login |

Pilot-mustra: Crisis – 1×01

2014. 03. 20. 19:11 - Írta: winnie

43 hozzászólás | kategória: 2013/14, kritika, pilot-mustra,

Adult emotions are complicated.

Ajajj, a Crisis pilotja valóban a Hostages-t idézte meg rengeteg aspektusában – még nézettségében is. Ami nem sok jót jelent, hiszen junkie körökben a CBS túszejtős sorozat high concept jelleg ide, lezártság oda, nem lett túl sikeres. Mindez persze nem jelent semmit arra nézve, hogy jó lett-e a pilot (a Hostages-é nem volt rossz, de…), de most is csak azt tudom írni, hogy merészség kell ahhoz, hogy az ember belevágjon az efféle sorozatokba.

CRISIS – 1×01 – 5/10

Azért kell merészség, mert ahogy a Hostages-nél is írtam, luxus olyasmibe belefektetni nézői részről, ami lehet, hogy jó lesz valamikor. Sokan attól teszik függővé egy sorozat nézését, hogy kap-e lezárást (itt kap – bele lehet kezdeni), én attól, hogy milyenre sikerül. Az ilyen 13-15 részes sztorik azonban olyan ravaszak, hogy ha az ember nem figyel oda és halad bennük még 2-3 részt, azon kapja magát, hogy a sorozat mellett ragad és végignézi akkor is, ha csak közepes, mert “úgyis csak pár rész”, meg ha már elkezdte.

Odakint azt hitték, hogy az ilyen, több évadra tervezett, de lezárt sztorikkal operáló sorozatok lesznek (‘limited series’) az idei évad nagy dobásai – erre sorban hasal el mindegyik. Hollywood megint rosszul ismerte ki a nézőket.

De elég a nyavalygásból. Térjünk a sorozatra. Szóval Hostages 2.0. Veterán, szőke hajú anyuka a főszerepben, akinek ügynöki segítséggel túszul ejtik a gyerekét, hogy kérjenek valamit tőle. Eddig stimmt. A különbség annyi, hogy Toni Collette helyett itt Gillian Anderson az egyik főszereplő, és nem csak az ő karakterének a gyerekeit rabolják el, hanem még pár tucat, az elitbe tartozó figuráét, politikusokét, nagykövetekét, milliárdosokét. Egy egész busznyit.

Le a kalappal Rand Ravich (a Life készítője!) előtt, hogy be mert vállalni egy olyan sorozatot, amiben nem csak egy (potenciálisan) idegesítő tini szereplő van, hanem vagy 30. Nem kellett volna.

Nem sok gyereket ismerünk meg ugyan jobban, de kábé mindegyikről el tudom hinni, hogy ennek vagy annak a nézőnek elviselhetetlen lesz. Főleg, mert annyira idióta konfliktusokat vázoltak fel velük és még idiótább dolgokat sikerült a szájukba adni.

A túszejtők tehát követelőznek, a szülők titkolóznak, az FBI próbálkozik rájönni arra, hogy merre lehetnek a gyerekek, s tippre belülről is elkezdődik a helyzet bomlasztása a diákok (vagy a felügyelő tanarak) részéről. A gond az, hogy a sok túsz miatt nem tűnik túlzottan mobilisnak a banda, ezért elsőre nem nagyon lehet sejteni, hogy milyen konfliktusokra számíthatunk.

Annak ellenére, hogy a sok esetlen és béna megoldás nem zavart túlságosan, ez az újabb összeesküvős történet most nem tudott beindítani. 5 évvel ezelőtt más lett volna a helyzet talán, de ma már ennél több kell.

Nyilván lesznek majd árulók, akik az utolsó pillanatban félrevezetik a nyomon járó rendőröket, a gyerekek közül is valaki csúnya dolgokat fog művelni, elhullik 1-2 karakter, hogy azt mondjuk, milyen merész sorozat ez a Crisis, és talán az is kiderül, hogy a “rosszak” igazából a jók és a “jók” a rosszak, de sajnos ez megint egy olyan sorozat, ami tippre a felvázolt túszdrámát a véges számú token-megoldás egyikével fogja feloldani. És csak azért, hogy ezt lássam, nem érzem, hogy érdemes lenne néznem.

Nincsenek igazán negatív érzésem, felvezetésnek elment a Crisis pilot, de ó, istenem, tele volt olyan dolgokkal, amitől sokan a fejüket fogják fogni. De ezektől függetlenítve magam is csak azt tudom mondani, hogy innen nyilván lehet rohadt jó irányba elvinni a történéseket, mint ahogy totál érdektelenbe is, amikor a csavarok csak a csavarok kedvéért vannak – az embernek sajnos  40 perc alapján sejtése sincs, hogy imádni fogja-e a sorozatot vagy sem, annyira nem lehet másra alapozni, csak a történetre.

Ez van, hiszen nincsenek (egyelőre) érdekes vagy kidolgozott karakterek, akik miatt maradhatnánk, csak az összeesküvés, ami nyilván kap majd jó pár csavart, át lehet élni néhány feszültebb szituációt, de sajnos az alapfelállás nem olyan, hogy túlságosan érdekelje az embert a “Miért?“, vagy bármelyik, az írók által fene fontosnak ítélt kérdés.

(Szóval a fentiek miatt a maradók véleményét majd követem a kibeszélőben és a finálés csápolás esetében benevezek. Talán. )

43 hozzászólás Ne habozz!

dzsiaj - 2014. 03. 20. 19:26

Körülbelül egyetértek, pontszámilag én is ide sorolnám a sorozatot. A Hostages 1×01 szvsz azért ennél sokkal, de sokkal rosszabb volt, bár 1-2 bődületes baromság itt is akadt. Mondjuk ott Toni Collette és Dylan McDermott karaktere már első blikkre elviselhetetlen volt, itt még úgy-ahogy rendben vannak a szereplők, és kifejezetten “üdítő” látni, hogy James Lafferty az OTH vége óta se tanult meg színészkedni:)

Amúgy lett valami változás a kiszivárgott pilothoz képest?

És mi az a zene a nyitómontázsban?:)

Jimbo - 2014. 03. 20. 19:50

Jó lesz ez, jó lesz. Nekem bejött az első rész.

stargatelost - 2014. 03. 20. 20:07

Szerintem a Follwingra is hajazott
. Lesznek majd szülők (ott followerek), akik csinálnak majd rossz dolgokat (itt nem önszántukból ugye). Meg ugye van a mastermind, aki előre eltervezett mindent. Ja és a töketlen FBI-t se hagyjuk ki az egyenletből :D

Még a második részt megnézem, de nem hiszem, hogy maradni fogok, főleg ha tényleg ilyen lesz.

Benny38 - 2014. 03. 20. 20:23

Kellemesen szórakoztam a piloton. Nem vártam tőle még ennyit sem. Egy-két részt még mindenképpen megérdemel, oszt’ majd meglátjuk.

serra - 2014. 03. 20. 20:28

“A Life készítője!” Ezzel máris kíváncsi lettem, mert anno nagy kedvencem volt.

Skate - 2014. 03. 20. 20:51

Jobb volt a Hostage-nél, mégsem győzött meg, hogy érdemes energiát fektetni bele. Lutri az egész sorozat, erre meg tényleg nem lehet alapozni. Ace Ventura Jr.-ra hajazó pufók gyerek volt egyedül számomra idegesítő:

http://brianorndorf.typepad.com/.a/6a00e54ee7b64288330112790deea028a4-500wi

pody - 2014. 03. 20. 20:53

Nekem a Terror iskolaja jutott eszembe nezese kozben. Valoban ez egy eleg kozepes, mondhatni semmilyen sorozatnak tunik, pedig azert hello, rendezoi szekben Phillip Noyce, aki jopar zsenialis thrillert keszitett mar. Nyilvan szar alapanyagbol o sem, de a rendezes is nagyon semmilyen volt.

Imi82 - 2014. 03. 20. 20:57

Ha Taylor és Anderson végig benne lennének akkor még el is kezdeném, de így nem fogom. tudtommal 4, illetve 3 epizódban fognak szerepelni.

winnie - 2014. 03. 20. 20:58

imi82: nem véletlenül nem jelentek meg az eddigi kommentjeid, ha az imdb-ről tájékozódsz. egy. az imdb nem hivatalos oldal, oda bárki feltölthet bármit, azt is, hogy imi82 5 részben szerepel. kettő. még nem jöttek ki a 3. részen túl a sajtóközlemények, amiből lehet tájékozódni ki melyik részben szerepel a továbbiakban. (ezért, ha valakinél 3 rész van jelezve, akkor kivtelesen korrekt az imdb, ugyanis szokásuk rögtön minden állandó szereplőhöz beírni a maximum számú részt) három. állandó szereplők, vagy 7/13-asok, vagy 13/13-asok.

tényleg kerüljétek sorozatos témában az oldalt. remek tévés adatbázisok vannak, amiket szerkesztenek és nem a userek írják tele őket.

Bullseye - 2014. 03. 20. 20:59

Vagy én öregszem, vagy tényleg túlzsúfolják újabban a sorozatokat.

SPOILER
Az, hogy a gonosz CIA apuka is lehet, hogy kényszerített még valamennyire érdekes, meg jellemformálás. Az újonc ügynök (már az is csoda, hogy tesó létére nem ő volt az első halott), aki beszól a terroroknak, mert kemény – és nem fél tőle, hogy ezért megölnek egy túszt – kissé túlzás. A pedo tanárból még persze lehet bármi, csak nem érdekel. Az meg, hogy az ügynök az anya, kifejezetten facepalm pillanat volt számomra. Mi szükség volt erre egyáltalán? Elsütnek előre 50 lehetséges konfliktust, hátha minden néző talál valami érdekeset?

Az már meg sem lepett, hogy az egyik szülő pont ott dolgozik, ami ahhoz kell, hogy megmeneküljenek a titkos (de a terrorok által persze ismert, legfeljebb a nézők elől titkolt) kutató-drónos izétől. Tartok tőle, hogy ebből olyan mentőöv lesz, amit előszeretettel használnak, azt meg, hogy mekkora mázli kellett, hogy pont ezek a gyerekek kerüljenek az osztályba és a buszra, remélhetően senki nem gondolja végig. (Sokkal egyszerűbb egy ilyen csoda, mint hogy még 20 emberük legyen kint, akik megoldhatnak dolgokat.)

sebien - 2014. 03. 20. 21:09

dzsiaj: Serena Ryder – Stompa

Llew - 2014. 03. 20. 21:36

Az elején a gyerek rablásos sztori még jó lett volna, de mikor kiderült, hogy apu a főnök akkor kezdtem fogni a fejem. A füzetnél megint nagyot zuhant és az sem segített, hogy aput sajnálnom kéne, mert az ő gyerekét is fenyegették anno. Az ügynök az anyu meg teljesen hülye fordulat volt.

Ha több részen keresztül ezen a helyszínen maradnak az nagyon gyatra húzás lesz. Eleve meglett a testőr a kis dagival, onnan nem lehetnek messze, már simán meg kelett volna találnia őket az FBI-nak és az évad további része értelmes esetben csak a túsztárgyaásról szólna.
Az idős ügynököt vajon mivel kényszerítették a segítségre?

@Imi82
Felejtsd el az imdb-b írtakat. Rachael Taylor az egyik főszereplő, és Anderson is fontos karakternek tűnik mellette.

dzsiaj - 2014. 03. 20. 21:48

sebien: Óóóóóóó, jövök pár sörrel, köszi:)

winnie - 2014. 03. 20. 22:23

Bullseye:

“Az meg, hogy az ügynök az anya, kifejezetten facepalm pillanat volt számomra. ”

szerencsétlen, szerencsétlen készítők. nem elég, hogy a hostages beelőzte őket, de még ezt a csavart is pont előtte használta fel az egyik pilot:)

egyébként ünnepélyesen megígérem, hogy ledarálom a sorozatot, ha nem derül ki, hogy az apuka mastermind igazából nagyon jó, és nem arról fog szólni a sorozat, hogy mint a hostages-ben vagy a blacklistben a rosszfiú minden egyes közelgő és a sorozatot ébren tartó, mondvacsinált konfliktusnak a megoldását előre eltervezte.

winnie - 2014. 03. 20. 22:53

a valóságban is döbbenetes csavarok vannak. (hogy nézne ki, hogy elmesélném valakinek, hogy kerültem be a szegedi ságváriban, vagy a pesti közgáz és azt mondaná, hogy nincs benne realitás?:) mindkettő megtörtént. iszonyat valószínűtlen. de megtörtént.)

nem hiszem, hogy ezzel bármelyik korszakban gond lett volna – szerintem előbb van az, hogy az embernek nem tetszik valami és felfigyel ilyesmire, mintsem az zavarja, hogy van benne olyasmi, ami szerinte nem biztos, hogy megtörténne. nem ezt kell nézni, hanem azt, hogy megtörtént. pont. hiszen láttuk.

ámen.

Bullseye - 2014. 03. 21. 02:27

@Winnie

Azt vagy nem láttam (bár egy hasonló megy most, csak nem ügynök és anya), de mellékes. Önmagában csak egy buta klisé. De itt a 128. csavarként bedobva már annyira sok volt. Olyan volt ez a halmozás, mint valami rossz mozi előzetes:

Elrabolták az elnök gyerekét. De az nem számít, mert egy másik gyerek egy híres milliárdos gyereke. De valójában a vezető FBI ügynök az anyja. Aki valójában CIA ügynök. Aki titokban Kínának dolgozik. Akik egy lezuhant ufót keresnek. Ami Iránban zuhant le. És a rajta lévő technológia zombivá változtatja az embereket. És egy meteor közelít a Föld felé.

Tipikus sorozatprobléma, amikor 1-2 szezon után egy krimi/akciósorozatban az emberek elvárnak valami jellemfejlődést, meg betekintést a magánéletbe, és elkezdenek jönni a régi rokonok és ismerősök, akik véletlen mind kötődnek a témához (pl. 24-ben Jack családja, baráti köre, stb.)

anaqer - 2014. 03. 21. 05:45

… hat, ezert a szintelen-szagtalan egyenszutyokert tenyleg kar volt kirangatni Andersont a Hannibalbol.

castro - 2014. 03. 21. 07:16

Winnie: szegedi Ságvári? Én szintén :)

A Crisis április 2-től már jön a FOX-ra nálunk is, tegnap láttam a promóját A híd reklámszünetében.

winnie - 2014. 03. 21. 07:28

:)

igen, írtuk pár napja mi is (ez még pár hét késéssel jön, de a többi újdonság már csak pár napossal a világpremierhez képest), viszont a promó mindenképpen hír, kár, hogy egyelőre még nem tették ki Youtube-ra ahogy látom.

safranyn - 2014. 03. 21. 07:33

Rettenetes volt. Ezek a párbeszédek. Meg ezek a kameraállások a párbeszédek közben? El sem hiszem, hogy komolyan gondolták.

Thrasher - 2014. 03. 21. 17:10

5/10 valóban, szokásos kommersz TV-s ostobaságokkal teletűzdelt dolog, pedig kicsivel értelmesebb formában teljesen jó lehetett volna.
elkeserítő, hogy ennyire nehéz agyaltan hülyeségek nélküli network-sorozatot találni még ma is.

Tyberius - 2014. 03. 22. 02:16

Noh én is egyet tudok érteni a kritikával. Viszont az első rész messze szórakoztatóbb volt, mint a Hostages, talán mert karakterek és színészek jobban bejöttek. Az hogy az ügynök nő az egyik anyuka szerintem nem gáz, abból a szempontból lesz gáz, hogy (lévén kurva buta hollywoodi klisé halmaz) sanszos bio-anyuci anyai ösztönei feltámadnak majd, G.A. valahol a sorozat történetének egy pontján kap egy lövést és a végére azt hozzák ki, hogy “big reunion” a bio anyuci visszakapja a korábban lepasszolt gyerekét, és ettől már most tudom, hogy hányni fogok, márha kivárom ezt a pillanatot…

Egyelőre érdekel a folytatás (a Hostages-é nem érdekelt anno), de nincsenek illúzióim a sorozattal kapcsolatban…

kozodnulla - 2014. 03. 22. 09:14

fasza volt

harmony30 - 2014. 03. 24. 14:49

Szerintem tök felesleges a Hostages-hez hasonlítani mert 1. nem mindenki látta azt a sorozatot 2. Azért alapból lefikázni egy induló sorozatot mert volt egy hasonló témájú ami bukta volt (? nem tudom én sem néztem) szerintem hülyeség. Ezt a logikát követve kb egy sorozatot sem érdemes elkezdeni. 3. Baromi idegesítő, hogy a pilot kritika fele az összehasonlításáról szól. Winnie, ennél sokkal értelmesebb kritikákat szoktál írni, már bocs. Ha csak kritikát olvasom lehet meg sem nézem mert annyira negatív, viszont szerencsére nem így tettem mert nekem nagyon bejött az első rész. Tetszenek a felvezetett konfliktusok, hogy rengeteg kérdés merült fel már most. A színészi teljesítménnyel én sem vagyok maradéktalanul elégedett, de az alapsztori összetettsége tetszik szóval mindenképp nézős lett.

laza_kivi - 2014. 03. 24. 23:01

“egyébként ünnepélyesen megígérem, hogy ledarálom a sorozatot, ha nem derül ki, hogy az apuka mastermind igazából nagyon jó, ”
winnie, vagy nem figyeltem eléggé, de nem emlékszem, hogy az apukának mi volt a foglalkozása pontosan. Mert ha mondjuk vészforgatókönyveket írt, akkor valószínűleg ő is báb.

laza_kivi - 2014. 03. 24. 23:05

Amúgy azon fennakadni, hogy milyen baromság, hogy pont ilyen szülők gyerekei járnak egy osztályba, hiába való. Mert simán el lehet képzelni, hogy egy ilyen nagyon elit suliba járnak az okos, gazdag szülők gyerekei. Így könnyű erre írni egy “gonosznak” forgatókönyvet. Bár azon érdekesebb lehetne fennakadni, hogy a busznak elég “értékes” rakománya volt (a szülők befolyásossága miatt), és ennek ellenére nagyon gyér volt a védelme.

clark - 2014. 03. 27. 17:22

a pilot rém gyenge és unalmas volt.
nem gyengén a rossz kategóriába tartozik

nálam 1/10

mary - 2014. 04. 01. 13:07

Vicces, ahogy elnézem, senkinek sem tetszik, én meg nagyon jól elvagyok vele, nekem bejön. Szerintem végignézem, kíváncsi vagyok! :)

Llew - 2014. 04. 08. 21:30

Vicces, hogy a múltkori eset után az FBI még mindig csak odáig jutott, hogy bemondja a szülőknek, hogy nyomoznak utánuk, meg kísérgetik őket. Simán el kellett volna vágni minden kommunikációjukat és házi őrizetbe rakni az összeset, akármekkora fejesek is. Persze akkor nem lenne sorozat.
Nem vagyok szülő így áll a kérdés, hogy ha elrabolnák az ember gyerekét akkor tényleg ennyire fanatikusan bekattanna mindenki? Megtesznek bármit a saját, de leginkább mások életének a kockáztatására úgy, hogy igazból rohadtul nem lehetnek biztosak az eredményben? Ugyan akkor kifelé az emberrablók eddig semmi jelét nem adták erőszakosságnak a túszokkal szemben, így annyira nem is kéne tartani tőlük.

blabla - 2014. 04. 12. 21:30

én sem értem, miért nem tetszik sokaknak. pontosa annyi az ökörség benne, mint a 24 ben. az ilyen típusú kémes összeesküvős sorozatok mind hasonlóak, ezért szeretjük őket :)

winnie - 2014. 04. 12. 22:59

blabla: leírod, hogy nem tudod, hogy miért nem tetszik, majd folytatod, hogy ökörségek vannak benne? és leírod, hogy olyan, mint a többi összeesküvős sorozat? íme, magad adsz két okok arra, hogy miért nézze az ember. nem értem a problémát:)

szerintem azért nem tetszik, mert sokan gyengének találják. szerintem sem volt túl érdekes a folytatás. az meg, hogy csak hasonló típusú összeesküvős sorozatokat láttál, azt jelenti, hogy vár rád pár igen jó és nem hasonló összeesküvős sorozat.

winnie - 2014. 04. 12. 23:00

“és végre nem heti részes :)”

oké, nem láttam a 4. részt, de eddig ez eléggé heti részes volt,

blabla - 2014. 04. 13. 00:56

“…azt jelenti, hogy vár rád pár igen jó és nem hasonló összeesküvős sorozat.”

Ki vele:)

Thrasher - 2014. 04. 16. 14:30

bakker, a pilot után kaszáltam, de most Halston Sage miatt adtam neki még egy esélyt, úgyis itt a nyár, van idő közepesebb cuccokra is, de nem. olyan dolgokat írnak néha a karakterek szájába, hoyg az arcomat kaparom.
pedig csak egy kicsivel kevesebb tinirománc és párbeszéd kéne, és egészen jó lehetne.

winnie - 2014. 04. 17. 07:20

a the 100-ban teljesen természetes a románc. anélkül totál hiteltelen lenne. (nem mintha bármi baj lenne vele, nem hiszem, hogy bárki azt mondaná, hogy a szerelem nem szép, hogy nem jó vonzódni a másik nemhez.)

itt is természetes, csak tényleg vicces volt, hogy nem volt elég 2 vagy 3 tiniközi románcot elindítani, muszáj volt még egy tanár-diák kavarást is. persze nehéz mit tenni, hiszen ez erősebb és látványosabb képernyőn, mint egy sima baráti kötelék, ezzel könnyebben tudják magyarázni, hogy ha valaki meg akar tenni valamit valakiért, míg a barátságot meg kell alapozni, mert különben nem működik.

winnie - 2014. 04. 17. 07:22

azt viszont látni, hogy a sorozat iránti érdeklődésen a magyar premier sem segített, a hostages-hez hasonlóan ez is hidegen hagy szinte mindenkit. nem is tudom, mikor volt nullkommentes szinkronvideó, mint ahogy a magyar premier emlékeztetője és előzetese sem kapott reakciót.

Fireblade - 2014. 04. 17. 12:54

Érdekes, de kissé lehangoló hogy ennyire érdektelenség övezi, pedig nem rossz kis akció sorozat, nem egy 24, de messze a tucat felett van.

sfefe - 2014. 04. 17. 21:46

Nem tudom ez a sorozat egyre jobban idegesit…..

Mar megint megy a sablon, hogy az fbi vagy tok mindegy akarki eppen csak lemarad vmirol es nem jutnak sehova…

Mekkora kamu ez mar… Hihetetlen.. Unalmas… Idegesito…
Nem lesz ennek semmi folytatasa, remelem… tele van sok kamuval…

winnie - 2014. 04. 23. 08:18

“Mar megint megy a sablon, hogy az fbi vagy tok mindegy akarki eppen csak lemarad vmirol es nem jutnak sehova…”

sok mindenről nem maradnak le. nézd meg a részt, hogy mennyi mindenről nem maradnak le, mennyi minden infót megszereznek, mennyi dolgot meg tudnak csinálni. ennyi teendő között teljesen reális, ha vannak dolgok, amikről lemaradnak. te is egy csomó dolgot időben megcsinálsz ma, de lesz olyan (nem sok), amiről lemaradsz.

ebben nincs semmi kamu.

(mondjuk eleve nem lehet értelmezni azt, hogy kamu. mintha még senki nem ért volna oda valahova későn. vagy ha valaki lekés egy buszt vagy egy vonatot, az is kamu?)

Fireblade - 2014. 05. 01. 16:00

hát igen..mondjuk ez a “csak a nézőket akarjuk átverni” stílus, nagyon idegesítő…meg néhány akkora b@romság, hogy hihetetlen…kezd érni a kasza..ennyire azért ne legyen már szétesett ad hoc történet tele idiótaságokkal..

romlik

5/10

winnie - 2014. 05. 02. 05:33

pontosan ezért írtam, hogy a crisis olyan sorozat, amibe teljesen felesleges a befejezése előtt időt fektetni, mert semmi biztosíték nincs arra, hogy miképp fog alakulni. a legtöbb előre belőhető, de ez totál lutri.

Fireblade - 2014. 05. 03. 20:54

Hah, most visszavontam..a 7. rész zseniálisan kavarta a dolgokat, ez már tetszett…legjobb 24 részeket idézte..
érdemes eddig eljutni :)

ez a rész 9/10

Fireblade - 2014. 06. 18. 10:51

Még mindig jó..remekül megcsinált igazi akció, kicsit agyalós..kár ezért a sorozatért.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz