login |

The Leftovers: vége az 1. évadnak

2014. 09. 08. 21:39 - Írta: human

124 hozzászólás | kategória: kritika,

Ha a rejtélyek miatt jöttél, akkor távozz békével. Ha nem, akkor a nyár talán legjobb sorozatát kaptad. A The Leftoverst elnézve úgy tűnik, hogy az HBO abbahagyta a tinglitanglizást a True Blood lezárásának évében, és újra halálkomolyan veszi magát, ami jól is áll neki.

Az a helyzet, hogy Damon Lindelof egy zseni. Persze így válaszok, meg úgy Lost, és biztos vagyok abban is, hogy a The Leftovers még kevesebb embernek lesz kedvence, mint a szigetes kaland, viszont ismét egy különlegességet hozott a kisképernyőre nekünk. Komolyan mondom, minden negatív kritikát véleményt meg tudok érteni, de basszus, egyszerűen zseniális drámát kaptunk.

Miről van szó? Eltűnt a népesség 2%-a, a maradék pedig a létezésének alapjait kell felülvizsgálja. Mi a célunk a Földön? Miért létezünk? Vallás, tényleg? Hova lettek az eltávozók? Ebből bármi lehetett volna, de a Coelho-idézgetés helyett gyomrosok sorát kaptuk.

Olyan az alapszituáció, amit szinte lehetetlen igazán elképzelni és átérezni, a sorozat is csak az alapokat tudja átadni nekünk. Persze erre sokan legyintenek, de őket könnyű figyelmen kívül hagyni. Ha igazán elindulsz a gondolaton, akkor nagy mélységekbe lehet tekinteni. Ahogy a főszereplők teszik.

Gyönyörűen lett kibontva, hogy ki mit érez és miért, nem szájbarágósan egymásnak mondják csak el, mint teszik azt akár a nyári Majmok bolygójában a rosszul megalapozott emberek, hanem szépen, sokaknak lassan, de kőkeményen kibontanak mindenkit, aki fontos volt az első körhöz.

És itt ismét oda jutottunk, hogy nincsenek válaszok, semmilyen szinten, de nem is vártunk, aki hatalmas misztikumra számít/számított, az rosszul ült neki a sorozatnak. Ami nem baj, bennem is motoszkált valami hasonló az elején,, de gyorsan elengedtem az érzést. Nagyon halványan azért talán még jelen van a dolog, de nem az a lényeg, hanem, hogy mit kezd az életével a maradék.

9/10, de csak azért, hogy jövőre legyen hova emelni a tétet. Fantasztikus évad volt, köszönöm az HBO-nak, hogy magára talált idén, és két durván filozofikus művet is szállított. A kommentekben már lesznek spoilerek, de fenn igyekeztem kerülni őket.

124 hozzászólás Ne habozz!

Wynonna - 2014. 09. 08. 21:47

Tegnap este néztem a finálét, de még ma is egész nap a hatása alatt voltam. Tökéletes. Nem sok sorozat van, ami ennyire erősen tud rám hatni érzelmileg. Nálam ez 10/10, egy évaddal bekerült nálam a legjobbak listájára.

Shyllard - 2014. 09. 08. 21:51

Egyáltalán nem volt csalódás, Broadchurch-ön kívül nem érzékenyített el egyszer sem egy sorozat annyira, a 8. rész kivételével makulátlan volt az egész, és a sok más sorozatban fillerként érezhető vissza a múltba epizódnak is iszonyat megvolt a helye az egészben. Nagy öröm, hogy folytatják, remélem azért a fényképezés is maradt, mert nem tudom miért, de valamiért mindig gyönyörűek voltak a képek.

annapanna - 2014. 09. 08. 22:01

Direkt nem kezdtem el, ameddig a könyvet el nem olvastam, de az első három rész után már világos, hogy csak nagy vonalakban merítettek belőle. Eddig nagyon tetszik, örülök, hogy ilyen jó véleménnyel vagy az egész évadról. Nekem a könyv is bejött, és kifejezetten jó volt, hogy tudtam, kik a fehér ruhások, meg kinek mi az alapsztorija, mikor elkezdtem nézni, jókat mosolyogtam a pilotkritika alatti elsőnézős találgatós kommenteken. Annak örülök a legjobban, hogy Perrotta is részt vesz az alkotásban, ezért tényleg lehet a könyvvel együtt kezelni, van értelme a találgatásaimnak, hogy vajon ezt miért változtatták meg, mennyire tér el a lényegi karakterfejlődés a könyvbelitől, stb. Alig várom, hogy legyen időm a többi részre!

Play - 2014. 09. 08. 22:02

Bámulatosan jól volt felépítve a sorozat, ami a fináléval csúcsosodott ki. Egész nap ez járt a fejemben, pedig átestem egy római jog gyakorlaton is ma :D
Nem tudom kell-e spoiler jelzést raknom, de ha valaki esetleg még nem látta az epizódot ne olvasson tovább.
Szóval szerintetek mit kívánt Kevin? A család szerintem a legnyilvánvalóbb, de esetleg van még másnak egyéb teóriája?

A folytatás berendelésének nagyon örülök, most már csak az idő az egyetlen ellenségünk :D

Ineteq - 2014. 09. 08. 22:02

Köszönöm, ezt a kritikát vártam. Akkor nekikezdek:)

Cathy07 - 2014. 09. 08. 22:08

Még a finálét nem láttam, a Losttól konkrétan rázott ki a hideg, negatív értelemben, ezért is ültem neki minden egyes résznek zéró elvárással és minden rész után döbbenve kapcsoltam ki a lejátszót, hogy ez még mindig jó. Nagyon-nagyon jó. Elképesztően sötét, depresszív és mint írtam a finálé ismerete nélkül, a 9. rész volt számomra a katarzis. Hogy ugyanis az idill is rohadt már, hogy leginkább azok tűntek el, akikre nem volt szükség. A feleslegesek… Nyilván nem magyarázat ez, nagyon örülök neki, hogy nem ebbe az irányba ment el a történet… Ááá, napokat lehetne róla írni :)

vnorbi - 2014. 09. 08. 22:33

Nem hiszem, hogy ilyenkor érdemes azt írni, hogy könyves spoiler, ugyanis a sorozat annyival, de ANNYIVAL többet nyújtott, hogy az hihetetlen:

Ugyanott ért véget az évad, mint a könyv, és mégis mekkora érzelmi különbséggel. Gyakorlatilag a legjobb évadzárót láttam, mondom ezt a Breaking Bad, a Lost, Carnivale, meg még isten tudja, hány sorozat után.
Folyamatos lúdbőrzés és érzelmi igénybevétel, ehhez pedig zseninek kell lenni, és igaz, hogy erős az alapanyag, de Lindelof annyira felturbózta, hogy az már fáj. A könyv elgondolkoztatott, a sorozat pedig igénybe vett, ezt ennyire még semmilyen mozgóképnek sem sikerült produkálnia.
Szóval hajrá Lindelof, Messiásként várom a 2. évadot, ahol már csakis a te és a csapatod ötletei számítanak.

Black_Dahlia_Murder - 2014. 09. 08. 22:41

Kb ugyanazaon a véleményen vagyok humannel. Még hozzá tenném, hogy nekem soundtrack sohasem adott annyi pluszt akár sorozathoz akár filmhez mint itt, szóval hatalmas piedesztálra emelés Max Richternek a zenéért, de azoknak is akik tökéletesen illesztették a képsorokra.

Play: egyértelműen a családját (családjával való jó viszonyát) kívánta vissza és a rész végére láthattuk is, hogy kezdenek neki összejönni a dolgok. Jillel legalábbis biztosan, az asszony megszólalt és valószínűleg hitét is vesztette a fehér szerkósok emlékeztetés fétisében amiért veszélybe sodorta vele a lánya életét. Na meg közben ugye a fiú is hazajött. Bár a sorozatból kiindulva ez csak a mézesmadzag elhúzása volt, nem hinném, hogy a következő évadban újra boldog család lennének.

jky - 2014. 09. 08. 23:06

Idemásolom a kibeszélőbe írtat:

Nagyon jó volt a finálé, tényleg kicsit sorozatzárós lett a vége, kíváncsi leszek, hogyan folytatják. A “Nothing Else Matters” miatt nagy plusz pont.

Nora, mikor meglátta a családját, csak lestem, hogy WTF, el is feledkeztem róla, hogy a GR a bábukkal ügyködött. Baromi erős jelenet volt. Aztán persze látszott, hogy bábuk, de akkor is, elég élethűek voltak. Én azt hittem, hogy a GR csak egyszerű “egyenbábukat” szerzett be, de ezek pontos hasonmást gyártattak le. Betegek. :S

A másik baromi jó, az az elmegyogyós álomjelenet volt. Komolyan azt hittem, hogy tényleg a valóság lesz és valami brutális csavar jön.

Én azt gondoltam, hogy a Chief azt kívánja, hogy újra együtt legyen a családja, de végül nem úgy nézett ki, hogy beteljesedett volna, pedig “granted” volt. Akkor most lehet filózni, hogy tényleg ezt kívánta-e, mert akkor a feka valójában nem volt “különleges”.

Malachi - 2014. 09. 08. 23:17

köszi az írást human, nem tudok semmit hozzátenni. it’s not tv, it’s HBO, még sosem éreztem ennyire igaznak.

tényleg csak annyit, hogy talán nem volt még sorozat, aminek minden karaktere ennyire mélyen megérintett volna. azok is, akiket az elején utáltam, ahogy haladtunk értelmet nyert a ténykedésük. vagy ha nem is a ténykedésük, de az indíttatásuk.

minden szereplő szenved, csak mindenki másképp dolgozza fel az egészet. én ezért egyikre sem tudok haragudni. csak emberek.

dfdfg - 2014. 09. 08. 23:18

én arra gondoltam, hogy azt kívánta, hogy jöjjön vissza mindenki…
…ami végül (majdnem) is meg is valósult, csak ugye bábúként

Malachi - 2014. 09. 08. 23:19

jky, ezt a kibeszélőbe már nem írtam, de ha újra boldog családot kért, hát végül is megkapta nem? a saját lánya vele van, Nora aki szereti vele van, és ott egy kisbaba, aki visszarántotta Norát a semmiből. kész a család.

Heisenberg - 2014. 09. 08. 23:21

Szerintem azt kívánta, hogy szelídüljön meg a kutyus :D Az tényleg bejött.

jky - 2014. 09. 08. 23:28

@Malachi

Végül is mondhatjuk, hogy ja. De nem mindegy, hogy családot kér, vagy a családját kéri (vissza). Én az utóbbira gondoltam, az viszont nem teljesült.

A kutyus viszont tényleg szelíd lett, annak örülök. :D

CyClotroniC - 2014. 09. 08. 23:38

Osztozok a pontszámban meg a véleményben is, azzal árnyalva, hogy ha nem lett volna ilyen brutál jó a finálé, lehet, hogy csak 8-as lett volna, de annyira a szájízem szerint kezeltek benne mindent, hogy simán kiérdemelte tőlem is a 9-est. Idén ez a második kedvenc újoncom eddig.

Black_Dahlia_Murder - 2014. 09. 09. 00:14

Érdekes amúgy mennyire underrated a sorozat. Imdb 7.5, Metacritic 65, rottenen 69. Az ilyen drámák esetleg jobban kivívják maguknak a hatereket? Csak mert vegyük pl a limonádé dolgokat, ha már újoncok akkor pl a The straint. Azt is nézem, azt is szeretem de nem lehet egy lapon említeni ezzel. Mégis 8,1 ponton van imdb-n, rotten 80, metán 72. Esetleg a szórakoztató sorozatoknak jobban elnézi a nép a hibákat? Nem értem miért van ez…

Zizi - 2014. 09. 09. 00:18

Egyetértek a kritikával.
Úgy kezdtem neki a sorozatnak, hogy nem igazán tudtam, hogy mire is számítsak… valahogy kimaradt róla minden infó, aztán elolvastam a pilot-kritikát és belevágtam.
És basszus, milyen jól tettem, mint ahogy azt is, hogy az első két rész után kitartottam, mert akkor még hozzá kellett “szoknom” a sorozathoz.
Nekem abszolút a nyár kedvence lett… és érdekes, de valahogy nekem is sikerült hamar “beletörődnöm” abba, hogy itt nem a “hogyan és miért” a lényeg, hanem, hogy mi történik a maradékkal.
Persze voltak húzások és karakterek, akiket én mellőztem volna, de utólag még ez sem zavar…
Szuper és kész!

És még annyit tennék hozzá, hogy eddig Justin Theroux neve csak Jennifer Aniston miatt mondott valamit. Most pedig (persze nagyon lesarkítva) annyit kérdeznék, hogy Aniston? Ő jár Justin Theroux-val, ugye? :)

(Egyébként nyári sorozatként ezt lehetne Emmy-re jelölni?)

szendroib - 2014. 09. 09. 00:36

Zseniális évadzáró volt, nagyon szépen volt felépítve a részek alatt. SPOILER Nekem csak közvetlenül a bábuk kiszállítása előtt állt össze a kép, hogy miért lopta el a szekta az eltűntek fényképeit, meg hogy hiszen volt szó az élethű bábukról is korábban és hogyan kapcsolódik ez az egész. Meg persze érzelmi oldalról is nagyon szépen fel volt építve az egész, nagyon igényes munka. Kíváncsi leszek, hogy könyv nélkül milyen lesz a 2. évad (nem olvastam a könyvet, nem azért, csak eddig nagy segítség lehetett a készítőknek).

KittyCat - 2014. 09. 09. 00:45

Az alábbi linken Mimi Leder, a sorozat rendezője vezet végig minket a finálé kulcsjelenetein (angolul of course). Érdemes elolvasni.

SPOILER ALERT
http://www.watchingtheleftovers.com/blog/2014/9/7/go-behind-the-scenes-of-the-prodigal-son-returns-with-director-mimi-leder

Amúgy voltak kétségeim a sorozattal kapcsolatban az első két részt megnézvén, de aztán egyre pozitívabban csalódtam. Az évadzáró pedig olyan mélyen leásott a szívbe/lélekbe, hogy arra szavak nincsenek… Ilyen a világ és benne az emberek.

winnie - 2014. 09. 09. 04:46

Black_Dahlia_Murder: elég csúnya lenne, ha nem így lenne. az egyik populáris popcorn sorozat, a másik pedig egy réteg, lehúzós dráma, aminek mi is írtuk az első részénél, hogy ezt sokan fogják nagyon utálni.

(de azt nem szabad elfelejteni, hogy az ongoing sorozatok zömének esetében az imdb-pontok a pilotról alkotott véleményt fedik. vagyis nem túl beszédesek.)

Pogacsa - 2014. 09. 09. 04:59

Nem volt ebben filó, kaki úgy ahogy van.
Persze túlzok, de akkor már inkább True Detective, ott ájött a téma, ez meg szellemi csalánverés.

paranoid android - 2014. 09. 09. 05:05

Aztamindenit. Fantasztikus finálé egy fantasztikus évadhoz. Sajnos az elején “csak” élveztem és szimplán tetszett, így mire beleszerettem a sorozatba az évad felén túl voltunk, ami miatt úgy érzem nagyon hamar elröppent az évad.

Amitől annyira imádtam a Leftoverst, az valószínűleg az, amitől sokan nem fogják szeretni. Nem konkrétan a válaszok hiányát értem ezalatt, hanem azt, amit ez a hiány a narratívával tett. Vagyis hogy felszabadította a misztikum kötelékei alól. A történet bizonytalanságai nem a kérdésfeltevést inspirálták a nézőben (bennem legalábbis nem), hanem azt, hogy érezze az elbeszélés ritmusát, elmerüljön a gyönyörű fényképezésben és zenében, és persze legfőképpen a karakterekben. A plot esetleges kérdéseit elhomályosították az érzelmi és spirituális kérdések.
Én ezt a részét imádtam a Lostnak is, és nagyon örülök, hogy Lindelof erre irányította itt a fókuszt, mert láthatóan ez az, ami érdekli őt inkább, és ez az, amiben zseniális. A jelenlegi kínálatból a Leftovers mellett a Rectify nyújtja még ezt az igézően zsigeri illetve spirituális élményt hangnemében, tartalmában és a karakterei érzelmeire való fókuszában, szóval aki még nem próbálta be, és szerette a Leftoverst, annak ajánlom figyelmébe.

De visszatérve a Leftoversre és a fináléra. Nem biztos, hogy most merült fel először, de (számomra) most lett igazán erőteljesen felvetve: a maradék nem csak az őket ért veszteségtől szenved, és nem csak az Esemény hozadékától, hogy az eddigi világképüket át kell értékelniük. Hanem a kérdéstől is, hogy ők miért maradtak itt. Ők miért nem lettek kiválasztva, ha ez valami magasabb tudat műve volt? Talán nem elég jók? És ha így van, mi az, ami nem megfelelő bennük?
A sorozat kibeszélőjében pár napja felmerült az elragadtatás mint téma, és érdekes volt olvasni a kommenteket erről. Én úgy kezeltem, hogy a sorozat maga vetette el ezt a lehetőséget, főleg Matt hadjáratával az évad elején. De a bizonytalanság ettől még mindig ott van, főleg Kevin karakterén keresztül láthattuk, hogy mennyire megfertőzi az önképét is, hogy mennyire retteg attól, hogy nem jó ember. Erre Matt felolvastat Kevinnel egy részletet Jób könyvéből, ami egy jó ember szenvedéstörténete, aki nem a bűneiért szenved, hanem mert Isten be akar bizonyítani valamit a sátánnak. Ebből a szemszögből az eltávozottak és a maradék nem az elragadtatás-féle egyszerű jó/rossz kettéválasztást jelenti. Én magam – a világképemből adódva – nem látom egy felsőbbrendű lény keze munkájának az eltűnést, de ez lényegtelen is, hisz Kevin sem az Istenbe vetett hitéért van próbára téve, mint Jób. (Ha egyáltalán próbára van téve, persze.) De a konklúzió egyezik: az ember nem értheti meg a vele történt eseményeket, illetve azok okait, indokait, teljes mértékben. Hogy ez azért van, mert az ember csak egy teremtmény, vagy mert nincs is egy univerzális értelme a létezésnek, az már más kérdés. Viszont a feltételezés, hogy valami rossz azért történik valakivel, mert nem jó ember, veszélyes dolog.

Shannen - 2014. 09. 09. 07:36

Tegnap este néztem meg a finálét és hát elképesztő volt. Most is libabőrös leszek,ha visszagondolok rá.
Számomra is az idei második kedvenc újonc a TD után. Lindelof pedig valóban zseni.
Ami miatt annyira kiemelkedő volt számomra az egész évad, az egyrészt a karakterek, akik közül lehet nem mindenki volt szimpatikus, de az ahogy bemutatták őket, azt ahogy értelmezni/feldolgozni/megélni próbálják az egész eseményt, és mindezt párosítva egytől-egyig remek színészekkel, nem mindennap látni ilyet.
És akkor jött még rá a fényképezés és a zene. Főleg a zene, ami számomra simán a legkedvesebb sorozatzeném lett. Nagyon sok pluszt hozzárakott.

Az egyetlen negatívum számomra a rendezés volt végig az évad folyamán, illetve a finálé dramaturgiája nem tetszett annyira. Számomra furcsa volt a rész felépítése, de ettől még tele volt nagyon sok jó pillanattal. Wayne-kevin, Nora és családja, és persze a rész végi teljes káosz.

Továbbra is tartom, hogy nem érdekelnek a válaszok, ha közben ilyen minőségben építik és mutatják be a karaktereket.
Az évad és a finálé is 9/10.
Most pedig, hogy a 2.évadnál úgysem lesz könyvalap, szerintem el is olvasoma könyvet, hiszen “elspoilerezni” már nem fog tudni mit.

jky - 2014. 09. 09. 08:34

I’d rather make controversial art than something everybody loves. The worst kind of art to make is the kind where people walk out of the theater or turn off the TV and say, “What’s for dinner?” – Carrie Coon

http://tvline.com/2014/09/08/the-leftovers-season-2-nora-kevin-carrie-coon-interview/

Hát erről van szó, kérem szépen! :)

badadada - 2014. 09. 09. 08:41

Hát sajnálom. Én néztem figyelmesen, utánaolvastam meg minden. Utáltam. Kasza:-(

kempmove - 2014. 09. 09. 09:16

spinoffot az eltűnteknek.:)
az ő karakterdrámájuk is érdekelne engem, nem csak a maradéké.:)

jky - 2014. 09. 09. 09:31

@kempmove

Hehe, “The Departed” :)

Roxi - 2014. 09. 09. 09:44

Az hiszem majd nekiugrok, eléggé vonzó az írásod alapján.

Jimbo - 2014. 09. 09. 09:54

Másfél részt bírtam, aztán kasza. Annyi jó sorozat van, nem pazarlom az időmet…

Brynden Rivers - 2014. 09. 09. 10:00

Úgy tűnik azért ez nem egy mindenki szerint 9/10 sorozat

@paranoid android:
Köszönöm az elemzést és a Leftovers ajánlást :)

Nekem a Leftovers közben disszonáns érzéseim voltak (abba is hagytam, Liv Tyler és Christopher Eccleston ellenére), mert a történet elnagyoltsága (vagy inkább zavarossága) nem állt összhangban a fényképezéssel, a zenével.

A Rectify más: egy erős, koherens és átélhető narratívát erősít meg vagy ellenpontoz a fényképezés és a zene.
(a Metacritic pontszáma is kb. 20-szal több)

Mindenestre megpróbálom még egyszer meditatívan, a történetet figyelmen kívül hagyva megnézni a Leftoverst.

leila - 2014. 09. 09. 10:13

Jó volt nagyon. Látszott, hogy benne volt a teljes lezárás lehetősége.

Anyut nem értem, miért nem vitték el vasra verve a káosz okozásáért és kíváncsi lettem volna Wayne történetére: ki ő, mi ő, hogy került helyekre és valójában mit csinált az emberekkel.

Ettől függetlenül remélem, lesz elég kakaó benne még egy évadra, hiszen az eltűnések egyszeri esemény volt, most, hogy a GR-nak vége van, kíváncsi vagyok, milyen történet következik.

ANOka - 2014. 09. 09. 10:55

Nekem nem, jött be. Nem az én műfajom.

Rational Gaze - 2014. 09. 09. 11:28

IMÁDTAM. az egészet!

Én eleve odavagyok az ilyen gyászos hangulatú, komor sorozatokért, de nagyon nagyon tetszett tényleg, hogy szépen bontakozik ki ( de nem túl lassan, szóval pont megfelelő tempó ), nem semmitmondó meg üres párbeszédekkel adják át az érzelmeket, hanem szavak nélkül, tekintet stb. 9. részben éreztem át teljesen, hogy úristen, mi történt ezzel a családdal, eltalálták nagyon. Nekem nagyon erős volt, érzelmileg is rendesen megfogott, nem nyálas, tényleg, odavagyok. Pedig Max Richter zenéi miatt figyeltem fel először.

10/10

vnorbi - 2014. 09. 09. 11:40

Na kit találtam meg teljesen véletlenül a Muse – Hysteria klipben? Lehet, hogy ez is egy Kevin-féle blackout története. :)
https://www.youtube.com/watch?v=3dm_5qWWDV8

Sepuku - 2014. 09. 09. 12:19

Nekem nagyon bejönnek az efféle filmek, sorozatok. Ennek ellenére a a The Leftovers semmilyen pozitív nyomot nem hagyott bennem. Unalmas, zavaros és nem szórakoztató. Amennyire tetszett a Lost, ez annyira nem fogott meg. Akkora csalódás, hogy nagyon hatalmas!! Persze a következő évadban akár érdekes is lehet, kínlódva bár de tovább nézem:)

human - 2014. 09. 09. 12:27

“most, hogy a GR-nak vége van, kíváncsi vagyok, milyen történet következik.”

Dehogy van vége, nézz Liv Tyler szemébe amikor ott ül megverve

paranoid android - 2014. 09. 09. 13:24

@Brynden Rivers

“a történet elnagyoltsága (vagy inkább zavarossága) nem állt összhangban a fényképezéssel, a zenével.”

A történet egyáltalán nem elnagyolt, az információkat nem tipikusan kapja a néző, de épp ezért pont akkor jönnek, amikor érzelmi hatással is bírnak. Legalább az évad végére egy koherens világot kapunk. Az elbeszélés zavarossága, vagy inkább diszorientáltsága szándékos, hisz a bizonytalanság, mint nézői élmény elősegíti az azonosulást a karakterekkel, akik egy kapaszkodók nélküli világban keresik a helyüket. És ezt a fényképezés és a zene is remekül alátámasztotta szerintem, én nem éreztem azt, hogy a kettő nem állt volna összhangban.

mikkamakka - 2014. 09. 09. 15:37

nincs is mit hozzátennem, így kell sorozatot csinálni

Maca - 2014. 09. 09. 16:01

… és az évadzáró zenéje is telitalálat volt, végig!

Irgum - 2014. 09. 09. 16:50

unalmas semmitmondó szarság
elcsesztem 10 órát az életemből
az egész szériát 3 mondatban ellehet mondani

Rubber Duck - 2014. 09. 09. 17:37

Nagyon tetszett a sorozat. Szerintem is az az igazi erőssége, hogy nem akar mindent megmagyarázni, hanem azt mutatja be, hogy maguk a karakterek hogyan élik át, hogyan jönnek rá bizonyos dolgokra.

Csilla0422 - 2014. 09. 09. 17:49

Hiába a pozitív írás, hozzászólások – számomra egy semmitmondó unalmas baromság volt. A 3 rész amit láttam nagyon nem jött be. A harmadik “agyonajnározott” részt végigszenvedtem. Elvesztegetett idő volt.

A Lost-ot nagyon szerettem, (4 éve láttam koliban) ezt próbáltam, de sehogy sem sikerült.

Az meg elég gáz, ha egy sorozatban a zene a legjobb.

Vannak ennél sokkal jobb sorozatok is.

napocskin - 2014. 09. 09. 17:59

Lehet, hogy mégis folytatnom kéne a második rész kasza után? Ebből nagyon úgy tűnik, hogy kifizetődik. Hm, hm.

human - 2014. 09. 09. 18:13

napocskin: nem hiszem, ha az első két rész nem jött be akkor utána sem fog, eléggé ugyanolyan a sorozat később, tippre akkor nem a te ízlésed

jky - 2014. 09. 09. 18:33

@napocskin: valóban nem változik sokat a sorozat, de azért erősebb részeket hozott később. Talán még a 3. részt érdemes lehet bepróbálnod, ami 1 karakterre fókuszált. Mondanám, hogy aztán még erősebb részek is voltak, de ha egyáltalán nem fog meg a drámai rész és a hangulat, akkor tényleg felesleges erőltetned.

vagrant88 - 2014. 09. 09. 19:01

Nagyon jó volt. Tényleg vártam a csalódást, hogy na na mikor szarják el a sorozatot, ééés nem. Számomra ez abszolút sci-fi lett. A miértekre legalább adnak talánokat, de oh,shit kit érdekel a “miért” egy ilyen storyline mellett?

Degausser - 2014. 09. 09. 19:34

senki sem mondta, hogy a zenéje lenne a legjobb. annyit mond mindenki, hogy valódi pluszt ad hozzá, igazi odaillő hangulatot teremt.

Mardred - 2014. 09. 09. 20:10

Én meg pont icipicit overratednek érzem a reakciókat, de én nem vagyok az az érzelmi úton megvehető típus.
Mondjuk azt aláírom, hogy a zene az zseniális.

Mr.Spock - 2014. 09. 09. 20:14

Nem tudom pontosan megmondani mi tetszik a sorozatban, de nagyon a hatása alá tudok kerülni. Az évadzáró a zenés, szöveg nélküli betétekkel nagyon erős volt.

Tényleg nem történik semmi lényeges szinte az egész évadban, mégis végig lekötött minden egyes perce.

A kevés infóval, a furcsa vágásokkal és történetvezetéssel, pedig szerintem a nézőre is ráteszik azt az érzést, hogy ennek így nincs semmi értelme, mint amit a szereplők éreznek az eltűnések miatt.

napocskin - 2014. 09. 09. 20:31

Na, akkor hagyom magam lebeszélni. :-) De azért teljesen összezavartatok.

Liam - 2014. 09. 09. 20:41

Valaki nem tudja,mi annak a zenének a címe,ami azalatt megy miközben Kevin felolvassa a bibliából a szöveget? Többször szólt már a sorozatban,de még nem sikerült megtalálnom. Egyébként a sorozat abszolút 10-es, imádom ezt a sötét, depis hangulatot!

tonyrulez - 2014. 09. 09. 20:43

Jó, hát ez kasza. Pedig akartam hogy tetszen, de nem jött neki össze. Ahogy előttem is idézték, a történetnélküliség nekem sem jött be (pl. mint Rectify). Talán annyi történt 10 rész alatt, hogy egy GR vezetőt megöltek, másik öngyilkos lett, a többiek meg egy helyben tipródtak. Lehet hogy másnak ez tetszik, de nekem nem igazán, inkább fejezem be a Lost darámat (pedig ez sem jobb).

Tulazon - 2014. 09. 09. 21:02

Liam: használd ezt, ha nincs ott a válasz néha érdemes visszanézni hátha azóta megvan http://www.tunefind.com/show/the-leftovers/season-1/19047

Miss Keamy - 2014. 09. 09. 21:12

napocskim: nekem pont az első 2 rész nem jött be, és utána fokozatosan berántott. szóval ne add fel :D

kritikával egyetértek, pörög az agyam, kicsordult a könnyem. teljesen kiütött uhhh. 10/9

spamdog - 2014. 09. 09. 21:18

Soha sem éreztem magam olyan nyomorultnak, mint most a Hátrahagyottak záróepizódja után.
Rohadj meg Damon Lindeloff! :(

Liam - 2014. 09. 09. 21:19

Köszi Tulazon! https://www.youtube.com/watch?v=ZVz9gDM9-ZQ Egy ilyet sikerült találni, ha véletlen valaki még keresné! :)

Miss Keamy - 2014. 09. 09. 21:20

liam: max richter-the twins
https://www.youtube.com/watch?v=cIQyYX-zf_Y
ha erre gondoltál :)

pody - 2014. 09. 09. 21:23

En nem ertem sem az imadokat, sem a gyuloloket. Szerintem total egyedul leszek ezzel, de en egyik taborba sem tartozom :)
Vegigneztem, nem untam, nem tartottam idopocsekolasnak. Nalam a fenykepezes nagyon el tudd adni egy nem annyira jo sorozatot is es valoban a zene is ratesz, bar en mar eleg regota kovetem Max Richter dolgait.

Dhomasson - 2014. 09. 09. 21:39

Vegyes érzéseim vannak, mert szinte minden egyes rész hatással volt rám és minden egyes perce lekötött, de zavart, hogy az összkép nem elég letisztult. Illetve volt bennem egy félsz is, hogy csak dobálják bele az újabb rejtélyes történéseket, de semmire nem kapunk majd magyarázatot, motivációt. Itt nem a konkrét eltűnésekre gondolok, hanem pl a halálra kövezés, a kutyák, Christine, Wayne, stb. Utóbbi kapcsán különösen féltem, hogy nagyon elmegy természetfelettibe az egész, azt nem szerettem volna, hogy az eltűnéseken kívül is legyen benne ilyen szál, amit aztán meg lehet magyarázni annyival, hogy ezekre sincs válasz, ahogy az eltűnésekre sem. (Kevin apja, a Natgeo és még egy pár dolog miatt lehetett ettől tartani)
A finálé azért is tetszett ilyen szempontból, mert nekem az jött le, hogy Wayne csak egy szerencsétlen, magát Istennek gondoló valaki volt, aki lehet elhitte a képességeit, de azért remekül eléldegélt belőle. Tökmindegy mit kívánt Kevin és az teljesül-e, nem Wayne miatt fog. Nora megírta a levélben, csak tetette, hogy túllépett a dolgon, mert ezen nem lehet. Nem az az ölelés tehetett róla, Wayne csak kihasználta az emberek érzéseit, elhitette velük, hogy azt érzik, amit szeretnének. Aztán jött a GR kijózanító akciója..

Ahogyan Kevin apja is csak szimplán megbolondult, és véletlenül talált rá Jillre, mikor a dobozban ragadt, nem volt itt semmi misztikum.
Könnyen lehet, hogy a betegsége örökletes, valószínűleg Kevin is ebben “szenved”, ami a történtek miatt most többször előjött belőle.

A másik zavaró számomra GR volt. Ez a fehér ruha, állandó cigizés és a némaság nekem kicsit erőltetett volt.
Jó lett volna a hitükről, motivációjukról kicsit többet megérteni, nekem Patty zavaros mondatatai kevesek voltak.

Összességében én jobban szerettem volna, ha letisztultabb a sztori, s tényleg elmélyedek a karakterekben, abban, hogy ki hogyan dolgozza fel a történteket, és nem kezdek el sokszor azon agyalni, hogy ki milyen isteni hangokat hall, mit szimbolizál a cigi, miért őrültek meg a kutyák, mit tud, kit hall Kevin apja, mi van a natgeoban, ki a dogkiller, Wayne, ilyesmik.
Persze másik oldalról meg ott van, hogy így bennünk is ugyanaz a bizonytalanság volt, ami a szereplőkben. Nem értettük mi történik, kerestük a magyarázatokat.

Lényeg, hogy élmény volt, s mondom nekem a finálé úgy-ahogy helyre tette a negatívumokat. Nagyon kíváncsi vagyok merre mennek tovább.

szamoca - 2014. 09. 09. 21:45

Ez nagyon jó volt. :) Köszönöm HBO!

bauxit - 2014. 09. 09. 22:00

9/10 zene, fenykepezes, szineszek mind atlagon felul volt. Azt hiszem ez az evad jon Blu Rayben a polcra. Kivancsi vagyok merre indulnak el jovore.

sherlock20 - 2014. 09. 09. 22:23

Hát ez gyönyörű volt. Köszönöm az élményt az alkotóknak!

Bence - 2014. 09. 10. 02:55

Szeretem a drámát, a mély érzelmeket, de nagyon kevésszer kaptam meg a “hideg kiráz úristen” érzést.

Ettől függetlenül szép munka, nem 10/10, de erős.

Bence - 2014. 09. 10. 03:04

@Dhomasson

“Összességében én jobban szerettem volna, ha letisztultabb a sztori, s tényleg elmélyedek a karakterekben, abban, hogy ki hogyan dolgozza fel a történteket, és nem kezdek el sokszor azon agyalni, hogy ki milyen isteni hangokat hall, mit szimbolizál a cigi, miért őrültek meg a kutyák, mit tud, kit hall Kevin apja, mi van a natgeoban, ki a dogkiller, Wayne, ilyesmik.”

Lehet tévedek, de én úgy gondolom pont ez volt az egyik lényeg. Persze, meglehet közelíteni “rejtélyesség” szempontjából is, mert mind azt sugallja. Ha pl. volt már ésszerű magyarázat arra, hogy a kutyák miért őrültek meg, miért nevezte a rejtélyes kutyagyilkos (akiről Patti-ék semmit sem tudtak kideríteni, de mégis létező ember!) már a mások kutyáinak, stb., akkor valaki beidézhetné.

Bence - 2014. 09. 10. 03:11

Triplaposzt, de szép is az ilyen. Közben leesett a kérdésekre a válasz, nyilván a hátrahagyott kutyák őrültek meg gazda nélkül.

winnie - 2014. 09. 10. 05:32

“En nem ertem sem az imadokat, sem a gyuloloket. Szerintem total egyedul leszek ezzel, de en egyik taborba sem tartozom :)”

komolyan felmerül benned, hogy egyéniség vagy?:) egyelőre például én is hasonlóképpen vélekedek, csak a 3-4. rész után nem mentem még tovább. bár szerintem, ha sikerül folytatnom, be fog jönni.

anoli - 2014. 09. 10. 11:07

én is szerettem ezt a sorozatot, szuper jó a bejegyzés, köszi!
még sok ilyet!!!
de be kell vallanom, hogy iszonyat nehéz falat volt ez számomra
úgy értem brutál lehangoló, totál földbe döngöl az egész
legalábbis engem…
szeretem az ilyen sorozatokat, van egy megrázó alapszitu, lássuk a karaktereket, hova jutnak mindenféle értelemben
pl. The Walking Dead, oké jók a zombis dolgok, meg az akció is, de engem a karakterek miatt tart a képernyő előtt
lehet azonosulni szereplőkkel, drukkolni, anyázni ha elcsesznek valamit stb.
de ebben a sorozatban senkivel nem tudtam azonosulni, senkit nem tudtam megérteni illetve mégis mindenkit
még a nyomorult fehér ruhásokat is egy idő után :)
annyira rohadtul kilátástalan ez az egész szituáció, illetve az ebből való továbblépés valamiféle normális élet felé, hogy azért tudtam a végére elfogadni azt, hogy erre mindenki úgy reagált, ahogy, legyen az bármilyen baromság (nekem)
az összes karakter összes nyomorult próbálkozása a továbblépés felé elbukott
a végére még egy olyan kicsengése is volt a dolognak, hogy tulképpen az eltűnés előtt is ugyanilyen nyomorult volt az életük, csak nem vették észre vagy nem akarták észre venni
a Ripper Street-ben mondja az amerikai kb ezt: az élet szívás…egyedül születünk, egyedül halunk meg és a kettő között sincs semminek az égvilágon semmi értelme
kb ez jött le ebből a sorozatból…
jogos a kérdés, hogy akkor miért szerettem mégis? talán annak sincs semmi értelme…:)

bruti - 2014. 09. 10. 11:30

Hát igen.. kicsit óckodtam a cucctól, de lassan rájöttem, hogy hagyjuk a kérdéseket. Jó eséllyel sose lesz rájuk válasz. Inkább nézzük az utat, amit és ahogy bejárnak a karakterek, mert annak a kivitelezése tényleg felsőfok.
Ja és a kedvencem Ann Dowd (Patti) volt, olyat játszott, hogy uhh…

Horace - 2014. 09. 10. 15:42

Bence: az 5. részben, amikor Kevin a GR-nál őrködik, megáll mellette egy kutyasétáltató, annak is elég furcsán viselkedtek a kutyái. Szóval nem csak azok a kutyák változtak meg, amelyeknek eltűntek a gazdái.

Dhomasson: a sorozatnak még nincs vége, ha a 10. résszel mindenra adtak volna egy gyors magyarázatot, akkor nem maradna a folytatásra miből meríteni. Szerintem a GR-ról kaptunk egy elég letisztult képet. Ők voltak a “living reminders”. Megfosztották magukat mindentől (múlt, szinek, beszéd), ami elterelhetné a figyelmüket az igazi céljukról, az eltűnésre való emlékezésről és emlékeztetésről. A cigi lehetett a beszéd helyetti pótcselekvés vagy inkább önsanyargatás, mivel ezek erősen depressziós emberek voltak (Gladys is önként ment bele abba, hogy megkövezzék).

Vak Ond - 2014. 09. 10. 15:59

Ha lehet ne linkeljetek már több posztot aminek Nora bőg az elején, ezt a kritikát meg a külföldit is megnyitottam, úgy kellett egyből elgörgessek az elejéről mielőtt elsírom magam, …elvileg dolgozok.

Egyszerre útáltam a sorozatot és néztem egyből hétfőn délután frissen amint hazaértem.
Akik szerint egy erőltetett baromság; AZ. Talán idiótán hangzik, de azt kell benne megérteni, hogy nincs mit megérteni. Csinálhatod az életed, reménykedhetsz a jövőben, de nincs holnap, az a szar van csak ami épp aznapra jut. Ha nem vagy elég bátor hogy reggelire megedd a pisztolyod, akkor jobb ha megtanulsz szenvedni.

Hatalmasat játszottak a színészek, főleg Justin Theroux, azok a kibaszott közömbös fejek amiket folyton vágott, zseniálisak voltak. A 9. részt meg kb. két naponta megnéztem abba a két hétbe míg nem jött az évadzáró – olyan hangulata volt.

Valószínűleg azért jött be annyira a sorozat és a Chief karaktere mert baromira lehet azonosulni vele, az értelmetlen és kilátástalan élettel.

Persze sok faszságot is bele lehet magyarázni ebbe az egészbe, kinek-kinek szájíze szerint, de azt lehet azért érezni hogy egy komoly munkát tettek le az asztalra.

rustcohle - 2014. 09. 10. 17:16

Én egyedül azt nem értem, hogy Tommy miért nem marad otthon, legalább egy kis időre. Miért kellett leraknia a babát és eltűnnie. Nem értem, nem értettem. És az nagy kérdés, hogy most mi lesz vele és az anyjával, mi fog történni.

andus - 2014. 09. 11. 00:42

Tetszett, maradok, de valahogy mégsem vagyok úgy elájulva tőle, mint itt a többség.
Mint karakterdráma fantasztikus, még azt is megértem, hogy nincsenek válaszok (de azért nem mondom, hogy nem örülnék nekik), viszont az valahogy nekem belerondított a képbe, hogy nem elég, hogy 0 válasz derül ki, helyette rengeteg kérdést és zagyva dolgot kaptunk. Gondolok itt a Wayne szálra, vagy a rendőrfamília zakkantságára, vagy a fehér ruhások szándékaira. Bár ezeket úgy is fel lehet fogni, hogy Wayne csaló volt, apa-fia szimplán őrültek, fehér ruhások szintén. Viszont az alapsztori, és a sorozat hangulata nem ezt engedi következtetni. Szerintem ezek nélkül is simán működött volna a sorozat. Főleg, hogy mindenhol az látom, olvasom, hogy “nincsenek válaszok, ne is akard tudni őket”, így valahogy ez megmaradt bennem, és kérdések “feltevése” némiképp fura nekem.
Ez persze az én gondom, ettől nekem CSAK 8/10. Bocsi:)

Amit még le szerettem volna írni: Jillt nyugodtan kinyírhatták volna, nagyon nagyon idegesít a karaktere, nehezen viselem el a nagyon buta embereket :)

jiliac - 2014. 09. 11. 09:49

Tegnap néztem meg az évadot, szinte darálva. Most úgy érzem magam mintha kimostak volna. Nem sok tv élmény váltott ki belőlem eddig ilyesmit, mert azóta üres perceimben csak magam elé nézek és bámulom a semmit. Nem hiszem, hogy én ezt a sorozatot még egyszer az életben meg fogom nézni, mert eléggé beleérzős típus vagyok De hogy ez maradandó nyomot hagyott bennem a hátralévő életemben az is biztos.

lostfanka - 2014. 09. 11. 10:09

Nos, azt kell mondjam hogy engem ez a sorozat mar a masodik resz utan megvett, es azon vettem magam eszre hogy mar hetfo este azonnal neztem.

Lehet azert mert csalados ember vagyok, de engem hihetetlenul megfogott az egesz dragam, a csaladi szalak, az hogy Nora hogyan tud tullenni ezen az egeszen, milyen a viszonya Garveynak a csaladjaval. Emelett a misztikum es a Lostos felepites miatt pluszban hozott meg valamit. Keves az olyan sorozat aminek mar az elso 2-3 resze ennyire beszippant, hirtelen tudnam modnani a Lostot talan es a TD-t, a tobbinel azert kellett varni jo par reszt, evadot.

Ami nekem nagyon tetszett ebben asorozatban az a casting, Garvey,Nora, a pap, a ket gyerek (alapvetoen a gyerek karakterek engem mindig idegesitenek, de itt nem) mind mind iszonyat jo szineszek. Remelem megerun kmeg sok evadot, aki eddig nem nezte az kezdje el nezni mert lesz ez olyan kult sorozat mint a Lost volt anno.

fisher - 2014. 09. 11. 10:49

Ilyen egy szinte tökéletes elsõ évad. Minta példa ahogy ezt az egészet felépítették, a végén pedig megkoronázták egy igazi fináléval. Nem tudok belekötni, mai sorozatnál az nagy szó. A neheze viszont most jön, kb. elvarrták a szálakat, kiváló sorozatzáró lett volna egyébként, innen ezt továbbírni hasonló színvonalon, immáron könyv nélkül…hát nem lesz könnyû, bár az elsõ rész után se tudta senki, hogy mi lesz itt 10 részben, aztán tessék. Lindelof meg tudja csinálni, várjuk.

lostfanka - 2014. 09. 11. 11:17

fihser milyen szalakat vartak el? A feherruhasok meg nagyobb erore kaptak ezzel hisz olyat cselekedtek ami tenyleg felrazta az embereket, igaz vesztettek jo nehany embert de majd toboroznak ujat. Ott van wayne gyereke aki talaln tenyleg kulonleges, radasul ugy fest Nora es Garvey valahogy egy csalad lesznek. Garveynak van egy elasott hullaja es igen erdekes almai. Rengeteg uj szalunk van ami lehet Lindelof mondjara csomozni.

jolly911 - 2014. 09. 11. 13:34

Az alaptörténet engem annyira taszított első olvasásra, hogy még 9/10-es pilot kritika után se volt kedvem belenézni. Aztán a hét legjobb epizódja kérdésnél annyian dicsérték a sorozatot hétről-hétre, hogy múlt héten én is belekezdtem és azt kell mondjam, hogy számomra az év legjobb újonca.
Olyan élményt nyújtott amire eddig nagyon kevés film vagy sorozat volt képes. Az igaz, hogy nehezen befogadható és depresszív is, de aki tud azonosulni a karakterek közül néhánnyal vagy beleképzeli magát a helyzetbe amiben élnek 3 éve, annak maradandó élményt nyújt a sorozat.

carlsagan - 2014. 09. 11. 13:51

Még így nem jártam, hogy nem tudom eldönteni, mennyire tetszik a sorozat. A 2. rész után abbahagytam, aztán mivel itt folyton a legjobb heti sorozatepizódok közé került, szerencsére rávettem magamat a folytatásra. Amiben tökéletes volt, és ezért 9/10 nálam, az a kilátástalanság és a reményvesztettség ábrázolása. Mivel nekem is vannak gyerekeim, abszolút beleéltem magam Nora, vagy éppen a pilot- ban szereplő nő helyzetébe (akinek a kisbabája tűnt el.) De ez csak egy momentuma, mert mindenki ebben a cipőben jár. Nehéz kikeveredni a sorozat hangulata alól, a Breaking Bad utolsó részei után éreztem így magamat.
Ja, és igen, semmiféle szál nem lett elvarrva, sőt! Ahogyan már írta valaki fentebb, elég csak Meg arckifejezését megnézni, hát, a legkevésbé sincs vége a fehér szektának.

fisher - 2014. 09. 11. 13:57

nem tudom, nem lenne erőltetett a szekta tovább húzása? valamit mindenképp kell csavarni a szálon.

karit - 2014. 09. 11. 15:23

“nem tudom, nem lenne erőltetett a szekta tovább húzása? valamit mindenképp kell csavarni a szálon.”

Nyilván csavarnak, jövőre jönnek a feketeruhások is. Vagy csak önmagában a MIB.

“nem elég, hogy 0 válasz derül ki, helyette rengeteg kérdést és zagyva dolgot kaptunk”

Hehe, deja vu… Mázli, hogy nem sorozatfinálé. Bár belegondolva, ha anno nem ígérnek racionális (sic!) válaszokat, tizedannyian ekézték volna a Négybetűst. DL úgy látszik, tanult belőle és milyen jól tette.
Ha ez nem gurmé sorozat, akkor semmi. 11/10, MLMH…

Babity - 2014. 09. 11. 16:57

Most értem végig az uccsó résszel..nem igazán találom a szavakat.
Az évadzáró az eddigi egyértelmű legjobb rész, utána jön a 9. rész, valahogy az évad második felére nagyon beindult.

Az első rész engem nagyon beszippantott anno, bár be kell vallani misztikusabb sorozatra számítottam a beharangozások alapján (mint, ahogy szerintem még sokan mások is), mindenesetre nagyon megtetszett.
Aztán, ahogy haladtunk – illetve inkább szépen lassan döcögtünk – előre, kicsit lappangott nekem a történet. Ha minősíteni kéne, akkor nagyrészt 7/10-es részek voltak, ami még mindig jót jelent.

De a végére totálisan körbeölelte a sorozatot a dráma, a vallásosság, a kétségbeesés, reménytelenség…nagyon komoly drámát kaptunk idén. Utóbbi időbe kevés időm van sorozatokra, HBO sorozatokat régebben nem nagyon követtem, de k***szott minőségi cuccokat dobálnak ki (True D., GoT és most a The Leftovers)

Én bevallom, nagyon kíváncsi vagyok, mégis mi történt azzal a 2%-kal és bízom benne, hogy kapunk majd válaszokat, de az tény és való, hogy ezen a kérdésen kívül mást nem is lehetne megmagyarázni. Egy az egybe egy karakterdrámáról van szó. A szereplők mélyrepüléseit teljes mértékben át lehet érezni, az évadzáró 50 percéből pedig kb. 30 percen át végig rázott a hideg, annyira felkavaró és hiteles volt az egész.

Zene pedig az eddig látott sorozataim közül talán a legkiemelkedőbb, rengeteget dob nálam az egész atmoszférájára. (Legutoljára a Lostnál tetszettek ennyire a soundtrackek.)

Damon Lindelof nálam pedig garancia a minőségre a Lost után. Főleg miatta is kezdtem bele, de egyébként is érdekelt a sztori.

Összességében, pontszámokal – első rész: 10/10, 2-8. részig: 7-8/10, utolsó két rész: 10/10
Ez a sorozat nálam 9/10, eddigi év favoritja (TD után!).

koka - 2014. 09. 11. 23:40

3 rész után jegeltem, pár napja újrakezdtem és holy shit hogy rákaptam! 6. rész eddig a kedvenc, pedig alapvetően nem szeretem az egyszereplős epizódokat.

lostfanka - 2014. 09. 12. 10:01

“Én bevallom, nagyon kíváncsi vagyok, mégis mi történt azzal a 2%-kal” Haha, engem szinte alig erdekel hogy nmi lett veluk, engem sokkal jobban erdekel az hogy mi lesz Garvey skizo enjevel, mi lesz Noraval, vagy hogy mi tortent a Garvey apjaval a multban:)

karit - 2014. 09. 12. 12:46

“Én bevallom, nagyon kíváncsi vagyok, mégis mi történt azzal a 2%-kal”

Talán három éve vakarják a fejüket, mégis mi történt azzal a 98%-kal. Nora gyerekei és a férje csak pislogtak, mikor a mosogatónál telefonáló nő huss, eltűnt előlük.

Szerintem nem létezik olyan válasz, ami után a nézők 51%-a ne akarná (újra) vasvillával kergetni DL-ot.

Babity - 2014. 09. 12. 15:46

lostfanka: nyilván engem is jobban érdekel a szereplők sorsa, mivel 10 részen keresztül őket követtük nyomon, csupán én nem tartozom azok közé, akik azt mondják, hogy nem érdekli őket mi történt a 2%-kal

tény, hogy a sorozat/könyv egyértelműen a 98%-kal foglalkozik, de én gyenge húzásnak találnám kicsit, ha semmit nem magyaráznának meg belőle. azáltal túl egyszerű az alapötlet. persze nem mondom, hogy ez nem válik be és úgy fogjuk fel, mint csupán egy kőkemény drámát, de én kíváncsi lennék mégis mi a p***a történt, mégha a szereplők továbbá is a kilátástalanság állapotába maradnak. simán el tudnám képzelni, hogy 2 szálon fusson a történet, még több flashbackkel, stb., elvégre a könyv történései itt lezárultak, innentől még szabadon szárnyalhat az alkotók fantázia – legalábbis én bízom benne, de mindenképp követni fogom, bármilyen irányba is halad a történet, mert nagyon egyedi az egész számomra.

koka - 2014. 09. 12. 16:12

Én is a végére értem. Hát, elég masszív anyagot kaptunk szó se róla. Valahogy 6. rész környékén kapott el durván a gépszíj, de a 4-5. rész is remek lett. A 2-3. rész volt talán a mélypont, ott el is raktam 1-2 hónapra pihenni, szóval én azok helyében adnék még egy esélyt neki, akik pár rész után kiszálltak.

El is kezdtem írni, hogy mik voltak a kedvenc jeleneteim, de a végére annyira besűrűsödött, illetve annyira konstans módon lett baromi jó, hogy abbahagytam. A finálé után viszont nemigen látom, merre lehetne tovább vinni a történetet. Garvey család szerintem lezárult, a GR-t kimaxolták, Wayne szál lezárult és úgy összességében a finálé megállta volna a helyét sorozatzárónak is.

fisher - 2014. 09. 12. 20:01

karit: aztaku..az mekkora volna.

Malachi - 2014. 09. 12. 22:08

szerintem az a sorozat egyik alapvetése, hogy totálisan nyitva nagyja a “hová tűntek” kérdést, és nem is gondolom, hogy bármilyen választ kapunk majd rá.

gondoljatok bele, azért valahol szinte minden nézőt izgat a dolog, és egészen biztos, hogy mindenkinek van a saját világlátását tükröző válasza, vagy legalább elképzelése. a kibeszélőben is milyen szépen látszott ez. talán ez is az élmény része.

és összességében tényleg tökmindegy, mi lett a 2%-kal, úgyis csak a maradó karakterek életéről szól az egész. a cím ha úgy vesszük elég beszédes ebből a szempontból. :)

sehrezad - 2014. 09. 12. 23:15

Az első két rész is tetszett valamennyire, de a 3. rész volt, amelyiknél éreztem, hogy igazán különleges anyaggal van dolgunk. Matt karaktere azóta is a kedvencem. A legjobb, hogy mindegyik rész egy új, jó kaland volt, meg tudtak lepni rendre – nem feltétlen a történetfordulatokkal, hanem a felépítéssel, ötletekkel. Fine dining.

NeonPink - 2014. 09. 13. 01:40

annyira ajnározta mindenki, hogy amikor elkészült a 3. rész én is belekezdtem, azóta se bántam meg, sőt!
konkrétan minden benne van, amit messziről elkerülök, mert felidegesít és nem tudom kezelni: válasznélküliség, szekta, idegesítő emberek, tehetetlenség, erős lelki terrorizálás, nyomott hangulat na meg a karakterdrámák is messze állnak tőlem. ennek ellenére teljesen megvett a sorozat. valami zseniális! az első két rész után többet nem is érdekelt, hová tűnt, mi lett a 2%-kal és ez aztán tényleg valami.

Justin Theroux, Carrie Coon (csodálatos egy nő a maga egyszerűségével), Emily Meade egyszerűen le a kalapom előttük!

Wayne halála nem hatott meg, nem viseltem azt az embert, viszont rengeteg mindent megtudhattunk volna még róla. kedves Laurie, szívem csücske pedig jól tette, hogy tovább sétált, ennél jobbat nem is tehetett volna lassan megőrülő “férjével” és lányával. Azért az viszont durva, ahogy lepasszolgatta mindenki szerencsétlen csecsemőtO.o

az egyetlen ami kiverte nálam a biztosítékot, amikor a csodálatos polgármester asszony bevágta teljes kétségbe esetten, hogy bizony Kevinnek mennyire igaza volt. f*ck! ezt komolyan nem látta előre???

na ez minőség kérem szépen! készüljünk a második évadra:D

Dharman - 2014. 09. 13. 12:21

Épp az 5. résznél tartok és a kövezésnél elkezdtem bőgni. Hát basszus, mit csinál velem ez a sorozat? :D

koka - 2014. 09. 13. 18:32

Na, hát akkor a kommentem eltűnt, szóval akkor röviden:

Érdemes annak is folytatni, aki az első pár rész után jegelte, mert én pl. a 4. résznél kaptam rá nagyon, a 6. rész után meg már abszolút fan lettem.

A finálé meg talán az egyik legjobb volt mostanában.

Dharman - 2014. 09. 13. 20:34

Végeztem a 10 résszel és rendesen elfáradtam. Nagyon élveztem minden percét. Talán a 10. részben volt több üresjárat, de szerintem így is egy remek drámát hoztak össze. Voltak kérdések és elég szépen meg is válaszolták mindet. A fő kérdés, hogy mi van az eltűntekkel, hát igen, gyanítom, hogy arra nem fognak választ adni egyhamar, de purgatórium. Jöhet a 2. évad!

Tod - 2014. 09. 14. 00:45

Egy nap alatt megnéztem. Nagyon jó, de a GR szúrja a szemem.

Értem én, hogy ők egy metafora az emberekben bujkáló kétségre, bűntudatra és tudatlanságra.

De mi a céljük? Mert az nem cél, hogy emlékeztetik az embereket. Az maximum egy eszköz. Mit várnak a következményektől? Megfogható végjáték nélkül csak egy csapat captain obvious.

Lemoni - 2014. 09. 14. 01:24

A pilot után kaszáltam a sorozatot, de a sok jó vélemény hatására, az elmúlt napokban kíváncsiságból mégis végigdaráltam. Véletlenül sem mondanám, hogy rabolta az időmet, mert jól összerakott, pár jó színészi alakítást hozó minőségi sorozat, de engem valahogy nem tudott elérni. Talán mert sem a történet, sem a karakterek nem voltak túl érdekesek számomra, így nem is nagyon tudott érdekelni, mi történt, történik velük, szegény Justin Theroux meg részről részre jobban irritált, nem csak a karaktere, hanem maga a színész is, fogalmam sincs miért. Antidohányosként nyilván zavart a sok bagózós jelenet is. Aztán kezdettől fogva tudtam, megértettem, hogy itt nem a rejtély feloldása a cél, mégis rohadtul idegesítettek az olyan jelenetek, amelyekben “meg kell értened!”, “de mit kell érteni?”, “most már biztos érted!” és hasonló szövegeket nyomtak egymásnak a szereplők a ‘nagy titokról’. Nálam meg végig csak egy kérdés merült fel, de az állandóan: “ez most miért?”. Szóval, nem voltam befogadó üzemmódban a sorozattal, így a 2. évadot már kihagyom, de végül is nem bánom, hogy ezt az évadot soron kívül ledaráltam.

karit - 2014. 09. 14. 13:52

“én kíváncsi lennék mégis mi a p***a történt, mégha a szereplők továbbá is a kilátástalanság állapotába maradnak. simán el tudnám képzelni, hogy 2 szálon fusson a történet”

És ha nem fog tetszeni? Szerintem a bizonytalanság sokkal hatásosabb, mintha Wayne mutatott volna Norának egy amatőr videót, amin a szerettei vidám körtáncot járnak az ufóangyalokkal;
vagy csak mi látnánk Nora didergő családját, és egy megzakkant doktornőt, kezében egy aszott magzattal ténferegni egy szürreális helyen, ahol az ecetszagú porvihar üres konzervdobozokat görget az állandó félhomályban, és 108 percenként távoli szirénaszó hangzik fel.

Akkor megint a “minden válasz egy újabb kérdést szül” résznél tartanánk, és kezdődne a fanyalgás. (Déja vu…)

A Hit is azért erős kötelék, mert nincsenek konkrétumok, csak a képzelet. Ha előkerülne Jézus evangéliuma a részletekkel, kitörne a forradalom, hogy a Mennyországban miért van zöld fakerités mindenhol, és hol marad a LED TV meg a feng shui.

Babity - 2014. 09. 14. 17:56

karit: Jogos amit írsz, abszolút. Valószínűleg sok embert érne csalódás, ha kiderülne tényleg mi történt, de én azt gondolom ennyivel azért jöhetne nekünk ez a sorozat, még ha csak az X-edik évad vége felé is, de én szeretném megtudni merre vannak az eltűntek.

Persze nyilvánvaló, hogy ez nem egy misztikus, nem egy sci-fi sorozat és nem is szeretne az lenni, de azért én kaparnám a falat, ha végignéznénk 5 évadot és nem tudnánk meg semmit az egészből – még, ha nem is erre épül a sztori.

clegane - 2014. 09. 14. 19:41

én bevallom rettentő negatívan indultam neki, a téma se tetszett, a Lost semmibe vezetését is utáltam.

aztán, bár még csak 7 részt láttam, be kellett látnom, hogy nagyon jó ez a sori. valahol pont azért, amiért a Lost jó volt.

remélem a regényíró-társszerző miatt aztán ez nem jut végül a Lost sorsára.

fisher - 2014. 09. 16. 21:47

de hogy derülhetne ki mi történt? senki nem tudja. mit vártok valami gonosz ember elkezdett kísérletezni és rosszul sült el? :D

fisher - 2014. 09. 16. 21:48

vagy isten küld egy jelet? jó ez így.

babesz - 2014. 09. 23. 20:33

Tegnap olvastam el a kritikát a pilotról és gondoltam belenézek hátha tényleg ennyire jó a sorozat ahogy írták sokan.
Tényleg nagyon jó. A harmadik rész után úgy berántott hogy két nap alatt ledaráltam. Tetszett már a pilot is, de a 3. rész volt az ami nagyon megfogott, ott konkrétan annyira beleéltem magam, hogy rohadt ideges lettem hogy nem jött össze amit szerettem volna. Végig szomorkodtam, bőgtem a sorozatot, úgy volt jó ahogy volt és engem nagyon nem érdekelt mi lett az eltűntekkel, végig az foglalkoztatott hogy mi lesz az itt maradottakkal. Egy biztos, hogy rég láttam ilyen sorozatot, amely érzelmileg ennyire megfogott. Nem tudom milyen lesz a folytatás, de már ezért az évadért megérte, hogy belekezdtek.

Kittus - 2014. 09. 25. 15:37

Nagyon jó sorozat. Többen is a True Detective-vel említettétek egy szinten élményileg, no, nekem is ez a két sorozat üti a mércét az utóbbi fél évben.
Szerintem (nem muszáj ezzel a véleménynel egyetérteni) azért fog meg mindenkit, mert olyan alavető emberi mivoltunkat foglalkoztató kérdésekkel foglalkozik, hogy mi van utána.. Itt nem tudjuk, mi lett a 2%-al, de szerintem az itt maradottak reakciója pont ugyanaz, ami minden emberé, aki elveszít valakit. Tökmindegy hová lett a szerettem, de velem mi lesz nélküle?? Ezért is érdekel minket, mert teljes mértékben bele tudunk helyezkedni. Ha így vesszük, ugyanilyen baromság, hogy a halál után a szerettünk a Mennybe megy..mi az, hol van? Az angyalkákkal???
Ez feldolgozhatatlan. Meg az is hogy ért pont ő? Milyen séma szeritn tűntek el? Milyen séma szerint hal meg sok pici gyerek leukémiában? Mért esik a fejére egy fiatal férfinak egy tégla? Ez az élet, nincsenek válaszok, de ettől még persze nem kell fehér ruhában elszívni Havanna éves dohánykészletét egy hét alatt..

TittyTwister - 2014. 10. 19. 22:14

Két nap alatt ledaráltam, az államat még most is keresgélem. TD-minőség – csak egy kicsit másként. 10/10!

Baromi erősen berántott magával a hangulata, és hát nyilván végig érdekelt, ki mit tud/akar kihozni ebből az egészből. A legjobban a másutt találóan “[kinézetre] egyszerű, mégis csodálatos nő”-ként aposztrofált Nora fogott meg, és mivel én azt hittem, hogy tényleg hang nélkül üvöltött – lásd feljebb: nem, ez csak egy rendezői-produceri döntés volt -, azt gondolom, abban a jelenetben (is) óriási volt. Te jó ég, én is pont úgy reagáltam volna!

Maradandó élmény volt az évad, kíváncsian várom, hogy “kötöttségek” (az alapjául szolgáló könyv) nélkül mit hoznak ki a történetből/karakterekből.

Raisen - 2014. 10. 21. 01:07

Az egyik legunalmasabb, leggagyibb, legsemmitmondótt sorozat amivel eddig dolgom volt! Azt hittem Lost szerű lesz, vagyis hasonló, de semmi. Még csak egy minimális szintet sem ért el. nem hogy 10/10, de az 1/10-hez közelebb van! számomra no comment….

Ghost - 2015. 01. 07. 23:45

Most fejeztem be az utolsó részt, baromira tetszett és hihetetlenül várom már a folytatást!

A könyvnek is utána néztem, de ahogy láttam nem kapott annyira jó kritikákat, többen fanyalogtak a lélektelen karakterek miatt, pedig ez a történet – legalábbis a sorozatban – pont erről szól, szóval lehet azt kihagyom.

atty10 - 2015. 01. 17. 18:40

Na én most végeztem vele. Szerintem egy igen érdekes sorozat nekem tetszett. Volt itt sok mindenről szó de arról nem, hogy a rendőrfőnök felesége terhes volt és ugye gondolom a magzat is eltűnt, amiről a többiek nem tudtak. Lehet a házba is vittek egy babát, akkor a család többi tagja is rájön.

El Diablo - 2015. 01. 23. 14:54

Bepróbáltuk, 2 részt végigszenvedtünk, bátran kijelenthetjük: ez egy nézhetetlen szar. Szalonképesebben: ez egy zakotaság.
Szigorúan magánvélemény.

hha96 - 2015. 01. 25. 22:28

Aztán semmi sírás a sori legvégén, mint a Lostnál.

Nero - 2015. 03. 19. 22:28

Én egy részt sem láttam még belőle, mert megvártam az itteni véleményeket és a kommentek alapján van egy megalapozatlan ötletem, mi van ha nem a 2% tűnt el hanem a másik 98%? Lehet h f@szság, csak egy tipp ;)

n4nom4n - 2015. 06. 17. 12:49

Leírás alapján csábító, de a pilotot sem bírtam végignézni…
barom közhelyes, unalmas, amerikai hatásvadász szemét…

Zora - 2015. 06. 29. 15:23

Most végeztem az évaddal, hát jó volt.
Gondolom, Kevin azt kívánta, hogy a családjával lehessen.
Viszont, milyen a felállás?
Tom a kisbabát először elvitte a házhoz, aztán elment a partra az anyjához? Szándékukban áll visszamenni a babáért? Vagy Nora azért találta meg a babát, hogy ő maradjon Kevinnel és a lányával?

Ez a bábu-s dolog a fehérruhások részéről nagyon ravasz volt, és szerintem volt értelme, még ha morbid is.

Várom a 2. évadot!

Zora - 2015. 06. 29. 15:41

Ja, és azon vajon elsiklottam, hogy ki volt Aimee? Oké, Jill iskolatársa, de miért lakott náluk?

Zora - 2015. 06. 29. 15:50

Jé, tényleg, amit Karit írt:
Az Eltűntek átkerültek egy párhuzamos univerzumba, ahol az emberiség 98%-a tűnt el…
Ebből lehetne egy spinoff-ot írni… :-)

Zora - 2015. 06. 29. 15:56

Szerintem amúgy tényleg azok tűntek el, akik feleslegesek voltak: Nora maga mondta, hogy 4 hétig nem lesz családja.
Laurie még nem mondta el a férjének, hogy terhes (mert nem volt fontos a gyerek…?)
Kevin ágypartnere – egy lényegtelen nő.

Talán mindenkiben megfogalmazódott ez – mármint a szereplőkben -, csak túl nagy önhittségre vallónak gondolják ezt el is ismerni. Inkább elfojtják magukban.
Lehet, ezt kellett volna Kevinnek értenie?

gromit - 2015. 09. 08. 02:02

én most hétvégén fejeztem be a darát (két adagban, de közben eltelt 2-3 hét). közben olvastam a kibeszélőt is (hozzá már nem szóltam, ahhoz volt jó egy év késésem), mert elég brutális csak úgy magában nézni az embernek. segít a feldolgozásban, akkor is ha, nem mindennel értek egyet.

a fehér pizsomások nagyon idegesítettek, és nem csak az állandó füstölésükkel és papírhasználatukkal. emlékeztetni akarnak, de ellopják az összes fényképet? (ami ugye mindenki számára emlék).
volt tanakodás, hogy hogyan lehetne őket lekapcsolni, hogy igazából semmi törvénybe ütközőt nem tettek eleinte (persze mindenkihez betörtek, de az nem biztos, hogy bizonyítható). szerintem a “toborzással” tipikus stalkerek voltak, ahogy állandóan megjelentek, követték az embereket, és felszólításra se mentek el, nem hagyták őket békén, de amúgy nem is beszéltek, nem mondták el, mit akarnak. ez nagyon durva lelki terror, nézőként nagyon le akartam őket csapni, de gondolom jogi világban simán fel lehet az ilyeneket jelenteni.

igazából csak miattuk kaszáltam majdnem, de szerencsére nem mindig voltak fókuszban, lehetett néha pihenni egyet :) (illetve máson agyalni)

amikor nagyon készültek a nagy eseményre, kitaláltam, mi lesz – hát, elég creepy volt, ahogy kirakták a bábukat. beteg.

Wayne szerintem csak önjelölt megváltó volt. el tudom képzelni, hogy saját maga is elhitte, hogy különleges, de inkább tűnt ez az egész megideologizált leplezésének annak, hogy ázsiai kiscsajokra bukott. eléggé karizmatikus személyiség könnyen ki tudja használni, hogy sok ember segítségre, valamilyen iránymutatásra vágyik. a mosolya viszont nekem elég creepy volt.

Matt lelkész is eléggé tolakodó tud lenni, de ő viszonylag hétköznapi szinten tudott maradni, nem annyira elvetemült a hozzáállása. azt hiszem a róla szóló 3. rész döntötte el, illetve én ott, hogy ezt tényleg végig fogom nézni :) (és Christopher Eccleston, bár az akcentusa kicsit fura volt)

igazából ő pedzegette, hogy az eltávozók között igazából nincs semmi összefüggés, voltak köztük jók és rosszak. konkrét válasz ugye nincs, de nem hinném, hogy minden eltűnt csak nyűg lett volna a környezetének, bár nekem is volt egy ponton “aha, ez is” momentumom. de a gyerekek az iskolában? a bevásárlókocsit tóló a parkolóban? róluk semmit nem tudunk. szerintem inkább dramaturgiai ok, hogy miért pont olyanokat emeltek ki, akiket marcangolhat a bűntudat, amiért azt kívánták, bárcsak tűnjenek el.
és persze pont így és ezért lesz jó a dráma, a felütés és kibontás – az egész utazás. nem szájbarágós, nem is biztos, hogy mindenkinek ugyanazt hozza, mások másféleképpen érthetik vagy interpretálhatják.

freestyle82 - 2015. 09. 24. 23:49

“Emlekeztetni akarnak, de ellopjak a kepeket?(ami emlek)”

Azt a babuk tokeletes legyartatasa miatt tettek.

tonyrulez - 2015. 09. 25. 08:27

A 21. században nem találták fel a social media-t? Képekhez pedig a fényképezőt, esetleg kézi scanner-t? Persze így a drámaiabb, elvégre dráma, de akkor is csak fogtam a fejem hogy ezt minek.

G. - 2016. 01. 01. 23:29

Erről a sorozatról csak annyit kell mondani, hogy sajnálom, hogy csak most kezdtem el. Megérdemli a dicséretet, nagyon korrekt és szép ívű évadot raktak le az asztalra HBO-ék.
G.

tarkony - 2016. 01. 04. 18:12

Végigtoltam az első évadot, vártam a fényt az alagút végén, de nem jött. 1/10, nagy hiba volt, benyaltam keményen.

egy igazi szakember - 2016. 01. 11. 07:36

Istentelen nagy a baromság volt az egész, akik ajnározzák itt, mondják már el miről szólt ez az értelmezhetetlen fostenger?

Pacsi - 2016. 02. 25. 20:28

Mivel annyira odavolt ettől a sorozattól a kritikusok döntő része, gondoltam nekiülök én is. Első évad után úgy érzem, hogy semmit sem vesztettem volna akkor, ha megnézem az első két részt, illetve az utolsót, mert ezek között nagyjából semmi nem történt. Rettentő monoton volt számomra az egész, és nekem még anno a Lost enyhe unalmasságával volt problémám… Minden esetre a folyamatosan visszatérő zenéjét imádom, illetve a pap alakítását. A történet végkimenetelére kíváncsi vagyok, ezért nézem tovább, de nálam csak egy laza 6/10-es pontozást ért meg. (Lost lehet 7/10 nekem :D. )

Esztus1987 - 2016. 05. 09. 23:15

Nem értem azokat az embereket akik ezt nem értik! Breaking Bad volt nálam eddig a top de egy évaddal megvettek kilóra! Köszönöm az élményt!:-)

GuzziBiker - 2016. 07. 18. 21:58

Egy lelkizos, tultolt unalomtenger.
Nem veletlen, hogy jellemzoen a nok-lanyok vannak oda erte: vegre valami, ami meg az o lelkuknel is kacifantosabb, valasz nelkulibb, esetlegesebb es megmagyarazhatatlanabb. Es persze ami ilyen, az automaikusan “melyertelmu”, “feldolgozni valo” etc….
Jesszus, de egy idiota “bolcsesz” vilag lett ez, ahol mar egy cserebogar halhatatlansaga kore is filozofia epul.
1/10

Silver-sama - 2017. 07. 05. 18:39

Adtam még1 esélyt a sorozatnak. wow. Kb az 5.résznél azt hittem, úgy fogok a végére érni, hogy „ez k*rva jó“ – ez nem történt meg. Mégis bőven benne van a 10/10-ben, ami nagyon durva, mivel nem szoktam ám könnyen magas pontokat adni semmire.
Fogalmam sincs, miért gyűlöltem anno annyira a pilotot. Benne vagy bennem volt a hiba? Valamikor újra meg kell nézzem (merthogy most nem tettem. érdekes, lehet lejjebb vitte volna az értékelést).
Végülis, kedvenc nem lett a Leftovers – de tényleg vétek lett volna kihagyni.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz