login |

New Girl: vége a 3. évadnak

2014. 05. 08. 21:22 - Írta: human

35 hozzászólás | kategória: 2013/14 finálék, kritika,

Ez mi volt? Bővebben: ez mi a fene volt? A New Girl harmadik évadjához hasonló mélyrepülést nem is tudom, mikor láttam utoljára. Alig vannak szavak rá…

Úgy kezdődött három éve, hogy Zooey Deschanel összeköltözik pár fiúval, mert épp szakít a szerelmével. Ezek a srácok nem annyira hajtanak rá, hanem inkább baráti kapcsolat alakul ki a lakásban. Ennek örömére el is hülyültek nekünk pár évet, Zooey karaktere volt a legrosszabb végig, talán mert a romantikus “komédiákat” idézte folyamatosan, de a férfiak szállították a poénokat.

Na, ez lett kiherélve idén.

Az előző évadok során végig volt Jess és Nick között valami vonzódás, de magamban mindig megdicsértem az írókat, nem Castle-szerűen erőltették folyamatosan, aztán azt is el kellett ismernem, hogy egész jól hozták össze őket. Kiderült, hogy eddig tartott a tudományuk!

Amit idén kaptunk az az összes borzasztó romantikus film volt széthúzva 23 résznyire. Minden problémát láttunk már valami gagyiban, az összes párkapcsolatos klisét megkaptuk. Ezek mellett pedig a többiekre nem is jutott elegendő idejük, így a fiúk sem tudták szállítani a poénokat.

És még Coach-ot is visszahozták, aki a pilot legjobbja volt, de a visszatérése nem hozta meg azt a változást, amire akkor már részek óta vártunk. Ugyanúgy folytatódott a mélyrepülés végig. Ez alól egy-két epizód kivétel természetesen akadt, de ezek mindegyike olyan rész volt, amelyek a csapatról szóltak és nem a romantikus “komédia” volt a középpontban.

Az egész amúgy annak fényében is szomorú, hogy a Schmidt és Cece közötti kapcsolatot teljesen jól, viccesen és szerethetően voltak képesek elénk tárni, s pont a Nick és Jess-duóval nem tudtak mit kezdeni, így jöttek a mondvacsinált konfliktusok, pedig eredetileg ők tűntek a jobb párosnak, erre…

Mondom, nagyon-nagyot csalódtam a New Girl-ben (a nézettség alapján mások is, vészesen lecsökkentek a számai), olyan 3/10-et érdemel az évad. Most a finálé némi reményt adott a folytatásra, de szerintem ha jövőre olyan részekkel kezdenek, amik nem nyerik el a tetszésemet, akkor simán hátra fogom hagyni. Nincs más lehetőség, mert ez így kínszenvedés, főleg ha az ember arra gondol, hogy eleinte milyen jó volt.

35 hozzászólás Ne habozz!

crashland - 2014. 05. 08. 21:27

az első 6 rész még nagyon jó volt, sírva röhögtem, és utána valóban nagyon nagy mélyrepülés.

Azért a prince epizód ugyanúgy sírvaröhögős volt.

Gerosz - 2014. 05. 08. 22:12

Schmidt*

á.m - 2014. 05. 08. 22:15

évad közben elsikkadt ez is meg a raising hope is, legfeljebb dara lesz belőle valamikor.

egyébként létezik az, hogy az írók ilyen nyíltan direkt/szánt szándékkal kommerszet vagy legalábbis piacilag jól érvényesíthetőt csinálnak, aztán ha megvan a bázis és a nézettség utána a saját ízlésük szerint mennek tovább és tart amíg tart?

vagy egyszerűen ezekben ennyi volt kész?

Ginu - 2014. 05. 08. 22:19

Talán a felét se néztem meg az évadnak, de nem bírom rávenni magam, hogy folytassam.. Egyáltalán nem köt már le.

Kissur - 2014. 05. 08. 22:26

Ugyanez. Én a 3×11-nél kaszáltam el, amikor egy 20 perces epizódot csak harmadik nekifutásra tudtam végignézni. Katasztrófa, hogy mi történt ezzel a jó kis sorozattal. Asszem inkább újranézem az első 2 évadot, sem mint ezt végig.
Csak annyi kérdésem lenne, hogy végül Jess és Nick szakítottak?

tobias88 - 2014. 05. 08. 23:20

“A New Girl harmadik évadjához hasonló mélyrepülést nem is tudom, mikor láttam utoljára.” – Nem volt az olyan rég, Dexter 8. évad rémlik? (és az 10szer ekkora volt) :D

paranoid android - 2014. 05. 08. 23:32

Na, akkor én megpróbálom kicsit a pozitív oldalt erősíteni. Bár azzal egyetértek, hogy ez lett a leggyengébb évad, és ahhoz képest, hogy a másodikban milyen jól kezelték a Jess-Nick kapcsolatot, most valahogy nem akart összejönni nekik, nem lett olyan eredeti és a fókuszt is eltévesztették. De mindezek mellett nálam még mindig ott van a jó országos sitcomok szűk csoportjában. Winston ebben az évadban lett végre teljes értékű tagja a csapatnak, sőt, mivel Nicket legtöbbször lefoglalta Jess, Winnie lett a legjobb. A túl sok párkapcsolati problémával foglalkozó epizód valóban kiszívta kicsit a korábban megszeretett humort a sorozatból, mert nem ebben jók az írók, de én mindig találtam valami emlékezeteset a részekben. Persze bízom benne, hogy tanulnak az írók a hibáikból, és a következő évad – aminél én mindenképp ott leszek – visszahozza a második évad színvonalát.

Zizi - 2014. 05. 08. 23:43

Teljesen egyetértek. mikor anno belenéztem az első évad első 3 részébe, akkor annyira bejött, h nem tudtam megállni, hogy ne daráljam le a 2 évadot 2-3 nap alatt. aztán meg jött a harmadik…

Annak ellenére, hogy én történetesen örültem annak, hogy Jess és Nick összejöttek, maga a színvonal annyira megromlott, hogy volt olyan, amikor már 3-4 rész is feltorlódott, mert egyszerűen nem volt kedvem végigszenvedni…

Nekem az is pofán vágás volt, hogy az előző évad fináléja után mégsem kezdtek semmit a Schmidt-CeCe párossal, helyette a csaj kapott egy – a számomra iszonyatosan irritáló és unszimpatikus, de legalább ronda- kisfiút…

Véleményem nekem is az, mint human-nak: ha nem köt le a 4. évad első pár része, akkor -bár még soha nem hagytam sorozatot félbe- Kaszálni fogom… van helyette jobb

h3x0r - 2014. 05. 09. 01:58

“egyébként létezik az, hogy az írók ilyen nyíltan direkt/szánt szándékkal kommerszet vagy legalábbis piacilag jól érvényesíthetőt csinálnak, aztán ha megvan a bázis és a nézettség utána a saját ízlésük szerint mennek tovább és tart amíg tart?”

Szerintem inkabb az van, hogy kitalalnak egy temat, amihez van 2-3 evadnyi otlet. Vege az elso evadnak, az emberek nezik, jo. Vege a masodik evadnak, az emberek nezik, jo. A csatorna nem hulye, ha egyszer nezik, akkor berendelik a harmadik evadot. Na de a legjobb otleteket mar felhasznaltak, mit csinaljanak? Bevetik a szokasos kliseket. Legtobb esetben csokken a minoseg, de az emberek csak nezik, akkor berendelik a kovetkezo evadot. Amikor mar gyengek a reszek es az emberek se nezik, akkor szepen elkaszaljak.
En mindig azt mondom hogy legyen egy sorozatnak 3 brutal jo evada, mint 5 gyengebb. Csak hat a TV csatornaknak a nezettseg es a profit az egyetlen ami szamit.

winnie - 2014. 05. 09. 05:08

“Csak hat a TV csatornaknak a nezettseg es a profit az egyetlen ami szamit.”

jézusom…, nagyon helyesen. ha nem a néző számítana, akkor rég rossz lenne. a minőség is számíthatna persze – az írók és a csatorna szinte biztos, hogy a mostani szezont tartják a legjobban sikerültnek.

de. a csatornát és az írókat ketté kell választani. az pedig (nem sértésből) marhaság, hogy “elfogynak” az ötletek. rengete ötletük van kifogyhatatlanaok az írók. ez a munkájuk, ezért vannak mindig új írók, ezért teremtenek új szituációkat, hogy azok hozzanak új ötleteket.

itt összehozták a duót és ezért elmehetek olyan irányokba is, amelyekbe eddig nem. az, hogy az ötlet nem jó, az nem jelez ötlethiányt.

ayren - 2014. 05. 09. 07:46

Teljesen egyetértek. A tavalyi kedvenc sorozatomat teljesen földbe állították. Az utolsó két részt már meg se néztem, annyira elegem lett belőle, de ha az évadzáró jó, akkor azt még megnézem, plusz a 4/1-et majd, de ha ugyanezt az ötlettelen vacakot viszik továbbra is, utána dobom.
@á.m
Ezt nem egészen tudom értelmezni:
“egyébként létezik az, hogy az írók ilyen nyíltan direkt/szánt szándékkal kommerszet vagy legalábbis piacilag jól érvényesíthetőt csinálnak, aztán ha megvan a bázis és a nézettség utána a saját ízlésük szerint mennek tovább és tart amíg tart?”
Szerintem pont az első két évad volt a nem annyira kommersz, tele humorral és fanyarsággal, és ez hozta a nézőket. Most hogy átment minden eredetiséget nélkülöző kommrszbe, veszíti el a nézőtáborát.
@paranoid android
“Winston ebben az évadban lett végre teljes értékű tagja a csapatnak”
Nekem meg inkább tűnt úgy, hogy inkább a második évad második évad második felére érett be a karaktere.
@winnie
“az írók és a csatorna szinte biztos, hogy a mostani szezont tartják a legjobban sikerültnek”
Huh, winnie, ezt olvastad valahol? Ha le is nyilatkoztak ilyent, maximum a mundér becsületéről lehet szó, de azt ők se gondolhatják komolyan, hogy az előző két évaddal összehasonlítva ez az évad nemcsak hogy jó volt, de a legjobb…

winnie - 2014. 05. 09. 07:56

nem olvastam, de keresek valami nyilatkozatot, de hiszen, hogy minden író meg van győződve arról, hogy az épp aktuális munkája a top.

edit: nem konkrét, de:

What’s been the biggest change writing a couple into the show for the last year?

I think we’ve gotten some great episodes out of it. They still have amazing chemistry. They’re just great together. It’s almost like they’re great together in whatever form their relationship takes. It’s obviously been a big change for Nick’s character because he, in the first two seasons, was sort of this miserable, semialcoholic, angry old man trapped in a young man’s body. To give that character this amount of happiness with Jess and to give him what he wants has definitely adjusted him a bit. I’m glad that they got together because, if they hadn’t, it would have felt like we were playing with the audience, which we never want to do. We’ve always just wanted to tell the story as organically and truthfully as we can. I think we found a way to make two happy people funny. It hasn’t always been easy this year.

sam - 2014. 05. 09. 08:15

Valamikor a Prince rész után tettem félre, majd ledarálom ha vége az évadnak felkiáltással… de egyáltalán nem hiányzik és nem is érdekel látom-e a többi epizódot :(
Kár értük, mert az első két évadot nagyon szerettem, egyik kedvenc sorozatom volt.

ayren - 2014. 05. 09. 08:17

@winnie
Akkor jó nekik. Örök álomvilágban élnek.:)
Én viszont nem így gondolom, mivel a szakmájukban profi emberekről van szó, így óhatatlan, hogy egy belső minőségjelző ne legyen beléjük építve. Lehet, hogy amíg benne vannak a munkában, tényleg így gondolják, mert a túl közeli nézőpont értelemszerűen torzít, de szerintem néhány hét, hónap után kell, hogy valamennyire tárgyilagosan meg tudják ítélni a saját alkotásukat.

nemo - 2014. 05. 09. 08:57

valóban az első pár rész még nagyon jó volt de azóta nagyot esett a színvonal én is már csak azért nézem mert…. miért is nézem?

VanillaSky - 2014. 05. 09. 09:13

Olyan utat jár be, mint anno a HIMYM. Frankó haver-sitcomból lesz egy enyelgős, nézhetetlen foshalmaz:( Nick (és Tran) néha még villantott, de Coach és főleg Winston rendkívül idegesítővé vált. A romantikus szál, szintúgy. Eljött a kasza ideje.

winnie - 2014. 05. 09. 09:18

azért a himym esetében mindvégig erős volt a romantikus komédia szál, már csak a keret miatt is.

Shannen - 2014. 05. 09. 09:28

Egyetértek, óriási mélyrepülés volt ez az évad, és ez elég szomorú, mert az 1.évad, és a 2. eleje, és vége remek volt.
Most ha visszagondolok, nekem is egyedül a Prince-es rész ugrik be, amikor tényleg végig szórakoztam a részt.
Tény, hogy nagyrészt a Nick-Jess szálon bukott meg a dolog, nem tudták jól alkalmazni ezt az írók, de ugyanakkor pl. Schmidt-et is teljesen elnyomták, Coach olykor ugyan vicces volt, de néha már inkább erőltetett, egyedül Winston volt számomra végig értékelhető az évad során.

Így nálam ez a 3.évad kb. 5/10, de mindenképp maradok a 4.évadra és reménykedek, hogy visszatalálnak a helyes irányra.

abelh - 2014. 05. 09. 09:32

Winnie:

már pedig akármekkora marhaságnak is tunik, itt valóban olyan, mintha egy nagy levegő után kifogynának az ötletekből év közben.

1. első évad – baromi erős inditás (persze még megvolt az újdonság varázsa is), aztán az évad felétől kb szenvedés volt minden epizód.

2. következő évad – jópofa, friss kezdés, és pár részt követően úgy leült az egész, hogy hónapokig elő sem vettük. nem azt érezted, hogy más az irányvonal, új dolgokkal próbálkoznak, hanem nem tudtak mit kezdeni a történettel és a karakterekkel. egy helyben álltak és több rész szinte improvizálva pörgött le – és akkor dobtak egy erős finálét.

3. a mostani meg tényleg ugyanez, amit sokan leirtak már – mintha lett volna bőven idejük kitalálni pár erős poént, szituációt, az első pár rész ennek fényében zseniális volt, aztán maradt ez a tinglitangli romantikus ócskaság.

ez elég markáns sormintának tunik a New Girl-nél (na nem mintha ez egyedi eset lenne, nem erről van szó, de itt borzalmasan szembetuno), baromi erős felütés, aztán brutális mélyrepülés az évad végéig.

abelh - 2014. 05. 09. 09:36

Shannen:

“pl. Schmidt-et is teljesen elnyomták”

amikor kijött a sorozat emlékszem, hogy lestük minden mozdulatát, bárki, aki elővette, az volt az első, hogy ez a Schmidt az utóbbi évek egyik legjobb sitcom karaktere. Most meg: ki az a Schmidt? Egy nullát csináltak belőle. És még csak azt sem lehet mondani, hogy túlhasználták volna, egyszeruen kikoptatták.

ayren - 2014. 05. 09. 10:08

abelh
Amennyire levettem az itteni kommentekből a többség azért nem úgy látja az első 2 évadot, mint te. Én teljesen elégedett voltam velük, persze ez nem azt jelenti, hogy néha nem volt egy-egy halványabb epizód.
De. A második évad második fele szerintem nagyon erős volt, zseniálisan vicces epizódokkal. Ahogy human is írta, nagyon jól kezelték a kibontakozó Nick-Jess kapcsolatot, nekem úgy tűnt, kifejezetten inspirálta az alkotókat. A finálé is jó volt, de nekem speciel volt héhány epizód, ami jobban tetszett abból az évadból, pl. Cooler, Table 34, Quick Hardening Caulk.
Az improvizálásról meg annyit, hogy valahol olvastam, hogy a New Girlnél speciel engedélyeznek a színészeknek e téren némi mozgásteret, és szerintem ez csak használt a 2. évadnak.

h3x0r - 2014. 05. 09. 10:26

“de. a csatornát és az írókat ketté kell választani. az pedig (nem sértésből) marhaság, hogy “elfogynak” az ötletek. rengete ötletük van kifogyhatatlanaok az írók. ez a munkájuk, ezért vannak mindig új írók, ezért teremtenek új szituációkat, hogy azok hozzanak új ötleteket.” – winnie

Rosszul fogalmaztam, nem az otletek fogynak el, hanem a minosegi otletek.

abelh - 2014. 05. 09. 10:28

Ayren:

persze, semmi gond az imprókkal, különösen Winston marhaságai nagyon viccesek, ő látványosan több szabadságot kapott az első évadhoz képest, de azért jó lenne, ha pár dühitoen gyenge epizódot nem az ilyen jelenetekkel akarnák csupán felhizlalni – főleg, hogy a mostani évadban már rengeteg olyan improvizálós rész volt, ami inkább volt nagyon kinos, mintsem vicces.

ayren - 2014. 05. 09. 10:35

abelh
Talán azért, mert alapból gyengébb színvonalú volt a forgatókönyv is. Nyilván egy jó szöveg termékenyítőleg hat a színészre is, pl. improvizációs téren.

winnie - 2014. 05. 09. 10:38

abelh: persze, úgy tűnhet, de eleve, ha egy showrunner látja, hogy egy írónak nincs ezer meg egy ötlete, az repül:) csak arra célzok, hogy mi a megvalósított ötleteket látjuk, azt a rengeteget, ami kukába kerül, nem. elég abba belegondolni, hogy egy epizód struktúráján, a jelenetek sorrendjén 7 napig dolgoznak, mielőtt kikerül megírásra. ez azt jelenti, hogy minden rész ötletkavalkádot kap.

Dalmayr - 2014. 05. 09. 13:08

én is jegeltem egy kicsit, felgyűlt kb 10 rész. most megnéztem a lemaradásokat, és igaz, hogy csökkent a színvonal, de még mindig akad 1-2 hangosan röhögős poén minden részben. Ameddig ez nem változik marad. Ja és most gondolkozom ez az egyetlen sitcom amit nézek mióta vége a HIMYM-nek. durva :)

winnie - 2014. 05. 09. 15:01

Dalmayr: itt az ideje, hogy keress pár zseniálisat:) akkora a kínálat, annyi a jó szitkom, hogy biztos van parlagon legalább 5, amiről nem tudsz, de ha beléjük nézel, zseniálisnak fogod találni őket.

á.m - 2014. 05. 09. 17:01

@ayren – 2014. 05. 09. 07:46

általánosságban értettem a kommerszt/jól pozicionálhatót.
ebben az esetben mindegy is a kategória, a lényeg hogy az írók tudatosan változtatnak-e (akár a saját “önzésük” miatt) a bevált recepten egy jónak tűnő helyzetben, vagy egyszerűen emberi tényező és a rossz/jó döntések kombinációja egy ilyen visszaesés.

raising hope/happy endings/new girl ugyan úgy visszaesett a 3-4. évadra.

pl a nw s1 nálam vastagon himym s1 felett volt,
s2 alapján kb egy szint, a három alapján meg biztosan himym.

abelh - 2014. 05. 09. 17:59

Winnie:

akkor ki vele, mondj ötöt :) nagyon megköszönném, mert keresem a parlagon heverő kincseket egy ideje.

Dalmayr - 2014. 05. 09. 18:02

@winnie: sokat elkezdtem, de egy sem maradt sokáig. Nem igazán vagyok az a sitcomos fajta:) de azért ez az 1 nagyon karcsú, valamit még mindenképpen keresek, mert a sok dráma mellé kell azért ilyen is :)

szendroib - 2014. 05. 09. 18:14

Onnantól nem láttam, hogy Coach 1-2 részt szerepelt, mert nagyon nem jött be. Épp el akartam kezdeni újra, de ez után az értékelés után már nem biztos :).

fm! - 2014. 05. 09. 20:01

Nálam már a 2. évad is hatalmas mélyrepülés volt, suhant is a kasza…

galocza - 2014. 05. 10. 21:08

borzasztóan nehezen indult nálam ez az évad.
halogattam is a kezdést, no meg csak akkor daráltam le 1-2 részt amikor nem volt más.
de aztán…
összegyűlt pár, és torlódtak, majd torlódtak még egy kicsit – én meg egy hirtelen megvilágosult pillanatomban töröltem az egész hóbelevancot.
ilyet a legritkább esetben csinálok, de életem egyik legjobb sorozatos döntése volt.
csak épp 2 évaddal ezelőtt kellett volna meglépni.

winnie - 2014. 05. 12. 05:42

abelh: mondok 5-öt, amit szeirntem zseniális (erről szól a blog), de azt nem tudom, hogy más szerint mi zseniális. csak azt tudom, hogy van. mert elég valószínűtlen, hogy pont elsőre bárki is megtalálja a legjobbat.

freestyle82 - 2016. 07. 19. 00:44

3x09ben az a csónakos festmény?
5 percig röhögtem😃

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz