan, mint a 7. évad végén a szellemes epizód, ahol az időutazó csajt egy ugyanilyen pocketuniverse-ből akarták megmenteni, csak az kicsit másféle volt, de a koncepció hasonló.

Lényeg a lényeg, ez nem kavart be az eddig történeteknek, nem is azokra épít. Az End of Time-ban ahonnan ki akart törni a Tanács az még ugyanúgy létezik, az ö jövőjük változott csak meg, de annak bekövetkezte előtt akartak még ők a Mester segítségével kikerülni a time lockból.

Wisp - 2013. 12. 08. 20:28

Brynden Rivers: Abban a részben még úgy volt, de itt kifejezetten csak Gllifreyt zárták el, vagy legalábbis úgy tűnt. Asszem az a legvalószínűbb, amit Treed mond: ez nem ugyan az az időzár, megváltoztatták az eredeti múltat, csak úgy rendezték el, hogy a következményei ne változzanak (ugye a külvilág mindkét esetben csak annyit érzékelt, hogy az Idő Lordok és Dalekok elpusztultak, illetve eltűntek). Amúgy ebből a szempontból a negyedik évadzáró érdekes, ott rövid időre a Torchwood is időzárba kerül, amit a bennlévők úgy érzékelnek, hogy kint megállt az idő.

Wisp - 2014. 01. 11. 23:24

Asszem megvan, hogy lehettek a dolgok, összeszedem egy kis kronológiába, hogy én hogy képzelem az események sorrendjét:
1. Kitör az Időháború
2. 8. Doki Háborús Dokivá regenerálódik és beszáll a háborúba az Időlordok oldalán
3. Rassilon előáll a zseniális tervével
4. Doktor besokall, “NO MORE”, lenyúlja a Pillanatot és meglép a TARDISal (The Day of the Doctor)
5. End of Time eseményei
6. Doktor landol a sivatagban, el akarja pusztítani a bolygót, de a Gonosz Farkas közbeavatkozik. Daleksereg elpusztul, Gallifrey másik univerzumba postázódik (The Day of the Doctor)
7. A (valószínűleg) Kilences Doktor, abban a hitben, hogy használta a Pillanatot, időzárba rakja az Időháborút

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz