login |

Pilot: Forever

2014. 08. 30. 17:07 - Írta: human

200 hozzászólás | kategória: 2014/15, kritika, pilot-mustra,

A múltkori Selfie-bepróbálás után reménykedtem benne, hogy a következő őszről bepróbált pilot jobban fog tetszeni, és ez szerencsére be is jött, de ezzel szerintem a kisebbségbe fogok tartozni.

A Forever tipikus nyomozós sorozat, avagy heti ügyek lesznek benne a folyamatosan, amihez kitalálták azt, hogy a főszereplő minden halála után feltámad. Innentől már csak elrontani tudták volna számomra, de szerencsére nem tették, viszont aki nincs oda a halhatatlanos történetekért, annak csak a CSI-Bones-Mentalist-akármi recept sokadik felhasználása lesz a Forever.

A főszereplő egy New York-i halottkém, aki már több száz éve birkózik a problémájával, miszerint amikor meghal, akkor valami vízben (folyóban) újjá is születik rögtön. Halálakor érzi a fájdalmat,  csinált rá egy skálát, de az huss, tova is tűnik mire kijön meztelenül a vízből. Kutatja is a jelenséget, s ennek megfelelően a halál avatott ismerője, néha csak ránéz egy tetemre és már tudja is, mi történt vele, ezért nem meglepő az aktuális karrierje sem.

Így már talán még világosabb, hogy mennyire tipikus nyomozós sorozatról van szó. Sőt, kifejezetten erőltetetten az, mivel hősünk a pilot ügyébe gyanúsítottként kerül, aztán 5 perccel később már szinte a nyomozónő hívja, hogy tartson vele egy kihallgatáshoz, ahova amúgy egyedül menne, mert az bevált gyakorlat — és milyen jól teszi, hogy halhatatlanunkkal fog össze, hiszen annak tudása menti meg.

Tehát minden azon múlik, hogy mennyire jön be nekünk a főszereplő tulajdonsága. Bár már itt is belengettek átívelőbb szálakat, de azért mégsem azokon van a hangsúly. Számomra elég sok pluszt ad az, amikor flashbackben visszanézünk a főhős múltjára, egy szereplőről kiderülnek plusz dolgok, de gondolom később is lesznek még ebben meglepetések.

Ennek megfelelően a színészekkel sincs baj. A nyomozónőre nem sok idő jutott, de igazából ez jó döntés, hiszen így a lényeget jobban kiemelhették. Sokszor szoktam mondani az első részekre, hogy öntik ránk az információt, de itt valahogy megtalálták az egyensúlyt, kivéve ugye abban, hogy miképp is lesznek ők “hivatalos páros” a jövőben. De erre lehet a 2. rész jobb választ ad majd.

Részemről olyan 7/10, de annyira mindenképp eltaláltak, hogy adjak neki még 3-4 résznyi esélyt. Főleg, hogy mostanában megint vágyom kicsit ilyen egyszerűbb nyomozósokra, idén nyáron már a Perception-ig süllyedtem…

A szeptemberben (09.22) bemutatásra kerülő sorozatról winnie is ír kritikát a premier után. Mivel a pilotot a csatorna tette ki, így nagy eltérések elvileg nem lesznek a mostani és a hivatalos verzió között.

200 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2014. 08. 30. 17:24

abszolút nem értek egyet, ebben nem volt semmi tipikus. alig nyomoztak, inkább a karaktereket, az alaphelyzetet, a mitológiát alapozták, az ügy random volt, nem volt kérdés, hogy ki tette, csak az, hogy kapják el.

a folytatás lehet, hogy tipikus lesz, de ezt nem éreztem annak.

(human egyébként nem járatos annyira a nyomozósokban, hogy a bones, mentalist mellé beveszi a csi-t – utóbbi per definitionem pure procedural, a másik kettő karakterizálós, de persze a csi is elmozdult valamennyire ebbe az irányba.)

de.

az eleje miatt a forever egyelőre inkább a mentalistre hajaz, bár a sármos főhős később már nem annyira vetette be a megfigyelő készségét. összességében semmi extra, a karakterek behúzhatják az ember, na meg a mitológia, ami hiszem, hogy komolyabban jelen lesz, s idővel át is mehet mitologizálósba, ha kap egy nemezist. (szóval azzal sem értek egyet, hogy nem fognak ráhajtani. plusz mindig lesz flashback, aminek nem annyira örülök, az is karakterizálni fog.)

tipikusan 6/10-es volt nekem, semmi extra, de a végecsavar annyira, de annyira bejött, hogy…, szóval virtuálisan megajánlok plusz sok pontot még. de tényleg, annyira, de annyira jó húzás volt, hogy ha akkor van vége, akkor tuti ott ülök percekig könnyes szemmel.

az azért húzós, hogy már a pilotban háromszor meghalt. remélem, nem lesz kötelező minden részben megölni.

ja, az együtt nyomozást meg megoldották, hogy direkt őt kéri mindig:)

Lajosék a másodikról - 2014. 08. 30. 17:28

A Sherlock/Elementary párhuzam szerintem nagyon adja magát. A pilottal a világon semmi baj, viszont nem tudom, mennyire tud sok részen át egyedi/érdekes lenni.

És aztán ott az ABC-faktor, a kedd este 10-es időpont náluk abszolút halálzóna, ráadásul a Shielddel se érzem olyan nagyon kompatibilisnek.

winnie - 2014. 08. 30. 17:30

“mennyire jön be nekünk a főszereplő tulajdonsága”

szerintem elég annyi, hogy mennyire jön be a főszereplő, mint karakter. elég erősen rajta múlik minden.

DarylD - 2014. 08. 30. 17:54

Ebbe majd belenézek ősszel, jó lenne már egy új heti ügyes krimi, ami az első évados Mentalista szintjét megüti. A kritika meg a szinopszis alapján bejövős lesz nálam.:)

Tr7 - 2014. 08. 30. 18:11

Nekem tetszett. 7,5/10

human - 2014. 08. 30. 18:19

“abszolút nem értek egyet, ebben nem volt semmi tipikus.” a későbbi részekre tippelem az eddigi összes hetiügyes nyomozós pilotja alapján?

“nem volt kérdés, hogy ki tette, csak az, hogy kapják el.” és mégis jött a fordulat? mondjuk elég gagyi lett volna egy Sebezhetetlen húzás.

A CSI pedig azért illik oda mert olyan mintha a 3 ügyből álló részből kivennének egyet és azt húznák szét (szóval nem annyira erős ügy), de mégsem Mentalista szerűen, te is tudod h láttam CSI-t is bőven.

Benjy - 2014. 08. 30. 18:51

Igazából a Monk óta az ilyen típusú sorozatok nem tudtak bennem semmi maradandót hagyni, általában egy-két évad után ki is fulladtak. Ennek ellenére szerintem kap majd valamikor egy esélyt hátha alapon. Elementaryt úgyis kaszáltam még tavaly ősszel, Mentalist nincs, szóval néha-néha egy epizód megnézésre talán alkalmas lehet. Hacsak nem fog többet nyújtani, láttam már karón varjút.

Lemoni - 2014. 08. 30. 19:20

A legtipikusabb network sorozat nekem érzetre, ennek ellenére tetszett, én is 7/10-re lőttem be. Ioan Gruffudd miatt eleve várós volt és úgy tűnik, jó karaktert is kapott az előnyös külsejéhez. Ami a legjobban tetszett a pilotban, az az öreg Abe kilétének tömör és velős magyarázata, ahogy a baba karján lévő számot átkötötték a jelenlegi időbe, ha ilyen ötleteket lépnek meg sorozatban a sorozatban, jóban leszek velük a folytatásban is.

Great - 2014. 08. 30. 19:27

Nekem a New Amsterdam ugrott be elsőre és emiatt azzal hasonlítottam össze, nem a Bones-sal meg a Mentalistával, engem a főhős karaktere és személyisége nagyon megfogott és tetszik hogy Judd Hirsch pont ugyan olyan karaktert játszik mint a Numb3rs-ben. Viszont szerintem a nyomozónő elég gyenge lett, talán majd a későbbiekben. Én mindenképpen maradok még 8/10.

human - 2014. 08. 30. 19:33

New Amsterdamra már nem emlékszem rendesen, hiába tetszett anno.

Dexter Morgan - 2014. 08. 30. 20:10

Valójában nem volt rossz, de annyira érdekes sem… valószínűbb, hogy nem fogom nézni, mint az, hogy igen. Ioan Gruffudd és Judd Hirsch nagyon jók, Alana De La Garza kevésbé, bár az ő részéről sokkal rosszabbra számítottam. Nincs meg benne az a “fűszer”, ami miatt a Bones is, a Mentalist is és a Castle is az első pillanattól remekül szórakoztató volt. Egyszerűen ebben a műfajban iszonyú nehéz igazán jót összehozni. A Perception volt talán az utolsó, ami azonnal megfogott, és azóta is nagy kedvenc tudott maradni.

Avera - 2014. 08. 30. 20:56

Ioan Gruffudd miatt már nyert ügy nálam =) De a rész végén kiderült, ha nem ő a főszereplő, akkor is bejött volna ez a hegylakóba öltött mentalistába öltött sherlock hibrid. Kíváncsi vagyok, hogy ősszel meddig tart majd a varázs, de egyelőre nézős lesz. 8/10, de csak Ioan miatt, egyébként 7/10 lenne.

mmonitor - 2014. 08. 30. 21:03

Én nem szeretem a krimiket ezért nem is tudom mihez hasonlítani, nem nézek egyet sem. Lehet, hogy ezért jött be nagyon. 9-et adok rá így első felindulásra. A karakterek jók meg az alapfelállás is. Mostanában mélyponton vagyok a sorozatnézésben, ez most visszahozta a kedvemet.

Neoprimitiv - 2014. 08. 30. 22:14

Abe karakterének magyarázata nekem is bejött, bár elég erős Hegylakó nyúlás (csak ott nem kisfiút, hanem kislányt mentett meg a halhatatlan főhős).

A főszereplő jó, a női főszereplőt majd meglátjuk, de eddig hozza a szintet. Az én tippem az, hogy Castle pótléknak szánják, a felállás erősen arra hajaz. Sőt a végső “You coming or what?” is egy “picit” emlékeztetett rá. (Castle 2×05 zárójelenet.) Ha megmarad és a Castle nem tudja idén visszanyerni a fináléval elvesztett nézőket, akkor szerintem helycsere lesz és menni fog hétfő estére a DWTS után. (Különösen, ha Gruffudd sokszor lesz látható legalább részleges ádámkosztümben.)

Serafina - 2014. 08. 30. 22:49

Nekem ezzel mindenképpen megvan az egyik első nézős őszi újonc 8/10

korum - 2014. 08. 30. 23:50

Kellemesebb első rész volt, mint amire számítottam. Egy darabig maradok.

karit - 2014. 08. 31. 11:19

Ha tényleg hajaz a New Amsterdamra (langyosvíz némi romantikus rejtéllyel), akkor bepróbálós lesz, bár, ha az általam követett kevés nyomozós (szenvedős Castle, unalmas Unforgettable, 10/10 Sherlock, fáradó Elementary) mellett nem tud valami újat mutatni, lehet, hogy csak Junkie-olvasás lesz belőle.

Devonka - 2014. 08. 31. 11:24

“Kellemes” volt, még maradok.

beem - 2014. 08. 31. 14:48

Nagyon köszönöm az ajánlót, megnéztem és nagyon tetszett, rég vártam egy Highlander feldolgozásra és ez szerintem nagyon jól sikerült.

A karaktereket nagyon jól megoldották és megalkották (még egy “erős” rendőr nyomozótárs karakter kéne szerintem), a történelmi szál szerintem remek, a “Batcave” is érdekes, a főszereplők szimpatikusak (a főhőst már a Fantastic 4 óta kedvelem)…

Az egyetlen baki nálam, hogy a nyomozás nagyon “railroad” szagú volt (de igazából a való életben is gondolom, hogy pont ilyen).

Összeségében nálam is egy 7.5/10, nagy potenciállal.
Ha nem szúrják el, akkor ez lesz az új sorozatom, és még talán a Castle helyét is át fogja venni jövőre (mert ha jól tudom annak sajnos vége lesz idén).

bikkbakk - 2014. 08. 31. 22:48

nem tudom, engem arra a vámpíros sorozatra emlékeztet, aminek csak egy szezonja volt, de az istennek nem jut eszembe a címe.

Hunnenkoenig - 2014. 09. 01. 00:15

Na ez nekem nagyon bejött.
Vegre ujra egy sorozat, amit teljes lelkesedessel tudok nezni es minden perce elkötött.

Szimpi karakterek, feelgood hangulat, halhatatlansag…. mi kell meg?

Kar, hogy a pilot, amit lattam, majd csak szeptember vegen kerül adasba.

Most akkor idöutazo lettem?

A sorozatos appom ugyanis nem engedi kipipalnom :-P

Hunnenkoenig - 2014. 09. 01. 00:15

@bikkbakk: Moonlight

Hunnenkoenig - 2014. 09. 01. 00:30

*lekötött

Amugy megegyszer atolvasva a cikket, szerintem teljesen logikusan volt felepitve, hogy miert is kerülnek a csajjal össze es miert akarja az mindig magaval vinni a pasit.

Gondolom a csajnal az is közrejatszik, hogy sejt valamit es ra akar jönni, mi a rejtely es ezert a közeleben akarja tartani a csavot.

Szoval nem amolyan “mert csak” modon kerülnek össze, hanem teljesen erthetö es következetes okok miatt.

winnie - 2014. 09. 01. 05:21

“Az egyetlen baki nálam, hogy a nyomozás nagyon “railroad” szagú volt”

ezért is írtam fent, hogy annyira nem tipikus. meglátjuk, hogy lesz később.

energy - 2014. 09. 03. 11:23

Ha én pucéran ébrednék minden halálom után ugyanazon a helyen, biztos elrejtenék/elásnék némi váltóruhát a közelben.
Az első meglepetést az hozta számomra, hogy mennyire lenyúlták a Sherlockot. 200 év háborús történelme sem volt elég ahhoz, hogy a főszereplőre ragadjon némi harci tudás, pedig ő már mindent csinált. Az első részben 3X halt meg, van egy olyan érzésem, hogy ez a jövőben is sokszor előfordul majd, ami sok pucér jelenetet jelent! Kifejezetten jó, hogy van egy rendőr ismerőse, így nem kell majd a börtönben töltenie az éjszakáit. Annak ellenére, hogy még mindig gyászol, állandóan flörtöl.
Már rég elegem lett a helyszínelős/ halottkémes sorozatokból, ez nem olyan, inkább Castle + Sherlock.

galocza - 2014. 09. 06. 10:46

mit gondoltok, a vizes visszatéréseknek, ill. a hajós első halálnak van köze a névhez?
henry morgan a 3 leghíresebb kalóz egyike, csak épp a xvii. században működött. főhősünk leszármazott?
az órára azt mondják, ~300 éves. családi ereklye?

azt is el tudom képzelni, hogy ő “A” henry morgan, csak nem emlékszik a korábbi viosszatérésekre. sőt, valószínűbb…

Yooha - 2014. 09. 07. 16:56

Most néztem meg, nekem tetszik. Az, hogy az öreg a “fia”, az tök aranyos húzás, főleg ahogy csókot nyomott a fejére :))
Egyből egy “tudományos” kérdés jutott eszembe. Ha meghal, akkor a holtteste elszublimál onnan, ahol meghalt? Gondolom igen, mert nem találták a metróban.

galocza - 2014. 09. 07. 18:28

Yooha: a hegylakóban _pontosan_ uezt a poént lőtték el, csak akkor nő volt a főhős mellől kiöregedett nevelt gyerek. érdekes, az ő filmbéli nevére emlékszem (rachel), a női főszereplőére nem 8).
akárhogy is tetszik a pilóta, ez durva lopás amúgy…

Llew - 2014. 09. 07. 21:02

Ez tök jó volt. A halhatatlanság meg a flashbackek jó háttért adnak, érdekesnek ígérkezik a nemezis dolog is, mégis mindemellett nagyon feelgood volt az a egész. Remélem ráharapnak a népek kint, mert ezt elnézném egy darabig. Gruffudd elég jól ellubickolt a szerepben. Bírom a csávót már a Hornblover széria óta.

Ha már a Hegylakós gyerekből-öreg “társ” lenyúlást felhoztátok, akkor a metró szerencsétlenség, meg utána telefon, hogy régóta keresek valaki hasonlót az tiszta Sebezhetetlen. Az pedig, hogy ő a “jó” hallhatatlan, míg a telefonáló gyaníthatóan inkább “rossz”, nekem a Tru Callingot juttatta eszembe.

galocza - 2014. 09. 08. 08:27

ó, igen, sebezhetetlen is beugrott 8).
tru calling viszont nekem kimaradt…

Yooha - 2014. 09. 08. 08:33

galocza: Hát a Hegylakóra nem emlékszem, szóval ez nekem új volt. Valamelyik filmben volt?
Amúgy az, hogy van egy főhős, aki konfliktusba keveredik, az meg a Gilgames-eposzból lopás :)
Ennyi idő után már minden panel volt, csak újfajta kombinációk jöhetnek, esetleg érdekesebb tálalásban.

galocza - 2014. 09. 08. 09:34

Yooha: igen, az elsőből. én öreg vagyok, úgyhogy nekem az “A” hegylakó 8).
elismerem, meglévő elemekből építkeznek nagyrészt, (és nem is lehet másként), ezért is üdítő néha valami újat látni.
de itt kicsit több a hasonlóság az átlagnál.
halhatatlan főhősünk megment a náciktól egy zsidó kisgyereket, felneveli, majd a modern korra utóbbi túlöregszi előbbit, egyetlen barátja, bizalmasa és bölcs tanácsadója (hiába ver rá a főhős pár évszázadot élettapasztalatban).
ismerős? nekem is, már duplán. uez volt a hegylakóban.
sőt menjünk kicsit tovább, a bázis ott is régiségkereskedés volt, igaz, nem a sidekick biznisze, hanem a főhősé.
azért ez már elég hasonlóság szerintem 8).

Ancsa - 2014. 09. 08. 10:45

Iszonyúan bejött. Tegnap este láttam, de még mindig ott jár az eszem. Pedig szinte nem volt benne olyasmi, amit ne láttam volna máshol. De mégis annyira jól összerakták, hogy egyike az ősztől biztosan nézős újoncoknak.
(A másik talán az Affair lesz. Vagy nem. Majd kiderül.)

GodBadka - 2014. 09. 22. 14:22

Most láttam. Számomra egyelőre rendben volt. Ami zavart az az egyértelműen Hegylakós húzás, hogy a háborúban talált gyereket jól felneveli, aki mostanra már jól megöregedett, csak ott lány volt a talált gyerek.
Kitalálhattak volna valami mást.

Csilla0422 - 2014. 09. 24. 19:14

Jó volt, nézős is lesz.
Engem inkább a Body of proofra emlékeztet, bár ott más volt a felállás.

Hunnenkoenig - 2014. 09. 24. 19:34

A masodik resz is nagyon beszippantos volt. Azt hiszem egy uj kedvenc lesz, ha legalabb ez a minöseg marad.

Hunnenkoenig - 2014. 09. 24. 19:40

Ja amugy a masodik reszben megmutattak, hogy eltünik, mikor meghal.

Engem az erdekelne inkabb, hogy hova lesz a ruhaja es miert tünik el? Tök logikatlan.

A csavo nem egy szexszimbolum, hogy folyton meztelenül kelljen mutogatni a nöi rajongoknak, szoval szamomra teljesen erthetetlen.

Amugy azert volt WRF a masodik resz vegen, mikor a telefonalo megmondja a nevet. Ez erdekes huzas.

Hunnenkoenig - 2014. 09. 24. 19:40

*WTF

noodles - 2014. 09. 26. 11:05

gondolom azért is hal meg ilyen sokszor (a 2.részt még nem láttam) mert nincs félelem érzete és egyből lerántja magával a tetőről azt akit le kell.
ami nem tetszik és írtátok többen is, hogy pofátlanul lenyúlta pl. a sebezhetetlent, elementaryt, stb.

Llew - 2014. 09. 26. 16:01

noodles
néz meg a 2. részt, mert az alapján pont nem ez jött le.

Lemoni - 2014. 09. 30. 20:16

1×03, egy kis elmélkedés az öröklétről Abe-bel, Henry nem halt meg, volt egy TBC-s flashback és Adam sem jelentkezett. Szóval semmi különös, a heti eset egynek elment, Adam viszont hiányzott.

Lemoni - 2014. 10. 07. 21:14

4 rész után már nyugodtan kijelenthetem, hogy megszerettem a sorozatot. Nem tökéletes, még csak nem is annyira különleges, de nagyon szerethető. A legnagyobb erőssége a főszereplő karakter és az őt játszó Ioan Gruffudd, a történetben pedig a hangulatos flashback jelenetek. Ezek miatt is vagyok képes átsiklani pl. azon, hogy a nyomozónő olyan a halhatatlan főhös mellett, mintha a kisdiákja lenne, mindent a pasi old meg, következtet ki, a nő csak statisztál hozzá. A heti ügy kimondottan tetszett ebben a részben.

L.Kati - 2014. 10. 09. 19:43

A főszereplő (Joan Gruffudd) nekem Az Őfelséfe Kapitánya című sorozatból lopta be magát a szívembe. Érdemes megfigyelni, hogy ebben az új sorozatban is van néhány mozdulata, ami a korábbi sorozatban is feltűnik: Pl. a háta mögött összefogott kezek.

Szóval nekem a sorozat már csak a színész miatt is bejön. :P

Llew - 2014. 10. 09. 22:35

Gruffudd remek választás volt, kellően karizmatikus, sármos, és láthatóan lubickol a szerepben. Sajnos a többi karakter mellette elég kidolgozatlan, de legalább nem olyan zavaróan feltűnő szinten, mint tavaly a Sleepy Hollowban. A flasbackek jók és nagyon hangulatosak, bőven elég pluszt adnak az egyelőre jónak tűnő heti esetekhez.
Eddig abszolút ez a nyerő az őszi felhozatalból.

L.Kati:
Ioan nem Joan

Lilith - 2014. 10. 11. 19:27

“A csavo nem egy szexszimbolum, hogy folyton meztelenül kelljen mutogatni a nöi rajongoknak, szoval szamomra teljesen erthetetlen.”

Neked lehet nem az,de nekem sokkal inkább.Mr. Clooney szerintem fele annyira sem sármos mint ő.Persze paplanhuzat kérdése :D

Llew - 2014. 10. 14. 10:34

Ez most végül is melyik napi sorozat? Mert elvileg kint kedden este megy a PoI-val, SHILED-el, vagyis a “nemzetközi vetítés” szerdára esik. Minden sorozat követő oldal, amit néztem így hozza, ehhez képest a friss rész már nézhető.

Furaha - 2014. 10. 14. 12:05

Ha jól tudom, ez azért van, mert Kanadában 1 nappal előbb adják.

Llew - 2014. 10. 14. 19:14

Kösz.
Ez volt tán eddig a leggyöngébb rész, még a flashbackek sem sokat dobtak rajta. Kíváncsi leszek a vacsorás kereszt kérdésnek lesz a folytatása, mert elég váratlanul érte őket. Ami fura, mert az ember azt gondolná, hogy van az ilyen helyzetekre valami bevett fedősztorijuk.

Lemoni - 2014. 10. 15. 22:36

A flashbacknek az adott némi aktualitást, hogy fél pillanatig azt hittem, a The Knick-et nézem :) Amikor meg Henry beszél, mintha Ichabod Crane-t hallanám a Sleepy-ből :) Azt már nem is említem, hogy a menekülő néger gyerekről a PoI friss része ugrott be…… nyilván nem ezektől lopott a sorozat, de érdekes egybeesés volt :)

Binky - 2014. 10. 23. 23:55

Nem volt rossz a 6. rész. Azt hiszem most kezdik kibontani az átívelő szálat és lassan kapunk majd egy kis mitológiát. Adam telefonhívásait ebben a részben nem éreztem zavarónak, meg jó húzás volt, h élőben is megjelent.

Neoprimitiv - 2014. 10. 24. 21:06

Ez a mostani rész szerintem kifejezetten jó lett. Még mindig kíváncsi vagyok “Adam”-ra, ügyesen játszanak a nem-tudok-meghalni szituációval és nem erőltetik túlságosan a romantikát sem, csak érzékkel. Jó kis sorozat lehetne ebből, de a nézettség alapján nem hiszem, hogy egy évadnál tovább húzná.

Szomorú, hogy lehet, hogy éppen az ABC hülye kampánya tett be neki. Annyira a Castle helyére pozícionálták, hogy még mindig a Castle nézőinek hirdetik a közösségi médiában. Miközben azok már az indulásnál berágtak rá, mert a kedvencük idősávjában mutatták be és ezért csúszott egy hetet az évadnyitójuk. Valaki nagyon nem érti az ABC-nél a rajongótáborok működését.

korum - 2014. 10. 26. 20:03

Tetszik, hogy Adamot nem egy mindent tud és mindenki előtt jár és sosem lehet elkapni szuperembernek álltítják be, mint pl. Red John volt (még akkor is, ha eddig tényleg sok mindent tudott, és nem sikerült elkapni :) )

Ancsa - 2014. 10. 28. 15:46

Nagyon jó volt ez a rész is! Igazán bejelenthetnék már, hogy megkapta a teljes évadot!

Bullseye - 2014. 10. 29. 17:49

Érdekes volt a legutóbbi rész. A húdenagy titok a temetésen már megvolt, és kissé zavart, hogy milyen sokáig tartott nekik “rájönni”, de mégis, maga a rész tetszett az apróságok és emlékek miatt.

Cyrax - 2014. 10. 29. 19:20

Ez tényleg jó heti ügy volt! Sajnos szerintem tuti nem lesz több, mint 13 rész, pedig ugye ezt érdekes lenne 7 évadon át nézni, hogy talán összejönnek-e a csajjal, vagy hogy mennyi ideig titkolja a halhatatlanságot… A tökéletes új Castle lehetett volna…

Neoprimitiv - 2014. 11. 01. 07:51

Cyrax: lehetett volna, de sajnos a Castle-t még így is kb. 50%-kal jobb számokat hoz, szóval ez még csak nem is verseny. Nem tartom valószínűnek még a teljes évados berendelést sem, bár ott még talán van két hetük a döntésre.

Cyrax - 2014. 11. 02. 13:27

Neo: Igen tudom, és szerintem sem lesz teljes évad, csak nálam a Castle-nek most járt le a szavatossága és helyette a Forever-t nézném inkább sok évadon keresztül…

Zora - 2014. 11. 02. 20:26

Úgy látom, ez lesz az évadkibeszélő, úgyhogy ide is bemásolom a másik pilotkritikához írt kommentemet:

Már 5 részt láttam, és nagyon tetszik!
Van egy kis Mentalist és Sherlock utánérzésem, meg alapok a Hegylakó-sorozatból – de nagyon tetszik.
Főleg, hogy az, hogy halhatatlan, még ki is használható! Beadja magának a mérget, hogy tudja, mennyi idő alatt hat, vagy milyen mellékhatásai vannak.
Nála el is tudom valóban hinni, hogy milyen apró részleteket képes észrevenni, és azokból következtetéseket levonni.
A 2 említett nyomozósnál azért csodaember-számba ment a dolog.
Ő meg, mivel már 240 éves, így több a tapasztalata.
Azért olyan apróságokra kíváncsi lennék: mi határozza meg, hogy milyen vízben tér magához? (Pl, ha egy sivatagban hal meg?)Hová tűnnek a ruhái és használati tárgyai? (mert az első részben az óra kiesett a zsebéből, ezért maradt a metróban.) És a telefonja? Jegyzetfüzet? Akármi? Remélem, ilyen apróságokat is kidolgoztak, mert ezen áll vagy bukik a sorozat jövője…
Nagyon tetszik a sorozat, remélem megél több évadot. Én még szikrázást sem várok a főszereplők között. (Igaz is: vajon ő is “magtalan”, mint MacLeod volt?)

És egy OFF: Tudja valaki, mikor folytatják a mentalistát?

(Ja, a telefon túloldalán Adrian Pasdar volt. Lehet, hogy csak a hangját adta, és később más fogja játszani.)

@Cyrax – 2014. 11. 02. 13:27

Én is így vagyok vele. Ez jobban érdekel, mint a Castle…

Neoprimitiv - 2014. 11. 07. 19:52

Na, akkor egy jó hír: megkapta a sorozat “back 9”-t, a teljes évadra szóló berendelést. :)

Llew - 2014. 11. 07. 20:06

Na ez tényleg jó hír. Ha ennyit belefeccölnek, akkor talán nem kaszálják el év végén.

Lemoni - 2014. 11. 07. 20:18

Juhúúú, nomen est omen, akarom mondani jó címet választottak…… meg főszereplőt, whatever, első akadály átugorva :)

Cyrax - 2014. 11. 08. 07:27

A +9 nagyszerű hír, egyáltalán nem számítottam rá. :)

Denisa - 2014. 11. 08. 21:39

Egyben daráltam a 7 részt. Határozottan bejött, pedig nem szoktam amerikai nyomozós sorikat nézni.
Azért arra nagyon kíváncsi vagyok, mi történt Abigail-lel.
Adam szála sem kutya, de nem erőltetik, és ez tök jó.
A heti nyomozások viszont határozottan érdekesek. Remélem egy darabig nem fogynak ki belőlük, noha az tény, hogy nincs új a nap alatt, tehát a legtöbb bűneset már előfordult valahol.
Várom a folytatást, de nagyon!

Roland - 2014. 11. 12. 18:03

Tetszik a sorozat de kicsit kiszamithato a heti ugyek ez zavar !

Cyrax - 2014. 11. 12. 18:10

A legutóbbi heti ügy elég gagyi volt, de legalább a flashbackek értékelhetőek voltak. Vajon a 13. részben lesz valami előrelépés az átívelő szállal kapcsolatban? Mert azt jegelték egy ideje…

Makkay Zoltán - 2014. 11. 21. 09:32

Szerintem jó lehetne a sztori, nézem is, de azért egyre csalódottabb vagyok( 8 résznél járok). Ugyanis én, egyenlőre egyedül a S1.06 rész után csettintettem elégedetten. Én magam keveslem a tapasztalata, tudása általi megoldásokat, információkat. Nem kellene sokkal több ilyen, de a jelenleginél több. Viszont a nevelt fia szerintem irreálisan sok percet kap, engem kimondottan idegesít, egy cseppet sem tartom aranyosnak. Unalmasnak és érdektelennek tartom az öregedéssel járó problémáit, és úgy általában a karaktert. De ez csak az én véleményem.

Marcipáncica - 2014. 11. 21. 10:12

Szerintem ez a szado-mazos eset jó volt, és a szikra is tetszett ami a két szereplő között kipattant. Sajnálnám ha nem látnánk többet a nőt…. és valószínű nem fogjuk.

Llew - 2014. 11. 22. 09:46

Kilenc rész után azért most már legalább pár percre megint előszedhetnék Adamet, meg az átívelő szálat.

Lemoni - 2014. 12. 02. 20:05

1×10 a gyilkosság és a temetés ellenére eléggé viccesre sikerült. Egyre jobb dumákat írnak főleg a főszereplőnek és egyre hangsúlyosabb a maradisága vagy hagyománytisztelete, nézőpont kérdése, de jó poén mindenképpen. A cliffhanger is érdekes, tényleg kíváncsi vagyok Adamra és mit is akar Henry-nktől :) Eddigi legjobb Forever epizód volt, nem a heti eset miatt, hanem mert most súlyra pont eltalálták az igazán érdekes részleteket.

Llew - 2014. 12. 02. 23:18

Na ez jó volt. Jó lenne, ha kapna következő évadot, kíváncsi volnék meddig húzzák el, hogy a csaj megtudja az igazságot. Végre folytatódik a főszál, ráadásul a jelek szerint bőven nagyobb lépésben, mint eddig.
És éljen Nina Sharp!

Llew - 2014. 12. 09. 22:28

Tetszett, hogy nem csak fél perc alatt le tudták a cliffhangert, hanem arra alapozták az egész epizódot. Innentől azért remélem hangsúlyosabb lesz a főszál, mint az elején. Kíváncsian várom a terápiás beszélgetéseket

SPOILER

SPOILER

Még akkor is, ha biztos nem a kis creepe pszichiáter Adam.
A korábbi telefonos, illetve az elején a nem mutatott arcú taxisofőr hangja ugyanis Adrian Pasdar, nem pedig a pszichiátert játszó Burn Gorman.

Lemoni - 2014. 12. 09. 22:36

Azért szép kis sorozathalmazt dobtak itt össze hirtelen: emlegetik a Highlandert, a körözési papíron az áll “person of interest”, a pszichomókus meg a szétszabott hulla tiszta Hannibal-fíling :D

Cyrax - 2014. 12. 10. 07:25

Nálam eddig tartott a lelkesedés, ez most nagyon gáz volt. Innentől kergetik egymást amellett, hogy jönnek simán a heti ügyek és némely részben el is feledkeznek róla? Plusz ez az “elmondjam neki, hogy halhatatlan vagyok?” vívódás nagyon unalmas lesz.

Llew: Ezt azért nem gondolnám, Adrian Pasdar hangja tuti csak “placeholder” volt, nekem úgy tűnt, a csávó a végén ugyanolyan stílusban beszélt mint az eddigi telefonokban. Persze az lehet, hogy ő is csak dolgozik valakinek és a 22. részben előbukkan még egy immortal…

Llew - 2014. 12. 10. 09:44

Cyrax:
nem tudom, két telefon, meg két arctalan felbukkanás után túl sima ügy lenne, ha hirtelen így felfedné magát és ezután rendszeresen beszélgetnének.
Plusz ez az arc kb ugyan “akkora” sorozatsztár, mint Pasdar. Placeholdernek ismertebb nevet meg szerintem nem dobnak be, max ha valaki sokkal nagyobbra tudják cserélni. Ennek itt nem sok értelme lett volna.

Llew - 2014. 12. 10. 09:58

Fura, mert sem a híreknél linkelt Gruffudd, sem a showrunner interjúban nem kerül szóba Pasdar neve, vagy a maga a “színészcsere”. Ugyan akkor az megemlítésre kerül, hogy Gorman másban is játszik jelenleg. Mondjuk Pasdar is szóval ez sem dönt el semmit.

Cyrax - 2014. 12. 10. 12:43

Az interjúk egyértelművé teszik, hogy Gorman a telefonáló. :)

kiskiraly - 2014. 12. 11. 16:44

Látom, nem csak nekem szúrt szemet ez a Pasdar-os dolog.

Szerintem is az volt cél elején, hogy egy ismert hangot bedobjanak.
Nem mondom, hogy rossz választás volt, de kissé WTF azoknak akik utána olvastak ki a hang tulajdonosa.

De azért remélem Pasdart is látjuk még majd, legalább az Agents of Shield-ben ;)

Cyrax - 2014. 12. 11. 19:25

Az is benne van, hogy ha Pasdar megjelent volna először a képernyőn, akkor mindenki tudta volna, hogy ő az, így meg beleraktak egy csavart, mert a karakter első megjelenésekor még nem is gondoltuk volna, hogy ő lesz a telefonáló.

kiskiraly - 2014. 12. 12. 20:36

Én (is) erre tippelek.

Lemoni - 2015. 02. 04. 00:24

Most már tényleg kíváncsi vagyok, tulajdonképpen kicsoda Adam. Nem a jelenben, hanem valójában ki volt. Ha 2000 éves, akkor valami bibliai háttere lehet, pláne a mostani részben megismert története alapján elég egyértelmű a származása, ha a nevét nézem, akkor meg a legősibb ős, de csak nem, mert akkor kell egy hasonló nő is a későbbiekben. Az 1×14 Abe tekintetében egy szívet melengető rész volt és újabb adalék Henry régi életéből.

eszemix - 2015. 02. 04. 16:53

Lehet, hogy valakinek SPOILER

Húha, biztos én nem figyeltem az első részeknél, de most meglepődtem, mert eddig azt hittem, hogy Abe Henry fia…

Llew - 2015. 02. 04. 20:11

Jó kis rész volt. Tetszett, hogy árnyalták Adamet. Érdekes lenne, ha nem egyértelműen ellenséges, hanem ilyen ellentmondásos, néhol mentori, baráti kapcsolat lenne köztük később.

mernokur - 2015. 02. 05. 12:10

Adam azt mondta a romai tor ie.44-bol valo. Lehet Adam volt Brutus.

Lemoni - 2015. 02. 05. 13:11

Ha ő volt Brutus volt, akkor is már halhatatlannak kellett lennie, Caesart ie. 44-ben szúrták le, így valószínűleg onnan a tőr és Brutus ie. 42-ben a philippi csata után öngyilkos lett; vagy akkor támadt fel először valami varázserőtől vagy már a sokadik feltámadása volt. Tehát elvileg még mindig lehet egy korábbról származó lény.

Neoprimitiv - 2015. 02. 05. 14:19

Nekem is Brutus ugrott be először a tőr miatt (de legalább is az, hogy ez az a tőr), de most úgy gondolom, inkább valami névtelen vagy kevésbé neves valaki lesz. Elvinné a sorozatot egy egészen más irányba, hiszen úgy vélem, nem én lennék az egyetlen, akit legalább annyira érdekelne az ő elmúlt 2000 éve, mint Henry kétszáza.

Lemoni - 2015. 02. 05. 14:53

Mivel a legutóbbi részben Auschwitzban kínozták szerencsétlent (micsoda időzítése az epizód témájának a KZ felszabadításának évfordulójához), így valószínűleg a kiválasztott nép sarja, bár még az is lehet, hogy nem a származása, hanem a halhatatlan képessége miatt került oda és kísérletezgetett rajta Mengele. Á, annyi érdekes (flashback) történet lehetne még ebben a sorozatban, de az is izgalmas, mit akar Henry-től? Nem hiszem, hogy csak ők ketten lennének halhatatlanok, viszont valamiért mégis Henry-t választotta, talán egy olyan csavar lehet benne, hogy halhatatlan tud csak megölni halhatatlant és már nagyon unja a hosszú életét?

Adreee - 2015. 02. 05. 18:54

Én arra is kiváncsi lennék, hogy honnan tudja, hogy Henry halhatatlan, mikor tudta meg, hogy jött rá, stb.. Mert valamikor össze kellett, hogy fonódjon úgy a sorsuk, hogy ez kiderüljön számára. Nem hiszem, hogy a metrószerencsétlenség idején jött rá, még ha azután jelentkezett is először Henrynél.
Egyébként az szól még amellett, hogy Henryre van szüksége ahhoz, hogy meghalhasson, hogy az első pár részben nagyon azt sulykolta neki a telefonban, hogy ez nekik egy átok, hogy mindketten ugyanúgy meg akarnak halni és hogy a gyilkolás az élet része, mintha arra akarná rávenni, hogy egyszer majd gyilkoljon, hogy egyszer majd őt ölje meg. És ugye amikor rászabadította a pszichopata ürgét a félévadzáró részben akkor gyakorlatilag megbizonyosodott arról, hogy Henry képes rá. Mintha ezt valami tesztnek szánta volna. Ja és valami spéci dolog tuti kell még hozzá, hogyha tényleg csak halhatatlan ölheti meg a halhatatlant, különben Henry már meghalt volna, amikor Adam elvágta a torkát.

Llew - 2015. 02. 06. 07:48

Az az egyetlen baj ezzel a résszel, hogy ezek után Adam sokkal érdekesebb, mint Henry. Azt viszont remélem, hogy sokkal több halhatatlan nem kerül elő, az már nagyon Hegylakós lenne.

mernokur - 2015. 02. 06. 08:51

Akkor lehet ahhoz kell a tor, hogy meg tudjon halni.

Gedeon74 - 2015. 02. 07. 17:58

Csak egy kis plusz morfondírozni való Adam eredetéről: A bűnbeesés után Ádám és Éva azért lettek kiűzve az Édenkertből, nehogy egyenek az élet fájáról is és örökké éljenek. Lehet, hogy a sorozatbeli Adam-nek mégis valahogy sikerült kihozni egy magot/gyümölcsöt róla? Igaz, ez jóval több, mint 2000 év lenne.

A csak halhatatlan ölhet halhatatlant teória nálam eddig nem nyerő, pont Henry megölése miatt. Ha ez nem történt volna meg, akkor is, honnan tudná Adam, hogy az működne, hacsak nem tapasztalt volna már más halhatalanoknál hasonlót. De ha ismert korábban másokat is, akkor miért pont Henry-től akarná ezt a szívességet? Nem tudom, hogy mi, de szerintem más motivációja van.

Adreee - 2015. 02. 07. 21:08

Nem feltétlenül kell tudnia biztosra, hogy működik-e vagy sem. De 2000 éve meg akar halni a szerencsétlen, ha csak egy aprócska esélyét is látja, ha csak egy picit is elhiszi, hogy a tőr esetleg megölheti őt, mert mondjuk valamilyen varázserőt vagy hatalmat tulajdonítottak neki az ókorban, megérné neki, hogy megpróbálja. Abból kiindulva hogy Henry mit küszködik össze, hogy kiutat találjon ebből az állapotból -pedig ő “csak” 200 éves-, akkor Adam mennyire kétségbeesetten próbálkozhat ugyanezzel.

Yooha - 2015. 02. 09. 08:32

És vajon Adam is vízben támad fel meztelenül, vagy ez személyspecifikus, és pl. a legelső feltámadás körülményeitől függ?

Llew - 2015. 02. 09. 19:18

Az auschwitzi flashback kapcsán bennem is ez merült fel.

ALDO - 2015. 02. 09. 21:06

Tippre szerintem Adam is a vízben támad fel. Amikor elrabolta Henryt a taxival és fejbe lőtte magát az antik pisztollyal, hogy ráijesszen, Henry és Abe a vízben találták meg a fegyvert.

nargli - 2015. 02. 10. 14:54

1×15 valahogy már megint szívmelengető epizód lett a végére. Abe és Henry együtt imádnivalók. :) És azt jól halottam, hogy Henry azt mondta Budapest? :)

Adreee - 2015. 02. 10. 20:42

Igen, azt mondta, hogy Budapestről Isztambulba utaztak az Orient Expresszen. :)

Imádnivaló ez a sorozat. Megkönnyeztem ezt a részt.

nargli - 2015. 02. 11. 13:40

És a következő részre megint két hetet kell várni… :(

DarkEagle - 2015. 02. 12. 18:36

Jó kis rész volt ez is.
Az a baj hogy a sorozat nagyon jó pláne hogy flashback-ek sokat nyomnak rajta de ilyen nézettséggel nem tudom kibírja sokáig. Bár van más is amit kaszálhatnak ABC-n.

Egyébként ki tippel arra hogy Jo rokona lesz Abigail-nek? :D

Lemoni - 2015. 02. 12. 19:25

Én inkább arra tippelek, hogy Abigail előkerül valahogy a jelenben. Azzal, hogy Abe oldalági leszármazottja Henry-nek, szerintem már ellőtték a rokonsági puskaport, de Abigail túl élénk emlék ahhoz, hogy simán halott legyen. És valószínűleg Adamnek is köze lesz hozzá. Csak jusson el addig a történet…..

Adreee - 2015. 02. 12. 19:58

Szerintem is előkerül Abigail, mert az holtbiztos, hogy még nem halt meg. Ahogy asszem talán a második részben beszélgetett róla Henry és Abe, mikor Henry nézegette a nőnek a fényképét, nagyon kétértelműen fogalmaztak mindketten. Nem azt mondták, hogy she’s dead, hanem she’s gone, amit ugye lehet így is meg úgy is érteni. És volt Henrynek egy elejtett mondata, hogy “Talán lehetséges, hogy…” de azt félbeszakította Abe azzal, hogy “Elment. Soha többé nem látod”, szóval nem mondták ki, hogy meghalt. Én azt tippelném, hogy elhagyta őket mikor elkezdett öregedni, amikor már kinézetre úgymond egyre nagyobb lett a korkülönbség közte és Henry között.

yooha - 2015. 02. 13. 12:03

Azt nem ertem, hogy a tronorokos 55-ben volt kb. 10 eves. A jelenben meg 80 evesnek mondtak. Vagy nem o volt?
Mas: Varom azt a flashbacket, amiben Abe megtudja Henry hallhatatlansagat. Valamikor tizeneves korara tippelek. Meg meddig “jatszotta” az apjat a kulvilag fele?

Zsolt - 2015. 02. 13. 15:57

Forever 1×15
“We went from Budapest to Istanbul, on the Orient Express…”
https://www.youtube.com/watch?v=OGUKhKx0CF8&feature=youtu.be

ALDO - 2015. 02. 13. 16:34

Henry megemlítette az elején, hogy Abigail most lenne 94 éves, tehát 1919-20-ban született. Kb. az 50-es évek végén 60-as évek elején váltak külön, akkor lehetett úgy 40 körül. Akkor még nem lehetett olyan látványos a korkülönbség külsőleg. Az lenne a csattanó, ha kiderülne, hogy ő is halhatatlan és fiatalon kerülne elő a jelenben.

Adreee - 2015. 02. 13. 18:18

A következő rész leírása szerint a flashback 1979-ben fog játszódni, és akkor még együtt vannak..

Zora - 2015. 02. 13. 18:43

1×14

Szép rész volt.
Viszont, amit nem értek: a nácik tényleg minden áldozatukról feljegyzést készítettek, ráadásul megőrizték tőlük a személyes tárgyakat??? Ennek mi értelme?

Zora - 2015. 02. 13. 19:01

Ja, és Adam: őt biztos nem így hívják, mert az első telefonálásnál azt mondta Henrynek: szólíts Adam-nek.
Lehet, arra akart utalni, hogy ő az első halhatatlan.
Szóval, ezzel az erővel Brutus is lehet (vagy akár Cézár…).
De biztosan a tőr a lényeg, mert Brutus rokona volt Cézárnak, a halhatatlanok is “rokonai” egymásnak, ezért átvitt értelemben ők csak egymás által, a tőrt használva halhatnak meg.

ALDO - 2015. 02. 14. 17:50

Nem biztos, hogy ő az első halhatatlan. Azért mondta Henrynek, hogy ezen a néven szólítsa, mert már olyan régóta van a Földön, mintha ő lenne Ádám, az első ember.

Csilla0422 - 2015. 02. 15. 21:37

A sorozat még mindig nézős. Részről részre szállít valami plusz dolgot, ami sokat dob rajt.

Nikkihez hasonlóan én is láttam/látok apró jeleket, hogy Jo és Henry “közeledik” egymáshoz. A 13. részben Jo kezdi elengedni a férjét. Úgy tűnik nekem, hogy több lesz köztük, mint szoros barátság. Őszintén? Remélem is!

Kíváncsian várom, hogy Jo mikor és miként tudja meg Henry titkát és hogyan reagál rá.

Neoprimitiv - 2015. 02. 24. 19:52

Csilla0422: hááát, a mostani rész alapján egy darabig aligha lesz köztük nagyobb közeledés :) Sajnálom, hogy szinte biztosan kaszát kap májusban, sokkal élvezetesebb, mint a Castle, de a számok azok számok.

nargli - 2015. 02. 24. 21:30

1×16: Idős Abigail elég kiábrándító. És nem azért mert öreg, hanem mert végig azon gondolkodtam, hogy vajon hányszor varrták föl az arcát. Választhattak volna természetesebb színésznőt is.

Csilla0422 - 2015. 02. 25. 22:41

Neo, kissé csalódott is vagyok…de még jobban az leszek, ha nem lesz folytatás.

Hilarie Burton mostanában “kapcsolat romboló” szerepeket kap?

dinnyemano - 2015. 02. 26. 15:09

2, 5 résznél kaszát kapott nálam…
már az első két rész után is mindig rossz érzésem volt…
a 3-iknál meg nem akartam megvárni, mire az agyak előkerülnek…

nem.
az undi jelenetek és képek nélkül, a sztori miatt talán folytatnám…
de sajna túl sok van benne…

Neoprimitiv - 2015. 02. 26. 15:30

Csilla0422: nem tudom, de én nagyon örülnék annak, ha Jo még hosszú ideig megmaradna barátnak, Hillary Burton-nel sokkal jobb az összhang.

dinnyemano: egy sorozat, amelyiknek egy halottkém a főszereplője mégsem játszódhat egy virágboltban, ráadásul a Forever egészen Disney-kompatibilisen visszafogott a képi ábrázolásban.

zagloba - 2015. 03. 02. 00:25

Neo:
Egyetértek, a készítőknek mindenképpen meg kellene tartaniuk a karakterét, nagyon eltalálták.
A visszafogott Henry és a rámenősebb, “keményebb” Iona/Molly közötti dinamika sokkal erősebb, és az Abilgail-féle magánéleti vonaltól is el tudnának távolodni kicsit, mert az szerintem kezd ellaposodni.

Egyáltalán nem tenne rosszat a sorozatnak ez a magánéleti vonal, mert a heti ügyek jók, az Adam-szál elég így, Abe és az ő karaktere-története nagyon rendben van, most lehetne kicsit Henry-re is fókuszálni. És erre Hilllary Burton karaktere sokkal alkalmasabb, mint Jo-é.

Meglátjuk.

Lemoni - 2015. 03. 03. 19:52

Úgy tűnik, elkezdték az előkészítését, hogy Henry elmondja a titkát Jo-nak + a shipperek is megkapták a jussukat, Henry-t és Jo-t együtt az ágyban :P

Adreee - 2015. 03. 03. 21:22

Az egyike azon kevés sorozatnak, ahol egyáltalán nem idegesítenek a flashback-ek. Annyira ügyesen vonnak párhuzamot minden egyes epizódban a jelen és a múlt eseményei között, kiemelve Henry életének egy-egy fontos darabkáját, hogy egy pillanatra sem válik unalmassá. Mennyi mindent lehetne még elmesélni ebben a történetben. Elszomorít, hogy nagy valószínűséggel, már csak 5 epizód van hátra a sorozatból..

nargli - 2015. 03. 03. 21:31

Adreee: én van, amikor jobban várom a flashbacket, mint az aktuális ügy fordulatait. Ioan Gruffudd úgy lubickol a szerepben, hogy öröm nézni. Nem értem, az amerikaiak miért nem nézik. Én már attól is kivagyok, hogy most megint nem jön új rész legalább két hétig. Annyira jó lenne legalább még egy évad, nem bírnám most abbahagyni.

Neoprimitiv - 2015. 03. 04. 09:52

Jó volt ez a rész is, tetszik, hogy a flashback-ekben mennyi aspektusát vezetik fel az örök élettel járó gondoknak. Az elején féltem, hogy leragadnak majd a “Henry az élete árán menti meg a helyzetet” formulánál, de szerencsére egyáltalán nem ez történt.

Ami egy kicsit zavar, vagy bosszant, hogy a humorforrás kedvéért időnként teljesen barlanglakónak állítják be. Nem használ mobilt, ok, rendben van. De az, hogy miközben mindenről (történelem, kaja, művészetek, stb.) baromi részletes és alapos ismeretei vannak, csak éppen az elmúlt 30-40 év teljesen sötét, az zavaró. Illetve még ez sem igaz, hiszen pl. a 70-es évekből tökéletesen fel tudta ismerni az akkori divatmárkákat, hogy a ruha nem másolat, hanem eredeti, hogy milyen körömlakkot használtak a nők – de soha nem hallott a Star Wars-ról vagy Indiana Jones-ról. Vagy az utóbbi 4-5 évben hekkerekről.

Nem arról van szó, hogy ezekről nincs részletes ismerete, de nem is olvasott róluk, nem látott plakátokat az utcán, nem nézett tévét, nem volt moziban és főleg nem is találkozott soha senkivel, aki szóba hozta volna ezeket.

Ezen nem ártana egy kicsit finomítani, kicsit jobban kiegyensúlyozni a sztorit, nem eladni a karaktert egy poénért.

Csilla0422 - 2015. 03. 05. 16:03

Jó rész volt nagyon!

Amit te is megjegyeztél Neo, az valóban zavaró. Olyan, mintha Henry az elmúlt pár évben komában lett volna.

Lemoni, a kommented után nem ilyen ágyjelenetre számítottam. :D Kezdésnek megteszi. :P

kovax - 2015. 03. 06. 14:57

Ez a technológiailag elmaradt dolog azért is lehet, mert a sorozat elején Abe beszélgetései alapján Henry az utóbbi időben (gondolom Abigail távozása után) amolyan remete lett, és visszavonult az élettől. Abe ezért is noszogatja állandóan, és a sorozat erről is szól, hogyan nyílik meg Henry újra az élet felé a nyomozós munkája és az új kapcsolatok nyomán. Lehetséges, hogy Henry csak Abigail távozása után kezdett lemaradni technológiai és kultúrális tekintetben.

nargli - 2015. 03. 06. 16:00

Kovax, olyan szépen megfogalmaztad, amit mondani akartam, köszi. :) Egyetértünk.

fairi - 2015. 03. 07. 12:04

“Ami egy kicsit zavar, vagy bosszant, hogy a humorforrás kedvéért időnként teljesen barlanglakónak állítják be.”

igen valahogy megérthető, 170 évig a dolgok lényegében nem változtak,nyomozás és orvoslás évei ugyanazok voltak, és most utóbbi években lett teljes változás, megjelent a számítástechnika és ennek vonzatai.
kedvenc időszaka talán 20.század eleje és 70 évek vagy a 19.század és nem akar alkalmazkodni a 21.századhoz.
Olyan gyorsan robog a technika hogy nem tudja, akarja követni,neki nem kell google, fejben van neki az információ. Minek neki mobil, tudod elért mindenkit akit akart 190 évig nélküle.
Míg szerette a 70 éveket, vagy századelőt, irtózik a 21.század elejétől.
fel kellett volna szednie a hacker csajszit, az majd kikupálta volna mobilzsenivé…

Zora - 2015. 03. 07. 15:42

1×16

Hú, nagyon jól összepasszolnak Mollyval.
Kár lenne, ha nem folytatódna a sorozat… :-(

Neoprimitiv - 2015. 03. 07. 16:05

kovax, nargli: az alapkoncepció nyilván ez a “számra akkor megállt az idő” és a lényegével nem is vitatkozom.

Ugyanakkor egy csomó más jel azt mutatja, hogy Henry azért nem lett remete. Használja a számítógépet, ismeri a jobb new york-i üzleteket, éttermeket – még Budapesten sem találod meg a negyven évvel ezelőtti boltok nagy részét, nem hogy New York-ban.
Lehet, hogy nem egy barátkozós típus, de azért közben is élt, volt gondolom valami munkahelye, ott voltak kollégái, stb. Ráadásul a pre-digitális kor egyik jellemzője volt, hogy az emberek nem a web2-n osztották meg egymással az élményeiket, hanem élőszóban.

Ezért zavar, amikor úgy állítják be, mint ha negyven éven át nulla információ jutott volna el hozzá. A StarWars-od példánál maradva, ha csak annyit mond némi bizonytalansággal, hogy “ja, az a mesefilm az űrhajókkal?”, akkor semmi gondom nem lenne. A mobil és a számítógép előtt sem tudta valaki egy világvárosban teljesen kizárni a külvilágot.

ALDO - 2015. 03. 08. 08:40

fairi:

“igen valahogy megérthető, 170 évig a dolgok lényegében nem változtak,nyomozás és orvoslás évei ugyanazok voltak, és most utóbbi években lett teljes változás, megjelent a számítástechnika és ennek vonzatai.”

Hogy lennének 170 éve ugyanazok. Ha valami, akkor pont ez a két tudományág fejlődik a legjobban. Pl. a Titanic áldozatainak azonosítása során találták ki a fényképes adatbázist, hogy könnyebben fejtsék meg a személyazonosságot. De az ujjlenyomatot is csak a 20. század elején alkalmazták először a rendőrök. Aztán ott van a DNS minta, vagy más számítógépes adatbázisok.
Az orvoslás szintén. Míg régen pióca meg azonnali végtag levágás volt, már felfedezték a vércsoportokat és a penicillint és más gyógyszereket, de a szervátültetés sem számít annyira lehetetlen feladatnak. Egy 19. századból ideteleportált orvos csak lesne a 21. században.
Ha valakinek, akkor Henry-nek kéne ezeket a legjobban tudnia, mert lehet valaki bármilyen nagykoponya a szakmájában, folyamatosan képeznie kell magát. És valóban használja a modern technikát, mert a boncteremben van egy fejlett számítógép, amin megmutatja a dolgokat, vezetékes telefon és nyilván nem kp-ben kapja a fizetését, hanem van számlája. Ráadásul autót is tud vezetni (igaz 1977 óta nem tette meg).
A Star Wars pedig annyira az amerikai popkultúra és mindennapok része, hogy csak az nem tud róla, aki kb. 45 év után a napokban kelt fel a kómából.

fairi - 2015. 03. 13. 00:55

ALDO

” Titanic áldozatainak azonosítása ”
ám továbbra is a való világban vagyunk,minden megfogható kézzel,maga a fénykép már 19.században is volt.20.század végén jelent meg egy “alternatív” világ, amit az internet tett lehetővé, maguk az okos eszközök elterjedése a 21.században olyan bűneseteket tesz lehetővé, ami 20.század elején elképzelhetetlen lett volna.

” Aztán ott van a DNS minta, vagy más számítógépes adatbázisok.”

A Halhatatlanunknak valahol itt kezdődik a problémája.Kb ezzel még nincs problémája,de interneten át történű bűncselekmény kiütötte a biztosítékot.

Míg egy fénykép vagy egy ujjlenyomat nem igazán távoli dolog egy 18.századi embernek,de a DNS és a számítógép annál inkább.Maga az Internet gondolata, huhuuu, és azon történő közösségi élet…Ráadásul az intelligens eszközök..

“mert lehet valaki bármilyen nagykoponya a szakmájában, folyamatosan képeznie kell magát.”
előbb-utóbb elhalad melletted a kor,és pillanatok alatt értékelődik le az eddigi gyakorlati tapasztalatod.
Tisztán látszik mi az erőssége főhősünknek és mihez nem tudott alkalmazkodni.

“valóban használja a modern technikát, mert a boncteremben van egy fejlett számítógép, amin megmutatja a dolgokat, vezetékes telefon és nyilván nem kp-ben kapja a fizetését”
világossá tette a hacker, elég felhasználószintű ez a tudás. Tudja mi, tudja mit kell nyomni, ám valójában teljesen idegen tőle,és a számítógépes világot nem érti.Trendeket nem követi,múltjából él amit 1790-1980ig összeszedett

Neoprimitiv - 2015. 03. 15. 16:04

fairi:

“Trendeket nem követi, múltjából él amit 1790-1980ig összeszedett”

Csak éppen ez teljesen abszurd és önkényes. Mi el vagyunk ájulva attól, hogy mekkora technikai fejlődés történt az elmúlt húsz-harminc évben, de ez, már elnézést, de lóf*sz ahhoz képest, ami egy már 120-130 éves embernek a huszadik század elejének az ugrása volt. Repülőgép, autó, telefon, tévé, rádió, radioaktivitás, az orvostudomány felfedezései.

Átlagemberhez képest Henry már akkor is mérhetetlenül öreg volt. Ahhoz képest nem öregedett semmit. Ez a cezúra, hogy pont a mobiltelefon és a számítógép volt a végső lökés, nagyon erősen légből kapott.

Ráadásul Henry esetében nem csak frázis, hogy “gondolnia kell a jövőjére”. Egy “mezei” negyven éves orvos sem teheti meg, hogy a következő húsz évnyi pályáján ne tartsa a lépést. Henry viszont csak úgy tud elvegyülni, ha nem lóg ki a többiek közül – és előtte nem csak húsz, hanem lehet, hogy két-háromszáz év áll. Nagyon ostobának lenne, ha ezt saját maga nem ismerte volna fel.

ALDO - 2015. 03. 21. 18:56

fairi:

“Míg egy fénykép vagy egy ujjlenyomat nem igazán távoli dolog egy 18.századi embernek,de a DNS és a számítógép annál inkább.Maga az Internet gondolata, huhuuu, és azon történő közösségi élet…Ráadásul az intelligens eszközök..”

Henry 1814-es első “halálához” képest már a fénykép és az ujjlenyomat is óriási “technikai” előrelépés. Ezeket megtanulta használni, de a számítógép már kifog rajta?

“Trendeket nem követi,múltjából él amit 1790-1980ig összeszedett”

Valóban érdekes, hogy közel 200 éven át beolvadt a környezetébe, de aztán egyszer csak “megállt a fejlődésben” a 80-as években, mert minek azt. Az egy dolog, hogy nincs fent a facebookon, vagy nincs mobilja, de akkor sem engedheti meg azt, hogy “lemaradjon”. Valamilyen szinten pedig használnia kell a technológiát, ha mást nem a születési dátumánál, hogy ne tűnjön fel, hogy sosem öregszik. Ha “örökké” 35 éves, akkor gondolom néha “meg kell halnia”, hogy nem bukjon le, mint anno a hegylakó az 1. mozifilmben. Mivel minden digitális, majd így kell felépítenie az új személyazonosságát max. 20 év múlva.

Az meg egy dolog, hogy mennyi tudást összeszedett 200 év alatt, de azóta olyan eszközöket is feltaláltak, amik még egy 60-as évekbeli orvosnak is erősen sci-fi kategória. Ha pedig szándékosan kizárja magát ebből a világból, akkor menthetetlenül lemarad majd.

Lemoni - 2015. 03. 24. 22:55

Hűha, Henry órája elkezdett ketyegni! :O

Alterego9 - 2015. 03. 26. 00:10

Az hagyján hogy a technológia ismeretét következetlenül ábrázolják, a baj az hogy a társadalmi változásokra is ugyanilyen vegyesen reagál. Néha, ha az a vicces akkor egy 19.sz-i gentleman és egy modern sznob keveréke, másrészt viszont az hogy egy fehér férfi főnöke egy néger nő legyen, az nem sokkal régebbi találmány a mobiltelefonnál, de valahogy mégis természetesnek veszi.

Még mai öregekkel is előfordul hogy megszokásból “black” helyett “negro”-t, vagy “asian” helyett “chinaman”-t mondanak, akármilyen haladó szellemű volt is Henry a maga korában, nehéz elhinni hogy gördülékenyen beilleszkedne a 21.sz-i kultúrába.

Persze a nézőknek taszító lenne egy “igazi” 18.sz-i figura számos maradisága, ráadásul a nyilvánvaló szexizmuson és egyéb bigottságokon túl modellezni kellett volna olyan berögződéseket is amit a legtöbb néző fel sem ismerne. Vajon hogyan élne egy olyan valaki, akinek felnövésekor tabu volt a válás, a nyílt ateizmus, vagy a király kigúnyolása, és elképzelhetetlen volt a közoktatás, a többmilliós városok, vagy az általános választójog?

zagloba - 2015. 03. 28. 02:02

Alterego9

Mindenki tud fejlődni az élete során, ha akar.
Amikor én gyerek voltam, évekig kellett várni, telefonra, autóra, nem volt számítógép, melegmozgalom, internet, vagy CGI, alig voltak női vezetők /vállalati, politikai/, stb.

Most mégis itt gépelem ezt, és semmi gondom nincs ennek a működésének megértésével, vagy a dolog elfogadásával.
Az ember ugyanis fejleszteni tudja a változáshoz való pozitív hozzáállását is.

Pláne, ha 200 éves.
Amúgy pedig: Henry mindig is progresszív szellemű, humanista beállítottságú volt, tehát valószínűleg nem esett a nehezére az ilyen irányú változások elfogadása.
Volt 200 éve arra, hogy csiszolja ezirányú képességeit.

Nem használ mobilt?
Hm, én sem használok Twittert, vagy Instagramot, nem játszok a mobilomon, sem a gépemen, nem olvasok sporthíreket, és nem is fogok stb. Mert nem érdekel.

De ami a munkámhoz kell, azt figyelem.
Ahogy ő is.

Szerintem.

DarkEagle - 2015. 03. 28. 22:14

Na hát csak az lett amit vártunk úgy fest csak azzal lehet őket megölni amivel először ölték meg őket. Innentől jöhet majd a dráma a karakterizálás hogy merjem-e megölni magam vagy sem hány évet várjak amíg megpróbálom egyáltalán stb. Érdekes dolgokat lehet ebből kihozni.

Ez az óra megint ketyeg dolog fura volt de nagyon.
Most csak én érzem úgy vagy miután megfogta a pisztolyt elfelejtette hogy Abe mindig felhúzta?
Ergo a fegyver hatással volt rá? Lehet csak túlgondolom. Kár lenne kaszálni ezt a sorit remélem nem fogják mert kevés olyan ABC-s sori van ami tényleg érdekel.

Memari - 2015. 03. 29. 12:34

Sztem nem is csak a hallhatatlanság a nagy problémája Henrynek, hanem inkább az, h nem öregszik.
Nem gondolnám, hogy megtenné a pisztollyal.

nargli - 2015. 03. 29. 17:23

Nem hiszem, hogy ez mostantól “ennyire egyszerű” lesz, hogy a fegyverrel megölheti magát, ha akarja. Lesz itt még csavar. Adam se tudja biztosan hogy az első haláluknál használt fegyver hat, ez csak egy elmélet.

Adreee - 2015. 03. 29. 20:49

Nagyon érdekes és emberi, ahogy ezt az örökélet témát boncolgatják mindkét érintett szemszögéből. Adam 2000 éves, nyilván nála jobban Henry sem vágyik a halálra, lett volna lehetősége, hogy kipróbálja az elméletét, és még úgy sem tudta megtenni, hogy nem is biztos abban, hogy működik-e a módszer egyáltalán. Jól ábrázolják azt, hogy egy egészséges, életet szerető ember nem dönti csak úgy el, hogy mikor jöjjön el a vég, mikor élt már eleget. Az élet körforgása ugye normál esetben megoldja helyettünk, de nagyon érdekes, hogy mit csinál az, akinek maga kell meghoznia a döntést, hogy mikor haljon meg. Hiába él már valaki 200 vagy 2000 éve, a jelenben is lehet olyan élete amit szeret, célok, amelyekért küzdhet, emberek, akikért érdemes élnie, akiket nem hagyhat csak úgy el. Épp ezért nem tudom elképzelni, hogy Henry fogná és lelőné magát a pisztollyal. Egyetértek Memari-val. Szerintem ő nem meghalni akar, hanem megöregedni, visszakapni a halandóságát.

Amúgy nekem még az jutott eszembe, hogy mi van, ha a pisztoly és a tőr nem megölné őket, hanem visszaadná a halandóságukat. Lehet, hogy ugyanúgy feltámadnának utána, és onnantól indulna el a visszaszámlálás.

Az órás dolgot szerintem nem kell nagyon túlmisztifikálni. Én úgy gondolom, hogy Henryvel csak az elméje játszik. Amint meghallotta Adamtől, hogy lehet, hogy ott van a kezében a megoldás, a kiút az állapotából és megérintette a halandóság gondolata, újra elkezdte hallani az óra ketyegését, mintegy átértékelvén az idő múlását. Legalábbis szerintem csak ennyi a jelentősége.. de majd meglátjuk.

ALDO - 2015. 03. 29. 21:21

Adam a 14. részben nagyon vissza akart szerezni egy kr.e. 44-ből származó tőrt. Ez lenne az, amivel először megölték? De most meg azt mondta, hogy elveszett.

Ancsa - 2015. 03. 30. 12:08

@ALDO: ott azt mondta, hogy a nácik elvették tőle, szóval a mostani “elveszett” erre a tényre ráhúzható. Szerintem egyazon tárgyról beszélt.

DarkEagle - 2015. 03. 30. 17:14

Végén kiderül hogy az volt és nem elveszett hanem egy másik halhatatlan szerezte meg. Nem lepődnék meg rajta egyébként. :D

ALDO - 2015. 03. 31. 13:09

Lehet, hogy régen volt, de mintha valami olyasmi volt a 14. rész végén, hogy akinél a tőr volt, rituálisan összevagdalták vele, majd eltűnt.
Ha Adamnál lenne, már tesztelte volna az elméletét. Persze lehet, hogy rosszul emlékszem, de egy bizonyos tőrnek nagy jelentősége volt és nagyon kellett neki.

Lemoni - 2015. 03. 31. 14:37

OK, pisztoly, tőr, de akkor is kell lennie egy eredendő halhatatlanság “előállítónak”, a tárgyak pedig lehetnek a segédeszközök, talán még más fegyverek is, pl. Káin gyilkos husángja, Longinus lándzsája, azt úgyis szeretik minden misztikus hókuszpókuszban szerepeltetni. Az is lehet, hogy minden korszaknak megvan a maga egyetlen halhatatlanságot okozó aktuális eszköze (+ megmentett embere) és azokat kéne összegyűjteni. Vagy túl földhözragadt a gondolkodásom? Hű, ez legalább 5 évad lenne *reménykedik*…… :)

nargli - 2015. 03. 31. 15:16

1×19: Hohó, Abe-nek titkai vannak Henry előtt…

ALDO - 2015. 04. 01. 14:17

A készítők általában 5-6 évre előre terveznek, így nem hiszem, hogy már az első évadban bedobják, ezt az első halált okozó tárgy fog végül megölni dolgot. Lesz itt még valami csavar.

Neoprimitiv - 2015. 04. 01. 21:20

Kár lesz ezért a sorozatért, de ha ilyen nézettségekkel (és ilyen nulla kritikai visszhanggal) berendelik, akkor az ABC gyakorlatilag előre leírja az összes őszi pilotját.

Pedig nagyon szépen haladnak előre Henry rég- és közelmúltjának a megismertetésével – ezek szerint Abigail eltűnt és elég régen (harminc éve). A korábbi epizódok alapján én későbbi időpontot (pár évvel ezelőttit) is el tudtam volna képzelni, az eltűnés eddig is gyanítható volt.

Slorem - 2015. 04. 02. 16:13

@ALDO: “nem hiszem, hogy már az első évadban bedobják, ezt az első halált okozó tárgy fog végül megölni dolgot. Lesz itt még valami csavar.”

Szerintem azt a célt szolgálja, hogy:
1. Ha elkaszálják a sorozatot, le lehet vele zárni (megöli magát és tényleg hatásos).
2. Ha berendelik a 2. évadot, akkor jöhet a csavar, amire te is gondolsz. (Ha már berendelték, akkor erre teszem le én is a voksom.)

Nem tudom, hogy van-e az ilyenekre szakszó. De ha esetleg jól gondolom, és ha tényleg vége lesz, remélem lezárják rendesen. Utálom a félbehagyott sorozatokat. :)

Neoprimitiv - 2015. 04. 02. 16:44

ALDO: Adam azt mondta, hogy neki még nem volt bátorsága hozzá, hogy kipróbálja magán az elmélet helyességét. A 14. részben megölt pasinak nem volt köze a tőrhöz, azt még a nácik vették el Adamtól. (A fejbe vágott öregúrnak lehetett volna köze hozzá, de ő már korábban meghalt.)

Úgy gondolom, hogy (mivel nagyjából a forgatás végén járhatnak) nem lesz lezárva a sorozat, mert matematikailag még van esély arra, hogy esetleg folytassák. (Castle megy, a nézettségeik egy picit javulnak.) Nem hiszem, hogy bármilyen hivatalos istenhozzádot kaptak volna a készítők az évadzáró forgatókönyvének a lezárása előtt, akkor pedig biztos, hogy nem varrják el a szálakat. Döntés vélhetően majd csak májusban, az upfronts előtt lesz.

Zora - 2015. 04. 02. 20:28

Hű, ez tényleg jó kérdés a fegyverekkel, hogy halált okoz, vagy halandóságot.
Olyan kár, hogy ennyire sok sorozat van, ami nekünk, európaiaknak nagyon tetszik, de az amerikaiaknak nem, ezért kaszálják… :-(

Neoprimitiv - 2015. 04. 02. 20:43

Valahova eltűnt a kommentem, de majd csak megkerül.

Llew - 2015. 04. 04. 12:03

Nagy kár lenne érte. Én nagyon megszerettem. Ennek a résznek annyira Cold Case hangulata volt a régi ügy meg Henry flashbackjei miatt.

Az mekkora poén, hogy Judd Hirsh fiatalabb énjét a “fia” (Numb3rs) David Krumholtz játssza.

Neoprimitiv - 2015. 04. 04. 12:44

Llew: basszus, onnan volt ismerős a feje! Csak egy pár részt láttam a Numb3rs-ből, azért nem ugrott be.

nargli - 2015. 04. 04. 16:07

Ó, Llew, kööszi, tudtam én is, hogy valahonnan ismerős, de én a Numb3rsnek csak az 1. évadát “nézegettem”, úgyhogy nem állt össze.

Memari - 2015. 04. 05. 13:29

Már csak 3 rész az évadból, szívesen nézném még tovább is.
Az Isaac szál gyanús vmiért, vagy csak 1 ismertebb színésszel akarnak nézettséget növelni?

Lemoni - 2015. 04. 06. 18:57

Fináléba jön John Noble. Ha nem csak egyrészes kaland – Sleepy Hollow-ban is meddig húzta – akkor talán még nem reménytelen a folytatás…… próbálom meggyőzni magam.

Memari - 2015. 04. 06. 19:01

Mostanában úgy is divat lett csonka évadot csinálni, szóval ha nem is rendelik be teljes évaddal, legyen akkor egy félévad, amiben elvarrják a szálakat, a főszerelők összejönnek és boldogan élnek …

nargli - 2015. 04. 06. 19:36

Memari: az évad teljes lesz, csak a folytatás kérdéses, sajnos.

ALDO - 2015. 04. 07. 01:31

Memari:
Sajnos ez nem így működik. Mindenkinek azaz érdeke – írók, színészek, producerek stb. – hogy évekig a képernyőn maradjon a sorozat. Ha nem nézik, akkor sajnos kasza. A nagy részüket pedig nem zárják le.

A Sleepy Hollow első évad pedig a tavalyi évad egyik legnézettebb sorozata volt, azért folytatták.

Neoprimitiv - 2015. 04. 07. 21:21

Uff, ebben a részben azért volt egy pár momentum, aminél eléggé fogtam a fejem, bár a végső csavarral azért egy részüket elrendezték. Örültem volna, ha Jo elmegy Isaac-kal (vagy legalább is nem állít be Henry-hez), de lehet, hogy CGJ gázsijából csak ennyi fért bele a költségvetésbe.

nargli - 2015. 04. 07. 22:32

Neoprimitiv: néha már én is fogtam a fejem. Viszont, amikor Jo visszament, egészen “volt köztük kémia”, kész csoda. Én remélem, hogy CGJ ennyi volt, nagyon idegesít. Főleg, hogy állandóan hangsúlyozni kell, hogy milyen jó pasi. Pedig nem az.

Neoprimitiv - 2015. 04. 07. 22:56

nargli: igen, most kivételesen érződött valami.

CGJ-re visszatérve: én csak azért reménykedtem benne, hogy megtartják, mert – ha lenne második évad akkor – több lehetőséget adna egy olyan felállás, ahol Henry a támasza a (vélhetően nem simán alakuló) új kapcsolatban, ő pedig még csak barátként, de tud Henry titkáról.

Lemoni - 2015. 04. 07. 23:06

Nem akarom Jo-t és Henry-t romantikázni, egyik langyosabb víz mint a másik, párként együtt tök unalmasak. Most így megint a kaszás közeledtét érzem, hogy gyorsan gyengéd érzelmeket írtak nekik. Na de hol van Abigail?
(Sajnálom, hogy a balettes bűnügy nem lett túl izgi, emlékszem, anno az Angelnek is volt egy balettes része, az volt az egyik kedvencem:)

nargli - 2015. 04. 07. 23:38

Neoprimitiv: oké, meggyőztél, maradjon CGJ, de akkor minimum derüljön ki róla, hogy sorozatgyilkos, aki mindjárt megöli Jot, mondjuk. Mert ez a “nagyon gazdag vagyok, és nagyon sármos” már most unalmas.

Neoprimitiv - 2015. 04. 08. 07:18

nargli: ebben teljesen egyetértünk.

Csilla0422 - 2015. 04. 08. 18:27

Oké most akkor nem csak én láttam, hogy volt valami. :D
Ábrahámot le tudtam volna ütni. Nem hiszem, hogy nem tudott volna késni úgy 5 percet. Annyira éreztem, hogy Jo nem fog elmenni.
Nekem nincs kifogásom, ha összejönnek. Ha hosszú távon teszik, akkor Henrynek be kell vallani az igazat. Ez sok érdekes dolgot vethet fel.

A golyóval kapcsolatban: egy olyan véget el tudnék képzelni, hogy a lövéskor csak a halhatatlanságot veszi el és Henry együtt öregszik meg választottjával.

A rész ötletes volt. Én még reménykedek a folytatásban.

Neoprimitiv - 2015. 04. 08. 18:35

Csilla0422: megint egy combos 0.9-es demót produkált, szóval a lottó ötösre jobbak az esélyek.

A TVBN pont ki is dobott egy rövid kommentet, mert sokakban az az emlék él, hogy anno a Castle is gyengén indult, aztán mégis kapott esélyt. A Castle midseasonként az akkori ABC átlag 103%-át hozta, a Forever (amelyiknek igazából már a +9 is extra esély volt) a mostani átlag 57%-át. Ez van.

Neoprimitiv - 2015. 04. 14. 19:32

Az évadzáró címe:

The Last Death of Henry Morgan

Adreee - 2015. 04. 14. 22:37

már most bőgök..

nargli - 2015. 04. 15. 09:53

…és én még mindig reménykedem a csodában. Végül is, ha van sorozat, ami föltámadhat, akkor ez az, nem?:)

Zora - 2015. 04. 18. 18:30

1×20

Huhúúú, de haragudtam Abe-re a végén!!! :-)
Amúgy, kár, hogy Abe anyukáját ilyen öregre “írták”. Úgy értem, ’46-ban kerül hozzájuk Abe, elég lett volna, ha a nő ekkor 20 éves. Viszont, ha ’85-ben volt 67 éves, akkor 1918-ban született, ’46-ban pedig 28 éves volt. Jelenleg 97 éves.
Amúgy aranyos rész volt, és hiába tök szimpi Jo barátja, Henry még szimpibb…

Zora - 2015. 04. 18. 18:55

Hát, nem tudom, a sorozatzáró résszel hol tartanak, de ha ott, hogy már készen van, de még nem tudják, lesz-e 2. évad, akkor az utolsó 4 percet kétféleképpen forgathatják le.
Valamilyen úton-módon Henry veszélybe kerül, valaki megtámadja, és annak a valakinek a kezébe kerül az az ősrégi pisztoly, amivel lelövi Henry. És a kétféle végződés: ha vége a sorozatnak, akkor Henry a lövéstől meghal.
Ha nincs vége, akkor a lövéstől csupán halandó lesz, amit esetleg egy őszülő csíkkal a hajában jeleznek.
Vagy ilyesmi…
De nagyon nem szeretném, hogy vége legyen a sorozatnak… :-(

Neoprimitiv - 2015. 04. 18. 20:07

Zora: a sorozatzáró tartalma és címe már kikerült.

Hogy a forgatással hol tartanak, azt nem tudom, de gyanítom, hogy vagy kész vagy az utolsó napoknál. A többi, vele együtt finálézó sorozat a héten fejezte be a munkát.

Ha szeretnéd, hogy visszatérjen, akkor szoríts, hogy Stana mégse írja alá a hosszabbítást és ez az upfronts-ig ki is derüljön, akkor esetleg van egy pici esély.

ALDO - 2015. 04. 18. 22:02

Valószínűleg már leforgatták a finálét, vagy legalábbis az utolsó stádiumban van, így nem nagyon fogják drasztikusan átírni a végét. Ezt max. akkor lehetett volna megoldani, ha már a 13. résznél lelövik és akkor zárják le a sztorit.
Az már nagy előnyt jelentene, ha a Castle-szereplőkkel nem tudnának megegyezni és a Revenget is elkaszálnák. Csak sajnos a Castle nézettebb a Revenge-nél pedig még ha csak egy 13 részes záróévadot rendelnek be, akkor pont meglenne a 100 epizód, így még ez is esélyesebb, mint a Forever.
A pisztolynak pedig szerintem nem lesz jelentősége.

Neoprimitiv - 2015. 04. 21. 20:36

Aaaaand yessss. Abigail.

A rohadt életbe, nem azt mondom, hogy ez a történelem legjobb sorozata, de miután ma megnéztem a Castle aktuális katasztrófáját, még jobban fog fájni a szívem a Forever-ért. Bizonyára hat év múlva ez is egy erőltetett szar lenne, de most kb. a Boci, boci, tarka és egy Mozart zongoraverseny a két sorozat közti különbség.

Lemoni - 2015. 04. 21. 21:20

Sajnálom Abigailt, akkor lett volna még érdekesebb a történet, ha ama bizonyos tőrrel történik a dolog. Remélem, a következő rész csak évadzáró lesz, mert ahol most van a történet, egy részben csak összecsapni lehet a végét :(

ALDO - 2015. 04. 21. 23:42

SPOILER

http://www.screenspy.com/articles/tv/photos/images-forever-1×22-the-last-death-of-henry-morgan/

Finálé promóképek. Némelyik eléggé sokat sejtet, így csak saját felelősségre. Úgy érzem lesz itt még pár csavar.

Llew - 2015. 04. 22. 22:27

Jó rész volt és tényleg nagy kár lesz érte ha jelen állásnál elkaszáljál. Adam karakterében még a Henryvel való kapcsolatában annyi sztori van.

Marcipáncica - 2015. 04. 26. 16:08

Nagyon kevés olyan sorozat van, ami heti nyomozós és én mégis szeretem. Hát ez olyan. Rettenetesen sajnálni fogom hogyha el fogják elkaszálni…

kovax - 2015. 04. 27. 16:09

Szerintem az lesz a legvége, hogy lelövik Henryt a régi fegyverrel, és nemlátjuk, ennek mi a következménye. Ha elkaszálják a sorozatot, nem is tudjuk meg, ha meg nem kaszálják el a sorozatot, akkor jövő ősszel még mindig szabadon variálhatják a lövés következményét az írók.

Neoprimitiv - 2015. 04. 27. 16:27

kovax: ez egy működő ötlet lehet, de én jobban szeretném, ha nem egy ennyire fanfiction alapanyagú befejezés lenne. Erős a gyanúm, hogy a záró epizód nem Henry-re fog koncentrálni, márpedig az ő potenciálisan végleges halálát illene nem egy véletlen balesetként letudni.

kplesz - 2015. 04. 27. 20:00

szerintem az lesz a vége h meglövik a pisztollyal, de egyszer még utoljára föléled, és ő is halandóvá válik, és kb azzal zárják majd h jo-val van 10 év múlva megőszült hajjal

sallome - 2015. 04. 28. 08:03

Neoprimitivvel értek egyet. Nem a valaha volt legjobb sorozat, de a Castle már rég megérett a lezárásra, némi írói fantáziával a Forevernek még lenne hová építkezni.

Amennyiben folytatódik a sorozat, akkor azt hiszem, még nem nem veszítheti el a halhatatlanságát. Az egész sorozat lezárásaként valami olyasmi tudnék elképzelni, hogy halandóvá válik, mert igazán erre vágyik a főhős szerintem.

Én elsősorban a színész miatt nézem, szóval ha elkaszálják, akkor sorozatot Ioan Gruffud-nek!

Adreee - 2015. 04. 28. 20:41

bocsánat, hogy megkérdezem, de ha írtam tegnap egy kommentet ide és nem jelent meg, az előbb utóbb meg fog, vagy elveszett?

ALDO - 2015. 04. 29. 02:46

A 21. rész fura volt egy kicsit. Elgázoljak Ádámot, de még mielőtt meghalna, kórházba kerül. Elmondja Abigélnek, hogy halhatatlan és ezért ölje meg, mert fel fog támadni egészségesen, holott korábban jó nagy bajba került amikor kiderült, hogy nem tud meghalni. Lásd 14. rész. Egy ilyen kijelentés során egy átlagos nővér max bolondnak nézi, vagy betudja a baleset okozta sokknak, de biztos, hogy nem ölni meg. Akkor pedig csak elég lett volna megvárnia, hogy egyedül maradjon a szobában, hogy megölje magát a defibrilátorral, vagy kivárni a “természetes” halált, mert a belső sérülései amúgy is megölték volna. De ehelyett inkább elmondja, hogy halhatatlan és pont egy olyan nővérnek, aki már találkozott a másik örökéletűvel, mert a jelek szerint 2000 év alatt eggyel sem találkozott.

DarkEagle - 2015. 04. 30. 16:53

Na úgy fest lesz esélye talán a Forevernek. :D
Elkaszálták a Revenge-et. Innen már csak egy lépés kb hogy berendeljék a Forever 2. évadát. Legalábbis reménykedni már lehet.

ALDO - 2015. 05. 01. 17:03

Én is abban bíztam, hogy a Revenge kaszája után egy kicsit nőttek az esélyei, de ez még kevés. Reménykedni persze lehet a hivatalos bejelentésig.
AZ ABC drámái közül a Resurrection és az American Crime teljesít hasonló szinten és mivel a csatorna elég sok pilotot rendel be, így jó eséllyel mindhárman mennek a levesbe, mert a többiek viszonylag jól teljesítenek.

nargli - 2015. 05. 02. 11:01

Bárhogy is lesz, sorozatot Ioan Gruffudd-nek! Közben már a Ringert is elkezdtem nézni, hogy legyen valami. De megértem, hogy azt kaszálták, borzasztó.:D De neki vannak benne jó pillanatai, mondjuk a szerepe nem sok lehetőséget ad a kibontakozásra.:)

Marcipáncica - 2015. 05. 04. 09:35

Na a héten minden kiderül… Drukkoljunk a sorozatnak.

Adreee - 2015. 05. 04. 21:04

Ha nagyon a kaszára rendezkedtek be az írók, akkor szerintem Henry tényleges halálával fog véget érni a sorozat, és az a tippem, hogy a többieknek, vagy legalábbis Jo-nak, Abe fogja elmesélni az apja történetét.
És bár én szívem szerint azt szeretném ha úgy érne véget a sorozat hogy Henry visszakapja a halandóságát és természetes módon öregszik meg, egy szempontból mégis bántaná ez a végkifejlet az igazságérzetemet. Ha túlélné a fiát és megintcsak neki kellene elvesztenie egy nagyon fontos személyt az életében, az igazságtalan lenne a karakterével szemben. Az élet rendje és módja szerint Henry-nek kellene előbb meghalnia és nem Abe-nek.

sallome - 2015. 05. 04. 22:44

Adree, a karakter tekintetében tényleg igazságosabb lenne, ha Henry tényleges halálával zárulna sorozat. Ez viszont csak abban az esetben működhet, ha biztosan nincs több évad. Amennyiben csak kicsi reményt is táplálnak a készítők, akkor minimum nagyon kétértelműen fog zárulni az évad.

DarkEagle - 2015. 05. 05. 20:35

No hát az finálé valami zseniális lett!

INNENTŐL SPOILER AKI NEM LÁTTA NE OLVASSON TOVÁBB!!!

És igen a kérdés továbbra is fenn áll hiszen nem úgy fejezték be ahogy gondoltam. Mármint ha lesz 2. évad akkor és nagyon remélem hogy lesz, állatira csalódott lennék. Akkor több téren is fordulatok várhatóak. A titok kiderült, plusz Henry kapott egy lövést a pisztollyal de ugye feltámadt… Ja és Adam is valamiféle kómában van. Ravasz taktika volt meg kell hagyni. :D Volt egy kis apa fia momentum is, Herny és Jo is kitárulkozott, szóval nagyon sok szálon folytatódhatna a sorozat.

SPOILER VÉGE!!!

Rengeteg potenciál van benne még, nem értem miért nézik ennyire kevesen de remélem megkapja az esélyt a folytatásra. Az ABC-nek előre is kell gondolkodnia nem csak hátra! Ha most kaszálják ezt a sorozatot, a közeljövőben tuti, hogy nem lesz Castle helyett ilyen jó nyomozós sorozatuk és valljuk be ABC-n nincs túl sok sorozat ami hozza az elvárt szintet. Ha Castle marad akkor sincsenek jobb helyzetben viszont ha Forever is marad akkor kinőhet belőle egy erős sorozat idővel jó nézettséggel. Ha van egy kis esze az ABC-nek akkor a másik két sorozatot kaszálja ami hasonlóan rosszul produkál.

DarkEagle - 2015. 05. 05. 20:36

Fene megint benn ragadt a kommentem! :/

Gedeon74 - 2015. 05. 05. 22:19

Spoiler! Spoiler!

“szerintem az lesz a vége h meglövik a pisztollyal, de egyszer még utoljára föléled, és ő is halandóvá válik”

Szerintem nem így történt, de ha mégis ez lenne a helyzet, akkor a híres utolsó mondatok közé bevonulhat majd a következő Henry Morgan-től: “Figyelj, Jo, megmutatom!”

ALDO - 2015. 05. 05. 23:17

DarkEagle:

Ezzel sajnos az a baj, hogy a Castle még mindig jobb számokkal hozza az évadokat és utána zuhan vissza. A Forever már most nagyon gyenge. Az 1.1 – 1.0-ból még zuhanna is a 2. évadra, mert kizárt dolog, hogy hirtelen becsatlakozik már millió új néző.
Az ABC nagyobb eséllyel szavaz bizalmat egy őszi újoncnak, hátha az bejön a nézőknek.

Lemoni - 2015. 05. 06. 00:08

Rohadtul mérges és szomorú vagyok, ezzel a pocsék fináléval elérték nálam, hogy inkább ne akarjam a második évadot :((( Mintha az utolsó pillanatban ötletelték volna össze az utolsó részt, messze a sorozat legrosszabb epizódja volt. Annyira összecsapták ezt a tőrös dolgot, hogy teljesen elvesztette a jelentőségét, sokkal jobb történetet lehetett volna hozzá írni, mint ez a szerencsétlen múzeumi gyilkosság. Adam kiiktatása is ripsz-ropsz megoldás volt. Nagyon érezni lehetett, hogy gyorsan kellett a szálakat lezárni, mert nem lesz folytatás. Annyit kérek csak, ha Ioan Gruffudd új sorozatot kap, vigye Judd Hirsch-et is magával, ritka jó páros együtt.

Marcipáncica - 2015. 05. 06. 09:40
Marcipáncica - 2015. 05. 06. 09:45

Bocsánat a téves megfogalmazásért, nem szavazás hanem petíció. Nekem még hátra van az évadzáró, és a rész minőségétől teljesen függetlenül is nagyon reménykedem hogy nem lesz kasza, mégha esélyes is sajnos.

Neoprimitiv - 2015. 05. 08. 05:40

Sajnos megtörtént, ami várható volt… Kár érte.

Zora - 2015. 05. 08. 20:38

Nagyon-nagyon kár, hogy nem lesz 2. évad. :-(((

Dark Wolf - 2015. 05. 08. 21:24

Vérzik a szívem :(

ALDO - 2015. 05. 09. 10:19

Azért az poén, hogy a Castle-t úgy rendelték be, hogy nincs showrunner, a másik főszereplő alá sem írt és még a legnagyobb rajongói is szidják az egészet.
Na mindegy, sajnos várható volt.

Marcipáncica - 2015. 05. 10. 18:36
winnie - 2016. 03. 15. 09:37

a készítő beszélt a 2. évados tervekről, amik sosem fognak már megvalósulni. ezen a két linken vannak az infók összefoglalva:

http://tvline.com/2015/09/17/forever-season-2-lucas-learns-henry-immortal/
http://tvline.com/2016/01/20/forever-season-2-what-would-have-happened-henry-wife-spanish/

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz