login |

Vikings: vége a 2. évadnak

2014. 05. 05. 21:50 - Írta: superpityu

50 hozzászólás | kategória: kritika,

Annak idején nem voltak túl nagy elvárásaim a sorozattal szemben, de az első évad is kellemes meglepetést okozott a kicsit béna pilot után, aztán a 2. évad úgy rápakolt az eddigi élményre, hogy az elmúlt hónapok legjobb szórakozását nyújtotta a Vikings.

Részemről egy nagyon erős 8/10 jár az évadra, és az az igazság, hogy egész szezon alatt ezen szinten mozgott a sorozat. Voltak jobb-rosszabb húzások, de igazából kevés zavaró momentumot tudok megnevezni. (Azt pedig egyáltalán nem értem, hogy a hét epizódja posztnál, hogy nem tudtak a vikingek labdába rúgni…)

A Vikings egyik legjobb pontja továbbra is a kultúra bemutatása, sikerült még jobban kibontani az egészet, kicsit továbbszínezni vele a történetet. Valamint az intrika is sokkal nagyobb teret kapott, köszönhetően pár újabb karakternek. Ezek mellett pedig jutott elég idő a portyázásokra is, amelyekben kaptunk pár remek fordulatot.

Részletesebben, spoilerekkel a tovább után folytatom.

Milyen jót tett az évadnak Horik és Borg ármánykodása, habár mindkét karaktert sikerült meglehetősen ellenszenvesre írni, mégis ők tették számomra emlékezetesebbé az évadot. De Ragnar játszadozása is kellően csavart az események fonalán, remekül használták ki idén a főbb figurákat.

A másik pozitívum, hogy sikerült Aslaugból is jó karaktert csinálni, a legszebb az egészben, hogy mennyire jól építette ki a kapcsolatokat a többiekkel. Kimondottan örültem, hogy Lagherta és közte nem féltékenységről szólt az évad, hanem mindkettejük tovább tudott lépni.

Kicsit több szálon futottak az események, hiszen most nem csak a portyázások alkalmával kaptuk meg Angliát, hanem Athlestan útkeresése miatt minden részben kaptunk egy kis szeletet ebből a sztoriból is. Sokat ezzel kapcsolatban sem tudok panaszkodni, mivel Wessex királya nagyszerű karakter lett, aki remek szövetségese lehet később még Ragnaréknak.

Lagherta karakterének is jót tett a változás, valamint Bjorn felnövése is jól passzolt az események sodrába. Az évad meglepetése viszont Floki és Siggy játszmája volt. Annyira jól vezettek meg minket a jelenetekkel, hogy tényleg ott végig a félsz az emberben, hogy tényleg árulók-e, vagy csak Ragnart segítik az előrejutásban.

A vége felé egyre nyilvánvalóbb volt, hogy mire fut majd ki az évad, Horik megtörésével pedig új fejezet nyílik a Lothbrok dinasztia számára. Ragnar immár királyként vezeti a vikingeket, Lagertha pedig jarl szerepében tetszeleghet továbbra is. Kicsit sajnálom, hogy ilyen gyorsan vége is ennek az utazásnak, szerencsére jövőre jön a 3. évad.

(Nagyon kíváncsi leszek, hogy a Vikings után, milyen sorozatokat sikerül majd összehozni a History Channelnek – biztosan érkezik majd tőlük a Houdini és a Texas Rising, valamint pilotszkript formában olyan terveken ülnek, mint a Hannibal, Jamestown, Roots. Biztató a lista, remélem, hogy be is váltják a hozzájuk fűzött reményeket.)

50 hozzászólás Ne habozz!

symor - 2014. 05. 05. 22:11

Linus Roache nevét tessék szépen kőbe vésni annak, aki azt se tudta eddig mi fán terem ez a veterán karakterszínész. Wessex királyaként egyértelműen ő volt az évad legerősebb figurája, annak ellenére is, hogy aligha főszerep.

Roache ezelőtt az originál Law&Order sorozat egyik késői ügyészeként mentette a szériát éveken keresztül a végleges elsorvadástól, de számos egyéb szerep meglehetősen megjegyezni való teljesítményének köszönhetően sok helyütt megjelent már filmeb és sorozatban egyaránt.

bb - 2014. 05. 05. 22:18

Azért én kiemelném Siggy és Rollo közös jeleneteit is, szerintem nagyon jól sikerültek. Egyetértek a kritikával, nálam is 10/8 az évad. Nem hittem volna, hogy ennyire megszeretem ezt a sorozatot, de most már alig várom a 3. évadot :)

jky - 2014. 05. 05. 22:47

Túl sok volt az intrika, a túl sok kavarás, fordulat nekem kicsit “szappanossá” tette. Az első évad jobban felépített volt, itt túl sok volt az önismétlés, erőltetettség. Összességében azért tetszett, de jobbra számítottam az első évad után, nálam visszaesett a színvonal a fenti okok miatt.

Mucika - 2014. 05. 05. 23:01

Nekem végig bejött, erős volt. Nagyon jól voltak a nem harcos jelenetek is, a kevésbé izgalmas részeket (pl vacsora a nagy teremben Kattegattban) is sikerült egy jó aláfestő zenével, a karakterek mozzanatainak elkapásával és lassításával érdekfeszítővé tenni. A zene nagyon igényes volt mindvégig, a Blood Eagle kivégzés meg aztán totál kiverte a biztosítékot, de nagyon jól meg volt szerkesztve kép- és zeneügyileg.
Egyik legerősebb sorozat idén, várom a 3-at!

koka - 2014. 05. 05. 23:06

Remek szezon volt ez, ahogy megszokhattuk minden részletre kitérő viking kultúra bemutatással, jó kis aláfestő zenékkel, kőkemény ütközetekkel, remekbe szabott színészi játékkal.

“a hét epizódja posztnál, hogy nem tudtak a vikingek labdába rúgni”
Volt azért jó pár szavazat, bár azt hiszem sose került dobogó közelbe. :)

Eszem semmi fogj meg jól - 2014. 05. 05. 23:14

Lothbrok dinasztia

A lothbrok egy becenév mint az ironside és a boneless

Shyllard - 2014. 05. 05. 23:16

A hét epizódjainál így utólag szerintem azért nem rúgott labdába, mert nagyon az összhatásra mentek, nem részenkénti durvulásra. Viszont ezt az évadzárót nagyon imádtam, az írók remekül megmutatták hogyan is kell tudatosan, intelligensen építeni egy évadot, csak gondoljunk bele mióta ment már Floki felé a bizonytalankodás, nagyon nem a semmiből jött az egész, ezért is volt annyira hatásos az ő szála és a végén remekül oldották meg az egészet Siggittel együtt.Amit sajnáltam, hogy Ragnar kicsit kevés játékidőt kapott idén, viszont karaktere még mindig iszonyat erős tudott maradni, annyira jellegzetes a megjelenítése és az a pár jelenete is mind-mind emlékezetes. De még sorolhatnám, bűn lenne bárkit is kirakni, minden mellékszereplő remekelt és a szálaik is kellően érdekesek voltak, nagyon le a kalappal a készítők előtt. Az első évad is jó volt, de itt a 2.nál sikerült bebizonyítaniuk, hogy nem csak kezdők szerencséjéről volt szó.

Tommy - 2014. 05. 06. 00:46

Anno én se vártam sokat a sorozattól, mostanra meg az egyik kedvencem lett. A karakterek nagyon jók, a hangulat, sztori is, és milyen jó, hogy nem egy zöld vászon előtt forgatják mint a Spartacus-t, gyönyörű a táj ahol a sorozat forog. Nálam ez az évad simán 9/10 volt, az első is erős volt, de ez még azt is verte.

Tommy - 2014. 05. 06. 00:48

Shyllard: Író az csak egy van.:)

Shyllard - 2014. 05. 06. 09:14

Tommy: Akkor azért volt ez annyira összeszedett :D

Tusika - 2014. 05. 06. 09:17

Nekem is nagy kedvencem lett. :)
A viking kultúra bemutatása, a zenei aláfestés és a tájképek teljesen lenyűgöztek. A véres sasnál meg letettem a hajam, annyira jól össze lett rakva.
Végig érezhető volt a feszültség, Flokiról meg nem tudtam eldönteni menet közben h kinek az oldalán áll valójában.
Egyedül Björn csaját nem értettem sem a motivációit sem a tetteit, nem illett bele a képbe. Az se nagyon esett le neki, h csak Björn kedvéért lett felszabadítva.

Brynden Rviers - 2014. 05. 06. 09:33

Lothbrok (Loðbrók) azt jelenti, hogy “szőr(ös) térdnadrág” :)

Nagyon jó évad volt
Lehet jobb ha egy sorozatot csak egy ember ír?

Katheryn Winnick-nek az eyecandyságon kívül azért adhattak volna kicsit több szerepet az utolsó részekben.

troc - 2014. 05. 06. 11:16

Kiváncsi vagyok, hová fut ki a sorozat, mert ugye a gyerekek felnőve mind nagy harcosok lesznek… És tudni mi történik Ragnarral is.

Csonttalan Ivar pedig mi a fenéért lett nyomorék? Az egyik legőrültebb harcosként tartják számon (berzerker), aki azért kapta (talán) ezt a jelzőt, mert már minden csontját eltörte egyzer. :)

Crystal - 2014. 05. 06. 11:21

Még csak pár hete daráltam le az eddigi részeket, főleg a mostani évadkezdés kritikája miatt. Mindkét évadot imádtam, a hangulatot, a zenéket, a kultúrát, mindent, az egyik kedvenc sorozatom lett :)

Az évadzáró is tetszett, 8/10, mint az egész évad.

Amúgy csak engem ráz a hideg, amikor Ragnarnak előjön a brutális oldala? Ugye a Blood Eagle is durva volt, meg én azért most Horik meggyilkolásánál is felkaptam a fejem.

Jimbo - 2014. 05. 06. 11:25

Csóri Horik arcából nem sok maradt. Mondjuk minek kellett kóstolgatni Ragnart? Láthatta, hogy Borg is hogy járt, minek ugrált?:)))

Jimbo - 2014. 05. 06. 11:26

Crystal – 2014. 05. 06. 11:21

Mondjuk ha nekem akarná valaki kiirtani a családomat, akkor azt hiszem Én is bedurvulnék egy picit….

Raziel Anarki - 2014. 05. 06. 11:58

évadszinten sztem elképesztő lett, most nemrég pótoltam a első évadot, és azonnal az egyik kedvencem lett.

bár nekem az utolsó rész vége kicsit túlságosan a blood-eagle-s féle megvezetésre hajazós volt (önsimétlés? ragnar módszere? :), de azért tűkön ültem az utolsó pillanatig. :)

baggio - 2014. 05. 06. 12:06

troc, amit te írsz, az csak az egyik magyarázat a nevére, amit a sorozatban bemutattak meg a másik.

A 2. évad utolsó részét meg nézzétek meg úgy, hogy külön figyeltek Ragnar szövegére :) (nekem is csak a készítővel folytatott interjú után esett le, hogy semmi mást nem mond, mint a Miatyánk sorait – ez amúgy az epizód címe is -, zseniálisan lett összerakva).

!!!
3. évados SPOILER
!!!

—————–

Irány Párizs! :)

koka - 2014. 05. 06. 12:13

Akit még azért meg kell szerintem említeni, az Aslaug, illetve az, hogy mennyire szépen beilleszkedett. Öröm volt nézni milyen szép családot hoztak össze Ragnarral.

clark - 2014. 05. 06. 12:19

az évad jó volt és a finálé méltóra sikeredett%
szerintem jobb volt mint az első évad,remélem a fejlődést tudja hozni a 3.ra is!

Poghy - 2014. 05. 06. 12:22

Nagyon jó évad volt, végig tartotta a szintet. Flokira gyanakodtam, de az még mindig nem 100%-ig tiszta hogy mi volt Siggy döntésének hátterében. Mindenesetre a folytatás várós nagyon! Ami Ragnart illeti, 1. évadban jarl lesz belőle, 2. évadban király, ez nyilván hatással volt és lesz is a személyiségére. Nem lepődnék meg ha valami Walter White szerű jellemfejlődés következne be a jövőben nála.

Happy Zoidberg - 2014. 05. 06. 13:44

SPOILERVESZÉLY

Ez az évad is, úgy mint az előző, hullámzó minőségűre sikeredett.

Ragnar off-screen karakterfejlődése, amibe beletartozott Horik családjának TELJES lemészárlása is, megbocsáthatatlan! A főszereplő útjának egyik fontos állomását nem is láthattuk. Én azért kíváncsi lettem volna rá. Hogy miken mehetett keresztül, ha egyáltalán volt bűntudata miatta, amíg el nem döntötte, hogy jó akkor most a gyerekeknek is sanyi lesz.

Floki katasztrofálisan volt megírva az utolsó részben. Az egyik pillanatban úgy tűnt mintha Ragnar ellen lenne, a következő pillanatban úgy tűnt, mintha Horik ellen, aztán megint Ragnar ellen. A végére persze kiderült, hogy ő végig Horik ellen volt, de valahogy olyan szarul állt össze az egész. Például, minek követte Björn-t, ha Horik egyedül csakis őt küldte rá, vagyis Björn nem volt veszélyben? Ja, hogy az a közönségnek szólt! Én kérek elnézést!

Aztán, az is a terv része volt, hogy Ragnar gyanútlan őreit kinyírják, meg hogy felgyújtják a fél falut, vagy az csak így alakult?

A legnagyobb bajom azonban, az évadzáró teljes feszültségmentességével volt. Van Internet hozzáférésem, vagyis ismerem már Ragnar legendáját, de még e nélkül is, nyilvánvaló volt, hogy Horik terve nem sikerülhet. Michael Hirst nem Tarantino, és nem is George R. R. Martin, szóval 35-40 percig azt kellett nézni, hogy Horik tervez, de egyetlen pillanatig sem fordult meg a fejemben, hogy sikerrel is fog járni.

Miért nem lehetett inkább, Ragnar tervezgetését nézni? Ő a főszereplő, aki mellesleg úgy döntött, hogy felveszi a kesztyűt, és véglegesen megszabadul az ellenségétől, meg az ellensége gyerekeitől, de off-srceen! Hát, ez sem egy Breaking Bad.

Silas - 2014. 05. 06. 13:49

kurva jó volt a finálé… és ezek a cselszövések.. wow. imádom a sorozatot.

Sempronius89 - 2014. 05. 06. 14:08

Happy Zoidberg: A lányokat életben hagyta Ragnar. Az meg, hogy a fiúkat megölte az abban a világban az egyetlen járható út, de persze ettől még morálisan nem egy helyes cselekedet.

Egyébként, ha azt vesszük, hogy Siggy is be volt végig avatva akkor azt látjuk, hogy Ragnar már réges-régen eltervezte ezt még akkor mikor Horik nem is kezdett ellene szervezkedni.
Szóval Ragnar csúnyán csapdába csalta Horikot és nem a kialakult helyzetre reagált, hogy a családját mentse.

Crias - 2014. 05. 06. 14:24

Na de most akkor a fiát akivel harcolt azt is lemészárolta? Mert azt nem mutatták, csak hogy Horik könyörgöt hogy hagyják életben…

Sempronius89 - 2014. 05. 06. 14:39

Gondolom a nagy fiát is lemészároltak, ha már az egészen kicsiket is csak nem volt mutatva.

Az nagy hiba lenne, ha pont őt hagyják életben a történtek után főleg, hogy már kétszer is megjárta Angliát így harctéri tapasztalata és respectje is van. Gyorsan tudhatna embereket gyűjteni Ragnarék ellen.

Faehren - 2014. 05. 06. 16:44

Happy Zoidberg: ha nem tudsz élvezni egy sorozatot, mert tudod, hogy mi fog történni, akkor ne nézz történelmi jellegűt :D

Én is ismerem Ragnar történetét, de én végig izgultam az évadot. Floki meg, pont az volt a jó, hogy az utolsó pillanatig nem tudtam, hogy áruló-e vagy sem.

Ragnar jellemfejlődése: a szemed előtt ment végbe, már ott látszott, amikor az előző évadban jarl lett. Floki lehetséges árulása épp arra volt kihegyezve, hogy már nem tud bízni a megváltozott, hataloméhes Ragnarban.
Viszont Horiknál sokkal jobb az emberismerete, jobb érzéke van a cselszövéshez, ezt kitűnően megmutatták amikor az egyik lakoma alatt a háttérből figyelte az eseményeket. A király egyszerűen az orránál fogva volt vezetve.

Nagyon jó évad volt, én az előzőt is imádtam. Nem lett annál rosszabb, sem jobb, de nem is kell, mert egyik nagy kedvenc így ahogy van :)

Origen - 2014. 05. 06. 19:00

Engem totálisan rászedtek. Komolyan elhittem, hogy Floki van annyira őrült, hogy elárulja Ragnar-t, még az sem zavart, hogy követte Björn-t, mint másokat, Horik a tudta nélkül ráküldhetett volna még valakit. Kicsit hamar lőtték le, hogy a gomba után felkelt Rollo, így tényleg nem volt túl nagy meglepetés a végkifejlet, de hát semmi sem tökéletes, ami meg igen az csak erősíti a szabájt.

Nálam abszolút 8.5/10 az évad, csak Lagertha kissé háttérbe szorítása miatt nem 9, a Blood Eagle jelenet meg 11/10 legalább akkorát ütött, mint az első évad áldozós jelenete. Műfajon belül nekem abszolút dobogós sorozat. Nagyon várom a 3. évadot…

Bandido - 2014. 05. 06. 19:18

Spoiler!?

“szóval 35-40 percig azt kellett nézni, hogy Horik tervez, de egyetlen pillanatig sem fordult meg a fejemben, hogy sikerrel is fog járni.”

Pont így voltam ezzel én is. Valahogy nagyon elcseszték az egészet.
Már az utolsó előtti vagy az előtti részben pontosan tudni lehetett, hogy mire megy ki az egész, mi lesz az utolsó részben amikor Horik megkörnyékezte Floki-t (Istenem de egy idióta név. Jó, hogy nem Floppy).

Úgy látszik, hogy az volt a csavar, hogy nem volt csavar. Na mind1 majd a következő évadban hátha sikerül egy frankó befejezést írniuk :)

Bandido - 2014. 05. 06. 19:22

“Miért nem lehetett inkább, Ragnar tervezgetését nézni? Ő a főszereplő, aki mellesleg úgy döntött, hogy felveszi a kesztyűt, és véglegesen megszabadul az ellenségétől, meg az ellensége gyerekeitől, de off-srceen! Hát, ez sem egy Breaking Bad.”

Mert akkor nem Vikings lenne a sorozat címe, hanem Breaking Bad ahogyan te is írtad. Az meg már lejárt lemet :)

állat - 2014. 05. 06. 19:39

Remek évad volt, jobb mint az előző. Egy nagyon erős 8/10 jár neki. Egyedül ezzel a Flokis fordulattal volt bajom. Remekül felépítették de valahogy a végén nem sikerült úgy a kivitelezés ahogy akarták.
Fene, jöhetne gyorsabban is az a harmadik évad.

állat - 2014. 05. 06. 19:42

Ja igen, remek kritika.

vamivan - 2014. 05. 06. 19:51

azon nem értem miért kell fennakadni, hogy tudni lehetett előre, hogy Ragnar életben marad? 1) történelmi sorozatoknál nem ez az izgalomforrás, aki kíváncsi, felüti a wikipédiát, és megtudja, hogy Ragnar hogy hal meg (talán nem spoiler, hogy meghalt:)), sőt az összes olyan karakter esetében is meg lehet tenni, akik valódi személyekről lettek mintázva. ugyanez elmondható volt a Spartacustól a Borgiákon ár a Tudorokon keresztül a Gengszterkorzón és millió máson át a legtöbb sorozatról. 2) a nem történelmi sorozatok esetén is viszonylag ritkán fordult elő, hogy a főszereplőt ki(ny)írják, és attól függetlenül, hogy a való életben mi történt, lenne pár söröm rá, hogy a Vikings utolsó epizódjában fog meghalni, se előbb, se később, ha el nem kaszálják a sorozatot, mert bármennyire is Vikingek a sori címe, ez a sorozat Ragnarról szól, az ő felemelkedésétől az ő haláláig.

de ettől még lehet izgalmas egy terv, mert érdekes, hogy hol, mikor, hogyan bukik az ő likvidálása. abban persze egyetértek, Horik esete kevésbé sikerült jóra, mint Borgé, és koncentrálhattak volna on-screen is a karakterfejlődésre, de ezek totál függetlenek arról, hogy izgalmasan van-e eladva

bëiz - 2014. 05. 06. 20:09

Nekem is tetszik a sorozat, de valami megfoghatatlan bajom mindig van vele. Az utolsó rész kiszámítható volt sajnos.

7/10 de nem akarok negatívkodni, mert szeretem, úgyhogy nem is írok semmi rosszat, inkább kiemelem a pozitívumokat:
– a viking kultúra bemutatása mindig érdekes
– Ragnart játszó színész alakítása csillagos ötös a köbön.
– nagyon bírom Lagertha karakterét
– Floki érdekes és egyedi hangulatot kölcsönöz ennek a sorozatnak

Úgy nagyjából ennyi. :)

Bandido - 2014. 05. 06. 21:44

“vamivan

“azon nem értem miért kell fennakadni, hogy tudni lehetett előre, hogy Ragnar életben marad?”

Nem az a baj, hogy tudni lehetett, hanem a mód ahogyan ezt megoldották. Amatőr módon csinálták, valahogy el balfaszoskodták.
A Gengszterkorzót jó, hogy felhoztad mert ugye abban is valós személyekről mintáztak meg egyes karaktereket. És bár lehetett/lehet tudni, hogy hogyan ér véget egyik másik karakter sorsa. Mégis úgy oldották meg ott abban a sorozatban, hogy sikerül meglepetést okozniuk pár esetben. Na, a Vikingsben ez nem jött össze.

“abban persze egyetértek, Horik esete kevésbé sikerült jóra”

Erről beszélek.

Apokrif - 2014. 05. 06. 22:42

Bandido – 2014. 05. 06. 19:18
…”amikor Horik megkörnyékezte Floki-t (Istenem de egy idióta név. Jó, hogy nem Floppy).”

Gondolom nem tűnt fel neked, hogy a nevében megtalálható a Loki név és maga a karakter személyisége is a fent nevezett ármányos istenre hajaz.

szaki - 2014. 05. 07. 12:47

@Happy Zoidberg – 2014. 05. 06. 13:44
Flokiról “Például, minek követte Björn-t, ha Horik egyedül csakis őt küldte rá, vagyis Björn nem volt veszélyben? Ja, hogy az a közönségnek szólt! Én kérek elnézést!”

Flokit nem Horik küldte Björnre, hanem Ragnar bízta meg korábban, hogy vigyázzon a fiára, azért tartotta szemmel. Ez kimaradt?:)

Amúgy az évad sokkal jobb lett, mint az előző, pedig az is bitang erős volt.
Az összes karakter és az azokat alakító színészek nagyon jók. Teljesen jók a feszültségek és az intrikák benne, ugyanakkor megőrizte a kultúra bemutatását is.
Kiváló sori.

Bandido - 2014. 05. 07. 13:50

“Apokrif

Gondolom nem tűnt fel neked, hogy a nevében megtalálható a Loki név és maga a karakter személyisége is a fent nevezett ármányos istenre hajaz.”

Ha hiszed ha nem feltűnt. DE ez nem változtat a tényen, hogy egy idióta név. Nagyon hülyén hangzik.

DonMorek - 2014. 05. 08. 18:20

Valaki megmagyarázná nekem a következőket?
-Horik miért mondta azt Borgnak,hogy segít neki megölni Ragnart,mikor végülis-mint utóbb kiderült-hagyta meghalni őt?
-Ha Horik ellenezte Borgot a portyánál,akkor később miért akarta annyira,hogy mégis velük jöjjön a következő portyázás alkalmával?(ezt asszem megmagyarázták,csak nekem olyan hülyén jött le az egész)
-Miért feküdt le Siggy Horikkal?

állat - 2014. 05. 10. 20:34

Azért akarta elhívni mert szüksége volt a hajóira, meg katonákra mivel Ecbert vereséget mért rá Angliában. Miután viszont Lagertha jött a saját hajóival már nem volt szüksége Borgra így hagyta meghalni. Ott szerintem pedig szimplán hazudott neki de ha igazat is mondott neki (javíts ki ha tévedek) az még Lagertha megérkezése előtt volt. Így ezt is lehet Lagerthával magyarázni. Siggy mert azért feküdt le vele hogy a bizalmába férkőzzön meg hogy egy esetleges szövetségesként ha éppen kell maga mellett tudja. Aztán persze nem volt rá nagyon szüksége…:D

yooha - 2014. 05. 12. 08:31

baggio: Büszke vagyok rá, hogy nekem feltünt a Miatyánk, pedig nem is vagyok hívő.
Nem tudom, hogy a történelmi Ragnar élete hogy alakul, de én számítok rá, hogy áttérnek a kereszténységre.

szamoca - 2014. 05. 14. 20:24

yooha: én remélem nem :)

stargirl - 2014. 05. 17. 00:32

én azt nem értem,h ragnar miért volt kiakadva annyira gyerek ügyben.. hiszen van már egy idős fiú gyereke, björn és ha ezután csak lányai lettek volna is egy szót nem szólhat.. persze,hogy akar több fiút,csak úgy lett előadva,mintha nem lenne aki továbbvigye a nevét.. :/
én mindig érzem a feszültséget lagerta és ragnar között, remélem azért még lesz köztük valami a későbbiekben,mert imádom köztük a kémiát.. meg sajnálom is ami volt köztük,teljesen igazságtalan az egész:(

asdasd - 2014. 05. 18. 22:52

azért ez nem egy olyan világ, ahol egy idősebb fiúgyerek már garantálja, hogy fennmarad a vérvonal… nem egy életbiztosítás szerintem vikingnek lenni
több fiú=nagyobb esély, hogy továbbviszik a vérvonalat

gyerecske - 2014. 05. 20. 11:25

Az első évad is tetszett, de ez tényleg rátett még egy lapáttal, messze van még 2015.

hummel - 2014. 05. 21. 20:34

Az első évad tényleg jó volt, főleg az első hat rész, de a mostanival sikerült azt is felülmúlni. Végig egyenletes volt az évad, ez külön kiemelendő.

Floki jól játszotta a szerepét, de érezni lehetett, hogy ez csak megtévesztés. Elég sokatmondó volt, hogy Ragnar a háttérből figyelte az eseményeket a nagyteremben, mikor a folyamat elkezdődött – Siggy megsúgta Horik-nak, hogy Floki nem kéri Ragnar áldását. Szóval Floki árulását az utolsó részig nem vettem be, ott aztán volt némi kétely a rész elején, de aztán mikor Aslaug és Lagherta beszélgetnek arról, hogy jönnek az istenek, akkor már egyértelmű volt kivel van Floki. Siggy viszont meglepett. Persze visszanézve itt is volt egy sokatmondó jelenet, mikor Siggy kikészítette Rollo szekercéjét, de valahogy nem gondoltam, hogy ilyen egyértelműen Ragnar mellé áll.

Az örvendetes volt, hogy Aslaug és Lagherta nem pazarolta egymásra az erejét. Elfogadták a helyzetet és tényleg tovább tudtak lépni. Lagherta pedig az új szerepkörében jobban megtalálta önmagát. Porunn illik Björn-höz, viszont nem passzol a jóslathoz, úgyhogy nem tudom mennyi ideig lesznek együtt. Az angliai szereplők közül Ecbert nagyon jól lett megírva, végre egy Ragnar-hoz hasonló intelligenciájú és gondolkodású karakter. Még megemlíteném Athelstant, az ő sodródása remekül passzol a történethez és kiemeli a környezétben zajló eseményeket is.

b - 2014. 05. 23. 12:35

pont a vérengzés és kegyetlenkedés az egyik eleme a sorozatnak amitől jó lett. akkor, abban a kultúrában ez volt az elfogadott, és jó. hála az égnek ezt következetesen tartja a történet

amúgy horik lányait bizony megölték, akiket björn elengedett azok a szolgálók voltak

azt pedig valóban nem mutatták, h mi lett horik fiával, tehát még visszahozhatják, fizikailag lehetséges

paranoid android - 2014. 05. 27. 16:49

Egy korai kasza után adtam egy második lehetőséget a sorozatnak, és ledaráltam az első évadot anno, és eléggé tetszett, így ezt az évadot is hasonlóképp fogyasztottam. Egy erős 7/10-en mozog nálam, a karakterek nem elég komplexek és sokszínűek számomra, így a kapcsolatok és konfliktusok egy része sem tud megragadni, így ha hetiben nézném valószínűleg unatkoznék. De darálva igazán élvezhető.

Kimagaslóan Athelstan a kedvenc karakterem. Egyrészről ügyesen oldják meg, hogy annak ellenére, hogy ő a néző kalauza a különböző kultúrák bemutatásába, nem szimplán egy tekintet, amivel azonosulni lehet, hanem van saját története. A hitkeresése szerintem a sorozat leglebilincselőbb aspektusa.
Plusz a barátsága Ragnarral nagyon izgalmas, ami egyszerre kellemetlen, hiszen eléggé egyenlőtlen felek, Athelstan egy helyes kis Stockholm-szindrómát dédelget. De közben Ragnar és Athelstan hasonlóan kíváncsi, felfedező természet, így egy igazán őszinte kapcsolat is kialakult kettőjük között.

Szóval Athelstan mellett még Ragnar aki kellően izgalmas karakter, de rajtuk kívül nem sok említésre méltó volt korábban. Szerencsére a második évad fejlődött ezen a téren. Az időbeli ugrás jót tett több karakternek is: az idős Björn kedvelhető lett, Lagertha talán kevesebb képernyőidőt kapott, de jobban befolyásolta az eseményeket, magára találhatott az új helyzetében. És Aslaug is meglepően jó adalék lett.

Ami még nagy fejlődés az előző évadhoz képest, hogy normálisan megírt karakterek lettek az ellentétes oldalon. Itt leginkább Ecbertre és Kwenthrithre gondolok.

Ugyan a történetvezetés szerintem nem volt mindig magával ragadó, önismétlésekbe estek néha, vagy ügyetlenül próbáltak feszültséget építeni, de ezzel együtt kellemes szórakozás volt ez az évad is.

deku82 - 2014. 06. 15. 11:58

7/10 az első, 8/10 a második évad. :)
Ami zavar, hogy senki nem halt meg se Angliában, se otthon. Horik és családja volt persze, de őértük ki izgult?

eFBoti - 2014. 09. 09. 00:12

Én most daráltam le. Jobb, sokkal értékesebb alkotásnak tartom a GOT-nál. Ami ordas hiba eszembe jut: asszem a 8. részben, Rollo leckét ad Bjornnak, csunyán megvágja a hasán, majd a karján, vérzik meg minden… aztán a következő másodpercben sehol semmi vér, seb. Ez amatőr volt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz