login |

Sons of Anarchy: vége a 6. évadnak – írta Ingorion

2013. 12. 11. 22:12 - Írta: vendegblogger

115 hozzászólás | kategória: kritika,

Bevallom, elkövettem azt a hibát, hogy előző kritikáimban főleg a sorozat, és nem az aktuális etap végén merengtem. Ennek az oka egyszerű: a 11. rész után egyszerűen nem gondoltam, hogy Sutterék akarnak/képesek még sokkolni minket, szinte biztos voltam, hogy onnantól már csak a felvezetést kapjuk a jövőre esedékes végjátékhoz.

Tévedtem.

A SoA-ra a rajongók, a kritikusok, de még maguk a készítők is gyakran használják a szappanopera jelzőt, aminek – különösen ebben az évben -, a sorozat készségesen eleget is tett. Ám a készítő, Kurt Sutter sokszor utal rá tragédiaként is, és nem csak a hamleti gyökerek miatt, hanem a teátrális beállítások, a nézők által deus ex machina-nának titulált megoldásai miatt is.

Nos, a finálé utolsó 20 percét nézve én magam is maximálisan úgy éreztem, mintha egy görög dráma elevenedve meg a szemem előtt. A tovább után spoilerekkel folytatom.

A sutteri univerzum keretei között hepiendnek számító végkifejlet belengetése, az Unsertől származó téves információk, alapjáraton az egész félreértés, a kialakult szituáció, mind-mind ennek a csattanónak ágyaztak meg. És az, hogy tíz perccel a bekövetkezése előtt már tisztában voltunk vele, mi fog történni, megkönnyítette a dolgunkat? Nem, egy cseppet sem.

Since my best friend was killed, I’ve lost my center. Opie was always my pull back to true north. Now my doubt and sense of fraudulence bark so loudly in my head that most of the time I can’t hear anything else.

A legjobb barátja után a feleségét is elragadták Jax mellől, a dolgot pedig az teszi az előző veszteségnél is fájdalmasabbá, hogy a saját édesanyja, Gemma végzett Tarával. A szériában nagyon sok esetben nem is maguk az események, hanem azok hogyanja dominált, és ez most sem volt másképp.

Bevallom, férfi létemre nehezemre esett végignézni azt a kendőzetlen brutalitást, amit elénk tártak. Becstelenebb, megalázóbb és sokkolóbb halált nem igazán tudnék elképzelni egy karakternek sem, és erre az érzelmi hullámvasútra azután ültetettek minket, miután végleg rendeződni látszott Jax és Tara viszonya, ezzel téve az egészet, ha lehet még fájdalmasabbá.

Azonban felmentem Suttert az öncélúság bűne alól, erre a lépésre bizony szükség volt (és ebbe még Roosevelt Juice általi kivégzése is beletartozik). Ha őszinték vagyunk, idén nagyon elcsúszott a fókusz a történet igazi (anti)hőséről, Jaxről.

Ez a tizenhárom rész nem is a klubról szólt, hanem a nőkről, akik végig ott voltak és mindig is ott lesznek férjeik mögött; az elmúlt tizenhárom óra szinte teljes egészében az anyákról szólt, két szögesen ellentétes világszemléletről, arról, hogy mi is jó a gyerekeknek, valamint arról, hogy meg lehet-e szakítani az ördögi kört, amibe Charming, a Kaszás, és Gemma kényszerítette fiát.

Ám ezen a formulán értelemszerűen változtatni kellett, hiszen a végjátéknak teljes egészében Jax-re kell koncentrálnia. Pláne most, hogy minden morális támasz nélkül, végleg egyedül maradt.

A finálé pedig erre az utolsó útra készítette fel a karaktert, hiszen ezúttal ténylegesen visszatért a régi, önzést nem ismerő, családját és szeretteit a saját érdekei elé helyező vezető, akit már nagyon régóta nem láttunk. Ebben pedig hatalmas szerepet játszott a CCH Pounder által bravúrosan megtetestesített Patterson, aki úgy ült le a férfival beszélni, ahogy utoljára talán csak Piney tette.

You’re a husband… and a father… and a man before all of this. Own your place.

Jax a többi tagtól való búcsúja akár tökéletes lezárása is lehetett volna a történetnek, de Tara halála mellett még valami felforgatja majd az állóvizet jövőre is: háború van kilátásban, méghozzá olyan, amilyenről eddig csak más karakterektől hallhattunk, még JT idejéből – úgy tűnik keretes szerkezetbe akarják zárni a lezáró etapot: ismét a Mayans tagjai lesznek majd a főellenség (akárcsak az első évad jelentősebb hányadában).

A helyzetet azonban az teszi még izgalmasabbá, hogy az érdekfelek nem Sons-felőli oldalán ott áll Nero is, aki az előzőekben szinte mindenki számára kinőtte magát az egész sorozat legközkedveltebb figurájává.

Nem szeretném, ha finálé kritikám a rész erényeinek szolgai felsorolásából állna, ezért így végezetül kitérek az utolsó jelenetre, ami végleg a földbe döngölt. Akaratomon kívül is a Dexter 4. évadjának fináléja ugrott be, és ennél nagyobb pozitívumot szerintem nem is mondhatok, habár azzal a zárással ellentétben itt nem a meglepetés okozta a sokkot, hanem az a hihetetlen méretű emocionális töltet, amit a sorozattól már jól megszokott tökéletes zenei választás, illetve Charlie Hunnam lehengerlő alakítása tett teljessé.

Végszóként mit is írhatnék? Talán azt, hogy ínséges kilenc hónap következik minden rajongó számára, ám abban szinte biztos vagyok, hogy meg fogja érni a várakozást, ugyanis ettől a ponttól kezdve, szinte biztos vagyok, hogy legalább egy bizonyos „Family Meeting” címre hallgató sorozatzáró horderejével fog végigsöpörni rajtunk a majdani befejezés.

115 hozzászólás Ne habozz!

gergo - 2013. 12. 11. 22:14

letaglozva ulok fel oraja, es gondolkodom az utolso a resz utolso negyeden. elkepeszto, amit muveltek. le a kalappal.

m76 - 2013. 12. 11. 22:19

Azért nem ínséges, mert sutter annyira felbassza az ember agyát, hogy most hónapokig nem is fogok gondolni folytatásra, mert egyszerűen nem érdekel.

Itt is csak azt tudom leírni amit már sokszor leírtam a sorozattal kapcsolatban. Nem attól lesz jobb, hogy mekkora szarosgödörbe lökdös bele Sutter, nem a “dráma” miatt nézem. Szinte minden jelenet 100x többet ért a finálében mint az utolsó 20 perc, az apróságok, az összenézések, Nero és Jax párbeszéde, vagy amikor közli Juiceal hogy elárultál. Amit az utolsó 20 percben láttunk az öncélű vérengzés, ami engem nem szórakoztat, sőt visszataszít, szerintem semmit nem ad hozzá a sorozathoz. És nem csak tara miatt, hanem a sheriff megölése is teljesen értelmetlen és öncélú volt.

És ne jöjjön senki azzal, hogy dehát egy csomó gyilkolás volt már eddig is miért ez zavar. Azért ez, mert akiket korábban kivégeztek, kínai goonok, gaelen, clay, mind rég kiérdemelték a sorsukat, de a Sheriff az egyik legértelmesebb és pozitívabb karakter volt, aki abszolut nem ezt érdemelte volna.

És akkor dzsúzról még nem is beszéltem, aki már 25x-re menekül meg mr mayhem-től. Mikor már a kábítós ügy után megérdemelte volna a halált. Erre még tovább lökik, és a különféle szarságok után még ezt is a nyakába akasztják.

És akkor abba ne is menjünk bele, hogy mekkora logikátlanságok voltak az utolsó 20 percben. Unser “nem tudom hová ment” Hát hova faszba ment volna miután közölted vele, hogy Tara elárulta Jax-et.

Meg “ok, nem megyek el, légyszi hozd ki a gyógyszerem” Komolyan ennyire hülye Unser? Vagy agyevő rákja van? Nem tudom. De régóta úgy érzem, bármennyire is “lovable” csak rezidens szarkeverő szerepe van.

Grantys - 2013. 12. 11. 22:23

Ezt a tökösséget, amik ezek bevállaltak és véghezvittek! Rispesct!
Ütött az a bizonyos jelenet, csak nézek magam elé és még most sem hiszem el. Charlie Hunnam Juice-os jelenete és a végén lévő jelenete zseniális, lehengerlő!

RexpecT - 2013. 12. 11. 22:25

Ez a rész tényleg megkoronázta az évadot.

Yske - 2013. 12. 11. 22:39

Konkrétan a hang volt a legdurvább, rendesen beletekeredett a gyomrom. Nagyon elkapált ez a rész.

Thrasher - 2013. 12. 11. 22:56

dede, alapjáraton borzasztó öncélű, és hatásvadász arc Sutter, azért ezt ne tagadjuk le, még ha sokszor baromi jó dolgok sülnek is ki belőle.
az idei évad alatt többször fikáztam a szükségtelenül naturálisan ábrázolt brutalitást, de bakker, Tara lemészárlásához foghatóan erőteljes halált sorozatban még nem nagyon láttam. attól függetlenül persze folyamatosan szidtam közben Kurtöt magamban. :D

ugyan a gyengébb évadaik közül való ez a mostani, néhány, a megszokottnál is buszmább írói fogással, de a legtöbb sorozatnál ezek miatt nem is panaszkodnék, viszont a SoA átlagos szintje annyira magas, hogy különösen bántóak az ilyenek.

ezután a finálé után el nem tudom képzelni, hogy hogyan szeretné még a 7. évad után is folytatni a sztorit Sutter, ezt már hova? értem én, hogy ez nem így működik, amíg fizet a dolog, addig megy, de hát na.

KG - 2013. 12. 11. 23:03

az egész évad (az egész sorozat) parádés, ez az évad pedig a hab volt a tortán. jelenleg az egyetlen sorozat, ami a breaking bad színvonalához hasonlítható.

KG - 2013. 12. 11. 23:03

ez a rész* pedig…

Dr Tie - 2013. 12. 11. 23:11

A következő évad az utolsó. Nem lesz folytatás, tehát sehogy nem kell neki folytatnia. A most történtek tökéletesen lefektették az alapokat a lezárásra.
Durva 13 rész áll előttünk!!!

Dudu - 2013. 12. 11. 23:17

Amikor kezdtem sejteni, mi lesz a vége, el kezdett görcsölni a gyomrom, és végig kényelmetlen érzésem volt, pláne akkor, amikor bejött a tippem… Kemény ez a Sutter, nem szarozik. Lassan már-már tényleg “Breaking Bad-i” magasságokba emelkedik a Sons, kíváncsian várom a záró etapot.

Esther - 2013. 12. 11. 23:21

Miután végignéztem a részt, vagy 10 percig döbbenten és meredten bámultam magam elé, még a kiszökött könnyeim letörlésére sem maradt agykapacitásom. Talán tényleg a “letaglózott” kifejezés a legmegfelelőbb arra a hatásra, amit ez a rész, de főleg a végkifejlete tett rám. Hihetetlenül örültem neki, hogy visszakaptunk valamit a régi Jaxből, de túl korai volt az örömöm.

Hegeman - 2013. 12. 11. 23:35

Nem is tudom, láttam-e már olyan sorozatepizódot életemben, ami ennyire sokkolt vagy letaglózott volna. Csak bámultam magam elé kicsit könnyes szemekkel, és nem akartam elhinni. Pedig végig tudtam, hogy ez lesz. Láttam én a Breaking Badet is, de még az ottani legdurvább, legmeghatóbb jelenetek sem váltottak ki belőlem ilyen érzéseket, pedig azok is zseniálisak voltak, persze ettől még a BB volt a legjobb sorozat az utóbbi évekből és a tévézés történetében is az egyik legjobb. De ez… És főleg ahogy megtörtént. Nagyon nehéz lesz várni ennyit a következő évadig. Ja és senkinek ne legyen kétsége, bőven lesznek itt még húsbavágó események.

Thrasher - 2013. 12. 11. 23:38

@Dr Tie:
nem volt arról szó még mostanában is, hogy ha a csatorna úgy akarja, ő is nyitott a folytatásra? valami rémlik.

buendia - 2013. 12. 11. 23:48

10 perce fejeztem be. eddig a soa volt a kedvenc sorozatom. eddig. megőrjít ez a faszság hogy valaki kitalálta hogy akkor lesz valami igazán csodás meg művészi és emlékezetes ha elképesztően rettenetes, szar és tragikus dolgok történnek benne. ehh… nem érdekel, én ugyan kurvára nem ilyen lovat akartam, de jónak jó volt. a színészek nyilván csodásak, a tragédia meg rohadtul ütött persze. a legkevésbé sem várom a záróévadot, de nyilván nézni fogom és abban reménykedem majd hogy kivétel nélkül minden szereplő, lehetőleg minél szörnyűbb módokon, meghal. kivéve talán chibset, aki jóútratérve nevelgeti a gyerekeket egy skót kisvárosban. ja és persze én a film és irodalom élményeim alatt talán 3-4 olyan karakterrel találkoztam akit annyira gyűlöltem volna mint gemmát (mondjuk én már az elején se szerettem)

Evian - 2013. 12. 11. 23:59

Jo kritika, maximalisan egyet ertek vele!
Nekem is az a bizonyos Dexter finale ugrott be, akkor is, es most is, csak ultunk a TV elott, hajtogatva azt a bizonyos b betus szot.
Hihetetlen, amit Sutter es a szineszek itt veghez vittek, brilliroztak a szerepukben, a tortenet intentizasa pedig totalis sokkolas volt. Nem is tudok most mast mondani, meg kell emeszteni. De az biztos, hogy ez az evad is ujranezos lesz – es nemcsak a 7. evad elotti felfrissites jegyeben.

Egyebkent teljeseggel el tudnam fogadni ezt a befejezest a sorozat lezarasanak is.

Es koszi a kritikat! :)

jetcool - 2013. 12. 12. 00:11

kurt sutter beszállt a ringbe george rr martin mellé a legbrutálisabb állat címért.

Hegeman - 2013. 12. 12. 00:14

Apropó, tudja valaki mi a címe a rész végi zenei montázsban a számnak?

Lecchio1909 - 2013. 12. 12. 01:16

Nem vagyok benne biztos, hogy megnezem a kovetkezo evadot. Persze elkepzelheto hogy egyszer megnezem de egyaltalan nem varom es jelenleg egyaltalan nem erdekel hogy mi lesz a kesobbiekben.Valoban nagyot utott a vege de szerintem nagyon rossz ertelemben.

Lecchio1909 - 2013. 12. 12. 01:19

Bocsanat, azt elfelejtettem mondani, hogy nagyon merges vagyok!!

Macckó - 2013. 12. 12. 01:40

hát, a SoA mindig is köröket vert a BB-re, ezúttal sem volt ez másképp.

kormics - 2013. 12. 12. 02:41

számomra meg a rendőrasszony volt a legnagyobb vicc, egy fél várost legyilkoltak már a szeme előtt, ő meg megy az alkukat kötni, áll az alkut játszik amíg nem kap ő is egy golyót…

az kéne pedig, tuti semmi következménye nem lenne a dolognak, legalábbis SoA tag nem bűnhődne érte az fix.

külön vicc volt, ahogy a sokadik alku is megbukott, ő meg ment rá a következőre, amit a banditák éppen kitaláltak, mikor-hogy…

Tara-t egy pillanatig nem sajnáltam, tökéletesen tudta mivel jár ez az életmód, annak örüljön hogy a két gyerek nem kapott 1-1 golyót, ugye Tig lánya is meg lett pörzsölve…
(noha kb. a két kisfiú az, aki nem érdemel az egész sorozatból egy ilyen halált mint Tara)

Gemma tuti megússza az egészet, csak nehogy azt a kevés örömöt elvegye a nézőktől Sutter azzal hogy öngyilkos lesz Gemma…
előtte minimum Happy+Tig erőszakolja meg kétszer, és max utána.:)))

Bobby a nagy erkölcsös, most ő veszi át a bandát? kár hogy az a golyó csak a vállába ment.

már azt sem bánnám ha az írek küldenének egy kemény csapatot, és mkit helyretennének.

számomra remek lezárása lenne a sorozatnak.

Nero nagy vicc, a járásán mindig szakadok.:DD
meg ahogy integet. nagy forma.

rendőrasszonyságból bőven kinézem, hogy az utolsó évad utolsó részéig semmi kemény húzása nem lesz, impotens alkukat próbál majd kötni, mindig előadja a na majd most bekeményítek figurát, aztán mindig rájön hogy hopp megint átverték. vártam itt is, hogy leveszi ezt a frizuráját is, és egy kemény kopasz fejjel fogja mondani a kemény dumát.

legnagyobb kártevő nálam Unser bá, a rák nem bírja elvinni az öreget, sztem még sok rosszat fog tenni a tűzre, és túlél mkit, de mindig van vmi észbontó kavarása, Tara lebuktatása, most is a tévedése, erre jó meg hogy elvigye a drogos Wendyt. másra nem.

Tara is hányszor megbízott a sok ökörben, hát neki ki is osztotta Sutter amit vártam.
(ne feledjük hány súlyos ügybe, gyilkosságban kezeskedett Tara orvososdit játszva…)

azért remélem utolsó évadban a jogos büntetést a többség elnyeri, Gemma, Tig számára vmi ütős kimúlás kell, Tignek konkrétan Otto-féle börtönös szenvedést remélek, főleg mikor bejártak hozzá reggelente a nagy fekák…

dacecc - 2013. 12. 12. 02:54

A Tarás rész várható volt, nem lepődtem meg rajta, mégis nagyot ütött. Hiányzott már a régi Jax nekem is, bár ezek után nem lepődnék meg, ha egy vadállattá válna, és lehet, hogy az lesz a veszte is a későbbiekben.

pez - 2013. 12. 12. 03:16

Nem az zavar, hogy kivel történt, nem az zavar, hogy mi történt. Az frusztráló ahogyan összehányták a “fordulatokat”, hogy kihozzák:

(spoilerek, ne olvasd, ha nem láttad)

1.a) Tara egy teljesen nyilvános helyen találkozik az ügyvéddel. Mindezt azok után, hogy több hónapig tervezett és vitelezett ki egy lelépési módot.
1.b) Tara napozik a parkban miután lelépett az ügyvéd.

2. Tara nem rohan az elszakított fiaihoz, miután “kibékült” Jaxszel.

3. Mindenki leszarja, hogy a zaklatott Gemma mit tud és hol van, pedig tisztában vannak vele, hogy a ő legnagyobb szarkeverő.

4.a) Unser hagyja meglépni Gemmát.
4.b) Unser nem telefonál azonnal, hogy a feldúlt Gemma lelépett (az ő kocsijával).

5. Gemma megtámadja Tarát, aki már a tekintetéből látja, hogy támadni fog, elkezd menekülni az ajtón 15 másodperce kilépő rendőr után, de NEM SIKÍT SEGÍTSÉGÉRT.
* aki ezt a jelenetet írta kérem dőljön bele a villába

6. Senki nem hallja, hogy egy Harley érkezett a ház elé.
Tara nem nézi meg ki az – esetleg Jax, aki feláldozza magát érte, vagy fontos üzenetet érkezhetett.
Gemma nem nézi meg ki jött, és nem kíváncsi rá milyen híreket hozott.

Thrasher - 2013. 12. 12. 07:48

engem a 4. b) pont zavart a legjobban, mégsem fair felróni nekik, ugyanis rengeteg olyan film/sorozat létezik, aminek a sztorija kb. 3 perc alatt rendeződött volna, ha valamelyik karakternek eszébe jut, hogy léteznek telefonok is.

Silas - 2013. 12. 12. 09:21

“hát, a SoA mindig is köröket vert a BB-re, ezúttal sem volt ez másképp.”

na most nem tudom, miért lett törölve a kommentem, de azért leírom még egyszer: szerintem nem ver köröket a BB-re.. :)

Krampuci - 2013. 12. 12. 09:44

Én csak azokat a karaktereket sajnálom, akiknek nem jár ki egy tarkólövés.

Ebben az évadban ez a szegény meggyilkolt kurva, a seriff és a két árván maradt kisgyerek. A többiek közül hulljon csak a férgese!

norby - 2013. 12. 12. 10:01

Érdekes látni, hogy a kezdeti motorosromantikás sorozathoz képest mennyire megváltozott a sorozat (szerintem jó felé) Remek évadzáró, bár én az évad felétől úgy éreztem, hogy az egész sorozatot le lehetne már zárni.

A legjobban az zavart, hogy Jax és Tara mindent a gyerekek miatt tett, de a jeleneteikből a szülői viselkedés nem jött le, nem látszottak családnak. Elfért volna valami apa-fia motorozás, szerelés, (esetleg lövöldözés :) Most volt két apróság, ami ezt egy kicsit helyrebillentette (Tara hagyta játszani Abelt, Jax meg egyből tudta, hogy szereti azt a játszóteret)

Azt meg csak most látom, hogy a cikkben a kezdő kép mennyire rímel a tavalyira.

Wysa88 - 2013. 12. 12. 11:19

Gemmának meg kell halnia, és ebben az esetben csak egy Clay-éhez hasonló megoldást tudok elképzelni.
Az írás jó, a Dexteres párhuzam tetszett

Vali - 2013. 12. 12. 12:00

Nos,Sutter megtette amit kellett, az emberekből érzelmet váltott ki,mindegy milyent.Az intenzitás a lényeg!

Én továbbra is rajongó vagyok, a legjobb sorozat, és lesznek itt még meglepik (hajléktalan nő,stb.)

A brutalitás mindíg is jelen volt vagy bírja valaki vagy nem..nem kötelező.

Zseniális zárás,az egész évad izgalmas volt.

http://www.anarchyafterword.com/ Íme egy kis finomság ha valaki nem látta vola még, sok érdekesség derül ki belőle
Például hogy Maggie a való életben terhes, és fake fejet használtak az ominózus jelenetben..:)

Fermina_Daza - 2013. 12. 12. 13:27

nagyon jó zárlat volt, illett az egész évad hangulatához… gyerekek, tudom, hogy le lettem már hurrogva a hamlet-mániám miatt, de sutter mindenhol lenyilatkozta, hogy az inspirálta a sorozatot… nem szolgaian másol, ophelia sem őrült meg, csak majdnem, de meghalt, ahogy claudius (clay) is… az elejétől tudjuk, hogy mi lesz ennek az egésznek a vége:-(…. de azért nézzük, mert sutter egy olyan hamlettet csinál, amit még nem láttunk, épp ezért zseniális… tudjuk, hogy majd a végén jön Fortinbras és mindent visz, de az izgalmas/drámai/tragikus, ahogy a főbb szereplők eljutnak A pontból B-be…

Zsanna - 2013. 12. 12. 14:12

Hát ez odabaszott… Olyan volt, mint mikor Opie meghalt… Amúgy tényleg olyan, mint egy szappanopera. Én még azt várom, hogy a hajléktalan nő – aki ugyebár a kisegítő csaj anyja – Jax apjának a szeretője volt, és azért mentek egymás után az úton, mikor volt a karambol, és akkor a kiscsaj Jax mostohatesója, és átveszi a bizniszt…
Jó volt ez a rész… Jó-jóÓó… De hiányérzetem van.

nyau - 2013. 12. 12. 14:23

Összességében tetszett, de értelmetlennek érzem a Juicy által létrehozott levarrását a Tarás szálnak…Lezárhatták volna a sorozatot így, némi módosítással. Nem fog érdekelni az utolsó évad különösebben, mit lehet ebből még kihozni? Jax vhogy megússza és vmi messiás lesz v. mi? v. életfogytot kap és szegény kisfiúk Wendyhez kerülnek végül? a többiek meg mind meghalnak vmi hasonlóan brutális és “meglepő” módon? szerintem itt kellett volna végződnie.pont. Ez így már csak erőltetett menet lesz. Most komolyan, van még ember akit érdekel egy ien Mayans-SOA háború? Szóval szerintem ezután a felfokozott hangulat után, már csak lejtmenet jöhet, akármi is lesz a vége.

dbazsi - 2013. 12. 12. 15:08

amugy jol gondolom hogy kb Chibs az egyetlen akinek nincs valami vaj a füle mögött? Jax, Tig, Juice, Bobby (Otto csaja), Gemma… nekik mind “kijárna” a halál a sorozat végéig

Lamantin - 2013. 12. 12. 16:18

most sikerült megnéznem… rám még nem volt ilyen hatással sorozatrész emlékeim szerint. sírtam, ordibáltam, mint egy kislány. ennyit tudok mondani kb.

egy igazi szakember - 2013. 12. 12. 16:47

Sok mindent írhatnék, de hirtelen egy dolog jutott az eszembe.

Kurt Sutter elmegy a büdös picsába, hogy a rusnya, ribanc feleségéről csinált egy 7 évados sorozatot!

napocskin - 2013. 12. 12. 17:10

Ez az érdekes ebben a sorozatban – hogy mindenkinek mást mond, mindenki másképp értelmezi, mindenki más szereplővel tud azonosulni.
Én például nagyon meg tudtam érteni Tarát, és sajnáltam, hogy sokan ellene fordultak azért, amit csinált, és azért, ahogy gondolkodott. De ugyanakkor Gemmával is tudtam azonosulni, legalábbis mostanáig; ahogy Tarát kivégezte, az teljesen megbocsáthatatlan és indokolatlan, de mégsem idegen az eddigi viselkedésétől. Sutter, szerintem, azért okos, mert megosztja a közönségét, és vitát inspirál, emberiek a szereplői – mondom ezt úgy, hogy az évadzáró kezdő monológját abszolút sziruposnak éreztem, és különösen a “Jax elgázolja a fehér galambot” nem váltott ki belőlem semmilyen érzelmet, inkább csak forgattam a szemem (=kicsit sok volt).
Sokféle változatát el tudtam képzelni az évadzárónak, és ez sem lepett meg különösebben, akármilyen brutális volt. Nem lógott ki a sorból. Illetve Nerón lepődtem meg picit, és Jimmy Smits a legjobb arc az egész sorozatban mostanra, de ez a fordulat egy kicsit megülte a gyomromat… Viszont Juice viselkedését nagyon is értettem – valahogy talán jóvá akarta tenni az eddigi bűneit, de nem tehet olyat, ami feloldozást adhatna neki. Sokan írták, hogy ennek meg annak meg kell halnia, de szerintem sokkal nagyobb bűnhődés az, ha együtt kell élnie a bűneivel, és el kell viselnie saját magát élete végéig.

És bocs, de @ egy igazi szakember – 2013. 12. 12. 16:47, ha te ennyit szűrtél le az egészből, nem vagy komplett.

egy igazi szakember - 2013. 12. 12. 18:58

Igen ember ezt gondolom, hogy már a második, de legkésőbb a 3. évadban el kellett volna takarítani Gemmát Clay-jel együtt, és lehetett volna ezerfelé vinni a sorozatot, nem a feleségemnek csinálok egy 7 évados jutalom játékot.

Tara már a 4. évad elején tudta, hogy Gemma is ugyanolyan bűnös JT halálában, mint Clay.

Nagyon sok értelmetlen erőszakot mellőzött volna a sorozat, ha Gemma elpusztult volna néhány évaddal korábban.

Nem tudom, a brutális, minden eddigit felülmúló erőszakon kívül, mit lehet még várni az utolsó évadban.

vérnarancs - 2013. 12. 12. 19:38

Most komolyan! Nagyon sokan panaszkodnak az erőszak miatt. Ez egy ilyen jellegű sorozat. Senki sem örülne szerintem, ha virágos réten piknikeznének Kalánka néni kosztümben a SAMCRO tagjai. Ezzel jár. Ez olyan, mintha Columbonak nem nem lehetne notesze, meg ballonkabátja. Oké, zavar titeket, de az erőszak már az eleje óta van. Akkor minek nézitek? Van Baby tv, Én kicsi pónim.. és még sorolhatnám.

Agymenés - 2013. 12. 12. 20:03

A képzeletbeli jövő :)
Ha a golyót(Bobby féle) nem találják meg a jardok, Jax ellen nincs bizonyíték így nem fog börtönbe menni, max pár kellemetlen órája lesz míg tisztázódik a helyzete.
Nyomoz felesége gyilkosa után egy nagy banda háborúban vagy annak megakadályozása közben amikor is az igazi tettesek és a slepp Wendy&Unser még pluszba keverik a kakit, hogy ne legyen unalmas.

És most az abszolút fantazmagória :)
de mikor épp azon tépelődik, hogy az anyját kell jégre tegye kiderül, hogy a homeless az igazi anyja.
Csecsemő korában titokban hozta az apja és Gemmával közösen nevelték fel.

vérnarancs - 2013. 12. 12. 20:12

Agymenés – az utolsó taktusban mondasz valamit.

crashland - 2013. 12. 12. 20:15

ez volt a legjobb évad eddig. pedig voltak jók :)

talán a sorozattörténelem egyik legjobb évadával van dolgunk az idei SoA-val.

elképesztő…

vargatom - 2013. 12. 12. 20:35

Ha Gemma meghal, mégis miből lesz a családi dráma? A külső ellenségekkel harcolni messze nem lenne ilyen érdekes és hatásos…

greggavin - 2013. 12. 12. 20:41

Én is sokszor fogtam a fejem az évad elején, de azt kell, hogy mondjam, hogy ez az utolsó pár rész és úgy az évad második fele, magára talált, nekem tetszett és még a szappanoperázást is meg tudtam bocsátani. Az utolsó pár perc nagyon szép volt és egyben fájdalmas. Jax búcsúja a klubtagoktól, majd az utolsó jelenete nagyon megmaradt bennem. Szerintem a sorozat visszatért a helyes útra. A negyedik, ötödik évad szerintem rém gyenge volt de ezt most az évad második felének köszönhetően nagyon megszerettem.

kabuki - 2013. 12. 12. 20:42

Én még tegnap megnéztem a részt, vártam a kritikát is – amihez gratula, remek lett, egyetértek vele minden szempontból – így most pár gondolatot én is hozzáfűznék.

Először magáról a részről:
Nem igazán tudok és szeretek rangsorolni, így csak annyit, hogy kevés olyan sorozatepizód volt, aminek nézése során ilyen folyamatos, egyre erősödő feszültséget éreztem. És ez itt most “jó” értelemben értendő, hisz nyilván ez is volt az alkotói szándék, és azt nálam maximálisan elérték, amit akartak.
Ami a befejezést illeti, azt gondolom, mindenki nagyjából pontosan tudta, hogy mire futtatják ki ezt az évadzárót, mégis olyan elemi erejű, letaglózó volt az utolsó jelenet, hogy az szinte leírhatatlan, legalábbis számomra. Az a nem is emberi vonítás, ami kiszakadt Jaxből…hát, ez volt az a pont, ahol bevallom hősiesen, én is elsírtam magam, és még ma is be-bevillant ez a jelenet az agyamba.

Sokan sok mindent leírtak még, amivel egyetértek, nem ismétlem el, röviden csak annyi, hogy szerintem ez a rész bizonyosan helyet kellene kapjon a sorozatok Hall of Fame-jében.

Az évadról, és a sokak által emlegetett negatívumokról:
Sokan felróják a sorozatnak, hogy egyre több benne az indokolatlan erőszak. Ezzel kapcsolatban csupán annyit, hogy talán észre kellene venni, hogy maga a téma is az indokolatlan erőszakra épül, amennyiben egy bűnözőkből, sőt legyünk tárgyilagosak, szocio- vagy egyenesen pszichopatákból álló bűnszervezetről szól. Ezek az emberek nem a normál társadalmi közegben elfogadott normák szerint élnek, és nem is annak megfelelően viselkednek, az ő számukra az erőszak többnyire az egyetlen reakcióforma a problémák esetén. Annak mértéke pedig nem igazodik logikusan a probléma mértékéhez, ha egyáltalán létezik ilyesmi. Amúgy felmerül a kérdés, egyáltalán mi az “indokolatlan” erőszak. Van egyáltalán indokolt erőszak? (És itt nem az önvédelemről beszélek.)
De az elméleti vitát félretéve, úgy gondolom, hogy a dramaturgia pontosan előrevetítette, hogy egyre erőszakosabbá váljon a sorozat. Talán emlékszünk még arra, hogy az 1. évadban a klub elfogta, majd kiherélte, megölte és elásta az Oswald lányát megerőszakoló fickót. (És most csak egy példát veszek a sok közül.) Akkor az indokolt erőszak volt, csak mert mindezt nem mutatták (csak részben)? Mert szerintem csupán arról van szó, hogy Sutter elég nagy bakot lőtt volna, ha mindezt akkor szépen a nézők arcába tolja, mert ezzel csupán annyit ért volna el, hogy pár rész alatt mindenki megutálja az egész bagázst, úgy ahogy van. Ehelyett viszont szépen, lépésenként jutottunk el odáig, ahogy sokan írták fentebb, hogy mostanra már szinte minden szereplő esetén a nézők nagy része fájdalmas kínhalált szeretne látni. Holott ezek a szereplők nagyrészt ugyanazokkal az emberi kvalitásokkal rendelkeznek, mint a kezdet kezdetén.
Mindezek alapján szerintem Sutter zseniálisan mozgatja a dolgokat, és mondom ezt úgy, hogy néhány rész után én is úgy voltam, hogy már túl nyomasztóvá vált számomra a sorozat ahhoz, hogy nézzem, de mégis maradok a végéig.

A Tarával kapcsolatos kritikákra pedig már csak tényleg nagyon röviden, mert így is túl hosszú lettem:
Szerintem nagyon sokan elfelejtik, hogy a karaktert alapvetően a Jax iránt érzett szerelme, szeretete mozgatta, majd a gyerekei iránt érzett feltétlen szeretet és ahogy a szerelme keveredni kezdett a félelemmel a szeretett embertől. Hogy rovom fel valakinek, aki egy nem racionális érzelem alapján dönt, hogy nem cselekszik 100%-ig racionálisan? A néző, a kívülálló persze hogy megmondja, miként kellett volna cselekednie okosan, de talán árnyalni kéne a képet azzal is, amit feltehetően a karakter érzett.

Na, befejeztem az eszmefuttatást, és még egyszer elnézést a “novelláért”, kéretik átugrani :)

greggavin - 2013. 12. 12. 20:44

ÉS itt a dal a fináléból http://www.youtube.com/watch?v=b1NBOuR_zFg! Tartom a véleményem, hogy Sutter közel se akkora lángelme, író, showrunner, mint a 3. évad végén gondoltam, de a zenés montázsokhoz nagyon ért, már az előző rész végén lévő is remek volt, de ez szerintem még szebben megfestette a jeleneteket.

peet - 2013. 12. 12. 20:47

Ilyen érzelmes epizód tényleg nem volt még a sorozatban, mint ez. Kicsit nálam a The Shield végéhez hasonlított, akkor ültem ugyanígy szótlanul a monitor előtt percekig. Ezek után totálisan szemet lehet hunyni a gyenge évadkezdésért, megérte az a kis hullámzás. Közvetlen az ominózus utolsó 10-15 perc előtt pár pillanatig még szurkoltam is Jax és Tara tervének. Bár menet közben nem igazán tudtam elképzelni Jaxet, ahogy a börtönből irányít – és a záró évad talán nem is működhetne jól ebben formában -, plusz Tara is fárasztó volt az utóbbi időben, de teljesen érthető motivációi voltak. Üdítően hatott ezen kisebb happy end gondolata, miközben zajlottak az események. Aztán felbukkant Unser furgonja a kocsibehajtón és már tudtuk, mi fog következni.

peet - 2013. 12. 12. 20:52

Ja igen, az erőszakról én is írni akartam, de [b]kabuki[/b] olyan jól összefoglalta, hogy inkább csak +1-elek egyet.

zsebora - 2013. 12. 12. 21:00

@Zsanna – a kommented elgondolkodtatott. :) az ötletedből kiindulva én legszívesebben azt kockáztatnám meg , hogy nem is Gemma Jax anyja… :)

Sutterrel kapcsolatban meg – egyáltalán nem az a lényeg, hogy melyik szereplő javára csavarja a szálakat… Hanem, hogy belőlünk milyen érzelmeket vált ki! Még az se tudja megállni szó nélkül, akinek nem tetszett az évad(záró)! :)
Szerintem pedig zseniális! Részről részre más-más szereplő “oldalán álltam”! … :)

f.fredericks - 2013. 12. 12. 21:30

Vegyes érzelmeim vanna az évadzáró előtt. Egyrészről Sutter brutalítás utáni vágya kiszámítható, és már unalmas. Tegye fel a kezét aki nem azt várta a rész elején hogy azt a fehér galambot nem fogják elütni? (az lett volna a megkepő, ha felrepül a motor elől). Tara megölése is erős volt, értem én, hogy Gemma be volt tépve meg ivott is rá (egyáltalán olyan készen hogy tudott odamenni?) de azért ekkora overkillt rég láttam. Viszont nagyon jó volt a búcsúzás, hogy még Happy is elérzékenyült, valamint Tara reakciója is amikor Abel odafut Jaxhez. Nero mindenhol jó, remélem idén már jelölve lesz Jawson, ha már tavaly megesett az a szégyen, hogy nem került be az ötbe. :/
A következő évadra rengeteg tippem van (zavar, hogy Wendy karakterét is benthagyják a pakliban valahogy ő nekem nem jön át, pedig Drea de Matteot bírom). Juice meg ezt szépen elbaszta, ha kinyírják a következő évad első részében, akkor a titkát magával viszi a sírba, és Gemma megmenekül ismét. Amúgy a Királynő teljesen szétesett, nem sajnálnám, ha megölnék, de gondolom erre nem kerül sor, pedig sok van a rovásán. A kérdés még az is, hogy mi lesz Jax-szel, hiszen Patterson tuti azt fogja hinni, hogy ő nyírta ki Tarát és elit, szóval még ez is érdekes lehet. Oaktown újrafelosztása pedig garantálni fogja számunkra az izgalmakat, és hogy Sutter kiélhesse perverz hajlamait még egy évig. :)

nyau - 2013. 12. 12. 21:52

@Agymenés ! a fantazmagóriád nagyon megtetszett első olvasásra, és akár még el is tudtam volna képzelni így az egészet, ahogy leírtad! :D de aztán eszembe jutott, h sajnos Gemma tuti Jax anyja, mert van az az örökletes szívbetegsége, amit Abel is örökölt… szóval ha mégis igazad van, akkor nagyon meg kell magyarázniuk, hogy miért nem Gemma az anya.
És még annyi,h biztos beszédes lesz a későbbiekben, és értelmet nyer az az elszólása Gemmának, amit a kiscsajra mondott a fagyizóban, h bírja vagy vmi iesmi. meg amikor ugyanez a lány adott egy puszit Jaxnek…biztos lesz vmi nagy jelentősége a lánykának!

Xsz - 2013. 12. 12. 22:31

Hát nekem nem jött be ez a finálé. Maga az évad remek volt, ha Tara 4 résszel korábban meghal, senki nem mondaná hogy jajj milyen mértékű brutalitás, hanem hogy Gemma, légyszi még háromszor szúrd le. Az hogy próbálták vissza állítani Tara morális iránytűjét, már semmit sem változtatott azon, hogy szépen megérdemelte amit kapott. Anno Opie halálát (best scene from SoA) ezerszer jobban lehetett sajnálni.

Don'tfuckwithJaxTeller - 2013. 12. 12. 23:01

Nem kérdés, hogy mi lesz Jax-szel, mert ugyan indítéka van, de nem lesz ellene bizonyíték: nem lőttek a fegyverével, nem lesz lőpornyom a kezén, a Tara fején lévő sérülések miatt sokkal véresebbnek kellene lennie a kezének és a gyilkos fegyvernek is ott kéne lennie, ha Jax ott ölelgeti a nőt, stb. Ráadásul Pattersonnál is behozták az empatikus nő figurát, így ez is benne lesz, hogy “hogyan nem ítélik el Jax-et”.

Egyébként érzem magamon, ahogy öregszem, egyre cinikusabbá válok vagy nem tudom, de végletes érzelmeket nem váltanak már ki belőlem sorozatok. Vannak megkapó/sokkoló/lehengerlő pillanatok, de ez a rész a kilométerekről sejthető végkifejlettel nem ilyen volt. A gyilkosság és Jax reakciója mondjuk igen, azok “beszippantják” az embert, de Opie halála sokkal letaglózóbb volt. Ebből a szempontból tényleg a BB a legzseniálisabb, mert a Boxcutter epizód közben végig olyan szorongás volt bennem, hogy hihetetlen, de lehet, hogy a mai fejjel már ez sem így lenne, ki tudja.

Ami a végkifejletet illeti: a Shield-et ajánlásra kezdtem el, kvázi függő lettem, aztán amikor Lemmel történt, ami történt, ott is elindult egy végletes szarkavarás és onnan egyre kevésbé élveztem, az utolsó évad nem tetszett, a lezárás meg végképp. Zseniálisat vártam és olyan semmilyen lett, nekem nem jött be. A kevesebb néha több, Sutter ott (is?) átesett a ló túloldalára.

És szerintem itt is. Ha nem írja bele a Mayans-szálat, a gyilkosságokkal és Nero ámokfutásával, akkor ez lehetett volna a TÖKÉLETES sorozatzáró. Jax átadja a fegyverbizniszt, a klub sínen, Nero az árulás miatt összeveszik Jax-szel, majd Gemmával, Gemma besokall, Taráék kibékülnek, Jax megöleti Juice-t, Gemma kinyírja Tarát, a seriff előbb-utóbb bemegy Juice nélkül is és értesíti Pattersont, Jax is megtudja, és tökéletes a tanmese az értelmetlen erőszak körforgásáról és az ártatlanok bűnhődéséről (Opie felesége, Tara, kvázi Opie maga, az iskolai mészárlás áldozatai, Darvany, stb). Kissé szájbarágós, itt-ott hatásvadász, de remek alakításokkal emlékezetes lezárás lett volna.

Ehelyett most háború, még több szarkavarás, árulás, ámokfutás és Jax-szből ki tudja mi lesz megint. Az ő története is szépen körbeért, belátta, hogy mi lett belőle és az pont nem az, amit akart, de így megint kifordul magából, vagy depresszív lesz, mikor jön egy csomó viharfelhő és döntéseket kéne hoznia. A legdurvább “dráma” Gemma megölése lenne Taráért és JT-ért, de az meg olyan evidencia, ami nem maradhat el, sokk nem lesz, legfeljebb színészileg lehengerlő jelenet. Avagy innen csak bukni lehet, meg közönségkedvenceket irtani a shock value-ért (Chibs, Nero, esetleg Bobby). Óriási kihagyott ziccernek tűnik most, hogy nem ez a vége.

wilbury - 2013. 12. 12. 23:37

Tara halála lehet hogy átírja egy kicsit az alkut is nem? Sztem még nem írtak alá semmit, ergo Jax simán beinthet vallomásilag a rasztabírónőnek. Szóval nem biztos hogy börtönben kezdjük a 7.-et. Javítsatok ki ha hülyeséget mondtam…

VanillaSky - 2013. 12. 12. 23:55

Xsz: Mivan? Egy kisstílű bűnöző agyonvert egy másik, who cares?

Másrészről Tara halála sem rázott meg különösképpen, megvolt az esélye erre elbaszta! A Samcronak jobb így halottan, mintsem idilli boldogságban Jaxel. Így még talán haszna is volt Gemma ellen. A következő évadban azért remélem elhullik már 1-2 féreg, bár Sutterből inkább azt nézem ki, hogy úgy sokkol, hogy mindenki túlél és öröm-bódottá.

wookie - 2013. 12. 13. 00:04

Itt ülök fél órája, és még mindig érzem a nyomást a mellkasomban. Erre a részre nincsenek szavak.
Azt gondoltam hogy ütni fog, de hogy ekkorát, azt nem.

Azt hiszem a végére kb az összes szereplőt ki fogják írni,a két kissrácot kivéve. Már látom a szemem előtt ahogy Patterson betereli őket egy gyámügyös autóba.

Ez kész, nem hittem volna, hogy a 11. rész után még megduplázzák a dolgot. Ez iszonyat kemény.

wookie - 2013. 12. 13. 00:06

Jha, azt hiszem, az elkövetkezendő utolsó 13 részben nagyon nagyon nagyon sok fog múlni Hunnam játékán. Olyan letargiába került a karaktere, amit nem lesz egyszerű 13 részen keresztül hozni.

Pyra - 2013. 12. 13. 00:06

Sutter sosem tagadta a Hamlet páhuzamot: Ofélia a tóba fúl…
Végülis ez történt. A mosoga-tóba. Némileg rásegítve egy “vezérlés” blokkolással.

Viszont Juice szarkavarását abszolute nem értettem.
Ne találok normális magyarázatot a tettére.
Ha Jax-re akarja tolni a kvászt elég hamar elbukik a törpénet, hiszen a fegyver és ballisztikai vizsgálat pikk-pakk kimutatja, hogy nem ezt használták.
Jax kezén sehol nincs lőpor maradvány, sata-sata.

Ellenben az ügyészpina meglehetősen karrier orientált, úgyhogy simán lehet hogy generálnak kamu bizonyítékot, hogy utána pl. szenátor lehessen…
De biztos hogy elbukik, mert eleve ellenszenvesre van véve a karaktere.

Nekem az epizód egyik mélypontja volt, amikor leült beszéni Jax-el, mint férfi, a férfival…
A másik a roncstelepi epizód volt, ami valljuk meg elég laposra sikeredett. Viszont a Mayans prezinek igaza van (volt), a biznics összejött, már feleslegesek a képletben.

Rendezői hiba (szerintem):
A húsvillán kiakadtam, hogy ilyen könnyen elpattant.
Namost egy húsvilla nemigen szokott ilyet csinálni.
Inkább elgörbül.
Ha csak így elpattanna, akkor Tara lehentelésénél már megtörtént volna, egy csigolya, ill a koponya van olyan kemény mint egy fémszemetes.

Kíváncsi vagyok Gemma és Unser mit kezd majd a lelkiismeretével, és az örökké megbocsájtó ex-zsaru továbbra is az álomképeit kergeti, vagy kicsinálja Gemmát és:

a: lelép, goto bakancslista
b: kicsinálja magát

Megható volt látni azt hogy a gyilkológép Hap-nek is vannak érzései, Chibs kvázi pótapaként borítékolható volt. Van egy Edward Norton film, ami egy “utolsó” éjszakáról és az odvezető útról szól, mielőtt bevonulna a börtönbe. Nekem ez az analügia jutott az eszembe erről a részról.

Az a snitt is tetszett, ahogy a klub várja Tara érkezését, aki egyéb elfoglaltsága miatt (randija van a kaszással), nem jön.

Egy dolog tuti, most tutira nem fogok tűkön ülni a jövő szeptemberig (mint eddig tettem), az érzelmi töltést eléggé kiszedte belőlem ez az epizód. Jöjjön amit láttatni akarnak velünk, reméljük jó és méltó lesz az eddigiekhez.

Pyra - 2013. 12. 13. 00:11

@f.fredericks:

még egy rendezüi hiba!
A gyeptól nem leszel agresszív. Még akkor se ha piálsz rá!

Pyra - 2013. 12. 13. 00:18

Remélem nem eszi meg ezt a posztot a spamszűrő:

Talán kezdem érteni Juice reakcióját…

Más filmekből jól tudjuk, hogy az angolszász jogban közvetett bizonyítékok alapján nem lehet elítélni senkit.

Ha nincs meg a gyilkos fegyver, vagy pl. nincs egy szemtanú vallomása, akkor eset sincs.

sziki - 2013. 12. 13. 00:27

Gyakorlatilag éppen ez van, amit fentebb is mond a kolléga. Ez totál semmissé tesz mindent. Tarat már nem kell védeni, a gyerekek így egyértelműen Jaxnél maradnak. Én amúgy vártam, hogy valami váratlan fog történni és Jaxnek igazából esze ágában nincsen dutyiba menni. Szóval Gemma tudtán kívül is elég jót tett a fiával.
Nekem kicsit logikátlan most Juicy szála. Tudja, hogy elárulta Jaxet és tudja, hogy sok menekülő útvonala nincsen. Bár gondolom a cél most az, hogy mentse a bőrét, Gemma segítségével.
Valóban egyedül ez a Gemma elmegy és nem történik semmi dolog fura kicsit. A többi szerintem nem. Unser sem gondolhatta volna, hogy ez történhet, például. Még akkor sem, ha tudta milyen befolyás alatt volt Gemma.
És igen, innen már nagyon sok minden ismét Jaxről szól véglegesen és végletesen, ami egyáltalán nem baj. Ő itt a Tony Soprano ebben a körben, ha így nézzük.
Az biztos, hogy ebben az évadban elbúcsúztunk a lényegtelen Marshallon kívül Sutter karakterétől, Ottotól, Claytól, Taratól és az elég fontos szerepet beteljesítő rendőr úrtól is most már. Valaki még?
Nagyon jó lesz az utolsó évad, mert ennek az utolsónak kell lennie. Nagyon jó volt a bevezető monológ is, a befejezés is.
Mindannyian kíváncsi vagyunk milyen sorsa jut Jax és a banda, de egyértelmű a Maffiózó-szerű vég. Talán Tig életben marad, olyan Paulie 2 figura, de Bobby vagy mondjuk Chibs, sajnos távozni fog az élők sorából. Jax nem feltétlen.
Amit én el tudok képzelni befejezésnek és végnek, egy bizonyos szintű Keresztapa feeling. Oda lesz a klub, oda lesz minden és nyilvánvalóvá válik, hogy ez az egész soha nem ért volna ennyit, miközben meg tudjuk azt is, hogy másként meg soha nem lettek volna valószínűleg lehet senkik. Talán látjuk majd őket egy alternatív valóságban, egy Thor képregényben a múltkor egy ilyen éppen felötlött. :)
Szóval egyértelműen ilyen véget várok. Minden oda fog veszni, csak még a részleteket nem ismerjük.

kw - 2013. 12. 13. 08:09

én vártam már tara halálát nem is érdekelt nagyon, viszont a serifre nem számítottam :D

Sigismundus - 2013. 12. 13. 08:34

Volt itt szó korábban, hogy királydráma, ógörög dráma, mindez stimmel. Unsher mint a hír hozója zavarosan adja át a hírt, ez az egyik legősibb drámai fogások egyike, okés.

De van ami Tara halálában az igazán sorsdöntő motívum, és az egy, már a szokásos és igen idegesítő, hiteltelen és logikátlan sutteri húzás.

Hogy magának JAxnek nem jutott eszébe felhívni szeretett anutáját, hogy szóljon, “Mama én feladtam magam és most börtönbe megyek 8-15 évre.”
Nem ez lenne logikusan az első, egy fiútól, aki jól ismeri az anyját? Ez helyett cukiba megy és édeleg a kisgyerekeivel meg a többi gyilkossal estig…

Na mindegy, szegény Tarát ki kellett írni, ez várható volt, de hogy egy ilyenen botoljon el, ez zavar.

És ha már királydrámák, ógörög drámák, ezek alapján Gemmának a legjobba gyűlöltnek a vége szerintem ugyanez lesz mint a fentiekben az özvegy boszorkánykirálynéknak. Minden szerettét elvesztve, otthonától távol, száműzve
Csendes vegetálás, mondjuk egy alacsony költségvetésű diliházban. Ahol a négy falat és padlót bámulva naphosszat emlékezhet.

lindello - 2013. 12. 13. 08:45

Biztos voltam benne, hogy Tara meg fog halni, Gemma által, de egy egyszerű lövésre számítottam. Megrázott a brutalitás és még most sem tudom eldönteni, hogy szükségszerű volt-e.
Befejezésnek el tudom képzelni, hogy Jax marad egyedül, mindenki meghal körülötte – még a gyermekei is, mivel ebben a sorozatban soha nem lesz happy end – és nomád lesz.

Rendel - 2013. 12. 13. 08:49

Nagyon örültem tara halálának, és ahogy végzett vele gemma. Az erőszak ábrázolása zseniális, az egész sorozatban végig, nagyon sokat ad hozzá. A BB után ez a sorozat ami a nyomába, helyére léphet.

beforesunset - 2013. 12. 13. 09:43

Hát, baszki. Sutter remek forgatókönyvíró, de akkora beteg, aberrált állat, hogy az valami elképesztő. Rohadjon el a pokolban. :)

dzsud - 2013. 12. 13. 09:57

ez az epizód tényleg különösen szappanoperásra sikerült
– roncstelepen Nero arcára gyors zoom
– Gemma és Nero összevesznek a Diosában
– Jax és Tara Pattersont várják, és mikor utóbbi benyit, észreveszi, hogy ketten is ülnek a szobában, a fotelben ülő, komoran a kamerába néző Jaxhez mi is vagy két métert közeledünk (Patterson meglepődését jelzendő)

Dave - 2013. 12. 13. 10:51

Juice olyan volt a konyhában mint a Terminator amikor mondja hogy ” Jöjjön velem ha élni akar” :)

szuperkrumpli - 2013. 12. 13. 11:20

Köszönjük húsvilla! Nagyon várom az utolsó évadot. Szét fog hullani az egész bagázs.

Don'tfuckwithJaxTeller - 2013. 12. 13. 12:31

Pont ez az egyik bajom a SOA-val, hogy még az elején bajtársiasságról, hűségről, zsiványtörvényről szólt az egész – meg kőkeményen törvényenkívüli bűnözőkről, ami nem megy áldozatok nélkül -, addig mostanra kvázi mindenki elárul mindenkit, játszmázik, manipulál. Ahogy valaki megjegyezte, nagyjából Chibs és Bobby maradt hű a “kódexhez”, az egyikük biztosan nem éri meg a végét.

Jax útja a sötétségbe számomra néha már-már a sutteri válasznak (koppintásnak) tűnt Gilligan Heisenbergére, meg is örültem kicsit a rész eleji monológnak és Jax döntéseinek. De ha most megint átmegy lelketlenbe és tragikus sorsú antihőst csinál belőle, csalódott leszek. Nem a Breaking Sons-ra vagyok kíváncsi, és Hamlet ide vagy oda, nem fogom elhinni Sutternek, hogy így akarta az elején is, ha nagyon a BB-re hajaz majd a végjáték.

jjncaa - 2013. 12. 13. 13:58

Don’tfuckwithJaxTeller,
és az sem elfelejtendő, hogy óráknak kellett eltelnie Jax megérkezése és a tényleges gyilkosság között, a halál beálltának időpontját pedig ma már rendkívül pontosan meg tudják határozni. Ha kicsit is komolyan veszi még magát a sorozat, akkor itt kérdés sem lehet.

Thrasher - 2013. 12. 13. 16:06

@dzsud:
nem vagyok benne teljesen biztos, hogy tudod, milyen eszközök alapján lehet “szappanoperásnak” nevezni valamit

Mr. Pink - 2013. 12. 13. 16:16

szerintem a 3 széria évadzárója volt a legjobb
furfangos, ötletes és volt benne pozitív és negatív esemény is egyaránt (és a végső montázs zenéje is ott volt a legjobb)

ez a mostani inkább kegyetlen…
Mondjuk a The Shield utolsó évadából és végéből következtetve nem számíthattunk másra Suttertől.
Mostanában ez a divat, de az ilyen fokú drámázás és éjfekete stílus nekem már kicsit öncélúnak tűnik (normál lelkületű embernek ez a történetvezetés már pusztán fájdalmat okoz szerintem)
Bár ha Tara tényleg el akart menni a sorozatból szülés miatt az kicsit árnyalja a képet, mert akkor valahogy ki kellett írni

Azért kíváncsi lennék a tényleges okra, hogy miért döntöttek így…

m76 - 2013. 12. 13. 16:49

Ezt írták a történetbe, ezt kell szeretni, vagy éppen utálni. Hogy miért ezt írták a lőtéri döglött kutyát sem érdekli. Éppen magára öntötte sutter a reggeli kávét, vagy szabadságra akart menni maggie siff édesmind1.

Thrasher - 2013. 12. 13. 18:09

jajjjjjjjjjtényleg, hát Siff terhes lett, ezt teljesen el is felejtettem.
pedig még poénkodtam is azon, hogy mindezek után vajon hogy nézne ki, ha mégegyszer bejelentené Tara, hogy terhes…

DICKtator - 2013. 12. 13. 21:08

Egy dolgot biztosra lehetett tudni már a rész előtt is – Tara nem köthet alkut. Akkor ugyanis azonnal lőttek volna a klubnak, és egy börtönös-tárgyalós utolsó évad aligha lett volna kellően érdekes.
Én azt gondoltam először, hogy majd megölik és végül az üt vissza valamiféleképpen a csapatra. Bár a valódi megoldás is kilométerekről látszott, onnantól, hogy Unser hülyeséget mondott és előtte látványosan letette a kocsikulcsot, már lehetett látni az egészet.

Ami váratlan volt, az Juice lépése. Igaz ott is van egy bukfenc. Jax leárulózza – amiből Juice tudhatja, hogy neki annyi -, de aztán még hagyja, hadd mászkáljon el. Mégis mit várt, hogy megint öngyilkos lesz, aztán nincs vele gond legalább? Juice totál szétesett és beszámíthatatlan – aminek adta már jelét korábban is, de ezúttal betetőzött nála a dolog.

Amúgy egyetértek abban, hogy akár megúszhatja mindenki az esetet. Juice elhullik, hiszen rá már kimondták az ítéletet valószínűleg, más szemtanú meg nincs, bizonyíték dettó nincs. De jobb is így, mert ezt Jax-nek és Gemmának kell lerendeznie egymás között. (El tudok képzelni olyat, hogy első körben bandaháborúra fogják – mondjuk a Mayans-ra, akikről nyilvánvaló, hogy kegyetlenül berágtak, lásd a roncstelepi eset. Persze aztán végül kiderül, de addig még néhányan meghalnak az újabb hazugságok miatt.)

Amiről kevés szó esik, az a klub helyzete, ami elég drasztikusan leromlott a fegyverbizniszből való kiszállással. A kínaiak ellenséggé váltak, a Mayans és a Bizlet szintén elfordult tőlük, akárcsak Nero, ami a legális bizniszben okozhat gondot. Augustnak meg már nincs szüksége rájuk. Ja és nyilván nem véletlenül említették legalább ötször az utolsó részben, hogy a Mayans Stocktonban terjeszkedik, alighanem befűtenek nekik ott is. Azt nézve tehát, hogy a fegyverbizniszt feladták, a legális üzletük veszélyben, plusz szereztek egy rakás ellenséget… Hát nem túl rózsás jövő vár rájuk…

Ami viszont cseppet sem baj! Örülök, hogy nem csak nekem ellenszenves a banda, hanem sokan kívánják még a bukásukat – ennyi mocsokba illene belefulladniuk végre.

Nem semmi, amit büntetlenül művelnek jó ideje és még a tagjaik is alig-alig vesznek oda, míg golyózápor közepette tömegével irtják az ellent, akinél semmivel sem különbek, hiszen ők épp ugyanolyan bűnözők, mint az ellenfeleik.
Kiábrándító egyébként, hogy kb semmi tétje nincs a tűzharcoknak, ezek a srácok nagyobb túlélők, mint Jack Bauer – hiába hullik mindenki más körülöttük. Jó, néha hoznak pár statisztát azért, hogy legyen kiket megölni, de a főbb karaktereket hímestojásként kezelik.

Ami az ironikus az egészben, az pedig Jax hullákkal kikövezett útja a legális működés felé. Nem tudom, mit gondolt az ember. Mindenesetre nagyon okosnak képzelte magát, csakhogy jelenleg úgy fest, valamennyi lépése visszaüt rá végül. Engem irritál amúgy a lassan és halkan beszélek, nagyon kemény vagyok, flegma és beképzelt stílusa – amit nem rovok fel hibának, lehet, hogy direkt utáltatják meg. Nekem Clay is szimpibb volt mindig a kis nyikhajnál.

Muki - 2013. 12. 13. 21:35

A következő évadot ezek után valahogy úgy tudnám elképzelni,ha ugranának kb. 15 évet előre.

Brynden Rivers - 2013. 12. 13. 23:14

Ez nekem sok volt. 9 hónapig nem akarok SOA-t látni, de utána se biztos.
A túlzott és öncélú erőszak egyszerűen csak hatásvadász, elidegenítő hatású: cinikussá, közönyössé tesz, nem szomorúvá vagy dühössé, ami elvileg a cél lenne.
Opie halál azért váltott ki nagy szomorúságot és dühöt, mert az odavezető út következetes volt, hiba mentes és az adott helyzetbe teljesen beleillett, meg hősies is volt.

Jobb offscreen / nem naturálisan gyilkosságot és utána valami aljas megnyilvánulást az elkövetőtől (lásd Breaking Bad) – ez sokkal inkább elgondolkoztatásra és beleélésre késztet.
– pl. Gemma mondhatta volna azt Tara holtestének, hogy “You’r not taking away my boys” vagy vmi hasonló.

Nyilvánvaló volt, hogy Gemma meg fogja ölni Tara-t, de miért nem csak belefojtotta a kádba? (Ophelia).

Gemma ezek után remélem minimum öngyilkos lesz. Az életben tartása szerintem egy vicc, sokkal jobb lett volna, ha a Sheriff lelövi hogy mentse Tarát (de hiába).

A Sheriff elég hülye volt hogy Juice-t a háta mögé engedte, mintha elfeledkezne róla hogy a Sons bűnözők gyülekezete és nem cserkészcsapat.

zagloba - 2013. 12. 14. 01:34

Szegény Sutter, pont olyan lett /vagy volt is már régóta/, mint George R. R. Martin, aki a Trónok harca sorozatában kizárólag azzal tud fordulatot hozni, és érzelmet kicsiholni, ha megöl, vagy megkínoz valakit.

Kiváló sorozat lehetett volna a SoA, de az ír vonal után teljesen utat tévesztett. Kár érte.
Szerettem.
De a sorozat már régóta nem szól másról, csak az újabb és újabb ellenségek kinyírásáról, és az egymással való marakodásról, hatalmi harcról.

Számomra a mérvadó az 1×04-ben az a jelenet, amikor Jax az apja naplóját olvassa:
“Az anarchizmus az emberi elme felszabadítását jelenti, és a hit dominanciáját. Az emberi test megszabadításáta vagyon hatalmától. Megszabadítását a béklyóktól és az állam által kerített korlátoktól. Azt jelenti, hogy a társadalmi rend az emberek szabad csoportosulásán alapul.”
A gondolat tiszta volt, egyszerű és igaz. Ösztönzően hatott rám.
A szívemben a lázadás lángja égett.
De végül, megtanultam a leckét, amit Goldman, Proudhon és a többiek is mind megtanultak: hogy az igazi szabadság áldozattal és fájdalommal jár.

A legtöbb ember csak hiszi, hogy szabad akar lenni.
Valójában azonban sóvárognak a társadalmi rend fogsága,a szigorú törvények, a materializmus után.Az egyetlen dolog, amire a legtöbb ember vágyik,hogy a szabadság kényelmes legyen.”

Akkor még azt hittem, ez lesz a vezérfonal. Szerintem ugyan erről kellett volna szólnia a sorozatnak, de nem én írom, és már nem is vagyok rajongója, így az egész érdektelen.

Quantumleap - 2013. 12. 14. 09:29

A végső katarzis nyilván az lesz, amikor Jax megtudja, hogy az anyja is benne volt a fater halálában. Egy anyagyilkosság símán kinéz, már csak Tara halála miatt is.
De ha már így alakult, az utolsó évadban lehetnének flashback-jelenetek Jax apja halálának előzményeiről, és mikéntjéről, láthanánk egy fiatalabb kiadású Gemmát és Clayt, természetesen más színészekkel.

psychocska - 2013. 12. 14. 12:30

jax valószínűleg azt fogja gondolni, hogy a mayans csinálta, onnantól pedig el sem bírom képzelni miféle vérengzés lesz itt
hunnamt nem tartom egy nagy színésznek, de ebben a részben azért hozott valami pluszt

jjncaa - 2013. 12. 14. 15:29

zagloba, ez szép volt, nálad a pont! :)
és igen, a logikai bukfenceket a lehető legváltozatosabb halálnemek mindig eltakarják, szomorú

Sigismundus - 2013. 12. 14. 18:31

DICKtator – 2013. 12. 13. 21:08 – Grat, nagyon jól összefoglaltad.

peet - 2013. 12. 15. 00:39

Juice motivációi közé tartozik szerintem, hogy Jaxnél most pengeélen táncol, ezért gyorsan szerzett magának egy klubon kívüli, de mégis közeli barátot. Ínséges időkben nagy szükség van rájuk. Egyébként még Sutter sem tudja, mi lesz pontosan a sorsa.

Pyra - 2013. 12. 15. 00:55

@Brynden Rivers:
Ahogy az sem életszerű, hogy nem nézte át a házat teljesen, hogy minden rendben van -e, ill. ne akart volna pár szót váltani Unserrel.

Pyra - 2013. 12. 15. 01:33

@DICKtator:
A roncstelepi jelenettől kezdve lehetett tudni, hogy vmi lesz Tara-val, amikor Nero szembesítette Jax-et a Darvany-val kapcsolatos hazugságával és hogy váratlan lesz a kivitelezése.

Gemma pihegése Unser ölében megintcsak életszerűtlen. A karaktere domináns, felesleges beállítani a körülmények áldozataként.

Ezt a kivégzést eltervezte, gondosan felépítette a helyszínt, víz a mosogatóban, Ihúsvilla, most ahogy ezt írom a villa jobbkézen van elhelyezve és én meg úgy emlékszem, hogy Gemma mintha balkezes lenne. Ha így van, akkor gondolt arra, hogy ezt meg kéne úszni valahogy. A vasalódeszka is terelőnek lett odarakva, a vasaló, hogy működött -e, nem tudjuk, szerintem igen, a fájdalom blokkolja a védekezési reakciót, ergo megint egy pici helyzeti előny neki, a meglepetés mellé, majd a helyszín felépítése után várakozó álláspontraY helyezkedett, jól. Semmiképp sem mondható, hogy nem volt gondolkodásra képes állapotban.

Ami megintcsak zavar az az, hogy Tara miért kezd rögtön menekülni, a helyett hogy érdeklődött volna felfele, hogy wtf, te mit csinálsz itt a házamban?

De ez a sorozat alapvetésben az amerikaiaknak készült, akik már rég leszoktak a gondolkodásról és simán le lehet tolni mindent szart a torkukon a mekdonáldsz fíling szellemében, mint előre csomagolt válasz, irányított gondolatokkal.

Pyra - 2013. 12. 15. 03:14

Az jutott még az eszembe, hogy szerintem a vasalón fog elcsúszni a dolog, mert Juice “elfelejtette” letakarítani és úgy dobta be a szemetesbe hogy ezt lássuk is, jól.

peet - 2013. 12. 15. 12:41

Pyra, ha szerinted ennyire el volt tervezve az egész, akkor mennyi értelme volt Taráék konyhájában előkészíteni a gyilkosságot, mikor aznap reggel úgy állt a dolog, hogy Tara akár már Mexikóban is lehet? Gemma meg biztosan vesződni akart a vízbefolytással, mikor szimplán használhatott volna egy kést is, ha már úgy eltervezte. A húsvilla meg azért van jobb kézhez helyezve, mert ott van a szárító a többi szarral együtt. Hozzáteszem Gemma a támadás végén még fel is néz a villára, hogy “mégis mit csinálok én itt ezzel”.
Tara pedig pont azért kezdett menekülni, mert látta Gemma szemében azt a zavarodottságot, amit talán még sosem.

Tudom, hogy szerettél volna odaszólni a buta amcsiknak, de nem gondoltad ezt át teljesen.

Pyra - 2013. 12. 15. 13:22

@peet:

szeretem amikor felülről osztják az észt! :)

El kell hogy oszlassak benned némi kétséget.
Ha leírok valamit, azt komolyan is gondolom.
Bár én nem vagyok tévedhetetlen mint Te.

Az agymenésemhez, a éleményemhez és a saját poklomhoz meg jogom van. Akár tetszik, akár nem.

Sajnos nem tudom magam egyelőre rávenni, hogy megnézzem másodszor ezt a részt, pedig ez sok kérdést tisztázna.
De azt semmiképp, hogy miért van teleengedve a mosogató, hiszen senki nem tartózkodott a házban a nap folyamán.
Nemde?

Költői kérdés (erre nem szoktak választ várni):
Szerinted mitől lesz nekem jobb attól hogy szerinted beszóltam (“a buta amcsiknak”)?
Ezt a kérdést azért tedd fel magadnak is!

Világbéke és adóvisszatérítés! :)

Don'tfuckwithJaxTeller - 2013. 12. 15. 23:52

Erre nem is gondoltam, de Jax a fájdalomtól zsibbadt agyából ha elővakarja ezt a neroi bölcsességet, miszerint nehogy a szeretteire üssön vissza az a sok rossz, amit elkövetett, akár még célzásnak is veheti, és akkor Gemma gyakorlatilag mindkét szeretett férfit elintézte ezzel a húzással, ha Jax a Biz Lats-en és Nerón áll bosszút Taráért.

Body count’s risin’! :)

szdanesz1995 - 2013. 12. 15. 23:54

ööö nem az volt, hogy Gemma takarított ott aznap? volt is vmi megjegyzése, hogy Tara nem tud takarítani… meg mintha mutatták is volna a jelenetet, hogy takarít a házban, szóval simán ő felejthette leengedni a vizet mosogatás után

rolchee22 - 2013. 12. 16. 02:25

Már vagy két nap eltelt mióta az uccsó részt láttam, s mondhatom, hogy most már higgadtabban tudom írni e sorokat, mintha az eredeti tervem szerint még aznap éjjel kommenteltem volna: első felundulásból vagy inkább végső megindítottságból.Bombasztikus volt az egész ulsó előtti felvonás, de ez az etap!!!
Azzal kezdeném, hogy azt a brutális erőszakot, amit láttatott velünk Sutter, én – másoktól eltérően – abszolút tudom hova tenni. Oda, ahová való. Abba a világba, melyet az első pillanattól nézünk. Ami fogva tart, minden héten várva a következő részt. Pontosan olyan brutálisan halnak a figurák, amilyen világban élnek. Olyan dolgokat élnek át-meg pl.a nők, melyek azzal az élettel (a környezetükkel, életterükkel), melyet választottak, együtt járt. Bűnben élnek, bűnben halnak. Az átlag ember, mint Én is, úgy vélem, azért nézi ezt, mert nem valószínű, hogy valaha is ilyen helyzetbe kerül. DE!!! A szabadságra mindenki vágyik! Megismerni azt, kézzel fogni, az már egy másik szint. Ahhoz a szinthez, ezek az emberek jutnak a legközelebb, de ezzel be is jelölik a szabadságuk határát: a halálukkal. A karma, melyről Nero beszélt, ebben a közegben ismeretlenül fest, pedig mindegyikükre hatással van. Itt csak jó napok és rosszabb napok vannak. S előbb-utóbb eljön a legrosszab nap, mikor: fizetni kell a tetteikért. Mi ismerjük a karma szó jelentését, “féljük a karmát”. Opie, Jax, Gemma, Clay megélik azt. Mindennap, reggeltől-estig! Kő-kemény(en)-motorosok!!!
Egy korábbi részben volt egy utalás arra, hogy már nem lehet csak úgy motorozgatni: ez már nem a 60-70-es évek! Lassan egy fél évszázad eltelt! Minden megváltozott, és ők még így is hosszú karriert futottak be! Spárta sem állt fenn örökké! Idejétmúlt az ‘outlaw’ életvitelük!
Egyébként Jax ezt jól megérzi, egészen jól érti apja szavait, de mintahogy apjánál, nála sem ő egyedül formálja életét. A közeg, melyben él nagyon erősen hat rá! Nem beszélve egy ilyen családdal(?!) a háta mögött! Gyakorlatilag az első percben, mikor megszületett borítékolták a sprsát. Valljuk be őszintén: lázadásai a sorsának alakulása ellen, nem voltak nagyon határozottak. Amit kitalál, azt – ha kell brutálisan, mindenkin átgázolva – véghez viszi, de csak a határvonalakon belül. A SoA határait soha nem lépte át igazán. A SoA benne él a lelkében, s vele együtt fog szép lassan el-, s nem meghalni…jelen állás szerint. Ő maga az anarchia még élő gyermeke, aki a kedvenc játékát nem tudja abbahagyni (persze nem is lehet), hogy átléphesen a felnőtt korba. Esetleg számot vessen, majd tegye azt, amit meg kell tennie, s maga számolja fel az általa képviselt életet. Természetesen a lelkével együtt.
Segítői sokszor ellenszenves figuraként jelennek meg (pl. most az ügyésznő), de általuk jöhetne a megváltás bűneiért. Megkaphatná az új életet, de annak ára lenne, s lett volna már korábban is. Döntést kellene hoznia. Olyat, ahol nem a fegyvereké a döntő szó. Ahonnan számítva a lelke tiszta lap lehetne, tele reménnyel egy békés, motorozgatással teli új életre. Egyébként ettől olyan Emberi, s legbellül nagyon szerethető Jax, és egyben mindegyikük. Mivel tudjuk nézőként, hogy soha nem döntenének a SoA ellen, mégis valahol azért azt kivánjuk, hogy békében túlélve szálljanak ki a buliból mindannyian. Ám ez, hiú remény!!! A Beatricet idézve: “Egy út van előttem , melyiket válasszam, egyetlegy út van előttem én melyiket válasszam!” Az ő sorsukat fegyverrel írták, s ahol fegyverek vannak, ott a halál kihagyhatatlan a buliból.
Megjelenik szemeim előtt egy vízió, miszerint: Jax a börtönben a rácsot fogva, tudva, hogy amiért mindent feláldozott elveszett, mereng a semmibe. Eközben a zárőképben a gyermekeket látjuk, játszanak a padlón, egy rendetlen szobában, s a kép lassan ráuszik Wendyre (a gyámra), aki betépve, kábultan fekszik az ágyon, a szomszéd szobában. Egy motoros tag pedig mellette, kielégülten. Abel, akinek vigyáznia kellene öccsére (anyjának tett ígérete szerint) megtalál egy (talán gép)pisztolyt, majd valahogy elsül, s az Öccs meghal. A vér kifolyik, ráfröccsen egy bördzsekire, melyen olvasható egy felirat: Mayans.
Na jó, ez így talán nem valószínű, de Sutternél kitudja!
Ja és Zsanna fenti ötletén tényleg érdemes elgondolkoni. Hogy hozza be a homelesst Sutter, még nem tudom, de fontos szerepe lesz az bizonyos. Szerintem is a lány anyja, aki majd megtalálja az eldobott bizonyítékokat. Egyébként meg, ott Charmingban és környékén, lényegében pár éven belül meghalt több rendőr, sheriff és rendőrbíró is. Ezeket az Államokban nem szokták zokszó nélkül hagyni. Valakinek bünhödnie kell, s ha kell simán kreálnak bizonyítékokat is. Fentebb írták, hogy mindig másnak az álláspontjára terelt át minket Sutter. Mindig mással kezdtünk együtt érezni. Ez arra is jó volt, hogy igazából mélyen senkit se kedveljünk meg vagy bárkit meggyülölhessünk. És ez így jó Emberek lévén szeretünk-gyűlölünk, mint az Anarchia gyermekei is, csak ha nekünk gondunk van egymással, akkor azt nem fegyverrel rendezzük le. Majd azt elrendezik ők a bandaháborúban Caliban! A várva várt utolsó fejezetben!!!

Bocsi, a hosszúra nyúlt gondolatmenetért!!! Nem így terveztem, de a SoA kihozza belőlem a “legjobbat”?!

hate - 2013. 12. 16. 08:10

@szdanesz1995
Pontosan így volt, sőt, ha jól emlékszem még mutatták is, ahogy Gemma mosogat. Innentől kezdve ne menjünk bele abba a logikátlanságba, hogy ki az, aki mosogatás után nem engedi le a vizet.
Vagy az is lehet, hogy mikor belőve megérkezett Taráékhoz, látta hogy még mindig (már megint) sok a mosatlan edény és újra nekifogott mosogatni.
Egy szó mint száz, Tara megérdemelte amit kapott, a brutalitáson meg már nem tudok meglepődni. Várom a folytatást, ha valóban kegyetlen lezárást akar Sutter, Jax túléli az évadzárót, csak a folyamatban mindent elveszít ami fontos neki, beleértve a gyerekeit is. Ez meg kicsit Shield szagú, hmmm.

lostfanka - 2013. 12. 16. 08:48

Egy kerdes ha meg valaki jar erre, velemenyetek szerint Unser csak veletlenul dumalta el Gemmanak az aktak bekereset amirol addig szo nem volt, vagy szandekosan. Nekem az egesz Unseres tortenet nem kerek. Mikor besetal a kavezoba totalisan ugy nez ki mint aki mar reg tud mindenrol, illetve miert nem szolt Jaxnek egybol hogy az anyja elvitte a kocsijat es hazukhoz megy?

Egyebkent ha ez mind a veletlenre lesz fogva akkor en megint pipa leszek Sutterre, mert megint behozott egy totalis veletlen altal letrehozott dramat, anno mint az iskolas gyilkossag, vagy Pope lanyanak elutese.

DrBala - 2013. 12. 16. 11:08

Képaláírás a cikk 2. képéhez (Opie sírja):
Ripspect!:)

Krampuci - 2013. 12. 16. 11:51

Jól mondjátok, szerintem is a homeless nő Jax igazi anyja, és így a kirakatzúzó lány a testvére. A balesetnél is ott lehetett vagy jól kiverték a fejéből amit tudott – ezért nem emlékszik semmire.

Jax mindent megtud és akkor már nyugodt szívvel nyírja ki Gemmát, aki az anyaságot is hazudta.

A végső vérfürdőt talán csak a drogos csaj ússza meg a két gyerekkel és akkor ez lesz az igazi happy-end. :-)

Krampuci - 2013. 12. 16. 11:52

Ja és a záró képen Unser sétál a sírok között, kifelé menet köhint párat aztán továbbmegy, mint egy Duracell nyuszi. :-)))

DVM - 2013. 12. 16. 12:46

Sutternek nem a Hamlet lebegett a szeme előtt, hanem a Tévedések vígjátéka. Kabaré, hogy az összes fordulat félreértésekre, félinformációkra alapoz, és csak a néző tud mindent, így felidegesítheti magát az egészen.

Krampuci - 2013. 12. 16. 13:38

Sutternek az lebegett a szeme előtt, hogy a börtönös jeleneteknél az egyik helyben szerződtetett statisztának elfelejtettek szólni, hogy ez csak egy film. Akkor megfogadta hogy az egész stábot kinyírja a pics….
:-)

VanillaSky - 2013. 12. 17. 00:07

“Egyébként ettől olyan Emberi, s legbellül nagyon szerethető Jax, és egyben mindegyikük. Mivel tudjuk nézőként, hogy soha nem döntenének a SoA ellen, mégis valahol azért azt kivánjuk, hogy békében túlélve szálljanak ki a buliból mindannyian.”

Mitől ez a költői többes?

Vannak akik egyik tagot sem kedvelték, sohasem! Egyszerűen jó a történetvezetés és lehet szurkolni, hogy az igazságszolgáltatás, egy kamion vagy egy másik bandatag küldje őket nyugovóra… Ez is remek motiváció egy sorozathoz. A végén meg valaki pityeregni valaki meg kajánul vigyorogni fog:)

idioty - 2013. 12. 17. 01:46

Most néztem meg egymás utan az utolsó két részt. Döbbenet, Lesokkolt. A 12. részt is el tudtam volna képzelni befejezésének, nem sok hiányzott hozzá. Erre a 13. részben megint annyi szarkavarás történt, hogy megint kell egy évad, hogy tisztuljon a kép.
Egyébként én már pár résszel ezelőtt sejtettem, hogy vége lesz Taranak. Elgondolkodtam azon is, mi lenne, ha az anyja ölnek meg, de elvetettem, mert azt sosem bocsátaná meg neki Jax, mint ahogy senkinek sem. Ha már meg kell halnia, akkor csak is Jax ölheti meg. Erre megis Jemma öli meg…
Szóval én is tudtam, hogy lesz valami a végére. Megint volt az a tipikus jelenet, amikor azt hiszi egy szereplő, hogy innentől minden jó lesz (Tara vigyorgása az “üres” házban), és akkor meghal.
Viszont szerintem meg abszolút nem felesleges vérontás egyik halál eset sem. Mindegyiknek megvan az oka. Én tisztán látom, hogy mindenki úgy cselekszik, ahogy elvárható tőle, ahogy felépítette a karakterét az elmúlt években. értem Jemmat, Juice-ot, Nero-t, Unsert. Mindenkinek megvan a maga helye.
Egyébként szerintem Jemma nem tervezte meg előre a halálát. Hirtelen felindulásból ölt, mint ahogy előttem is írtak,,látszott a szemében, hogy ölni akar… Zseniálisan játszott. Mint ahogy Tara is a parkban, amikor megjelent Jax, min ahogy Jax is a utolsó jelenetben. Bár én Jax játékát annyira nemszeretem, inkább el vagyok vele, de az utolsó jelenet az tényleg jól sikerült.
És végezetül aki happy endet akar, az menjen és nézzen más szappanoperát, ez itt a kőkemény valóság!

gyerecske - 2013. 12. 17. 13:44

Ezzel az évaddal nálam is felemelkedett a BB szintjére, sőt túl is szárnyalta azt!

Ulghar - 2013. 12. 17. 20:17

Én azt mondom tökéletes lezárása volt ez a rész ennek az évadnak. Nem csalódtam benne. Brutális volt az igaz, de az egész sorozat az ha ezt nézzük. Reális és brutális. Kíváncsi vagyok hogyan zárják majd le véglegesen ezt az egész sztorit.
Jax.T sittre megy vagy egyszerűen belehal az életébe?!

nemkreten - 2013. 12. 17. 20:49

Évadról évadra több a brutalitás.Paradox, hogy míg a történet fókuszában az áll, hogy Jax törvényes útra terelje a bandát és legális bevételekkel legalizálja a chaptert, egyre véresebb háborút vívnak lassan mindenkivel.
Csak annyi logikát kell a történésekben látni, mint amennyi feltétlenül szükséges ahhoz, hogy ne legyen nevetséges és gagyi a történet futása! Hiszen egyrészt kell adni valamennyi forgatókönyvírói szabadságot is hasonlóan mint ahogy rendezői szabadság is kell!Meg a valós életben is számtalan példa van arra hogy emberek nem mindig a logikus utakat választják amikor cselekednek. Azt gondolom megbocsáthatóak azok a “logikátlanságok” amik szerepeltek az utolsó részben!
Az utolsó részek a SOA-ba mindig túlfeszítettek voltak! Itt is még az utolsó előtti résznél is sikerült úgy zárni az epizódot hogy maradjon nagy dobás a végére! Csak sejteni lehetett hogy mi lesz.. Na jó! Nagyjából lehetett tudni. Csak a miként! Na az, ami tényleg kicsit kiszámíthatatlan, megdöbbentő és felkavaró volt.Mert nem számított erre senki! Talán még arra is jobban hogy Jax-nek elborul az agya és végez Tara-val. De arra senki nem fogadott volna hogy Gemma lesz az..
Igen! Gonoszak, vérengzők, és többszörösen megérdemlik a halált,- ha a forgatókönyvíró úgy rendelkezik! :) Ez tipikusan az a szituáció amikor az ember “szereti” és melléáll érzelmileg, sőt drukkol és “megbocsát” azoknak az egyébként negatív tulajdonságokkal bíró fő és főbb szereplőknek akiknek meg a való életben sosem! :) Na de ez a zsenialitás mind forg.könyv író mind rendezői oldalról, hogy a szereplőket legalább egyensúlyba tartsa a jó-rossz tekintetében! Érzelmileg eladja a néző számára, és bár megdöbbenünk egy egy brutális gyilkosságon, mégis megmagyarázzuk hogy hát igen ez jogos volt valamiért és egy motoros banda így is tesz! A brutalitás mellé egyensúly gyanánt kapjuk percenként a filmből azt a testvéri összetartozást és szeretetet, amit mint egy boldog és egymásért mindent bevállaló csapat, illetve család (maffia)mutathat! És akkor azt mondjuk! Jó jó hogy gyilkolásznak de mennyire becsülik, tisztelik és szeretik egymást! :D
Egy biztos!
A szezonzáró rész jól sikerült, és szépen megágyazott a következő és egyben ha jól tudom utolsó etapnak!
Muszáj így lennie hiszen számít majd a csatorna a következő szezon részeinél is a búsás bevételre, melyeket a reklámidők eladásából profitál!
Tehát hajrá SOA! Én személy szerint már nézném megint! :)

idioty - 2013. 12. 18. 14:30

Totál egyetértek nemkreténnel.
Viszont annyi, hogy pont az a lényeg, hogy Jax egyre brutálisabb, egyre gonoszabb, mint ahogy Tara is mondta. Próbál egyfolytában a jó útra térni, eközben egyensúlyozni a jó és rossz között. Ez nem mindig sikerül neki, és mint írtam, szerintem ez a sorozat lényege, hogy a végén belőle is egy Clay lesz, vagy egy “normális családapa”.
És még egy: Jax az első évadban lelőtt egy ember. Emlékszem ment a nagy dilemmázás, hogy jól van-e lelkileg, mert egy kicsit össze volt törve. Na most ahhoz képest simán fejbe lő bárkit. Szóval a kérdés, hogy visszatalál-e a “jó” ösvényre.

ZeThor - 2013. 12. 19. 00:58

kb. 1 órája ülök itt magamban bambán meredve a képernyőre, és folyamatosan csak azt hajtom… azt a kurva….
Nagyon durva volt a vége.

Shyllard - 2013. 12. 23. 16:41

Most értem a darám végére és már azt hittem kiismertem a sorozatot, de ebben az évadban rengeteg meglepő fordulatot léptek. Persze minden halál előtt úgy 10-20 perccel lehetett tudni mi fog jönni, de wáó, ez az utolsó rész és, a 11… Valahogy jó érzés, hogy legutoljára 2013 elején a Broadchurch volt képes így megrázni és így az év végére kaptam még egy hasonló szintű érzelmi löketet.

Ádám - 2013. 12. 25. 18:26

Minden előzmény ellenére reméltem, hogy nem ölik meg Tara-t… Bár ha tényleg Ő akart kiszállni a sorozatból, úgy egy fokkal könnyebb feldolgozni.

lourker - 2013. 12. 26. 21:46

Én is hasonló véleményen vagyok mint m76 és még jó pár ember ahogy a kommenteket olvasom. Ez a “félreértésből” brutáls gyilkosság számomra elég nehezen feldolgozható. És oké a brutalitás a sorozat része, de tényleg az volt az érzésem, hogy a 30 perce nyilvánvaló történést(Az Unser féle “nem tudom mi a helyzet, de Tara feldobta Jaxet” jelenettől már tényleg egyértelmű, hogy mi történik) ezzel akarják sokkolóvá tenni. És nem is a karaktert(aki már jópárszor unalmas volt ebben az évadban) sajnálja az ember, hanem a visszataszító brutalitás vált ki érzelmeket és ez azért nem nagyon lehet cél.

Mindenesetre remélem az utolsó évadban nem az lesz, hogy csak Unser tudja a nyilvánvalót, de ő meg nagyon szerelmes;p és hamar lezárják ezt a szálat.

Balázs - 2014. 01. 04. 19:25

Sutter=Otto remélem ezt tudtátok,csak,hogy világos legyen,miért volt brutális befejezés!

Balázs - 2014. 01. 04. 19:29

Otto megformálását nem bízhatta másra,mert magát is ki akarta fejezni!! Ja,és Gemma a felesége az életben! Szerintem válni akar,hogy ilyen karakterbe helyezte! :D

Sonya - 2014. 01. 31. 11:06

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni kedves sorozatrajongók.
A párom nagyon szerette a Maffiózókat és a Sons of Anarchy-t is. Most nincs mit néznie :-( Tudnátok valami hasonló ütős, színvonalas karakteres sorozatot ajánlani, ami vagy az egyikhez vagy a másikhoz hasonló témájú.

Előre is köszönöm a segítséget!

alex - 2014. 02. 06. 22:18

Sonya!

The Shield (Kemény zsaruk) – A Sons of Anarchy úgymond atyjának korábbi sorozata.

Toki - 2014. 02. 15. 15:42

Végre meghalt az a ribi. Már érett neki rendesen, szinte az összes probléma miatta volt kb a 3. Évadtól…

Ádám - 2014. 02. 16. 15:04

Nem értem miért kellett ez bele… Először a Jax fiát rabolják el miatta, most megöli a feleségét. Tényleg dühítő, a 6. résztől kb kezdtek helyre állni a dolgok a klubban, erre jön ez. Miért nem lehetett olyan, mint a 3. évad. Kicsit már sok a félreértésekből.

S0m30n3 - 2014. 02. 23. 00:32

Kb. fél órája fejeztem be az évadot, alig térek magamhoz. Szabályosan rosszul lettem, amikor Tara-t megölték. Szerintem nem érdemelte meg, én igenis bíztam a happy end-ben. Kijárt volna már. És az, ahogy eljutottak a gyilkosságig, óriási hülyeség volt. pez -zel tudok egyetérteni, nagyon jól összefoglalta a sok logikátlanságot, amik engem is teljes mértékben zavartak. Az utolsó évadra már kb. csak azért maradok, hogy láthassam Juice és Gemma halálát. Gemma-nak egy 5-10 perces szenvedés BŐVEN kijár, remélem Jax öli meg minél lassabban. Unser meg egy barom. Remélem azért elgondolkozik szépen, hogy vajon ki miatt is halt meg Tara és legalább egy picit magába száll. Bár nem hiszem, eddig is túl hülye volt. Elnézést a nyers fogalmazásért, de felbőszített ez a rész… bár gondolom ezt várták a készítők, azért csinálták ilyenre… de én nem várom a következő évadot… sőt, ha ketté szedik, akkor végképp nem…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz