login |

Homeland: vége a 3. évadnak

2013. 12. 16. 14:29 - Írta: Bruzsy

93 hozzászólás | kategória: kritika,

Az évadkezdő kritikámat az elvárások megemlítésével kezdtem, így teszem ezt most is. Hiszem, hogy csak egyetlen dolog rosszabb egy rosszul megválasztott elvárásnál, ha az adott elvárásokat idővel lejjebb kell adni. Nagyon kevesen képesek erre, és ilyenkor születnek a legnagyobb csalódások.

A Homeland idei évadjával is ez a nagy helyzet. A szezon elején többször elmondták a készítők, hogy rebootot, újragondolást, teljesen új irányt képzelnek el. És ezt megkaptuk, csak szerintem nem erre számítottunk. Ugyanis bebizonyították, hogy a mostani Homeland már nem csak, hogy köszönőviszonyban nincs azzal a sorozattal, aminek elindult, de e még csak nem is akar az lenni.

És ezért végképp hálásak lehetünk a Gansa – Gordon készítői párosnak, hiszen egy ilyen “elvárásmódosító” évad után képesek voltak egy olyan finálét írni, ami békében elengedi azokat, akik nem akarnak maradni. Ugyanis kaptunk egy tökéletes kiszállási pontot, egy évadzárót, ami valójában sorozatzáró volt. Aki ezek után marad, az már nem mondhatja azt, hogy többet vár a Homeland-től. A tovább után folytatom, természetesen spoilerekkel.

Ha egyetlen mondattal kéne jellemeznem a harmadik szezont, azt mondanám, ez volt az az évad, amiben semminek sem volt következménye.

Történetek jöttek-mentek, interakciók okoztak soha tovább nem írt konfliktusokat, végül az egésznek semmi köze nem volt sem a végkifejlethez, sem a karakterekhez. Carrie és Saul bizalmi viszonya, Carrie gyógyszerei, Quinn megcsömörlése, Brody drogfüggősége, az amerikai közvélemény CIA ellenessége, hadd ne folytassam a sort. Olcsó, helykitöltő eszközök voltak, amiket papírra sem kellett volna vetni. Illetve tévedés. Írni kellett volna őket tovább.

Ez egy olyan sorozat, ahol egy húszfős garázscég egy másfél hét alatt lejött drogossal (akit egyébként a világon mindenki keres) megbuktat egy komplett rezsimet. Ahol a betegségét és viszonyát eltitkoló, parancsnak folyamatosan ellentmondó egyik főhős a végén elnyeri jutalmát. Ahol a másik bár meghal és név nélkül marad, valaki azért mindig emlékezni fog rá és a tetteire. Ahol már teljesen másodlagos az, hogy feltegye a kemény kérdéseket és üzenetet adjon át a nézőnek, sokkal fontosabb számára a szórakoztatás.

De ennek ellenére nem tudom utálni az évadot. Sőt, még azt is le tudom írni, hogy egészen élveztem, főleg a második felét. Ugyanis addigra helyre kerültek a fejemben a már emlegetett elvárások. És egy némi thrillerrel megfűszerezett kémes akciómókának tökéletes volt. Sőt, a finálét a Q&A óta a legjobb résznek tartom, szerintem egyetlen lélegzetvétellel néztem végig, annyira tudtam szorítani a főszereplőkért. És megsirattam Brodyt is, mert azért ne kisebbítsük a készítők képességeit, az érzelmekre hatni még mindig nagyon jól tudnak.

És akkor most muszáj szót ejteni Brody haláláról, ami harmadjára csak összejött a készítőknek. És bevallom, kicsit azért hiányozni fog. Nem azért, mert olyan fantasztikus karakter lett volna, de a finálé is megmutatta, hogy nagyon jól lehet használni őt arra, hogy egy másik szemüvegen is megmutassák nekünk ezt a világot. Kár, hogy ez volt az egyetlen rész idén, amiben egy kicsit megjelent ez a szemszög.

Viszont az elvesztése ismét csak egy újabb lehetőség, aminek köszönhetően akármerre elindulhat a sorozat kreatív szempontból. Mert bár biztosan sokan kiszállnak ennél a sorozatzárónál, én maradok. Nem azért, mert más okok miatt muszáj, hanem mert még képes vagyok élvezni, a maga módján továbbra is jó sorozat ez. Csak ne kérjük rajta számon a realizmust, a logikát és a hihetőséget.

93 hozzászólás Ne habozz!

LSL1337 - 2013. 12. 16. 14:44

szerintem kurva jó évad volt. CIA a garázscég? Nem tudom ez a CIA küldetés mitől hihetetlenebb mint egy kémiatanárból heisenberg?
következmény nélküli? nem tudom miről beszélsz.
SPOILER

épp azért halt meg brody, mert CIA új vezetőt kapott, ami a robbantás maitt van, carrie-ben senki nem bízik
quinn-t kicsit kihagyták, de attól nem következmény nélküli, pláne úgy, hogy arról beszél, hogy ki akar szállni.

1%al a Breaking bad évad alá értékelném, ami elég korrekt. score. Ha ez lenne a sorozat vége, magasabban értékelném mint a lost finálét :)

kicsit lassan indult az évad, de nem bántam meg. Mire az iráni szál beindult, már nem volt panasz.

winnie - 2013. 12. 16. 14:46

“mitől hihetetlenebb mint egy kémiatanárból heisenberg?”

semmitől. mindentől. kit érdekel, hogy mi volt máshol?:) vagyis érdekelhet, de annak a homelandre nincsen befolyása. azért egy homeland-posztnál ilyennel nyitni? a világ legbénább érvelésével, a bezzegezéssel? bezzeg a melrose place-ben ez meg a volt? ha egy másik sorozat hiteltelen szerinted, akkor a homeland már meg sem kaphatja ezt a kritikát? mindenkit más zavar. ez a jó kritikákban, hogy az ember megtudja, hogy X-et vagy Y-t mi zavarta, vagy mi nyűgözte le. és ezek lehet, hogy olyan dolgok, amikre más másképp reagál, vagy éppen másnak közömbös dolgok.

tényleg ne menjünk már el ilyen irányba, legalább itt legyenek értelmes érvek…, ne ennyire lelombozók.

OFF vége. fussunk neki még egyszer:) ígérem, eldugulok.

inferno88 - 2013. 12. 16. 14:51

Direkt nem olvastam sehol, semmilyen Homeland S03 elemzést, mert egyszerre majd ledarálni az egészet. Viszont a bevezető kicsit elszomorít előre is.

Theo - 2013. 12. 16. 14:54

Van valami különbség az utolsó részben a korábban kikerülthez képest?

Azt meg értem hogy a lány/feleség kevesebbet szerepel majd a köv évadban. De ha valóban meghalt, akkor minek szerepelnének egyáltalán.

Dark Lion - 2013. 12. 16. 14:55

Érdekes, de nekem a finálé csak egy jó rész volt, ellenben a 3×11-et az egyik legjobbak közt tartom számon. Volt ott minden, amit elvárok egy ilyen sorozattól.
Várom a 4.évadot, immárom Brody család mentesen és tiszta lappal, új történettel.

bada - 2013. 12. 16. 14:59

másod-főszereplő halálnak ennyire még nem örültem:-)

karit - 2013. 12. 16. 15:01

Theo: “Van valami különbség az utolsó részben a korábban kikerülthez képest?”
Van, ebben elszakad a kötél.
Bocs, magas volt. :)
“De ha valóban meghalt, akkor minek szerepelnének egyáltalán.”
Remélem, Carrie elmegy hozzájuk és helyre teszi Dana érzéseit. Megérdemelnék mindannyian.

liberatore - 2013. 12. 16. 15:01

Szinte mindenben egyetértek Bruzsyval.

Mondjuk a realizmus már rég hanyatlani kezdett, szóval ezt már fel sem vetem a készítők szemére.

Ennek ellenére én is élveztem az évadot a kezdeti részek után.

Ahogy már az első 3. évados kritikához írtam, a 4. évadot szerintem darálva nézem valamikor, miután lement. Jó sorozatlezárás is volt és kicsit hanyagolni is szeretném ezek után. Viszont mindenképpen visszatérek.

Bazsi - 2013. 12. 16. 15:02

Nagyon nem tetszett a zárás, szerintem az azért elvárható lett volna, hogy az utolsó 20 percben történjen valami. Azt hittem a következő évadhoz ad valami felvezetést a fősztoriról. (a babát meg Isztambult nem nevezném annak)
Amikor elhívták a végén a megemlékezésről, akkor gondoltam, hogy na most kapunk valamit a következő évadból, erre semmi…

rio - 2013. 12. 16. 15:07

Volt idén egy másik sorozat, ahol szintén felakasztottak egy (mellék)szereplőt. Ha a jelenetre gondolok, rámjön a gyomorideg és öklendezhetnékem van, alig vettem levegőt, miközben néztem. Eszméletlen katarzis volt, ennek ellenére soha nem fogom újranézni azt a részt.

Nos, Brody halálát fapofával néztem végig. Se katarzis, se rosszullét, se együttérzés nem fogott el. Hol van már a híres tóparti Brody-Carrie csörte az első évad közepéről, vagy a bunkerben történtek. Hiányzik az első évados érzés.

Rendel - 2013. 12. 16. 15:14

Remélem sault valahogy visszahozzák a következő évadban, mert ő nélküle nincs igazi homeland.
Ez az évad nekem teljesen jó volt, jót szórakoztam, izgultam rajta. Ha minden sorozat ilyen lenne mint a homeland 3. évada, nem érném magam útól még 2200-ban sem:)
Brody megölésének már ideje volt, carrie már szinte beteges őrült rögeszméjévé vált szerelmes sztorija már kezdett idegesítő lenni.

zedtheant - 2013. 12. 16. 15:15

egyetértek a kritikával teljesen, súlytalan történeteket kaptunk a 3. évadban, amiknek nem igazán lett következménye. nagyon okosnak hihették magukat az írók azzal a csavarral ott az évad első felében, pedig nagyon nem voltak azok.

asszem ilyen ívű lejtmenetet egyetlen sorozatnál sem láttam még, mint itt, ugyanakkor én is tudtam lejjebb vinni az elvárásaimat, így abszolút nézős marad a sori, bár leginkább a karakterek miatt, hiába is tettek meg mindent azért, hogy a legtöbbet kiheréljék közülük.

brody halála engem nem ütött meg, mert ugyebár már minimum egy évvel ezelőtt meg kellett volna pusztulnia, ha nem akarták volna szájba rúgni saját magukat az írók (csatorna-utasítás ide vagy oda). dehát akarták és nekem ez fáj a legjobban. hogy nem lehet több évadra tervezni egy ilyen jól indult sorozatnál? olyan érzésem van, mintha minden kreativitásukat beleölték volna az 1. szezonba, aztán nem maradt puskapor későbbre. lehet, h kicsit spórolni kellett volna vele?

finálé amúgy elég unalmas volt, még ha akadtak is jobb pillanatok (főleg carrie-brody jelenetek) és elvártam volna a végén egy belebegtetést, h mégis mit várhatunk a következő szezonra.

nah mindegy, mint már mondtam, maradok, de nálam nagyon lecsúszott a sorozat és asszem már csak megszokásból és a karakterek iránti elkötelezettségből fogom nézni.

LEJTMENET, ez írja le tényleg a legjobban.

_Peter - 2013. 12. 16. 15:15

Elég vegyes a kép: érzelmileg hatásos finálé volt, még sorozatzárónak is elment volna. Jól ábrázolták a politikát, ha fentről jön a parancs megy mindenki a levesbe.

Értelmileg viszont mi a fenét műveltek az írók?

Elején úgy indult Quinn főszereplő lesz, erre semmi.

Hogy a Javadi play miatt beáldozták Brody-t és a közvélemény előtt hagyják terroristának, hát ez hülyeség:

1. hír: Megölik a magasrangú iráni rosszfiút.
2. hír: Másnap nyilvánosan felakasztják Brody-t. Ez azért csak elterjed a világban, valaki csak videózik a tömegben, fotók stb. és nem nehéz összekapcsolni a kettőt, tehát két agysejt is elég a közvélemény előtt, hogy Brody akkor mégis hős. Erre mi csak azt láttuk Lockhart még házon belül sem akar megemlékezni róla, nem kap csillagot, mindenki kussoljon róla.

Ez így nekem nem áll össze.

Aztán ha a sorozat történetében valamikor egyenesen kötelező lett volna a Dana, Jessica, Chris reakciót mutatni, akkor az most lett volna. Akár úgy, hogy Carrie elmegy hozzájuk “héé ne őrüljetek bele azért Brody mégis jófiú volt”. Semmi. (meg Mike és a részeges marine társa akik nyomoztak utána)

Saul ahogy mi sem történt volna bagettezik a feleségével, vicc. A célt, amiért minden történt (békefolyamatok) elintézték egy mondattal. Mondjuk az egész Javadit zsarolják szál elég gyenge lábakon állt számomra. Amint hatalomra kerül nem az a logikus az ő szemszögéből, hogy elsimítja a sikkasztása nyomait?

Saulnak még lett volna 10 órája vagy mennyi főnökként, erre Dar Adal kijátsza az információt Lockhartnak és annyi Brody kimenekítésének. Egész előtte részekben azt láttuk Adal mégis Saul pártján van, a két old school kém. Aztán ide-oda tanglizott a művelet során.

Aztán hányszor kell még végignézni, hogy Carrie a helyszínről elsőkézből mondja a frankót, erre Saul nem hisz neki, nem bízik benne. Tök jogos volt Carrie kifakadása.

Rendel - 2013. 12. 16. 15:16

Igen én is vártam hogy majd lesz valami az utolsó percekben… de semmi. Olyan volt ez az utolsó rész mintha a tényleges befejező, lezáró részt láttuk volna.

nyau - 2013. 12. 16. 15:33

Már régóta vártam Homeland kritikát, hogy végül leírhassam: amit azzal szerencsétlen Brodyval műveltek a 3 évad alatt, azt az AHS Asylumból is megirigyelhetné egy-két áldozat. Jó igen, tudom, nem volt egy ma született bárány ő sem, ha pl. a CIA igazgató szemszögéből nézem a dolgokat, de akkor is. Én már nagyon sajnáltam a végén, és a halálát is sajnálom, nekem hiányozni fog, hiába más már a sorozat, mint az első évadban.

Carrie-re egyedül abszolút nem vagyok kíváncsi. Sőt, mióta láttam egy-két interjút Claire Danes-sel azóta egyre jobban irritál, és nem is tartom különösebben jó színésznőnek, mintha az életben is ien mániás lenne…na mind1, ez lényegtelen.

szerintem én a kaszálók táborát fogom erősíteni, mivel már ezt az évadot is csak sok-sok félrenézéssel tudtam végignézni. Kivétel a 11. rész, akkor újból elkezdtem reménykedni…

zolkó - 2013. 12. 16. 15:40

TÉNY : Az 1. évadnak a 3. a közelébe sem ért . DE : Azért egynéhány valóban bugyuta húzástól eltekintve (2 hét alatt kigyógyulni a függőségből+ én vagyok a CIA igazgatója,mindenkit figyelünk,de nem tudom hogy egy Moszados dugja a feleségemet), a Homeland még mindig képes volt szórakoztatni,elgondolkodtatni ! Brody halála engem annyiban szomorított el,hogy ezek után KI lesz a főszereplő? Mert valljuk be,idén valóban nem sok vizet zavart,-sőt Saul volt (számomra) az évad legjobbja- de azért azt senki sem tagadhatja hogy az első két évadot Brody vitte a hátán. Engem az idei évad elején Carrie hisztijei , drámázása,betegsége a sírba vitt.Remélem a 4. évadban ez kimarad majd. Más : Valaki nézte-nézi a Masters Of War-t ? Ami a Homeland alapja. Kíváncsi lennék, hogy mennyire ugyanaz,vagy mennyire más a két sorozat ! ? Ha valaki képben van,legyen szíves írjon erről pár mondatot !

Rubber Duck - 2013. 12. 16. 15:41

_Peter – 2013. 12. 16. 15:15

Hivatalosan nem teheti meg az USA kormánya, hogy beismeri, hogy Brody az ő emberük volt és az utasításait hajtotta végre, mert ezzel nyilvánosan elismernék, hogy képesek kémeket küldeni Iránba és ez megnehezítené Dzsavadi vagy más későbbi kémek tevékenységét. Ez teljesen hiteles, Magyarország sem mentesítette a bűntetett előélet alól azokat, akik 1990 előtt a NATO-nak kémkedtek, mert ezzel hivatalosan elismerte volna, hogy voltak ilyenek.

Ami a sikkasztást illeti: logikus, hogy Dzsavadit csak úgy képesek zsarolni, ha a bizonyíték náluk van (tehát a CIA-nál), így gyakorlatilag Dzsavadi hiába semmisíti meg az esetleg Iránban található nyomokat, attól ő még zsarolható marad.

Kellemetlen - 2013. 12. 16. 15:42

Remélem hogy dana meg az a pistikefejű anyja örökre eltűnik a sorozatból, amúgy várós nagyon a következő évad.

zolkó - 2013. 12. 16. 15:44

Írásomat elnyelte a rendszer!

Shannen - 2013. 12. 16. 15:48

Én tulajdonképpen egyetértek Bruzsy kritikájával, bár egy icipicit lágyabb szívvel tekintek erre az évadra, és nem tudom annyira kritizálni, mint valószínűleg lehetne.
Ennek szimplán az az oka, hogy egyrészt még mindig mélyen él bennem az 1.évad zsenialitása, és bár idén ebből csak meg-megvillantak dolgok, a színészi alakítások iszonyúan felhúzták az összképet, na meg az utolsó néhány rész, lén az utolsó kettővel.

Az évadzárót tekintve: tökéletes volt. Ezt a sztorit így kellett lezárni, Brodynak meg kellett halnia. Azért annál a résznél, ahogy Carrie kiabál neki, nos… eléggé összeszorult a gyomrom. És bár, ahogy @rio írja, annál a másik sorozatnál még brutálisabb volt az akasztás, de azért, ha végiggondolom, hogy Brody min ment keresztül, eléggé durva érzés.
Ami számomra kicsit hiányzott, az az, hogy Brody említse már meg Carrienak a telefonba, hogy majd jó lenne, ha elmondaná Dana-nak meg Chris-nek, hogy szereti őket vagy valami ilyesmi. Nekem furcsa volt, hogy egy ilyen mondat kimaradt.

Az évadot tekintve a 3 közül egyértelműen a leggyengébb, valóban kicsit súlytalan lett, de az évad második fele igazán izgalmasra sikerült és ez így jó.

A negyedik évadra én tuti maradok, mert Carrie elég jó karakter ahhoz, hogy érdekeljen mit hoznak ki belőle, plusz nagyon remélem, hogy Quinn is lesz,mert róla eléggé elfeledkeztek az írók mostanság. Saul is visszajöhetne, de csak akkor, ha nem kezd el mindig nyavalyogni,mikor Carrie mond neki valamit.

Ja, és annál a résznél, amikor Saul-t és a feleségét mutatják a beszélgetésük végén távolról a környező épületekkel, csak nekem volt olyan érzésem, hogy ott mindjárt robbani fog valami. Olyan hirtelen volt a váltás,nem? :D

Regnak - 2013. 12. 16. 15:50

Vártam már ezt a kritikát. Leginkább is azért, mert kiváncsi vagyok, kinek hogy jött be ez az évad.
Az nyilvánvaló, hogy winnie(aki már előre is vetítette kasza szándékát), még ha elsöprő résszel és lezárással is jöttek volna a készítők, akkor sem áradozna.
Ha visszatekintünk leginkább is az első évad kommentjeire, ott tényleg komoly fejtegetés volt Brodyról, meg az akkori lehetőségekről, de mivel sok poén le lett lőve, nem maradhatott meg ugyanaz feszültség.
De… szerintem igen korrekt évad volt ez is, főleg persze az utsó pár rész miatt. Én szeretem, ha egy olyan alkotást látok, ami el tud kicsit vonatkoztatni a mindennapoktól, és erre a Homeland 100%ig alkalmas.
Van benne feszültség és izgalom bőven. Igen, van benne pár logikátlanság is, elismerem, de a pozítív hatások ezt bőven kompenzálják.
Alig várom már a negyediket.

rapator - 2013. 12. 16. 16:04

Örülök, hogy így zárták le az évadot. Mert így a következő évadban lehetőség van egy teljesen új kémkedős storyra. Nem kell a Brody család, Dana drámáját nézni, Carriet sem befolyásolja a kapcsolata Brodyval. Bízom benne, hogy olyan lesz a 4. évad mint az első.

Marci - 2013. 12. 16. 16:12

Csak egyetérteni tudok, iszonyatosan gyenge volt ez az évad. Nem vittek semmit tovább a 2. évad végéből, maximum annyit, hogy a “folytatás” látszata meglegyen. Semmi összefüggés az események között, mintha egy harmadrangú akciósorozatot néztem volna. Érdektelen karakterek, érdektelen események. Azok a szálak, amik nyitva maradtak, szintén nem túl érdekfeszítőek, tehát ez alapján elkezdeni egy új évadot.. kösz, nem.

Ha csak ennyire futja, akkor inkább ne legyen 4. évad, csak tovább rontják a sorozat hírét.

LSL - 2013. 12. 16. 16:51

winnie: ja igen, az elmúlt 5 év szinte legjob sorozatából kiemeltem egy olyan alap elemet, amit soha senki meg sem kérdőjelezett, itt meg leírja Bruzsy hülyeségnek., talán azért hoztam fel. ez miért nem érv, elmesélnéd?
vagy Bruzsy 5 másik “””””érvére”””” is írtam valamit, az se fontos
mind1, igazából leszarhatom hogy más hogy értékelte :), nekem se kötelező nézni a walking dead-et hála istennek.

Bruzsy - 2013. 12. 16. 17:00

LSL: na most még egyszer ugyanezt, magyarul. és kis intelligenciával megfűszerezve. köszi.

Cseho - 2013. 12. 16. 17:08

Eléggé trének éreztem az évadot. Brodyt megint átállítjuk, de most még egy embert állítsunk át, hogy fokozzuk az egészet. Brodyt végre kiírták. A 4 évadban Carriet és max Quinnt szeretném újra látni az Isztambulos teamben. A többi legyen új. Saul sem hiányzik, baromi idegesítő volt. Carriet, mint anyuka meg végképp nem akarom látni. Biztos felemelő látvány, hogy terroristákat öl és közben szoptat meg szaros pelenkát cserél.

deku82 - 2013. 12. 16. 17:13

“csak nekem volt olyan érzésem, hogy ott mindjárt robbani fog valami.”
Nekem is az volt a fejemben, hogy most Saul kiszáll a sorozatból. :D

deku82 - 2013. 12. 16. 17:16

A 12 részből a 2. hat nagyon bejött, szóval maradni fogok. Amúgy tényleg sorozatzárós volt ez a rész. Van vmi hivatalos, hogy kik maradnak?

Bad-Joe-Ben-Joe Sixshoota' - 2013. 12. 16. 17:16

Akkor most én leszek az a marha, aki leírja, hogy: én ott kaszáltam el a sorozatot, amikor az volt az aktuális rész cliffhangere, hogy a muzulmán Brody, a garázsban imádkozik. Az írásokat azért néha-néha követem, de úgy hámoztam ki, hogy jól tettem, hogy elkaszáltam.

mm - 2013. 12. 16. 17:16

sztem jó évad volt, élveztem, várható volt ez a befejezés

innen nagyon kiv vagyok merre nyitnak a készítők, én tuti maradok

kmdan - 2013. 12. 16. 17:23

abszolút egyetértek a kritikával. Főleg így végigolvasva realizálódott előttem pár részlet (pl semminek nem volt hatása az évadzáróra).
Én az utolsó percekben azt vártam, hogy Carrie a rettentően hiteltelen terhes hasából elővesz egy pisztolyt és ahogy Brody tette az irániakkal, lelövi a szenátort. Azt ésszerűnek gondoltam volna.
De ezt, hogy “adjatok már a csávónak egy csillagot – aki mellékesen az egyetlen megmaradt szállal kötött emberi érzelmekhez, visszatartott az őrülettől, és a születendő gyermekem apja. -> Áh, bocs, de kizárt. -> Hát, jóvan, nem para, csak gondoltam rákérdezek. De azér nem gáz ha odagraffitizem a falra, ugye?”

Ettől függetlenül tényleg hatalmas respect nekik, hogy keresztül tudták vinni, hogy ilyen formában lényegében lezárják az eddigieket.

Potya Utas - 2013. 12. 16. 17:38

Én ott kaptam sokkot, amikor Benett (az ügyvéd) a csicskásával telefonon beszélik meg, hogy ők bújtatják a CIA-t megmerénylő terroristát, közvetlenül azután, hogy Carie elárulja nekik, hogy a CIA ezzel vádolja őket.

De úgy általában is vicces, hogy mindig, mindent simán megbeszélnek telefonon, semmi kódnév vagy ilyesmi.

Az is szép volt aztán amikor a totál szétcsúszott élőhalott Brodyból, pár nap alatt csinálnak kőkemény jarhead-et és mindezt egy olyan “montázs” segítségével mutatják be, ami még egy B kategóriás akciófilmben is ciki lett volna.

Azt pedig el se tudom képzelni, hogy Saul és Carie eredeti terve, hogy nézett volna ki? Brody (mint amerikai kém!) megöli az iráni hírszerzővezért, majd hazamegy és az lesz az iráni hírszerzés vezetője, aki hagyta, hogy mindez megtörénjen? És még utána kezdtek volna békülni amerikával? Na neeeeeee…

Az ilyen orbitális baromságok miatt hatalmasat csalódtam a Homelandben. Kár érte.

Nina - 2013. 12. 16. 18:06

Még nem temetném a Carrie-Brody-románcot… illetve közvetve ott marad a gyerek, ha nincs mázlink, akkor ezzel is szenved két kört a nő… de reméljük, normális mederbe terelik ezt a gyerek-témát.
Kicsit azért még mindig hihetetlen, hogy Brody-nak annyi…

_Peter - 2013. 12. 16. 18:31

Rubber Duck – 2013. 12. 16. 15:41

Hogy hivatalosan nem ismerhetik el az világos, azért írtam, hogy még házon belül sem? Azt hiszem csak Carrie tudja, hogy megölte a VP-t. És ha valamikor indokolt lenne az egész Dana és Brody család féle ki is igazából Nicholas Brody dráma, akkor most kellett volna, most tényleg lett volna helye. Akár részletek nélkül, de legalább Carrie annyit elmondhatott volna nekik, hogy minden ellenére jófiúként halt meg.

Különben, hogy beengedik az ellenőröket az országba, ettől még nem kell hasra esni. Irakban is ott voltak, jelentették semmi, mégis megindult a háború mert már el volt döntve. És ha nagyon akarják egy mezőgazdasági, vagy gyógyszeripari üzemre is rá lehet fogni WMD-hez gyártanak alapanyagot, szóval…
Valahogy nem látom a nagy győzelmet, hogy lesz egy Javaditól fordulat az egész iráni rendszerben. És a közvélemény előtt akkor a Langley tettest nem kapta el Amerika, Irán “kapta el” és végezték ki nyilvánosan, ami kissé ellentmondás és még akkor a Moszad ügynök ül az amerikai börtönben, a gyilkos Javadi hawaii-happy.

És így 3 évad után ki a tégla a CIA-ben?

Fogalmam sincs merre tovább, Carrie-Brody dinamika vitte a show-t, és Carrie-t sem értettem hogy spanolhat ott Lockharttal amikor Estes-t vagy Sault ennél kevesebbért is elküldte a búsba. A terhesség miért kellett bele, megtartja-nem tartja, a nagypapa neveli, majd rakosgatják ide-oda mint Harrisont a Dexterben?

A színészek előtt le a kalappal, Danes és főleg Lewis amit művelt.

jim455 - 2013. 12. 16. 19:00

Én ugyan már rég nem nézem, de engem nem kicsit meglep hogy megölték Brodyt, az meg legalább annyira, hogy semmi WTF vélemény vagy ledöbbenés nincs egy kommentben sem. Ennyire nem volt már fontos Brody?
Ez nem olyan kb. mintha az X aktákból megölnék Muldert vagy a Killingbõl Holdert? Úgy értem mindig õk voltak a posztereken ketten stb. Na mindegy engem meglepett:)

Cseho - 2013. 12. 16. 19:10

Brody alig szerepelt a 3. évadban. Nem is értettem minek hozták vissza.

winnie - 2013. 12. 16. 19:11

lsl: senki? nem, ennyire senki nem egyeniseg. de nem ez a lenyeg, hanem az, hogy jon ide egy masik sorozat bezzeg-alapon. nem valtoztat semmin, nem erv, ki tudja, ki nezte, nem ide tartozik.

winnie - 2013. 12. 16. 19:13

cseho: mert aa showtime azt mondta. kellett a dexter nelkuli sikerhez? passz. de nem is nagyon lehetett ertelmesen beletenni szerintem.

_Peter - 2013. 12. 16. 19:26

jim455 – 2013. 12. 16. 19:00

Ha nézted volna, nem lepett volna meg. Az egész évad arról szólt, hogy mit kezdjenek vele és a CIA érdeke szerint 5 percenként belengették meg kell halnia. Plusz ugye a részek alatt meglőtték, heroinfüggővé tették, felrobbantották a kocsiját, tűzharc… messze nem a semmiből jött a halála.

jim455 - 2013. 12. 16. 19:37

értem, viszont így sztem csökkenni fog a nézettség bármennyire is nem volt fontos. Amúgy megnézve elég súlytalan is lett az a jelenet.

Bela - 2013. 12. 16. 19:39

Nekem Brody volt a kedvencem… Jó színész, jó karakter, és a 3. évad “katalizátora” is ő volt. Utolsó részek miatta lettek jók, ő tette izgalmassá. Sajnálom, hogy megölték, mert nekem így eggyel kevesebb sorozat maradt. Ez van, szerintem hülyeség volt, bár bátor döntés.

PapaiLaci - 2013. 12. 16. 20:28

En mar az elso evadban kivegeztem volna Brodyt…

…persze igy kerdes hogy mirol is fog szolni a sorozat de ez mar nem az en dolgom :D

Jacques - 2013. 12. 16. 20:59

Ott a vályogházak tetején én is azt hittem, hogy Saul felrobban. :D Én reménykedtem, hogy mikor a főnök behívta Carrie-t az irodájába, akkor ott fog kapni külön egy csillagot, hogy azért mégse legyen szegény Brody elfelejtve. Bár akkor Carrie nem graffity-zhetett volna.

bounty123 - 2013. 12. 16. 21:11

Bármennyire is salnálom Brodyt, az ilyen “merész” húzások miatt is az egyik kedvencem a Homeland. Megszavazom nekik a bizalmat a következő szezonra is, kíváncsi vagyok milyen új szállal rukkolnak elő.

Ancsa - 2013. 12. 16. 21:30

Én is kíváncsian várom, merre tovább. Azt viszont eldöntöttem, hogy a 4. évadot darára hagyom. Plusz a kritikákba is belesandítok, hogy tudjam, mire számítsak :)
Jó volt a lezárás, bár sajnáltam Brodyt. Ha jobban lett volna megírva az 1. évad után, még lett volna kraft a karakterében – így nem volt.

galine - 2013. 12. 16. 21:38

Brodynak halnia kellett, mégis hiányérzet maradt bennem.. Tényleg így kellett? Ááááhhhhh
És Carrie meg Lockhart mégis mikor lettek ilyen jó cimborák?
Asszem én is kiszálltam. Nagyon tetszett az első két évad, a harmadik csalódás volt, láthatóan fogalmuk sem volt a készítőknek mit is akarnak, azért ez a kurta-furcsa befejezés.

Zoli - 2013. 12. 16. 21:50

Szerintem nagyon jó évad volt!
Bár azt is hozzá kell tennem/el kell ismernem, hogy valóban, “egyik szemem sír, másik nevet”.

Azt sajnálom, hogy abból nem kaptunk semmit, ami az 1-2. évadra volt jellemző, hogy évad közben több olyan fordulatot is bedobtak, ami önmagában elment volna egy évadzárónak, de ez a Homeland, itt csak egy fordulat volt a többi közül. Az évadzáróra pedig már teljesen kifogytam az ötletekből, hogy akkor most vajon mi is fog történni. Ezt a fajta kiszámíthatatlanságot imádtam a sorozatban. :)

A 3. évad más volt. A történet kellőképpen fordulatos volt, bár nagy fordulatokban nem volt gazdag. Viszont olyan szintet játszott az érzelmekkel, ahogy az első két évad nem tudott! Valamint a három évad közül ennek volt a legfeszültebb hangulata. Szóval azt tudom mondani, hogy ez az évad más volt. Más erősségei voltak, mint az első két évadnak, de talán nem baj. Egy valamit azonban továbbra is el lehet mondani a sorozatról: nem egyhangú!

Nagyon várom a folytatást, bírom benne, hogy jó lesz!

GeoCucc - 2013. 12. 16. 22:09

Igen, azért ha az ember elolvas ennyi véleményt, már úgy érzi, hogy apró részekben az összes gondolata el van rejtve valahol közöttük.

Számomra a Homeland Brody miatt volt Homeland. Nem Carrie miatt, meg nem is a Carrie-Brody kapcsolat miatt. A Homeland arról az emberről szólt, akit szabadon engedtek a fogságból, és egy évig, sőt, még a másodikban is találgathattuk a gondolatait, motivációit. Valójában viszont örülök, hogy megölték, mert ezt már vicces lett volna még tovább húzni. Brody kiérdemelheti a sorozattörténet legtöbbet szenvedett karakterének díját, de egy ideje már nagyon önismétlővé is vált a sorozat: Brody-t átfordítják, Brody megöl egy vezetőt a saját irodájában, Carrie kórházban van, Carrie-nek mindig igaza van és senki nem hisz neki, stb… Kiváló volt, de ebből tényleg elég ennyi, és ha már az első évadban nem robbantotta föl magát Brody, ami még mindig nagy szívfájdalmam, akkor most tényleg ideje volt végezni vele. És azért látványosan megcsinálták, az utolsó pár rész önmagában ismét a legjobbak szintjét hozta, csak kár, hogy olyan dolgoknak kellett megtörténniük ahhoz, hogy ide eljussunk, amiknek a megmagyarázásával mit sem foglalkoztak. Kár, hogy alig tudunk valamit a CIA-robbantás tényleges körülményeiről. A másik meg: tényleg, ki volt a mole, akit az egész első két évad során kerestek, és kulcsszerepe volt több szál mozgatásában is? (közben elképzelem a készítők válaszát: meghalt a robbantásban. haha).

És valóban: ahhoz képest, hogy Danát meg Jessicát mennyire nyomatták az évad első felében szinte a semmiért, teljesen érthetetlen, hogy miért nem kaptak pár percet legalább a végén. Meg egyébként is, ez a konfliktus, amit csináltak Iránban Brodyval, önmagában egy hatalmas nemzetközi botrány, és mégsem tudtam igazán átérezni ennek súlyát, mivel alig mutattak valamit a visszhangjáról, hatásairól. Mintha csak Saul, Adal meg Lockhart egy számítógépes szerepjátékban játszották volna mindezt az irodában.

Tényleg itt kellett volna lezárni a sorozatot, de hát tudjuk, hogy ez a biznisz sajnos nem kívánságműsor még az írók számára sem… Talán kiírták Sault, a Brody famíliát is, Carrie-n kívül alig marad ismert szereplő, így akár már spinoffnak is fel lehetne fogni a 4. évadot. Nem tudom elképzelni, hogy ne nézzem, de koránt sem leszek olyan lelkes, mint eddig. Ez nem baj, hiszen kerek vége lett a sztorinak.

Végül hogy valami újat is mondjak, ha valaki a továbbiakban is “régi Homelandet” akar látni, nézze meg a sorozat izraeli eredetijét, a Hatufimot. Eddig két évad, és végig töménytelen mennyiséget kapunk a rabság, a hazatérés, az átállás körülményeiről, mélyebb hangvételben.

Shyllard - 2013. 12. 16. 22:13

Teljesen érdektelen volt nekem ez az egész. Az első évadot a hihetetlen jó dráma és történet miatt imádtam meg, aztán a második évad már sokkal lejjebb volt, de még mindig megtartott valamit, itt a harmadiknál már teljesen el volt tévedve az egész. Végig úgy éreztem, mintha maguk a készítők sem tudnák, hogy mi a halált csináljanak ezzel az egésszel. Kiötlöttek 3 lényeges pontot, aminek meg kell történnie és ennyi, a többit meg csak úgy kihúzták egy kalapból. Nehezen szoktam otthagyni sorozatokat, de ezt most már nem fogom folytatni, mert értelmetlen. Bár még nem jutottam el a Once Upon A Time félévadzárójához, de ahhoz hasonlít ez a sorozat a legjobban a szememben. Csak még ott is jobban képesek voltak megőrizni az első évadban nyújtottakat, pedig az is iszonyat sokat változott.

Malachi - 2013. 12. 16. 22:47

sajnálom a figurát, főleg azért, mert éppen most tartok a Q&A-nál, és egy kicsit jobban felfogtam, mit is akartak vele kezdeni a készítők. szegény hülye katona, szegény jólelkű ember, szegény akart nélküli báb, aki csak jót akart, vagy így, vagy úgy. igen, szétszedték, és aztán összerakták, többen is, úgy, hogy éppen mindig az ő érdeküket szolgálja.

tényleg sajnálom.

Malcolm Reed - 2013. 12. 16. 23:19

Nagyon jó kritika, szinte mindenben egyet is értek Bruzsyval. Én szintén azt hittem, hogy a végén kapunk valami cliffhangert, vagy legalábbis egy kis betekintést a következő évad eseményeibe, ha már olyan sietősen elhívták Carrie-t a megemlékezés után. De nem, ez csak arra volt jó, hogy láthassuk, Saul és Carrie útja elválik egy időre(?). A Homeland nálam továbbra is azonnal nézős marad, nagyon kíváncsi vagyok, hogy miről fog szólni a 4. évad.

Benő - 2013. 12. 17. 00:31

Két dolog:

1. Ha jól emlékszem az évad fél évvel a CIA bombázása után kezdődik? Tehát akkor hogyan lehetne Brody-é a gyerek??

2. Brody nélkül Homeland?! Ez vicc. Azt hittem ezzel ennyi volt a sorozatnak..

Dhomasson - 2013. 12. 17. 00:44

Tényleg sokat esett a színvonal, amire a finálé csak ráerősített. Nagyon sok rész volt az évadban, amikor kb semmi nem történt, vagy érdektelen dolgokat húztak sokáig. (Dana szál mellett ilyen volt az első 4 rész “átverése” is, amit fordulatnak nem igen neveznék)

Nos, ehhez képest a finálé nagyon összecsapott lett, túl sok mindent akartak belesűríteni, így semmi súlya nem volt a történéseknek. Különösen ideértve az akasztást (vártam magamon az érzelmi reakciókat, de magam is fapofával néztem végig) vagy Brody és Carrie beszélgetését. Néha arra gondoltam biztos csak valamelyikük álmodja, annyira “nem jött át” semmi és olyan gyorsan lejátszódott minden.
Szóval jobb lett volna, ha a sok unalmas rész helyett ezt a befejezést jobban elnyújtják, mélyebben kidolgozzák, mert csak kapkodtam a fejem, hogy szöknek, boldogok, elkapják, Carrie harcol, elítélik, akasztják, 4 hónappal később.. Mi van??

A 4 hónappal későbbi történésekben pedig szerintem megerőszakolták a karaktereket. Hogy Carrie, hogyan tudott ezek után a cégnél maradni, és megbékélni Locharttal, azt nagyon nem értem.
És Lockhart egyáltalán minek tartotta meg és léptette elő Carriet? Teljesen értelmezhetetlen reakciók. (De hátha mindenkinek van valami hátsó szándéka, amik a 4. évadra maradnak:) )

És valóban, most pont lett volna értelme visszahozni a Brody famíliát néhány jelenetre. Nem amikor Dana elszökik a fiújával, meg hasonlók.

lostfanka - 2013. 12. 17. 08:23

Na aludtam ra egyet es azt gondolom kellenek az ilyen evadzarok, nem lehet minden evadot cliffel zarni. Ez most szamomra olyan erzes mint anno mikor a Killing 2. evadanak vege lett, valahogy jobban megszerettem ettol a sorozatot hogy iyen lezart evaadzarokat is kapunk. Brodyt hianyolni fogom, en meg mindig azt mondom hogy o vitte ezt a sorozatot, kellett bele mint egy falat kenyer. Kivancsi leszek mi lesz az uj szal a 4. evadban illetve ki lesz az uj nagy agyu foszereplo. Mert valakinek jonnie kell…

_Peter - 2013. 12. 17. 09:48

Dhomasson – 2013. 12. 17. 00:44

Javadit Saul és Carrie szervezte be, Saul már nincs. Így Törökországból Carrie tartja majd szemmel. Innen nézve érthető Lockhart miért léptette elő. Csak hát végig azt magyarázták Lockhart inkább drónokkal lebombázna mindenkit, saját érdekből dönt, előbb lő aztán kérdez, hezitálás nélkül beáldozna ügynököket az első problémánál stb. Ő egy politikus, nem klasszikus hírszerző mint Saul.
Carrie megszállottja ennek a munkának, azért maradt. Ezeket leszámítva tényleg nagyon furcsa volt ahogy ott jópofiznak.

Kezdődhetne úgy, hogy Lockhart bénázik, vagy új elnök és Saul vissza.

Azt hittem még két kisebb mellékszálból lesz valami: a Moszad ügynök, hogy kicsit megpiszkálják az izraeli befolyást, hát ez naiv dolog volt részemről. :)
Viszont amikor Carrie ment az újságíróhoz, azzal lehetett volna még mit kezdeni Wikileaks féle módon.

winnie - 2013. 12. 17. 10:19

a reggeli hírekben linkeltem hat készítői interjút: http://www.sorozatjunkie.hu/2013/12/17/hirkedd-278/

mindenféle infók, magyarázatok, még a 4. évadra is előretekintenek.

_Peter - 2013. 12. 17. 11:47

Átfutottam az interjúkat, az első öt elég egyforma, a hatodik hitfixes interjúban kérdeztek valóban jókat. (ki parkolta a kocsit, hogyan találta meg Saul Brody-t Caracasban, Walden titok stb.) Mondjuk a téglára itt sem kérdeztek rá, mi lett az ügyvédekkel, minek kellett a terhesség ha megszabadulna tőle. És az kevés indok nekem, hogy titokban kell tartani Brody a CIA-nek dolgozott, az irániakat hülyének nézik? És egy Javaditól miért változna a rendszer és mivel CIA titok a beszervezése, mi a garancia a Moszad nem teszi el láb alól, amivel annyi a műveletnek? Talán az a bajom, hogy nem a greater goodért izgultam, hiszen csak félmondatokkal elintézték mi a cél az akcióval. Én a két évad alatt megszeretett karakterekkel foglalkoztam. Carrie-Brody szempontjából az évad úgy indult hogy Brody nevének tisztázása a cél, a megváltás, végignézették velünk a Dana szenvedést, erre semmi. Továbbra is rosszfiú az emberek szemében. Lockhart pálfordulásának magyarázata is mi. Dar Adal sem volt valami következetes. De még Saul sem, összetákol egy ilyen tervet, de mégsem bízik Carrie-ben. Hányszor eljátszották ezt. Olyan érzésem van mint a TWD-Kirkman interjúknál, mást látok a műsorban és mást olvasok az interjúkban.

csrpp - 2013. 12. 17. 12:18

Egy cikken belül ennyi botrányos megállapítást és megjegyzést még sohasem olvastam… OMG.

http://www.origo.hu/teve/20131217-minden-megvaltozik-a-homelandnel.html

Egyébként az évad első felét nem élveztem, utána sokat javult a színvonal. Az évadzáró nekem nem jött át valamiért, de bármitől függetlenül maradok jövőre is.

Regnak - 2013. 12. 17. 14:13

csrpp, köszi a cikket. Jól jellemzi, hogy hiába telt már el a megjelenése óta 3 óra, 1 hozzászólás sem érkezett rá.
Egyetlen mondanivalójával tudok azonosulni. Hogy összel jön a negyedik évad, és én már most várom. :)
Úgy érzem az az évad az elsőt fogja idézni.

fleaa - 2013. 12. 17. 14:24

Itt a kommentekben olvasható “másik akasztós” sorozat címét meglehetne kérdezni?

Amúgy a sok következetlenség ellenére nagyon jó befejezés volt.
Nemértem, hogy hogy lehetett fapofával végignézni azt a 7-8 percet onnantól, hogy Carrie felhívja Saul-t. Az a pár mp-es arcjáték, ahogy realizálódik benne, hogy nincs visszaút, ez az egész őrület be fog fejeződni pár órán belül.. Plusz a Dana-val való elválás is (ami mint kiderült, hogy az utolsó volt), nagyon kellemetlen volt + Brody látta Carrie-t a kivégzésén, holott nem akarta, hogy ott legyen. Szóval szerintem elég sok érzelem + jó vágás volt abban 7-8 percben ahhoz, hogy legyen valamiféle katarzis.

És mégegy záró kérdés, amiről már lehet, hgoy volt szó. Miért hívják Brody-nak? Miért nem Nicolasnak (feltűnően csak a terroristák hívták így)? Még a saját felesége is a vezetéknevén szólítja, ez miért??

kietlen - 2013. 12. 17. 14:38

A Simpson család homelandes paródiája miatt kezdtem el nézni. Az első két évadot így daráltam. Nekem nem tűnt a 3. évad különbnek a többitől, mindhárom ugyanolyan jó volt. Nekem az évad első felében lévő csavar is bejött.

winnie - 2013. 12. 17. 14:42

ez jelentheti azt is, hogy az első és második évad is épp olyan közepes/jó szinten volt, mint a harmadik, illetve azt is, hogy a 2. és a 3. évad ugyanolyan kimagasló, “az év legjobb sorozata”-szinten, mint az első. és persze, hogy bejött a csavar, mert jó csavar volt, csak amatőr módon vezették fel.

de igazából nem ez a lényeg. az egyértelmű, hogy népszerű a sorozat. sokak szerint még mindig az egyik legjobb, de az is látszik, hogy már közel sem olyan szent grál, annyira elismert, mint az első évadban. (ami persze simán lehet, hogy mások szerint gyengébb, mint a folytatás.)

szóval épp ezért érdemes mindig rászánni pár sort, hogy mi az, ami megfog a sorozatban, miért tartod jónak, stb.

paranoid android - 2013. 12. 17. 14:51

Remek kritika, csak egyetérteni tudok vele, főleg az elvárások fontosságával. Nekem ez volt a legnagyobb problémám ebben az évadban, mert akármennyire igyekeztem, nem tudtam teljesen átállni arra, amit nyújtott a sorozat. A legjobban Brody karakterén látni hová jutott a Homeland a kezdettől. Brody halála már esedékes volt, korábban én magam is azt mondtam, hogy akármilyen jó karakter és nagyszerűen alakítja Damian Lewis, mennie kell. Ha ezt az előző évad végén lépik meg, talán nem ilyen szembeötlő a változás, de így nagyon látványosan elkülönültek a Bordy nélküli részek. Egyszerűen nem volt dráma az, amit Brody nélkül kaptunk idén. Voltak jó dolgok az évadban, de erős, karakterközpontú drámát az utolsó részekben Brody hozott, meg az évad elején a – sokak által utált – Dana-szál. A kémes-akciós részekben is voltak jó dolgok (a sok kevésbé jó dolog mellett), de ez engem nem érdekel annyira, hogy maradjak. Brody és a családja nélkül engem már nem érdekel a sorozat. Nem érdekel, hogyan kerül Saul vissza a sűrűjébe, vagy mit csinál Carrie, mert az akció nekem mindig is másodlagos volt. Furcsa, mert ha meglépik Brody halálát korábban akkor nem hiszem, hogy egyhamar megválok a sorozattól, de sikerült eljuttatniuk a történetet és a többi karaktert egy olyan pontra, amin túl nem érdekelnek. Szóval önmagamat is meglepve, de kaszálom a Homeland-et. De a lezárás legalább tényleges sorozatzárónak is beillik a távozóknak, amiért hálás vagyok a készítőknek.

zolkó - 2013. 12. 17. 17:01

Mennyire fogok röhögni,ha a következő évad,valahogy szuper lenne ismét,mint az 1. évad volt.És akik azt mondják/írják most,hogy “Oké itt kaszálom el” , ész nélkül térnek majd vissza !!!

ebiku - 2013. 12. 17. 19:50

@Shannen:

Ugyanezt vártam én is, amikor a hirtelen váltás előtt elkezdte kibontani a bekötözött croissant dobozt.
Nem ez volt az első ilyen “félreérzésem” Saullal kapcsolatban. Az utolsó epizódok egyikében viszonylag sok, hosszabb jelenetet szántak a rágógumijának, amit először vadul keresett a fiókban, majd nem találta, és a titkárnője kérésre hozott neki egy csomagot, amit azonnal el is kezdett rágni. Utána többször mutatták a rágózását, amire nem emlékszem, hogy előtte-utána sok példa lett volna (vagy csak nem tűnt fel?). Később megkínálta Carrie-t is, és onnantól kezdve együtt rágóztak. Esküszöm, én arra gondoltam, hogy megmérgezték, vagy valami történni fog, de mivel semmi következménye nem lett, így nem értem, hogy miért kellett erre ekkora hangsúlyt fektetni.

flimo - 2013. 12. 17. 19:53

Nem értek egyet, szerintem ez volt az eddigi legjobb évad, az első végén majdnem kaszáltam. Örülök, hogy mégsem. És szeretem én a drámát, de amilyen feleslegesen sok picsogást leművelt a Brody család, az sok volt. Szerencsére az évad második felére háttérbe szorultak, fel is pörgött.

Brynden Rivers - 2013. 12. 17. 20:55

@fleaa: spoileres lenne elmondani :-) talán ezért volt winnie dühös. Olyan, mintha azt mondanad hogy “a könyv amiknek a 6 részében meghal az öreg varázsló”

Az elmúlt év egyik legjobb amerikai drámasorozata.

fleaa - 2013. 12. 18. 00:47

@Brynden Rivers mondjuk érthető, kár hogy nincsen spoiler fül, vagy “fehér” betűtípus ahol csak kijelöléssel lehet látni…

De mostmár annyira kíváncsi vagyok(és szívesen néznék valami új sorozatot), hogy valaki esetleg eltudná küldeni mail-en mondjuk? csonkad a felhasználónév és dzsíméles szolgáltatót használok. Nagyon megköszönném :)

Ha - 2013. 12. 18. 08:55

Teljesen egyetértek a kritikával, elég bénán volt megírva ez az évad.

Brodyt nagyon sajnálom, mert ő volt a kedvenc szereplőm, de meg kellett halnia. Az utolsó részen néha elmosolyodtam, mert Damian Lewis tuti szívből mondta, hogy már alig várja, hogy véget érjen ez az egész. Ha rajta múlik, már a 2. évad után kiszállt volna.

Dzsavadi nagy monológja szerintem, marhaság volt. Senki nem látja Brodyt Carrie szemén keresztül. Ugyanolyan megtört faszinak gondolják, akit kb. 2 perc alatt át lehet fordítani újra és újra, ha a megfelelő helyen szorongatod meg.

Az új évadot valószínűleg el kezdem nézni, mert a többi szereplőt is sikerült megkedvelni, a végén még a szenátort is. Az elején igazi seggfej volt, de a végére ő volt az egyetlen racionális.

Kicsit most ott vagyunk, mint ahová az izraeli sorozat a második évad végére ért: minden szálat elvarrtak, de ha nagyon akarják lehet folytatni.

winnie, egy technikai kérdés: Én is azok között voltam, akik a kibeszélőben egyszer írtak a következő rész beharangozójáról. Nem akartam senki szórakozását elcseszni, de én úgy értettem, hogy a kibeszélőben bármiről lehet írni. Hol van a helye az ajánlókról való hozzászólásoknak, ha nem a kibeszélőben?

Anthonz - 2013. 12. 18. 09:06

Valóban igaza van Bruzsy-nak, ha leengedem az elvárási horizontomat, akkor nem csalódás ez az évad. Sőt, ha leengedem nullára akkor meg zseniális…
Azoktól a zseniálisan feszült részektől az első évadból, mint amikor pl. Carrie megtöri Brodyt a börtönben hogyan lehet lesüllyedni a 3-ik évad szintjére az számomra rejtély…Az első 4-5 rész kuka, nézzük Danát teljesen fölöslegesen, aztán végül beindulnak az események, de minek. Aki egy kicsit figyelte a híreket az tudta, hogy a csatorna döntése miatt ki fogják írni Brodyt. De akkor legalább csinálták volna meg jól..
Egy órásra írták a befejező részt, csak nem tudom minek…a 4 hónap múlva résznek semmi értelme nem volt, folyamatosan vártam hogy történni fog valami, de neeem, minek azt. Saul és Carrie mosolyog és pacsizik azokkal, akik átbaszták őket, tényleg gond egy szál se.

A Brody nélküli Homeland az már egy másik sorozat lesz, óriási meglepetésekre számíthatunk: Carrie lesz az állomásfőnök Isztambulban, majd lesz valami komplikáció amit csak és kizárólag Saul segítségével tud majd megoldani, visszahozza Sault, kicsit követik a terroristákat, 1-2 robbantás és vége. Annyira izgalmas, ki sem bírom várni..

_Peter - 2013. 12. 18. 13:54

Mintha rémlene egy korábbi D. Lewis interjú, ahol mondta idén elég spontánra vették a figurát az írók. Talán ezért az összevisszaság.

Viszont most egy friss interjúból az akasztásról:

“Ott lógtam 20-30 méter magasan, amikor észrevettem az egyik statiszta fényképezni próbál. A fekete burka miatt jól láttam a fehér Iphone-t. Elkezdtem mutogatni az irányába, mire mindenki rohant hozzám ‘Úristen vegyétek le, vegyétek le!’ – elfelejtettem az előre mutatás volt a megbeszélt jel, ha fulladoznék. Szóval mindenki odarohant Damien jól vagy, mire én csak: az a nő ott buta módon fotózni próbált.”

_Peter - 2013. 12. 18. 13:58

Javítás: “Ott lógtam 20-30 LÁB magasan…” nem méter természetesen.

James Pond - 2013. 12. 19. 08:33

Köszi a feliratot Bruzsynak ! :)

Vattacukor - 2013. 12. 20. 23:46

Bizony köszi Bruzsynak h egy napon belül, sokszor pár órán belül volt felirat. És tök egyetértek a kritikával is. Nem vágom mért most ölték meg Brody-t, minek hozták vissza, ha most meg kinyírták, de ők tudják. Ez már egy másik Homeland mint amit én rajongásig megszerettem az is tuti, de végülis ezt is el lehet fogadni…

idioty - 2013. 12. 21. 01:08

Egy pár nappal ezelőtt elolvastam az első bekezdést. Még hátra volt kb 4 rész. Azt hittem rosszabb lesz a vége. Nekem nagyon bejött. Bár az évad eleje nekem sem tetszett, míg ki nem derült az egész, hogy mit miért csináltak. Utána beiunult, és részről részre jobb lett. Nem tudom, hogy van-e értelme további évadoknak, de én is mindenképp maradok.

csacsaka - 2013. 12. 21. 09:43

Remélem, Sault nem írták ki a sorozatból, akkor kaszálom.
Brodyt nem két hét alatt szoktatták le a szerről, mert Saul még további heteket kért, mert a két hét semmire nem volt elég.
Quinnel, remélem, terveznek még valamit, Quinn-Carrie-akciózások pl. jók lennének.

winnie - 2013. 12. 21. 09:52

dehogy írták ki:) miért tennék? mindenki marad természetesen.

utazo555 - 2013. 12. 24. 07:30

Senkiben nem merült fel, hogy Brody nem halt meg? Akasztásnál könnyű trükközni, nem láttunk testet, temetést. Többször elmondták az évadban, hogy olyan mint a svábbogár, elpusztíthatatlan.

winnie - 2013. 12. 24. 07:42

meghalt. megerősítették a készítők.

utazo555 - 2013. 12. 24. 07:46

Köszi, akkor új sorozat lesz a régi címmel!

homealone - 2014. 01. 04. 17:20

Az utolsó évad sajnos teljesen megdöglött. Az első évad, hát még a 2. olyan izgalmas volt, amire álmomban sem gondoltam volna, főleg, hogy abszolút másra számítottam.
A finálé az meg egyenesen katasztrófális volt. 1/10-et muszály rá adni, mert a skála 1-10 ig terjed vagy inkább 0/10. Reméljük nem lesz 4. évad, bár jobb lett volna az utolsó előtti résszel abbahagyni, és utána gondol mindenki amit gondol. De ezzzel az 1 utolsó résszel az egész sorozatot lenullázták.

davidos - 2014. 01. 04. 19:18

sztem teljesen korrekt volt az évad, az utolsó néhány rész pedig kifejezetten kiemelkedő lett – el tudtak gondolkodtatni, volt üzenet, a színészi játék pedig óriásit dobott az összképen…igen, nyilván voltak következetlenségek is az évadban ill. vakvágányok, de én nem elvárásokkal ültem neki az évadnak, csak élvezni akartam, az meg gond nélkül sikerült. bár tény, hogy ez a homeland tényleg alacsonyabb színvonalon mozog, mint az 1.évadban, de még bőven nincs miért teljesen lehúzni. a finálé nekem nagyon de nagyon bejött, számomra már szinte katartikus volt, teljesen sorozatzáró feeling. az érzelmekre meg tényleg tudnak hatni a készítők, bár mindez mit sem érne olyan színészek nélkül, mint pl. Claire Danes.

Denevérember - 2014. 01. 05. 18:07

Saul is kiszállt a sorozatból szerintetek?

Recusar - 2014. 01. 06. 08:55

“Brody kiérdemelheti a sorozattörténet legtöbbet szenvedett karakterének díját”

Szerintem az Jack Bauer…

harmundo - 2014. 01. 09. 15:23

Az első évadot szerettem, a másodikkal nem volt bajom, ez a harmadik viszont szerintem nem lett jó. Azt hiszem, én nem folytatom tovább innen. A többieknek viszont jó szórakozást a negyedik évadhoz.

winnie - 2014. 01. 13. 12:01

Saul is kiszállt a sorozatból szerintetek?

természetesen nem.

Rovar - 2014. 01. 17. 23:52

Brody halálával nekem itt véget is ért a Homeland!!!!!!!

winnie - 2014. 01. 18. 07:03

nekem viszont elkezdődött. volna – ha nem kaszáltam volna hamarabb. sokkal hamarabb meg kellett volna lépni, erre jó példa a 3. szezon. döbbenet, hogy mennyire nem tudtak mit kezdeni vele és ezzel hova lehúzták a sorozatot minőségileg.

csongorr - 2014. 02. 22. 16:55

Azon kívül, hogy nagyon oda kellett figyelni, hogy úgymond ” ki kivel van” , tehát nagyon figyelős volt a 3. évad, az elsőhöz képest még az is volt vele a baj, hogy az utolsó rész végén elmaradt a várva várt csattanó, nagy durranás, nagy meglepetés! Főleg, hogy lesz 4. évad is! Illett volna minimum úgy befejezni, mint a legtöbb részt, hatalmas meglepivel! Mondjuk titokban Carrie imádkozik, vagy beszervezik, vagy valami hasonló! De semmi extra! Ezért kár volt!

waters - 2014. 03. 18. 11:58

Én még most is azt mondom, hogy visszahozzák Brodyt valahogy.
Jack Bauer is hányszor halt meg:-)

czildi - 2014. 04. 27. 11:06

A 2. évadzárója után kaszáltam, aztán az itteni kritikák miatt adtam újabb esélyt, és végül is nem bántam meg -mert szeretem a sakkot(nézni:))Ugrottam- néztem,ugrottam-néztem. Számomra is nagyon fárasztó volt a családi nyavalygás.Azt vártam a 2.-ban Brodyt megölik az írók, nem értettem minek lesz terhes Carrie-de gondoltam a 3. évadban válaszokat kapok…de nem.Láttam más sem érti miért tartotta meg, nem is akarja és az évadzáró után,mi fog vele történni- már csak ezért is belenézek az új évadba ?Voltak nagyon jó pillanatok, amikor komolyan összeszorult a gyomron, dühös voltam és frusztrált, de voltak uncsi részek is-na akkor ugrottam.Hullámzott ez az évad, na.
Egy esélyt adok az biztos, mert kíváncsi vagyok mi lesz a sorozatból.

Snoopyzit30 - 2014. 10. 07. 14:35

Én várom a 4. évad első 2 részéről az évadnyitó kritikát :) Nagyon!

lostfanka - 2014. 10. 09. 08:52

Kellene egy uj kibeszelo, lesz mit kibeszelni sajnos:(

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz