login |

Bonnie & Clyde

2013. 12. 13. 21:54 - Írta: CyClotroniC

2 hozzászólás | kategória: kritika, minisorozat,

From my experience, trying to figure out why people do the things they do, defies all logic.

Ha nem is mindenkire, de a Bonnie & Clyde íróira ez mindenképpen igaz. Az A&E és testvércsatornái (History, Lifetime) hatalmas hype-ot és reklámozást követve, nagy eseményként mutatták be 4 epizódos minisorozatukat, csupán két nap alatt darálva le az összes részt, egyszerre sugározva őket mindhárom adón, ami – nézettség ide vagy odasimán elbukta a nézők negyedét a második napra. Nem véletlenül.

Szögezzük le, hogy nem vártam se dokumentumfilmszerű történethűséget, se a ’67-es Arthur Penn filmklasszikus szolgai másolását, de annyi minden félrement a forgatókönyvben, hogy felsorolni is nehéz lenne.

A közel három óra tiszta játékidő első negyede során konkrétan egy baromi gyengére sikerült Hart of Dixie-spinoffban éreztem magamat, ami a jelenkori Alabama helyett, az 1930-as évek Louisianájában mutatja be nekünk – a történetet még a halála után is kitartóan narráló – Clyde Barrow életútjának kezdetét.

I’m an Aries. Three and seven are my favorite numbers, and I keep a horseshoe under my bed for good luck. I like fast cars, girls you want to talk to as much as undress, and my mama.

Nem, ez nem egy társkeresős apróhirdetés részlete, ez Clyde jellemrajza, a karakter tolmácsolásában, ugyanis szerencsétlen Emile Hirsch-nek jószerint ebből kellett megoldani a férfi főszereplőt, ezenkívül ugyanis nem sokat tudtunk meg róla. Ezt némileg ellensúlyozza, hogy durva hallucinálások közepette még a jövőt is képes látni, néha akár fehér nyuszikat is. Nem vicc, helyenként tisztára Bonnie Darko-ban érezték magukat az írók.

A főszereplő páros egyértelműen karakteresebb akaratosabb fele Bonnie, egy rettentően irritáló, hírnévfüggő szociopata, aki – miután nem kis rohamot kap attól, hogy a Columbia stúdió visszadobta a jelentkezését egy szerepre -, úgy gondolta, hogy bűnözéssel fogja magának kiharcolni az őt megillető hírnevet. Erre amúgy olyannyira rájátszik a szkript, hogy albumba kezdi gyűjteni magukról a cikkeket, sőt még egy újságírónőhöz is betör, mert az csak Clyde-ot említette név szerint.

Ha valami jót akarunk keresni a sorozattal kapcsolatban, az Holliday Grainger (The Borgias) alakítása lehet a megszállott Bonnie-ként, akit tényleg rettentően lehet utálni, ami jóval több, mint amit a jellegtelen Clyde-tól kapunk, ráadásul totál semmi izzás nincs a címszereplő páros között, akik inkább csak asszisztálnak egy jól ismert történethez, meg sem próbálva semmi újszerű, sajátos nézőponttal szolgálni.

Talán ez a legnagyobb baja az írásnak, hogy rettentően széttagolt és minden szubjektív elbeszéléstől mentes, még Clyde narrációi is, aki vagy a magától értetődőt mantrázza vagy gyengébb Facebookos bölcsességeket pufogtat két oldtimer leamortizálása között.

Bruce Beresford rendezése se segít sokat, többnyire fáradt iparosmunkának tűnik, amit néha Coen testvéres nagytotálok, Olive Stone-os montázsok és JJ Abrams-et megszégyenítő lens flare-ek törnek meg meglehetősen öncélúan, míg a neves mellékszereplő gárdára (William Hurt, Holly Hunter, Sarah Hyland, Lane Garrison, Elizabeth Reaser) nem nagyon lehet panasz, de őket is visszahúzza a nehézkesen döcögő írás béklyója.

Pontszámra sajnos nem volt benne 4/10-nél több, ami fele ekkora játékidőre megvágva is kellően semmitmondó lenne, ám ennek ellenére is képes helyenként kínosan teátrális lenni (három gyerekes apukát karácsony estén kinyírni, komolyan?). Iskolapéldája annak, hogy egy gyenge forgatókönyvvel a tévés keretek között nagynak számító költségvetés és egy jobb szereplőgárda se tud mit kezdeni.

2 hozzászólás Ne habozz!

whatev - 2013. 12. 14. 10:38

En most mar vegkepp nem ertem ezt a miniseriest. Azt gondoltam, hogy nem lesznek teljesen huek az igazi tortenethez, de azt hittem, hogy az ilyen nagyobb, megerositheto mozzanatok, mint pl.

– betores az ujsagirohoz,
– leloni az apukat karacsonykor,

mind tenyleg megtortentek. De abbol, hogy kritizalod ezeket a jeleneteket, nekem az jon le, hogy ezek nem tortentek meg a valosagban (nem ismerem a sztorit elegge). Akkor most veglis mennyire volt ez hu a tortenelemhez?

Btw, a hallucinalasokat egyaltalan nem ertem, hogy miert kellett belerakni.

CyClotroniC - 2013. 12. 14. 17:20

Nem vagyok ez Bonnie & Clyde szakértő, talán egyszer láttam róla egy dokufilmet és láttam a mozifilmet is, egyikre se hasonlít nagyon, de talán nem is volt a céljuk, sőt kifejezetten akartak valami misztikumot, sorsszerűséget és ilyesmit beletenni. Alapból nekem nem lett volna azzal bajom, ha csavarnak a sztorin és más szemszögből írják meg, mint ahogy eddig ismerhettük, de ez nagyon szétesős szkript lett. Az tuti, hogy B&C a valós életben is hírnév függő volt, de Bonnie már Clyde előtt is bűnöző körökben mozgott és mindkettő kellően defektes múltja volt, nem volt egyáltalán ilyen domináns, hogy a csaj hírnév hajhászása az egész duo katalizátora. Ez amúgy még jó adalék is lehetett volna, de nem jött össze nekik.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz