Advertisement
login |

Sleepy Hollow: vége az 1. évadnak

2014. 01. 26. 21:11 - Írta: winnie

54 hozzászólás | kategória: 2013/14 finálék, kritika,

– A dead guy, a mental patient… and a time traveller from the Revolution.
– That’s our team.

Kezdem a végén, mert hátha valakit érdekel, hogy mennyire való neki a sorozat. Csak azért, mert sokan sokféle dologra számítottunk a Sleepy Hollow-val kapcsolatban, és bizony nem mindenki érezte jól, hogy mi vár ránk. Például én sem. (Most a sztorira nem nagyon fogok kitérni, gyorstalpalónak van itt pozitív és kevésbé kedvező pilotkritika, meg későbbi írás is.)

A lényeg, legalábbis sokakat talán ez érdekel: a Sleepy Hollow-ban szinte teljes mértékben az átívelés dominál. Az első 2-3 rész kvázi heti ügy, illetve monster-of-the-week, amivel az epizodikus sorozatok rajongóit frankón el is ijeszthették, de a folytatásban megváltoztak az arányok. Oké, valamilyen szinten mindig jelen van valami aktuális fenyegetés, démon vagy egyéb lény, esetleg egy relikvia, de annyira ráfekszenek a mitológiára a készítők, hogy mindez sokszor fel sem tűnik. (Még jobban is, mint a Person of Interest esetében.)

Prophecies have a nasty way of fulfilling themselves if you let them.

Másrészt, ami meglepett, hogy nem krimiszerű a sorozat, hanem inkább A nemzet aranya-féle kincskeresős, puzzle-összerakós műfajt idézi meg. Legalábbis számomra. Talán azért is, mert kiemelt szerephez jut a történetben a 18. század végi amerikai függetlenségi háború, illetve az akörüli események (Bostoni teadélután, Paul Revere éjszakai vágtája) és vonatkozó karakterek (George Washington, Thomas Jefferson). Igen, a Sleepy Hollow nagyon erősen épít a flashback-ekre, az 1700-as évek végi kosztümös időszakra.

Ennyit az alapokról. A sorozatról meg annyit, hogy eddig jó volt. És még véletlenül sem azért, mert magas szintű az írás. Mármint a mitológia rendben van, rengeteg ötletet préselnek a sztoriba (jót, rosszat egyaránt), de összességében az az egyveleg, ami képernyőre kerül, zömében rém szórakoztató. És több nem is kell, ugye? Tudják, mi kell egy bizonyos rétegnek.

Fura ellentmondás egyébként, hogy mikroszinten az aktuális “üggyel kapcsolatban, a történet szempontjából nagyon hanyag a sorozat, tele van random felfedezésekkel és következtetésekkel, az írók nem vesződnek hosszas, logikusabb levezetéssel, inkább véletlenekre alapoznak. Bizonyos jelek túl magától értetődőek, az első két-három rész epizodikus sztorijai kifejezetten gagyik, csak körítést szolgálnak a karaktereknek és az alapszituációnak, mégis sokkal több időt szánnak rájuk, mint megérdemelnék.

Mondhatnám azt is hogy nem az működik, ami történik, hanem az, ahogyan történik. Van egy stílusa a Sleepy Hollow-nak, egy konstans elszálltsága, ami állandó, és ami megtartja a nézőt. (Vagy nem.)

De van egy hatalmas plusz a sztorit illetően. Lehet, hogy sokakat a mitológia sem győz meg, bennem is van egy érzés, miszerint túlságosan a namedropping mozgatja a készítőket, Ichabod Crane minden történelmi személyiséget ismert és minden neves eseménynél ott volt, sőt, kvázi ő idézte elő őket (ebből látni, hogy a készítők számára a fun van mindenek fölött), de azt el kell ismerni, hogy ez az első szezon nagyon átgondolt volt, az elejétől a végéig.

Erre a finálé előtt rádöbbenhettünk, de az 1×12-1×13 csak megerősített minket ebben. Minden fel volt vezetve, meg volt alapozva, tudták, hogy honnan indulnak és merre tartanak. Nem mondom, hogy annyira jó volt ez a zárás, 6-7/10 közé lőném be, de az utolsó 20 perc rettenetesen erős és hatásos lett, le a kalappal.

Oké, kaptunk egy sokszoros kamu cliffhangert, ahol csak az a kérdés, hogy az egyes szálakat hány rész alatt bogozzák ki a helyükre, de mindezzel párhuzamosan az alapfelállás is megváltozni látszik, szóval működött az elképzelés. Más kérdés, hogy most a készítők is agyalhatnak, hiszen az átgondoltság az 1. évadra vonatkozik, most ismét ki kell találni sok mindent.

Az átgondoltság mellett a Sleepy Hollow legerősebb pontja még mindig a remek főszereplő-választás, Tom Mison rettenetes jó dolgokat csinál. Nem mintha a partnerei nem lennének jók, Nicole Beharie is bejön – mindössze a kettejük között lévő kémia nincs nagyon a topon. Csiszolódnak, alakulnak a prés alatt, de még idő kell nekik.

Rajtuk kívül pedig akad pár vissza-visszatérő mellékalak, akik közül csak szerencsétlen Abbie exe-zsaru volt erőltetett, mert annyira nyilvánvaló volt, hogy azért kap korábban pár jelenetet, hogy később valamiért a középpontba kerüljön. A többiek szerencsére működtek – Abbie tesója is, az meg külön hab a tortán, hogy az első percekben kinyírt Clancy Brown-t (Corbin) jó párszor visszahozták, ha más nem, a pilot jeleneteivel.

Persze a fődíj mindenképp John Noble-t illeti – legalábbis az én szememben. Főleg azok után, hogy ő volt az, aki miatt számomra a Fringe kasza lett pár részt követően – tudom, hogy fanfavorit volt, de engem hihetetlenül idegesített. Itt viszont zseniálisan jó a jovális Bűnevő (Bűnfaló? – szóval Sin Eater) szerepében, hihetetlenül jól megcsinálta magának a karaktert.

Érdekesség kettősség a Sleepy Hollow-val kapcsolatban, hogy a sorozat annak ellenére, hogy a világvégéről, illetve annak elkerüléséről, elodázásáról szól, a Supernatural-hez hasonlóan egyszerre könnyed és humoros, mégis nagyon érzelmes, s komoly drámát is tartalmaz. (Mondjuk ez utóbbi nem biztos, hogy nagyon átjön, de a szándék megvan rá a készítők részéről.)

És, ha már érzelmek: országos sorozatnál legutóbb talán a Person of Interest esetében éreztem ilyen hatásosnak egy (két) zenei főtémát. Nem sok fantázia van benne, hiszen az állandó taktusok folyton visszatérnek, de nagyon működnek, remekül erősítenek rá a hangulatra.

Az meg már személyes plusz, hogy eleinte a Sleepy Hollow azért is bejött, mert kétszereplős sorozat volt – ez még a 4 állandó szereplő ellenére is igaz volt. Mindig felüdülés kevés szereplős sorozatot nézni, mert akkor nincsenek erőltetett mellékszálak, amiket a többieknek írnak, hogy ők is szerepeljenek, ráadásul minél több a szereplő, annál esélyesebb, hogy az egyik nem jön be, és amikor ő sztorija kerül a képernyőre, elunom magam (szia, The Following!).

A Sleepy Hollow esetében Ichabod Crane és Abbie Mills a főalak, a Két Tanú, akiknek meg kell akadályozniuk az Apokalipszis eljövetelét. Mellettük Katrina, Crane felesége csak ritkán tűnik fel (látomásban és flashback-ben – bár nyilván vannak terveik vele), míg Irving, a főnökrendőr csak bólogató emberként volt sokáig jelen (végre nem egy, a hősöket akadályozó zsaru!), felesleges volt, de szerencsére nem irritált, Orlando Jones jófej. (Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy az utolsó pár részre komolyabb magánéleti szálat és románckezdeményt…, de még épp belefért. Talán.)

Szóval ezzel a zárással magasra került a léc és elvileg a készítők biztosították is azt, hogy a 2. szezon másféle legyen, mint az első. Kérdés, hogy még mennyi minden van ebben a világvégés, nyomozós, függetlenségi háborús tematikában. Mert azon sosem egyszerű túllépni, hogy van egy gonosz démon, majd egy még gonoszabb és végül a leggonoszabb. Talán ezúttal sikerül.

54 hozzászólás Ne habozz!

Eli - 2014. 01. 26. 21:20

Nálam az országos elsőévesek között simán vitte a prímet. Baromi szórakoztató, odavagyok a hangulatáért, a humoráért. Nagyon kedvelem.

KK - 2014. 01. 26. 21:25

Nekünk bejött.
Ahogy a posztban is szerepel: könnyed, szórakoztató, és bármennyire is próbálják a drámai szálat eröltetni, (hála égnek) nem sikerül.
A főszereplő társadalmi kritikái tudnak jók lenni :)

Az évadzáró erős volt, bár túl sok a cliffhanger, amikről ordít, hogy kvázi komolytalanok, és ahhoz hogy haladjon a történet, gyorsan fel kell oldani őket.

VanillaSky - 2014. 01. 26. 21:37

Öt vagy hat részt néztem meg belőle, de elnézve a képeket egy cseppet sem bántam meg a kaszát:) Rettenet gagyi!

enbé - 2014. 01. 26. 21:40

Egyetértek az előttem szólókkal, még az utolsó részben Crane poénjai (pl. a polgárháborús játék) is könnyítenek az egészen.
Pozitív volt továbbá, hogy az írók elég meredeken megváltoztatták az alapfelállást (és a SinEater esetében eléggé véglegesített, bár ki tudja). Mindenesetre remélem, hogy nem Euréka módon két rész alatt piff-puff módon oldják meg, hanem igenis kicsit kibontják. A rendőrkapitány szála lett a leggyengébb szerintem, egy résznyi felvezetés, hogy elvigyék az útból, sok. Viszont nagyon érdekes, hogy igazából akárki lehet lovas, szóval senki nincs biztonságban ilyen téren.
A csavar pedig zseniális lett, az utolsó 20 perc, ahogy írtátok, nagyon jóra sikerült.

Nicholas - 2014. 01. 26. 21:42

Az első két részt néztem csak meg anno, az teljesen rendben is volt (7-8/10), de a heti ügyeseket általában mindig félre teszem nyárra, aztán vagy sikerül megnéznem vagy nem… így az SH is a lista végére került.
Örülök, hogy ezeket leírtad winnie. Eddig teljesen abban voltam, hogy alig van átívelő szál. Kedvet csináltál a folytatáshoz, szóval holnaptól neki is látok:)

LaCRossE - 2014. 01. 26. 21:43

nem kaszáltam, de a második rész után megakadtam (a pogdesign calendarban bennehagytam, szóval a folytatás még garantált), de ez a kritika megerősített abban, hogy érdemes lenne egy nyári dara helyett hamarabb megnézni az 1. évadot. John Noble miatt mindenképpen.

Isteee - 2014. 01. 26. 21:45

Nekem nagyon tetszett a sorozat, tényleg nagyon jól átgondolt, humoros és a zenei aláfestések is nagyon találóak.
A cliffhenger is nagyon tetszett, az az utolsó 20-30 perc nagyon jó volt.
Csak azt sajnálom, hogy Jeremyt nem korábban ismertük meg, fiatalon, biztosan lett volna az ő történetében is sok potenciál, amiket fel lehetett volna használni.
De így is nagyon jó volt, várom a következő évadot, ami hű de messze van még. :( :)

S84 - 2014. 01. 26. 21:47

Számomra a legjobb országos újonc.
Én végig azt vártam, hogy Katrina gonosz lesz, de szerencsére nem így lett, sőt a Sin Eaterre nem is gondoltam volna, bár a temetős jelenetnél mikor begyógyult a keze tényleg gyanús volt.

Llew - 2014. 01. 26. 21:48

Ötödik vagy hatodik részig jutottam vele, ott elakadt, addig viszont pont a mitológia katyvasza volt az egyik legnagyobb negatívum (másik a Ichabodon kívüli nulla karakterek). Erre azt olvasom, hogy a PoI-tól is átgondoltabb?
John Noblet nagyon kedvelem, nem is hosszú az évad szóval lehet végig kéne darálni, de azért egy 6-7 pontos finálé az minden csak nem túl erős.

winnie - 2014. 01. 26. 21:50

llew: nem átgondoltabb, csak erősebben van jelen az epizodikus történetek mellett. a poi epizodikusabb.

az, hogy melyik átgondoltabb…, ez csak 13 rész volt, a poi a 3. évadjában tudja magát überelni folyamatosan. de ez a 13 rész átgondol volt, meg volt előre tervezve sok minden, és végigjátszották a dolgokat, payoffal a fináléban.

a finálétől még véletlenül sem szállok el, kellemes volt, mint a sorozat, de közel sem überjó. viszont az utolsó 20 perc, mint írtam, engem odaszögezett.

Raziel Anarki - 2014. 01. 26. 22:05

Én elkezdtem, az elején még tetszegetett is, de az írás minősége, a cikkben is emlegetett következetlenségek stb, illetve én emellett elég súlytalannak / dimenziótlannak éreztem a fő karaktereket is …szóval 5-6 rész után kapott fájdalommentes kaszát.

paranoid android - 2014. 01. 26. 22:25

Kellemes szórakozás volt ez az évad, de egyáltalán nem kiemelkedő, és nem is vagyok biztos benne, hogy lesz kedvem a második évadhoz. A sorozat humora valóban remek, ahogy Ichabod Crane karaktere is telitalálat, és nekem a Mills nővérek is tetszenek, főleg Jenny. De a karakterek közötti kapcsolatok, a konfliktusok eléggé semmilyenek lettek. Egyrészről a jó és rossz dualizmusa átjárások nélkül unalmas, különösen, ha a rossz oldalon nem is kapunk értékelhető karaktert. Kivéve persze most az évadzáróban (John Cho szerencsétlenkedését direkt nem számoltam). A jó oldalon lévő nézeteltéréseket meg pillanatok alatt feloldották minden alkalommal. Ezek nagy hiányosságok számomra egy ilyen természetfeletti sorozatban. A Supernatural ezeket pl. ügyesen csinálja. Szóval egyik felében baromi szórakoztató tud lenni a Sleepy Hollow, de amint akcióra vagy drámára kerül a sor, én unalmasnak találom az arctalan gonosz elleni gyakran önismétlő harcot, mégha szorgosan is építgették a mitológiát.

Lemoni - 2014. 01. 26. 22:25

A legjobban várt országos újoncom volt tavaly, sajnos ehhez képest alulteljesített. Voltak kimondottan élvezhető részek, de inkább a középszer dominált. Ahogy a kibeszélőben már írtam, nekem nagyon nem tetszett a befejező 2 rész; annyira ódivatú, múlt századi kalandstílus volt, hol a Buffy, hol a Relic Hunter jutott eszembe, de ami akkor üdítően friss volt, mostanra már divatjamúlt lett. Az meg, hogy a két főszereplő mindig mindent megtalált, mindenre rájött, kiderített, de a legnyilvánvalóbb dolgot úgy kellett sátáni kacajjal a szemük közé vágni, mint egy régi fekete-fehér szörnyfilmben évtizedekkel korábban, engem ez nagyon idegesített. A főhőssel ami a végén történt, legalább 3 sorozat évadzárójában ellőtték már, ahogy a női főszereplőét sem először látni. Ráadásul olyan cliffeket írtak, hogy egy pillanatig sem kell izgulni vagy agyalni, hogy most mi lesz. Crane-t és Tom Misont nagyon megkedveltem, ezért nehéz lenne kaszálnom a sorozatot, de ha a második évadban is ilyen langyi lesz a körítés, elgondolkodom rajta.

Dave - 2014. 01. 26. 22:28

Kellemes volt. Azon vettem észre magam , hogy hetente néznem kell. Az évadzáró pláne vége szuper volt.

Hunnenkoenig - 2014. 01. 26. 22:40

Az eleje talan kicsit suta volt, de egyre jobban belerazodtak.

Nekem is a Nemzet aranya jutott eszembe sokszor.

Az utolso ket resz nagyon ütött. Innen mar remelem csak a csillagos eg a hatar.

Fragohol1C - 2014. 01. 26. 22:44

Néztem végig az évadot, eleinte kicsit zavart az epizodikus jelleg, de örültem h átívelős lett végül. Az évadzáró két rész méltó módon feltette az i-re a pontot, várjuk a második évadot :-)

arsebulls - 2014. 01. 26. 22:53

A 11. rész után kicsit megijedtem, hogy lehet, hogy ebből kasza lesz, de az évadzáró(k) nagyon jóra sikeredtek. Nem egy übertop sorozat, de nem is guilty pleasure. Mindenképp maradok a második évadra.

Don Fanucci - 2014. 01. 26. 23:16

Én nagyon szeretem a Sleepy Hollow-t! :)

Tudom, hogy sok gond van vele, és hogy lenne miért, de semmiért nem tudok rá haragudni.

Egyszerűen megkedveltem a karaktereit, a humorát, a mitológiáját, a lazaságát, és a lendületét, amivel az ötleteket hajigálja be a játéktérre – a többi felett meg játszi könnyedséggel szemet tudok hunyni.

Szóval elfogult vagyok, így aztán pontozni sem merem a dupla évadzárót.

Még kinevetnétek. :)

Neoprimitiv - 2014. 01. 26. 23:29

Én valahol a 8.-9. rész táján akadtam el, de jellemző, hogy már nem emlékszem hol – ergo már az sem kötött le igazán. Ezzel együtt Crane karaktere miatt rajta maradt a listán, lehet, hogy majd az olimpia alatti aszályban bepótolom.

A PoI-val való összevetésre az én szemöldököm is felszaladt, mert amit láttam, abból nem éreztem ezt az átgondoltságot, de a posztban is szerepel, hogy a fináléra állt össze a kép, szóval kíváncsivá tett.

kanka - 2014. 01. 26. 23:36

nekem bejön.az évad vége pedig jól meglepett :)

Malachi - 2014. 01. 26. 23:37

karácsony előtt hagytam abba, a hosszú szünet meg egyebek miatt kiestem a ritmusból, de addig is szerettem.

most meg mit látok? csupa jó vélemény. már pótolom is a lemaradást!

Tyberius - 2014. 01. 27. 00:02

Nekem se jött be az utolsó két rész, igazából valahol a felénél elvesztettem az érdeklődésem úgy igazán a sorozatba. A fordulat a végén meglepő volt valóban, én se nagyon gondoltam rá, ugyanakkor sok olyan amatőr húzás volt, ami totál elvágta nálam a dolgot.

SPOILER:

Crane-t hibáztatni bármiért is eléggé nevetséges volt a fia részéről, mivel az nem is tudott a létezéséről, innentől pedig a hőbörgése és kiakadása kicsit nevetséges volt. Az anyját okolhatta, mert elhagyta, de akkor is a boszik voltak a fő vétkesek, azokat meg helyre tette a Gólem. Nekem most így belegondolva ez az egész picit “Nina-effekt” volt, bár ott még viszonylag jól is oldották meg a motivációk tekintetében, de ez erről nem mondható el.

SPOILER OFF

Nemtom folytatom e a sorozatot jövőre, a SupNat anno nagyobb hatással volt rám pedig az full epizódikus volt, ami picit is tetszett az évadzáróban az a purgatóriumos részek, bár lehetett volna az egész sokkal szüreálisabb/betegebb a csatorna keretei között. Pl. a Babaház az bejövős volt.

Maxim - 2014. 01. 27. 00:12

Na igen, érdekes a Sleepy Hollow, párommal minden epizód végén úgy voltunk, hogy jó-jó, de ez nem egészen így van a bibliában (az elso lovas az pont nem a halál…) meg hasonlóak, de persze aki nem tudja ezeket, annak nem fáj. De akármennyire néha húztuk a szánkat, mégis visszatértunk a kovetkezo epizódra. Tom Mison mindenképpen a húzó figura, részben miatta, egy kicsit a Mills tesók meg aztán John Noble miatt maradtunk.
Nem mukodik és mégis… várom a második szezont.

piszkosfred - 2014. 01. 27. 00:23

A kritika meghozta a kedvem, köszi. Egy szombaton ledarálom :)

clegane - 2014. 01. 27. 06:21

annyira pofátlanul lazán dobálóznak a logikátlanságokkal, hogy szerintem már ők sem gondolják komolyan. ha valaki tud ezzel együtt gurulni, akkor bejöhet neki, mert végülis jópofa.

rendel - 2014. 01. 27. 08:21

Én 4 részig bírtam, nekem nagyon gagyi volt, tucat sorozat, béna rendezéssel. Még a szereplők elmennek, de maga a sorozat…

Andro - 2014. 01. 27. 08:26

Nekem nagyon bejött az első évad. Minden héten alig vártam, hogy láthassam a friss epizódot. Szóval, ide nekem a második évadot!

a Kati néni - 2014. 01. 27. 09:07

Egyszer úgyis visszanyal a fagyi és a logikátlan történetvezetés miatt ráunnak a nézők.

A hangulat és a színészek (egy része) OK, a sztori számomra katyvasz. Kéne valaki, aki megregulázza a forgatókönyvírókat.

ZOD - 2014. 01. 27. 09:32

Bomba volt a finálé, az egyik legjobb új sorozat. Noble meg az isten :)

Andro - 2014. 01. 27. 09:42

Maxim: Én is tudom, hogy az első lovas nem a Halál, de engem abszolút nem érdekel az ilyesmi. Igen, nem vagyok hívő, de a Bibliát én is ismerem, mégis, számomra abszolút logikusnak tűnt a Halál felbukkanása, mint első lovas. Pláne, hogy a Fejnélküli lovas a Sleepy Hollow mitológia szerves része, így igazából tök mindegy, hogy Halálnak, Háborúnak, vagy minek hívják. Beleillik a történetbe. Ezen nem kell fennakadni, mert ez az egész szőrszálhasogatás, semmi több.

winnie - 2014. 01. 27. 10:01

hogy ki az első lovas? nos, láttuk, az első lovas a Halál. minden sorozatot a maga univerzumában kell értelmezni, nem a mienkben. lehet, hogy a biblia tévedett. lehet, hogy nem véletlen, hogy a halál az és magyarázatot kapunk. de hiába van leírva, hogy nem az – láttuk, hogy az. ez olyan dolog, amivel nem érdemes vitatkozni. megtörtént. abban a világban:)

Hunnenkoenig - 2014. 01. 27. 10:16

@winnie: nem Maximra utalok konkretan, mert nem ugy jött le, de ha mar te felhozod, akkor rad reagalva:

Egy vallasi fanatikusnak ugysem tudod megmagyarazni. Logikaval, vagy akar csak jozan esszel hatni ra nem lehet, mert a TE logikadat, vagy ervelesedet nem fogja elfogadni a fanatizmusa miatt, a Biblia logikatlansagai felett viszont könnyüszerrel elsiklik.

Kar az ilyesmire a digitalis tintat vesztegetni :-)

leila - 2014. 01. 27. 10:34

Ez egy aranyos sorozat, de nem egy PoI. Látszik, hogy magukat sem akarják túl komolyan venni, ami kifejezetten jó, ott lesz majd gond, ha el akarnak kezdeni komolykodni.

Abban is egyet kell értsek, hogy szépen felépítették az évadot kevés üresjárattal (13 részben nem sok fér el), de innen kell jól folytatni és talán kitalálni újból az egészet.

Maxim - 2014. 01. 27. 11:27

Na azért álljunk meg egy szóra. Ne kezdjunk itt vallási fanatizmussal dobálózni… ez a legjobb poén a vidéken mivel én nem vagyok vallásos… attól még tudhatsz a bibliáról, mivel tetszik vagy sem, irodalmi szempontból is fontos, sok késobbi muvet inspirált.

Sokan mondják hogy katyvasz a Sleepy Hollow én mertem kiemelni egy konkrétumot ami pont a bibliából van és ami nekem az én véleményem szerint hozzájárult a katyvaszhoz. Mert ha logikusan nézed, ha a halál az elso akkor azzal kezdodik hogy mindenki meghal… onnan meg a háború meg a pestis csak les hogy akkor nekik már nincs meló és elmennek sorozni.

De most komolyan az én véleményemen akadnak meg néhányan??
Én még mondtam is hogy mindennek ellenére én szeretem ezt a sorozatot és alapvetoen élveztem, a twist a végén meg megdobbentett és várom a folytatást.
Nem támadtam a sorozatot szóval meg lehet nyugodni, nem kell megvédeni.
Ha meg mindent a sorozat világában nézunk és értelmezunk, akkor nem is katyvasz az egész, lehet hogy abban a világban így mukodik a logika.

Én csak egyet kérek, tiszteljuk a véleményt, mert ha valaki azt mondja katyvasz akkor arra nem ugrasz, de ha valaki kimondja a biblia szót akkor azt már mindjárt javítani kell.
Én elmondtam a véleményem, ennyi.

További szép napot mindenkinek!

Maxim - 2014. 01. 27. 11:33

Koszi @Hunnenkoenig, nem is vagyok fanatikus, még vallásos sem. :)
De ha belegondolsz, ha bekopog a halál elsonek, akkor rogton mindenki meghal, majd érkezik a pestis, a háború, egymásra néznek és elmennek sorozni mert nekik itt már nincs meló.
De ha mindent a sorozat világán belul értelmezunk, lehet nem is katyvasz, mert lehet hogy itt így mukodik a logika, vagy ennyire intuitívak a szereplok hogy mindenre villámgyorsan rájonnek, szóval ha ez a helyzet, én bocsánatot kérek, hibáztam.
(ez oszinte, nem szarkazmus)

sadnic - 2014. 01. 27. 12:00

sztem egyszerűen eltalálták a sorozatot. az olykor kicsit unalmas nem logikus percek ellenére. a rész végére mindig pozitív érzés marad utána számomra legalábbis :D nem egy odaát szintű sorozat kezdés. de láttunk már rosszabbat is :D :D .. john noble pedig megint nagyot alakít mint walter fringe.ben :D

cyborgwings - 2014. 01. 27. 12:56

akartam már tegnap is hőbörögni egy sort, de igazán még azt sem tudok.

ha nem lenne ichabod és a rácsodálkozásai meg beszólogatásai a mai világra, akkor ez a sorozat egy sima szombat délutáni matiné (jó, az délelőtti, de értitek) lenne.
tingli-tangli, a kevés szereplő is bénán van megírva suta háttérsztorikkal, crane és a neje között legföljebb kovakővel lehetne parazsat szítani, hogy nicole beharie minősíthetetlen játékáról ne is.

amin a leginkább kiakadtam, az pedig a végkifejlet, a fához kötözéssel és hosszas monologizálással. nem azt mondom, a hapsi jól játszott, de hogy az apjának, aki a létezéséről sem tudott két héttel ezelőttig, mi köze az ő nyomorához, azt véletlenül sem értettem.

valamilyen szinten nézhető, 45 percnyi lötyögésnek elmegy, de nem vagyok benne biztos, hogy azért a legföljebb pár perc ichabod-brillírozásért érdemes lesz folytatnom.
a szezonnyitót megnézem, aztán meglátom, hogy összeszedték-e magukat az írók vagy lustálkodnak tovább és ósdi panelekből építkeznek eztán is.

ja, még a zenéről annyit, hogy tetszik, de annyira magasztos és pátosszal teli, hogy a matiné jelleg mellett kissé nevetségesen hat..

Zsu - 2014. 01. 27. 13:28

Nekem a hibái ellenére is tetszett. Crane megszólalásai pedig szerintem nagyon jók, tetszenek a néha elejtett elég erős társadalomkritikus megszólalásai :) A végén is csak lestem, hogy ne már, erre nem számítottam. Kíváncsian várom, mit mutatnak majd a 2. évadban.

Hunnenkoenig - 2014. 01. 27. 16:30

nem Maximra utalok konkretan, mert nem ugy jött le

[…mintha fanatikus lenne…]

Dark Energy - 2014. 01. 27. 20:45

Legjobb újonc részemről.
A finálé ütött. Sejtettem, hogy John Noble nem mezei vendégszereplőnek jön, de teljesen WTF volt számomra az utolsó 20 perc.
Vicces és mégis hátborzongató. Valahogy az arányok jól el vannak találva.
Tom Mison és John Noble kiemelkedően jó volt, előbbi óriási meglepetés, utóbbi pedig no comment, zseniális, na.
A többiekkel még hadilábon állok, sokszor úgy érzem, csak asszisztálnak vagy “dísznek” vannak ott.

majsz - 2014. 01. 28. 12:54

Nálam 5-6 résznél abbamaradt, Crane nagyon jól hozza a karaktert, a főszereplő csaj viszont nagy mellényúlás.. még a huga is sokkal jobban játszik valami-féle karaktert, inkább Katrinát látnám szívesebben nagyobb szerepben. Mindennemű rasszizmus nélkül mondom, hogy az Abbie játéka teljesen ez a “brooklyni” féle grimaszolás, nyakkörzés, túlaffektálás, tipikus félig komikus “nigga” stílussal van tele, és a karakter mögötte az zéró! Semmilyen jellemzője nincs, abszolút kevés egy leading role-ra. Ha ezen változtatnának, még sokat is elérhetne, akár a Supernatural nyomdokaiba is léphetne (2-5. évadra gondolok). Azért befejem az évadot majd, de ez nem hinném, hogy változtat a főszereplő csajjal kapcsolatos véleményemen.

Zora - 2014. 01. 28. 18:06

Szerintem is gyenge volt a bemutatkozó évad, nagyon sok hülyeség volt bennük. Még a legjobb rész is maximum 7 pontos, a legrosszabb meg 0, szóval nekem átlagban kb 4 pont. Azzal sem tudnak megszédíteni, hogy micsoda nagy csavart vittek bele az utolsó 10 percbe. Persze, nézni fogom a következőt is, de nem nagyon számítok jobb élményre…
(A zenéjét viszont imádom benne…)

Kira - 2014. 01. 28. 22:39

OMG!

Ennyit lehet mondani erre az évadzáró. Parádés befejezés és semmit nem sejtettem, hogy ilyen fordulatot vesz a dolog. Nice… nice. :)

Pipacs - 2014. 01. 30. 14:17

SPOILER
Azt ti értettétek, hogy hogy a frászba szenvedhetett 200 évig a föld alatt a fiú? Nem halt meg? Vagy ő is meg lett valahogy varázsolva, mint Ichabod? De akkor hogy érzett bármit is? Vagy én vagyok csak ilyen szőke? És mitől lett egyáltalán ilyen gonosz kisfiú? Nekem legalábbis úgy tűnt, hogy az…

Zora - 2014. 01. 31. 14:24

Hát, Pipacs, ezt én sem értem. 20 év körüliként állították meg a szívét – most vagy meghal, vagy nem. De öregedni nem öregszik, nem?! Meg szenvedni sem szenved, hiszen nem a Purgatóriumban, vagy a pokolban volt! (Lsd. Supnat…)

Amúgy még pár résszel ezelőtt írtam egy kommentben, hogy átfutott az agyamon, a Bűnevő esetleg Crane leszármazottja. De aztán el is felejtettem. :-)

A monológja tényleg hülyeség volt Crane felé a fánál, a Démon jól megkavarta az agyát. Igazából Katrina sem tehetett érte semmit.
Á, még a csavar volt a legjobb, a körítés nem… :-(

aries - 2014. 02. 01. 20:33

Mintha valahol említették volna, hogy Jeremy warlock volt. Lehet, hogy nem a filmben… engem nem zavar, hogy megöregedett ennyire, hiszen gondoljatok bele, mennyi bűnt “evett meg”, ami megöregítette. Csak tippelek. SP 10/10! :)

Sawyer - 2014. 02. 03. 13:49

az első rész még tetszett, aztán egyre több véletlen és hülyeség került bele, ennek ellenére végignéztem az évadot. a szereplők nem fogtak meg, a történet a sok véletlenen alapszik, egyedül az évad végi csattan húzta fel egy ponttal, de így is csak 4/10

andika1st - 2014. 02. 03. 18:20

A hetvegen ledaraltam a sorozatot es rajongoja lettem, alig varom a kovetkezo evadot. Tetszik a sorozat humora, a szereplok, szamomra semmit nem vittek tulzasba es Ichabod Crane vagy Tom Mison kulonosen jo a sorozatban.

zagloba - 2014. 02. 04. 03:41

Az első rész lehengerlő volt, de ami utána jött…
Én sajnos nem tudok egyetérteni a kritikával.
Tulajdonképpen semmilyen ziccert nem tudtak gólra váltani a szerzők.
Felvezették Corbint és a nyomozásait, és a összegyűjtött anyagait, szinte elő sem kerül, hozzá sem nyúlnak. Felvezették a Fejnélküli Lovast, alig jelent meg. Felvezették az álmosvölgyi boszorkányokat, nyomukat sem látni. Knapp tiszteletes, az uccsó részben 5 percre.
Sorolhatnám.
Kapunk viszont folyamatos “drámát”: a két lány nyűglődései egymással, Ichabod nyűglődései Katrinával kapcsolatban, a rendőrfőnök és családja /de minek???/, Andyt a jólelkű zsarudémont, ezek állandóan ismétlődnek, és persze random akciókat, hogy legyen valami.
A szereplők közül Tom Mison nagyon jó, és Orlando Jones is jó lenne, ha volna szerepe. Ugyanez áll Clancy Brownra. Micsoda lehetőségek volnának a karakterében!
Nicole Beharie totális kudarc, a nagy könnyes szemeken kívül nem sokat látni tőle. Katia Winter és Mison között semmilyen érzelmi kapcsolat nem jött át, nemhogy elsöprő szerelem.
A történetben rengeteg a filler, a felesleges drámázás, a cselekmény zagyva.
Sokszor a fejemet fogtam a logikai bukfencektől, az 5 perc alatt megoldott rejtélyektől /Washington térképe a szigeten, stb./ Óriási volt Washington sírja, minden pöccre indult benne, a mai magyar építőipar képtelen lenne ilyet építeni…
Különösen “tetszett” a temetőben támadó Moloch-hadsereg / kb. 4 démon, /, a pisztollyal szétlőhető démonok, akik azért sebet ejteni tudnak, a faember/?/, az alienbe oltott Andy: übergagyi.

Múltkor szerepelt kérdésként: mitől lesz jó egy sorozat. Akkor azt írtam, hogy attól, ha bele tudom élni magam.
Hát nem. Itt teljesen kívülről néztem, úgy ment el mellettem, mint egy gyorsvonat.
Végignéztem, mert a kritika dicsérte, és kíváncsi voltam, mire jutnak, de nekem nem jött be.
Nem volt borzongató, nem volt szórakoztató, inkább csak bosszantó, és gyerekes.

Úgyhogy, ha Álmosvölgy, akkor maradok a 10 pontos Tim Burton-féle verziónál.

winnie - 2014. 02. 04. 09:23

pedig akkor kvázi egyetértünk. csak annyi a különbség, hogy engem nagyon jól elszórakoztatott a dolog, téged meg nem. ez az, ami már személyfüggő. nálam ez olyan 6/10-es élmény volt, nálad meg, nem tudom, 3-4/10?

tény, hogy te többet láttál bele és erre alapozva vártál valami pluszt – én is hasonlókat említettem, nem is tudok meg akarok belekötni abba, amit írsz. ezek olyan dolgok voltak, amik itt, a megvalósítás és a többi miatt nem különösebben érdekeltek, mellékes dolgok voltak, afféle mankók, amik gördítették előre a sorozatot, hogy végrehajtsa a valós, írók által képzelt “küldetését.”

mondjuk más kérdés, hogy jobb lett volna-e akkor a sorozat, ha nem oldanak meg mindent random, nem indul be minden a sírban, stb. nem hiszem, hogy ezen múlott. sőt, lehet, hogy ha sokkal több benne a nyomozás, akkor közel sem lett volna ennyire jól fogadott a végeredmény.

(szóval nem arról van szó, hogy nincs elvárásom, vagy, hogy nem érdekelnek a részletek, de nálam egy jó sorozat ismérve az, amikor ilyesmin nem akadok fenn. vedd az egyik kedvencedet és azt, hogy más meg ott pécézi ki a részleteket, és gondolj arra, hogy azok meg téged nem érdekelnek.)

Judgement - 2014. 02. 12. 02:47

Végignéztem, de nem sok jót tudok mondani róla. Nem érezem azt a fene nagy világvége hangulatot amit erőltetnek, az egész annyira komolyan vehetetlen.

A Supernatural már csak azért is jó párhuzam, mert ott két tuskó amerikai tag viszi a vállán a világvége storyt, de ott valahogy működött az egész. Persze már ott is csak múltidőben.
Ha a második évadra teljesen átírják a cuccot, hogy majd azt mondhassuk, figyelj, nézd végig azt a szerencsétlen első évadot, mert nagyon bedurvultak…de én kétlem hogy ez összejönne.

Akinek eddig tetszett az biztos továbbra is zabálni fogja, nekem ez határeset volt, de nem ugrotta meg…
Az egész kicsit erőltetett. Amikor meg nem sablonos akkor csak simán erőtlen és béna.
Az se segít sokat hogy a néha egészen eltalált jelenetek mellé meg kapunk iszonyú gagyikat, és így a kontraszt csak erősödik.

Az egész langyos. Nagyon komolyan akarja előadni magát, de inkább olyan mintha egy gyerek próbálna nagyon félelmeteset csinálni, te pedig kínosan érzed magad.
A régi fickó a jövőben figura egyre kevésbé teszi meg humorforrásnak, ennél kicsit több kellene.
Értem én hogy erősíteni kell az amcsikban hogy ősapáik mekkora hősök voltak, és a szabadkőműves tagok is szuper arcok (pláne a megfigyelős botrány idején), de nem ártana ha kicsit tartalmasabbra venné a figurát.

A Revolution pl. kicsit összeszedte magát szóval meglátjuk és visszanézek a második évadra, de azt nem hiszem hogy ez lesz az “új Supernatural” :/

winnie - 2014. 02. 12. 06:07

“Ha a második évadra teljesen átírják a cuccot, hogy majd azt mondhassuk, figyelj, nézd végig azt a szerencsétlen első évadot, mert nagyon bedurvultak…”

mivel nagyon sikeres, ezt kizártnak tartom.

Red - 2014. 05. 07. 20:26

Pro és Kontra
Annak ellenére ,hogy felsoroltátok a logikátlanságát , történet kidolgozatlanságát stb. De még is valami mindig odakötött a székhez hogy megnézem a követköz részt is. ( Mostanában olyanok a sorozatok mint a rétes 2-3 résznek is el kell telnie hogy történjen valami ) “Mondhatnám azt is hogy nem az működik, ami történik, hanem az, ahogyan történik ” mondattal egyetértek .De vajon elég lesz-e a következő évadra túl sok nyitott történeti szálat hagytak maguk mögött és karakterek jellemének is formálódniuk kell még remélem lesznek új szereplők is . Meg kell valljam ha így folytatódik elfog laposodni az egész remélem az írók nem teregették ki még az összes lapjukat és a következő évadra valami ütős dologgal rukkolnak elő.

Csigusz - 2014. 05. 17. 19:35

Abbie húgán kívül minden rendben volt az évaddal (ő viszont már a megjelenésével kivált valami undort), külön bejön, hogy ennyire átívelős az egész, szerintem ezt a rövid évadnak köszönhetjük – bárcsak több országos sorozat futna ilyen szűkre szabott évadszámokkal: biztos csökkenne az 1 évadra jutó töltelékrészek száma :)

Darálva elég intenzív az élmény, Tom Mison hatalmas, bár kicsit lehetett volna több abban, ahogy próbál beilleszkedni a világunkba. Ahhoz képest, hogy aludt 250 évet kvázi egy pillanat alatt, minden meglepődés nélkül éli tovább napjait.
8/10

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz