login |

The Americans: kezdett a 2. évad

2014. 03. 06. 14:34 - Írta: Neoprimitiv

70 hozzászólás | kategória: kritika,

Először is mea maxima culpa, ennek a posztnak már a hétvégére el kellett volna készülnie, de nem csak a kémek terveit borítja fel az élet. Remélem, hogy sokak hiányolták már, mert az azt jelentené, hogy másoknak is bejött ez a tavaly eléggé sötét lóként indult sorozat.

A hidegháborús kémsorozat első szezonja sajnos szinte több kritikai elismerést kapott, mint ahányan nézték, ami a készítők egójának ugyan jót tett, de a továbbéléshez kevés. A tavalyi, igen jól sikerült évadot egy nagyon feszült fináléval zárták le, a kérdés az volt tudják-e ezen a szinten folytatni?

A hosszú szünet és a reménybeli új nézők miatt egy elég hosszú “mi történt eddig”-gel kezdtünk, ami nem is ártott, elég sok szálon fut a történet. Bár több hónapot ugrunk előre és oda érkezünk meg, hogy Elisabeth végre gyógyultan hazaindul a családjához (miközben Philip családfenntartóként éppen jamesbondozik egy kicsit), igazából ott vesszük fel a fonalat, ahol abbahagytuk.

A tovább mögött spoilerek, képben is, én szóltam.

Stan még mindig emészti magát a fiaskó miatt, ráadásul munkahelyi renoméjának sem tett jót a kudarc. Így aztán változatlanul megvan Nina is, akibe valóban bele van zúgva és próbálja kárpótolni a pofára esésért.

Az minden esetre bebizonyosodik, hogy a kémelhárításban lehet, hogy profi, de a nőkhöz síkhülye – a Francia hadnagy szeretője kicsit túl ismerős helyzetet ábrázol ahhoz, hogy Ninát a filmművészeti értékei érdekeljék. (Jó ellenpontozás volt, hogy rész végén még egyszer meg kell néznie – a tévéevangelistákra rákattant feleségéből természetesen ki is hozta a Hollywood által elvárt reakciókat.)

Philip és Elizabeth közben folytatják a parókabemutatót, most éppen a Lockheed egyik friss emberkéjét szervezik be annak tudtán kívül, a szokott módon. Gyanítom, hogy a valóban röhejesen kinéző műhajak (főleg Matthew Rhys-on) sokaknál elnyomják a sorozat egyéb, fontosabb értékeit, ami sajnálatos.

Egyrészt azért, mert az akkori hajviseletek tényleg ilyenek voltak (tessék csak megnézni az American Hustle-t). Másrészt mert a számomra pozitívum, hogy a készítők próbálják a helyzetbe beleképzelni magukat. Nyilván tudnának a maszkosok olyan parókát is csinálni, amiről másfél óra előkészítés után fel se merülne, hogy paróka – csak éppen Philipéknek sokszor másfél percük sincs az átvedlésre, így nekem hitelesebb a “rossz”.

Az epzód és nyilván az évad meghatározó pontja, amikor az ártatlan kikapcsolódásnak induló “spies like us” családi hétvége váratlanul mészárlásba torkollik. Már az évadzáróban is központi kérdés volt, hogy az egyre inkább családdá váló párosból a gyerekeknek kinek az elvesztése lenne nagyobb fájdalom, de eddig a veszély csak a felnőttekre vonatkozott.

Nyilván, ha a szüleik lebuknának, ez érzelmileg hatalmas trauma lenne a két gyereknek, de az életük nem volt veszélyben. Mostantól viszont a játék már az ő bőrükre is megy, ami elég komoly változás, főleg úgy, hogy pillanatnyilag fogalmuk sincs, honnan jön a fenyegetés.

Egyelőre még nem döntöttem el magamban, hogy ez a fordulat (a család szorosabb bevonása) mennyire tetszik. Azt nagyon nem szeretném, ha egyfajta érzelmi nyáltenger irányába mozdulnának el, az aggódó anya-apa szálon. Nekem pont ez a kettősség jött be a sorozatban, hogy még a család sem igazi – bár az is tény, hogy éppen ez a felállás néhány dolgot Elisabeth estében elég nehezen befogadhatóvá tett.

Úgy értem ha valaki képes tizenegynéhány évig pusztán kötelességből, álcaként nevelni a gyerekeit, annál elég rapid jellemfejlődés, ha alig pár hónap alatt átfordul anyamedvébe.

Úgy tűnik a korábbi “kihez is tartozunk és akarunk-e még oda tartozni”-kérdést idén a “végezzük a munkánkat és védjük a családot”-szlogen fogja felváltani, ami szintén a majd meglátjuk kategória. Lehet jó, de alapból egy morális dilemma a számomra mindig érdekesebb történetre ad lehetőséget, mint egy random “valaki meg akar ölni” szituáció. A fenyegetés viszont még annyira behatárolhatatlan, hogy egy nagyon ütős sztori is lehet mögötte, remélem így lesz.

Az, hogy a történet gyakorlatilag ott folytatódott, ahol abbahagytuk azt is jelentette, hogy az egy Margo Martindale kivételével mindenki visszatért, de gyorsan biztosították a nézőket, hogy ő sem utazott vissza a rógyinába, látjuk még.

A színészek is hozták azt, amit az első évadban megszoktunk tőlük, ami ebben az esetben egyértelműen dicséret. Ha valakivel, akkor nekem Keri Russell-lel lesz gondom az évad során, pont a feljebb felsoroltak miatt. A hideg, de a látszatot kiválóan fenntartó Elisabeth-ként tökéletes volt a számomra, az őszinte érzelmeket mutató szerepeiben viszont eddig nekem mindig is hiányérzetem volt – ismét egy majd meglátjuk.

Összességében az évadnyitó szerintem elmaradt a szezonzárótól, a nagyobbik részében inkább egy évad közbeni rész tempóját hozta. Mielőtt valaki ledorongol, nem tudom, hogyan lett volna jobb, hiszen egyszerre kellett információkkal ellátni a remélt új nézőket és megalapozni az évadot, ráadásul a Nagy Fordulat igazi WTF volt. Talán pont azért volt kicsit altatósabb a rész, hogy ez nagyobbat üssön?

Végül is mindegy, ahogy a fentiekből is – remélem – látszik, nem azzal volt gondom, ami történt az epizódban, hanem attól félek egy kicsit, ami ezután történhet. Ezek viszont csak előítéletes félelmek, szóval a számomra egyértelmű az igen a folytatásra. Ha muszáj pontozni, akkor legyen 7/10.

70 hozzászólás Ne habozz!

Shannen - 2014. 03. 06. 15:26

Már vártam ezt az írást!
Tavaly egyik nagy újonc kedvencem volt a The Americans, így már alig vártam a folytatást.
A kezdés azt hozta, amit vártam az előző szezon után. Továbbra is kavarják a szálakat, a színészek remekek, a hangulat is meg van.

Az egyedüli problémám az a gyerekek kiemelése. Márpedig ahogy a készítők is nyilatkozták, ez lesz az évad egyik kiemelt témája.
Persze ha logikusan nézem, nyilván ahogy nőnek egyre önállóbbak lesznek, feltűnik majd nekik is 1-2 dolog, és egy idő után meg van rá az esélye, hogy minden kiderül számukra is. Viszont gyerek/tini szereplőknek rendes (értsd nem idegesítő) sztorit írni nehéz, ezt már rengetegen próbálták és többségében nem nagyon jött be a dolog. Nem szeretném egy évadon keresztül azt nézni, hogy apa-anya hogyan próbálja kimagyarázni magát, vagy a gyerekek rájönnek valamire és emiatt rögtön veszélybe kerülnek, akikért lehet aggódni. Engem nem ez érdekelne ebben a sorozatban.

Persze, ki tudja mi lesz itt még a következő hetekben, lehet, hogy tök jól megoldják a dolgot és élvezetes lesz nézni, bármi lehet. Szóval ez is csak afféle “előítéletes félelem”, de épp ezért egy kis fenntartással kezelem a folytatást.

Ja, és a parókák: szerintem semmi baj velük, tök hitelesek. Az egy más kérdés, hogy némelyik hülyén áll rajtuk, de hát ez a 80-as évek, hogy nézzenek ki? :)

sorozat/gyilkos - 2014. 03. 06. 15:34

Kedvenc elcseszett kémes szappanom…

Megjegyzés: anyamedve nem pár hónap alatt lett. Ill. nem tudjuk, de azért utaltak már rá, hogy anyaként gondol rájuk és nem a munka mellékhatásainak tekinti őket. A férj más tészta, ott, bár ez sem egyértelmű, pont a sorozatnyitó rész hoz változást (amitől még lehettek jobb időszakaik előtte is).

Sokkal,de sokkal többet kellene karakerizálni, motivációk vívódások kibontása (ha tényleg közelednek egyméshoz, apukát kicsit sem zavarja hogy a célszemélyről rángatja le anyukát? Vagy kémeknél egy 69-el ez simán oldható?), jobban előkészített akciók (apuka nyitó bondozásának is se súlya, se folytatása), a keménységet és elhivatottságot nem a random kukta kíméletlen kivégzése adná, hanem a gyerek iskolatársának az apjáé, akivel néha elsörözget.

Lehet, hogy az összeszedetlenség és az előkészítetlen akciók csak a nézettség nyomása miatt kerülnek bele,de két hatásvadászat között azért lehetne következetesen építkezni.

Ancsa - 2014. 03. 06. 19:59

Köszi szépen az írást!!
Régen volt már, hogy körömlerágva vártam egy sorozat folytatását, de ez most így volt. Az írással is nagyjából egyetértek, bár én egy picit feljebb pontoznám (bár a második részt még nem láttam).

Sigismundus - 2014. 03. 06. 20:11

Óvazze most esett le hogy az a két szállodai prosti akik lépre csalták a Lockheedes ürgét a két orosz kémnő…

nyau - 2014. 03. 06. 22:22

Nekem nagyon tetszett az évadnyitó, csakúgy mint az előző évad. Szeretem az olyan sorozatokat, ahová beszivárog a történelem, ráadásul itt még kicsit közelebb érezhetjük magunkat az egészhez a kommunista vonal miatt…szerintem nem szappanos egyébként, inkább kicsit fapados. A parókák abszolút nem zavaróak, és ahogy Neoprimitiv írta, így reális. Azzal is egyetértek, hogy Elisabeth jellemfejlődése elég gyors volt. Nagyon sok dolgot elfelejtettem az előző évadból sajnos, de arra tisztán emlékszem, hogy emiatt volt szerethető/nem szerethető a karaktere számomra, hogy mennyire egy hideg, állandóan feszült, szigorú karakter. Így ezt a változást kicsit elhúztam volna, valamint a gyerekek szálát is. Lehetnének fiatalabbak, és ez ami most van talán elég lett volna 1-2 évad múlva. Azon szoktam gondolkozni, hogy amerikai szemmel milyen lehet nézni ezt a sorozatot? Egyrészt a ‘sok’ felirat miatt, másrészt, hogy ősi ellenségük Oroszország szemszögéből mutatnak bizonyos dolgokat…

nyau - 2014. 03. 06. 22:30

és olyan szomorú, hogy ilyen kevés itt a hozzászólás, és hogy valószínűleg nagyon kevesen ismerik/szeretik ezt a jó kis sorozatot.

sleepwalker77 - 2014. 03. 06. 23:39

Egyik kedvenc. Remélem kedvenc FBI ügynökünk is több szerepet kap majd, első évadnak is jót tett mikor egyre közelebb került a szomszédokhoz. :)

Neoprimitiv - 2014. 03. 07. 08:32

@zsotyooo: ezt biztosan ide szántad?

@nyau: nekem is a korszak az egyik nagy vonzerő, igazából megdöbbentő, hogy sok szempontból ez az alig közelmúlt mennyire archaikusnak tűnik. Gondolok olyanokra, hogy az überlehallgató technika is magnókazettákat használ mindkét oldalon, stb. Másrészt én szeretem az agyjátékokat, amikor a szereplőkkel együtt gondolkozhatok azon, hogyan lehetne megoldani egy megoldhatatlan feladatot.

@shannen: a gyerekek valóban általában a sorozatok Achilles sarkai. Egyrészt egyfajta (drámai) tévés közmegegyezés, hogy gyereket nem bántunk és nem utálunk. Az eredettörténetben lehet (ld. Mentalista, meg gondolom egy csomó más), de a képernyőn is megjelenő gyerek kvázi tabu. Az évadnyitó ebből a szempontból hatalmas WTF volt, még akkor is, ha magát a gyilkosságot nem láttuk.
Így aztán az egyszer behozott gyerekszereplő jellemzően a készítők nyakán ragad. Vagy csak biodíszlet – amit a néző is kiszúr -, vagy próbálnak neki funkciót adni, de mivel muszáj szerethetőnek megtartani, ez általában zavarossá válik.

Itt Paige szerintem eddig teljesen normális, a viselkedése, kutakodása is. (Henry még egysíkú) Ráadásul nekem nagyon bejött az a borzasztóan kínos reggeli is – minden gyerek nehezen emészti meg, amikor először szembesül azzal, hogy a szülei nem csak mosolyognak egymásra.

Sőt tovább megyek: elvben az sincs ellenemre, ha az évad egyik konfliktusa az lesz, hogy rájön valamire és ezt Elisabeth-ék is megtudják. Ez megint csak egy morális kérdés: a gyerekem előtt akarok jó ember lenni vagy a kötelességemet végzem? Ha nem fogadja el, amit csinálok, meddig vagyok hajlandó elmenni, hogy ne is hozza nyilvánosságra? Eddig, ha valaki közvetlen lebukási veszélyt jelentett a számukra, azt eltették az útból… Ebből elég érdekes dolgokat lehet kihozni.

Amit nem szeretnék, az “kíváncsi tinédzser, aki bajba keveri magát és a családot” klisé.

@Ancsa: azért nem pontoztam feljebb, mert nagyon nem egyértelmű, hogy szenvelgés vagy feszültség lesz a dologból? Most mindkettő benne van szerencsére, de az üres lelkizésre a tapasztalatom szerint jobban vevő a kinti közönség, mint a tényleges karakterdrámára. (ld. Nina vs. Susan reagálása a filmre.)

sepuku - 2014. 03. 07. 08:34

Érdekes, ez a sorozat teljesen kimaradt. Szinte nem is tudtam róla. Lehet akkor nekilátok és megnézem. Jól teszem?

winnie - 2014. 03. 07. 09:29

a bepróbálást igen. minimális erőfeszítés a 40 perc és, ha bejön, akkor igen kellemes órák várnak rád.

Dia - 2014. 03. 07. 09:46

Ez az a sorozat, amiből megnézve az első pár részt úgy voltam vele, hogy kávéval elmegy.
Aztán egyre jobban vártam és teljesen rákattantam :)
Gyakorlatilag még most sem értem mit szeretek benne, de az írásnak nagyon örülök!
Már nem is reméltem, hogy lesz róla.

Ancsa - 2014. 03. 07. 10:09

“Amit nem szeretnék, az “kíváncsi tinédzser, aki bajba keveri magát és a családot” klisé.” – Na ezzel tökéletesen egyetértünk. Ettől kihullana a hajam.

bamboobones - 2014. 03. 07. 15:58

hogy milyenek voltak eredetileg a ruhák meg a parókák, itt egy kis galéria:

http://www.wired.com/rawfile/2013/10/stasi-archives/

lacca - 2014. 03. 07. 18:30

Az egyik legjobb sorozat, kiváló a retro hangulata, izgalmas, fordulatos és a szereplők is remekül teszik a dolgukat. Ezt a parókás hisztit nem igazán értem, nincs azokkal semmi gond! :) Szerintem stabilan 8-10/10-es részeket produkál a sorozat…

sorozat/gyilkos - 2014. 03. 07. 20:23

Érdekes ez a hardcore rajongás itt, bár nem sokan vagytok az is tény. Meg minden hibája ellenére én is kedvelem. Az is.

De próbáljátok elképzelni, mit tudna ebből kihozni Vince Gilligan mondjuk. Kémek+retro+hidegháború+minőségi dráma.

Taknyunkon csúsznánk minden rész után, és remegő kezes elvonási tünetekkel ülnénk minden rész elé. Mert az alapanyagban az simán benne van. Engem pont azért idegesít, mert nem hiányzik sok hozzá.

Neoprimitiv - 2014. 03. 07. 20:37

@sorozat/gyilkos: Tisztelem Vince Gilligan-t, nagyot alkotott a BB-vel, de a sorozatok történelme tele van nagyot alkotó írók/showrunnerek méretes bukásaival. Vagy taknyon csúszós évadokat követő fejvakarós szintű folytatásokkal ugyan attól a stábtól (Homeland, Supnat, stb.).

sorozat/gyilkos - 2014. 03. 07. 20:54

@Neoprimitiv Nem világos mire célzol, de biztosan félreértettél.

Vince Gilligan alatt az alapos és következetes drámai építkezést értettem, azt ami szerintem az Americans legnagyobb hiányossága.

Egy BB- t csak madártávlatól, de közelítő drámával ez a cucc istenkirályság lenne. Így meg so-so szerintem.

Memari - 2014. 03. 07. 21:02

De vártam már h legyen kibeszélő!!! Köszi Neoprimitív!:)

Idén daráltam le és már nagyon vártam a folytatás. Nagyon megfogott a kor, a technika, h nem szuperkütyük, mobiltelefon és megfigyelőkamerák nélkül zajlik a kémkedés, és a cikinek tűnő jelmezek/parókák is. Így szép!

Míg az 1. évad elején Phillip volt a szálljunk ki a buliból oldalon, most -bár nem mondja ki- Elisabethen érződik. Az elmúlt 14 évhez képest gyors lehetett az anyaként/feleségként való fejlődése, de talán a sorozatidőben történtek csak vele olyan események amelyek kiválthatták ezt. Én örülök a változásának. Viszont a Martha szálat remélem hamar elvarrják (új pozícióban már nem lesz érdekes-eredetileg nem az elhárításhoz akart menni, remélem nem kerül oda, mert sosem szabadu tőle P), a naiv és happy endre vágyó énem nem akar még 1 feleséget Phillipnek.

Az 1. évadban sem használtak ki minden lehetőséget, azért remélem idén ügyesebbek lesznek, de ha hozzák a tavalyi szintet, akkor nézős marad. :)

Neoprimitiv - 2014. 03. 07. 21:17

@sorozat/gyilkos: arra céloztam, hogy a név nem garancia a sikerre, sőt még a minőség megismétlődésére sem.

“Egy BB- t csak madártávlatól, de közelítő drámával ez a cucc istenkirályság lenne.” – A nagymamának meg ha kereke lenne, omnibusz lenne. Gondolom te is érzed, hogy elég tautológia azt mondani, hogy ha ez a sorozat is olyan zseniális lenne, mint egy másik, akkor ez is zseniális lenne.

z Americans egyik nagy erénye éppen az, hogy nincs olyan, kapásból kiemelhető része, ami lefelé kilóg a színvonalból. Vannak benne bizonytalanságok, amelyek szerintem első sorban annak köszönhetők, hogy ingadoznak a karakterdráma és az akció között. Viszont a BB zsenialitását is csak az 4-5. évad környékén fedezték fel sokan, addigra forrt ki – elég megnézni a finálé utáni kommenteket, hányan voltak, akik az első évadnál elkaszálták, mert unalmasnak érezték. Szóval óvatosan a hardcore rajongással, bármelyik sorozatnál, visszanézve már mindenki okos.

sorozat/gyilkos - 2014. 03. 07. 22:18

@Neoprimitiv én meg arra céloztam, hogy rosszfelé céloztál.

Nem Vince Gilligant és nem is a Breaking Badet akarom gyökerestül átültetni, elég pontosan körülírtam mi hiányzik innen és miért ezt/őt hoztam példának a hiányra. Akkor ennyit a Tautológiáról.

BB-t első évadtól néztem, már akkor is kiemelkedőnek sőt elegánsnak tartottam, azt kevésbé, hogy hasra ütve lettem utólagos okos. Kellemetlen meglepetés itt az ilyen érveléstechnika.

“Vannak benne bizonytalanságok, amelyek szerintem első sorban annak köszönhetők, hogy ingadoznak a karakterdráma és az akció között.”

Ez hajszálpontosan igaz, én is erre céloztam. Továbblépve pedig, leginkább annak köszönhetőek, hogy az akciókat gyakran előkészítetlenül, a show (és gondolom a nézettség) miatt tuszkolják bele, ahogy karakterek drámáit sem átgondoltan bontják ki. (még egyszer a tautológiáról).

Neoprimitiv - 2014. 03. 07. 23:58

@sorozat/gyilkos: pontosan értettem, amit mondtál. Legyen olyan színvonalú az írás és a történetvezetés, mint a BB-ben volt és akkor ez egy jó sorozat lesz. Nyilván, és ugyan ezt el lehet mondani még kétszáz másik sorozatra: ha olyan jók lesznek, mint az egyik legjobb, akkor jók lesznek. Ez a tautológia.

“Viszont a BB zsenialitását is csak az 4-5. évad környékén fedezték fel sokan, addigra forrt ki – elég megnézni a finálé utáni kommenteket, hányan voltak, akik az első évadnál elkaszálták, mert unalmasnak érezték.” – hol volt itt szó rólad? Ha neked már az első pillanattól kezdve tetszett, akkor hurrá, ez nem változtat azon, hogy nagyon sokaknak nem, csak a növekvő hype hatására adtak neki még egy esélyt és jöttek rá, hogy jobb, mint gondolták.

És igen, egy lezárt, befejezett sorozatnál más képe van az embernek róla, mint amíg még zajlanak a dolgok, visszatekintve sok minden értelmet kap és más megvilágításba kerül.

PS: A kommented végéről kimoderáltam a családomra vonatkozó személyeskedő megjegyzést. Jó lenne, ha a jövőben tartózkodnál az ilyenektől, ez ezen a blogon nem szokás.

sorozat/gyilkos - 2014. 03. 08. 10:59

@Neoprimitiv :(((

– nem ezt mondtam (vagy négyszer nem)
– ha nem rám céloztál, miért lett az érvelés része velem szemben egyáltalán?
– lekezelően indítottál, aminek a teljesen értelmetlen omnibuszos hasonlat volt a csúcsa, amit a személyeskedés szándéka nélkül kiforgattam (vedd az én hozzátartozómmal). Gondoltam egy röhögéssel lezárható a vita.

Kár. Akkor anélkül zárjuk le.

_Peter - 2014. 03. 08. 11:25

Tavaly félretettem darára ezt a sorozatot, mostanában zárkóztam fel. Jó. Paróka téma mellett én a nyakig felhúzott farmereken vigyorgok sokat és a többi retro ruhák, eszközök, a sok flashback, a hangulat mind ok. 10-esnek nem mondanám egyik részt se, de 7-es alatt se éreztem. Mert az alaptéma van olyan erős, stabilan hoz egy szintet. Elizabeth változása érdekes, mikor jön rá ő is csak egy bábu, bár a család veszélyben szál mellett számomra izgalmasabb Nina elvtársnő kettős játéka. Két oldalról kell információt szereznie, mert ha már nem lesz hasznos…
Érdekes lenne egy német változat is. Az ifjú Putyin KGB kalandjai az NDK-ban vagy ilyesmi.

Neoprimitiv - 2014. 03. 08. 11:34

@_Peter: sajnos Nina előre borítékolhatóan veszteséglistára kerül majd, az ő helyzetéből nem igazán van menekülés.

hummel - 2014. 03. 10. 18:40

Az előző évadban a szereplők közötti dinamikából kiemelendő a Claudia és Elisabeth közötti évad során egyre növekvő ellentét, amely során elhangzó nyílt, vagy éppen burkolt fenyegetések mindig beletartoztak az adott rész legjobb jelenetei közé. A folytatás pedig garantált, hiszen a házaspárnak a másik kémpár életét kell aprólékosan megismernie a gyilkosság felderítéséhez, és ugyebár az ő új összekötőjűk nem volt más, mint Claudia.

Elisabeth mostani reakciója a gyerekeket illetően nem túl meglepő. A munka során is érdekes volt látni, hogy a személyes indíttatás, mennyire tudta befolyásolni őket. Az első évad során legalább négyszer hoztak olyan döntést, amit elvileg nem hozhattak volna meg. Más kérdés, hogy volt, amikor ez éppen jól sült el a számukra. Gondolok itt a Reagan eset után el nem küldött adásra.

A gyerekek szerepeltetése eddig, egyáltalán nem zavaró, ráadásul Paige kutakodása is inkább szórakoztató … egyenlőre. Egy kém házaspár gyerekének első óvatosan megtett, önálló lépései a kémkedés világában … aztán, hogy ez milyen hatással lesz a szülőkre meglátjuk, reméljük nem lesz elvétve a mérték.

Nina karaktere is nagyon el lett találva. Egyenlőre mentális téren egyáltalán nem látszik a különbség Nina és a képzett ügynökök között. Tetszett, hogy nem húzták rá az áldozat szerepét. Képes volt felismerni, hogyha előrelép, azzal kisebb kockázatot vállal mintha nem csinál semmit. Egyébként ez a mentalitás a mostani részben is megjelent. Információkat kéne szolgáltatnia az FBI-nak, különben gyanússá válhat, de az oroszok, eddig ezen a téren nem túl előrelátóak. Így saját maga cselekedet megint, kiadta a betérőt, majd persze le is jelentette. Arkagyij nyilván nem lesz boldog, de nem is fog tenni a nővel semmit. Az viszont igaz, hogy ez a játék nem folytatható a végtelenségig, márpedig a játék tétje a lány élete.

GeoCucc - 2014. 03. 13. 11:56

3. rész – kíváncsi vagyok erre az Aunt Helen dologra most már, hogy ő mit tud, Paige mit tud, és egyáltalán kicsoda ő? Nem mutatták a beszélgetést, bizonyára okkal. Az oroszok tényleg annyira mindenre gondoltak, hogy ezt a nőt csak azért tartják, hogy létezzen valaki, ha rákeresnének? Biztos van még valami szerepe, remélem kiderül.

Izgalmas ez, attól függetlenül, hogy messziről lesüt róla, hogy még ennél sokkal izgalmasabbra is meg lehetett volna csinálni. Például a “sniperral lelövök pár embert az épület tetejéről” részt is kb egy kézlegyintéssel intézték el, míg a Homeland hasonló jelenete során a kezemet is lerágtam. Oké, itt ez csak töltelékelem volt, amott meg egy egész évad épült erre, de azért egy minimális feszültséget mégis illett volna belecsempészni na, kedves írók.

Bekerülhetne a kritika legalább a “két kattintásos” elérhetőségű listára, mert enélkül attól tartok, csak magammal fogom kibeszélni a részeket :)

Memari - 2014. 03. 16. 19:19

Paige magánakciója tetszett, remélem az új barátnő csak a KGB-s felvigyázó. Philip meglepett a h ennyire kemény volt, érthető, de ő még sosem volt ilyen a gyerekekkel.

Látszólag Nina inkább adja a információkat, mintsem kapja. A párosunk megmentése volt az egyetlen infó, de kétségkívül nagyon hasznos. Várom, h mikor és milyen hasznot tudnak az oroszok nyerni ebből a “kapcsolatból”.

hummel - 2014. 03. 16. 21:20

Nekem is elsőre az ugrott be, hogy Kelli a KGB-s felvigyázó, de nem lehet sokkal több mint Paige, aki 13, szóval másodjára már kevésbé tartom valószínűnek. Hacsak nem egy második generációs kémről van szó.

Előbb-utóbb valaki megint csinál egy fantomképet a párosról, és akkor Stan gyanúja felébred, hogy talán Nina fals infót adott neki a nő haláláról és a férfi kivonásáról. Ami érdekes, hogy nyilván több orosz ügynök is van a környéken, mégis csak Philip és Elisabeth azok, akikről rajz is készült.

Memari - 2014. 03. 16. 23:56

Kelly (és családja) lenne a 3. variáció a Hogyan kezeljük a családban, h kémek vagyunk? kérdéskörre. Jenningsék – soha nem áruljuk el, Connorsék – ha meghalunk mondjátok meg a gyerekeknek és Kellyék ahol családi vállalkozásban nyomják. :D

Mégiscsak ők a főszereplők (és talán a legtöbb melót végzők, legakármik…), elfogadom, h ennyi akció után van róluk kép. Lehet, h más ügynökökről is van, de mégiscsak Elisabeth és Phillip a főszereplő. Más ügynökre csak akkor vagyok kíváncsi, ha kapcsolódik hozzájuk. :)

Sigismundus - 2014. 03. 17. 09:34

Erröl a fantomkép dologról az jut eszembe, hogy jóval hamarabb is lebukhatna a kém házaspár. Ha megnézitek az arcukat, de főleg a szemüket, elég jellegzetes. A férfinek olyan nagy szomorú szemei vannak, a nőnek meg általában félelmetes, összehúzott. Ezek az ismétlődések szerintem bármilyen álca paróka egyéb mellett is feltünnének elöbb-utóbb egy csomó fantomrajzon. Ha jól tudom a szem és környéke az amit leginkább megjegyeznek egy arcon hisz ha beszélünk valakivel, akkor többnyire a szemébe nézve tesszük.

Neoprimitiv - 2014. 03. 17. 09:47

@Sigismundus: nekem a parókák kapcsán jutott az az eszembe, hogy egy jellegzetes, esetleg fura hajviselet eltereli a figyelmet az arc egyéb jellegzetességeiről, tehát lehet célzatos is a nagyon emlékezetes paróka. De ez persze lehet, hogy már túlkombinálás és a készítők nem merültek el ennyire a kémkedés trükkjeiben.

A háttérsztorit (kémcsaládokat) illetően, nekem itt elég komoly fenntartásaim vannak/voltak. Szinte teljesen kizárt még az is, hogy ilyen fedett ügynökök tudjanak egymás létezéséről, nem hogy összejárjanak, ismerjék egymás családját, stb. Az elemi biztonság megsértése. Még egy olyan helyzetben is, amikor – mint az évadnyitóban – több emberre volt szükség, vagy a rezidentúra küld egy segítőt (sem a másik nőnek, sem a másik férfinak nem volt érdemi szerepe a pasi lépre csalásában, csak kisegítők voltak), vagy ha be is hozzák egy másik helyi fedett ügynöküket, akkor nagyon gondosan vigyáznak, hogy egymásról a konkrét feladaton kívül semmit ne tudjanak meg.

hummel - 2014. 03. 18. 08:53

Neoprimitiv: Nemcsak neked vannak fenntartásaid az ilyen szintű közvetlen kapcsolattal az ügynökök között. Elég ha arra gondol az ember, hogy a pilotban Philip egy pillanatig a feladáson gondolkodott. Márpedig abban az esetben a rendszer egy jó része bedőlt volna. Szóval az, hogy ismerik a másik lakcímét, vagy közvetlen telefonszámát nem egy profi ügynökség jellemzői. És a félreértés elkerülése végett ezeket nem aunt Helen-nel kapcsolatban írtam, ő az álca része. Hanem, hogy Elisabeth ismerte Connors-ék lakcímét, vagy a fiatal pár hónapja átdobott drogos ügynöknő rátelefonált Elisabeth-re.

Memari - 2014. 03. 25. 23:19

2×4: a rész hozza a normál színvonalat, erre az utolsó 3 perc, huppáhoppá, valaki beleköpött a levesbe, de kik?

hummel - 2014. 03. 27. 21:51

Hm. mégiscsak van egy biztonsági háló. Szóval akkor a múltkor a drogos ügynök is ezt a telefonos összekötőt hívhatta. És talán Elisabeth is a médiából szedte Connors-ék címét. Így már viszonylag rendben van.

Oleg felkavarta az állóvizet. Eléggé eldurvulhatnak azon a fronton az események.

GeoCucc - 2014. 03. 28. 15:13

Bizony, egyre több szálon fut a történet, ezt remekül építgetik. És gondolom a drogos csaj is vissza fog még térni, okkal mutatták meg a múltkor.
Viszont Philipet ebben a részben megint mindenki arról győzködte, hogy milyen rossz is itt neki. Remélem, nem akarnak megint rámenni arra a témára, hogy fel akarja adni magát, ennél jóval érdekesebb dolgokat is lehet feszegetni, mint ahogy azt teszik is jelenleg.

jky - 2014. 04. 06. 15:53

Hát eddig 6 rész alapján nálam elég gyengécske az évad az elsőhöz képest. Hiába hoztak be újabb karaktereket, de nincs meg benne az a feszültség és izgalom, mint az első évadban. Bár az igaz, hogy az előző évad első fele ott sem volt olyan erős, talán még ez is alakulni fog, de egyelőre ez eléggé visszaesés, és már megint eléggé “epizodikus” jellegű. Egyetértek a fentebb már elhangzottakkal, hogy ebben sokkal több van (dráma, karakterizáció, történet, feszültség), mint amennyit kapunk, és hogy jobb írókkal/showrunnerrel sokkal ütősebb is lehetne.

GeoCucc - 2014. 04. 12. 12:15

Azt azért kicsit furcsállom, hogy egy délután alatt meg lehet tanítani valakinek, hogyan lehet kicselezni a hazugságvizsgálót.
Meg kicsit amúgy is esetlen volt ez a történetszál, mert a nagy felhajtás után igazából semmi nem történt. Beeman hirtelen már nem is tart attól, hogy az orosz csávó mindent tud, minden marad a régiben.

jky - 2014. 04. 13. 16:17

Nem vagyok benne biztos, hogy Nina átment a teszten, lehet, hogy Beemanék csak azt mondták neki, valójában pedig lebukott a csaj. Nekem tetszett ez a rész, és ismét csak megerősített abban, hogy Beeman-Nina-FBI-Rezidentura szál ami jobban érdekel, míg pont a főszereplő páros dolgai érdekelnek már egyre kevésbé.

Memari - 2014. 04. 16. 22:38

Nina olyan ügyes kettős ügynök, h ez is simán megy neki :D De azért az FBI több apróbb infót kapott Ninától, míg KGB haszon csak az 1. évadvégi műveletmegszakítást kiváltó infó volt. Mennyiség vs minőség :D

Jó volt ez a szál is, kíváncsi vagyok meddig lehet ezt még húzni. Jenningsék most kicsit háttérbe kerültek, de legalább most átívelő szálon dolgoznak. Jobban szeretem az építkezős történetvezetést a munkájukban is.

És éljen! 3. évad berendelve! :D

Flora - 2014. 04. 18. 19:08

Most akkor Nina érzelmileg kihez vonzódik? Nekem elég megalapozatlan volt az a rész végi összebújás.
Azt sem tudom eldönteni, hogy a színésznő zseniális vagy egy erős közepes…

jky - 2014. 04. 19. 11:51

Nina tényleg ügyes, szerintem inkább Oleg felé húz, de ugye pont azért jó ez a szál, mert tutira nem lehet megmondani.

Amúgy egész jó volt a 8-as rész, talán így az évad második fele (vége) már jobb lesz, bár ez az első évadnál is így volt.

Az a Camaro meg állati jó, elfogadnám én is. :) Csóri Beeman hogy irigykedett. :D

jky - 2014. 04. 19. 12:08

Ja és Luciat sajnálom, remek eyecandy volt (lehetett volna). :)

hummel - 2014. 04. 19. 13:30

Nem tűnik gyanúsnak, Larrick hirtelen utazása? Philip és Elisabeth elég hamar napirendre tértek felette. Claudia barátja, mint lehetséges elkövető is hanyagolva volt. Henry szálát feleslegesnek érzem, ellentétben Paige évad eleji szálával, ami mostanra nagyon eltűnt. Van egy olyan érzésem, hogy ő azért megtudja az igazságot az évad végéig a szülőkről.

Nina körül elég zavaros a helyzet. Olyan mintha egyszerre sodródna az árral és próbálná az irányítása alatt tartani azt. Egyenlőre remekül játszik a környezetével. Ha esetleg valami rossz információt adna Beeman számára, akkor még azt is elsütheti, hogy biztos Oleg rendezte így. Vagy ha Beeman rájönne arra, hogy titokban az orosszal is kavar, még azt is mondhatja, hogy megpróbálja bebiztosítani magát, nehogy Oleg beszéljen.

jky - 2014. 04. 26. 20:05

2×09, Alik Sakharov rendezésében, hangulatos kis epizód lett, főleg az állandó hegedűvel. Beeman és a felesége jelenete, illetve a végén Philip és a pap jelenete elég jó volt.

Flora - 2014. 04. 29. 20:05

Hiányzott Nina. Már lassan csak az ő szála érdelek.
Mintha Elizabethéknél csak a kémkedés ,,technikai” részén lenne a hangsúly, és a ,,lélektani” részét hanyagolnák.

GeoCucc - 2014. 05. 01. 12:37

10. rész. A Jennings család sztorija nem volt különösebben izgalmas, hiába hozták vissza a (nem csak)szemrevaló hölgyet az első évad legelejéről. Igazából feltettem magamnak a kérdést: tényleg nincs még elég szál nyitva ahhoz, hogy elegendő tartalom és esemény jusson az utolsó három részre? Mert biztos ezekkel a pakisztániakkal is lesznek még bonyodalmak.

Ami érdekesebb volt, és amire nem számítottunk: Larrick elment és kinyírta az orosz kontaktszemélyt? Mi lesz így az egész amerikai “operation”-nel? :) Na de tényleg: hogy találta meg a helyet? Erre majd kitérhetnének még. Elég homályos az a szál még, remélem nem csak nekem. Annyit sejtek, hogy azért durvulhatott be Larrick, mert Jenningsék megöltek pár embert a rejtett táborban az előző részben. Jól gondolom?

Flora - 2014. 05. 01. 12:49

Annelisre nem emlékszem. Honnan ismerik? Valaki felvilágosítana?

GeoCucc - 2014. 05. 01. 13:34

Tavaly a második részben szerepelt, fényképezgette a szobát, ahonnan aztán az órát ellopták. Nem mutatták be különösebben, ő is egy olyan informátor lehet, aki osztja a kommunista nézeteket és ezért segít nekik.

hummel - 2014. 05. 01. 19:56

@GeoCucc, Flora: Némi pontosítás. Annelise nem osztja a kommunista nézeteket. Az ő legjobb tudása szerint egy svéd hírszerzőnek segít, akivel mellesleg néha összejönnek. Philip szokás szerint elbűvölte a hölgyet.

@GeoCucc: Larrick a telefont követi vissza. Mikor Lucia megtámadta bejelentkezett, szóval megvolt neki az orosz központos telefonszáma. Talán azért adták meg neki, hogyha valami változás van a kiképző táborral kapcsolatban rögtön jelezni tudja. Mindenesetre elég nagy hiba volt. A teljes amerikai művelet nincs veszélyben, hacsak nem maradtak dokumentumok a központosnál, amik több embert is veszélybe sodorhatnának. De kétlem, ennyire amatőr nem lehetett. Valószínűleg a telefon volt az egyetlen nyom, épp azért próbálta azt tönkretenni az orosz. Larrick meg szerintem az átkötésekkel az utolsó számot tárcsázta újra, szóval Kate, illetve rajta keresztül a Jennings házaspár van egyedül veszélyben.

jky - 2014. 05. 04. 17:40

Annelis jó volt, de tényleg feleslegesen sok már a szál, meg unalmas az ilyenekkel felépített epizodikus jelleg is. A 2 főszereplő emiatt annyira érdektelen is számomra… Az első évadban még ott volt a belső vívódás, a családi szál, most már az előbbiből szinte semmi, utóbbiból is csak a hitgyülekezetes téma a lánynál, aztán ennyi. Vagy ott volt a feka srác az első évadban, vagy Beeman társa és ő haláluk, volt súly a történetnek, volt hatása a karakterekre stb.

Most ez az évad olyan “tucat” kategóriára kezd visszaesni. :( Elintéznek valamit, hazamennek, oszt jó’van.

Arthuro_Adam - 2014. 05. 04. 23:30

@hummel: Onnan tudjuk, hogy meg volt neki a központ száma, hogy egyszer korábban felhívta a központ számát?

hummel - 2014. 05. 05. 14:24

@Arthuro_Adam: Nem mutatták, hogy Larrick hívta volna a központost. Csak következtetni lehet. Lucia magánakciója után Elisabeth kapott egy telefont, ami a szokásos orosz kapcsolatfelvételnek tűnt. Amikor legközelebb mutatták, már Larrick-nél volt. Larrick pedig a nála lévő telefonszám segítségével a központoshoz jutott el. A legegyszerűbb magyarázat az, hogy az oroszok megadták neki a központos telefonszámát.

hummel - 2014. 05. 08. 10:12

Kate valami zseniális volt, ahogy ösztönösen megérezte, hogy valami nem stimmel és az ülőkével meg a gurigával hagyott még egy üzenetet. Ha ennyire eltolódik Larrick irányába a történet, akkor a Connors család gyilkosának szálát valószínűleg nagyon le fogják egyszerűsíteni.

Nina minden jelenetén érződik a feszültség. Vajon mit talál ki a nő? Nem hinném, hogy lehorgonyozna a menekülés mellett. Persze vicces lenne, ha Stan hazavinné, most hogy a feleség nincs otthon, miközben a Jennings házaspár szemközt lakik.

GeoCucc - 2014. 05. 08. 10:54

Haha, pedig nekem is épp ez jutott eszembe, hogy Stan majd hazaviszi Ninát. Nagyon adja magát a szituáció – persze lehet, hogy épp ezért nem fog megtörténni. De én bízok benne, hogy mégis. Érdekes jelenet lenne, amiben Nina és Jenningsék közösen szerepelnek – konkrét találkozást még úgysem láttunk a rezidentúra meg a kémek között.

Bence - 2014. 05. 14. 01:16

Milyen a második évad? Az első évad vége felé jegeltem, de annyira vonz ez a téma, hogy nem bírom megállni…

Sigismundus - 2014. 05. 14. 10:30

Bence – 2014. 05. 14. 01:16

Hogy milyen a második? Spoilerek nélkül, csak kedvcsinálónak, még az évad vége előtt.

Van pár új komolyabb szereplő, súlyosabb ellenfél, és esély is hogy egyesek a következő évadra is kitartanak. Az orosz követséges, rezidenturás vonal többet jelenik meg. A kémházaspárnál családilag úgy tünik minden rendben, aztán beüt a mennykő, pont ahonnan nem várnák. És itt is az derül ki hogy Elizabeth a nevelésben is a keményvonalas, ellentmondást nem tűrő orosz, míg Phil már ebben is lazább, amerikaibb lett.

Sigismundus - 2014. 05. 14. 11:03

2×11

Eddigre már nekem is sok volt hogy “bekommandózunk, megoldjuk az ügyet és hazamegyünk vacsira hogy a gyerekeknek se tűnjön fel semmi” módon tudták megoldani az ügyeket. Most viszont jókora kavics került a gépezetbe és kezdi széttörni azt.

Ami a részt illeti, az érzelmi dolgok elég érdekes kanyarokhoz értek.
Oleg lesokkolódott hogy Nina tulajdonképpen áruló, de nem tud keményvonalas, “orosz” lenni, és ő javasolja hogy tűnjön el..
Kémházaspár, Paige vallási táborba nem, de hadsereg ellen tüntetni, igen..

Kissrác meg FBI ügynököt választ példaképének, még az lesz a végén, őt hogy állítják le?

Szóval felvonult minden egy fináléra.

jky - 2014. 05. 16. 19:56

@Bence

Szerintem gyengébb, mint az első évad. Kevesebb feszültség, kevesebb az egésznek a “lelki” oldala… Egy dolog jó, a több Rezidentura, de minden más olyan átlagos.

Első évadnak már az elején gyanakodott Beeman, gyanakodott a lányuk, aztán azóta semmi (a lány azt gondolja, hogy megcsalják egymást a szülők, elég gagyi…).

Behoztak több új szereplőt, szálat, de valahogy semmi sincs igazán rendesen kibontva, gyakorlatilag “heti ügyek”, egyedül a Nina-Beeman-Rezindetura amivel valamennyire haladt a történet, de jórészt az is toporgott egy helyben.

Szóval nem vagyok igazán elégedett. Nézhető, egy jó erős közepes, de az első évad alapján meg úgy alapjában véve is sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle.

Ha a harmadik évadban is ez fog menni, az már nagyon nem lesz elég.

Arthuro_Adam - 2014. 05. 19. 21:06

Hogy tudott Jared táskájába követőt rakni?

Sigismundus - 2014. 05. 20. 08:45

2×12

Minden adott egy véres évadvéghez. Kezdek arra gondolni hogy Beeman lesz az aki nem éli túl, Nina meg igen.

Az a nyomkövetős dolgot én sem értem, mikor jutott ilyen közel Larrick? Na meg mikor és ki mondta el Jarednek hogy a szülei nem azok voltak akinek hitte őket? mert a srác nagyon meg lett varázsolva, ahogy ment szó nélkül az ál-Elizabeth-el.

Ami a szabadjára hagyott FBI dokumentumokat illeti, elképzelhetőnek tartom hogy csapda ez is, régi titkosszolgálatos trükk a szivárogtatás. Kevesebb befektetést igényel mint pl tengeralattjáró propellertervet hamisítani.

hummel - 2014. 05. 20. 10:49

@Sigismundus: A szülők avathatták be a Jaredet. Talán évekkel ezelőtt, hiszen egy több éves jelszót ismert a srác. Ez megmagyarázná miért vette fel a kapcsolatot vele Kate a szülők halála után.

@Arthuro_Adam, Sigismundus: Kate halála után Larrick egyetlen nyoma a srác maradt. Ugye Philip és Elisabeth megmutatták Larrick-nek a Connors család haláláról szóló újsághírt, amikor még CIA ügynököknek adták ki magukat és azt vizsgálták ő ölte-e meg a két ügynököt. Szóval Larrick az újság alapján könnyen rátalálhatott Jared-re. Utána már csak figyelnie kellett. Talán több nyomkövetőt is elhelyezett, hogy ne veszítse szem elől a srácot. Hogy mikor és hogyan, az nem derült ki, de elég lehetett neki pár perc, szóval nem lehetett nehéz feladat.

hummel - 2014. 05. 22. 08:27

A Rezindentúra hozott egy döntést és négy ügynök meghalt. Persze már a sorozat elején elhangzott, hogy minden megváltozik, nagyobb kockázatot kell vállalnia mindenkinek, nyilván ezzel összhangban hozták ezt a döntést is. Azért a szülőket megkerüljük és egy harmadik személyen keresztül próbálkozunk eléggé erőltetettnek tűnik. A Jennings házaspár helyében elgondolkodnék, hogy talán Paige sem véletlenül van abban a társaságban, már a megkörnyékezésének az előkészületei folyhatnak. Paige a következő évadban biztos megtudja a titkot, kérdés az, hogy milyen körülmények között.

Ninat sajnálnám, ha eltűnne, de nem igazán tudom, hogy lehetne visszahozni, ha egyszer felszáll arra a gépre. Persze annyi is elég lehet, ha kiderül, hogy a lány terhes.

jky - 2014. 05. 22. 13:50

Középszerű évad középszerű befejezése volt. Örülök, hogy Larrick és a hülyegyerek ki lettek iktatva, csak hát béna és unalmas volt az egész, de legalább megszabadultunk tőlük.

Számomra Beeman(és Sandra)-Nina-Rezidentura vitte a hátán az egész évadot, meg néha Paige, akinek az első évados gyanakvása szerintem érdekesebb volt. Bár most talán még érdekesebb lesz, hogy őt is be akarják szervezni az oroszok és meg kell tudnia az igazat.

A házaspár és a heti ügyek számomra teljesen sótlanok, unalmasak, ez a “minden rész végén hazamegyünk a kiccsaládhoz” téma is uncsi, uncsi, uncsi. Még akkor is, ha ezek a főszálhoz tesznek hozzá, azt göngyölítik, akkor is, olyan “semmilyen”. Ahogy már írtam fentebb is, magánéleti, lelki rész eltűnt. Na talán Paige miatt majd a harmadik évadban újra lesz valami “dráma” is.

Valahogy jobban rá kellene feküdni a feszültségre, kockázatra, ami az első évadban megvolt, ebből meg szépen kiveszett.

hummel - 2014. 05. 22. 15:12

Helyesbítem magamat, Lucia-val együtt öt ügynök halt meg.

Egyetértek az előző kommenttel az első évadhoz hasonlóan a családi dráma biztosra vehető. A házaspár eltérő álláspontjából adódó súrlódás egy dolog, de ami igazán érdekes lesz, hogy Paige miként dolgozza fel a helyzetet és mi lesz a végkimenetel.

Ami még érdekes volt az Beeman álma. Jó kis egyveleget kaptunk. Ha már a tudatalattiban összeállt, akkor vajon mikor tör felszínre, hogy Martha aktákat csempész ki?

metrum - 2014. 05. 23. 14:06

Az a baj ezzel a KGB-s, 2. generációs koncepcióval, hogy hiába makulátlan az Amerikában született gyerekek előélete, amikor az FBI-hoz, vagy a CIA-hoz jelentkezik valaki, akkor a szülőket is átvilágítják rendesen. Így a való életben könnyen lebuknának…

jky - 2014. 05. 23. 14:22

Na ja, sőt, komplett családfát ellenőriznek szerintem. :)

Shannen - 2014. 05. 23. 20:46

Ahhoz képest, hogy mennyire szerettem az 1.évadot, ez a 2. egy kicsit csalódás volt. Bár továbbra is élveztem többé-kevésbé a részeket. A finálé, a történések alapján tök jó lehetett volna, de szerintem borzasztó ritmustalan volt, nem tetszett a rendezés abszolút.
Viszont ez a 2.generációs sztori szál nagyon ígéretesnek tűnik Paige-dzsel a középpontban. Az megint jó, hogy anyu-apu tök mást gondol és akkor ha majd ehhez hozzá jön Paige véleménye és hozzállása az egészhez, na az lesz érdekes.

Engem amúgy még mindig Beeman zavar a leginkább, valahogy nem tudom befogadni ezt a karaktert, viszont tény, hogy Nina-val jó párost alkottak. Jó lenne ha valahogy (persze értelmes indokkal) marasztalni tudnák.

Összességében az évad 7/10, a finálé meg jószívvel 8/10, de lehet csak kicsit elfogult vagyok a tavalyi emlékek miatt.

Sigismundus - 2014. 05. 25. 20:33

Hát, nekem kissé csalódás lett ez a 2×13

Ez a Jared-a-családirtó ez valahogy amolyan kalapból előrángatott nyuszi. De legalább kiderült hogy tudta meg a srác ki is valójában, és Kate kapcsolattartása is értelmet nyert. de valahogy ez a családírtást akkor sem sejtette előre nekünk.

A Nina dolog, szerintem ezzel vége, Oleg lesz a következő évadban a főellenség, és tuti hogy rászáll Beemanre, meggyötörve kissé lelkileg is. Beemen ellen meg ha jól értem, nincs semmi aduja a KGBnek ? Akkor lehet hogy Nina mégis életben marad, csak később húzzák elő.. Ha Idén a Rezidentura volt jobban kiemelve, akkor jövőre az FBInak kell jobban megjelenni, a belső ügyeikkel, úgy mint az első évadban.

Viccesen persze azt is írhatnám, a Jennigsék nyugodtan küldhetnék FBIosnak Paige-t, hisz mire felvételire kerülne már rég megszünne a Nagy SZU :-) . Tényleg, érdekes lenne egy ilyen évad is, 1991 után, mihez kezdenek ezek az illegálisok ?

DaMan - 2014. 07. 02. 17:48

Látom ez lett a szezon kibeszélője, ‘kis’ lemaradással bepótoltam én is. Még 1×05-nél hagytam félbe, de aztán a nagy nyári aszály újra felszínre hozta. Szerencsére, nekem nagyon bejött, nem is értem miért nem nézik odakint többen. Illetve gondolom nem akarnak arra gondolni, hogy az, akit egész életükben ismertek, mint jószomszéd lehet, hogy a világ legjobb kémjeként próbált keresztbetenni szülőhazájának. Vagy valami ilyesmi, más indokot nem tudok elképzelni, annyira jó.

A Jaredes szál engem nagyon meglepett, mármint, hogy ő mészárolta le a családját. Jó ötlet volt. Azt meg sejtettem, hogy Paige előbb-utóbb meg fogja tudni az igazat, de most, hogy végigszenvedtek a szülők egy évadot nem bántam volna, ha nem kezdődik a következő is azzal, hogy egymást fogják utálni.

Amúgy Sigismundus, még csak a 80-as évek elején járunk nem? De ha a végén is, a SZU szűnt meg ’91-ben, nem a KGB. :) Lehetne folytatni simán, bár gondolom a rendszerváltás után megcsappant az ilyen látványos küldetések száma. De ki tudja, még ma is csinálhatják a harmad-negyed-generációs illegálok. :)

Sadie - 2015. 01. 24. 21:23

Philip kiugrási kísérlete az első évad elején korai volt. Utána at egész évados lávsztori – szeressük-e egymást igazából vagy csak játékból? – mégha 10-13 éves gyerekek mellett megkésett is volt, tetszett, mert lány vagyok.

A 2. évad inkább a kémkedésről, a gyerekekről szólt :(
A Marthás szál – színészkedés a színészkedésben – szuper.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz