login |

The Legend of Korra: kezdett a Book 3 – írta: jky

2014. 07. 06. 15:45 - Írta: vendegblogger

103 hozzászólás | kategória: animáció, kritika,

Harmonic convergence has caused a shift in the planet’s energy. I can feel it. Things will never be the same again. We are entering a new age.

Ezekkel a szavakkal búcsúzott tőlünk Korra az előző évad végén, most pedig hosszas várakozás után újra bekapcsolódhattunk az egykoron kicsit önfejű, lázadó, ám immár egyre inkább bölcsebbé és érettebbé váló Avatar életébe.

A Harmadik Könyv, amely a „Változás” címet kapta, rögtön 3 epizóddal kezdett, és néhány héttel az előző évad végén történtek után veszi fel a fonalat.

A változás mostanra be is következett: a természet harmóniára törekszik és a szellemvilág portáljainak nyitva hagyása miatt ezt egyre inkább meg is érzik, tapasztalják az emberek: hatalmas indák fonják be az épületeket, különféle szellemek bukkannak fel az utcákon, amit nem is néz mindenki jó szemmel, különösen nem a város vezetője, aki Korrát tartja a felelősnek a kialakult „zűrzavar” miatt. Korra emiatt őrlődik, kételkedik abban, hogy jó döntést hozott-e.

You did what you thought was best for the world. And now things have changed. Change can be good or bad, depending on your point of view.

A természet harmóniára való törekvésének egy másik különös jelensége is van: hirtelen újabb és újabb emberek lesznek képesek a légidomításra, teljesen átlagos, hétköznapi karakterek fedezik fel magukon ezt a képességet. Korrának és csapatának nem is kell több, Tenzinékkel együtt útnak is indulnak, hogy felkutassák őket, azt remélve, hogy az egyszer már a kihalás szélére sodródott légidomárok után most újra lesz esély, hogy a régi fényében tündököljön ez a nomád nép.

Az évad egyik főbb történetszálát így az új légidomárok jelentik, de közben felvezették az újabb fő ellenfeleket is, akikből ezúttal négy van. Mindegyik különösen erős egy-egy idomításban, őket külön-külön tartják fogva távoli, „speciális” börtönökben. Közülük hárman ki is szabadulnak a nyitó epizódokban, a negyediket pedig egy olyan személy látogatja meg, aki bizony nagy mosolyt fog csalni az nézők arcára és/vagy könnyeket a szemükbe.

A fő történetszálakat tehát lefektették a nyitó epizódokban, és ezek alapján megvan az esély rá, hogy az eddigi legerősebb Korra-évadot kapjuk. Az animáció továbbra is gyönyörű, és a szezont újra, teljesen egészében a Book 1-et és a Book 2 egy részét készítő Studio Mir animálta, ami mindenképpen pozitívum.

Várjuk hát, miképpen birkózik meg Korra és csapata a rájuk háruló feladatokkal. Egy valami biztos: új korszak kezdődött, ahonnan nincs visszaút.

True wisdom begins when we accept things as they are. You started a new age Korra, there’s no going back to the past.

103 hozzászólás Ne habozz!

Bruce - 2014. 07. 06. 16:08

“egyre inkább bölcsebbé és érettebbé váló”

hahaha… már a “jaj nem értek hozzá, nem segíthet senki” nyavalygásból a “ha nem megy szép szóval elvesszük erővel” hozzáállás is bölcsességre vall? :D

Bruce - 2014. 07. 06. 16:12

Ezt leszámítva egyébként jónak ígérkezik az évad, a felállás tetszik a világgal és az ellenségekkel. Remélem, Zukó helyreteszi a leányzó fejecskéjét – úgyis heves vérmérsékletű, imád Tűzidomítani, tanulhat az öregtől egy-két trükköt.

jky - 2014. 07. 06. 16:29

@Bruce

A kezdetekhez képest (főleg Book 1) fejlődött. A saját döntésein elgondolkodik, képes megkérdőjelezni őket, és felvállalni, ha hibázott, vagy belátni, hogy nem tévedhetetlen. De ez egy folyamat, azért írtam, hogy “egyre inkább”, és nem azt, hogy már most olyan bölcs, mint pl. Tenzin, aki ott is van mellette és tanítja, tereli ezen az úton.

De a másik oldalon pedig ott van, hogy az embereknek nem tetszik, ami jelenleg zajlik, és Korrának ezt is figyelembe kell vennie, míg Tenzin persze, hogy örül annak, hogy újabb légidomárok jelentek meg.

Tehát az éremnek 2 oldala van és Korra ezt látja és mérlegeli, ami mindenképpen bölcs dolog, még akkor is, ha a viselkedését tekintve még mindig kicsit “lobbanékony”. :)

Happy Zoidberg - 2014. 07. 06. 16:30

SPOILER

Eddig tényleg jó, de van valami ami már a második évad óta rohadtul zavar. Hová tűntek az equalisták. Mert attól még, hogy Amon nem vezeti már őket a probléma nem szűnt meg létezni!

Poghy - 2014. 07. 06. 17:42

Az előző évaddal az volt a problémám, hogy sokáig nagyon keveset foglalkoztak a főszállal. Ehhez képest most rendesen belecsaptak a lecsóba, tetszett a kezdés. Ba-Sing-Sében megint megy a szarkavarás, és az új ellenfelek is érdekesnek tűnnek. Talán egyedül az zavart, hogy az első fogoly mindenféle képzés nélkül egyből pro airbender lett és túl könnyen elintézte az őröket.

Bruce - 2014. 07. 06. 17:59

Valószínű elég képzett harcos volt ő, csak idomítani nem tudott. Vagy valami más titka van :)

Cseho - 2014. 07. 06. 18:40

Szvsz a 4 idomár akik meg akarják ölni Korrát nem olyan jelentősek. Tény már 13 éve megpróbálták 1x, de szvsz nem ők lesznek a lényeges szál. Az Earth Queen és a Dai Li gyűjtögeti a friss airbendereket. Sereget akarnak, a következő air nomad avatárt akarják kontrollálni. Ez lesz szerintem az igazi főszál. Ha csak a 2 szálat össze nem kötik. Az viszont állat lenne.
A 4. sittes az meg simán Sparky Sparky Boom Man/Combustion Man valami leszármazottja. Még a “3. szem” is passzol :D Ami érdekel, Zuko honnan szedett sárkányt. A Sun Warrioroknál volt az utolsó 2. Befogta volna Ran-t? :D

Petikek - 2014. 07. 06. 20:22

@Cseho: Ez azért a Dai Li-től is távlati tervnek tűnik, elvégre a következő légidomár avatar 3 generáció múlva esedékes. Szerintem szimplán magukat és a pozíciójukat akarják megerősíteni, illetve Republic City-t visszavenni. Zuko sárkánya meg szerintem a friss szellemmekkel érkezett, és abban a pár hétben idomította be Zuko (bár az is igen gyors lenne, mondjuk a sárkányok itt inteligens faj.)

Cseho - 2014. 07. 06. 20:35

Nem lepődnék meg ha a 4 idomárt az Earth Queen bérelte fel, hogy megöljék a 3 éves Korrát. Akkor a ciklus az earthre ugrott volna és ott a kontrollált earth avatár. Ezt nyilván bukták anno. Dai Li-s csóka kijelentette, hogy airbender armyba kellenek. Akkor már egy air avatar a logikus. Én tippem, hogy meg akarják ölni az összes avatárt amíg a ciklus nem éri el az airt. Ez annyira nem hosszútávú terv. Korráról is 3 évesen derült ki, hogy ő az avatár. Ciklusonként szvsz pár évvel kell számolni. Az meg 100% hogy kell nekik Republic City. Azt a földet Aang vette el és nyilvánította ki függetlennek, megalapítva Republic Cityt (The Promise-ban olvasható ez).

weingartia - 2014. 07. 06. 23:03

Wow, nekem nagyon tetszett az első 3 rész! Végre Zoku is itt van! Amúgy a börtönben lévő csajról totál Azula jutott eszembe; tudom, nem ő róla van szó, de a csaj hangja és grimasza tisztára Azuláéra hasonlít. Igazán visszahozhatnák őt is valahogy!
Nekem a kőidomár pasas volt Wtf: megolvasztja a követ és izzó lávafrizbiket gyárt belőle, elég fura (mitől olvadna meg a kő, annyira összenyomja?).
Ez a lopós srác szerintem kicsit unalmas, nem olyan érdekes, hogy ennyit mutogassák.

Sunnee - 2014. 07. 06. 23:13

Nem a követ olvasztotta meg, hanem olyan gyorsan “dörzsölte” a fához, hogy az lobbant be. Emlékeim szerint. A kis lopóst én bírom, és nagy reményekkel vágok bele ebbe az évadba.

Nyiszti - 2014. 07. 06. 23:53

kis OFF.

Annyit mondogatták h kezdjem el nézni az egész Avatárt, h a múlthéten ledaráltam az Aangot és most a Korrát is. Személyes véleményem h bár az Aang sokkal “gyerekesebb” jobban tetszett, az egész “journey” feeling miatt, meg a világ. Alternatív 1900as évek eleje meg h a fővárosban játszódik az egész annyira nem jött még át.( tudom a 2. évad már nem annyira). Abban viszont biztos vagyok h nézni fogom ezt is, és ajánlani fogom azoknak akik kicsit is fogékonyabb a mesékre. Bemutató alapján remélem ez az évad jobban átfog jönni.
kicsit nyugati anime feling, lehet van benne japán kéz is, nem tudom.

nem tudjátok ez is 10x részes lesz vagy több?

wirth6 - 2014. 07. 07. 00:45

@Cseho: szerintem túl sokat látsz bele ebbe. Sokkal valószínűbb, hogy csak úsznak az árral. Azaz most, hogy feltűnt közöttük egy csomó ember, aki léghajlításra is képes, hát szerveznek belőlük egy titkos sereget, hogy növeljék az erejüket.

Archenemy - 2014. 07. 07. 01:58

Nekem bejött a lopós Kai karaktere, mivel ő lesz az, aki alapján majd bemutatják a bezárt idomárok életét, ami érdekesnek ígérkezik.
Mind a három rész lényegében az új karakterek és történet felvezetése és annak tökéletes volt.
A 2. könyv hibáiból is kilábaltak, nincsenek szerelmi háromszögek meg tinihiszti. A régebbi sorozat hangulata is érződött kicsit, bár nekem a LOK jobban bejön, mert felnőttesebb és teljesen szerializált, de a régi hangulat sosem baj, ha visszaköszön.
Bolin pedig teljesen Sokka-módba ment át, 2.epizódban az a bajusz :D
Szerintem az eddigi legjobb Korra évadnak nézzünk elébe.

weingartia:
A gonosz kar nélküli vízhajlító hangja az Azula szinkronszínésze.

Nyiszti:
13 rész, minden pénteken 2, szóval augusztus elejére le is fog menni az egész “könyv”.

Archenemy - 2014. 07. 07. 02:08

Ja és kedvenc idézet: “…and then she dies.”
Akárhányszor eszembejut az a jelenet meg az előadásmód fetrengek :D

jky - 2014. 07. 07. 08:52

@Nyiszti

“kicsit nyugati anime feling, lehet van benne japán kéz is, nem tudom.”

A készítők amerikaiak, az animációt pedig dél-koreai stúdió csinálta. A sorozat a kínai kultúrából és harcművészetekből merített ihletet és vett át elemeket. Egyes dolgokban pedig a japán animékre emlékeztet. Szóval igazi “multikulturális” sorozat. :)

@weingartia

“Amúgy a börtönben lévő csajról totál Azula jutott eszembe; tudom, nem ő róla van szó, de a csaj hangja és grimasza tisztára Azuláéra hasonlít.”

Dettó. Engem is teljesen Azulára emlékeztetett. Kár, hogy előtte mondták a liftben, hogy nem ő az. Pedig mekkora meglepetés lett volna, ha mégis ő. :)

Azt egyébként nem tartom szerencsésnek, hogy Azula szinkronhangját más karakter kapja. Tudom, már az előző évadban is volt ilyen, hogy egy régi szinkronhangot megkapott egy új karakter, de nem tetszik, mert akarva-akaratlanul is a régi karakter jut róla eszembe. Még ha valamit torzítottak vagy változtattak volna rajta a hangmérnökök… de így, hogy egy az egyben ugyanaz, az nem tetszik. :(

Cseho - 2014. 07. 07. 10:14

Azula 84 eves lenne jelenleg. Az a csaj meg 40 koruli. Erdekes lett volna :D

kolbasz - 2014. 07. 07. 10:20

Cseho:
Pláne a Tűzidomárságból Vízidomító mesterré válása miatt :)

jky - 2014. 07. 07. 10:25

@Cseho

Zuko is öreg, aztán mégis itt van még, és tuti, hogy bitang erős. :) Öreg Azula néni is lehetett volna. :D

Vacsi - 2014. 07. 07. 11:26

Off: kíváncsi vagyok, hány tényleg gyerek nézi a sorozatot, mert nagyon pozitív üzenetei vannak, ami kiemeli a többi mese közül (néha belenézek a Nickelodeon és a CN műsoraiba, kb. instant agyvérzés a műsorok 90%-a).

zriff - 2014. 07. 07. 11:37

Vacsi: Azért van benne valami ami bajos. Észrevehető hogy a fő gonoszoknak mindig bántalmazó apjuk volt, és ezért lettek gonoszak, ez pedig lehet azt is sugallhatja a gyerekeknek hogy a férfiak nem jó szülők.

Archenemy - 2014. 07. 07. 11:48

Pont ezért hatásos az első könyv végén a testvérgyilkosság-öngyilkosság. Elvileg egy gyerekműsornak kéne lennie és nem is sejti/várja az ember az ehhez hasonló dolgokat, aztán amikor van benne egy ilyen, annál jobban üt.

jky - 2014. 07. 07. 11:56

@Vacsi

Valóban, és azért is jó, mert ez és az Avatar:TLA is kortól függetlenül élvezhető. Arra én is kíváncsi volnék, hogy a közvetített üzenetekből, mondanivalóból mennyi megy át a gyerekek számára. De ha tudatosan nem is, tudat alatt azért talán átmegy nekik. :)

@zriff

Mely fő gonoszokra gondolsz? Azulon-Ozai-Zuko kapcsolatban valóban volt ilyesmi, de nem érzem úgy, hogy ez ilyen félreérthető üzenetet közvetítene, főleg úgy, hogy meg lettek magyarázva a dolgok a sorozatban és a képregényekben (pl. a Keresés című képregényben, Ozai-Zuko esetében).

zriff - 2014. 07. 07. 12:04

jky: Ott volt még unalag aki bántalmazó apa és fő gonosz volt, vagy az equalist vezér meg a tesójának volt bántalmazó apja akik miatt gonoszak lettek, észrevehető hogy hangsúlyos a bántalmazó apa szerepe a történetekben. Ez pedig bajos. Mondjuk az valóban jó hogy többé már nem a víz a jó elem, hanem a levegő, meg a víz is elég rémisztőek.

kolbasz - 2014. 07. 07. 12:27

Mondjuk, Tenzin jó apa, rendkívül türelmes és a legjobb jeleneteket a barlangos teázás adta a bölénygyerkőcökkel. Ezek a jó apa képét is üzenik. Korra apja leginkább csak önfejű volt, de szerette a gyerekét és a jó oldalon állt.

De valóban többségben vannak a gonosz, bántalmazó apák a sorozatban. Talán a készítőnek is bántalmazó apja volt és ezt vetíti bele a sorozatába… gondolom, akartak valamilyen magyarázatot adni a hátterükre. Persze a túlzott szerepük miatt már nem csupán magyarázat ez. Sőt, nem állt meg az apáknál. A vízidomár aszociális Eska például Bolinon töltötte ki az apjától elszenvedett bántalmazásokat.

Tulajdonképpen több ez, mint hogy csupán a családon belüli erőszakra hívja fel a figyelmet…

Egyébként a Korra szerintem nem nézhető (nem szabadna nézni) kortól függetlenül. Az Aangban Ozaitól eltekintve bármilyen durva dolgot feloldottak valami kedves vagy mókás jelenettel, a Korrában pedig még külön ki is hangsúlyozzák az erőszakosságot. Nem helyes, nem gyermeknek való…

kolbasz - 2014. 07. 07. 12:29

És ne feledkezzünk meg a főhős, Korra dühkitöréseiről sem, amit olykor a barátain alkalmazott (pl. Mako), ha nem úgy alakultak a dolgok, mint ahogy tervezte. Ez milyen üzenetet ad a nézőknek (a főhősnek elvileg példaképnek kéne lennie)?

Bruce - 2014. 07. 07. 12:36

Igen, valahogy számos alkalommal előjön az, hogy a dolgokat dühvel, hisztivel és mások elgyepálásával vagy a környezet dühödt szétverésével szokás megoldani. Például a rendőrfőnök is mondta, hogy jól szétverte a Levegő templomot, miután Tenzin szakított vele. Viccnek szánták, de a többi, fent említett kapcsolati hozzáállás fényében nem annyira vicces már.

jky - 2014. 07. 07. 12:44

@kolbasz

Korra egy lázadó tinédzser, aki kezd felnőni. Amikor hibázott, képes volt belátni, amikor megsértett valakit, bocsánatot kért. Ezzel semmi gond nincs szerintem, ettől lesz emberibb a karakter. Ez is lehet tanító szándékú a gyerekek felé. Nem vagyunk tökéletesek.

Példakép lehet, hiszen a jó célért küzd. Meg hát eleve nem gonosz vagy rosszindulatú a karaktere, csupán még nem elég tapasztalt, nem elég érett, küzd a rá háruló feladatokkal, próbál megfelelni.

Aang teljesen más volt, de ő Air Nomad volt, alapvetően más volt a természetük, filozófiájuk, meg hát fiatalabb is volt, ezért tűnhet Korra furcsának, ha vele hasonlítjuk össze.

Bruce - 2014. 07. 07. 14:16

Van, amikor semmilyen következménye nem volt a tetteinek, vagy legalábbis nem rögtön. És ez nem csak Korrára, hanem a többi szereplőre is igaz. A kapcsolatokat, elsősorban az apa-gyerek és a férfi-nő viszonyokat ábrázolják zavarodott módon.

És ezt mások is észrevették:
thoughtsonliberty.com/nickelodeons-the-legend-of-korra-makes-light-of-abusive-women-and-thats-not-okay

http://culturallydisoriented.wordpress.com/2013/11/21/abusive-relationships-and-victim-blaming-in-the-legend-of-korra/

jky - 2014. 07. 07. 14:47

Mindenbe bele lehet magyarázni a dolgokat, a pszichomókusok szeretik is kiforgatni, túlanalizálni.

Ennyi erővel ott volt Azula, aki szintén elmebeteg volt, aki megpróbálta megölni a testvérét nem is egyszer, vagy ott volt az egész Fire Nation, aki a kisgyerek Aangre vadászott, és nem mellesleg népirtást végzett a Air Nomadok lemészárlásával.

Az erőszak mindig is része volt, ahogyan a gonosz, rosszindulatú, hataloméhes karakterek is. Ahogy ezek a dolgok mindig is ott voltak pl. a Harry Potterben is, vagy éppen a Disney mesékben.

nadivereb - 2014. 07. 07. 16:19

Jó, nyilván nem ötéveseknek szól a sorozat, de 10 fölött már simán ajánlanám. Mert mi a lényege az egésznek? Hogy attól, hogy valakinek hatalma vagy tehetsége van, még nem lesz feltétlenül igaza is, hogy senki nem tévedhetetlen, még a legjobb szándékúak se.
Ég igen, van benne erőszakos apa és gyerekkori trauma dögivel, de olyan a való világban is van. A gyerekek látják ezt maguk körül, nem hülyék ők. (Halkan megjegyzem, hogy a Disney-filmekben pl. azért nem nagyon van családon belüli erőszak, mert többnyire a szülők kb. a nyitóképsorok alatt halnak meg. :D)

zriff - 2014. 07. 07. 17:23

jky,nadivereb: Régebben még talán sajnos egyet is értettem volna ezekkel, de azóta már sokkal többet tanultam a világról. Nyugaton erőteljesen nyomják a férfigyűlölő feminista baromságokat, amiknek a lényege hogy minden a férfiak hibája. Nagy a lehetősége annak hogy a készítők is csak elhitték a hazugságokat, és annak a tudatában készítik a sorozatot ilyen szembetűnő dolgokkal, hogy így valóban nemes ügyet szolgálnak, felhívják a figyelmet a családon belüli erőszakra stb. Csak az a bökkenő, hogy a médiában nincs szó az anyák által elkövetett számottevő családon belüli erőszakról férfiak, és gyerekek ellen, a nők által elkövetett bűncselekményekről, csak a férfiakat démonizálják (magyarul erről Tamási Erzsébet ír valóban jól, nem feminista hazudozással).

Egyszer-kétszer még ráfogható hogy nincs semmi férfiellenesség, de harmadgyára már gyanús. Most az előzetest nézve, és a sémát ismerve még az is eszembe jutott hogy most azt fogják elsütni hogy a főgonosz valójában a rendőrfőnöknő apja. Ki tudja?

Poghy - 2014. 07. 07. 21:23

Vannak tehát jó és gonosz férfi karakterek, jó és gonosz női karakterek, működő és kevésbé működő párkapcsolatok, idilli és defektes családi körülmények, és egy tinédzser főszereplő, aki tinédzserként viselkedik.

Nincs itt az égvilágon semmi burkolt üzenet, “férfi-demonizálás”, csak egy sablonmeséket adó csatornán adnak egy olyan rajzfilmet, ami nem a szokásos varázsföldén játszódik, és a karakterek közötti kapcsolatok reálisabbak mint amit a SZÜLŐK megszokhattak ezen a csatornán. Mert lássuk be, itt csupán arról van szó, hogy néhány szülőnek nem tetszik a Korra, páran talán még perről és az azzal járó pénzről is álmodnak.

Minden más csak belemagyarázás.

nadivereb - 2014. 07. 07. 23:58

Poghy: +1. Nincs itt férfigyűlölet. A Last Airbender egyik főgonosza egy nő (Azula) volt. Tophot mindkét szülője együtt nyomta el. A LoK-ban Eska irányításmániás, kapcsolatfüggő szivolaként tapadt Bolinra.

Egyszerűen arról van szó, hogy a női és férfikaraktereknek is megvannak az árnyalataik, de zriff a nőieknél csak a jókat látja,a férfiaknál meg csak a rosszakat. Ez van.
Egyébként javaslom, hogy ezt a vitát rekesszük be, mert zriff legutóbbi kommentje már a nyílt politizálást súrolja, és szerintem ennek itt helye nincs.

Brynden Rivers - 2014. 07. 08. 17:02

Nagyon jó az új évad!

Szinte MINDENhez egy jó adag irónikus humorral viszonyul a sorozat, még a komoly jeleneteknél is kikacsint, hogy haho, nem kell mindent olyan komolyan venni.

Azon például nagyot szakadtam amikor a Korra és Asami deklarálja, hogy a barátságuk azért fontosabb, mint Mako, vagy amikor Bolin-on keresztül kifiguráznak szinte minden filmklisét és saját magukat is :D

“I’m the evil firebender”

Llew - 2014. 07. 12. 13:46

Á, Toph még életben lehet! Juhé!
Ezek szerint Katara kicsit túlzott az első részben, mert csak Sokka és Aang nincs már itt a régi bandából.

És még Varrick is visszatért. Már csal a “Zhu Li do the thing” hiányzik.

Továbbra is baromi jó, de sajnos így dupla részekkel iszonyatosan hamar vége lesz.

Egy ici-picit kezd dragonball feelingem lenni olyan értelemben, hogy bár Korra, mint az avatar elvileg a “legeresősebb” valaki, ehhez képest évadról évadra kerülnek elő jobbnál jobb “egy elemes” mesterek.
Zaheert most mintha különösen túltápolták volna.

Jeneas - 2014. 07. 13. 00:04

Jó az évad, egyelőre tetszik!
Annak a white lotus-os tűzidomárnak pedig, akinek a hideg ellenére is sikerült idomítania lenn a cellánál, megemelném a fizetését. :)

elegmar - 2014. 07. 13. 05:16

elkepeszto jo 2 resz volt a 4-5. szuper harcjelenetek voltak, az uj varos nagyon otletesre es bamulatosra sikerult. az uj karakterek is tetszettek. a humor pedig megint olyan sok jo minosegu volt, hogy helyenkent mar hangosan felnevettem. kivancsi vagyok Lynn nezopontjara a tortenetszalukbol. a negy uj fogonosz tenyleg elkepeszto erosnek nez ki, szep lesz ha egyszerre kell harcolni ellenuk.

Llew - 2014. 07. 13. 08:59

Idén, és különösen a két utóbbi részben – főleg Zaheerék kapcsán – eddig annyira jó harcokat nyomtak, hogy elképesztő lesz ha ezt még fokozzák majd az évad során.
Mellesleg nagyjából kifutottak az évad előzetesben látható jelenetek, szóval most már csupa meglepetés lesz.

Poghy - 2014. 07. 13. 20:50

4-5. rész is jó volt. Zukótól azért többet vártam volna, de Katara legalább megmutatta, hogy öreg waterbender nem vén waterbender. Az animáció, a soundtrack és a poénok is ott vannak, simán lehet, hogy ez lesz a legjobb évad eddig.

jky - 2014. 07. 13. 20:55

Elképesztően jó volt a 4-5. rész is, és annyira gyönyörű, hogy nem tudok betelni vele. A harci jeleneteket többször visszapörgettem. A történet jól alakul, a humor nagyon jól eltalált, Toph is életben van, Linre is kíváncsi leszek, szóval maximálisan elégedett vagyok eddig. :)

@Poghy

Mármint Kya, Katara az anyukája. Bár ha úgy vesszük, akkor ő a kis Katara. ;D

Llew - 2014. 07. 13. 22:40

Zuko már nem mai gyerek, szerintem rendesen helyt állt és biztos látunk még tőle valamit az évadban. Mondjuk ha már tudták Zaheer hol várható, akkor a négy nagymester mellé erősíthettek volna még pár tucat White Lotus őrrel, vagy víztörzs beli harcossal.

Bírnám, ha Toph előkerülne és a három öreg megmutatná a fiataloknak, hogy nyomták anno a Team Avatarban.:)

Llew - 2014. 07. 19. 09:44

Fura volt Toph-ot felnőttként látni, remélem élőben is felbukkan még.
A earthqueen ezek szerint még elő kerül, de jó lenne lassan tudni, hogy Zaheerék végül is mit akarnak elérni.
A harcok továbbra is gyönyörűek. Eszméletlen jó, hogy minden elemnek megvan a maga jellegzetes mozgás formája, ugyanakkor az alkotók oda figyeltek arra is, hogy azonos elemeken belül is eltérjen az egyes karakterek stílusa. Liné, az igazi szögletes földidomár módszer, Sué viszont sokkal lágyabb, a vízidomárokéhoz hasonló volt.

jky - 2014. 07. 20. 22:40

6-7. rész:

Továbbra is fantasztikus. A “régi sebek” című epizód nagyon jól lett megoldva, kellett már egy ilyen Lin háttértörténet. És Toph, Toph, Toph! De jó volt látni, még ha csak flashbackben is. Tényleg kicsit furcsa is volt felnőttként. :) A harcoknál csak ámulok és bámulok és a zene is annyira jól el van találva, hogy az hihetetlen. A 7. rész is jó volt, számítottam egy ilyen kiképzős epizódra. :) Bumi jó arc, de a kis Meelo annyira aranyos és egyben badass is, hogy csak lesek milyen szövegeket tol, vagy éppen milyen durván keni az airbendinget. :D És a kis bébi bölények is mennyire aranyosak már… :)

Vacsi - 2014. 07. 21. 10:29

@Llew: a különböző stílusok szerintem onnan jönnek, hogy Lin nagyon az anyjára ütött, Sun pedig látszódik a sok év vándorlás (tengeren is).

Egyre jobban sajnálom, hogy ezek a könyvek nem 24 részesek, Aang történetében még a filler részeknek és a legutolsó melléktörténeteknek is olyan jó hangulata volt, hogy bármeddig tudtam volna nézni.

Llew - 2014. 07. 21. 20:14

Csak példának írtam őket, mert pont ők harcoltak nagyobbat most, de általánosságban is jellemző a megállapítás szerintem.
Ha már földidomárok, akkor Bolin stílusa is más. Korra esetében a többi elem szerintem kicsit elnyomja az alapelem vizet, így az is “szögletesebb” a lány esetében. Vagy pl. Zaheer légidomítása szerintem sokkal látványosabb, “szebb”, mint Tenziné.

jky - 2014. 07. 24. 09:59

Na neeeeeeeee!

Mai hírek között itt a junkie-n (2014. 07. 24. 09:50):

“A Nickelodeon levette műsoráról a The Legend of Korra-t – a készítők azonban siettek megjegyezni, hogy ez nem feltétlenül kasza, csak digitális platformra kerül át a sorozat… Bővebb infó a Comic Con-on.”

jky - 2014. 07. 24. 10:27

Ezen a héten azért még a 8. rész adásba kerül (de csak ez az egy, tehát nem dupla rész lesz) és utána kerül le műsorról. Aztán remélhetőleg minél előbb elérhetővé válik digitális platformon. :(

Llew - 2014. 07. 26. 09:25

Megvolt a LoK panel a SDCC-n. A maradék részek digitális platformra(= nick.com ?)költöznek és aug 1-22-ig kerülnek leadásra heti egyrészes adagban.
A készítők elismerték, hogy a bejelentés és a megvalósítás nem a legjobb módon zajlott/ik (a csatorna ehet, hogy velük sem közölte időben).
Az okokra azt mondták, hogy már a ATLA sem teljesen illet a nickelodeon többi műsora közé, a LoK meg végképp komolyabb azokhoz mérten, így a csatornának nehéz volt beilleszteni a műsorrendbe, és bár a Book 1, de még a Book 2 is elfogadható nézőszámokat hozott, a letöltések (nyilván a legális) száma sokkal magasabb volt, a Book 2 idejére meg nagyságrendileg felülmúlta a tv-s nézettségét.

Felteszem az idősebb közönség nem a csatornán nézte, hanem online.
Ha az elhangzottak valóban igazak, akkor az végeredményben szerintem jó hír, mert akkor a jövőben még kevésbé nem kell majd egy gyerekcsatorna kereteihez tartania magukat az alkotóknak, akár még komolyabb, komorabb irányba is elmehetek, mint eddig.

A 8. rész egyébként pazar volt. Remek harcok, összeesküvés, team avatar megint úton. Mi kell még?
Tök jó, hogy már senki nem lepődik meg ha valami spéci bender kerül elő. Su úgy beszélt a robbantós csaj képességéről, mintha nem először találkozna ilyesmivel és a lavabender sem különösebben rázta meg őket.

Llew - 2014. 07. 26. 09:42
jky - 2014. 07. 26. 22:26

Jó volt a 8. rész is, de azért annyira nem volt erős szerintem, mint az előző néhány. De azért jó volt a #BolinTime ;D

Az SDCC és Nick témához: ATLA népszerű és sikeres (és nézett) volt, ezzel sem voltak túl nagy gondok, csak most egyszerűen csesztek a marketingre/promóra és rossz napra/idősávba is tolták be. Persze, hogy péntek este nem nézik. De az is igaz, hogy nem annyira illik a Nick profiljába, ami gyakorlatilag hulladékokból áll, jobb is lenne, ha egy ilyen minőségi sorozat máshol kapna helyet, mint pl. a Netflix. De most már mindegy, gondolom a 4. évadot is digitálisban fogják kiadni, aztán vége is. Ha viszont a készítők úgy érzik, van még ötletük, akkor jöhetne egy earthbenderes folytatás, vagy valami minisorozat vagy ilyesmi, a Nicket kihagyva (Netflix!). :)

Poghy - 2014. 07. 28. 07:21

8. rész is teljesen jó volt, most már nincs kétségem, hogy ez a legjobb évad eddig. Az idei soundtrack meg egyszerűen zseniális.

Olvasgattam SDCC-ügyben én is, elvileg a csatorna honlapján voltak sokkal többen kíváncsiak a Korrára, mint “főműsoridőben”, azt is említették, hogy az S2 finálé rekordot döntött online nézettségben. A 4. évadot meg ugye már berendelték, és nem valószínű, hogy TV-képernyőre kerül. A legjobb megoldás nyilván az lenne, (bár nem tudom, hogy ez egyáltalán megvalósítható-e) ha sikerülne “eladni a berendelt évadot” egy másik csatornának. Lehet hogy hatalmas baromságot írok, nem tudom ez hogy működik, de valószínűleg a Nick és a vevő is jól járna egy ilyen üzlettel.

jky - 2014. 08. 02. 10:48

3×09

Jó volt, végre megismertük Zaheert és a motivációját. Viszont kezdem hiányolni a mellékszereplőket, pl. Tenzin, Zuko, de pl. behozták újra Varrickot is, de egyelőre nem kezdtek vele semmit. Az utóbbi pár rész túlságosan is Korrára és a csapatára fókuszált a többiek pedig elsikkadtak, ahogy az szellemvilág megjelenésének problémái is, amivel az évad kezdődött. Remélem az utolsó részekben visszahozzák ezeket a dolgokat és meglesz a balansz. :)

Poghy - 2014. 08. 02. 20:12

9. rész is hozta az eddigi szintet, sőt nekem jobban is tetszett, hogy most a team avatar volt végig a középpontban. A Last Airbender hosszabb évadainál abszolút nem volt zavaró, hogy kaptunk filler részeket is, a Korra rövidebb és különállóbb évadainak viszont jobban áll, ha kevesebb idő megy el a mellékszálakra szerintem.

Llew - 2014. 08. 07. 22:29

A 10. résszel a LoK végleg kilépett a gyerekmese kategóriából. És egy ilyen történeti húzás után némileg érthető is, hogy a Nick nem nagyon törte magát az adásban tartáson. Talán így a csatorna és a rajongók is jobban járnak a jövőben.

jky - 2014. 08. 08. 22:39

Az ám, nagyon jó kis rész volt. Megöltek benne egy karaktert, ráadásul nem is akármilyent, rögtön a királynőt. Azért ez nem gyenge, de én nagyon örülök neki, hogy meg merték húzni, sokkal nagyobb súlya van így a történteknek. És a forradalom, Ba Sing Se falának lerombolása, wow! Remélem ütős lesz a maradék 3 rész, megjöttek Zukóék is! :) De most Zuko mintha vékonyabb és “roskadtabb” lett volna, az elején nagyobbnak és erőteljesebbnek nézett ki. Na de itt a sárkány is, érzem, hogy lesz itt banzáj. :D

Tényleg nem baj, hogy webre megy TV helyett, remélem egyre inkább komolyodni fog a történet és egyre nagyobb lesz a tét, főleg az utolsó évadban.

jky - 2014. 08. 08. 22:41

És a fináléra meg kellene érkezniük majd az új airbender tanoncoknak is besegíteni. ;)

Polgb - 2014. 08. 10. 14:16

Na végre valaki agresszívan használja az airbending-et! Annyi beszélgetést láttam erről hogy sose fogják meglépni a tüdőből levegő kiszívást mert gyerekshow, erre itt van.

Poghy - 2014. 08. 11. 07:09

Zaheer trükkje engem is meglepett, tényleg szintet lépett a sorozat ezzel a résszel. A sivatagban meg homokidomítást vártam, ha emlékezetem nem csal, ebben az évadban már volt szó sandbenderekről. Nyilván az earthbending egyik alfaja, mint a metalbending, de ezek szerint Korra még nem költött erre skillpontot. :)

Egyébként ez az első olyan évad, amikor nem klasszikus jó vs gonosz történetet láthatunk. A Red Lotus csapatának valamilyen szinten igaza van, ezért is lesz érdekes a finálé, hogy belátja-e Korra hogy a világnak meg kell változnia, és ebben neki is segítenie kell, ha hű akar maradni az avatár-értékrendekhez.

Llew - 2014. 08. 11. 08:47

A Red Lotusban az a jó, hogy olyan ellenfelek, akiket bizonyos szinten lehet kedvelni.
Mondjuk Zaheer szerintem – legalább részben – kamuzott Korrának. Az earth queent jó célpont volt, mert a népe is utálta, de a többi esetben már nem biztos, hogy a vezető halála automatikusan ilyen káoszt eredményezne. Másrészt, ha tényleg a vezetők kiiktatása a célja, akkor amíg Republic Cityben voltak miért nem ölték meg az elnököt?

lynx - 2014. 08. 14. 13:33

eszméletlen magas a színvonal eddig.

Republic City elnökét meg akarták ölni, beszéltek is róla Zaheerék, de mikor lebukott az airbendereknél, akkor mondta, hogy ezt most elhalasztják.

eszméletlenül sajánlom, hogy ilyen mostohán bánnak vele a Nickelodeonnál, pedig Aang és Korra is elég jó kritikákat kapott mindig is. Elszomorít, hogy legjobb esetben is már csak 1 évad van vissza.

jky - 2014. 08. 15. 22:29

3×11

Atyaúristen! Bumi, Tenzin, Kya dueleznek a Red Lotus-szal, közben lerombolják a fél Air Temple-t. De az még hagyján… Tenzin vajon életben maradt? :O Mert hogy kamera szépen eltávolodott, ahogyan az Earth Queen halálánál is. Basszus, ha Tenzint megölték, akkor Korra szét fog csapni mindenkit. Mi lesz itt a dupla fináléban, te jó ég…

Az olyan fantasztikus jelenetekről már nem is beszélve, hogy Korra újra találkozott Iroh-val, aztán Zukónak is elmondta, meg Aangről beszéltek, meg a végén Kai yip-yip -je a kis bölény hátán. Zseniális.

Poghy - 2014. 08. 15. 23:48

Sárkány lepihen a léghajón.

“Wait, you spoken to my uncle?”

“As long as Im breathing, its not over.”

Kész, a sorozat legjobb részét láthattuk.

Llew - 2014. 08. 16. 15:03

Baromi jó volt. Az elején kicsit sok a bóklászás meg a duma, de a végén a harcok pazarak. Ilyen téren is az eddigi legjobb évad. Zaheer végre kapott egy igazi ellenfelet, nem volt eleve fölényben. Tenzin meg megmutatta milyen egy légidomár mester. Nagyon durvul a sztori, remélem nem hal meg. Nagyon várom a finálét, de kár, hogy ilyen hamar vége.

A harcok kapcsán az merült fel bennem, hogy első ránézésre P’Li az aki a mozgásos, harcművészetes körítés nélkül, csak “fejben” idomít, de Ming-Hua kéz nélkül végül is ugyan azt teszi. Sőt, ő még jobban is csinálja, mert nem csak egy egyens vonalú robbanást hoz létre, hanem bonyolult formákat, összetett mozgást. Illetve vajon egy elég jó vízidomár vajon használhatná-e ellene a saját “karjait”, nem csak annyiban, mint Kya, hogy letöri és kilövi a végét?

Archenemy - 2014. 08. 16. 19:37

If Tenzin dies, we riot.

Alice - 2014. 08. 16. 23:18

3×11: csatlakozom az előttem szólókhoz, szuper rész, nomeg az előzőek is egyre jobbak voltak a végére.

Az én új hősöm Bumi, az ő párbaja egyszerűen felejthetetlen! Helyenként leestem a székről :D :D :D A szerencsétlen a leggyakorlatlanabb a tesók közül, de nem futott el, sőt.
Eszméletlen jó, hogy mindenki az egyéniségéhez illően harcol.

Vagy tíz jelenetet fel tudnék még sorolni, ami szíven ütött.
*körömrágás a következő részekig*

jky - 2014. 08. 17. 10:15

Amúgy Iroh ott van a szellemvilágban, a portálok pedig nyitva, tehát elvileg át tudna jönni, nem? Lehetséges, hogy Iroh szelleme találkozni fog Zukóval a fináléban? Szép jelenet lehetne. :)

Polgb - 2014. 08. 17. 11:35

jky: Zuko is áttud menni Iroh-hoz, eddig azért nem ment mert nem tudta hogy ott van.

Llew - 2014. 08. 17. 14:32

Zukonak szerintem ebben az évadban már nem lesz szerepe, pedig a felbukkanása után többre számítottam belőle.

jky - 2014. 08. 17. 14:57

Áh, nem hiszem, hogy Zuko és a sárkány csak “díszletnek” voltak. :) Arra számítok, hogy a fináléban be fognak segíteni, vagy legalábbis lesz valamiféle szerepük. Zuko elvileg ugye hazarepült a lányát védelmezni, de ki tudja, lehetséges, hogy Zaheerék tovább mennek a Fire Nation felé és ott is lesz valami balhé. Mert ugye mindenhol forradalmat és az uralkodói hatalom megdöntését akarják. Tűkön ülök már! :D

Poghy - 2014. 08. 17. 22:49

Szerintem s sárkány csak dísz, bár annak elsőosztályú. Én végülis nem sértődnék meg ha ebben az évadban nem lenne Zuko, bár az tény, hogy egy Zuko-Iroh találkozás, az mindent vinne. Az évad meg erősen konvergál a 10/10 felé.

Ami az előző hozzászólásomból kimaradt:

Ahogy Kya visszaküldta a jégcsapot, abban annyira benne volt Katara vadsága, hogy az mér megnyerte nekem a részt. És Bumi is kurva jó volt. De a részt Tenzin mester vitte el, bőven. Milyen avatar state?

“As long as Im breathing, Its not over.” A sorozat legjobb mondata/jelenete. Pont.

lynx - 2014. 08. 18. 18:54

Lehet, hogy nem lesz olyan grandiózusan nagyszabású, mint az előző két évad vége, de eddig a 3 évad közül ez a legösszetettebb, legszéleskörűbb évad. Ebben nyílt ki igazán a bender világ, a különböző kultúráknak a megismerésével.

jky - 2014. 08. 18. 20:11

Jaja, a készítők nyilatkozták is, hogy direkt ilyen kalandosabb, változatosabb évadot szerettek volna több helyszínnel, a régi sorozathoz hasonlóan.

Én azért remélem, hogy valami epic finálé lesz, de ha nem, az sem baj, csak jó legyen, az évad már így is a legjobban sikerült. :)

Archenemy - 2014. 08. 22. 15:44

Ez a finálé… atyaúristen, minden tekintetben epic.

jky - 2014. 08. 22. 22:42

“Let go your earthly tether, enter the void, empty and become wind.”

10/10. Zseniális finálé volt. Az egyetlen apró negatívum, hogy a airbender tanoncokat viszonylag egyszerűen kiszabadították. De ettől eltekintve, EPIC. Korra-Zaheer harcával nagyon kedveskedek a rajongóknak, nagyon hasonló volt, mint Aang-Ozai harca. :)

A végén pedig, ahogy a tetovált, kopasz Jinora fejéről lehullik a csuklya, Korra pedig elejt egy könnycseppet… Uhh… Nem nagyon találom a szavakat, majd még írok, ha feldolgoztam a látottakat. :)

lynx - 2014. 08. 23. 12:29

Úrusten, ez hatalmas Epic finálé volt.
Már pár résszel ezelőtt is rájöttem, hogy a zene iszonyatosan sokat dob rajta, teljesen felpörgeti az embert.
Szóval nagyon tetszett a finálé, nem akarok spoilerezni, de az utolsó percekben alig tudtam a feliratot olvasni, úgy folytak a könnyeim.

Ha nem lesz 4. könyv, én is lázadást szítok a Vörös Lótusz élén. Egyébként meg Zaheer a legösszetettebb “gonosz” figura az Avatar történetében.

jky - 2014. 08. 23. 12:45

Lesz 4. könyv, meg lett erősítve (és azzal véget is ér az Avatar széria).

Bryan Konietzko tumblr oldaláról:

” We’ll be back with Book 4 as soon as possible. Hopefully it won’t be released only on smartwatches or some other inane platform.”

A zene tényleg eszméletlen jó volt ebben az évadban (is), a végén még az Avatar témája is hallatszott.

Jeremy Zuckerman – Service And Sacrifice, ez pedig a finálé zárójelenetének zenéje, a soundcloud-on megtaláljátok, linket nem szúrok be, mert elnyeli a szűrő.

Szegény Korra nagyon megtört, a következő évadban valami “felemelkedős”, újra megerősödős dologra számítok, legalábbis az első pár részben. Amolyan “Korra Rises”-ként. :)

Llew - 2014. 08. 23. 16:14

Óriási finálé volt. Megint csak baromi jó harcokat kaptunk és hiába a jók győzelme azért nem volt az a hurrá happy end hangulat.

Ami kicsit negatívum, hogy Korrát az előző évad übertápolása ellenére elvesztett harchoz hasonlóan megint csak úgy kellett megmenteni.
Illetve az, hogy bár többszörösen meg merték lépni, hogy szinte premierplánban mutatnak karakterhalált, a végén mégis csak negatív karaktereket vesztettünk. Tenzin, de minimum Korra apjának halála szerintem bele fért volna.

Mindezek ellenére P’Li halála találékony és nagyon ütős volt. Hasonlóan Ming-Huaé is, bár nála már számítottam valami hasonlóra Asami elektrokesztyűs megjelenése után.
Azt viszont náluk és Ghazan esetében is sajnálom, hogy igazából nem ismertük meg őket, végig Zaheer árnyékában voltak, aki végső soron tett rájuk. Csak erősebb, de végül is feláldozható tagok voltak a Red Lotuson belül.
Viszont az előző évadokkal szemben most életben maradt a főellenség, aki az eddigi legjobb, legösszetettebb is volt.

Szerintem Amon jó tagja lett volna a Red Lotusnak. Ő is az avatar eltűnését akarta és ha belép nem kellett volna a hamis ideológiával mögé bújva bajlódnia.

Külföldi oldalakon jó páran betippelték korábban Bolin lávabendingjét a sikertelen metalbendig után.

Korábban nem tűnt fel, de Zaheer és P’Li jeleneténél nagyon tetszett, hogy a nő volt a magasabb. Az amcsi sorozatok sokszor eltúlzott polkorrektsége mellett egy ilyen apróság (az mellett, hogy eleve egy szép nőt és egy nem túl jóvágású férfit összehoztak) igazán üdítő színfolt.

jky - 2014. 08. 23. 16:30

@lynx

Lesz 4. könyv, ez már többször is meg lett erősítve, több helyen is. Jelenleg épp folyik az animációs munka. Ha szerencsénk van, akkor még előbb is jön majd, nem kell nyárig várnunk.

Korra most nagyon össze van törve, kíváncsi leszek, mennyi idő kell neki, mire rendbe jön, ha egyáltalán rendbe jön, mert lehet, hogy sosem lesz már 100%-os. :(

@Llew

Jó meglátások. Valószínűleg Korra a következő évadban válik azzá, akit nem kell majd megmenteni az utolsó pillanatban, hanem képes lesz teljes erővel felvenni a harcot, amolyan “Korra Rises”-t képzelek el, főleg a mostani finálé után. Tenzin vagy az apja halála, hát… Tenzinnek örülök, hogy végül életben maradt, az apja talán belefért volna, de így sem bánom. :) Viszont igen, kár, hogy a többi Red Lotus tag nagyon el lett nyomva, meg úgy igazából túl sokat egyikről sem tudtunk meg. Talán még 1 rész kellett volna az évadba, amit kifejezetten rájuk kellett volna szánni, akár flashback epizóddal, vagy akármivel.

mkfad - 2014. 08. 23. 16:54

Nem hiszem hogy kaszálnák. Comic conon olyamsiről beszéltek hogy bár a tv-s nézettsége gyatra, netes tartalmak között a nickelodeoon legnézettebb műsora így szimplán leveszik a ts műsorról és valamilyen formában neten folytatódik majd a történet, de kaszáról szó sincs. Meglátjuk.

A finálé 10es lett nálam is.

jky - 2014. 08. 23. 17:31

@mkfad

Nem lesz kasza, lásd fentebb, már írtam. De a 4. lesz az utolsó évad, és egyelőre úgy néz ki, hogy nem készül majd újabb Avatar sorozat. Ezeket a készítők nyilatkozták.

Llew - 2014. 08. 23. 20:18

A 4. évad ha még nincs is kész, de már közel van a befejezéshez. Elvileg az lesz a vége, de én azért reménykedem, hogy a nagyon pozitív visszhangok miatt és ha tényleg akkora a netes siker, akkor nem lesz lezárt és ha nem is azonnal, de folytatják.
Szerintem a LoK ha még nem is teljesen érte el, de nagyon jó úton van afelé, hogy a nyugati világban is kitapossa az utat a felnőtteknek szóló animációs filmeknek/sorozatoknak.

lynx - 2014. 08. 24. 13:05

Llew

Pont azon gondolkoztam, hogy ha ez japánba készült volna animeként, akkor mennyivel több erőszak és durvább dolgok is bekerülhettek volna.
Persze egyáltalán nem állítom, hogy ez hiányzik belőle, mert így is elképesztően profi a sorozat, de azért bizonyára vannak kötöttségek.

Azért még a videójátékot is várom belőle

Vektor - 2014. 08. 26. 17:39

Llew: A 4. évad lesz utolsó, ez nem nézettség kérdése, le fogják zárni véglegesen, mint a TLA-t. Meg kell becsülnünk az utolsó évadot, mert lehet, hogy ezek lesznek az utolsó részek az Avatar franchise-ban. Egyrészt a Korra befejezése meg sem fogja közelíteni nézettségben a TLA-ét, szóval a csatorna nem nagyon fog követelni új sorozatot, másrészt nem biztos, hogy DiMartino és Konietzko vissza akar majd térni ehhez a világhoz, márpedig nélkülük elképzelhetetlen lenne akármilyen folytatás. Nemrég nyilatkozták, hogy elégedettek a Korrával, és két sorozat után úgy érzik, kihozták az Avatarból a maximumot. Ami persze nem jelenti azt, hogy örökre vége, de azt biztosnak látom, hogy ha lesz is valami a Korra után, azt hosszabb szünet fogja megelőzni, mint ami a TLA és a Korra között volt.

jky - 2014. 08. 27. 11:46

Interjú a készítőkkel, Korra és Mako szinkronhangjával, illetve a Korra videojáték producerével:

http://www.ign.com/articles/2014/08/25/the-legend-of-korra-game-release-date-and-new-mode-plus-what-to-expect-in-book-4

A Book 4-ről nem nagyon árultak el dolgokat, de annyit, igen, hogy új ellenfél lesz, viszont kapcsolódni fog a Book 3-hoz.

Nif - 2014. 08. 28. 08:29

Mi van Zuko anyjával? Nem úgy volt, hogy a Korrában kiderül, hogy mi volt vele? :P

jky - 2014. 08. 28. 08:44

@Nif

Én nem tudok róla, hogy ilyenről lett volna szó. De ha lesz is ilyesmi, talán a Book 4-ben lehet róla szó, elég valószínű, hogy a Fire Nation fog szerepet kapni majd.

Egyébként az anyja története a “The Search” (A keresés) című képregényben lett elmesélve.

jky - 2014. 08. 28. 15:50

A 3. könyv mind a 13 fejezetéhez készült egy-egy kisebb “werkfilm” néhány percben, melyben a rendezők beszélnek az adott epizóddal kapcsolatban. A kisfilmekben láthatunk vázlatokat és kezdetleges animációs fázisokat is. Sajnos elég rövidek, de rajongók számára ajánlott kis extra anyagok a fantasztikus 3. évad mellé/után.

A linkeket a videókhoz és néhány képet a tumblr bejegyzésemben megtaláljátok: http://jkypost.tumblr.com/post/95999150995/the-spirit-of-an-episode

Deanlegend - 2014. 08. 29. 02:16

Vektor, ebben én nem lennék ennyire biztos, amennyire én tudom csak a Nickelodeonon nem hozott a sorozat kellő nézettséget, mégpedig azért, mert mindenki online nézte, amit megértek, a csatorna műsora egy hányadék, nem tudok rá szebb szót mondani…….

amennyire én tudom a sorozat online nézettsége rekordokat döntöget egyébként. xDD

jky - 2014. 08. 29. 08:52

@Deanlegend

Pedig sajnos így van, ahogyan ő is írta, ezt a készítők nyilatkozták.

Persze a remény hal meg utoljára, én is bízom benne, hogy ha kipihenték magukat, akkor majd egyszer visszatérnek az Avatarhoz egy normális csatornán, vagy mondjuk a Netflix-en, és elhoznak nekünk egy újabb folytatást. :)

Engem (is) csak addig érdekel, amíg Konietzko és DiMartino részt vesznek a benne, ha ők úgy érzik, hogy nincs több ötletük, akkor tényleg nem kell erőltetni, ez a sorozat nem érdemli meg, hogy elrontsák.

jky - 2014. 08. 29. 08:58

Ja és egyébként nekik fontos a TV adás is, legalábbis amikor ők ketten nyilatkoztak, elég szomorúnak látszottak, mikor ezzel kapcsolatban kérdezték őket. Látszott rajtuk, hogy rosszul érintette őket, hogy lekerült a sorozat a TV képernyőkről. Üzleti okokból érthető, de lelkileg mégiscsak rosszul esett nekik ez az úgymond “fél kasza”, hiába töretlenül népszerű online.

Viszont remélem, hogy ők is belátják, hogy nem is olyan nagy probléma ez. Egy új sorozat esetén egy másik csatornánál vagy streaming szolgáltatónál szabadabbak lehetnének, még érettebb, felnőttebb is lehetne, nem lennének korhatáros megkötések a gyerekcsatorna miatt.

Erre jó példa P’Li halála, ami elég kreatív volt, de azért kellett annak lennie ezzel a fémsisakos megoldással, mert direktben nem mutathattak semmit a csatorna miatt. És még így is necces a dolog, főleg ha az Earth Queen halálát nézzük, nem is tudom, ez hogyan fért bele még így is. De belefért, hála az égnek. :D

jky - 2014. 08. 30. 14:36

Januárban érkezik a Book 4! Egyelőre Ausztrália van említve, de nekünk ugye egyrészt tökmindegy, másrészt valószínűleg az USA-ban is kb. akkor fog megjelenni.

Reméljük a legjobbakat! :)

Arész - 2014. 09. 04. 18:52

Ha valaha lesz még egy harmadik széria, akkor teljesen meg kéne fordítani az egész történetet. Maga az Avatár lenne a történetben a főgonosz.

jky - 2014. 09. 04. 19:07

@Arész

Inkább ne. :D

Arész - 2014. 09. 04. 19:41

Szerintem nem feltétlenül rossz elgondolás, ha alapvetően nem egy kiskamasz/serdülő avatárt kapunk, hanem már egy bőven kifejlett, ereje teljében lévő verziót, aki a hatmilliárd avatárral ellentétben ő teljesen más filozófiára épít.

Ami Korrát érinti: abban az aspektusában jobban tetszik Aang legendájánál, hogy a főgonoszok (konkrétan most Amonra és Zaheerra gondolok) nem feltétlenül rossz célért küzdenek, csak borzalmasan elvetemült áron. Mondjuk az anarchista világ koncepciója az emberi természet miatt teljesen defektes, maximum teljesen más társadalmi hierarchia alakul ki. Ettől függetlenül imádom mindkét szériát; elképesztő, ahogy továbbgondolták a sorozatot.

Vektor - 2014. 09. 06. 15:47

A legjobb ötlet, amit eddig hallottam, az egy AHS/True Detective vonalat követő évente új Avatarra fókuszáló sorozat. Így nem kellene tartani a Team Avatar formulát, egy kicsit merészebb, kiszámíthatatlanabb sztorikat lehetne írni, plusz ugorhatnánk az időben, jöhetnének Aang előtti, és Korra utáni Avatarok.

Persze ez sohasem fog megvalósulni, mert Nickelodeonnak nem lenne mersze berendelni egy ilyen sorozatot.

jky - 2014. 09. 11. 14:48

Készüljetek, a Book 4 október 3-án már érkezik is! Hivatalos! :)

Llew - 2014. 09. 11. 19:50

Ez jó hír, de sajnos azt is jelenti, hogy legkésőbb karácsony táján végleg búcsúzhatunk a sorozattól.

jky - 2014. 09. 11. 20:14

Sajnos igen, de a remény hal meg utoljára. Ha Bryke és Mike kipihenik magukat, néhány év múlva még akár lehet is egy új earthbender avatar széria (más csatornánál).

De egyelőre most ennyi lesz sajnos. Reméljük a legjobbakat az utolsó szezonra. Ha minden jól megy, akkor természetesen jönni fog majd egy új írás/kibeszélő is, ha megérkezik a Book 4. ;)

Llew - 2014. 09. 25. 22:44

Most tudatosodott bennem, hogy Korra hangja az csaj, aki Beccát játssza a You’re the worst-ben.

jky - 2014. 09. 25. 22:50

Igen, igen Janet Varney. :)

Már csak alig több, mint 1 hét a Book 4 premierig. Én egy ideje kizártam minden Korrával foglalkozó oldalt, hogy minél több meglepetés legyen.

Ha minden jól megy, akkor természetesen lesz írás az évadnyitóról, és ezzel új kibeszélő is majd. ;)

Llew - 2014. 09. 26. 21:10
jky - 2014. 10. 03. 11:42

Elérhető vált az 4. könyv első része, de megkérek mindenkit, hogy ne használjuk ezt az új epizódok kibeszélésre, mert pár napon belül lesz új írás és ezzel új kibeszélő is az új évadhoz. ;)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz