login |

The Killing: vége a 4. évadnak. És a sorozatnak is.

2014. 08. 03. 15:00 - Írta: winnie

108 hozzászólás | kategória: kritika,

(Mivel Netflix-sorozatról van szó, így a teljes szezon egyszerre vált elérhetővé. A 4. évad nyitórészének kritikája itt olvasható. Ez a poszt az évad és a finálé általános kibeszélésére szolgál, de minden egyes epizódhoz is készült kritika/kibeszélő: 4×024×034×044×05.

Az az igazság, hogy a Netflix-sorozatok esetében még mindig kísérletezünk, hogy mi a megfelelő megjelenési formátum a blogon – eddig a premierírás volt az általános kibeszélő, és azt követte egy évados írás, finálékritika. Most volt lehetőségünk minden részről írni, kiderül, ez mennyire működik.)

Vége. Ennyi volt. És erre azt hiszem, a két feltámasztást követően mérget is lehet venni. Befejeződött az elmúlt évek (egyik?) legjobb sorozata. És szerencsére a visszajelzések alapján, ezt nem csak én gondoltam így.


A The Killing a dán Forbrydelsen feldolgozásaként indult, nagyon komor hangulatú, egyetlen üggyel operáló, tehát erősen átívelő szerkezetű krimi volt. De persze nem a szó klasszikus értelmében volt remake, hiszen már az első 2 évad (“Ki ölte meg Rosie Larsen-t?) is erősen eltért az eredetitől, a harmadikról és a negyedikről nem is beszélve.

You know that feeling, that moment, that split second when you look across the table at your guy and they still think they got away with it? But you know it’s over.

És már most jelezném, hogy míg az S3 egy teljesen új történetet hozott, amibe nyugodtan bekapcsolódhattak a korábbi kaszálók, hogy esetleg még egy esélyt adjanak a The Killing-nek, a negyedik évad az új eset ellenére inkább a harmadik szerves folytatásának tekinthető. (És egyben klasszikus hattyúdalnak is, hiszen minden karakter a lezárás felé tartott és jó pár korábbról, az első 3 évadból ismert figura tért vissza egy-két jelenetre elbúcsúzni. A pilotra való visszautalásokról nem is beszélve.)

A Netflix által megmentett The Killing utolsó évadja hat részt kapott (ami inkább 8, ha a játékidőt tekintjük), és azt mondhatom róla, hogy elégedett vagyok a zárással. Nyilván nem lett olyan zseniális, mint az első és főleg a második szezon, biztos, hogy nem fog olyan jó kritikákat kapni, mint a 3. évad egyes szakaszai, de nekem összességében abszolút bejött. És mindenképp sajnáltam volna, ha nem folytatom az S2 tökéletes lezárása után a sorozatot.

Did the monster go away?

A kezdésre ugyan csak “korrekt” jelzővel hivatkoztam, de ebben nagy szerepe volt annak, hogy akkor még teljesen új szezonnak fogtam fel a negyediket, nem a harmadik közvetlen folytatásaként, vagy lezárásaként. Mondjuk a felfogástól függetlenül az évad első felét követően a negyedik, majd az ötödik rész hatalmas javulást hozott, majd pedig a finálé kellőképpen magas szinten zárt, nekem legalábbis nagyon bejött, egyszerre volt szívbemarkoló, felkavaró és vérfagyasztó.

Bármennyire is furcsa, tényleg sokat számít a nézői hozzáállás a 4. évad elejéhez, hiszen én az új esetet véltem központi szálnak, és a többit kiegészítésnek, holott ez inkább fordítva volt igaz – még akkor is, ha egyébként nagyon szépen összemosták a két vonalat, plusz a magánéleti történéseket, jó pár erős és igen beszédes párhuzamot vehettünk észre, amik még élőbbé tették a fő karaktereket.

Ettől még persze igaz, hogy az új ügy, a katonai iskolás sztori sokkal erősebben is indulhatott volna, hiszen csak az évad felére lett átérezhető mindaz, amit látunk. Ebben egyébként hasonlított a 3. évad börtönös szálához, mely az első pár részben ugyancsak lógott a levegőben, főleg ahhoz képest, amit a szezon második felében kihoztak belőle. A kifejtés és a zárás itt is remek lett.

De beszéljünk a 4×06-ról. Nyilván két részre kell bontanunk az epizódot, vagy akár háromra. Az ügy lezárását követően ugyanis kaptunk egy, a következményekkel foglalkozó jelenetet (eleinte kételkedtem abban, hogy beveszem az ebben felvázolt irányvonalat, de végül elfogadtam), majd pedig egy epilógust, ami látszólag mindenki elégedettségére szolgálhat, pedig biztosan megosztja majd a nézőket. Sőt, még azt is el tudom képzelni, hogy általános utálat fogja övezni. Majd kiderül.

Részemről egyrészt, a szomorú felhang ellenére nagyon jó érzés volt látni azt, amit meg akartak mutatni, másrészt viszont előre rettegtem attól, hogy mit akarnak majd húzni az utolsó percekben. De így, ahogy végül megoldották a készítők az egészet, ahogy lezárták a sorozatot és a főszereplők történetét, azt kell mondjam, hogy elégedett vagyok, még akkor is, ha simán elfogadom, hogy valaki gyávának vagy döntésképtelennek tartja Veena Sud-ék húzását.

Persze hiába vagyok elégedett, hiába fogom a legjobb sorozatévadok közé sorolni év végén a The Killing S4-et, a részek kritikáiban írtak zömét továbbra is tartom. A tempó kicsit gyorsnak tűnt, írtam, hogy pár változás a karakterekkel kapcsolatban látszólag mindenféle átmenet nélkül történt meg. Nos, kiderült, hogy szó sem volt arról, hogy az egész sztori csak pár nap alatt zajlott volna le, sokkal több idő telt el – ezt azonban nem nagyon jelezte nekünk konkrétan semmi, mindössze pár utalás alapján következtethettünk (volna) erre.

De, ahogy kommentben is írtátok, így legalább össze lehet vetni a két végletet és mindenki eldöntheti, hogy az tetszett-e neki jobban, amikor Rosie Larsen ügyét 2 évad alatt oldották meg 26 részben, vagy a mostani megoldás, amikor is a Stansbury-család legyilkolását pörgették le 6 részben.

Most már tényleg vége. Köszi, The Killing. Nem csak a copfkamerát, hanem azt is, hogy a kinti vegyes fogadtatás ellenére Amerikában is elindított vagy bebetonozott egy műfajt, az átívelős krimiét.

108 hozzászólás Ne habozz!

semper - 2014. 08. 03. 15:15

Spoiler
Az utolsó 5 perc nekem nem volt tiszta.
A évad nekem bejött a sorozat lezárás is korrekt lett de mondom nekem ez az utsó 5 perc kivágta a biztosítékot mé nem bírták ki bameg love story nélkül?

winnie - 2014. 08. 03. 15:19

el akarták varrni valamennyire gondolom azt a bizonyosa harmadik évados jelenetet. persze én sem voltam oda az egészért, de fent erre céloztam rébuszokban, hogy így, egye fene, talán el tudom fogad. mármint, hogy nem volt vallomás vagy csók vagy egyéb, minden csak utalás szintjén volt jelen, amolyan “ha akarom”-szinten.

és talán azt is tudjuk, hogy az egészből jó eséllyel nem lesz semmi.

Gerdina - 2014. 08. 03. 15:37

Én nagyon keserű szájízzel válnék el a sorozattól ha nem lenne az az utolsó 10 perc. Nagyot csalódtam abban, hogy mit hozott ki Skinner eltüntetése Holderből és Lindenből. Minden egyes évadban el kellett játszani pár részig, hogy nem együtt dolgoznak, ellentétek vannak köztük…de könyörgöm, amikor ez az utolsó évad, miért erre megy el a 6 rész?
Átlag párbeszéd köztük:
Holder: Szedd össze magad!
Linden: TE szedd össze magad!
Holder: Te nekem ne szólj be, szar anya vagy!
Linden: Te meg egy drogos.

Legszívesebben pofon vágtam volna őket, annyira idegesítőek voltak mindketten. Talán két kocsiban ülős beszélgetést kaptunk, amiben kibírták, hogy 10 mp-ig ne bántsák egymást. Egyszerűen lefárasztott.
Holder szála a semmiből a barátnővel, akire egész múlt évadban vágta a pofákat szintén olyasmi volt, amit nem tudtam lenyelni. A legnehezebb mindenképpen az volt, amikor a húgát gyalázta, kár, hogy ez az utolsó, ahogy a családját látjuk.

Linden reakcióit már sokkal hitelesebbnek éreztem, tőle kb. ezeket is vártam. Nagyon-nagyon féltem, hogy a végén megöli magát vagy börtönbe kerül, a polgármesteres jelenet alatt kb. egy mázsa kő legördült a szívemről.

A gyilkosság az első két részben talán érdekelt, de utána fokozatosan egyre kevésbé, hogy aztán a végemegoldásra kb. nulla érzelmi reakcióm legyen.

Szóval kifejezetten nehéz volt nézni ezt most nekem és nem olyan értelemben, mint az előző évadokat.

AZTÁN jött a zárás, ami szerintem csak ehhez az évadhoz képest volt picit out of place. De ha az előzményeket nézzük, annyira de annyira úgy érzem, hogy ezt így kellett lezárni és valahogy így is szerettem volna már nagyon régen, de nem is mertem hinni, hogy megkapom.
Holder beszéde Lindennek a 3×10-ben arról, hogy állandóan menekül és ha maradna, akkor akarná és esetleg még jó is lenne neki, blabla, a failed csók után a kettejük kapcsolatáról is szólt. És most úgy érzem, hogy ugyanaz a Holder állt ott Linden előtt és mondta neki ezeket a dolgokat.
Én azt sem nagyon akarom elfogadni, hogy kétértelmű a kapcsolatuk természete a végén. Oké, ott a vágás, hogy azért csók ne legyen (pedig a BTS képeken volt), de hogy lehet Holder tekintete és szavai után azt mondani, hogy nem románcról volt szó? Amikor befejeztem a részt, eszembe sem jutott, hogy annyian másra gondolhatnak.

Holder a harmadik kedvenc karakterem of all time és ez az egyik kedvenc sorozatom, de ez a 10 perc az, ami miatt nincs bennem rossz érzés és nem érzem úgy, hogy hiányozni fog.
(Csak bár lett volna jobb és kevésbé frusztráló a többi rész is….)

elwindly - 2014. 08. 03. 15:41

nekem az első két évad egy nyomozása az etalon de a 3. és 4. évad is 10/9

én az eredetihez hasonló brutális lezárásra számítottam ( nem lövöm le, érdemes megnézni) de ez is tetszett

semper - 2014. 08. 03. 15:41

Ja az biztos, hogy kevés esélyt adnék a scenariónak ezért lepett meg, hogy egyáltalán behozták. Főleg hogy előtte én nem sok utalást láttam erre.

Coimbra - 2014. 08. 03. 16:09

a sorozatnak is után nem kell pont a címbe, elég durva hiba ennyi év után

Thrasher - 2014. 08. 03. 16:31

‘mkay, nyomozás volt, mert annak is kellett lennie, nagyon sok kiemelkedőt nem hozott.
főleg az nem jött át abból a kevés elbeszélésből, hogy Kyle-lal tényleg olyan szörnyen bántak volna otthon.
persze lehet, hoyg nem is volt az a cél.

a Skinnerért való megfizetést féltem, hogy valami hasonló, egy jelenetes joker-kártyával oldják meg. azért felesleges persze nem volt a dolog, nyilván az volt a sztori központja, ahogy Linden eljut odáig, hogy feladja magát.

aztán… először nagggyon húztam a számat, hogy össze keleltt fésülni Holderrel, sokkal inkább volt a karaktereikben szimpla barátság, de aztán végülis annyira jó volt a jelenet, hogy megvett.

de mondjuk hogy miért szaladgál össze-vissza Linden, és miért nem maradt a gyerek közelében legalább most, amikor már nem kell éjjel-nappal gyilkosok után vadászni, na azt nem értem.

az első évad szintjén nem volt (ott kevés dolog van), a negyediket viszont verte, mondjuk lehet, hogy egy kicsit jóindulatúan pontoztam.

na, hát, még egy kedvencnek vége, de legalább az idei év hozott a helyére újat, ilyen ez.

@Coimbra: lolwut

madmano - 2014. 08. 03. 16:36

SPOILER minden évadból

Nekem legjobban a red heringek aprólékos kidolgozása, felderítése, majd beleillesztése a mozaikba hiányzott a legjobban. A 6(8) részes formátum ezektől is elvette az időt, pedig nekem ez adta az első két évad legnagyobb erősségeit.

A tanár úr, Richmond éjszakai eltűnése alibi nélkül, a rejtett kamerás szoba az iskolában, az indián kaszinó, a call girl-ök, az atya a harmadik évadban stb. mind-mind teljesen aprólékosan lettek felépítve, teljesen megalapozottan hitték Lindenék, hogy forró nyomot követnek és végül szinte a saját bőrömön éreztem, hogy mennyire mélyre zuhannak, mikor kiderült, hogy ismét zsákutcába futottak.

Ugyanilyen potenciál lett volna a hugit fotózó szomszédban, a befogadott lányban is, de az idő szűke miatt körülbelül csak jöttek és mentek, mielőtt komolyan vehettük volna őket. Kár, hogy ennyi időt adott csak a Netflix (bár így is hála, hogy ez létre jöhetett), mert több játékpercben jobban kiteljesedhetett volna ez a történet is, szerintem bőven volt benne annyi potenciál.

madmano - 2014. 08. 03. 16:37

+ a főcím képeinek belefésülése a végén zseniális volt!

Anthonz - 2014. 08. 03. 16:52

Na, a valóság beütött, a rendőrség házon belül megoldotta a problémát, ezt teljesen várhatónak érzem. Reddick okosabb volt mint a nagy páros.

A Stansbury ügy szerintem kicsit el volt baszva, a nyomozás során nem beszéltek egyetlen rokonnal, családi baráttal, ismerőssel sem, csak a hülye iskolára volt az egész kihegyezve, ez egy kicsit hiányos szerintem.

Az utolsó 5 perc meg meh, nem tudom minek kellett. Holder és az ügyész segéd csaj között látszott, hogy nem működik a dolog, de attól még nem kell feltétlenül ráragasztani valaki mást :S

Na mindegy, összességében meg vagyok elégedve a végső “megoldással”.

winnie - 2014. 08. 03. 17:04

nem a rendorseg oldotta meg. a rendorseg es az ugyeszseg siman megadta volna a gyilkosnak azt, amit megerdemel.

ez egy korrupt “politikus” muve volt, aki inkabb hazudik azoknak, akik megvalasztottak annak erdekeben, hogy hatalmon maradhasson. vagyis egy politikus azon elvek szerint cselekszik, amilyennek az emberek elkepzelik a poitikusokat.

Anthonz - 2014. 08. 03. 17:12

Rendőrség, ügyészség, a törvényszéki főorvos, mindenki benne volt. Mindig megvédik a sajátjaikat, és a saját érdekeiket. A lényeg az, hogy ez teljesen benne volt a pakliban szerintem.

winnie - 2014. 08. 03. 17:13

anthonz: ha koveted a vilag hireit, akkor ennek pont az ellenkezojerol gyozodhestz meg, meg a sorozatokbol is az derul ki, hogy rendor a rendornek a legnagyobb farkasa, arrol nem beszelve, hogy a politikusok is egymast marjak es csinaljak ki.

ha a politika nem szol bele, akkor minden ment volna ugy, ahogy annak a rendje, foleg, hogy a gyilkos is beismerte a tettet. a korrupcio persze jelen van. es a megoldas is teljesen korrekt, de nem arrol van szo, hogy egyes hatalmi agak alacsonyabb rangu kepviseloi onmaguktol torvenyt sertenenek. az ugyanugy lebukassal jarhatna, mint linden gyilkossaga es az eltussolas.

bvr - 2014. 08. 03. 17:34

Szerintem teljesen korrekt évad volt (nekem csak “korrekt”, a szuperlatívuszokat nálam más sorozatok kapják), sőt bizonyos szempontból talán számomra még a legjobb is a 4ből. Nekem az összes évadot a hibái _ellenére_ volt élmény hogy láttam (mind az eredetit, mind a feldolgozást), és ez a sorozatzáró évad is ilyen.
A Forbrydelsent láttam először, az az ötlet nagyon tetszett ahogy párhuzamosan követhetjük egy gyilkossági nyomozásnál a nyomozók, az áldozat családja valamint a nagypolitikai szál alakulását. Viszont sajnos az nekem komoly problémát jelentett hogy hiába tudtam értékelni elvi szinten nagy újításnak és ötletnek, de konkrétan ahogy volt, a családi szál engem nagyon hamar szinte taszított (úgyhogy nagyon irigyeltem azokat akiknek az a szál is bejött, ők az igazi nyertesei a sorozatnak :) Egyébként a Killingben sokkal kevésbé zavart a családi szál mint a Forbrydelsen-ben, sőt talán ha előbb a Killinget látom nem is lett volna vele különösebb bajom de hát ez már mindegy) Ezen kívül a mostanival ellentétben szerintem az első évad mindkettőből túl hosszú is volt (Forbrydelsen 20, Killing (ott ezt két évad fedte le) 2×13) , simán megfeleztem volna, a nyomozásban így túl sok (kiszámíthatóan sok) red herringet kellett végigkövetni, a családnál és a politikai szálban is túl sok idő maradt a libikókázásra (a kevesebb nekem több lett volna)
A Killing 3. évad összességében nagyon tetszett volna ha nem olyan béna a megoldás és a lezárás – viszont egész más lett volna a helyzet ha már akkor összevonva lehet kezelni a mostani 4. évaddal! És ezért kezdtem azzal hogy talán a legjobb évad volt a négyből, mert az írók komolyan vették a 3. évad lezárásának logikai “hibáit”/következményeit és könyörtelenül felgöngyölítteték azt a szálat. Illetve sajnos (?) talán mégsem elég könyörtelenül, erre mindjárt visszatérek.
Maga az ügy is jó lett _volna_ szerintem, legalábbis Linden és Kyle utolsó beszélgetését és egyben a visszaemlékezést és ahogy ezt átéli, azt tök jól megcsinálták – és igen, sajnos ezt a drámát az előző részekben nem sikerült kellően felépítenük. Ez a készítők részéről komoly hiba, és teljesen megértem azokat akik szerint ez egy súlytalan ügy volt, szinte csak “alibi” hogy a 3. évad következményeit végig lehessen vinni. Pedig ez vezetett ahhoz hogy Linden mindent magára vállalva feladja magát – na és itt jön az a megint csak abszolut megkérdőjelezhető döntés hogy a készítők gyorsan ki is húzták a varázssüvegből a nagypolitikai eltussolást hogy “hiába szeretném mindennél jobban elítéltetni de közösségünk nem engedheti meg magának hogy feltárjuk hogy egy rendőrségi felsővezető a sorozatgyilkos” és mindenzt pár percben le is rendezték… én valószínűleg jobban örültem volna a dráma végigvitelének, viszont ami utána következett Epilógus az meg alapvetően tetszett, bejött az a hangulat, szóval emiatt mégsem tudok igazán haragudni erre az amúgy azért bénácska, következetlen, kapkodós fordulatra.
Ja, és még valami, a Forbrydelsenhez képest szerintem a Killing hatalmas előnye Holder, a karaktert is nagyon eltalálták, de eleve azért hogy ugyanaz a partner volt végig az összes évadban Linden mellett. Így tudott csak működni nemcsak az epilógus, hanem az egész 4. évad.

JulianPlenti - 2014. 08. 03. 18:47

Simán benne van a pakliban, hogy én nem figyeltem már (ez az évad sajnos nem kötött le anniyra, mint az előzőek), de nekem pl. egy csomó fontos dolog nem derül ki (pl. hogy került Kyle Stansbury-ékhez, miért hitte Margaret, hogy meghalt? wtf?), és ahogy többen előttem is írták, el lett ez nagyolva. Persze, tudom, 6 résznyi idő volt csak rá, de nem sikerült hozni a színvonalat.
Az utolsó 5 precről nem is beszélve, attól konkrétan hánytam, miért nem lett vége ott, hogy Linden szépen elmegy, max. kiszáll a kocsiból, és még egyszer utoljára megnézi Seattle-t. Se Holder gyerekére, se a vallásos csoportjára nem vagyok kíváncsi, arra meg, hogy ezek ketten… minden, csak nem reális.

Chimera - 2014. 08. 03. 19:14

Érdekes, hogy a személyes kötődés mennyire mellékessé teszi azokat a hibákat, amiket egy vájt (?) szem kiszúr (képzavar, tudom), vagy alapvetően zavaró. A sorozat akkor kezdődött, amikor egy új állásba vágtam bele, és akkor végződik, amikor felmondok. A kettő teljesen független egymástól, mégis megsokszorozta az élményt ezen a hétvégén. Ráadásul a saját munkavégzésemet is hasonló megszállottság jellemezte ezalatt az időszak alatt.
Egyáltalán nem hibátlan a 4 évad (és winnie, szerintem az első évad sokkal kiforrottabb, mint a második), de az alapkoncepció végig következetes volt: A purgatórium és a megszállottság. A protagonisták törekvése a kapcsolódásra, miközben tehetetlenül és izolálva vergődnek saját börtönükben. (illetve ennek a remek reflexiója az aktuális esetekben)
A sorozat záróképsorát nem látom romantikus színezetűnek. Mindenki gondolhat, amit szeretne. Én sokkal inkább a felismerés örömének látom, hogy van még esély a valódi kötődésre. Baráti, szerelmi az tökmindegy. A lényeg, hogy valódi, őszinte és sallangmentes. Nagyon hálás vagyok ezért a 4 (3,5?) évadért. Hiszem, hogy a minőségi sorozatgyártás nem halott, csak sokat kell kutatni.

Snoopyzit30 - 2014. 08. 03. 19:28

Nekem is tetszett a 4. évad. Sajnálom, hogy tényleg vége. A befejezésnek én személy szerint örülök, mert nem egyértelmű teljesen. Az előttem szólóval értek egyet. Lehet ebből a kapcsolatból bármi és itt nem a “bármi” a lényeg, hanem hogy “lehet”. Linden egy roncs volt végig, nem tudott mit kezdeni a sok érzelmi hordalékával. Azon lepődtem meg a legjobban (pedig nem vagyok pasi), hogy mennyivel szebb ez a nő, ha nem azt a komor, fancsali, búvalb@szott képet vágja, hanem mosolyog. Mireille Enos-nak egy piros pont ezért. Holder karaktere meg annyira szimpatikusan volt megírva, hogy abba én nem nagyon tudtam belekötni. Az ő pokoljárása engem valahogy jobban megérintett, pedig kettőjük közül tényleg Linden volt defektes kicsit. Nekem továbbra is a 3. évad marad a kedvenc mindettől függetlenül.

winnie - 2014. 08. 03. 20:27

chimera: kiforrottság tekintetében simán igazad lehet, lehet, hogy számított a heti (S2) vagy daranézés (S1), de míg az első után nem akartam dvd-t venni, a második után az volt az első dolgom:) (van egy ilyen kategóriám, a “dvd-n megvevős sorozat”.)

lehet, hogy az eredeti sorozat miatt is érződik a kiforrottság. és lehet, hogy nekem azért jött be az az évad, mert jobban eltértek. nem tudom.

napocskin - 2014. 08. 03. 21:24

Teljesen egyetértek azzal, amit Chimera a személyes kötődésről írt, bár nekem nincs ilyen háttértörténetem, de kezdettől fogva annyira megfogott a hangulat, hogy az egyik kedvenc sorozatom lett, és bár látom benne a hibákat, észreveszem a következetlenségeket, mégis szeretem így, ahogy van.
Nagyon tetszett a negyedik évad is, és főképp azért, mert kicsit feloldotta a harmadik évad végi furcsaságokat, amik miatt olyan sokan fel voltak háborodva. Az elején láttam Billy Campbell nevét, és nagyon meglepődtem, hogy vajon mit fog keresni itt, de teljesen oké volt a történet, hihető volt a magyarázat. Holder szállította az aranyköpéseket, és bár a visszaesés sztori kicsit sántított, értettem, miért volt rá szükség. A másik fő szál amúgy eléggé meh volt, de azért mégis kicsit meglepődtem a végén.

A befejezésnél egy kicsit megijedtem, hogy elrontják, de így, hogy tulajdonképpen mindenki azt látott bele, amit akart, nagyon is jó volt. Abszolút nem tudtam volna elképzelni Holdert tisztes családapának, de Lindent se, hogy megállapodik valahol – mindkettejüknek teljesen rendben volt így a vége, és persze ha továbbgondolja az ember, lehet tudni, hogy nem fog mindig sütni a nap, és ők se fognak mindig mosolyogni.

winnie - 2014. 08. 03. 21:25

jaja. ami jo, az nem azert jo, mert hibatlan, hanem a hibai ellenere is. az egyeni ertekeles nem a pozitivumok es negativumok szimpla szummaja, hanem annal sokkal ,komplexebb.

Coimbra - 2014. 08. 03. 21:29

Thrasher: címbe nem teszünk pontot. Ha két mondat van a címben, akkor csak az első végére teszünk. Pl.:

Elindult a Sorozatjunkie
– nem kell pont

Vége a várakozásnak. Elindult a Sorozatjunkie
– nem kell pont

kb. ez a két verzió van

napocskin - 2014. 08. 03. 23:36

Még két dolgot elfelejtettem írni. Az egyik, hogy a Killing esetében nekem bejött ez az epizódonkénti írás. Mivel Netflixnél – ha jól tudom – a 13 epizód a max, szerintem lehet továbbra is így, ha van, aki akar írni minden epizódról (szívesen olvastam volna ilyet pl. a House of Cardsról).
A másik, hogy milyen eszméletlen jók voltak a színészek (talán a Kyle-t játszó srác lógott ki egy kicsit, de úgysem ő volt a lényeg). A főszereplő párosnak minden Emmyt odaadnék.

Shannen - 2014. 08. 04. 00:18

Fú, hát, most hogy így egymás után lenyomtam ezt a 6 részt…nem mondom, hogy hú de vidám hangulatba kerültem.

Ez a finálé hozott jó pár kemény pillanatot újfent. Kezdve Kyle visszaemlékezésével,ami nagy gyomros volt, aztán Linden vádaskodása.

A Skinner-ügy a várakozásaimnak megfelelően el lett simítva, bár jó volt látni, hogy ehhez egy régi arcot is visszahoztak. Tény, hogy kevés volt az idő, ez az évad is megért volna 13 epizódot, akkor talán tényleg nagyobb súlya lett volna a red herringeknek, és a karakterek alakulásainak. De persze a Netflixnek így is bőven jár a köszönet.

Számomra mindigis az 1.évad lesz a kedvenc,amihez hozzájön a 2.évad vége és a 3×10. A 4.évadban az tetszett leginkább ahogy nagyon szépen fűzték egymásba, vagy épp egymás mellett az eseményeket, és a gyorsaság ellenére is szépen tudták alakítani a sztorit, igazi profi írói munka volt.

Annak meg nyilván a készítők is örültek, hogy fixen tudták, hogy ez lesz az utolsó szezon, és így egyrészt vissza tudtak hozni jó pár régi arcot és szálat, másrészt nagyon szépen keretbe tudták foglalni az egész sorozatot.

Az epilógust tekintve én maradéktalanul elégedett vagyok, annak ellenére, hogy pont az ellenkezőjét vártam. Simán arra számítottam, hogy egy nagyon komor befejezést kapunk, legalábbis ami Lindent illeti. Aztán rájöttem, hogy kellett ez a reménysugár, ez a tudat, hogy túl tudtak jutni az átélt traumákon és Linden is képes újrakezden.

Ami furcsa, hogy a többséggel ellentétben, nekem meg sem fordult a fejemben semmi romantikus dolog az utolsó 5 percben. Na jó, talán vagy 1-2 másodpercre, de úgy voltam vele, hogy ezt a 3.évadban lerendezték, plusz hát tudjuk, hogy ez nem lenne egy működőképes dolog.
Itt most szerintem szimplán tényleg arról volt szó, hogy Linden megtalálta azt a valakit, akit mindig is keresett az életben, egy biztos pontot, egy legjobb barátot. Én ezt az érzést teljesen ártatlannak gondolom minkét részről.

Azt azért még megemlíteném, hogy Mireille Enos és Joel Kinnaman már megint mekkorát játszottak. Kíváncsi leszek, hogy most, hoyg a Netflixre kerültek vajon a jövőévi Emmy-n több esélylel indulnak-e.

Számomra az egyik legjobb sorozat lett a The Killing, Top5-ös biztosan. A záróképsorokat, a főcímből vett képekkel és a zenével együtt még biztos megnézem párszor.

clegane - 2014. 08. 04. 09:36

na, nekem jobban tetszett ez a 4. évad, mint a szerintem gyengécske 3.
befejezéssel együtt.
jó sori volt, örülök hogy sikerült rendesen lezárni.

lostfanka - 2014. 08. 04. 10:40

Nagyon irnek ide, de el sem merem olvasni a Killinges cikkeket az esetleges spoilerek miatt…

winnie - 2014. 08. 04. 10:51

ezt sem fogod olvasni, de nem írok spoilereket. és ahhoz, hogy írj, nem kell olvasni:)

Snoopyzit30 - 2014. 08. 04. 11:36

Elolvastam a korábbi hozzászólásokat és lehet némileg megváltoztatom a véleményem Gerdina bejegyzése miatt. Az utolsó beszélgetés gyakorlatilag a 3×10 részben folytatott beszélgetésüknek (ill. Holder monológjának) a folytatása is lehetne. Szóval igen, billen a mérleg a romantikus szál felé már az én értelmezésemben is. Amúgy az látszott végig a sorozatban, hogy Holdernek bejött Linden, próbálkozott is nála többször is. Nyilván azért érdeklődött állandóan a magánéletéről, a pasijairól és nem csak “szimplán” barátágból.
Hát ez szubjektív dolog, mindenki azt lát bele picit, amit szeretne :)))

Snoopyzit30 - 2014. 08. 04. 17:00

Akit érdekel az utolsó jelenetről információ az itt olvashatja, természetesen csak angolul. Erősen SPOILER-es!!! Képek is vannak :-P

http://canadagraphs.weebly.com/other-celebrity-blogs/the-killing-shoots-scenes-on-their-final-day-of-filming-for-season-4-with-joel-kinnaman-and-mireille-enos-possibly-with-the-series-finale-final-scene

Shyllard - 2014. 08. 04. 20:27

Nekem spec jobban tetszett így, mint a 2 évados ügy, mert ott a mellékszereplők már kissé idegesítővé váltak a végére, itt viszont pont eleget kaptam belőlük. Azért iszonyat sajnálom, hogy vége lett, mert szerintem fantasztikus évad volt és bámulatos, hogy képesek voltak tényleg vérfagyasztó jelenetet mutatni a főügy lezárásánál, amikor már azt hinné az ember, hogy semmi újat nem képesek mutatni a tévében.

SPOILER
Ami talán negatívum nekem az a Linden Holder “összehozása” a végén,d e legalább volt annyi eszük a készítőknek, hogy még időben elsötétítsenek, szóval azért annyira nem szorongatja a szívem :D

Agi - 2014. 08. 05. 01:41

Örülök, hogy meg tudták csinálni ezt a befejező évadot, szeretem, amikor le tudnak zárni egy sorozatot, és azt jól csinálják. Igazából nekem nem sok sorozat vége tetszett, talán a Gilmore girls volt az egyik, ami tényleg megelégedettséggel és jó érzéssel töltött el, a Monk vége is tetszett, de több sorozat lezárása rendesen felidegesített. Nekem ez szerencsére nem volt ilyen, elégedett vagyok vele.

Spoiler:

Én több dolgot is megéreztem a sorozat alakulásával kapcsolatban, pl, hogy az ezredes Kyle anyja, már amikor mondta, hogy húsz éve ismeri az apját, egyből erre gondoltam. Aztán abban is biztos voltam, hogy rá fognak jönni, hogy ők ölték meg Skinnert, de úgy gondoltam, hogy Reddick fogja végül elsikálni az ügyet arra való tekintettel, hogy rájön, hogy a lányokat Skinner ölte meg. Arra nem számítottam viszont, hogy tényleg Kyle lesz a gyilkos és, hogy ilyen lesz a befejezés. Az a fura, hogy én tökre nem számítottam erre, mégis örülök, hogy ez lett a vége. Szerintem ezt a befejezést amúgy nem lehet máshogy, csak romantikus befejezésként értelmezni, de ezek szerint másnak sikerült máshogy:)

Tetszett az, ahogy az aktuális gyilkossági szálból sok minden párhuzamos volt Linden életével és ezért megint teljesen bekattant tőle. Pár dolgot én is túlzónak éreztem, pl amikor pisztolyt fogott Holderre, de Holder visszaesését pl annyira nem, inkább az volt fura, hogy utána meg milyen hamar lejött róla, vagy hogy nem volt szó erről többet. Ja és, hogy az NA meetingen meggyonta a bűnét.

Számomra nem egy hű, de kiemelkedő évad, de jó volt nézni, örülök, hogy megkapta ezt a lezárást. Örülök, hogy létezik a netflix és, hogy ilyen jó sorozatokat készítenek.

Agi - 2014. 08. 05. 01:52

Attól függetlenül, hogy volt ez a megérzésem, hogy az ezredes Kyle anyja, a végén annyira nem volt világos, hogy tényleg Phil volt-e az apja. Ő volt az apa és hozzá került a gyerek, aztán lett még két lánya a feleségétől, de az anya utálta őt, amiért egy másik asszonytól van? Mondjuk, hogy miért utálta, azt igazából nem tudni, de szerintetek az volt az igazi apja, akit megölt?

A másik, ami fura volt nekem, vagy nem értettem, hogy milyen gyakran van az iskolában ez a családi nap. Mivel ilyen nagy tradíciók kapcsolódnak hozzá, nem hinném, hogy olyan nagyon gyakran van, viszont nem telt el egy év a gyilkosság óta, csak pár hónap (szerintem)

Agi - 2014. 08. 05. 02:17

még 2 kérdés:

ha a zongora húrjai el voltak vágva, akkor hogy tudott zongorázni miután kicsinálta a családot? lenne értelme, ha ő vágta volna el még azokat is miután megölte a húgát, de azt is mondják, hogy már régóta el voltak vágva és beporosodtak, ezért nem lehetett ujjlenyomatot venni róluk. (Meg Kyle is azt mondja, hogy a nővére vágta el és akkor még nem emlékezett arra az estére, szóval nem kellett hazudnia a húrokról) Szóval hogy tudott zongorázni vajon?

Amikor azt mondja, hogy ő volt a szörny, akitől a testvére félt, azt hogy kell érteni, annyira szörnyű dolgokat csinált? Azt mondta, hogy az anyja miatt volt mindig ki a kislány, vagy azt csak bemagyarázta magának? Vagy csak akkor esett le neki, hogy ő egy szörny amiatt, amit a családjával tett?

Hellhound - 2014. 08. 05. 16:23

Én nagyon meg vagyok elégedve a befejezéssel. Nagyon drámai volt ahogy a kör bezárult. A politikus visszatért a Rosie Larsen ügyből, a nap kisütött Seattle-ben, az esővizet is eltörölték a szélvédőről, és Linden végigment ugyanazon az úton, ahol az intróban is, hogy aztán végignézzen a városon a dombról. :D A románcnak nem vagyok nagy kedvelője, de még azzal sem volt baj, így hogy elsötétült minden mielőtt bármi biztosat megtudhattunk volna.

napocskin - 2014. 08. 05. 17:28

Én is gondolkodtam ezen a zongora dolgon a végén, mert fura volt, hogy megszólalt tényleg a zongora, de lehet, hogy csak képzelt/szimbolikus zene volt, bármilyen hülyén is hangzik ez, nem tudom.
Kyle-nak szerintem Philip volt az apja (másképp talán adtak volna valami magyarázatot, ezt sem mondták ki ugyan, de logikus magyarázat lenne), és az anyja ezért utálta (John Snow-Catelyn Stark szindróma :-). Azt is többször mondta a srác, hogy az apja keresztülnézett rajta, vagy valami ilyesmi, amit viszont így nem nagyon értettem, de lehet, hogy csak keresztülsiklottam valami fölött (majd úgyis újranézem az egészet, akkor talán jobban oda tudok figyelni ezekre a dolgokra is).
A katonai iskolás dolgok eléggé el voltak nagyolva tényleg, a zaklatásos részeket meg felnagyították. Ez “a cél szentesíti az eszközt” dolog lehetett, néha én is kicsit elcsodálkozom, hogy ennyire felületesnek hiszik a nézőt?

_Peter - 2014. 08. 05. 17:41

Szépen kettesével megnéztem. Őszintén szólva nekem ez már nem jött be annyira. Sokkal jobban tetszett a lassú nyomozás Rosie Larsen rejtélye kapcsán.

Indián terület/katonai terület jogosultság izé teljesen újrahasznosított elem

Amikor már az elején kiderült az ezredes lett a gyám és kivételezett a sráccal és amikor említették 20 éve ismeri az apját, sajnos rögtön összeállt a kép ő lehet az anyja. Mikor táncolni hívta már 100%-ig sejtettem. Mivel annyira védte gondoltam mégis a bekattant gyerek lesz a gyilkos. A végén először azt hittem az ezredes a két lelőtt psycho srácra keni a gyilkosságokat, de inkább behozták a beismerő vallomás dolgot az írók.

A zongora kérdést passzolom, talán csak a fejében szólt a zene, vagy ő vágta el, de akkor nem stimmel amit Holder mondott. Viszont volt egy jelenet, amikor az ezredesnél zongorázik és hirtelen abbahagyja, annál a résznél ölhette meg a kishúgát. A szörny téma úgy volt, hogy a kislány rosszat álmodott és senki nem ment vigasztalni, csak Kyle. A gyilkosság éjjelén a lövöldözésre felébredt, mert azt hitte álombeli szörnyek vannak a házban, erre mondta Kyle ő a szörny amit tett.

A családról idő hiánya miatt alig tudtunk meg valamit, még a szomszéd és a barátnő szálakra sem volt idő.

Reddick nyomozása szintén az idő miatt eléggé pikkpakk ment, gyorsan összerakta a képet akadály nélkül. Igaz elég könnyű elhinni, akármilyen okos nyomozók egyébként, tettesként hibáztak eleget. Főleg Linden.

Linden és Holder utolsó kép nekem is inkább tűnt romantikusnak, nem simán baráti, lelkitárs témának és még jól szájba is rágták, hogy Holder vasárnapi apuka tehát elvált.
Még rosszabb volt előtte mikor fegyvert fogott rá Linden még inkább csak néztem mi ez. Mégha Reddickre fog pisztolyt elborult aggyal…

A történet tehát annyira nem jött be, de a hangulat és az alakítások hozták a korábbi színvonalat. Talán Holder lehetett volna még lazább, bár 1-2 beszólása volt így is.

winnie - 2014. 08. 05. 17:57

“Reddick nyomozása szintén az idő miatt eléggé pikkpakk ment, gyorsan összerakta a képet akadály nélkül.”

voltak akadályok, eltelt sok idő az évad alatt (mármint nem csak pár nap), max azokat nem mutatták.

_Peter - 2014. 08. 05. 18:14

Én nem úgy éreztem, de ez részletkérdés. Amikor elakadt, hirtelen rögtön szerencséje lett. Pl. mikor Skinner felesége meglátta Lindent a tónál amikor bedobta a telefont a vízbe.
Egyébként én is azt hittem Reddick miután rájött ki volt Skinner hagyja Lindenéket és akkor meg lehetett volna spórolni a politikai eltusolás dolgot, de így is ok volt. Sajnos a kevés idő miatt nem jött át annyira a Reddick és párosunk közti macska-egér játék, de azért lehetett érezni szorul a hurok. Úgyis az egész lényege az volt, hogy Linden tévedett, pisztolyt fogott a junkie-ra, miközben Holder nem is köpött Reddicknek.

rio - 2014. 08. 05. 22:17

Nos, most végeztem a sorozattal. Sötét a képernyő, és szól a rész végén hallható zene: https://www.youtube.com/watch?v=0EEP-WoLwBA. Asszem a Lostnál éreztem ilyet utoljára.

Elsősorban a fentebb már írt 3×10-et “köszönöm” a Killingnek, ami kb. a rám valaha legnagyobb hatást gyakorolt sorozatepizód ever. Nem is fogom soha az életben többet megnézni.

Amúgy a srác ült a zongoránál a beismerésnél, csak mi hallottuk a zenét, nem ő játszott.

Viszlát, Linden. Viszlát, Holder.

winnie - 2014. 08. 05. 22:36

_Peter: mire gondolsz, hogy nem úgy érezted? akadályok voltak, csak nem mutatták őket, így nem lehetett érezni, a “hirtelen” sem volt annyira hirtelen, csak közel voltak a jelenetek. és az idő telt, hiszen a terhességi hírtől eljutottak egészen az ultrahangozásig.

semmi oka nem lett volna, hogy hagyja lindent futni. holdert talán, de lindent biztos nem, még akkor sem, ha azzal holdert viszi – vagy legalábbis nem ismertük annyira a karaktert, hogy tudjuk, mit tenne.

paranoid android - 2014. 08. 05. 22:37

Hiányozni fog Linden és Holder, de annyira nem szomorkodom amiatt, hogy véget ért a sorozat, mert a zsánerhez képest szép életkort élt meg, kaptunk három ügyet, és egy, az alkotó által átgondolt lezárást. Szóval elégedett vagyok.

Ha sorrendet kéne felállítanom, akkor a negyedik évad csak a végére kerülne, de ez nem jelenti azt, hogy nem tetszett volna. Inkább csak azt, hogy az időkorlát miatt nem lett olyan érdekfeszítő a nyomozás, mint korábban, nem volt meg a megfelelő ritmus az információ-adagolás, a red herringek és hasonló elemek terén. Inkább Kyle és Margaret történetének az érzelmi részét domborították ki, ami így remek párhuzamot alkotott a főhőseink magánszálához, sőt a vége felé nagy hatással is volt a karakterek döntéseire. Szóval nekem az évad új esete is tetszett, mind az új karaktereket illetően, mind a Lindenre és Holderre mért hatásában, olyannyira, hogy én még jobban lecsupaszítottam volna a nyomozást. Ha már nem lehetett végigvinni rendesen, szerintem dobhatták volna a szomszédot és/vagy a barátnőt, helyettük pedig Kyle-ra és a múltjára koncentrálhattak volna jobban az évad elején is.

A sorozatzáró részen jó sokat izgultam. Ugyan eléggé szűk volt az új eset mozgástere, és csak négy karaktert kaptunk, amiből kettőt építettek fel csak igazán, de én megkedveltem Kyle-t és izgultam érte. Ahogy később Lindenért is. Majd az epilógusnál a legjobban, hogy nehogy elrontsák egy csókkal. A romantikus felhang erősen jelen volt, Joel Kinnaman szerintem túlzottan rájátszott erre, bár lehet rendezői utasítás volt. Mireille Enos játéka jobban átadta, amit számomra képviselt a Linden-Holder kapcsolat. Több kommentnél megjelenik az a szófordulat, hogy “szimplán barátság” volt köztük. Ezt a fajta értékegyenlőtlenséget nem szeretem, nem értem miért általános a romantikus kapcsolat magasabb szintre helyezése a barátságnál. Linden és Holder között egy nagyon erős kapocs alakult ki az évek során, egy olyan szeretet, ami szerintem nem feleltethető meg a sokkal birtoklóbb természetű szerelemnek. Legalábbis én így látom, és örülök, hogy nem akarták a készítők ránkerőszakolni, mert kettőjük barátsága külső fenyegetés nélkül örök lehet, de egy romantikus kapcsolat két ilyen sérült egyén között halálra van ítélve.

Danee - 2014. 08. 06. 07:02

Öröm volt minden perce. Nem volt annyira tökéletes mint az első évad, ami nem meglepő, hisz – és innen is látszik, hogy kellettek a hosszabb évadok – el volt kicsit sietve a nyomozás. De annyira jó volt ismét látni ezt a párost, tudni, hogy elbúcsúznak tőlünk, ahogy illik 3 ilyen év után. A hangulat továbbra is a helyén volt, lehúzott, az eső maradt. Hálás vagyok a Netflixnek, hogy újabb általam nézett sorozat kapott lezárást. Szerencsésnek mondom magam, szinte mindegyik amit nézek kapott – jóllehet, általában több évadokat megért sorozatokat kezdek el, bár ezt pl a 2. évadban kezdtem.

Hibái voltak, mint mindennek, de elnézem nekik. Viszlát Linden, viszlát Holder!

_Peter - 2014. 08. 06. 13:00

winnie – 2014. 08. 05. 22:36

Ilyenekre mint pl. amit írtam, a feleség pont látta Lindent a tónál. Reddick meglátta a gyűrűt Skinner lányán. Vagy amikor a junkie gyerek szállította neki a fülest Holder vallomásáról a drogosok gyűlésén. Szóval amikor Reddick sötétben tapogatózott, hamar szembejött neki a megoldás. Erre gondoltam, olyan komoly jelentőségű akadály nem volt előtte.

nyunyó - 2014. 08. 06. 15:36

na én is a végére értem és eléggé vegyes érzéseim vannak a lezárással kapcsolatban. az utolsó öt percben leginkább csak rimánkodtam, hogy “meg ne csókold” és már annyira nyilvánvalóan “csókelőtti” volt a helyzet, hogy már ott tartottam, hogy abba is hagyom és négy évad után az utolsó percekben kaszálom a sorozatot. nekem egyszerűen egy ilyen linden-holder románc nem illik bele a képbe sehogy sem.
egyébként egyetértek abban, hogy az egyik legjobb sorozat volt, amit valaha néztem, holder pedig az általam egyik legjobban kedvelt karakter és életem végéig tudnám nézni, ahogy nyomozgatnak abban a stupid car-ban dohányozva.
a negyedik évad nekem is egy kicsit gyors volt és az új ügyet is szívesen néztem volna részletesebben kibontva, de összességében elégedett vagyok.
amit egy kicsit nem értettem az aj és lincoln kétségbeesettsége. mármint inkább gyilkosok lesznek, minthogy kiderüljön, hogy valaki más, akit utálnak gyilkos? mármint oké idióta, erőszakos, agresszív fiatalok, no de iskolai bullying-en kívül tulajdonképpen nem is csináltak semmit. odamentek a stansbury házba gyilkolni, de végül megijedtek és nem csináltak volna semmi rosszat, amikor pedig komolyra fordultak a dolgok elfutottak, ami szintén érthető és egy összezavarodott, bántalmazott kamasztól (amilyenek mindannyian voltak) nem is várhatnánk mást. azért nekik nem volt akkora súlyú szerepük ebben a gyilkosságban (és az is nagyon közvetett és bizonyíthatatlan), hogy megérje nekik megölni kyle-t vagy egyáltalán mélyebben belefolyni az egészbe azért, hogy eltussolják a dolgokat. simán megmondhatták volna, hogy kyle egy őrült gyilkos, aki már hónapok óta arról beszélt, hogy meg akarja ölni a családját és ellopta lincoln fegyverét. vagy lehet, hogy én nem értettem valamit?
a zongorás jelenet is szúrta kicsit a szememet, de azt elintéztem azzal, hogy amilyen állapotban kyle volt egyáltalán nem furcsa, hogy játszik a megrongált zongorán, a zenét pedig képzeli.
reddicktől vártam volna valamiféle minimális együttérzést, illetve megkönnyebbülés volt, de azért kicsit túl gyors, ahogy végül lindenék megúszták az egészet.
mindenesetre egy élmény volt az egész sorozat. viszlát linden. viszlát holder. ja és nagyon tetszik holder új kabátja. sokkal jobb, mint a régi :D

Snoopyzit30 - 2014. 08. 06. 15:56

***SPOILER***

A neten lehet találni több cikket is az utolsó forgatási napról, ahogy képeket is. Ott leforgatták a végét is, ahol Holder megcsókolja Lindent, majd Linden beszáll a vezetőülésre, Holder meg mellé ül. Az utolsó amit mutatnak az az, hogy elhajtanak a kocsival.

Szóval szerintem ez a vége, csak azért nem mutatták, hogy ne lombozzák le az antiromantikus rajongókat, ami természetesen piros pont a részükről, hogy próbáltak mindkét tábornak megfelelni.

Szerintem nem lehetetlen közöttük a kapcsolat, ami nyilván erősebb, mint egy barátság, sőt talán abból alakult ki. Annyi időt töltöttek együtt és annyi mindenen mentek át együtt, hogy ha valami, hát ez össze tud kovácsolni embereket egy életre. Én azzal sem értek egyet, hogy nem működhet. Pont hogy két ugyanolyan hátterű ember között működhet, mert megértik egymást. Skinner is utalt egyszer Lindennek erre a 3. évadban, hogy a feleségével azért nem működik, mert esténként nem akarja neki azt mesélni, hogy milyen hullákat látott éppen aznap és erre Linden bólintott is helyeslően. Melléjük pont hogy egy civil foglalkozású ember nem illene. Amúgy mindketten elég nagy fejlődésen mentek keresztül, szóval én nem írnám le őket.

Azért jó hogy ilyen lett a vége, mármint hogy nem egyértelmű.

paranoid android - 2014. 08. 06. 17:59

“Szerintem nem lehetetlen közöttük a kapcsolat, ami nyilván erősebb, mint egy barátság, sőt talán abból alakult ki. Annyi időt töltöttek együtt és annyi mindenen mentek át együtt, hogy ha valami, hát ez össze tud kovácsolni embereket egy életre.”

De nem így működnek az emberi kapcsolatok. Persze lehetséges egy kapcsolat jellegének átváltozása barátságból szerelemmé, de a barátság nem kisebb értékű, amit bizonyos közös élmények után upgrade-elni lehet romantikus kapcsolattá. Csak mert valakivel átélt valami meghatározót az ember, nem kezd el hirtelen vonzódni hozzá (Linden részéről pl. ez nincsen meg), és romantikus érzéseket táplálni iránta. Maximum azt hiszi, hogy ez így van, mert nincs más, aki megértené, de ezek szoktak rosszul végződni. A harmadik évados majdnem-csók is innen jött. Az hogy összekovácsolták őket az élmények, az csak azt jelenti, hogy szorosabb a barátságuk. És egy barátság lehet sokkal erősebb, sőt intimebb, mint egy romantikus viszony. Az biztos, hogy strapabíróbb.

napocskin - 2014. 08. 06. 18:24

Nem lehetetlen köztük a kapcsolat, és szerintem vonzódnak is egymáshoz, bár valószínűleg tényleg csak az együtt átélt dolgok hatására (mert ha ezektől elvonatkoztatva nézzük őket, soha nem jönnének össze, az biztos). Ami fontos, szerintem, az az, hogy mennyit bírna ki egy ilyen kapcsolat – nagyjából semennyit. Tehát ha valaki meg tudja állni, hogy ne gondolja tovább az egészet, annak biztosan öröm a csók és ellovagolnak a naplementébe befejezés. De akiknél továbbpereg a film, mint nálam is, tudják, hogy hosszú távon ez nem működik. A barátság viszont igen – és az idő múltával kicsit kopik ez az él, ahogy mélyül a barátság.

jky - 2014. 08. 06. 18:41

Sikerült befejeznem. A karót nyelt katonás ügy nekem nem tetszett. Bár nem lett volna rossz ötlet, de a végére számomra teljesen érdektelenné vált, túlvariált marhaságnak tartottam már, ami a végére lett belőle (főleg azok a fürdőszobás “kínzások”, jaj de gáz volt).

Viszont a 3. évad folytatása, Reddick ügyködése, Linden-Holder bűntudata, drámája már egész jó volt, de azért abba is szorultak klisék, köszönhetően gondolom a 6 résznek, nem lehetett szépen felépíteni. :(

És itt a hátulütője az egész rövid évadnak. Nem volt ez elég jól kidolgozva, kapkodni kellett, kis híján összecsapni (főleg az új ügyet), amiért nagy kár. Talán ha nem lett volna új ügy, vagy semmi hangsúlyos ügy, csak maszatolás valamivel (hogy azért mégis legyen rendőri munka) és nagy részben csak Linden-Holder-Skinner témára koncentráltak volna, akkor talán jobb lehetett volna az összkép. Az biztos, hogy az első 2 évad minden tekintetben jobb volt, ahhoz már a 3. évad sem tudott felnőni.

Az epilógust is kicsit túlhúzottnak éreztem, de aztán az utolsó képkockáknál úgy voltam vele, hogy oké, így is jó, érthető. :) Amit viszont nagyon eltaláltak, az az intrós jelenetek belefűzése az epilógusba.

Szóval összességében vegyes érzésekkel, de a lezárást látva inkább pozitív összképpel zárt nálam a sorozat.

Bye Linden, bye Holder!

Snoopyzit30 - 2014. 08. 06. 20:13

paranoid android: sok mindenben igazat adok neked, de szerintem félre értettél. Az is jó dolog, hogy máshogy gondolkodunk, ahány ember, annyi féle vélemény. Szóval szerintem sem törvényszerű, hogy barátságból szerelmi kapcsolat legyen, de itt jön az, hogy ffi-nő között sztem nincs barátság. Valamelyik részről mindig kicsit több. Jelen sorozatban ez inkább Holder, de azért Linden is vágja a pofákat, amikor meglátja hogy Holder meg a helyettes kerületi ügyészcsaj között van valami, még rá is kérdez a Holdernél “by the way”. Amire Holder azt vágja rá, hogy “Féltékeny vagy”. Én a barátságot nem tekintem kisebb értékűnek, de azért erre sok millióan rácáfolnának, hogy barátságból nem szövődik szerelem. Ezer és ezer munkahelyen jönnek össze így emberek. Nem akarok ilyen hülye kliséket nyomatni, de tényleg nem csak a külső alapján jönnek emberek össze. Ahogy sok időt töltenek együtt (lásd. munkahely) egyre jobban megismerik egymást és amit megismernek az valamiért tetszik nekik, ergo abba szeretnek bele. Holderben és Lindenben sok közös pont van. Még az sem biztos, hogy egy barátság strapabíróbb. Hány barátság bomlik fel és hány párkapcsolat lesz nagyon hosszú életű. Nyilván vannak hullámvölgyek, de ez minden emberi kapcsolatra igaz.
napocskin: én sem vagyok híve a nagy happyendes végkifejletnek, de azért ez nem volt az, mindenki belegondol amit akar. Én ha tovább gondolom full el tudom képzelni őket egy párként. Sokkal inkább mint az ügyészcsajjal. A másik, ami miatt ezt gondolom, hogy elvileg 5-6 év telt el az utolsó találkozásuk óta, de a beszélgetés mégis ugyanott folytatódott, mint kb. a 3×10-ben amikor Holder tartja azt a monológot Lindennek, hogy ő sosem marad sehol, mert ha maradna, akkor akarná… bla bla bla. Ezért is mondja Holder, először kérdezve, hogy miért nem marad, majd mondja rögtön utána, hogy maradj! De ahogy ígérte is neki, “többet nem foglak megcsókolni” szintén blablabla. Ezért is amikor ott Linden várja hogy nagyon marasztalja, akkor mondja neki Holder, hogy Bye. Hát szerintem itt elég egyértelmű a szitu.
Na mindegy részemről ennyi volt az okfejtés :))))

winnie - 2014. 08. 06. 20:14

snoopyzit30: nem az a vege. sok mindent leforgatnak, amit nem tesznek be. csak az letezik, amit latunk a sorozatban. es ilyesmirol szo sem volt.

nyilvan mindenki hihet azt, amit, de mit szamitana barmilyen lelombozas? megvan a keszitoi szandek, vannak opciok es beszedes, hogy nem az lett a vege. ilyen alapon azok lettek lelombozva, akik vartak valamit a vegere.

kopasz108 - 2014. 08. 07. 14:32

Sziasztok!

Valaki segíthetne nekem, lehet nekem kerülte el a figyelmemet valami, de ha jól tudom az első évad végén, Gwen, aki Darren csaja, adott a kocsiban egy lemezt Lindennek…Azon a lemezen mi volt? Mert mintha nem derült volna ki, igaz, én csak a 2. évad végéig láttam a sorozatot, de ez a történet így le van zárva, nem? Valaki írja meg, mi volt azon a cd-n, a többi világos, köszönöm :)

julcsi - 2014. 08. 07. 17:54

na a végére értem én is (kissé nehezemre esett így a nyár közepén ezt az esős szürke hangulatot nézni, de azért kíváncsi voltam persze). nekem is kicsit sietősnek tűnt, de ez valahol érthető. a végére vegyes érzelmekkel bár, de az egyik legjobb sorozat lesz, amit valaha láttam és látni fogok.

A. - 2014. 08. 07. 19:22

Holdernek milyen “mindjárt lesmárolja” feje volt a végén, te jó ég. Tiszta 3D hatás, reménykedtem, hogy valahogy kihajol a képernyőből (de nem). Érdemi hozzászólás volt, tudom.

winnie - 2014. 08. 07. 20:38
m76 - 2014. 08. 07. 22:59

Ez már nem az a Killing, amit az előző 3 évadban láttunk. Sajnos vagy szerencsére kiki döntse el magában, bár aki szerint szerencsére az már valszeg nem néző.

Gerdina hozzászolásában leírtak volt nekem is a legnagyobb negatívum az évaddal kapcsolatban. Mindkét karakter olyan hirtelen “leépülésen” ment keresztül, amit egyszerűen nem tudok a Skinner miatti stresszre fogni.

Mellesleg a nyomozás is olyan gyengén zajlott, és a tipikus Holder stílusnak is csak árnyékát láttuk viszont.

Ami pedig a végét illeti, szerintem a kevesebb több lett volna. Nekem olyan érzésem volt mintha leforgattak volna 4-5 utolsó jelenetet, és mivel nem tudtak közülük dönteni, mindet bevágták egymás után. A temetős jelenettől kezdve azt is beleértve minden jelenet lehetett volna az utolsó. És nekem az tetszett volna a legjobban ha az az utolsó jelenet.

A gyilkossági ügyben pedig csak azt tudom kiemelni, hogy végül a két legszemetebbnek beállított karakterről derült ki, hogy igazából nem csináltak semmit, már ha a felbújtást lehet semminek tekinteni. Jó akkor nem semmit, hanem a legkevesebbet.

Mondjuk arról jobb ha jótékonyan megfeledkezünk, hogy ha valaki olyan mint Cadet Stansbury, azt nem lehet felbőszíteni úgy, hogy utána ámokfutásba kezdjen. Pillanatnyi elmezavarra hivatkozni nem lehet, mert olyan pillanatnyi elmezavar nincs ami addig tart, hogy ” várjá üljünk be a kocsiba, meg elkocsikázunk, meg betörünk” és még mindig tart.

A killing korábbi részeiben pont a realizmus volt megdöbbentő. De itt ez teljesen hiányzott, a brutalitás megvolt, de teljesen öncélú volt, és nem értelmezhető. Nem tudtam megdöbbenni, mert ez nálam már kiverte a suspension of disbelief határát.

Én sose emeltem killing-et a legjobbak közé, ez a lezáró évad se emelte a szintjét. A sorozat értékelése 7/10 az évadé 6/10 max. Átlagnál kicsit jobb.

lostfanka - 2014. 08. 07. 23:28

Na a vegere ertem. Nalam ez a sorozatzaras benne van minden idok top5 jeben. En nagyon feltem hogy nem kapunk happy endet, ha ez csak egy evad zaro lett volna akkor nem tetszett volna, de igy hogy sorozat zaro volt, en pont ezt akartam latni. Happy Endet, mindketten megerdemeltek. Raadasul en nem ereztem a romantikus vonalat, inkabb csak egy mely baratit. En akkor huztam volna a szamat ha alami negativ dologgal er veget, hisz az lett volna klise, mivel ebben a sorozatban soha nem kaptunk meg happy endet.

Holder abban a jelenetben mikor meghallja a lanya szivvereset mekkora jatszik istenem, megerdemelne o is egy Grammyt. Holder volt mindenidok egyik legjobb sorozat karakatere.

1-900-Killing !!

blabla - 2014. 08. 08. 00:49

Nos, ha az összképet nézem akkor nem vagyok elégedett. (annak ellenére, hogy volt 3 rész ami rendkívül tetszett)
Ez a lezárás nem “killinges”, már az előző évadban is elszarták szerintem a végét, most szintén. Erőltetettnek, és kényszeredettnek érzetem. Természetesen kétség sem férhet ahhoz, hogy az utóbbi évek egyik legkiemelkedőbb sorozatáról beszélünk, de éppen ezért azt vártam volna, hogy passzolni fog a vége a sorozat hangulatával.

blabla - 2014. 08. 08. 00:51

lostfanka, épp hogy klisés volt a vége.

winnie - 2014. 08. 08. 04:25

“amit egyszerűen nem tudok a Skinner miatti stresszre fogni.”

az “olyan” leépülése való célzás alapján ezt nem tartod akkora volumenű dolognak, de…, szóval mégiscsak a legnagyobb bűnt követte el linden, nem? ami hatására még akár el is gázolta volna skinner lányát. (ezt írtam a kritikánál, hogy nagyon fura volt.) ha valami, akkor ez leépítheti az embert. anno valamelyik régi posztnál írtam, hogy nem hiszem, hogy benne van, hogy ekkora súllyal a lelkén bujkáljon linden. arról nem is beszélve, hogy egy idő után már nem csak skinner sorsa terhelte a lelkiismeretét, hanem holderé is, hiszen őt is magával ránthatta.

a hirtelen pedig a 6 részre vonatkoztatható, hiszen nem láttuk fokozatosan, de egyébként eltelt pár hét, ami alatt leépülhettek. bár az illúzió az volt, hogy ennél kevesebb.

jky - 2014. 08. 08. 09:04

@lostfanka

“Holder abban a jelenetben mikor meghallja a lanya szivvereset mekkora jatszik istenem, megerdemelne o is egy Grammyt.”

Nocsak, Holder zenész lett közben? :D :P

lostfanka - 2014. 08. 08. 10:08

blabla: Klises, mi szamit manapsag klisenek, ha egy sötet dramai sorozatot happy endel fejezunk be az klise? Nem az lett volna a klise ha egy ilyen sorozatot azzal zarnak le hogy Linden lelovi Holdert aztan magat is, az nem lett volna klises?

jky: Ja Holder elmehetne rappernek is:) De amugy ja beneztem, betudom a Killing zaroresz sokkjanak:)

_Peter - 2014. 08. 08. 10:09

jky – 2014. 08. 08. 09:04

“Nocsak, Holder zenész lett közben? :D :P”

Persze, Eminem wannabe :)

Furcsa egyébként annyit ültek a kocsiban, hogy maradt ki az valami idegesítő rapzenével folyton Linden agyára megy. :)

Most annyira nem volt laza mint a “yo vintage playa” idejében.

_Peter - 2014. 08. 08. 10:10

Bocs javítok Eminem wannabe bajusszal :D a bajusz az fontos :D

Snoopyzit30 - 2014. 08. 08. 11:33

winnie köszi a tvline-os interjút :))

blabla - 2014. 08. 08. 15:44

Többen írták, hogy hiteltelen volt a leépülésük, pedig épp az ellenkezőjéről van szó. Ez nem az a sorozat, ahol a kockafejű golyóálló hősök rezzenéstelen arccal halomra lövik a rosszfiúkat, majd hazamennek pisztáciát ropogtatni, mintha mi sem történt volna.
Tökéletesen realista sorozat ez, a két főszereplő sem a tipikus hős karakter, hanem mezei nyomozók valós gondokkal, problémás multal stb. Az lett volna a meglepő, ha nem hullanak össze ekkora nyomás alatt. Egyébként meg az első résztől kezdve érezhető volt mindkét figurán, hogy nyomja őket az ügy, Holder épp úgy magának is be akarta dumálni, hogy nyugi, minden oké, mint Lindennek.

winnie - 2014. 08. 08. 15:46

szerintem nem a leépüléssel van gond, hanem azzal, hogy annyira hirtelennek tűnik a zuhanás. holder látszólag semmi átmenet nélkül kezd például inni vagy drogozni és a testvérét rugdosni.

jky - 2014. 08. 08. 16:21

Csak a 6 rész miatt tűnik hirtelennek, de hát ez van, ha egyszer ennyi részt kaptak rá. Amúgy teljesen rendben volt a dolog, talán a drog és az AA-s vallomás volt kicsit furcsa, de belefért… Számomra ilyen szempontból a 4×01 volt a legjobb talán, ott még közvetlenül a 3. évad vége utáni összeomlás jobban át is jött, amikor rájöttek, hogy mit tettek, aztán gyors ruha égetés, padlóra kerülés lelkileg stb.

kulup - 2014. 08. 11. 12:18

Skinner öngyilkos lett, utána beült az autóba, és belehajtott a tóba. Vagy ezt mégis hogy gondolták ?

petecz - 2014. 08. 11. 14:10

Na én is megnéztem. Nekem (is) tetszett. Nem volt olyan zseniális mint a korábbi évadok. De voltak nagyon jó pillanatai és korrekt lezárást adott a karaktereknek, emiatt örülök hogy folytattam a második évad után (ami számomra kb. örök élmény marad, olyan erős volt).

craig - 2014. 08. 13. 17:01

@kulup
Nem. Belült az autóba, sebességbe rakta, gázt adott, fejbelőtte magát, az autó meg belegurult a tóba :)

dukyka - 2014. 08. 13. 21:09

Nekem nagyon tetszett a befejezés és az évad is, bár tényleg kicsit gyors volt, de sikerült helyrehoznia a 3. évad szörnyű végét. Elégedett vagyok és hiányozni fog.

Snoopyzit30 - 2014. 08. 13. 21:50

Megnéztem még egyszer az egészet magyar felirattal is. Jót mosolyogtam, hogy a végén Linden és Holder elköszönését (Bye) Szia-nak fordították. Jobban illett volna a Viszlát simán (de nem akarok kötözködni).
Amik kérdésként még bennem maradtak:
1. Simán felkötik majd a “szerencsétlen” Joe Mills-t, aki a pornókat csinálta csak a csajokról? Azért azt a bírósági tárgyalást is megnézném, ahogy az ügyész bebizonyítja, hogy hogy kerültek a hullák pont Skinner házánál a tóba. Plusz kis millió dolgot kell meghamisítani még hozzá, de hát gondolom eggyel több ártatlan ember megölése Amerikának mit számít (na jó megint csak nem kötözködöm, mert szar lett volna a sorozat vége, ha Lindent csak simán lecsukják emiatt).
2. Rayne miért is ölte meg a 2 srácot tulajdonképpen? Már ki akartak menni a szobából. Mit gondolt hogy védi meg Kyle-t ezzel? Amikor mondta Lindenéknek, hogy ő tette, azonnal rávágták, hogy a biztonsági kamerák bizonyítják, hogy nem volt ott. A 2 srác “csak” felbujtó volt, de amúgy nem gyilkosok. Szóval ezt a részét nem igazán értettem.
Nagyon, de nagyon kellett volna még az az 5-6 rész, de tényleg.
Hiányozni fog ez a sorozat…

Csilla0422 - 2014. 08. 13. 22:20

Elsőre ez az évad hm….? Másodjára már minden a helyére került. Az elsőt azért nem überelte.

Furcsa, mert alapvetően nem szeretek semmilyen epikus művet – itt viszont tetszettek a “visszatérő” jelenetek.

Kadét csávónál a kezdeti sajnálatom igen mély ellenszenvvé csapott át Did the monster go away? – jelenet után, annak ellenére, hogy kezdetektől rá gyanakodtam.
Az ezredes nem semmi volt.

A “politika” és a PR megint győzött és mindent vitt.

L-H páros. Nem is tudom, hogy melyik a “sérültebb”. Nekem úgy tűnik, hogy a mély barátságuk valami egészen más dologgá alakult át. Holden hegyi beszéd – báj – Linden vissza…csak épp a csók maradt le. Így legalább lehet találgatni, hogy mi lesz, mi ez…

Top5!

Köszönet a Netflix-nek, hogy méltó búcsút kapott ez a zseniális sorozat.

egy igazi szakember - 2014. 08. 14. 11:36

Zseniális évadzáró volt, és nem is rugaszkodott el a valóságtól, bár azt gondolom mindannyiunkat meglepett.

carlsagan - 2014. 08. 14. 14:12

Szóval, jól szűrtem le az interjúból, volt csók csak nem vették fel?

Aki azt írja, hogy ez barátság, nézze meg Holder arcát az utolsó percekben. A szöveg felesleges, minden rá van írva.
És egyébként köszi, a ti oldalatok miatt kezdtem el nézni a legjobb három sorozat egyikét. Nálam fej- fej mellett áll a Breaking Bad- el és a True Detective- el együtt.
Khm, nyilván nem ez volt a legvelősebb hozzászólás…

viky - 2014. 08. 15. 01:05

Végre eljutottam én is a sorozathoz, le is ment mind a 6 rész egymás után. Remek volt ez a 4. évad, nekem jobban is tetszett, mint az előző, amiből be kell valljam, alig emlékszem már valamire.
Az ügy is tetszett, bár valóban nem sikerült annyira kibontani, mint az előzőeket. Sajnos az utolsó részekben már hihetetlenül brutális lett, viszont a lezárásával meg vagyok elégedve, bár a szívem mélyén reméltem, hogy más lesz a gyilkos. Most, így végiggondolva, nekem azért fura volt, mikor az 5. rész végén sétálnak Kyle felé az erdőben, aztán alig vannak már pár lépésre, neki mégis sikerül megszökni. A zongorás résznél is felkaptam a fejem, de ahogy páran írták, hogy a zenét valószínűleg csak képzelte, az eléggé elképzelhető.
Még a befejezésről annyit, hogy elég felemásra sikerült. Egyrészt nagyon örülök, hogy nem negatív véget kapott, és meg is lepődtem rajta rendesen. Mikor maradt még vagy 20 perc, azt vártam, hogy legyen már vége, nehogy valami hülyeséget csináljon egyik vagy másik, ha már így “megmenekültek”. De azért a legvégére már kicsit elhúztam a számat. Bennem nem volt kétség, hogy ez egy romantikus szál akar lenni, annyira ott volt a levegőben, hogy Holder egyszercsak megcsókolja Lindent. Mindegy is, százszor inkább ez, mint egy halál vagy öngyilkosság.
Fantasztikus sorozat volt, főleg az első két évad hagyott bennem mély nyomot, de összességében mind a 4 tetszett. Még több ilyet :)

sherlock20 - 2014. 08. 15. 01:30

Úristen, miért egy ilyen sorozatot kell kaszálni?!

The Killing 2011-2014
9/10

Amúgy a 6 rész ellenére is zseniális évad volt, a zárás meg jobb nem is lehetett volna. Az egész évad jól kigondolt munka volt, kis családmészárlással körítve.

Vége számnak mi a címe??

dukyka - 2014. 08. 15. 04:16

sherlock20: The Jezabels – Peace of Mind

WKi - 2014. 08. 15. 08:12

Nem lehetne folytatni, és nem is lenne sok értelme, de nagy kár érte, h vége. Elnéztem volna még. Simán 9/10

Sok ilyen sorozatot nekünk!

sherlock20 - 2014. 08. 15. 10:44

dukyka, köszönöm!

bëiz - 2014. 08. 15. 18:51

Ez egy fos volt. Mélyrepülés. Iszonyatosat csalódtam. Az utolsó 10 percet gyakorlatilag kár volt leforgatni.

És most az indoklás: ez a katonás eset a világ legunalmasabb ügye volt a megoldásával együtt, ráadásul tele hézagokkal. A két pszichopata srác motivációi abszolut megalapozatlanak voltak. A “gyilkosság előtt” még OK, két unatkozó, nemnormális kamaszgyerek, akik zaklatják a társukat, de a “gyilkosság után” a tökéletes meggondolatlanság és félrement motivációk irányították mindkettőt. Most komolyan: látták, hogy mire képes a gyerek ha begőzöl, erre még neki állnak basztatni? Teljesen idióták írták ezt a forgatókönyvet? Sőt, eleinte az egyik még kedves is volt a sráchoz, aztán amikor meglátta, hogy a hadnaggyal táncikálnak, hirtelen megváltozott, mintha nem is tudom, féltékeny lenne.

Sőt, amikor a kórházból visszamegy a suliba, tartanak egy megemlékezést. Az egyik srác kijön a megemlékezésről és kaján vigyorral a pofáján beszólogat neki? Alig egy hete hanyatt-homlok menekült ki a házból, amikor emez mészárlásba kezdett XD

Lássuk be, egyáltalán nem volt ez átgondolva. Nyomába sem ér az első két évad roppant elegáns és ötletes megoldásának. Azt meg nem nevezném csavarnak, hogy a hadnagy volt az anyuka, jóideje sejthető volt ez.

A Skinner ügy tetszett, azzal sem volt bajom, hogy elsikálták.

Na de az utolsó percek! Bár ne láttam volna. Ennyire a Dextert sikerült elcseszni a végére.

Az utolsó évad hozott egy stabil 7/10-et, egészen az ötödik rész végéig. Az utolsó epizódot nem is merem pontozni inkább…

u.i. a zongora esete tényleg egy hiba. Amikor visszaemlékezik (tehát nem amikor Lindennel beszél) ül a zongora előtt és játszik, ekkor jelenik meg a húga… holott a húrokat már rég elvágták.

fisher - 2014. 08. 15. 22:43

na befejeztem én is. rengeteg dolog nem tetszett. fuck.
a történet egyre jobban szétesett a végére. Reddick miért volt ekkora farok? képes lett volna ezért lecsukatni Lindent? hogy egy utolsó féreg gyilokst lelőtt? nemár. meg sem akarta hallgatni őket, egyből lecsukni. azt már nem is mondom, hogy ilyen hibékat egy rendőr nem csibál, de még egy piti bűnöző se nagyon. oké, bad guys made mistakes de ekkorákat? Linden helyében amúgy megkérdeztem volna, hogy “miért is vagyok én “bad guy”, te fasz?”
ezután jött a Linden-Holder összeveszés, évekre elváltak útjaik. miért? végül nem cseszett ki vele Holder, vagy igen? erőltetett volt, kellett a végére egy dréama kettejük közé, de szarul oldották meg.

Az iskolás szál… na azt nem is értettem, hogy ez mi volt: a végére egy katyvasznak éreztem. ezek a kibaszot beteg diákok…túlzás volt. a zuhanyzós jelenetek..ugyan már..nem értettem miért kell ezt a szerencsétlent így megkínozni. egy baromság volt. megtörtént a gyilkosság, utána mi volt ez az összejátszás az igazgató meg a két srác között? az egyik jelenetben konkrétan úgy tűnt hogy Kyle ellen van a nő. aztán mégsem, merthogy az anyja. miert lőtte le a 2 beteg gyereket? what the fuck. ti értettétek? lehet hogy a bosszankodás közben nem figyeltem, csak néztem hogy ez most így mi. még valami: Kyle fekete csaja is fura volt ami azt illeti, már hogy az ő szerepe. nem tetszet az sem hogy Holder egy faszfej volt nem egyszer.
na es az utolsó 10 perc: ez valami klisés, erőltetett nemtudoménmi volt, hát happy end, az. ez még nem lett volna nagy baj, de milyen… már az elején fura volt ez a kivasalt divatosan felöltözött csini holder. haha, nemár. hallottuk hogy a csajával nem működött (rohadtul nem illettek össze nem csoda, ez a Holder csáladot alapít szál egyébkent teljesen karakteridegen volt nekem). volt egy kis nyálas csevely, az meg úgy tetszett is, bár itt is már érződött a romantika, na mondom ezt nemhiszem el. de elköszöntek szerencsére. utána a főcím beleszövése a zenével zseniális volt, NA ITT kellett volna elvágni, mint a Lost In Translation c. film végén, ez már-már tökéletes lett volna. mindenképp autós jelenettel zártam volna le, itt volt a lehetőseg. és bakker nem, visszamegy. sempert idézve “mé nem bírták ki bameg love story nélkül?”, ez annyira nem hiányzott a végére hogy nem igaz. kínos volt. azt már nem is kommentálom hogy a csókot is leforgatták, azt ha belerakják egyik legnagyobb sorozatos csalódás. persze úgyis ez következik, szóval így se sokkal jobb a helyzet. jézusom, hát gyerekek…

HOZZÁTESZEM annyira volt csak rossz amennyire egy Killing rossz lehet, egyébként imádtam a sorozatot elejétől a végéig, ezért is zavartak ezek a butaságok. nálam a hibái ellenére all time top 10, (Dexter szintén, pedig még ennél is szarabb vége volt, mondjuk legalább nem klisés, biztos, hogy ennél hangulatosabb (és az nagyon fontos) sorozatot még nem láttam. Holder az egyik kedvenc karakterem, Linden is amit itt alakított, elképesztő, minden dijat megerdemel. szóval köszi Kiling ja, én a kedvenceim hibái felett sem hunyok szemet, ezért le kellett írnom a negatívumokat is. meg hát pár dolgot nem értettem, hátha ti megmondjátok.

Gerdina - 2014. 08. 15. 23:55

Nem hívhatsz valakit az otthonodnak csak azért, hogy utána két perccel elkocsikázz és úgy dönts, hogy inkább egyedül maradsz. Az egész párbeszédet érvénytelenítette volna, ha Linden úgy dönt, hogy elhúz és éli tovább magányosan az életét.
Azt nem tudom feldolgozni, hogy ennyi évébe tartott visszajönni és bocsánatot kérni, de ha már megtette, utána ennek kellett történnie. A sorozatban az első résztől kezdve motívum volt a futás/maradás kérdése és az, hogy Linden mindig menekül a kötöttségek elől. Ugyanott tartana a karakter, ahol elkezdte, ha most bevallva, hogy kötődik valakihez, ismét elment volna.

fisher - 2014. 08. 16. 00:35

de min volt a nagy összeveszés? nem szúrta hátba Holder. ennyit nem tudtak megbeszélni?

fisher - 2014. 08. 16. 00:42

ja, látom azt te se érted. ez simán rosszul volt megírva szerintem.

fisher - 2014. 08. 16. 01:27

” egész párbeszédet érvénytelenítette volna, ha Linden úgy dönt, hogy elhúz és éli tovább magányosan az életét.”

legalább lett volna egy kis dráma is ,nem lett volna full hepiend, ha már a Killinget nézi az ember.

Gerdina - 2014. 08. 16. 02:16

Kaptam elég drámát két kaszával és azzal, hogy évadokon át nézhettem, ahogy az általam szeretett karakterek szenvednek és nem azt mondják vagy teszik, amit én szeretnék.
Ha valamit lezáratlannak érzek vagy úgy érzem, hogy nem jutottunk egyről a kettőre, az nekem nem dráma, szimplán frusztráló kísérlet a drámára és a hatáskeltésre.
Nekem erre a befejezésre volt szükségem.

Egyébként Linden megértette, hogy Holder nem szúrta hátba, ezzel tisztában volt az évek alatt, úgy ment el, hogy nem haragudott rá. Talán szégyellte magát? Ezt egy nagyon hülye húzásnak tartom én is.

fisher - 2014. 08. 16. 03:30

még valami, az ajtókon lévõ kötelek. az mi volt? nem láttam értelmét annak sem egyèbként hogy miért akarják ezek anyira tudni hogy emlékszik-e Kyle. ráadásul olyan módszerekkel ami után akkor is fog emlèkezni ha addig nem emlékezett. tele volt plot hole-okkal sajnos.

Snoopyzit30 - 2014. 08. 16. 18:10

fisher: az számomra sem egyértelmű, hogy Rayne miért ölte meg végül a 2 srácot. Illetve az sem egyértelmű, hogy mi volt a fiúk motivációja. Az lehet, hogy az ezredeshez fordultak “segítségért” amikor visszaértek az iskolából a lövöldözés után. Ezt csak abból gondolom, mert AJ mondja neki, hogy sosem törődött velük és Lincoln meg ki akarja nyírni. Ekkor mondja az ezredes, hogy ők fordultak hozzá, hogy hozza rendbe a dolgokat. AJ mondja, hogy az ezredes korábban azt mondta, hogy ők egy család. Tehát én úgy értelmezem, hogy a fiúk elkövették amit elkövettek (Kyle kinyírt mindenkit, a 2 srác meg a felbujtó volt úgymond). Mivel nem tudtak máshoz fordulni, ezért mentek az ezredeshez (“egy család vagyunk”). Az ezredes próbálta védeni Kyle-t, de a fiúk bepöccentek, hogy a srác elkezdett emlékezni. Az ezredes mondta nekik, hogy börtönbe mentek volna, ha ő nem segít, erre AJ rávágta, hogy ez hülyeség. Mondjuk itt nekem még mindig nem érthető az, hogy a 2 srác miért ment ebbe bele ilyen mélyen. Az oké, hogy csesztették Kyle-t, de nem ők ölték meg a családot, tehát nem igazán értem miért fordultak az ezredeshez. Azt értem, hogy ellopták a kocsiját, ami tiszta vér lehetett, ha később az ezredesnek át kellett kárpitoztatni (vagy mi) ugyebár. Nincs kidolgozva itt minden vagy csak mi nem tudjuk a részleteket, mert baromi kevés volt ez a 6 rész erre. Biztos ebből is lehetett volna Rosie Larsen ügyet csinálni, sok vörös heringgel stb. Itt szerintem a gyilkossági szálat mellékesnek kell tekinteni, ami csak asszisztált a Linden sztorijához, mert azzal szépen egybemosták, azt meg kell hagyni. Rayne összehasonlítása Lindennel, illetve Linden anyjának behozása a képbe. Aztán Rayne-Kyle, Linden-Jack párhuzamok. Nem véletlen, hogy Linden próbál együttérezni, ill. megérteni Kyle-t és mondja Holdernek, hogy “Don’t you touch him!”, amikor az el akarja fogni. Mondjuk itt már Linden realitásérzéke réges rég elhagyta a Földet. Tudja, hogy nem Rayne volt a gyilkos mégis futni hagyná Kyle-t. Vannak itt logikátlanságok még. Vagy csak kevés az infonk.

Snoopyzit30 - 2014. 08. 16. 18:16

“de min volt a nagy összeveszés? nem szúrta hátba Holder”

A nagy összeveszés és a kapcsolatuk legalja az volt, amikor Linden megvádolta Holdert, hogy ő lopta el a töltényhüvelyt. Az volt szerintem a “nagy összeveszés”. Ott olyan szintű bizalomvesztés volt Holder részéről szerintem, hogy Linden már csinálhatott vagy mondhatott volna bármit nem segített volna. Ezt Linden is tudta és ezért nem ment el korábban Holderhez még azok után sem, hogy megtalálta a kiürített házában a hiányzó töltényhüvelyt. Meg hát kellett az írók részéről a manipuláció, mert hát a gyereknek meg kellett születni, meg Holdert el kellett nekik választani az ügyészcsajtól. Ezt csak “időutazással” lehetett megcsinálni gondolom ezért volt ez így kitalálva.
Ez persze csak az én elméletem.

winnie - 2014. 08. 16. 18:39

“fisher: az számomra sem egyértelmű, hogy Rayne miért ölte meg végül a 2 srácot. Illetve az sem egyértelmű, hogy mi volt a fiúk motivációja”

linkeltem a napokban egy joan allen interjút, abban talán beszéltek erről.

Snoopyzit30 - 2014. 08. 16. 22:12

winnie gondolom erre az interjúrészre utalt.

Does she surprise herself by pulling the trigger on those two cadets?

You know, I think she’s just in such protective mode that at that point things are going awry and she’s so worried about him and worried that they’ve harmed him that she’s almost in the zone. I will do anything to protect my son. It’s not very logical. I mean, she’s going to go to prison, right? She just reached that point based on things going awry that she feels she’s capable of doing anything to protect him. I didn’t know until the week before that I killed these boys. I was like, “Oh. OK!” (Laughs) We got the scripts about a week before we would shoot them.

szerintem - 2014. 08. 17. 04:08

most vegeztem az utolso resszel. leirni is rossz.

rengeteg dolgot irtak mar a tobbiek, azt nem ismetelnem el. en ugy fogom fel ezt a hat reszt, hogy ez egy ajandek volt a rajongoknak. hogy lassuk, mi lett lindennel es holderrel. minden mas mellekes. es eppen ezert en el tudok nezni minden hibat is. akartak beletenni egy nyomozast is, hogy meg nagyobb legyen a teher a ket detektiv vallan, es persze sulykoltak a parhuzamokat is rendesen, foleg lindennel kapcsolatban. de tenyleg, ettol az evadtol nem lehetett kidolgozott tortenetet varni. szerintem rendben voltak azon a szalon is a szineszek, kulonben.
a skinner-szal viszont nagyon jol mukodott, persze annak is az erzelmi vonala, nem reddick nyomozasa. ez az evad tenyleg lindenrol es holderrol szolt. egyutt es kulon-kulon. akkora melysegekbe mentunk veluk, mint meg soha azelott es szerintem ez emeli ezt az evadot a tobbi koze. nincs meg egy ilyen paros, mint linden es holder.
hianyozni fognak.

az epilogus nekem sem tetszett kulonosebben. egyreszt, total legbol kapott, hogy hosszu ido utan, 5-6 evvel kesobb egyszercsak lindennek eszebe jut “benezni” es persze tovabbra sincs annyi gyokere sem, hogy az sem okoz gondot, hogy maradjon. dejo, ez meg belefer. szoval beugrik es ket felmondatban bocsanatot ker egy olyan sulyos dologgal kapcsolatban, ami a kapcsolatuk melypontjat jelentette vegulis annak idejen. ertem en, hogy a nagy idougras azert kellett, mert nekunk latnunk kellett, hogy holder nincs a nojevel, de joban van imadott kislanyaval, de azert ennyi ev elteltevel nehezen fogadom el, hogy igy az utcan allva minden rendbejon kozottuk. de meg ezt is elfogadom, egye fene. a vonzodast viszont nem. a sorozat epilogusaig ugy gondoltam, hogy linden es holder partnerek, es fokozatosan baratok lettek. olyan szoros baratsag szovodott kozottuk, ami nem esik meg minden nap. en is azt gondolom, hogy nincs baratsag ferfi es no kozott, ok viszont nem ferfi es nok voltak. ok linden es holder voltak. soha nem ereztem semmi mast kozottuk. meg a csok utan sem, az meg belefert a helyzetbe. ha az olelkezessel lett volna vege a sorozatnak, akkor tokeletesen boldog lennek. de holder igenis ugy nezett lindenre az utolso jelenetben, hogy kellemetlenul ereztem magam tole. foleg azutan, hogy annyi ideig nem talalkoztak, egyszeruen csak teljesen out of the blue volt a dolog. es nem melto a linden-holder paroshoz. szerintem. ettol fuggetlenul a sorozat nalam alltime top3.

ja, es nem mellekesen holder minden idok legjobb ferfi karaktere szerintem. nem is joel kinnamanert vagyok oda, hanem holderert. tiszta orulet, de tenyleg.

fisher - 2014. 08. 18. 02:26

volt még itt egy “érdekes dolog”. a szomszédnál az emeletrõl hallatszott egy zaj. “Van itt valaki?”, kérdezik. az öreg láthatóan zavarba jön. Linden felmegy, és ott a fotós szoba. kérdés: honnan jött a zaj? nem derült ki. a magyarázat persze az hogy kellett valami ami felcsalogatja Lindent. na de így kellett ezt megoldani?

“Most komolyan: látták, hogy mire képes a gyerek ha begőzöl, erre még neki állnak basztatni?”

teljesen jogos, baromság ez is.

“A nagy összeveszés és a kapcsolatuk legalja az volt, amikor Linden megvádolta Holdert, hogy ő lopta el a töltényhüvelyt. ”

na igen, de ennyit nem tudnak megbeszélni? szét volt esve Linden, alig aludt, hülyeségeket beszélt, ennyi. nem volt indokolt ez a hosszú elválás.

Snoopyzit30 - 2014. 08. 18. 09:58

“szét volt esve Linden, alig aludt, hülyeségeket beszélt, ennyi. nem volt indokolt ez a hosszú elválás”

Az volt a mélypont, hogy még pisztolyt is fogott rá és akármennyire fáradt (sokszor volt már fáradt), de az, hogy megvádolja Holdert az nagyon kemény és súlyos dolog volt. Nem csak simán ledrogosozta.
Amúgy meg kellettek a dramaturgiai fordulatok, más nem jut eszembe :-P

fisher - 2014. 08. 18. 13:03

persze össze kelett veszniük a végére, de ezen még igazán gondolkodhattak volna az írók :) Holdert azért keményebb gyereknek ismertem meg hogy ezt így felvegye, Linden meg elnézést kérhetett volna.

deku82 - 2014. 08. 19. 02:07

A Gyűrűk Ura végén van ennyi befejezés sorba rakva. Linden ahogy nézi a várost, ott kellett volna sötétíteni. Erről az utolsó vágásról pár 80-as évekbeli romantikus film vége jut eszembe; amúgy jó lenne egy full kiadás majd belőle a polcra.

Reeku - 2014. 08. 19. 14:28

Ma néztem meg az utolsó részt, én bőgtem… mikor Linden vezet, és az a zene is hozzá… gyönyörű. És amikor Holder kilép az ajtón és ott áll Linden, ááááá!
A vége is tetszett, bár én annyira elfogult vagyok a Linden-Holder párossal, és magával a sorozattal… a nüansznyi hibák se zavarnak. Simán 10/10. Top3-ban van a sorozat nálam. Elnéztem volna még simán, jobban bejött az első két évados fejtegetős nyomozós vonal.
És Joel Kinnaman-ra ismét lehet szavazni a JAws-on, yeahh!

Gedeon74 - 2014. 08. 21. 14:14

Tetszett, hogy mintegy végső keretként Linden futásával kezdődött a rész.

Az ügy zárása elég megrázóra sikeredett. Engem egyébként is sikerült átvágniuk, a kishúg miatt végül kihúztam Kyle-t a listáról, nem gondoltam volna, hogy őt is képes lenne megölni.

A záró évad erős szálának bizonyuló Skinner-ügynél felmerült bennem az eltussolás lehetősége, de azt gondoltam, hogy ez házon belül történne, nem a politika beleszólására, bár a motiváció nyilván ugyanaz. Örültem Richmond viszontlátásának, viszont így azért ott maradt egy darabka súly Linden lelkében, ez nem az a teljes megkönnyebbülés, mint amire számított volna, nemcsak a saját beismerő vallomása miatt, hanem hogy mindenki számára kiderüljön az igazság Skinner-ről. A Holder-rel köztük levő feszültséget szerintem viszont eltúlozták azzal, amikor Linden ráemelte a fegyverét. Ez nekem valahogy kilógott. Ahogy egy kicsit furcsa volt Kyle-hoz való hozzáállása is, mégha részben önmagát is látta benne. Holder két arca, a szülészeten, meg a fentebb említett jelenetnél priceless. És hogy ennek a két meghatározó momentumnak ellenére is kitartott Linden mellett, nincs mese, ez tényleg BFF.

A legvége nekem viszont sajnos eléggé erőltetettnek tűnt, szolgáljuk ki a rajongókat felkiáltással. Azt lehetett valószínűsíteni, hogy Holder-nek nem jön össze ez a család dolog, egyébként se éreztem igazán összetartozónak Caroline-nal. Még az öltönyös korszakban talán elment, de az, mint tudjuk, csak álruha volt neki. Linden-nél is reális, hogy csak menekült, ahogy az anyja mondta, nem bírna egy helyen megmaradni. De ez a lezárás, ez valahogy nem illett bele nekem, ha már heppiend, akkor valami másnak jobban örültem volna. Na, mindegy, ez legyen a legnagyobb baj.

A két évados kibontás nekem sokkal jobban bejött. Ott lehetett leginkább beleélnie magát az embernek a történetbe, igaz, nem csak a több idő miatt, hanem a szereplőkkel való könnyebb azonosulás miatt, azért is az a két évad szerintem megismételhetetlen, azzal a folytatásokat nem lehet összehasonlítani. Ezzel együtt nem bántam meg a következő két évadot.

Azt hiszem, érik egy újrázás az elejétől, az időjárás pont adott hozzá…

jp - 2014. 08. 23. 08:11

Atyaég!

Csak a jegyzőkönyv kedvéért.72 óra alatt első két évad mega dara minden “rekordomat” megdöntve! WTF

Nem lehetett kiszállnom, de nem is akartam, beszippantott a sorozat mindent átölelő szürke világa, örökké esős időjárása.

Bele sem olvasok itt most így jelenleg ezekbe a kritikákba,kommentekbe nyilván.

De mivel nálam most az út egy másik, extra besűrített időzónába került így hamarosan jön a megérkezés. Pedig még nyújtanám az időt, de tudom sokáig már nem tehetem.
Kamillázok csak – és közben aranyba foglalom minden ehhez a filmhez kapcsolódó személy nevét és a zenét.

10/10

koka - 2014. 08. 24. 22:38

Nekem tetszett az, ahogy Netflix-es sorozatként is kapott minden epizód külön kritikát. Sajnos én csak most jutottam a végére, de minden rész után leültem, és elolvastam a kritikát és a hozzászólásokat. Úgy gondolom, működhet így a továbbiakban is, ha megint lesz rá alkalom :)

A sorozatzáróról: Bizony bejött nekem az évad, még a vége is és legfőképpen azért, mert szegény Linden és Holder már szenvedett annyit, hogy kijárt nekik ez a megbékélés. Ha valamelyikük meghalt volna (vagy akár mindketten) az nem csengett volna jól le. Főleg, hogy az évad közben is kaptuk rendesen a fanservice-t, a folyamtatos visszautalásokkal meg a keretes szerkezetekkel. Érződött, hogy maximálisan kiakarták szolgálni a nézőket. Szóval jó volt ez az időbeli eltolódás, majd a újratalálkozás, meg a beszélgetés az üres délutáni utcán.
Hát, viszlát The Killing.

“I think, maybe…that home was us. It was you and me together in that stupid car…riding around, smoking cigarettes. I think that was everything.”

Zs - 2014. 08. 28. 12:26

Nekem valami miatt maga az ügy (nem az, ahogy hat rész alatt ki tudták bontani) jobban tetszett, mint a harmadik évados (az első két évadot semmi se tudja nálam felülmúlni). Fogalmam sincs, miért, de nekem a harmadik évad egyszerűen nem jött át, nem tudtam senkivel se azonosulni (max a fiatal anyukával, akit ebben az évadban is mutattak). Vagy a gyerekszínészek nem jöttek be nekem, vagy az egész sztori volt kicsit izzadtságszagú (csináljunk valamit, ami sokkal durvább és borongósabb, mint a Rosie-ügy). Valaki írta, hogy a negyedik évadban a Kyle-t alakító fiú rossz színész volt – nem tudom, nekem éppen hogy nagyon hiteles volt, megfogott benne valami, de a két őrült srác vagy az ezredes nő, meg valahogy a suli légköre is sokkal jobban bejött, mint a harmadik évados utcagyerekek. Persze ez szubjektív.
Más kérdés, hogy a kritikákkal egyetértek, nem lett jól kibontva az egész, és volt aztán nem kevés ellentmondás (én arra tudok tippelni, hogy a két hülyegyereket tényleg be tudta pánikoltatni a főnéni azzal, hogy felbujtásért milyen sokat kaphatnak…passz). Linden-Holder: a vége nekem nem annyira jött át, de nem baj, el tudom őket engedni. Holderbe meg én is szerelmes vagyok picit :):)

kietle - 2014. 08. 30. 21:29

Amikor elkezdődött a negyedik részig jutottam, most megint bepróbáltam, de csak egy részt bírtam végignézni. Pedig nagyon szeretem a átívelő krimiket.

VanillaSky - 2014. 09. 02. 00:39

10/10

A többhetes ütemtervet betartottam, igaz nehezen. Mit írhatnék róla? Egyszerűen az érzések vitték el ezt az évadot. Jól összehangolták a család lemészárlása és Linden – Ezredes hasonlóságát is. A végét kicsit sajnálom, Linden “szabadulása” tökéletesen beleillet a polgármester profiljába, nem kaptak feloldozást Holderrel és az ügy is halott maradt a nagyvilág számára. Kb 45 perc körül zártam volna le. Ahogy Linden kilépett az ajtón, körbenézett és a nap kisütött a felhők mögül. Ez az újbóli egymásra találás kicsit giccses volt. (igaz titkon reménykedtem, hogy Linden egy utolsó ügybe akarta belevinni Holdert, de sajnos nem)

Elsőrangú sorozat, a polc legtetejére. Éveken át elnéztem volna még, igaz az eredeti AMC-s formátumban.

Tommy - 2014. 09. 06. 22:07

Nagyon jó, méltó lezárást kapott a sorozat. Tényleg az elmúlt évek egyik leggjobbja, a müfajban a legjobb egyértelműen. Nagyon fog hiányozni a Holder-Linden duó, és az egész Killing hangulat! A top 10-ben ott a helye nálam a sorozatnak!

Bad Ass Cinema - 2015. 01. 15. 10:29

Én lepődtem meg a legjobban rajta, de tetszett a befejezés. A sorozat nézése közben eszembe sem jutott, hogy alakulhat valami közöttük. Az utolsó jelenet azzal a gyönyörű zenével valami hipnotikus hatással volt rám. Nagy sorozat volt, jó lenne a két szereplőt lecastingolni a True Detective S3-ra :)

TimCsi - 2016. 01. 30. 23:21

Kedves Gerdina!
Valoszinu azert nem erted a ket foszereplo kozti parbeszedeket, mert magyarul nezted es nem eredeti nyelven! Tudom kozhely, de mint minden ez is jobban atjon, ha angolul nezed…..

Gabor - 2017. 02. 23. 15:52

a skandinav krimeket ajanlo oldalon akadtam a Killing-re, es ugy adodott, h az usa remake verziot neztem meg. korabban (gyerekkoromtol) is nagy krimi rajongo vagyok, az intelligens-nyomozos-kutatos jol felepitett muvek mindig lebilincseltek. Es nagyon sokat lattam mar, es nagy reszuk, foleg a kozonsegfilmek mindig egyszerusitettek, magyarul az igazi krimi-fanoknak: kommersz sz@rok. Ez a sorozat most attores nalam, es bar remake, nagyon-nagyon kiemelkedo alkotas. vegre top igazi szineszek, es foleg kivalo es szeretheto karakterek! A ket foszereplo azzal, h e kerek 44. resz egy egyseget alkot, egyszeruen szornyu, h nem lesz tovabb…A 4.evadvaloban gyengebb, vagyis az indulas, de meglepoen eros a szeria vege. Sztem nem siettek el a dolgot, jol van kitalalva es talalva az utolso resz. Egyetlen hiba van, es ezzel osztom az idobeliseg problemajat: (aki meg nem latta, innen ne olvasson tovabb!) Bullet sirjan 2014-es halalozasi ev szerepel, aztan kovetkezo kep evek mulva Holdert latjuk ugyanugy festve, ahogy mar suliba jaro lanyat vezeti a sulibuszhoz. Vagyis 5-6 evnek min.el kellett telnie ehhez? Ez azt jelenti, hogy 2020-ban jarunk?;) szoval ez semmikepp nem okes, inkabb mondtak volna azt, hogy regebben jatszodik az egesz 3.-4. evad is: a lathato autokbol, ruhakbol, telefon tipusokbol stb siman letagadhato lett volna par ev a jelenkorbol, hogy aztan a vegen valoban a jelenben jarva eljuk meg a finalet….
Ezt leszamitva sztem olyan top sorozat ez, ami utan barmit latok majd, mindig orokke az elsok kozt lesz. A hangulata, a szerethetosege es sokoldalusaga az elet minden teruleterol mesterien osszerakva: fantasztikus!

Mates11 - 2017. 08. 19. 20:07

True Detective s1 pótlékot kerestem…és megtaláltam,irdatlan dara 2 hétvégén,de sajna kereshetem tovább,nincs folytatás.:/

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz