login |

Ilyen lett a 24: Live Another Day szinkronja

2014. 05. 30. 13:50 - Írta: winnie

27 hozzászólás | kategória: szinkron, video,

Mivel kvázi sorozatfolytatásról van szó, pár visszatérő szereplővel, így nem tudom, mennyi újdonságot tartalmaz a 24: Élj egy új napért szinkronvideója a tovább mögött, de némelyik új hangért érdemes megnézni. A hangok listája itt, és nekem eszembe jutott, hogy Selmeczi Rolandot mennyire megszoktak Jack Bauer-ként, és Kőszegi Ákost talán még nem is hallottam a főszerepben. (Köszi a videót Lengabor-nak!)

Nem is akartam többet írni, de csak belenéztem és sokakkal ellentétben nem Yvonne Strahovski hangja tűnt fel, hanem… Wow, Benjamin Bratt-é!

27 hozzászólás Ne habozz!

wondorog - 2014. 05. 30. 14:10

Szerintem Tate Donovan (Mark) szinkronja jobban illtt volna William Devane-hoz (Heller). Amúgy a többi nem is olyan sértő.

winnie - 2014. 05. 30. 14:17

hmm, lehet. donovan is fura volt nekem, de azt betudtam annak, hogy ismertem más hangjait. a többieket nem nagyon láttam szinkronosan.

Lengabor - 2014. 05. 30. 14:33

A 24 az egyik kedvenc sorozatom (volt). Amikor 2011. nyarán leadta az M1 a 7-8. évadot, akkor még nem csináltam szinkronmintákat, plusz nem is lett volna értelme, hiszen ugyanaz volt minden. Ennyi év után, egy kvázi új sorozatként viszont megérdemli.
A fordító Jólesz Dávid, aki korábban már fordította (az érdekes neve miatt jegyeztem csak meg), szóval erre is sikerült figyelni. Mi tehát a baj?
Yvonne. Míg a Chuck-ban Mezei Kitty hangjával pont azt a hatást kelti, hogy mennyire fiatalos, szexi, vonzó, akinek a szép külseje összhangban van a hangjával, addig itt Spilák Klárával csináltak belőle egy – elnézést – vén tyúkot. Illúzióromboló, főleg, hogy Yvonne alapvetően az eyecandy-faktor miatt olyan népszerű, a színészi teljesítménye másodlagos. Leesik a hang a képről, vagy hogy szokták ezt mondani, amikor nem illik oda. Nagyon kár érte. A karakterhez esetleg passzolhat, de hát az esztétikum így csökken. Minden más oké.

Paleee - 2014. 05. 30. 14:55

Én Kőszegit sajna nem tudom megszokni, Selmeczi annyira jó volt ebben a szerepben (is).

Amúgy marhára zavaró, hogy mélyített ez a kis részlet, annyira dörmög benne mindenki… :/

Kissur - 2014. 05. 30. 15:06

A DART verzió 23 fps-es, gondolom onnét lett kivágva, de a HDTV-s 25 fps, ott mindenkinek normális a hangja.
Yvonnet én is sajnálom. Azt tippelem, hogy a szinkronrendező, Juhász Anna azt hitte, hogy ez a Kate ugyanaz a Kate, aki a 2.évadban volt. Ráadásul mindkettő szőke. Warner és Morgan még rímel is. :D Így neki is Spilák Klárát adta hangként. Pedig Mezei Kitty nem is volt hang a 2.évad óta. Kár ezért.
Szerintem ehhez az idősebb Jackhez már jobban illik Kőszegi, mint Selmeczi Roland, de ezt már soha nem tudjuk meg. :/
Az előzetesben amúgy Tate Donovan hangja Juhász Zoltán volt. Ő se lett volna rossz.

Lengabor - 2014. 05. 30. 15:09

A szinkronrendező Árvai Zsuzsa.
Igen, onnan lett kivágva. Nem szeretek x264-es verziókkal dolgozni.

winnie - 2014. 05. 30. 15:17

egyébként, ha spilák volt az a kate warner, akkor karakterileg totál egyeznek, két harmincas, szőke ausztrál csaj, szóval nincs gond a hanggal. nem vita miatt mondom, mert ha ennyien jelzik, akkor elfogadom, de tényleg nem annnnyira kirívó strahovski.

oké, eltelt tíz év azóta, spilák is idősebb lett, de a hang sokat nem változik. gondolom.

szerintem - 2014. 05. 30. 15:30

most komolyan az lehet a gond, hogy kulfoldrol nezem?
megint az az uzenet, hogy eltavolitva szerzoi jogok miatt…

Goku2000 - 2014. 05. 30. 15:35

1. Kőszegi nekem sem tetszik Sutherland-hez. Igazából azért lett ő, mert a rendező a 24 előtt már készített Sutherland-szinkronokat, és akkor is Kőszegit választotta Szabó-Sipos helyett, aki emiatt szóba sem jöhetett, pedig akkoriban még vállalt munkát.
2. Kim Raver hangja Kisfalvi Krisztina volt a Harmadik műszakban. Kisfalvit még Raver felbukkanása előtt ellőtték egy másik karakterre, így annak idején ezért sem jöhetett szóba, hogy neki is ő legyen a hangja. Eltelt x év, ebben az évadban már odafigyelhettek volna, hogy helyrehozzák ezt a hibát.

Igazából a 24-nek csak az első évada volt jó magyarul. Miután átvette a Cool, érezhetően gyengébb lett nem csak a szereposztás, de a színészi játék is. Egyedül Selmeczi miatt tartottam ki a szinkron mellett, de miután Kőszegire cserélték már nem bírtam magyarul nézni.

Lengabor - 2014. 05. 30. 15:43

A hibát itt pont azzal követték volna el, ha lecserélik Németh Borbálát Kisfalvi Krisztinára. Senkit nem érdekel már a Harmadik műszak. Az adott sorozaton belül legyen egységes a dolog, ha lehet (oké, Nina Myers-nél nem jött össze).

AJ - 2014. 05. 30. 15:48

Nem értem ezt a Kőszegi-Kiefer ellenszenvet. Selmeczi Roland jó volt, ezt elismerem, de szerintem Kőszegi Ákos is ugyanolyan jó, sőt, nekem jobban is tetszik. Az, hogy másmilyen az eredeti színész hangja, nem foglalkoztat, mivel nem másolni kell. A szerepre pedig nagy találat ő, az egyik legtehetségesebb szinkronos.

Spilák Klárával személy szerint nem sok problémám van ebben a szerepben. A színésznőt az előző szinkronhangjával nem ismerem, de nem érzem ezt a párost olyan rossznak, tény, hogy nem az a tipikus, fiatalos hang, de ettől még nem öregítettek rajta olyan nagyon.

Ami engem zavar, az Tokaji Csaba, de a zavar nem is jó szó. Inkább szokatlan, a Beépített szépségben Görög László volt, ő tetszett Benjamin Brett-ként.

Kőszegi Ákoshoz visszatérve, akkor lettem volna csalódott, ha nem őt kérik fel, mert szerintem nagyon jó választás.

winnie - 2014. 05. 30. 15:48

szerintem: akkor ez a helyzet. de gondolom mást látsz az indán.

Goku2000 - 2014. 05. 30. 15:52

Igen. Mintha Nina Meyers kapta volna Kisfalvi Krisztinát. A Harmadik műszaknak nagyon jó szinkronja volt. A Vészhelyzet, a Dallas és a Jóbarátok is régen volt, mégis a mai napig alkalmazzák az ottani párosokat. Az mindegy, milyen régi a szinkron, ha egyszer el lettek találva a hangok. Időnként belefutok olyan filmekbe, sorozatepizódokba, ahol Harmadik műszakosok vendégszerepelnek, de többnyire más hangon szólalnak meg.

Levander - 2014. 05. 30. 15:55

Én is 24 rajongó lennék…. Ez a szinkron a minta alapján nem rossz…
De van egy két mellényúlás…
Spilák nagyszerű színésznő és erről se jön le…
De tény, hogy lehetett volna fiatalabb hangot is adni ennek
A csajnak…

Papp János for President!! A West Wing óta istencsászàr!!
Kőszegi dettó, Zöld Csabi dettó.. Nálam az egyetlen gyenge pont a
B. Brattet hangoló Tokaji Csaba…. Szerintem nem
illenek össze.. Ő inkàbb gáz, mint Spilák… De ízlések és pofonok..

Remélem lesz 2. Évad… :-)

sherlock20 - 2014. 05. 30. 16:05

Colin Salmon hangja tök ugyan olyan, mint eredetileg :D aztarohadt

GodBadka - 2014. 05. 30. 17:06

Nekem nem zavaró Yvonne hangja, a többiek között van, ami nem tetszik, de semmi kirívó.

LeAnder - 2014. 05. 30. 17:25

Az én fülemnek az összes új karakter melléosztás… :( De igazából a visszatérők fele is. Marad az angol.

Shannen - 2014. 05. 30. 18:15

Selmeczi az egyik legjobb szinkronszínész volt szerintem, tényleg tökéletesen passzolt Sutherland-hez, de Kőszegit is szeretem, és én sosem éreztem olyan hű de nagy különbséget köztük. Pár hete mikor pótoltam az elmaradt 7-8.évadot, akkor is magyarul néztem, mert én nagyon szeretem a Kőszegi-Bauer párost, talán még jobban mint a Sutherland-Bauer duót. :)

Yvonne hangja szerintem se lett eltalálva, de engem leginkább Tate Donovan hangja zavarna, ha magyarul nézném, ezzel a választással már alapból unszimpatikussá tették a karaktert.

Roxi - 2014. 05. 30. 18:19

Lehet,hogy egy másik sorozatban más volt Kim Raver hangja viszont Audreyként ezzel szoktuk meg,így pont jó volt!

Ami Jack hangját illeti sajnos Selmeczi Roland meghalt,viszont Kőszegi Ákos nagyon jól vette át anno a szerepet és nekem Jack már inkább Ő,főleg mivel több ideig is szinkronizálta!

a Kati néni - 2014. 05. 30. 20:10

Haha, Spilák Klárika, mint harmincas hang?
HAHAHA!
Ő már bőven elmúlt 50 (amúgy kifejezetten aranyos nő).

Angelus - 2014. 05. 30. 20:28

Semmi baj Yvonne szinkronjával.

szinkrobi - 2014. 05. 30. 20:35

Az igaz hogy amíg az MTV megbízásából készült a 24 szinkronja, addig szinte tökéletes volt,
aztán átkerült a Cool-ra és az IKO (RTL) készítette hozzá a szinkront (gondolom kevesebb pénzből), így romlott a szinkron minősége, főleg a hangok kiválasztása, és a korábbi évadban jól(?) kiválasztott hangok újrahasznosítása volt kurvára zavaró.

Azt gondolom Kőszegit bírálni az utolsó (utáni) évadban talán felesleges,
de Kőszegi nem azért nem jó, vagy nem tökéletes, mert Selmeczi Roland után jött, hanem mert ötlettelen választás volt.
Ha nem állt volna a fenti dolog (kevesebb pénz, eldugott csatorna, érdektelenség) lehetett volna Selmeczi halála után merészet lépni hangválasztásban (lásd Dr House Szakácsi-Kulka cserét, itt volt merészség és pénz a váltásra), de a 24-ben Kőszegi lett, akit annyira sokszor lehetett mindenhol hallani, hogy nagyon nem volt merész választás, inkább ötlettelen, vagy unalmas, megszokott hangválasztás volt.
De megszokható, nem is Ő volt a szinkron gyenge pontja. Hanem úgy egészében volt a 24-hez (mint minőséghez) viszonyítva méltatlan a magyar változat.

Kurva hosszan tudnék erről értekezni :-)

De jó, vagyis rossz példa rá a Kim Raver – Kisfalvy (3. műszak), vagy
Tate Donovan – Galbenisz Tomasz (A hatalom hálójában) helyett a rossznak tűnő Fazekas István, vagy
Yvonne Strahovski – Mezei Kitty helyett Spilák Klára mellényúlás is.(amúgy a Viasaton most futó Dexter-ben Kitty lett Yvonne Strahovski)

Szóval évadról évadra tudnék végigmenni és elemezgetni a szinkronban előforduló melléfogásokat, és a nagyon ritkán előforduló jó helyzeteket. :-)

winnie - 2014. 05. 30. 22:20

tate domovan ki volt a narancsvidekne?

AJ - 2014. 05. 30. 23:00

winnie

Juhász György.

Nem értem ezt a Kőszegi ellenességet. Lehet, hogy nem volt az akkori hangválasztásokhoz képest annyira újító, de hogy amit csinál, legyen az bármilyen szerep az zseniális, szerintem nem kérdés. A számomra ő Jack Bauer, de az is igaz, hogy imádom a hangját.

A 24 szinkronjainak azt felróni, hogy sokszor újrahasznosítja a hangokat nem érdemes, annyi része volt, hogy követni sem lehet, ki szinkronizált benne.

szinkrobi - 2014. 05. 31. 11:20

AJ

Mint írtam nem vagyok Kőszegi ellenes :-) hisz teljesen egyetértek azzal, hogy tehetséges, sokoldalú stb., csak mint mondottam, sokat használt hang, tehát meg lehetett volna próbálkozni egy nem annyira “elhasznált hanggal”.
De, mondom, belejött, így nem Ő volt a magyar változat gyenge pontja.
(Azt azért megemlítem, hogy Kőszeginek fő/mellékszerepe volt a 3. évadban, a 4-től meg elkezdte Bauert…)

“A 24 szinkronjainak azt felróni, hogy sokszor újrahasznosítja a hangokat nem érdemes…”

Ezzel egyáltalán nem tudok egyetérteni :-)
Azt gondolom ez nem “felróvás”, hanem igényesség kérdése.

“…annyi része volt, hogy követni sem lehet, ki szinkronizált benne”
Na megleplek :-) ezzel sem értek egyet.

Ha én, mint a szinkronban kívülálló, de hangokban járatos követni tudom, hogy mikor ki szinkronizált a sorozatban, akkor azoknak akik gyártják, a kutya kötelességük követni, ha igényesek. Ez a szakmájuk.
Ha meg nem képesek felnőni a “követésre”, akkor ne vállaljanak sorozatszinkront, merthogy annak az a jellemzője hogy sok részből áll, és kurva sok szinkronhang kell hozzá. :-)

Jelenleg kb 3000 ember van aki már szinkronizált (filmben: http://iszdb.hu/?statisztika=adatszamok) lehetne miből válogatni…

Itt van például Spilák Klára, aki szinkronizált az 1. évadban, ugyanazt a 3. évadban, most pedig mást. Hát nem hiszem hogy nincs még egy nő, aki képes lenne egy szőke nőt leszinkronizálni, arról nem beszélve hogy a szőke csajnak van egy bejáratott hangja (Mezei Kitty).

De pl ez volt Zsigmond Tamarával is, aki az első évadokban Palmer elnök lánya volt, aztán egyszercsak Chole lett.

Kovács Nórát is ellőtték egy párszor,
Rosta Sándor is szinte minden évadban volt valaki, mint ahogy Czvetkó Sándor, Szabó Máté, Viczián Ottó, Ősi Ildi, Szokolay Ottó, Faragó András, Cs. Németh Lajos, Kocsis Marian, stb., stb., stb.

Szóval ez a visszatérő hangválasztás: ötlettelenség, katyvasz és igénytelenség.

Persze voltak jó szinkronhangválasztások is, de erről majd legközelebb mesélek :-)))

daniba - 2014. 05. 31. 11:28

SZÖRNYŰŰŰ

Kissur - 2014. 05. 31. 14:28

De Galbenisz Tomasz már kétszer volt hang. A 3.évadban ő volt Gale Ortega, és a 8.évadban ő volt Hassan öccsének, Farhad Hassannak a hangja. Nem szeretem a hangismétlést egy sorozaton belül, de szerintem kétszer még belefér. Fazekas István is volt már egyébként hang, még az 1.évadban DeSalvonak, aki Drazen börtönének vezetője volt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz