login |

Banshee: vége a 2. évadnak

2014. 03. 15. 19:25 - Írta: winnie

103 hozzászólás | kategória: kritika,

It’s just a town like any other.

Nem rossz városka ez a Banshee, bár kicsit belterjesnek tűnik a világa. Ha új karaktert ismerünk meg, az általában kívülről érkezik, a valódi lakókból nem sokat látunk, akiket meg ismerünk, azok kivétel nélkül gyilkosok vagy deviáns elemek. Még a törvény őrei is ebbe az irányba tendálnak. Sőt, most már a háttérszereplők, a jámbor amishok és az indián gettó lakói is megkapták a negatív ecsetvonásokat. Aki ugrálni mert, azt menthetetlenül (és szó szerint) ledarálják.

Mocskos, véres, stílusos, hangulatos, kőkemény, de minőségi ponyva – így jellemeztem a Banshee-t az első évad fináléjának kritikájában. A sorozatra mindez még mindig igaz, legnagyobb örömömre továbbra is hozza a megbízható, mocskos szórakozást.

A közepes évadnyitó epizód után remekül sikerült a 2. szezon, bár sajnos nekem az évadközi, 2 szereplős filler abszolút nem jött be, de az efféle részek mindig kétesélyesek. Viszont míg a tavalyi finálé kifejezetten tetszett (csak az utolsó csavar nem…), a mostani évadzáró már közel sem jött be ennyire.

A fő ok, amiért nem jött be a zárás, a sok flashback volt. Szeretném azt mondani, hogy azért, mert a pilot előtt, szóval még tavaly kiadott előzményképregényt forgatták le, de szerintem ha azt nem olvasom, akkor sem értékeltem volna a hatalmas mennyiségű visszaemlékezést. Talán, ha 50%-át tette ki a játékidőnek a jelen, márpedig én arra voltam kíváncsi, hogy mi fog történni, nem pedig arra, ami már megtörtént.

Persze a régi jelenetek hozzátehettek ezt-azt a karakterekhez, szóval simán lehet, hogy valaki éppen ezért tartotta jónak a 2×10-et. Csak mivel elég sok időt elvettek, így a kötelező leszámoláson kívül nem sok mindenre maradt terep. (A leszámolás fényében kérdezem, hogy vajon feltétlenül szükség volt arra a bizony előző szezonvégi húzásra?)

Egyébként, ha már cliff, akkor érdekes volt látni, ahogy a Banshee majdnem teljes második szezonja az 1. évados cliffhanger-ök feloldásáról szól. Kábé így kell csinálni, nem egy rész alatt elsikálni mindent, mintha mi sem történt volna. Bár ennek az a hátránya, hogy kevés új szálat tudtak felvezetni a készítők, miközben ugyanazokat a köröket futották.

Ami új szál viszont megjelent, az kellőképpen szórakoztató (és brutális) volt, ráadásul szinte minden, ami történt frankón formálta a sok antihőst – az persze kérdés, hogy milyen irányba. És bármennyire is hihetetlen egy ponyva esetében, ez az, amivel a Banshee ki tud tűnni: itt vannak karakterek és változnak, illetve egyre kézzelfoghatóbbak lesznek. Az akciós, verekedős műfajban ez ritka, mint a fehér holló. Persze nyilván nem (csak) miattuk nézzük a sorozatot.

Mindenesetre most, hogy nagyjából felállt az új status quo, történt pár igen komoly változás – a főbb karakterek helyzetét és létszámát tekintve is, neki lehet állni a következő etap felépítésének. Ezt még akkor is érdeklődve várom, ha a bemutatott fenyegetések egyelőre nem tűnnek rettentő érdekesnek, inkább csak korábbiak felmelegítésének más ás ismerős figurákkal.

103 hozzászólás Ne habozz!

Llew - 2014. 03. 15. 19:47

Az évad jó volt, de a zárás nekem sem jött be maradéktalanul. A templomos akció, illetve a vége elég béna húzás volt, pont mint hogy az előző évad végén éltben hagyták Rabbitot. Egyszerűen nem volt rá szükség ebben az évadban mégis rengeteg idő elment rá és a finálét is ez húzta el.
Emmett elvesztését sajnálom, de legalább egyértelműek voltak az írók. Hood válasz biztos nem marad meg a törvényes keretek között majd.
Job remélem nem marad New Yorkban végleg, mert egy állandó szereplőt elveszteni éppen elég.
Rebbeccát nem értem. Alex megölése ebben a helyzetben semmilyen haszonnal nem járt sem neki, sem Kainak.
Remélem Odette Annable ráér, mert ez igen csak indokolná Nola visszatértét, plusz szerintem Littlestonenak is ő telefonált. Ha ezek ketten belendülnek Kai nem fog unatkozni, meg Burton is gyakran veheti majd le a szemüvegét azt hiszem.

Ami a megvalósítást illeti, amennyire bejöttek az elején a párhuzamosan vágott jelenetek, a végére azt hiszem túlzásba vitték őket és ott is alkalmazták, ahol nem feltétlen lett volna szükséges (Alex és Emmették halála).

almatorta - 2014. 03. 15. 19:47

Elképesztően brutális volt az évadzáró, még magához képest is. Rebecca a végén… csak pislogtam. És szegény Emmett.. kedvencem volt, ahogy Gordon mondja a kocsiban, hogy ez csak egy hétköznapi város. Abszolúte.

Egyébként, így hogy Job New Yorkban marad, egyáltalán nem, vagy csak alig fog szerepelni a 3. évadban?

winnie - 2014. 03. 15. 20:07

kizárt.

afene, volt ket idezetem is. ez, es egy,a mi nem jut eszembe.. ez az atka annak, ha bebredes utan egybol nezem az hbo go-n:)

idioty - 2014. 03. 15. 20:10

Nekem sem tetszett ez az évad záró

SPOILER:
Nem értettem, hogy miért kellett a lövöldözés, nem értettem, hogy a csaj miért megy be a terem kellős közepére, ahol semmi esélye sincs, nem értettem, hogy lelőttek egy csomó embert, majd a főellenséget nem lőtték le egyből amint meglátták. Majd elkezdenek csevegni vele, és a főellenség hirtelen már nem is akarja megölni azt a két embert, mert lelkiismeret furdalása lett. De előzőleg megölette az összes emberét és szitává lőtte a templomot… És amikor kapott egy töltött fegyvert a kezébe miért nem Hood-ot lőtte le vele, majd Hood pisztolyával a lányát? Az elején bemutatták, hogy nuszikám nem is annyira nyuszi, ha hideg vérrel meg kell ölni valakit. Erre a végére meg érzelgős lesz…
Azt sem értettem, hogy teljesen kifogyott a lőszerből a templomos lövöldözés során Hood bácsi, majd mikor Jobék lelövik az összes ellenséget, akkor a papot már Hood lövi le reflexből. Vagy kimaradt egy jelenet, amikor odaadtak neki a biztonság kedvéért egy fegyvert, vagy felvett valahonnan? Szóval igen is nagyon sok érdekes és értelmetlen dolog volt csak ebben az egy részben.

Azt sem értem, hogy miért kellett ez az egész Rabbit szál? Értem én, hogy nem egycsapásra zárják le az egész előző évad végét, de hogy egész évadban néha néha előkerült, szóbakerült, és igazából már (vagy még) szinte senkinek sem ártott, mégis hirtelen a végére egykettőre megtalálták és csináltak belőle egy főgonoszt. A lényeg, hogy nem értem… :)

idioty - 2014. 03. 15. 20:11

Ja, Jobot én is sajnálnám/sajnálom…. ha nem lesz

hummel - 2014. 03. 15. 21:05

Llew: Alex a múl részben eléggé világosan fogalmazott, azt akarta, hogy Proctor a rács mögött maradjon, és ezért még az ügyészségnek is segített volna. Még szóba is került bent a börtönben Proctor és Rebecca között. Szerintem Rebecca a húsüzemben sem véletlenül engedte közel magához Alex-et, a mostani akciót alapozta meg.

Littlestone telefonjával kapcsolatban én inkább egy otthon maradt bandatagra gondolnék, mint Nola-ra. Ők ismerik egymást, de semmi több. Nem úgy tűnt mintha Nola osztozna Chayton tisztavérűség filozófiáján. Plusz konkurencia lehet a vezetői pozícióért, mármint, ha az érdekli a nőt. Miért szólna Nola Littlestone-nak?

idioty: A papot Hood, az egyik hullától elszedett fegyverrel lőtte le. Mutatták.

JKJ - 2014. 03. 15. 21:20

Számomra a flashback csak hozzáadott a történethez. Minden apróság amivel kibontják a karaktereket öröm! Ráadásul ezt kiválóan csinálják a készítők. Az “ez lett volna a mi közös házunk” rész, bár nagyon elütött a többitől, pont emiatt ellensúlyozta is a többi részt. Ezen felül elmélyítette Carrie és Hood személyiségét.

Részemről ezek emelik a Bansheet az átlag fölé. Az első évaddal együtt, ez is kiváló volt. Csak így tovább!

Lemoni - 2014. 03. 15. 21:22

Mi a bánatos nyavalya volt ez az évadzáró!? A flashback nem zavart volna, de valami rém unalmasra sikerült, percenként néztem a kijelzőt, mennyi van még vissza a részből. A Banshee-jeleneteket meg hasraütött ad hoc-nak éreztem, hogy ne a nulláról induljon a következő évad. A sorozat leggyengébb része volt. Mérges vagyok. De legalább Rabbittől megszabadultunk.

Stiel - 2014. 03. 15. 21:30

Sok volt a flashback, de ez még bele is fért volna, csak ne az évadzáróban, hanem mondjuk az utolsó előtti epizódot feldobhatták volna erre. Asszem ez amiatt nem játszott, hogy csak 10 részes egy évad.

Az tényleg wtf volt, hogy háborúzni mennek, külön felkeresik a szupertitkos fegyverkereskedőt, erre – elfogy a lőszer. A mostani templomi action-höz képest amúgy Job az előző epizódban ezerszer badass-ebb volt.

Banshee-ben meg hirtelen történt jópár dolog, kicsit olyan összedobált módon.

Szóval nem volt annyira jó az évadzáró, de a történet folytatása azért mindenképpen érdekel. Na majd jövőre.

Connie - 2014. 03. 15. 21:33

szerintem az évadzáró volt a második legjobb rész az évadban, az ötödik epizód után, nagyon bejött

Stiel - 2014. 03. 15. 21:43

Még pár dolog: tetszett, hogy Olek-et és Racine-t még láttuk, még ha csak flashback-ben is. Vajon Bonner nyomozó részéről az ügy le van zárva?

A másik meg, hogy nekem tetszettek azok az epizódok (mindkét évadból), amik tényleg epizodikusak, pl. a motoros banda vagy az indián óriás. Ilyesmiből jöhetne még.

VDani - 2014. 03. 15. 21:59

Szerintem meg nagyon jó rész volt, kielégítő és teljes lezárása a Rabbit-szálnak, a flashbackek pedig kellettek ahhoz, hogy ezt sikeresen véghez tudják vinni.

Rebecca tette teljesen érthető számomra, bizonyítania kellett a lojalitását, ahogy ezt Longshadow is kimondta ebben a részben, csak hát a csaj a másik oldalra gondolt. Főleg, hogy miután az előző részben segített menekülni a fekete táncosnőnek, és Burton kételkedik benne, kellett valami, amivel stabilizálhatja Kai bizalmát.

Persze lehet benne logikátlanságokat keresni, de egy ‘a főhős mindenféle akcióba kerül és jól jön ki belőle’ alapfelütésű sorozatnál ilyenek előfordulnak.

A hét legjobb epizódja volt nálam, 100%-osan lekötött.

winnie - 2014. 03. 15. 22:00

stiel: kabe mindegyik resz ilyen volt, de az, hogy jelen van par uj szal, nem jelent igazabol epizodikussagot, inkabb kisebb arc-ok volta, amiknek hatasa boven tulnyul egyetlen reszen.

winnie - 2014. 03. 15. 22:04

vdani: eddig nem ugy tunt, hogy mindenbol jol jon ki:)

egyebkent nekem sem magaval a flashbackkel van bajom, sot, az a legjobb mozgofilmes kellek (az origins videokat is nagyon szeretem), de egy finalet igy bealdozni ra…, eleg nagyvonalu volt. barmikor meg lehetett vona lepni, ha eloveszik rabbitet, es nem ennyire gyerul hasznaljak. (talan ok is megbantak, hogy megmaradt?) szoval kar, hogy nem lett epic, mert kozben magyarazkodtak. (az mar csak hab a tortan, hogy ujrahasznpsitott anyagbol tettek) (szóval ez megint olyan, hogy nekem voltak fals elvárásaim:)

jky - 2014. 03. 15. 22:09

A flashbackkel nem volt bajom, pedig Rabbitet rühelltem és rém gagyi húzásnak tartottam, hogy túlélte az előző évad végét, és e szezon után látva valóban teljesen felesleges volt (+emiatt további hülyeségekkel tetézték az évadot). De itt és most úgy éreztem, hogy a flashback hozzáad a történethez, sőt, mivel erősen gyanús volt, hogy most már tényleg megölik Rabbitet, ezért így kicsit kontrasztosabb is lett talán, s ezáltal hatásosabb a jelenléte.

A templomos rész bár látványos volt a Mátrixos jelenettel, itt teljesen irreális volt, ahogyan a már említett “kifogyott a lőszer” téma is: elmentek a fekához, az meg adott nekik pár pisztolyt. Kemény. De amikor a feka meg Job jöttek, már voltak nagy géppuskák.

A végén a csaj még szexelni akar a törzsfőnökkel az irodában, persze úgyis ki akarja nyírni, nem lett volna egyszerűbb lelőni egyből… Nem, szex, torkon szúrás, fröcsögő vér, puff-puff, úszik minden a vérben, puff.. Mi ez, ha nem hatásvadász?

Igazából az egész sorozat eddig is tele volt hülyeségekkel, irreális dolgokkal, nem hiszem, hogy ez a templomos vagy a finálé más része annyira kirívó lett volna, voltak ennél nagyobb hibák is, de ha már a fináléról volt szó, meg kellett említeni ezeket.

Annak viszont örülök, hogy Rabbittől most már tényleg megszabadultunk. Ha ezek után Isten segítségével felélesztik, akkor instant kasza és shitstorm a sorozatra. :P

leila - 2014. 03. 15. 22:16

Nekem tetszett, végre kiiktatták az öreg nyulat. Job viszont remélem előkerül jövőre is.

Ami nem jött be, és erre már korábban voltak jelek, Proctor rámozdulása az unokahúgára. Szerintem ez túlzás.

jky - 2014. 03. 15. 22:16

Bár Rabbitnél nem mutatták, ahogy lelövi magát, vér sem látszott, és azt sem mutatták, hogy Hood megnézte volna, hogy tényleg meghalt-e.

Szóval remélem nem fogják kitalálni, hogy a lánya egy vaktöltényt hagyott a pisztolyban vagy ilyesmi, és egy baromi erőltetett csavarral visszatér majd a következő évadban.

Az előző évad után ezt is kinézem belőlük. De remélem nem.

TaDummy - 2014. 03. 15. 22:25

Őszintén szólva tényleg kicsit sok volt a flashback az elején, de annyira nem bántam. Sokat segített megérteni Hoodot és Anat, ez az egész nekik egyfajta nosztalgia volt és már annyira el volt cseszve a fejük hogy épp csak meg tudták/akarták ismételni az eseményeket. A templomos jelenetnél ez annyira jól látszott ahogy Hoodot újra el kapta a hősiesség, mennyire nem volt racionális, nem gondolkodott (magához képest sem), kiszalad a tűzharcba egy késsel és bumm bejön a képbe a valóság.
Igazából a Bansheeben imádom a harcjeleneteket, mert reálisak, de amikor fegyverekről van szó néha túlzásba esnek most Jobék megérkezése tette helyére az egyensúlyt. És jött az ütemváltás.
Alex megölése kifejezetten jól volt kivitelezve. Rebecca személyisége kezd kibontakozni.:) A zuhanyozás utáni jelenetnél pedig egyszerűen lélegzetvisszafojtva vártam hogy mi lesz, közben pedig nem tudtam eldönteni mit szeretnék látni. Nagyszerű a feszültség Kai és Rebecca között.
Emett halála pedig szíven ütött, ahogy kell, így tudja majd az ember igazán élvezni a bosszút (remélhetőleg).
A zárójelenet, a seriff irodájában szintén el lett találva, pedig az a szál annyira nem is érdekelt.

Volt ami nem tetszett: Az tényleg nevetséges hogy kifogytak lőszerből, de ezt betudom a nosztalgiának.

A Rabbit szál vége. Jobban eltudtam volna képzelni hogy Hood vagy Ana lelövi miközben olyasmiről próbált beszélni hogy mennyire szerette őket. Mondat közben csak hogy ne tudja befejezni. (Oké lehet hogy csak nem bírtam a monológjait?)

Az indián fickónak ez a “legyőzhetetlen” dolga már nagyon nem tudom meghatni, na de majd meglátjuk.

kid joe - 2014. 03. 15. 22:28

sztem jó volt a finálé, az nem tetszett h kb uaz volt, mint az első évadé (Rabbit és a rosszfiúit irtották).

Remélem a kövi évad (egyik) fő szála a Kinaho-Amish adok kapok lesz, Hood meg kap vmi új ellenséget (a nácik mellett).
Kíváncsian várom 2015öt, bízom az írókban! Az évad nálam 10/9, remekül szórakoztatott szombatonként:)

Llew - 2014. 03. 15. 22:47

hummel
Rendben, hogy Alex fenyegetés volt Kai-ra, de nem annyira, hogy ez most azonnal indokolja a likvidálását. Kai anélkül is kijött volna a sittről. Azok után pedig, hogy Rebbecca megmentette a sztriptíztáncos csajt furcsa volt, hogy ő maga megy gyilkolni.

Azt aláírom, hogy nem biztos, hogy Nola áll Littlestone mögött (amihez nem feltétlen kell a közös faji ideológia), de az biztos, hogy a csávót irányítják. A telefon alapján szerintem nem simán csak híreket kapott, hanem utasítást. Ő biztos nem fogja betölteni az Alex halálával keletkezett űrt, csak egy izomagy. Az, hogy neki is van pár embere az nem jelent semmit. A nagyok játékához ő nem elég okos.

Wynonna - 2014. 03. 15. 22:57

Sajnos kissé csalódás volt a finálé. A flashbacket untam az elején, a leszámolás pedig tényleg nem illett ide, végig az volt az érzésem, hogy ezt az elsô évad végére kellett volna tenni. Az utolsó két rész nálam nagyon megtörte az évad ívét… A rész felében befejezték az elsô évadot, a második felében felvezették a harmadikat, de a mostani évad így nem lett kerek, és nekem emiatt eléggé hiányérzetem van…

Archenemy - 2014. 03. 15. 23:58

-I look like a fucking comedian?
-You look like two fucking comedians.

A rész utolsó 15 perce tetszett a legjobban.
A templomos harcjelenet meg számomra az eddigi legizgalommentesebb volt a Bansheeből, pedig bizonyítottak, hogy amilyen jó ököltusát olyan jó tűzharcot is tudnak hozni, de itt nem sikerült.

Bazsi - 2014. 03. 16. 00:46

Az eddigi összes Banshee rész közül ez volt az első, ami egyáltalán nem tetszett (külön szomorú, hogy ez egy finálé volt). Az epizód első felében halálra untam magam, később szerencsére jobb lett. Tartom magam ahhoz, hogy minél többet van Proctor a képernyőn (vagy a segédje), számomra annál jobb az adott rész, ez eléggé beszédes részemről az évadzáróra nézve.

paranoid android - 2014. 03. 16. 00:48

Az évadzárók nem tartoznak a sorozat erősségei közé, a tavalyi és a mostani is hagyott kívánnivalót maga után. Ennek ellenére mindkettőt szerettem, csak az évadközi részekhez képest gyengébbre sikerültek.

A mostani finálénak a hibája az volt, hogy kétrésznyi anyagot akart egy részbe gyömöszölni. Szerintem ez volt a gond, és nem a flashbackek önmagukban. Mert azok nélkül a leszámolás teljesen üres lett volna. Rabbit életben hagyása az évad ismeretében nem feltétlenül volt jó ötlet, de az utolsó jelenetében mind ez, mind pedig a flashbackek kifizetődtek, legalábbis részben. Nem hittem, volna, hogy Rabbit halálát érdekessé tehetik, de sikerült nekik. És én nem is éreztem önismétlőnek, pont a csendes lezárás miatt.
Fentebb valaki kifogásolta az egész jelenetet, hogy Rabbit miért lett “érzelgős”, miért nem lőtte le őket (egyébként direkt mutatták, hogy Ana csak egy töltényt hagy a fegyverben). Szerintem ezt szépen felépítették, még úgy is, hogy kevés időt szántak Rabbit-re. Rabbit nem próbált meg minden erővel győztesen kikerülni ebből a szituációból, már azelőtt az öngyilkosság formája volt ez az egész, mielőtt a lánya a kezébe adta a pisztolyt. A testvére gondolom rábeszélte egyfajta védekezésre, de eléggé motiválatlannak tűnt. Szóval inkább hagyta, hogy had pusztuljanak vele az emberei is, az öccse is.
Egyébként mutatták a rendőrt (még kép is van róla a posztban), ahogy Rabbit holttestét nézi – szóval nincs itt mismásolás a készítők részéről azzal, hogy nem mutatták a lövés pillanatát.

Aztán jött a rész második fele, a Banshee-beli események, ami erősen elkülönült az elsőtől sajnos, nem sikerült jól az átmenet, annak ellenére, hogy a visszaúton lévő flashback töredékek baromi erős érzelmi töltettel rendelkeztek. És csak belekapni tudtak az eseményekbe, így inkább csak felvezetés jellege volt a következő évadra, pedig sok változás történt hirtelen. Ezek megérdemeltek volna egy teljes részt. Viszont így is ütöttek.

Emmett halála gyönyörű volt, ha lehet ilyet mondani. Amikor kigördül eléjük a furgon, már tudni lehetett, hogy végük. És pár pillanatra rá már Emmett is tudja. Ahogy első reakciójával megpróbált a felesége elé állni, de aztán rájött, hogy hiábavaló lenne, és inkább becsukta a szemét, és várta az elkerülhetetlent… Remek rendezés.

Rebecca jelenete sem volt semmi. Szerintem azért nem sétált csak be és lőtte le, mert maga sem volt benne biztos, hogy képes-e megölni Alex-et. Nem véletlenül habozott, mikor lelőhette volna először. Azután pedig már nem volt más választása. És hogy okos döntés volt-e? Nem feltétlenül. Proctor nem is volt felhőtlenül elégedett. De legalább most már biztos lehet Rebecca lojalitásában.
(Egyébként itt a Banshee-ben is, meg pl. a Game of Thrones-ban, meg általában az explicit szexjelenetekkel operáló sorozatokban, mindig csak egymásnak esnek a karakterek, semmi előjáték, orális szex, akármi. Kicsit most végre javítottak a statisztikán ezzel a jelenettel.)

A Proctor-indián ellentét érdekes lesz, főleg ha Nola is visszatér, hogy a Cheystone frakció ellenfele legyen – nem csak két ellentétes oldallal sok izgalmak lehetnének. Hood meg közben rendet rakhat a nácik között. Plusz Deva és Siobhan is ott lesz neki. Már most hiányzik Banshee.

Nikki - 2014. 03. 16. 00:57

Összességében tetszett, azonban most nem tudok átsiklani minden felett. Ilyen volt a kifogyunk a lőszerből, hogy Hood megint kész volt feladni az életét Anaért, hogy ő meg hagyta volna megint.. hogy Rebecca miért nem lőtte le rögtön Alexet.. Ami pedig a verekedéseket és a durvulásokat illeti még Banshee szinten is túl sok volt, túlságosan belesűrítettek mindent ide a végére.

bvr - 2014. 03. 16. 01:15

Kicsit bővebben kifejtve amit a másik topicban már írtam (maximum közepes évadhoz illően maximum közepes finálé), sajnos könnyen lehet hogy ebben a storyban egyszerűen nincs több 1 évadnál (vagy ha van is benne még tartalék, azt biztosan nem sikerült belőle kihozni) Az egész évadban recsegett-ropogott az egész tákolmány, hiába “suspension of disbelief”, nem várható el ha közben látványosan a nézőre szakad az egész. Ennek a műfajnak az alapköve (nálam) a Deadwood volt. Ott is voltak bajok a koherenciával, de volt egy erős dolog ami alátámasztotta. Itt a “vadnyugat” (amikor a sorozat indul) szó szerint volt értelmezendő: kívül esett a szövetségi állam fennhatóságán. Ez az alapszituáció, ezt lehetett benépesíteni érdekes karakterekkel, történésekkel, stb (és ez jól is sikerült, nem akadtam fenn a koherenciahibákon)
Aztán a Justified már kényesebb sorozat, ugyanennek a világnak az elemeit átemelni a mába. De szerintem sikerült olyan hangulatot teremteniük hogy itt is hajlandó voltam többnyire túllépni a koherenciahibákon (bár most az utolsó évadban már sokszor nagyon recseg ez a világ is)
A Banshee-nél is rokonítható ezzel a felállás. Az első évad nekem nagyon bejött, persze többször megzökkentem de húzott tovább az érdekes helyszín a kisváros az amisokkal, indiánokkal, az erős, jó karakterek, na és persze az egyik legfőbb hangulati elem, a brutális harcok (engem rögtön a legelső kocsmai verekedés megvett kilóra) A fináléra aztán kissé már gyengült az egész, Rabbit életben maradását meg nem is kommentálnám.

Az idei évadot látva meg azt gondolom ezt inkább hagyni kellett volna a készítőknek…
Kicsit Californication érzésem volt, az első évad totál beszippantott, aztán kicsit ugyan kételkedtem hogy ezt lehet-e folytatni de meglepő módon baromi jót sikerült csavarni rajta (nem kis részben Lew Ashbynek köszönhetően :)) – aztán viszont már tényleg következett az egyre gyorsuló ütemű hanyatlás.

Persze néztem a Banshee idei évadját mert húzott az előző évad miatti nosztalgia, és valószínűleg a következő évadot is fogom még nézni ((mint ahogy a Californicationt sem kaszáltam, bár azok amúgy is rövidebb részek) – de hacsak nem történik valami nagy fordulat, túl lelkes nem leszek.

(és nagy minőségi fordulatra nem számítok, milyen volt már a záó jelenet? Tudom hogy régen volt a van Damme-féle Bloodsport meg Kickboxer – de ennyire azért nem volt régen… :))

winnie - 2014. 03. 16. 05:37

“főleg ha Nola is visszatér,”

ha terveztek is vele, mert a részek egy részét már megírták, biztos várniuk kell, mert most bekerült egy nyári sorozatba.

sleepwalker77 - 2014. 03. 16. 08:19

Banshee az a sorozat nekem, ami mikor már-már tökéletes lenne, akkorát bénázik, hogy a fejemet verem a falba. Első évadban is megvolt ez, most pedig ismét, ahogy Rebecca kinyírta Alex-et. Nyilván ott van a kés az oldalán és nyilván hagyni kell, hogy akit éppen folytogatsz az elérje a saját késedet és azt vágja beléd… Majdnem kikapcsoltam ennél a jelenetnél, de aztán erőt vettem és végignéztem. Amúgy a múltbeli részek szerintem nagyon jók voltak, végre kiderült a teljes sztori.

winnie - 2014. 03. 16. 08:34

sleepwalker77: nem hiszem, hogy közben gondolna ilyesmire, vagy ha igen, akkor sem vennél le fojtogatás előtt, ami eleve hirtelen jött. a kést ráadásul csak pár napja kapta, szóval főleg érhető, hogy nem jutott eszébe.

de még, ha érthetetlen is lenne, szerintem az ember napjában több tucat érthetetlen dolgot csinál:)

HenryHill - 2014. 03. 16. 08:40

Majdnem kikapcsoltam, nagyon felhúzott ez a rész, ha nem az évadzáró lett volna ki is száltam volna. Mindezt egy dolog miatt, a flashback! Mi értelme volt?? Semmi! Nem mutatott semmi újat, olyan dolgokat magyaráztak el újra FÉL ÓRÁBAN amire már ezerszer megkaptuk a választ. Felesleges, unalmas, olcsó időhúzás volt.

sleepwalker77 - 2014. 03. 16. 08:42

winnie: Hát, ha valaki megpróbált megölni akkor utána szerintem illik gondolni arra, hogy esetleg a kezeire figyelni nem árt. :) Azért is írtam, hogy ebben a sorozatban szinte tökéletesen mennek a részek, majd hirtelen a semmiből jön egy ekkora bénázás. Ha minden részben lennének ilyenek nem lenne meglepő és az se hogy nem nézném. :)

HenryHill - 2014. 03. 16. 08:56

sleepwalker77

Megkaptuk a teljes sztorit?

Igen megkaptuk. De nem kellett volna fél órás körítésbe csomagolni hogy rabbit felnyomja a lányát a rendőröknek. 30 másodperces jelenetbe elfért volna, nem fél órás dögunalomként az évadzáró részben.

jky - 2014. 03. 16. 09:05

@sleepwalker77

Pedig szinte minden részben vannak kisebb nagyobb hülyeségek. Ennél nagyobb ostobaságok is voltak már a sorozatban, ezt pont a finálé előtti posztban kommentáltam bővebben.

@bvr

Na kb. így vagyok vele én is. Nézem, mert húz magával (főleg, hogy én egyben daráltam az egészet), tetszik a kisvárosi környezet, főleg az amisok, indiánok, Proctor, Sugar, Job karaktere, zsaruk stb. De rengeteg benne a logikátlanság, a hülyeség, érezhetően rengeteg a filler, és nyújtják (Rabbit téma), és csaponganak (főleg első évad), mert talán még az írók sem tudják (tudták), melyik is lenne a helyes irány.

Valahogy nekem Rabbit, Ana és az egész ukrán szál teljesen ki is lógott a sorozatból, hiába indult onnan a történet, valahogy a kisvárossal és az ottani dolgokkal kontrasztban volt az egész és olyan, mintha 2 sorozatot akartak volna egybegyúrni (ukránok, Rabbit, flashbackek, szenvedés Ana miatt, unalmasak voltak).

Na talán most, hogy Rabbitet kinyírták, már lehet koncentrálni Proctorra, amisokra, indiánokra, csak jó lenne átgondoltabban és következetesebben írni a történetet.

jky - 2014. 03. 16. 09:08

Ja és a végéről nekem is egyből Van Damme Bloodsportja ugrott be azonnal :D

sleepwalker77 - 2014. 03. 16. 09:18

@jky

Ez nézőpont kérdése, hogy kinek mi a kisebb vagy a nagyobb hülyeség. Nálam az ilyen és ehhez hasonló klisék verik ki a biztosítékot, mint pl amikor egy filmben, hasonló helyzetben nem az övéről veszi le a kést, hanem oldalra nyúl és fejbevágja egy éppen ott talált vezetékes telefonnal. Egy 20-30 évvel ezelőtti akciófilmben még elmegy, de most már egy kicsit gáz így megoldani egy problémát.

sleepwalker77 - 2014. 03. 16. 09:21

@HenryHill

Abban egyetértek, hogy hosszú lett a visszaemlékezés, én is jobban örültem volna egy nagyobb és érdekesebb harcnak a végén. Plusz Oleket is rossz volt látni, azok után amilyen nevetséges módon nyírták ki az első évadban.

winnie - 2014. 03. 16. 09:31

az már rég rossz, ha valaki technikai alapon gondolkodik, ha úgy véli, hogy a problémát megoldani kell, ha erőltetetten új dolgokat kell kitalálni, ugyanis a nézőhöz nem lehet konkrétan beszélni, mert minden egyes ember más, mindenkinek más az új vagy elcsépelt – azt kell csinálni, amit az író jónak gondol. ami történt, az történt, pont. és annak megalkotása épp fordítva zajlik. nincs probléma, amit megoldani kell, hanem kitalálják a megoldást és ahhoz vezetik fel az odavezető utat, alkotják meg a problémát.

amit jky ír, az beszédes. számára pár dolog hülyeség volt (ami tökéletesen érthető, előfordul), de a többség szerencsére azért megértette, hogy mit miért – nyilván a készítők is pontosan el tudnák magyarázni a dolgot és akkor ő is bólogatna, hogy “tényleg”. (mert azt senki nem feltételezheti, hogy ő feltalálja a spanyolviaszt, a több tucat készítő viszont benéz valamit.) más sorozatoknál pont fordítva van, azokban ő nem talál kivetnivalót, más pedig rojtosra röhögi magát a hülyeségeken. ezért nem lehet semmit kezdeni azokkal a kommentekkel, hogy “persze, mert…”, meg “ez hülyeség”, ezért üresek ezek a megjegyzések, mert csak patthoz vezetnek. valaki ezt mondja, más meg az ellenkezőjét és nincs nagybetűs Igazság, univerzális marhaság, hiszen mindenki a saját értékrendje, tapasztalatai, elvárásai szerint értékeli azt, amit lát. (ezért is volt érdekes olvasni, hogy valaki azon akadt ki, hogy az néger zsaru (ügynök?) felismerte 15 év után hoodot, mondván ő is alig ismerne fel valakit. attól, hogy valaki úgy érzi, hogy nem ismerne fel, más még felismerhet ezer meg ezer okból kifolyólag.)

ezért érdemes a véleményekben inkább a megfoghatóbb indokokra koncentrálni. olyanokra, amikre lehet érdemben reagálni, mert az “-ez meg az, – de nem, – de igen, – de nem” típusú szájkarate parttalan:)

jky - 2014. 03. 16. 09:44

winnie

Az előző posztban kitárgyaltuk, írtam példákat, most ide nem írom le még egyszer, milyen ostobaságok voltak eddig is. De itt is elhangzott már, sőt, te is írtad: Rabbit túlélte és elsétált. Ezt a készítők mivel magyarázzák ki? Megmagyarázták valamikor is? Nem. Reális volt? Dehogy volt, nevetséges volt az egész. És ilyenekből volt már jó pár a sorozatban, nem foglalkoznak vele, ez van, kész, akkor is, ha teljesen illogikus az egész. Vagy itt a templomos jelenet, ami eléggé irreális, illogikus.

Ezekre, és az ilyen dolgokra írtam, hogy hülyeség. Átgondolatlan és következetlen az írás, miközben az a fontos nekik, hogy fröcsögjön a vér és minél brutálisabb balhék, akciójelenetek legyenek.

_Peter - 2014. 03. 16. 10:56

Az évad tetszett, a finálé nem. Gyengébb lett még a tavalyinál is. A templomos akció gagyi volt. Túl sok flashback semmi új információval. Ami korábban tetszett megoldás, a párhuzamos felvételek, azt is sikerült túlzásba vinni. (Emmett-nácik, Rebecca-Alex) Én azon nem akadtam ki, hogy Rebecca miért nem előbb lőtt már belépéskor, pszicho a csaj, azért akart előjátékot.

Az nekem kimaradt Kai miért is szabadulhatott ki simán? A sztriptízes nő és Alex nem tud tanúskodni ellene, addig ok, de tőlük függetlenül mégis ott volt a pincéjében egy kisebb hadsereg arzenálja.

Érdekelt volna Siobhan és Hood között egy beszélgetés. A böszme indián remélem nem egész évados ellenfél lesz, inkább a csaj legyen az új főnök. Egy epic fight jó lenne Proctor, csokornyakkendős és az indiánok közt, Hood meg közéjük keveredne két tűz közé. És még a nácikat is le kell rendezni, az egész Emmett történés kegyetlen brutális volt.

A legnagyobb pozitívum, hogy végre teljesen vége a Rabbit szálnak, már tavaly kellett volna.

Llew - 2014. 03. 16. 11:07

@_Peter
“Az nekem kimaradt Kai miért is szabadulhatott ki simán?”

Az ügyvédje mondta neki, hogy a házkutatási parancs nem a házra, hanem specifikusan a pincére szólt, de a fegyver kamra már egy külön rész, vagy rajta sem volt terveken, így arra nem szólt a parancs, ergo az ott találtak nem is használhatóak fel bizonyítékként. 50-50%-ra tette az esélyét, hogy bírótól függően bejön-e. Ezek szerint igen.
Szóval nem azért szabadult, mert Rebbeca kiiktatta Alexet.

_Peter - 2014. 03. 16. 11:25

Llew – 2014. 03. 16. 11:07

Köszi, hogy mondod. Így már emlékszem az ügyvédes beszélgetésre.

e - 2014. 03. 16. 11:50

Az a baj, hogy a 2X09ig daraltam… talan ezert van, hogy konkretan felrohogtem Rabbit halalakor…annyira mumajer volt az egesz, ripacskodas. Sajnos a Bansheet nalam elerte a kaszas. Szep volt, jo volt, eleg volt. (Az mar csak non plus ultra, hogy nem fogjatok elhinni, kit spottingoltam penteken a helyi kavezoban: magat Lucas Hood-ot! :))

jonnyka - 2014. 03. 16. 13:01

can’t. find. words.
köszi az írást

jonnyka - 2014. 03. 16. 13:09

nem olvastam végig a kommenteket, lehet már felröppent, de csak a theorycraft kedvéért:
van-e bármennyire halvány esély, hogy carrie utolsó tölténye vaktöltény volt, és a mentősök a padon mást takartak már le, pl. a papot?

jky - 2014. 03. 16. 13:13

@jonnyka

Bizony nekem is eszembe jutott (írtam is fentebb -jky – 2014. 03. 15. 22:16).

Máskor explicit mutatják a véres jeleneteket, itt gyanúsan nem mutattak semmit Rabbit halálából. Ha ezt meg merik húzni, akkor az -megint- a legerőltetettebb csavar lesz EVER.

laza_kivi - 2014. 03. 16. 13:39

Hát egyszer:
Oh, man, noooooo. :( Emmettet nagyon bírtam. :( Sajnálom.
Nem tudom, olyan vegyesen érzek a rész iránt. Egy biztos még most is érzem a hatását. Az elején én is soknak éreztem a flashbacket, de ránéztem, hogy mennyi idő ment el, és megjegyeztem MÁR 30 perc, szóval mégis gyorsan elröppent. És kelleni kellett, mert különben nem érte volna el a hatását a lövöldözés. Plusz Rabbit-szál lezárásának is így volt hatása. Rebecca eddig is brutálisan beteges karakter volt, mondjuk az már túlzás volt, hogy a kést kihúzta és úgy ment felé. Az előzetes miatt számoltam rá, hogy Alexnek annyi meg egy bambi.

Már most várom a folytatást.

Most már meg tudhatjuk, hogy mi lesz “a nyúlon túl”. ;) Szerintem most Proctornak nem lesz sok ideje Hoodra, így remélem az a szál a 4. évadban fog folytatódni. Ha visszajön Nola, akkor vagy Proctor vagy Rebecca fog elbúcsúzni a sorozattól, mert édes a bosszú. Amish oldalon már túl sokan akarnak főnök lenni. Míg az indiánok-amishok háborúznak, addig meg a törvény őrei bosszút állnak Emmettért, és Brock is csatlakozhatna Hoodhoz és Siobhanhoz törvénytelen módszerekkel.
Én valahogy így tudnám elképzelni.

paranoid android - 2014. 03. 16. 14:31

@jonnyka, @jky

Hood végignézte, ahogy fejbe lövi magát. Csak észrevette volna, hogy eljátssza a halálát Rabbit. Ana fegyverében, amit ugyebár egy random hullától vett el, pedig éppen volt egy vaktöltény, és pont azt hagyta benne. Nem valószínű.

És akkor a “készítők hülyének nézik a nézőket”. Mert ugye a befogadónak semmi felelőssége nincs azzal szemben, hogy hülyeségeket interpretál a látottakba. Ha nem mutatják valaki halálát, akkor be akarják csapni a nézőket, ha mutatják akkor meg “hatásvadász”?

superpityu - 2014. 03. 16. 14:38

a tavalyi zseniális évad után ez kicsit azért visszaesett. nem volt ez így sem rossz, de kicsit jobbat, többet vártam.
a nyulas leszámolásnak örülök, hogy vége. jó lesz látni, hogy milyen motivációkat kapnak így a szereplők. úgy érzem az ana-hood kapcsolatnak is vége már. a siobhan és hood közötti dinamika eddig bejött, remélem végre megnyílik majd a seriff a nő előtt.
emették halálán meglepődtem, nagyon durván meglepődtem az egészen. rebecca gyilkolására számítottam ugyan, de valahogy korainak tartottam. oké így nincs tanú proctor ellen, de akkor is húzhatták volna még.

jonnyka - 2014. 03. 16. 14:39

@paranoid android
neked legyen igazad, az én csőrömet is b*szná a dolog
esetleg, de nagyon nagyon nagyon esetleg 2 évad múlva elviselném fejrázva, ha ezt meglépnék, de inkább akkor se

viszont nekem olyan érzésem van, mintha egy picit nyitva akarnák hagyni ezt a lehetőséget – ha 100%-osan nem akarnák, akkor normálisan megmutatják, ahogy kivégzi a golyó, amit mellesleg lehetőség szerint nem ő pumpál magába

remélem, tényleg csak _paranoid_ vagyok, és szépen más vizekre eveznek jövőre (meg remélhetőleg azután), a rabbit témát meg egyszer és mindenkorra hagyják a fenébe (illetve a néger fbi ügynök arc jöhet)

jky - 2014. 03. 16. 15:01

@paranoid android

Elég sok ilyen “nem valószínű” dolog volt már a sorozatban. Nem mondtam, hogy biztos ez történt, de amik eddig voltak, azok alapján kinézem belőlük az ilyen erőltetett dolgokat is, hiszen megmagyarázniuk úgysem kell, mert nem szokták… Ahogy Rabbit túlélését sem magyarázták, meg azt sem, hogy az FBI által körözött Rabbit hogyan sétál be csak úgy a lányához a börtönbe egy látogatásra és stb…

No de mindegy, most úgy van, hogy Rabbit halott, aztán majd kiderül, Isten feltámasztja-e vagy jön-e majd Rabbit eltitkolt testvére/unokaöccse/egyéb rokona bosszút állni, vagy lesz elég kraft az írókban, hogy végre a Banshee-s szálakra koncentráljanak. :P

paranoid android - 2014. 03. 16. 15:39

Szerintem épphogy nem szolgált rá a sorozat egy ilyen szkeptikus hozzáállásra. Persze voltak olyan dolgok, amiknél egyesek húzhatták a szájukat, hogy ez most nem volt “logikus”, de az más. Itt a nézők tudatos becsapásáról lenne szó, ami szerintem soha nem volt jelen a Banshee-ben. Nem volt olyan, hogy négy részig vitték a történetet, hogy a negyedik rész végén azt mondják, minden hazugság volt, amit mutattunk. Az első évad fináléjában sem lebegtették Rabbit életben maradását, hogy a semmiből előkerüljön.

Ez a gyanú inkább csak a junkie-lét miatt lehet bennetek, és nem azért mert maga a sorozat kiprovokálta. Aki sokat néz sorozatot, azt már sokszor csapták be ehhez hasonlóval, de – ismétlem – szerintem a Banshee még nem tett ilyet. A jövőben persze bármi előfordulhat, de jelenleg hiábavaló ilyenen agyalni.

JKJ - 2014. 03. 16. 16:43

a sok fanyalgó értse meg, hogy ez ponyva, vagy ami szerintem jobban jellemzi, képregény stílus. Ez azt jelenti, hogy lesznek benne extremitások. Extrém karakterek, extrém események és extrém helyszínek. Ez a sorozat védjegye és ez 100 százalékig akaratlagos a készítők részéről.

Itt kiemelten igaz, hogy vagy el tudja ezt valaki fogadni, vagy inkább ne nézze (vagy legalább ne hozza fel minden rész után).

laza_kivi - 2014. 03. 16. 19:10

Nem is kezdem el felhozni a “képeket”, amik bizonyítják, mert bocsi, de rohadt nagy baromság azt gondolni, hogy Rabbit nem lőtte le magát.

rio - 2014. 03. 16. 21:01

@JKJ Én a PoI-val vagyok ugyanígy, egy mozgó képregényként tekintek rá. Iszonyat logikátlanságok, de olyan stílusosan megoldva, olyan háttérsztorival, olyan karakterekkel, hogy működik a suspension of disbelief, és beszippant az egész. A Banshee-t viszont nem tudnám elképzelni a mozgóképen túl, annyira egyedi hangulati elemeket pakoltak bele (párhuzamos montázsok, ugróvágások).

Ennek fényében a 2×10 úgy volt jó, ahogy volt, tele hatalmas Job-dumákkal.
“This time make sure he stay dead!”

CaveMaN - 2014. 03. 16. 23:26

Rabbit halott, Hood végignézte, hogy fejbelövi magát. Ezen nincs mit ragozni.

Miss Keamy - 2014. 03. 17. 00:47

nekem ez vitte eddig a pálmát az összes rész közül. pedig rohadtul irritál Rabbit, vártam is hogy megmurdeljen. Kai lélekjelenéte valami iszonyat mód erős. kicsit sajnálom hogy a nyulas kiiktatásra, fb-re elment kb.40 perc, de a végét amilyen szinten megoldották le a kalappal. Rebbecca és Alex vmint szegény Emmett jelenetei azok, amiknél leesett az állam. Burtont hiányoltam természetesen :D
sajnálom hogy sokat kell várni a köv. évadra, legjobb sorozatom jelenleg :(

liberatore - 2014. 03. 17. 03:43

lol, paranoid android írásaival mindig egyetértek, az elsőn még röhögtem is.

jky, szerintem a Bansheet pilotnal kaszálnod kellett volna, mert ott is voltak képtelenségek, logikátlanságok..

Érdekel a környezet, amisok, indiánok és stb., de leginkább szórakoztat a sorozat, ezért is szeretem. Ez ponyva, ahogy írták.

A TWD-ben is érdekel a környezet, de ott is olyan logikátlan döntések vannak, sőt, még talán nagyobbak, mint a Bansheeben. Viszont az is szórakoztat, csakhogy ott hullámzó a részek minősége (mint már tudjuk miért, poszt született itt belőle) azért nem vagyok teljesen elégedett, míg a Banshee stabil tartja a szintet nálam.

A premieren kívül igazából mindegyik résszel elégedett voltam, még a filler epuzódok is nagyon bejöttek.

jky - 2014. 03. 17. 09:05

@liberatore

Igen, csak bíztam benne, hogy ebből nem lesz sok a sorozatban, meg viszonylag elég nagy hype-ja volt (van) itt a junkie-n, meg írták már többen is, hogy Breaking Bad-i magasságokban van meg ilyesmi. Na mondom, akkor hajrá: egyben daráltam le, arra jó volt, hetiben anno lehet, hogy elvérzett volna. Így viszont még feltűnőbb volt a sok hiba.

“Érdekel a környezet, amisok, indiánok és stb., de leginkább szórakoztat a sorozat, ezért is szeretem. Ez ponyva, ahogy írták.”

Ugyanezeket leírtam én is, én is ezért tartottam ki a sorozat mellett, de attól még zavarhatnak a hibák, a kettő nem zárja ki egymást.

pytta - 2014. 03. 17. 10:11

Szerintem jó lett volna a finálé, ha nem erőltetik bele a végén az “és még ezek történtek Banshee-ben” részeket. Anélkül akár sorozatfinálénak is elment volna, meghalt Rabbit, mindenki boldog (bár egyvalami nekem hiányzott, mint magyarázat, de lehet, hogy csak nem figyeltem: ha abban a zacskóban üvegdarabok voltak, akkor az igazi gyémántokkal végülis MI VAN???).
Így tényleg nagyon logikátlan, meg össze-vissza lett a vége, olyan túlerőltetett azért-maradt-ám-puskaporunk-a-harmadik-évadra-is üzenete volt, ami tökre nem hiányzott. Ezeket simán el lehetett volna lőni az évad kezdete előtt Banshee Origins videókban, vagy akármi. Mondjuk akkor meg a finálé csak 40 perc lett volna, és annak is nagy része flashback – szóval sehogyse lett volna ez így jó, maga a koncepció volt elrontott, iszonyú erőltetetten volt jelen a Rabbit szál, és tényleg ugyanazokat a köröket futotta most a sztori, sőt, elment az egész évad úgy, hogy történt is valami, meg nem is – legalábbis nekem ilyen érzésem volt.
Dehát egynek jó ez, csak már nem érzem azt a friss lendületet, és azt a rajongást magamban, mint az első évad idején, kár…

Brynden Rivers - 2014. 03. 17. 11:03

Szegény Emmett :(

Úgy tűnik Hood ha részben akaratlanul is, de Proctor felé lökte Rebecca-t az évad végére.

Ponyva, nem ponyva – lehetne több önirónia a sorozatban
– a templomi “jön a felmentő lovasság” jelenet után legalább annyit mondhatott volna Hood: “Good timing”

piszkosfred - 2014. 03. 17. 12:22

A flashbackek jók és kellenek. Csak nem egy évadzáróba. Ezt előtte pár résszel kellett volna leadniuk.

karit - 2014. 03. 17. 14:16

Sajnos pár napja belefutottam itt egy félspoilerbe, hogy jövőre mínusz egy fő, így amikor az intro végén Ana szeme a fotón csukva maradt, megállt a szívem, nebazzmá, és csak akkor indult újra, amikor a végén a főindiánt legyakta Rebecca.

“Hood végignézte, ahogy fejbe lövi magát. Csak észrevette volna, hogy eljátssza a halálát Rabbit.”

Kicsit tényleg “moriarty-s” volt ez a pados jelenet, és ugye, ott is ment a konteózás, hogy hátha nem is…; no meg itt, ahol vödörszám folyik a vér, pont a főellenség végét mutatták ilyen szemérmesen; de engem sokkal jobban zavart, hogy amekkora überalfahímnek építették fel a Nyulat, annyira izé volt tőle ez a beletörődős melodráma. Nem legyűrték, hanem beleunt, hát, pfff.

Meg aztán oké, képregényes szemüveg, meg minden, de hát akkor is, fura volt nézni, hogy miután Hoodék épp csak hidrogénbombát nem rendeltek a shopba’, két pisztollyal kezdtek kattogtatni a templomban. WTF?

A fél óra FB engem csak azért dühített, mert ugye, még most is ott hagyták a levegőben, hogy Hood egy marék üvegcserépért vállalta a börtönt (vagy csak később történt valamikor egy bűvészmozdulat?). De így, hogy Rabbit előtt szóba sem hozta Hood, már tökre mindegy is, olyan maradt ez, mint a LOST “csónakversenyének” magyarázata. Apokrif. :(

Szóval, kicsit csalódás, persze azért még nagyon várós a folytatás. MLM2015???

figo! - 2014. 03. 17. 14:42

ja, hogy ez volt a zárás? Azt hittem ez az uccsó előtti felvezetőrész. hm..

lindello - 2014. 03. 17. 17:11

Valaki nyugtasson meg, hogy Ulrich Thomsen a valóságban nem teljesen elmebeteg, mert a szerepei alapján erősen gyanús! Pedofil gyerekgyilkos, náci tiszt és itt meg…

csaklesek - 2014. 03. 17. 18:12

Ez a Proctor pillanatkép..imádom. :) A rész második fele jobban tetszett, mint az első. Sok volt a visszaemlékezés és eléggé megkéstek vele. Az első évadot kellett volna ezzel zárni. Rabbit megkapta a lehetőséget, hogy önmagával végezzen. Alex Longshadow hiányozni fog, de pusztulnia kellett, mert Proctor hiába állt ki érte ő mégis bemeszelte volna az első adandó alkalommal. Aki szerint Proctor ment rá Rebeccára, az nézze meg párszor ezt a két évadot. Egyszer sem tett felé provokatív lépést, nem kezdeményezett. Ebben a részben is Rebecca akarta elkápráztatni a gyilkossággal, majd bement hozzá miközben pancsolt. Bár előtte is gyakran kukkolta, de most a lakosztályában várta. Szépek voltak, a maguk beteges módján. Ahogy végig simít Rebecca Proctor hátára tetovált feszületen nem semmi.
Kétlem, hogy Nola labdába rúghat, nőkből nem lesz főnök az indiánoknál. A buldózert se véletlen mutatták a végén, go home. A késnek, amit az előző részben Logshadow a koponyája mellé kapott a másik indiántól és amivel nyakon szúrta Rebecca, biztosan szerepe lesz a gyilkosság kapcsán. Jó lenne, ha a következő évad, ahogy többen is írták előttem, Banshee-re koncentrálna. Sok Proctort szeretnék látni, de messze van még január. :(
lindello: Ugyan már, felesége van és teljesen hétköznapi férfi. Illenek rá ezek a szerepek, de ne mossuk össze velük. Színész, ilyen szerepekkel találják meg és egy negatív karakter megformálásában több a lehetőség.

lindello - 2014. 03. 17. 18:42

csaklesek – akkor jó! :)

VanillaSky - 2014. 03. 17. 19:15

10 perce fejeztem be az s2 darát. A vége hatalmas csalódás. Ennél a sorozatnál nem érdemes szőrszálat hasogatni a logikai megvalósításban, de itt a végén sikítani lehetett a hatalmas baromságoktól. Emett hiányozni fog, jó arc volt!

tibi0512 - 2014. 03. 17. 19:45

http://www.youtube.com/watch?v=kmz7mV1WavA
a zene rabbit ölés után, akit érdekel:)

vérnarancs - 2014. 03. 17. 21:10

SPOILER::

Jó volt nagyon. Emett-et sajnáltam. A templomos felmentősereg kicsit túlzás volt. Maga a lövöldözés nem lett volna rossz, csak ez a kétszemélyes hadjárat volt mesebeli, de a 90%-a jól meg volt csinálva. A Kickboxer utalást még nem értem, mert ugye van egy pszichopata Van Damme-unk, meg egy szteroidozott Tong Po-nk is. Vagy ez csak nekem tűnt fel? Mindenesetre várom a kövi évadot. Job visszajöhetne. Kíváncsi leszek, mi lesz az indián hadjárattal, Proctor bosszújával..

Benjy - 2014. 03. 18. 00:16

Gyenge volt, és kvázi az utolsó 20 perccel igazolták, hogy Rabbitnél sokkal érdekesebb hogy mi történik Bansheeben. A flashbackek nem adtak sokat az összképhez, a deus ex felmentősereg megjelenése pedig egy már bejáratott klisé volt. No de remélem ezzel a lezárással jövőre új fejezetet fognak kezdeni. Jobért pedig kár, a sorozat egyik legjobb szereplője.

koka - 2014. 03. 18. 00:27

Rabbit megholt. End of story.

Ana halála nekem is benne volt a pakliba, mivel az introba lecsukta a szemét és úgymaradt, de ezek szerint rosszul értelmeztem.

Amúgy nem volt különösebb gondom a fináléval; a tavalyi “B-filmes-rocketlauncheres-ukrán-csibészes” lezárás azért hagyott maga után kivånivalót.

payskin - 2014. 03. 18. 00:43

Ez a “ponyva” mire magyarázat egész pontosan? Mert szerintem nem fér össze ezzel karcolásmentes szuperhős baromsággal, ami ráadásul nem is jellemző az egész évadra, úgy tűnik, mindig a fináléra tartogatják.

Ez inkább ZS-kategória, mint például a Machete, amikor egy hadsereg lő rá, és senki nem találja el. A különbség, hogy azt a filmet a készítők közül senki egy pillanatig nem gondolta komolyan, itt viszont bárki is írta a templomos jelenete(ke)t, erős a gyanúm, hogy komolyan gondolta. Nem értem, ez hogyan lehetséges.

Egy komplett jelenetsor szólt arról, hogy fegyverekre van szükség, majd Fat Au segít. Bunyó, majd miután Han Solo végre találkozott Lando Calrissiannal:

– What can I get you? Anything. Name it, it’s yours.

Eight Springfield automatics with silencers,
preferably the AAC Prodigy suppressors, a few dozen ammo packages, and something to carry it all in.

Ezután 22:15-nél sokvágásos, jelentőségteljes képsor a “felkészülésről”: pisztoly a kézben, sok pisztoly az ágyon, hangtompítók, végül két zsákkal a vállukon indulnak ki a szobából. Gondolom, az éjszaka folyamán szétosztogatták, mert mire hajnalban a templomhoz értek, már csak 2-2 volt náluk.

WTF?! Erre magyarázat a ponyva? Ilyen van, hogy a forgatókönyvíró elfelejti, mit írt az előző 5 oldalon?! :D

25:56-nál, amikor a két egymás mellett álló őr közül kinyírják az egyiket, és a másik nem veszi észre. LOL!

Aztán, 28:00-tól a teljes elborulás. Ha jól számolom, nyolcan vannak az ukránok. AK-kal. A történteket felesleges is boncolni, ilyen hülyeséget csak az ír papírra, aki életében nem látott, fogott még gépfegyvert, vagy akár lőtt volna vele. De hogy nem volt egy valamirevaló fegyverszakértő sem, aki szólt volna, hogy srácok, ez így nagyon gáz?

Az, hogy hőseink valahogy kifogynak a tárból, vagy az, hogy az ukránok egyetlen golyót nem tudnak átküldeni a két oszlop között, szóra sem érdemes. Hanem Jobék belépője! 30:33-nál látszik, hogy ukrán barátaink még öten vannak életben, ebből négyen lőnek AK-val, egy — a bal felső sarokban! — pedig pisztollyal. Az is jól látszik, hogy helyezkednek el a templomi padsorokhoz képest és merre néznek. De akkora csőlátásuk van, vagy annyira lenyűgözi őket, hogy Hood mindjárt kiugrik eléjük az oszlop mögül egy késsel, hogy nem veszik észre, hogy eközben bejött négy ember állig felfegyverkezve a templom főbejáratán, és épp lövi őket szitává. Mert ahhoz kétség sem férhet, hogy míg az ukránok eddig leginkább a templomot bontották, Jobék minden lövése embert talál. :D A feléjük rohanó Hoodot vagy az érkező négy masszív pajtást középen persze megint nem találja el senki. Még véletlenül sem.

– Seven guys with machine guns, and you’re gonna stab them?

Khm. elnézést, drága forgatókönyvíró úr, ha vissza tetszik emlékezni, az előző oldalon tetszett írni, hogy ketten már korábban meghaltak, úgyhogy Fat Au maximum five guyst láthatott, amikor filigrán testalkatával belopakodott a főbejáraton.

Részletkérdés, ugorjunk szegény Yulish balladájára.

32:18 Yulish JÖN! JÖN a szegény Yulish, sietős léptekkel halad a templom közepére, a két padsor közé. JÖN ÉS CIPELI A FEGYVERT. A fegyvert, amivel kizárólag a templom közepéről lehet lőni. Nem a templomajtóból, fedezékből, sem a padsor széléről, mert onnan nyilván nem volt jó a rálátás erre a hat békésen beszélgető emberre. Jön Yulish, megáll velük szemben, és tüzet nyit. Egy pillanatnyi “valóság”: úgy tűnik, sikerült eltalálnia Fat Au egyik emberét, hű! De hiába jön rendíthetetlenül, és tüzel az előtte mindössze pár méterre fetrengő Hoodra, ej, sajnos nem találja el. Hood viszont odavetődik a középen fekvő ukránhoz, és felkapja annak földön fekvő pisztolyát… ööö… ami nyilván szomorú haláltusája pillanatában eshetett ki a bárhonnan, hiszen egészen addig egy AK-val lőtt. (A pisztolyos, emlékszünk, a templom bal felső sarkában állt, nem középen.) Mindegy, szegény Yulish így jár.

Ezen a ponton hőseink számára valamiért teljesen egyértelmű, hogy az összes ukránt kinyírták, és Rabbitet már nem védi senki. Bárhonnan is jött a pap, onnan már nem jöhet senki, aggodalomra semmi ok. A felmentő sereg fejében meg sem fordul, hogy a továbbiakban fedezze barátainkat, inkább két poén keretében távoznak a helyszínről. Az is feltűnő, mennyire leszarják, hogy a hátul álló embereiket vajon lelőtte-e Yulish, de 32:51-nél az aggódó néző felsóhajthat: a háttérben látni, hogy nincs komolyabb bajuk.

“Tanulva” az 1 perccel korábbi szívásból, Hood és Ana nyilván nem vesznek magukhoz komolyabb fegyvert, csak 1-1 pisztollyal a kezükben mennek megkeresni Rabbitet. Ha véletlenül egy ukrán hadsereg üldögél a hátsó kertben… ugyan, hova gondolunk.

Szóval, ez szerintem botrányos. Persze, az is egyértelmű, hogy velem van a baj, hogy ez ilyen szinten veri ki nálam a biztosítékot, míg mások vidáman átsiklanak ennyi agyament baromság fölött. Azért a kommentekből az jött le, hogy volt, akit zavart, ha nem is annyira mint engem.

Na, hát akkor folyt köv. jövőre. ;)

laza_kivi - 2014. 03. 18. 00:56

@koka
Nézd meg a 10. rész intrójának magyarázatát. ;)
Utolsó mondat:
“The only way to move forward – to murder Ana and let Carrie be free – is to murder the spirits of the past.”
Mivel az utolsó képen Anaként van, így szerintem ezért maradt csukva a szeme. Szóval Ana tényleg “meghal”.
Így akkor lehet, hogy jövőre új kép lesz ott.

fekete - 2014. 03. 18. 03:46

Jézusom, hálát adok az égnek, hogy nem úgy nézek sorozatot, mint egyesek. Hatalmas még mindig a Banshee. flashbackekkel vagy anélkül. Szerencsére még logikát is találtam mindenben – sajnálom, hogy van, akin kifogott a sorozat. De jobban oda kell figyelni. (Az pedig, hogy valaki mást csinált volna, mint egy adott karakter. Hát, igen, megesik. De az is elég logikátlan dolog, hogy valaki ezt még be is kommenteli ide. :)

vérnarancs - 2014. 03. 18. 05:40

payskin –

egyetértek a mondandóddal, tényleg sok ökörség volt benne.. ennek ellenére a sorozat többi része van olyan jó, hogy átíveljek ezen dolgok felett.. mondjuk az utolsó 20 percben tényleg sok logikátlanság volt, amit én sem tudtam hova tenni.

Benjy - 2014. 03. 18. 08:35

Én a templomos jelenet alatt enyhe nosztalgikus állapotba kerültem. Ha valaki emlékszik régebben a Burn Noticeban voltak ehhez hasonló röhejes jelenetek, hogy a két főhős félautomata fegyverekkel lelövi a két tucat automata fegyverrel rendelkező rosszfiút. Kár hogy egy ilyen jelenettel belerondítottak egy amúgy elég jó évad értékelésébe.

jky - 2014. 03. 18. 08:48

@payskin

:D Szépen összefoglaltad, mennyire átgondolatlan az egész. És igen, az ilyen dolgok ponyvának is gyengék, valóban Machete, Grindhouse és hasonló zs-kat szinten vannak az ilyen dolgok.

Míg a sorozat más részei pedig tök jók. És nem is tudom, hogyan írják ezeket az epizódokat, össze-vissza dobálják egymásnak, hogy “én most fáradt vagyok, írj bele valamit”, vagy én nem tudom. :D

Quantumleap - 2014. 03. 18. 09:23

Ha már a baromságok kerülnek szóba, meg kell mondjam, itt ismét szembeötlött nekem, hogy mennyire logikátlan Hood névtelensége, és néha milyen erőltetetten tolják az arcunkba. Amikor bemennek a fegyverárús haverjához, ahelyett, hogy az embereinek megmondaná a nevét, hogy mondják meg, ő keresi, inkább bunyót provokál. A fegyverárus haverja, amikor találkoznak, természetesen nem szólítja a nevén, amikor egymásba borulnak a boldog viszontlátástól (vagy ez csak nekem szokásom?). Rabbit úgyszintén nem szólítja meg, sem a flashbackben sem a jelenben ott a templomkertben. Ellenben Hood ugye jobbra-balra Anázik. Ja, és az epizód váge után ki tudom találni, hogy Hood és Carrie nyilván nem mondják el Hood lányának apuci igazi nevét, vagy ha mégis, az akkor lesz, amikor nincsenek a néző szeme előtt. Na jó, ez utóbbi annyiból talán irreleváns, hogy egy gyerek a szülőjét általában nem néven szólítja.
Haljak meg, ha nem, végzek már magamon egy öntesztet, hogy amikor barátokkal/haverokkal találkozom egy átlagos beszélgetés során hányszor hagyja el valamennyiük neve a számat. :)
Ettől függetlenül persze várom majd a harmadik évadot.
Rabbit meghalt, a készítők tudják jól, hogy a visszahozásával jópár néző elpártolna a sorozattól.

jky - 2014. 03. 18. 09:42

“Amikor bemennek a fegyverárús haverjához, ahelyett, hogy az embereinek megmondaná a nevét, hogy mondják meg,
ő keresi, inkább bunyót provokál.”

No igen, másik jó példa, hogy kilométerekről látszik, hol és mikor lesz bunyó, és teljesen feleslegesen vannak ezek beleerőltetve. De hát nem baj, pár percet ez is elvesz (főleg egy fináléból), lehet fröcsögtetni a vért. Kicsit ösztönlényként viselkednek, de majd talán megtanulnak gondolkodni is a karakterek. :)

jonnyka - 2014. 03. 18. 09:44

@payskin: comment of the day!
komolyan mondom, köszönöm, jó olvasnivaló :)

VanillaSky - 2014. 03. 18. 09:45

Nyilvánvaló ökörségek az évadból:

1, Templomos dzsembuli, 2 vs 12.
2, Hood junior megölésére küldött fejvesztése a forgalmas autóút közepén, sebaj szemtanúk nyista, Hood nyugodtan hazaautókázik kérdések nélkül.
3, Nola fejbe tomahawkozza a rendőri őrizet alatt lévő gyanúsítottat, sebaj megesik az ilyen! Megöngyilkolta magát a gyanúsított a jelek szerint.
4, Racin ügynök odakozmál a székre egy leégett házban, egy bérgyilkossal a mezőn, feltűnés nélkül marad. A szervek keresik az ügynököt, biztos szabira ment.
5, Proctor csicskása 5-6 nővér és orvos gyűrűjében megfojtja szétgyepált nácinkat, biztos szublimált miközben kiment a kórteremből, mert az orvosok annak ellenére, hogy arrébb mennek útjából valahogy nem látták.
6, Rebecca meg is jegyzi indián törzsfőnöknek, hogy meg vannak a módszerei az őrség kicselezésére – esetleg letolta kis bugyiját? – majd dolga végeztével nyakig véresen elhagyja a helyszínt feltűnés nélkül.
7, Jobot a templom előtt 3 méterrel elüti egy autó, de megölése nem lenne egyszerűbb ott helyben, ááá inkább küldjünk egy kórházba néhány papnak öltözött bérgyilkost hátha így kevésbé feltűnő.

A sor elég sokáig folytatható lenne.

pytta - 2014. 03. 18. 10:50

“ismét szembeötlött nekem, hogy mennyire logikátlan Hood névtelensége”

Jaj, ez nekem is, tényleg, annyira kínos már bizonyos jeleneteknél, hogy röhejes… Soldier-boy, meg miket találnak még ki…
BTW a gyémántos “rejtélyre” tud valaki megnyugtató választ adni? :)

hummel - 2014. 03. 18. 11:02

winnie: Lehet tudni, hogy a Banshee és a The Astronaut Wives Club forgatása egymáshoz képest, hogy van? Gondolok itt Odette Annable szereplési esélyeire a következő évadban.

winnie - 2014. 03. 18. 15:30

azt, mivel nyári, ezért azt most forgatják, talán nyár elejéig. nem tudom, hogy a banshee mikor forog, de valamennyi biztosan belefér. valaki emlékszik infóra, mikor kezdenek?

winnie - 2014. 03. 18. 15:31

“Rabbit meghalt, a készítők tudják jól, hogy a visszahozásával jópár néző elpártolna a sorozattól.”

senki nem ilyen hülye, duzzogó néző. “nem nézem azt, amit szeretek, mert nem az van, amit én akarok!”. olykor előkerül a “biztos nem nézik tovább” frázis más sorozatoknál is, erre szinte mindig cáfolódik. (senki = jelentéktelen hányad)

“Haljak meg, ha nem, végzek már magamon egy öntesztet, hogy amikor barátokkal/haverokkal találkozom egy átlagos beszélgetés során hányszor hagyja el valamennyiük neve a számat. :)”

nekem speciel mindig furcsa, ha viszonthallom a nevem. szokatlan. otthon természetesen hívószó, ha megszólítanak “gyere ide”-alapon, de egyébként a való életben, társalgási szinte elég ritka. épp ez a sorozatok rákfenéje, hogy nagyon sokszor erőltetik a neveket, főleg a pilotokban, de máskor is, hogy megtanulja a néző. ez nagyon mű. (most nekem aktuális, de például a person of interestben döbbenetesen túl van használva, persze szándékosan.)

egyébként ez megint tipikus hibás gondolkodás. te valamit saját értékrend szerint természetesnek vélsz, ezért elvárod, hogy másnak is természetes legyen. (nekem speciel fel sem tűnt, sőt, eszembe sem jutott, hogy nem ismerjük a valódi nevét. nem mintha érdekes lenne vagy bírna bármilyen jelentőséggel is.) ezzel persze nincs semmi gond, mert abszolút jogos felvetés, akár az anázás fényében (lehet, hogy tényleg nem következetesek), csak éppen nem szabad, hogy elvárás legyen csak azért, mert te így gondolod. Mert aki írja, vagy a karakter, akit írnak, másképp gondolja. (ld. a 15 évvel ezelőtti arcra emlékezés esete, amit felhoztál. ott is sajátmagaddal példálóztál. érdekes, hogy felismerte, de ne az legyen az érv, hogy te lehet, hogy nem ismerted volna fel. más meg igen. na bumm:)

raylot - 2014. 03. 18. 17:21

Szezonvégi interjú a Tropper-Yaitanes párossal:

http://www.imdb.com/tv/blog?ref_=hm_eds_t1#BANSHEEFINALE-14

Llew - 2014. 03. 18. 19:01

Hehe, Banshee reunion a Believeben. Shioban és Burton együtt nyomoznak FBI gúnyában.

Llew - 2014. 03. 18. 19:06

winnie
azért a névhasználat gyakoriságának “normális” állapota valahol az átlagos sorozatos túlhasználás és a Banshees soha nem mondjuk ki között van.
Nekem eddig nem tűnt fel, de ebben a részben tényleg volt pár jelenet, ahol tényleg teljesen természetes lett volna, de nem hangzott el ezért fel is tűnt. (pl. a flashbackben mikor Rabbiték négyesben beszélgetnek és kiosztja a feladatokat.)

winnie - 2014. 03. 18. 21:29

muhaha, ez a burton-siobhan zseniális:) pont most nézem, de megelőztél.

siobhan (trieste kelly dunn) benne lesz a 2-3-4. részben, talán később is visszatérő marad, burton (matthew rauch) nem tudom.

https://www.facebook.com/sorozatjunkie.hu/posts/712883602067566?stream_ref=10

winnie - 2014. 03. 18. 21:39

(egyébként kérdezte múltkor valaki: demetrius grosse, vagyis emmett volt az, aki novemberben pilotot kapott, de hátha senki nem kapcsolta össze a dolgokat. én szerencsére elfelejtettem a premierre:)

winnie - 2014. 03. 18. 22:29

(utolsó OFF, aztán lehet flame-elni tovább:).

elég durva, hogy matthew rauch (burton) pár hét alatt a good wife-ban, a blacklistben és a believe-ben is ott volt – az lep meg, hogy még nem kapott pilotot. ha ennyire keresett, az a minimum. vagy bejelentik nemsokára, hogy állandó lesz a banshee-ban. ami jó hír lenne.

Benjy - 2014. 03. 18. 23:48

(Pici OFF)
http://kepfeltoltes.hu/140318/546629195Burton_www.kepfeltoltes.hu_.png

Vicces volt mert Good Wifeban is a rideg arcát vette fel, csak ott éppen nem a rosszfiút játszotta.

Llew - 2014. 03. 18. 23:55

winnie
Én, vagy én is voltam a pilot szereplős kérdéssel, de azóta visszakerestem a lehetségeseket és meglett a Demetriusos hír. Azért kösz.

Matthew Rauch fura volt szemüveg nélkül, elsőre fel sem tűnt, meg nem is nagyon beszélt. Trieste Kelly Dunnt viszont azonnal felismertem, meg ő sokat dumált is.

Benjy
ez a pszichó nézése :)

Quantumleap - 2014. 03. 19. 08:57

winnie:

“senki nem ilyen hülye, duzzogó néző. “nem nézem azt, amit szeretek, mert nem az van, amit én akarok!”. olykor előkerül a “biztos nem nézik tovább” frázis más sorozatoknál is, erre szinte mindig cáfolódik. (senki = jelentéktelen hányad)”

Itt most arról beszélek, amikor a készítők olyat lépnek, ami erősen megosztja a nézőket, elkövetik az ún. cápaugrást, ahonnan kezdve már csak lefele vezet az út. És Rabbit vissahozatala ez lenne, amellett hogy eszement hülyeség is. Fejbelőtte magát, ez a vonal lezárult, ennyi.

“nekem speciel mindig furcsa, ha viszonthallom a nevem. szokatlan. otthon természetesen hívószó, ha megszólítanak “gyere ide”-alapon, de egyébként a való életben, társalgási szinte elég ritka. épp ez a sorozatok rákfenéje, hogy nagyon sokszor erőltetik a neveket, főleg a pilotokban, de máskor is, hogy megtanulja a néző. ez nagyon mű. (most nekem aktuális, de például a person of interestben döbbenetesen túl van használva, persze szándékosan.)

egyébként ez megint tipikus hibás gondolkodás. te valamit saját értékrend szerint természetesnek vélsz, ezért elvárod, hogy másnak is természetes legyen. (nekem speciel fel sem tűnt, sőt, eszembe sem jutott, hogy nem ismerjük a valódi nevét. nem mintha érdekes lenne vagy bírna bármilyen jelentőséggel is.) ezzel persze nincs semmi gond, mert abszolút jogos felvetés, akár az anázás fényében (lehet, hogy tényleg nem következetesek), csak éppen nem szabad, hogy elvárás legyen csak azért, mert te így gondolod. Mert aki írja, vagy a karakter, akit írnak, másképp gondolja. (ld. a 15 évvel ezelőtti arcra emlékezés esete, amit felhoztál. ott is sajátmagaddal példálóztál. érdekes, hogy felismerte, de ne az legyen az érv, hogy te lehet, hogy nem ismerted volna fel. más meg igen. na bumm:)”

Mint láthatod, mások is felróják ezt a dolgot rajtam kívül. Ebben a zárórészben több olyan helyzet is volt, amikor szinte kötelező lett volna elhangzania Hood valódi nevének. Azért ennyire tényleg nem kellene mindent megmagyarázni.
És ha már a 15 évvel ezelőtti dolgokról beszélünk, meg kelle jegyeznem itt a flashbackben megint csak gánymunkát végeztek. Illetve inkább félmunkát. Rabbitot és Anát el tudták úgy változtatni, hogy elüssön a külsejük a jelenbelitől. Hood viszont teljesen ugyanúgy nézett ki. Nem igaz, hogy legalább egy borotválást nem tudnak a sminkesek adni a 15 évvel ezelőtti személyének. Most lehet mondani, hogy szőrszálhasogatás, de ezek a dolgok zavaróan szembetűnőek. Akárcsak a Revolution sorozatban, bár ott olyan mértékben, hogy pár epizód után kaszáltam is.

laza_kivi - 2014. 03. 19. 09:53

Ha jól emlékszem, akkor kb ilyenkor kezdték el forgatni, mármint nem sokkal a szezon vége után.

Na ha már beírtam, akkor meghagyom, mert közben emlékeztem, hogy az első évad valamelyik kibeszélőjében volt róla szó.

Lemoni – 2013. 04. 05. 16:20
Visszaszámlálás indul, ma elkezdték forgatni a 2. évadot :)

laza_kivi - 2014. 03. 19. 09:56

Na, akkor belenézek ebbe a Believe-be. :) Köszi az infót. :)

új - 2014. 03. 19. 17:51

payskin, tökéletes komment :D

lehet, hogy engem ezek azért nem zavarnak (alapvetően kötekedő-kombináló hajlamom ellenére), mert a szememben az egész egy tesztoszteronsorozat+ ugyanannak a túlhúzott paródiája is egyben, így az összes érthetetlen hülyeséget a nagyvonalúan (sehogy) kezelt valószerűségnek tudom be… a lényeg, hogy
– hood minden részben nála minimum kétszer nagyobb hústoronnyal, még jobb esetben többszörös létszámfölénnyel szemben harcol, egy-két karcolást, agyrázkódgatást (-pollock :) leszámítva mindig nyer
– minden női karakter is simán végrehajtja nagyjából ugyanezt, ha épp nem vetkőzik
– ha az epizódban még pont nem volt két indokolatlan dugás, rögtön pótolja egy nagyobb robbantás és/vagy épületbe óriás kamionnal hajtás (vezetőfülkében haveri évődéssel természetesen)

ebből a sorból nekem sokkal jobban kilógnak a karakterek árnyalásáért berángatott, szentimentális nyüszögésre hangolt mozzanatok, mint mondjuk a börtönös proctor+anyja jelenet (amiben persze megdöbbenéssel tapasztaljuk – már megint-, hogy minden sorozatgyilkos/emberevő pszichopata gyakran elszomorodott gyerekkorában, amikor a szülei nem figyeltek rá oda…) tetszik, hogy nem fekete vagy fehér senki jelleme, tényleg sikerül hátteret rajzolni a legtöbbjüknek, de ezek az érzelgősködések stílusban pont zavaróbbak, mint a “hány töltény maradt a tárban”- problémák. mondjuk feleannyi abból a “megható” jelenetből, kevesebb a “ketten a lehetett-volna-házukban” részből is épp elég érzelmi töltetet adott volna szerintem.

OZ36 - 2014. 03. 24. 10:54

Én élvezem minden percét. Kevés olyan akció sorozat van ami ennyire “el meri engedni” a szereplőket a brutalitás terén(is), és ilyen nyersen tálalja a nézők elé a történéseket. A karakterek valami eszméletlen jól ki lettek találva, és ahogyan bánnak velük nekem az is tetszik.

winnie - 2014. 04. 12. 16:02

1 új állandó szereplő és 3 visszatérő érkezik a 3. évadban.

* Kirkwood will play Colonel Douglas Stowe, a former commando now running an illegal business out of Banshee’s Camp Genoa.

* Meaghan Rath (Being Human) will recur as Aimee King, the sole deputy in the corrupt Kinaho Reservation Police Department.

* Chaske Spencer (Twilight) will recur as Billy Raven. A former deputy in the Banshee Sheriff’s Department, Billy is now considered an outcast by his own people.

* Lastly, soap grad Tom Pelphrey (Guiding Light, As The World Turns) will recur as Kurt Bunker, a former skinhead who applies to be a deputy at the Banshee Sheriff’s Department.

Diabolis - 2014. 04. 13. 15:45

Alex megölése kellett, nélküle nem áll meg a lista. A nagybratyó csak így jöhetett ki a sittről.
A következő évad izgalmas lesz. Proctornak és az indiánnak össze kell fognia. Namármost mint láthattuk, az amishok és az indiánok nem puszipajtások… De hogy Hoodnak főhet a feje, az tuti.
Emettért kár. De így legalább Hood nem fog unatkozni, míg Proctor összeszedi magát. És van egy olyan sanda gyanúm, hogy a másik két helyettest sem fogja érdekelni jelen esetben a szabályszegés :D

laza_kivi - 2014. 04. 14. 20:22

Köszi winnie. Mostanában nem követtem az eseményeket, érdekesnek tűnik, bár számomra elég annyi, hogy Banshee és máris nagyon érdekel. :D

muhaddib - 2014. 11. 18. 22:51

Jöjjön már a következő évad! Egy üveg whisky elfogy akárhányszor leülök nézni, annyira van hangulata.

Árpád - 2016. 03. 14. 16:00

Rebecca miután Hood kiszabadította a fogságból kérte, hogy hadd menjen hozzá lakni, de ő azt válaszolta én sem vagyok jó ember. Itt még Rebecca lelkét meg lehetett volna menteni a romlástól. A leányt Julietet, akit ő árult el Proctornak még megmenti, de utána romlásba dől Alex megölésével. Én mikor ezeket a sorokat írom tudom ez a harmadik évadban már teljes igazolást nyer!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz