login |

2013 legjobb újoncai és egyebek

2013. 12. 31. 17:51 - Írta: CyClotroniC

45 hozzászólás | kategória: kritika, toplista

Régen minden jobb volt.

Ha van valami, amit köszönhetünk a 2013-as évnek, hogy ha nem is törölte el mindenkiben ezt a gondolatot, de sokaknak minimum kérdőjelre cserélte a végét, hiszen olyan kiemelkedő felhozatalból csemegézhettünk idén, amit jó pár éve, sőt talán – meg merem azt is kockáztatni – soha nem láttunk.

A májusi upfronts persze rendesen meg tudja kavarni az érzékszerveinket, hiszen az országos felhozatal kétségtelenül egyre kevésbé tűnik kívánatosnak a jobbnál jobb kábeles kínálatnak köszönhetően, ráadásul idén már a Netflix és a Sundance Channel is beszállt berobbant a versenybe, és minőségüket tekintve közel sem lehet őket félvállról venni.

Kell is az utánpótlás, hiszen nagy nevek és nagy kedvencek minden évben kopnak ki a naptárból, elég ha csak a Breaking Bad, Treme, The Office, Spartacus, Dexter, Misfits, Skins-fogat búcsúját emelem ki az idei évből – ezeknek a sorozatoknak megadatott az a ritka kiváltság is, hogy felkészülhettek rendesen a fináléjukra.

A tovább mögött összedobtam egy kis szubjektív évértékelőt a 10 legjobb újonccal és néhány személyes “leggel”, és persze a hozzászólások között várjuk a ti véleményeteket is az év nagy felfedezéseiről, csalódásairól, arról, hogy nektek hogyan is telt a 2013-as sorozatszezon.

Az év leköszönő sorozata: Treme

Annyira könnyű lett volna a Breaking Bad-et mondani, de mivel le vagyok belőle maradva, és nem sok alkalom lesz már a The Wire-t is jegyző David Simon sorozatának ajánlására, ezért nem tudom és nem is nagyon akarom megkerülni, hogy ne essen szó a Katrina hurrikán utáni New Orleans-ról szóló drámáról, ahol még a civil engedetlenséget is átitatja a zene és a kultúra.

A sorozatról már mindent elmondtam egy elég terjedelmes írásban, a 36 részes történetet pedig tényleg az elmúlt évek legjobb tévés drámájának tartottam, egy olyan audiovizuális regénynek, ami kérlelhetetlen, makacs életigenlésével, feelgood hangulatával, sírva vigadásával és megannyi szerethető karakterével a sorozatipar egy kihagyhatatlan rétegélménye lett. (trailer)

Az év darája: Broen

Tavalyi sorozatos fogadalmam az volt, hogy idén nyitni szeretnék a skandináv kínálat felé, és bár a Borgen-hez még nem fértem hozzá a remek újoncfelhozatalnak köszönhetően, a pilot-összehasonlítgatások után, az idén kétszer is feldolgozott skandináv alapvetés eredetije mellett tettem le a voksom, és milyen jól tettem.

Az átívelős krimik mindig is nagy kedvenceim voltak, ha jól csinálják őket, érdekes karakterívekkel, személyes drámákkal, és ebben a Broen verhetetlen, amellett, hogy a rejtélyt illetően is baromi erős. Tempóját tekintve mondhatni tökéletes, megfontolt türelemmel viszi végig a történetet, nem sajnálva az időt egyetlen pár epizódos mellékkarakter kibontására sem. Ha az Öresund híd, a barnás ég és a pislákoló fények által uralt északi atmoszféra a hab a tortán, akkor Saga Norén, az Asperger szindrómás, svéd nyomozónő karaktere és Sofia Helin játéka a cseresznyeszem a tetején.

Az év legviccesebb sorozata: Fresh Meat

A Channel4 40 perces komédiája töretlen minőséggel és címéhez hű frissességgel vitte végig harmadik szezonját is, így könnyed természetességével és kiszámíthatatlanul frappáns dumáival lazán lenyomta minden országos és kábeles sitcom-vetélytársát.

A történet papíron végtelenül egyszerű: 6 rettentően különc manchesteri egyetemista hétköznapjait követhetjük nyomon, így minden a fura, de szerethető karakterekből táplálkozik, no meg az írásból persze. Bár könnyedebb, mint a Misfits és a Skins, mivel vegytiszta komédiáról beszélünk, mégis bátran ajánlanám mindkét sorozat kedvelőinek a próbálkozást, akár ezzel a pár perces jelenettel az idei szezonnyitóból, akár a fenti linkek bármelyikével.

A kimaradók, lemaradók és az igényes idegenek:

A toplisták – természetüknél fogva – szűkek és nagyon személyesek, ráadásul én sem tudok mindent bepróbálni (idén a Bates Motel-re, a The Americans-re, a Low Winter Sun-ra vagy a Hemlock Grove-ra például abszolút nem maradt időm), ráadásul így is akadnak olyan sorozatok szép számmal, amik különböző oknál fogva kimaradtak nálam a legjobb tízből, ám mégis érdemes megemlékezni róluk pár szóban.

Ha van két sorozat, amit örömmel ajánlanék mindenkinek, annak ellenére, hogy nálam ott és akkor nem kellettek, az a Sundance Channel idei kínálata, a Rectify és a Top of the Lake. Mindkettő a “lassú víz partot mos”-elvet követve mesél, süt belőlük az igényesség, de egyik kipróbálásakor se volt hangulatom a folytatáshoz.

Két újonc is akadt, amiket meglehetősen nagy olvasói rajongás övezet, sőt még a kritikusok sem döngölték őket a földbe, valahogy azonban mégsem működött nálam a Banshee és a Vikings. 3 illetve 5 rész után mindkettőt feladni kényszerültem, mert egyik se tudott közel kerülni hozzám, leginkább a tőlem távol álló karaktereik miatt. Kétségtelenül akadtak erényeik, de hiányzott belőlük a szerethetőség, hogy velük maradjak hosszabb távon.

Nem sokkal maradt le a döntős mezőnyről a Hello Ladies, a Brooklyn Nine-Nine és a Dates hármasa, amiket mind fogok követni jövőre is, de egyszerűen akadt 10 jobb sorozat, így nem jutott hely a két komédiának és az erősen hullámzó teljesítménye miatt kiszorult, szokatlan formátummal próbálkozó randi-drámának.

10. Ripper Street

Bár a pilot szinte pont egy éve, december 30-án debütált a BBC-n , a viktoriánus Londonban játszódó “nyomozós” sorozat már két szezonját is láthattuk idén, összesen 16 epizódot, ami meglehetősen ritka tempó egy brit sorozattól. A BBC kaszája végül lesújtott rá, de jelenleg is él a remény, hogy az Amazon betársulásával megmenekülhessen a Ripper Street.

Legnagyobb erénye talán abban rejlik, hogy mintapéldája annak, hogyan is lehet egy nyomozós sorozatot minőségivé varázsolni. Nyilván sokat ad hozzá a gyönyörű képi világ, az aprólékos korrajz, az ízes nyelvezet, sikerét azonban mégse a minőségi körítésnek köszönheti, sokkal inkább élettel teli karaktereinek, akikre hatnak a heti esetek, személyes drámájuk pedig egy komplex egésszé szövi össze az apróbb események láncolatát.

9. Orphan Black

Mindig jó előjel, ha egy sorozat olyan erős és karakteres főszereplővel rendelkezik, akinek a neve összeforr a szériával, Tatiana Maslany ráadásul egy helyett rögtön féltucatnyi karaktert is ad a klónos, high-concept sorozathoz, aki TCA-díja mellé úgy tűnik, hogy bezsebeli olvasóink elismerését is.

Az Orphan Black kétségtelenül szórakoztató, egy kicsit megfoghatatlan régimódi bájjal, ami valahogy egyszerre erénye és hibája is egyben. Egyáltalán nem érezni profinak a történetvezetést, ami le is ült a szezon közepén egy időre, mégis egy szerethető sorozatról van szó, és ez leginkább a női főszereplőjének köszönhető. Ha őszinte akarok lenni, erősen guilty pleasure szórakozásról van szó, de pörgős, izgalmas, és – minden hibája ellenére – kifejezetten jó nézni.

8. Masters of Sex

Az őszi felhozatal legjobbja kicsit az előző helyezett fonákja, hiszen elég komoly és igényes darabbá érett a Showtime bátor és meglehetősen atipikus üdvöskéje, melynek aprólékos jellemrajzai, sokszínű karakterei és megfontoltan építkező tempója kellemes meglepetésként ért a csatornától, ugyanakkor szerethető, intim hangvételét többször találtam inkább csak érdekesnek, mint szórakoztatónak.

Ennek ellenére nem kérdés, hogy jövőre is ott leszek a folytatásnál, különösen az állóvizet felkavaró finálét követően. Remélhetőleg a történet kicsit karakteresebbé nemesedik majd a második szezonra, de ha maradnának az első évad arányai, a női szereplőgárda játéka miatt akkor is kötelező néznivaló maradna.

7. Broadchurch

Néhány éve nagyon divatba jöttek az észak-európai borongással, tönkretett életekkel, sötét sorsokkal operáló átívelős krimi-drámák, melyhez idén is szép számmal születtek újabb darabok, nem is beszélve a már elkészített és tervbe vett feldolgozásokról. Ennek a trendnek megfelelően a Broadchurch-öt is bevált receptből főzték: a fiktív kisvárost egy helyi kisfiú halála forgatja fel teljesen.

A műfajt ugyan nem reformálta meg, de aki szereti ezeket a sztorikat, az egy ügyesen összerakott darabbal lehet gazdagabb a sorozat jóvoltából. A folytatás mellett, Gracepoint címmel, egy feldolgozás is érkezik majd a FOX-ra, így külön kíváncsi leszek arra a kicsit skizoid helyzetre, amibe David Tennant csöppenhet majd, ha párhuzamosan fog mindkét változatban játszani, különösen akkor, ha idővel majd külön utakat járnak be a folytatások.

6. The Fall

Az év egyik nagy – és meglepően kevesek által felfedezett – meglepetése a The Fall. A nagyreményű várakozásomat kissé ugyan összetörte az első blikkre középszerűnek tűnő pilot, de mégis maradtam mellette, és látjátok, hogy milyen helyezésre ért be végül a mindössze 5 epizódos nyitószezon.

Az ír-brit koprodukció egy Belfastban játszódó, igazi sötét ínyencség, egy olyan átívelős krimi, ami a maga introvertált visszafogottságával rettentő nyomasztó légkört tud teremteni, messziről kerülve a legtöbb klisét és teatralitást. Egy olyan macska-egér játék, ahol végig tudjuk ki a gyilkos, ahol nincs kapcsolat a tettes és üldözői között. Jamie Dornan az év egyik legemlékezetesebb alakítását hozta, mindezt jóformán szöveg nélkül, csupán a jelenlétével.

5. The Wrong Mans

Sok hiánypótló sorozat született idén, de talán a The Wrong Mans volt a jelenség zászlóshajója, hiszen felélesztettek egy olyan műfajt, amiben ki tudja mióta nem láttam már értékelhetőt se sorozat, se film formájában, és csináltak egy sok tekintetben tipikus, mégis rendkívül jól összepakolt akció-komédiát, mely kicsit sem fullad olcsó műfajparódiába.

Mondhatnánk, hogy a “átlagember hőseink önhibájukon kívül nagy slamasztikába kerülnek”-témakört már ezerszer láthattuk, mégis nagyon friss élménynek hatott a főszereplő páros által írt történet, mely ugyan csak a pilot végére indult be igazán, de utána nincs megállás, jön az ázsiai uzsorás, a meleg orosz gengszter, a titokzatos zenedoboz és a komplett nemzetbiztonság, mi pedig izgulhatunk a két balekért az év egyik legszórakoztatóbb sorozatában.

4. Hannibal

Rég láttunk már ilyen jól összerakott országos újoncot, talán azért, mert Bryan Fuller Hannibal-jának minden egyes falatja kábeles minőséget sugall. Az aprólékosan kitalált látványvilágra maga a készítő a garancia, de szerencsére nem kell ennyivel beérnünk, hiszen Hugh Dancy és Mads Mikkelsen remek párost alkotnak a 13 epizódos szezon során, egészen lebilincselő alakítást nyújtva.

Az évadot könnyen feloszthatnánk akár három fogásra is, ahol az elborult eseteket felsorakoztató procedurális előételt követően áttevődik a hangsúly a címszereplő zsenijére, míg a szezon végét Will teljes mélyrepülése aranyozta be számunkra. Kisebb csoda volt nyáron a második évad berendelése is, ám ki tudja, akár még el is vegetálhat pénteken a folytatás. Jó lenne, hiszen Fuller egészen a 4. szezonig kitalálta már a sztorit, akkorra érnénk el a Red Dragon eseményeihez.

3. House of Cards

A politikai dráma részemről mindig jöhet, pláne, ha Kevin Spacey a főszereplője és az egész hangulatát David Fincher fekteti le a pilotban. Annak ellenére, hogy a képzeletbeli dobogóm legaljára került, erről a legnehezebb valami értékelhetőt mondanom, talán pont azért, mert már a promóciója is profizmust és mozifilmes minőséget sugallt, és végül azt is kaptunk tőle.

A sakkjátszmás, intrikázós sztori rendben van, a színészek egytől egyig brillíroznak, kiváltképpen Corey Stoll, ráadsául minden esélye megvan arra, hogy a második évadra eggyel nagyobb sebességbe kapcsoljon. Valami rosszat is mondjak? A főcíme bántóan unalmas és jellegtelen, de ez legyen a legnagyobb bajunk.

2. Utopia

Sötét és mégis színes, beteg és mégis szerethető, szürreálisan elvont és valahol mégis hihető. Ez volt a Utopia, ami neonsárga sporttáskájával, irreálisan élénk, sajátos színvilágával és kísérletező kedvű, zseniálisan eltalált zenéjével az év legegyedibb, legtöményebb atmoszféráját varázsolta elénk januárban, – a szimbolikát leszámítva – talán még a Hannibal-t is túlszárnyalva ezen a téren.

Az 1×03 kegyetlen felütése továbbra is az év cold open-je, és bár furábbnál furább figuráit (Arbyt és Jessica Hyde-ot) nehéz lenne elfelejteni, mégis a karakterek terén érzek némi hiányosságot, főleg az élmezőny többi sorozatához képest, minden másban azonban olyan erős, hogy bőven megérdemli az ezüstérmet.

1. Orange is the New Black

Rég éreztem már olyat sorozat kapcsán, mintha direkt nekem írták volna, a Netflix újonca azonban teljesen ezt váltotta ki belőlem, így a Treme fináléja után, azt hiszem megvan a jelenlegi kedvenc sorozatom. Ha a Masters of Sex-nél éltettem a női színészgárdát, itt ugyanezt a négyzetre kell emelnem, gyakorlatilag egyetlen gyenge pontja sincs a női börtönlakók sorának, de Taylor Schilling és Taryn Manning külön kiemelendő ebből az erős mezőnyből is.

A börtön-dramedy rengeteg erénye közül tán a legnagyobb, hogy a humor és a dráma mindig a legjobbkor váltja egymást, sosem telepszik az egyik túlságosan a másikra. Az érdekes és szerethető karaktereket csak tovább mélyítik a remekül elpufogtatott flashback-jelenetek, és tekintettel a környezetre, még csak a külsőségeseket illetően se lehet panaszunk, hiszen egy markánsabb látványvilág elvinné nagyon a szemünket, a jobbnál jobb dalválasztásokkal pedig mindig meg tudják adni azt az érzelmi pluszt, amit egy-egy jelenet esetlegesen megkíván körítésben.

Amit kicsit hiányolok, hogy nincs narráció a történetben, pedig egy börtönnapló formájában szívesen hallottam volna a főszereplő gondolatait, de ki tudja, talán megölné a koncepciót vagy leszűkítené Schilling játékterét, hogy testbeszéddel fejezze ki az érzéseit és gondjait.

A folytatást illetően vegyes érzéseim vannak, hiszen egy börtön mindig is aranybánya lesz karakter-utánpótlás és -dinamika szempontjából, ugyanakkor ki tudja, hogy mennyit veszít majd a bájából a történet, ha Chapman részről részre egyre jobban levedli azt az ártatlanságot, ami minden hibája ellenére szerethetővé tette.

Ez volt tehát a 2013-as év, soha rosszabbat nekünk, csak ezt tudom kívánni. Úgy hiszem, hogy rengeteg műfaj kedvelőit kiszolgálta idén a sorozatipar, megtalálhatták saját kedvenceiket a realisztikus és elvont sorozatok kedvelői is, jó pár újonc egészen egyedi atmoszférával kápráztatott el minket, és ne feledkezzünk meg a minőségi alakításokról sem. A lecke fel van adva 2014, mutasd meg mit tudsz!

45 hozzászólás Ne habozz!

pytta - 2013. 12. 31. 18:05

Mit mondjak: soha rosszabb évet, mint a 2013-as, de inkább jobbat :) Én pl egy kezemen meg tudom számolni a (számomra) egyáltalán nézhető sorozatokat idén (nem, hogy top10-es listát összedobni, pff…), és ami jó volt, az is inkább csak erős közepes (a listából a House of Cards, meg a The Wrong Mans tipikusan ilyen, de ezek éppenhogy csak azon javítottak, hogy ne könyveljem el “siralmasnak” az évet), és számomra sajnos ennél jóval-jóval több kellemetlen csalódás övezte a sorozatozásaimat… És mindezt úgy, hogy már túl sok elvárással sem ülök neki semminek!
Szóval jobb évet jövőre! :)

Csigusz - 2013. 12. 31. 18:13

Hát van mit pótolni, de azért örülök, hogy rácsúsztam pár olyan cuccra ami a jövőre nézve is szórakozást fog nyújtani.
Ezzel egy időben pedig fogadalmak a jövő évre:
“Fogadom, hogy darára tervezem a Broen, House of Cards, Wrong Mans, Master of Sex csapatát, Buék :D”

LoGi - 2013. 12. 31. 18:22

Nálam az év darája valszeg a The West Wing volt, a Sons of Anarchy-t meg nem rég kezdtem el, de első évadnak abból is lassan vége.

Marco Materazzi - 2013. 12. 31. 18:23

Az a baj, hogy sitcomoknak nehezebb bekerülni egy ilyen listára, mert a drámák sokkal jobban ütnek, és nehéz összehasonlítani velük, pedig mint írtad simán helye lenne itt a Hello Ladiesnek, B99-nek, és legfőképp a Datesnek.

zolkó - 2013. 12. 31. 18:34

A 30 Rock is idén búcsúzott.A House of Cards főcíme viszont nálam az év főcímzenéje!

benkitteh - 2013. 12. 31. 18:36

A Rectify-t miért felejtette el mindenki? Szerintem az volt az év legjobb újonca :)

CyClotroniC - 2013. 12. 31. 18:45

benkitteh: Tettem róla említést a fenti írásban.

Shannen - 2013. 12. 31. 18:59

Tök jól összeszedett ez az írás. Abszolút egyetértek. Bár a fentiek közül még van mit pótolnom (Orange, House of Cards, Utopia vége…), de összességében valóban kifejezetten erős évünk volt. Aminek egyrészt roppantul örülök, másrészt kicsit fáj a szívem, hogy ez így már kezd nagyon nagyon sok lenni, és esetleg korábbi kedvencektől kell megválni, mert azért továbbra is csak 24 egy nap.

Toplistát nem tudnék összeállítani, de mondjuk egy gyors felsorolást azért összeszedek. Szóval nálam ezek hagytak nyomot az évben:
The Americans, Bates Motel, Top of The Lake, Utopia, Orphan Black, Brooklyn Nine-Nine, House of Cards pilot, Ray Donovan

És remélhetőleg így a vizsgák között lesz időm ezekre is: Masters of Sex, The Fall, Broadchurch és az Orange.
Ja, és mivel mostanában sokat és persze jót hallottam a Treme-ről, lehet annak is neki kéne kezdeni.

Az év darája amúgy nálam is Broen, igaz még nem értem a végére, de 1-2 nap és az is meg lesz.

plushbird - 2013. 12. 31. 19:10

10. 9. 4. 1. ezeket néztem és szerettem és biztos válogatok majd ebből a listából:)

VanillaSky - 2013. 12. 31. 19:20

Így-így. Baromi erős egy év volt, bár 2011 is hozott pár gyöngyszemet.

yeeeyha - 2013. 12. 31. 19:23

Nagyon jó írás, külön köszönet a fresh meat említéséért :)

Benjy - 2013. 12. 31. 19:46

Nagyon jó lett a lista. Szeretem az ilyen írásokat mert ilyenkor mindig tudtok pár új címet felírni a “mit kell feltétlenül megnéznem” listámra.

Abban pedig 100%-ig egyetértek, hogy a 2013-as év rettentő erős volt, főleg a kábeles midseason. Remélem jövőre sem adják lejjebb a minőséget.

psychocska - 2013. 12. 31. 19:47

láttam egy jó párat erről a listáról és nálam az orphan black teljesen egyértelműen lefelé lóg ki ebből a brigádból
kasza tibor eljött érte, második évadot mindenféle hiányérzet nélkül tudom kihagyni

Egy ember - 2013. 12. 31. 19:51

Most nézem, hogy 2013-as sorozatoknak még neki sem álltam.
Szóval neki kell állnom…

Lilith - 2013. 12. 31. 20:06

Jó kis év volt újoncok terén az igaz.nekem a legjobban várt és egyben hozta is a színvonalat az a Hannibal volt.Nem hiába,a jelölések is ezt bizonyítgatják. :)

jim455 - 2013. 12. 31. 21:03

azért azt ne feledjük el, hogy az országos adók újoncai ősszel viszont baromi gyengék voltak. de összességében jó évnek mondható valóban, kábelesek között akadt pár kedvenc.

Rubber Duck - 2013. 12. 31. 21:13

Mivel nekem most az év legeslegvégén volt időm csak pótolni bizonyos sorozatokat, így rengeteg darám volt mostanság: Luther, Whitechapel, Mayday, Broadchurch, The Fall, Top of the Lake, Orange is the new Black. Mindegyik nagyon erős volt, még ha nem is mind újonc, csak én most láttam ezeket először. (igen, a Luthert is).

Az biztos, hogy az Orange…nagyon megtetszett, szerintem remek karakterek és egy-két döbbenetesen erős párbeszéd főleg Schilling-Manning, Schilling-Prepon és Prepon-Lyonne vonatkozásában. Gilian Andersont egy picit túljátszottnak éreztem de lehet csak a zseniális Jamie Dormerhez képest.

Broen, Sofia Helin és Orphan Black Tatiana Maslany és Top of the Lake Elisabeth Moss.

Brit sorozatok: a fentiek + az Utopia.

Ez volt nekem a sorozat2013.

winnie - 2013. 12. 31. 21:29

“azért azt ne feledjük el, hogy az országos adók újoncai ősszel viszont baromi gyengék voltak. ”

ez lehet ok-okozati összefüggés is. rengeteg jó író eleve káblcsatornához viszi a sorozatát.

Balazs - 2013. 12. 31. 22:19

Valóban ezek a legjobbak véleményem szerint is. Jó lett az összeállítás.

Bazsi - 2013. 12. 31. 22:57

Nagyon jó írás lett, gratula, kaptam pár tippet, mit kéne bepróbálnom.

Nimand - 2013. 12. 31. 23:05

Imádom az év végi toplistákat, csomó jó dolgot szoktam ilyenkor elkezdeni nézni, bepróbálni. Ebből is kettő újhoz kaptam kedvet

clegane - 2014. 01. 01. 04:37

Treme!!!
de kár hogy vége :(((
szilveszteri bulikról hazaérve, erősen ittasan, nem elég álmosan, ideális alkalom a legutolsó epizód megtekintésére. na el is indítom!

Drake - 2014. 01. 01. 10:48

Hihetetlen,hogy mennyi jó sorozatot kaptunk idén…én a Hannibal-tól nem estem hanyatt,nem volt rossz,de ennyire kiemelkedő sem,mint ahogy itt sokaknál látom..Lehet,bennem van a hiba,vagy ízlésficamom van :)

Viszont,amik igazán bejöttek (és sokról itt szereztem tudomást) : Vikings,Orphan black /ez 1 nap alatt ledarálva/,Top of the lake,Defiance

És ami még hátravan és mindenképp megnézem : Orange is the new Black,Utopia,The Fall,Bron/Broen.

A Fresh Meat-et is ba kellene próbálni,csak az idő ugye véges.

A Masters of sex pilotja se igazán fogott meg,de ez is kaphat még egy esélyt.Talán,ha az időbe belefér.Mert hát ugye jönnek hamarosan az újak,plusz visszatérnek az országosok,és dolgozni is kellene…

Minden junkienak sikerekben,sorozatokban és időben gazdag boldog új évet kívánok! :)

Drake - 2014. 01. 01. 10:49

Jaj,a Banshee kimaradt…az egyik legjobb újonc…hiába na,még korán van :D

Anthonz - 2014. 01. 01. 12:29

Számomra továbbra sem valami erős ez a felhozatal..na főleg ha a búcsúzó sorozatokhoz hasonlítom őket..
Van jó pár, amit még nem próbáltam be, és kapnak majd egy esélyt, de az hogy mostanig nem lépték át az ingerküszöbömet az jelent valamit számomra azért.
A House of Cards és az Utopia tetszettek, a Hannibal is gondolom jó csak még nem került sor rá. A Masters of Sexből láttam két részt és semmit nem látok benne..

fm! - 2014. 01. 01. 13:46

House of Cards főcím rossz lenne? Nekem az egyik kedvenc, nagyon jó zenével.

CyClotroniC - 2014. 01. 01. 13:59

Nekem valamiért jellegtelen, ellenben a Homeland-ét imádom, ami kisebb közellenségnek számít a főcímek között, legalábbis rengetegen leszólták már. :P

Lemoni - 2014. 01. 01. 14:12

Az én mini évértékelőm:
2013 nekem sorozat kánaán volt, egyrészt mert sok mindent tudtam nézni, hetiben, tömbben és darában is, másrészt meg ritka bőséges volt a figyelemre méltó felhozatal, legalábbis az előző 1-2 évhez képest. Érdekes, hogy a nem-USA szériák is mennyire megerősödtek, mondom ezt úgy, hogy a 3 legjobb újoncom (Hannibal, Banshee, Masters Of Sex) is amerikai produkció és akkor még ott volt a Rectify, a Ray Donovan vagy személyes kedvenceim, a Full Circle és a Hemlock Grove. Mindig is anglomán voltam, így nem csoda, hogy megkülönböztetett figyelemmel kísérem az ottani sorozatokat, találtam is nem egy jóságot, a legnagyobb gyöngyszemek a The Fall, a The Village, az Utopia, The Wrong Mans, a Ripper Street stb. voltak, mellettük a már bejáratott Fresh Meat és Misfits. Nem első évados kedvenc sorozataim is összekapták magukat a legutóbbi évadra, így türelmetlenül várom a Suits, a PoI, a White Collar folytatását. Zöldfülű junkie koromban még nem értettem, mi ez a nagy országos vagy kábel megkülönböztetés, most már kapiskálom, ahogy már egyéb olyan dolgokra is figyelek a gyarapodó sorozatnézési rutinommal, amelyek régebben nem nagyon érdekeltek, pl. főcím, mellékszereplők, zene….. Sajnos, a tavalyi év nem csak új kedvenceket hozott, hanem néhánynak a végét is, befejeződött a Spartacus, a Copper, a Misfits, a Ripper, bár ez utóbbi háromnál még van esély filmes vagy sorozatos folytatásra. Ha az év csalódását kéne megnevezném, akkor az egyik örök kedvenc, a True Blood gyalázatosan gyenge 6. évadát említeném, remélem a végjátékra összekapják magukat! Végül, nem utolsósorban, a sorozatok mellett új színészekre is felfigyelhettem, akik között voltak már ismertebbek, csak talán eddig nem tudták annyira magukra vonni a figyelmemet, a teljesség igénye nélkül: Hugh Dancy, Matthew Macfadyen, Rupert Penry-Jones, Liev Schreiber, Elisabeth Moss, Ulrich Thomsen, Eddie Marsan, Allison Janney; vagy nekem eddig ismeretlen nevek, mint Antony Starr, Lizzy Caplan (igen, ő nekem új), Aden Young, Jamie Dornan (ja, őt ismertem a OUAT-ból:), Tom Mison, Tom Bateman; valamint néhány nagyszerű, filmekből ismert ikon: Jon Voight, Kathy Bates, Holly Hunter…..
Az előrejelzések szerint 2014-ben is lehet jó cuccokra számítani és az legyen a legnagyobb gondom, hogy fogok majd rendet vágni köztük! :)

zoo - 2014. 01. 01. 14:43

A Fresh meathez és a The wrong mans-hez lehet találni feliratot?

Zyta - 2014. 01. 01. 14:49

Köszi az írást, biztosan fogok innen szemezgetni, már párat amúgy is kinéztem darára.:)
Amire nagyon kíváncsi leszek az az, h ha végignézem az Orange-et, akkor én is ilyen szuperlatívuszokban fogok-e róla beszélni, mint a többség, mert az első 4 rész alapján nem érzem annyira nagyon zseniálisnak.

Nálam az év darája a The Almighty Johnsons, az Arrested Development és az év elején darált Sherlock volt. A köztük lévő sorrend sztem pillanatnyi hangulatomtól változna, most talán ha egyet kéne választanom, az az Almighty lenne, amit sztem még mindig nem néznek elegen, pedig biztos sokaknak nagyon bejönne.

Az általam eddig látott nem túl nagy számú újonc sorozatból 7-et tudok most mondani, amiket jó szívvel szerepeltetnék egy top10-es listán, de még ezekből is az utolsó 2-3-at valószínű ki tudná azért ütni vmi eddig nem látott jobb darab.
1. Orphan Black
2. Utopia
3. The White Queen
4. Witches of East End
5. Reign
6. The Millers
7. Brooklyn Nine-Nine

CyClotroniC - 2014. 01. 01. 15:38

Zyta: Kifejezetten nem kezd el szárnyalni később se, sőt pont a 3-5. rész környékén jutottam el oda, hogy valószínűleg be fogja előzni a Utopiat. Azért a legerősebb nálam talán az utolsó 3 rész volt, Taryn Manning valami fantasztikus volt ott.

zolkó - 2014. 01. 01. 16:04

CyClotroniC : Nem vagy egyedül azzal hogy tetszik a Homeland főcíme.Nagyon jól eltalálták,a képekkel,a rövid idézetekkel a szereplőktől,a híradós bevágásokkal.És nem utolsó sorban a zenei aláfestés is kiváló.

zolkó - 2014. 01. 01. 16:10

CyClotroniC : Nem vagy egyedül azzal hogy tetszik a Homeland főcíme.Nagyon jól eltalálták,a képekkel,a rövid idézetekkel a szereplőktől,a híradós bevágásokkal.És nem utolsó sorban a zenei aláfestés is nagyon el lett találva ,a jazz muzsikával,amit ugye Carrie szeret !

pytta - 2014. 01. 01. 16:56

@zoo: miért nem keresel rá? :)
Egyébként: igen.

Miss Keamy - 2014. 01. 01. 17:26

Banshee-t lehetett volna írni :( nálam az ütött a legnagyobbat, ellentétben az Orange-al, ami semmi extrát nem ad.

CyClotroniC - 2014. 01. 01. 17:28

Írtam még a kimaradóknál, hogy 3 rész után kaszáltam. Nálam az nem adott semmit. Oké, pörögnek benne a dolgok, meg nyers, de 3 óra alatt nem találtam szimpatikus karaktert és hogy őszinte legyen történetet sem nagyon, míg az Orange-nál ennyi idő alatt 10-15 ember is érdekelt már. Nyilván ízlés kérdése is, de ha van hypeolt sorozat, amit idén nem értettem, az a Banshee (igaz, hogy nem láttam végig).

astronom - 2014. 01. 02. 23:25

Treme: vegigszenvedtem az elso evadot, de rettentoen unalmas es esemenytelen/lassu. Arra jo volt az evad, hogy egy realisztikus(nak tuno) kepet adjon New Orleans-rol + zene is jo volt, de ezert nem fogok vegignezni meg 2 evadot.

Fresh Meat: tenyleg ez lenne a legviccesebb? En most daraltam le, de nem tudom. Lehet csak nem ertem rendesen a brit angolt, de a velemenyem az hogy jo-jo, de nem nagyon nevetos. Mostanaban szamomra sokkal jobb sitcomok is mennek, sot 2013 eddig a legminosegibb ev sitcom szempontbol. Meg egy gyengebb evbe se raktam volna Fresh Meat-et a comedy tronra, de most meg foleg nem.

CyClotroniC - 2014. 01. 03. 00:08

Én idén szinte nem láttam jó sitcomot. A Veep és a The Mindy Project remek volt, megmaradt, de ennyi. Újoncokból egyedül a Brooklyn Nine-Nine vagy a Hello Ladies ért valamit, de azt fent is írtam. Nálam a Fresh Meat egyetlen epizódja ezerszer jobb dumákat szállít, mint a legtöbb sitcom teljes szezonja, de nyilván a humor még inkább ízlés kérdése, mint a dráma, ezért is linkeltem fent videókat, hogy mindenki be tudja magának lőni, hogy kinek kell.

winnie - 2014. 01. 03. 06:25

és az alpha house?:) (szerintem majd adj esélyt a másik amazonosnak, a betas pilotjának.)

én sem láttam nagyon újoncot, hiszen a bad teacher és a gates is tavalyi. vagyis már tavalyelőtti. viszont a maron elkapott, az jól sikerült, a legittel pedig még nem sikerült dűlőre jutnom.

gettómadonna - 2014. 01. 03. 11:14

mennyi jó sorozat!
Utopia és Fresh Meat kedvenc!

CyClotroniC - 2014. 01. 03. 11:32

Alpha House-ból a pilot volt csak meg, az tetszett, DE a Veep jobbnak tűnt, a Legitnél meg az volt a gondom, hogy mélyről indult, mivel standuposként ismertem a srácot, és nem kedveltem, és a pilot se győzött meg, de az legalább egy egyedi újonc, akinél betalál, annak jó lehet.

Crias - 2014. 01. 03. 11:39

Nekem comedy-ből a Kanadai seed jött be a legjobban :)
A fentebb említettekkel meg egyetértek jó kis sorozatokat hoztak ebben az évben, egyedül a shield-et nem tudtam folytatni…
Majd egyszer lehet bepótolom de jelenleg nincs rá hangulatom…

showthandnow - 2014. 01. 03. 11:44

nekem sajnos nincs ilyen kifinomult izlesem, mint nektek, de azert leirom mi van az en -sorrendet mellozo- listamon:
the bridge(dianet es demiant imadom benne), the americans(zsenialis, itt is imadom a 2 fo karaktert es szereplot(keri russell, rhys)), sleepy hollow, hannibal, tomorrow people, brooklyn 9 9… most hirtelen ezek jutnak eszembe, az egy szezonosok amik tetszettek: top of the lake, hemlock grove
a szomoru bucsu dij, nalam a nikitat illeti. hianyozni fog a sorozat es par szereplo is(maggie q, lyndsey f, aaron stanford)

showthandnow - 2014. 01. 03. 22:31

Banshee kimaradt, pedig a listamon a helye

Eny - 2014. 09. 17. 15:08

nekem abszolut kedvencem az Orphan Black volt(es meg mindig az)
lattam meg es tetszett:
the Bridge, Hannibal,Orange is the new black,Bates Motel,Dates,The fall.
meg szeretnem nezni a Masters of sex-et es az Utopiat

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz