login |

Person of Interest: vége a 3. évadnak

2014. 05. 16. 22:00 - Írta: human

96 hozzászólás | kategória: 2013/14 finálék, kritika,

It’s complicated. Véget ért a jelenleg talán legnépszerűbb sci-fi sorozat harmadik évadja is, ami iszonyatos hullámvölgyekkel bírt, de a végére olyan szépen összeállt a kép, hogy nem tudok negatívan visszagondolni rá.

A Person of Interestbe azért szerettem bele, mert fantasztikus neo-noir volt, végzet asszonyával, sötét sorsokkal, pesszimista hangulattal. Akkor a Gép még csak számokat nyomott ki magából, hőseink pedig igyekeztek őket megmenteni, miközben ugye a múltjuk utolérte őket.

Ennek már vége. Nem azért, mert megjöttek a fontosabb női szereplők, hanem mert igazából letudtuk a nehéz sorsokat. Aki a noir hangulatért imádta a sorozatot, annak szerintem hatalmas törést hozott az a rész, amikor John ki akart lépni. Előtte is erősödött már a sci-fi vonal, de onnantól kezdve szinte minden annak lett alárendelve, valami mást hozva számunkra, és sajnos közben még a heti ügyek is tovább gyengültek.

Miért emlegetem, hogy sci-fi így, sci-fi úgy? Egyszerűen fogtak egy tudományos, valamennyire elérhetőnek tűnő technológiát, és tovább gondolták, főleg a dolog moralitásában elmerülve. Azt hiszem, nem titok, hogy a számokat egy mesterséges intelligencia köpi ki magából. Ennek megalkotójának, avagy Finch-nek minden szaván függök, amikor beszél a dologról.

Zseniális volt az is, amikor bemutatták a gép megalkotásának egy részét, meg amikor idén Finch arról beszélt, hogy a saját korlátolt képességeivel miképp tudna egy mesterséges intelligenciát szabályozni. Avagy igyekezett egy “jó gyereket nevelni”.

Közben az évad másik szálán kihívó érkezett a témában, más fajta apával, olyannal aki érdekes sorsot képzel el a Földnek. Úristen, mi lesz itt jövőre, ha mernek még tovább menni, és nem süllyednek teljesen vissza a heti ügyekbe?

A negatívumok között viszont sajnos Sarah Shahit kell kiemelnem, hiába bírom a színésznőt és volt remek a Life-ban például. Szerintem nem működik, hogy van egy “női John” a sorozatban. Olyan szempontból sem, hogy nem illik hozzá a badass, “volt ügynök” karakter, másrészt pedig felesleges, hogy valakiből kettő van egy apró eltéréssel: ő egy kicsit máshol tart azon az úton amit John már bejárt. Ellenben amit Roottal műveltek a feltűnése óta, az zseniális volt.

Most abban nem akarok elmerülni, amiről már Twitteren puffogtam, hogy mennyire egyszerű következtetéseket sem bíznak a nézőre (a gonoszok küldtek SMS-t, kiderítik honnan – ja, onnan küldték, akkor ott vannak a gonoszok is! ez utóbbi erőteljesen kiemelve szövegben), főleg, mert ezt leginkább az alap cselekménynél teszik, a fontosabb dolgokat nem magyarázzák túl.

A másik hatalmas negatívum nekem, hogy néha túlságosan is sakkjátszma, elrendelt lépések hada a sorozat. Van ugye egy direkt megfoghatatlan főnök, aki kiadja mindenkinek, hogy mit tegyen, követve egy általa kitalált tervet: “Te menj ide, te menj oda, te csináld azt”, a kontrollt nagyon-nagyon ritkán hagyva az emberre.

A finálé alapján megértem miért történtek így a dolgok, csak néha túl mechanikus volt tőle a Person of Interest.

Inkább visszatérek a pozitívumokhoz, miszerint idén fantasztikus főellenséget kaptunk. Szerintem továbbra is jobban működne töményebben, 13 részben az évad, de látszik, hogy sok nyomozóssal ellentétben itt az évad fő koncepciója megint szépen ki volt találva, aztán szétszórták a 23 epizódra.

Részemről a végére 7/10 lett az évad, de csak mert az utolsó 4-5 rész mindegyike legalább 8 pontot ért, ami felhúzta a negatív kilengéseket.

96 hozzászólás Ne habozz!

S84 - 2014. 05. 16. 22:25

Egyetértek Shaw nélkül nem lenne hiányérzetem, de Root sokat hozzátesz az egészhez már az állandó jókedvével is :D

Xsz - 2014. 05. 16. 22:32

Nekem a kedvenc országos sorozatom, már első évad közepétől. Én kifejezetten örülök a heti ügyek elmaradásának, mert állat a sztori, ezért is ez a kedvenc évadom. Csak én éreztem amúgy a Shaw meg a Root között egy kis “vibrálást”? Vagy csak lehet beképzeltem. :)
Nagyon kíváncsi leszek, hogy innen hogyan folytatják.

ractos - 2014. 05. 16. 22:35

nagyon tetszett a félévadonkénti főszál (HR-t se felejtsük el csak úgy, zseniális volt), nálam ez bőven felhúzta a szar részeket, minden héten vártam kb. ezért is egy 8-as nálam az évad. pár évig nem is volt országos sorozat, amit néztem, idén meg a PoI és a Hannibal is olyanokat tesz le az asztalra, hogy csak nézek.

a “John kilép” epizód tényleg nagyon gáz volt, de ha visszagondolok sokkal több faszaság jut eszembe mint ilyen. és ez már nagy dolog, hogy emlékszek hónapokkal ezelőtt nézett dolgokra.

LoGi - 2014. 05. 16. 22:36

A gép a szenátor neve helyett inkább csak a főrosszfiú nevét kellett volna, hogy kiköpje x résszel ezelőtt. A Decima ügynökökkel könnyen elbánnak Johnék, tessék őt megölni, és minden rendben van :D Persze ez nem így működik, és én csak kötekedek, azért mert Root még fel is hozta a végén, hogy azért ment minden szarba, mert nem ölték meg az ártatlan szenátort. Nem volt gondom az évaddal, kíváncsi vagyok jövőre hogyan alakul Root és Shaw kapcsolata :D

Fere - 2014. 05. 16. 22:39

13 reszes evad? Uristen de rossz lenne. Meg kevesebbet lathatnank ebbol a jo sorozatbol. Szerintem evadrol evadra kezd jobb lenni eddig legalabbis nem csalodtam benne. Eddig o legnagyobb kedvenc a sorozatok kozul az Arrowt is megelozve. (Legalabbis nalam)

human - 2014. 05. 16. 22:48

“nagyon tetszett a félévadonkénti főszál (HR-t se felejtsük el csak úgy, zseniális volt)” de hát ezt írom, az volt a noir vége.

“Én kifejezetten örülök a heti ügyek elmaradásának” ki írta, hogy nem? főleg, h a minőségük csökkenését említettem

schray - 2014. 05. 16. 22:51

Én meg inkább úgy érzem, hogy idén pont kaptunk 2 rövidebb évadot egy hosszú helyett. Az első zseniális volt (HR szál) a második pedig egészen jó (scifi). A lezárás viszont nagyszerű volt, nem vagyok oda Rootért, de a kis beszéde Radiohead alá… ütött.

ALDO - 2014. 05. 16. 23:00

Ahhoz képest, hogy az elején egyszerű egyetemistákat és családapákat mentettek meg, már szépen eljutottunk egy jó kis sci-fi-hez, ami ráadásul még aktuális és rengeteg morális és filozófiai kérdést felvet.
A heti esetes részekkel nekem semmi bajom nem volt, bár azért hosszabb távon nyilván kellettek átívelő szálak. Az évad jobb volt mint az előző, aminek az első pár része a sorozat mélypontja volt.
Jó, hogy elvarrták a HR szálat, ami már jó ideje halmozódott. Carter kiírási is utólag érthető volt, sőt három résszel később már fel sem tűnt a hiánya. Sarah Sahit továbbra sem tudom komolyan venni kemény csajként, de legalább Shaw karakterét szocializálták egy kicsit. Root-ot ki nem állhatom és végig reméltem, hogy ólommérgezést kap, de figyelembe véve az eseményeket fontos szerepe volt.
Most jobban várom a következő évadot, mert nagyon érdekel, hogy mi lett a szereplőkkel. Teljesen Star Wars hangulata van az egésznek: győzött a birodalom, de a következő részben jön a visszavágó.

A következő kérdések foglalkoztatnak:

1. A második évadzáróból kiderült, hogy a gép egy atomerőmű mellett van, nyilván az energiafogyasztás miatt. A kormány emberei miért nem próbálták ez alapján belőni a tartózkodási helyét? Olyan sok helyen nem lehet.

2. Ha a szamaritánus vette át a munkát, akkor a gép tovább küldi a releváns számokat a kormánynak?

3. Mi a gép terve, hogy legyőzze a konkurenciát, mert nyilván hosszabb távon nem maradhat két mesterséges intelligencia?

4. A Decima elég kemény ellenfél. Hogyan lehet legyőzni őket és a sikerül, kik lesznek a következő ellenfelek?

5. Foglalkozni fognak-e az irreleváns számokkal, vagy inkább a szervezkedésre mennek rá a szereplők?

petecz - 2014. 05. 16. 23:24

Nekem is egyik kedvenc országos sorozatom lett, a kritikával is egyet értek. Shaw annyira nem zavar, de aztse zavarna ha nem lenne, viszont Root nagy kedvenc lett.

Tetszett hogy mertek bátrak lenni az írók az évad során és hogy így megtud frissülni a sorozat, mindenképp jót tesz neki.

Én személy szerint egy olyan 4. évadba reménykedek ami kicsit jobban visszatér a darkosabb vonalra és a két “isten” harca szépen ki lesz bontva.

Tod - 2014. 05. 17. 00:11

ALDO: a gép részenként szállíttatta el magát és végig működőképes maradt, ami azt feltételezi, hogy képes több különálló helyen egyszerre létezni. Gyakorlatilag akármelyik szerverparkban.

Llew - 2014. 05. 17. 02:04

Szerintem rohadt jó volt, pár gyengébb résszel. Abszolút az idei kedvenc és all time is erősen versenyben van.
Én teljesen átívelés párti vagyok és bár az HR vonalat is nagyon bírtam, ez a sci-fi inkább kedvemre van.

Az új szereplők is beváltak nálam. Mivel legtöbbször lövöldöznek, így Shaw badass-sége nem zavar, főleg hogy meg is magyarázták, mégha ennek ellenére lassan szocializálják is. A folyamatos jelenlétével egyidejűleg meg John el is lustult, mert elég rég láttunk tőle egy jó kis nem mutatott bunyótt.
Root viszont egyértelműen baromi jó és kedvelhető lett. Jelenleg pedig szinte nélkülözhetelen is. Amy Acker imádni valóan jó a szerepben.
Nolan nagybácsi (Greer) dettó remek.
Az átívelés és az AI sztori egyetlen hátránya, hogy ezek miatt Carter elvesztése után Fusco is nagyon kiesett a képből. Pedig ő maradt az egyetlen kisember a szuperhősök és kiborgok között aki még egy picit a földön tarthatja ezt az egészet.

Azt hiszem a szünet csak úgy lesz kibírható, ha újranézem az elejétől. Úgy is tele van apróságokkal, amiken átsiklik ah ember elsőre.

@ALDO: nem azért volt atomerőmű mellett, mert akkora az energi

Llew - 2014. 05. 17. 02:09

Szóval
@ALDO: a Gép nem azért volt atomerőmű mellett, mert akkora az energiaigénye, hanem mert az egy olyan létesítmény, ami civil környezetben is feltűnés nélkül is biztosítani tudta a szükséges zártságot és biztonsági ellenőrzést.

ALDO - 2014. 05. 17. 02:55

Utólag már én is rájöttem.

Stiel - 2014. 05. 17. 07:32

Jelenleg az egyik leginkább minőségi sorozat – téma, átívelő írás, színészi játék terén is. ‘Piciben’ néha valóban ellustulnak az írók.

A három évad közül ez tetszett a legjobban, az évad közepén a HR-es szál robbant fel (szerintem Emmy-szint közelébe), azóta pedig az AI átívelés hozott érdekes és körömlerágós dolgokat. Kíváncsi vagyok a folytatásra.

Dark Energy - 2014. 05. 17. 08:24

Minden idők kedvenc sorozata immár nekem.

Neoprimitiv - 2014. 05. 17. 08:41

A számomra egyértelműen a PoI az évad legnézhetőbb sorozata. Nem okvetlenül a legjobb (vannak kábeles drámák, amelyek jobb színészi játékot és mélyebb karaktereket hoznak), de ebben van együtt úgy a dráma, történet, humor, játék, hogy alig várom a szerda reggelt.

Szó sincs arról, hogy hibátlan lenne és abban is biztos vagyok, hogy (főleg a két új női szereplővel és a második félév irányváltásával) sokaknak éppen hogy elvesztette a varázsát. A történet alakítása viszont annyira fölötte van még a kábeles szintnek is, hogy akinek ez bejön, annál ez alatt a léc alatt sok kisebb hiba kényelmesen át tud sétálni, megbocsájtható.

Remélem, hogy jövőre kevesebbszer menekül majd meg valaki sértetlenül egy tűzpárbajból csak azért, mert még két részt szántak neki. A Shaw-Root párost remélem, hagyják így. Root részéről esetleg el tudok képzelni ennél többet is, de jobban szeretném, ha viszonzatlan maradna. Nem lenne kifogásom egy girl-on-on action ellen (főleg nem ezzel a két színésznővel, naná!), de egyrészt úgy se látnánk semmit, másrészt nekem többet adna a karakterükhöz – ha tényleg el akarnak indulni az írók ezen az úton – egy “bocs, de nem megy” érzelem, mint egy beteljesülő románc. (Év elején még nagyon tiltakoztak az ötlet ellen, most sokkal kevésbé, sőt, ezért érzem úgy, hogy nincs kizárva ez az irány.)

Most, hogy mindenkinek meg kell húznia magát, amúgy is úgy érzem, hogy Shaw lesz a következő KIA. Rá azért volt szükség, mert John egyedül kevés lett volna a felkészült és őket aktívan kereső ellenfelek ellen. Ha ez most változik, visszatérnek a fű alatti tevékenységhez, akkor felesleges lesz plusz két pisztoly, ha lehetőleg egyet se kellene használni.

@ALDO: az erőműre már válaszoltak. Az évadzáró utáni itnerjúk alapján:
– nem, a Szamaritánus foglalkozik a relevant számokkal, tőle kapja a kormány. (Kaphatná a Géptől is, de azt a kapcsolatot megszüntették.)
– igen, a csapat továbbra is az irrelevant-ok megmentésén fog dolgozni, küldeni fogja nekik a Gép.
– egyelőre nincsenek részletek arról, hogyan veszi fel a harcot a Gép a Szamaritánus és a Team Machine a Decima ellen, gondolom erről fog szólni majd az évad. A három hacker felvétele a megmentendő hét ember közé nekem azt jelzi, hogy a Gép aktív ellenakciókra is készül.

Volt egy érdekes pont az egyik interjúban, az különböző AI-k egymás mellett éléséről. Nolan azt mondta, hogy szerinte rájuk ugyan úgy érvényes lesz egy evolúciós harc, mint a normál élőlényekre és szó sincs arról, hogy szükségszerűen végül egy nagy értelembe olvadnának össze. Ennek alapján az Istenek Harca elég sokáig elhúzódhat.

zolkó - 2014. 05. 17. 09:00

A 4. évaddal kapcsolatban Root monológjából egy szó : HOPE. Kíváncsian várom,hogy innen hogyan megy tovább a sztori. A Radiohead (nagyon szeretem őket) pedig mikor megszólalt,hát a hideg futkározott a hátamon,a jó értelemben abszolút,és erre még rátett egy lapáttal Root mondanivalója.Azé a Rooté,akiről sokszor nem tudtam eldönteni,hogy egy egoista és közveszélyes elmebeteg,vagy olyan csapatjátékos aki “kicsit fura”.Most kiderült hogy az utóbbi,és a következő évad(ok) egyik igazi főszereplője lesz.Mindenképpen jár a részemről a 8,5/10 az évadra.

hunlord - 2014. 05. 17. 10:19

Én azok táborába tartozok, akik örülnek a sci-fi-s vonal erősödésének, a két AI, mint istenes párhuzam is nagyon tetszik! Gondolom a történések után Finchnek is el kell gondolkoznia Root szerepén, mert gyakorlatilag ő az egyetlen oka, hogy a csapat tagjai nem halottak.

fm! - 2014. 05. 17. 10:26

sci-fi? vissza kellene szállnom? (már kétszer kaszáltam a sorozatot) john megtanult végre színészkedni?

hummel - 2014. 05. 17. 10:30

Az energiafelhasználással kapcsolatban. Nyilván az álcázás és a zártság fontos szempont volt, de egy ekkora szerverparknak biztos elég kiugró volt az energia igénye. Viszont Tod részéről ott a pont, ha több különálló egységben lett szétszórva, akkor ez a kérdés megoldódott.

Más. Az kiderült, hogy a Decima végtelenül türelmesen szövi a terveit. A Vigilance tervét még 2010-ben indították, célja a Northern Lights kiiktatása. Viszont ebben az évben kezdték el a vírus projekt előkészületeit is. A Vigilance projekt céljának ismeretében a vírus projekt is némiképp átértékelődik. Talán ennek végső célja a Samaritan lokalizálása lett volna. Ha összességében nézzük a Decima egy elég komplex tervet hajtott végre a Gép figyelő szemei előtt.

human - 2014. 05. 17. 11:20

fm: nem hiszem

Llew - 2014. 05. 17. 11:32

Inkább csak elég bölcsek voltak ahhoz, hogy több tervük is legyen. Az erőforrásaikat látva a Vigilance fenntartása nem okozhatott nekik sok problémát, de túlzás lenne azt feltételezni, hogy az elindításakor tudták, hogy ide fog kifutni a dolog. A céljuk megvolt rég óta és jól integrálták a terveikbe az útközben adódó lehetőségeket (a kód piacra kerülése, a vírus megalkotásához; Stanton beszervezése).

Az jó kérdés, hogy a Szamaritánusról mikor és miként szereztek tudomást. Ők informálták róla a Vigilancet, vagy azok maguktól találtak rá Claypoolra?
Minden estre amikor kiderült a léte, akkor konkrét terveket szőhettek a Vigilance felhasználásával.

deku82 - 2014. 05. 17. 13:06

“7/10 lett az évad”
Tőlem is ennyit kapna, sok kábeles sorozatot tartok jobbnak.
Jelenleg Root a legjobb, hol van már badass John?

zolkó - 2014. 05. 17. 13:36

“Hol van már badass John ? ” Hát,bocsásson meg a világ,hogy az írók mernek változtatni egy-egy karakter jellemén,stílusán,mittudomén mijén.Mert az már nem is jó, ha több évadon keresztül nem ugyanazt a “badass” figurát hozza ? Jellemfejlődésről még nem hallottatok ?

Tod - 2014. 05. 17. 13:52

Még valamikor az előző évadokban Hersh figurája árnyékként mozgott a rendőrőrsön, mikor bizonyítékot tüntetett el. Mindenki próbálta követni, hogy mi történhet, ő pedig a háttérben, de mindenki szeme láttára tette a dolgát.
Most meg itt az új rendszer, akik ugyanazon a rendőrőrsön hidegvérrel megölnek egy rendőrt akció közben csak azért, mert útban volt.

Kíváncsi vagyok, hogy erről hosszú távon mi lesz Control véleménye. Mert oké, hogy a Gép karrierje is egy megrendezett terrortámadással kezdődött, de utána kerültek minden feltűnést, lásd mikor Shaw le lett hordva, mikor Berlinben felrobbantotta a lakást, hogy eltüntesse a nyomait. Vagy amikor kitüntetéseket osztogattak hírszerzőknek csak azért, hogy ne legyen feltűnő, honnan jött az információ. A Decima, legalábbis most úgy néz ki, csak akkor kerülte a feltűnést, amikor a Gép elől rejtőzködniük kellett. A hosszú távú terveik szerint a mesterséges intelligenciák lesznek az új istenek. Márpedig az istenek attól istenek, hogy vannak hódolóik…

Ja, Hersh. Az ő halála jobban fájt, mint Carteré. Ez már csak azért is érdekes, mert pont ő az, aki felrobbantotta a hajót. Gyönyörűek voltak az utolsó jelenetei. :(

hummel - 2014. 05. 17. 14:22

Ha már a komprobbantás szóba került. Meg kell hagyni Nolan és Plageman érti az iróniát. Hersh anno ezzel lépett be a történetbe, egy robbantás és egy baleknak használt terrorista. Most pedig egy hasonló esemény járulékos áldozata lett.

Csak egy kósza ötlet, de mi lenne, ha a Gép megszellőztetné a Samaritan féle megfigyelést. Dokumentumot ugyanúgy lehetne találni hozzá, mint mikor a Vigilance talált dokumentumokat a Northern Lights titkos kormányzati finanszírozásáról.
Nyilván nem ebbe az irányba megy a történet, mert a plusz 3 hackernek valószínűleg lesz valami feladata, de vajon ezt hogyan védenék ki.

Még egy érdekes kérdés, hogyha a kormány ki is hátrálna a Decima féle kapcsolatból, attól még a Samaritan hozzáférése megmaradna? A Gép nyilván továbbra is rendelkezik minden hozzáféréssel, hiába állította le a kormány a Northern Lights programot. Szóval felteszem a hozzáférés nem korlátozható most már a Samaritan esetében sem.

tonyrulez - 2014. 05. 17. 14:33

Ez az a sorozat, amit többször is meg fogok nézni.

Neoprimitiv - 2014. 05. 17. 14:37

Emerson és Caviezel is válaszolt twitter kérdésekre a finálé alatt, itt a gyűjtemény:

http://www.cbs.com/shows/person_of_interest/news/1002509/

nemo - 2014. 05. 17. 14:59

a pozitív kritika és vélemény hatására én is bepróbálom a nyáron

Aredhel - 2014. 05. 17. 14:59

Én februárban fedeztem fel magamnak a POI-t, és gyakorlatilag alig 2 hét alatt (lehet, hogy kevesebb is volt az…) ledaráltam. Azóta gyakorlatilag a kedvencemmé vált a sorozatpalettán. Imádtam majdnem minden részét, és ami kevésbé tetszett, az is szinte jobb volt más sorozatok kiemelkedő részeinél.
A magam részéről high concept fan vagyok, de az egy eset/epizód részek is maximálisan kielégítettek, mert mind különleges volt a maga nemében, és még az ilyen részeknél is el-elejtettek vmit az összefüggő háttérsztorikból.
Bár darálva néztem meg 2,5 évadot, és így ez kicsit torzíthat az álláspontomon, de nekem a 3. évad jött be a legjobban. Az elején bár kicsit nehezen indult, de imádtam az HR 3 részes lezárását. Talán azok voltak a kedvenceim; meg Shaw és az orosz kiscsaj, aki kém akart lenni; meg Reese a repülőn; meg az alternatív Reese-es rész a múltban; meg persze a Samaritan-es részek.
És a lezárás! Valami eszméletlen. Így, ilyen kétségbeejtően abbahagyni. Imádtam. Kb, mint a Battlestar Galactica 4/10,
Nagyon bírom, amikor egy sorozat mer sötét lenni. Bocsi a hosszú kommentért.

Neoprimitiv - 2014. 05. 17. 15:28

Arra nem tudnék választ adni, melyik rész tetszett a legjobban az évadból, de a legnagyobb dobás az írók részéről szerintem a 3×16 RAM volt. Az, ahogy a múltba visszanyúlva összekapcsolták a korábban megismert szálakat, az a számomra szinte már szakmai erőfitogtatás volt. A legtöbb sorozatnál már az is gondot jelent, hogy egyetlen sztorinak a jelenbeli alakulását konzekvensen mutassák be. Ez meg olyan volt, mint amikor az artista az orrán egyensúlyozott rúdra feldobálja a teljes étkészletet.

deku82 - 2014. 05. 17. 16:20

“ahogy a múltba visszanyúlva összekapcsolták a korábban megismert szálakat, az a számomra szinte már szakmai erőfitogtatás volt.”
Ebben teljesen egyetértek.

Bruce - 2014. 05. 17. 17:22

“A hosszú távú terveik szerint a mesterséges intelligenciák lesznek az új istenek. Márpedig az istenek attól istenek, hogy vannak hódolóik…”

Ott a pont. Ha nem akarják, ki lehet húzni a dugót. Azonban úgy érzik, szükség van rájuk. A kérdés, hogy mit akar és mit akarHAT az ilyen – ember teremtette – isten (hosszú távon)…

winnie - 2014. 05. 17. 20:49

zolkó: egy jellem nem annyi, hogy vagy badass vagy nem. illetve lehet badass valaki akkor is, ha változik.

winnie - 2014. 05. 17. 20:49

“a pozitív kritika és vélemény hatására én is bepróbálom a nyáron”

szerintem olvass korabeli véleményeket is. mert az biztos, hogy az első részek teljesen mások, az átívelés is csak a 7. résszel indul meg, de a fő szálak a 13. rész után.

sherlock20 - 2014. 05. 17. 22:18

Ez a sorozat évadról évadra egyre jobb… Kíváncsi vagyok innen hogyan mennek tovább. Bár szerintem nem kell aggódni, az írok remekül vezetik a szálakat. Remélem sok-sok évadot kapunk még belőle hasonló minőségben.

Desmond Wallace - 2014. 05. 17. 22:36

Nálam 8/10. Igaz, hogy voltak gyengébb részek (például az előző), de összességében annyi élményt adott nekem ez a 3. évad, hogy nem adhatok rá kevesebb pontot.

Kíváncsi leszek, hogy innen merre indulnak el.

Llew - 2014. 05. 18. 08:56

A gépnek vajon mi volt az eredeti terve Root csapatával? Mármint Finch és a többiek elrejtése előtt? Vagy van némi lyuk a történetben?

Jason Greenfieldet még az évad elején mentette ki Root és küldte világ körüli útra. Daizo és Daniel Casey is még az új processzor és a szerverek megszerzése előtt képbe kerültek. A szerverek ráadásul csak véletlenül hullottak Root kezébe. Akkor mi a nyavalyát csinált a három srác az évad felében azon kívül, beutazták a fél világot?

Neoprimitiv - 2014. 05. 18. 08:58

@llew: jogos a kérdés, reméljük, kiderül.

Nicholas - 2014. 05. 18. 09:35

Hát nem voltam elájulva a finálétól. Jó volt, jó volt, de vmi nagyobbat vártam volna.
pl. Root is úgy emlegette, hogy “mentem meghalni, csá!”, aztán teljesen sima ügy volt az egész… valami nagyobb bonyodalomra számítottam.
És egy kicsit az is csalódás volt, hogy a finálét is úgy vezették fel, hogy ezt az egész világ nézni fogja, aztán kiderül, hogy nem is…
Nem értek akkora arculcsapások a fináléban, pedig szerettem volna. Meg ehhez sem vagyok hozzászokva, hogy ilyen nyugisan van vége az évadnak. Eddig egyedül az első évad fináléján dobtam hátast, a többi nem jött be annyira, amennyire vártam volna.
De persze ettől függetlenül, még mindig korrekt, és marad az egyik kedvenc sorozatom :)
7/10 a fináléra, meg az évadra is.

anderson - 2014. 05. 18. 12:22

Legjobb országos sorozat nálam is. Összes nézett sorozat közül is bent van a legjobb 3-ban.

8/10.

LaCRossE - 2014. 05. 18. 12:56

Nicholas: kb. már a legelején lelőtték volna, ha nem jelent volna meg Shaw. Azért mondta, hogy “megy meghalni”, mert ott nem tudta volna segíteni őt a Gép, így teljesen lehetetlen helyzetnek érezte a dolgot.

Nicholas - 2014. 05. 18. 13:53

@LaCRossE: igen, csak reméltem, hogy nagyobb súlya lesz a mondatnak. a PoI-ban minden részben eljátsszák az “jöttem megmenteni téged a lövés előtti utolsó pillanatban”-kártyát, attól már nem kapok szívbajt. de azért bíztam a rendezőkben, hogy vmi beszorítós, elkapós szálat beraknak oda. teszem azt úgy indul az új évad, hogy Root náluk marad. De ennyi baj legyen…
Országosok között valóban a legjobb :)

Ködszárny - 2014. 05. 18. 15:30

atyavilág!

At the end of the episode, when Greer asks Samaritan what its commands are, Samaritan starts calculating its response when in the exact moment, the lyrics in Radiohead’s “Exit Music (For a Film)” are “We hope that you choke, that you choke.” In “Dead Reckoning”, Greer recruits Kara Stanton to work for him by using the tale of the mythical Titans as an analogy. He tells her that the Titans were so afraid of the new gods, their own children, that they ate them. The Titans were finally killed after their youngest child, Zeus, wrapped a boulder in his clothes right before his father would eat him, and watched as his father choked on it.

Neoprimitiv - 2014. 05. 18. 15:46

@Ködszárny: köszi, ezt nem is vettem észre.

Ilyenkor lenne jó egy interjú a zenei szerkesztővel: képes valaki a fene tudja mennyi dalszöveget, komplett számot megjegyezni, hogy amikor egy ilyen jelenet van a forgatókönyvben, akkor pikk-pakk beugrik? Vagy van valami spéci keresőmotor dalszövegekre? Csak a gugli kevés lenne ehhez, hiszen itt a szöveg mellett a szám tempója, hangulata is fontos.

hummel - 2014. 05. 18. 16:43

Ez a hasonlat érdekes. Szóval a Gép lenne Kronosz, és a Samaritan pedig Zeusz? Viszont ha már hasonlat, akkor a Root által becsempészett szervereket trójai falónak is tekinthetnénk nem?

Vajon Control mit fog gondolni, amikor rájön, hogy nem ment ki semmilyen adás a tárgyalásról. Nem merül fel benne, hogy valaki kontrollálta az eseményeket? A szenátorról nem feltételezem, hogy eljut a gondolatig, de a Control talán. Ha pedig elemzi az eseményeket, akkor eljuthat addig a teóriáig, hogy a Decima állhat az egész mögött.

A Gép elsődleges feladata az emberi életek védelme, ezért is adta a számokat. A Samaritan-nak viszont nincs ilyen prioritása, szimplán a terrorista eseményeket kell megakadályoznia, és éppen ez az egyszerűsítés a probléma. Benne van, hogy az emberek akár járullékos kárként is tekinthetőek egy akciónál, illetve az is, hogy nem kell feltétlenül biztosra menni.

Benjy - 2014. 05. 18. 18:33

Az évad és maga az évadzáró tőlem is megkapja a 8/10-et, pedig nem érdemelne ennyit. Egyszerűen csak 1. elfogult lettem, és 2. baromira élveztem a 3. évad minden percét, annak ellenére hogy voltak megint durva kilengések (kevesebb mint a 2. évadban!). Valamint hogy a CBS miatt még mindig kell elég sok “országos manír”, melyek nélkül szerintem nem csak én lennék boldogabb.

Sarah Shahival nekem nincs semmi bajom, de tény hogy simán nélkülözhető lenne a karaktere. Amy Acker viszont továbbra is a gyengém, imádom a színésznőt.

A folytatásra tuti ott leszek, de kicsit félek hogy jövőre mi lesz a nézettséggel. Ugyebár egy újonc sorozat hátszelét kapta meg, és a nézőtábor is kezd egyre megosztottabb lenni.

DarylD - 2014. 05. 18. 20:13

Kedvenc országos sorozatom Hannibal után. Az évad második fele szerintem a sorozat legjobb részeit hozta, nem hiányoztak a heti ügyek. A finálé kicsit más volt, mint amit vártam, de hozta a kellő akciót. Csak attól félek, hogy ha ezek után visszalépnek a heti ügyekre, az furán fog hatni…

Az évad számomra 8/10 volt, a finálé ugyanennyi.

Nézőke - 2014. 05. 18. 21:25

remek,hogy aggódtok a csapatért a negyedik évadra,de azért lehet sejteni,hogy nem mindenki tér vissza.

pl egy apróság: pénz nélkül nem lehet se hekkelésre berendezkedni,se irreveláns számokat menteni..
Ne feledjük,egy csomó adathoz úgy jutott Harold,hogy egyszerűen megvette az adott céget…

Neoprimitiv - 2014. 05. 18. 21:53

@Nézőke: tekintettel arra, hogy a Gép a 2. évad végén saját maga képes volt irodát fenntartani, egy csomó embert alkalmazni és fizetni, limuzint bérelni, stb., kétlem, hogy financiális problémáik lennének.

A banki tranzakciók csak akkor kerülnek elő, ha az illető már gyanús. Finch is egy csomó álnéven működtetett cégeket, tartott fenn számlákat, ezek a Szamaritánus számára önmagukban semmit sem jelentenek.

Annak pedig dramaturgiailag nem lenne semmi értelme, hogy kihangsúlyozzák, hét embert rejtenek el nagy nehézségek árán az AI elől és utána egy részükről egyszerűen elfeledkezzenek. Ha a hackereknek nem lenne további szerepe, akkor a forgatókönyv írók csak négy embert álcáztak volna, a fiúk pedig eltűntek volna a balfenéken.

Bence - 2014. 05. 19. 02:04

@Nézőke: Neoprimitiv jól mondja.

@DarylD: Aligha fognak olyan ügyekkel foglalkozni, ami nem áll kapcsolatban a Decimaval valamilyen úton módon.

Nekem tetszett a rész, de…
Root előre tudta hogy csak az “ölés” lehet megoldás a Szamaritánus ellen, akkor érthetetlen, és wtf hogy miért hagyta eddig fajulni a dolgokat. Elvégre GOD módban tolta, vazz…

Neoprimitiv - 2014. 05. 19. 05:52

@Bence: az eddig látottak alapján a Gép általában nem magyarázta el Root-nak, hogy mikor mit miért kell csinálnia. A szenátornál ráadásul ő nem volt jelen.

Ő akkor is végrehajtja a Gép utasításait, ha az énje berzenkedik ellene, vagy éppen ellentétes a felfogásával (ld. a Root Path részt), Finch meg pont ellenkezőleg. Ha innen nézzük, akkor Root eredeti felfogása, hogy az emberek bad code-ok, bejött: az ő hibájukból (ha a morált hibának tekintjük) jutottak ide.

Llew - 2014. 05. 19. 08:05

@Neo: Pont ezért fura, hogy ha a képviselő volt az utolsó lehetőségük a Szamaritánus megállításra -ahogy az el is hangzik -, akkor a Gép miért nem Rootot küldte?

Ha azt nézzük a záró képsorokon hányan haltak meg a Szamaritánus elindulása után, akkor a képviselő áttételesen egy releváns szám volt, amiket a végén már Root intézett.

Neoprimitiv - 2014. 05. 19. 08:25

@Llew: azt hiszem, ezt már akkor is beszéltük, hogy az lehetett az oka, hogy ez egy olyan etikai kérdés volt, amit inkább visszapasszolt a “gazdának”. Ha már Finch beépítette a törődést a programjába, akkor döntse el ő, melyik a nagyobb rossz.

Másrészt meg persze az az ok, hogy ez kellett a forgatókönyvhöz :P

hummel - 2014. 05. 19. 09:32

@Llew: Nem biztos, hogy Root megölte volna a képviselőt. Elvégre mikor a processzor megszerzése és a takarító megmentése között kellett döntenie, akkor az utóbbit választotta. Nyilván nem ugyanaz az eset, hiszen ott a közös múlt is bezavart, amellett, hogy az illető ártatlan volt, míg a képviselő esetén egy dörzsölt figuráról volt szó, aki a jobb üzletért bármit megtett volna, ráadásul ez az utolsó esély volt a Decima megállítására.

Zoe H. - 2014. 05. 19. 09:44

Azért az elgondolkodtató, hogy a Szamaritánus a teljes hozzáférést követően azonnal megkezdte az emberek “kategóriákba való besorolását” a veszélyforrás mértéke szerint, valamint szisztematikusan nekikezdtek a rájuk fenyegetést jelentő személyek likvidálásához. A Gép is rendelkezik ugyanezekkel az adatokkal, de neki vannak a szabályai, nála elsődleges az emberi életek védelme. A Szamaritánusnak nincs “megkötve a keze”, aki irányítja, az akármit megtehet a hozzá érkező adatokkal…

Neoprimitiv - 2014. 05. 19. 10:05

@Zoe H.: pont ez az érdekes, hogy Greer a finálé szerint nem irányítja. Innen kezdve eleve kérdés, hogy pontosan mik a működési elvei? OK, mindent deviánsnak tart a pornótól a kormányellenes posztokig, de mi a kimenet? Nyilván nem bombázhatja a nemzetbiztonságot válogatás nélkül mindenkivel. Tökéletesen alkalmas ismert célpontokkal való leszámolásra (mint a Vigilance tagjai voltak), de ha elfogynak az ismert célok, akkor mi a menetrend?

Pont a széles merítés miatt az általa katalogizált deviánsok “leválogatása” szinte lehetetlen – hány ember néz pornót, vagy szidja a kormányt?

hummel - 2014. 05. 19. 10:28

„A Gép is rendelkezik ugyanezekkel az adatokkal, de neki vannak a szabályai, nála elsődleges az emberi életek védelme.”
Láttuk, hogy a Gép esélyeket számol, a fent leírt prioritás mellett csak akkor ad tovább számokat, ha a szándék bizonyos. Ugyanez nem lesz igaz a Samaritan esetén, neki a kormány felé csak terrorista esetek megakadályozása lesz a feladata, és ebbe simán becsúszhatnak téves következtetések, járulékos károk. További probléma, hogy van egy közvetítő a kormány és a forrás között, szóval a Decima a saját érdekei szerint elhallgathat, vagy módosíthat információkat.

GodBadka - 2014. 05. 19. 10:51

Szeretem ezt a sorozatot az elejétől kezdve. Engem Shaw egyáltalán nem zavar. Shahi néni egész jól megoldja szerintem a basass karaktert. Nagyon örölök annak, hogy Amy Acker elég sok időt kapott. Remélhetőleg ez folytatódik a továbbiakban is. Csak így tovább na.

Neoprimitiv - 2014. 05. 19. 18:54

A CBS felrakta sz utolsó részt a honlapjára Michael Emerson audio kommentárjával. Az új Firefox alatt nekem bejön, Chrome alól sajnos változatlanul geobannolt.

http://www.cbs.com/shows/person_of_interest/video/45F76C93-5692-827D-4418-061CEBEBFA03/person-of-interest-deus-ex-machina-w-commentary-/

Llew - 2014. 05. 19. 19:56

nekem nem megy friss ff-el sem

Neoprimitiv - 2014. 05. 19. 20:30

@Llew: Mistico, az egyik konfigomon simán elindul, a másikon nálam sem. :( A poén, hogy tükrözött konfigok, hogy könnyen tudjak gépet váltani, ha kell. A számítástechnika szépségei…

tonyrulez - 2014. 05. 19. 22:01

Llew: tudom ajánlani a ZenMate-et, gyors ingyenes VPN, ezzel néztem meg az előbb HD minőségbem.

Ködszárny - 2014. 05. 20. 16:13
Neoprimitiv - 2014. 05. 20. 16:44

@tonyrulez: kösz a tippet! ez legalább chrome alól is működik.

Jeol - 2014. 05. 21. 01:07

Engem csak a zenei repertoár zavart…azért utolsó résznél összekapták magukat a Radioheaddel.

Nikki - 2014. 05. 24. 03:06

Nem vitás, hogy a POI az egyik nagy kedvenc. Olyan részeket szállított, hogy letettem a hajam. Valahol mindig is ez lehetett az irány úgy érzem, és abszolút bejön. Nehezemre esik elfogadni, hogy miért nem akkora siker, de remélem elég lesz ez jó pár évadra még. Ahogy van az egész zseniális na de a finálé.. tényleg, mi lesz még itt??! Alig várom, hogy lássam.

Neoprimitiv - 2014. 07. 03. 11:08

Első fecske az évadnyitóról:

@mamahub19 Plageman and @Emount88 writing, Richard Lewis directing. Title: Panopticon. #PersonOfInterest #irrelevantsrock— Amanda Segel (@absegel) July 2, 2014

(A Panopticon nem azonos a panoptikummal :) Egy olyan épület, ahol egy megfigyelő az összes bentlakó tevékenységét láthatja anélkül, hogy azok erről tudnának.)

Csakmégegykérdés - 2014. 07. 10. 12:46

Elöljáróban: (még) csak az első évadot láttam, egyszer real-time-ban, illetve most a nyár elején kedvet kaptam az ismétléséhez.
Jövő héten kapom meg a 2. és 3. évadot, de már NEM BÍROK VÁRNI a kérdéseimmel! :)
Igyekeztem nem olvasni a kommenteket és a spoilereket, bár annyit tudok, hogy Root főszereplő lesz (ennek az 1. évad alapján nem örülök), Carter meghal, illetve több gép van vagy mi a szösz.

Vannak elrugaszkodott teóriáim. Durva spoilerek nélkül (akár csak igen-nem módon) leírnátok, hogy van-e valamelyiknek igazságtartalma? :)

1. A Gépről: Szerintem nem gépről vagy még inkább gépekről van szó, hanem mindössze egy programról. A Nagy Gép, amit látunk, az csak egy hatalmas háttértár, nem? Az ahhoz való hozzáférés(!) a lényeg, ami pedig egy programon múlik. Egy tuti, hogy központi kézben van, a másik pedig Finchnél. (A több gépről szóló spoilernél van még ezeken kívül más is? :O )

2. A Géphez való hozzáférésről: Arra gondoltam, hogy valami kulcsfontosságú vevőegység vagy valami lehet Finch fekete keretes szemüvegében. (Finch betépve leveszi a szemüvegét, és ahhoz beszél, furcsa.) Az első évadban néhány alkalommal más szemüvegben jelenik meg: az összes múltbeli jelenetben, illetve például akkor, amikor Carter először meglátogatja, meg még egy-két esetben.

3. Két Finch, illetve ki vagy mi Finch: Eszembe jutott az is, hogy mi van akkor, ha két(!) Finch van? Az egyik a fekete keretes szemüvegű, a másik amolyan “biztonsági másolat”. A kettőt esetleg a szemüveg különbözteti meg. Továbbá nem lennék meglepve, ha Finchben lennének beépített számítógépes dolgok (amolyan félig ember, félig gép módon).
Az évadzáró, amikor Reese felveszi a telefont, szintén arra utalhat, hogy Finch nincs egyedül.

4. Reese és a Gép: Nekem állati furcsa volt, hogy az első évad első részének első egy percében már sárgán jelzi Reese-t a Gép. Akkor még nem volt sehol FInch. Kiderül, hogy ez miért van? Csak a kínai bevetés miatt (ahol ugye már mondják nekik, hogy egy programot kell visszahozniuk)? Meg ha kicsit meglódul a fantáziám, akkor akár az is lehet, hogy Finch korábban Reese-be “kimentette” Nathan Ingramet. Amikor Finch véletlenül betép, akkor Reese-től úgy búcsúzik, hogy “Jó éjt, Nathan!”, és abban a részben kicsivel korábban is azon kesereg, hogy egy nagyon jó barátját veszíti el, amikor az adóvevőt kiveszik a füléből. (…vagy a telefonját veszik el? Mindegy.)

5. Időstop/teleport (esetleg időutazás): Lesz valamiféle időutazós szál a későbbiekben? A 10. rész elején Finch hirtelen előbukkan, és amikor Reese ezen meglepődik, akkor annyit mond, hogy “megszegtem a tér-idő kontinuumot… nem egészen”. Ráadásul ekkor a pár pillanattal azelőtt még üves üvegen megjelenik 4 fotó. Aztán a 17. részben Carter kiakad, hogy Reese hirtelen ott terem. Reese azt mondja, hogy “olyan volt, mint egy séta”. Furcsa. :)
Másrészt van-e esély arra, hogy a számok pár nappal későbbi jövőből jönnek vissza? Mert oké, hogy a kamerák meg mobilok meg minden adatait feldolgozzák, de elegendő az? Mi van, ha van egy “Jövő Finch”, aki a korlátozott kommunikációs lehetőségek miatt csupán rövid infót tud visszaküldeni a cselekedni képes “Jelen Finch”-nek?

6. Szereplők: Feltűnik-e a későbbiekben Reese régi társa? És Nathan Ingram fia, Will?

7. Baleset: Megtudjuk, hogy mi volt Finch (és gondolom Nathan) balesete?

Bocsi, hogy hosszú voltam, és lehet, hogy sok helyen evidenciákat írtam. :D

Neoprimitiv - 2014. 07. 10. 13:35

@Csakmégegykérdés: a kérésed szerint igen-nem szinten:

1. Nem jellemző. A Gép együtt a hardver és a szoftver.
2. Nem
3. Nem
4. Nem. Nem figyeltem erre a legelső részben, de a sárga keret azt jelzi, hogy az illető tud a Gépről. Ha már az első perctől kezdve olyan volt, akkor az baki.
5. Nem és várhatóan ezután sem. A Gép kizárólag sebességében és komplexitásában scifi, nem csinál semmilyen trükköt, nem ad választ a világmindenség nagy kérdéseire.
6. Igen
7. Igen

Csakmégegykérdés - 2014. 07. 10. 13:58

@Neoprimitiv: Köszi szépen a gyors válaszokat! :)

Neoprimitiv - 2014. 07. 10. 15:26

@Csakmégegykérdés: nincs mit!

Sarah Shahi tegnap érkezett vissza a szabiról, első twitter posztja:
Ok NY, I landed and no snow on the ground. So far, so good.

Elég maradandó nyomokat hagyott a stábban a new york-i tél.

Llew - 2014. 07. 14. 23:31
Neoprimitiv - 2014. 07. 15. 09:42
Neoprimitiv - 2014. 07. 15. 09:43
Neoprimitiv - 2014. 07. 22. 15:16

Újabb több epizódos vendégszereplő, ezúttal férfi:

http://www.spoilertv.com/2014/07/person-of-interest-season-4-jamie.html

Csakmégegykérdés - 2014. 07. 24. 15:29

Nos, most már én is láttam a 2. és 3. évadot is. :)
Nekem még mindig nem tiszta a gépek működése. Van ugye Finch gépe, ami a Gép, illetve a Szamaritánus. És az 1. évad után írt néhány ötletemtől még most sem tudok igazán szabadulni. :)

1. A Szamaritánus: Ha rendelkezésre állnak a kapott adatok (kamerahozzáférések stb.), akkor az már képes a veszélyes helyzeteket kikalkulálni. Greer szerint a tanuláshoz, gondolkodáshoz kell a „megfelelő hardver”, amit a Root által megpiszkált szerverek adják. (Ez azért nem 100%, mert lehet egy csavar a sztoriban, de eddig ugye ez az egyenes nézői logika eredménye.) Különös, hogy Greer mégis úgy beszél a Szamaritánusról, mint akit az emberek megválaszthatnak vezetőnek… mintha ember(i) lenne.

2. A Gép és Finch: Valahogy még mindig az az érzésem, hogy „két Finch” létezik.
El tudom képzelni, hogy az egyikük egy eldugott helyen sántikálva maga A Gép, aki inkább számítógép, mint ember. Ez tartja a kapcsolatot a másik Finchcsel és ő bízott meg Rootban is.
A másik, az emberibb (de valamilyen szinten esetleg gépi) Finch pedig a fekete keretes szemüvegben ott van előttünk minden alkalommal.
Eléggé sokszor vannak érdekes megnyilvánulásai Finchnek, ami akár gépi viselkedésként is értelmezhetőek.
Egyébként pedig többször történik utalás arra, hogy a gépnek „DNS-kódja”, illetve emberi tulajdonságai vannak stb. Természetesen ezeket egyszerű szófordulatokként is elkönyvelhetjük.
De azért előfordulnak furcsaságok: például az, hogy én még vizet sem láttam inni Finchet, nemhogy enni… csak az a spec. zöld tea a jó. Másik érdekesség, hogy Finch nem tudja, hol van a Gép. Furcsa, hogy a Szamaritánus alkotójával úgy beszél, mintha az emberi agyban lenne a Gép/Szamaritánus központja. Feltűnő, hogy a 3. évad 14. részében a 3D-nyomtatóból származó műkéz ott marad az asztalán, mutatja is a kamera, de vígan minden megy tovább a maga útján. (Csak az ujjbegyekre volt akkor szükség, de akkor miért nyomtat ki egy teljes kezet?) Aztán, a 3/21. részben Finch „kitörlődik” a kamerából (közben a kamera szerint 10 mp eltelik), de hogyan történik a törlés? A Gép valahogyan megvédte őt a törléssel.
Na, de ez csak vad feltételezés… :D

3. Reese: A visszaemlékezésekből kiderül, hogy Reese már 2007-ben is sárga négyzettel jelölt (3/15. rész). Honnan tud ő olyan korán a Gépről? A társa fehér négyzetes akkor. Van a 2. évadban is egy rész, amikor 2009-ben sárga négyzetes Reese.
A három évad alatt mindösszesen egyszer(!) szerepel fehér négyzettel Reese: a 3. évad 16. részében, amikor a másik, szőke segítője van Finchnek. (Éppen emiatt gondolom azt, hogy talán minimális esélye mégis van egyfajta időutazós szálnak, vagy párhuzamos univerzumoknak. De ezt már írtam korábban. Mókás lenne egy „időzsarus” szál. :D ) Ugyanebben a részben feltűnt az is, hogy Finch nagyon jól tudja, hogy kicsoda Reese, mert a szőke segítőt figyelmezteti, hogy veszélyes.

4. Root: Szintén sok kérdésem van vele kapcsolatban, gondolom nem vagyok egyedül. :)
Honnan ismeri Greert? Ha Medvével szag alapján kerestette, valahogyan szagmintával rendelkeznie kellett. Root és Greer beszélgetése is olyan, mintha már lett volna közük egymáshoz.

5. Csak egy apróság: A Gép 1,618 másodperc szünet után indul újra minden nap (2/21. rész). Ez az aranymetszést kifejező szám. Vajon lesz jelentősége vagy csupán easter egg a kockáknak? ;)

Én csípnék egy olyan 4. évados indulást, amiben újra látnánk a Gép működését, majd 1-2 rész múlva Finch, Reese, Shaw és Root egy eldugott helyen találkozna a Géppel, aki nem lenne más, mint Harold Wren. ;)
De remélem, hogy izgalmasabb sztorit találnak ki a készítők! :)

Neoprimitiv - 2014. 07. 26. 00:21
Neoprimitiv - 2014. 07. 27. 08:11

ComicCon 4. évad előzetes:

https://www.youtube.com/watch?v=ng0JFB2hH-M&feature=youtu.be

“Just promise me John is a barista.”

Neoprimitiv - 2014. 07. 27. 09:32

@Csakmégegykérdés:

1.) A Szamaritánus is intelligencia, ráadásul gyorsaságban fejlettebb, mint az ember. Szó sincs választásról, Greer és a Szamaritánus a “racionális jó diktátor” utópia megvalósulása: az emberiség önpusztító és kaotikus, egy, a dolgokat “magasabb szempontok” szerint szabályozó elme jobbá tenné a világot. Ld. Asimov: Én, a robot, és egy csomó más scifi. Semmi homunculus nincs benne. (A Gépben viszont igen.)

2.) Senki sem tudja, mi lesz, de remélem ennek a közelébe sem mennek. Nekem a történet azért működik, mert ezek emberek, az összes emberi korláttal, félelemmel, bizonytalansággal. Bármilyen időutazás, android-klón, stb. olyan cápaugrás lenne, ami csak azt mutatná, hogy a készítők nem tudnak mit kezdeni velük. (NB: vécére menni sem látjuk egyiket sem, akkor mind android?)

3-4.) Passz, újra kellene néznem.

5.) Valószínűleg a kockáknak szóló easter-egg.

Csakmégegykérdés - 2014. 07. 27. 11:03

@Neoprimitív:

1. Igazad lehet… az Én, a robot be sem ugrott.
2. Szóval túl élénk a fantáziám? :D A sorozat egyébként így is király; nem zuhanok depresszióba, ha a klasszikus AI-vonalon folytatják a sztorit. ;)

Neoprimitiv - 2014. 07. 28. 00:39

@Csakmégegykérdés: nem mondom, hogy túl élénk a fantáziád, csak én nem szeretném, ha abba az irányba menne a történet.

Neoprimitiv - 2014. 07. 29. 10:58

Frissített kapcsolati ábra. Kicsit sajnálom, hogy két kivétellel (Jessica és Peter Arndt) az elhunytak lekerültek róla, de az új layout lehetővé teszi, hogy ha flashbackek miatt újra előjönnek, akkor vissza lehessen őket helyezni. (Irigylem a srácot a szabadidejéért!)

http://www.seriesmonitor.com/personofinterest/images/POI-4.5.0.jpg

Neoprimitiv - 2014. 08. 22. 20:56

remélem az ilyen cikkek segítenek abban, hogy a nem CBS-törzsközönség (és főleg a fiatalabb korosztály) is felfedezze magának a sorozatot.

http://www.ign.com/articles/2014/08/19/why-you-should-be-watching-person-of-interest?page=1

Neoprimitiv - 2014. 09. 01. 19:22
Neoprimitiv - 2014. 09. 12. 16:37
Neoprimitiv - 2014. 09. 16. 03:56
Neoprimitiv - 2014. 09. 18. 09:28

Szólózgatok itt, első SP (persze némileg spoileres):

http://www.spoilertv.com/2014/09/person-of-interest-episode-401_18.html

GR - 2014. 09. 18. 14:23

Azt olvastam, hogy Fusco új partnert kap, de hogy őt…az előzetesekből nem raktam össze. :D
Remélem megmarad a dinamika, ez esetben lesz egy új kedvenc nyomozópárosom. :)
Ááá, már számolom vissza a napokat…

Neoprimitiv - 2014. 09. 19. 17:17

@GR: nem hiszem, hogy őrá gondoltak, a cikkekben határozottan nőről van szó.

Neoprimitiv - 2014. 09. 24. 06:42

Igyekszem estére megírni az évadnyitó posztot, aztán már csak winnieéken múlik, mikor kerül ki.

Röviden: első évados hangulat harmadik évados sztorival. Ja és óvatosan az utcán, Budapestet is figyelik :)

hunlord - 2014. 09. 24. 22:24

Nem is éreztem, hogy mennyire hiányzott, csak így az első rész után… Már most izgulok, hogy építik majd újra fel az egészet, eddig nagyon ígéretes!

Brynden Rivers - 2014. 09. 25. 15:25

@Neo, nem tudom megírtad-e már az évadnyitó posztot, de azt mindenképp beleírhatnéd, hogy a POI

már rég nem heti esetes krimi
hanem képregény(film)sorozat, noir és cyberpunk

Neoprimitiv - 2014. 09. 25. 15:27

Megírtam, este 10 körül kint is lesz. Majd aa kommentekben jól kibeszéljük :)

Shapjack - 2014. 12. 05. 20:24

Két kérdésem lenne.

1. Várható, hogy valamelyik magyar csatorna műsorra tűzi a 3. évadot?

2. Lehet, hogy nekem gyenge a felfogásom, de!
A 3. évad végén a Testvériség elkapta a fejeseket – köztük Finchet – és “bíróság” elé állította őket. Ezzel lett vége az évadnak. A 4. évad viszont úgy kezdődött, hogy mindenki szabad. Hogy kerültek ki a Testvériség fogságából?

Előre is köszi a válaszokat!

Neoprimitiv - 2014. 12. 05. 20:50

Shapjack: 1. A magyar sugárzásról nem tudok, de tekintettel arra, milyen minősíthetetlenül vágták meg a harmadik évad némelyik epizódját, nem is izgat.

2. az az utolsó előtti rész volt, nem az évadzáró.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz