login |

Pilot-mustra: Fargo – 1×01

2014. 04. 17. 21:41 - Írta: winnie

175 hozzászólás | kategória: antológia, kritika, pilot-mustra,

Ó, hát ez egy nagyon gonosz és kiszámíthatatlan sorozatkezdés volt az FX-től. Talán még annak is, aki ismeri a Fargo című filmet a Coen-testvérektől. (Aki nem ismeri, annak itt az előzetes a Shameless-es William H. Macy-vel és a többiekkel.)

A Fargo-sorozathoz nem kell semmilyen előtudás, a kapcsolat a filmmel kimerül a hangulatban, valamint abban, hogy egy nagyon fekete humorral bíró bűnügyi történetről van szó. Illetve a hasonlóan havas kisvárosi, no meg a nagyon egyszerű karakterek között is könnyedén párhuzamot lehet vonni. De a történet saját. (Az S1 10 részes és siker esetén a folytatás más karakterekkel, hasonló stílusban folytatódna, a’la American Horror Story vagy True Detective.)

FARGO – 1×01 – 8/10

Ez tetszett. Az elején még csak szimplán jó volt a pilot, de a vége felé egyre több röhögés és szörnyülködés akadt benne – bár némelyik igen fura karaktert (főleg azt az egyet) szokni kellett, de szerencsére a remek színészi gárda nem okoz csalódást. Az, hogy ennyire tetszett egyébként azért lep meg, mert a fekete krimik van (Fargo, Very Bad Things és társaik), hogy nagyon bejönnek, de van, hogy iszonyatosan cél tévesztenek nálam. Ez a sorozat sem fog mindenkihez szólni, mondhatni gyomor is kell hozzá, és nem csak a vér, valamint a halálesetek miatt.

Egy minnesota-i kisvárosban, Fargo-ban Bemidji-ben járunk, hősünk egy tutyimutyi biztosítós figura, Lester Nygaard (ejtsd: nájgárd, de egyes “barátainak” csak nigger – Martin Freeman), aki találkozik egy rettenetesen titokzatos és fura modorú emberrel (Lorne Malvo – Billy Bob Thornton), s ez a találkozás események szörnyű láncreakcióját indítja el.

Oké, ez így nagyon homályos, de direkt nem akarok ellőni semmit. Ha még valami plusz infó kell, akkor legyen elég annyi, hogy a helyi rendőrség nem túl éles elméi egy, a pusztában balesetet szenvedett autó ügyében kezdenek nyomozni, majd idővel holttestre is lelnek, s időközben egy másik kisváros egy rendőre is találkozik egy rejtélyes idegennel.

A Fargo tele van tipikus, Coen-es karakterekkel, s a közös bennük, hogy az eddigiek alapján mindegyik szerethető és többé-kevésbé érdekes – legyenek akár jók, vagy “gonoszak”. El is gondolkoztam, hogy mondjuk a 3-4, némiképp egymással szemben álló karakterhez vajon miképpen fog viszonyulni a néző, kiknek fog “szurkolni”, hiszen mindegyiknek egyszerre nem megy.

Ezekben a karakterekben egyébként az is szép, hogy a tipikusságuk ellenére teljesen kiszámíthatatlanok, s nekik köszönhetően az irányát szép lassan felvevő pilot hirtelen egy csavarral totál másik irányban folytatódik, így adva meg a sorozat kezdőívét. Karakterek szintjén csak az egyikük jelenthet egyébként gondot, de ő is csak azért, mert eleinte igen nehéz elfogadni és megfejteni a motivábióit.

Annak ellenére, hogy a Fargo pilotja tényleg nem a film alapján készült, a két mű tényleg nagyon közeli testvér, elég csak ránézni a főhős vagy a rendőrök karaktereire, a neveikre, de van egy olyan érzésem, hogy a bűnözők is hasonló stílusúak lesznek – remélem, Adam Goldberg (az egy állat!) hamar beköszön. És éppen ezért, aki egy kicsit is szereti a filmet, az mindenképpen adjon egy esélyt a sorozatnak – persze az kétesélyes, hogy egy-egy ismerős megoldásnak örülni fog-e vagy inkább koppintást kiált.

Szóval remek kezdés volt, de most tényleg marhára érdekel, hogy mi a fene lesz a folytatásban – az biztos, hogy még sok karaktert csak most fogunk megismerni. Mindegy. Nagyon kíváncsi vagyok, ide vele.

175 hozzászólás Ne habozz!

NPeete - 2014. 04. 17. 21:55

Csak leírás alapján: Martin Freemanről az jut eszembe, hogy már megint egy elsőre tutyimutyinak tűnő karaktert játszik – van egy érzésem, hogy ez a későbbiekben alakul egy kicsit. Számomra erről az arcról most már mindig ez fog eszembe jutni, lásd Arthur Dent, Dr. Watson, Bilbó – ha valakit kihagytam, ide vele…

Lemoni - 2014. 04. 17. 21:59

Azt hiszem, én egy nagyon rosszul kiválasztott pillanatban kezdtem el nézni, mert a 28. perc tájékán ki kellett kapcsolnom, annyira untam. Sem a történet, sem a karakterek, sem a színészek nem tudtak némi érdeklődést kicsiholni belőlem. De nagyon vártam ezt a sorozatot és ezért inkább bebeszélem magamnak, hogy egy kis rápihenéssel érdemes lesz majd folytatni, hátha tényleg csak valami konstellációs zavar lépett most fel nálam.

Daru Madar - 2014. 04. 17. 22:03

Nagyon tetszett! A filmet is láttam, szerettem, de ez még jobban bejött. Martin Freeman akcentusa pedig aranyos.

Valaki tudja, honnan van Lester kezén a seb a végén? Miután lelőtték a seriffet és elővette a töltényeket, akkor már ott volt a kezén. Sörét, vagy micsoda? (nem értek a fegyverekhez)

jky - 2014. 04. 17. 22:05

Tényleg remek kezdés volt, a hangulat, képi világ, a karakterek, mind a filmet idézték, tehát hűek maradtak az alapanyaghoz, ami szerintem elég nagy pozitívum.

Bár William H. Macy-hez nem ér fel, de azért nem kellett csalódnom Martin Freemanben, jól hozta a figurát, ahogy Billy Bob Thornton is a sajátját.

És hát ja, nekem is azt jutott eszembe a csavarnál, hogy akkor ez most így durva, akkor ez most így hogy? És ezzel szép nagy ívben el is kanyarodtak a filmtől és az alap karaktertől valószínűleg. Kíváncsian várom, mi lesz a folytatásban. :)

Az biztos, hogy akinek a film tetszett, annak ez is kötelező próba. ;)

jky - 2014. 04. 17. 22:06

@Daru Madar

Igen, a sörét okozta sérülés lesz az.

Lamantin - 2014. 04. 17. 22:08

nem láttam a filmet, de ez nagyon jó volt, nagyon elkapott a hangulata, legalább 8.5/10

Marci - 2014. 04. 17. 22:19

A szereplőgárda borzalmas, de a film elment, adok neki egy esélyt..

Dark Energy - 2014. 04. 17. 22:46

Jó volt. Van egy hangulata, amire nagyon rá kell hangolódni.

Kisame - 2014. 04. 17. 22:48

Nekem nagyon bejött az első rész! Nagyon régen láttam már ilyen sajátos humorral rendelkező, morbid alkotást!
Persze ez is megint csak bizonyos rétegeket fog csak megmozgatni de jó esélye van, hogy kultsorozattá váljon.Szerintem.

Ja és Martin Freemant még sose láttam ennyire vérszomjasnak!

zolkó - 2014. 04. 18. 08:18

@NPeete Én nagyon bírtam őt mint Arthur Dent a Galaxis Útikalauz Stopposoknak 2005-ös moziverziójában,annak ellenére is,hogy az a film csak kullog,a BBC 1981-es verziója után.

Shyllard - 2014. 04. 18. 08:40

Iszonyat sok meglepetés volt ebben, nagyon eltértek a filmtől, ami nekem tetszett, mert nem akartam még egyszer ugyanazt látni. Ami külön bejött, hogy vége felé már szakadtam az egészen, annyi abszurd és brutális esemény történt csupán ebben az első epizódban :D Ja és külön plusz, hogy megtartották az egésznek a külön nyelvjárását, a filmben is a yah-zás meg hasonlók rengeteget adtak a történethez :D

Shyllard - 2014. 04. 18. 08:43

@NPeete Ez az ő karaktere, nekem személy szerint pont ezért az egyik kedvenc színészem Simon Pegg mellett. Valakinek el kell játszani ezeket a karaktereket is és Freeman eléggé telibe találta a szöget, mindig is képes volt őszinteséggel és nem kevés humorral hozzájuk nyúlni.

20legendd - 2014. 04. 18. 08:57

Szerintem fantasztikus volt a pilot. Az elején sikerült elkapni a hangulatot és onnan már nem volt megállás, végig a képernyő elég szegezett.

Mordekai - 2014. 04. 18. 09:27

Ha meglátom valahol a Coen-testvérek nevét, az nálam garancia a ~2 óra dögunalomra. A borzalmasan túlértékelt filmjeik közül pont a Fargo egy nézhetőbb darab. De sorozatként, ezzel a szereplőgárdával, Kubrick képi világával és a lassú tempóval még akár működhet is a dolog. Bepróba.

recoveringjunkie - 2014. 04. 18. 11:05

Az első rész kicsit nehezen indult de a végére nagyon összeállt. Martin Freeman viszont nagyon gyenge láncszemnek tűnik. Egy percre se tudta velem elhitetni, hogy egy középnyugati biztosítási ügynököt látok hanem egy angol színészt aki tévedésből került egy amerikai sorozatba.
Végig az az érzésem volt, hogy a karakter megformálása és a motyogós stílus elsősorban Freeman hiteles amerikai akcentusának teljes hiányát hivatott leplezni.

Quantumleap - 2014. 04. 18. 11:06

A zenét esetleg nem vették át a filmből?

tobias88 - 2014. 04. 18. 11:46

Hopp, még jó hogy nem olvastam bele és csak a képeken átfutottam. 3 Olyan szereplő ami miatt szedem is le de hamar.

paranoid android - 2014. 04. 18. 15:10

Kedveltem a filmet, de nem volt a kedvenc Coen alkotásaim között, bár most felmerült bennem a gyanú, hogy lehet ma már jobban tudnám értékelni, mert ez a pilot rohadtul bejött. Az egész hangulata, a karakterek jelleme és ábrázolása, az erőszak kezelése, minden ismerős volt a filmből, de most szinte azonnal beleszerettem az egészbe. A pilot alapján érdekes vonalon mozognak a készítők, mert annyira hasonlít elemeiben a filmre, mégis egyedi történettel van dolgunk – a film rajongóit biztos meg fogja osztani ez. Én mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra.

iminshortsupply - 2014. 04. 18. 15:58

Wow. Most néztem meg, és mit mondjak engem megnyert a sorozat. Biztos nekem van beteg humorom, de kifejezetten jót mulattam egyes részeknél, és egyáltalán nem találtam gyomorforgatónak. Semmilyen szempontból. A karakterk kiszámíthatatlansága pedig kifejezetten üdítő volt. Biztosan nézni fogom.

winnie - 2014. 04. 18. 16:07

ezt irtam en is, direkt ezert emeltem ki, hogy gyomor kell hozza. akinek van gyomra, az nem talalja gyomorforgatonak. akinek nincs, annak nem fog tetszeni, hogy itt lazan legyilkoljak szegeny, joravalo embereket hol kalapaccsal, hol soretessel. sokan mar csak azert sem fogjak nezni a sorozatot, mert a ket foszereplo gyilkos.

aki persze ismeri a filmet es tudja, hogy abban mi minden volt, az fel van keszulve minden eshetosegre.

texameter - 2014. 04. 18. 16:41

A nagy Lebowski easter egg-ért pluszpont!:)

Marci - 2014. 04. 18. 18:40

Pont, hogy a filmben egyáltalán nem volt jellemző ez a “lazán gyilkolászunk” dolog, főleg ezért is elég nagy fuck-up ez a sorozat, így 1 rész után. De majd meglátjuk..

winnie - 2014. 04. 18. 18:47

Marci: a film eleve nem gyilkosságról szólt és ezért is jó, hogy nem másolják. nem? legalább más.

de a hangsúly nem a gyilkolászáson van, hanem azon, hogy “lazán”.

napocskin - 2014. 04. 18. 19:42

Nagyon régen láttam a filmet, úgyhogy most megnéztem gyorsan a sorozat előtt, és lehet, hogy csak ezért tűnt úgy, hogy Martin Freeman kicsit nyúlt William H. Macytől, bár ez nyilván valamennyire kötelező is kellett, hogy legyen, lévén a karakter közel ugyanaz.
Nekem nagyon bejött a pilot, legszívesebben néztem volna tovább. Brutális, ami általában nem az én műfajom, de ahol ilyen abszurd (vagy absztrakt, mint a Hannibal), ott valahogy nem zavar annyira, még a humoros oldalát is tudom nézni. Szerintem nagyon jók a karakterek is és a színészek is, még BB Thornton sem ment az agyamra, mint általában. Kíváncsi vagyok a folytatásra.

kristofxx - 2014. 04. 18. 22:53

Ez a pilot egyszerűen kinos volt.:( Meg sem közelíti a filmet.

Presto - 2014. 04. 18. 23:59

Csatlakozom azok táborába, akiknek tetszett! Rég élveztem ennyire pilotot! Hihetetlen hangulata volt az egésznek és az első perctől kezdve elkapott. A film nem volt még meg, de ezek után mindenképp meglesem azt is.

szerintem - 2014. 04. 19. 10:04

nekem is nagyon bejott, foleg az tetszett, hogy hangulataban tokeletesen illeszkedik a filmhez, ugyanakkor egy percig sem ereztem, hogy koppintas lenne. nem tudom, a coen brothers mennyire vett reszt a pilot elkesziteseben, de egyertelmuen erezni a stilusukat a sorozaton.
a szineszek szerintem nagyon jok, a humora nagyon jo, a sztori pedig kifejezetten erdekesnek tunik. engem megvettek kilora.

Stockes - 2014. 04. 19. 10:15

Nem értem, hogy miért vesznek el a junkieról a hozzászólásaim. Semmi olyat nem írok, ami miatt ki kéne moderálni… vagy a rendszer nyeli be valami technikai gikszer miatt.

A pilot hozta a film szintjét és hangulatát. A körmeim persze nem rágtam tövig, de a filmnél sem. A második részre mindenképp benevezek. Ha tartja ezt a szintet, akkor nézős lesz, bár azért láttam már jobb sorozatot.

Nem tudom, hogy mi a bajotok Freeman amerikai akcentusával, szerintem rendben van. Én még nem láttam egy filmjét sem, így nem is tudtam, hogy teaszlapáló brit, nem lógott ki a lóláb. Most másodszor belenézve mintha az r-reket kicsi hosszabban, erősebben ejtené, de a született amerikaiak között is van, aki így mondja.

Csodálkozok, hogy az amerikaiaknak miért éri meg az angoloktól, Marsról színészeket alkalmazni, és utólag betanítani akcentusügyileg, mikor 320 millió amerikai és 35 millió kanadai közül válogathatnának, közöttük sok képzett, munkanélküli LA-i színészből, akik perfektül, natívan tolják az ö merökön ekszöntöt. Valami miatt divat lett, House, Awake, TWD (Lincoln meg a kormányzó), Mentalista, stb., és akkor a mozifilmeket még nem is soroltuk hosszan.

jky - 2014. 04. 19. 10:31

@Stockes

Azért válogatnak a britek közül, mert jó színészek, kedvelik őket Amerikában is (népszerűek a brit sorozatok, lásd pl.: Sherlock, Doctor Who).

Nekem egyáltalán nincs bajom itt sem Freemannel, én csípem őt, pont jó választás volt a kis tutyimutyi karakter szerepére, és pont ezért ekkora WTF a végén lévő csavar is.

Bagosz - 2014. 04. 19. 20:57

WTF

Bagosz - 2014. 04. 19. 20:57

Ja,nagyon bejött ez azt jelenti :-)

Benjy - 2014. 04. 19. 21:09

Nehezen indult be, legalábbis számomra, de a 30. perc után már teljesen beszippantott. Az egyetlen ami nem tetszett, hogy a tipikus pilot betegség itt is megvolt, miszerint mindegyik főbb szereplőt be kell mutatni. (Colin Hanks karakterének behozása kicsit erőltetett volt, kilógott az események láncolatából)
A színészgárda pazar, BB Thornton és Martin Freeman játékát is imádtam nézni. A hangulat magával ragadó, és érdekel hogy innen merre fognak továbblépni. A folytatásra sikerült megvenniük.

tobias88 - 2014. 04. 20. 01:13

Bepróbáltam és tetszett. Néha humoros, bár a kínosabb fajtából, néha drámai, viszont ügyesen váltogat a kettő között. Ismert színészekkel teletömve és kiváló alakításokkal. (Thortontól kb az anyag is megállt bennem :D )

jim455 - 2014. 04. 20. 03:13

Elkepesztoen bejott, tudtam hogy jo lesz de igy is meglepett, zsenialis. Thorton karaktere 10 pontos, az alakitas is, a tobbiek is jok, a humor parades. Nekem az In Bruges ugrott be a resz nezese kozben, az is nagy kedvenc. A kalapacsos jelenet oriasi WTF, onnantól csak kapkodtam a fejem hogy it mi bontakozott ki 1 darab resz alatt, nem hittem el, mar az is megfordult a fejemben hogy ez csak valami álom, szerencsere nem. Mikor meglatta a rendorcsaj a hullat, akkor elkepzelni nem tudtam mi lesz, le is bukkott hõsünk vagy mi? Aztan kitalalta a falnak rohanast, ami nekem eszembe nem jutott volna, de nagy otlet. A resz elejen egyebkent kerdeztem hogy miert nem Odenkirk a Sheriff? Hat ez kiderult kesobb:) Nem tudom mi lesz a folytatas de ez nagy kedvenc lesz.

jim455 - 2014. 04. 20. 03:16

En egyebkent nem lattam a filmet, semmit nem tudtam a sztorirol es az abszurd formarol, igy volt igazi meglepetes.

winnie - 2014. 04. 20. 05:48

“Nem tudom, hogy mi a bajotok Freeman amerikai akcentusával, szerintem rendben van.”

szerintem sokaknak fura lehet a duplafedeles megoldás, miszerint az angol színész nem egyszerűen amerikai karaktert ad, hanem egy olyat, amelyik ráadásul egy másik nem mindennapi, amerikai dialektust beszél.

Dee - 2014. 04. 20. 07:40

Nekem az első rész alapján sokkal jobban tetszett, mint a film. Örülök, h nincs állandó vigyor minden szereplő képén, nekem az rontott a filmen. Martin meg jól játssza a szerepét, az akcentusa se rossz :)

vérnarancs - 2014. 04. 20. 08:32

Szerintem baromi nagy volt. Billy és Martin hatalmasat hoznak, igazán meglepett a rengeteg, idén kaszált új sorozatok mellett. Én várom a folytatást.

Benjy - 2014. 04. 20. 11:41

“Egy minnesota-i kisvárosban, Fargo-ban járunk”

Én úgy emlékszem hogy Bemidjiben járunk, de javítsatok ki ha tévednék.

pytta - 2014. 04. 20. 12:15

Én is erősítem azok táborát, akik szerint jobb mint a film (ami nálam max egy erős közepes volt). Freeman is jó választás volt, de Thornton egyenesen zseniális.
Viszont ez kifejezetten egy olyan sorozat, aminél örülnék, ha csak egy évada lenne, és egy zseniális miniként emlékezhetnénk rá (már ha a folytatás is lesz ilyen erős). Fogalmam sincs, hogy lehetne ezt a stílust új évadban továbbvinni…

GyMate - 2014. 04. 20. 13:51

Én őszintén szólva nem láttam a filmet, csak Martin Freeman és Billy Bob Thornton miatt próbáltam be, és egyáltalán nem csalódtam. Fogalmam sincs, milyen véres az alapanyag, így nem tudtam itt sem, mire számítsak, így le voltam döbbenve, ahogy kezdtek elhullani a szereplők – de teljesen jó értelemben, nagyon magával ragadó pilot volt. A legelső kommentre reagálva: Martin Freeman valóban itt is untermannszerűséget játszik, mint általában, szerintem mégis teljesen más az alakítása, mint az eddig látottak, és szerintem itt is kiemelkedő. De az akcentusa tényleg zavaró kissé, valahogy nem autentikus (hasonlóan pl. Freddie Highmore-éhoz a Bates Motelben).

winnie - 2014. 04. 20. 13:56

pytta: végülis egy évados. de akár nem krimi irányba is tovább mehetnek, szóval.

Stockes - 2014. 04. 20. 19:05

“szerintem sokaknak fura lehet a duplafedeles megoldás, miszerint az angol színész nem egyszerűen amerikai karaktert ad, hanem egy olyat, amelyik ráadásul egy másik nem mindennapi, amerikai dialektust beszél.”
Én még dupla fedelesnek sem mondanám. Már a mozifilmnél sem értettem, hogy mit lihegtek annyit az akcentuson, szinte emiatt hírhedt a film is, de abban sem volt egyik akcentus sem olyan nagy szám. Az átlagos minnesotai akcentus elég kevés dologban tér el akármelyik északi nyelvjárástól vagy a General Americantől, médiaamerikaitól, azok az eltérések is eléggé apróságok, épp alig kihallható árnyalatok (Canadian raising, /oʊ/ → /oː/, /eɪ/ → /eː/, opcionálisan az r uvularizált, kicsit mélyebben-keményebben szól), de egy átlag amerikai is “normális” beszédnek hallja, akár kaliforniai, akár Kansasből való.
Talán Freeman stílusa tutyimutyi egy kicsit, de vannak ilyen amerikaiak is, szóval én egy olyan pontot sem hallottam, ahol ne lett volna autentikus, pedig elég jól ismerem az angol akcentusokat, ugyanis ez a hobbim. Sem a beszédhangoknál, sem a hanglejtésnél, sem a hangsúlyozásnál nem hallottam nála autentikussági hibát. Szerintem sokan ezt a tutyimutyiságot, visszafogott modorosságot, mérsékelt beszédtempót hallját akcentusnak, pedig ez inkább csak egyéni beszédstílus. A budapesti köznyelvi magyart sem beszélik egyformán a magyar anyanyelvűek (beszédtempó, hangsúlyok nagysága, dallamosság, eltérő tompaságú r), mégse mondják egymásra, hogy akcentusa van a másiknak. A nyelvi-kiejtési szabályok nem merevek, megengedik az egyéni jegyeket, nincs két olyan ember, aki egyformán beszél.

GyMate - 2014. 04. 20. 19:53

Stockes: Ez egy nagyon szép és részletes válasz volt, és én kicsit át is fogalmazom, amit fentebb írtam (én is kétségbe vontam az akcentus autenticitását): nincs ennyire kiélezve a fülem az akcentusokra, úgyhogy akkor valószínűleg nem azzal van a gond, egyszerűen csak azzal, hogy még a többi minnesotai karakterhez képest is máshogy beszél (a saját öccséhez képest is), ezért biztosan többen is arra jutottunk, hogy biztos, az akcentus minősége a megkérdőjelezhető. Meg ugye magához képest is annyira másnak hangzik Martin Freeman, hogy egy ideig szokni kell a beszédstílusát (ez akkor a pontos megfogalmazás, nem az akcentus). De mindezzel együtt, szerintem nagyon is jól összeáll a karakter, és ez a fura mormogó tónus is remekül passzol hozzá. Csak szokatlan.

tuners - 2014. 04. 20. 22:57

Huh. Nem is tudom mikor láttam utoljára ennyire jó és “berántós” pilotot. Jobban belegondolva talán még soha. Stílusa az van, az már biztos. Bár a rész végefelé már felmerült bennem, hogy ezt a sok csavart, meg ezt a kiszámíthatatlanságot hova tudják még fokozni tizen-x részen át.. Remélem tudják. Mindenesetre engem is megvettek kilóra.

Tommy - 2014. 04. 20. 22:59

Végre én is megnéztem a pilotot, és hát ez valami kibaszott morbid volt, ennyire még a film se volt beteg.:D Ez a kezdés kb 8,5/10. Ha marad a színvonal akkor ez az év egyik legjobb újonca lesz.

bela43nj - 2014. 04. 21. 07:06

rohadt jó volt a pilot.

Tiger27 - 2014. 04. 22. 11:43

10/9!! Nagyon király volt a pilot! Ötletem sincs most merre tovább, de pont az ilyen kiszámíthatatlan cuccokat szeretem! A filmet is nagyon szerettem, de eddig ez jobban üt!

Thrasher - 2014. 04. 23. 20:56

nna, ez a két rész eddig 7, illetve 8/10,egészen jó.
Freemant most már még jobban szeretem, mint eddig.

jky - 2014. 04. 23. 22:38

Frankó volt a második rész is, a 2 új gyilkos is érdekes figura :D

nevermind - 2014. 04. 24. 01:17

Két rész után 9/10. Thorton zseniális, az írók jók. Freeman a korábbi szerepek manírjai hozza más akcentussal, szerintem ő húzza le az egészet, pedig amúgy nagy Office/Sherlock rajongó vagyok.

Shannen - 2014. 04. 24. 09:59

Bár a pilot nagyon tetszett, de kicsit féltem, hogy mi jön ezután, merre megy a dolog, de a 2. rész megnyugtatott, hogy minden rendben lesz. A színészek nagyon jók, az írás szintén, a hangulat is meg van (pl. 2.rész utolsó 1 perce).

Martin Freeman pedig továbbra is nagyon jó, még ha itt és most számomra sem ő a legkiemelkedőbb.
Azzal viszont nem értek egyet, hogy lehúzza az egészet, főleg amiatt, hogy a korábbi szerepeit hozza. Persze, hogy hasonlóan játszik,mivel a karakter is hasonló, mint néhány ismert korábbi szerepe. Én ettől függetlenül továbbra is a karaktert látom, nem Freeman-t, aki ugyanazt csinálná mint korábban. Ez (is) áll neki jól, nem véletlenül találta meg ez a szerep sem, és mivel jól csinálja,amit csinál szerintem nincs vele gond.

Lemoni - 2014. 04. 25. 00:04

Hát, legalább megpróbáltam….. befejeztem a múltkor elkezdett pilotot, de én nagyon nem érzem ennek az egésznek az ízét. Egyik karakter idegesítőbb, mint a másik, a szereplők sem állnak össze nekem, mintha nem is leforgatott, kész jelenetekben lettek volna, hanem a kasztingos próbálkozásaikat vágták volna össze, Martin Freeman meg (szipphüpp) valami borzalmas. Nem találom kicsit sem viccesnek, morbidnak, különlegesnek, amit láttam, csak értelmetlennek és hót unalmasnak. Nem is próbálkozom tovább vele.

kanka - 2014. 04. 25. 15:32

nagyon bejött!

Stockes - 2014. 04. 25. 22:44

Ez a 2. rész kicsit unalmasabb volt. Egyedül az utolsó 1 perc volt érdekesebb, de szerintem a sebhelyes faszi nem sok egérutat nyer vele.

figo! - 2014. 04. 26. 12:21

egyelőre maradok, kérdés meddig… Ezt a részt 3 részletben néztem meg, ami nem jó jel.

Mordekai - 2014. 04. 26. 14:29

Teljesen lekötött a két rész, nézős lesz. Én elolvasgattam, valóban igaz történetről van-e szó, de akinek bejön a sorozat az inkább ne tegye, mert elég kiábrándító lesz.

Stockes - 2014. 04. 27. 10:21

Persze, hogy nem igaz történet. Északi kisvároskában igaziból nem mészárolnak le ennyi embert. Szerintem csak azért írják ki, hogy valós történet, mert a filmet akarják utánozni. Már a film története sem 100%-ban valós, az is tuti.

clark - 2014. 04. 27. 12:30

nagyon vártam a pilotot és ma végre volt időm megnézni.nem csalódtam ,nagyon bejött.elég sokat nevettem,kimondottam szeretem az ilyen stílust.
ütős nyitány volt,remek szíínészi teljesítményekkel.

roni - 2014. 04. 27. 17:04
szerintem - 2014. 04. 28. 10:33

lesz kibeszelo minden epizodhoz?
ez a masodik is nagyon klassz volt hangulatra, a ket uj szereplo nagyon passzol a coen-vilaghoz, ugyanakkor nemileg elveszitettem a fonalat, talan tul keson neztem, nem tudom, de kicsit szetesettnek tunt nekem.

winnie - 2014. 04. 28. 10:41

a másodikhoz tervezek. de jó lenne egyébként. most elvileg lesz időm.

Reeku - 2014. 04. 28. 13:59

Ma jutottam el végre a pilot megnézéséhez. Ez zseniális volt, nekem nagyon bejött :) A hangulat is nagyon megfogott, és mennyi ismert arcot is felfedeztem, várós a folytatás!

Máté - 2014. 04. 28. 21:26

A pilothoz képest én is kicsi visszaesést éreztem a második epizódban. Ettől függetlenül megmaradt a borongós hangulat, volt némi humor is, amolyan töltelékrésznek tűnt, nagyon kevés infot csepegtetett, de egyrészt ilyen is kell, másrészt a múlt heti olyan mozgalmas volt, hogy azután majdnem mindent visszaesésnek lehetne értékelni :)Nálam 7/10, jó lesz ez!

Benjy - 2014. 04. 28. 23:54

Nekem a 2. rész is tetszett (7/10), de egyelőre nagyon óvatosan haladunk előre. Kissé Justified-érzés fogott el, itt is valahogy a remekül megírt dialógok fogtak meg a legjobban. De látszik hogy nyilván itt fog sokaknál elvérezni, akiknek ez a lassabb tempó nem igazán jön be. Engem mindenesetre érdekel a folytatás.

Benjy - 2014. 04. 28. 23:54

“- This is highly irregular
– No, highly irregular is the time I found a human foot in a toaster oven. This is just odd.”

liberatore - 2014. 04. 29. 02:45

Baromira tetszett a második rész is. Talán még jobban, mint az első. Valahogy megfog ez a döcögős történet. Rejtélyes és egyben szórakoztató is néhány jelenettel.

A filmet nem láttam, nem igazán tudtam mit várjak. Ezt a két részt viszont semmihez sem tudnám hasonlítani. Nagyon furcsa az egész, szóval a különleges bélyeget is megkapja.

(Én is örülnék részenkénti kibeszélőnek! :))

jky - 2014. 04. 29. 08:46

@liberatore

Én ajánlom a filmet is, az talán jobban komédia, de kellően morbid és fekete, és bár a története egyáltalán nem nagy extra, de William H. Macy zseniálisan jó. Martin Freeman karaktere róla lett mintázva.

Részenkénti kibeszélőnek nem látom sok értelmét, itt is ki lehet beszélni ugyanúgy, és ha nem jön időben az írás róla, akkor a többség úgyis ide fog kommentelni szerintem.

winnie - 2014. 04. 29. 15:39

megnéztem, írom. de ezen nem nagyon van mit kibeszélni, így inkább csak promócélja van:)

jky - 2014. 05. 02. 11:35

1×03

Ez most nem volt annyira erős epizód, de továbbra is jóság. Végre találkozott a 2 rendőr, kíváncsi vagyok, hogyan alakul nyomozás, mert Lester és Malvo most lebuktak.

orla - 2014. 05. 06. 15:42

– I jut wanted something for Don.
– You’re done?

Thrasher - 2014. 05. 07. 16:38

ááá, a 4-es mekkora volt…
bíztam benne, hogy előkerül a filmből a jégkaparó és a pénz.
az “idióta felettesek hátráltatják a nyomozást” műfajt mindig utáltam, de nem baj, ez így is a legjobb részük volt eddig.

jky - 2014. 05. 07. 22:33

1×04

Szerintem ez sem volt most annyira jó, leszámítva Malvo kihallgatását, az frankó volt. A dagi Kinget nem csípem, meg a két jelbeszédes bérgyilkost sem annyira. Lester-Malvo-Rendőrök részei jók, többet kérek belőlük.

paranoid android - 2014. 05. 08. 16:55

Nagyon tetszett a negyedik rész. Nem tudom, másnak mennyire jött be, hogy Stavros megtalálta a hóba rejtett pénzt, hisz a filmbeli szándék (a pénz, ami a sok vérontást kiváltotta, elveszett a havas pusztaságban örökre) meghazudtolásának is lehet értelmezni. Nekem személy szerint baromira tetszett, hogy a film és a sorozat univerzuma a történet szintjén is összekapcsolódott. És a megtalált pénz a sorozatba is magával hozta a destruktív erejét. Azzal, hogy nem a rendszeren belül tett rá szert Stavros, kiszolgáltatottá tette magát, így Malvo nyugodtan játszadozhat vele. Eddig nem tudtam ezt a szálat hová tenni, de így most már remekül beleillik a képbe, hisz Lester is ebben a cipőben jár, vagyis ő is kilépett a normalitás keretei közül, azért hogy elérjen valamit, így nem kérhet segítséget, mikor az életét fenyegetik, már nem a társadalom teljes értékű tagja. És talán ezért nem járhatott sikerrel Gus Malvo letartóztatását illetően, mert ez is egyfajta shortcut lett volna, mint amit Lester és Stavros alkalmazott. Nem szerencsével, hanem rendőri munkával kell elkapnia Malvot.

jim455 - 2014. 05. 08. 21:25

imádom eddig az összes rész, ez zseniális, kb. minden perce. Jobb mint a film.

Rob - 2014. 05. 10. 07:07

Nálam a két bérgyilkos mindent visz. :D Szerintem minden egyes jelenetük zseniális.

Stockes - 2014. 05. 10. 22:21

A 3. rész jó volt, de a 4. rész megint laposabb volt kissé, akárcsak a második. Mondjuk nem vészes, mindent összevetve elég nézhető, semmiképp nem egy tucatsorozat. Az nekem is tetszett, hogy a kaparóval és a pénzzel kapcsolódott a filmhez, bár mintha az a 90-es években játszódott volna.

Valaki felhozta múltkor, hogy nem igaz történeten alapul. Az elején azt írják, de a végén, a záró képsoroknál, mikor kiírják, hogy 2014-ben adták le, ott a jogi nyilatkozat, hogy a történet sem valódi. Persze ezt lehetett már eddig is tudni, hogy ilyen sok és morbid esemény nem történik egyik amerikai kisvárosban sem. Amúgy azt sem értem, hogy miért filmeznek lassan minden amerikai sorozatot Kanadában. Biztos olcsóbb, de ennyivel? A záró képsorok szerint Albertában forgatták. Jó, mondjuk nem is számít, mert északon minden egyforma, csak hó van jég hátán, aztán úgyse látszik nagy különbség, kb. ugyanolyanok az autók, házak, emberek. Igazából még az akcentus is ugyanaz, csak a rendszámok, pénz, lobogó más. A The Firmöt és az Eurekát is kanadai helyszíneken forgatták, de biztos lehet még említeni egy rakat filmet és sorozatot.

karit - 2014. 05. 12. 13:58

Egyetértek, ez a sorozat betegebb, mint a film volt, imádni valóan abszurd minden jelenete. Ehhez jön még a professzionálisan szakszerű rendőri munka is.
(Elképzeltem, ahogy az orrát túró körzeti megbízott áttelefonál a szomszéd faluba:
– Szia Pista, a plébánosotokat Vince Gézának hívják?
– Igen, miért?
– Semmi, csak a hülye Kázmér tizedes letartóztatta. De akkor már engedem is el.)

Viszont a bibliai csapások zseniális bevetése ellenére remélem, ‘van Isten’ és Malvo nem a Pokolból érkezett, hanem valami _racionális_ takarítóember lesz – már ha ennek a szónak van itt bármi létjogosultsága.

jky - 2014. 05. 14. 20:14

1×05

Colin Hanks és a szomszéd közötti beszélgetés nagyon frankó volt ezzel a mesélős megoldással. Többet kérek a 2 rendőrből és Lesterből! Bár a vége arra enged következtetni, hogy most indul a játszma. :) A 2 bérgyilkos és a dagi Király továbbra sem jön be.

Néma Harcsa - 2014. 05. 15. 09:45

@ karit: nem fog kiderülni, a “Pokolból” jött-e Malvo (ha így hívják egyáltalán.) Coen-produkció ez valamilyen szinten, ők sokszor játszanak ezzel, hogy a “gonosz” szereplő valamiféle természetfeletti büntetés, vagy a karma vagy a végzet vagy akármi eszköze a gyarló szereplők fölött, vagy csupán briliáns szociopata sokszor megmagyarázhatatlan motivációkkal. Szerintem nincs hiba a sorozattal, épp ilyet vártam, a sokkoló és sűrű pilot után tűnhetnek persze gyengébbnek az új részek, mert nem hullanak annyira a szereplők, de nálam ez eddig masszív 8.5/9-es átlag, persze, mint egyszer már írtam, elfogult vagyok.

jky - 2014. 05. 15. 11:04

Számomra (is) még mindig a pilot volt a legerősebb, de nem a szereplők hullása miatt, hanem úgy összességében. Pl. a szövegek, a motyogás, beszédstílus, “see” és ilyesmiből sincs már olyan sok. Az első résznél sokkal inkább odafigyeltek az ilyen apró dolgokra, amik miatt a film is jó volt, de azóta mintha valahogy ezek elvesztek volna. Persze továbbra is frankó, de a pilot után picit erősebb folytatást vártam. Na talán majd most, hogy Lester lebukott.

Tiger27 - 2014. 05. 15. 17:16

Ahogy a filmet és a sorozatot összekapcsolták a 1×4-ben a pénz megtalálásával az valami zseniális volt! Szuper sorozat, egyértelműen heti nézős!

Shannen - 2014. 05. 15. 19:53

Nekem továbbra is hozza a szintet, és valóban a pilot után volt egy kis visszaesés, de pl. most ezt az 5.részt megint imádtam. Az a történetmesélős pár perc, iszonyat hangulatos volt és ütött.
Egyre jobban bírom a karaktereket, mindegyiket szinte kivétel nélkül, tuti hiányozni fognak miután lement az évad.

szerintem - 2014. 05. 16. 11:00

a jelenet a penzzel a hoban……csodalatos volt.
mar ezert megerte megcsinalni a sorozatot.
de ettol fuggetlenul is minden perce elvezetes, oh ya, nekem nagyon nagyon tetszik a stilusa

pytta - 2014. 05. 18. 10:22

5 rész után is tartja magát, azt hiszem ez lesz az idei év sorzata, nem a True Detective (nálam). A casting szerintem valami ritka erősre sikerült, egyedül a rendőrnőről nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e, vagy sem, de a többiek zseniálisak egytől egyig!

Néma Harcsa - 2014. 05. 18. 10:48

Az ötös is nagyon jó volt, szerintem holtversenyben legjobb újonc a TD-vel. (És ebben eddig nincsenek olyan értelmetlen parasztvakító kilengések, mint a közkedvelt egysnittes gettóakció.) A rendőrnő szerintem teljesen jól hozza a maga módján okos, kitartó figurát, kb. ő az egyetlen “normális” ember a sorozatban, úgy értem, semmi morális vagy egyéb defektus. (B. B. Thornton figurája meg például nyilván velejéig “gonosz”, de találóbb megfogalmazás, hogy ő már teljesen az erkölcsön kívül áll.)

Néma Harcsa - 2014. 05. 18. 10:52

Csak a két nyilazós hülyegyereket hiányoltam kicsit a részből, de még gondolom, előkerülnek.

jky - 2014. 05. 18. 11:06

“És ebben eddig nincsenek olyan értelmetlen parasztvakító kilengések, mint a közkedvelt egysnittes gettóakció.”

Hipster-e vagy? :)

Nálam (még) a TD vezet idén, Fargo első 2 rész után gyengült szerintem, ezért remélem, hogy a továbbiakban hozza majd az ütős részeket (és nem feltétlen halálesetre gondolok, hanem nyomozásra, feszültségre stb.).

Néma Harcsa - 2014. 05. 18. 11:11

Á, nem vagyok, máshol már hosszan kifejtettem, miért lógott az ott ki a beépüléssel együtt, még egyszer nem szeretném leírni. :) A három idősíkon elbeszélt Reggie-elkapás akciójelenetnek is sokkal ütősebb és eredetibb volt, talán az volt az évad csúcsa.
A Fargóban gyanúm szerint az utolsó három részben ismét beindul a fejek hullása, a férfi rendőr most is épp hogy csak megúszta.

Néma Harcsa - 2014. 05. 18. 11:12

B. B. Thornton jelenetei mindig hozzák a kellő feszültséget. Számomra legalábbis.

Néma Harcsa - 2014. 05. 18. 11:14

A barnítós faszi beszögelésénél pl. biztos voltam benne, hogy egy újabb kínos, laza és groteszk haláleset következik.

Néma Harcsa - 2014. 05. 18. 11:19

Végül röhögtem.

Benjy - 2014. 05. 18. 11:27

Na így féltávnál egyet tudok mondani: Basszus ez nagyon jó! Engem ez sokkal jobban berántott mint a TD, a fene tudja miért. Nem is tudom miért tetszik ennyire. Mármint nagyon jók a színészek (Főleg B.B. Thornton) a párbeszédek is zseniálisak, meg az atmoszférában is van valami megfoghatatlan “báj” (itt inkább a groteszkségre gondolok). De ha valamelyik ismerősömnek ajánlanom kéne valahogy, nem tudnám. Ezt érezni kell, és akinek nem jön be ez a lassú és részletes könyvszerű történetvezetés, azoknál hamar el fog hasalni.

“There are no saints in the animal kingdom.. Only breakfast and dinner.”
De az ember aki mindenét oda akarja adni történetmesélés is marha jó volt.

Tinuszka - 2014. 05. 18. 23:49

ááááá, ez egyre jobb. Imádom, amilyen finoman használják a véletleneket, meg ahogy az orrunknál fogva vezetnek néha!

You’re making a mistake! :)))

jky - 2014. 05. 21. 20:20

1×06

Na ERRŐL VAN SZÓ!

Az puskás kivégzés basszus, mekkora jelenet volt már. Vagy a kórházas szökés, vagy hogy Lester rá akarja kenni a balhét a testvérére. Vagy szakállas bérgyilkos kinyírása… A hülye rendőr srác meg lelőtte a csajt. A parkolóházas utalás a filmre, a táska a hóban… A végén a halak: honnan a francból, mi volt ez?

Baromi jó epizód volt, már egy csomószor azt hittem, na most vége, aztán nem, jött következő “lapát”.

Ezt a szintet kérem a továbbiakban hozni!

Néma Harcsa - 2014. 05. 21. 21:16

Remek volt. A hal- és a békaeső egyébként létező jelenség, szóval a szokásos véletlensorozat esete forog fenn.

Néma Harcsa - 2014. 05. 21. 21:17

https://www.google.hu/search?q=hales%C5%91&oq=hales%C5%91&aqs=chrome..69i57j0.3374j0j8&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

jky - 2014. 05. 21. 21:27

Tudom, hogy létező, csak furcsa mégis. Bár amekkora hóvihar volt, lehet, hogy valami hatalmas szélörvény odarepítette őket. :)

rio - 2014. 05. 21. 21:58

Iszonyat jól megcsinálták a “hóviharban” felvett jeleneteket. Kb. CGI nélkül, csak a fényekkel játszva, nem kevés utómunkával. Nagy rész volt :) Rendőrcsaj gondolom túlélte. Remélem.

baggio - 2014. 05. 21. 22:35

És mi történt a süketnémával? Szerintem meg nagyon “olcsón” oldottak fel több konfliktust is, számomra komoly csalódás volt ez a rész, jóval többet vártam az eddigiekből kiindulva…

hbal - 2014. 05. 22. 02:02

tyű szerintem meg pont hogy az eddigi legjobb rész volt az 1×06-os. Nagyon kemény volt, kíváncsi vagyok rendőrcsaj túléli-e.

Néma Harcsa - 2014. 05. 22. 08:56

A süket bérgyilkos még életben van. Nálam csak a kórházba-visszalopózás volt eléggé egyszerűen megoldva, illetve megint hiányoltam az IQ-bajnok Hess-fivéreket.

jky - 2014. 05. 22. 08:58

Na igen, a kórházba visszajutás eléggé össze lett csapva.

20legendd - 2014. 05. 22. 12:51

Én is csatlakozom azok, akiknek jobban bejön a Fargo, mint a TD (ami egyébként egyáltalán nem tudott berántani.) A Pilot után tényleg volt egy kis visszaesés, de szerintem ez várható volt, és 8-as átlagot még mindig bőven tud hozni.

Stockes - 2014. 05. 22. 21:29

Fasza rész volt ez az s01e06. Mondjuk tényleg túl sok szálat rendeztek le, nem tudom, hogy mit tervezhet a készítő a fennmaradó 4 részre. Szerintem kicsit korán egyszerűsítettek féltávot alig elhagyva, de majd meglátjuk.

Egyébként valóban van egyfajta hangulata, ami magával ragad. Egyfajta stílus, amit rég nem láttam már sem filmekben, sem sorozatokban, és nem tudom megfogalmazni, hogy mi az. Mindegy, remélem, hogy ezt a szintet a jövőben is hozza a sorozat.

Stockes - 2014. 05. 22. 22:16

Egyet nem értettem: miért pont a testvérére keni rá a felesége megölését? Honnan tudja Lester, hogy majd ott fognak kutakodni?

röviden-tömören - 2014. 05. 23. 02:32

onnan, hogy a srácnak a táskájába beletett egy pisztolyt. az amerikai sulikban az ámokfutások miatt elég gyakori a fémdetektorozás. lesz belőle kérdezősködés, és hát a gyerek nem fogja tudni kivágni magát belőle (mert egyébként sem ép); amúgy is de így aztán mindenképpen bekopogtatnak szerető apukához, hogy ugyan mutassa már meg, hogyan jutott a gyerek fegyverhez..

azért volt jó, mert azt lehetett hinni, hogy Lester a képre nézve megsajnálta a gyereket; hogy majd apa nélkül kell felnőnie, stb.. aztán csak bevonta a történetbe. :-D mocskos húzás volt. mocskosul jó ráadásul.

(azt nem értem, hogy ebből, hogy magyarázná ki magát mégis Lester? ‘há-hátmegkalapácsolta az a-a-asszonyt a tudják a test-vérem, mert ő-ő biztos nem akarta..’ merthogy a sörét így is úgy is benne volt a kezében.. :-o na majd kiderül.)

jó rész volt, sőt jobb mint az eddigiek – pedig nagyon hihetetlen és nagyon klisés volt szinte minden. volt pl. egy film (“magnum” játszotta a főszerepet) amiben egy hajszárítót tartó ártatlant lőnek le a rendőrök, aztán azzal vádolják, hogy fegyver volt nála. ez a film jutott eszembe + a trükkös halálból egy vége jelenet (kézbe ragasztott puska), de már akkor amikor a duct tape először említésre került. azért jó volt végignézni. és utána: “oddest suicide” :-DD

(nekem a fényekkel megoldott hóvihar nem tetszett annyira – “isteni beavatkozásnak” már túlságosan mű. a hullák viszont “élethűek” voltak.)

Néma Harcsa - 2014. 05. 23. 19:22

Hozzátéve, hogy nyilván az első epizódtól kezdve gyűlöli a testvérét, amely gyűlöletének most szabad folyást engedett, pláne, hogy a tesó úgymond magára hagyta a bűnügyével.

Néma Harcsa - 2014. 05. 23. 19:24

Szerintem a hóvihar látványa épp a határán volt annak, hogy túlságosan apokaliptikus vagy misztikus legyen, szóval passzolt a sorozathoz. Külön csavar, hogy férfi rendőr végre legyűrte jellemhibáját (gyávaság), és ez az eredménye, mruhahah…

Shannen - 2014. 05. 23. 23:08

1×06
Nem volt tökéletes, de a pilot óta talán ez tetszett a legjobban. Megint tele volt remek jelenetekkel: a rajtaütéstől kezdve, a hóviharon és a halesőn keresztül, a legutolsó képkockáig, amikor Freemant mutatja a kamera, és a végén az a mosoly… :) Pont ugyanazokat az érzelmeket mutatta az arca, mint amiket én éreztem a rész nézése közbe.

A TD-vel való összehasonlításba nem mennék bele, nagyon más a két sorozat, de számomra a TD mellett abszolút a Fargo az idei kedvenc újonc (jó, az is igaz, hogy kicsit le vagyok maradva idén az újoncok bepróbálásával, de akkor is).

Benjy - 2014. 05. 24. 17:58

Szerintem is jó volt az 1×06, habár Lester terve kicsit necces volt.

AlfStokes - 2014. 05. 25. 11:00

1×06

Lehet, hogy keso este neztem es emiatt van egy kis zavar a fejemben, de nem ertem, hogy a ket bergyilkos hogy talalta meg Malvot. Marmint fizikailag, amikor lezuzzak a kocsijat…

Tomek - 2014. 05. 25. 18:20

Szerintem elég béna volt ez a rész. A kórházból kiszökés majd vissza. Miért nincs odabilincselve az ágyhoz, ha gyanúsított? A bekötözött fejű csávót kitolják,majd otthagyják a folyosón, hogy majd jön érted valaki,aztán fél óráig le se szarják a fejét. Malvos részek se jöttek be, lövöldözésnél kijönnek a rendőrök és 5 perc alatt le is rendezik az egészet, semmi tárgyalás a lövöldözővel és mi van ha túsz is van bent? Akkor jön a 2 bérgyilkos csávó, akik ott bénáznak. A kocsiban simán szétlőhették volna Malvot. Egyébként jó a sorozat,de ez a rész elég B kategóriásra sikeredett.

röviden-tömören - 2014. 05. 26. 15:50

@Tomek: azért nincs odabilincselve az ágyhoz, mert nem gyanúsított. legfeljebb tanú. + minden ellene csak feltételezésen alapul – bizonyíték sehol. (+ nem hiszik, hogy megszökne. “Lester?!) az, hogy a kezében volt a sörét legfeljebb azt jelenti, hogy jelen volt a chief lelövésénél, de biztos, hogy nem ő lőtt. más esetben még Malvot is elengedték..

“aztán fél óráig le se”

fél óránál több lehetett az (csak játékidőben volt annyi). egyébként meg igaz magyar eset, (persze máshol sem jobb a helyzet közkórházban): bácsi több mint hat órát töltött sugárkezelés után a kezelőhelyiség előtt, mert a betegszállítók elfelejtettek jönni. szegény sehol nem hiányzott..

a nem-tárgyalásnál durvább hibák is voltak azért. (mondjuk, hogy a további tárgyalás elmaradt azért, mert meglőtték az egyik kommandóst.) de pl. miért szemből közelítették meg a házat? a meglőtt kommandóst meg nem látták el.. :-p (apropó – mentők? ..) össze-vissza lövöldözés takart célpontra.. viszont a hibái ellenére, és leszámítva mekkora klisé – egész jó volt nézni.

bérgyilkosok. nyilván lesznek még keményebb “ellenfelek”; akikhez képest ezek pláne amatőrök lesznek.

minden szereplőnek van bizonyos mázlifaktora; ha ez olyan kis dolgokban pazarlódik el, minthogy Lesterrel összefutnak pl a cellában, vagy, hogy rátaláltak Malvora (ahogy bálna főtörzs, na jó csak cet tizedes is rájött dolgokra) akkor elhagyja őket a szerencse pl. miközben szétválva keresik Malvot a fényhóviharban. /ez előrevetíti, hogy senki nem jön ki jól a történetből. minél többször teszi fel valaki a páratlan feketére a zsetonjait, annál valószínűbb (idővel meg teljesen biztos), hogy piros páros lesz./

clegane - 2014. 05. 27. 19:57

hö a rész végén simán azt hittem hogy ez volt az utolsó epizód. (de aztán megnéztem imdbn és láttam hogy nem.)

jim455 - 2014. 05. 28. 01:28

pilot után ez a legjobb rész eddig, még ha volt is pár baromság (kórházba visszajutás, ház szétlövése), piszkosul élveztem, itt aztán volt minden. Zsarucsaj gondolom túléli, rá mondtam pont a rész elõtt hogy õ tuti túléli az egész sorozatot. Neki amúgy bejön Colin Hanks?
Lester meg kicsit Walter White-ra emlékeztet a meglepõ szemét húzásaival :D

jim455 - 2014. 05. 28. 01:36

Kicsit ezt már túlzásnak is érzem hogy mosolyog rajta hogy bemártotta a testvérét, még ha teljesen elborult is a csávó.
Egyébként azt már tudjuk mit akar Malvo Stavrossal? Nekem még nem esett le. Pénzt? Ja és a fiát most akkor Malvo lõtte le?

jim455 - 2014. 05. 28. 01:38

Ja hogy azok csak az autóbalesetben haltak meg. Csak azért gondoltam mert a srac fejen volt egy loves szeru seb.

hbal - 2014. 05. 29. 11:13

Brutál rész volt az 1×07 is, az egyszer biztos.

clegane - 2014. 05. 29. 11:21

ja jó volt
olcsón megoldották az akciójelenetet xD

Stockes - 2014. 05. 29. 12:07

Ez a 7. rész elég kiszámítható volt, alig volt fejlemény, de azért nézhető volt. Mondjuk az jól volt benne megcsinálva, ahogy Malvót követte a kamera, és irtotta az épületben a maffiát. Remélem, hogy a 8. rész kicsit izgalmasabb lesz.

rio - 2014. 05. 29. 19:23

Túlzás lenne kijelenteni, hogy a Fargo tökéletesen utánozta a True Detective vágás nélküli akciójelenetét? :D

jky - 2014. 05. 29. 22:27

Baromi jó volt az 1×07, már a főcím is odavágós volt, aztán jött a kihallgatás, Lester mekkora kamugép, kész…
A végén meg az az ablakos jelenet, baszki, már csak akkor lett volna jobb, ha be lehetett volna látni, tiszta videójáték feeling lehetett volna, de így is zsír volt. De úgy kb. minden jó volt, még a 6-osnál is jobban tetszett, végre a fő karakterekre koncentráltunk, dagi király meg egyéb mellékes dolgok nélkül. :P

karit - 2014. 05. 30. 15:39

Ezt simán elnéztem volna némafilmként is, zongorakísérettel. Le a kalappal a kiagyalói előtt.

Colin Hanks viszont most sem lett előttem jobb színész, és nem azért, mert baráti tűzben lövi le a kollégáját (fck), hanem mert egyszerűen nem tudom komolyan venni, bármit csinál. (A Dexterben sem, ahol azért ennél drámaibb(?) szerepet kapott.)

Nem tudom, mi a műfaji besorolása a Fargonak (groteszk szatíra?), de ha valaki tud hasonló sorozatot (nem szitkomot), pls… Thx…

Szaladam - 2014. 05. 30. 17:41

@karit: hasonlo stilusban a Lilyhammer-t ajanlanam, habar az kevesbe komoly mint a Fargo, de a groteszkseg, a feketehumor es a havas taj ugyanugy megvan benne. Talan meg a Hellfjordot tudnam ajanlani, bar az neg komolytalanabb, es inkabb beteg, nehol undorito, de nekem tetszett.:D

karit - 2014. 05. 30. 17:51

Köszi a tippeket, Szaladam, bepróbálom őket. :)

Néma Harcsa - 2014. 05. 31. 08:48

Uh, Hellfjord, az az elborult forgatókönyv sehol máshol nem kapott volna zöld utat. :D A Lilyhammert a második évadnál kaszáltam, szerintem addigra elfáradt, de az elsőt érdemes végignézni. Az viszont tipikus vígjáték, a Fargo-hoz igazán hasonló sorozat nem nagyon van. Nézd meg Coenéktől az eredeti filmet, vagy a Burn After Readinget vagy a Miller’s Crossingot, azok kicsit hajaznak rá. (A Nem vénnek való vidékben egyáltalán nincs humor, csak a bérgyilkos figurája hasonlóan “túlvilági”, ezért az kiesik.)

Ingorion - 2014. 05. 31. 12:11

A legkézenfekvőbb válasz: The Sopranos. A humor és a dráma épp ugyanolyan arányban itatja át mint a Fargót. Meg van 6 évadja, ami szintén nagy előny egy junkie-nak :D

Néma Harcsa - 2014. 05. 31. 12:35

Igaz. Akkor ellenben a Sírhant művek is bőven belefér.

Néma Harcsa - 2014. 05. 31. 12:38

Jut eszembe: az ablakosnál szerintem pont az volt a “poén”, hogy nem látunk be, csak a legvégén, kb. rajzfilmekben szoktak hasonló megoldásokat alkalmazni épületeken végigpüföléseknél..

jim455 - 2014. 06. 01. 03:27

Ha belátunk úgy kurv@ híres jelenet is lehetett volna akár, sztem úgy akarták csak nagy falat volt. Engem zavart hogy nem látok semmit.

baggio - 2014. 06. 01. 14:05

Ingorion, mondjuk ilyen alapon már a Breaking Bad is adja magát.

Anthonz - 2014. 06. 04. 20:57

Ez a 8-as rész nagyon leült sajnos. Már egy pár rész óta egyébként sincs sehol a sorozat az első részek fekete humorához képest.
Mintha túl bő lenne nekik a 10 részes keret, húzzák az időt.

Shannen - 2014. 06. 04. 22:01

Jaaj de nagyon lapos volt ez a 8.rész. 10 percenként néztem az időt mikor lesz már vége. Mintha teljesen mások rakták volna össze, mint az előző részeket. Oké, hogy fel kellett vezetni a végjátékot, de nem feltétlen úgy, hogy a semmit kelljen bámulni perceken át.
Remélem innen már csak felfelé visz az út. Nagy kár lenne elrontani a végét, tekintve, hogy az évad első fele mekkora élmény volt.

jky - 2014. 06. 04. 22:38

Nekem bejött ez a nyugis tempó, érdekes volt ez az időugrás, bár lehet, hogy előbb kellett volna már. Vihari előtti csend volt, úgy érzem.

Thrasher - 2014. 06. 04. 23:06

most ez wat

Néma Harcsa - 2014. 06. 05. 18:38

Szerintem ez a rész is vicces volt FBI-ostól, megtalált “afrikai gyerekes”-től, igaz, hogy afféle Coen-módra, és kétségtelenül sokakat untat a stílusuk, még ha ez jól sikerült utánzat is csupán. Az időugrást jobban megoldották a TD-ben, mindenesetre Lester 1 év dőzsölése után gyanúm szerint jön a lassú és kínos bűnhődés. Persze el lehet még rontani.

Thrasher - 2014. 06. 05. 19:38

ez is a baj, hogy ez már csak utánzat. a feka gyerekes sztoriból pl. abszolút hiányzott az idétlen Coenes báj, túl hosszú, és erőlködős volt.

az elején nagyon érezték ezt a stílust, de az utóbbi néhány részre kicsit kiveszett belőle, anélkül meg ez a rész szimplán unalmas volt. a film is idegtépően lassú lett volna helyenként, ha nincs meg benne az a debilség, ami megvolt.

Thrasher - 2014. 06. 06. 21:39

ja, azt elfelejtettem írni, hogy a végén az asztalnál Malvoval szemben Stephen Root ült, akit biztos nem csak ennyiért hotzak, aminek örülünk, mint állat

Néma Harcsa - 2014. 06. 06. 23:38

Á, nekem nem tűnt erőlködősnek, se hosszúnak egyik jelenet sem, Freeman, Odenkirk plusz B.B.T. és a történet előzetes infói elvitték a hátukon a gyengébb mozzanatokat is. Persze, akadtak már izgalmasabb epizódok, de nagyon rendben volt ez is, az meg már nem semmi. Stephen Rootot így névről nem ismerem, arcról meg nem tűnt fel, mivel nem az asztaltársaságot figyeltem, de mindjárt rákeresek, hogy mi is örülünk-e.

Tomek - 2014. 06. 07. 08:26

Nekem bejött ez a rész, annak ellenére, hogy sok minden nem történt benne.
Viszont az Oliver Platt-féle mellékszálat nem tudom hova tenni, végülis mi volt annak a lényege? Malvo mit akart a zsarolással elérni?

Thrasher - 2014. 06. 07. 08:42

@Tomek: pénzt

Aquarius - 2014. 06. 08. 16:41

Fura, nekem nagyon bejött ez a 8. rész! Az éves ugrásokat alapból nagyon utálom, de most jól kihozták a lényeget. Remélem, hogy karmikus vége lesz, és a rosszak buknak.

roni - 2014. 06. 09. 08:21

@Thrasher: Ez következne a történetből, de én nem tudom elképzelni Lorne Malvoról, h érdekelné a pénz.

Linkelek néhány interjút (audiók/videók, angolul), hátha más is kíváncsi:

Noah Hawley, rendező: https://www.youtube.com/watch?v=OChqVyYb0jo
Jeff Russo, zeneszerző: https://www.youtube.com/watch?v=KMaxxDAC3zI#t=79
Dana Gonzales, operatőr: http://homeland-fan-from-hungary.tumblr.com/post/87879309663/dana-gonzales-director-of-photography-for-the-fx

szerintem - 2014. 06. 09. 23:54

ezt a nyolcadik epizodot nem tudtam hova tenni….
kicsit olyan erzesem van, hogy nem volt otlet a tortenet lezarasara. eszmeletlen jol indult, minden passzolt, lester szerencsetlenkedese, malvo badass karaktere, molly es sergio megismerkedese…..es aztan ugrottunk egy evet, egyszeruen nem volt tobb egyetlen szalban sem. mint amikor egy viccet tulhuznak es lecseng a poen elott. nagyon sajnalnam, ha ez lenne a sorozat vegevel is, meg ket resz van hatra, kivancsi vagyok, vissza tud-e emelkedni a fargo a korabbi szintre. ebben az epizodben meg a bizarr humor sem nagyon volt jelen. es ami meg zavar, hogy amennyire kozelrol ismertuk lestert a sorozat elejen, ugy tavolodtunk el tole mostanra. lehetseges, hogy ez tudatos es az a celja, hogy kevesbe kedveljuk a karaktert, hiszen olyan valtozasokon ment keresztul, amik rossz emberre tettek, de szerettem volna kicsit jobban reszese lenni ennek az atalakulasnak, jobban belelatni az uj lester fejebe is. kar, hogy nem igy alakult. azert varom a maradek ket epizodot is, csak most kicsit megijedtem, hogy tul hamar elfogyott a municio, ez az egy ev ugras ez nagyon a semmibol jott es nagyon kurtan-furcsan zarta le az eddigieket.

polovcev - 2014. 06. 11. 11:32

Ez most azért ütött. Lester, te nyomorúlt …..

clegane - 2014. 06. 11. 13:29

nekem bejött hogy nagyobb léptékű a történet és nem azonnal szolgáltatódik az igazság, hanem évek kérdése (jó esetben)

roni - 2014. 06. 11. 19:44

A 9. rész elképesztő volt. Timit vártok a (90 perces) fináléban?

roni - 2014. 06. 11. 19:45

Ti mit… :)

jky - 2014. 06. 11. 20:09

Basszus Lester, ez nagyon kemény volt. Malvo pedig totál elmebeteg. Durva finálét várok, nem is tudtam, hogy 90 perces lesz, az bizony nem gyenge. :O

jky - 2014. 06. 11. 20:11

Lester sittre, Malvo sírba kell kerüljön (vagy Lester is sírba). De van egy olyan érzésem, hogy a rendőrcsaj férje vagy apja is valahogyan elpatkol (bár igazából elég céltalan lenne).

Shannen - 2014. 06. 11. 20:24

Megnyugodtam, a múlt heti lelassulást inkább el is felejtem és örülök, hogy megint ütős epizódot raktak össze. Lester-től ez nagyon csúnya volt. De Malvo sem maradt le a kis lfites jelenettel.
Én is azt tudom elképzelni, hogy Lester börtönben köt ki, viszont örülnék ha Malvo simán felszívódna, illene a karakterhez.
Izgi lesz a jövő hét.

clegane - 2014. 06. 11. 22:27

amikor a Malvo felállt az irodában, az tisztára olyan volt mint amikor az Alien egyenesedik fel az áldozat mögött!!!

jky - 2014. 06. 11. 22:34

Amúgy Lesterék új háza engem a filmbéli házra emlékeztetett, ahova elvitték az elrabolt feleséget (ahol az aprító is volt). Mármint nem is a ház igazán, hanem a kinti rész, ahol megálltak a kocsival, a háttér, a fák…

KG - 2014. 06. 11. 23:19

jky – 2014. 06. 11. 22:34
Amúgy Lesterék új háza engem a filmbéli házra emlékeztetett, ahova elvitték az elrabolt feleséget (ahol az aprító is volt). Mármint nem is a ház igazán, hanem a kinti rész, ahol megálltak a kocsival, a háttér, a fák…

teljesen igazad van, nekem is rögtön az ugrott be, amikor bekanyarodtak a ház elé :)

Anthonz - 2014. 06. 12. 08:43

Nem volt rossz, főleg a kávézós jelenet tetszett Malvo és a rendőrcsaj-apuka között, az öreg megérezte a veszélyt :)

Egyébként jó lett volna 1 évad, ahol Malvo és Lester közösen “dolgoznak”, de ez már nem tűnik reálisnak :)

Thrasher - 2014. 06. 12. 20:47

kitűnő volt, Lesterből végképp akkora surmó lett, amilyet ritkán látni, Thornton játéka meg a karaktere meg egyszerűen tökéletes, még mindig. Lester agyhalott zombi nőjét mondjuk nem értem, de nem baj.
az mekkora volt már, ahogy Malvo már megint ott sétált el az ügynökök mellett? :D mellettük ült be az autójába a kávézónál.

a múltkor szóbakerült az, hogy mit akart Malvo elérni a zsarolással. tényleg igaz, hogy nem szimplán a pénzről szól a karaktere, akkor nem emlékeztem arra, ahogy élvezettel hallgatja a kis kazettáit.

@jky
nekem nem is a ház ugrott be, hanem ahogy Macy karakterének felesége is hasonlóan nézett főzőműsort, mikor elrabolták. mondjuk nem túl nagy párhuzam. hülyeség, mindegy.

Néma Harcsa - 2014. 06. 13. 12:40

Kájó volt, egy ugyanilyen minőségű, pláne még ütősebb fináléval nálam érkezik is a True D. trónfosztása.
Hét dumája: “Still, the look on his face when I pulled the gun, classic, huh?”

Néma Harcsa - 2014. 06. 13. 12:41

Az a kedves mosoly azért kell hozzá.

baggio - 2014. 06. 13. 14:08

Hess-ék remélem valamilyen formában szerepet kapnak az utolsó részben :)

paranoid android - 2014. 06. 14. 21:17

Lester tényleg egyre megvetendőbb, de én valahogy még mindig szurkolok neki, hogy Malvo fölé kerekedjen, és a rendőrséget is kicselezze. Baromi izgalmas karakter.

Volt egy fantasztikus montázs a rész során, csak három snitt, mindenféle nézőpont nélküli fahrt, ahogy behatolunk Las Vegasba, majd a hotelbe, aztán pedig ahogy a lift kinyílik. A nyomasztó, baljóslatú zenével együtt az egész egyfajta David Lynch-es hangulatot árasztott – valami szörnyű és feltartóztathatatlan dolog közeledtét.

Thrasher - 2014. 06. 15. 10:26

nekem az üres szállodafolyosó miatt a Ragyogás jutott eszembe, meg a Twin Peaks s0201-ből az, ahogy Ronette kórházi szobája felé közelítünk

jky - 2014. 06. 15. 10:36

Ja ja, Ragyogás, meg kb. minden Kubrick. A filmjei óta imádom az ilyen folyosós jeleneteket. :)

Néma Harcsa - 2014. 06. 15. 11:13

BBT karaktere simán megúszhatja, nagyon nem idegen a Coen-világtól az efféle húzás. Lester viszont csúnyán bűnhődni fog, az borítékolható. (Tuti hullajelölt szerintem még az éttermes apuka és a rendőrfőnök. A többi leendő halottra inkább nem tippelek.)

Erja - 2014. 06. 15. 13:45

Hű, ez nagyon jó rész volt, valahogy minden a helyére került. Lester viselkedése az elején számomra elég érthetetlen volt, mármint ha én tudnám valakiről, hogy gyilkos, nem állnék le vele kötözködni és arcoskodni, hogy most akkor ki a legény a gáton.
A kávézós rész is eléggé jól sikerült, de hogy mi lesz a fináléban… Nagyon kíváncsi vagyok, remekül sikerült egy évad lett a Fargo első évadja.
Esetleg lehet tudni, lesz-e folytatás, berendelték-e a második évadot?

karit - 2014. 06. 16. 01:33

“Lester sittre, Malvo sírba kell kerüljön (vagy Lester is sírba).”

Utóbbi szerintem nagyon meglepő lenne: az “Utazó”, aki talán már az Édenben is almás pitézett, nem szokott sírba kerülni. Bár az tényleg nagy csavar lenne, ha Lester valahogy mégis elintézné. Neki valahogy le kell buknia, a tesója csak nem marad a sitten. Bár…

A TD-vel nehéz összehasonlítani, mert az jóval gyengébb történet, ami (sarkítok) felejthető lenne W.Harrelson és főleg M.McConaughey nélkül, míg a Fargo zseniálisan groteszk sztorija gyengébb színészekkel is ütne, így azonban duplán is nagyon ott van. Mindfuck finálét várok nagy WTF lezárással, esetleg rövid és hangulatos epilógussal.

Ubul - 2014. 06. 16. 07:31

na igen, nálam is ütősebb vég lenne, ha pl épp Lester nyírná ki Malvo-t. NEm azért, mert szeretem Martin Freeman-t, egyszerűen úgy érzem, hogy jelen pillanatban sejthető a vége, és az valahogy nagyobb meglepetés lenne.

jah,és meglepődtem, hogy most 90 perces lesz a rész (vagy ők úgy értik hogy 60+30 perc reklám? :D)

jky - 2014. 06. 16. 09:50

Gondolom bruttó 90 perc lesz, igen. A tiszta játékidő szerintem olyan 70-75 perc körül lesz.

winnie - 2014. 06. 18. 13:13

este megy ki a kritika.

Néma Harcsa - 2014. 06. 18. 13:37

Remek volt, jöhet az új sztori.

Néma Harcsa - 2014. 06. 18. 13:41

Egyebet nem írok, hátha idetéved valaki, aki még nem látta az évadzárót.

Néma Harcsa - 2014. 06. 18. 14:04

Most olvastam, hogy az FX egy ideje már hallgat az antológiaszerűségről, szóval lehet, hogy tényleg csak önmagában minisorozat lesz. Remélem tarolnak az Emmy-n, és folytatják új szereplőkkel. (Persze a színvonal maradjon ugyanilyen.)

Néma Harcsa - 2014. 06. 18. 14:25

Na, már várom a zúgolódókat.

KG - 2014. 06. 18. 15:14

10/10

Stockes - 2014. 06. 18. 19:30

Nem volt nagy szám az évadzáró, nem voltak csavarok, de korrekt volt, becsületesen lezártak minden szálat. A sori nálam 7,5/10-es volt.

A keretes megoldás tetszett, meg csak előszedték még a káposzta, kecske, róka feladványát.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz