login |

JAws 2013: Legjobb 40 perces sorozat

2014. 01. 03. 20:33 - Írta: winnie

152 hozzászólás | kategória: szavazás, , , , , ,

Na, ezt sem hittem volna. Meg voltam győződve arról, hogy a fő-fő kategóriában évről-évre nem lesz sok változás. Erre…

Korábbi győztesek: 2007: House, 2008: Lost, 2009: Lost, 2010: Dexter, 2011: Game of Thrones, 2012: Game of Thrones

Innentől kezdve erre a kategóriára fogok mutogatni, ha valaki azt említi, hogy megszokásból, vagy nem évadra történnek a szavazások. Tudom, hogy vannak kivételek, de legalább általánosítani nem lehet, hiszen három tavalyi top5-ös köddé vált – helyettük jött két sorozat a 2012-es 6-10. helyezettekből és egy 10-en túlról, egész pontosan a 2012-es 11. jelölt.

Ezt nevezik fejlődésnek? Valamilyen szinten igen. Főleg, ha azt nézzük, hogy az idei döntősök közül két sorozat a 3., két sorozat pedig a 4. szezonjában került először a top5-be. Szóval a Hannibal-rajongóknak kár türelmetlenkedniük.

Egy év jelenlét után a legnézettebb The Walking Dead a papírformának megfelelően idén nem került a legjobb sorozatok közé. És bár papírformának mondható, de ettől még meglepett, hogy az 1. és 2. szezonjával is top5-ös Homeland 3. évadja is kicsúszott, nem hogy az 5-ből, de még a 10-ből, sőt, a 20-ból is. (Nagyjából a 25. helyre futott be.)

De a legnagyobb meglepetés a Dexter – már persze összességében, nem az évadra érkező reakciókat tekintve. Az a Dexter, amely már a 2007-es JAws-on is 2. lett a House mögött (megelőzve a Lost-ot). Az a Dexter, amely a JAws első 6 évében az egyetlen sorozat volt a 40-esek között, amely mindig top5-ös volt. Ez a Dexter idén egyetlen jelölést kapott. Egyet.

Hogy kik vannak akkor jelen? A Game of Thrones, mely nyerte az előző 2 évet. A Breaking Bad, mely két 4. helyet szerzett 2011-ben és 2012-ben. A Sons of Anarchy, mely 2011-ben már top5-ös volt, tavaly viszont kiszorult a legjobbak közül. Az American Horror Story, mely újonc a legjobbak között (itt minden évad más sztori, így érdekes, hogy pont most robbantott). Illetve a Person of Interest, ami azt jelenti, hogy két év szünet után ismét van országos sorozat a legjobbak között.

A kimaradókra már szavazhattatok, itt vannak az idei 6-10. helyezettek. A top10-en kívülre került a Hannibal, a Justified, az Orange Is The New Black, illetve a Shameless és a The Killing. De a top20-ban még ott volt a Broen, a Boardwalk Empire, a Masters of Sex, az Orphan Black és a The Newsroom is.

Legjobb 40 perces sorozat

  • Breaking Bad (33%, 1,991 Votes)
  • Game of Thrones (30%, 1,787 Votes)
  • Person of Interest (14%, 856 Votes)
  • American Horror Story (12%, 726 Votes)
  • Sons of Anarchy (11%, 674 Votes)

Total Voters: 6,034

Loading ... Loading ...

152 hozzászólás Ne habozz!

Bruzsy - 2014. 01. 03. 20:38

SoA. Ha viszont a Breaking Bad hype nem nyeri meg, akkor csalódom az olvasókban.

Marco Materazzi - 2014. 01. 03. 20:40

AHS-t nem nézek csak, nálam SoA, kicsivel a GoT előtt. Nekem is tetszett nagyon a BB de nem vagyok úgy elájulva tőle mint sokan.

Xsz - 2014. 01. 03. 20:40

PoI!!!! Got nem volt valami erős idén az 3x09et leszámítva, SoA is gyengélkedett pár remek résztől eltekintve, AHS első 2 évada jobban bejött nekem. BB még esélyes lett volna nálam, de úgy érzem hogy Person részről részre kiüt minden más sorozatot nálam.

Hor1 - 2014. 01. 03. 20:41

BB, vagy SOA. Előbbire nyomtam, már csak azért is, mert utolsó esélye, hogy megnyerje.

Én meg azon csodálkozom, hogy a Dexter kapott egy jelölést. :D Ki lehet az az elvakult?

CyClotroniC - 2014. 01. 03. 20:44

Na most vagyok szarban, mert a Breaking Bad-del nem vagyok naprakész és szinte biztosra veszem, hogy ha láttam volna, rá szavaznék. A GoT 3. évadát tartottam eddig a leggyengébbnek, ami így is jó volt, de nem volt hű de nagy szám, míg az American Horror Story: Coven eleje nagyon erős, a közepe picit leült, és ugye még nem tudjuk, hogy mi lesz a vége, viszont ide tartozik akkor az Asylum januári lezárása is (vicces így az AHS-t felméri :P), ami nagyon jó lett. PoI-ból S1-nél elakadtam, a SoA ledarálását meg idénre fogadtam meg… Szóval így ebből a mezőnyből az AHS-t és a GoT-ot láttam, amiből az AHS lenne a nyerő, de szinte 100%, hogy a BB-t többre tartanám, ha nem hiányozna a képből az utolsó szezon. Asszem még alszok rá egyet. :O

Desmond Wallace - 2014. 01. 03. 20:45

Mivel a toplistámon is első lett, így nem vitás, hogy a Person of Interest kapja a szavazatomat; bár nyerni úgysem fog, de nem is ez a lényeg.

VanillaSky - 2014. 01. 03. 20:47

Tyű de mellé lőttem. A Broent ide vártam, ha már a 6-10-ben nem volt ott. Irány az orvos fiúk-lányok:)

A PoI és az AHS:Coven nekem meglepetés itt. Előbbi egy ötletes iparos (igaz Ben Linus ennél jobbat érdemelne), utóbbinak meg ez a leggyengébb évadja vagy legalábbis a bemutatkozó évadjával van egy szinten.

A többi itt lehet. Ha Broen nincs akkor egyértelműen SoA! Évről-évre minőséget tesz le egy nehéz témában.

tobias88 - 2014. 01. 03. 20:47

Szerintem a Breaking Bad a Top1 sorozattá nőtte ki magát, szóval nem kérdés hogy idén neki kell nyernie messze. Persze lehet szoros a mezőny, hiszen a Game of Thrones-t sokkal többen nézik és azok akik csak azt nézik értelem szerűen oda szavaznak, pedig :) …

Szóval majdnem hogy csak az nem szavaz rá idén, aki nem nézte

CyClotroniC - 2014. 01. 03. 20:49

AHS-nél mondjuk 4 Asylum és 9 Coven rész játszik. Szóval végülis idei így a 2×11-es ‘Spilt Milk’ is. Hogy azt én mennyire imádtam.
http://www.sorozatjunkie.hu/2013/01/10/american-horror-story-asylum-2×11-spilt-milk

winnie - 2014. 01. 03. 20:49

tobias88: drámánál azért nehezebb olyat találni, aki a legjobbak közül csak egyet néz:) szitkomoknál még érthető.

Hegeman - 2014. 01. 03. 20:49

Bruzsy: Messze nem értek egyet azzal, hogy a BB a hype miatt nyer. Pláne, hogy itt az utolsó 8 részre kell szavazni. Az összes sorozatot nézem az ittlévők közül, de a BB-t egyik se tudja verni semmilyen szempontból. A SoA a másik legjobb országos dráma jelenleg és ha a BB nem lenne itt, oda is menne a szavazatom.

Shyllard - 2014. 01. 03. 20:50

Na innen eddig csak a Person of Interesttel nem sikerült megbírkóznom az epizodikus jellege miatt, de a mostanában hallottak miatt lehet megéri majd. Viszont hiába Breaking Bad zseniális utolsó évada, a Sons Of Anarchy lenyűgöző évadzárása és a beteg American Horror Story, nekem ez egyértelműen Game Of Thrones. Nem sok sorozat ennyire újranézhető és élvezhető a számomra és az idei évad sem volt kivétel.

sook jai - 2014. 01. 03. 20:51

BB-t nem nézek, SoA+AHS próbáltam, komolyan, de nekem túl sok. GoT csak könyvben (sorry, már az első évadnál kiütötték a biztosítékot a változtatások).
PoI – eddig is követtem, bár 2-3 részt begyűjtve nézem, de amit a szünet előtti 3-4 részben műveltek – le a kalappal! Kezd felnőni a sorozat, illetve kezdi kinőni magát. És mindezt a legjobb irányban.

Lengabor - 2014. 01. 03. 20:52

A Breaking Bad hosszú ideig a legjobb sorozat marad szerintem, úgyhogy egyértelmű a választás.

Ancsa - 2014. 01. 03. 20:52

@winne: Találtál, én csak a PoI-t nézem ezek közül, ment is a szavazat :)

Hegeman - 2014. 01. 03. 20:56

Bruzsy: Messze nem értek egyet azzal, hogy a BB a hype miatt nyer. Pláne, hogy itt az utolsó 8 részre kell szavazni. Az összes sorozatot nézem az ittlévők közül, de a BB-t egyik se tudja verni semmilyen szempontból. A SoA a másik legjobb országos dráma (most már a legjobb) és ha a BB nem lenne itt, oda is menne a szavazatom. Persze ez csak a személyes véleményem. A House of Cards vagy az Orange is the New Black még nyugodtan itt lehetne.

Oliver - 2014. 01. 03. 20:57

Egyertelmu SoA!

sook jai - 2014. 01. 03. 21:00

@ancsa: +1 :)

secret - 2014. 01. 03. 21:01

nem értem a got-ot. ez tipikusan az “egyetlen jelenet el tud feleltetni tíz rész unalmat” jelenség?

Hegeman - 2014. 01. 03. 21:01

Illetve, dehogy országos.:) Szóval a BB miatt volt második, most már a legjobb. Persze ez csak személyes vélemény.

LaCRossE - 2014. 01. 03. 21:02

Nem szavazok. Nem tudok dönteni a GoT, BB és a PoI között.

VanillaSky - 2014. 01. 03. 21:02

~Hegeman

A SoA nem országos. Az FX-en megy.

Zyta - 2014. 01. 03. 21:02

Nagyon időszerű lenne már bepróbálnom a BB-t és a SoA-t. AHS-sel is sokat szemeztem ebben a szezonban, de egyelőre nem vitt rá a lélek, h belekezdjek.
GoT és PoI… mindkettőt jelöltem. GoT nagyon erős a színészi alakításokban, és néhány kivételtől eltekintve hibátlanul adják vissza a könyvet, de amit a PoI ebben az évadban művelt, az vmi elképesztő volt, annak a bizonyos résznek a végén percekig a hideg rázott és szóhoz sem jutottam a döbbenettől, úgyhogy nem bírok nem rá szavazni.

Hegeman - 2014. 01. 03. 21:05

VanillaSky: Igen tudom, már javítottam, csak ugye utólag nem lehet módosítani a hozzászólást.

winnie - 2014. 01. 03. 21:09

secret: nem hiszem, hogy sokan néznék, akik unalmasnak találnák az egészet. a többség szerint mindvégig lenyűgöző és érdekes. de ettől nyilván nem fogod másképp látni. szóval nem győzködlek:)

Barney - 2014. 01. 03. 21:11

A jelöltjeim közül csak a Game of Thrones került be, így arra ment a szavazat, ha bekerült volna a Killing akkor vaciláltam volna pár órát biztosan, de így viszonylag könnyű dolgom volt.

Ettől függetlenül a Person of Interest is nagyon megérdemelné a győzelmet az idei évad zseniális, Breaking Bad-et túlértékeltnek tartom, legalábbis engem annyira nem nyűgözött le, annak ellenére hogy valóban jó sorozat, az AHS mostani évada elég nagy visszaesés szerintem a 2.-hoz képest, SOA-t pedig nem nézem (még).

Csigusz - 2014. 01. 03. 21:13

Elsöprő BB uralmat várok – meglepődnék ha nem nyerne. Részemről viszont hajrá PoI, a szavazáskor is ezt írtam első helyre :)

superpityu - 2014. 01. 03. 21:14

nekem ez most nagyon AHS. főleg ha az egész évet nézzük.
idén a GoT annyira nem ragadott magával, azt már sosem tudom meg, hogy miért. azért mert ismertem a könyvet, vagy anélkül lagymatagabb lett volna. szó se róla így is bőven jó.
a bb és a soa végre le van szedve a gépre, ennyit sikerült előrelépnem velük. de még alig láttam belőlük így kiesnek.
a poi-val el vagyok maradva már rég. tavaly belekezdtem nyáron, majdnem végigtoltam az első évadot, azóta meg semmi.

LaCRossE - 2014. 01. 03. 21:14

Na jó, szavaztam a PoI-ra, mert megérdemli, és úgysem fog nyerni. Tény, hogy amit leműveltek egy félévad alatt, az tiszteletre méltó.

Dark Energy - 2014. 01. 03. 21:15

Öröm látni, hogy a PoI bekerült az ötösfogatba.
Hatalmas kedvencem, nagyon-nagyon szeretem.

jim455 - 2014. 01. 03. 21:16

@secret: jaja, egyetértek.

jky - 2014. 01. 03. 21:16

Breaking Bad, egyértelműen. Idén nálam csak a Doctor Who volt vele kb. egy szinten, de az be sem jutott. :(

AHS-t nem is értem… Nézem, okés, de azért a top5-be elég merész. Jól indított az évad, de egyre inkább laposodott. Annyira sosem volt jó szerintem, hogy a legjobbak közé kerüljön, de ezek szerint a többségnek igen.

Chev - 2014. 01. 03. 21:16

Person of Interest!

Nicholas - 2014. 01. 03. 21:17

– SoA-ról nem gondoltam volna, hogy bekerül, végre kapott elég jelölést (ha már máshol nem…)

– Game of Thrones: jó, jó, de nálam középmezőnyhöz tartozik, sose volt top10es

– AHS: miért pont ez az évad…

– Breaking Bad: utolsó évadra ledaráltam és hatalmas élmény volt, megérdemelné a győzelmet

– PoI: a legpozitívabb meglepetés, és nem a legjobb sorozat, de talán ennek várom mindig a legjobban az új részét. Ha nem lenne itt, maradna a BB, de most bízok a szavazókban, így a PoI-ra nyomok.

Nagyon jó érzés szavazni Finch-ékre. köszönöm junkiek!:)

Shyllard - 2014. 01. 03. 21:19

@secret Egyénfüggő kinek mi az érdekes :D

jim455 - 2014. 01. 03. 21:22

nálam rengeteg minden veri most az AHS-t, pedig az első két évadot imádtam, de ez teljesen hidegen hagy.

Dav3883 - 2014. 01. 03. 21:25

Nahát én mind az 5 sorozatot követem, és mégis tudok választani: Breaking Bad.

A sorozat utolsó 8 része olyan erős lett, hogy simán veri a többi sorozatat idei évadait… Ez az a sorozat ami nagyon méltó a legjobb dráma sorozat címért!

Lemoni - 2014. 01. 03. 21:27

A legjobb epizódnál a GoT 3×09-re szavaztam, de évadban Finchék verik nálam a Lannistereket, a Machine a sárkányokat :) AHS:Covent szeretem, de olyan kiemelkedő wtf-pillanatokat, mint a másik kettő, eddig nem nagyon produkáltak. Tehát most ment a PoI-ra a szavazatom, de az én 40 perces sorrendem tavaly így nézett ki: Hannibal-Banshee-Masters of Sex-Rectify-Ripper Street-The Fall.

zolkó - 2014. 01. 03. 21:28

Person Of Interest. Mert amit az idei évadban művelnek, az fantasztikus.Olyan dolgokat léptek meg az írók,amiket sikeres network sorozatoknál nem szokás.És itt nem csak …… halálára gondolok ! GOT idén ,nekem nem hozott nyerő formát. A Breaking Badben pedig egy-két meghökkentő fordulaton kívűl,nagyjából előre tudtam a lépéseket. A SOA-nál valahogy szintén tudni lehet,hogy mire megy ki a játék.És nekem ez hiányzott mindkettőnél,hogy nagy meglepetések legyenek.De ez sem a BB,sem a SOA értékéből nem vesz el fikarcnyit sem ! AHS-t nem nézem,szóval arról nincs képem ,így hát maradok a Person Of Interestnél.

ubul - 2014. 01. 03. 21:30

Breaking Bad egyértelműen számomra, de ha nem lenne itt, akkor Person of Interest, a 3. évad nagyon beindult, részről részre szállította a jobbnál jobb részeket

LoGi - 2014. 01. 03. 21:33

Mind az ötöt láttam, illetve sajnos a SoA-ból még csak az első évadot fejeztem be pár napja, ami nagyon bejött, sajnálom, hogy a 6. évadot még nem láttam, mert simán eltudnám képzelni, hogy akkor arra szavaznék. De így viszont Breaking Bad.
Nekem itt amúgy a PoI kakukktojás, ennyire nem tartom jónak, csak jónak (7/10). Helyére jöhetett volna valamelyik top10-ből kicsúszott. Shameless, The Newsroom amit még nagyon szívesen láttam volna itt. Meg a Justifide-ot is, ennyi évad után annak is összejöhetne már.

LoGi - 2014. 01. 03. 21:35

zolkó: olyan furcsa ez. Én a PoI annak a bizonyos részével voltam így. Annyira nem lepett meg az a dolog, hogy hihetetlen, nem is ütött nálam. Azért gondoltam, hogy meghúzzák, mert sehogy se illett volna az a kapcsolat a sorozatba, amit ott elkezdett kialakítani köztük.
Még a BB-nél nem voltak nálam ilyenek.

Pr13m - 2014. 01. 03. 21:36

Egyszerűen nem tudok választani. :D
Az Horror Storyn kívül nézem az összeset, és egyik jobb mint a másik, de nem tudom eldönteni milyek… :D Ezt meghagyom másnak. :)

Flanker - 2014. 01. 03. 21:37

Got-ból 2 évad lemaradásom van, a többit nem nézem, így marad a Person of Interest. Ami vastagon megérdemli, hogy itt legyen. Örülök, hogy sokan így gondolják.

cyborgwings - 2014. 01. 03. 21:37

hahahaha. hahahahaha. nincs mire szavaznom. az ahs 2. évadának a közepén megpihentem, a soa 2-3 epizód alapján nem jött be, a poi pedig egy részt élt nálam a breaking baddel és a got-tal együtt. hát ez mi ez? :D hát ezért jelöl az ember lelkiismeretesen emailben? ezért?!

Rauros - 2014. 01. 03. 21:41

A BB megdöbbentően magas színvonalat hozott minden szempontból, hibátlan lezárás történet szempontból, AAA-s mozi szintű fényképezés és rendezés, és lélegzetálállítóan erős színészi játék. Nem véletlen a legjobb sorozat-epizód elsöprő győzelme szerintem, számomra teljesen más ligában futott idén ez a sorozat mint az összes többi.

Skate - 2014. 01. 03. 21:42

Breaking Bad. Hasonló szintű sorozatot egy darabig biztos nem fogunk látni. Van bőven vetélytárs, azért van hova fejlődni mindegyiknek. Meglepő mód újonc nem is került be a mezőnybe, közben volna egy-kettő tavalyi kínálatból, aminek itt volna a helye, ezt úgy mondom, az én tízes toplistámon 6 újonc is szorított magának helyett.

Miss Keamy - 2014. 01. 03. 21:44

milyen bb hype? tán a GoT-nak nincs? dehogynem, még többen nézik. Nem kérdés hogy Breaking Bad. Én azon csodálkozom, hogy nem nyert még sosem a Jaws-on :(

Tusika - 2014. 01. 03. 21:46

1. A pontot kapja: SoA.
Az első évadok is jók voltak, de akkor még nem gondoltam volna, h ilyen jó lesz a folytatás.
2. Az AHS is megérdemelten van itt, de sajnos nekem az Asylum nem jött be (ellenben a Coven nagyon).
3. A GoT viszont szépen és jól meg van csinálva, de kb. ennyi, könyvolvasóként közel sem hozza azt az élményt amit a könyvek olvasása.

Steven Great - 2014. 01. 03. 21:51

A SoA már vagy 3 éve a daralistám elején van, de még mindig nem sikerült belenéznem…

A másik négy jelöltet viszont nagyon jó látni a top 5-ben. Ha nem lenne BB, akkor PoI-re ment volna a szavazatom. Igazán dilemmát max. a House of Cards jelenléte jelenthetett volna.

Bruzsy - 2014. 01. 03. 21:58

Hű, de félreértik az emberek az első kommentemet. A Breaking Bad győzelemnek én örülök. De ez akkor is hype. A Breaking Bad mindig is jó volt, nem most lett kiemelkedő (sőt, az idei évad kimondottan gyenge volt az előzményekhez, pláne a negyedikhez képest), mégsem volt esélye sem a korábbi JAws-okon.

Most miért van? Mert hype-os lett. Mindenki nézte. Ennyi, nem kell ezt szégyellni, nem degradáló jelző.

paranoid android - 2014. 01. 03. 22:08

A Person of Interesttel megakadtam a második évad elején, a Sons of Anarchy pedig egy kínos vakfoltom, pedig már nem kevés ideje tervezem, de valahogy mindig elmaradt eddig. Talán majd idén.

Jó itt látni az American Horror Story-t, mert remek sorozat, de ezzel az évaddal most nincs Top5-ben nálam. (A 2. évad utolsó harmadával már persze más a helyzet. Valóban érdekes így értékelni.)

Ha jól emlékszem tavaly is a Game of Thrones és a Breaking Bad között kellett végül döntenem, akkor a GoT nyert nálam, de most nincs versenytársa a Breaking Badnek. Szenzációs zárást raktak le az asztalra. Örülök, hogy a végére ilyen sokan felfedezték, és van is esélye a győzelemre, mert ha van sorozat, ami megérdemli, az a Breaking Bad.

secret - 2014. 01. 03. 22:12

én a harmadik évadot megszokásból néztem. :(( leállt. és a mellékszereplőknél is látjuk, hogy már egyéni alakítások sincsenek.

sziki - 2014. 01. 03. 22:13

Na ne b*sszál, hogy a Trónok Harca vezet. :D

beforesunset - 2014. 01. 03. 22:14

Szégyen lesz, ha nem a Breaking Bad nyeri (pedig a GoT-ot is szeretem).

Amblin - 2014. 01. 03. 22:17

Breaking bad, és nem a hype miatt, hanem azért mert tényleg zseniális sorozat volt. 4-5 évente születik egy ilyen erős dráma sorozat, OZ, Sopranos, the wire, The shield, Justified, és szerintem ennyi is.
A homelandot sajnálom hogy nem került be, szerintem még mindig nagyon jó, én minden percét élveztem.

David R. Blake - 2014. 01. 03. 22:19

BrBa nem az én stílusom, pedig az sem mondható el, hogy nem adtam neki esélyt! Anno végignéztem az első 2 évadot…

GoT-ot imádjuk, szeretjük, de valahogy a SoA felé húz a szívem, elvégre annak még nincs díja…

A másik két jelöltről meg bár sok jót hallottam (főleg az AHS-ről), egyiket sem nézem, ismeretlenre pedig nem szavazok.

lourker - 2014. 01. 03. 22:20

GoT, Soa párosnak szerintem nem ez volt a legjobb éve ezért hiába szeretem mindkettő sorozatot nem megy rájuk a szavazat. AHS-t első évad után kasza lett ezért szintén kiesik.

A Breaking Bad-ra megy a szavazat mert egyrészt megérdemli másrészt záróévad volt és az utolsó lehetőség, hogy nyerjen.

Barney - 2014. 01. 03. 22:23

Wow, mi történt itt?:D

1 órája még magasan vezetett a Breaking Bad, most pedig már 100 szavazat előnye van a GoTnak? :o

winnie - 2014. 01. 03. 22:23

Na ne b*sszál, hogy a Trónok Harca vezet. :D

mert megosztottátok a got-facebookon. mindjárt leszedjük a szavazhatók közül. ezt szoktuk csinálni. eddig nem kattintóbajnokság vagy verseny volt, talán csak kétszer fordult elő. mást ilyenkor nem lehet tenni. biztos második, talán első is lehetett volna, de jó eséllyel második. vehetjük szerintem annak. vagy ötödiknek.

(vagy visszavesszük az elmúlt x percben érkezett szavazatokat, de attól még folytatódni fog)

Stiel - 2014. 01. 03. 22:23

“Ha már itt tartunk, legjobbakra lehet tippelni…? Breaking Bad, Sons of Anarchy, Game of Thrones, Person of Interest, American Horror Story? (Kb. ebben a sorrendben?)”

Hmh, az ötösfogatot telibe találtam (na jó, a 6-10. helyezettek ismeretében). :)

Breaking Bad darára vár, maradékból meg nekem Person of Interest. A 3. évad közepére durván felrobbant a sorozat.

Eli - 2014. 01. 03. 22:25

Facebook kampány történt.
Ezért is mondom régóta, hogy regisztráció kéne az oldalra…
Most kizárják a goT-ot is, mint a TWD-t? És ha valaki belinkeli a szavazást a Breaking Bad ámerikai frászbuk csoportjára? Akkor azt is kizárják, mert megugrik két millióval a szavazatok száma?

Benjy - 2014. 01. 03. 22:25

Hasonló helyzetbe kerültem mint Cyclo. BB-re szavaznék az fix, ha már végeztem volna darámmal, de így a szavazatomat a PoI kapja. Hogy miért? Mert a SoA 6. évada nagyon hullámzó volt, a Coven leült, a GoT-nak pedig szimplán volt ennél jobb évada is. (Se a SoA se a GoT nem tud nálam felértékelődni csak azért mert megtették azt amit…) És igen a PoI sem volt tökéletes, a 2. évad 2. fele egyszerűen csak az elvárt színvonal alá esett, de itt pozitív volt a minőségbeli változás, míg a többinél (AHS,SoA,Got) ez inkább negatívnak mondható.

Bruzsy - 2014. 01. 03. 22:27

Stiel: igen. és kábé ez lesz az utolsó JAws is, ha ez megtörténik.

Bruzsy - 2014. 01. 03. 22:27

Bocs, Eli-nek ment a válasz.

winnie - 2014. 01. 03. 22:28

eli: nem akarunk kizárni mindent. meg máskor is volt hasonló, ld. eyecandy és társai. más sorozatoknál is van facebookos jelenlét, de a legtöbb helyen nem volt semmi kiugró, nincs szavazatszámkilengés, vagy egy helyről érkező szavazat vagy 1 perc alatti özönvíz.

egyelőre csak visszavesszük azt a mennyiséget, ami érkezett a poszt óta és megnöveljük az addig összegyűlt mennyiség időarányos átlagával. hátha.

(ráadásul. a twd megérdemli, mert ott már a jelölések is ezt jelezték:)

jky - 2014. 01. 03. 22:29

GoT vezetés, mert a facebookról jönnek kattintani. Ez így tényleg gáz, ha ezért nem a BB nyer, akkor megette a fene az egészet.

Tényleg jó lenne, ha regisztrációhoz lenne kötve a szavazás!

Vektor - 2014. 01. 03. 22:30

winnie: Talán ideje lenne megreformálni a JAws szavazási rendszerét, mert ez így nem fer a GoT és a TWD Junkie-s rajongóival szemben. A legjobb az lenne, ha a második körben is e-mailekkel szavaznánk.

winnie - 2014. 01. 03. 22:31

maga a téma egyébként érdekes, mert nyilván nem begubózódni akarunk, de az extrém dolgokat meg a “csináljunk belőle első”-megoldásokat hanyagolni kéne.

ez egy játék. nem az a lényege, hogy ki nyer, hanem hogy képet fessen az olvasók ízléséről. szavazhat kívülről is bárki, de látható, hogy még a fix napi látogatók nagy része sem szavaz, szóval furán veszi ki magát.

nincs igazán jó megoldás, csak a drasztikus. csak az, hogy figyelünk és bízunk másokban.

Fanni - 2014. 01. 03. 22:32

SOA részek idén verhetetlenek! soha ilyen jó évad nem volt még! GOT viszont csalódást okozott, a könyvhöz képest nem volt olyan ütős…

Eli - 2014. 01. 03. 22:32

A regisztrációt még mindig jó megoldásnak vélem. A kocakattintók el is tűnnének.

winnie - 2014. 01. 03. 22:33

Vektor: tudom, hogy nem fair, megkérdezem a többieket, mit mondanak, s lehet, hogy a határidő után visszatesszük a twd-t. de a lényegen nem változtat. tudjuk, hányadik volt. az, hogy mi van kiírva, más dolog. inkább csak béna példastatuálásnak mondanám a dolgot.

és köszi a got facebooknak, hogy levette a posztot.

és beszéljöünk most arról, hogy mi a legjobb sorozat és hogy hol is van a killing!:)

Bruzsy - 2014. 01. 03. 22:37

“és beszéljöünk most arról, hogy mi a legjobb sorozat és hogy hol is van a killing!:)”

a helyén! ;-)

CyClotroniC - 2014. 01. 03. 22:41

Én csak a szavazói felfogást nem értem egyeseknél. A sorozatnak/színésznek ez nem jelent semmit. Akkor meg mire jó? Önigazolás? Akkor is ha tudom, hogy mozgósítós volt a siker? Ráadásul teljesen kontraproduktív a hatása. Ha van egy sorozat, ami bekerül a Top5-be, tisztesen helytáll egy kemény mezőnyben és nem nézem, tuti, hogy kipróbálom, mert okkal van ott…

A PoI szereplése például arra ösztönöz, hogy az S1 után leparkolt sorozatot minél hamarabb kapjam elő és pótoljam be a lemaradást, mert gondolom okkal került ide. Ezzel szemben ha valaki izomból, mozgósítva lenyom mindenkit egy kategóriában, akkor az – akár igazságtalan, akár nem – a sorozattal szemben is ellenérzést vált ki belőlem, hiába nem kéne a jelenséget és a produktumot összekapcsolni.

Márpedig a JAws szerintem nem több, mint egy közösségi játék, ahol szembesülünk azért a tömegízléssel és találhatunk akár új darálni valókat is. Az más kérdés, hogy a kommentek között olvasva a rajongásokat, nemértéseket, kapcsolatokat sokkal informatívabb, mint az, hogy kinek a csíkja a nagyobb, mármint ha új néznivalóra vadászik az ember.

Marco Materazzi - 2014. 01. 03. 22:44

Az a legszebb az egész JAwsban, hogy két éve itt volt a top 5-ben a SoA, ekkor döntöttem el, hogy bele kellene néznem, hiába nem szeretem a motoros témát, ma meg már erre szavaztam és imádom.

winnie - 2014. 01. 03. 22:45

“ekkor döntöttem el, hogy bele kellene néznem, hiába nem szeretem a motoros témát, ”

és igen, ez lenne a cél:)

deku82 - 2014. 01. 03. 22:50

Mind az 5 sorozatnak a rajongója vagyok, az aktuális évadokat értékelve egyedül a AHS-t tartom most picit gyengébbnek.

tobias88 - 2014. 01. 03. 22:50

“Márpedig a JAws szerintem nem több, mint egy közösségi játék, ahol szembesülünk azért a tömegízléssel és találhatunk akár új darálni valókat is.”

Nálam főleg a 2. az igaz. Dextert a 2007es Jaws után kezdtem nézni, a Breaking Bad-et meg a 2011es után.

Tak! - 2014. 01. 03. 22:52

Nem nézem a BB-ét. Én a Trónok harca és az Amerikai Horror Sztori között vacilláltam. Előbbit választottam. Akár első, akár második. Egy igen jó sorozat. Én is a facen láttam, hogy már lehet szavazni, jöttem is azonnal. Ahogy az elmúlt napokban láttam, a tavalyi Jaws nem a Trónok harca éve. Majd az idei. :D

Eli - 2014. 01. 03. 22:54

Az a baj, hogy nagyon kinőtte magát az oldal. Illetve nem baj, inkább öröm, csak ez okozza a problémát. Ekkora látogatottság mellet tutira nem lehet megúszni már az ilyen kampányokat. Viszont ha lenne regisztráció…
:)
Na befejeztem eskü, csak mondjátok légyszi, hogy be van tervezve a dolog. :))

Szóval témához. Breaking Bad volt szerintem is az idei legjobb. A PoI valahogy ösztönösen taszít. Egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy egy epizodikus, nyomozós izé számomra bármennyire is bejöhet, hiába van agyon dícsérve.
A SoA viszont az a kategória, aminél már meg vagyok győzve, hogy muszáj megnéznem, meg is fogom tenni, amint lesz időm ledarálni.

tobias88 - 2014. 01. 03. 22:56

“Márpedig a JAws szerintem nem több, mint egy közösségi játék, ahol szembesülünk azért a tömegízléssel és találhatunk akár új darálni valókat is.”

És még pluszban annyi, hogy mindenkiben megvan az a tulajdonság, hogy a tömeg ízlését valamennyire a saját ízlésének akarja alá rendelni, és ha nem ért vele valaki egyet az már nem normális.

Azért nem jó a Facebookos szavazásra buzdítás, mert elképesztően torzítja a képet. Pedig pont az a lényeg, hogy rávegyen sok mindenkit arra, hogy legalább az 1. helyre sorolt sorozatot elkezdje ha még nem kezdte el.

Ezért is kellene szerintem a Breaking Badnek nyernie idén, mert ez a 8 rész olyan élményt nyújtott mint más sorozat sohasem fog.

Amúgy nem is értem hogy a GOT hogy lehet második, első 6-7 részben mindenki panaszkodott hogy unalmas még GOT szinten is.

tobias88 - 2014. 01. 03. 23:00

OFF-Regisztráció
Bőven jó ez ígí szerintem ahogy van, teljesen felesleges regisztrációra kényszeríteni bárkit is. Ha meg bevezetitek, akkor is érdemesebb az mellé gmail és facebook bejelentkezést is biztosítani, vagy továbbra is a jelenlegi írási formát

CyClotroniC - 2014. 01. 03. 23:01

tobias88: Azt tegyük hozzá, hogy a néhány perc alatt, míg a GoT oldalon ott volt a link, 5-ből 2 komment az volt, hogy a BB jobb. :D

winnie - 2014. 01. 03. 23:02

eli: lehet, hogy lesz valami:)

VanillaSky - 2014. 01. 03. 23:14

“és beszéljöünk most arról, hogy mi a legjobb sorozat és hogy hol is van a killing!:)”

Személy szerint a Killinget még mindig remek sorozatnak tartom. Sőt néhány poszttal ezelőtt pont arról ment a téma, hogy ne magát a sorozatot díjazza valaki, hanem az aktuális évadot. A Killingnél én ennek mondtam ellent. Önmagában a 3. évad, ha nem is top5, de top10 sorozat lenne szerintem. Viszont, aki látta az első két évad egészét, annak a 3. kisebb csalódás. Egyrészről maga a tartalom dupla időt kapott, így Rosienál volt idő belemélyedni a mellékszereplőkbe is – párhuzam a Broadchurchel, az angolok szerintem közel sem tudtak olyan jó családot összerakni Dannynek, mint amilyen Larsenék voltak – másrészről a 3. évad nem egy áldozathoz kötődött, hanem tucathoz. Nem volt akkora a katarzis a végén.

Nálam legalábbis idén emiatt volt parkolópályán a The Killnig az emaileknél. Ettől függetlenül még most is elsőrangú és várós!

feriland - 2014. 01. 03. 23:22

POI, POI és POI :)
_______________________
personofinterest.hu owner

Kormanyos - 2014. 01. 03. 23:23

Dexter!!! Én voltam :D Nekem tényleg tetszett az évad csak a lezárás volt szar de egészben értékeltem és tudjuk hogy az is a showtime hibája nem az íróké. (bár nekem tetszett a szintén utált 6. is és az első két évadot jobbnak tartom az istenített negyediknél.). Na meg nekem ez A sorozat ezzel kezdődött minden sorozat függőségem nem hagyhattam ki a jelölését (akkor se ha tudtam hogy esélytelen olvastam a kommenteket).

Amúgy GOT-ra ment, BB-t kaszáltam még régebben AHS se volt az én világom POI se fogott meg különösebben pár részt láttam belőle, a SOA meg tudom hogy tetszene le is szedtem már az összes évadot csak nem merem a vizsgáim vége előtt elkezdeni. A GOT meg még mindig azon kevés sorozatok egyike aminél megvan az azonnal kell érzés és még napokig filózom az éppen lement részeken.

Marci - 2014. 01. 03. 23:32

Sírok, hogy az AHS sehol sem tud nyerni :=(

Neoprimitiv - 2014. 01. 03. 23:34

Dübörögnek a kövek lefelé a szívemről, hogy hány junkie-nál vár évek óta betárazva, de ki nem próbálva a BB és a SoA – már kezdtem nagyon kínosan érezni magam, hogy mindig halogatom őket. :)

Ezzel együtt az AHS és a SoA nálam a műfaj miatt soha nem tudna elfogulatlan véleményt kapni, ők nálam sajnos esélytelenek. (Szerencsére bőven van helyettem rajongójuk.) A BB-vel úgy vagyok, mint CyClotroniC, a posztok és kommentek alapján ha láttam volna, bizonyára arra szavaznék – de nem láttam. A GoT és a PoI közül viszont nálam egyértelműen a PoI a nyerő, mert az eredeti alkotás. A GoT-ot legfeljebb elszúrni tudják, van egy világsikerű alapanyag.

A PoI viszont idén valóban kábeles szinten összetett sztorit prezentált. Nem riadt meg sem attól, hogy ha indokolt, akkor beáldozzon egy állandó szereplőt, sem attól, hogy egy ilyen lépésnek viselje a konzekvenciáit a történet folytatásában.

Shannen - 2014. 01. 03. 23:43

BB és SoA darára vár. PoI-t az első két rész után kaszáltam anno, úgyhogy maradt a GoT és az AHS. Előbbi nálam sosem volt hú de nagyon kiemelkedő, bár tény, hogy minőségi szórakozást nyújt. Úgyhogy maradt az AHS, aminek a 3. évadjával van egy két fenntartásom, de mivel a 2.évad végét nagyon bírtam, így tulajdonképpen tiszta szívvel adom rá a voksom.

Egyébként pedig The Killing lett volna a nyerő nálam, sajnálom, hogy ennyire lemaradt.

Bruzsy - 2014. 01. 03. 23:45

Neoprimitiv: kis komolykodás. a te szemszögedből, mint kívülálló, milyen különbséget látsz a SoA és a BB műfaja között? :)

csak mert mindkettőt nézve elég kevés van és érdekel, hogy kívülről ez a “motoros vs. kémiatanáros” témának köszönhető-e, vagy van valami olyan kép, amit én már nem veszek észre.

jikke - 2014. 01. 03. 23:47

PoI-val még levagyok maradva, de egy biztos, hogy a BB és SoA nagyon veri a többit. Nem értem a GoT mit csinál a legjobb 5-ben, talán a 10-be se férhetne be, mert 1 részen kívül(inkább 10perc) megint nem alkotott túlzottan nagyot.

CyClotroniC - 2014. 01. 03. 23:51

bruzsy: Míg nem láttam itt többször, míg nem hallottam róla az ódákat, addig benne is az volt, hogy a motoros, bőrdzsekis, csimbókszakállas szubkultúra a lehető legtávolabb áll tőlem, mint vonzó sorozattéma, de ez totál vak benyomás volt promóanyagok alapján. Most már kifejezetten érdekel.

Villámgyorsan hozzá is teszem, hogy a Veronica Mars-nál totál ugyanezt volt anno velem, hogy a tinicsaj nyomoz témával hagyjatok már, azóta is a kedvenc sorozatom, de mondhatnám egy másik nagy kedvencemet, a Deadwood-ot, amit azért nem néztem, mert számomra a western egy elég távol álló műfaj, a lassú, magányos, antihősös felállásai miatt, aztán ugye arról is kiderült, hogy mennyivel több a sorozat, és mennyire nincs köze egy classic western filmhez.

Mondhatnék még példákat, de már így is masszív off a részemről. A lényeg, hogy lassan már hagyomány lesz nálam, hogy a félreskatulyázott sorozatok lesznek a legnagyobb kedvenceim. :D

Kormanyos - 2014. 01. 03. 23:58

Nekem a Suits volt olyan hogy egy ügyvédes sorozatnál csak egy nyomozós hiányzik kevésbé és mégis nagyon nagy kedvenc lett.

Neoprimitiv - 2014. 01. 04. 00:19

@Bruzsy: mivel egyiket sem láttam még, csak azt tudom mondani, ami a leírások és kommentek alapján nálam lejött és ez elsődlegesen nem műfaji, hanem tálalási különbség.

E szerint a SoA az erőszakon keresztül karakterizál, vagyis a történet alakulásának és a karakterek fejlődésének szerves része a minél mellbevágóbban ábrázolt erőszak. A BB-nél (hangsúlyozom, az írások alapján!) úgy érzem, hogy az erőszak járulékos: benne van a karakterekben, mutatják is, de nem ez az elsődleges eszköz.

Én elviselem a grafikus erőszakot a tévében, de inkább taszít, mint vonz, ezért érzem úgy, hogy a BB-t előbb fogom bepróbálni, mint a SoA-t. És még akkor sem biztos, hogy szeretni fogom, de azzal hízelgek magamnak, hogy olyan filmekről, sorozatokról is van jó véleményem, amelyek egyébként nem az eseteim.

Conquistador - 2014. 01. 04. 00:32

mostani jaws nekem pl. abszolút vakfoltom, mert idei évből kb. semmit nem láttam, hiába voltam 1-2 esztendővel ezelőtt szinte mindennel naprakész. szóval nem mindennél szavazok. most épp got-ot darálom, nagy nehezen,de egy sorival a hátam mögött meg nehéz szívvel klikkelnék.
más: bb pilotja rettentően nem jött be. már pedig, ha pilot nem szokott bejönni, onnantól ritkán adok 2. esélyt. adjak neki mégis?:) honnan,miből?

koka - 2014. 01. 04. 00:34

Hogy hol a The Killing? Sokkal előrébb végzett volna, ha a zseniális 3×09-3×10 után nem bohóckodták volna el a finálét. Túl erős lett a felvezetés.

Számomra üdítő, hogy a Shameless 14. helyre befutott (ezek szerint a legjobb dramedy?). Én is nemrég fedeztem fel, azóta be lett darálva a három évad. Zseniális.

Boardwalk viszont elszállt mint a Voyager, nem is értem.

GoT-ra szavaztam, mert könyvolvasóként is nagyon élveztem, és szerintem jól sikerült adaptálni.

sherlock20 - 2014. 01. 04. 00:42

Bár AHS-re szavaztam, mert az egyedisége megérdemli, zseniális sorozat (főleg az Asylum, a Coven még nem győzött meg) de ha a BB nyer, azt se bánom. Amennyire utáltam az első évadot… Ahhoz képest a 3. évadra hogy a szívemhez nőtt Mr White…

PoI szintén jogosan van a top5-ben, magasan az egyik legjobb országos dráma, kábeles mércével nézve is kiemelkedő. De ez még nem az éve, talán jövőre ha marad ez a szint és még többen felfedezik, és nem risztja el őket a tudat, hogy ez elvileg egy epizodikus nyomozós, amit azért a 3. évadra már annyira befűztek az átívelő szálak hogy kezd egy köztes sorozat lenni…

Herczi - 2014. 01. 04. 00:57

Összes sorozatot nézem, SoA-ra ment volna, de most daráltam le a GoT-ot, így valszeg a friss élmény miatt is, de arra ment. Basszus, hogy nem néztem én ezt eddig?

Tommy - 2014. 01. 04. 01:04

Breaking Bad.:) Bár a SoA szorosan ott van mögötte. Egyedül a POI-t nem nézem amúgy, de talán épp ideje lenne akkor elkezdeni.:)

Az AHS számomra itt eléggé kakukktojás. Jó az idei évad, de messze nem kiemelkedő, egy erős 7/10 nálam. Egyszerűen nem egy szint az idei évada ezekkel a sorozatokkal.

Nikki - 2014. 01. 04. 01:26

Mindig azt mondom, hogy majd most belekezdek, na majd most.. de az újoncokba sokkal könnyebb. A SOA-ból láttam ugyan, de cseppet se fogott meg, nem tudom, kap-e esélyt még. A kritikákat mindig elolvasom, úgyis mire oda jutok majd, hogy megnézzem az adott sorozatot, már a részletekre nem fogok emlékezni. A GOT az továbbra is taszít, a BB-t szívesen bepróbálnám, az AHS meg az egyik nagy szégyenem, mert borzasztóan érdekel és vonz az egész. Na szóval a POI kapta, mert abszolút megérdemli :D

zdawg - 2014. 01. 04. 01:27

Betonkemény kategória, 5-ből 5 nézős. :)

Szavazat a Breaking Badre ment, mert nálam egyrészt az öröskös ranglistám négy legjobb sorozata közé lépett, másrészt nem nyert még és ez az utolsó esélye.

POI méregerős sorozat, a network tévék legjobbja toronymagasan. SOA 6. évadban visszanőttek Sutter tökei, GoT szintén jó évadot hozott, AHS egyedül ezek közül, amelyik idén szerintem kissé gyengélkedik.

patrickburnsred - 2014. 01. 04. 02:03

Én is, mint Hor1, BB-re szavaztam, de egyértelműen a SOA.

Bhaal - 2014. 01. 04. 02:18

Meg lehet kérdezni, hogy a Fringe-re kb hány jelölés jött, rajtam kívül?

Amúgy Breaking Bad v. Person of Interest all the way!

Szendzsön Hemdáj - 2014. 01. 04. 07:34

Nem is gondoltam volna, hogy a junkien ilyen nehéz szavazni ;) .
A JAws 2013: Legjobb magyar tévéműsor kategóriában azért volt nehéz személy szerint nekem bármelyik produkcióra voksolni, mert mindről volt valami fogalmam, mindből láttam többet-kevesebbet, de sajnos nem pozitív a mérleg.
Itt is képben vagyok, mindet láttam, de itt mint egy focivébén a “halálcsoport”, rendkívül erős minden szereplő. Azt hiszem tényleg évadra megy a szavazás, totál igaz a Dexterről leírt gondolata winnie-nek. Kapott szegény Dex az utolsó évadok és az évadzáró miatt.
Na mindegy. Szavazni kellene. Van egy véleményem, de úgy éljek nem értek vele egyet. Marad a pénzfeldobás.

Dw!E - 2014. 01. 04. 09:30

Valahogy úgy érzem, hogy idén nem a GoT fog nyerni, de evvan :D
Mindenesetre én rá szavazok, de igaz ami igaz a 3. évadban lényegében csak a végén erősödött be. Na de majd idén :D Akik olvasták a könyvet azok bizonyára tudják, hogy mik következnek majd a 4. évadban. Hát várjuk :D

Amblin - 2014. 01. 04. 10:08

Miért olyan hihetetlen az, hogy a breaking bad annyira jó volt hogy veri az összes sorozatot?
Itt nincs semmilyen hype, legalábbis az én részemről.
De viszont ez általános bebízonyított Pszichológia tény, hogy ami, vagy aki az első helyen áll az szúrja az embereknek a legjobban a szemét, ha a got lenne az első helyen akkor arra mondanák rá az emberek hogy hype miatt vezet. El kell fogadni BB volt a legjobb, és nem a hypra fogni.

jky - 2014. 01. 04. 10:18

@Conquistador

Igen, érdemes esélyt adni a BB-nek. A pilot az semmi. Évadról évadra erősödik, folyamatosan építkezik, egyre nagyobb lesz a tét, egyre jobban kibontatják/alakítják a karaktereket. Hidd el, nem véletlenül vezet a BB, nem véletlenül dicsőítik, nem véletlenül első az imdb toplistában. Persze ha nem kedveled a karakterdrámákat, akkor nem biztos, hogy neked való, de ha igen, érdemes folytatni.

Desmond Wallace - 2014. 01. 04. 10:20

“El kell fogadni BB volt a legjobb, és nem a hypra fogni.”

Tehát tavaly, tavalyelőtt nem volt olyan jó, mint idén, és azért nem nyert. Vagy mégis fontosa a hype?:)

jikke - 2014. 01. 04. 10:26

a hype a legfontosabb, ezért nyerhetett a GoT az elmult 2 szavazáson.

Herczi - 2014. 01. 04. 10:30

Én az összes Breakin Bad részt tekergetve néztem, mert kb csak Cranston miatt néztem, Jessie, Skyler, Marie karaktere halálra idegelt és az egész sorozat ritmusával nem tudtam egy hullámhosszra kerülni, van ilyen na.

winnie - 2014. 01. 04. 10:46

itt mondhatni dupla hülyeség és félreértés van a hype-pal kapcsolatban.

először: mindig vicces, amikor valaki, nem rajongóként meg akarja magyarázni más valami sikerét, mert ő tudja, hogy ki miért szavaz. a hype nem a siker oka. a hype azért felel, hogy valaki elkezdjen nézni valami. az, hogy tetszik-e neki, az már csakis minőség kérdése. sok sorozat kap hype-ot, egy sorozat nyer. és nyilván mindenre rá lehet fogni, hogy hype, de ezt negatív dolognak hinni mókás. ez pozitív.

attól, hogy valakinek nem tetszik valami, még másnak tetszhet feltétel nélkül. ezt egyszerű megérteni.

másodszor: a bb sikere (nem a jaws, hanem az általános sikere) persze, hogy hype, mi más lenne? hiszen ez volt az oka annak, hogy az 1-2-3-4. évadban sokkal kevesebben nézték, mint most, az 5b-ben. csakis ez, nem más. nem azért nézték kevesebben, szavaztak rá kevesebben, mert rossz lett volna. vagy annyival rosszabb. és ezért volt addig 2M nézője, most meg 6 és 10M amerikában. ugyanígy hype-os a sons of anarchy és sok más sorozat. viszont a game of thrones, a homeland vagy a walking dead már a kezdetektől roppant népszerű. ezek is hype-osak, de épp annyira, mint minden másik sikeres sorozat. ezek ugyanis nem idővel lesznek felfedezve.

beforesunset - 2014. 01. 04. 10:49

A Breaking Bad a tévétörténelem eddigi csúcsproduktuma, nincs is miről beszélni.

jky - 2014. 01. 04. 10:51

@Herczi

Tekergetve? Az szép. :S

BTW, előző kommentemet elnyelte a rendszer, plz valaki rakja vissza.

winnie - 2014. 01. 04. 10:55

“a hype a legfontosabb, ezért nyerhetett a GoT az elmult 2 szavazáson.”

mondhatni a fenti kijelentés azt feltételezi, hogy egy hype-os sorozat van, holott van vagy 50, sőt több, hiszen minden sorozatot milliók istenítenek. jó, legyen hype, de akkor mi dönt az 50 hype-olt sorozat között?

és igen ezek a legviccesebb kijelentések. amikor valaki megmagyarázza. nem a magyarázat a vicces, abban mindig lehet valami, hanem az általánosítás és azt, hogy valaki azt hiszi, hogy TUDJA, mi az indok és az az indok nem az, hogy rengetegen tartanak egy sorozatot zseniálisnak. pedig a hype pont ezt jelenti. hogy valami eljut a köztudatba. azért beszélnek róla az emberek, mert arra érdemesnek tartják.

aki kíváncsi az okokra, az kérdezzen rá ahelyett, hogy megpróbálja kitalálni:)

a másik legviccesebb pedig az, amikor a sorozat rajongója azt mondja, hogy minden más hype, de az “ő sorozata” azért népszerű, mert az tényleg jó.

winnie - 2014. 01. 04. 11:07

egyébkét lehet, hogy a bb volt az első általunk komolyabban mesterségesen hype-olt sorozat, ha emlékeztek arra a posztra, amit talán a 3. évad előtt írtunk, mert az egyik posztnál annyi pozitív véleményt olvastam, hogy muszáj volt külön posztot adnom neki, ami csak az olvasói véleményekből állt. (asszem a better off ted-nél is írtam egy ilyet.)

Bruzsy - 2014. 01. 04. 11:08

Túl van ez tárgyalva, de azt a “Miért nem néztél eddig Breaking Bad-et?” kérdést már nagyon várom. Hátha akkor végre megérti mindenki, hogy csak a hype miatt vezethet akármelyik sorozat egy ilyen szavazáson, egy ekkora olvasói mintában.

jky - 2014. 01. 04. 11:14

A hype-ot nem kell összekeverni a “divatból nézéssel”. A hype nem rossz dolog, inkább az a gáz, ha valaki csak azért néz valamit, mert hype-olva van, vagy mert ismerősök nézik, de valójában nem is érdekli, nem is tetszik neki. De hát divat, muszáj nézni. :P

Raziel Anarki - 2014. 01. 04. 11:35

tülem kapott egyet a PoI, bár csak azért mert úgyis a BB/GoT fog nyerni, és őt meg épp most darálom: sokkal jobb mint számítottam rá, főleg az első 6-7 rész után talál magára. :)

Voriss - 2014. 01. 04. 12:35

nem értem ezt a BB istenítést, de nyilván csak én vagyok helikopter

jikke - 2014. 01. 04. 12:59

Amikor minden héten legalább egy olyan emberrel beszélek aki azt mondja h a GoT a legjobb sorozat a világon, de ha megkérdem ezen kívül mit néz, a válasz persze, hogy semmi mást.Ha meg netán olyan kedvemben vagyok és azt mondom neki gondolja végig mitől másabb mint egy barátok közt, egy része rájön, hogy nem sokban(azt leszámítva, hogy sokkal profibb kivitelezés de van 62 karakter akik sehonnan sehova nem jutnak csak hihetetlen lassan). Csak nézzétek meg a 3.évadban a játékidő mennyi volt egy-egy karakternél. Rögtön darálom az évadot ahogy kijön az utolsó rész és élvezem, de mint legjobb nehezen tudom megérteni. Legalább goldenen teljesen elhanyagolták végre és ennek nem kicsit örültem:)(kivéve NCW) Szerintem a GoT azért nyomja le a többi sorozatot, mert eszméletlen reklámot tesznek köré.
Az Avatarnak mitől lett akkora bevétele? Nem azért mert akkora film, hanem mert 1 évig az folyt a csapból előtte. A GoT ugyanez. A reklám dönt mindenről.

VanillaSky - 2014. 01. 04. 13:05

Jikke: Ha ez igy lenne miert nincs itt a TWD amit kb hatszor annyian neznek mint a GoT-ot?

Tak! - 2014. 01. 04. 13:09

Nekem pont azért tetszik a GoT, mert több szálon fut. Több szereplő, érdekes párbeszédek. Sosem tudhatjuk mi lesz a vége. Jelenleg az általam nézett 12 sorozatból a GoT a legjobb, de lehet azért, mert szeretem a törit és a fantasyt. Ez meg vegyíti a kettőt.

CyClotroniC - 2014. 01. 04. 13:21

jikke: Nehéz olyan sorozatra szavazni, amit nem néz az ember, ugye. Ráadásul egy junkie ideje véges, és a spoiler-érzékenyebbeket nézi először, ahová a GoT simán beesik a nem olvasók körében. Egyébként szerintem a rettenetesen sok karaktere és a színészi játék minősége kifejezetten a sorozat érdeme. Én az első két évadot jobban szerettem, de a Top10-be azért ez is beférne nálam. A legjobb eléggé szubjektív, azt biztosan nem mondanám rá, de szerintem egy nagyon nehéz feladatot old meg többnyire nagyon jól az adaptálással, és pont azért, amit sok olvasó támad, hogy nem szolgalelkűen másol, hanem többnyire érti azt, hogy a tévé és a könyv nagyon is más közlési formák. Aki látott már Stephen King miniszériákat meg tévéfilmeket, az tudja jól, hogy mennyire be lehet ezzel menni az erdőbe.

Ja és ott van, amit végülis winnie is mond: A néző a hypeért jön, de a minőségért marad. Kezdtem már el nem egy sorozatot hype marad és kaszáltam elég hamar, mert nekem nem tetszett.

jim455 - 2014. 01. 04. 13:55

azért azt is hozzátenném, hogy szar sorozat nem lesz hypeolt.

winnie - 2014. 01. 04. 13:56

“Az Avatarnak mitől lett akkora bevétele? Nem azért mert akkora film, hanem mert 1 évig az folyt a csapból előtte. A GoT ugyanez. A reklám dönt mindenről.”

ó, ne, ilyet ne. ez nagyon, nagyon, nagyon nagy butaság, pont két rettenetese rossz példa. akkor már avengers és, és, és, sleepy hollow.

ilyet csak az mond, aki utólag talál ki indokokat a maga megnyugtatására. az egyik egy hbo-s sorozat, ergó szinte semmi reklámja nem volt. a sajtóban jelen volt és a “hatalmas” reklém hatására a premiert meg is nézték 2,5M-an. onnan 3 év alatt 5M-ra felment a nézettség, ami a sorozat erénye. az, hogy máshol népszerű lett, az megint másnak köszönhető, de ennek a reklámhoz semmi köze,.

az avatar ugyanez. egyrészt minden filmet reklámoznak. sok filmet iszonyatosan reklámoznak. és mégis, ezek közül némelyik nagy siker, némelyik bukó. ahogy írtam fent is, a sok hype-os sorozat közül némelyik siker, némelyik bukó. azt kell keresni, hogy ennek mi az oka. az avatar is bukhatott volna, senki sem tudta előzetesen, hogy siker és ekkora siker lesz. az avengers nyitóhétvégi bevétele 200 milliós volt amerikában. azért is, mert reklámozták, de főképp azért, mert érdekelte az embereket. csak a reklám nem elég, akkor minden film és sorozat siker lenne.

az avatar nyitóhétvégéje valami 70 millió dollár volt. a nyitónapjánál 60 másik film ért el jobbat. a titok az, hogy azok a nem túl sokan (ez relatív), aki megnézték, elkezdték mondani, hogy milyen jó, ezért a hétvégi bevételei minimális mértékben csökkentek csak. és ez a siker titka.

reklám…, nem. ennyire nem egyszerű. aki azt hiszi, hogy megfejtette hollywoodot vagy az emberek ízlését, az nagyon el van szállva.

winnie - 2014. 01. 04. 14:18

Igazabol ez a logika mindig megdobbent, a nem akkora filmezes. Teny, hogy a filmsikerhez jegyvetel kell es nem tetszes, de attol, hogy valami x vagy y szerint nem nagy, masok szerint lehet az. Meg akkor is, ha nem talalkozott ilyennel, hiszen az ismerettsegi kor aztan nagy minta:)

Az a film, aminek lassan csokken a bevetele, amelyiknel kialakul a word of mouth, a szajhagyomany, az a sorozat, amelyikknek no a nezettsege reszrol reszre vaqgy evrol evre, az tud valamit. A jersey sbhore es a duck dynasty is.

clegane - 2014. 01. 04. 14:36

a BB megérdemli a győzelmet, de hogy a Boardwalk az első tízbe sem került be, az nem tükrözi a valóságot.

paranoid android - 2014. 01. 04. 15:21

@jikke
“Ha meg netán olyan kedvemben vagyok és azt mondom neki gondolja végig mitől másabb mint egy barátok közt, egy része rájön, hogy nem sokban”

Atyám, ez aztán az arrogancia csimborasszója. Utána meg biztos hálás neked mindenki, hogy felnyitottad a szemüket.

A sok karakter nem az egyetlen jellemzője a szappanoperának, sem pedig a GoT-nak. A szappanoperának vannak pozitív hősei, akik történetét nézhetjük sok-sok részen keresztül, konfliktusait más, gyakran negatív karakterekkel. A GoT a sok karaktert éppen arra használja, hogy nézőpontokat hozzon létre, hogy megszüntesse A Hőst, mint kötelező (fantasy) narratív elemet, és az események Egyetlen Igazságát. Minden karakternek megvan a saját célja, a saját perspektívája, nincsen egyetlen, egyetemes igazság. Természetesen a könyvekben ez egyértelműbb a szerkezete miatt, de a sorozat is remekül viszi ezt véghez szerintem. Tehát míg a szappanoperák általában az elbeszélés konzervatív formáját erősítik meg a sok karakterrel, addig a Game of Thrones épphogy posztmodern narratívát épít ki velük. És ez még csak egyetlen – az általad hasonlóságnak vélt – különbség a rengetegből.

szerintem - 2014. 01. 04. 15:22

ebbol egyedul a SoA-t nem nezem, megsem tudok szavazni, pedig ez a kedvenc kategoriam. ebbol az otosbol egy sincs, amire nyugodt szivvel mondanam, hogy a legjobb volt 2013-ban. mondjuk ha egymashoz kell oket hasonlitani, akkor nalam a GoT nyerne, de valojaban nem ferne be nalam a top 10-be sem.
boradwalk empire, the killing, ray donovan, hogy csak harmat emlitsek, szerintem mind jobb volt iden, mint ezek.

Thomas - 2014. 01. 04. 15:46

winnie: pedig én csak az AHS-t nézem ezekből, és azt sem szeretem különösebben, de kénytelen voltam arra szavazni:) nem vagyok képes tartózkodni, itt vannak ezek a gombok, muszáj valamelyiket megnyomnom!!:)

egy igazi szakember - 2014. 01. 04. 16:57

A szavazatom a BB-re ment.

Peaky Blinders, tudom hogy nagyon távol van az első öttől, de igazán figyelemre méltó sorozat.

Úgy látszik az ízlésem igen távol áll a többségétől, hol van a Justified, a Broen? Ok. Tudom, hátrább, de miért is?

Furcsa számomra, hogy a SoA ( mely egyik legnagyobb kedvencem volt, idén vesztett a legnagyobbat a szimpátiájából ), a leggyengébb szezonjával Top 5-ben van.

zolkó - 2014. 01. 04. 17:21

” Legalább a Goldenen teljesen elhanyagolják” . És ez miért jó neked? Ettől jobban alszol ? De most komolyan,ezt magyarázd már el légy szíves,hogy ez számodra valami elégtétel féle dolog ?

állat - 2014. 01. 04. 17:26

Ezek közül csak a PoI-t nem nézem. Breaking Bad-re ment hezitálás nélkül. Igazán megérdemli hogy legalább egyszer ott legyen a csúcson, de ha másért nem is a remek, részletes/aprólékos karakterbemutatás/ ugyanakkor izgalmas, ahol kell pörgős történetvezetés miatt, valamint a sajátos humora miatt aztán egyszer végképp megérdemli. Tudom hogy személyes vélemény, meg már Fanboyságnak is tűnik :D , meg agyondicsérték vagy 5 millióan, De nem véletlenül.
(eddigi összteljesítmény alapján szavaztam)
Tudom kicsit megkésett de Boldog és Sikerekben Gazdag Új Évet Kívánok minden “szeren” élőnek.

dbazsi - 2014. 01. 04. 17:32

szerintem még mindig az lenne a megoldás ha a “legjobb” szót kicserélnétek a “kedvenc”-re vagy stílusosabban “tetszik”-re :)
Nálam a “legjobb” főleg minőségi jelző, és tudom kritikus szemmel nézni a kedvenceimet is, és évadonként sokat változnak a dolgok. Néhány szavazásnál lehetett csak látni hogy a fanok is tisztában lennének ezzel vagy érdekelné őket.

sanddio - 2014. 01. 04. 17:42

Ez volt az első évad a GoT-ból amit a könyvek ismeretében láttam, hát mit mondjak ahhoz képest nagyon gagyi. Pedig az első kettő tetszett, az vett rá a pár ezer oldal elolvasására. Lehet hogyha akkor is imerem a regényeket azok se tetszettek volna?
Mindegy a szavazat a SoA-nak ment.

Drake - 2014. 01. 04. 18:57

Nem hinném,hogy ez volt a SoA leggyengébb évadja.Sőt.Az egyik legerősebb volt.Úgyhogy erre ment a szavazat.PoI is nagyon jó volt,élveztem a 3. évad szinte minden részét.A GoT viszont nálam hatalmasat esett az első két évad után. Egyetlen rész végével,azzal a 15 perccel nem lehet kárpótolni a többi 9,5 rész unalmát.AHS-t abszolút nem nézem,a BB meg..hát..most köpjetek szembe,a 2. rész közepén törlésre került…még unalmasabbnak éreztem,mint a Dextert,abból asszem 4 részig jutottam. Viszont nektek hála,itt olvastam ezekről : Orphan Black,Orange is the new Black.Nagyon bejöttek,a Broen-t meg most szedem.Úgyhogy ezért meg köszönet!

Amblin - 2014. 01. 04. 18:59

Szerintem az avatar nem csak a reklám miatt lett a legnagyobb vetételt hozó film, inkább maga James Cameron miatt, ha nem lett volna úgy bereklámozva akkor is elérte volna ezt a bevételt. Elég csak az alien2, terminator 1-2, és a titanic című filmeket megemlíteni. Az embereknek megőrülnek hogy láthassák cameron új filmjét, mindegy hogy milyen film. James Cameronnak nincs szüksége reklámra. Korunk legnagyobb szórakoztató blockbuster filmjeit ő csinálta.

Llew - 2014. 01. 04. 19:19

PoI, mert nekem az eleje óta bejön és bár a tavalyi második félév is remek lett, de amit idén leműveltek az pazar. Szóval egy alapból sem rossz országos sorozat fejlődik folyamatosan.

jim455 - 2014. 01. 04. 19:37

egy kérdés: ugye azt mondjátok, hogy csak az ip címmel bűvészkedők szavazataival volt gond a TWD esetében. akkor miért nem csak azokat a szavazatokat vontátok le?

Edgar - 2014. 01. 04. 20:10

A BBre ment a szavazatom és nem a hype miatt. Még a 2. szezonnál járt a sorozat, amikor belekezdtem és azóta is #1. Ezt úgy írom, hogy a többi jelöltet is ismerem. AHS, GoT és PoI sorozatokat egy évad után abbahagytam. Egyedül a SoAt nézem még a mai napig.

friendsfan - 2014. 01. 04. 22:19

Breaking Bad. Megérdemli a hype-ot is, évek óta kedvencek közt van, kiemelkedő sorozat minden szinten, de a közönség sosem ismerte úgy el. A végére beérett és utoljára le is kell, hogy arassa a babérokat.

Meg különben is except maybe the Wire. :D

dbazsi - 2014. 01. 04. 22:25

1. The Newsroom 2. évad
2. New Girl 2. évad
3. Boardwalk Empire 4. évad
4. Breaking Bad záró évad
5. House of Cards 1. évad
6. Sons of Anarchy 6. évad

Számomra így néz ki a 2012/13-as teljesítmény.

Óriási csalódások: Californication 6. évad, Game of Thrones 3. évad, Modern Family

Kasza: Homeland

Tetszett, de még nem tudom hogy maradok-e: Banshee

Dara listán: Hannibal, Utopia, Ray Donovan

illetve a szavazásnak köszönhetően lehet bepróbálom a PoI-t.

Mindent összevetve idén is TV ipar > Film ipar!

Maala - 2014. 01. 05. 02:43

Azért vicces látni pár dolgot.

– A GoT fanok továbbra is némák, mint amikor jól ment a sorozatnak. Azaz továbbra is néma kattintók. :)

– A junkie törzsközönsége odavan a BB-ért. :)

– Ennek ismeretében a pár éve lecsengő “ne a korábbi évadaiért/zárásért adjuk egy már nem annyira jó évadnak címet búcsúzóul! (Lost vs BB) -> ez eltűnt

– Fúj hype, büdös hype, csak emiatt nyer egy sorozat -> ez is eltűnt, helyette lett “éljen a hype, végre nyer a sorozatunk”. (House/Dexter/GoT vs BB) :D

Mindez csak azért, mert akik kommentelnek is, most átkerültek a ló másik oldalára. Kettős mérce rulez. Vicces.

Azért kár ezekért a dedós megosztásokért, elveszi a lényegét az egésznek.

Reméljük, jövőre eszetekbe jutnak ezek az érzések, amikor az akkori néma kattintó sereg esetleg az aktuális kedvenc ellen hozna be valami mást, és a hype miatt síró kommentek elmaradnak majd. :)

Gevin - 2014. 01. 05. 02:55

Ha nem a Breaking Bad nyer, akkor erősen megkérdőjelezem a Junkie hitelességét. Amúgy egyértelmű számomra, hogy Breaking Bad. Tökéletes befejezés.

CyClotroniC - 2014. 01. 05. 03:58

Nem hiszem, hogy a “hype”-ot védeni vagy támadni kéne, csak a témát tárgyaltuk ki, mert egy érdekes jelenség, ahogy az is, hogy a BB-nek miért tartott 5 évig bejutni a legjobbak közé, a GoT miért volt ott az első szezonjában. Drámáknál miért jöttek rá az olvasók/nézők, hogy a minőség kábelen, komédia fronton miért maradt konzervatív mindenki? A minőségi kábeles drámákat miért kell jobban tolni kritikákkal meg egyebekkel ha jók, a gyenge közepes network pedig miért vonzza a nézőket, csupán azzal, hogy misztikus és/vagy sci-fi high-concept? Engem ezek simán érdekelnek, ezért tanulságos részben a kommentelés.

Neoprimitiv - 2014. 01. 05. 09:18

@Maala:

– Hype miatt sírók mindig lesznek, elég elolvasni azokat a kommenteket, amelyekben megmondják a tutit, hogy melyik sorozatnak kell vagy éppen nem szabad nyernie.

– “A junkie törzsközönsége odavan a BB-ért” – ami azért baj mert? Jobban örülnél mondjuk egy Castle / Beauty and the Beast döntőnek, mint az egyik állandó hírforrásnak számító oldalamon? A junkie törzsközönsége odavan egy csomó más sorozatért is, lásd a többi szavazást. Az előzetes felhajtás lehet mesterséges, amit utólag nem igazol a termék, de az évek alatt kivívott népszerűség mögött mindig minőség áll. Hülye sznob lenne, aki csak azért kezd el fikázni valami jót, mert azt közben mások is megkedvelték.

– Ha a korábbi évadaiért lenne egy sorozat a szavazásban, azt sem lehetne megakadályozni, de idén pont arra volt példa szinte az összes drámai kategóriában, hogy egy gyenge évaddal azonnal ki lehet kerülni a legjobbak közül. A logikád alapján a Dexter tarolt volna idén.

Nyilván a BB olyan gyenge évadot produkált, hogy az epizódjainak közel a fele a hét legjobbja volt, az Ozymandias nem csak itt, hanem egy csomó kinti portálon is az évad epizódja lett.

dannnnnn - 2014. 01. 05. 12:27

a breaking bad vitán felül a legjobb sorozat volt 2013-ban, nemhogy az említettek között. ilyen erős finálészezont az egykori legnagyobbak sem tudtak produkálni (pl a régi kedvenc Dokik, a Dexterről nem is beszélve, és sorolhatnám.)
meglepett, hogy a GOT vezet. Én is imádom a sorozatot, de egy f.sza sajtburgert összehasonlítani egy kiváló steak-kel? ugyanmár. a south park új évadában van egy trónok harca fikázó duplarész, ami sajnos teljesen igaz is..

más: tudom, az AHS nem rúghat labdába a BB mellett (mert ki is rúghatna amúgyis?), de nekem a szívem csücske, főleg az utolsó 2013-as rész miatt.

tehát a sorrendem:
1. Breaking Bad
2. AHS
3. a maradék 3 meg számomra majdnem ugyanazt hozta.

zolkó - 2014. 01. 05. 19:04

“Gevin – 2014. 01. 05. 02:55
Ha nem a Breaking Bad nyer, akkor erősen megkérdőjelezem a Junkie hitelességét. ” A Junkie hitelességét? Miért ? Ha azt írtad volna, hogy a kommentelők/szavazók, épelméjűségét vonod kétségbe,azt mondanám hogy lelked rajta. De attól hogy esetleg mások,más sorira szavaznak,nem arra amire te,még nem vesz el az oldal hitelességéből egy szemernyit sem ! Mivel a szavazás általunk,nézők által is történik,nem csak a SJ íróí,bloggerei által,ezért nem értem a fenti mondatodat !

Maala - 2014. 01. 06. 04:22

Neoprimitiv:

Törzsközönség alatt a (rendszeres) kommentelőket értem. Csak annyit jelentett, hogy “imádják a BB-t”, hogy a kommentelők nagy része végre élteti az aktuális győztest, és nem az unalmas, szánalmas fújolás-negatívkodás megy. Azért 2007 óta nagy felüdülés, hogy 10 kommentből nem csak 1 éljenzi az aktuális győztest, hanem 10 kommentből 1, ha van, ami arról szól, hogy “xy nem érdemelte meg az idejutást, mert…” lásd fentebb sorolt példák. Persze valószínűleg ez az arány jóval kiegyenlítettebb, aki akarja, visszakeresi, összeszámolja – hisz a negatív jobban megmarad -, de itt most nagyon nincsenek negatív jellegű hsz-ek. És ez szerintem jó.

Amúgy a Dexter már tavaly is szúrta sokak szemét, meg azelőtt is. Inkább a Lostot hozd példaként, ha már arra volt értve.

Cyclotronic: Igen, tanulságos a kommentelés, ha nem arról szól az egész, hogy “hogy került ide ez a fos GoT, van sokkal jobb nála”, “én megnéztem az első részt, nem jött be, nem is értem, miért van Top5-ben”, vagy épp a már említett “ez a Lost évad nem volt annyira jó”, “a House nem volt annyira jó”, “a Dexter nevetséges volt”… Stbstb. Anno olvastam végig a kommenteket a 40 perces sori alatt, végig ehhez hasonló negatív kritikák voltak az elején, a végét már el sem olvastam, mert unalmas volt ugyanazt X hsz-en keresztül olvasni. Idén az előzőekkel pozitív kritikák voltak döntően. Azt azért mégis jobb érzés olvasni.

Szóval csak hangot adtam az “igen, így kell ezt” érzésemnek.

Azt meg azért ne felejtsük el, hogy a BB tavaly is benn volt már Top5-ben, nem kellett neki tehát 5 év.

Én azért a SoA-t már javában elterjedőben lévő sorozatnak érzem itthon (kb. mint 1,5 éve volt a BB), a PoI nem lesz még pár évig biztosan, de talán utána sem CSI szintű beszédtéma, az AHS pedig a SoA-nál jóval kezdetibb fázisban van, illetve valamiért nekem ilyen “rétegsorozat” feelingem van vele kapcsolatban. Persze én fiatalokkal beszélgetek a legtöbbet, de mivel sokszor kell új emberrel beszélni, a sorozat állandó jó kezdőtéma, így aztán felmérem mindenki érdeklődését. :D

Hogy miért a GoT első évadban? Mert HBO. Minőséggarancia, magában ok a bepróbálásra. Elérhetőség több helyen is, nem csak neten, de TV-ben is. Ráadásul pl. a Metropol már az 1. évad első része előtt (de mindenképp az első pár rész hónapjában) jelentetett meg egy interjút Sean Beannel. Nem szabad az ilyesfajta PR-t sem alábecsülni… Aztán simán idekerülhettek valami oldalról szavazni. Szerintem.

Shiwo - 2014. 01. 06. 09:07

Hát, nem egyszerű a döntés, mind az öt sorozat megérdemelten van a top 5-ben, próbáltam mérlegelni…

– AHS: jó, de a 2. évad valamivel jobb volt
– GoT: remek regényből jó sorozat, de ilyen szoros mezőnyben figyelembe kell venni azt is, hogy adott a sztori, az íróknak csak át kell ültetni a képernyőre
– PoI: karácsonykor kezdtem darálni (ha már annyit szerepelt a hét legjobb epizódja szavazáson), remek sorozat, de a SoA és a BB mellett nem érzem elég fajsúlyosnak, könnyedebb, számomra kevésbé hihető (AHS és BB egyáltalán nem az, de nem is próbálnak azok lenni)
– BB: jó sorozat volt, az utolsó évad előtt le a kalappal, az évadzáró meg olyan lett, ahogy a nagy könyvben meg van írva, beleadtak apait-anyait, és kihozták a maximumot a dologból
– SoA: fej-fej mellett a BB-vel, volt benne várt és nem várt fordulat, csillaghullás, dráma, mindezt úgy, hogy még nem a “csúcspontja” a sorozatnak, a legnagyobb durvulások az idei évaddal várhatóak… megkapta hát a szavazatot, mert a munícióval tartalékolva is kemény évadot hozott

Neoprimitiv - 2014. 01. 06. 09:26

@Maala: lehet, hogy nekem rosszak az antennáim, de a “kettős mérce rulez”, “dedós megosztás” fordulatokból nekem a legkevésbé sem az “igen, ezt így kell” vélemény jött le…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz